[GMail] Nieuwe email dienst van Google! deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.698 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:38

Gaitman

The Real One

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: https://gmail.google.com/gmail/help/images/logo.gif
Nieuwe email dienst van Google! deel 2

Afbeeldingslocatie: http://m1.nedstatbasic.net/n?id=AC/EHAKmNq7v5a70TDct0lJ9AWKA

Uitwisselen van accounts via dit topic, of requests daartoe, leidt tot een Officiële Waarschuwing

Voor invites kun je kijken op www.gmailswap.com, http://search.ebay.com/gmail of http://www.marktplaats.nl/nieuw_zoek.php3?q=gmail

Quote van http://www.tiscali.nl/content/article/cmultrevs/556062.htm
Google is onlangs begonnen met het testen van zijn nieuwe gratis e-maildienst Gmail. Een nieuw initiatief dat voor nogal wat ophef heeft gezorgd. Iedere gebruiker krijgt maar liefst een gigabyte aan opslagruimte en e-mailberichten worden ‘eeuwig’ bewaard. Maar volgens sommigen schenden de algemene voorwaarden uw privacy. We nemen de bètaversie van Gmail onder de loep.

Google weet als geen ander hoe het een nieuwe dienst in de markt moet zetten. Op 1 april kwam het bedrijf met het nieuws naar buiten en al direct gonsde het van de geruchten. Zo zou de introductie van de mailservice een grap zijn, of gewoon een ordinaire vorm van marketing.

De datum van een algemene introductie van Gmail is nog niet bekend gemaakt; waarschijnlijk duurt dat nog wel enkele maanden. ZDNet slaagde erin een van de 1000 testaccounts te bemachtigen en kon Gmail uitgebreid testen.

Wat biedt Gmail?
De meest opvallende eigenschap van Gmail is natuurlijk de 1 GB aan opslagruimte, honderden malen meer dan bij Hotmail, Yahoo! of Freemail. Google zegt de kosten te kunnen terugverdienen met advertenties, en in de algemene voorwaarden dient u dan ook akkoord te gaan met persoonsgebonden advertenties die verschijnen als de bekende tekstadvertenties van Google Ads. De advertenties verschijnen aan de rechterkant van het scherm en zijn niet dominerend aanwezig. De reclame wordt niet in de ontvangen of verstuurde e-mails geplaatst.

Onder de advertenties vinden we een blokje met Google-zoekresultaten op basis van de onderwerpregel van een geselecteerde e-mail. Alle e-mailberichten worden daarvoor automatisch gescand bij binnenkomst, maar Google garandeert dat er daarbij geen persoonlijke informatie wordt verbonden aan een afzender of ontvanger en dat dergelijke informatie niet wordt doorgegeven aan een adverteerder.

Dankzij de 1 GB aan opslagruimte hoeft u de aankomende jaren uw e-mailberichten niet op te schonen. Het is dan ook des te belangrijker om te beschikken over een goede zoekfunctie; alle e-mailberichten kunt u in Gmail makkelijk filteren en doorzoeken. Elkaar opvolgende e-mailberichten worden in een ‘thread’ geplaatst (een soort boomstructuur), aangeduid met labels. Google noemt dit soort e-mailberichten ‘discussions’.

Labels
Gmail toont niet iedere e-mail direct op uw scherm, maar laat steeds het eerste bericht van een thread of een discussie zien. Standaard werkt Gmail met de labels Inbox, Starred (belangrijke e-mails), Spam en Trash. Deze labels zijn niet vergelijken met mappen of folders. Een e-mail kan in uw Inbox te vinden zijn, maar ook in bijvoorbeeld het labelonderwerp ‘verhuizing’, als dat woord in de onderwerpregel voorkomt.

Om e-mail terug te vinden kunt u gebruik maken van de Google-zoekmachine. Deze doorzoekt mail standaard op onderwerp, inhoud en e-mailadres. U kunt aangeven op welk velden er gezocht moet worden. Verder kunt u op onderwerpregel, bepaalde labels of binnen een bepaalde tijdsperiode zoeken.

Binnenkomende e-mail kunt u automatisch filteren, waarbij e-mail van bijvoorbeeld bepaalde afzenders automatisch een label krijgt of wordt weggegooid. In Gmail kunt u een onbeperkt aantal filters aan te maken.

