Warempel hier doet hij het nu ook weer, gelukkig maar! Gelukkig maar zo'n half uur last gehad hier.
Blijkt dat maar 2% van de gebruikers er last van zou hebben gehad, oorzaak is niet bekend gemaakt. Gelukkig werkt het inderdaad weer
.
Hier nog niet. Al sinds begin vanmiddag.
Via mijn telefoon (android) kan ik er wel gewoon bij. Op mijn werk deed 1 van de 3 accounts het niet. Hier thuis alle 3 niet.
Via mijn telefoon (android) kan ik er wel gewoon bij. Op mijn werk deed 1 van de 3 accounts het niet. Hier thuis alle 3 niet.
Around here, something radiates. (Counting Crows)
K*t.
De oude layout is nu toch echt weggehaald.
Mag ik dus met greasemoney of userstyles aan de slag om er weer wat fatsoenlijks van te maken. Of eerst zoeken of iemand niet al zoiets heeft gemaakt.

Mag ik dus met greasemoney of userstyles aan de slag om er weer wat fatsoenlijks van te maken. Of eerst zoeken of iemand niet al zoiets heeft gemaakt.
[ Voor 17% gewijzigd door Aham brahmasmi op 22-04-2012 20:00 ]
Wat is er precies mis met de nieuwe? M.i. is er bijna niks veranderd.
Ik vind die nieuwe layout (zelfs compact) ook vreselijk.
De bediening is veel minder intuitief, onduidelijke icoontjes in plaats van duidelijke tekstknoppen,
bij het lezen van een bericht is de (extra) functiebalk onderop weggehaald, je moet dus helemaal naar boven.
Ook is de labs-knop 'mark as unread' niet meer beschikbaar in de nieuwe layout en moet je dus weer via het pulldown dingetje.
En last but not least is het spul aan de zijkanten stukken onduidelijker in de nieuwe layout.
Wat krijgen we ervoor terug?
Meer themes.
Nou, die themes kunnen me gestolen worden.
Bij wijze van behelpen heb ik dan maar de 'compact' inbox met de 'high contrast' theme gekozen maar als google echt een goeie beurt wil maken, maken ze een theme 'old style'.
Terzijde, je kunt nog wel via de bare html interface in de oude stijl werken, maar daarmee lever je alle extra functionaliteit in die gmail boven een andere email dienst zette in. Dus dat is ook niet echt de oplossing, helaas.
Wat mij betreft komt de 'temporarily revert to old style' gewoon terug, desnoods in een vorm zonder support (hadden we die anders eigenlijk wel?) zodat de liefhebber dat gewoon kan blijven gebruiken. Dat doet google geen kwaad en zou voor velen een uitkomst zijn.
De bediening is veel minder intuitief, onduidelijke icoontjes in plaats van duidelijke tekstknoppen,
bij het lezen van een bericht is de (extra) functiebalk onderop weggehaald, je moet dus helemaal naar boven.
Ook is de labs-knop 'mark as unread' niet meer beschikbaar in de nieuwe layout en moet je dus weer via het pulldown dingetje.
En last but not least is het spul aan de zijkanten stukken onduidelijker in de nieuwe layout.
Wat krijgen we ervoor terug?
Meer themes.
Nou, die themes kunnen me gestolen worden.
Bij wijze van behelpen heb ik dan maar de 'compact' inbox met de 'high contrast' theme gekozen maar als google echt een goeie beurt wil maken, maken ze een theme 'old style'.
Terzijde, je kunt nog wel via de bare html interface in de oude stijl werken, maar daarmee lever je alle extra functionaliteit in die gmail boven een andere email dienst zette in. Dus dat is ook niet echt de oplossing, helaas.
Wat mij betreft komt de 'temporarily revert to old style' gewoon terug, desnoods in een vorm zonder support (hadden we die anders eigenlijk wel?) zodat de liefhebber dat gewoon kan blijven gebruiken. Dat doet google geen kwaad en zou voor velen een uitkomst zijn.
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Via instellingen is dit te veranderen in tekstknoppen.carnager schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:01:
....
......
Thanks; gelijk aangepast, dat is één klein stapje dichterbij het oude produktLaudor schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:53:
[...]
Via instellingen is dit te veranderen in tekstknoppen.
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Ik vind de vormgeving toch wel erg veranderd en veel minder overzichtelijk. Voor mijn gevoel is het iig duidelijk gebruiksonvriendelijker en daarmee een achteruitgang. Volgens mij hebben ze alles gewoon groter (en hoekiger en lelijker) gemaakt met meer tussenruimte om het beter op tablets te laten functioneren, ten koste van pc-gebruikers (net als bij Windows 8 ). Voor mij is iig een belangrijk deel van wat gmail fijn maakte nu weg.MeltedForest schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:48:
Wat is er precies mis met de nieuwe? M.i. is er bijna niks veranderd.

Ook dat is aan te passen door te klikken op het grote tandwiel rechtsboven en dan op compact te zetten.Aham brahmasmi schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:54:
[...]
Ik vind de vormgeving toch wel erg veranderd en veel minder overzichtelijk. Voor mijn gevoel is het iig duidelijk gebruiksonvriendelijker en daarmee een achteruitgang. Volgens mij hebben ze alles gewoon groter gemaakt met meer tussenruimte om het beter op tablets te laten functioneren, ten koste van pc-gebruikers (net als bij Windows 8 ). Voor mij is iig een belangrijk deel van wat gmail fijn maakte nu weg.
Heb ik al sinds dag 1 op compact maar dan vind ik het nog steeds minder efficiënt qua ruimte en onoverzichtelijker.
[ Voor 5% gewijzigd door Aham brahmasmi op 26-04-2012 11:04 ]
Het went wel, net als die knoppen met een icon ipv text.
Dit is misschien een oplossing voor jou?Aham brahmasmi schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:04:
Heb ik al sinds dag 1 op compact maar dan vind ik het nog steeds minder efficiënt qua ruimte en onoverzichtelijker.
http://techie-buzz.com/ho...=web&utm_campaign=gmpush3
Ik vind de nieuwe look een enorme verbetering tov het oude. Veel cleaner en overzichtelijker.
Je kunt aan alles wennen. Ik kan ook weer Windows 98 installeren en Outlook Express gaan gebruiken, zoals vroeger. Wat me niet bevalt is dat een interface die ik jarenlang met plezier en zonder klachten heb gebruikt zonder reden vervangen wordt door iets wat duidelijk inferieur is in gebruik. Het biedt geen enkel voordeel behalve dat voor de Google branding hun verschillende producten nu uniformer is. Het komt duidelijk hierop neer, want een groot deel van de gmail-gebruikers is niet blij dat de nieuwe look hen door de strot geduwd wordt.MeltedForest schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:24:
Het went wel, net als die knoppen met een icon ipv text.
@deBennie: Die had ik al gevonden, maar bedankt.

[ Voor 25% gewijzigd door Aham brahmasmi op 26-04-2012 15:49 ]
Persoonlijk vind ik de nieuwe look prettiger dan de oude, smaken verschillen. Ik snap trouwens wel dat Google naar een meer uniforme uitstraling wil gaan en ik vind dat als gebruiker van hun producten ook prettig.
Ik vind het ook niks maar wat doe je eraan...
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dafuqcarnager schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:01:

[ Voor 10% gewijzigd door Chip. op 27-04-2012 09:22 ]
Ik vind het ook een achteruitgang eerlijk gezegd. Vooral de eerste versie was een ramp. Nu is het nog iets van bruikbaar... denk ik
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Bij de icoontjes moet je steeds nadenken 'dat is delete, dat is um.. oh ja..' etc. Bij tekst lees ik het direct en snap meteen wat ik ermee moet. Nouja, bedankt voor de tip dat je het weer in tekst terug kan zetten.. maakt m'n leven zoveel makkelijker.
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Nou, echt overduidelijk dat een pijltje naar links reply betekent, of een mapje met een pijltje omhoog archive. Totaal vanzelfsprekend.Wouser schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 09:11:
[...]
Dafuq? Serieus? Volgens mij hadden die icoontjes echt niet duidelijker kunnen zijn dan nu...
[ Voor 9% gewijzigd door Aham brahmasmi op 27-04-2012 11:54 ]
Ik mis contrast, maar er is geen theme die voldoet aan wat ik fijn vind.
Maar wat ik irritant vind is dat je nu voor verschillende schermen verschillende settings moet gebruiken. Op mijn 24" op het werk is de standaard look wel oké, maar op mijn tragere en vooral kleinere netbookje moet ik naar compact om het overzicht te houden. Echter door de zwaarte van de website voelt gmail veel trager aan op m'n netbook en ben ik dus geneigd naar de 'basis html' look te switchen. Maar daar is alle functionaliteit weer uitgesloopt.
Ik snap niet waarom de oude look niet als theme te kiezen valt. Die was overzichtelijker, sneller en beter bruikbaar op verschillende schermen. Na 6/7 jaar minimale veranderingen met veel verbeteringen op prestatie is deze verandering wel erg groot.
Maar wat ik irritant vind is dat je nu voor verschillende schermen verschillende settings moet gebruiken. Op mijn 24" op het werk is de standaard look wel oké, maar op mijn tragere en vooral kleinere netbookje moet ik naar compact om het overzicht te houden. Echter door de zwaarte van de website voelt gmail veel trager aan op m'n netbook en ben ik dus geneigd naar de 'basis html' look te switchen. Maar daar is alle functionaliteit weer uitgesloopt.
Ik snap niet waarom de oude look niet als theme te kiezen valt. Die was overzichtelijker, sneller en beter bruikbaar op verschillende schermen. Na 6/7 jaar minimale veranderingen met veel verbeteringen op prestatie is deze verandering wel erg groot.
De icoontjes van de gmail app op android zijn allemaal anders, geweldig die uniformiteit heTrinsec schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:48:
Bij de icoontjes moet je steeds nadenken 'dat is delete, dat is um.. oh ja..' etc. Bij tekst lees ik het direct en snap meteen wat ik ermee moet. Nouja, bedankt voor de tip dat je het weer in tekst terug kan zetten.. maakt m'n leven zoveel makkelijker.
Waar ik voorheen direct zag wat voor mij belangrijke berichten waren met labels (vanwege de kleur) moet ik nu constant naar de berichten zelf kijken. Ik gebruik gmail en andere google apps nu steeds minder en ga meer en meer overstappen naar lokaal geinstalleerde applicaties.
Zou de volgende versie van Google TV ook alleen maar zwart/wit uitzenden
Edit: Hier is de Google Apps Incident Report van het probleem met gmail een week geleden.
[ Voor 12% gewijzigd door JoetjeF op 27-04-2012 20:00 ]
Ik krijg steeds "Recycling Facts" ipv "Google Ads" boven mijn mail, hebben hier meer mensen last van? 
Volgens mij heb ik geen adblocker of iets dergelijks. En ik ben ook geen grote vervuiler in mijn emails ofzo. Ik voel mij een beetje beledigd.
Volgens mij heb ik geen adblocker of iets dergelijks. En ik ben ook geen grote vervuiler in mijn emails ofzo. Ik voel mij een beetje beledigd.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ik ben ook geen fan van de nieuwe look, en ook ik vind de icoontjes ipv de tekstknoppen totaal niet duidelijk. Gelukkig valt dat in elk geval terug te zetten..
Ik vind de nieuwe look echt veel beter werken!
Super bedankt! Had er weer last van vandaag en ben opnieuw gaan rommelen. Kwestie van 'Treat as alias' aanvinkenBob schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:51:
[...]
Probeer toch eens te rommelen met die instellingen, misschien de volgorde van extra adressen ofzo. Je weet nooitVerder zie ik geen instellingen die er invloed op kunnen hebben. Je kan ook wat experimenteren met mails naar het <accountnaam> te sturen, als het dan plots wel goed werkt weet je dat ook weer.
Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)
Heeft iemand van jullie ervaring met het feit dat sinds enige tijd bepaalde e-mails (bijv. Groupon) vanuit Postvak IN, zodra ze binnenkomen direct weer verdwijnen en vervolgens enkel via 'alle berichten' te zien zijn? Er is dan dus helemaal geen label meer aan gekoppeld. Dit is erg irritant en hierdoor al een paar keer een mailtje gemist.
Nee, en ook geen filter. Op het supportforum van Gmail zelf, lees ik ook dat meerdere mensen dit probleem hebben, maar niemand heeft daar nog een oplossing. Vandaar dat ik hier even aan het zoeken ben gegaan, maar zag hier nog niemand met die problemen.Arie- schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:14:
Heb je geen rule aangemaakt die het label inbox verwijdert (mail dus archiveert)?
[ Voor 34% gewijzigd door Rhodez op 16-05-2012 13:20 ]
Volgens mij kan sinds vandaag de Custom Theme optie gebruikt worden: http://gmailblog.blogspot...stom-themes-in-gmail.html
Ik vind het wel mooi, je kan kiezen tussen een lichte of donkere layout (voor je berichtenoverzicht), en zelf een achtergrondafbeelding kiezen
Ben trouwens nogsteeds erg tevreden met Gmail. Gebruik het nu anderhalf jaar denk ik, maar wil niet meer terug. Heerlijk dat het zo te customizen valt (vooral de filters + labels vind ik erg fijn, houd m'n mailbox een stuk overzichtelijker). De grote hoeveelheid opslagruimte van je mailbox is ook fijn
Ik vind het wel mooi, je kan kiezen tussen een lichte of donkere layout (voor je berichtenoverzicht), en zelf een achtergrondafbeelding kiezen
Ben trouwens nogsteeds erg tevreden met Gmail. Gebruik het nu anderhalf jaar denk ik, maar wil niet meer terug. Heerlijk dat het zo te customizen valt (vooral de filters + labels vind ik erg fijn, houd m'n mailbox een stuk overzichtelijker). De grote hoeveelheid opslagruimte van je mailbox is ook fijn
[ Voor 35% gewijzigd door ThinkPad op 20-06-2012 12:11 ]
Is het mogelijk om een alias in gmail te hebben net als bij de google apps?
Als ik op internet zoek krijg ik de trucjes te zien dat je label aan een adres toe kan voegen en dat je puntjes kan toevoegen. Dus JanJanssen+VULlabelIN@gmail.com en Jan.Janssen@gmail.com gaan allemaal naar janjanssen@gmail.com.
Ik wil eigenlijk een emailadres toevoegen aan het account zodat de mail van JanPietersen@gmail.com ook in de mailbox van JanJanssen@gmail.com komt.
Ik weet dat het kan door gewoon een extra account aan te maken en met imap te koppelen, maar dan heb je ook daadwerkelijk 2 profielen/adressen/mailboxen.
