Handleiding "User Productreview" (draft)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kid Jansen schreef op zondag 29 juni 2014 @ 21:31:
Waar vind je die tracker nu dan? Is dat http://tweakers.net/reviews/zoeken? "Vroeger" was die reviewtrackers tenminste handig te vinden, nieuwste 5 reviews stonden rechtsonderaan op de frontpage.
rechts (of links) heb ik 'm staan.
Vroeger kwamen ze ook nog wel eens op de FP voorbij, maar dat is nu helaas weg, tenzij die af en toe nog tevoorschijn komt tussen de hottopics en tweakblogs (maar daar krijgen ze imho veel te weinig aandacht).
Overigens zou ik reviews niet te vaak updaten, want dat wordt vaak niet in dank afgenomen, dat levert je waarschijnlijk ook een aantal lage beoordelingen op.
Ik denk dat als je maar zinnig update dat dat nog wel meevalt. Een groter probleem is dat er altijd mensen kansloos voten, en zelfs reviews die tientallen +3 beoordelingen hebben die nog een 0 geven. Maar daar doe je denk ik weinig tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
TERW_DAN schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:47:
rechts (of links) heb ik 'm staan.
offtopic:
Faalactie van mij, kom er nu pas achter dat dat blauwe pijltje linksboven op T.net de tracker is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-05 10:33

ikt

[b][message=42472207,noline][...]
Overigens zou ik reviews niet te vaak updaten, want dat wordt vaak niet in dank afgenomen, dat levert je waarschijnlijk ook een aantal lage beoordelingen op.

M'n eerste grote review, die van de U2711, had ik eigenlijk teveel updates/uitbreidingen gegeven, waar mensen na een tijdje waarschijnlijk nogal zat van werden. Dus naast een hele reeks +2 en +3 heeft die review ook een aantal 0 en +1.

Aan de andere kant is het wel één van de meest bekeken en meest beoordeelde gebruikersreviews op Tweakers.net :+
Meestal ben ik er na een of twee keer klaar mee, met updaten. Het is vooral nadat het online wordt gezet dat je nog een één en ander verbetert of toe voegt, na een dagje. Achja, mijn laatste "grote" review was al meer dan twee jaar geleden gemaakt. Ik heb er tot nu toe dan maar ook twee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Bij mij was het met de review van de U2711 toen zo dat er ook meerdere wijzigingen waren aan gebruikersreviews. Zo werkten de anchor- en jump-tags kort na m'n initiële publicatie, die ik toen ook had toegevoegd. Verder was er nog een wijziging in bruikbare UBB-code die ik me niet meer kan herinneren. Verder heb ik ook meerdere keer uitbreidingen geplaatst aan de hand van vragen in de reacties en ik heb meerdere uitbreidingen/updates geplaatst vanwege nieuwe testapparatuur.

Alles bij elkaar gaf dat een behoorlijk aantal updates, waardoor die review iedere keer bovenin de destijds nog aanwezige reviewtracker op de frontpage kwam te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-05 21:51
Ik heb net een review aangemaakt, maar ik heb moeite met de plaatjes inline te krijgen. In de handleiding wordt gezegd dat je de vier afbeeldingen kunt gebruiken door [afbeelding1] ect in je review te zetten.

Nu doe ik dat, maar er word dan geen afbeelding geplaatst maar ~[afbeelding1].

Iemand enig idee wat ik fout gedaan heb?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-04 17:01

HetGezegde

Yes, you can!

Bij mij werkt een breedte van 1280 goed. Waarom zou ik naar 575 schalen? Daarnaast heb ik titels gemaakt die als afbeelding op 860 breedte worden weergegeven. Ziet er gewoon goed uit. Of ziet het er dan lelijk uit op schermen met lagere resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Omdat 575 pixels de breedte is van het contentvlak van de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Maar niet de breedte van de uiteindelijke weergave? Want anders zou 860 niet passen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Jawel, 575 is de max breedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Niet meer, tekstveld en tabellen zijn nu 620 pixels breed, afbeeldingen maximaal 600 pixels. Kijk maar in productreview: HP ZR2440w Zwart review door Kid Jansen, dan kan je zien dat ze niet geschaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je hebt idd gelijk, zie ook dat ik foto's al een tijdje in 600px breedte heb, net als de benchgrafieken.

Maar 860px is het in elk geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Raar.. Dan kijk ik t nog eens na. Maar mijn titels zijn toch echt 860px. Kijk eens of t er raar uit ziet bij iemand van jullie?

productreview: Minix Neo X7 16GB review door HetGezegde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Bij mij wordt alles gescaled naar 620 px breed in Firefox 31.0.

Ik zou haast denken dat ze iets met gebruikersreviews tekst 620 px, afbeeldingen 600 px gedaan hebben... Destijds werden al m'n afbeeldingen namelijk naar 600 pixels breed geschaald als ik ze breder dan dat maakte, ondanks dat tekst en tabellen dus 620 pixels breed waren.

Had liever dat ze iets hadden gedaan met Maximale lengte gebruikersreviews verder verhogen dan 131k. Ik heb echt een beest van een review klaar liggen, maar kan hem niet plaatsen, doordat die veel te lang is (zo'n 209k tekens, bijna 60% te lang...)

[ Voor 27% gewijzigd door Kid Jansen op 18-08-2014 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Dat is echt sick lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Hij staat wel al online op TFT Central, maar dan in het Engels en in iets andere volgorde: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/aoc_q2770pqu.htm.

De reden dat hij zo lang is, is de hoeveelheid UBB-code. De Engelse versie was in Word 101k tekens inclusief spaties, en ik denk niet dat de Nederlandse vertaling heel veel langer is. De lengte is dus gewoon verdubbeld door alle UBB-code van onder andere de tabellen en afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Dat is wel zonde. Op de een of andere manier zouden de UBB codes niet meegerekend moeten worden.
En wanneer je de foto's e.d. afkort met een bit.ly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Dat zou nog niet echt veel zoden aan de dijk zetten. Bit.ly URL's zijn 21 tekens, GoT foto-album is 59 tekens. Er zitten inclusief grote versie in Lightbox iets an 150 afbeeldingen in de review, dus dan win ik zo'n 5700 tekens. Het is vooral de UBB-code. Als je kijkt naar Kid Jansen in "Handleiding "User Productreview" (draft)" kan je goed zien hoeveel tekens er al wel niet in een simpel tabelletje gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

UBB hakt er aardig op in. De reden dat ik m'n grafiekenbakker nog steeds een keer moet ombouwen zodat hij ook gewoon plaatjes uit kan poepen dmv een canvas. Maar dat kost wel iets meer werk dan die 2 avonden die de benchbakker me gekost heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Overigens had Femme al toegezegd per DM dat die limiet verhoogd wordt, maar het is nog niet verwerkt. Dat was anderhalve week geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-04 10:00

Kiswum

Gadget reviewer

Ik weet niet zeker of dit gedeelte ook hier bij het topic hoort, maar het lijkt erop dat er op elk gedeelte van "Tweakers", niet alleen andere UBB codes gelden, maar ook limieten voor het aantal tekens.

Afgelopen weekend heb ik een review geschreven in het Engels. Doordat ik de reviewsectie niet wil misbruiken met mijn UK reviews, heb ik het in een blog geplaatst (De NL versie wordt deze maand nog geplaatst).

