Het tags feedback topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:29

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Het leek me persoonlijk wat onhandig om voor elke tag waar commentaar op is (zij het omdat de aanvraag niet is geaccepteerd of omdat je denkt dat er een tag onjuist wel is toegelaten) een topic te openen, dus vandaar een algemeen topic om te discussieren over specifieke tags.

Laat ik aftrappen met het feit dat ik "visual studio 2010" als tag tegenkwam. Nou lijkt het me niet bijzonder nuttig om voor elke specifieke versie van software een andere tag te verzinnen. En dus ook niet "gcc 4.2.3" of "photoshop 10.2" oid. Imho mag die "visual studio 2010" dus ook worden hernoemd naar "visual studio" (die op dit moment overigens nog niet bestaat al is aangevraagd)

.edit: voor de volledigheid even de 5 tag commandments gebracht door de Grote Zeef ;)
[list=1]• Kleine letters gebruiken,
• Spaties, geen streepjes.
• Alle tags graag in enkelvoud.
• Leestekens zoveel mogelijk vermijden.
• Vragen over waarom deze tag wel en de andere niet per DM bij de mod van het betreffende forum, maar dus in deze topic :P.

[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 10-02-2010 17:45 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

pc-games lijkt mij tegen de regel "Alle tags graag in enkelvoud". Hernoemen naar pc-game lijst mij beter.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:44
Er vliegen nog wel meer tags rond in meervoudsvorm, videokaarten, harde schijven en moederborden bijvoorbeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door NitroX infinity op 10-02-2010 17:40 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Of werkwoordsvormen van acties/handelingen: jailbreak vs. jailbreaken

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
TheCoolGamer schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:39:
pc-games lijkt mij tegen de regel "Alle tags graag in enkelvoud". Hernoemen naar pc-game lijst mij beter.
Was het advies ook niet spaties ipv streepjes? Dus "pc game" ipv "pc-game"

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Hoe zit het met ....

termen in het engels of nederland?
  • monitor vs beeldscherm
  • besturing system vs operating system
  • navigatie vs navigation
  • slimme telefoon vs smartphone
  • data recovery vs data herstel
merk + type + versie?
  • htc hero vs hero
  • word vs microsoft word vs microsoft word 2000 vs word 2000
  • nexus vs google nexus vs google nexus one vs nexus one

[ Voor 13% gewijzigd door rickiii op 10-02-2010 17:49 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

rickiii schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:46:
Hoe zit het met ....
[feat] Tag synoniemen
merk + type + versie?
De algemene tag vindt ook de specifiekere dacht ik, dus 'htc' vindt ook 'htc hero'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
word vs microsoft word vs microsoft word 2000 vs word 2000
Ik heb ook nog niet het juiste idee hoe ik in Officesuites en -software iets moet taggen. Een Excel 2007 topic als 'excel' 'office 2007' 'office suites'? Alleen de eerste 2? Alleen 'excel 2007'? 'excel 2007' en 'excel'? Geen idee, ik wacht wel even af. :p De huidige tags 'microsoft' en 'office suites' zijn daar niet heel nuttig imho.
Wiethoofd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:49:
De algemene tag vindt ook de specifiekere dacht ik, dus 'htc' vindt ook 'htc hero'
Nope:
http://gathering.tweakers...cs/category/3/tag/windows
http://gathering.tweakers.../category/3/tag/windows+7

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Wiethoofd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:49:
htc hero is helemaal geen specifiekere tag. Het is gewoon een compleet andere tag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:40

wontcachme

You catch me? No you wont

Moet het niet zijn nieuwsgroep ipv nieuwsgroepen?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Hoe zit het met ....

• monitor vs beeldscherm
Dan wel correct Nederlands a.u.b.:

- besturingssysteem
- dataherstel / bestandsherstel

Nederlands kent samenstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pedorus schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:07:
[...]

Ik heb ook nog niet het juiste idee hoe ik in Officesuites en -software iets moet taggen. Een Excel 2007 topic als 'excel' 'office 2007' 'office suites'? Alleen de eerste 2? Alleen 'excel 2007'? 'excel 2007' en 'excel'? Geen idee, ik wacht wel even af. :p De huidige tags 'microsoft' en 'office suites' zijn daar niet heel nuttig imho.
Beste is los, dus: office, 2007. 2007 kan nl gerecycled worden: door tags, +excel +2007 (of +xp, of +2003), +word +2007 (of 2003 etc)., +powerpoint +2007 etc.. Zelfde met hero. Die moet los niet aan htc. Als er een ander product ook hero heet kun je die opnieuw gebruiken. Stel je wilt alle htc smartphones vinden. Dan is +htc +smartphones (en bv: +android) het handigst. Dit wordt lastiger als je tags gaat gebruiken als "htc hero" als een. want dan werkt die simpele query niet meer.

Maw opvolgende woorden in een tag die zinvol hergebruikt kunnen worden moeten imho gewoon als losse tag worden toegevoegd.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:12
Hoe zit het met ....

• monitor vs beeldscherm
merk + type + versie?
  • htc hero vs hero
  • word vs microsoft word vs microsoft word 2000 vs word 2000
  • nexus vs google nexus vs google nexus one vs nexus one
We kunnen tzt ook aliassen maken gelukkig :)

Maar voor nu is het kiezen en dan wordt het monitor.

en om antwoord te geven op de onderste drie :

htc hero
word 2000
google nexus one

[ Voor 6% gewijzigd door zeef op 10-02-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Nokia N900 is niet (alleen) voor 'n00bs', en er staat standaard ook geen malware op... :(
Nokia N900 Smartphone Internet tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:34:
[...]

