Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
[ Voor 4% gewijzigd door Brons op 10-02-2010 23:35 ]
[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 10-02-2010 23:25 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Dus eigenlijk moeten ' problemen ', ' vragen ' en ' discussie ' wel blijven (of in ieder geval iets in die geest)zo kunnen er virtuele fora gecreeërd worden die veel specifieker op een bepaald onderwerp zijn gericht dan de huidige fora.
. Stel je hebt iets rond het thema van de X10. Dat wordt niet beter met pure spec tags als: "X10". Daarmee kun je geen losse topics maken over ' ervaringen & discussie ' of ' hacken van de X10 '. Je hebt toch een paar tags, los van de pure hardcore spec tags nodig, om weer deeltopics te kunnen maken die onderscheidend zijn.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 23:30 ]
@zeef: de kracht ligt hem in de combinatie met andere tags. Op zichzelf zijn ze compleet nutteloos idd, maar daar gaat het helemaal niet om.
[ Voor 74% gewijzigd door .oisyn op 10-02-2010 23:30 ]
Is het niet de bedoeling dat je dit soort tags samen met andere tags gebruikt?zeef schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 23:29:
Ik neig ook naar het wissen van 'vraag' en 'probleem'. Je krijgt enorme waslijsten van hits en da's nou ook weer niet de bedoeling.
Verwijderd
Maar hoe moet het dan met:zeef schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 23:29:
Ik neig ook naar het wissen van 'vraag' en 'probleem'. Je krijgt enorme waslijsten van hits en da's nou ook weer niet de bedoeling.
Stel je hebt de SE X10. Je wilt een topic over problemen; een topic over custom roms; en een topic over de levertijden..de " virtuele fora ". Dan heb je toch lossere tags nodig als 'problemen', ' custom roms' en ' levertijden '. Want anders hebben ze allemaal Android, Sony Ericsson, en Xperia 10 als tag. En dus niet verder onderscheidend rond subthema's.zo kunnen er virtuele fora gecreeërd worden die veel specifieker op een bepaald onderwerp zijn gericht dan de huidige fora.
En hoe kom jij aan die waslijsten aan hits?
http://gathering.tweakers...s/tag/probleem;ati;radeon
http://gathering.tweakers...m;macbook+pro;toetsenbord
http://gathering.tweakers...robleem;android;app+store
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 23:36 ]
Verwijderd
En waarom wordt "discussie" dan steeds afgewezen?zeef schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 23:33:
Vraag is wel erg vaag. Want de vraag gaat ergens over. Probleem is dan id wel wat beter.
Verwijderd
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 23:44 ]
\[C#][discussie] Lekker veel var gebruiken?
Mijn aangevraagde "discussie" als tag voor die topic wordt steeds afgewezen. Terwijl er zat van dat soort topics in de devschuur-fora staan, tussen de alom aanwezige vraag-topics.
.edit: inmiddels staat "ervaring" erbij als tag. Gaat natuurlijk nergens over. De vraag is niet wat jou ervaring ermee is. De vraag is wat je ervan vind. Oftewel, een discussie. Feitelijk is "ervaring" eigenlijk de tag die weg zou moeten, alle ervaring-topics zijn tenslotte ook discussie-topics.
[ Voor 82% gewijzigd door .oisyn op 10-02-2010 23:48 ]

Maakt het keuzelijstje een stuk overzichtelijker.
EDIT:
En niet te vergeten "bullshit bingo"
[ Voor 6% gewijzigd door CoolGamer op 10-02-2010 23:53 ]
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Dan heb ik dus weer wat te taggen in de devschuur
.edit: neemt natuurlijk niet weg dat, nu ze ook op het forum bruikbaar zijn, ze wellicht wel wat opruiming kunnen gebruiken
[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 10-02-2010 23:55 ]
Stimmt. Ik zet ze allemaal op FP only.oisyn schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 23:54:
"geen nieuws"
Dan heb ik dus weer wat te taggen in de devschuur. Maar volgens mij komt dat omdat dezelfde tags ook op de FP gebruikt worden. Weghalen is dus wellicht niet zomaar een optie.
.edit: neemt natuurlijk niet weg dat, nu ze ook op het forum bruikbaar zijn, ze wellicht wel wat opruiming kunnen gebruiken
Zal ik voor jou een uitzondering maken dan?
Verwijderd
btw 'itunes' en 'itunes store' , die laatste is mss ook een beetje overbodig?
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2010 00:21 ]
- recycling
- rusland
- scheikunde
- column
- lithografie
- longhorn
- luchtvaart
- geheugenfabrikanten*
- idf2009
- ifa2009
- japan
- belgië
- reorganisaties
- ontwikkelingslanden en emerging markets
- optische communicatie
- numbers
- s3
- barcelona
- santa rosa
- ems en odm
- games convention
- ecologyfund
- kunstmatige intelligentie
- taal
- nanotechnologie
- natuurkunde
- quantummechanica
- science fiction
- nederland
- ruimtevaart*
- pages
* heeft 1 bericht
[ Voor 17% gewijzigd door CoolGamer op 11-02-2010 00:29 . Reden: lijstje uitgebreid ]
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Verwijderd
Zou trouwens topics waaraan producten van de pricewatch zijn gekoppeld, ook als tag (al dan niet verborgen) getagged kunnen worden? Misschien niet in het algemeen, maar bij deze bv:
ik ben op zoek na een schema van reziever van tv
zou het best handig zijn het type direct ook als tag te hebben. En dan bedoel ik niet het hele stuk, maar de type zoals die ook los in de pricewatch staat (dus zonder ("32"). Het is niet altijd even handig, want soms slaan de pw-koppelingen in een topic nergens op.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2010 00:41 ]
Verwijderd
Oeps... Ik zei niks.Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 00:35:
En "Microsoft Excel" en "Excel" is ook een beetje dubbel, het zijn geen synoniemen maar aparte tags..Of kunnen dit soort meldingen beter in een apart topic? Die i18n is wel okay trouwens, beetje erg specifiek, maar wel relevant voor het topic..heeft met localisatie te maken en alles.
Wat zie je bleek.. uhh, donkergrijs.

Dit kan beter 'games for windows' worden.
Dat bijv de tag programmeren automatisch een link heeft naar het forum, zodat als je die tag aanklikt je huidige functionaliteit hebt en daaronder een lijstje met fora waar die tag aan gehangen is...
Dan hoeft niet elk topic in een forum de forum tags te krijgen en is het toch te enigszins te benaderen via de tags.
Dus zoeken naar de tag android levert dan alle topics met tag android op en een linkje naar het Android forum
-- == Alta Alatis Patent == --
Jep, de eerste keer werd ie afgewezen, dus was eigenlijk wel benieuwd waarom dat zo was.Wiethoofd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 05:35:
Gewoon aanmaken en kijken of ie goedgekeurd wordt
-- == Alta Alatis Patent == --
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Text based games?CoRrRan schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 05:31:
Is er iets mis met een tag als "browser game"? Lijkt mij juist wel handig om zo'n onderscheid te maken mbv een tag? Je hebt ook pc-game, wii, playstation 3, xbox 360, etc...
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
In Vervoer lijkt het idd niet te kunnen.IJnte schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 07:28:
Klopt het trouwens dat niet bij elk subforum tags kunnen worden toegevoegdzo kan je bijvoorbeeld bij /49 geen tags toevoegen. Dat er bij de HK geen tags kunnen worden toegevoegd kan ik natuurlijk wel begrijpen
Beetje raar, want in Werk&Inkomen en zelfs in Area 61 kan je wel weer taggen, dus het is kennelijk niet alleen voor techfora.
Waarom kan je in fora als SG, NSTM, VV etc niet taggen?
Virussen? Scan ze hier!
Dat komt nog wel. eea is gedaan in overleg met de plaatselijke modcrewwildhagen schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 08:13:
[...]
In Vervoer lijkt het idd niet te kunnen.
Beetje raar, want in Werk&Inkomen en zelfs in Area 61 kan je wel weer taggen, dus het is kennelijk niet alleen voor techfora.
Waarom kan je in fora als SG, NSTM, VV etc niet taggen?
Intentionally left blank
Tags zijn juist bedoelt om de categoriestructuur te overstijgen. Aan de andere kant behouden we gewoon de categorieën, dus ik zie niet in waarom bepaalde tags dat zouden moeten dupliceren. Daarbij is 'android' geen tag die is voorbehouden aan het Android forum... In fact: juist door de tags zouden we wellicht de platform-specifieke fora op den duur samen kunnen voegen.Gomez12 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 01:53:
Is er trouwens ook een mogelijkheid om een soort van tags aan fora toe te wijzen?
Dat bijv de tag programmeren automatisch een link heeft naar het forum, zodat als je die tag aanklikt je huidige functionaliteit hebt en daaronder een lijstje met fora waar die tag aan gehangen is...
Dan hoeft niet elk topic in een forum de forum tags te krijgen en is het toch te enigszins te benaderen via de tags.
Dus zoeken naar de tag android levert dan alle topics met tag android op en een linkje naar het Android forum
Intentionally left blank
Ok, dan wachten we gewoon af. Was geen verwijt oid hoor, gewoon iets wat me opvielcrisp schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 08:40:
[...]
Dat komt nog wel. eea is gedaan in overleg met de plaatselijke modcrew
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb eerder dan ook al iets anders voorgesteld: geef alle topics in het Android forum (onzichtbaar) de tag android. Als ik dan forum-wide ga zoeken op de tag android komen sowieso alle topics in het Android forum naar boven, behalve wat er verder staat. Daarmee zal de tag los weinig nut hebben, maar als combi-tag heel nuttig zijn.crisp schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 08:43:
[...]
Tags zijn juist bedoelt om de categoriestructuur te overstijgen. Aan de andere kant behouden we gewoon de categorieën, dus ik zie niet in waarom bepaalde tags dat zouden moeten dupliceren. Daarbij is 'android' geen tag die is voorbehouden aan het Android forum... In fact: juist door de tags zouden we wellicht de platform-specifieke fora op den duur samen kunnen voegen.
Een concreet voorbeeld is programmeren met Android. Ik zal nu los op de tag android moeten zoeken in PRG en los op de tag programmeren in Android. Met de combinatie van de beide tags ga ik nu in beide fora niets vinden en dat is niet logisch.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Ik zou graag de tag "mac-game" toevoegen aan games die (ook) voor mac beschikbaar zijn, bijvoorbeeld world of warcraft en ook starcraft 2. De tag is echter afgewezen (denk ik, ik zie m in elk geval niet meer).
Net als een splitsing tussen de verschillende consoles helpt lijkt me een splitsing naar games op de mac ook handig.
Nothing to see here
Levertijden, wat (conform de regels) levertijd moet zijn:
http://gathering.tweakers...gedtopics/tag/levertijden
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Sowieso is het "mac game", en zou het ook "pc game" moeten zijn. Dus geen streepjes, maar spaties. Wellicht dat hij daarom ook is afgewezen.itsme schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:08:
Ik zie de tag "pc-game"staan, dat impliceert (imo) een windows game.
Ik zou graag de tag "mac-game" toevoegen aan games die (ook) voor mac beschikbaar zijn, bijvoorbeeld world of warcraft en ook starcraft 2. De tag is echter afgewezen (denk ik, ik zie m in elk geval niet meer).
hierover heb ik nóg een vraag:Brazza schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 20:49:
Is het misschien (als dit mogelijk is) een idee om bijvoorbeeld FAQ's bovenaan in de lijst te zetten van bijvoorbeeld Windows 7? Zodat de beginnende tweaker niet lang hoeft te zoeken?
kan het klopen dat de huidige FAQ-topics geen tags kennen?
Windows Mobile FAQ
Android FAQ
(kan natuurlijk samenhangen met postrechten, maar in dat geval zou het wel prettig zijn als de mods ook de tags hiervoor toevoegen... het zijn natuurlijk veelal zeer nuttige topics over die onderwrpen en idd, mogelijk zou deze default bovenaan te plaatsen ook best een optie zijn)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Klopt. Mods kunnen in hun hoekje wel tags aan een FAQ hangen.RM-rf schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:10:
kan het klopen dat de huidige FAQ-topics geen tags kennen?
