[feat] Tag synoniemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Uiteraard ben ik gelijk helemaal los gegaan op de tagfunctionaliteit (hij is weer fijn :)).
Maar er valt me wel iets op.
'geheugen' is wel een tag 'ram' is dat niet. Terwijl ik als tweaker toch de term RAM prefereer boven geheugen. Hetzelfde als met processors en cpu's en vast nog wel wat meer van die dingen.
Is het een mogelijkheid om die dingen als synoniemen van elkaar te gebruiken? Er is geen verschil tussen RAM of geheugen op de manier hoe het nu gebruikt wordt, maar imho zou het het geheel een stuk duidelijker maken als je gaat zoeken op een verkeerde term (zo heb ik een hekel aan de term laptop, dus ik zou eerder gaan zoeken naar notebook, niet naar laptop).

Ik weet dat ik die tags kan aanvragen, maar dan loop je het gevaar dat je alsnog 1 rij topics met de tag 'geheugen' hebt, een andere zut topics met de tag 'ram' en waarschijnlijk ook weer topics die beide als tag hebben, dus dat lijkt me niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelfde kwam ik tegen bij toetsenbord (keyboard bestaat niet).

Synoniemen hoeft niet per se, als maar in de instructies bij het toevoegen van een tag duidelijk komt te staan dat je voordat je gaat lopen toevoegen eerst wat alternatieven probeert (dus engels of juist nederlands; meervoud, enkelvoud; afgekort of voluit enz). Dat maakt het er voor iedereen duidelijker op, dan dat er te veel synonieme tags gaan ontstaan.

Je mag best verwachten dat gebruikers ook zelf eerst wat dingen proberen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Even half crossposten, of juist het synoniem toestaan maar automatisch omzetten naar de juiste tag waarop te zoeken moet zijn.

Toetsenborden => Toetsenbord
Keyboard(s) => Toetsenbord

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Dat bedoel ik dus ook eigenlijk. Je moet het juist zo maken dat als een gebruiker een keyboard tag zoekt hij automatisch de toetsenborden voor z'n neus krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Crossquote zeef in "Het tags feedback topic"

Wiethoofd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:59:
Kan daar dan niet makkelijker een synoniem van gemaakt worden, als je dus de ene toevoegt je em in beide gevallen tegenkomt met zoeken op de tag.

Of juist het synoniem bij toevoegen automatisch omzetten, dus de meervoudsversies automatisch naar enkelvoud.
Dat is tzt wel waar we willen uitkomen. Maar nu nog ff handwerk ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Wiethoofd op 10-02-2010 22:12 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laptop en notebook is ook verwarrend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:13:
laptop en notebook is ook verwarrend
Hoezo is dat verwarrend? notebook is gewoon een ander woord voor laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Terw_Dan schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:35:
[...]

Dit ging toch over synoniemen ? ;)
Dan snap ik het wel, als de één notebook gaat koppelen, en de ander laptop kan je straks niks meer vinden :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik weet niet of het nu synoniemen zijn (het maakt niet uit welke ik kies, intern zijn ze toch gekoppeld) of 2 aparte losse tags..dat bedoel ik met verwarrend.

//edit ^^ hierboven was me al voor, dat bedoelde ik dus :)

zelfde ook voor besturingssysteem en operating system. Misschien kan er in de pulldown een icoontje komen dat het een synoniem is..nu is het dus onduideijk of het steeds 2 aparte tags zijn of synoniemen van elkaar als 1 tag.

maar ja van mij hoeven e rniet 2 te zijn, als maar duidelijk wordt aangegeven dat je even doorzoekt.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 22:53 ]

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]

Dat is officieel niet helemaal waar. Uit mijn hoofd.

Een notebook is wat we nu gebruiken, een draagbare computer met een accu.
Een laptop gebruikten we in het verleden, een draagbare computer zonder accu.

Maar dit is idd miereneukerrij en offtopic. Iedereen gebruikt deze worden door elkaar.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:49

crisp

Devver

Pixelated

Hoe ik het voor me zie is dat je in de suggest iets dergelijks kan krijgen als je bijvoorbeeld 'notebook' begint te typen:

notebook (laptop)

als je deze selecteert dan zal hij dus de tag 'laptop' koppelen - (even buiten beschouwing gelaten welke term het meest geschikt is). Synoniemen helpen je dus om toch de juiste tag te kiezen.

[ Voor 9% gewijzigd door crisp op 11-02-2010 09:01 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1