We kunnen ook aliassen maken gelukkig :)
dus monitor en beeldscherm gaat uiteindelijk alleen monitor laten zien bijvoorbeeld.

en om antwoord te geven op de onderste drie :

htc hero
word 2000
google nexus one
Dat lijkt me dus niet handig. Met de tags: +htc, +smartphones moet je imho alle smartphones van htc kunnen vinden. Wil ik specifieker dan doe ik: +htc, +hero. Als je enkel als tag hebt: "htc hero" valt die in eerstgenoemde query dus buiten de boot. Ook kun je ' 2000 ' hergebruiken voor excel, office, powerpoint etc. Dus: +word, +2000 (of +2007, of +xp). Oftewel: dan heb je maar een paar losse tags nodig: nl. eenmalig office, word, excel en eenmalig de jaartallen. Maar "word 2000", "word 2003", "word xp", "excel 2000", "excel 2003" enz nemen een hoop meer entries in de tag-db in.
Imho mag die "visual studio 2010" dus ook worden hernoemd naar "visual studio" (die op dit moment overigens nog niet bestaat al is aangevraagd)
imho dus: "visual studio", "2010" als tags.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:29

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:35:
De Nokia N900 is niet (alleen) voor 'n00bs', en er staat standaard ook geen malware op... :(
Nokia N900 Smartphone Internet tablet
TR aanmaken :) Iedere mod kan ze weer verwijderen. Het bestaan van de tag n00bs verbaast me sowieso.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 19:45

RnB

Ben ik de enige die het nut hier niet van in ziet?
Wat is het nut van de tags, wat is er anders aan dan de standaard search en kan het uitgezet worden?
Want ik vind het alleen maar lelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zeef schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:34:
[...]

We kunnen ook aliassen maken gelukkig :)
dus monitor en beeldscherm gaat uiteindelijk alleen monitor laten zien bijvoorbeeld.
Als dat serieus zo is is mijn topic dus een beetje overbodig: [feat] Tag synoniemen
Wel mooi dat die functionaliteit bestaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:41:
Ben ik de enige die het nut hier niet van in ziet?
Wat is het nut van de tags, wat is er anders aan dan de standaard search en kan het uitgezet worden?
Want ik vind het alleen maar lelijk. :)
Koppelen van topics. Zo kun je bijvoorbeeld in een keer alle topics over smartphones, pc-games of PHP etc. zien. Dat gaat je met de search niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:05
Voorkeuren > "Tags verbergen?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 19:45

RnB

Wow.. dat was wel heel makkelijk, sorry..
Helemaal vergeten dat we zo'n mooi voorkeuren menu hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:13

Matis

Rubber Rocket

Wie of wat bepaald of een tag-aanvraag goed- danwel afgekeurd wordt?

Ik had een tweetal tags als suggestie toegevoegd aan een topic, maar die staan er nu net meer tussen en ook niet meer in het overzicht.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mag ik zeggen dat ik het een puinhoop vind worden in het topicoverzicht? Icon voor tags, een icon voor als een topicstart door meer dan 1 auteur wordt gemaakt. Hoeveel van die 'handigheden' komen er dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Roamor schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:52:
Mag ik zeggen dat ik het een puinhoop vind worden in het topicoverzicht?
Gooi d'r een custom stylesheet tegenaan en voila, vrolijke /me Roamor, voor css-dingetjes en medestanders: tags geven onrsutig beeld in topic lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 18:40

wontcachme

You catch me? No you wont

Matis schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:49:
Wie of wat bepaald of een tag-aanvraag goed- danwel afgekeurd wordt?

Ik had een tweetal tags als suggestie toegevoegd aan een topic, maar die staan er nu net meer tussen en ook niet meer in het overzicht.
Heb je wel op "tags koppelen" geklikt? Alleen op "te koppelen" werkt niet

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor wie de feature gemist had, ook wel leuk om te zien :p

http://gathering.tweakers.net/forum/list_requestedtags

Ik zie dat Nokia N86 is goedgekeurd. Beter gewoon 'n86' als tag. We doen toch ook niet XFX 8800GT als eigen tag?? Maar gewoon ' XFX ', ' MSI' etc en ' 8800GT ' ?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

wontcachme schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:59:
Heb je wel op "tags koppelen" geklikt? Alleen op "te koppelen" werkt niet
Ja natuurlijk, ik heb eerst een "Aanvragen"geklikt en daarna op "Tags Koppelen".

Ze hebben ook ~4 uur in het "Tags in aanvraag:"-kader gestaan, maar zijn nu als sneeuw voor de zon verdwenen.

Daarom mijn vraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Waarom een tag als PS3 in hoofdletters maar een afkorting als NAS in kleine letters? Is het niet beter 1 lijn te trekken? NAS hoort wat mij betreft in hoofdletters namelijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Bor de Wollef schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:10:
Waarom een tag als PS3 in hoofdletters maar een afkorting als NAS in kleine letters? Is het niet beter 1 lijn te trekken? NAS hoort wat mij betreft in hoofdletters namelijk.
Maar de regels stellen allemaal kleine letters, maar misschien is het voor acroniemen handiger om het wel te capsen.

Just my 0,02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Voor degenen die tags tegenkomen die niet aan de regels voldoen:
Er zijn een boel tags overgenomen uit de set die de redactie al gebruikte bij nieuwsberichten. Die zijn niet allemaal opgesteld volgens de strakke regels die er nu zijn, dus vandaar dat er nog zaken als PS3 en meervoudsvormen langskomen :)

Zie ook: crisp in "tags: subforum in tag?"

[ Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 10-02-2010 19:13 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:05

PromoX

Flying solo

De tag 'ps3' is er vziw overigens niet. Wel een paar keer aangevraagd, maar aangezien ie nogal dubbel is met 'playstation 3' heb ik deze ook weer verwijderd. Datzelfde geldt voor 'ps2' die ik langs zag komen.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zouden er tags kunnen komen voor de populaire laptopseries?

lenovo thinkpad ideapad toughbook
toshiba satelite
dell studio inspirion xps alienware

non?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

De tag "shooter" lijkt mij sterk overbodig met de tag "fps". De twee termen lijken in ieder geval heel sterk op elkaar en ik denk dat het verschil tussen die twee niet een extra tag nodig heeft.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

TheCoolGamer schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:46:
De tag "shooter" lijkt mij sterk overbodig met de tag "fps". De twee termen lijken in ieder geval heel sterk op elkaar en ik denk dat het verschil tussen die twee niet een extra tag nodig heeft.
Een shooter hoeft natuurlijk geen First Person (shooter) te zijn. Ik vind het een wezenlijke verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:38:
Dat lijkt me dus niet handig. Met de tags: +htc, +smartphones moet je imho alle smartphones van htc kunnen vinden. Wil ik specifieker dan doe ik: +htc, +hero. Als je enkel als tag hebt: "htc hero" valt die in eerstgenoemde query dus buiten de boot.
We willen waarschijnlijk ook uiteindelijk een "hierarchie" in de tagstructuur zelf. Dat je dus aan kan geven dat de 'htc hero' tag een onderdeel van de 'htc'-tag (en misschien ook wel tegelijk van 'smartphone') is, en het dan dus ook niet echt nodig is om 'htc' los er aan te hangen, maar je wel jouw huidige nadeel van (enkel) een meer gedetailleerde tag kan voorkomen. Ik zou het zelf niet eens zo gek vinden als het topic met 'htc', 'htc hero' en 'smartphone' wordt getagged, maar het nadeel is wel dat je dan flink wat tags moet plaatsen.

Maar dat is iets wat we dus nu niet hebben en we goed van moeten kijken hoe dat in zijn werk zou moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Bor de Wollef schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:48:
[...]

Een shooter hoeft natuurlijk geen First Person (shooter) te zijn. Ik vind het een wezenlijke verschil.
Er staan inderdaad ook niet-fps shooters in Shooters (bv Resident Evil) en voor dat soort games kan dan ook de tag 'shooter' gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

.oisyn schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:35:
Laat ik aftrappen met het feit dat ik "visual studio 2010" als tag tegenkwam. Nou lijkt het me niet bijzonder nuttig om voor elke specifieke versie van software een andere tag te verzinnen. En dus ook niet "gcc 4.2.3" of "photoshop 10.2" oid. Imho mag die "visual studio 2010" dus ook worden hernoemd naar "visual studio" (die op dit moment overigens nog niet bestaat al is aangevraagd)
Zo zijn er ook tags als "Programmeren" en "Software ontwikkeling". Ik hoef hopelijk niet uit te leggen dat die tags in PRG of SEA enigzins overbodig zijn ;) Dat is ook de reden dat ze bij het gros van de topics in PRG waar dat soort (te) algemene tags dan ook zijn ontkoppeld.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Nu heb ik toch ergens overheen gelezen hoe je een tag kan aanvragen. Moet ik het gewoon in een post typen zoals <ruimtevaart> bijvoorbeeld edit: Dus niet. Of moet ik het aanmelden in een form ofzo?
Kan ook zijn dat ik geen rechten heb om mee te beginnen. I don't get it en kan het ook niet vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door MistrX op 10-02-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik had de tag "S60" aangevraagd voor een Nokia telefoon, die is afgewezen en dat vindt ik vreemd. S60 staat namelijk voor de schil die Nokia over Symbian heeft gelegd, en is dus iets specifieks wat voorkomt bij alle Nokia toestellen met Symbian.

En bij mij is de tag N97 afgewezen terwijl dit bij de N82 wel weer is goedgekeurd? :?

[ Voor 15% gewijzigd door BastiaanN op 10-02-2010 20:07 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

NitroX infinity schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:40:
Er vliegen nog wel meer tags rond in meervoudsvorm, videokaarten, harde schijven en moederborden bijvoorbeeld.
Of browsers in het client software algemeen gedeelte. Denk overigens dat het pretty awesome is hoor, als er maar één beleid blijft over de hierboven aangedragen "kwesties" :)

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

MistrX schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 20:02:
Nu heb ik toch ergens overheen gelezen hoe je een tag kan aanvragen. Moet ik het gewoon in een post typen zoals <ruimtevaart> bijvoorbeeld edit: Dus niet. Of moet ik het aanmelden in een form ofzo?
Kan ook zijn dat ik geen rechten heb om mee te beginnen. I don't get it en kan het ook niet vinden.
Simpelweg als tag invoeren. Als hij nog niet bestaat wordt hij automatisch aangevraagd.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
BastiaanN schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 20:06:
Ik had de tag "S60" aangevraagd voor een Nokia telefoon, die is afgewezen en dat vindt ik vreemd. S60 staat namelijk voor de schil die Nokia over Symbian heeft gelegd, en is dus iets specifieks wat voorkomt bij alle Nokia toestellen met Symbian.