Als ik op internet zoek krijg ik de trucjes te zien dat je label aan een adres toe kan voegen en dat je puntjes kan toevoegen. Dus JanJanssen+VULlabelIN@gmail.com en Jan.Janssen@gmail.com gaan allemaal naar janjanssen@gmail.com.
Ik wil eigenlijk een emailadres toevoegen aan het account zodat de mail van JanPietersen@gmail.com ook in de mailbox van JanJanssen@gmail.com komt.
Ik weet dat het kan door gewoon een extra account aan te maken en met imap te koppelen, maar dan heb je ook daadwerkelijk 2 profielen/adressen/mailboxen.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Blind copy ergens in je instellingen instellen, alles wat naar 1 bepaald e-mailadres gestuurd wordt (dus met een + of met een x-aantal punten in je mailadres) kan je naar een ander adres laten doorsturen.
Maar dat is dan weer hergebruik maken van een e-mailadres en heb je alsnog die tweede mailbox nodig.
Maar dat is dan weer hergebruik maken van een e-mailadres en heb je alsnog die tweede mailbox nodig.
[ Voor 20% gewijzigd door Wiethoofd op 25-06-2012 10:38 ]
Nee, dit is niet mogelijk.Jogai schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:21:
Ik zou gewoon dat tweede account aanmaken. Daar een rule maken, zodat alle mail direct wordt geforward naar je hoofdaccount. Of andersom, op je hoofdaccount instellen dat deze de mail ophaalt bij je tweede account. Kan je gelijk een label eraan koppelen
Ja, gewoon een ander account aanmaken en of koppelen of machtigen. Met machtigen kun je via account switchen in dat andere account kijken en anders komt het onder een label.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Hallo allemaal,
Ik ben vandaag overgestapt van hotmail naar gmail en gmail is nu bezig om al mijn mails te importeren. Alleen Hotmail heeft standaard een ongewenst map waarin heel wat belangrijke mails komen. Worden deze ook door gmail opgepakt? Anders moet ik elke keer als ik bijv. een activatiemail krijg terug naar hotmail en de mail verplaatsen naar postvak in.
Ik ben vandaag overgestapt van hotmail naar gmail en gmail is nu bezig om al mijn mails te importeren. Alleen Hotmail heeft standaard een ongewenst map waarin heel wat belangrijke mails komen. Worden deze ook door gmail opgepakt? Anders moet ik elke keer als ik bijv. een activatiemail krijg terug naar hotmail en de mail verplaatsen naar postvak in.
Ja, je kan meerdere Gmail adressen aan elkaar koppelen. Instellingen > Accounts & import > Toegang verlenen tot je account.Jogai schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:21:
En dat moet je dan bij de accounts doen die je bij je hoofd-emailadres wilt hebben. BIj die accounts moet je dus je hoofd-emailadres machtigen.
Vervolgens kan je zelfs voor elke email een apart schermpje krijgen met een Labs functie.
Bij "E-mailberichten sturen vanaf" kan je eventueel ook nog niet-Gmail accounts toevoegen. Dan kan je ook via Gmail email sturen vanaf bijvoorbeeld je werk account of je studentenmail. Bij "Mail van andere accounts (met POP3) controleren" kan je deze mail ook binnenhalen op Gmail zodat je ze daar kan lezen en je alles op 1 plek hebt, Gmail dus.
[ Voor 13% gewijzigd door HaTe op 01-07-2012 14:57 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Ik heb net ingesteld dat Gmail namens mijn hotmailadres mijn mails moet versturen. Nu heb ik even een test vanuit gmail naar mijn hotmailadres verstuurd. Deze mail zou dus én in Gmail én in Hotmail terecht moeten komen. In gmail staat er gewoon van Tobias naar Tobias. Maar in Hotmail staat er van (gmailadres) namens (hotmailadres). Ik wil gewoon dat er bij iedereen, maakt niet uit welke client ze hebben, gewoon staat: afzender: (hotmailadres). Wat doe ik fout?
Niks, dat hoort zo.. komt doordat je via de servers van google verstuurt. Dat wordt zo herkend door de ontvanger.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Opgelost. Ik heb ingesteld dat het via de hotmail smtp moet worden verzonden.
Weet iemand ook hoe ik gmail zo kan instellen dat als hij berichten uit mijn hotmail plukt dat ze dan wel bewaard worden maar worden aangevinkt als gelezen?
Filter maken, kun je aangeven dat ie als gelezen moet worden gemarkeerd.
Ik bedoel dat ze in hotmail worden aangevinkt als gelezen, sorry voor de onduidelijkheid. Moet ik dit in Gmail of Hotmail instellen?RetroTycoon schreef op maandag 02 juli 2012 @ 22:18:
Filter maken, kun je aangeven dat ie als gelezen moet worden gemarkeerd.
Dit was voor Gmail, maar wss heeft Hotmail iets vergelijkbaars.
Allereerst sorry als deze noodkreet om hulp hier niet mag, dan hoor ik dit graag.
Zo en nu dan mijn noodkreet. Ik heb sinds twee weken problemen met gmail en ik heb ondertussen van alles geprobeerd om gmail weer naar toebehoren te laten werken, echter zonder enig resultaat.
Wat is het probleem ?
Het probleem is dat ik 9 van de 10 keer niet verder kom dan de loadingscreen van gmail. Meestal vult de balk zich tot ongv. 80% en houd dan op. Kortom, ik kom niet in me gmail.
Wat heb ik zelf geprobeerd om het op te lossen ?
Tevens handig om te vermelden, dat wanneer ik wel in mijn gmail zit. Dat ik alleen de mails kan zien, wanneer ik bijvoorbeeld een mail wil openen blijft die hangen op "loading", zelfde geld voor de instellingen, de enige manier om weer iets te kunnen doen is om opnieuw naar gmail te gaan met als resultaat dat ik er weer niet in komt.
Goed, dit heb ik allemaal geprobeerd (mits ik nog iets vergeten ben) en het werkt nog steeds niet naar behoren. Het gekke is dat de HTML-versie wel werkt maar niet voor 100%. De ene keer kan die de pagina niet laden, de andere keer laad hij de CSS niet enz.
Dus ik hoop dat er hier nog tweakers zijn die mij kunnen helpen, want het begint langzaam zeer irritant te worden.
Zo en nu dan mijn noodkreet. Ik heb sinds twee weken problemen met gmail en ik heb ondertussen van alles geprobeerd om gmail weer naar toebehoren te laten werken, echter zonder enig resultaat.
Wat is het probleem ?
Het probleem is dat ik 9 van de 10 keer niet verder kom dan de loadingscreen van gmail. Meestal vult de balk zich tot ongv. 80% en houd dan op. Kortom, ik kom niet in me gmail.
Wat heb ik zelf geprobeerd om het op te lossen ?
- 1. Andere browsers geprobeerd ( Internet Explorer en Firefox ).
- 2. Andere PC geprobeerd ( netbook en twee andere PC's ).
- 3. In chrome de cache verwijderd
- 4. Extenties uitgeschakeld
- 5. Chrome dus weer geïnstalleerd, helaas dus zonder succes.
- 6. ?labs=0 gebruikt in de link
Tevens handig om te vermelden, dat wanneer ik wel in mijn gmail zit. Dat ik alleen de mails kan zien, wanneer ik bijvoorbeeld een mail wil openen blijft die hangen op "loading", zelfde geld voor de instellingen, de enige manier om weer iets te kunnen doen is om opnieuw naar gmail te gaan met als resultaat dat ik er weer niet in komt.
