Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo
ik ben op zoek na een schema van een philips flat tv receiver ftr 9965, programa nummer 000317102563 vhf
+s+h+uhfals iemand mij kan vertellen waar ik die kan vinden alvast bedankt met vriendelijke groet stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philips al gemaild? Heb je zelf al iets gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan het niet vinder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Je kunt het niet vinden hoe je Philips moet mailen? Of wat?

Probeer sowieso eens duidelijker te typen, met wat minder spelfouten en meer interpunctie.

www.philips.nl en dan naar contact/contact. Moet het vast goed komen. Google is ook je beste vriend, even zoeken op typenummer, maar wellicht dat het er niet op staat. Ik geef je meer kans via Philips Support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hoi stef, welkom op GoT :)

"Kan het niet vinden" is wat te kort. We willen hier graag weten wat je precies gedaan hebt en waarom dat niet lukt. GoT is namelijk geen helpdesk voor al je vragen, maar een discussieforum waarbij we wat eigen initiatief van je vragen. Geef daarom aub in je topicstart duidelijk aan wat en waarom je zoekt, waar je al gezocht hebt, en waarom je er niet uit komt.

Overigens, ietwat meer interpunctie en spelling zou niet verkeerd zijn. Dat maakt je post leesbaarder, en daardoor zul je zien dat mensen eerder op je topic willen reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hep philips hep bellt daar krijg je hem niet van heel nag pc zeten kan nies vinder schien weet iemant ades het wek heel er vijn vinder iemant mijn kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zoek philips flat tv receiver ftr9965/125 schema google loop zoeken kan nies vinder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 23:48:
hep philips hep bellt daar krijg je hem niet van heel nag pc zeten kan nies vinder schien weet iemant ades het wek heel er vijn vinder iemant mijn kan helpen
Ik zal het even vertalen voor de rest. (als je de tekst tussen de msn uit tags zet wordt die beter leesbaar)

[msn uit]
Ik heb Phillips gebeld maar daar zijn de schema's niet beschikbaar. Op internet kan ik niets vinden, ik zou het heel fijn vinden als iemand mij kon helpen googlen.
[/msn uit]

Als je net zoveel moeite stopt in het zoeken als in het typen, komt het niet ver denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 10-02-2010 23:55 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Hallo Stef,

Veel van deze receivers zijn tegenwoordig in feite SOC's, met slechts weinig externe logica waar zelf wat aan te doen valt. Erbij vertellen wat je doel is, kan heel erg helpen.

Het punt is: je schrijfstijl is onleesbaar.

De voertaal op dit forum is Nederlands, en het enige wat je goed door lijkt te hebben, is het feit dat je niet aan het einde van een zin (of het einde van de textbox) een return hoeft te gebruiken.

Zelfs als je mogelijk dyslectisch bent, is er geen excuus om geen spellingcontrole te gebruiken, de meeste moderne browsers zijn hiermee uitgerust tegenwoordig, en anders zijn er andere hulpmiddelen die je kunnen helpen om een goed leesbare tekst te schrijven. Om maar een paar te noemen: MS Word, OpenOffice.org writer, en zo zijn er nog meer op te noemen, tot andere browsers aan toe (zoals bijvoorbeeld Mozilla Firefox).

Verder: waar heb je op gezocht? Welke zoektermen en zoekmachines? Google en Bing zijn je beste vrienden. De correcte term is overigens "tuner", tegenwoordig. Een receiver is een apparaat wat meestal voor audio wordt gebruikt, maar dat is puur terminologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
schema heb en dat is een stuk goedkoper ja heb wel zitten zoeken op het internet jA DIE GEVEn hem niet ik kan wel de tv brengen maar weet iemand die hem voo r mijn kan maken mits ik de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
schema heb en dat is een stuk goedkoper ja heb wel zitten zoeken op het internet jA DIE GEVEn hem niet ik kan wel de tv brengen maar weet iemand die hem voo r mijn kan maken mits ik de schema hep

Verwijderd

En intussen trek je je niks aan van wat de mensen hier zeggen. Ik spreek hier alleen namens mezelf, maar ik wordt zo bepaald niet gemotiveerd om je te helpen.

Verwijderd

Topicstarter
denk jullie ook niet weeten dan ik ook niet veel collie komer taar geefer

Verwijderd

Topicstarter
zit net op hoor

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:50

Exirion

Gadgetfetisjist

Say waht?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:15
Dit is verder hopeloos... Ik hoop dat je het benodigde schema kunt vinden, maar ik kan er geen touw aan vast knopen!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik wil jou collie helemaal niet, ik vind honden wel leuk. Maar ik heb er een hekel aan om die beesten te verzorgen

Iperf

• bobbyprize
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08 09:03
Nederlands fail.

Mijn vette hiphop beats: http://soundcloud.com/bobbyprize

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Het spijt mij ontzettend, ik maak er geen gewoonte van om dit soort posts te maken, maar dit soort forum-etiquette is een beetjeerg.

Zo vaak re-posten zonder de edit functie (er staat geloof ik duidelijk boven het tekstvak dat je dat moet doen als je wilt corrigeren!), en zulk slecht taalgebruik is erg problematisch. Ik snap stiekem dat Philips niet verder wou helpen.

Topicstarter: ik bedoel het niet kwaad, maar ik denk oprecht dat je een groter probleem hebt dan het niet vinden van een schema. Als je taalgebruik zo slecht is, ook in type werk, dan denk ik dat je mag vrezen voor je toekomst. Immers, hoe wou je je belastingen doen? Of een bankrekening openen? Niemand die zegt dat het 100% perfect moet, immers, je hoeft geen jurist te worden, maar dit is wel heel erg. Oprecht, en dat bedoel ik niet kwaad, overweeg een cursus basis Nederlands te volgen, de meeste voortgezet onderwijs instellingen, HBO's, en MBO's bieden die regionaal aan voor niet-studenten, en anders is er altijd wel een bibliotheek waar men je aanwijzingen kan geven.

[ Voor 43% gewijzigd door Umbrah op 11-02-2010 00:28 ]

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 00:09:
1) Normaal en correct nederlands typen
Je bent hondsbrutaal en asociaal lui! Verwacht van mij sowieso maar geen inhoudelijke reactie eer je zelf ook inzet toont. Jouw tijd is belangrijker dan de mijne? Ik moet maar moeite stoppen in het ontcijferen van jouw teksten?

2) Niet je eigen topic kicken.
Als je wat wil toevoegen dan wijzig je je post maar.

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 12:36
fish schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 00:18:
Ik wil jou collie helemaal niet, ik vind honden wel leuk. Maar ik heb er een hekel aan om die beesten te verzorgen
off-topic: Wat een meesterlijke opmerking _/-\o_

On-topic:

@Stef11:
Naast je bijna onleesbare schrijfstyle is het ook niet de bedoeling om je topic binnen 24 uur te kicken. Het is de bedoeling dat je gebruik maakt van de edit knop (welke aan de rechterkant te vinden is)..

Maar je probleem, vertel eens, wat heb je zelf geprobeerd, waar heb je gezocht? Als je dit eerst eens overzichtelijk (en in het Nederlands, niet Br33zah straattaal achtig) verteld, dan heb je een klein kansje dat dit topic open blijft en dat andere mensen hier gemotiveerd worden om je te helpen.

Mijn tip: www.google.nl

EDIT: Dus eigenlijk wat de mensen hierboven zeggen.

EDIT 2: @ Fish: Een PM? Ik hoop (maar denk eigenlijk van niet) dat het een normale/prettige PM was???

[ Voor 7% gewijzigd door Jeroen797 op 11-02-2010 00:31 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hebben jullie nu allemaal een pm gehad (van stef) of alleen ik ?

edit:
Eigenlijk snapte ik van de pm, of was het een dm (sorry) ongeveer net zoveel als zijn andere post (serieus)

[ Voor 61% gewijzigd door Fish op 11-02-2010 00:30 ]

Iperf

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

fish schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 00:25:
Hebben jullie nu allemaal een pm gehad (van stef) of alleen ik ?
.. eigenlijk snapte ik van de pm ongeveer net zoveel als zijn andere post (serieus)
Je leek er wat van te snappen, dat is meer dan de rest. Ik was te druk bezig met mijn hele post in klikbare vandale links te maken, zodat hij mij misschien kon snappen (ik neem aan dat incorrect taalgebruik wederzijds is, en dat hij mijn post net zo zeer snapt als dat ik de zijne doe), maar gaf het naar de 1e alinea op.

Ik heb in ieder geval geen pm gehad van hem.

Hoewel dit hele topic ontspoort is, is het in goede ICT dienstverlening van belang dat je een onderliggend probleem kan identificeren. Een gebruiker die bijvoorbeeld steeds klaagt over scandisk en corrupte bestanden, kan bijvoorbeeld afsluiten door de stekker er uit te trekken, en dit als goed gedrag beschouwen. Het is dan gedeeltelijk de taak van een professional/dienstverlener om de gebruiker enigszins op het goede gedrag te werken, ondanks dat de gebruiker dit in de handleiding had kunnen lezen (ik denk dat de roodnamen daarom allemaal kant-en-klaar posts met links naar faqs hebben die beleefd zijn!).

