Het tags feedback topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:26
Carpento schreef op maandag 15 februari 2010 @ 19:21:
de tag behuizingen is niet in enkelvoud, lijkt me een kandidaat voor een rename ?
Correctie: zowel behuizing als behuizingen bestaat, is dat te mergen ?

[ Voor 21% gewijzigd door Carpento op 20-02-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
In de topiclijst:

Film & Video

heeft MKV to Blu Ray geen tagicoon en het is geen alias...

[blue ray] Haperend beeld bij snelle bewegingen trouwens ook niet...

hmmm Analoge opname capturen: welke aansluiting? ook niet... Is dit een bug of ligt het gewoon aan mijn laptop/browser/cache?

PC ziet breedbeeldopname als 4:3 (FS20) ook niet, maar dat is een afgesplitst topic....

[ Voor 62% gewijzigd door Backpacker op 19-02-2010 00:53 ]

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:49

crisp

Devver

Pixelated

Backpacker schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 00:49:
In de topiclijst:

Film & Video

heeft MKV to Blu Ray geen tagicoon en het is geen alias...

[blue ray] Haperend beeld bij snelle bewegingen trouwens ook niet...

hmmm Analoge opname capturen: welke aansluiting? ook niet... Is dit een bug of ligt het gewoon aan mijn laptop/browser/cache?
cache-foutje, mogelijk veroorzaakt door de downtime eerder deze avond.

edit: eea 'gerepareerd' in F&V

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:35
Volgens mij kan Cooling en Koeling bij elkaar.

En bij de topic asus a8n sli premium zie ik niet in waarom apple er bij moet staan. Of is het de bedoeling dat we alle onderdeling ook in tags moeten gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:08
Voor het Heavy Rain topic (games, Playstation 3) heb ik de tag "quantic dream" geprobeerd toe te voegen. Dit is de developer van de game. Na een paar dagen staat hij nog niet gelinked aan de game. Kan ik er dan van uit gaan dat hij declined is? Zo ja, kan iemand mij vertellen waarom?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
cheiron schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:34:
Voor het Heavy Rain topic (games, Playstation 3) heb ik de tag "quantic dream" geprobeerd toe te voegen. Dit is de developer van de game. Na een paar dagen staat hij nog niet gelinked aan de game. Kan ik er dan van uit gaan dat hij declined is? Zo ja, kan iemand mij vertellen waarom?
Het zijn mijn zaken natuurlijk niet, maar ik gok erop dat 'quantic dream' gewoon te klein is. Tenzij ze honderden spellen hebben waar tientallen topics over zijn, is het niet interessant om daar een tag van te maken. Want een tag die naar één topic leidt is natuurlijk niet erg nuttig.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Drie tags voor hetzelfde genre, kan gemerged?
http://gathering.tweakers...t_taggedtopics/tag/sci-fi
http://gathering.tweakers...opics/tag/science+fiction
http://gathering.tweakers...st_taggedtopics/tag/scifi

Correcte benaming is: Sciencefiction (aan elkaar) of de al bestaande scifi

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

openoffice en open office. Lijkt mij ook een kandidaat voor een merge.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
waarbij het betreffende office-pakket officieel ook nog eens OpenOffice.org heet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:12
P-Storm schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:42:
Volgens mij kan Cooling en Koeling bij elkaar.

En bij de topic asus a8n sli premium zie ik niet in waarom apple er bij moet staan. Of is het de bedoeling dat we alle onderdeling ook in tags moeten gooien?
Done. :w cooling en hallo koeling :)
cheiron schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:34:
Die is denied. Moet je even navragen bij Spielerij crew
Gemerged :)
done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Zeef, had je Carpento in "Het tags feedback topic" ook nog gezien ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 21:08
zeef schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 00:44:
[...]
Die is denied. Moet je even navragen bij Spielerij crew
Aha. Nou, dat is de moeite niet (moet zeggen dat het huidige proces mij niet zo stimuleert tags te zetten. Bedankt voor de info verder.

@ Mute: ze hebben nog 1 bekende game op hun naam.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

http://gathering.tweakers...stedtag_topics/dualscreen heeft nog een paar requests maar de http://gathering.tweakers...gedtopics/tag/dual+screen bestaat al, graag mergen met de 'dual screen' tag dus ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Wiethoofd op 21-02-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:33
In het 'Audio en Hifi' subforum komen zowel de tags 'zelfbouw' en 'diy' (do it yourself) voor. Ik weet niet of er inhoudelijk verschil tussen die tags zit, maar zo niet: samenvoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
diy kan natuurlijk ook op andere dingen slaan dan iets bouwen, zolang je het maar zelf doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
was blijkbaar al done :+
cheiron schreef op zondag 21 februari 2010 @ 01:43:
[...]

Aha. Nou, dat is de moeite niet (moet zeggen dat het huidige proces mij niet zo stimuleert tags te zetten. Bedankt voor de info verder.

@ Mute: ze hebben nog 1 bekende game op hun naam.
Ik weet de motivatie (vaak) niet dus je kan dat het ebste aan de lokale crew vragen. Ook die maken soms wel een foutje dus een afwijzing kan best ongedaan gemaakt worden. :)
done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Mute schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:40:
diy kan natuurlijk ook op andere dingen slaan dan iets bouwen, zolang je het maar zelf doet :P
Tuurlijk, je kan het alle kanten op uitleggen... ;)

Maar toch: als ik zoek naar de tag 'zelfbouw', dan had ik op z'n minst het topic 'Het grote Zelfbouw speaker topic' in Audio&Hifi verwacht - in plaats daarvan vind ik alleen het '[DIY]Bouw van een Gainclone' topic.

En als ik dan binnen Audio&Hifi naar de tag 'diy' zoek, dan vind ik dus wel 'Het grote Zelfbouw speaker topic' en weer niet dat '[DIY]Bouw van een Gainclone' topic. Geef toe, dat is op z'n minst erg verwarrend.

Nou kan ik voor al die 'diy' topics wel zelf een 'zelfbouw' tag er aan koppelen, maar ik denk dat er genoeg overlap tussen 'diy' en 'zelfbouw' zit om het samen te voegen.

Dus: wat vinden mods met zeggenschap van de onduidelijkheid van zelfbouw en diy tags?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
diy en zelfbouw vind ik niet direct synoniemen. Slechts wanneer diy op het bouwen van iets terugslaat is heeft het ongeveer dezelfde lading :) Als je het over een diy-reparatie hebt is het al heel anders ;)

Stel je voor dat tags straks in VV actief worden, dan zou je een topic als Het grote auto detailing topic prima kunnen taggen met DIY, maar 'zelfbouw' zou nergens op slaan ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Carpento op 24-02-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
OK, daar heb je wel een goed punt.
Specifiek voor Audio & Hifi zou het mij het meest logische lijken om de tags te verwisselen - maar je hebt gelijk dat er een goede reden is om ze beide los aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Inderdaad, mochten ze beide kunnen ze beide neerzetten, maar net als Carpento zegt, alleen de relevante tag aan het topic hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:20

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Imho lijken de tags goed te werken :)

maar wordt er nu ook veel actiever wat gedaan tegen de neiging die veel mensen hebben eventuele 'tag-woorden in brackets in hun titel te plaatsen?...
dus titels als "[tag] onderwerp van de vraag" hoeven zeker niet meer, hebben nog minder 'waarde' dan vroeger..

wel vermoed ik dat er gewoon actief iets tegen gedaan moet worden, omdat er veel 'gewenning' én 'afkijken-en-overnemen' inzit .. mensen doen het ook omdat ze het overal in andere topics zien.
is het misschien een optie dat de mods actief zulke titels gan aanpassen? of is dat geen deel van de modtaak?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

'[Windows 7] Hellluuuup' vind ik nog steeds erg relevant eigenlijk. De tags zie je immers niet in de topiclijst of de 'gewone' search en dan is een heldere topictitel wel zo handig.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Met F_J_K, ik vind eigenlijk niet dat ze helemaal afgeschaft moeten worden.
Soms is het inderdaad niet helemaal nodig maar in Spielerij is het zeker wel handig!
Je kan in een oogopslag zien voor welk platform welk spel is (in de meeste gevallen).
Mocht er nog een keer een feature komen dat de belangrijkste tags van het topic onder de topictitel (in de topiclijst) komen te staan dan zou het inderdaad overbodig zijn maar tot die tijd zou ik het niet 'afschaffen'.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

F_J_K schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:22:
'[Windows 7] Hellluuuup' vind ik nog steeds erg relevant eigenlijk. De tags zie je immers niet in de topiclijst of de 'gewone' search en dan is een heldere topictitel wel zo handig.
nee , ik vind dat een erg onlogische titel, waarbij vooral dat 'helluuup' natuurlijk onduidelijk is, maar juist dat komt imho ook omdat mensen enkel en titel al een soort van 'tagbalk' benutten met wat snelle tagwoorden, in plaats van een titel te bedenken die goed communiceert...

In dit geval zou ik bv "Probleem met Windows 7" of "Windows 7 hangt bij installeren" een véél betere titel vinden...
Dat heeft nog steeds de betreffende term, maar niet meer als een 'tagwoord' (in brackets geisoleerd) maar is gewoon een duidelijk communicerende titel.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

RM-rf schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:06:
[...]

nee , ik vind dat een erg onlogische titel, waarbij vooral dat 'helluuup' natuurlijk onduidelijk is, maar juist dat komt imho ook omdat mensen enkel en titel al een soort van 'tagbalk' benutten met wat snelle tagwoorden, in plaats van een titel te bedenken die goed communiceert...
Waarbij 'heluuup' (waarschijnlijk) een voorbeeld was en je dus kunt vervangen voor elk andere duidelijke titel :P
Tenminste ik neem aan dat ook in Windows Clients bij zo'n titel een titelfix doorgevoerd wordt ;)
In dit geval zou ik bv "Probleem met Windows 7" of "Windows 7 hangt bij installeren" een véél betere titel vinden...
Dat heeft nog steeds de betreffende term, maar niet meer als een 'tagwoord' (in brackets geisoleerd) maar is gewoon een duidelijk communicerende titel.
Maar was is het verschil dan met een titel als '[Windows 7] Hangt bij installeren'?
Daar staat hetzelfde maar, mijn inziens, duidelijker, zeker in het topic overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
In dit topic heb je de tag e-mail en email. Lijkt op een merge :+

Webmail lijkt me wel een groot genoeg verschil van email, maar even voor de zekerheid checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:54

Haan

dotnetter

Over de tag 'fps', deze is wel een beetje dubbelzinnig, omdat het "First Person Shooter", of "Frames per Second' kan betekenen, beide betekenissen zijn vrij gangbaar. Hoe daar mee om te gaan?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Haan schreef op zondag 28 februari 2010 @ 13:20:
Over de tag 'fps', deze is wel een beetje dubbelzinnig, omdat het "First Person Shooter", of "Frames per Second' kan betekenen, beide betekenissen zijn vrij gangbaar. Hoe daar mee om te gaan?
Op zich is de betekenis makkelijk af te leiden als je de topictitel of inhoud erbij pakt en het taggen van 'frames per second' aan een topic, zoals Bad Company 2, is niet bepaald nuttig.
Begrijp je punt echter wel heel goed en ik zal hem laten renamen naar 'first person shooter' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Laatst online: 20:57

Reptile209

- gers -

Weet niet of 'ie al gemeld was, maar: "beveiliging" http://gathering.tweakers.../forum/73/tag/beveiliging en "security" http://gathering.tweakers...ics/forum/73/tag/security zijn wel merge-baar denk ik.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hoe zit het met de volgende tags: notebook en laptop

Het zijn de notebook best buy guides, maar complete systemen en laptops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Is het nou de bedoeling dat elk topic -in de ideale situatie- voorzien zou moeten worden van alle relevante tags ? In dat geval zijn we nog wel een stukje van de ideale situatie verwijderd volgens mij, ik zie meer en meer topics zonder tags, terwijl er voldoende relevante tags aan te knopen zouden zijn.

Toen het nog een beetje nieuw was heb ik met bepaalde regelmaat wel topics getagged, maar de lol zie ik inmiddels daar ook niet echt meer van in, en volgens mij ben ik niet bepaald de enige ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Carpento schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:28:
Is het nou de bedoeling dat elk topic -in de ideale situatie- voorzien zou moeten worden van alle relevante tags ? In dat geval zijn we nog wel een stukje van de ideale situatie verwijderd volgens mij, ik zie meer en meer topics zonder tags, terwijl er voldoende relevante tags aan te knopen zouden zijn.

Toen het nog een beetje nieuw was heb ik met bepaalde regelmaat wel topics getagged, maar de lol zie ik inmiddels daar ook niet echt meer van in, en volgens mij ben ik niet bepaald de enige ?
aangezien Got en 'levend' geheel is, is het dus gewoon afhankelijk van de moeite die mensen doen te taggen.. doen die dat niet meer, om wat voor reden dan ook, is er voor hen ook weinig grond te 'klagen' over het ontbreken van tags ..., aangezien je ze probleemloos snel zelf kunt invullen (maar ook kunt kiezen dat niet te doen, maar dan ook niet moet klagen dàt ze ontbreken)

volgens mij valt het trouwens in de meeste fora wel mee (in sommige Hardware fora is het aantal tags wel lager), en zeker grotere topics hebben altijd een aantal tags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Ik zit zelf het meest in OH, en daar is de score qua tags niet zo fantastisch op het moment. Wat je zegt over klagen als je zelf geen topics tagt: daar zit natuurlijk iets in, maar aan de andere kant: ik in m'n eentje krijg nooit alle tags geplaatst, dus je bent afhankelijk van groepswerk, en dat lijkt in sommige subforums een beetje tegen te vallen. Bij de invoering van de tags werd gesteld dat wellicht zelfs door het taggen onderscheid gemaakt kon worden tussen topics waardoor mogelijk subforums samengevoegd zouden kunnen worden. Als 1/3 van de topics geen tags heeft ben je daar mooi klaar mee: dat maakt namelijk lastig onderscheid obv tags.

Misschien dat het zinnig is om de topicstarter iets prominenter op de tags te wijzen ? Daarmee heb je in feite degene te pakken die zich het meest verantwoordelijk voor een topic zal voelen.

Anderzijds: het blijft een monnikenwerk om overal relevante tags te koppelen terwijl ikzelf het directe nut nog niet zo tastbaar zie. Als eerste: dat motiveert niet echt, ten tweede: wat moet je dan wél taggen, en wat niet ?

[ Voor 22% gewijzigd door Carpento op 18-03-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Carpento schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:34:
[...]
Anderzijds: het blijft een monnikenwerk om overal relevante tags te koppelen terwijl ikzelf het directe nut nog niet zo tastbaar zie.
Ik denk dat dat ook ten dele komt doordat jij gewend bent aan de situatie voordat we tags hadden en daarom al op andere manieren navigeert over het forum om de content van je interesse te vinden.

Wij zijn echter zeker van plan om later dit jaar meer functionaliteit aan de tags te hangen, met name mbt de koppeling met frontpage berichten onder dezelfde tag. Daarnaast willen we tags ook meer gaan uitlichten in de search en zijn er nog wel een paar ideeën die de tags meer inhoud zullen geven, ook voor reguliere bezoekers.

Verder is het taggen van topics natuurlijk een makkelijke manier om je karma een boost te geven ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Wat betreft karma scoren, dat is absoluut zo, bij mij zit er recentelijk ook een stukje steil omhoog in de karmagrafiek (M'n profiel) maar dat is niet mijn motivatie op zich ;)

Misschien dat het wat gesmeerder gaat lopen als tags inderdaad meer onderdeel van het geheel worden, en meer mensen de waarde inzien van het taggen van topics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

licentie en licenties lijkt mij ook wel een kandidaat voor een merge.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
refresh rate en refreshrate mergebaar denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Dank voor de meldingen, ze zijn verwerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
http://gathering.tweakers...ics/forum/6/tag/barebones

is meervoud, en niet enkelvoud. Suggestie: maak er barebone van ;)

edit:

Over die karma, heb vandaag stevig getagd in OH, en dat is te zien aan m'n karmagrafiek :D :D

[ Voor 38% gewijzigd door Carpento op 25-03-2010 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Volgens mij kan dan ook http://gathering.tweakers...t_taggedtopics/tag/codecs naar enkelvoud.

[ Voor 4% gewijzigd door Wiethoofd op 01-04-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

.oisyn schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:27:
Ik zie niet helemaal in waarom eigenlijk. Net als dat een tag als "discussie" of "probleem" wat dat betreft ook zinnig is - het zorgt dat je makkelijk kan filteren. En dat geldt voor zowel inhoud als type.
Ik ben juist al maanden in de crewfora aan het roepen dat ook die tags niet zinnig zijn. "discussie", "probleem"/"vraag", enz. zijn allemaal topicstatussen. Ze zeggen niets over de inhoud van het topic zoals tags dat behoren te doen, maar over de manier waarop die inhoud gepresenteerd wordt. ;)

Er ligt een feature request bij de devvers om zo'n statusveld mogelijk te maken. Moet redelijk simpel zijn om daar de sponsored topic-status ook bij te zetten. Then again, die status is er nu natuurlijk ook al. :P

Overigens schijnt er een bugje te zijn waardoor sommige mensen het topic niet direct in de topiclisting kunnen zien. Een keer uit- en weer inloggen leek voor een van de crewleden daarbij te helpen. Dat zou in elk geval verklaren waarom het topic wat stil is. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 22:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
NMe schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:33:
[...]

Ik ben juist al maanden in de crewfora aan het roepen dat ook die tags niet zinnig zijn.
Kun je best roepen, maar wellicht is het handig als je er hier dan ook argumentatie bij geeft ;)
"discussie", "probleem"/"vraag", enz. zijn allemaal topicstatussen. Ze zeggen niets over de inhoud van het topic zoals tags dat behoren te doen, maar over de manier waarop die inhoud gepresenteerd wordt. ;)
Exact. Als ik een probleem heb aangaande een bepaald product (bijv. mijn videokaart output af en toe rare kleuren) dan ben ik in eerste instantie niet geïnteresseerd in discussietopics over dat product. Tags zijn filters, ze moeten dus ook nuttig zijn als filter. Dat ze iets moeten zeggen over de inhoud is semantiek die je er nu zelf aan koppelt maar wat vanuit een usability perspectief weinig betekenis heeft.

En dan moet er ineens een bepaalde feature gedevt worden die dingen onnodig limiteerd terwijl het momenteel met het huidige systeem al op te lossen is, alleen maar omdat bepaalde mensen van mening zijn dat tags iets moeten zeggen over de inhoud?

Wikipedia: Tag (metadata)
In a typical tagging system, there is no explicit information about the meaning or semantics of each tag
Een tag is gewoon metadata. Dat kan dus zowel inhoud als "status" zijn (status lijkt me een verkeerd woord, dat geeft aan dat het transitioneel is wat het niet is - een topic is niet eerst een discussietopic en daarna een probleemtopic, en in de gevallen waarin dat momenteel wel zo (of andersom) gaat is een afsplitsing sowieso een betere keuze)

[ Voor 42% gewijzigd door .oisyn op 08-07-2010 13:45 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

.oisyn schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:36:
[...]

Kun je best roepen, maar wellicht is het handig als je er hier dan ook argumentatie bij geeft ;)
Dat deed ik toch meteen na dat zinnetje? :)
Exact. Als ik een probleem heb aangaande een bepaald product (bijv. mijn videokaart output af en toe rare kleuren) dan ben ik in eerste instantie niet geïnteresseerd in discussietopics over dat product. Tags zijn filters, ze moeten dus ook nuttig zijn als filter. Dat ze iets moeten zeggen over de inhoud is metainformatie die je er nu zelf aan koppelt maar wat vanuit een usability perspectief weinig betekenis heeft.
Dan zoek je naar topics met de status "probleem" en de tags "videokaart" en "model/typenummer".
En dan moet er ineens een bepaalde feature gedevt worden die dingen onnodig limiteerd terwijl het momenteel met het huidige systeem al op te lossen is, alleen maar omdat bepaalde mensen van mening zijn dat tags iets moeten zeggen over de inhoud?
't Is niet alsof ik de enige ben die zich gruwelijk ergert aan het misbruiken van een systeem dat bedoeld is voor het classificeren van de inhoud van een topic door het toe te passen op de vorm ervan. Sowieso is het zo'n "tag" die alleen in combinatie met andere tags zin heeft, en combinatietags zijn óók niet mogelijk. Er zal dus hoe dan ook ontwikkeld moeten worden. :)

Maar goed, dit is hier wel héél erg offtopic natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
NMe schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:45:
[...]

Dat deed ik toch meteen na dat zinnetje? :)
Nee, je geeft namelijk helemaal geen argumenten waarom tags over de inhoud moeten gaan, dat was waar ik op doelde. Je stelt slechts dat dat zo is.
Dan zoek je naar topics met de status "probleem" en de tags "videokaart" en "model/typenummer".
Behalve dat dat nu niet kan
't Is niet alsof ik de enige ben die zich gruwelijk ergert aan het misbruiken van een systeem dat bedoeld is voor het classificeren van de inhoud van een topic door het toe te passen op de vorm ervan.
Wie heeft dat zo bedoeld dan, en is daar wel goed over nagedacht? Die wikipediapagina die ik daarnet aanhaalde (in mijn edit, wellicht heb je die gemist) stelt juist dat een tag helemaal geen semantische betekenis heeft. En dat is ook hoe ik het toegepast zie worden op allerlei sites.
Sowieso is het zo'n "tag" die alleen in combinatie met andere tags zin heeft
Klopt. Your point being...?
combinatietags zijn óók niet mogelijk
Que? Het hele tagsysteem op GoT is erop gebouwd dat je tags kunt combineren. Door meerdere tags aan een topic toe te voegen geef je die combinatie juist aan, eveneens bij het filteren erop. Dat is juist het mooie van het tagsysteem, dat je die combinaties kunt maken. En daarom hebben tags die het topic typeren in mijn ogen juist ook bestaansrecht.
Maar goed, dit is hier wel héél erg offtopic natuurlijk. :)
Helemaal mee eens, wellicht moet je je modrechten even gebruiken om deze discussie naar het tag feedback topic te verhuizen :)

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 08-07-2010 13:57 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

.oisyn schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:51:
Que? Het hele tagsysteem op GoT is erop gebouwd dat je tags kunt combineren.
Klopt, maar helaas is het niet mogelijk om een op zichzelf loze tag als "vraag" alleen toe te staan in combinatie met andere tags. Daarbij is "vraag" extreem nutteloos, aangezien dat ongeveer aan elk topic op het forum gehangen kan worden, behalve bij topics met de potentieel enigsinds nuttige tag "discussie".

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
MueR schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:03:
[...]

Klopt, maar helaas is het niet mogelijk om een op zichzelf loze tag als "vraag" alleen toe te staan in combinatie met andere tags.
Nogmaals, zoals ik tegen NMe ook al zei: "your point being...?". Waarom moet je de tag per se combineren? Als in, waarom moet je verhinderen dat mensen per ongeluk alleen maar "discussie" en niets anders aan een topic koppelen? Dat lijkt me een 'would be nice' feature, maar niet iets dat tags als "discussie" zou moeten verhinderen zolang die feature nog niet bestaat.

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 08-07-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

.oisyn schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:12:
[...]

Nogmaals, zoals ik tegen NMe ook al zei: "your point being...?". Waarom moet je de tag per se combineren? Als in, waarom moet je verhinderen dat mensen per ongeluk alleen maar "discussie" en niets anders aan een topic koppelen? Dat lijkt me een 'would be nice' feature, maar niet iets dat tags als "discussie" zou moeten verhinderen zolang die feature nog niet bestaat.
Wat ook de reden is dat je die tag nog steeds kan koppelen.

En wat erop tegen is? De tag-feature is bedoeld om zelf je eigen "custom fora" te maken. Niemand heeft er baat bij om alleen probleemtopics weer te geven, ongeacht de rest van de bijbehorende tags. Een status (ok, "flag" is een beter woord) is gewoon cleaner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
NMe schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:33:
[...]

Wat ook de reden is dat je die tag nog steeds kan koppelen.

En wat erop tegen is? De tag-feature is bedoeld om zelf je eigen "custom fora" te maken. Niemand heeft er baat bij om alleen probleemtopics weer te geven, ongeacht de rest van de bijbehorende tags.
So? Who cares dat dat ook mogelijk is. Het gaat erom dat mensen kunnen filteren op discussies over een onderwerp. Daar is de tag terdege voor geschikt. Je moet het feit dat het ook onzinnig te gebruiken is (louter filteren op "discussie") niet gaan gebruiken als argument om de handigheid van het wél hebben van dat soort tags uit te sluiten, want dat slaat natuurlijk nergens op, zeker niet aangezien het onzinnige gebruik ervan verder niemand hindert :)
Een status (ok, "flag" is een beter woord) is gewoon cleaner.
Mja, ik zie het meer als een onnodige complexiteit van het systeem waar meer werk voor verzet moet worden en dat er bovendien momenteel nog niet is, alleen maar om krampachtig vast te houden aan de uit de lucht gegrepen definitie (die blijkbaar niemand kan verdedigen) dat tags louter over inhoud mogen gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

.oisyn schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:39:
[...]

So? Who cares dat dat ook mogelijk is. Het gaat erom dat mensen kunnen filteren op discussies over een onderwerp. Daar is de tag terdege voor geschikt. Je moet het feit dat het ook onzinnig te gebruiken is (louter filteren op "discussie") niet gaan gebruiken als argument om de handigheid van het wél hebben van dat soort tags uit te sluiten, want dat slaat natuurlijk nergens op, zeker niet aangezien het onzinnige gebruik ervan verder niemand hindert :)
Hoeveel topics op een discussieplatform (oftewel: forum) kun je mij aanwijzen waar niet zomaar de tag "discussie" aan gehangen kan worden? Hoeveel topics in bijvoorbeeld PRG kun je me aanwijzen waar niet "vraag" danwel "probleem" aan gehangen kan worden? Een tag die het hele forum in één keer kan coveren heeft per definitie geen zin omdat hij te weinig uitsluit. De kracht achter tags is juist dat ze topics definiëren, uniek maken. Een tag die gedeeld wordt door elk topic of zelfs maar door 80% van alle topics is daarom gewoon niet zinnig.
Mja, ik zie het meer als een onnodige complexiteit van het systeem waar meer werk voor verzet moet worden en dat er bovendien momenteel nog niet is, alleen maar om krampachtig vast te houden aan de uit de lucht gegrepen definitie (die blijkbaar niemand kan verdedigen) dat tags louter over inhoud mogen gaan :)
Er zal sowieso wat werk verzet moeten worden aan het tagsysteem, onder andere voor dingen als combinatietags en zoals je zelf al riep: tagfilters die juist bepaalde tags uitfilteren. Zo'n topicstatus/flag zou dan best meegenomen kunnen worden. Zeker aangezien die status niet beperkt hoeft te worden tot "discussie" en "vraag" heeft dat toegevoegde waarde. Je zou bijvoorbeeld alle BBG's kunnen markeren. Helemaal in combinatie met de user- en post-ratings die er ooit aan gaan komen is dat handig; je kan "vraag"-topics dan bijvoorbeeld een "accepted answer" laten hebben als status voor een post waar een "discussie" die status niet aan een post kan hangen. En dan wordt zo'n statusveldje toch al gauw een stuk interessanter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Als je tags semantisch niet afbakent dan heb je een probleem wanneer je meer wilt doen met tags die een typering inhouden versus tags die iets zeggen over de inhoud. Zo zou je misschien een extra indicatie in de topiclisting willen zetten als het een 'vraag' of 'discussie' topic betreft. Verder impliceert een 'vraag' ook een 'antwoord', dus op basis van die typering zou je de topicstarter de mogelijkheid kunnen geven om ook een bericht in zijn topic die typering te geven.

Om die reden is het handiger om typering van een topic buiten de tags te houden (net zoals we al doen met status en categorie).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Het is wel een heel erge topic kick, maar lijkt me toch dat ik hier in het beste topic hiervoor zit.
Waarom is er een tag "x86" maar geen "x64"? En wel "64 bit" maar geen "32 bit"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:05

PromoX

Flying solo

x64 zou je gewoon aan kunnen vragen. 32 bit is om wat voor reden dan ook ooit een keer afgewezen en kan zolang ie op die lijst staat ook niet gebruikt worden.

And I'm the only one and I walk alone.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Lijkt me in elk geval wel een goed plan om die twee gelijk te trekken. En dat zou ik dan eerder in 64-bit en 32-bit doen dan in x86 en x64. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 18:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan email en e-mail gemerged worden, kwam deze toevallig in dit topic tegen.

Is in principe hetzelfde wat hier ooit is gevraagd:
P-Storm schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 23:31:
In dit topic heb je de tag e-mail en email. Lijkt op een merge :+

Webmail lijkt me wel een groot genoeg verschil van email, maar even voor de zekerheid checken.
Hmm, blijkbaar een topickick van 2 maanden :/ Mijn excuses.

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 14-10-2010 16:27 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nu ik het topic voorbij zie komen, chipset en chipsets mag ook wel gemerged worden.

En is het niet zinniger om sata 300 en sata 600 te veranderen naar sata 3gbps en sata 6gbps zodat die zich houden aan de naamgeving die SATAIO.org ook aanhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 18:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Terw_Dan schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:33:
En is het niet zinniger om sata 300 en sata 600 te veranderen naar sata 3gbps en sata 6gbps zodat die zich houden aan de naamgeving die SATAIO.org ook aanhoudt?
Ik denk dat het zoeken naar sata 300 makkelijker is voor een 'leek' dan zoeken naar sata 3gbps. Misschien is het dus wel zo handig om sata 300 aan te houden.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ja, maar het is eigenlijk niet correct. En als je dingen fout blijft doen wordt het gewoon nog onduidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De tags zijn er inmiddels al een tijdje. Hoe vinden jullie dat de tags tot nu toe werken? Ik kom regelmatig topics zonder tags tegen en probeer er altijd wel een paar aan te hangen maar ik moet eerlijk bekennen dat is de tags zelf nauwelijks nog heb gebruikt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik zag net dit topic gekickt worden en het eerste wat ik dacht was "owja, tags, gebruik ik eigenlijk nooit".

Zijn er misschien statistieken van hoe vaak tags gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Waar ik ook wel benieuwd naar ben is of er nog verdere plannen zijn mbt de tags of dat de huidige implementatie het ongeveer zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Bor de Wollef schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:01:
De tags zijn er inmiddels al een tijdje. Hoe vinden jullie dat de tags tot nu toe werken?
Tja, eigenlijk wat Mute zegt: "owja, tags, gebruik ik eigenlijk nooit".

Sorry, het klonk destijds als een goed initiatief maar voor mij blijkt het (nog) geen waardevolle toevoeging te zijn. Maar goed - ben inderdaad wel benieuwd naar statistiek, of er dus redelijk gebruik van gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb precies dit probleem een tijdje terug aangekaart in een crewforum. Ik zal mezelf quoten:
NMe schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:19:
Ze zijn er alweer een tijdje, de topic tags. Leuk spul hoor, en ongetwijfeld erg handig als je het niet erg vindt om wat rond te klikken om de juiste set aan tags bij elkaar te krijgen. Maar stiekem voelt de feature gewoon niet "af" aan.

Mijn grootste problemen ermee:
  • Gebruikers lijken niet te begrijpen wat een tag is. Ik verwijder zo af en toe aangevraagde "tags" die eerder een soort van alternatieve topictitel zijn. Is niet zo één twee drie op te lossen denk ik. Wat ik als oplossing zie is de user ratings die nog eens ingevoerd gaan worden. Haal de tagrechten weg bij topicstarters en geef ze aan mensen die goeroe zijn in het betreffende subforum. Op korte termijn: gewoon doorbijten.
  • Nu we tags hebben, zouden we ook intelligentere dingen kunnen doen. Een "related topics"-functie die op basis van tagcombinaties recente vergelijkbare topics laat zien lijkt me niet ondenkbaar.
  • Je kan tags groeperen om je eigen "forum" te maken is vrij simpel. Vervolgens kun je dit niet als forum weergeven op je forum index of het als forum in je MyReact weergeven. De grote kracht van tags wordt pas echt merkbaar als mensen hun eigen custom forums kunnen maken en dit volledig in de site geïntegreerd zit.
Zoals je ziet heb ik voor de meeste problemen die ik aandraag eigenlijk alleen technische oplossingen.
Er wordt achter de schermen nog over gepraat en zeker gezien het feit dat alle oplossingen die ik zo zie een devver vereisen zal het wel even duren voordat een en ander opgelost is. Ik deel wel je zorgen dat tags op dit moment gewoon niet werken zoals ze bedoeld zijn. Wel denk ik dat het belangrijk is om vooral te blijven taggen zodat we wanneer de feature uitgebreid wordt meteen een leuke hoeveelheid topics hebben die goed van elkaar te onderscheiden zijn d.m.v. tags. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:00

Onbekend

...

Ik gebruik tags nooit. Ik hang ze ook niet aan een nieuw topic.
Deze handmatige toevoegingen zou een zoekmachine zelf ook wel automatisch kunnen doen.

Tags zijn, net zoals andere "grote veranderingen", weinig bruikbaar.
Maar ik denk maar zo: Tweakers.net is en blijft een bedrijf om toch zo veel mogelijk bezoekers te trekken om winst te genereren. En soms moet je wat proberen, en zo blijven de programmeurs ook aan het werk. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Onbekend schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:29:
Maar ik denk maar zo: Tweakers.net is en blijft een bedrijf om toch zo veel mogelijk bezoekers te trekken om winst te genereren. En soms moet je wat proberen, en zo blijven de programmeurs ook aan het werk. :)
Misschien moet je zulke dingen niet roepen als je de historie niet kent. Er is juist een hele tijd lang vanuit de community en vanuit de crew om tags gevraagd. De reden dat het niet zo lekker werkt op het moment komt niet omdat het geen goeie feature is, maar gewoon omdat hij niet "af" is. Omdat de programmeurs juist te veel aan het werk zijn en juist weinig tijd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Het probleem met de tagging vind ik vooral dat het hangen van tags aan topics afhankelijk is van een zeer grote user base waarbinnen de gebruikers verschillende opinies lijken te hebben met betrekking tot hoe er getagged moet worden en welke tags nuttig of overbodig zijn.

Soms zie ik tags in de aanvraag lijst staan waarvan ik denk: waarom zou je die kreet als tag willen zien.

Het taggen door een aantal meer ervaren gebruikers van een forum is idd (dus een subgroep) een optie maar ik zie ook wel in dat taggen vooral saai werk is. Je hangt woorden aan een topic maar ziet daar niet direct feedback / reactie op terug.

Ik kan mij overigens prima in jouw quote vinden NMe :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 14-11-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bor de Wollef schreef op zondag 14 november 2010 @ 19:06:
Het taggen door een aantal meer ervaren gebruikers van een forum is idd (dus een subgroep) een optie maar ik zie ook wel in dat taggen vooral saai werk is. Je hangt woorden aan een topic maar ziet daar niet direct feedback / reactie op terug.
Dat zou wellicht een optie kunnen zijn wanneer we die groep mensen kunnen uitsplitsen gebaseerd op een user status. Je zou dan wat meer (automatische) feedback kunnen geven aan gebruikers, mogelijk door inzicht te geven in een lijst met afgewezen tags met daarbij de naam van de persoon die op het knopje heeft gedrukt.

Overigens zowel deze post als mijn vorige post gewoon brain farts van mij; er is geen garantie of en wanneer dit ook allemaal ingevoerd wordt, het is enkel mijn mening over hoe we het aan zouden kunnen pakken. :)
Ik kan mij overigens prima in jouw quote vinden NMe :)
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

@NMe:
De historie maakt niet zoveel uit.
Ik kijk als gebruiker naar het forum, en zie weinig verbeteringen. Uiteraard zijn er wel goede verbeteringen zoals dat meerdere mensen de startpost mogen bewerken.
Ik zie ook veranderingen waarmee de ontwikkeling nog niet klaar is zoals de nieuwe imageviewer.
Ik begrijp dat programmeurs het ontzettend druk hebben, maar mijn ervaring is dat het implementeren van een bruikbare functionaliteit beter is dan 2 dingen waar je beide nauwelijks iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jij hebt niks aan tags blijkbaar, maar projecteer dat niet op de users die er wel om gevraagd hebben. De feature is gebouwd omdat er zoveel vraag naar was, maar jij suggereerde in je vorige post dat het enkel het bouwen van een cash cow was om de devvers van de straat te houden. Dat is zowel respectloos richting de devvers die er veel tijd in hebben gestopt als ook naar de users die om de feature gevraagd hebben. Dus nogmaals: verdiep je eens in de historie voordat je dingen aanneemt. Dat jij persoonlijk iets niet wil gebruiken wil niet zeggen dat dat ook voor anderen geldt.

Dat gezegd hebbende: de feature voelt maar half af aan en moet zeker beter worden om meer nut te hebben. En nogmaals: dat betekent niet dat hij nu geen nut heeft; alles kan getagd worden zodat alles straks beter verloopt als er meer mogelijk is. En gelukkig gebeurt dat taggen ook wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

NMe schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:32:
En nogmaals: dat betekent niet dat hij nu geen nut heeft; alles kan getagd worden zodat alles straks beter verloopt als er meer mogelijk is.
Dat is niet helemaal waar, SG (en ook LA :P) is nog steeds niet te taggen en zo zijn er vast nog wel een paar subfora waar het taggen niet aan staat.

Ikzelf ben meermaals op m'n taggedrag aangesproken, waar de tweede maal mij persoonlijk kromgetrokken stats verweten werden omdat ik meer dan actief tagde in een minder actief subforum. (waar dit laatste voorkomen had kunnen worden door bij de launch van de feature semi-automatisch tags toegevoegd te hebben aan topics met zeer duidelijke titels in onder andere DPC en FGS waar dit bij de topicreeksen wel 'automatisch' gedaan is). Zelf gebruik ik de functie niet en heb ik deze al tijden uit staan en behalve de meegenomen karmaboost vind ik het maar een loze functie, geef mij maar de search :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

NMe schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:32:
De feature is gebouwd omdat er zoveel vraag naar was, maar jij suggereerde in je vorige post dat het enkel het bouwen van een cash cow was om de devvers van de straat te houden.
Zo heb ik mijn vorige post niet bedoeld. Ik wilde er mee zeggen dat Tweakers.net zelf bepaalt wat de developers doen, maar dat ik het zonde vindt dat de functionaliteit half af is.
En nogmaals: dat betekent niet dat hij nu geen nut heeft; alles kan getagd worden zodat alles straks beter verloopt als er meer mogelijk is. En gelukkig gebeurt dat taggen ook wel. :)
Ik begrijp dat je straks hier meer mee kan doen, maar op dit moment is het nog weinig meer dan een grove filtering. En aangezien ik niet in jullie planning kan kijken, zit er niets anders op dan de ontwikkelingen af te wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Onbekend schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:55:
Ik begrijp dat je straks hier meer mee kan doen, maar op dit moment is het nog weinig meer dan een grove filtering. En aangezien ik niet in jullie planning kan kijken, zit er niets anders op dan de ontwikkelingen af te wachten. :)
We staan altijd open voor suggesties voor nieuwe/verbeterde functionaliteit hoor :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wiethoofd schreef op maandag 15 november 2010 @ 00:06:
[...]

Dat is niet helemaal waar, SG (en ook LA :P) is nog steeds niet te taggen en zo zijn er vast nog wel een paar subfora waar het taggen niet aan staat.
In de fora waar het uit staat is het ook niet nuttig. In het geval van SG zou het namelijk heel veel tags opleveren die op relatief weinig topics gehangen worden. In LA min of meer likewise. :)
Onbekend schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:55:
[...]

Zo heb ik mijn vorige post niet bedoeld. Ik wilde er mee zeggen dat Tweakers.net zelf bepaalt wat de developers doen, maar dat ik het zonde vindt dat de functionaliteit half af is.
Dan zijn we het wat dat betreft gewoon eens. :)
moto-moi schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:09:
[...]

We staan altijd open voor suggesties voor nieuwe/verbeterde functionaliteit hoor :)
* NMe wijst nog een keer heel subtiel naar NMe in "Het tags feedback topic". :+ Of het topic in HH waar die quote vandaan komt natuurlijk. :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door NMe op 15-11-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
* Carpento doet ook een duit in het zakje

Zoals de meesten zie ik de meerwaarde van de tags nog niet heel sterk. Af en toe wil ik weleens wat taggen, en heb nu een heel enkele keer een tag-rush gehad (die zijn in m'n karma-grafiekje ook wel terug te vinden). Het gebeurt imho alleen te weinig systematisch.

Zou ook wel leuk zijn als er een chronologisch lijstje zou zijn met daarin de topics zonder tags (dus nieuwste topics bovenaan). Dan kun je als je zin hebt jezelf even lekker makkelijk uitleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

NMe schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:15:
* NMe wijst nog een keer heel subtiel naar NMe in "Het tags feedback topic". :+ Of het topic in HH waar die quote vandaan komt natuurlijk. :Y)
True, al is dat geloof ik ook zo'n beetje het enige topic op crew-gebied waarin nieuwe ideeen mbt. tags worden aangevoerd, voor de rest blijft het op de een-of-andere manier angstvallig stil...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

moto-moi schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:57:
[...]

True, al is dat geloof ik ook zo'n beetje het enige topic op crew-gebied waarin nieuwe ideeen mbt. tags worden aangevoerd, voor de rest blijft het op de een-of-andere manier angstvallig stil...?
Waarom denk je dat ik dat topic opende? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

NMe schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:15:
In de fora waar het uit staat is het ook niet nuttig. In het geval van SG zou het namelijk heel veel tags opleveren die op relatief weinig topics gehangen worden. In LA min of meer likewise. :)
/laat: En WL dan? :>

Verbazingwekkend trouwens hoe langlopende topics, topicreeksen en zelfs nieuwe topics nog steeds niet actief van tags voorzien worden. Ik heb toevallig eergisteren de tagfunctionaliteit weer eens aangezet om custom CSS netjes te krijgen en toen viel het ineens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zelfde verhaal, lijkt me. :)
Verbazingwekkend trouwens hoe langlopende topics, topicreeksen en zelfs nieuwe topics nog steeds niet actief van tags voorzien worden. Ik heb toevallig eergisteren de tagfunctionaliteit weer eens aangezet om custom CSS netjes te krijgen en toen viel het ineens op.
Het moet in de eerste plaats natuurlijk door de topicstarter opgepakt worden. Als die het niet doet is de kans vrij klein dat een ander het nog oppakt, afgezien van moderators. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ben ik niet met je eens, maar dit valt ook weer te gooien op het feit dat er gewoon te weinig getagged wordt..
Het moet in de eerste plaats natuurlijk door de topicstarter opgepakt worden.
Je zou een alert bij een topic submit kunnen doen om toch tags toe te laten voegen door de topicstarter, eventueel een checkbox naast het tagveld wat je aan kunt vinken als je wilt submitten zonder tags toe te voegen.
ls die het niet doet is de kans vrij klein dat een ander het nog oppakt, afgezien van moderators. :)
Zelfs in topics waar meerdere moderators rondliepen zaten lang niet altijd tags....

Vaag trouwens dat tags compleet uitschakelen in je prefs nog wel steeds de input bij een nieuw topic laat zien om tags toe te voegen... :9 Verder wacht ik nog steeds op: Tag gekoppeld, koppelicoontje voor topictitel weg (tweakers) :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Ik zou dat soort uitspraken niet te stellig doen lijkt hoor, enige reden dat het daar niet aanstaat is omdat we het gewoon nooit aangezet hebben daar, en tot op heden er ook niet aan gedacht hebben om de tags daar aan te zetten, verder zit er totaal geen redenering achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wiethoofd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 03:54:
[...]

Je zou een alert bij een topic submit kunnen doen om toch tags toe te laten voegen door de topicstarter, eventueel een checkbox naast het tagveld wat je aan kunt vinken als je wilt submitten zonder tags toe te voegen.
Hmm, dan ben ik bang voor mensen die niet weten wat tags zijn en dus maar willekeurig iets invullen. Ik weet niet hoe jij erover denkt maar ik zie liever ongetagde topics dan fout getagde topics. :P
Zelfs in topics waar meerdere moderators rondliepen zaten lang niet altijd tags....
Niet elke moderator is daar even actief in. Niks aan te doen. :)
moto-moi schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 07:37:
[...]

Ik zou dat soort uitspraken niet te stellig doen lijkt hoor, enige reden dat het daar niet aanstaat is omdat we het gewoon nooit aangezet hebben daar, en tot op heden er ook niet aan gedacht hebben om de tags daar aan te zetten, verder zit er totaal geen redenering achter.
"Lijkt me" is toch niet stellig? :P Ik zou zelf in elk geval mijn redenatie van hierboven doortrekken op WL maar de uiteindelijke beslissing ligt natuurlijk niet bij mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

NMe schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:47:
[..] maar de uiteindelijke beslissing ligt natuurlijk niet bij mij. :)
da's gelijk het probleem, niemand heeft er blijkbaar meer over nagedacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

'file sharing' & 'filesharing' ... Daar lijkt me eentje nogal overbodig bij..
[/luie modus, laat iemand anders het maar oplossen] :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey

Waarom is mijn tagaanvraag nog niet behandeld (sinds 3 jan)

http://gathering.tweakers...questedtag_topics/ces2011

In het kader van...

http://tweakers.net/archieven/tag/ces2011#tab:forum

Is nu eigenlijk alweer een beetje te laat nu de CES alweer op z'n laatste benen loopt.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Omdat er welgeteld één topic mee getagd is. Zinnige tag dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

tag: e-mail en tag: email lijken me nogal dubbelop. De correcte Nederlandse spelling is e-mail, dus het daar maar bij houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

besturingssysteem en operating system lijken mij ook nogal dubbelop.

(nog los van het feit of zo'n generieke tag überhaubt nuttig is, maar dat laat ik aan de adjes over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

http://gathering.tweakers...2tb+western+digital+lacie
Ehh, wat is dit voor een vage tag :P volgens mij is die er een beetje doorheen geslipt, want het is echt zo'n tag die nergens over gaat eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het zou je verbazen hoe vaak dergelijke tags aangevraagd worden. Wel een beetje stom dat hij erdoorheen geglipt is inderdaad. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Blijkbaar denken mensen dat een hele zin ook een tag kan zijn, of ze begrijpen de tag-koppeltool gewoon verkeerd en gaan er van uit dat deze slim genoeg is om een zin op te splitsen in lossen tags...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ja, dat ze vaak aangevraagd worden zie ik (maar die mensen snappen gewoon het idee achter tags niet). Het verbaasde me meer dat hij was goedgekeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
En hij is weg. :) De andere twee meldingen over e-mail en operating system zijn ook afgehandeld.

[ Voor 69% gewijzigd door zeef op 06-04-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

Als ik een tag probeer toe te voegen krijg ik een fout, er staat wel be quiet (aanvragen), maar hij komt niet bij Tags in aanvraag te staan na het toevoegen.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Kleine Kick voor hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Dan is die tag ooit eens op de blacklist geslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

psychoclown schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:07:
Dan is die tag ooit eens op de blacklist geslopen.
Kunnen wij ook die blacklist inzien, of kan hij eraf gehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zeef is degene die gaat over de blacklist en die is deze week even verminderd aanwezig. De blacklist inzien kun je niet (ik ook niet geloof ik) maar stiekem heeft dat natuurlijk ook niet zoveel zin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

NMe schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 12:33:
Zeef is degene die gaat over de blacklist en die is deze week even verminderd aanwezig. De blacklist inzien kun je niet (ik ook niet geloof ik) maar stiekem heeft dat natuurlijk ook niet zoveel zin. :)
Ok ik hoop dat Zeef hierover iets kan vertellen, ik zag dat hij nu aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 14:05

PromoX

Flying solo

NMe schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 12:33:
Zeef is degene die gaat over de blacklist en die is deze week even verminderd aanwezig. De blacklist inzien kun je niet (ik ook niet geloof ik)
Niet dat je er verder zoveel aan hebt, maar ik dacht dat die lijst op te vragen was via de admin?

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

PromoX schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:39:
[...]Niet dat je er verder zoveel aan hebt, maar ik dacht dat die lijst op te vragen was via de admin?
Ik hoop eigenlijk dat Be Quiet weer toegevoegd kan worden als merk, soms wel handig in het casemod topic.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste