Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-05 01:45
renedis schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:32:
FEC betekent "Forward Error Correction". De juiste instelling zorgt er voor dat je minder "Continuity counter errors" krijgt en je video/audio synchroon loopt. Als deze instelling op "auto" staat kan je configuratie er langer over doen om dit recht te trekken. Hier een stukje uitgelegd maar dan enkel voor audio, en hier een stukje wikipedia.

HorEPGd geeft mij 7 dagen, dat is hetgeen wat ik heb ingesteld. Ik heb geen idee wat de max is. Zie screenshot hier boven.
Begrijp ik het goed dat als deze op auto stond en de muxes uiteindelijk met FEC 3/5 terug te vinden zijn in de GUI dat het nog eens handmatig op 3/5 zetten en opslaan het toch nog verbeterd?

Heb linkje niet gevolgd nog aangezien ik het idee had dat FEC uitgelegd werd maar dat is me wel duidelijk n.a.v. je toelichting. Als ik het goed begrijp wordt je qua configuratie soort van misleid dan, config auto en een gui die 3/5 laat zien is dus eigenlijk niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
renedis schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:32:
[...]
Yes, het werkt zoals het hoort. Ik krijg 7 dagen aan informatie binnen met de dag van vandaag meegerekend. Zoals eerder gezegd moest ik wel (ivm 4.3-dev TVHeadend) mijn GUI authenticatie toegang op "plain" zetten bij: Configuration-->general-->base - Authentication type.
Heb mijn probleem ontdekt door horepg te debuggen:
  • De HTTP 500 fouten
  • Kanaal namen matchen niet 100% met horizon data
Het tweede is lastig op te lossen (namen aanpassen in tvheadend is vrij veel werk maar waarschijnlijk moet ik daar maar aan beginnen).

Mijn kanalen hebben "[naam] (HD)" als naam en Horizon/horepg zoekt op "[naam] HD"…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-05 21:35
Dat punt met die namen is al eerder opgemerkt. Dat komt alleen voor als je niet de namen van het DVB-C netwerk gebruikt. Het idee is juist dat je zo min mogelijk hoeft in te stellen. Misschien moet die match wat fuzzy gemaakt worden.

Er is een known issue met basic authentication in TVHeadend en horepg. De work around is dus dat uit zetten. Ik heb nog geen fix daarvoor, ik weet niet precies wat aangepast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
gibraltar schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:04:
Dat punt met die namen is al eerder opgemerkt. Dat komt alleen voor als je niet de namen van het DVB-C netwerk gebruikt. Het idee is juist dat je zo min mogelijk hoeft in te stellen. Misschien moet die match wat fuzzy gemaakt worden.
Zo min mogelijk instellen is een goede optie!

Voor mij was het (achteraf) alleen onduidelijk waarom er maar voor een deel van de zenders EPG geladen werd. Fuzzy gedrag is moeilijk en speelt ook al in TVheadend wanneer je van service -> channel mapt (map all services).

De eerdere aanpak van het een handmatige mapping was ook niet ideaal. Alle kanalen laden is ook niet ideaal (teveel data).

Fuzzy mapping (edit distance) voldoet voor mij voor bijna alle zenders denk ik. De uitzondering is Discovery (heet bij mij Discovery Channel).

Een JSON dumpen als er geen settings file is is voor mij de makkelijkstee optie.
Er is een known issue met basic authentication in TVHeadend en horepg. De work around is dus dat uit zetten. Ik heb nog geen fix daarvoor, ik weet niet precies wat aangepast is.
Bij mij lijkt het issue alleen wanneer digest authenticatie aanstaat (de default nu) te spelen. Als basic auth aanstaat werkt het. Voor digest auth moet je met requests net wat andere parameters doorgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-05 22:53
schumi2004 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 19:00:
[...]

Begrijp ik het goed dat als deze op auto stond en de muxes uiteindelijk met FEC 3/5 terug te vinden zijn in de GUI dat het nog eens handmatig op 3/5 zetten en opslaan het toch nog verbeterd?

Heb linkje niet gevolgd nog aangezien ik het idee had dat FEC uitgelegd werd maar dat is me wel duidelijk n.a.v. je toelichting. Als ik het goed begrijp wordt je qua configuratie soort van misleid dan, config auto en een gui die 3/5 laat zien is dus eigenlijk niet zo?
In jouw log kwam het volgende naar voren:
code:
1
2
3
2018-10-27 00:03:36.712 TS: Ziggo/610.75MHz/RTL 4 HD: H264 @ #2001 Continuity counter error (total 1)
2018-10-27 00:03:36.760 mpegts: mux 474MHz in Ziggo old params DVB-C freq 474000000 sym 6875000 mod QAM/64 fec AUTO (00020000)
2018-10-27 00:03:36.760 mpegts: mux 474MHz in Ziggo new params DVB-C freq 474000000 sym 6875000 mod QAM/64 fec 3/5 (00020000)

Dit betekent dat je 474 MHz + onderliggende muxes op AUTO staan. Daarbij zie je daar boven direct een Continuity counter error tevoorschijn komen. Let wel, deze errors zullen eens in de zoveel tijd voorkomen door minder optimale verbinding (slechte coax kabel oid).
ANdrode schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 19:33:
[...]
Mijn kanalen hebben "[naam] (HD)" als naam en Horizon/horepg zoekt op "[naam] HD"…
Je kan bij je channels ook een "Tidy" uitvoeren waardoor de HD benaming verdwijnt. Op deze manier matcht horEPG je HD kanaal ook met het SD kanaal, maar dit maakt niet uit want die gids is hetzelfde.
Nadeel is wel dat je ook in Kodi geen HD benaming meer hebt. Je kan in Kodi instellen dat je "Use backend channel numbers" gebruikt. Zo heb je logischerwijs je HD kanalen op 1 2 3 4 etc.

Je kan eventueel ook nog "merge same name" of "use fuzzy mapping" proberen. Echter heb ik daar geen ervaring mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vi6Gvi4bsuS7Ou1rO0HzV9mI/full.png

[ Voor 33% gewijzigd door renedis op 29-10-2018 01:05 . Reden: typo's en plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:48
Ik heb een soortgelijk probleem met horepg, ik kijk nog naar SD-kanalen en die worden dus ook niet gemapped op de EPG-data van Horizon, want die zijn (vrijwel allemaal) voorzien van een ' HD'-suffix.

Een beetje fuzzy-logic in horepg zoals hierboven al door @gibraltar wordt aangekaart zou mij wel helpen.

Nu kan ik de HD-kanalen in TVH wel weer aanzetten, daardoor de EPG binnentrekken die zelf mappen op de SD-kanalen, maar ik had juist die kanalen uitgezet om m'n predictive tuning een beetje te helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
renedis schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 01:01:
[...]
Je kan eventueel ook nog "merge same name" of "use fuzzy mapping" proberen. Echter heb ik daar geen ervaring mee.
Ik heb zowel de SD als de HD streams. Daarom wil ik merge same name of fuzzy technieken eigenlijk niet proberen.

Achteraf in tvheadend de mapping maken is niet ideaal maar zou voor mij werken. Bij mij werkt de mapping met picons ook (naam gebaseerde picons in linuxserver/tvheadend image).

Eigenlijk zou ik dezelfde transformatie voor de namen willen gebruiken. Dat gaat bij mij waarschijnlijk goed voor alles behalve discovery channel ('discovery' in horizon data).

edit:
De transformatie van picons is een set vieze regular expressions. Hoop dat daar ergens een mooiere implementatie van is :+

edit2:
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
// tvheadend:src/channels.c
static char * svcname_picons(const char *svcname)
{
  const char *s;
  char *r, *d;
  int count;
  char c;

for (s = svcname, count = 0; *s; s++) {
    c = *s;
    if (c == '&' || c == '+' || c == '*')
      count++;
  }
  r = d = malloc(count * 4 + (s - svcname) + 1);
  for (s = svcname; *s; s++) {
    c = *s;
    if (c == '&') {
      d[0] = 'a'; d[1] = 'n'; d[2] = 'd'; d += 3;
    } else if (c == '+') {
      d[0] = 'p'; d[1] = 'l'; d[2] = 'u'; d[3] = 's'; d += 4;
    } else if (c == '*') {
      d[0] = 's'; d[1] = 't'; d[2] = 'a'; d[3] = 'r'; d += 4;
    } else {
      if (c >= 'a' && c <= 'z')
        *d++ = c;
      else if (c >= 'A' && c <= 'Z')
        *d++ = c - 'A' + 'a';
      else if (c >= '0' && c <= '9')
        *d++ = c;
    }
  }
  *d = '\0';
  return r;
}

[ Voor 45% gewijzigd door ANdrode op 29-10-2018 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-05 21:35
Is er eigenlijk een reden om de namen aan te passen zoals ze op het DVB-C netwerk zijn? Omdat het mooier staat wellicht?

Op dit moment is het als filter ingericht omdat voor alle kanalen zoveel data ophalen niet echt netjes is. Die 500 error is ook al een teken dat je met deze tool voorzichtig moet zijn. Eigenlijk wil ik nog een keer inbouwen dat er een verschil in frequentie van refreshen gedaan wordt op basis voor hoeveel dagen het vooruit is.

Maar een goede suggestie voor dit probleem is welkom. Eventueel configuratie voor mensen die zelf de namen van de kanalen aanpassen lijkt me ook nog wel geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
gibraltar schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:30:
Is er eigenlijk een reden om de namen aan te passen zoals ze op het DVB-C netwerk zijn? Omdat het mooier staat wellicht?
Mijn kanalen worden via een m3u geimporteerd die automatisch opnieuw geladen wordt. Daardoor is het niet praktisch om kanalen van naam te veranderen.

Ik heb eerder met de hand kanalen toegevoegd maar dit wordt nogal veel werk :)
Op dit moment is het als filter ingericht omdat voor alle kanalen zoveel data ophalen niet echt netjes is. Die 500 error is ook al een teken dat je met deze tool voorzichtig moet zijn. Eigenlijk wil ik nog een keer inbouwen dat er een verschil in frequentie van refreshen gedaan wordt op basis voor hoeveel dagen het vooruit is.
Het gaat heel hard. Ik heb een soortgelijke tool op een gegeven moment omgebouwd naar asyncio (met aiohttp). Daardoor kon je makkelijk heel veel requests gaan doen.

Daar heb ik toen maar throttling en exponential backoff (delay * 2 bij elke fout, na elke goede respnse terug naar default) aan toegevoegd. HTTP 500's komen nie t heel vaak voor.
Maar een goede suggestie voor dit probleem is welkom. Eventueel configuratie voor mensen die zelf de namen van de kanalen aanpassen lijkt me ook nog wel geschikt.
In mijn geval is het issue verdwenen als er op dezelfde manier gematched wordt als bij bijvoorbeeld picons. Daar worden spaties en niet-alfanumerieke karakters (buiten +/-/*) genegeerd. Maar met een json bestand dat ik kan aanpakken is mijn issue ook opgelost.

Als ik direct dvb-c gebruikte dan was ik voor de defaults gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-05 22:53
Wellicht in overvloed maar ik had een Ziggo medewerker aan de lijn die mij wees op de FTA kanalen.

Encrypted kanalen:
Totaal: 318 zenders
474 MHz
5555
Symbol rate: 6875
QAM/64
FEC: 3/5

FTA:
Totaal: 108 zenders
474 MHz
4444
Symbol rate: 6875
QAM/64
FEC 3/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Ziggo heeft hier in de regio onderhoud gepleegd en daardoor is mijn TVH-setup ontregeld.

Onder muxes staan er een aantal met een scan resultaat 'FOUT' en ik heb de nieuwe services wel weer gevonden, maar ze zitten op een andere/nieuwe mux, dus heel veel nieuwe duplicaten. Is er een handigheid voor om dit op te schonen?

Of het het handigst om alles weg te gooien en opnieuw te scannen? Gek genoeg worden de 'oude' services nog wel 'gezien' door TVH, dus aan de maintenance optie 'Remove unseen' heb ik niets.

Edit: Ik dacht: Ik begin opnieuw en probeer meteen de hierboven genoemd mux voor de nieuwe scan, maar die doet 't niet voor mij. |:( Ik hou nog wel ff vast aan mijn oude mux.

[ Voor 14% gewijzigd door RudolfR op 14-11-2018 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 11:17
TonVH schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 11:25:
Wie kan mij helpen om TVHeadend i.c.m. Ziggo werkend te krijgen? Bijv. via Teamviewer.

Ik heb al geprobeerd met de default instelling, vervolgens deze aangepast conform de Ziggo opgave op hun website (Freq. 164, Symbol 6900, Qam64), vervolgens alles handmatig (via Expert instelling) ingegeven maar ik krijg geen TV-kanalen te zien. Zie ook bijlage.

Ik gebruik een Synology DS418 (=RTD1296) met TVH 4.2.6-13 (hoger kan ik niet vinden).

Wie heeft de oplossing?

[Afbeelding]
Ik ben nu ook aan het worstelen om tvheadend met Ziggo (Zuid-Holland) aan de praat te krijgen.

ik heb al verschillende sets geprobeerd
netwerkID: 4444, 5555,43146
frequentie: 474000000 Hz, 164000000 Hz
Connections: 6875000, 6900000 Sym/s ( baud = 1000 x Sym/s toch?)
Modulation QAM/64

Welke instellingen werkten uiteindelijk voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mad_Cow schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 07:31:
[...]

Ik ben nu ook aan het worstelen om tvheadend met Ziggo (Zuid-Holland) aan de praat te krijgen.

ik heb al verschillende sets geprobeerd
netwerkID: 4444, 5555,43146
frequentie: 474000000 Hz, 164000000 Hz
Connections: 6875000, 6900000 Sym/s ( baud = 1000 x Sym/s toch?)
Modulation QAM/64

Welke instellingen werkten uiteindelijk voor jou?
Settings lijken goed. Hoe is je setup, je gebruikt Oscam neem ik aan?

schumi2004 in "[TV Headend] Het grote TV Headend topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
TVHeadend werkend krijgen is m.i. inderdaad een groot drama. Uiteindelijk heb ik (Almere) e.e.a. werkend gekregen. Zie bijgaande instellingen. Alle anderen werden (soms na lange tijd) aut. gevonden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vsv9Ws306TYqVjQ8bjpMIUKp/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xzzq7VI60Ixg5NouRiWxfY3n/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
TonVH schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:33:
TVHeadend werkend krijgen is m.i. inderdaad een groot drama. Uiteindelijk heb ik (Almere) e.e.a. werkend gekregen. Zie bijgaande instellingen. Alle anderen werden (soms na lange tijd) aut. gevonden

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind het drama gehalte wel meevallen eerlijk gezegd maar ik heb dan ook geen volledig beeld van de setup maar opzich is het geen rocket science.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Ik ben niet de enige die het installeren van TVHeadend als een drama omschrijft. Een van de belangrijkste oorzaken is het ontbreken van een (up-to-date!) stappenplan en het hoge hobbyisme gehalte van het product. Daar waar andere producten met een paar point-and-clicks uit de doos werken moet elke gebruiker hier telkens zelf alles uitzoeken.

Als iemand er een leuk uitziend pakket van zou maken en dat bijgewerkt houdt dan zou het zelfs een commercieel succes kunnen zijn.

Maar als je het eenmaal werkend heb gekregen (en de provider niks wijzigt) dan is het een perfect werkend product.

PS: een groot deel van de problemen zou al opgelost worden als TVH zelf gewoon alles scant en op basis daarvan de juiste instellingen zoekt. Zo doen bijv. TV-Mosaic en EyeTV het.

[ Voor 13% gewijzigd door TonVH op 23-11-2018 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
RudolfR schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:18:
Ik zit in dezelfde regio als remcoXP en ik zie dezelfde melding.

Ik krijg alleen muxes en services als ik deze info gebruik:
43146
164000000
6900000
QAM/64
AUTO

Die informatie lijkt ook nog steeds gewoon te werken.
Deze combi ook geprobeerd @Mad_Cow?
Die doet 't hier in de regio nog wel. (Ook ZH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
RudolfR schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 20:08:
[...]