Goed, dit heb ik allemaal geprobeerd (mits ik nog iets vergeten ben) en het werkt nog steeds niet naar behoren. Het gekke is dat de HTML-versie wel werkt maar niet voor 100%. De ene keer kan die de pagina niet laden, de andere keer laad hij de CSS niet enz.
Dus ik hoop dat er hier nog tweakers zijn die mij kunnen helpen, want het begint langzaam zeer irritant te worden.
[ Voor 9% gewijzigd door Metian op 23-07-2012 22:44 ]
Rupsen, Rapsen.
Blokkade vanuit de provider op een of andere manier? Pure gok hoor maar is het eerste dat me te binnen schiet.
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Maar zou dat dan niet inhouden dat andere gmail adressen ook niet hier kunnen inloggen ?. Want mijn pa heeft namelijk nergens last van hier op hetzelfde netwerk.JKratos schreef op maandag 23 juli 2012 @ 22:47:
Blokkade vanuit de provider op een of andere manier? Pure gok hoor maar is het eerste dat me te binnen schiet.
Ik zie dat er een probleem is met gmail op dit moment volgens 'apps status dashboard'.
http://www.google.com/app...047e72fb00c9cb8532281e28d
Er word gesproken over dat er een zeer kleine percentage niet in gmail kan komen (0.45%). En zijn bezig om het op te lossen. Dus ik hou het hier maar even bij tot het probleem opgelost is vanuit google, eens zien of het probleem voor mij dan ook opgelost is. Zo niet, dan kom ik gewoon weer hier terug.

[ Voor 39% gewijzigd door Metian op 23-07-2012 23:01 ]
Rupsen, Rapsen.
Aah ok, nee dan zal dat het niet zijn idd.Metian schreef op maandag 23 juli 2012 @ 22:52:
[...]
Maar zou dat dan niet inhouden dat andere gmail adressen ook niet hier kunnen inloggen ?. Want mijn pa heeft namelijk nergens last van hier op hetzelfde netwerk.
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
De storing is er ook al een weekMetian schreef op maandag 23 juli 2012 @ 22:52:
[...]
Maar zou dat dan niet inhouden dat andere gmail adressen ook niet hier kunnen inloggen ?. Want mijn pa heeft namelijk nergens last van hier op hetzelfde netwerk.
Ik zie dat er een probleem is met gmail op dit moment volgens 'apps status dashboard'.
http://www.google.com/app...047e72fb00c9cb8532281e28d
Er word gesproken over dat er een zeer kleine percentage niet in gmail kan komen (0.45%). En zijn bezig om het op te lossen. Dus ik hou het hier maar even bij tot het probleem opgelost is vanuit google, eens zien of het probleem voor mij dan ook opgelost is. Zo niet, dan kom ik gewoon weer hier terug.
Goed, volgens hun moet het probleem inmiddels opgelost zijn. Helaas kan ik dat niet zeggen over mijn email. Ik blijf nog steeds problemen hebben met inloggen (hangen van loading...), en wanneer ik er in komt (wat na tientallen keren proberen een keer gebeurd) is alles traag, en blijft die bij de eerste handeling al hangen op "bezig met laden"..
En ik heb serieus geen idee meer wat het probleem kan wezen.
En ik heb serieus geen idee meer wat het probleem kan wezen.

[ Voor 9% gewijzigd door Metian op 24-07-2012 16:24 ]
Rupsen, Rapsen.
En als je mail laad via https://mail.google.com/mail/?ui=html&zy=h (de simpele interface dus)
Overigens doen webmaster tools en google analytics bij mij ook erg vreemd..
Overigens doen webmaster tools en google analytics bij mij ook erg vreemd..
[ Voor 44% gewijzigd door Jogai op 24-07-2012 17:20 ]
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Die werkt wel iets beter, echter geeft dit ook genoeg problemen. De ene keer laad de pagina niet meer, de andere keer laad hij de pagina slecht en geeft die alle HTML codes in beeld en/of laad hij de CSS niet.
Ik gebruik laatste tijd de HTML versie omdat deze minder vaak problemen geeft, tot ik een oplossing heb gevonden voor de normale gmail versie.
Deze fout bijvoorbeeld die ik juist weer 8 keer tegen kom.
Ik gebruik laatste tijd de HTML versie omdat deze minder vaak problemen geeft, tot ik een oplossing heb gevonden voor de normale gmail versie.
Deze fout bijvoorbeeld die ik juist weer 8 keer tegen kom.

[ Voor 17% gewijzigd door Metian op 24-07-2012 18:09 ]
Rupsen, Rapsen.
Ik heb gisteravond bij een vriendin ongeveer hetzelfde fenomeen gevonden. Inloggen bij gmail lukt wel, maar bij het openen van een bestaand e-mailbericht (onwillekeurig welke) blijft hij hangen op 'loading'. Provider is Wanadoo/Online/T-mobile
Overschakelen naar eenvoudige weergave, dan werkt het prima. Met haar laptop bij haar ouders werkt het ook gewoon. En mijn gmailadres werkt ook gewoon.
Wat ik heb gedaan?
- IE9 gebruikt -> zelfde probleem
- Firefox -> zelfde probleem
- browser cache verwijderd, geschiedenis etc verwijderd -> zelfde probleem
- router uit, bekabelde verbinding geprobeerd, router update gedaan -> zelfde probleem
- windows updates gedaan, echt heel raar.....
Overschakelen naar eenvoudige weergave, dan werkt het prima. Met haar laptop bij haar ouders werkt het ook gewoon. En mijn gmailadres werkt ook gewoon.
Wat ik heb gedaan?
- IE9 gebruikt -> zelfde probleem
- Firefox -> zelfde probleem
- browser cache verwijderd, geschiedenis etc verwijderd -> zelfde probleem
- router uit, bekabelde verbinding geprobeerd, router update gedaan -> zelfde probleem
- windows updates gedaan, echt heel raar.....
Gmail heeft de layout veranderd. Als je nu een mail hebt die niet op je scherm past (dus een lange mail, of meerdere mails in een conversatie) en je klikt de scroll-knop in, dan komt de hele layout los van de browser. Een beetje net als scrollen op een tablet. Ziet er niet uit. Meer mensen last van?
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik snap niet precies wat je bedoelt? Bedoel je dat als je in het gedeelte waar de inhoud van de mail staat scrollt, dat de rest van het scherm niet meescrollt? Dat is toch al heel lang zo?
Nee, de hele layout (dus alles om het mailtje heen) scrollt mee als je met de scroll-knop scrollt:

Op het linkerscherm (dat steeds terugspringt) staat "Screen reader users, click here to turn off the chat and reload Gmail".

Op het linkerscherm (dat steeds terugspringt) staat "Screen reader users, click here to turn off the chat and reload Gmail".
[ Voor 17% gewijzigd door CodeCaster op 05-08-2012 13:59 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Hmm, dat ziet er erg vreemd uit. Ik kan het niet reproduceren. Ik heb het vermoeden dat een extensie je probeem veroorzaakt. Heb je scripts draaien in Tampermonkey oid?
Ik lijk een beetje hetzelfde probleem als Metian te hebben. Sinds ongeveer anderhalve week kan ik ook geen mails meer laden. Ik kan wel gewoon inloggen en dingen aan m'n settings enzo veranderen maar geen mails openen. Ook zie ik geen mails meer in m'n Spam of Sent Mail folders ofzo terwijl die echt niet leeg zijn. Tot voor het weekend kreeg ik nog de Oops Error #103 melding maar die is nu verdwenen en krijg ik "The conversation that you requested could not be loaded."