(kan natuurlijk samenhangen met postrechten
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
De tag 'pc game' maakt volgens mij duidelijk dat het om een niet-console-game gaat, i.e. om een hardwareplatform. Voor de software gebruik je gewoon een van de OS-tags, zoals windows of mac os x. Anders moeten we voor elk OS een -game-tag maken, dat is wat overly specific.oisyn schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:45:
[...]
Sowieso is het "mac game", en zou het ook "pc game" moeten zijn. Dus geen streepjes, maar spaties. Wellicht dat hij daarom ook is afgewezen.
Levertijdentag is gefikst.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Wat doet die distinctie ertoe? De PC is gewoon een ander platform dan de Mac. Net als dat de Xbox 360 een ander platform is dan de PS3.Rataplan schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:25:
[...]
De tag 'pc game' maakt volgens mij duidelijk dat het om een niet-console-game gaat, i.e. om een hardwareplatform.
Volgens die redenatie zou er een tag console en niet-console moeten zijn, en geen tag wii, xbox, ps3 en pc-game.Rataplan schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:25:
[...]
De tag 'pc game' maakt volgens mij duidelijk dat het om een niet-console-game gaat, i.e. om een hardwareplatform. Voor de software gebruik je gewoon een van de OS-tags, zoals windows of mac os x. Anders moeten we voor elk OS een -game-tag maken, dat is wat overly specific
Levertijdentag is gefikst.
En misschien is de conclusie inderdaad dat je voor elk os een game tag moet hebben dan.
PC-Game tag geeft in elk geval onvoldoende info als je mac-game info zoekt.
Ik heb de tag mac os x toegekend, maar dat blijf ik een vreemde tag vinden voor de mac-games.
Misschien is eigenlijk pc-games, zoals jij ook al aangeeft, niet helder (in mijn ogen dan)
[ Voor 11% gewijzigd door itsme op 11-02-2010 15:29 ]
Nothing to see here

En nog een crosspostje. Is dit wat voor het weergeven van de tags?

Ik heb ze zelf, met wat custom CSS, nu zo staan:

[ Voor 68% gewijzigd door CodeCaster op 11-02-2010 20:35 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Prima, noem je 'm toch "windows game". Mijn punt was meer dat een tag die aangeeft dat het op een computer draait en niet op een console wmb wat onzinnig is. Wanneer zou je daar op willen filterenWiethoofd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:34:
PC = Personal Computer en daar kan _elk_ besturingssysteem op staan, tag is valid lijkt me.
[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 11-02-2010 15:46 ]

Is het misschien mogelijk om daar ook de populairste tags van de hele groep te krijgen? Als ik alle topics wil van Xbox 360 games, dan kan ik er vanuit het overzicht alleen op klikken voor een bepaald subforum, maar niet voor de hoofdgroep. Dan kan ik daarna wel uitbreiden voor Spielerij, maar het zou handiger zijn als dat in een keer kon.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Je kan toch net zo goed ervaringen zoeken over een stuk hardware als dat je specifiek zoekt naar of iemand hetzelfde probleem had met dat stuk hardware? In het eerste geval zoek je op de tags 'ervaringen' en 'stuk hardware' en in het tweede geval op 'probleem' en 'stuk hardware'.Bor de Wollef schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:33:
Ik kwam een tag "probleem" tegen welk volgens mij zo algemeen is dat deze tag compleet nutteloos is.
Ja, hij is misschien wat algemeen, maar niet té als je het mij vraagt. Je moet tags in combinatie zien met andere tags, niet los.
[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 11-02-2010 17:38 ]
The devil is in the details.
Klopt maar zoals het nu is worden die algemene tags bijna niet gebruikt. Kijk maar eens wat er onder de tag "probleem" hangt: welgeteld 3 topics. Mensen zijn denk ik niet snel geneigd zeer algemene tags te koppelen..oisyn schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:38:
De kracht van algemene tags ligt 'm in de combinatie met andere tags, niet in het gebruik van louter die ene tag.
Wat met topics waar het max aantal tags aan hangt?
Soms weet je een betere tag dan de tags in het lijstje. In dat geval heb je geen mogelijkheid meer om een nieuwe tag voor te dragen lijkt het.Het maximum aantal tags voor dit topic (10) is bereikt; er kunnen geen tags meer worden toegevoegd.
[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 11-02-2010 17:43 ]
Maar is dát dan niet het probleem, ipv dat een tag als "probleem" te algemeen is?Bor de Wollef schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:41:
[...]
Klopt maar zoals het nu is worden die algemene tags bijna niet gebruikt.
Verwijderd
http://gathering.tweakers...taggedtopics/tag/probleemBor de Wollef schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:41:
[...]
Klopt maar zoals het nu is worden die algemene tags bijna niet gebruikt. Kijk maar eens wat er onder de tag "probleem" hangt: welgeteld 3 topics. Mensen zijn denk ik niet snel geneigd zeer algemene tags te koppelen.
Wat met topics waar het max aantal tags aan hangt?
Ik tel er veel meer dan 3?
Op zich vind ik zoiets als:
+probleem, +hd5750 (oid)
wel wenselijk, om dat topic te onderscheiden van andere hd5750 topics. Het is idd niet ideaal maar zonder is misschien ook niet ideaal. Want als je dan zoekt op hd5750 kom je ook een hoop andere topics tegen. lastig allemaal
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2010 17:55 ]
Je kunt dit "probleem" van beide kanten bekijken natuurlijk. Ik zou een algemene tag niet snel koppelen omdat ik er überhaupt ook zelf niet veel gebruik van zou maken. Een algemene tag is immers eigenlijk alleen bruikbaar bij gebruik van (veel) andere tags tegelijk..oisyn schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:47:
[...]
Maar is dát dan niet het probleem, ipv dat een tag als "probleem" te algemeen is?
Hmm, je hebt gelijk. Mogelijk zag ik de tags uit slechts 1 forum.Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:49:
[...]
http://gathering.tweakers...taggedtopics/tag/probleem
Ik tel er veel meer dan 3?
Ik vind sommige tags ook te algemeen zoals c-200 bij de popcorn hour c-200.
http://gathering.tweakers.net/forum/add_tags/1364818
C-200 of C200 is een aanduiding die erg veel bedrijven kiezen zoals de Acer Travelmate C200 laptop.
[ Voor 37% gewijzigd door Bor op 11-02-2010 18:02 ]
Hoewel ik de oplossing an sich mooi vind ben ik bang dat het de topiclijsten veels te ver uit elkaar trekt. Dat nadeel weegt imo niet op tegen het voordeel...CodeCaster schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:37:
[...]
En nog een crosspostje. Is dit wat voor het weergeven van de tags?
[afbeelding]
Intentionally left blank
Het als extra keuze geven? Standaardweergave is enkel icoon, pref dat je em onder de topictitel neer kunt zetten.crisp schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:25:
Hoewel ik de oplossing an sich mooi vind ben ik bang dat het de topiclijsten veels te ver uit elkaar trekt. Dat nadeel weegt imo niet op tegen het voordeel...
Je weet denk ik wel hoe ik daar over denk; een pref moet imo voor een grote groep een substantieel voordeel bieden. Ik ga geen pref maken die uiteindelijk maar door 3 mensen gebruikt gaat worden. Ik heb nog niet veel bijval gezien omtrent dit voorstel...Wiethoofd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:31:
[...]
Het als extra keuze geven? Standaardweergave is enkel icoon, pref dat je em onder de topictitel neer kunt zetten.
Intentionally left blank
Nee, tags zijn lowercased - no exceptions. Daarbij zou ik bij 'online' als tag niet snel denken aan een bedrijf...Bor de Wollef schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:52:
Namen van bedrijven etc zouden in hoofdletters moeten staan zoals Online ipv online in : Online Speedtouch 706 Telnet toegang ?
Intentionally left blank
Bij deze.crisp schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:54:
[...]
Je weet denk ik wel hoe ik daar over denk; een pref moet imo voor een grote groep een substantieel voordeel bieden. Ik ga geen pref maken die uiteindelijk maar door 3 mensen gebruikt gaat worden. Ik heb nog niet veel bijval gezien omtrent dit voorstel...
Het zal de topiclisting wel drukker maken, maar als er kleine grijze letters gebruikt worden moet dat meevallen. Dan zie ik vooral het voordeel van de extra informatie.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Klopt maar zo is die tag wel bedoeld. In het geval van het topic zoals ik aangaf klopt de tag dus gewoon niet en er is afaik geen manier om niet kloppende tags te ontkoppelen / te melden.crisp schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:56:
[...]
Nee, tags zijn lowercased - no exceptions. Daarbij zou ik bij 'online' als tag niet snel denken aan een bedrijf...
Hier melden zal overigens ook wel werken
* Gomez12 is geen css-wizard. Maar zou het niet mogelijk zijn om het css-toegankelijk te maken?crisp schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:54:
[...]
Je weet denk ik wel hoe ik daar over denk; een pref moet imo voor een grote groep een substantieel voordeel bieden. Ik ga geen pref maken die uiteindelijk maar door 3 mensen gebruikt gaat worden. Ik heb nog niet veel bijval gezien omtrent dit voorstel...
Dan is er vast wel iemand anders die de custom-css (zie karma store ) post die dat mogelijk maakt.
Dan kan iedereen er zelf voor kiezen of hij het links / rechts / op zijn kop / in het paars wil zien.
Ik zie wel veel mensen die een verandering willen, enkel over de vorm is er geen consensus, en om dan maar 15 prefs te maken waar je dat icoontje wilt...
Don't blame me if it's already possible
Met CSS kan veel maar je kan de HTML-structuur er niet mee veranderen wat toch nodig is als je echt dingen fysiek een andere plek wil geven en de waarde van een title-atribuut als content wilt laten zien...Gomez12 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 22:07:
[...]
* Gomez12 is geen css-wizard. Maar zou het niet mogelijk zijn om het css-toegankelijk te maken?
Dan is er vast wel iemand anders die de custom-css (zie karma store ) post die dat mogelijk maakt.
Dan kan iedereen er zelf voor kiezen of hij het links / rechts / op zijn kop / in het paars wil zien.
Ik zie wel veel mensen die een verandering willen, enkel over de vorm is er geen consensus, en om dan maar 15 prefs te maken waar je dat icoontje wilt...
Don't blame me if it's already possible
Intentionally left blank
In Firefox met Greasemonkey kan je met javascript nog het een en ander uitrichten, maar volgens mij ook niet helemaal toereikend voor dit doel.crisp schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 22:19:
Met CSS kan veel maar je kan de HTML-structuur er niet mee veranderen wat toch nodig is als je echt dingen fysiek een andere plek wil geven en de waarde van een title-atribuut als content wilt laten zien...
* Gomez12 zit waarschijnlijk helemaal te fantaseren...crisp schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 22:19:
[...]
Met CSS kan veel maar je kan de HTML-structuur er niet mee veranderen wat toch nodig is als je echt dingen fysiek een andere plek wil geven en de waarde van een title-atribuut als content wilt laten zien...
Maar als je de forumnaam in een div gooit, het icoontje in een div gooit en de popup genereert vanuit weer een andere div ( ipv title attribuut, of naast het title attribuut een div met display none ). en dit alles in 1 container div
- Dan kan jij de huidige layout regelen
- Icoontje rechts is dan float:right
- Icoontje eronder is dan float:clear voor de forumnaam toch ongeveer
- Icoontje eronder met uitgeschreven tekst is dan float:clear voor de forumnaam en display:inline voor de title?
Het is een beetje erge divveritis voor de normale layout, maar mensen kunnen het dan wel binnen de container div aanpassen
Intentionally left blank
Greasemonkey scripts werken ook (voor een groot deel) met Chrome 4. Overigens is een chrome extension ook zo geschreven (en in dit geval vrijwel identiek aan het greasemonkey script)Wiethoofd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 22:30:
[...]
In Firefox met Greasemonkey kan je met javascript nog het een en ander uitrichten, maar volgens mij ook niet helemaal toereikend voor dit doel.