Deze combi ook geprobeerd @Mad_Cow?
Die doet 't hier in de regio nog wel. (Ook ZH)
@schumi2004 @RudolfR Thanks. Helaas werken die settings ook niet.
Ik draai geen OSCam, alleen FTA kanalen zoek ik dus.

Ik draai nu tvheadend in een Docker op mijn NAS. Ik ga ook eens proberen om het als package te installeren (zonder Docker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Welk image gebruik je? Wat voor tuner?
HDHomeRun Extend werkt hier prima in docker. Wel met net=host, uiteraard.

Tuner(s) wel gekoppeld aan het 'Ziggo' netwerk?

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
version: '2'

volumes:
  tvheadend-pvr:
    driver: nfs
    driver_opts:
      share: "192.168.1.60:/tank/media/pvr" 

services:
  tvheadend:
    image: linuxserver/tvheadend:latest
#    image: linuxserver/tvheadend:107
    environment:
      - PUID=1000
      - PGID=1000
      - TZ=Europe/Amsterdam
    volumes:
      - tvheadend-pvr:/mnt/pvr
      - /home/tvheadend/:/config
    ports:
     - 9981:9981
     - 9982:9982
    network_mode: host
    restart: always

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:53
@Mad_Cow Hier in de regio Rotterdam is een week geleden een aardige verandering doorgevoerd in het Ziggo netwerk (ex-UPC gebied). Mijn schoonvader neemt programma's nog analoog op maar dat signaal is niet langer beschikbaar. Zelf kijk ik TV via een HDHomeRun Extend en TVHeadEnd. Ik heb mijn netwerk id op 4444 staan maar de gevonden services daar klopten niet meer. Zo zat NPO 1 HD voorheen op 252MHz maar nu zit in hij NID 4444 op zowel 386MHz en 642MHz. Ik heb na flink wat uitzoeken in TVHeadEnd alle kanalen en services verwijderd en daarna een nieuwe netwerk scan voor 4444 geforceerd. Dit leverde de nieuwe services op waarmee ik daarna weer de kanalen opnieuw heb aangemaakt (Services -> Geselecteerde koppelen).

Kan TVHeadEnd ook services die niet meer bestaan automatisch verwijderen? Wel suf dat ik dit handmatig moest doen. Aan de andere kant komen dit soort aanpassingen van het netwerk ook niet zo heel vaak voor natuurlijk..

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
RichieB schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 15:10:
Kan TVHeadEnd ook services die niet meer bestaan automatisch verwijderen? Wel suf dat ik dit handmatig moest doen. Aan de andere kant komen dit soort aanpassingen van het netwerk ook niet zo heel vaak voor natuurlijk..
Volgens mij wel (in UI met advanced aan - maar dat heb je waarschijnlijk al in verband met de CA tab):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZDOuZ3xRYd4GZbSYSJbzpGiU/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ja, die opties zag ik later ook. Maar waf gebeurt er dan met kanalen die gebruik maken van de oude services? Verdwijnen die of worden die omgezet naar de nieuwe services met dezelfde naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
Na wat mails met Synology blijkt dat de 18-series bassen geen officiële dtv dongle support meer hebben 😭.

Ook in de officiële Synology DS video station worden geen kanalen gevonden. Ben bang dat het niet gaat lukken. Misschien toch eens kijken naar zo'n homerun ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
RichieB schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 15:59:
Ja, die opties zag ik later ook. Maar waf gebeurt er dan met kanalen die gebruik maken van de oude services? Verdwijnen die of worden die omgezet naar de nieuwe services met dezelfde naam?
In mijn geval worden de nieuwe services gemaakt door map services. Met hoe dit precies gaat heb ik geen ervaring - wanneer ik "verkeerde" channels of services heb negin ik helemaal overnieuw door network/muxes te verwijderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
@RichieB

Volgens mij verdwijnen die services dan gewoon; maar bij mij werden ze nooit 'unseen'.
Ik had dus niets aan die functie van TVH en heb 't ook met de hand opgelost. Onhandig, maar ruimt wel lekker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Hoe is bij jullie de beeldkwaliteit?Ik heb toch regelmatig blokjes in beeld terwijl signaal en kwaliteit 100% aangeeft. Ik heb dit zowel in Kodi (meerdere versies geprobeerd, op Mac en Kodibuntu) als in VLC. Zowel de stable als de latest versie geven dit probleem. Lijkt zich vooral voor te doen met snelle beelden. TVH draait in een docker container op een DS1815+. Kan ik misschien nog iets tweaken in de settings qua stream in TVH?

Als ik de url van een kanaal uit de webinterface van de HDHomerun in VLC knikker, dus dan omzeil ik TVH, dan is er niets aan de hand...

[ Voor 13% gewijzigd door Blaffeh op 25-11-2018 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
Mad_Cow schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 17:26:
Na wat mails met Synology blijkt dat de 18-series bassen geen officiële dtv dongle support meer hebben 😭.

Ook in de officiële Synology DS video station worden geen kanalen gevonden. Ben bang dat het niet gaat lukken. Misschien toch eens kijken naar zo'n homerun ding.
Laatste update. Het is gelukt om het op mijn SynologyDS218+ voor elkaar te krijgen

Belangrijke punten:
- Installeer Synology Videostation en in de instellingen schakel de optie: "disable the DTV function"uit - hiermee wordt ondersteuning voor DTV ingeschakeld
- Het werkte bij mij niet via Docker, maar wel via de package (Synocommunity Beta)
- De standaard Ziggo instellingen van tvheadend werkten niet, maar deze wel: https://www.ziggo.nl/klan...onder-ontvanger/ga-verder
- vergeet niet om in tvheadend onder "TV adapters" de tuner aan het netwerk te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 20:37
De reden dat het in Docker niet werkt is dat je vanuit de Docker implementatie van Synology geen USB devices aan kunt roepen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyduck
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:06
Voor degene met esxi. Dit was bij mij de oplossing.

https://tvheadend.org/boards/4/topics/32556

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
chielmi schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:06:
De reden dat het in Docker niet werkt is dat je vanuit de Docker implementatie van Synology geen USB devices aan kunt roepen, helaas.
Via de GUI kan het niet inderdaad, maar als je de container start vanuit de cli via bijvoorbeeld een docker-compose.yml dan werkt dat gewoon zoals bij elke andere Docker host :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-05 23:49
Zijn er zo'n tweaks voor mensen die proxmox gebruiken? Ik krijg heel vaak Continuity counter errors, maar geen duideiljke oorzaak. Mijns inzien zou tvheadend wel wat beter moeten bestand zijn hiertegen. Een kleine hickup zou ik nog begrijpen, maar nu blockt te volledige stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-05 00:42
Mayco schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:40:
[...]

Zijn er zo'n tweaks voor mensen die proxmox gebruiken? Ik krijg heel vaak Continuity counter errors, maar geen duideiljke oorzaak. Mijns inzien zou tvheadend wel wat beter moeten bestand zijn hiertegen. Een kleine hickup zou ik nog begrijpen, maar nu blockt te volledige stream.
Ik draai tvheadend in een container met 2 cpu's en 2048 CPU units ipv 1024 units, tijdens zware activiteiten geen blokkerig beeld meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyduck
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:06
LiquidSmoke schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:57:
[...]

Ik draai tvheadend in een container met 2 cpu's en 2048 CPU units ipv 1024 units, tijdens zware activiteiten geen blokkerig beeld meer :)
Bij ESXI heb ik ook de disk priority (shares genaamd) hoger gezet, voor de zekerheid. Als ik bestanden heen en weer sleep naar mn VM opslagtank, dan weet ik zeker dat mn vriendin niet gaat roepen vanuit de huiskamer dat hij hapert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:30

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik heb een NVidia ShieldTV (AndroidTV) en een aantal apparaten waar ik Kodi op kan draaien.
Nu heb ik:
- Door het huis heen geen coax liggen.
- Een hekel aan die "provider boxen".
- Interesse in opnemen.
- DVB-C (via FTTH), geen smartcard nodig voor de 'gratis' kanalen.
- Een centrale (Ubuntu) server (toevallig in de buurt van coax).