Zodra e-mails uit de Inbox ‘lopen’, vindt u ze alleen terug via de zoekfunctie. Het is niet mogelijk om handmatig het mailarchief door te spitten. Alle berichten blijven bewaard en zijn alleen te verwijderen door de prullenbak te legen. Google garandeert echter niet dat de e-mail ook daadwerkelijk van de servers wordt verwijderd.

Interface De interface van Gmail ziet er voor een bètaversie al aardig uitgebreid en doordacht uit. Als er na een zoekopdracht een verandering in de zoekopties wordt doorgevoerd, dan ververst niet de hele pagina, maar alleen het deel waarin de zoekresultaten staan. Zo krijg je bijna het idee dat je met een normale offline e-mailclient werkt in plaats van met een webmail-dienst. De Gmail-interface is te bedienen met toetscombinaties, maar deze functie dient u wel handmatig te activeren.

Gmail is alleen toegankelijk via de webbrowser; het is dus niet mogelijk is om uw Gmail-email uit te lezen via pop3 of mail te versturen via een andere smtp-server. Opmerkelijk is overigens de minimale lengte van een Gmail-gebruikersnaam: slechts zes tekens. Voor een veilige gebruikersnaam wordt vaak minimaal 8 tekens gebruikt.

Algemene Voorwaarden
In de Algemene Voorwaarden van Gmail lezen we dat Google zonder opgaaf van reden bepaalde functionaliteiten mag aanpassen en zelfs de gehele dienst zonder uitleg kan sluiten. Verder staat in de voorwaarden dat een account automatisch gesloten wordt als u 90 dagen niet heeft ingelogd; dit om te voorkomen dat de dienst vervuild raakt met nooit gebruikte accounts.

Verder meldt Google dat eenmaal gewiste e-mails mogelijk nog op de Gmail-server blijven staan. Wat ons echter meer zorgen baart is de manier waarop Gmail zijn gebruikers advertenties voorschotelt. Dit gebeurt op basis van de inhoud van e-mailberichten, maar Google zegt dat dit een geheel geautomatiseerd proces is. Dat wil zeggen dat alleen computers de e-mails scannen op kernwoorden; uw mail wordt dus niet door Gmail-medewerkers gelezen.

Ondanks die garantie blijft het onzeker of er echt niemand uw e-mail zal lezen. Dat Google dit onderwerp expliciet aanhaalt in de algemene voorwaarden geeft in ieder geval te denken. Hecht u veel waarde aan uw privacy en wilt u er verzekerd van zijn dat niemand anders (lees: een Gmail-medewerker) uw mail leest, gebruik deze e-maildienst dan niet. Tot die tijd wachten we in spanning af op de uiteindelijke introductie
Links:
www.gmail.com
www.gmailswap.com

Vorige topic:
[rml][ GMail] Nieuwe email dienst van Google ![/rml]

Nieuwsberichten op Tweakers.net:
Google gaat gratis 1GB grote Gmail-boxen aanbieden
Google Gmail stuit op privacybezwaren
Spymac is Google te snel af met 1GB-mailservice
Amerikaanse senator wil verbod op Googles Gmail
Google overweegt aanpassingen Gmail
Privacygroepering breidt beschuldigingen Gmail uit
Gmail-accounts aangeboden op eBay
Yahoo verhoogt opslaglimiet van e-mail-dienst
ZDNet kijkt rond bij Google Gmail
Ook Lycos komt met 1GB-mailservice
Google-feature kan ook pc doorsnuffelen
Lycos: 'Eerste grote portal die 1GB opslagruimte levert'
Californische wet in de maak die Google inperkt
Ook Hotmail krijgt waarschijnlijk upgrade
Google perkt verkoop van GMail-adressen in
Microsoft biedt 2.000MB-Hotmail-accounts aan - Update (2)
Yahoo biedt in China 1GB-mailbox aan
Kapers op de kust voor het handelsmerk Gmail
Gmail-box in Linux te mounten dankzij nieuwe software

Eventuele nieuwsberichten die na 29-08-2004 zijn geplaatst

FAQ

Kan ik mail ophalen via POP3?
Ja dat is mogelijk met het volgende programma: Pop Goes the Gmail

Kan ik ook alleen checken of er mail is op mijn Gmail account d.m.v. een programma in de systray?
Ja, ook dat kan met één van de volgende programma's:

The Gmail Notifier (officieel van GMail)
The Gmail Notifier is a downloadable Windows application that alerts you when you have new Gmail messages. It displays an icon in your system tray to let you know if you have unread Gmail messages, and shows you their subjects, senders and snippets, all without your having to open a web browser.

The Notifier is in beta. Before you download it, we encourage you to review the system requirements and privacy information.
Gtray
Gmail Notifier Extension (voor Mozilla)

Mag je de accounts na het BETA stadium houden?
Officieel "antwoord" van Gmail:
Gmail is still in an early stage of development. If you set up an
account, you'll be able to keep it even after we make Gmail more
widely available and as one of the system's early testers, you will
be helping us improve the service through your feedback. We might ask
for your comments and suggestions periodically and we appreciate your
help in making Gmail even better.

Na hoeveel dagen krijg ik zes invites om anderen uit te nodigen?
Voor julli 2004 varieerde dit van 3 tot 7 dagen.
Echter nu krijg je één invite na +/- 7 dagen (het kan zelfs zo zijn dat je helemaal geen invites meer krijgt)

Is het mogelijk om externe mail (POP3) in je Gmail box op te halen?
Niks wijst erop dat dit kan.

Kan je nergens je e-mailadres veranderen?
Waarschijnlijk zoals bij de meeste gratis e-mailaccounts kun je het e-mailadres niet veranderen.

Ik kan de laatste 2/3 dagen niet meer op gmail komen... elke keer als ik erheen ga dan komt er heel even loading te staan in het rood en dan is alles wit...
Waarschijnlijk kun je het probleem oplossen door je cookies te verwijderen.

Indien één van de bovenstaande antwoorden niet helemaal goed is, geef dat dan aan in dit topic.

Uitwisselen van accounts via dit topic, of requests daartoe, leidt tot een Officiële Waarschuwing

Voor invites kun je kijken op www.gmailswap.com, http://search.ebay.com/gmail of http://www.marktplaats.nl/nieuw_zoek.php3?q=gmail

[ Voor 196% gewijzigd door Gaitman op 29-08-2004 19:31 . Reden: Topicstart layout aangepast! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:14

BioHazard

*\o/*

Verdomme wat is die site van Gmail SLOOOOMMM ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bi0Hazard schreef op 21 juni 2004 @ 14:52:
Ja kheb er ook last van. Dat zal wel met die hele "rage" rond het behalen van een Gmail account zijn. Trouwens, ik meende te weten dat GMail nog maar in beta stadium is, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het gaat met accounts die nu aangemaakt worden, mag je die houden na het beta stadium?
Bovendien kan ik op het moment er nog helemaal niet opkomen. Ik krijg de wel bekende server errors.

Weet iemand of er ergens een status of nieuws pagina is, waar we bijvoorbeeld kunnen zien dat er problemen met de server zijn of dergelijke dingen?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 14:56

Niek

f.k.a. The_Surfer

Kleine aanvulling op de TS: als je geen zin hebt om een originele swap te verzinnen kan je ook een account kopen op Ebay: http://search.ebay.com/gmail
Ze kosten daar ongeveer 1 dollar/stuk.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 14:57:
Weet iemand hoe het gaat met accounts die nu aangemaakt worden, mag je die houden na het beta stadium?
Bovendien kan ik op het moment er nog helemaal niet opkomen. Ik krijg de wel bekende server errors.

Weet iemand of er ergens een status of nieuws pagina is, waar we bijvoorbeeld kunnen zien dat er problemen met de server zijn of dergelijke dingen?
Ik neem aan dat je dit account mag houden. Ik kan me niet voorstellen dat ze iedereen d'r afgooien, om daarna als een gek de eerste users weer te laten reggen. Zou ik ook heel onterecht en onbeschoft vinden. Niet als het nu gratis zou zijn en de release betaald, maar de release is ook gewoon gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 06:49
Bi0Hazard schreef op 21 juni 2004 @ 14:52:
hmm, heb hier geen last van (gehad). Misschien was het tijdelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rogier V schreef op 21 juni 2004 @ 15:11:
[...]

hmm, heb hier geen last van (gehad). Misschien was het tijdelijk...
krijgen jullie dan ook allemaal geen server errors? ik wel namelijk. Ik heb m'n account net aangevraagd en daarna wilde ik inloggen, maar dan krijg ik:
Server Error

Gmail is temporarily unavailable. Cross your fingers and try again in a few minutes. We're sorry for the inconvenience.
Dit is eigenlijk het afgelopen half uur/drie kwartier al zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Topicstarter
Op dit moment kom ik er nog steeds niet in
Server Error

Gmail is temporarily unavailable. Cross your fingers and try again in a few minutes. We're sorry for the inconvenience.
Ik hoop dat dit snel opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook hetzelfde probleem
we moeten gewoon rustig afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 13:03
Vreemd, ik heb nergens last van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 23:37
Zeg maar gerust dat het heel de middag al traag is, ik geef het op en probeer het vanavond of morgen wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nergens last van, maar ik zit ook in Zuid-Afrika, dus zal wel via een ander lijntje lopen. Ik laat Gmail open staan in een tab van FireFox en hij controleert m'n box zo nu en dan, werkt prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Ik heb ook nergens last van..... en zit gewoon in Nederland. En inderdaad ook met FireFox...

Weet trouwens iemand waar en of het mogelijk is om ook POP3 accounts op te halen in GMail ?

[ Voor 35% gewijzigd door Red op 21-06-2004 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit schreef Anandus in het vorige deel

Jawel, met een bepaald programmaatje (pop goes the gmail ofzo) kan dat dus wel
http://jaybe.org/info.htm

probeer maar

ik heb het zelf niet getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Maar die doet het juist andersom volgens mij. Ik wil nl. mijn POP3 mail in Gmail..... en wat ik op de website van jaybe vindt is dat het juist om Gmail op te halen is in Outlook e.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 09:25
Vreemd ik heb echt geen enkele moeite met het inloggen, ontvangen en versturen van mail...

edit: Hij onthoud bij mij het password niet, ondanks dat ik dat netjes aanvink. Iemand een idee?

[ Voor 36% gewijzigd door MrAngry op 21-06-2004 16:33 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U.F.O
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 13:03
Ik gebruik ook idd Firefox, kan het daaraan liggen?
Kheb gewoon Gmail in mn bookmark toolbar gezet, niet om password vragen/onthouden bij gmail aangevinkt, dus ik kom meteen in mn inbox wanneer ik op mn bookmark klik. Wel relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Haha een wachtlijst :D
Ikzelf had er meteen een via Swap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ik heb me zaterdagmiddag ook maar ff opgegeven bij die wachtlijst op Fok, toen waren er al 300 wachtenden, maar het gaat wel heel snel, keek toevallig net ff, sta nu al op nr. 35...dus uiterlijk overmorgen moet ik wel een accountje hebben lijkt me :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JdeBruijn schreef op 21 juni 2004 @ 16:23:
Vreemd ik heb echt geen enkele moeite met het inloggen, ontvangen en versturen van mail...

edit: Hij onthoud bij mij het password niet, ondanks dat ik dat netjes aanvink. Iemand een idee?
Ik zou ff een cookie weggooien of hoe dat ook heet of werkt. :Y)
Er moet ergens een folder staan met allemaal tekst bestandjes, even die van Gmail opzoeken en weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Woah, 321 wachtenden op Fok!. Ik heb er niet eens om hoeven vragen :+

Anyway. Ik vind 't wel een goed systeem eigenlijk. Overzichtelijk, snel, houdt rekening met threads (itt hotmail), je kunt e-mail van gmail als spam marken (ook itt hotmail ;)). * CyBeR tevreden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook een account, het is wel erg fijn moet ik zeggen :) Allen vandaag is het wel heeel erg sloooooom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er gebeurd iets, de server error is bij mij weg. het is inderdaad wel traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
vaag dat jullie problemen hebben met gmail. Hebben jullie al een tijdje gmail of pas??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 23:38
Rogier V schreef op 21 juni 2004 @ 17:28:
vaag dat jullie problemen hebben met gmail. Hebben jullie al een tijdje gmail of pas??
Ik heb vandaag een invite gekregen...

Aanmelden ging goed, alleen inloggen niet. Als ik nog een keer op die invite link klik krijg ik wel de melding dat ik al aangemeld ben, dus dat is denk ik wel gewoon goed gegaan :)

Alleen ik kan niet inloggen dus.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

XanderH schreef op 21 juni 2004 @ 17:45:
[...]

Ik heb vandaag een invite gekregen...

Aanmelden ging goed, alleen inloggen niet. Als ik nog een keer op die invite link klik krijg ik wel de melding dat ik al aangemeld ben, dus dat is denk ik wel gewoon goed gegaan :)

Alleen ik kan niet inloggen dus.
Is idd wel goed gegaan gewoon ff afwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me zit erin!
hmm, eindelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 17:47:
/me zit erin!
hmm, eindelijk
Ik kan nog niet inloggen....

Krijg nu wel weer het inlogvenster, na inloggen komt ie tot die redirect pagina, en daarna servererror... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raar
op mijn werk vroeg hij niet om certificaten
nu ik thuis ben vraagt ie om certificaten
en hij is niet geldig omdat de datum verstreken is of nog te vroeg is :S
iemand anders ook zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op 21 juni 2004 @ 18:03:
[...]

Ik kan nog niet inloggen....

Krijg nu wel weer het inlogvenster, na inloggen komt ie tot die redirect pagina, en daarna servererror... :P
gewoon blijevn proberen, dan lukt het wel.
Ik kwam er ook pas in na 20-30 keer proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 16:02:
Dit schreef Anandus in het vorige deel

Jawel, met een bepaald programmaatje (pop goes the gmail ofzo) kan dat dus wel

probeer maar

ik heb het zelf niet getest
Is het voor Gmail niet te controleren dat je dit programmatje gebruikt? Het lijkt me dat google er niet blij mee zal zijn als je je mail via POP leest (ivm reclame enzo).

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brakkie schreef op 21 juni 2004 @ 18:40:
[...]

Is het voor Gmail niet te controleren dat je dit programmatje gebruikt? Het lijkt me dat google er niet blij mee zal zijn als je je mail via POP leest (ivm reclame enzo).
denk niet dat ze zich daar druk om maken.
Misschien zit in de uiteindelijke versie wel een imap/pop/smtp functie ingebouwd

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Topicstarter
Bij mijn werkt Gmail op dit moment weer normaal!
Ik zou zeggen mail ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:14
Het duurde me allemaal wat te lang om op een invite te wachten,
maar voor een kleine 4 euro ben ik nu dus ook een 'early adaptor' van Gmail!

Iemand een idee na hoeveel tijd je als gebruiker van Gmail zelf invites mag gaan versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Hij doet het idd weer \o/

Die threaded view bij mailtjes ruled wel :o

offtopic:
iRob, €4? Dan doe je iets fout :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Wat een heerlijke interface zeg. Jammer geen Opera support totop heden, maar ik zit er sterk aan te denken hotmail te dumpen voor dit :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:39
Geweldig, vooral die discussions, de interface vind ik een groter pluspunt dan die 1gb opslagruimte> Iemand overigens al ervaring met spam op z'n gmail acount, wordt dat een beetje afgestopt door google? Of wordt het al snel een zooitje, net als hotmail?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb 's wat spams en virussen gebounced uit m'n spambox hier. Het gemiddelde virus lijkt niet eens aan te komen, en spams worden direct in de 'Spam' box gezet :) Helaas zie je daar verder niets van dus je zult zelf elke zoveel tijd moeten checken of er niet een legitiem mailtje in je spambox terecht is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Bouncen met Gmail? Hoe doe je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

'hier' is thuis, met mutt ;) in gmail kun je zover ik heb kunnen vinden niet bouncen. Overigens betekent dat gewoon het zelfde ding versturen. Net zoiets als een forward maar dan zonder eigen bericht er omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
ah k, ik dacht bouncen als in retour afzender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ben al tijdje gebruiker er van, erg tevreden! Alleen via de proxy op school lijk ik problemen te hebben met inloggen. Maar ff bugreporten. Hmmm oeh ik mag ook een invite uitdelen....... MAAR NIET IN DEZE TOPIC :(

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:11
Hoelang duurde het ongeveer bij jullie voordat jullie invites mochten uitdelen? Ik las 2-3 dagen, maar ik wacht nogsteeds :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
Purechaos schreef op 22 juni 2004 @ 13:50:
Hoelang duurde het ongeveer bij jullie voordat jullie invites mochten uitdelen? Ik las 2-3 dagen, maar ik wacht nogsteeds :(
bij mij een week, ik kan er 6 uitdelen

[ Voor 4% gewijzigd door Rogier V op 22-06-2004 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
*onzin post van mij*

[ Voor 117% gewijzigd door Rogier V op 22-06-2004 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

* CyBeR wacht ook nog steeds. Ik moet er eentje cadeau doen aan een familielid dat morgen jarig is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Heeft er iemand trouwens problemen met mailtjes van gmail naar hotmail die niet aankomen?

Dat invites niet aan konden komen was bekend, was in het vorige deel van dit topic ook al naar voren gekomen. Alleen op /. is er een artikel waar in staat dat ook mailtjes niet aankomen :?

Mailtjes van mijn gmail account naar mijn hotmail account komen igg gewoon aan, maar iemand hier wel problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Komt bij mij ook gewoon aan, maar ik heb met al mijn email adressen weleens problemen gehad dat als ik mail stuur aan een groep hotmail accounts, laten we zeggen een stuk of 8 vrienden, dat is dan in de junkmail box terecht komt. Misschien is dat het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Die hotkeys ownen :)

Vooral de 'j' en de 'k' om door je mailtjes te lopen is supergoed! :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

*kuch*mutt*kuch* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik krijg steeds dit

Server Error
The server encountered a temporary error and could not complete your request.
Please try again in 30 seconds.

www.gmail.com werkt gwn niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
heb ik hier vanmiddag ook gehad, is nu weer over, weet niet waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is het dus nog steeds, vanaf vanochted :| klote zooi

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Heb sinds vanavond ook een eigen gmail account. Mijn eerste indruk: Dit gaat absoluut een hit worden.
*kuch*vi movement*kuch*

Maar de ultra rappe interface (als de server niet tegen werkt) is fijn! vooral zodra ik hier spam op ga ontvangen en je met een druk op ! het berichtje als spam markeert.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 20:53:
Hmm ik krijg steeds dit

Server Error

Hier doet ie het al vanaf gisterenavond goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

CyberSnooP schreef op 22 juni 2004 @ 21:28:
Heb sinds vanavond ook een eigen gmail account. Mijn eerste indruk: Dit gaat absoluut een hit worden.

[...]

*kuch*vi movement*kuch*
Weet ik. Maar vi != e-mail client ;) (en die neemt L en h mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
vraagje.
ik ken iemand die heeft een gmail account.
hoe lang duurt het tot men een invite krijgt die men mag weg geven?
en is dat 1 per keer ofzo?

met gmail heb ik tenminste een redelijke kans dat mijn naam nog niet gebruikt is.

[ Voor 7% gewijzigd door Deadsy op 22-06-2004 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Bigbot schreef op 22 juni 2004 @ 21:40:
vraagje.
ik ken iemand die heeft een gmail account.
hoe lang duurt het tot men een invite krijgt die men mag weg geven?
en is dat 1 per keer ofzo?

met gmail heb ik tenminste een redelijke kans dat mijn naam nog niet gebruikt is.
Ik kreeg na een week 6 invites.
Oh, en de namen gaan best snel weg ... :/

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
anandus schreef op 22 juni 2004 @ 21:43:
[...]

Ik kreeg na een week 6 invites.
Oh, en de namen gaan best snel weg ... :/
ja, ik kraag na een week ook 6 invites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
:( , voor de kans dat hij nog niet weg is ga ik de nick die ik wil gebruiken hier niet noemen :+

hoeveel leden zijn er dan al?

1 week is dus 7 dagen.
nu moet ik dus 7 dagen lang hem eraan herinneren mij eentje te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Laatst online: 06-09 06:49
kan je nergens je naam veranderen... dus naam@gmail.com

ik heb er spijt van... dat ik zo'n stomme naam heb gekozen |:( (begrijp me niet verkeerd.. naam@gmail.com is als voorbeeld =p )

[ Voor 23% gewijzigd door Don3k op 22-06-2004 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Bigbot schreef op 22 juni 2004 @ 21:58:
:( , voor de kans dat hij nog niet weg is ga ik de nick die ik wil gebruiken hier niet noemen :+

hoeveel leden zijn er dan al?

1 week is dus 7 dagen.
nu moet ik dus 7 dagen lang hem eraan herinneren mij eentje te geven.
't duurt als het goed is 5 dagen. Tenminste, dat heb ik gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Don3k schreef op 22 juni 2004 @ 22:01:

ik heb er spijt van... dat ik zo'n stomme naam heb gekozen |:( (begrijp me niet verkeerd.. naam@gmail.com is als voorbeeld =p )
kijk of iemand hem wil.
en ruil dan of vraag iemand die je kent om een invite en geef die je nu hebt weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Topicstarter
Don3k schreef op 22 juni 2004 @ 22:01:

Waarschijnlijk zoals bij de meeste gratis e-mailaccounts kun je het e-mailadres niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 20:53:
Hmm ik krijg steeds dit

Server Error

Remember this: Gmail is nog steeds in béta fase..

offtopic:
Gmailswap.com doet wonderen.. Biedt een postcard aan die je verzend vanuit je woonplaats, en je hebt (bijna) altijd beet!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-one
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-01-2024
Weet iemand hoe je in een keer meerdere adressen kan selecteren om een mail te kunnen versturen? Ik kan dat knopje maar niet vinden.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Volgens mij kan dat (nog?) niet. Gewoon de eerste paar letters typen en selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-one
  • Laatst online: 22-01-2024
ja dat moet maar..een paar beginletters intikken en dan daaruit kiezen..vind het alleen niet zo handig manier, misschien komt daar later wel verbetering in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasgrif
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 20:56
Heeft iemand ervaring met het sturen van bestanden met visual basic code naar een gmail account? Ik kan een zip met hierin een word macro gemaakt in vba niet naar mn gmail account sturen :( . Kunnen jullie dit wel, ik krijg een melding "illegal file format"

[ Voor 4% gewijzigd door sebasgrif op 23-06-2004 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm nog iets raars :), ikkan nu de gmail pagina wel laden, maar als ik in log, klapt hij terug naar het inlog scherm :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Viruspreventie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren ook een gmail account, en een van de eerste dingen die me opviel was dat het toch wel wat leek met die kleuren en inlog scherm op de mailboxxen van yahoo. Ik had daar vroeger een account, bestaat nu niet meer, dus kan dat yahoo een restyle heeft gekregen, maar yahoo van een jaar terug lijkt er toch best veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bedoel je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

d-one schreef op 23 juni 2004 @ 09:31:
ja dat moet maar..een paar beginletters intikken en dan daaruit kiezen..vind het alleen niet zo handig manier, misschien komt daar later wel verbetering in.
Dat is idd erg lastig, maar het lijkt erop dat dat er nog wel in komt:
http://gmail.google.com/support/bin/answer.py?answer=6583
Please note that you can't currently select multiple contacts from the Contacts list while addressing a message. But, Gmail's auto-completion feature suggests names from your Contacts list based on the letters you type.
Volgens mij regaeerde CyBeR op sebasgrif :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal leuk en aardig dat je 1 GB online kunt bewaren, maar ik ben iemand die zijn mail ook graag op z'n eigen HD opslaat. Heb geloof ik al mijn mails nog.... Naar mijn weten heeft gmail geen export-functie of iets wat daar op lijkt. En alle mailtjes doorsturen naar m'n eigen pop account lijkt me ook geen optie.

Iemand suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
ik zie hier iedereen klagen over server errors, maar die heb ik nog niet gehad :?

verder is het volgens mij niet na een vast aantal dagen dat je de invites krijgt.. maar nadat je een tijd actief bent bezig geweest met gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 11:32:
Allemaal leuk en aardig dat je 1 GB online kunt bewaren, maar ik ben iemand die zijn mail ook graag op z'n eigen HD opslaat. Heb geloof ik al mijn mails nog.... Naar mijn weten heeft gmail geen export-functie of iets wat daar op lijkt. En alle mailtjes doorsturen naar m'n eigen pop account lijkt me ook geen optie.

Iemand suggesties?
En daarom kan je met de hulp van een klein proggie ook gewoon poppen :*)

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Weet een van jullie of we aan het einde van de beta gewoon onze gegevens en mails behouden? Dat het omgezet wordt in een echte account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

apNia schreef op 23 juni 2004 @ 15:07:
Weet een van jullie of we aan het einde van de beta gewoon onze gegevens en mails behouden? Dat het omgezet wordt in een echte account?
Lees je invitation nog eens goed door? :P
The_Surfer schreef op 23 juni 2004 @ 10:46:
[...]

[...]
Volgens mij regaeerde CyBeR op sebasgrif :)
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nikao schreef op 23 juni 2004 @ 12:23:
ik zie hier iedereen klagen over server errors, maar die heb ik nog niet gehad :?

verder is het volgens mij niet na een vast aantal dagen dat je de invites krijgt.. maar nadat je een tijd actief bent bezig geweest met gmail.
Ik gebruik Gmail niet actief, en ik heb nu in 3 dagen tijd 2x 6 invitations gehad.
Gaat gewoon willekeurig volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

CyBeR schreef op 23 juni 2004 @ 15:10:
[...]

Lees je invitation nog eens goed door? :P
ik zat in de 1e (blogger) generatie, dus geen invitation gehad =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Gmail is still in an early stage of development. If you set up an
account, you'll be able to keep it even after we make Gmail more
widely available and as one of the system's early testers, you will
be helping us improve the service through your feedback. We might ask
for your comments and suggestions periodically and we appreciate your
help in making Gmail even better.
mail blijft dus behouden :)

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
Google-mail schreef:
Your mailbox has exceeded his quota.
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
WTF :)
Hoe krijg je dat nou zo snel voor elkaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

neem een ander bij de neus brutale aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Idd. Doe het dan tenminste in goed Engels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo289
  • Laatst online: 21-09-2024
kun je nou ook op msn met je gmail? nee zeker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Neo289 schreef op 24 juni 2004 @ 11:48:
kun je nou ook op msn met je gmail? nee zeker..
:? Natuurlijk.
Je Passport account staat los van Hotmail. Alleen krijg je in je MSN client geen inkomende berichten notificaties meer, maar who cares :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
The_Surfer schreef op 24 juni 2004 @ 11:55:
:? Natuurlijk.
Je Passport account staat los van Hotmail. Alleen krijg je in je MSN client geen inkomende berichten notificaties meer, maar who cares :P
Dat zijn alleen de new-mail notificaties enzo. Op passport.com kun je je voor een passport inschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Iemand al enig idee hoe je html based dingen er in krijgt zoals hotmail dat wel leuk kan? Dus text bold maken, images kunnen pasten etc etc

Zo niet, iemand 't al in een aankondiging gelezen?

Verder al m'n vrienden op gmail geknald ;)
't Is ff wennen dit principe met conversations, maar wel heerlijk =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
Hotmail gaat deze zomer de accounts opschroeven naar 250 Mb...(just for information ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Rogier V schreef op 24 juni 2004 @ 15:10:
Hotmail gaat deze zomer de accounts opschroeven naar 250 Mb...(just for information ;) )
juli al, en betaalde 2GB.. maarja, wat wil je met hotmail en z'n trage zut? =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
apNia schreef op 24 juni 2004 @ 15:18:
[...]

juli al, en betaalde 2GB.. maarja, wat wil je met hotmail en z'n trage zut? =)
Precies Hotmail is nu al zo traag en dat zal echt niet verbeteren met grotere mailboxen, eerder nog slechter worden. Tevens heeft hotmail een serieus probleem met z'n spamfilters volgens mij. Ik stuur regelmatig berichtjes vanaf m'n student mail bij de rug naar hotmail die totaal niet aankomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
Door deze verandering bij Hotmail zullen de meeste mensen bij Hotmail blijven. Ook al is het traag en is de spamfilter bagger. Het heeft wel als voordeel dat de combi met MSN Messenger goed is. Ik kan dus mijn schoolwerk nogsteeds met Hotmail doen. Ik ben alleen benieuwd of de attachmentcapaciteit wordt verhoogt (zal wel niet).

Ik ben benieuwd wat de reactie van Gmail is. Zullen ze met een soort messenger komen? Zullen de attachmentcapaciteit vergroten? Iets met Google Toolbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Laatst online: 09-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Na eerdere verhogingen van onder andere Google, Yahoo en Spymac heeft nu MSN Hotmail bekendgemaakt 250MB aan opslagcapaciteit te geven aan gratis abonnees in plaats van de 2MB die ze nu kunnen vullen. Betalende gebruikers worden gratis overgezet naar wat Hotmail Plus wordt genoemd en krijgen 2GB aan ruimte. Daarbij kunnen ze mails versturen tot een omvang van 20MB, terwijl bij niet-betalenden de grens op 10MB komt te liggen.
Attachments kunnen dus 10 mb zijn ipv de huidige 1 mb.

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
Brakkie schreef op 24 juni 2004 @ 17:34:
[...]

Attachments kunnen dus 10 mb zijn ipv de huidige 1 mb.
ok, had ik overheen gelezen. Ik heb met Gmail getest, ik kwam niet echt verder dan 5mB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.