30 (of meer) hitparadetopics openen van een enkel project
macro 1:
klik op tagicoontje
ctrl+tab
terug naar tab 1
macro 2:
ctrl+v
tab
tab
enter
ctrl+f4
60 topics met dezelfde distributed computing project tag binnen 1 a 2 minuten
Nee, die topics zijn gewoon het makkelijkst te 'backtaggen' zodra je bezig gaat andere issues uit de voorgaande jaren te taggen moet dat wel weer gelijktrekken.Kaasplank schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:07:
Vind het alleen jammer dat de grootste tags in de cloud zowat allemaal met het DPC te maken hebben terwijl dat over het hele forum gezien maar een heel klein aandeel heeft maar omdat er elke dag een nieuw topic voor aangemaakt wordt is de tag populair.
En dat kleine beetje extra aandacht voor DPC naast de jaarlijkse stampedes kan geen kwaad
[ Voor 8% gewijzigd door Wiethoofd op 12-02-2010 14:11 ]
Dat gaat in dit geval niet op imho, want pc-game is een woord (in het Nederlands dan).oisyn schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:42:
[...]
Was het advies ook niet spaties ipv streepjes? Dus "pc game" ipv "pc-game"
De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"
Ik keek net even en er zijn een boel die al 5 keer of meer aangevraagd zijn, waarbij 'ixus' zelfs al 18 keer aangevraagd is, het lijkt me handig als die eerder wordt goedgekeurd (of afgekeurd) dan een tag die maar 1 keer is aangevraagd
The devil is in the details.
welke malloot gaat al die topics dan ook taggen? Al die topics staan toch al in het DPC subforum dus de toegevoegde waarde van tags als forumoverbruggers gaat bij die DPC meuk toch al niet op. Tags uit in het dpc subforum lijkt me een prima oplossing. topics over dpc gerelateerde meuk kunnen in de andere fora dan natuurlijk wel prima getagged worden.Wiethoofd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:11:
[...]
Nee, die topics zijn gewoon het makkelijkst te 'backtaggen' zodra je bezig gaat andere issues uit de voorgaande jaren te taggen moet dat wel weer gelijktrekken.
neuh. Ik vind het grote kolder.En dat kleine beetje extra aandacht voor DPC naast de jaarlijkse stampedes kan geen kwaad
[ Voor 11% gewijzigd door Kaasplank op 12-02-2010 14:25 ]
Producten, ik snap niet helemaal waarom er een berg mobieltjes, Nintendo DS en GH spellen tussen zitten.
The JooJoo web tablet
Deze staat er tussen als forum topic, zonder enige referentie naar een 'rechtzaak'.
http://tweakers.net/archieven/tag/htc#tab:products
Hier staat aardig wat niet-HTC spul tussen.
http://tweakers.net/archieven/tag/windows+mobile
Hier gaat het scheef met de nieuwitem-titels, waar in het bericht wel even wat wordt gezegd over WM, zijn de titels juist gericht op non-WM nieuws. Niet zozeer een probleem, maar leest wat apart (Acer komt met goedkope android-smartphone)
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hier is al eerder over gesproken in dit topic. Als je sommige zaken niet gaat taggen omdat het overbodig zou zijn (DPC in DPC of Android in het Android forum) zal de cloud overbodig worden. Je kan immers niet meer terug vinden wat je zoekt.Kaasplank schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:23:
[...]
welke malloot gaat al die topics dan ook taggen? Al die topics staan toch al in het DPC subforum dus de toegevoegde waarde van tags als forumoverbruggers gaat bij die DPC meuk toch al niet op. Tags uit in het dpc subforum lijkt me een prima oplossing. topics over dpc gerelateerde meuk kunnen in de andere fora dan natuurlijk wel prima getagged worden.
Je kan er natuurlijk wel voor kiezen om bepaalde tags (neem DPC) uit de cloud te halen omdat deze overbodig zou zijn. Maar als de tag bestaat moet je deze dan ook, imo, op alle relevante topics plakken.
Mjah...heeeeeeeeeeeeeeeeel handigWiethoofd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 02:31:
Heerlijk, een muis met macrofunctionaliteit en een browser met tabs
30 (of meer) hitparadetopics openen van een enkel project
macro 1:
klik op tagicoontje
ctrl+tab
terug naar tab 1
macro 2:
ctrl+v
tab
tab
enter
ctrl+f4
60 topics met dezelfde distributed computing project tag binnen 1 a 2 minuten
Het terug weten te brengen tot alleen de tweede macro, scheelt alle tabs 2x langslopen
De tag-pagina's in de archieven zijn nog niet helemaal optimaal, zeker met betrekking tot de producten aangezien deze via de productkoppelingen worden opgehaald en niet direct op tag-basis (producten hebben atm nog geen tags).SinergyX schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:56:
http://tweakers.net/archieven/tag/rechtszaak#
Producten, ik snap niet helemaal waarom er een berg mobieltjes, Nintendo DS en GH spellen tussen zitten.
The JooJoo web tablet
Deze staat er tussen als forum topic, zonder enige referentie naar een 'rechtzaak'.
http://tweakers.net/archieven/tag/htc#tab:products
Hier staat aardig wat niet-HTC spul tussen.
http://tweakers.net/archieven/tag/windows+mobile
Hier gaat het scheef met de nieuwitem-titels, waar in het bericht wel even wat wordt gezegd over WM, zijn de titels juist gericht op non-WM nieuws. Niet zozeer een probleem, maar leest wat apart (Acer komt met goedkope android-smartphone)
Wb de nieuwsberichten is het zaak van de redactie om vooral goed en relevant te taggen wat blijkbaar nog een puntje van aandacht is.
Dit zijn echter dingen die niet direct te maken hebben met de tagfunctionaliteit op het forum.
Intentionally left blank
We taggen niet alles even volledig, maar als een tag echt verkeerd is gebruikt horen we dat graag. In het geval van dat acer-stuk past de windows-mobiletag misschien niet bij de kop, maar wel bij het artikel:crisp schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 12:58:
Wb de nieuwsberichten is het zaak van de redactie om vooral goed en relevant te taggen wat blijkbaar nog een puntje van aandacht is.
en me dunkt dat die tag daar op z'n plaats isDe Bluetooth SIG onthulde ook het bestaan van de P300, een Windows Mobile-smartphone.
Printer en printers gemerged. Printen laat ik ivm topics als Printen over vpn even staanTheCoolGamer schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:25:
Printers - Printen - Printer
Die drie lijken wel heel erg sterk op elkaar. Misschien kunnen ze samengevoegd worden.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Het is in Japan (En dan nog zou het een nutteloze tag zijn).
Het is wel Nederlands, maar alles wat Nederlands is een Nederlands tag meegeven vind ik ook lichtelijk overdreven...
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Bij het topic apeture 3 in FGW zie ik geen tagicoon voor het topic staan, terwijl hij wel een tag heeft. Ik heb de pagina verschillende keer gerefreshed via zo f5 als de browser. Is dit bij meer mensen zo? Of ligt het aan mijn cache? Of ligt het misschien aan het feit dat het een alias is vanuit Apple Software & Diensten (waar ik wel een tagicoon zie)?
[ Voor 18% gewijzigd door Backpacker op 16-02-2010 22:07 ]
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Komt doordat het een alias van het topic is en daar staat de tag niet bij. Het origineel staat in Apple Software & Diensten. Volgens mij had daar iemand al een feature request voor geplaatst.Backpacker schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 22:04:
Fotoworkflow
Bij het topic apeture 3 in FGW zie ik geen tagicon voor het topic staan, terwijl hij wel een tag heeft. Ik heb de pagina verschillende keer gerefreshed via zo f5 als de browser. Is dit bij meer mensen zo? Of ligt het aan mijn cache?
[ Voor 6% gewijzigd door CoolGamer op 16-02-2010 22:07 ]
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Jep, en die heb ik op dit moment ook opgepakt. Dat is een lastige bug die eigenlijk veroorzaakt wordt door hoe aliassen in React geimplementeerd zijn en waarbij geen rekening is gehouden met meta-data die aan het oorspronkelijke topic hangt. Maar ik heb goede hoop dat dit binnenkort gefixed isDirk schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 23:42:
Ik heb de bug al eens gemeld: [bug]Tags zijn niet zichtbaar bij aliassen
edit:
[ Voor 12% gewijzigd door crisp op 17-02-2010 16:41 ]
Intentionally left blank
In PMG bijvoorbeeld hebben ze een hele goeie die geregeld moeilijk te vinden lijkt.
Intentionally left blank