En bij mij is de tag N97 afgewezen terwijl dit bij de N82 wel weer is goedgekeurd? :?
In de aanloopperiode kan er wel eens een foutje gemaakt worden. Je kan S60 alsnog aanvragen.
MistrX schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 20:02:
Dat doe je bijvoorbeeld hier : http://gathering.tweakers.net/forum/add_tags/1365485/0 Die link vind je als 'Tags beheren' bovenaan een topic.

[ Voor 34% gewijzigd door zeef op 10-02-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Is het echt nodig om het icoontje weer te geven voor de naam van het topic?
In mijn ogen heeft het geen extra waarde om dat constant te laten zien, wellicht dat het icoontje alleen hoeft weergegeven te worden in het topic zelf waar nu ook de rest van de knoppen aanwezig zijn zoals bookmark etc?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
zeef schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 20:09:
[...]

In de aanloopperiode kan er wel eens een foutje gemaakt worden. Je kan S60 alsnog aanvragen.
En wat als die voor de tweede keer weer wordt afgewezen dan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dat doe je bijvoorbeeld hier : http://gathering.tweakers.net/forum/update_tags/1365485/0 Die link vind je als 'Tags beheren' bovenaan een topic.
Update_tags is crew only ;)
http://gathering.tweakers.net/forum/add_tags/1365485/0 werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

BastiaanN schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 20:14:
[...]

En wat als die voor de tweede keer weer wordt afgewezen dan? 8)7
Dat zie je dan wel weer toch? Lijkt me dat je altijd een DM kunt sturen naar de mod van het betreffende forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 20:15:
[...]

Dat zie je dan wel weer toch? Lijkt me dat je altijd een DM kunt sturen naar de mod van het betreffende forum?
Hij is alweer voor de tweede keer afgewezen, ik doe wel ff DM naar modje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

[...]

[...]

Dat doe je bijvoorbeeld hier : http://gathering.tweakers.net/forum/update_tags/1365485/0 Die link vind je als 'Tags beheren' bovenaan een topic.
Error™Niet toegestaan

Deze actie (update_tags) is niet toegestaan. Neem contact op met de beheerder als dit probleem zich blijft voordoen.
(interne identificatie: engine::engine::action_not_permitted)

?? Wat deed ik verkeerd? Ik klikte de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
MistrX schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 20:19:
[...]

Error™Niet toegestaan

Deze actie (update_tags) is niet toegestaan. Neem contact op met de beheerder als dit probleem zich blijft voordoen.
(interne identificatie: engine::engine::action_not_permitted)

?? Wat deed ik verkeerd? Ik klikte de link.
Je deed niets verkeerd, ik plakte de verkeerde link in mijn bericht. Excuses, my bad. ;-) Klik hier : http://gathering.tweakers.net/forum/add_tags/1365485/0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Creepy schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:59:
[...]

Zo zijn er ook tags als "Programmeren" en "Software ontwikkeling". Ik hoef hopelijk niet uit te leggen dat die tags in PRG of SEA enigzins overbodig zijn ;) Dat is ook de reden dat ze bij het gros van de topics in PRG waar dat soort (te) algemene tags dan ook zijn ontkoppeld.
Ik begrijp eigenlijk niet helemaal hoe deze opmerking betrekking heeft op wat ik zei. Namelijk dat ik het wat onzinnig vond dat versienummers belangrijk zijn. Dit heeft verder compleet niets te maken met de devschuur zelf - mijn voorbeelden waren slechts in die context.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie dat zowel "sony" "sony vaio" en "vaio" een tag zijn, dat moet even gefixt worden :)

edit: welke is er nu precies fout, eigelijk :X

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Worden dingen zoals Software ontwikkeling los geschreven? Het is in het Nederlands natuurlijk één woord... (Of is dit handiger zodat je ook via software op de goeie plek uitkomt? :))

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Fietsbel schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 20:10:
Is het echt nodig om het icoontje weer te geven voor de naam van het topic?
In mijn ogen heeft het geen extra waarde om dat constant te laten zien, wellicht dat het icoontje alleen hoeft weergegeven te worden in het topic zelf waar nu ook de rest van de knoppen aanwezig zijn zoals bookmark etc?
Roamor schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:52:
Mag ik zeggen dat ik het een puinhoop vind worden in het topicoverzicht? Icon voor tags, een icon voor als een topicstart door meer dan 1 auteur wordt gemaakt. Hoeveel van die 'handigheden' komen er dan nog?
Eens met bovenstaande opmerkingen. De optie "tags verbergen" in de voorkeuren is wat te drastisch - die verbergt óók de tags bovenaan een topic. En in de topiclijsten hebben ze echt compleet geen nut. Dat nut was er alleen de afgelopen paar uurtjes omdat alle topics nog getagged moesten worden. Ik kan iig geen reden bedenken waarom je vanaf de topiclijst in een keer naar de tags van de topic zou willen. Bij sporadische geval waarin het vergeten wordt kan het ook wel vanuit de topic zelf aangepast worden.
_eXistenZ_ schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 20:34:
Worden dingen zoals Software ontwikkeling los geschreven? Het is in het Nederlands natuurlijk één woord... (Of is dit handiger zodat je ook via software op de goeie plek uitkomt? :))
Zodat je alle topics in de devschuur daarmee kunt taggen? Wat is het nut van "software ontwikkeling" buiten de devschuur?

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 10-02-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

Is het misschien (als dit mogelijk is) een idee om bijvoorbeeld FAQ's bovenaan in de lijst te zetten van bijvoorbeeld Windows 7? Zodat de beginnende tweaker niet lang hoeft te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Nu online

Creepy

.oisyn schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 20:31:
[...]