Vreemd genoeg gebeurt dit alleen binnen Chrome (up to date). In IE9 werkt het gewoon naar behoren en mobiel kan ik er ook zonder problemen bij. Met de HTML view werkt het ook maar die werkt minder prettig dan de default view.
Dingen als cache en browsergeschiedenis legen helpen niet, windows updates nog niet naar gekeken maar het lijkt me niet dat daar het probleem zit aangezien in IE alles wel werkt, enkel in Chrome niet.
Vreemd genoeg gebeurt dit alleen binnen Chrome (up to date). In IE9 werkt het gewoon naar behoren en mobiel kan ik er ook zonder problemen bij. Met de HTML view werkt het ook maar die werkt minder prettig dan de default view.
Dingen als cache en browsergeschiedenis legen helpen niet, windows updates nog niet naar gekeken maar het lijkt me niet dat daar het probleem zit aangezien in IE alles wel werkt, enkel in Chrome niet.
Verwijderd
Zo werkt het met alles op internetnet. Dat maakt internet ook gelijk een bizar waardeloze informatiebron op sommige vlakken.Heineken schreef op donderdag 24 september 2009 @ 17:45:
Hier werkt het nog prima. Alleen de mensen waarbij het niet werkt zijn hier te vinden natuurlijk....
Ik heb vorig jaar bijvoorbeeld mijn CV ketel vervangen. Ik ben internet opgegaan naar wat referenties over de ketel die me aanbevolen werd door mijn loodgieter waar ik de negatieve dingen de toon vond zetten. Vervolgens zelf andere ketels gaan uitzoeken en daar was het niet anders mee. Welke ketel ik ook pakte iedereen heeft er wel een andere mening over.
Men is veel bedrevener om gal te spuien over e.e.a. wat niet klopt dan er een punt van te maken als iets wél goed werkt.
Edit: necropost
Verwijderd
Ik kreeg vandaag op twee van mijn gmail accounts een mailtje met als onderwerp:
Suspicious sign in prevented
is dit echt? Als ik zoek op google zoek dan lees ik tegenstrijdige berichten, waarvan sommige zelfs aangeven dat de persoon die inlogt het wachtwoord goed heeft ingevuld maar toch geblokkeerd is.Henry,
Someone recently tried to use an application to sign in to your Google Account, xxxxxxxxxxxx@gmail.com. We prevented the sign-in attempt in case this was a hijacker trying to access your account. Please review the details of the sign-in attempt:
Tuesday, September 4, 2012 11:12:56 AM GMT
IP Address: 90.129.235.181
If you do not recognize this sign-in attempt, someone else might be trying to access your account. You should sign in to your account and reset your password immediately. Find out how at http://support.google.com/accounts?p=reset_pw
If this was you, and you want to give this application access to your account, complete the troubleshooting steps listed at http://support.google.com/mail?p=client_login
Sincerely,
The Google Accounts Team
© 2012 Google Inc. 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043
You have received this mandatory email service announcement to update you about important changes to your Google product or account.
Dat is echt ja, heb het toevallig deze week ook gehad in het buitenland. Op mijn Android gebruik ik een imap unread mail widget die dit bericht triggerde. Mijn gmail app kreeg wel gewoon toegang tot mijn email en een uurtje later had de imap widget ook gewoon toegang zonder dat ik van de link in het bericht gebruik heb gemaakt. Er zit dus wel een soort van intelligentie achter - hoop ik in ieder geval
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar als een widget dit triggerde zou je hem dan niet verwijderen? Als hij verbinding maakt via een andere locatie dan jezelf..... Tja dan wil ik niet weten hoe die gegevens omgeleid worden en vooral ook niet waarlangs.JoetjeF schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:23:
Dat is echt ja, heb het toevallig deze week ook gehad in het buitenland. Op mijn Android gebruik ik een imap unread mail widget die dit bericht triggerde. Mijn gmail app kreeg wel gewoon toegang tot mijn email en een uurtje later had de imap widget ook gewoon toegang zonder dat ik van de link in het bericht gebruik heb gemaakt. Er zit dus wel een soort van intelligentie achter - hoop ik in ieder geval
Verwijderd
Google moet in Gmail eigenlijk het gebruik van eigen domeinen eens gaan integreren.
Het kan met Google Apps maar dat vind ik voor alleen een domeintje een behoorlijke bazooka op een vlieg actie als het aankomt op een oplossing. Apps bied verder geen enkel voordeel en het wordt er eigenlijk allemaal maar wat omslachtig van.
Gmail moet moet een domain werkbaar worden door de user alleen de MX records naar Google te laten sturen.
Vanuit daar lijkt het me niet zo moeilijk een interface te maken met welke aliassen je aan de praat wil hebben op x-domain.
Je kan wel accounts koppelen maar ik heb alleen een domein zonder verdere hosting er omheen dus die workaround kan ik niet toepassen.
Het kan met Google Apps maar dat vind ik voor alleen een domeintje een behoorlijke bazooka op een vlieg actie als het aankomt op een oplossing. Apps bied verder geen enkel voordeel en het wordt er eigenlijk allemaal maar wat omslachtig van.
Gmail moet moet een domain werkbaar worden door de user alleen de MX records naar Google te laten sturen.
Vanuit daar lijkt het me niet zo moeilijk een interface te maken met welke aliassen je aan de praat wil hebben op x-domain.
Je kan wel accounts koppelen maar ik heb alleen een domein zonder verdere hosting er omheen dus die workaround kan ik niet toepassen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2012 11:46 ]
Dat kan toch gewoon, zoals je zegt, met Google Apps? Daar aanmelden en alleen GMail als app kiezen is niet zoveel werk, volgens mij hoef je verder ook niks extra's te doen dan wat jij daar net beschreef? Alleen je MX-records goed laten verwijzen en het werkt afaik...
I see red pixels.
Verwijderd
Maar vervolgens staat mijn Gmail account met mn mail sinds 2006 en daarvoor, drive, calendar, youtube, office, analytics, blogger, bla, bla, bla daar wel volledig naast.wwwhizz schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:52:
Dat kan toch gewoon, zoals je zegt, met Google Apps? Daar aanmelden en alleen GMail als app kiezen is niet zoveel werk, volgens mij hoef je verder ook niks extra's te doen dan wat jij daar net beschreef? Alleen je MX-records goed laten verwijzen en het werkt afaik...
Om dat allemaal te gaan zitten migreren, voor zover dat uberhaupt kan want ik kon geen migratieopties vinden zo 1,2,3 voor in feite het in gebruik kunnen nemen van een domeinnaampje, vind ik bijzonder omslachtig.
Zoals ik zij, met een vlieg bazooka achter een bazooka vlieg aan.
Ik vind dat je in de settings van je nobele Gmail accountje gewoon een domain moet kunnen instellen op dezelfde manier als dat je andere accounts kan toevoegen die je hier en daar wellicht hebt slingeren.
Google apps is echt onzin als je het alleen maar voor jezelf gebruikt. Apps is tof voor bedrijven die zich er op baseren met werknemers enzo, maar allemaal onnodig extra gedoe wanneer het alleen voor jezelf is.
Weet dus dat het _kan_ via apps, maar ik vind dat niet echt een oplossing.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2012 13:23 ]
Heb voor mijn eigen (mail)domein en die van mijn ouders google apps, en ik vindt het ideaal.Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:17:
[...]
Maar vervolgens staat mijn Gmail account met mn mail sinds 2006 en daarvoor, drive, calendar, youtube, office, analytics, blogger, bla, bla, bla daar wel volledig naast.
Om dat allemaal te gaan zitten migreren, voor zover dat uberhaupt kan want ik kon geen migratieopties vinden zo 1,2,3 voor in feite het in gebruik kunnen nemen van een domeinnaampje, vind ik bijzonder omslachtig.
Zoals ik zij, met een vlieg achter een bazooka aan.
Ik vind dat je in de settings van je nobele Gmail accountje gewoon een domain moet kunnen instellen op dezelfde manier als dat je andere accounts kan toevoegen die je hier en daar wellicht hebt slingeren.
Google apps is echt onzin als je het alleen maar voor jezelf gebruikt. Apps is tof voor bedrijven die zich er op baseren met werknemers enzo, maar allemaal onnodig extra gedoe wanneer het alleen voor jezelf is.
Weet dus dat het _kan_ via apps, maar ik vind dat niet echt een oplossing.
Op domein van m'n ouders alleen mail ingesteld, aangezien ze de rest toch niet gebruiken, en voor mezelf t hele pakket...
Mail van mn oude @gmail account wordt automatisch doorgestuurd naar mijn nieuwe mailadres, in een aparte map.
Oude mail/docs/contactpersonen heb ik gewoon kunnen exporteren en weer kunnen importeren op mijn nieuwe mailadres...
Hiervoor draaide ik thuis exchange server, dát is pas met een bazooka op een mug schieten.
De google apps oplossing scheelt me niet alleen een hoop stroom voor de Exchange server, maar ook een hoop tijd aan onderhoud...
Als je het simpeler wilt is gmail/apps wellicht geen oplossing en moet je een mailservertje bij je domein huren. Kost je extra geld voor minder opslag, aan jou de keuze...
Verwijderd
Of Google doet gewoon ook domeinintegratie toevoegen aan gmail.Schumaster schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:26:
[...]
Heb voor mijn eigen (mail)domein en die van mijn ouders google apps, en ik vindt het ideaal.
Op domein van m'n ouders alleen mail ingesteld, aangezien ze de rest toch niet gebruiken, en voor mezelf t hele pakket...
Mail van mn oude @gmail account wordt automatisch doorgestuurd naar mijn nieuwe mailadres, in een aparte map.
Oude mail/docs/contactpersonen heb ik gewoon kunnen exporteren en weer kunnen importeren op mijn nieuwe mailadres...
Hiervoor draaide ik thuis exchange server, dát is pas met een bazooka op een mug schieten.
De google apps oplossing scheelt me niet alleen een hoop stroom voor de Exchange server, maar ook een hoop tijd aan onderhoud...
Als je het simpeler wilt is gmail/apps wellicht geen oplossing en moet je een mailservertje bij je domein huren. Kost je extra geld voor minder opslag, aan jou de keuze...
Ik ga er niet voor door hoepels, het is uiteindelijk voor de leuk omdat ik dat domeintje toch heb, maar aangezien het in Apps kan lijkt het me niet al te moeilijk het ook onder alleen gmail beschikbaar te maken.
Ik ga niet mijn google account die ik al sinds 2006 gebruik voor kannibaliseren, veel te veel diensten die ik gebruik waar ik dan aan moet gaan denken om om te gaan zetten, veel te veel mensen die mn gmail adres kennen als mn primaire adres al sinds het begin der tijden alles voor in feite het noviteitje van het kunnen aanmaken van echte custom aliassen.
Zeg het alleen omdat ik soort van wel verwachtte dat Google er wel een mooie oplossing voor zou hebben. Schijnbaar ben ik één van de weinigen dit het wel zouden willen kunnen.
Misschien over een iets andere hoek gedacht (En wellicht niet datgene wat je wil maar soit). Als je nou je mail importeert in GMail en uitstuurt over de SMTP-server van je provider? Dan heb je toch ongeveer dezelfde ervaring?
Of zie ik het dan verkeerd?
Of zie ik het dan verkeerd?
Misschien wat ongelukkig uitgelegd maar ik gebruik de unread counter van Google Play: Elixir 2 - Widgets, deze gebruikt IMAP om met de Google Mail account te communiceren en het aantal ongelezen berichten in een widget te laten zien. Toen ik mijn telefoon in het buitenland aanzette triggerde de widget met z'n IMAP access dezelfde unrecognised sign-in attempt als Henry en de widget gaf ook 'access denied' aan. Het opvallende was dat m'n gmail app wel gewoon toegang had tot mijn email.L-VIS schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:34:
[...]
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar als een widget dit triggerde zou je hem dan niet verwijderen? Als hij verbinding maakt via een andere locatie dan jezelf..... Tja dan wil ik niet weten hoe die gegevens omgeleid worden en vooral ook niet waarlangs.
Het lijkt mij ook heerlijk als standaard Gmail direct gekoppeld zou kunnen worden aan een domein. Te meer daar wij de laatste dagen opeens het volgende probleem hadden: Gmail kon niet meer bij de inboxen van onze hostingprovider (PCextreme)!
Wij - en veel van onze klanten - hebben inboxen bij PCextreme, gekoppeld aan diverse domeinen. We gebruiken veelal Gmail om die inboxen via POP leeg te halen, en vanaf zondagavond (tot vanmorgen) kon Gmail opeens niet meer die inboxen in! Andere POP-boxen legen was geen probleem, en andere mail clients (zelfs Hotmail) konden nog wel gewoon bij de inboxen, maar specifiek Gmail dus niet meer. De foutmelding die we erbij kregen was: "Server returned error: "Connection timed out: There may be a problem with the settings you added. Please contact your other email provider to verify the correct server name and port."
Vanmorgen was het probleem spontaan weer verdwenen, bij PCextreme geven ze aan absoluut niets veranderd te hebben en dat het probleem bij Gmail heeft moeten liggen. Heeft iemand enig idee waar dit aan gelegen kan hebben?
Wij - en veel van onze klanten - hebben inboxen bij PCextreme, gekoppeld aan diverse domeinen. We gebruiken veelal Gmail om die inboxen via POP leeg te halen, en vanaf zondagavond (tot vanmorgen) kon Gmail opeens niet meer die inboxen in! Andere POP-boxen legen was geen probleem, en andere mail clients (zelfs Hotmail) konden nog wel gewoon bij de inboxen, maar specifiek Gmail dus niet meer. De foutmelding die we erbij kregen was: "Server returned error: "Connection timed out: There may be a problem with the settings you added. Please contact your other email provider to verify the correct server name and port."
Vanmorgen was het probleem spontaan weer verdwenen, bij PCextreme geven ze aan absoluut niets veranderd te hebben en dat het probleem bij Gmail heeft moeten liggen. Heeft iemand enig idee waar dit aan gelegen kan hebben?
Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)
Ik gok toch bij PCExtreme. Teveel connecties in een bepaalde tijd vanaf een IP(-reeks) van Google en die reeks wordt automatisch geblacklist. Iets in die richting
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Zoiets gok ik ook ja - ik zal nog eens navraag doen of dat kan voorkomen. Datzelfde ook aan Google vragen - misschien hanteren zij ook wel 'n soort 'blacklist' (maar in welke hoedanigheid PCextreme daar dan op zou komen?).
Toevallig had ik dit ook op 3 van mijn gmail adressen, allemaal hetzelfde ip-adres, en rond de zelfde tijd:Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 21:10:
Ik kreeg vandaag op twee van mijn gmail accounts een mailtje met als onderwerp:
[...]
is dit echt? Als ik zoek op google zoek dan lees ik tegenstrijdige berichten, waarvan sommige zelfs aangeven dat de persoon die inlogt het wachtwoord goed heeft ingevuld maar toch geblokkeerd is.
Wednesday, September 26, 2012 1:46:07 PM GMT
IP Address: 95.210.249.16 (skylogicnet.com)
Voor de zekerheid maar mijn wachtwoorden en recovery vragen aangepast.
Wat ik opvallend vind is dat het dus bij drie van mijn e-mail adressen rond dezelfde tijd vanaf de zelfde locatie is gebeurd. Toeval, of mis ik een link tussen deze 3 adressen? Alleen het herstel telefoonnummer komt overeen.
Edit:
Na wat googlelen kwam ik het volgende bericht tegen: klik
Dit zette mij aan het denken. Ik heb vorige week gebruik gemaakt van een wifi verbinding (waarbij het contact met internet werd verzorgd via een satelliet). Dit was trouwens wel in Nederland.
Ik kan mij voorstellen dat dit er mee te maken heeft, zeker gezien de tijd. Raadsel dus opgelost...
[ Voor 19% gewijzigd door Prutsky op 01-10-2012 16:12 . Reden: Raadsel opgelost ]
Zijn er al veel gebruikers van de nieuwe compose? Ik vind het op zich best chill werken, en natuurlijk chill dat je gewoon een ander mailtje ernaast open kan hebben zonder gedoe met tabbladen en andere windows. Maar 1 ding ben ik nog niet achter: hoe kies ik een ander afzenderadres? Ik hoor te kunnen kiezen tussen 3, maar kan niet vinden hoe ik dat nu moet veranderen.
Met wat zoeken te achterhalen (google laten zoeken in afgelopen maand helpt een hoop): Klik in het "to" veld, en klik dan recht op "from" , daar verander je het.
Met wat zoeken te achterhalen (google laten zoeken in afgelopen maand helpt een hoop): Klik in het "to" veld, en klik dan recht op "from" , daar verander je het.
[ Voor 18% gewijzigd door afraca op 02-11-2012 16:57 ]
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Bij mij staat achter het "To"-veld gewoon Cc, Bcc en From. Even klikken op die laatste en je kunt een ander afzenderadres kiezenafraca schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:55:
Zijn er al veel gebruikers van de nieuwe compose? Ik vind het op zich best chill werken, en natuurlijk chill dat je gewoon een ander mailtje ernaast open kan hebben zonder gedoe met tabbladen en andere windows. Maar 1 ding ben ik nog niet achter: hoe kies ik een ander afzenderadres? Ik hoor te kunnen kiezen tussen 3, maar kan niet vinden hoe ik dat nu moet veranderen.
Ik vind het nieuwe 'opstellen' ook wel makkelijk, alleen zou ik daar standaard een groter venster voor willen hebben in plaats van dat keine venstertje rechtsonder. En als het nieuwe opstellen zoveel voordelen heeft, waarom wordt dit dan niet ook gebruikt voor de functies Antwoorden en Doorsturen? Ook in die situaties wil je toch nog wel eens iets uit een ander mailtje zoeken en kopieren?
Die nieuwe compose functie is inderdaad wel handig, alleen jammer dat het toevoegen van labels nog niet mogelijk is. Die gebruik ik namelijk nogal intensief.
Je kan in een Gmail-account ook e-mails versturen vanuit andere Gmail-accounts. Weet iemand of dit ook mogelijk is met Google Apps accounts zodat je vanuit een normaal Gmail account e-mails kan versturen namens een Google Apps Gmail account?
Ja kan prima, gewoon de imap gegevens instellen. Ik stuur ook mail vanuit gmail met mijn utwente mailadres
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Verwijderd
Ik heb nu een melding van gmail (op iphone) dat ik één bericht zou hebben, want er staat een 1 op het icoontje van de gmail app. Maar ik heb werkelijk waar geen nieuw bericht. Ik heb de gmail app er al een keer afgehaald en opnieuw geinstalleerd, en toen ging het eventjes goed, maar nu heb ik weer die 1 op dat icoontje. Ik heb alle mappen nagelopen, nergens een nieuw bericht te vinden. Ik heb maar één account op m'n gamil, dus dat kan het ook niet zijn. Overigens heb ik die 1 niet op het gmail icoontje op m'n ipad (zelfde account)...
Iemand anders dit wel eens gehad?
Iemand anders dit wel eens gehad?
Zoek eens op je telefoon naar "is:unread", ik heb op mijn Android telefoon ook wel eens een vaag ongelezen e-mail probleempje gehad met een enkel mailtje. Online stond dat ik geen ongelezen e-mail had, mijn telefoon vond dat er één ongelezen e-mail zou moeten zijn. Het mailtje expliciet zoeken met is:unread en daarna markeren als gelezen werkte voor mij.
Verwijderd
Top! Hartelijk bedankt, dat was 'm inderdaad, nu alle tellers weer lekker op nul :-)Arie- schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 11:21:
Zoek eens op je telefoon naar "is:unread", ik heb op mijn Android telefoon ook wel eens een vaag ongelezen e-mail probleempje gehad met een enkel mailtje. Online stond dat ik geen ongelezen e-mail had, mijn telefoon vond dat er één ongelezen e-mail zou moeten zijn. Het mailtje expliciet zoeken met is:unread en daarna markeren als gelezen werkte voor mij.
Pff, ik word er gek van. Sinds vrijdag krijg ik op mijn iPhone 5 (vorig jaar, dus "grandfathered") geen push mail meer binnen via de native iOS app. Nu moet ik de Gmail app van Google gebruiken. Vervelend! Ik heb de GMail account ingesteld als Exchange met m.google.com.
Nu heb ik even gezocht en het blijkt dat sinds 30 januari apparaten uitgefaseerd worden om het exchange protocol voor push, calender sync en contacten sync te gebruiken. Zie:
http://appleinsider.com/a...e-buyers-apple-store-reps
http://productforums.goog...#!topic/gmail/C2NVAzGqfMI[126-150-false]
Dus, ik wacht (vooral op de laatste link) op een oplossing, betalen is geen probleem maar blijkbaar werkt het dan alsnog niet. Hier word ik echt ziek van, zo balen dit!
Nu heb ik even gezocht en het blijkt dat sinds 30 januari apparaten uitgefaseerd worden om het exchange protocol voor push, calender sync en contacten sync te gebruiken. Zie:
http://appleinsider.com/a...e-buyers-apple-store-reps
http://productforums.goog...#!topic/gmail/C2NVAzGqfMI[126-150-false]
Dus, ik wacht (vooral op de laatste link) op een oplossing, betalen is geen probleem maar blijkbaar werkt het dan alsnog niet. Hier word ik echt ziek van, zo balen dit!
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Waarom niet de Gmail app gebruiken? Er zit geen reclame in en de App werkt erg fijn.
/▌
Ik kan wel een paar redenen bedenken:
* Je hebt meer mailaccounts dan alleen Gmail/Google Apps en je hebt graag alles bij elkaar
* De standaard mail-app staat altijd aan, Gmail kan uitgaan en dan werkt push niet meer (neem ik aan?)
* Je hebt meer mailaccounts dan alleen Gmail/Google Apps en je hebt graag alles bij elkaar
* De standaard mail-app staat altijd aan, Gmail kan uitgaan en dan werkt push niet meer (neem ik aan?)
Ja, dat kan een goede reden zijn
Ik haal mijn andere mailaccounts binnen in Gmail en geef ze een label.
Heb je op een iPhone geen synchronisatie opties zoals in Android? Dan maakt het niet uit of een Facebook/Skype/Gmail of whatever "uitgaat".
Heb je op een iPhone geen synchronisatie opties zoals in Android? Dan maakt het niet uit of een Facebook/Skype/Gmail of whatever "uitgaat".
/▌
De standaard app synchroniseert ook contacten en agenda uitnodigingen, nu moet ik agenda, contacten en mail allemaal apart gaan behandelen. Iets dat gewoon lastig is. Daarnaast werkt de app van Gmail niet met een offlinemodus (altijd moet er een dataverbinding zijn om e-mail binnen te halen). Zo kan ik bijvoorbeeld niet meer een mailtje in de lift (bereik) tikken en vervolgens verzenden wanneer ik weer bereik heb (de lift uitloop).Marzman schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:19:
Ja, dat kan een goede reden zijnIk haal mijn andere mailaccounts binnen in Gmail en geef ze een label.
De app is verder prima, maar ik snap gewoon niet waarom ze na zoveel jaar de stekker uit iets trekken waar enorm veel mensen gebruik van maken

-edit-
Daarnaast merk ik dat mijn accuduur dankzij de gmail app (enige die open staat) ineens een stuk minder is...
[ Voor 5% gewijzigd door Kecin op 27-05-2013 15:01 ]
Zo, nieuwe post aan wijden:
Het werkt weer! Volgens Google een bug in hun systeem en ze waren niet bereikbaar aangezien maandag een feestdag was in de VS. Vreemd dat zo'n multinational gewoon 4 dagen lang de boel uit laat staan.
Maar het werkt weer.
https://productforums.goo.../C2NVAzGqfMI/r5nC1-xeCKoJ
Verder de Gmail app draint echt wel je batterij. Niet normaal gewoon...
Het werkt weer! Volgens Google een bug in hun systeem en ze waren niet bereikbaar aangezien maandag een feestdag was in de VS. Vreemd dat zo'n multinational gewoon 4 dagen lang de boel uit laat staan.
Maar het werkt weer.
https://productforums.goo.../C2NVAzGqfMI/r5nC1-xeCKoJ
Verder de Gmail app draint echt wel je batterij. Niet normaal gewoon...
[ Voor 9% gewijzigd door Kecin op 29-05-2013 09:11 ]
-knip- zinloos & opgelost.
[ Voor 96% gewijzigd door MenN op 09-07-2013 15:51 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Hallo,
Iemand van jullie een keer een "Suspicious login" gehad? Heb ondertussen mijn wachtwoord al aangepast.
Wel een beetje raar. Maar er werd ingelogd vanuit Houston, Texas, USA. Heb niet het idee dat ik last heb van een virus of trojan.
Iemand van jullie een keer een "Suspicious login" gehad? Heb ondertussen mijn wachtwoord al aangepast.
Wel een beetje raar. Maar er werd ingelogd vanuit Houston, Texas, USA. Heb niet het idee dat ik last heb van een virus of trojan.
Verwijderd
Ik heb dat wel eens gehad toen ik met een externe, web based IMAP client probeerde in te loggen. Op een of andere manier herkende Google het IP adres van mijn VPS in California, US, als een uit Indonesië, maar voor de rest niets vreemds. Verzoek goedkeuren en ik kon weer inloggen.Gert Pronk schreef op maandag 29 juli 2013 @ 21:06:
Nou ik deed gisteravond eigenlijk niks raars. Misschien komt het doordat mijn telefoon bij Samsung ligt (acculaad mechanisme is stuk). Ik zal het in de gaten houden.Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 09:54:
[...]
Ik heb dat wel eens gehad toen ik met een externe, web based IMAP client probeerde in te loggen. Op een of andere manier herkende Google het IP adres van mijn VPS in California, US, als een uit Indonesië, maar voor de rest niets vreemds. Verzoek goedkeuren en ik kon weer inloggen.
Tijdje geleden, zou in de US zijn ingelogd. Het is een account die eigenlijk alleen maar doorstuurt en ooit eens voor de 'net' is aangemaakt, maar heb toch maar even de boel gewijzigd en bijgewerkt. Kan best dat daar een miepje zit die een tikfout heeft gemaakt.Gert Pronk schreef op maandag 29 juli 2013 @ 21:06:
Hallo,
Kreeg al eens vrij lang mails die waren bestemd voor een dame met idem voorletter en achternaam als ik, heb toen die mensen waarvan ik mail kreeg moeten spammen om die muts (want ze bleef het maar aan d'r bekenden doorgeven blijkbaar

Idem pas nog met een of andere klantenkaart voor een kledingzaak. Ook weer het bedrijf moeten mailen om het mailadres te laten verwijderen, had niet veel zin om andermans spam te vangen
[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 30-07-2013 15:43 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ik heb dat wel eens gehad maar dat was ik zelfGert Pronk schreef op maandag 29 juli 2013 @ 21:06:
Hallo,
/▌
Even een bump...
Ik heb op het moment problemen met het ontvangen van e-mails. Ik ontvang eigenlijk helemaal niets meer. Hebben meer mensen hier problemen mee?
Ben al opnieuw ingelogd enzo maar het is nu al minimaal een kwartier zo dat ik geen emails ontvang.
Ik heb op het moment problemen met het ontvangen van e-mails. Ik ontvang eigenlijk helemaal niets meer. Hebben meer mensen hier problemen mee?
Ben al opnieuw ingelogd enzo maar het is nu al minimaal een kwartier zo dat ik geen emails ontvang.
Geen probleem hier... Misschien heb je gewoon al een kwartier geen mail gehad ? Heb je getest door jezelf te mailen?
Ja ik heb mezelf vanaf meerdere email adressen gemaild. Het enige probleem is dat ik alleen mailadressen heb die door gmail beheerd zijn. Het probleem is dat ik de wachtwoord vergeten functie van een site niet meer kan gebruiken.bdalenoord schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:33:
Geen probleem hier... Misschien heb je gewoon al een kwartier geen mail gehad ? Heb je getest door jezelf te mailen?
Tot nu toe ben ik er achter gekomen dat ik wel kan mailen maar niet kan ontvangen. De enige account waarop ik kan ontvangen is mijn UvA account, die overigens ook door gmail beheerd wordt. Als ik dan op mijn eigen mail reply krijg ik geen antwoord.
Als je jezelf mailt komt het overigens al in je inbox voordat het is aangekomen, dat komt omdat de filter van de inbox zo is ingesteld dat alles wat naar jou verstuurd wordt daar in komt. Als de mail van jezelf in de inbox staat betekend dat nog niet dat hij is aangekomen.
Ik krijg ook gewoon mail
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Hmm, na 15 minuten is 1 van de 5 testmailtjes die ik aan mezelf had gestuurd aangekomen. Helaas is de password recovery van zowel mijn eigen gmailaccount als van mijn telecomprovider nog niet aangekomen. Denk dat het dus gewoon een vertraing is ofzo.
Ik krijg ook een paar mails niet van anderen mensen. Moest vandaag reeds aan 3 mensen vragen om hun mail opnieuw te sturen.
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)