Mijn vraag is / vragen zijn:
- Kan ik een USB <-> DVB-C tuner aansluiten op m'n server (inc. tvheadend) en op de client (zonder tuner, TV kijken?)
- Kan ik dan ook opnemen?
- Kan ik met meerdere clients, verschillende kanalen kijken met een enkele DVB-C tuner? Of moet voor elke "individuele zender" een aparte tuner?

Qua software verwacht ik er wel uit te komen, maar uit de documentatie haal ik niet zo snel de limitaties/mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Accretion schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:20:
- Kan ik een USB <-> DVB-C tuner aansluiten op m'n server (inc. tvheadend) en op de client (zonder tuner, TV kijken?)
Ja, dat is het hele idee van de setup.
- Kan ik dan ook opnemen?
Ja, dat is basisfunctionaliteit van tvheadend
- Kan ik met meerdere clients, verschillende kanalen kijken met een enkele DVB-C tuner?
Nee. 1 enkele tuner kan maar op 1 enkel kanaal staan. Meerdere clients kunnen dan alleen naar hetzelfde kanaal kijken.
Of moet voor elke "individuele zender" een aparte tuner?
Ja, voor elk kanaal dat je tegelijkertijd wilt gebruiken (live kijken + opnemen) heb je een tuner nodig. Gelukkig hebben sommige ontvangers meerder tuners aan boord. Ik gebruik zelf een HDHomeRun met 4 tuners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:30

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

RichieB schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:45:
Ja, voor elk kanaal dat je tegelijkertijd wilt gebruiken (live kijken + opnemen) heb je een tuner nodig. Gelukkig hebben sommige ontvangers meerder tuners aan boord. Ik gebruik zelf een HDHomeRun met 4 tuners.
Ah, ik zie idd dat die met twee tuners ook maar "DVB-T" heeft en geen "DVB-C".
Maar zoals ik het zie heb je dus zo'n HDHomerun als "tuner" en TVHeadend voor streamen en zenderinformatie?

Bij die HDHomerun staan wel twee warnings, een over EPG en "DVR Software sold seperately", maar dat kan dus m.b.h.v TVHeadend (evenals het streamen).

Lijkt me een cool project, zeker aangezien de TV zelf niet kan opnemen en ik echt geen zin heb in zo'n kastje van de provider zelf. Waarschijnlijk geeft het dan ook de mogelijkheid om in Kodi vanuit de iPad PVR aan te zetten (geen vereiste, maar ben benieuwd).

Zou het wat waard zijn als ik d'r een artikeltje/tutorial over schrijf, ik verwacht dat het internet namelijk al helemaal vol gepleurt is met mensen die hier een tutorial over hebben?

Edit: @RichieB ik was op zoek naar compatibiliteit met TriNed, maar zag dat jij ook in een ander TriNed topic geplaatst hebt over installatie, heb je die bovenstaande setup in gebruik op TriNed DVB-C (alhoewel ik vermoed dat het prima werkt aangezien ik geen smartcards in gebruik heb en anders gaat het doosje retour afzender (na veel mailtjes/belletjes naar trined support) :p)

[ Voor 16% gewijzigd door Accretion op 18-12-2018 15:24 ]

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:07
TonVH schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:33:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat ik vooral ongelofelijk irritant vind aan TVHeadend is dat, zelfs als ik jouw settings gebruik en dus zowel bij de netwerk instellingen als de eerste mux het netwerk ID op 4444 zit (zodat ik de zendernummers goed krijg en hopelijk ook alleen de FTC kanalen), ik bij "services" vervolgens toch ALLES van Ziggo in m'n mik krijg.

Ik ben het helemaal met je eens, TVHeadend is gewoon een DRAMA, ookal kan je er verder ontzettend veel mee. Als ik het meer zou gebruiken, dan zou ik bijna gaan betalen voor TVMosaic. Dat werkt tenminste wél (alleen vind ik qua functionaliteit dan weer minder).

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdlaat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:39
Hoi,

Ik twijfel of ik dit hier of in het trined forum moet posten. Laat ik het in eerste instantie hier proberen.

Ik heb ruzie met tvheadend & dbv-c. Ik heb het al een tijdje probleemloos draaien op een raspberry. Gisteren overleed de sd kaart. De backup die ik had liggen was natuurlijk veel te oud (dikke bult), dus ik ben de boel opnieuw aan het installeren. Hardware is dus, op een andere sd kaart na, niet veranderd.

Ik had en heb dvb-c van Trined. Werkte prima, zowel op een tv als ook op tvheadend. Maar nu ik tvheadend opnieuw aan het installeren ben, lukt het me niet om alle kanalen (services) te krijgen.

Ik maak een eerste initiële mux aan (klik voor groter plaatje):
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jG8xXpQ/tvheadend-eerste-mux-klein.png

Deze scant goed, en er volgen nu automatisch andere muxen, die na een scan allemaal failen (klik voor groter plaatje):
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ZzLC4m9/tvheadend-andere-muxen-fail-klein.png

Alleen uit die eerste handmatig ingevoerde mux worden services gevonden (klik voor groter plaatje):
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/L1YF0rd/tvheadend-services-op-eerte-mux-klein.png

In de syslog zie ik veel "scan no data, failed" meldingen:

code:
1
2
3
4
5
6
Jan 25 11:42:39 raspberrypi tvheadend[1561]: mpegts: 268MHz in dvb-c - tuning on Philips TDA10023 DVB-C #0 : DVB-C #0
Jan 25 11:42:39 raspberrypi tvheadend[1561]: subscription: 020E: "scan" subscribing to mux "268MHz", weight: 2, adapter: "Philips TDA10023 DVB-C #0 : DVB-C #0", network: "dvb-c", service: "Raw PID Subscription"
Jan 25 11:42:44 raspberrypi tvheadend[1561]: mpegts: 268MHz in dvb-c - scan no data, failed
Jan 25 11:42:44 raspberrypi tvheadend[1561]: subscription: 020E: "scan" unsubscribing
Jan 25 11:42:54 raspberrypi tvheadend[1561]: mpegts: 268MHz in dvb-c - tuning on Philips TDA10023 DVB-C #0 : DVB-C #0
Jan 25 11:42:54 raspberrypi tvheadend[1561]: subscription: 0210: "scan" subscribing to mux "268MHz", weight: 2, adapter: "Philips TDA10023 DVB-C #0 : DVB-C #0", network: "dvb-c", service: "Raw PID Subscription"

Uiteraard de dvb-c adapter, de raspberry en het glasvezelkastje al eens gereboot.

Schiet mij maar lek.

Iemand tips? Of toevallig iemand die hetzelfde heeft draaien bij trined en die eens wil kijken hoe zijn muxen gedefinieerd zijn?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoeiprutser
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 13-12-2022
Hulp gevraagd!
Ik heb sinds kort digitale tv van Ziggo, gewoon het simpelste abonnement. Nu heb ik een Raspberry pi en een tvstick. Ik probeer TVheadend in te stellen maar het lukt niet.
In het tabblad muxes, staan er een paar scan results met OK. Bij de meeste staat er FOUT.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WDPB0exm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/juvzalSm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GWBLmZ2m.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FRatuHPm.jpg

Ik heb geen idee hoe het nu verder moet
Verder valt het me op dat NPO 1,2 en 3 er niet bij staan in het tabblad services?
Wat doe ik verkeerd? Kan iemand mij op gang helpen?

[ Voor 73% gewijzigd door knoeiprutser op 03-02-2019 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Ik (Almere) gebruik Network ID= 444, frequency = 164000000, symbol = 6900000. Qam = 64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
@knoeiprutser Heb je geen pre-defined muxes? Daar moet het profiel van Ziggo tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoeiprutser
@TonVH Volgens de website van Ziggo heb ik deze instellingen nodig. Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wqsfuM3m.jpg
@HollowGamer die predefined werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
knoeiprutser schreef op zondag 3 februari 2019 @ 15:58:
@TonVH Volgens de website van Ziggo heb ik deze instellingen nodig. [Afbeelding]
@HollowGamer die predefined werkt niet
Welke TV-kaart/USB heb je?
Is je bekabeling goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Wat ik heb vermeld zijn de waardes waarmee het bij mij uiteindelijk werkte.

De waardes zijn mede afhankelijk van het gebied waar je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoeiprutser
Ik heb de usb-stick op mn pc geprobeerd (met windows en arcsoft en de dvb-t tuner/antenne) dan doet hij het prima.
Het is een Mygica T230C, hij zit in een usb-hub (met extra adapter) die hangt aan een Raspberry pi.

NB Ik zit in Amsterdam

[ Voor 5% gewijzigd door knoeiprutser op 03-02-2019 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdlaat
  • Laatst online: 11:39
@knoeiprutser Lijkt veel op het probleem wat ik had. Probeer eens in de eigenschappen van het netwerk (2e screenshot wat je mee stuurde) het veld "Netwerk ID (beperk scannen)" de netwerkid die door je provider gegeven wordt in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoeiprutser
Doet ook niks.
Weet iemand wat ik precies moet invullen om de fta zenders te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoeiprutser
Dank, maar ik bedoel eigenlijk die fta zenders (met dvb t) want ziggo (dvb-c) krijg ik dus niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@knoeiprutser, alleen de NPO zenders dan? Dat wordt een karig zenderpakketje? Misschien kan je dan net zo goed gaan streamen? https://www.npostart.nl/live

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoeiprutser
Als DVB-T wel lukt, dan weet ik dat ik iets met tv-headend verkeerd doe (mbt de ziggo instellingen) en dat het niet ergsn anders aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoeiprutser
Dank!
Ik heb nu wel bijv. NPO 1,2 en 3 bij de services staan (die ik eerst niet had), maar er missen nog wel andere zenders zoals RTL5, BBC2, NG en nog een aantal.
En er staan bijvoorbeeld ook een aantal zenders van Film 1 in de services maar die heb ik helemaal niet.
Is dat normaal?
En bij de muxes staan een rits fouten bij de scan results. Ik weet niet wat k verkeerd doe.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LZMFmEym.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knoeiprutser
Mensen, heel hartelijk bedankt voor de hulp. Het is eindelijk gelukt. Ik zag dat er afgelopen week een nieuwe versie van Libre Elec uit was gekomen, dus ik ben gisteren helemaal opnieuw begonnen met een lege sd-kaart.
M'n tv-stick werkt, ik heb alle zenders op mn raspberry pi.
Ik ben zo blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thelightning
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-06-2022
Hi Gents,

Ik probeer oscam op een Synology aan de praat te krijgen samen met een Smargo USB smartcard reader.
Voorheen in oudere versies van Oscam gebruike ik /dev/ttyUSB0 als device maar de nieuwere versie van Oscam lijkt dit niet te slikken;
"Wrong device format (/dev/ttyUSB0), it should be Device=bus:dev"

Nu zie ik in de shell de reader prima;

code:
1
2
3
4
5
6
admin@nas:/$ lsusb
|__usb1          1d6b:0002:0206 09  2.00  480MBit/s   0mA 1IF  (Linux 2.6.32.12 ehci_hcd Marvell Orion EHCI orion-ehci.0) hub
  |__1-1         05e3:0608:8532 09  2.00  480MBit/s 100mA 1IF  ( d6a3ebcbfbd5e7a5f6a3) hub
    |__1-1.4     05e3:0726:9910 00  2.00  480MBit/s 500mA 1IF  ( 000000009910)
|__usb2          1d6b:0003:0206 09  3.00 5000MBit/s   0mA 1IF  (xhci_hcd 0000:01:01.0) hub
  |__2-4         0403:6001:0500 00  2.00   12MBit/s 100mA 1IF  (Argolis BV Smartreader2 plus smargo1 )

Maar ik krijg hier geen bus:device uit. Ik heb de 0403:6001:0500 regels in verschillende combinaties geprobeerd en ook stuff als usb2:2-4 maar hij wil hem naar niet zien;
Smartreader device usb2:2-4 not found
Cannot open device: usb2:2-4

In dmesg zie ik hem zo;
[796135.060000] usb 2-4: FTDI USB Serial Device converter now attached to ttyUSB0

Iemand enig idee? Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door thelightning op 19-02-2019 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:28

Cyphax

Moderator LNX
Ik weet niet waarom de output van lsusb er bij jou zo uit ziet, kijk eens in de man-page (aangenomen dat die er zijn :+)? Het zou er eigenlijk meer uit moeten zien als
code:
1
Bus 004 Device 003: ID 0424:2660 Standard Microsystems Corp. Hub

Vind ik dan. :+

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thelightning
Ja dat verwachtte ik ook. Dit is de standaard lsusb die de Synology heeft.

Wat extra output;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
admin@nas:/$ lsusb -I
|__usb1          1d6b:0002:0206 09  2.00  480MBit/s   0mA 1IF  (Linux 2.6.32.12 ehci_hcd Marvell Orion EHCI orion-ehci.0)
 1-0:1.0          (IF) 09:00:00 1EP  () hub
  |__1-1         05e3:0608:8532 09  2.00  480MBit/s 100mA 1IF  ( d6a3ebcbfbd5e7a5f6a3)
  1-1:1.0         (IF) 09:00:00 1EP  () hub
   1-1.4:1.0      (IF) 08:06:50 2EPs () usb-storage host2 (sdq sdr)
|__usb2          1d6b:0003:0206 09  3.00 5000MBit/s   0mA 1IF  (xhci_hcd 0000:01:01.0)
 2-0:1.0          (IF) 09:00:00 1EP  () hub
  |__2-4         0403:6001:0500 00  2.00   12MBit/s 100mA 1IF  (Argolis BV Smartreader2 plus smargo1 )
  2-4:1.0         (IF) ff:ff:ff 2EPs (Vendor Specific) ftdi_sio ttyUSB0

Ik zit dan aan usb2:2--4 te denken of 2-4:1.0 maar geen sjogge.

[ Voor 3% gewijzigd door thelightning op 19-02-2019 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:28

Cyphax

Moderator LNX
thelightning schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:23:
Ja dat verwachtte ik ook. Dit is de standaard lsusb die de Synology heeft.

Wat extra output;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
admin@nas:/$ lsusb -I
|__usb1          1d6b:0002:0206 09  2.00  480MBit/s   0mA 1IF  (Linux 2.6.32.12 ehci_hcd Marvell Orion EHCI orion-ehci.0)
 1-0:1.0          (IF) 09:00:00 1EP  () hub
  |__1-1         05e3:0608:8532 09  2.00  480MBit/s 100mA 1IF  ( d6a3ebcbfbd5e7a5f6a3)
  1-1:1.0         (IF) 09:00:00 1EP  () hub
   1-1.4:1.0      (IF) 08:06:50 2EPs () usb-storage host2 (sdq sdr)
|__usb2          1d6b:0003:0206 09  3.00 5000MBit/s   0mA 1IF  (xhci_hcd 0000:01:01.0)
 2-0:1.0          (IF) 09:00:00 1EP  () hub
  2-4:1.0         (IF) ff:ff:ff 2EPs (Vendor Specific) ftdi_sio ttyUSB0

Ik zit dan aan usb2:2--4 te denken of 2-4:1.0 maar geen sjogge.
Ik vind deze thread wel interessant: https://forums.openpli.or...margo-enof-triple-reader/

Blijkbaar kan het niet geinstalleerd hebben van package usbutils deze melding tot gevolg hebben. Heb je dat package geinstalleerd?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thelightning
Ik ben eruit (waarom altijd 10min nadat ik een post maak op een forum :/)

Met; cat /proc/bus/usb/devices kreeg ik wat concretere informatie;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
T:  Bus=02 Lev=01 Prnt=01 Port=03 Cnt=01 Dev#=  3 Spd=12   MxCh= 0
D:  Ver= 2.00 Cls=00(>ifc ) Sub=00 Prot=00 MxPS=64 #Cfgs=  1
P:  Vendor=0403 ProdID=6001 Rev= 5.00
S:  Manufacturer=Argolis BV
S:  Product=Smartreader2 plus
S:  SerialNumber=smargo1
C:* #Ifs= 1 Cfg#= 1 Atr=a0 MxPwr=100mA
I:* If#= 0 Alt= 0 #EPs= 2 Cls=ff(vend.) Sub=ff Prot=ff Driver=ftdi_sio
E:  Ad=81(I) Atr=02(Bulk) MxPS=  64 Ivl=0ms
E:  Ad=02(O) Atr=02(Bulk) MxPS=  64 Ivl=0ms

device instellen als 02:03 bracht wat meer sjogge maar Oscam vond dit geen smartreader. Vervolgens heb ik in oscam.server reader configuratie het device aangepast naar "mouse"... en nog steeds geen sjogge.
Toen begon hij echter te klagen over "(errno=2 No such file or directory)" en vervolgens heb ik het reader device aangepast naar /dev/ttyUSB0 en voila!

Voorheen had ik het protocol als smargo geconfigureerd staan maar die zit niet meer in de Oscam versie die ik draai (r11503) en lijkt nu dus onder mouse te vallen.

Anders dan Oscam en TVheadend heb ik geen andere packages geinstalleerd en werkt de boel out of the box.

Bedankt voor het meedenken.

[ Voor 11% gewijzigd door thelightning op 19-02-2019 20:39 ]

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:14

Pixelmagic

Ubergeek

Zijn er hier ook mensen die de Engelse freesat zenders op 28.2 gebruiken ?

Ik gebruik nu de freesat OTA EPG, maar mis daar helaas de episode's, staan wel in de lange beschrijving maar niet in het daarvoor bedoelde veld. Gebruikte voor de recente nieuwe installatie een externe die het ook niet optimaal deed, miste veel zenders.

Het forum van tvheadend lijkt wat techische problemen te hebbe, dus kan daar helaas niet veel zoeken.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-05 15:34
Pixelmagic schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:12:
Zijn er hier ook mensen die de Engelse freesat zenders op 28.2 gebruiken ?

Ik gebruik nu de freesat OTA EPG, maar mis daar helaas de episode's, staan wel in de lange beschrijving maar niet in het daarvoor bedoelde veld. Gebruikte voor de recente nieuwe installatie een externe die het ook niet optimaal deed, miste veel zenders.

Het forum van tvheadend lijkt wat techische problemen te hebbe, dus kan daar helaas niet veel zoeken.
Volgens mij kan de DVB EPG parser überhaupt geen episode nummers aan, dus als je die wil hebben zul je een externe bron moeten gebruiken.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• knoeiprutser
Ziggo heeft gewerkt bij mij aan het netwerk. Als ik nu klik op DVB inputs, blijft de tv-adapterlijst leeg.
Iemand enig idee hoe je dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:43

arnova

weet veel, maar niet alles

Recent heb ik mijn WeTek (met DVB-C tuner) met daarop OpenElec weer eens aangesloten op mijn Ziggo kabel. Toen ik die voor de laatste keer gebruikte (ergens vorig jaar volgens mij) deden alle zenders het gewoon via TVHeadEnd. Blijkbaar is er in de tussentijd iets verandert bij Ziggo aangezien in eerste instantie alleen de NPO zenders het nog deden. Na een volledige nieuwe scan krijg ik de meeste zenders wel weer aan de praat echter alleen met geen mogelijkheid oa. RTL4, RTL5 en National Geographic. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Een 2e PC in huis met een DVB-C stick geeft overigens hetzelfde probleem.

Ik heb zowel network code 4444 als 5555 geprobeerd, maar bij beide heb ik hetzelfde probleem. Het is net of er een mux niet gevonden wordt. Iemand enig idee wat de mux-settings voor RTL4/RTL5 is?

[ Voor 13% gewijzigd door arnova op 05-03-2019 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoeiprutser
https://www.ziggo.nl/klan...20of%20CI%2B%20module/UPC

hier kan je zien wat voor jouw gebied de juist instelling is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Dat zijn helaas alleen de netwerk instellingen, en die had ik al goed staan uiteraard ;-) Ik ben eigenlijk op zoek naar een lijst met de mux frequenties, maar dat is nergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

arnova schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 07:58:
[...]

Dat zijn helaas alleen de netwerk instellingen, en die had ik al goed staan uiteraard ;-) Ik ben eigenlijk op zoek naar een lijst met de mux frequenties, maar dat is nergens te vinden.
Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel O-) , alleen even checken of jouw regio er bij staat.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Ah dank je! Die bedoelde ik!

EDIT: Zojuist gecheckt. De muxes voor RTL4/5 stonden er al bij maar gaan op FAIL met "no data". Nog iemand een idee wat ik verder nog kan proberen? Ik vermoed inmiddels overigens dat het aan mijn (goedkope eBay) DVB-C stick ligt. Nog iemand een suggestie voor een andere?

[ Voor 32% gewijzigd door arnova op 12-03-2019 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

arnova schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:30:
[...]

Ah dank je! Die bedoelde ik!

EDIT: Zojuist gecheckt. De muxes voor RTL4/5 stonden er al bij maar gaan op FAIL met "no data". Nog iemand een idee wat ik verder nog kan proberen? Ik vermoed inmiddels overigens dat het aan mijn (goedkope eBay) DVB-C stick ligt. Nog iemand een suggestie voor een andere?
Wel de juiste regio en een recente lijst gepakt? De lijsten worden in dat topic nog wel eens vernieuwd.

Ik gebruik zelf een pricewatch: Anysee E30TCPlus die prima werkt :) (de kaartlezer erin daarentegen niet), die komt nog wel eens in de V&A voorbij, op het moment helaas niet. Voor de smartcard gebruik ik https://www.ebay.com/itm/...tmouse-Mode-/332300204588

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Raven schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:17:
[...]

Wel de juiste regio en een recente lijst gepakt? De lijsten worden in dat topic nog wel eens vernieuwd.

Ik gebruik zelf een pricewatch: Anysee E30TCPlus die prima werkt :) (de kaartlezer erin daarentegen niet), die komt nog wel eens in de V&A voorbij, op het moment helaas niet. Voor de smartcard gebruik ik https://www.ebay.com/itm/...tmouse-Mode-/332300204588
Ja regio Sassenheim, echter lijst is voor het laatst geupdate in 2017 dus zal misschien niet geheel up 2 date meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

arnova schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:18:
[...]

Ja regio Sassenheim, echter lijst is voor het laatst geupdate in 2017 dus zal misschien niet geheel up 2 date meer zijn.
@ArChie Kun jij toevallig aan een recentere lijst komen? O-)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
foutje deze post mag delete worden

[ Voor 187% gewijzigd door wou5er op 17-03-2019 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

wou5er schreef op zondag 17 maart 2019 @ 04:16:
heeft dit nog gewerkt? zit met het zelfde euvel en geraak er niet uit.
Wat bedoel je met "dit" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Niet online
NielsNL schreef op maandag 2 maart 2015 @ 20:13:
Ik heb vandaag m'n digital devices setje (Cine C2/T2) binnengekregen.
Wordt na het installeren van de DKMS prima herkent, en werkt ook. Alleen niet voor de encrypted kanalen.
Ik heb het idee dat dat komt omdat de cam-card op een aparte adapter zit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
root@kakofonix:/dev/dvb# ls -R
.:
adapter0  adapter1  adapter2

./adapter0:
demux0  dvr0  frontend0  net0

./adapter1:
demux0  dvr0  frontend0  net0

./adapter2:
ca0  ci0
root@kakofonix:/dev/dvb# cd ../ddbridge/
root@kakofonix:/dev/ddbridge# ls -r
card0

Dus op adapter 1&2 zit de ontvanger, en adapter 3 heeft de cam-module... Is hier een oplossing voor?
Oh ja, ik draai Kodibuntu.
Nog iets gevonden: vdr-portal:
- sudo modprobe -r ddbridge
- echo "options ddbridge adapter_alloc=3" | sudo tee /etc/modprobe.d/ddbridge.conf
- modprobe -v ddbridge

Nu heb ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
root@kakofonix:/dev/dvb# ls -R
.:
adapter0

./adapter0:
ca0  ci0  demux0  demux1  dvr0  dvr1  frontend0  frontend1  net0  net1

even opnieuw muxes scannen en dan testen...
Helaas...
Hoe heb jij dit nog opgelost? Heb het nu zover dat Adapter0 en Adapter1 samen in met Ca0 in de zelfde map zitten dus ze worden herkent...
ik krijg alleen het descrambelen in tvheadend niet voor elkaar want krijg een error: H264 @ #2751 Continuity counter error

Lijkt te maken te hebben met dat het begin en eind pakket niet compleet zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:21

NielsNL

DigiCow

wou5er schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 00:46:
[...]

Hoe heb jij dit nog opgelost? Heb het nu zover dat Adapter0 en Adapter1 samen in met Ca0 in de zelfde map zitten dus ze worden herkent...
ik krijg alleen het descrambelen in tvheadend niet voor elkaar want krijg een error: H264 @ #2751 Continuity counter error

Lijkt te maken te hebben met dat het begin en eind pakket niet compleet zou zijn
Dat is al weer even geleden. Ik heb het nog geprobeerd met een losse card reader, maar ook dat is niet gelukt. Ik zat overigen bij Delta, waar veel minder informatie over is te vinden dan bijvoorbeeld Ziggo. Ik heb het opgegeven.
Op het moment zit ik met digitale televisie bij XS4All (IPTV). Die heb ik heb nog niet geprobeerd via Kodi.

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Niet online
NielsNL schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 07:52:
[...]

Dat is al weer even geleden. Ik heb het nog geprobeerd met een losse card reader, maar ook dat is niet gelukt. Ik zat overigen bij Delta, waar veel minder informatie over is te vinden dan bijvoorbeeld Ziggo. Ik heb het opgegeven.
Op het moment zit ik met digitale televisie bij XS4All (IPTV). Die heb ik heb nog niet geprobeerd via Kodi.
Klopt ik zit ook bij delta maar ben sinds gisteren verder gekomen dan ooit te voor..

echter krijg nu deze meldingen in me log

2019-03-20 12:49:04.419 TS: DVB-C Network/618MHz/RTL4 HD: H264 @ #751: Invalid start code f0:e3:6b
2019-03-20 12:49:04.472 TS: DVB-C Network/618MHz/RTL4 HD: MPEG2AUDIO @ #752: Invalid start code 8d:61:db
2019-03-20 12:49:04.711 TS: DVB-C Network/618MHz/RTL4 HD: AC3 @ #755: Invalid start code d0:ab:fa

hoe los ik di top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Raven schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:29:
@ArChie Kun jij toevallig aan een recentere lijst komen? O-)
Ik kan alleen kanalen/frequentie overzichten van een regio plaatsen indien iemand in die regio een capture bestand maakt van de transport stream die wordt doorgegeven op de 474 MHz frequentie in voormalig Ziggo gebied of de 164 MHz frequentie in voormalig UPC gebied. Hoe je dat met TV Headend kan doen legt @ShadowLord uit in de volgende post: ShadowLord in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ArChie schreef op zondag 24 maart 2019 @ 09:51:
[...]

Ik kan alleen kanalen/frequentie overzichten van een regio plaatsen indien iemand in die regio een capture bestand maakt
Dat weet ik, maar ik zag niet zo gauw waar de meest recente lijst (paar jaar oud) vandaan kwam, hoopte dat jij dat nog wist.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Raven schreef op zondag 24 maart 2019 @ 10:03:
Dat weet ik, maar ik zag niet zo gauw waar de meest recente lijst (paar jaar oud) vandaan kwam, hoopte dat jij dat nog wist.
Als ik het me goed herinner wilde de leverancier van die capture toen niet vermeldt worden in het overzicht. Misschien kan arnova zelf een capture leveren met de aanwijzingen van Shadowlord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyRuS
  • Laatst online: 08:52
Draait er al iemand op 4.3 met een oscam irdeto setup? Ik heb het een tijdje gedraaid en vanochtend stopte OScam er ineens mee. Na wat rommelen kwam ik erachter dat er alleen nog maar global EMM's worden ontvangen. Blijkt ook iemand al een bug report voor te hebben gemaakt. https://tvheadend.org/issues/5115

Ik heb newcamd en dvbapi geprobeerd maar met beide is het aanwezig. Ik ga proberen de patch te draaien die in in het bug report word gepost.

Wel jammer want hardware transcoding werkt echt super simpel in 4.3 :) Terug op 4.2 is alles weer in orde, erg vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Iemand nog een suggestie voor een DVB-C USB stick die goed onder Linux werkt en die tevens weinig last van storingen heeft? Heb er nu een van eBay maar deze heeft toch vrij veel last van storing, terwijl het aan het signaal niet kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

ArChie schreef op zondag 24 maart 2019 @ 09:51:
[...]

Ik kan alleen kanalen/frequentie overzichten van een regio plaatsen indien iemand in die regio een capture bestand maakt van de transport stream die wordt doorgegeven op de 474 MHz frequentie in voormalig Ziggo gebied of de 164 MHz frequentie in voormalig UPC gebied. Hoe je dat met TV Headend kan doen legt @ShadowLord uit in de volgende post: ShadowLord in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"
Bij deze de dump van TVHeadend: http://www.eld.leidenuniv.nl/~arnova/public/tvh-ziggo . Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
arnova schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:19:
Bij deze de dump van TVHeadend
Bedankt voor het aanleveren van de capture file. Zie hier voor het resultaat:
ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
XyRuS schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 01:56:
Draait er al iemand op 4.3 met een oscam irdeto setup? Ik heb het een tijdje gedraaid en vanochtend stopte OScam er ineens mee. Na wat rommelen kwam ik erachter dat er alleen nog maar global EMM's worden ontvangen. Blijkt ook iemand al een bug report voor te hebben gemaakt. https://tvheadend.org/issues/5115
Lijkt hier eigenlijk goed te werken.

HTS Tvheadend 4.3-1787~g453ee8dfd (linuxserver/tvheadend) + OSCam: 1.20_svn (linuxserver/oscam)

code:
1
2
2019/03/27 10:35:53 DEADBEEF r   (reader) ziggo [irdeto] user1 emmtype=shared, len=63 (hex: 0x3F), cnt=0: written (123 ms)
2019/03/27 10:36:03 DEADBEEF r   (reader) ziggo [irdeto] user1 emmtype=shared, len=63 (hex: 0x3F), cnt=0: skipped (113 ms)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyRuS
ANdrode schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:52:
[...]

Lijkt hier eigenlijk goed te werken.

HTS Tvheadend 4.3-1787~g453ee8dfd (linuxserver/tvheadend) + OSCam: 1.20_svn (linuxserver/oscam)

code:
1
2
2019/03/27 10:35:53 DEADBEEF r   (reader) ziggo [irdeto] user1 emmtype=shared, len=63 (hex: 0x3F), cnt=0: written (123 ms)
2019/03/27 10:36:03 DEADBEEF r   (reader) ziggo [irdeto] user1 emmtype=shared, len=63 (hex: 0x3F), cnt=0: skipped (113 ms)
Bedankt voor je reactie! Ik ga van het weekend proberen vanaf source te installeren en heb ook nog een reserve smartcard om mee te testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
XyRuS schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:28:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik ga van het weekend proberen vanaf source te installeren en heb ook nog een reserve smartcard om mee te testen.
Bij mij gaf een wifi AP dicht bij de smartcard reader overigens problemen. Ik had issues tot ik deze verder uit elkaar legde (> 30cm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyRuS
ANdrode schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:39:
[...]

Bij mij gaf een wifi AP dicht bij de smartcard reader overigens problemen. Ik had issues tot ik deze verder uit elkaar legde (> 30cm)
Thanks voor het meedenken, ik denk dat ik dit kan uitsluiten. De server staat in de meterkast en de AP's hangen in de woonkamer en slaapkamer. Tevens heb ik dit ook kunnen uitsluiten door een andere versie van TVheadend te gebruiken die wel EMM's door stuurt. Desondanks wel iets om te onthouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
XyRuS schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:42:
[...]
Thanks voor het meedenken, ik denk dat ik dit kan uitsluiten. De server staat in de meterkast en de AP's hangen in de woonkamer en slaapkamer. Tevens heb ik dit ook kunnen uitsluiten door een andere versie van TVheadend te gebruiken die wel EMM's door stuurt. Desondanks wel iets om te onthouden!
Hier lag de kaartlezer op het accesspoint nadat er wat spullen waren verplaatst. En ik kon echt niet uitvinden waardoor het van een werkende naar een niet werkende situatie gegaan was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

arnova schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:13:
Iemand nog een suggestie voor een DVB-C USB stick die goed onder Linux werkt en die tevens weinig last van storingen heeft? Heb er nu een van eBay maar deze heeft toch vrij veel last van storing, terwijl het aan het signaal niet kan liggen.
Maar even een antwoord op mijn eigen vraag. Heb inmiddels een PCTV 292e USB stick gekocht en deze werkt perfect (wel even de juiste firmware opzoeken en in je /lib/firmware dumpen). Hij heeft een Empia /Silicon Labs chipset (Hauppauge gebruikt die ook). Dat Chinese eBay ding wat ik eerst had, heeft een Astrometa/Sony chipset dus daar zou ik van weg blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoeiprutser
Vraagje:

Ik heb deze ontvanger: USB HD TV tuner Geniatech Mygica T230C voor DVB-T2/-T/-C en een raspberry pi met Kodi.
Met Ziggo werkt het echt probleemloos. Ik kan opnemen en afspelen, Kodi bekijken alles wat ik wil en heb nooit storingen. Ik wil overstappen naar een andere provider maar die heeft interactieve tv van KPN in zn pakket.

De vraag luidt: kan ik met die tuner die ik nu heb dan ook nogs steeds alle zenders ontvangen (zoals RTL4) van KPN interactieve tv? En zo nee, kan het uberhaupt en wat heb ik dan precies nodig?

NB Ik ben totaal niet thuis in deze materie dus praat maar tegen me alsof je tegen een idioot praat, hopelijk begrijp ik het dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:07
Kort gezegd: Nee, dat kan niet.

Interactieve TV van KPN is op basis van IP-multicast TV met DRM erop, en daar kan je niets mee met eigen hardware of eigen software.

Wat je nog wel zou kunnen doen, is een beetje leuke antenne geschikt voor DVB-T op de kop tikken en dan de USB tuner in T2 modus gebruiken om het NPO bouquet op te pikken uit de lucht. Als je in een regio zit die al is omgeschakeld naar T2 (of anders wachten tot einde van het jaar, dan is alles omgeschakeld), dan kan je iig nog NPO 1, 2 en 3 en regionale zender gratis in HD oppikken.

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heeft iemand toevallig ervaring met het opnemen van programma's, waarbij de opnames niet op de RPi (waar tvheadend op draait) opgeslagen worden maar op een Windows share?

Heb een map gekoppeld, kan er op de console bij (ook bestanden aanmaken), maar tvheadend vind dat ie daar geen toegang tot toe heeft: Unable to create file, open failed -- Permission denied.

Overduidelijk een rechtenprobleem, maar aangezien het niet om een lokale map gaat maar om een gemounte Windows share, weet ik even niet zeker wat ik moet doen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Raven schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:13:
Heeft iemand toevallig ervaring met het opnemen van programma's, waarbij de opnames niet op de RPi (waar tvheadend op draait) opgeslagen worden maar op een Windows share?

Heb een map gekoppeld, kan er op de console bij (ook bestanden aanmaken), maar tvheadend vind dat ie daar geen toegang tot toe heeft: Unable to create file, open failed -- Permission denied.

Overduidelijk een rechtenprobleem, maar aangezien het niet om een lokale map gaat maar om een gemounte Windows share, weet ik even niet zeker wat ik moet doen.
Kan de tvheadend user ook bestanden maken op die share? Zo niet, dan moet je de rechten van het mounten van de share aanpassen.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ShadowLord schreef op maandag 13 mei 2019 @ 06:48:
[...]

Kan de tvheadend user ook bestanden maken op die share? Zo niet, dan moet je de rechten van het mounten van de share aanpassen.
Ehm, afgaand op de foutmelding gok ik van niet, ik heb de mount aangemaakt met
Bash:
1
mount -t cifs -o username=Windowsusername,password=Windowspassword //IP/windowsshare /mnt/DVBC
Wat mij niet duidelijk is of ik met dat commando aan de gang moet (dat daar een optie bij moet), of dat ik bij /mnt/DVBC met chmod en/of chown aan de gang moet.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Raven, kijk eens naar de uid en gid mount opties. Een smb share gemount is niet posix compliant, dus chmod en chown gaan niet werken.

Dit is overigens weer een van de vele miljoenen vragen die hierover gesteld zijn en met Google is op te lossen. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Hero of Time op 13-05-2019 13:05 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Raven schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:53:
[...]

Ehm, afgaand op de foutmelding gok ik van niet, ik heb de mount aangemaakt met
Bash:
1
mount -t cifs -o username=Windowsusername,password=Windowspassword //IP/windowsshare /mnt/DVBC
Wat mij niet duidelijk is of ik met dat commando aan de gang moet (dat daar een optie bij moet), of dat ik bij /mnt/DVBC met chmod en/of chown aan de gang moet.
Ik bedoelde wat @Hero of Time zegt dus.

Je geeft nu geen uid/gid op bij het mounten dus zal de mount als root gemaakt worden (ten minste, dat is de default denk ik, kan ook zijn dat hij de id's pakt van de eerste normale user).

Je zal dus de goede uid en gid voor de tvheadend user moeten kiezen. Je kan ook de tvheadend user toegang geven tot de group (gid) waarop je de share mount en zorgen dat de access bits write toegang geven tot de group.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Hero of Time @ShadowLord Duidelijk, dus net de uid en gid opgezocht, bleken beide hetzelfde nummer. Hts heeft daar nu rechten, maar het gaat nog steeds mis: Unable to create file, open failed -- Permission denied en inderdaad, het was eerst root.

edit: Woops, een van de nummers verkeerd gezien, nu weer wachten tot opname begint.
edit2: Er staat een extensie-loos bestand dat steeds groter wordt, er lijkt dus nu wat te gebeuren :)
edit3: Het lijkt te werken, alleen het genereren van de bestandsnaam om de een of andere reden niet, heb in ieder geval een afspelende video, mits ik die zelf sleep naar VLC.

[ Voor 43% gewijzigd door Raven op 13-05-2019 19:56 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Raven schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:58:
@Hero of Time @ShadowLord Duidelijk, dus net de uid en gid opgezocht, bleken beide hetzelfde nummer. Hts heeft daar nu rechten, maar het gaat nog steeds mis: Unable to create file, open failed -- Permission denied en inderdaad, het was eerst root.
Je kan het ook andersom oplossen door het hele volume eigendom te maken van de user waar tvheadend onder draait.

Zie stackoverflow over hoe je uid en gid van de mount instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ANdrode schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:04:
[...]

Je kan het ook andersom oplossen door het hele volume eigendom te maken van de user waar tvheadend onder draait.

Zie stackoverflow over hoe je uid en gid van de mount instelt.
Voor de laatste test gebruikte ik
Batchfile:
1
sudo mount -t cifs -o username=username,password=password,uid=119,gid=127 //IP/recordings /mnt/recordings
Dat heeft gewerkt, althans, n=1, dus nog maar eens testen :P , maar eerst eens uitzoeken wat er met de naamgeving misgaat :? Een video met de naam "T" is niet echt handig 8)7

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Raven schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:58:
[...]

Voor de laatste test gebruikte ik
Batchfile:
1
sudo mount -t cifs -o username=username,password=password,uid=119,gid=127 //IP/recordings /mnt/recordings
Dat heeft gewerkt, althans, n=1, dus nog maar eens testen :P , maar eerst eens uitzoeken wat er met de naamgeving misgaat :? Een video met de naam "T" is niet echt handig 8)7
Standaard zijn de filenames van TVHeadend niet geweldig inderdaad (maar wel beter dan wat jij nu noemt). Maar je kan dit makkelijk aanpassen bij de instellingen van de recorder. In TVHeadend 4.2 vind je dit bij Configuration->Recording->Digital Video Profiles. De setting die je daar wil hebben is 'Format string' onder 'Full pathname specification' en/of de checkboxes bij 'Filename options'

De default setting voor de format string is overigens '$t/$t$n.$x' waar '$t' de titel van de opname is (standaard de naam van het programma), '$n' een volgnummer is (enkel om de bestandsnaam uniek te maken, heeft verder gene betekenis) en '$x' de extensie voor het filetype is.

Als je alleen 'T' als filename krijgt heb je mogelijk deze formatstring zelf al aangepast?

Pagina: 1 ... 28 ... 30 Laatste