Hoe wordt de 64MB (65535) aan karakters eigenlijk berekend bij de maximale lengte van een blog?
Als ik mijn blog in Notepad ++ plak, dan kom ik op een lengte van 42829 en in werkelijkheid zit ik dan tegen de grens van hetgeen wat mogelijk is bij de Tweakblogs.
Op het moment dat ik plaatjes verwijder en dat zelfde aantal van karakters omzet voor tekst, dan kan ik ruim 52000 tekens aan volgens Notepad ++.

Over het algemeen zijn de meeste blogs natuurlijk niet zo lang, maar het zou mooi zijn als dit verruimd kan worden of als er een verklaring voor zou zijn.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Geen idee, maar had ik ook last van toen ik productreview: AOC Professional Q2770PQU Zwart review door Kid Jansen wilde inkorten voor de frontpage. Op een gegeven moment zat ik rond de 100k tekens volgens Word (en ook nog meerdere sites getest die aantal tekens kunnen tellen, kwamen op hetzelfde uit) en nog steeds zei de site dat hij te lang was voor het tekstveld (toen nog 131k).

Na een tijdje was ik dat helemaal zat en heb ik de review op het forum gezet, wat overigens ook niet meteen goed ging. Want hij was te lang voor een startpost, maar gewone posts kunnen nog veel minder tekens kwijt dan een startpost. Was dus ook nog even passen en meten voor ik het daar in twee posts kwijt kon.

Ben blij dat ik m'n Engelse reviews kwijt kan op TFT Central, maar voor Nederlandse versies is dat minder geschikt. Komt dus goed uit dat die tekenlimiet voor frontpage reviews nu verhoogd is tot 256K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ik zal via een vlaggetje op mijn Engelse review een link naar de NL review linken. Op die manier zijn in ieder geval extra foto's te zien en dan kan de mooie opmaak van tabellen weer worden hersteld. Door mijn bezuinigen moest ik namelijk al mijn tabellen afbreken en de foto's naast elkaar zetten en de specificaties achter elkaar zetten.

Het is goed voor jou en Tweakers, dat je je review nu alsnog in de reviewsectie kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Tabellen en afbeeldingen (zeker i.c.m. de lange links van Tweakers Fotoalbum en de Lightbox weergave) vreten echt tekens. Met 53 tabellen en 98 afbeeldingen gaat het dan erg hard.

Maar ik zet ze wel graag in de review, want ik geef lezers graag de mogelijkheid om hun eigen conclusies te trekken in plaats van simpelweg te zeggen wat mijn conclusies zijn op basis van de metingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 18:49

PcDealer

HP ftw \o/

Is de ts niet aan een update toe? Ik mis ook een stukje over inhoudsopgave en anchors.

[ Voor 44% gewijzigd door PcDealer op 04-10-2014 14:42 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Daarvoor moet je dan niet bij één van de topicstarters zijn, want die zijn alle drie al minimaal twee jaar niet actief geweest op het gebied van userreviews.

Denk dat je eerder moet zijn bij de nieuwe goede reviewers, zoals:

Opinion
Alpha89
Meulendijks89
Kiswum
Foritain
pclinde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Wiethoofd was eind september nog actief op het forum. De anderen inderdaad al heeeeeel lang niet. Ik zal Wh vragen om een van de genoemde gebruikers (inclusief Kid Jansen) als ts toe te voegen. Of er moet iemand zijn die een nieuwe wil aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Misschien dat een nieuw topic wel een beter idee is. Startpost oogt niet erg netjes. Zijn veel mooiere startposts hier op GoT. Zo ben ik zelf wel tevreden over de startpost van [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 20, maar ik vind bijvoorbeeld CJ's Radeon Info & Nieuwsdiscussie - Deel 128 ook een erg mooie TS hebben. Compleet andere stijl maar ook erg mooi is [Multi] Diablo 3 - Deel 31.

Het lijkt mij wel een mooi idee dat de startpost ook een beetje een showcase is van wat er allemaal mogelijk is met UBB-code. Nou werkt niet alle UBB-code in gebruikersreviews, maar het grootste deel wel. De meeste reviews hier op Tweakers zijn gewoon plain text, misschien een afbeelding hier en daar en that's it. Als je er werk van maakt kan je veel mooiere reviews maken, maar het probleem is nu dat veel mensen geen idee hebben hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-04 21:23

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Dit topic is volgens mij lang geleden opgezet om ideeën te verzamelen over wat er in een productreview zou moeten staan, wat UBB-tags uit te leggen (support op forum/frontpage is nog steeds verschillend).

Ik ben voor een nieuwe TS die info uit dit topic als mogelijk basis gebruikt in een nieuw jasje te zien om zo een 'final' versie van deze draft te worden ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Wat ik mij afvraag, (en misschien kan worden opgenomen in een nieuwe versie voor de handleiding), is ofdat het echt perse nodig is om een het product dat je wilt reviewen zich moet bevinden in de pricewatch. In mijn specifiek geval heb ik geprobeerd om het te laten toevoegen, maar de aanvraag is afgewezen. Het gaat over een product dat niet 100% commercieel is maar ontstaan vanuit een open-source project (namelijk een DIY headtracking device dat ook volledig geconfigureerd aan te schaffen is maar enkel via de project webpagina). SKU en barcodes etc zijn daarom gewoonweg niet beschikbaar.
Een review aanmaken zonder link naar een product uit de pricewatch lijkt onmogelijk.

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-04 09:42
BlaSfem0n schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:12:
Wat ik mij afvraag, (en misschien kan worden opgenomen in een nieuwe versie voor de handleiding), is ofdat het echt perse nodig is om een het product dat je wilt reviewen zich moet bevinden in de pricewatch. In mijn specifiek geval heb ik geprobeerd om het te laten toevoegen, maar de aanvraag is afgewezen. Het gaat over een product dat niet 100% commercieel is maar ontstaan vanuit een open-source project (namelijk een DIY headtracking device dat ook volledig geconfigureerd aan te schaffen is maar enkel via de project webpagina). SKU en barcodes etc zijn daarom gewoonweg niet beschikbaar.
Een review aanmaken zonder link naar een product uit de pricewatch lijkt onmogelijk.
Zullen dit soort dingen dan niet eerder bedoeld zijn voor een "Ervaring" topic? Aangezien het een opensource project is.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Is een view knop zoals je die bij forumposts hebt niet een optie? Ik was namelijk ook wel benieuwd naar bijvoorbeeld hoe Alpha89 zijn review er zo gelikt heeft uit laten zien.

productreview: Dell XPS 13 13 (2015) 9343-8451 review door Alpha89

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Je kan toch gewoon kiezen voor "Opslaan als preview" (link naast [Review plaatsen] knop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

-The_Mask- schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 00:25:
Is een view knop zoals je die bij forumposts hebt niet een optie? Ik was namelijk ook wel benieuwd naar bijvoorbeeld hoe Alpha89 zijn review er zo gelikt heeft uit laten zien.

productreview: Dell XPS 13 13 (2015) 9343-8451 review door Alpha89
Weten hoe hij dat heeft gedaan? Dat heet nog meer verdiepen in UBB code :D. Zeg maar een beetje zoals Kid hier heeft gedaan: productreview: AOC Professional Q2770PQU Zwart review door Kid Jansen

Een viewknop vind ik zelf niet nuttig. De reden daarvoor is: Ik schrijf mijn reviews in kladblok. Waarom? Zodat als het internet doei zegt, ik altijd mijn review nog heb. Als ik de review wil bekijken, dan ga ik naar het eerste topic op tweakers dat ik zie. Plaats daar mijn gehele code en klik op "Toon voorbeeld". :D

[ Voor 4% gewijzigd door Frozen op 24-02-2015 01:06 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kid Jansen schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 00:41:
Je kan toch gewoon kiezen voor "Opslaan als preview" (link naast [Review plaatsen] knop).
Dan kan ik mijn eigen zien, maar ik ik zou graag die van Alpha89 willen zien.
Ik ken de faq, maar een voorbeeld van de code, maakt het voor mij een stuk duidelijker. :P

Bij het maken van CJ's Radeon Info & Nieuwsdiscussie - Deel 128 heb ik ook veel naar de code van andere topics gekeken. Ik ben geen softwareprogrammeur en mijn interesse licht er ook niet. Dus elke keer moet ik eerst weer even goed uitzoeken hoe het ook al weer werkte. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ik ben echt geen held in (UBB) code en ik moet mijn tabellen ook steeds kopiëren van mijn andere topics. Ik probeer ook steeds weer nieuwe dingen uit. Echter ben ik nu in het stadium beland dat ik 2 prima templates voor mezelf heb.
1 is bestemd voor Engelstalige reviews en deze plaats ik in een Blog op Tweakers. Het nadeel van een blog is de beperking van 64k aan tekens. Hierdoor is het in mijn geval altijd verstandig om een review in het Engels te typen en daarna pas in het Nederlands, zodat ik niet onnodig veel plaatjes en tabellen moet verwijderen.
2 is bestemd voor Nederlandstalige reviews en deze plaats ik in de reviewsectie op Tweakers. Bepaalde tabellen die ik voor mijn blog gebruik, kan niet weer niet volledig in mijn reviews plaatsen.

Soms werkt code van mijn blog weer niet in de review en v.v., dit kan vooral bij foto's in tabellen worden gezien. Vooral het gebruik van thumbnails als medium of full, kan een ander effect geven.

Oh ja ik schrijf mijn reviews in Notepad ++ inclusief DSpellCheck plugin.
Daarnaast gebruik ik Word ook al spellingscontrole (ik kopieer de gehele opmaak vanaf mijn blog/review rechstreeks in Word en bekijk dan nog meer spelfouten)

[ Voor 10% gewijzigd door Kiswum op 24-02-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
-The_Mask- schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:39:
Dan kan ik mijn eigen zien, maar ik ik zou graag die van Alpha89 willen zien.
Op die fiets, dan heb ik je verkeerd begrepen. Het leek me al zo raar dat je die functie niet kende.

Je kan natuurlijk gewoon altijd via DM vragen om een stukje voorbeeldcode. De code-tags werken ook in DM, dus je kan het daar makkelijk in zetten. Als je zo'n knop zou willen zou je daar gewoon een topic voor aan moeten maken in Mooie Features.

Overigens vind ik het zelf geen probleem om iemand te helpen als hij daar om vraagt. Maar ik ben blij dat niet zomaar m'n hele reviews gejat kunnen worden (dat heeft iemand al een keer gedaan en ik ben blij dat diegene niet de middelen had om het goed te doen). Ik steek daar heel veel tijd en moeite in. Als zo'n knop er zou komen zou ik ook graag een checkbox willen als reviewer om die functie aan of uit te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kid Jansen schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:11:
Overigens vind ik het zelf geen probleem om iemand te helpen als hij daar om vraagt. Maar ik ben blij dat niet zomaar m'n hele reviews gejat kunnen worden (dat heeft iemand al een keer gedaan en ik ben blij dat diegene niet de middelen had om het goed te doen). Ik steek daar heel veel tijd en moeite in. Als zo'n knop er zou komen zou ik ook graag een checkbox willen als reviewer om die functie aan of uit te kunnen zetten.
Als je een review jat is de onderliggende UBB code toch helemaal niet interessant, behalve als ze de review hier op Tweakers plaatsen, maar als iemand dat doet, dan zit die niet zo lang meer op Tweakers. Als je de review ergens anders voor wil gebruiken, ben je denk ik liever de UBB code kwijt en kun je dus gewoon de review nu al prima kopiëren.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
-The_Mask- schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:17:
...behalve als ze de review hier op Tweakers plaatsen, maar als iemand dat doet, dan zit die niet zo lang meer op Tweakers.
Dat valt tegen, is toen niks aan gedaan door Tweakers, review staat er nog steeds en z'n account is ook nog gewoon actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Voordat ik een nieuw topic aanmaak, probeer ik het toch even hier uit.

Als ik op Tweakers een review plaats, merk ik dat het gebruik van thumbnails/voorbeeldfoto's en volledige foto's niet goed gaat i.c.m. het Tweakers foto-album. Tevens is het resultaat van thumbnails en volledige foto's bij een productreview en bij een blog anders (het resultaat van een productreview en forumreactie is ongeveer hetzelfde).

Ok hier komt het:
Om een thumbnail te gebruiken, kies ik ervoor om de optie "medium" te kiezen en deze linkt dan naar de "full" foto. Als ik dat niet zou doen, dan moet de pagina alle foto's van 2-4 MB inladen voordat het kan worden getoond. Dat is uiteraard niet prettig voor mensen met een minder snelle verbinding of voor telefoons/tablets met weinig werkgeheugen.

Normaal gesproken zet je het in deze volgorde:
Originele foto -> Formaat van het plaatje -> Titel -> Formaat van het plaatje

Menu2

Security

Root

Zoals je ziet, ziet dit er echt niet uit. Bij de plaatjes zie je dan enorme witte balken.
Als je het andersom doet, dan klopt de link naar het plaatje niet en klik je vanaf het origineel naar de thumbnail.

Menu2

Security

Root

Om het plaatje er perfect uit te laten zien, moet ik er momenteel voor kiezen om zowel het voorbeeld als de link naar het plaatje op full te zetten:

Menu2

Security

Root

code:
1
2
3
4
5
6
7
[url=http://tweakers.net/ext/f/6ReEXPRPA7c7CREKp7eWCBss/full.png][img=408,102,,,"Menu2"]http://tweakers.net/ext/f/6ReEXPRPA7c7CREKp7eWCBss/medium.png[/img][/url]

[url=http://tweakers.net/ext/f/OiTnGJRMZausT8QgxWUiWZJh/full.png][img=233,102,,,"Security"]http://tweakers.net/ext/f/OiTnGJRMZausT8QgxWUiWZJh/medium.png[/img][/url]

[url=http://tweakers.net/ext/f/UlA3dlaw4CkifDLzaMzXmrQM/full.png][img=233,102,,,"Root"]http://tweakers.net/ext/f/UlA3dlaw4CkifDLzaMzXmrQM/medium.png[/img][/url]

Onlangs ben ik overgestapt naar mijn eigen platform, om de plaatjes op mijn eigen hosting te plaatsen. Hierbij is het resultaat wel zoals het zou moeten:

Hoofdscherm

Instellingen

Eenvoudig
code:
1
2
3
4
5
[url=http://www.kiswum.com/wp-content/uploads/s6edge/Hoofdscherm.jpg][img=500,175,,,"Hoofdscherm"]http://www.kiswum.com/wp-content/uploads/s6edge/Hoofdscherm-Small.jpg[/img][/url]

[url=http://www.kiswum.com/wp-content/uploads/s6edge/Instellingen.jpg][img=500,175,,,"Instellingen"]http://www.kiswum.com/wp-content/uploads/s6edge/Instellingen-Small.jpg[/img][/url]

[url=http://www.kiswum.com/wp-content/uploads/s6edge/Eenvoudig.jpg][img=500,175,,,"Eenvoudig"]http://www.kiswum.com/wp-content/uploads/s6edge/Eenvoudig-Small.jpg[/img][/url]

Is zoiets dan ook via het Tweakers foto-album mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het klopt idd dat de thumbnails van Tweakers niet helemaal goed werken. Maar je kan gewoon zowel de thumbnail als het orgineel uploaden dan ben je er ook. Precies dus wat jij nu al doet, alleen dan niet linken naar je eigen site maar naar het fotoalbum van Tweakers. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

-The_Mask- schreef op donderdag 23 april 2015 @ 10:59:
Het klopt idd dat de thumbnails van Tweakers niet helemaal goed werken. Maar je kan gewoon zowel de thumbnail als het orgineel uploaden dan ben je er ook. Precies dus wat jij nu al doet, alleen dan niet linken naar je eigen site maar naar het fotoalbum van Tweakers. :p
Daar was ik al bang voor. Ik heb nu ook noodgedwongen aparte thumbnails gemaakt = 80-100x per review. Dat wilde ik dus voorkomen bij mijn bestaande reviews :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Ik was aan de hand van TouchTumbleweed in "Gebruikersreview van de Maand - wat kan er beter?" net aan het reageren in dat topic, want zat niet na te denken en dacht dat het om dit topic ging. Anyway, ik had daar het onderstaande gepost over het maken van tabellen.

Tabellen zijn echt een bitch om met de hand aan te maken in UBB-code, wat ik zelf doe is het volgende:
  • Maak tabel in Excel
  • Kopieer tabel als tekst naar Word (ik doe dit zelf altijd via Notepad, maar kan ook met Paste Special dacht ik)
  • Gebruik Find & Replace in Word om de tabel om te zetten naar UBB-code
Die laatste stap is vrij makkelijk, eerst vervang je ^p met

code:
1
[/td]^p[/tr]^p^p[tr]^p[td]

En daarna vervang je ^t met

code:
1
[/td]^p[td]

Die volgorde is overigens van belang, doordat je met het vervangen van de tabs (^t) ook returns (^p) toevoegt. Alleen de openingstags van de eerste rij en eerste cel in die rij en de closingtags van laatste rij en de laatste cel in die rij gaan dan niet helemaal goed, dus die moet je dan nog even met de hand aanpassen.

Verder moet je dan natuurlijk nog de [table] aan het begin toevoegen en [/table] aan het eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TouchTumbleweed
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Ik vroeg me al af waarom je er nou zo snel met m’n mooie spiekbrief ‘hoe maak ik snel een strakke tabel’ vandoor ging… ik was ‘m net aan het bookmarken.
Gelukkig staat ie hier dan nog. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Waarom werkt bij mij de anchor tag niet bij het maken van een userreview?

Als ik een anchor-tag op het forum neer zet werkt die prima, maar als userreview niet? :?

code:
1
[anchor=inhoudsopgave]

Werkt bijvoorbeeld prima op het forum dan zie je niks:

^^hierboven staat de anchor

Maar als userreview zie ik dit dan staan:
code:
1
~[anchor=inhoudsopgave]

en dan werkt die ook niet.

Waarom? :'(

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

-The_Mask- schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 15:35:
Waarom werkt bij mij de anchor tag niet bij het maken van een userreview?

Als ik een anchor-tag op het forum neer zet werkt die prima, maar als userreview niet? :?

code:
1
[anchor=inhoudsopgave]

Werkt bijvoorbeeld prima op het forum dan zie je niks:

^^hierboven staat de anchor

Maar als userreview zie ik dit dan staan:
code:
1
[anchor=inhoudsopgave]

en dan werkt die ook niet.

Waarom? :'(
Foutje in de Jump? Spatie toegevoegd in de jump code?

code:
1
[anchor=inhoud]

code:
1
[jump=inhoud,ga naar de inhoud]Inhoud[/jump]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee, maar volgens mij maakt dat ook niet uit, zonder zou het volgens mij ook gewoon moeten werken. Nou ja niet echt werken maar zou die het sowieso niet zo mogen weergeven.

Maar niemand anders heeft dit?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Staat gewoon in dit topic:
Kid Jansen schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:57:
...wilde ik even mededelen dat de anchor en jump tags nu ook in reviews werken.

...

Overigens een belangrijk puntje, waar de anchor-sluittag op het forum niet noodzakelijk is, is die dat wel in de reviews, zonder sluittag werkt het niet.
Oftewel:

code:
1
2
3
[jump=testanchor,Test]Test[/jump]

[anchor=testanchor]Test[/anchor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Aha bedankt, kon het met de search niet vinden. Wel een beetje onhandig om twee verschillende standaarden aan te houden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Oh ja klopt, er zat achter mijn inhoud nog een sluittag. Sorry voor mijn onvolledige antwoord.
Gelukkig heeft Kid Jansen het rechtgezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kid Jansen schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 14:50:
[...]

Die grafiekbakker is dan ook niet van Tweakers.net zelf. De tabellen kan je leuke dingen mee doen, maar het wordt nergens op Tweakers.net echt goed uitgelegd, ook niet voor het forum, je hebt alleen maar Overzicht van UBB-codes.

Vooral met rowspan wordt de code van tabellen nogal onoverzichtelijk vind ik zelf:

123
45
67
8910
1112
1314

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
[table border=1]

[tr]
[td rowspan="6"]1[/td]
[td colspan="2"]2[/td]
[td]3[/td]
[/tr]

[tr]
[td colspan="2"]4[/td]
[td]5[/td]
[/tr]

[tr]
[td colspan="2"]6[/td]
[td]7[/td]
[/tr]

[tr]
[td rowspan="3"]8[/td]
[td]9[/td]
[td]10[/td]
[/tr]

[tr]
[td]11[/td]
[td]12[/td]
[/tr]

[tr]
[td]13[/td]
[td]14[/td]
[/tr]

[/table]
Bedankt, begin de UBB eindelijk wat te begrijpen en deze uitleg is perfect, dit onderstaande koste mij maar enkele minuten. :9

AC INPUT
200-240Vac 5A 47-63Hz
DC OUTPUT
+3.3V
+5V
+12V
-12V
+5Vsb
20A
20A
46A
0.3A
2.5A
MAX. POWER
120W
552W
3.6W
12.5W
600W

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Is het mogelijk om verschillende rijen in een tabel verschillende achtergrond kleuren mee te geven? En hoe dan? :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Niet per rij, want de tr-tag heeft geen attributen, dan moet je het per cel doen, dus in de th of td-tags. Uit Tabel 6 in m'n review van de Eizo ColorEdge CG277:

Resolutie
(HxV)
Full
Normal
Enlarged
weergegeven
als resolutie
scaling
factor (H)
weergegeven
als resolutie
scaling
factor (H)
weergegeven
als resolutie
scaling
factor (H)
800x6002560x14403,200800x6001,0001920x14402,400
1024x7682560x14402,5001024x7681,0001920x14401,875
1280x7202560x10802,0001280x7201,0001920x10801,500

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
[table bgcolor=white]

[tr]
[th rowspan="2" bgcolor=#e1e1e1]Resolutie
(HxV)[/th]
[th colspan="2" bgcolor=#e1e1e1][center]Full[/center][/th]
[th colspan="2" bgcolor=#e1e1e1][center]Normal[/center][/th]
[th colspan="2" bgcolor=#e1e1e1][center]Enlarged[/center][/th]
[/tr]

[tr]
[th bgcolor=#e1e1e1]weergegeven
als resolutie[/th]
[th bgcolor=#e1e1e1]scaling
factor (H)[/th]
als resolutie[/th]
factor (H)[/th]
als resolutie[/th]
factor (H)[/th]
[/tr]

