[Gmail] Email dienst van Google - deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:28

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
[Gmail] Email dienst van Google - deel 5
Email dienst van Google - deel 5

Inleiding
Google is op 1 april 2004 begonnen met het testen van zijn nieuwe gratis e-maildienst Gmail. Een nieuw initiatief dat voor nogal wat ophef heeft gezorgd omdat Google wel eerder 1 april grappen heeft uitgehaald. Iedere gebruiker krijgt gratis een boel opslagruimte en e-mailberichten worden 'eeuwig' bewaard. Tegen betaling kan je 10 tot 400GB extra opslagruimte in je inbox krijgen.

Google weet als geen ander hoe het een nieuwe dienst in de markt moet zetten. Op 1 april kwam het bedrijf met het nieuws naar buiten en al direct gonsde het van de geruchten. Zo zou de introductie van de mailservice een grap zijn, of gewoon een ordinaire vorm van marketing.

Op 1 april 2005 is de opslagcapaciteit ruim verdubbeld is van 1 naar 2,5 GB, en op 7 februari 2007 werd het 'uitnodigingsprincipe' van Gmail opgeheven en gratis toegankelijk gemaakt voor het publiek, op 7 juli 2009 werd na iets meer dan 5 jaar (eindelijk) het 'bèta' gedeelte uit het logo gehaald.

Wat biedt Gmail?
De meest opvallende eigenschap van Gmail is natuurlijk de gratis hoeveelheid opslagruimte, honderden malen meer dan bij Hotmail, Yahoo! of Freemail. Google zegt de kosten te kunnen terugverdienen met advertenties, en in de algemene voorwaarden dient u dan ook akkoord te gaan met persoonsgebonden advertenties die verschijnen als de bekende tekstadvertenties van Google Ads. De advertenties verschijnen aan de rechterkant van het scherm en zijn niet dominerend aanwezig. De reclame wordt niet in de ontvangen of verstuurde e-mails geplaatst.

Dankzij de opslagruimte hoef je de aankomende jaren geen e-mailberichten op te schonen. Het is dan ook belangrijk om te beschikken over een goede zoekfunctie; alle e-mailberichten kun je in Gmail makkelijk filteren en doorzoeken met de zoekmachine van Google zelf. Elkaar opvolgende e-mailberichten worden in een 'thread' geplaatst (een soort boomstructuur), aangeduid met labels. Google noemt dit soort e-mailberichten 'discussions'.

Labels
Gmail toont niet iedere e-mail direct op uw scherm, maar laat steeds het nieuwste bericht van een thread of een discussie zien. Standaard werkt Gmail met de labels Inbox, Starred (belangrijke e-mails), Spam en Trash. Deze labels zijn niet vergelijken met mappen of folders. Een e-mail kan in uw Inbox te vinden zijn, maar ook in bijvoorbeeld het labelonderwerp 'verhuizing', als de e-mail dit label toegekend is.

Om e-mail terug te vinden kunt u gebruik maken van de Google-zoekmachine. Deze doorzoekt mail standaard op onderwerp, inhoud en e-mailadres. U kunt aangeven op welk velden er gezocht moet worden. Verder kunt u op onderwerpregel, bepaalde labels of binnen een bepaalde tijdsperiode zoeken.

Binnenkomende e-mail valt automatisch te filteren, waarbij e-mail van bijvoorbeeld bepaalde afzenders automatisch een label krijgt of worden weggegooid. In Gmail kunt u een onbeperkt aantal filters en labels aanmaken.

Interface
De interface van Gmail ziet uitgebreid en doordacht uit. Als er na een zoekopdracht een verandering in de zoekopties wordt doorgevoerd, dan ververst niet de hele pagina, maar alleen het deel waarin de zoekresultaten staan. Zo krijg je bijna het idee dat je met een normale offline e-mailclient werkt in plaats van met een webmail-dienst. De Gmail-interface is te bedienen met toetsencombinaties, maar deze functie dient u wel handmatig te activeren.

Gmail is niet alleen toegankelijk via de webbrowser, het is ook mogelijk je mailclient in te stellen e-mail op te halen. Ook de huidige generatie smartphones - waaronder de iPhone - bieden goede ondersteuning voor Gmail. Opmerkelijk is overigens de minimale lengte van een Gmail-gebruikersnaam: slechts zes tekens. Voor een veilige gebruikersnaam wordt vaak minimaal 8 tekens gebruikt.

Ook zijn meerdere Google apps geïntegreerd in Gmail en kan je chatten, je agenda bijhouden en je eigen RSS-feeds bijhouden en makkelijk schakelen tussen de verschillende Google apps.

Algemene Voorwaarden
In de Algemene Voorwaarden van Gmail lezen we dat Google zonder opgaaf van reden bepaalde functionaliteiten mag aanpassen en zelfs de gehele dienst zonder uitleg kan sluiten. Verder staat in de voorwaarden dat een account automatisch gesloten wordt als u 90 dagen niet heeft ingelogd; dit om te voorkomen dat de dienst vervuild raakt met nooit gebruikte accounts.

Verder meldt Google dat eenmaal gewiste e-mails mogelijk nog op de Gmail-server blijven staan. Wat ons echter meer zorgen baart is de manier waarop Gmail zijn gebruikers advertenties voorschotelt. Dit gebeurt op basis van de inhoud van e-mailberichten, maar Google zegt dat dit een geheel geautomatiseerd proces is. Dat wil zeggen dat alleen computers de e-mails scannen op kernwoorden; uw mail wordt dus niet door Gmail-medewerkers gelezen.

Ondanks die garantie blijft het onzeker of er echt niemand uw e-mail zal lezen. Dat Google dit onderwerp expliciet aanhaalt in de algemene voorwaarden geeft in ieder geval te denken. Hecht u veel waarde aan uw privacy en wilt u er verzekerd van zijn dat niemand anders (lees: een Google-medewerker) uw mail leest, gebruik deze e-maildienst dan niet.

