Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:46

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

Topicstarter
Ik heb een asus moederbord met de naam a8n sli premium.

Heb het bord in een apple G5 in gebouwd. dus het moederbord staat op de kop, waar door de heatpipes niet meer werken.

nu zit ik met het probleem van de chipset cooling. in het bios scherm is hij al 30 graden en als ik het platte stukje aan raak(waar het logo op staat) voelt dit niet prettig aan.

zijn er ook alternatieve opties om de chips te coolen? een willekeurig zalman blokje zal er niet op passen, want dan zit hij tegen de video kaart aan.

iemand opties?

Afbeeldingslocatie: http://img.tomshardware.com/de/2006/03/03/atis_crossfire_xpress_3200_chipsatz_hebt_ab/board_nforce4_sli_big.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door wâldpyk op 16-02-2010 14:27 ]

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Met een temperatuur van 30 graden is helemaal niets mis, en dat het blokje warm is als je het aanraakt is ook normaal. Chipsets kunnen en mogen behoorlijk warm worden, dat is op zich niks op je druk om te maken. Dat moet je pas doen als de boel vastloopt en instabiel wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:58
Inderdaad niets om je zorgen over te maken!

[ Voor 85% gewijzigd door jastas op 16-02-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
onzin.. heatpipes die geen zin hebben doordat je het mobo ondersteboven hebt??

dan zeg jij als het ware dat als ik jou een een koperen pijp geef en ik verhit hem bovenaan dat jou vingers niet verbranden..

30 graden is netjes ,chips kunnen heel warm worden zonder enige problemen meestal... er zijn mobo's waarbij die 70 graden word

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanathorn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 01:30

Xanathorn

Mmorpg addict

Ik heb hetzelfde moederbord al een jaar of 4,5 en mits de airflow in je kast enigszins goed is hoef je je helemaal geen zorgen te maken over de chipsets (north- en southbridge). Ik heb toentertijd een Akasa koelertje gehaald voor op de chipset maar deze paste helaas niet, en dat is al een erg kleine koeler. De bridges op mijn moederbord blijven zo tussen de 23 en 30 graden.

Dit moederbord is uiterst stabiel en de heatpipes doen hun werk goed, in al die jaren nog nooit een bsod gehad door te hoge temperaturen of iets dergelijks.

Pielewiepers (Hattrick) - Xfire profiel en tevens mijn gaming rig
Member DPC - Crunching for DPAD currently :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplollies
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
het maakt echt geen hol uit of warmte via heatpipes omhoog of omlaag gaat. Warme LUCHT stijgt, niet warm metaal :P. Dat de warmte omhoog gaat is alleen bij airflow belangrijk en je hoeft je met 30 graden echt nergens zorgen om te maken

Mijn Spec's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heatpipe heeft niets te maken met warmtegeleiding van metaal.
Het is idd zo dat het radiatortje boven moet zitten omdat gecondenseerde vloeistof terug naar onderen moet kunnen lopen!
E.e.a. heeft nog te maken met het binnenwerk van de heatpipe.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:46

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:30:
Heatpipe heeft niets te maken met warmtegeleiding van metaal.
Het is idd zo dat het radiatortje boven moet zitten omdat gecondenseerde vloeistof terug naar onderen moet kunnen lopen!
E.e.a. heeft nog te maken met het binnenwerk van de heatpipe.
Dus wat kan ik nou het beste doen? ik hoor verschillende antwoorden :+ wordt ik eigelijk nog niks wijzer van

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
jorritnr4 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:13:
[...]

Dus wat kan ik nou het beste doen? ik hoor verschillende antwoorden :+ wordt ik eigelijk nog niks wijzer van
Letterlijk gewoon niks. Temp's van 30 graden idle zijn prima voor een chipset. Als je onder load instabiliteit krijgt wordt het anders maar ik verwacht niet dat dat gaat gebeuren.
Pagina: 1