In dit geval is het wel bijzonder, ik heb nog nooit zul slecht Nederlands gekoppeld gezien aan slechte netiquette. Zo'n iemand heeft hulp nodig, en hoewel er slechts weinig taalkundigen hier rond lopen, denk ik dat er toch genoeg hoog-opgeleiden zijn die ook Nederlands hebben moeten volgen, om deze beste man op taalcursussen te wijzen, of op hulpmiddelen om om obstakels heen te komen. Er zijn zat dyslectische mensen die 100% functioneel zijn in taken waar woordblindheid een obstakel zou kunnen zijn, zoals in de juridische sector. Er zijn mensen die 100% productief zijn in deze maatschappij zonder dat ze zelfs kunnen schrijven door wat voor motorische storing dan ook! Je moet echter maar weten wat je kunt doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Umbrah op 11-02-2010 00:53 ]

• Dysmael
  • Laatst online: 01-08-2019
Ook hoger opgeleiden hebben steeds vaker problemen met correct nederlands typen. Het probleem ligt hem veelal niet in de genoten opleiding maar in een stukje mentaliteit wat alleen maar aangemoedigt word door zelf de teksten te ontcijferen en te negeren. Meestal worden reacties op slecht geschreven teksten gelijk beantwoord met: 'je begrijpt toch wat er staat?' of: ik ben dyslectisch (veelal alleen door zelfdiagnose vastgesteld)

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
RolfLobker schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 00:40:
Ook hoger opgeleiden hebben steeds vaker problemen met correct nederlands typen. Het probleem ligt hem veelal niet in de genoten opleiding maar in een stukje mentaliteit wat alleen maar aangemoedigt word door zelf de teksten te ontcijferen en te negeren. Meestal worden reacties op slecht geschreven teksten gelijk beantwoord met: 'je begrijpt toch wat er staat?' of: ik ben dyslectisch (veelal alleen door zelfdiagnose vastgesteld)
Aangemoedigd moet met een d en Nederlands met een hoofdletter.
:P

Ik begrijp overigens ook niet wat de TS bedoelt.

edit: Toch even proberen:
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 00:09:
"Ik denk dat jullie het ook niet weten en dat ik dan ook niet veel commentaar op collie geef."
Zoiets? :?

edit 2: Wat voor een schema trouwens? Niet dat ik zin heb om te helpen, maar ik kom bij de eerste hit op google al uit op iets met een schema erin hoe je dingen kunt aansluiten enz.

[ Voor 29% gewijzigd door -DG- op 11-02-2010 01:16 ]

• Triggy
  • Laatst online: 12:37
Beste Stef, helaas werkt het grootste gedeelte van het internet niet in het Nederlands. Ik weet niet hoe goed je Engels is, maar voor schema's moet je zoeken naar een zogenaamde 'service manual'. Daar staat dan precies in beschreven hoe de tv in elkaar zit. Als je deze zoekopdracht gebruikt kan je al bij het 5e zoekresultaat vinden wat je zoekt.

Op deze site staat onder andere vermeld dat jouw tv gebouwd is rond een F22RE AA chassis. 1 klikje verder en hey presto: pdfje

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:35
Ik denk dat ie gewoon iedereen die Stef heet voor schut wil zetten :(

Anyways dit is simpel om te vinden en eigenlijk niet eens de moeite waard om te lezen.
Kan dit topic niet gewoon gesloten worden?

En als de TS nog hierin kijkt moet ie Triggy toch wel heel dankbaar zijn dat hij de Ts ondanks de grove en lui opstelling geholpen heeft.

MvG Stef

• Triggy
  • Laatst online: 12:37
Goed dan ga ik er maar van uit dat niemand zijn posts gezien heeft waarin hij uitlegt dat hij gebeld heeft met de Philips helpdesk en gezocht op Google? Dat hij iemand kent die zijn tv voor hem kan repareren als hij de schema's heeft? Ik zie ook wel dat Stef zijn schrijfstijl niet geweldig is, maar dat hoeft toch geen reden te zijn om massaal als kleine kinderen te reageren? Ik zie geen asociale topicstarter maar iemand die geen ervaring heeft met het stellen van vragen op fora. Wat ik wel asociaal vind is de manier waarop er door verschillende mensen vervolgens gereageerd wordt.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Stef11 bedankt, je hebt me goed laten lachen :D.

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Goed... dit topic gaat dicht.

stef11, het spijt me om het zo te zeggen, maar je posts zijn niet te lezen. Probeer in een volgend topic aub wat meer moeite te besteden aan het correct spellen van woorden, bouwen van zinnen en wat interpunctie. Dan zul je zien dat je ook een stuk behulpzamere reacties krijgt. Het lijkt me sowieso handig als je Het algemeen beleid even doorneemt.

@sommige mensen die hier reageren: Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.