/me NOTE: De opslagruimte is op begin september al bijna 7,5 GB!

Waarschuwing
Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:
  • Gmail ligt bij mij plat, bij jullie ook? Daar is Down for everyone or just me voor of kijk even in de FAQ hieronder hoe in te loggen zonder Labs-features of in de html-modus.
  • Gezeur over features die niet werken, schakel ze dan uit of doe een harde refresh.
Reacties met een soortgelijke strekking zijn in dit topic niet gewenst. Ook kunnen dergelijke posts door de mods verwijderd worden.

Bij irritante herhaling kunnen posts als dit je een Officiële Waarschuwing opleveren!

Frequently Asked Questions
Kan ik mail ophalen via e-mailclient?
Ja dat is mogelijk zie hier hoe.

Kan ik ook checken of er mail is op mijn Gmail-account d.m.v. een programma in de taakbalk?
Ja, ook dat kan met één van de volgende programma's:
The Gmail Notifier (officieel van GMail)
The Gmail Notifier is a downloadable Windows application that alerts you when you have new Gmail messages. It displays an icon in your system tray to let you know if you have unread Gmail messages, and shows you their subjects, senders and snippets, all without your having to open a web browser.
Gmail Notifier Extension (voor Mozilla Firefox)
MicroSE Gmail Notify
Er zijn veel meer tools, programma en browser-extensies te vinden om je mail te laten checken!

Is het mogelijk om externe mail (POP3) in je Gmail box op te halen?
Ja dit is mogelijk, zie hier voor meer informatie

Kan je nergens je e-mailadres veranderen?
Waarschijnlijk zoals bij de meeste gratis e-mailaccounts kun je het e-mailadres niet veranderen.

Ik kan de laatste 2/3 dagen niet meer op Gmail komen... elke keer als ik erheen ga dan komt er heel even loading te staan in het rood en dan is alles wit...
Waarschijnlijk kun je het probleem oplossen door je cookies te verwijderen, de html-versie te proberen of even zonder Labs-features in te loggen.

En wat als ik meer vragen heb?
Google voor antwoorden en anders zitten er bij de nodige Gmail-features wel een uitgebreide handleiding of tutorial. Ook de vorige delen bevatten veel antwoorden op al gestelde vragen. Mocht je er echt niet uit komen dan kan je het altijd hier in het topic vragen.

Links
Aanmelden kan wereldwijd op www.gmail.com behalve in een paar landen waar het via www.googlemail.com moet.

Voorgaande delen
[GMail] Nieuwe email dienst van Google!
[GMail] Nieuwe email dienst van Google! deel 2
[GMail] Nieuwe email dienst van Google! deel 3
Gmail: Email dienst van Google! deel 4

Nieuwsberichten op Tweakers.net
nieuws: Google gaat gratis 1GB grote Gmail-boxen aanbieden
nieuws: Google Gmail stuit op privacybezwaren
nieuws: Google overweegt aanpassingen Gmail
nieuws: Privacygroepering breidt beschuldigingen Gmail uit
nieuws: Gmail-accounts aangeboden op eBay
nieuws: Google-feature kan ook pc doorsnuffelen
nieuws: Californische wet in de maak die Google inperkt
nieuws: Ook Hotmail krijgt waarschijnlijk upgrade
nieuws: Google perkt verkoop van Gmail-adressen in
nieuws: Microsoft biedt 2.000MB-Hotmail-accounts aan - Update (2)
nieuws: Kapers op de kust voor het handelsmerk Gmail
nieuws: Google breidt Gmail uit met extra functionaliteit
nieuws: Gmail binnenkort ook via pop op te halen
nieuws: Ruim helft Gmail-gebruikers afkomstig van Hotmail
nieuws: Google gaat meer Gmail-gebruikers toestaan
nieuws: Google verhoogt opslagcapaciteit Gmail naar 2GB
nieuws: Google geeft meer details over privacybeleid
nieuws: Gmail verandert naam voor Britse gebruikers
nieuws: Ingebouwde virusscanner Gmail roept weerstand op
nieuws: Google maakt Gmail toegankelijk vanaf mobiele telefoon
nieuws: Google mag 'Gmail' niet in Europa gebruiken
nieuws: Duitse Gmail-'spelbreker' niet tot verkoop te verleiden
nieuws: Google neemt stilletjes Gmail onder handen
nieuws: Google geeft Gmail-gebruikers imap-toegang
nieuws: Google verliest beroep om recht op Gmail-merk in EU - update
nieuws: Google laat Gmail-gebruikers nieuwe functionaliteit testen
nieuws: Gmail wordt begin september offline beschikbaar
nieuws: Google introduceert nieuwe mobiele versie Gmail
nieuws: Google laat Gmail-gebruikers mailverzending annuleren
nieuws: Google toont prototype nieuwe Gmail-client voor mobieltjes
nieuws: Google haalt Apps uit bèta
[small]Alle nieuwsberichten die over Gmail en/of Google gaan[small]

Overige
Wikipedia: Gmail (nl)
Wikipedia: Gmail (en)

[ Voor 101% gewijzigd door Wiethoofd op 10-09-2009 19:19 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:45

Lulukai

God's gift to women

Hoe staat het eigenlijk nog met de uitbreiding van je opslagruimte? Die blijft gewoon rustig verder doorgroeien?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik sync wel op die manier, via exchange dus. Excuus. Maar meerdere agenda's pakt hij dan niet volgens mij...

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:59
ruyckske schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:45:
Hoe staat het eigenlijk nog met de uitbreiding van je opslagruimte? Die blijft gewoon rustig verder doorgroeien?
Volgens mij is dat idd nog steeds het geval.
offtopic:
Mooie TS! Alleen moet in de titel Gmail staan, ipv GMail ;)

[ Voor 7% gewijzigd door RetroTycoon op 09-09-2009 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bij mij loopt nu heel firefox vast als ik Gmail open. Van mij mogen die ook per tab een eigen proces gaan introduceren, want dat is ook niks als je ook al een halve reactie op GoT getyped hebt.
Rob1106 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:51:
[...]

Ik sync wel op die manier, via exchange dus. Excuus. Maar meerdere agenda's pakt hij dan niet volgens mij...
Dan hebben we het over hetzelfde :) Hij pakt inderdaad alleen je hoofdagenda en als je taken aanzet in je agenda loopt het vast. Maar volgens mij staat dat wel op hun eigen to-do lijst om aan te pakken.

[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 09-09-2009 22:39 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik neem aan dat, op externe applicaties na, er geen goede manier is om contacten te syncen met outlook 2007? Ik heb een keer een programma gebruikt en toen had ik opeens elk email adres dat Gmail had opgeslagen als contact. Absoluut niet fijn om te herstellen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 13:49

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Rob1106 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:51:
[...]

Bij mij wel, ik heb 6 agenda's ofzo die hij gewoon synct op die manier

• Rob1106
Marzman schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:36:
Bij mij loopt nu heel firefox vast als ik Gmail open. Van mij mogen die ook per tab een eigen proces gaan introduceren, want dat is ook niks als je ook al een halve reactie op GoT getyped hebt.

[...]

Dan hebben we het over hetzelfde :) Hij pakt inderdaad alleen je hoofdagenda en als je taken aanzet in je agenda loopt het vast. Maar volgens mij staat dat wel op hun eigen to-do lijst om aan te pakken.
Lt. Marx schreef op donderdag 10 september 2009 @ 09:33:
[...]

Bij mij wel, ik heb 6 agenda's ofzo die hij gewoon synct op die manier
Bij mij pakt hij alleen de eigen agenda en de andere agenda's laat hij links liggen...

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik vind dat eigenlijk niet meer zo boeiend, in het begin wel omdat ik ook meerdere agenda's had maar ik ben alles maar in dezelfde agenda gaan zetten. (eerst had ik een verjaardagskalender, een prive kalender en een werkkalender, nu staat alles bij elkaar).

Wel vind ik het erg jammer dat taken niet te synchroniseren zijn en niet te gebruiken zijn in de kalender als je de kalender wil synchroniseren.

/▌

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
"Verder staat in de voorwaarden dat een account automatisch gesloten wordt als u 90 dagen niet heeft ingelogd; dit om te voorkomen dat de dienst vervuild raakt met nooit gebruikte accounts."

weet iemand hier meer over?
ik heb bepaalde accounts waar ik maanden niet op inlog maar heel af en toe gebruik.
deze zijn gelukkig nooit verwijderd.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

fespen schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:38:
"Verder staat in de voorwaarden dat een account automatisch gesloten wordt als u 90 dagen niet heeft ingelogd; dit om te voorkomen dat de dienst vervuild raakt met nooit gebruikte accounts."

weet iemand hier meer over?
ik heb bepaalde accounts waar ik maanden niet op inlog maar heel af en toe gebruik.
deze zijn gelukkig nooit verwijderd.
Hotmail was daar altijd wel heel consquent in, heel vervelend als al mailbox verdwenen is omdat je een tijd niet hebt ingelogt (volgens mij was het destijds 30 dagen bij Hotmail). 90 dagen is nog best veel en als je betaald voor je account gooien ze het natuurlijk niet weg.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Is bij jullie Gmail ook zo traag de laatste vier/vijf dagen? Volgens het information dashboard is er niets aan de hand, maar het openen van mijn inbox duurt toch echt wel 20/30 second ofzo. De rest van de Google services (reader, maps, etc.) werkt gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-06 08:08
Weten jullie of Gmail de labels ook ergens in een header zet, X-label of iets dergelijks? Dan is het mogelijk om de labels mooi in de client weer te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:59
smeerbartje schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:27:
Is bij jullie Gmail ook zo traag de laatste vier/vijf dagen? Volgens het information dashboard is er niets aan de hand, maar het openen van mijn inbox duurt toch echt wel 20/30 second ofzo. De rest van de Google services (reader, maps, etc.) werkt gewoon prima.
Had hier de laatste paar weken last van. Ik heb de lab-functies uitgezet en nu werkt het weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Nu online
Laudor schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:00:
[...]

Had hier de laatste paar weken last van. Ik heb de lab-functies uitgezet en nu werkt het weer normaal.
Al geprobeerd, helpt niet :(.

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:54
Ik heb al een poosje dat als ik op mijn Vista X64 met IE8 inlog op gmail ik altijd een time-out krijg. Refreshen lost dit altijd op (hoef ook niet te wachten op de time-out error, eerder refreshen werkt ook al). Maar het begint nu wel een beetje irritant te worden. Ik zal in ieder geval eens kijken wat er gebeurt als labs uitstaat, html versie gebruiken en mijn cookies verwijderen, maar wellicht hebben jullie hier ook last van (gehad?) In dat laatste geval, nog andere tips dan die hier genoemd (uit de startpost?)

mijn signature is bewust leeg :-)

• smeerbartje
  • Nu online
Soms lost een probleem zich ook op door je tijdelijke internet files e.d. te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
even serieus dit soort dingen zouden toch nooit moeten kunnen. :/

Onlineshop <info@.nl>
to <@gmail.com>
date 18 September 2009 10:40
subject Order Update

3 minuten later komt deze onzin in mijn inbox.
het heeft dus duidelijk met het eerste mailtje te maken.
(spam)
from FedEx Express <fedex@ccs.ufsc.br>
reply-to fedex.disptunit_@w.cn
to
date 18 September 2009 10:43
subject -- Alert: Delivery Update
mailed-by ccs.ufsc.br

Dear customer,

You have a Package that is registered with us for shipping. However, the
content is a Bank Draft worth is $886,000 USD

[ Voor 5% gewijzigd door fespen op 18-09-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Die bovenste moet niet kunnen bij een juist geconfigureerde mailserver, maar die tweede kan gewoon.

Dat (spam) stond ook in de header?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
- ik heb de mail adressen aangepast wegens privacy.
- (spam) stond niet in de header.

ik bedoel te zeggen dat ik een order update krijg van een besteld product.
vervolgens krijgt ik 3(!) minuten later een spam mailtje met ook de titel "order update".

dit kan toch niet anders dat ergens wordt opgepikt dat ik een "order update" krijg om vervolgens een spam naar mij te sturen voor een grote kans dat ik dit mailtje serieus neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

fespen schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:26:
- ik heb de mail adressen aangepast wegens privacy.
- (spam) stond niet in de header.

ik bedoel te zeggen dat ik een order update krijg van een besteld product.
vervolgens krijgt ik 3(!) minuten later een spam mailtje met ook de titel "update".

dit kan toch niet anders dat ergens wordt opgepikt dat ik een "update" krijg om vervolgens een spam naar mij te sturen voor een grote kans dat ik dit mailtje serieus neem.
Dan had je dat moeten zeggen, ik dacht dat je het spamfilter niet goed vond :)

Heel veel spammailtjes hebben het onderwerp "update", "your order" enz. Ik denk dat het toeval was. Zelfs Obama vertrouwd Google (Witte huis gaat over op Google Apps en andere cloudsoftware).

/▌

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

http://www.techzine.nl/ni...rsteuning-voor-Gmail.html , eindelijk compleet syncen via de Exchange manier!

https://powershellisfun.com

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ yay

De nadelen zijn (naast de obvious voordelen)
- geen search mogelijkheid op de server
- battery drain

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Lt. Marx schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:20:
^^ yay

De nadelen zijn (naast de obvious voordelen)
- geen search mogelijkheid op de server
- battery drain
Battery drain valt wel mee als je om de zoveel uur synct, Push-Mail vind ik ook niet zo belangrijk maar wel dat de mail gesynchroniseert kan worden i.p.v alleen calendar en contacts...

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
-={Fred_Perry}=- schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:22:
[...]

Battery drain valt wel mee als je om de zoveel uur synct, Push-Mail vind ik ook niet zo belangrijk maar wel dat de mail gesynchroniseert kan worden i.p.v alleen calendar en contacts...
Als je niet pusht, wat is dan nog het verschil t.o.v. IMAP4-synchronisatie?

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

SMulTiE schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:33:
[...]

Ik moest op mijn Windows Mobile telefoon een apart profiel aanmaken voor IMAP (Mail) synchronisatie en eentje voor mijn Calendar en Contacts via de Exchange optie. Nu is alles vanuit je Exchangeprofiel instelbaar inclusief de scheduling ervan...

• Marzman
  • Niet online

Marzman

SMulTiE schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:33:
[...]

Je pusht wel op die manier.
http://googlemobile.blogs...h-push-gmail-support.html

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 23-09-2009 12:38 ]

/▌

• Smultie
  • Niet online
Push is toch niet als je 15 minuten moet wachten op een sync??

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Via de volgende protocollen of systemen is push e-mail mogelijk:

* Blackberry met behulp van BES (Blackberry Enterprise Server) en specifieke toestellen
* IMAP, mits zowel client als server het zogenaamde "Idle" commando ondersteunen
* Windows Mobile, indien het versie 5 of 6 betreft, en enkel in verbinding met een Microsoft Exchange Server met SP2 geïnstalleerd.
* Tinymail op IMAP servers die IMAP IDLE ondersteunen

Google gebruikt de Exchange manier om te syncen en ondersteunt nu ook push.

[edit]Ik ga het gewoon eens testen :)

Mail komt niet meteen alla seconde, maar wel vrij snel.

Afbeeldingslocatie: http://i.technet.microsoft.com/Aa997252.b9eab5d6-f0cf-48b8-9cc7-3601cf1d3f24(en-us,EXCHG.80).gif
Dit heet toch echt pushmail :)

[ Voor 17% gewijzigd door Marzman op 23-09-2009 14:02 ]

/▌

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Het is inderdaad push mail via exchange, maar je kan je iphone nog steeds instellen om per half uur te fetchen naar exchange server ipv de push functionaliteit. Als je fetch gebruikt zou ik imap instellen vanwege de search funtionaliteit die je erbij krijgt.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat kan met Windows Mobile ook. En de search functionaliteit is beter op de exchange manier (je kan bij het zoeken aangeven tot hoe ver terug er gezocht moet worden).

Met imap heb je dan wel weer de mogelijkheid om ook andere mappen (of labels) te bekijken.

/▌

Anoniem: 296829

Enig idee wat ik verkeerd doe bij het synchroniseren via push?

Als ik gewoon internet verbinding heb en hij gaat synchroniseren via activesync dan blijft hij vragen om mijn exchange server-referenties.

ik heb er mijnemail@googlemail.com ingevuld
mijn wachtwoord netjes ingevuld
en domein blank
Server m.google.com

Heb gecontroleerd op gmail.com en ik kan er wel degelijk op deze manier inkomen echter verrekt hij het op deze manier

Ik heb internet via Hi en zoals ik zeg doen de rest van de online applicaties het wel :(

Anoniem: 118213

Het zou kunnen dat je mijnemail@gmail.com moet gebruiken.

Geprobeerd ook dit werkt niet :(

Het is een xperia telefoon met verse 6.1 rom (laatste release)

Help

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:43
De push mail service van gmail lijkt offline te zijn. Ik gebruik al langer google sync om mijn contacten en kalender te synchroniseren met mijn HTC Touch Diamond. Gisteren las ik dat het nu ook gebruikt kon worden voor push mail, en dat heb ik toen ingesteld. Dit werkte perfect voor een paar uurtjes, maar vanaf ongeveer 1 uur 's middags leek het niet meer te werken. Ik kreeg een error terug van exchange dat de server niet geldig was.

Wanneer ik uitvink dat hij email via exchange moet binnen halen gaat het wel weer goed (qua kalender en contacten dan). Ook nu werkt het nog steeds niet, en van een klasgenoot hoorde ik dat hij dit probleem ook heeft.

Zal dus wel aan google liggen...

Nils

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij mij werkt het inderdaad ook niet meer. Ik dacht al dat ik mailtjes kwijt was, maar die hebben gewoon niet gesynct.

/▌

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Marzman schreef op donderdag 24 september 2009 @ 05:57:
Dat kan met Windows Mobile ook. En de search functionaliteit is beter op de exchange manier (je kan bij het zoeken aangeven tot hoe ver terug er gezocht moet worden).

Met imap heb je dan wel weer de mogelijkheid om ook andere mappen (of labels) te bekijken.
nope niet (helemaal) waar. Google ondersteunt zoeken op de server via exchange (nog) niet. En via IMAP wel.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je hebt gelijk. Ik zag de optie, maar had nog niet geprobeert of het ook werkte. Jammer, juist op mobiele apparaten is dat een handige functie omdat je niet al je mails van de afgelopen 10 jaar daar op gaat zetten :)

/▌

• Smultie
  • Niet online
Mag ik vragen hoe jullie in Windows Mobile via IMAP zoeken in je mail? Mij is het met de standaard mailapplicatie in ieder geval nooit gelukt (maar heb ook geen idee waar ik zou moeten zoeken tbh)....

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Kan iemand hier even in zijn google contacts kijken? Bij mij is dat helemaal leeg. Ik sync btw met iphone calendar mail en contacts. Op mijn iphone zijn wel alle contacten te zien.

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:03
Bij mij is google mail sinds 3 minuten down, wellicht ligt het daaraan

Do what you love, do it often

• RealBase
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-03 17:23

RealBase

Just laughin'

Gmail kan tijdelijk geen toegang krijgen tot je Contactpersonen. Er kunnen problemen optreden zolang dit aanhoudt. Meer informatie http://mail.google.com/su...nl&ctx=mail&answer=106432

Life is like a BOX of Chocolates, You'll never know what the HELL you're gonna get......

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:41

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Gmail kan tijdelijk geen toegang krijgen tot je Contactpersonen. Er kunnen problemen optreden zolang dit aanhoudt. Meer informatie
Edit: spuit 11 :+

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.Qips op 24-09-2009 16:27 ]

Anoniem: 52621

macciez schreef op donderdag 24 september 2009 @ 16:23:
Bij mij is google mail sinds 3 minuten down, wellicht ligt het daaraan
ja, hier ook.

• Mottebelke
  • Laatst online: 03-06 17:14
Yup, er is weer een probleem: http://www.google.com/appsstatus#rm=1&di=1&hl=en

• Bzam
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2023
Eens benieuwd hoe groot die "small subset of users" is.

Anoniem: 187577

Ik en nog iemand hebben er ook last van.

Nog meer mensen hebben er last van: http://news.google.nl/new...cf=all&as_qdr=h&as_drrb=q

Ik ben inderdaad ook benieuwd hoe groot die subset van gebruikers is, misschien een deel van de europese servers?

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Anoniem: 187577 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 17:09:
Ik en nog iemand hebben er ook last van.

Nog meer mensen hebben er last van: http://news.google.nl/new...cf=all&as_qdr=h&as_drrb=q

Ik ben inderdaad ook benieuwd hoe groot die subset van gebruikers is, misschien een deel van de europese servers?
Best wel veel denk ik!
http://twitter.com/#search?q=gmail

[ Voor 4% gewijzigd door TripleQ op 24-09-2009 17:10 ]

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:59
Ik gebruik het zowel zakelijk als prive (alle twee Google Apps) en beide hebben er last van.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Hier werkt het nog prima. Alleen de mensen waarbij het niet werkt zijn hier te vinden natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 20:14
Ik laat gmail op het moment ook een aantal andere mailaccounts checken. Dit gebeurd geloof ik eens per 15 minuten. Bestaan er mogelijkheden om dit iets frequenter te laten gebeuren? Dan ga ik namelijk heel snel overstappen om alles via Gmail te gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat gaat vanzelf. Als je veel mail krijgt op die accounts checked hij vaker. Ik heb een account dat om de paar minuten gechecked wordt terwijl een andere een uur kan duren.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb contacts en agenda nu aan praat werkt prima

Maar e-mail werkt nogsteeds niet iemand een idee waarom contacts/agenda wel werkt en e-mail niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Gewoon dat vakje aanvinken in active sync en pushmail aanzetten en dan moet het werken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

na uitvinken en opnieuw aanvinken doet ie het :)

Dus alles werkt nu woohoo heeft me wel 2 uur gekost ofzo :p

ff voor de mensen die er ook moeite mee hebben,

serveradres m.google.com +SSL
Gebruikersnaam je username voor google ZONDER @GMAILETC DUS ENKEL JE USERNAME
Je wachtwoord
Domein Gmail.com

Hiermee moet hij het doen zolang je verbinding hebt met het internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
SMulTiE schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:55:
Mag ik vragen hoe jullie in Windows Mobile via IMAP zoeken in je mail? Mij is het met de standaard mailapplicatie in ieder geval nooit gelukt (maar heb ook geen idee waar ik zou moeten zoeken tbh)....
Bescheiden kickje :D

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik begin gewoon te typen en hij gaat zoeken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-06 19:28

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Zijn er methodes die jullie me kunnen aanraden voor het backuppen van je Gmail? Ik heb er inmiddels vele dierbare mails tussen zitten, dus ik wil alles graag backuppen als dat kan. Na Googelen vond ik wel aardig wat opties, maar is er eentje die jullie me kunnen aanraden na een eigen succesvolle poging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

apNia schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 16:11:
Zijn er methodes die jullie me kunnen aanraden voor het backuppen van je Gmail? Ik heb er inmiddels vele dierbare mails tussen zitten, dus ik wil alles graag backuppen als dat kan. Na Googelen vond ik wel aardig wat opties, maar is er eentje die jullie me kunnen aanraden na een eigen succesvolle poging?
De makkelijkste manier is gewoon je mail poppen op een pc. Dat doe ik zelf ook. Na een reinstall op je pc kun je alles weer van voren af aan poppen als je dat wilt (staat ergens bij de instellingen in de webmail).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 09:21
Een alternatief is fetchmail, wat ik zelf gebruik op mijn Linux server, zie hier.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:42
Marzman schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 16:14:
[...]

De makkelijkste manier is gewoon je mail poppen op een pc. Dat doe ik zelf ook. Na een reinstall op je pc kun je alles weer van voren af aan poppen als je dat wilt (staat ergens bij de instellingen in de webmail).
POP is toch geen backup? Dan heb je alles alsnog op 1 plek staan. Ik gebruik gmail via IMAP. Zo heb ik ook altidj een offline copy in mijn outlook staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
jjbstolk schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 20:48:
[...]

POP is toch geen backup? Dan heb je alles alsnog op 1 plek staan. Ik gebruik gmail via IMAP. Zo heb ik ook altidj een offline copy in mijn outlook staan.
Hoezo op 1 plek? Het staat dan toch op je PC en op de Google servers.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja precies, en als er iets met je PC gebeurd dan pop je het opnieuw en als er iets met de Gmail servers en hun backups gebeurd dan heb je de pop backup.

IMAP heb ik als backup wat minder vertrouwen in omdat het niet gemaakt is voor offline gebruik en ik me afvraag of je dan wel al je mail volledig offline hebt staan.

[ Voor 35% gewijzigd door Marzman op 04-10-2009 09:48 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maceddy2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-05 14:35

maceddy2004

Ik heb geen ondertiteling

Gmail doet t bij mij niet meer ineens...

de IMAP nog wel, maar de site lijkt eruit te liggen.... (sinds 5 minuten ongeveer)

Firefox heeft vastgesteld dat de server het verzoek voor dit adres doorverwijst op een manier die nooit zal eindigen.

Was blijkbaar van korte duur want nu werkt t weer.. Never mind dus :-)

[ Voor 45% gewijzigd door maceddy2004 op 05-10-2009 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Sowieso knap van je hoor om na 5 minuten al een post te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Dacht inderdaad dat we daar Twitter voor hadden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Door dit bericht http://www.nu.nl/internet...verkeerde-ontvangers.html werd ik weer herinnerd aan de lab-functie om een herinnering te geven bij een vergeten bijlage. Ik weet dat het een lab-functie is, en heb even door vorige delen gebladerd, maar bij mij heeft dit nooit gewerkt. Hoe graag ik ook wil laten merken dat ik een bijlage zou moeten toevoegen met teksten als "als bijlage", "toegevoegd heb ik", "attached", etc., een herinnering krijg ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Je moet wel het vakje dat je een bijlage toe wilt voegen opengeklikt hebben en alleen op 'bladeren' vergeten te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Wiethoofd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:33:
Je moet wel het vakje dat je een bijlage toe wilt voegen opengeklikt hebben en alleen op 'bladeren' vergeten te klikken.
Ah, ik was in de veronderstelling dat er op de tekst in je mail gelet werd.

Klikken zodat er een leeg vakje verschijnt is voor mij niet mogelijk. Als ik klik op "Bestand toevoegen als bijlage", opent direct een venster om te bladeren. Als ik die vervolgens sluit, staat er geen leeg vakje. Ik kan dus niet in het vakje klikken omdat deze er simpelweg niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Werkt het niet op engelse woorden? Attachment enzo

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Marzman schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:24:
Werkt het niet op engelse woorden? Attachment enzo
Nee, ook geprobeerd. Net als "attached".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Nu online
JBS schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:36:
[...]
Nee, ook geprobeerd. Net als "attached".
Klopt, bij mij werkt het ook niet; zowel Nederlands als Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Even letterlijk uit Labs
Detector voor vergeten bijlagen
Voorkomt dat je per ongeluk berichten verstuurt zonder de bijbehorende bijlagen. Waarschuwt als je hebt aangegeven een bestand bij te voegen, maar dit bent vergeten te doen.
Laatste regel lijkt me duidelijk genoeg 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Nu online
Wiethoofd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 23:46:
Even letterlijk uit Labs

[...]

Laatste regel lijkt me duidelijk genoeg 8)
Nou mij dus niet :D. "Aangeven" is natuurlijk op meerdere manieren op te vatten.
  1. De ontvanger van het bericht aangeven dat er een attachment aan de mail zit. Dus met tekst iets aangeven a la "zie ook attachment" o.i.d.
  2. Aangeven d.m.v. het klikken op de 'attachment'-knop. Als dit het geval is, dan werkt het voor geen meter, aangezien de flash-manier van uploaden niet eens toelaat dat je geen attachment selecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 12:44

Stoffel

Engineering the impossible

In het Engels is het wel duidelijk hoor:
Forgotten Attachment Detector
by Jonathan K

Prevents you from accidentally sending messages without the relevant attachments. Prompts you if you mention attaching a file, but forgot to do so.
En het plaatje impliceert ook dat het zo werkt.

Edit: Even getest, en zo werkt het ook:

Afbeeldingslocatie: http://pics.kordenoordt.nl/attach.png

[ Voor 14% gewijzigd door Stoffel op 16-10-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Nu online
Nou, dan werkt het dus niet. Want ik heb het geprobeerd met de woorden 'attachment', 'attached', 'bijlage' en 'bijgevoegd' en kreeg nooit een melding. Iemand wel een keer iets ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Zie edit hierboven dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Ik heb helemaal niet zo'n wit vakje waar ik een bijlage kan toevoegen, hier wordt het weergegeven als een link. Als je daar op klikt krijg je direct een venster waar je je bijlage kunt selecteren. Klik je die weg, dan heb je nog steeds geen leeg vakje.

Afbeelding verwijderd..

Op deze manier heeft die bijlage herinnering totaal geen zin, omdat als je op die manier aangeeft een bijlage toe te willen voegen, je er wel een moet selecteren.

\\Edit: Jij trouwens ook niet, ik vergis me. Dat is het vakje voor je onderwerp.

[ Voor 34% gewijzigd door JBS op 18-08-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Nu online
JBS schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:57:
Ik heb helemaal niet zo'n wit vakje waar ik een bijlage kan toevoegen, hier wordt het weergegeven als een link. Als je daar op klikt krijg je direct een venster waar je je bijlage kunt selecteren. Klik je die weg, dan heb je nog steeds geen leeg vakje.

[afbeelding]

Op deze manier heeft die bijlage herinnering totaal geen zin, omdat als je op die manier aangeeft een bijlage toe te willen voegen, je er wel een moet selecteren.
Raar; ik zal het nogeens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Stoffel schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:45:
In het Engels is het wel duidelijk hoor:

[...]

En het plaatje impliceert ook dat het zo werkt.

Edit: Even getest, en zo werkt het ook:

[afbeelding]
Ik heb exact het zelfde mailtje getypt maar krijg alleen de vraag of ik 'm zonder onderwerp wil versturen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

JBS schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:57:

[afbeelding]

Welk wit vakje? Een bijlage toevoegen is bij mij ook een kwestie van op dat linkje klikken hoor. En nogmaals, het maakt helemaal niets uit waar je op klikt, want het ding werkt met tekstherkenning. Dat dat bij jullie niet werkt komt wellicht door het feit dat ik Google Apps gebruik, of dat mijn taalinstelling Engels is. Er zou best een bug in kunnen zitten, maar zo hoort het te werken iig.
JBS schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:03:
[...]
Ik heb exact het zelfde mailtje getypt maar krijg alleen de vraag of ik 'm zonder onderwerp wil versturen :9
Zet Gmail eens in het Engels dan?

[ Voor 11% gewijzigd door Stoffel op 16-10-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Stoffel schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:04:
[...]

Welk wit vakje? Een bijlage toevoegen is bij mij ook een kwestie van op dat linkje klikken hoor. En nogmaals, het maakt helemaal niets uit waar je op klikt, want het ding werkt met tekstherkenning. Dat dat bij jullie niet werkt komt wellicht door het feit dat ik Google Apps gebruik, of dat mijn taalinstelling Engels is. Er zou best een bug in kunnen zitten, maar zo hoort het te werken iig.

[...]

Zet Gmail eens in het Engels dan?
Ik vergiste me wat betreft dat vakje. Dat is het vakje voor je onderwerp.

Ja, op Engels werkt het nu ineens wel - voorheen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Zijn er meerdere mensen waarbij Gmail (en Gmail for your domain) op dit moment niet werken?
Ik kan sinds ongeveer 15:00 niet meer bij mijn mail.

XS4ALL ADSL hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Anoniem: 59483 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:47:
Zijn er meerdere mensen waarbij Gmail (en Gmail for your domain) op dit moment niet werken?
Ik kan sinds ongeveer 15:00 niet meer bij mijn mail.

XS4ALL ADSL hier.
Geen probleem hier (KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:00

The Legend

*Plop*

Ik gebruik sinds kort m'n G-Mail adres op mijn SE Xperia X1. Opzich werkt pushmail prima als ik het voor het eerst instel. Probleem is dat dit een paar dagen goed gaat maar ik vervolgens steeds server foutmeldingen krijg. Ik zie dat hij wel connect naar de server (je ziet bijvoorbeeld hoeveel mails hij wil binnen halen) maar dan krijg ik direct een server fout. Als ik dan de Exchange account verwijder uit Active Sync en weer opnieuw aanmaak werkt het weer wel gewoon :? Waar ligt dit nu aan..?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-11-2024
Ligt GMAIL er nu uit?

Duurt een eeuwigheid om een mail te openen, maar ook als je uitlogt krijg je de melding 'Reconnecting'...

Op mn Iphone doet synchronisatie t ook niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hier laad hij direct :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Nu online
mobile625 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 08:56:
Ligt GMAIL er nu uit?

Duurt een eeuwigheid om een mail te openen, maar ook als je uitlogt krijg je de melding 'Reconnecting'...

Op mn Iphone doet synchronisatie t ook niet!
Alvorens hier te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Er zijn wel wat rare bug vandaag en gisteren. Vandaag verschijnen er ineens mailtjes die allemaal al marked as read zijn terwijl ik ze nog nooit geopend heb.

Gisteren en vannochtend had ik het probleem dat als ik via de webinterface mailtjes archiveerde ze bleven staan in mijn iphone inbox. Ik gebruik gmail via exchange icm mijn iphone.

http://lifehacker.com/539...ing-some-messages-as-read
http://diary.kwaga.com/20...ing-to-find-that-all.html
http://www.techcrunch.com...s-unread-e-mails-as-read/

[ Voor 26% gewijzigd door LtMarx op 04-11-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gmail is prachtig hoor.. echt waar.
Maar het moet wel werken :-(
Ik bedoel, ze zeggen, je hoeft nooit meer iets weg te gooien, want ze hebben toch prachtige zoekfuncties? Zou je ook wel verwachten van een bedrijf die groot geworden is met zoeken...
Of ligt het aan mij?
Ik zoek een bepaalde email die ik geschreven heb, ik schat ergens begin 2008 geschreven, dus ik gebruik de zoekfunctie, ik weet dat het een attachment heb, en ik vink verzonden aan.. maar het werkt echt voor geen meter! Ik zie gewoon alle emails, in de inbox, ook zonder bijlage en weet ik veel wat.
Maak niet uit wat ik doe...
Ben ik de enigste die hier last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 52621 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 18:25:
gmail is prachtig hoor.. echt waar.
Maar het moet wel werken :-(
Ik bedoel, ze zeggen, je hoeft nooit meer iets weg te gooien, want ze hebben toch prachtige zoekfuncties? Zou je ook wel verwachten van een bedrijf die groot geworden is met zoeken...
Of ligt het aan mij?
Ik zoek een bepaalde email die ik geschreven heb, ik schat ergens begin 2008 geschreven, dus ik gebruik de zoekfunctie, ik weet dat het een attachment heb, en ik vink verzonden aan.. maar het werkt echt voor geen meter! Ik zie gewoon alle emails, in de inbox, ook zonder bijlage en weet ik veel wat.
Maak niet uit wat ik doe...
Ben ik de enigste die hier last van heeft?
Dat heb ik nog nooit gehad, wel dat ik een mail niet kon vinden op woorden uit de e-mail. Ik heb hem uiteindelijk wel gevonden door te bladeren door alle mail.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZzL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-06 19:44

DeZzL

Rocket surgeon

Extra storage space is zojuist goedkoper geworden. Maakte je al gebruik van extra storagespace dan is deze veel groter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-05 20:19

JamesB009

Sjimmeh!!

The Legend schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:48:
Ik gebruik sinds kort m'n G-Mail adres op mijn SE Xperia X1. Opzich werkt pushmail prima als ik het voor het eerst instel. Probleem is dat dit een paar dagen goed gaat maar ik vervolgens steeds server foutmeldingen krijg. Ik zie dat hij wel connect naar de server (je ziet bijvoorbeeld hoeveel mails hij wil binnen halen) maar dan krijg ik direct een server fout. Als ik dan de Exchange account verwijder uit Active Sync en weer opnieuw aanmaak werkt het weer wel gewoon :? Waar ligt dit nu aan..?
Een simpelere oplossing hiervoor is: Bewerkt je account. Zet mail sync uit (En houd agenda aan).
Opslaan, dan gaat 'ie weer connecten. Vervolgend bewerken en mail weer aan en klaar.

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 19:07:
[...]

Dat heb ik nog nooit gehad, wel dat ik een mail niet kon vinden op woorden uit de e-mail. Ik heb hem uiteindelijk wel gevonden door te bladeren door alle mail.
ik heb bijna 3 GB aan mail. Alleen mijn ongelezen berichten in mijn inbox overstijgt al de 11.000.
Dus dat is niet een optie voor mij, zeker als je praat over een e-mail van jaren terug.

Vraag blijft dus, waarom werkt die %$&%^%& zoekfunctie niet!
DeZzL schreef op woensdag 11 november 2009 @ 08:14:
Extra storage space is zojuist goedkoper geworden. Maakte je al gebruik van extra storagespace dan is deze veel groter geworden.
20 GB ($5.00USD per jaar)
80 GB ($20.00USD per jaar)
200 GB ($50.00USD per jaar)
400 GB ($100.00USD per jaar)
1 TB ($256.00 USD per jaar)
2 TB ($512.00 USD per jaar)
4 TB ($1,024.00 USD per jaar)
8 TB ($2,048.00 USD per jaar)
16 TB ($4,096.00 USD per jaar)

Alles verdubbeld dus.
Maar echt origineel zijn ze niet bij google. Hoeveel je ook neem, het blijft 25 dollarcent per GB.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 52621 op 11-11-2009 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Probeer het eens met een andere browser?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op woensdag 11 november 2009 @ 09:29:
Wat ik zoek heb ik inmiddels gevonden.
Het lijkt er op alsof ik inmiddels al 2 bugs gevonden heb?

Ten eerste, ik zie duidelijk een hoop berichten ertussen staan zonder het paperclip-teken, terwijl ik duidelijk aangeef dat ik alleen berichten wil zien met attachment?
Ik vermoed dat ook de berichten weergegeven worden met een incredimailplaatje ofzo, animatie.

Verder, bij de datum zie je als voorbeeld staan:
bijv. vandaag, vrijdag, 26 mrt., 26.03.04
dus wat doe ik, ik geef een datum op met puntjes ertussen, en dat lijkt dus niet goed te gaan, want schijnbaar moet je streepjes gebruiken!
In mijn voorbeeld gaf ik op, 1 jaar marge, met datum 1.6.2008 ofzo.. de puntjes worden dan niet herkend, en hij neemt alleen het jaartal, 2008 over, 1 jaar marge, is dus geheel 2009, 2008 en 2007. Dus natuurlijk zie ik dan ook de emails van vandaag staan!

Ik vind het wel heel knullige fouten, zeker als de beta al 5 jaar bestaat ofzo?

Een andere browser proberen? Zou het daar aan liggen?
Zou het kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Iemand nog tips voor het backuppen van Gmail? Na 5 jaar tijd zou ik dat graag eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
apNia schreef op woensdag 11 november 2009 @ 10:33:
Iemand nog tips voor het backuppen van Gmail? Na 5 jaar tijd zou ik dat graag eens doen.
Instellen in Outlook en Outlook backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 23:06

Sebazzz

3dp

Zijn er meer mensen die problemen met Google Gears(oftewel offline Gmail) ondervinden met Gmail? Ik krijg serverfouten, en mijn Gmail check Firefox add-on detecteert als Gears aanstaat ook geen nieuwe mails meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Sebazzz op 11-11-2009 10:51 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op woensdag 11 november 2009 @ 09:29:
3 browsers geprobeerd.
Ik zie geen verschil.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste