N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)
Windows 8, Gnome 3, Tweakers nieuwe versie, Google Mail...
Iedereen lachte Windows uit, maar dat doet iedereen altijd.
Iedereen lachte Gnome uit, dus kwamen er twee forks.
Iedereen lachte Tweakers uit en toen kwamen ze met de optie om alles wat compacter te maken.
Iedereen lachte Gmail uit en toen kwamen ze met de optie om een compact layout te kiezen.
En die gmail compact heeft er bij mij sinds gister, sinds die nieuwe app-finder update, een hoop padding bij waardoor het nu zo lomp is als vroeger de cozy was.
[ Voor 9% gewijzigd door Sando op 24-09-2013 16:11 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Anoniem: 426269
Met bijbehorende menu's zonder hover waardoor je je helemaal het apelazerus klikt en zoekt. Gooi dan submenu's achter een klik ipv een hover, maar verwijder ze nietSando schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:10:
Wat is dat toch voor een idiote UX/UI lompheidsdrift om alles altijd maar onnodige lompe spacing te geven?
Iedereen lachte Tweakers uit en toen kwamen ze met de optie om alles wat compacter te maken.
Iedereen lachte Gmail uit en toen kwamen ze met de optie om een compact layout te kiezen.
En die gmail compact heeft er bij mij sinds gister, sinds die nieuwe app-finder update, een hoop padding bij waardoor het nu zo lomp is als vroeger de cozy was.

YouTube is irritanter geworden.
Google Search is irritanter geworden.
Gmail is irritanter geworden.
Blijf eens van dingen af die gewoon werken
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Latitude dienst per 9 aug. 2013 opgehevennero355 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 00:37:
Ik heb sowieso het idee dat Google zijn eigen graf graaft de laatste paar jaren
iGoogle denst per 1 nov. 2013 opgeheven
Naast Gmail en Picasaweb zijn/waren dat de Google diensten die ik het meest gebruik. En ik weiger een G+ account te nemen
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Anoniem: 426269
Het argument van Google om de gehele Google Apps betaald te maken was dat de gratis variant niet de 'juiste ervaring' voor bedrijven bood, omdat deze ze snel zouden ontgroeien en behoefte zouden hebben aan support en meer opslagruimte voor e-mail."
Hahaha, wat een onzin. Geef het dan gewoon toe en zeg "Het is nu mooi geweest met het gratis promoten van Google Apps, inmiddels maken er veel mensen gebruik van en nu gaat gewoon iedereen ervoor betalen ".
Die heb je al, en is nog 'gratis' ook
QFTSando schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:10:
Wat is dat toch voor een idiote UX/UI lompheidsdrift om alles altijd maar onnodige lompe spacing te geven?
QFTnero355 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 00:37:
Ik heb sowieso het idee dat Google zijn eigen graf graaft de laatste paar jaren
Maar goed, overstappen is ook zoiets....
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dat bedoel ik.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Anoniem: 80487
Voor de rest vind ik het erg netjes nogsteeds, al jaren overigens.
Ik heb een tijdje zonder Gmail geleefd en het voelde net alsof ik weer in het pre-gmail tijdperk leefde. En inderdaad, overstappen naar wat dan. Outlook.com is de enige die een beetje kan tippen aan het niveau van dienstverlening en vind ik irritant.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik heb vanwege Flickr ook een Yahoo! e-mail account en eerlijk gezegd zijn die helemaal terug van weggeweest
Onlangs hebben ze wel weer iets veranderd dus ik moet nog effe kijken of het wat is. De laatste keer dat ik effe ingelogd was zag het er niet verkeerd uit!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Volgens mij ook een beetje om het een beetje manageble te houden.Marzman schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:59:
Ik ben ook nog steeds een tevreden gebruiker van Gmail. Ik vind het ook goed dat ze de opslag nu centraal doen zodat je zelf kan besluiten of je het gebruikt voor foto's, voor e-mails of voor iets anders.
Google nodigde altijd uit je mail gewoon niet op te ruimen omdat je toch gigabyte op gigabyte aan ruimte hebt maar dit bloat natuurlijk als de ziekte op den duur. Als je alles combineert forceer je je gebruikers om iets efficienter om te gaan met ruimte door toch maar wat van die overbodige rommelmail weg te gooien enzo.
Ik vind het prima, blijft het allemaal lekker overzichtelijk van.
Dat is zo''n voorbeeld van iets wat ik totaal geen verbetering vind.
PC Specs
Anoniem: 411873
Nieuw Grid look vind ik prima. Inderdaad keertje extra klikken voor de meeste mensen, maar ik heb dan maar alles in mijn favorieten balk gezet. Werkt sowieso tien keer sneller

En je kunt er vanuit gaan dat Google dit soort wijzigingen uitgebreid heeft getest in een grote groep gebruikers. Iedereen die regelmatig Google gebruikt heeft wel eens kleine wijzigingen opgemerkt die anderen nog niet hadden. Sommige van die wijzigingen verdwenen daarna weer, anderen bleven.
Als Google niet was blijven ontwikkelen, hadden we nog steeds dit gehad:

[ Voor 16% gewijzigd door HuHu op 11-10-2013 08:33 ]
Onderhuids wel ja, maar van de GUI mag je best afblijven!HuHu schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:32:
Stilstand is achteruitgang. Google moet blijven vernieuwen en aanpassen.
Ik ken genoeg non-Tweakers om het zo te zeggen die het vaak ook helemaal niks vinden en vaak genoeg zitten te schelden @ Google/Facebook/Flickr/enz... dat er weer wat veranderd is en ze niks meer kunnen vindenEen klein percentage gebruikers zal gaan zeuren dat ze het niets vinden, maar de grote massa vindt het prima en dat is het eigenlijk ook.
Google gebruikt zijn gebruikers als proefkonijnen vaak IMHO.En je kunt er vanuit gaan dat Google dit soort wijzigingen uitgebreid heeft getest in een grote groep gebruikers. Iedereen die regelmatig Google gebruikt heeft wel eens kleine wijzigingen opgemerkt die anderen nog niet hadden. Sommige van die wijzigingen verdwenen daarna weer, anderen bleven.
Onzin! Dat weet je best!
de laatste 24 uur heb ik op meerdere gmail accounts allerlei storingen o.a.
- het niet op kunnen halen van externe email (pop3)
- het niet kunnen verzenden van email
- het uberhaupt niet kunnen inloggen.
Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb een storing melding aangemaakt, maar alleen als het probleem zich voor blijft doen moet je replyen (wat niet gaat).
Nou ik ben dus net mijn zoektocht begonnen, was bang dat ik de enige was. Ik heb sinds vanavond ook allerlei rare storingen, of in ieder geval de meldingen komen pas sinds vanavond. Als ik verder kijk synchroniseert hij al moeilijk sinds gisteren.Mmikie schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 21:50:
Hallo,
de laatste 24 uur heb ik op meerdere gmail accounts allerlei storingen o.a.
- het niet op kunnen halen van externe email (pop3)
- het niet kunnen verzenden van email
- het uberhaupt niet kunnen inloggen.
Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb een storing melding aangemaakt, maar alleen als het probleem zich voor blijft doen moet je replyen (wat niet gaat).
Ik zie verder weinig anderen die hier tegen aan lopen...
ik zoek nog even verder
Telefoon zeurt bij mij dat ie de hele tijd niet kan verbinden met google, gaat ergens daar bij hun iets fout dus...rodie83 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 23:45:
Ik heb ook problemen hoor. Google account wil weinig doen op t moment.
De 40 euro op jaarbasis vind ik niet te duur, maar dat is een persoonlijke afweging.
Dat je inlevert op spamfilters ben ik het absoluut niet mee eens. De spamfilters van Google doen erg goed hun werk. Zelden een spam-bericht in mijn mailbox.
Outlook heeft net IMAP toegevoegd na jaren van klachten. Google zal dat wel laten bestaan, wordt zeker in de zakelijke wereld nog veel gebruik van gemaakt.ronwiel schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:20:
Zien jullie Google IMAP support in de toekomst nog schrappen? Er kunnen immers geen ads worden vertoond....
Reclame: Ach een extra mailtje in je mailbox stoppen met wat reclame van Google als je imap gebruikt moet toch wel haalbaar zijn voor ze? Nu maar hopen dat ze niet meelezen!

https://www.dropbox.com/s/aieakf7m2irq2kg/gmail.png
Blijkbaar scant google dus de mail en geeft meteen een button naar de Dropbox folder die gedeelt is.
[ Voor 33% gewijzigd door Chip. op 12-06-2014 16:45 ]
/▌
sig
Ja hoor I know. Ging ook niet perse daarom.Marzman schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 17:14:
Dat is toch indertussen wel algemeen bekend? Hoe kunnen ze anders filteren op spam, virussen, reclame, social etc en contentgerichte advertenties tonen?
Ah dat is wel nice! Eens zelf proberen.EnnaN schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 17:18:
Dat kan toch ook zonder "te scannen" ? Als in, is het niet gewoon dit: https://developers.google...eference/one-click-action
Erg vervelend dat ik van Gmail steeds moet inloggen op de website om daarna Outlook te gebruiken als ik niet thuis ben. Is daar iets aan te doen?
Kan je volgens mij weinig aan doen helaas net als het automatisch taggen van dingen wat ik verschrikkelijk irritant vind

Gmail gaat er zeker vanuit dat iedereen een vast IP adres heeft?nero355 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 20:35:
Dat is toch hetzelfde als wanneer je inlogt op de webmail versie van Gmail vanaf een locatie die je normaal gesproken niet vaak gebruikt ?
Kan je volgens mij weinig aan doen helaas net als het automatisch taggen van dingen wat ik verschrikkelijk irritant vind
Volgens mij heeft 90% van de wereldgebruikers een dynamisch IP adres. Lekker handige feature dus. Even je modem opnieuw opstarten en je moet een extra verificatie doen...

Ik heb Ziggo en in 5 jaar tijd maar één keer een nieuw ip adres gekregen. Gewoon je modem niet uitzetten als je op vanantie gaat.nero355 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 00:43:
Niet als je UPC hebt of Ziggo : "Effe op vakantie" = IP kwijt
De meeste ISP's uit 2004 bestaan anders niet meer. KPN/XS4ALL heb je nog maar voor de rest is bijna alles failliet of overgenomen wat ik kan bedenken. Maar goed, dat is niet echt een issue voor het topic, een keer in de tien jaar opnieuw inloggen in een webmail is ook niet zo'n rampnero355 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 21:19:
Bij een fatsoenlijke ISP niet het geval : Ik heb al minimaal 10 jaar hetzelfde IP adres
/▌
En vandaag eentje in het Frans.
Lastige is dat ik beide talen niet spreek.
Vorige week ingelogd in het betreffende account, maar dat was zonder problemen mogelijk. Instellingen gewijzigd, qua veilig inloggen en voorkeurs taal.
Jullie hier ook last van?
Het betreft een account wat ik weinig gebruik.
Gewoon 2-step-auth aanknallen, dan weet je zeker dat het is opgelost.Geurt-kun schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:49:
Ik kreeg vandaag de tweede waarschuwing van google dat mijn e-mail door een ander gebruikt zou zijn. Vorige week één in het Italiaans, gericht aan Mohammed.mijnEmail@gmail.com.
Vorige week ingelogd in het betreffende account, maar dat was zonder problemen mogelijk. Instellingen gewijzigd, qua veilig inloggen en voorkeurs taal.
Owner of DBIT Consultancy
Zegt me niks, maar je kan even in de gaten houden welke IPs er zijn ingelogd op je Gmail. Klinkt meer als een phishing scam tbh.Geurt-kun schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:49:
Ik kreeg vandaag de tweede waarschuwing van google dat mijn e-mail door een ander gebruikt zou zijn. Vorige week één in het Italiaans, gericht aan Mohammed.mijnEmail@gmail.com.
2-step-autorisatie had ik al aangezet.DennusB schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:52:
[...]
Gewoon 2-step-auth aanknallen, dan weet je zeker dat het is opgelost.
Aan de IP's was niets te zien, dat was het gekke. Ook dat ik zonder problemen kon inloggen...apNia schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:54:
[...]
Zegt me niks, maar je kan even in de gaten houden welke IPs er zijn ingelogd op je Gmail. Klinkt meer als een phishing scam tbh.
Ik kijk het even aan.
Bedankt voor de suggesties.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Iemand anders die dit ook gemerkt heeft? Allestoringen heeft ondertussen ook al verschillende meldingen binnen over Google en Gmail.
[ Voor 1% gewijzigd door jandirks op 17-03-2017 08:21 . Reden: Duidelijk gemaakt dat het om gmail.com gaat en niet specifiek gmail. ]
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
[ Voor 15% gewijzigd door krakendmodem op 17-03-2017 08:36 ]
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
/▌
Edit: een en ander begint nu weer te werken, gmail.com en youtube.com zijn weer benaderbaar.
[ Voor 28% gewijzigd door jandirks op 17-03-2017 09:01 . Reden: het werkt weer ]
/▌
Bedankt voor de tip, incognito in Chrome werkt het ookWognummer schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:27:
Voor de mensen die hier last van hebben probeer het eens zonder Chrome...
[edit]soms, ik probeer het vanmiddag nog wel een keer. Ik wilde wat Apps bekijken in Google Play en ga dat niet in IE proberen.
[ Voor 20% gewijzigd door Marzman op 17-03-2017 09:40 ]
/▌
Experimental QUIC protocol Mac, Windows, Linux, Chrome OS, Android Enable experimental QUIC protocol support. #enable-quic
Ik had thuis op xs4all glasvezel vanmorgen om 7 uur al problemen met alles in chrome. Op m'n werk nu met telfort ook.Ick schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:19:
Ik zie het alleen op Ziggo. Heeft iemand informatie dat dit probleem ook bij niet-Ziggo klanten optreed?
Ziggo hier en geen problemen met het benaderen van Google websites (Drive, Gmail etc...) op de laatste versie van Chrome.Ick schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:19:
Ik zie het alleen op Ziggo. Heeft iemand informatie dat dit probleem ook bij niet-Ziggo klanten optreed?
Anoniem: 1322
nieuws: Google-diensten hebben last van storing in combinatie met Chrome-browser
[ Voor 40% gewijzigd door jordiv30 op 17-03-2017 12:47 ]
Gmail heeft al een tijdje een nieuwe layout, maar tot kort kon je nog terug switchen naar de oude layout.
Nu dat niet meer kan, ben ik zwaar teleurgesteld in gmail. Die nieuwe layout werkt totaal niet fijn. De strakke en snelle mail webclient wat gmail altijd was, is niet meer.
In de nieuwe zitten te veel rommel. Layout is traag en niet overzichtelijk.
Ik wil de oude layout terug
Meer mensen die hetzelfde over denken? Of wat vinden jullie van de nieuwe layout?
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Het is gewoon enorm handig dat je mails weg kan swypen zodat je ze niet meer ziet, lekker overzichtelijk.
Helemaal eens, dacht even dat ik de enige was.. wat een trage onpraktische interface is dit geworden. De snelle simpele interface wat het ooit was, is compleet kwijt. Je zou toch verwachten dat ze zelf zoiets testen voordat het live gaat?Zeror schreef op zondag 30 september 2018 @ 09:19:
Even een huge kick.
Gmail heeft al een tijdje een nieuwe layout, maar tot kort kon je nog terug switchen naar de oude layout.
Nu dat niet meer kan, ben ik zwaar teleurgesteld in gmail. Die nieuwe layout werkt totaal niet fijn. De strakke en snelle mail webclient wat gmail altijd was, is niet meer.![]()
In de nieuwe zitten te veel rommel. Layout is traag en niet overzichtelijk.
Ik wil de oude layout terug![]()
Meer mensen die hetzelfde over denken? Of wat vinden jullie van de nieuwe layout?
Ik herinner me nog dat de vorige update ook al een verslechtering was, maar het wordt dus nog vervelender.Notehoutelade schreef op zondag 30 september 2018 @ 10:42:
Helemaal eens, dacht even dat ik de enige was.. wat een trage onpraktische interface is dit geworden. De snelle simpele interface wat het ooit was, is compleet kwijt. Je zou toch verwachten dat ze zelf zoiets testen voordat het live gaat?
Veel meer lege ruimte, het geheel is een paar cm opgeschoven naar rechts, en dat is de "compact" mode.