[tr]
[td]800x600[/td]
[td bgcolor=#ffccca]2560x1440[/td]
[td]3,200[/td]
[td bgcolor=#c6efce]800x600[/td]
[td bgcolor=#c6efce]1,000[/td]
[td bgcolor=#ffeb9c]1920x1440[/td]
[td]2,400[/td]
[/tr]

[tr]
[td]1024x768[/td]
[td bgcolor=#ffccca]2560x1440[/td]
[td]2,500[/td]
[td bgcolor=#c6efce]1024x768[/td]
[td bgcolor=#ffeb9c]1920x1440[/td]
[td]1,875[/td]
[/tr]

[tr]
[td]1280x720[/td]
[td bgcolor=#ffccca]2560x1080[/td]
[td]2,000[/td]
[td bgcolor=#c6efce]1280x720[/td]
[td bgcolor=#c6efce]1920x1080[/td]
[td bgcolor=#c6efce]1,500[/td]
[/tr]

[/table]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kabels en connectors

code:
1
[anchor=kabels][b]Kabels en connectors[/b][/anchor]

Waarom is dit trouwens in de review onderstreept als een link en op het forum niet. Ik wil het in de review namelijk ook niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Geen idee, maar ik doe zelf altijd zoals hieronder, dan heb je er sowieso geen last van.

code:
1
[anchor=label][/anchor][b]titel[/b]

EDIT: code-tags vergeten

[ Voor 47% gewijzigd door Kid Jansen op 21-05-2015 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:09
Zeg, een aantal UBB tags werken niet in reviews, bijvoorbeeld code en [ hr]. Is dit met opzet gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Binnen Tweakers + Tweakblogs zijn niet alle UBB codes te gebruiken. Ze hebben soms zelfs een ander effect.
Voorbeelden: Foto lightboxes, tabellen, embedded filmpjes.
Het is een kwestie van testen, wat er in jou situatie werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
We zullen de UBB-codes voor reviews uitgebreid behandelen in het nieuwe deel van dit topic dat binnenkort online zal gaan. Tot die tijd kan je specifieke vragen gewoon hier stellen, dan krijg je vrijwel altijd snel antwoord van een ervaren reviewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadIceXIII
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09-2022
Nog een kleine opmerking over de UBB-codes. Het viel me op dat elke regel binnen een tabel niet voorafgegaan mag worden door spaties en tabs. Dat komt de leesbaarheid niet ten goede. Bovendien verschijnt de tabel dan ook niet. Dat zorgde voor aardig wat hoofdbrekens toen ik er vandaag één aan een review wilde toevoegen.

Edit: Het viel me ook op dat de anchor-tag niet goed werkt. In plaats van de positie op te slaan van de regel waarop de anchor-tag staat, wordt in plaats daarvan de regel daarna onthouden. Hierdoor kan je niet goed springen naar posities die je wilt en moet je vreemde capriolen uithalen om in de buurt te komen. Maar misschien doe ik wel iets verkeerd.

Een voorbeeld:

code:
1
[anchor=TotSlot][/anchor][jump=Inhoudsopgave][img title="Keer terug naar de inhoudsopgave."]... URL van het plaatje ...[/img][/jump]

Het bovenstaande werkt niet goed. Als je naar "TotSlot" spring met behulp van een jump-tag dan zie je het plaatje niet.

code:
1
2
3
[anchor=TotSlot][/anchor]

[jump=Inhoudsopgave][img title="Keer terug naar de inhoudsopgave."]... URL van het plaatje ...[/img][/jump]

Je kan het omzeilen door de anchor-tag een aantal regels ervoor te zetten, maar onhandig is het wel.

Je kunt het in actie zien in deze review, die de laatste variant moet gebruiken om de plaatjes te tonen. Bovendien worden er via deze methode twee pixels aan de bovenkant van dat plaatje opgegeten als naar het plaatje springt. Omdat de menubalk van tweakers aan de onderkant een zwart lijntje heeft valt dat in dit geval minder op.

Gebruik ik de eerste methode (dus ik omzeil dan niets), dan is het plaatje niet zichtbaar, want je zit er dan precies onder. ;)

[ Voor 113% gewijzigd door MadIceXIII op 24-08-2015 13:01 ]

Lex Poetelia Papiria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 15:19

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Voor het expliciet invoegen van spatie kun je   gebruiken, voor tabs kun je meerdere spaties gebruiken. Eventueel heb je ook spaties in andere breedtes:  ,   en  .

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadIceXIII
Dirk schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:59:
Voor het expliciet invoegen van spatie kun je   gebruiken, voor tabs kun je meerdere spaties gebruiken. Eventueel heb je ook spaties in andere breedtes:  ,   en  .
Bedankt. Maar het probleem is niet het weergeven van tabs en spaties. Het probleem is dat spaties en tabs die vóór een tags worden geplaatst zorgen dat de tabel niet wordt weer gegeven. Voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[table]
[tr]
[td]Eigenschap[/td]
[td]Omschrijving[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Benodigd besturingssysteem[/td]
[td]Windows Vista, 7, 8, 8.1 en 10[/td]
[/tr]
[/table]

Bovenstaande code werkt wel, maar onderstaande code niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[table]
        [tr]
                [td]Eigenschap[/td]
                [td]Omschrijving[/td]
        [/tr]
        [tr]
                [td]Benodigd besturingssysteem[/td]
                [td]Windows Vista, 7, 8, 8.1 en 10[/td]
        [/tr]
[/table]

De tabel blijft dan onzichtbaar. Inspringen van de code (dus niet de tabelinhoud zelf) kan dus niet. Inspringen maakt je code duidelijker. Zeker als het om ingewikkelde tabellen gaat.

Voor de duidelijkheid: Het anchor-tag probleem staat daar geheel los van.

[ Voor 7% gewijzigd door MadIceXIII op 24-08-2015 14:24 ]

Lex Poetelia Papiria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 15:19

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat klinkt als een bug, kun je daarvoor een topic openen in Stoute Bugs?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadIceXIII
Dirk schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:49:
Dat klinkt als een bug, kun je daarvoor een topic openen in Stoute Bugs?
OK. Zal ik doen.

Edit: Gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door MadIceXIII op 24-08-2015 15:41 ]

Lex Poetelia Papiria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robvdberger
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik hoop hier een antwoord te vinden op de vraag waarom mijn user review de afbeeldingen niet netjes in de tekst toont.

Ik heb drie afbeeldingen toegevoegd aan mijn tekst, alledrie png's en binnen de pixellimieten zoals voorgeschreven. Als ik in de tekst van mijn review de tag [afbeelding1] gebruik, krijg ik niet het plaatje te zien maar '~[afbeelding1]'. Aangezien mijn kennis van ubb code erg gelimiteerd is, kan het vast zijn dat ik iets fout doe, maar ik weet niet wat. zie mijn review voor meer duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:19

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik kan vastleggen hoe de verschillende header-tags (h1 t/m h3) worden weergegeven. In de TS is h1 bijvoorbeeld grote witte tekst op een grijze achtergrond, h2 is grijs, groot en cursief en h3 is bold. Als ik zelf tekst tussen header tags zet ziet het er heel anders uit:

voorbeeld van h1

voorbeeld van h2
voorbeeld van h3
En als ik boven de TS op "bekijk" druk krijg ik wel de tags te zien maar nergens een definitie van opmaak. Ook in de UBB-faq zie ik dit onderwerp nergens terug.

Edit: Raar, hier werkt dit wel... maar ik zie de hele opmaak niet terug in m'n review. Nu staat die nog in preview-mode, ligt het daar aan? :? Of heeft dit weer te maken met verschil in ondersteuning van ubb op forum en reviews?

[ Voor 16% gewijzigd door SnoeiKoei op 18-10-2015 20:42 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Misschien een handige aanvulling:
crisp schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:09:
Nee, er is niet een recent centraal overzicht van tags die werken in reviews. Eigenlijk zou daar eens een (nieuwe) faq voor gemaakt moeten worden waar we naar kunnen linken...

Maar bij deze, deze tags kan je gebruiken als het goed is. Qua parameters zouden ze hetzelfde moeten zijn als op het forum, maar de uiteindelijke opmaak kan afwijken:

b, i, s, u, sub, sup, small, url, quote, q,
list, ul, ol, li, *, offtopic, ot,
abbr, acronym, edit, me,
table, tr, td, th, center, left, right, justify, img,
video, anchor, jump, toc, heading, h1, h2, h3,
email, nohtml, norml, nosmilies, plain

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Omdat ik niet zo direct weet waar ik mijn vraag kwijt kan, dan maar hier:

Hoe kan ik in mijn productreview de [audio] tag gebruiken?

Het gaat om deze link:
https://soundcloud.com/hetgezegde/pebble2-2

En volgens mij werkt de [audio] tag wel in fora (test):

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
HetGezegde schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:54:
Omdat ik niet zo direct weet waar ik mijn vraag kwijt kan, dan maar hier:

Hoe kan ik in mijn productreview de [audio] tag gebruiken?
Momenteel gaat dat niet: [audio]-tag werkt niet in reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Heb er een [video] van gemaakt, maar dan heel breed en smal :) lijkt het ook op een audio file

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  • Laatst online: 06-09-2020
Als ik een produktreview omstreeks december 2016 als preview opsla, kan ik er dan morgen weer mee verder? (is meer werk dan verwacht)

[ Voor 24% gewijzigd door govie op 06-12-2016 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  • Laatst online: 06-09-2020
-The_Mask- schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 18:49:
Dat is o.a. het idee van opslaan als preview. ;)
Thanks! Ik wist het niet zeker en anders zo zonde van al die energie! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Inmiddels is het 3 sterrensysteem in werking. De ts mag daarom een update krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apocalypsa
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-01 15:07
Ik heb een lading chineze koelpastas binnen gekregen en zou hier graag een review over schrijven. Heeft het dan zin om 10+ nieuwe producten aan te maken en losse reviews te schrijven, of kan het beter onder "Merkloze Koelpasta"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-04 11:03
Wie o wie kan mij helpen bij het maken van de terug naar boven link voor in een user review.
Ik heb al gekeken op de pagina van UBB codes. maar ik kom er niet uit.

Bij ieder hoofdstuk wil ik er naast of net er onder een link genaamd terug naar boven maken. Die je terug naar de inhoudsopgave brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ook een anchor tag bij de inhoudsopgave?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Ik heb een review in de preview staan. Is het mogelijk om deze via een link met andere te delen voor proofreading?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 105188 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:15:
Ik heb een review in de preview staan. Is het mogelijk om deze via een link met andere te delen voor proofreading?
Je kunt gewoon copy paste doen. In https://gathering.tweakers.net/forum/myreact notepad kan iemand anders de review lezen. Of via DM sturen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

-The_Mask- schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:43:
[...]

Je kunt gewoon copy paste doen. In https://gathering.tweakers.net/forum/myreact notepad kan iemand anders de review lezen.
Die moet dan wel op jouw scherm met ingelogd account kijken. Ik zou het in SEM zetten dan kan iedereen er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Copy paste naar iemand anders toe en diegene kan hem dan in myreact bekijken zodat het eruit ziet als in een review. Omdat bekijken in Word bijvoorbeeld niet werkt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

-The_Mask- schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:04:
Copy paste naar iemand anders toe en diegene kan hem dan in myreact bekijken zodat het eruit ziet als in een review. Omdat bekijken in Word bijvoorbeeld niet werkt.
Ah zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
Wie kan mij helpen . Ik wil graag een foto gallerij maken in mijn user review. nu moet men voor het openen van fotos iedere link apart op klikken om de foto in het groot te zien. Ik zou graag alle fotos in mijn review naar een gallerij willen linken zoals hier reviews: Google Pixel 3 - Software veel beter dan de hardware

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

victor1701 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 16:31:
Wie kan mij helpen . Ik wil graag een foto gallerij maken in mijn user review. nu moet men voor het openen van fotos iedere link apart op klikken om de foto in het groot te zien. Ik zou graag alle fotos in mijn review naar een gallerij willen linken zoals hier reviews: Google Pixel 3 - Software veel beter dan de hardware
Je bent op zoek naar de Lightbox functionaliteit. Die vraag heb ik vaker binnengekregen en ik zal hier het antwoord plaatsen. Veel succes en reviews worden er op die manier vaak beter van.

Hier is de opzet met lightbox:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[table]
[tr]
[td][url=https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190113.jpg,"pakket 1",pakket][IMG=274,154]https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190113-Small.jpg[/IMG][/url][/td]
[td][url=https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190131.jpg,"pakket 2",pakket][IMG=274,154]https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190131-Small.jpg[/IMG][/url][/td]
[/tr][tr]
[td][url=https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190252.jpg,"pakket 3",pakket][IMG=274,154]https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190252-Small.jpg[/IMG][/url][/td]
[td][url=https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190330.jpg,"pakket 4",pakket][IMG=274,154]https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190330-Small.jpg[/IMG][/url][/td]
[/tr][/table]

Afbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190113-Small.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190131-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190252-Small.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190330-Small.jpg

Tabel zonder lightbox, maar met een zwarte rand (niet te zien in een DM, wel op fora en reviews).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[table][bgcolor=black]
[tr]
[td][url=https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190113.jpg][IMG=274,154]https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190113-Small.jpg[/IMG][/url][/td]
[td][url=https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190131.jpg][IMG=274,154]https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190131-Small.jpg[/IMG][/url][/td]
[/tr][tr]
[td][url=https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190252.jpg][IMG=274,154]https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190252-Small.jpg[/IMG][/url][/td]
[td][url=https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190330.jpg][IMG=274,154]https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190330-Small.jpg[/IMG][/url][/td]
[/tr][/table]

Afbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190113-Small.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190131-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190252-Small.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190330-Small.jpg

Foto's zonder tabel:

code:
1
2
[url=https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190113.jpg][IMG=274,154]https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190113-Small.jpg[/IMG][/url][url=https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190131.jpg][IMG=274,154]https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190131-Small.jpg[/IMG][/url]
[url=https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190252.jpg][IMG=274,154]https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190252-Small.jpg[/IMG][/url][url=https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190330.jpg][IMG=274,154]https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190330-Small.jpg[/IMG][/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dit en andere topics plat gezocht naar het antwoord op mijn vraag, maar helaas zonder resultaat...
Wie weet de UBB code die ik in een review moet gebruiken om alleen de actuele laagste prijs in pricewatch weer te geven? Niet de tekst met link naar de pricewatch, maar enkel de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Peatsmoke schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:16:
Dit en andere topics plat gezocht naar het antwoord op mijn vraag, maar helaas zonder resultaat...
Wie weet de UBB code die ik in een review moet gebruiken om alleen de actuele laagste prijs in pricewatch weer te geven? Niet de tekst met link naar de pricewatch, maar enkel de prijs?
Enkel de prijs is niet mogelijk voor zover ik weet. Indien je de tekst met link gebruikt kan de lezer wel de laagste prijs zien door met de muis over de link te gaan.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Oke... dank je, dan moet ik die maar gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Wiethoofd schreef op zondag 5 oktober 2014 @ 00:47:
Dit topic is volgens mij lang geleden opgezet om ideeën te verzamelen over wat er in een productreview zou moeten staan, wat UBB-tags uit te leggen (support op forum/frontpage is nog steeds verschillend).

Ik ben voor een nieuwe TS die info uit dit topic als mogelijk basis gebruikt in een nieuw jasje te zien om zo een 'final' versie van deze draft te worden ;)
Ik zie dat je nog regelmatig actief bent, vandaar even een bump van deze reactie.
Zou je bij alle uitgeschreven tips een Pinned Post kunnen maken? Deze optie is redelijk nieuw, maar vooral in dit topic erg handig. Door dit te doen bij een aantal berichten, kun je eenvoudig door dit topic heen scrollen met de TS + alle tips.

Hier zijn mijn suggesties om te voorzien van een Pinnen bericht (het kan zijn dat een gedeelte al is opgenomen in de TS):De onderstaande tip is meer voor de @Moonsugar (vanwege dit topic) en bureau gekkigheid, zodat dit topic beter te vinden is voor beginnende reviewers of reviewers die verbeteringen willen doorvoeren in hun reviews:
mvh in "Handleiding "User Productreview" (draft)"

Dit viel nog op in de TS:
Dit is al een jaar of 10 niet meer mogelijk (sinds de overgang naar Tweakers 7) voor beoordelingen op User reviews. Je kunt dit wel toepassen op het product:
1 Ster: Zeer slordige en onvolledige review met gebrekkige onderbouwing.
2 Sterren: (Matige) review met onvolledige beargumentatie.
3 Sterren: Korte en bondige review met degelijke beargumentatie en een nette layout
4 Sterren: Goed verzorgde review, goede onderbouwing en uitgebreid omschreven ervaringen
5 Sterren: De krenten in de pap. Bijzonder uitgebreide reviews van zeer hoog niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
@Rooieduvel
Kiswum schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:13:
[...]

Je bent op zoek naar de Lightbox functionaliteit. Die vraag heb ik vaker binnengekregen en ik zal hier het antwoord plaatsen. Veel succes en reviews worden er op die manier vaak beter van.

Hier is de opzet met lightbox:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[table]
[tr]
[td][url=https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190113.jpg,"pakket 1",pakket][IMG=274,154]https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190113-Small.jpg[/IMG][/url][/td]
[td][url=https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190131.jpg,"pakket 2",pakket][IMG=274,154]https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190131-Small.jpg[/IMG][/url][/td]
[/tr][tr]
[td][url=https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190252.jpg,"pakket 3",pakket][IMG=274,154]https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190252-Small.jpg[/IMG][/url][/td]
[td][url=https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190330.jpg,"pakket 4",pakket][IMG=274,154]https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190330-Small.jpg[/IMG][/url][/td]
[/tr][/table]

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Tabel zonder lightbox, maar met een zwarte rand (niet te zien in een DM, wel op fora en reviews).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[table][bgcolor=black]
[tr]
[td][url=https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190113.jpg][IMG=274,154]https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190113-Small.jpg[/IMG][/url][/td]
[td][url=https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190131.jpg][IMG=274,154]https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190131-Small.jpg[/IMG][/url][/td]
[/tr][tr]
[td][url=https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190252.jpg][IMG=274,154]https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190252-Small.jpg[/IMG][/url][/td]
[td][url=https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190330.jpg][IMG=274,154]https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190330-Small.jpg[/IMG][/url][/td]
[/tr][/table]

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Foto's zonder tabel:

code:
1
2
[url=https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190113.jpg][IMG=274,154]https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190113-Small.jpg[/IMG][/url][url=https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190131.jpg][IMG=274,154]https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190131-Small.jpg[/IMG][/url]
[url=https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190252.jpg][IMG=274,154]https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190252-Small.jpg[/IMG][/url][url=https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190330.jpg][IMG=274,154]https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190330-Small.jpg[/IMG][/url]

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik zie dat rooieduvel een andere aanpak heeft met het mooi neerzetten van te openen foto's in een review. Kijk maar eens naar zijn laatste review. Je ziet gewoon geen tabel meer. Ik vind het erg strak staan. Ik vraag me af hoe hij dat heeft gedaan en of ik dat ook zou kunnen.

Nvidia GeForce RTX 3070 Ti Founders Edition review door Rooieduvel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

victor1701 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:30:
@Rooieduvel

[...]

Ik zie dat rooieduvel een andere aanpak heeft met het mooi neerzetten van te openen foto's in een review. Kijk maar eens naar zijn laatste review. Je ziet gewoon geen tabel meer. Ik vind het erg strak staan. Ik vraag me af hoe hij dat heeft gedaan en of ik dat ook zou kunnen.

Nvidia GeForce RTX 3070 Ti Founders Edition review door Rooieduvel
Ik verwacht dat RD de opmaak gebruikt zonder tabel (niet te zien op het forum).
Probeer maar eens uit in een test-review. Op een smartphone komen de foto's netjes onder elkaar. Op een desktop komt het in een groepje van 4 foto's:

code:
1
2
[url=https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190113.jpg,"pakket 1",pakket][IMG=274,154]https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190113-Small.jpg[/IMG][/url][url=https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190131.jpg,"pakket 2",pakket][IMG=274,154]https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190131-Small.jpg[/IMG][/url]
[url=https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190252.jpg,"pakket 3",pakket][IMG=274,154]https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190252-Small.jpg[/IMG][/url][url=https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190330.jpg,"pakket 4",pakket][IMG=274,154]https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/CAT_S41/IMG_20170926_190330-Small.jpg[/IMG][/url]

Dit stukje code zorgt voor de naam van de foto en de categorie waar de foto bij hoort.
"pakket 1",pakket

Edit: Lightbox toegevoegd en tabel weggelaten.

[ Voor 6% gewijzigd door Kiswum op 16-09-2022 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
Kiswum schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:40:
[...]

Ik verwacht dat RD de opmaak gebruikt zonder tabel (niet te zien op het forum).
Probeer maar eens uit in een test-review. Op een smartphone komen de foto's netjes onder elkaar. Op een desktop komt het in een groepje van 4 foto's:
Oh ik zie het ach dat was ik helemaal vergeten. Ik gebruik de tabel sinds je mij er op gewezen hebt hoe ik het moet doen. Ben ik je nog steeds dank baar voor. Ik probeer nu de code [bgcolor] te gebruiken. maar het werkt niet of ik doe het niet goed. Ik probeer de grijze achtergrond weg te laten zodat het nog strakker er uit ziet. Als dat ubehaupt wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

victor1701 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:47:
[...]

Oh ik zie het ach dat was ik helemaal vergeten. Ik gebruik de tabel sinds je mij er op gewezen hebt hoe ik het moet doen. Ben ik je nog steeds dank baar voor. Ik probeer nu de code [bgcolor] te gebruiken. maar het werkt niet of ik doe het niet goed. Ik probeer de grijze achtergrond weg te laten zodat het nog strakker er uit ziet. Als dat ubehaupt wel mogelijk is.
Kijk daar doen wij het allemaal voor: een mede Tweaker verder helpen en zijn/haar review naar wens in te laten stellen.

Volgens mij werkt bgcolor niet in reviews, ze werken wel weer in blogs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
Kiswum schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:49:
[...]

Kijk daar doen wij het allemaal voor: een mede Tweaker verder helpen en zijn/haar review naar wens in te laten stellen.

Volgens mij werkt bgcolor niet in reviews, ze werken wel weer in blogs.
Ik ben er bijna. Ik heb de achtergrond kleur wit gekregen en de buitenste tabel lijn ook wit. Hierdoor zie je bijna niet meer dat het een tabel is.

Ik heb de onderstaande code gebruikt

[table bgcolor=white bordercolor=white]

Er blijft nog een heel licht grijs horizontaal lijntje over tussen de bovensten en de daaronder liggende fotos. Deze heb ik nog niet weg gekregen zelfs niet na te raadplegen van diverse websites. Zie foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJR0L1zfyozYYfEMSnBkahZJZXs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L82eeNID0jXYNUpqvKRbuNir.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooieduvel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-05 21:55

Rooieduvel

Reviewer of all things...

Ik gebruik inderdaad geen tabel maar puur de lightbox. Wel heb ik de plaatjes zo geschaald (met width en height) dat er 2 afbeeldingen naast elkaar komen te staan. Daarna een enter geven en je krijgt een mooi geheel. :) Dank voor het compliment trouwens @victor1701 :D

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
Rooieduvel schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:17:
Ik gebruik inderdaad geen tabel maar puur de lightbox. Wel heb ik de plaatjes zo geschaald (met width en height) dat er 2 afbeeldingen naast elkaar komen te staan. Daarna een enter geven en je krijgt een mooi geheel. :) Dank voor het compliment trouwens @victor1701 :D
Open eens je eigen review in een browser op je eigen telefoon. Dan zie je dat de ruimte wat smaller is geworden voor je review. Het begint al bij de pluspunten en minpunten van je product. Deze staan niet meer naast elkaar maar onder elkaar. Dit gebeurt helaas ook met de fotos in je hoofdstuk unboxing. Vandaar dat ik enige tijd geleden op zoek ging naar een mogelijkheid toch de fotos naast elkaar te houden zelfs in de mobiele web versie van tweakers.

Als je fotos in een tabel plaatst blijven de fotos wel netjes naast elkaar staan. En krimpen je fotos samen met de tabel naar een formaat wat wel past in de mobiele website van tweakers. Alleen zelf vind ik het best wel lastig om het tabel te maken en bewaar ik altijd een voorbeeld in txt formaat op mijn desktop. Voor een volgende review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooieduvel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-05 21:55

Rooieduvel

Reviewer of all things...

Hmm, kijk zelf amper op GSM maar is wel iets om te onthouden. zal er eens induiken inderdaad. :)

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Vraagje over reviews, ik ben momenteel met een bezig en die staat nog in preview modus.
Hierin werk ik veel met tabellen om zo een afbeelding mooi naast de tekst te krijgen, alleen zag ik tot mijn grote teleurstelling dat dit niet zo fijn en goed werkt voor de mobiele weergave. Hebben jullie hiervoor nog tips of is het gebruik van tabellen op deze manier eerder een no-go? :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• victor1701
G_Dragon schreef op maandag 20 februari 2023 @ 08:22:
Vraagje over reviews, ik ben momenteel met een bezig en die staat nog in preview modus.
Hierin werk ik veel met tabellen om zo een afbeelding mooi naast de tekst te krijgen, alleen zag ik tot mijn grote teleurstelling dat dit niet zo fijn en goed werkt voor de mobiele weergave. Hebben jullie hiervoor nog tips of is het gebruik van tabellen op deze manier eerder een no-go? :D
Best lastig ik zat er met mijn laatste review ook mee te porren. De vraag is in hoeverre wil je het in een mobiele versie in zijn geheel laten passen. Want op de mobiele versie verlies je al gauw 30 % aan breedte in je review. Je tekst en fotos worden automatisch enigzins daarop aangepast. Maar een tabel heeft gefixde breedtes en hoogtes. Daar kan de mobiele browser volgens mij weinig mee behalve er schuifbalken bij zetten. Ik heb er destijds met de paar tabellen die ik in mijn review had geplaatst zoveel mogelijk rekening mee geprobeerd te houden.

In andere woorden je kunt dan geen tabellen maken die ver in de breedte lopen want dan krijg je in de mobiele browser flinke schuifbalken bij. Anderzijds gaat de mobiele browser de ruimtes tussen woorden en of getallen verminderen om het zoveel mogelijk passend te maken. Hoeveel waarde moet je hechten aan het goed laten uitkomen van je review in de mobiele browser. Ik weet zelf niet zo goed hoeveel mensen reviews lezen op hun telefoon?

Ik heb er zelf wel rekening mee gehouden maar bij 2 tabellen kon ik niet anders en daar staan schuifbalken bij als je het gaat bekijken in de mobiele browser.

Ik heb wel veel tijd gestoken om mijn fotos wel degelijk uit te laten zien in de mobiele browser door miniatuur versies van de fotos in een tabel te zetten en maximaal 2 naast elkaar en iedere miniatuur foto maximaal 285 pixels breedt te laten zijn anders gaat het mis. Met een truc door op de een miniatuur foto te klikken krijg je de fotos in het groot te zien.

Ik hoop dat je iets passend kunt vinden. Succes met je review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

victor1701 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:06:
[...]

Best lastig ik zat er met mijn laatste review ook mee te porren. De vraag is in hoeverre wil je het in een mobiele versie in zijn geheel laten passen. Want op de mobiele versie verlies je al gauw 30 % aan breedte in je review. Je tekst en fotos worden automatisch enigzins daarop aangepast. Maar een tabel heeft gefixde breedtes en hoogtes. Daar kan de mobiele browser volgens mij weinig mee behalve er schuifbalken bij zetten. Ik heb er destijds met de paar tabellen die ik in mijn review had geplaatst zoveel mogelijk rekening mee geprobeerd te houden.

In andere woorden je kunt dan geen tabellen maken die ver in de breedte lopen want dan krijg je in de mobiele browser flinke schuifbalken bij. Anderzijds gaat de mobiele browser de ruimtes tussen woorden en of getallen verminderen om het zoveel mogelijk passend te maken. Hoeveel waarde moet je hechten aan het goed laten uitkomen van je review in de mobiele browser. Ik weet zelf niet zo goed hoeveel mensen reviews lezen op hun telefoon?

Ik heb er zelf wel rekening mee gehouden maar bij 2 tabellen kon ik niet anders en daar staan schuifbalken bij als je het gaat bekijken in de mobiele browser.

Ik heb wel veel tijd gestoken om mijn fotos wel degelijk uit te laten zien in de mobiele browser door miniatuur versies van de fotos in een tabel te zetten en maximaal 2 naast elkaar en iedere miniatuur foto maximaal 285 pixels breedt te laten zijn anders gaat het mis. Met een truc door op de een miniatuur foto te klikken krijg je de fotos in het groot te zien.

Ik hoop dat je iets passend kunt vinden. Succes met je review.
Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Het is dat ik nu niet kan kijken op mijn mobiel, maar ik heb zojuist bij mijn tabellen de ''width='' weggehaald in de hoop dat hij voor de mobiele versie automatisch de juiste maat pakt want op de desktopversie zie ik nu geen verschil in mijn review :D. Mocht dit werken of wel iets anders, dan zal ik dit zeker laten weten.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Pagina: 1 2 3 Laatste