Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag de 'NAT loopback' activeren in mijn nieuwe ST706 van Online.
Maar Online heeft alles dicht gezet op het modem en je kunt dus niets aanpassen.

Ik vond na wat zoeken een workaroundje om een superuser toe te voegen waardoor je wat meer mogelijkheden had via telnet. Maar deze werkt niet meer...fijn...

Iemand nog ideetjes ??

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Als je de postings over superuser eens allemaal naleest, dan lees je dat de CLI interface helemaal
uitgekleed is door Online. Zelfs al had je root rechten, dan kon je er nog niets mee...

Verwijderd

Topicstarter
Die postings heb ik (nog) niet gevonden, al kun je wel als HELPuser inloggen.
Maar dan kun je alleen wat zaken bekijken...

Je wilt dus zeggen dat ik niet veel mogelijkheden heb qua aanpassingen op het modem.

Was benieuwd of er misschien ondertussen al wat slimmeriken waren die een andere oplossing hadden gevonden...bv firmware vervangen..en dan natuurlijk ook de bootloader aangepast..etc...

Anders zal ik een andere manier moeten verzinnen...heb weinig zin om met de hostfile te gaan zitten rotzooien...en aangezien je de DHCP ook niet uit kan zetten is een oplossing met de DNS ook niet mogelijk.
Router achter router vind ik ook niet....dus ga nog maar eens rondsurfen...

• cornfed99111
De SuperUser truck werkt alleen bij firmware 6.2.29.2.
De firmware vervangen is niet mogelijk. Tenzij je via Jtag gaat werken.

Verwijderd

Topicstarter
Raak je op JTAG manier de instellingen niet kwijt aangezien ik hem ook voor telefonie gebruik en de SIP gegevens niet bekend zijn?

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:40
Wat je bij JTAG in feite doet is de bootloader vervangen zodat je een generieke firmware kunt flashen. Nadat je de bootloader hebt vervangen moet je als het goed is een nieuwe firmware flashen omdat de oude niet meer opstart. Als je geluk hebt kun je met het flash tootlje van Speedtouch je gegevens bewaren, maar ga daar maar niet van uit.

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• cornfed99111
De SIP inloggegevens zijn inderdaad geheim.
Als je een 706 zou flashen met een retail firmware, dan kan werkt telefonie via Online niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het dus wel vergeten... :/

Snap best dat ze bepaalde problemen willen voorkomen bij Online...maar een beetje configuratie flexibiliteit kan geen kwaad....erg jammer!!

Zal eens kijken wat ik met m'n oude cisco 1700 kan doen...vind ik eigenlijk ook niets...iets anders weet ik ff niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swingray
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04-2021
Maar het maakt toch eigelijk niks uit of je wel of niet kan bellen met telefonie van Online?
Zodra je het modem geflashed heb, dan kun je toch de gegegens van een andere Sip provider
invoeren, die helemaal gratis is?
Bijvoorbeeld Sipdiscount.com of Webcalldirect.com
Je mist alleen het ontvangen telefoon nummer van Online.
Maar voor 1 euro koop je een 085 nummer.
Je stort 10 euro prepaid en kan 140 dagen gratis bellen naar andere vaste nummers.
Ook nog gratis naar de USA bellen.

Heeft iemand dat al geprobeerd?

[ Voor 16% gewijzigd door swingray op 18-03-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 21:31
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 22:30:
Ik kan het dus wel vergeten... :/

Snap best dat ze bepaalde problemen willen voorkomen bij Online...maar een beetje configuratie flexibiliteit kan geen kwaad....erg jammer!!

Zal eens kijken wat ik met m'n oude cisco 1700 kan doen...vind ik eigenlijk ook niets...iets anders weet ik ff niet
Nat loopback werkt niet goed generiek bij de speedtouch modems dit is een bug, hiervan heeft ook oa de experia box last van. Dit ligt niet specifiek aan de provider. Inderdaad erg naar en vervelend dat het niet werkt en dat je de instellingen niet kan aanpassen. Waarom ze hem zo "kreupel" hebben gemaakt is mij ook een raadsel...
Pagina: 1