Ik begrijp eigenlijk niet helemaal hoe deze opmerking betrekking heeft op wat ik zei. Namelijk dat ik het wat onzinnig vond dat versienummers belangrijk zijn. Dit heeft verder compleet niets te maken met de devschuur zelf - mijn voorbeelden waren slechts in die context.
Ik ga vrolijk door op"onzinnig". Maar dat is dan ook de enige link ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:59:
[...]

Erm. Dat lijkt me juist wel de bedoeling. Het hele idee van tags is juist toch cross-forum: dat topics (en informatie) los komt van een specifieke context?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Je kan toch zien in welk deel een topic staat? Dan kan je daar direct uit afleiden. Als je topics over "Programmeren" zoekt, dan hoef je niet te zoeken, die staan allemaal in de Devschuur. Je zoekt over het algemeen wat specifieker (bijv programmeren in C) en dan kan je dus in de devschuur zoeken op de tag C.

Let op: ik zeg niet dat de tag "Programmeren" onzinnig is, maar in PRG (Programming) is die tag dat wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Creepy op 10-02-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 20:56:
Je kan toch zien in welk deel een topic staat? Dan kan je daar direct uit afleiden. Als je topics over "Programmeren" zoekt, dan hoef je niet te zoeken, die staan allemaal in de Devschuur.
Maar tags zijn juist bedoeld om topics (en die informatie) los te weken van een specifieke context.
[en] maken het mogelijk om topics te koppelen met andere getagde content op Tweakers.net, zoals nieuwsberichten en reviews.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:26
Thandor schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:48:
Het komt er op neer dat topics met betrekking tot geluidskaarten simpelweg in AUD thuishoren.
+

Afbeeldingslocatie: http://images.carpento.net/ohgeluidskaart.jpg

=

:?

Overigens is het met die tags nu wel makkelijk om fout geplaatste topics te vinden, en ff snel wat TR'etjes te plaatsen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Laat ik het zo zeggen: wil je echt *elk* topic in PRG taggen met "Programmeren"? Dat is namelijk nu wel wat je zegt. Het is, zolang het topic alleen in PRG staat, echt nutteloos naar mijn idee. Mocht een topic ergens anders terug komen (bijv. het Andriod topic) dan is de Programming tag op die andere plek wel degelijk nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 15:40

Brons

Fail!

Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 20:57:
[...]

Maar tags zijn juist bedoeld om topics (en die informatie) los te weken van een specifieke context.

[...]
Het lijkt mij inderdaad juist wel handig om 'dubbelop' te taggen. Anders kan je problemen krijgen als je bijvoorbeeld op de Apple tag zoekt. Dan zou het voor kunnen komen dat je bijvoorbeeld PRG topics terug krijgt maar geen ACS. En dat maakt tags, in deze specifieke gevallen, dan minder waardevol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 20:54:
[...]

Erm. Dat lijkt me juist wel de bedoeling. Het hele idee van tags is juist toch cross-forum: dat topics (en informatie) los komt van een specifieke context?
Ik denk dat je het forum waar een topic staat ook wel min of meer kunt zien als tag. Als je bijvoorbeeld gaat selecteren op een bepaalde tag zie je altijd in welk forum een topic staat en heb je ook de mogelijkheid om te kunnen filteren op forum. Lijkt me niet echt zinvol om er dan ook nog weer een aparte tag aan te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 15:40

Brons

Fail!

PromoX schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:03:
[...]

Ik denk dat je het forum waar een topic staat ook wel min of meer kunt zien als tag. Als je bijvoorbeeld gaat selecteren op een bepaalde tag zie je altijd in welk forum een topic staat en heb je ook de mogelijkheid om te kunnen filteren op forum. Lijkt me niet echt zinvol om er dan ook nog weer een aparte tag aan te hangen.
Maar niet als je tags niet gaat gebruiken in bepaalde subgroepen. Bijvoorbeeld Apple en Andriod in het Apple gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:02:
Laat ik het zo zeggen: wil je echt *elk* topic in PRG taggen met "Programmeren"? Dat is namelijk nu wel wat je zegt. Het is, zolang het topic alleen in PRG staat, echt nutteloos naar mijn idee. Mocht een topic ergens anders terug komen (bijv. het Andriod topic) dan is de Programming tag op die andere plek wel degelijk nuttig.
Ik bekijk het even vanuit de Android hoek. Er is een subforum Android (net als PRG is). In jouw visie is het nutteloos om alle topics in het subforum Android met 'android' te taggen, want die vind je sowieso in het subforum Android. Stel dat we idd overal de Android tags weghalen. Hoe moet het Android SDK topic in programmeren dan nog gelinkt worden aan Android-content? Specifieke telefoons hangen aan Android SDK lijkt me niet de beste oplossing. En zo staat er in GPS & Navigatie een Android topic: Android Turn by Turn Navigation. Ook die moet in de cloud van Android terecht kunnen komen. Als we daar wel de tag Android aanhangen, zonder dat de telefoons, applicaties in het subforum niet ook ' android ' getagged zijn missen er dus belangrijke links.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Nu online

Creepy

De Android tag toevoegen in PRG (daar is die zeker wel nuttig) en de Programming tag toevoegen in Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:08:
De Android tag toevoegen in PRG (daar is die zeker wel nuttig)
Maar wat is de waarde van die tag, als alle topics in het Android subforum niet die 'android' tag dragen*?