En wat ook een ontzettende punt van frustratie is dat diverse mailtjes domweg niet willen openen. Er blijft dan eindeloos een melding in beeld staan dat het mailtje wordt geopend. Dit is vooral bij zoekopdrachten in de nogal oude mail en soms ook bij zoekopdrachten in de nieuwere mail en via mapjes van labels.
Het is wel een rotstreek om eerst even de mogelijkheid te geven om terug te gaan naar Classic en een week later is die keus opeens weg.
Omdat het nu zo traag is, zag ik dit: Tijdens het laden, klik op Load basic HTML en daarna Set basic HTML as default viewJoen schreef op zondag 30 september 2018 @ 13:54:
Op zich vind ik de nieuwe layout wel okee en begin ik er wel aan te wennen, maar de nieuwe GMail is wel vreselijk traag ten opzichte van de oude interface.
Ik ben nu weer terug bij iets wat lijkt op een van de allereerste versies van Gmail, en het is enorm snel, neemt minder ruimte in, en ik hoef geen steeds veranderende icoontjes meer te raden maar heb gewoon grote knoppen met Report Spam en Delete. Precies zoals ik Gmail ooit heb leren kennen en fijn vond werken.
[ Voor 17% gewijzigd door RemcoDelft op 30-09-2018 16:02 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Gelukkig heb ik onlangs een "E-Mail only" abonnement bij TransIP afgesloten, omdat ik van ISP moet wisselen binnenkort dus misschien ga ik ook gewoon alles wat via Gmail ging naar één van de TransIP adressen verhuizen!
Echt... bedrijven moeten eens kappen met hun klanten wegjagen d.m.v. allerlei rare beslissingen
Het lijkt er trouwens op dat ik dit onlangs heb uitgeschakeld in mijn account :
Je moet gewoon dit doen :nero355 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 20:35:
Dat is toch hetzelfde als wanneer je inlogt op de webmail versie van Gmail vanaf een locatie die je normaal gesproken niet vaak gebruikt ?
- Click rechtsonderin je Gmail op Details :
https://ww2-secure.justan...last_account_activity.jpg
- En schakel dan alle meldingen uit :
https://cloud.addictiveti...4/04/gmailactivityend.png
Het gekke is dus dat NIEMAND dit ergens uitlegt!

Iedereen loopt te roepen dat je maar de smartphone erbij moet pakken en allerlei procedures doorheen moet i.p.v. gewoon effe bovenstaande te doen en dan 5 of 7 dagen te wachten en in één keer klaar te zijn...

[ Voor 51% gewijzigd door nero355 op 30-09-2018 19:52 ]
Zo hé! Eindelijk! Dat werkt even een partij lekker zegRemcoDelft schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:01:
[...]
Omdat het nu zo traag is, zag ik dit: Tijdens het laden, klik op Load basic HTML en daarna Set basic HTML as default view![]()
Ik ben nu weer terug bij iets wat lijkt op een van de allereerste versies van Gmail, en het is enorm snel, neemt minder ruimte in, en ik hoef geen steeds veranderende icoontjes meer te raden maar heb gewoon grote knoppen met Report Spam en Delete. Precies zoals ik Gmail ooit heb leren kennen en fijn vond werken.
Ik ontvang een SMS van een +44 nummer met de volgende tekst:
535358 c0de
Aangezien ik dit niet vertrouw natuurlijk niet ingelogd, maar ik vond het wel vreemd.
Iemand hier ervaringen mee?
Elke keer als ik vanuit Gmail mijn portfolio website meestuur in een mail verstuurd de mail niet. De mail wordt vervolgens aangezien als spam. Gmail is de enige mail-provider die mijn website aanziet als spam. Dit terwijl de website een https verbinding heeft, ik krijg de actuele bezoekers binnen via Google Analytics enzovoort. Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen? Het irriteert me echt mateloos...
Als je er een patroon in kan vinden kan je op dat patroon filteren. Verder kan je niet veel meer doen dan het als spam blijven markeren. Wel bijzonder dat Google het niet als zodanig herkent.MarioMark1541 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:24:
Hallo
Ik krijg de laatste tijd heel veel spam mailtjes zie foto’s
Wat kan ik hier tegen doen ?
Markeer t tegenwoordig als spam maar het blijft terug komen bijna dagelijks
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Herkent iemand dit?
https://support.google.co...tive_account_policy_email