(* want ze staan immers in het subforum Android, dus dan hoeft dat niet daarmee opnieuw getagged te worden volgens jou)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Wedervraag: Als je alle topics over "Android" wilt zien, dan ga je naar het Android subforum. Wat is het nut van een Android tag dan nog?
Note: ik ga niet over de tags in het Andoid subforum, de kans bestaat natuurlijk dat de mods daar er een andere mening op na houden wast betreft specifieke tags.

[ Voor 37% gewijzigd door Creepy op 10-02-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als je in PRG iemand hebt die een app voor Android ontwikkelt en om hulp vraagt lijkt me dat de tag er daar gewoon bij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:11:
Wedervraag: Als je alle topics over "Android" wilt zien, dan ga je naar het Android subforum. Wat is het nut van een Android tag dan nog?
Die tags zijn nuttig juist om topics (en informatie) een onafhankelijker (en abstracter) bestaan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Eventueel zou je het ook kunnen oplossen met 'forumtags'. Alle topics in het android forum krijgen dan (onzichtbaar) de tag android mee en verschijnen dus ook als je de tag android selecteert, maar de tag is in dat forum verder onzichtbaar. Selecteer je dan de android en de programming tag, dan krijg je dus alle topics uit android te zien waar de programming tag aan vast zit en daarnaast ook alle topics uit PRG waar de android tag aan vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Een iets ander voorbeeld: stel dat er voor de iPhone een apart subforum was, dan zou je kunnen aannemen dat elk topic binnen dat subforum de tag 'iPhone' meekrijgt. (Al stel jij voor om dat dus niet te doen)

Er is ook een programmeergedeelte over de apps voor de iPhone. Topics die in dat programmeergedeelte relevant zijn krijgen ook de iPhone tag. Wil je nu een compleet overzicht van alle topics die met de iPhone te maken hebben (dus apparaat + apps-development) dan kan dat met tags, op voorwaarde dat ook werkelijk alle iPhone-gerelateerde topics de tag hebben !. Ik zou zeggen: voor de hand liggende tags weglaten lijkt op luiheid en vertroebelt bovendien het beeld.

Voor de hand liggende tags gewoon plaatsen dus ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Carpento op 10-02-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Brons schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:05:
[...]

Maar niet als je tags niet gaat gebruiken in bepaalde subgroepen. Bijvoorbeeld Apple en Andriod in het Apple gedeelte.
Dat zou wel weer een voorbereiding kunnen zijn voor het eventueel minderen van het aantal subfora. Zo zou het voor Spielerij bijvoorbeeld een mogelijkheid kunnen zijn om de gamessubfora samen te voegen en het onderscheid in genre aan te brengen via de tags, wat ook weer handiger is voor games die in meerdere genres passen.

[ Voor 6% gewijzigd door PromoX op 10-02-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:52

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Note: ik ga niet over de tags in het Andoid subforum, de kans bestaat natuurlijk dat de mods daar er een andere mening op na houden wast betreft specifieke tags.
Ik vind het fundamenteel fout dat je moet gaan nadenken of je in het Androidforum moet zitten dat je wel of niet die tag moet gebruiken. Als dat soort regeltjes toegepast moeten worden dient die specifieke tag niet gebruikt te worden in het hele forum vind ik. Of er moet een systeem komen waarmee tags automatisch toegevoegd of geweigerd worden al gelang je in een zeker forum zit. Tags zijn volgens mij topicgerelateerd en niet forumgerelateerd, correct me if I'm wrong :>

Ik wil een sprong kunnen maken tussen diverse fora als ik gerelateerde tags zie staan. Misschien is een probleem wel platformoverstijgend maar wordt deze in eerste instantie gevolgd in een enkel OS. Door middel van tags kan ik daar achter komen.

On a side note; wat is 'hangen' nou weer voor rare term. Is 'vastlopen' niet beter? Of 'boot failure'?

[ Voor 18% gewijzigd door DUX op 10-02-2010 21:16 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Eh, we gaan nu van "Programmeren is geen nuttige tag in PRG" naar "Alle alemene tags zijn wel nuttig". Dat laatste ben ik het simpelweg niet mee eens, er zijn ook algemene tags die niet nuttig zijn.

Ik zou zelf dan liever zien dat een subforum automatisch een tag zou kunnen worden (voor de subfora waarvan topics ook in andere subfora kunnen voorkomen), i.p.v. nutteloos (of voor de karma punten) elk topic in PRG met programmeren te gaan taggen.

[ Voor 38% gewijzigd door Creepy op 10-02-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Nog een kleine opmerking wat betreft layout, is het niet consequenter om twéé icoontjes te hebben: één voor as een topic wel tags heeft, en een (lichter) icoontje voor als een topic géén tags heeft ? Zodoende zou een lijst met topics wat rustiger ogen, het verspringt dan minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga hier maar eens mee spelen:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_tags

Dan begrijp je misschien wat ik bedoel: ik druk op 'ervaringen' , dan kan ik bv weer kiezen uit 'android' of ' apple '. Ik kies ' Apple ' dan kan ik weer kiezen uit ' iPod ' , ' iPad', of ' iPhone '. Toevallig ben ik opzoek naar iPhone ervaringen dus klik ik die aan. En pats daar is m'n topic.

// edit: wtf ik zie net dat de ervaringen tag ook is verwijderd. Dit ga zo mis jongens. Ik ga morgen Femme wel weer aan z'n jasje trekken.

Waarom kan ervaringen (waar er een hoop topics van bestaan) opeens niet meer?? Dat was juist super handig. Ik ging in de cloud naar de tag ' ervaringen ' en zo kon ik heel mooi opzoek naar ervaringen over iPhone, iPad, Zoomlensen, Popcorns enz.

Wie heeft spontaan deze tag verwijderd :( Ik kan nu via de cloud ' ervaringen ' ook niet meer snel bij het Windows 7 ervaringen topic komen. Dat was nou net zo'n fijne tag.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Omdat het ervaring is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rename dan in plaats delete ? :)

/edit: eh' ervaring ' bestaat (nog) niet ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:40:
[...]

Rename dan in plaats delete ? :)

/edit: eh' ervaring ' bestaat (nog) niet ?
Daar heb je dan wel weer gelijk in. Voor mij is 't ook nog allemaal redelijk nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, wel jammer van alle tijd die de koppelaars er in hadden gestoken.

Btw, kan in de oude GoT-layout onder ' search ' ook ' tags ' als optie komen te staan, naar bv: http://gathering.tweakers.net/forum/list_tags

of ergens anders iig in de topmenubar? Een beetje vreemd nl nu ' tags' wel op de FP in de menubar staat onder forum. maar niet op het forum zelf genoemd staat.

bug?

Ervaring staat niet de pulldown lijst, maar hij verschijnt vervolgens als ' aanvragen '. toch bestaat hij, want hij staat er automatisch daarna toch tussen in de tags van het topic zonder nog iets van in aanvraag te zijn. Hij werkt nl toch direct.

Oh en Google Agenda EN Google Calendar lijkt me dubbelop

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:25

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:45:
Ja, wel jammer van alle tijd die de koppelaars er in hadden gestoken.

Btw, kan in de oude GoT-layout onder ' search ' ook ' tags ' als optie komen te staan, naar bv: http://gathering.tweakers.net/forum/list_tags

of ergens anders iig in de topmenubar? Een beetje vreemd nl nu ' tags' wel op de FP in de menubar staat onder forum. maar niet op het forum zelf genoemd staat.
Naar het menu van de oude layout moeten we inderdaad nog kijken.
bug?

Ervaring staat niet de pulldown lijst, maar hij verschijnt vervolgens als ' aanvragen '. toch bestaat hij, want hij staat er automatisch daarna toch tussen in de tags van het topic zonder nog iets van in aanvraag te zijn. Hij werkt nl toch direct.
Geen bug maar clientside cacheing. Expires tijd van de ajax-response staat op 15 minuten en die wil ik eigenlijk ook niet echt veel lager zetten... Dat geeft dus inderdaad dit effect als een tag zojuist goedgekeurd is, maar dat zal als het systeem eenmaal meer ingeburgerd is en er minder tags worden aangevraagd nagenoeg geen issue meer zijn.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:45:
Oh en Google Agenda EN Google Calendar lijkt me dubbelop
Gemerged :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Kan daar dan niet makkelijker een synoniem van gemaakt worden, als je dus de ene toevoegt je em in beide gevallen tegenkomt met zoeken op de tag.

Of juist het synoniem bij toevoegen automatisch omzetten, dus de meervoudsversies automatisch naar enkelvoud.

[ Voor 17% gewijzigd door Wiethoofd op 10-02-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

Mooi, want dit "tag cloud" idee verpest de hele layout.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Wiethoofd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:59:
[...]

Kan daar dan niet makkelijker een synoniem van gemaakt worden, als je dus de ene toevoegt je em in beide gevallen tegenkomt met zoeken op de tag.

Of juist het synoniem bij toevoegen automatisch omzetten, dus de meervoudsversies automatisch naar enkelvoud.
Dat is tzt wel waar we willen uitkomen. Maar nu nog ff handwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommyGun schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:00:
[...]

Ik ben er al aangewendt. Bij iedere verandering heb je altijd klagers die het niet fijn vinden. Denk maar terug aan de eerdere changes aan de layout op de FP waarbij de helft het spontaan geen verbetering maar lelijker vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:03:
[...]

Ik ben er al aangewendt. Bij iedere verandering heb je altijd klagers die het niet fijn vinden. Denk maar terug aan de eerdere changes waarbij de helft het spontaan geen verbetering maar lelijker vond.
De eerdere changes had ik geen moeite mee, fyi ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

TommyGun schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:00:
Voor de devvers (lees: crisp :P): is er geen tussenmogelijkheid tussen aan en uit? Ik hoef niet per se een heel kader boven het topic en daarbij bieden die vlaggetjes voor de topictitels weinig extras voor mij, maar ik kan misschien wel een keer geïnteresseerd zijn in welke tags bij een topic horen om verder te kunnen lezen op het forum. Is er geen mogelijkheid om een minimale optie te kiezen, waarbij ik slechts een icoon/woord aanklik bovenaan het topic waarna de cloud zich ontvouwt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

DUX schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:06:
Voor de devvers, is er geen tussenmogelijkheid tussen aan en uit?
Karmastore custom stylesheet :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die cloud echt tof he. Je komt zo leuke topics tegen die je anders nooit zo snel zou vinden:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_tags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Dat is wel leuk en aardig, maar ter verdediging gooi ik even de soortgelijke mogelijkheid van de productkoppelingen op tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Carpento schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:15:
Er is ook een programmeergedeelte over de apps voor de iPhone. Topics die in dat programmeergedeelte relevant zijn krijgen ook de iPhone tag. Wil je nu een compleet overzicht van alle topics die met de iPhone te maken hebben (dus apparaat + apps-development) dan kan dat met tags
Op het moment dat ergens een speciaal forum voor is, dan is je beginpunt dat forum. Je hebt geen tags nodig om alles te weten te komen over iPhones als er een iPhone-forum is. Zoek je echter naar iPhone gerelateerde zaken die niet in dat forum thuishoren, pas dan ga je met de tags aan de gang en vind je iPhone topics in andere fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:58:
[...]

Op het moment dat ergens een speciaal forum voor is, dan is je beginpunt dat forum. Je hebt geen tags nodig om alles te weten te komen over iPhones als er een iPhone-forum is.
Nogmaals, tags zijn bedoeld om de topics (lees: informatie) onafhankelijker en abstracter te maken (van een specifieke context).

Ga Femme's post nog maar eens goed lezen, hij zegt ook o.a.:
Omdat de tags geen hiërarchie kennen en geen deel uitmaken van de bestaande categoriestructuur
Wat je wel zou kunnen doen, als goede middenweg, is topics automatisch de tags als Apple of Android meegeven als ze in dat betreffende subforum staan (en evt voor de gebruiker verbergen), zodat dat niet nog een keer handmatig hoeft te gebeuren. Maar dat ze getagged moeten zijn is hopelijk toch wel duidelijk.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

operating system is een synoniem voor besturingssysteem. Nu dus twee tags voor hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
.oisyn schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:58:
[...]

Op het moment dat ergens een speciaal forum voor is, dan is je beginpunt dat forum. Je hebt geen tags nodig om alles te weten te komen over iPhones als er een iPhone-forum is. Zoek je echter naar iPhone gerelateerde zaken die niet in dat forum thuishoren, pas dan ga je met de tags aan de gang en vind je iPhone topics in andere fora.
Dat vind ik dus krom geredeneerd :) Er wordt links en rechts zelfs gesteld dat door het invoeren van de tags subforums weer samengevoegd zouden kunnen worden omdat de topics op basis van de tags onderscheiden kunnen worden. Dat werkt alleen als ieder topic apart voorzien is van alle relevante tags.

Again: de insteek om iets maar niet te doen 'omdat het voor zich spreekt' ondermijnt imho het principe, en ruikt bovendien naar verkeerde gemakzucht ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Carpento op 10-02-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Carpento schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 23:05:
[...]

Dat vind ik dus krom geredeneerd :) Er wordt links en rechts zelfs gesteld dat door het invoeren van de tags subforums weer samengevoegd zouden kunnen worden omdat de topics op basis van de tags onderscheiden kunnen worden. Dat werkt alleen als ieder topic apart voorzien is van alle relevante tags.
Die voorstellen zijn mij ontgaan, maar idd, wat dat betreft heb je gewoon gelijk.
Again: de insteek om iets maar niet te doen 'omdat het voor zich spreekt' ondermijnt imho het principe, en ruikt bovendien naar verkeerde gemakzucht ;)
Maar jij weet net zo goed als ik dat het niet gaat werken - ze zullen in veel gevallen gewoon vergeten worden. De enige manier om toch die tags altijd erop te krijgen is om ze gewoon standaard automatisch toe te voegen voor alle topics die in een bepaald subforum geopend worden.
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 23:02:
Ga Femme's post nog maar eens goed lezen
Niet nog maar eens, die hele .plan heb ik gemist. Ik heb alleen de MED gelezen, die niet eens linkte naar de .plan (op dat moment iig)
hij zegt ook o.a.:
[Omdat de tags geen hiërarchie kennen en geen deel uitmaken van de bestaande categoriestructuur]
En ACM zegt weer wat anders
ACM schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:51:
[...]

We willen waarschijnlijk ook uiteindelijk een "hierarchie" in de tagstructuur zelf. Dat je dus aan kan geven dat de 'htc hero' tag een onderdeel van de 'htc'-tag (en misschien ook wel tegelijk van 'smartphone') is, en het dan dus ook niet echt nodig is om 'htc' los er aan te hangen
En het feit dat de tags los staan van de hierarchie wil niet zeggen dat je ze niet moet combineren met de bestaande hierarchie, wat ook niet zo is aangezien je er standaard al gefilterd wordt op het forum waarbinnen je op de tag hebt geklikt.
Wat je wel zou kunnen doen, als goede middenweg, is topics automatisch de tags als Apple of Android meegeven als ze in dat betreffende subforum staan (en evt voor de gebruiker verbergen), zodat dat niet nog een keer handmatig hoeft te gebeuren. Maar dat ze getagged moeten zijn is hopelijk toch wel duidelijk.
Euh ja misschien moet ik posts lezen en quoten in de volgorde dat ze gepost zijn :+

[ Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 10-02-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist. Want ik moet gewoon het Android programmeertopic kunnen vinden op Got of vanuit waar dan ook op T.net met de tags:

+android, +programmeren

Ook al staat ie PRG, toch zal die de tag programmeren moeten hebben om 'm op die, volstrekt normale zoekwijze, te kunnen vinden. En als ik het vervolgens nog dieper of specifieker wil zoeken hebben we idd de tags als C, Java, Beginner, of whatever.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tag "vraag" is een beetje dom. :+
http://gathering.tweakers...opics/forum/102/tag/vraag

En de links naar tag-pagina's worden nog niet geparsed met titel erbij? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah echt heel onhandig is die ook weer niet.

Vraag -> Nokia
Vraag -> Tablet enz;

http://gathering.tweakers...edtopics/tag/vraag;tablet

http://gathering.tweakers...gedtopics/tag/vraag;linux

vv hoezo ik zie er best wel brood in an sich. Ik kan me best voorstellen dat je begint met de query vraag -> en dan over nokia; blackberry; accu's; enz.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde dat net gaan posten. Er moeten woorden worden geweerd, waaronder "vraag", "probleem" en dat soort woorden.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste