Heb je geen mogelijkheid tot Docker op je Synology?schumi2004 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:11:
Op een Synology staat deze data in de var folder, deze hele folder verwijderd en gestart maar nog zonder eigenlijk een config change gedaan te hebben crashed TVH al bij het switchen tussen browser windows.
Dergelijk gedrag doet ie ook bij een recording.
Wordt er nu echt wel een beetje simpel van.
Maar eens uitzoeken hoe via CLI geïnstalleerd te krijgen want dit werkt voor geen meter.
Nee, jammer genoeg niet.renedis schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:08:
[...]
Heb je geen mogelijkheid tot Docker op je Synology?
Zolang ik van de GUI afblijf en geen opnames maak blijft het draaien maar eigenlijk is het halfbakken zooi zo.
Was altijd (en mss nog klein beetje) fan van tvheadend maar dit is gewoon ruk.
/edit:
Achteraf bleek de fout te zitten in de gebruikte toolchain in combinatie met het OS (Synology DSM 5 vs 6) waar het op draaide. Opgelost dus.
[ Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 06-03-2018 08:38 ]
Weet iemand of het mogelijk is met TVHeadend de streams van mijn dreambox uit te lezen en deze opnieuw te streamen in een lagere kwaliteit?
Ik gebruik zelf Plex Media Server om bij al mijn opgenomen media te komen en deze streamt middels hardwarematige transcoding naar al mijn devices waarop de Plex app draait in lagere kwaliteit toegespits op resolutie van de devices.tHyEstes schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:58:
Weet iemand of het mogelijk is met TVHeadend de streams van mijn dreambox uit te lezen en deze opnieuw te streamen in een lagere kwaliteit?
[ Voor 3% gewijzigd door wouter1971 op 05-01-2018 16:31 ]
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
Hoi, ik heb een setup zoals jij beschrijft. Ik gebruik zelf de Megasat Server 3 SAT>IP en deze wordt gebruikt door TVheadend als TV server. Op dezefde sever draait ook Oscam met een geldige smartcard van CanalDigitaal. TVheadend maakt contact met Oscam voor de decodering. Als clients heb ik een mix van RaspberryPI's en sinds kort een MXQ Pro S905X welke op onze 4 TV's zijn aangesloten. Op alle clients draait OpenELEC met de TVheadend add-on. Daarnaast heb ik ook Plex Media Server draaien, met een Python script waardoor TVHeadend door Plex ook te gebruiken is als LiveTV.Delichon urbica schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:22:
Beste mede Tweakers,
In het kader van Plex DVR leek het mij erg leuk om een TV servertje op te zetten waarmee ik TV kan kijken en opnemen. Plex ondersteund een klein aantal apparaten, maar kan blijkbaar werkend gemaakt worden met Tvheadend. Sowieso leek het mij leuk om een Tvheadend server op te zetten aangezien die al met vele applicaties werkt. Aangezien ik een complete leek ben op DVB gebied ben zit ik nu al een aantal dagen mij erin te verdiepen. Helaas is er veel oude informatie en voornamelijk alleen informatie m.b.t kabel. Sateliet valt vaak buiten beschouwing.
Voordat ik aan een project begin die nagenoeg onmogelijk is zou ik zeker wat advies kunnen gebruiken van ervaren gebruikers.
Ik maak al jaren gebruik van CanalDigitaal en zou graag deze aansluiting gebruiken voor Tvheadend. Nu denk ik dat SAT>IP een goede oplossing is, voornamelijk omdat de coax niet naar mijn server loopt. Ik zat te denken aan de TSS 400 SAT>IP server (http://www.triax.com/prod...-ip/tss-400-sat-ip-server), deze zou goed moeten werken i.c.m Tvheadend. Deze SAT>IP heeft geen smartcard slot dus betaalde zenders kan hij zelf niet decoderen. Nu lees ik dat er een omweg is tegen dit probleem. Mij zijn de verschillen in soorten codeermethodes niet helemaal duidelijk en weet daarom niet zeker wat dit inhoud voor CanalDigitaal.
Nu is mijn vraag, heeft iemand ervaring met SAT>IP voor Tvheadend en hoe kan ik gecodeerde zenders decoderen? Of wat zijn mogelijke alternatieve om het wel werkend te maken?
Het zou geweldig zijn als dit werkend te krijgen is. Satelliet is in heel Europa te gebruiken, hierdoor is het volgens mij aantrekkelijk voor nog veel meer mensen dan alleen Ziggo abonnees.
Een leuk hobbyprojectje
[ Voor 3% gewijzigd door wouter1971 op 05-01-2018 16:54 ]
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
Ik heb ditzelfde probleem met 4.3.905. Als ik op dit probleem Google dan vind ik nauwelijks info.Anoniem: 225757 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 00:42:
Vraagje over het aantal en de breedte van de kolommen:
Iedere keer als ik TVH oproep in de browser moet ik de kolommen opnieuw instellen. Vooral bij de Upcoming Recordings is dat vervelend, er staat gewoon teveel info (die ik niet nodig heb) in verhouding tot de breedte van het scherm (bijvoorbeeld stop time, owner, etc). Daarbij komt dat uitzetten van kolommen leidt tot verdelen van de breedte over alle andere, die ik dan ook weer moet aanpassen.
Ik zou graag TVH compileren met de door mij gewenste kolommen, en dan ook nog in de gewenste breedte (weinig breedte voor 'errors', veel breedte voor 'title').
Heeft iemand een idee in welke source file(s) de breedtes worden bepaald? 'k Zoek me al een week suf
't Gaat om TVH 4.2.2, gecompileerd met --bundle.
Ook ik zou graag de kolommen in de "upcoming recordings" willen kunnen wijzigen, maar deze wijziging wordt niet bewaard en toont tijdens het wijzigen een corrupte layout. Alle andere deelschermen kan ik probleemloos wijzigen.
Ben je er ooit achter gekomen hoe de breedte in de source files aangepast kan worden?
Ik heb zelf lang met een soortgelijk probleem geworsteld.
De breedte van de kolommen heb ik nooit aangepast gekregen (dat heb ik ook snel opgegeven moet ik zeggen), maar iemand wist me te vertellen dat je de overbodige kolommen gewoon kunt verbergen.
Dat wist ik niet, en op die manier heb ik toch een hoop voor mij onnodige informatie kunnen verwijderen waardoor de info die ik wél wil zien toch op het scherm past.
(Ik werd helemaal onnozel van die recent ingevoerde content icons)
De breedte van de kolommen heb ik nooit aangepast gekregen (dat heb ik ook snel opgegeven moet ik zeggen), maar iemand wist me te vertellen dat je de overbodige kolommen gewoon kunt verbergen.
Dat wist ik niet, en op die manier heb ik toch een hoop voor mij onnodige informatie kunnen verwijderen waardoor de info die ik wél wil zien toch op het scherm past.
(Ik werd helemaal onnozel van die recent ingevoerde content icons)
[ Voor 8% gewijzigd door tc-t op 17-01-2018 09:59 ]
Anoniem: 225757
Nope, 'k heb de moed opgegeven.chielmi schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:40:
[...]
Ik heb ditzelfde probleem met 4.3.905. Als ik op dit probleem Google dan vind ik nauwelijks info.
Ook ik zou graag de kolommen in de "upcoming recordings" willen kunnen wijzigen, maar deze wijziging wordt niet bewaard en toont tijdens het wijzigen een corrupte layout. Alle andere deelschermen kan ik probleemloos wijzigen.
Ben je er ooit achter gekomen hoe de breedte in de source files aangepast kan worden?
In een eerdere versie (2.x) heb ik het destijds wel gevonden maar de source is inmiddels drastisch aangepast.
PC niet uitzetten is een alternatief
Ik heb ongv. een jaar geleden een keer een HDhomerun gekocht en daarbij ook een Smargo. Echter woon ik in voormalig UPC gebied en na wat zoeken lees ik dat die combi niet werkt als ik nu een CI+ module zou aanvragen met smartcard of is het wel werkend te krijgen om zo alle HD kanalen via tvheadend te kijken.
Ik probeer op XPenology de software van TVHeadend te gebruiken, echter loop ik er tegenaan dat ik niet kan inloggen. Ik installeer de software (TvHeadend-Testing, repo J. Dierkse), geef tijdens de installatie een gebruikersnaam en wachtwoord in, maar deze werken niet als ik daadwerkelijk probeer in te loggen voor de eerste installatie.
Op internet zie ik diverse fora hierover, maar ik zie geen concrete uitleg wat ik moet doen:
https://tvheadend.org/boards/5/topics/20710
Ik heb middels WinSCP toegang tot de server. Kan iemand mij helpen de inlog werkend te krijgen?
Bij voorbaat grote dank.
Op internet zie ik diverse fora hierover, maar ik zie geen concrete uitleg wat ik moet doen:
Ik heb middels WinSCP toegang tot de server. Kan iemand mij helpen de inlog werkend te krijgen?
Bij voorbaat grote dank.
@MarVanOs Inlog is of de default (moet je even googlenen), of de user/password van je eigen Linux user waar hij onder draait.
Ook hier heb ik weleens problemen mee gehad. Je kunt ook via een command line switch ervoor zorgen dat hij niet vraagt om een login, maar doorgaans is er iets mis met je tvheadend installatie. Hoe start je deze nu en onder welke user?
Ook hier heb ik weleens problemen mee gehad. Je kunt ook via een command line switch ervoor zorgen dat hij niet vraagt om een login, maar doorgaans is er iets mis met je tvheadend installatie. Hoe start je deze nu en onder welke user?
[ Voor 3% gewijzigd door HollowGamer op 18-03-2018 11:41 ]
Na installatie vanuit het package center open ik de link “ip adres server”:9981. Vanuit daar moet ik tvheadend verder gaan instellen. Echter op dat moment krijg ik de verplichting om in te loggen. De inloggegevens welke ik opgeef tijdens de installatie werken niet. Ik kan dus verder niets instellen. Ik heb al verschillende keren de installatie opnieuw gebeurd, tussentijds opnieuw opgestart etc, niets werkt.
Maar hoe start je HTS? Met een service, bijv. sudo systemctl start tvheadend, of via iets anders?MarVanOs schreef op zondag 18 maart 2018 @ 11:54:
Na installatie vanuit het package center open ik de link “ip adres server”:9981. Vanuit daar moet ik tvheadend verder gaan instellen. Echter op dat moment krijg ik de verplichting om in te loggen. De inloggegevens welke ik opgeef tijdens de installatie werken niet. Ik kan dus verder niets instellen. Ik heb al verschillende keren de installatie opnieuw gebeurd, tussentijds opnieuw opgestart etc, niets werkt.
Heb ik ook wel s gehad, zelfde configuratie. Volgens mij heb ik toen de sundtek drivers gedownload. Google maar even. Staat in de pakketbron http://sundtek.de/synology. Maar als dat ook niet werkt zul je in de tekstbestanden moeten duiken en handmatig je password moeten resetten.MarVanOs schreef op zondag 18 maart 2018 @ 11:30:
Ik probeer op XPenology de software van TVHeadend te gebruiken, echter loop ik er tegenaan dat ik niet kan inloggen. Ik installeer de software (TvHeadend-Testing, repo J. Dierkse), geef tijdens de installatie een gebruikersnaam en wachtwoord in, maar deze werken niet als ik daadwerkelijk probeer in te loggen voor de eerste installatie.
Bij voorbaat grote dank.
This title is for sale, please send me a PM
@schumi2004
Je zou eens kunnen kijken bij TVMosaic.tv, de opvolger van DVBlogic.
Zelf zoek ik een goed handleiding om de meest recente versie van TVHeadend te installeren. Tot nu toe niet kunnen vinden.
Zelf zoek ik een goed handleiding om de meest recente versie van TVHeadend te installeren. Tot nu toe niet kunnen vinden.
Omdat ik niks te doen had ben ik wat gaan spelen met een Raspberry Pi3B+, een Astrometa DVB-T2-USB TV-stick, Oscam en TV-Headend draaiende op Raspbian Stretch Lite Kernel verse 4.14. Ik maak gebruik van de DVB-C functie en heb een Ziggo abonnement.
Tot zover na een hele dag prutsen de boel aan de praat gekregen met veel gevloek en gescheld, en mezelf nadat het werkte op een koud biertje getrakteerd. Gelukt dacht ik...
Nu ben ik niet helemaal tevreden met de kwaliteit van het beeld. Heb in Kodi al flink wat moeten veranderen om mooi vloeiend beeld en synchroon geluid te krijgen maar heb vaak last van artifacts/storingen in het beeld.
De gebruikte kabel geeft op Ziggo's eigen Mediabox tijdens de signaaltest aan dat de kabel helemaal in orde is en het signaal goed is. Dezelfde kabel in de Astrometa stick geeft wat storingen dus twijfel of het aan het signaal ligt.
Hoe kan ik het signaal in TV-Headend checken om te zien of het sterk genoeg is?
Kan het ook zo zijn dat de gebruikte kernal 4.14 niet helemaal geschikt om met lichtere hardware gebruik te maken van DVB en trekt de processor van de 3B+ het niet helemaal?
Tot zover na een hele dag prutsen de boel aan de praat gekregen met veel gevloek en gescheld, en mezelf nadat het werkte op een koud biertje getrakteerd. Gelukt dacht ik...
Nu ben ik niet helemaal tevreden met de kwaliteit van het beeld. Heb in Kodi al flink wat moeten veranderen om mooi vloeiend beeld en synchroon geluid te krijgen maar heb vaak last van artifacts/storingen in het beeld.
De gebruikte kabel geeft op Ziggo's eigen Mediabox tijdens de signaaltest aan dat de kabel helemaal in orde is en het signaal goed is. Dezelfde kabel in de Astrometa stick geeft wat storingen dus twijfel of het aan het signaal ligt.
Hoe kan ik het signaal in TV-Headend checken om te zien of het sterk genoeg is?
Kan het ook zo zijn dat de gebruikte kernal 4.14 niet helemaal geschikt om met lichtere hardware gebruik te maken van DVB en trekt de processor van de 3B+ het niet helemaal?
@vj_slof In TVHeadend kun je dit zien door naar het tabblad Status te gaan. Je kunt dan ook zien of het in het signaal zit of bijvoorbeeld bij het decoden.
Je kunt ook eens proberen de streams te open via een computer die wel krachtig genoeg zou moeten zijn.
http://user:pass@<ip>:9981/stream/channelnumber/1
Gaat OSCam ook goed? Geeft deze geen errors?
Je kunt ook eens proberen de streams te open via een computer die wel krachtig genoeg zou moeten zijn.
http://user:pass@<ip>:9981/stream/channelnumber/1
Gaat OSCam ook goed? Geeft deze geen errors?
ah zo, okee ik heb gekeken bij status terwijl er een zender aan stond en het signaal was volgens de meter 0%. SNR= unknown zowel bij gecodeerde en ongecodeerde zenders. oscam gaf geen errors. 192TV zender stottert enorm. Die geeft enorm veel transport en continuity errors. Kan ik ergens een logfile inzien om verder te analyseren?
In mijn ervaring zijn die transport en continuity errors echt zeer vervelend om te debuggen. Heb zelf nooit helemaal de vinger op de zere plek kunnen liggen en ze komen bij mij (dual-tuner hdhomerun + Ziggo in fUPC gebied) ook dusdanig weinig voor dat ik op een gegeven moment gestopt ben me er druk om te maken.
Continuity errors en transport errors kunnen komen door een veelheid aan factoren, waaronder o.a. toch het TV-signaal (ookal geeft je mediabox een goed signaal aan, de gebruikte USB tuner kan best gevoelig zijn voor verstoringen), maar ook transport op de USB bus en in de Linux kernel kan inderdaad een grote invloed hebben, zeker op systeempjes zoals een RPI.
Continuity errors en transport errors kunnen komen door een veelheid aan factoren, waaronder o.a. toch het TV-signaal (ookal geeft je mediabox een goed signaal aan, de gebruikte USB tuner kan best gevoelig zijn voor verstoringen), maar ook transport op de USB bus en in de Linux kernel kan inderdaad een grote invloed hebben, zeker op systeempjes zoals een RPI.
Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
TVHeadend draait tegenwoordig weer een stuk stabieler. Heb naar TVMosaic gekeken maar ik heb heel weinig met DVBlogic, wellicht waag ik toch een poging maar dat is even voor later.TonVH schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:50:
@schumi2004
Voor nu probeer een ik een A/V sync issue opgelost te krijgen.
Audio loopt naar verloop van tijd uit sync en dan moet ik even een channel switch doen en dan is het weer in orde.
Ook zo'n lastig iets om opgelost te krijgen.
Werkt de DVB-stick toevallig wel als je hem aan een Windows PC hangt?vj_slof schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:47:
ah zo, okee ik heb gekeken bij status terwijl er een zender aan stond en het signaal was volgens de meter 0%. SNR= unknown zowel bij gecodeerde en ongecodeerde zenders. oscam gaf geen errors. 192TV zender stottert enorm. Die geeft enorm veel transport en continuity errors. Kan ik ergens een logfile inzien om verder te analyseren?
Het kan zijn dat de driver niet goed werkt, gebruik ook hiervoor dmesg en stuur eens een screen.
Heb je het niet op NPO1 SD bijvoorbeeld?
Op alle kanalen doet ie moeilijk. Ik heb op het werk nog een Pi3B+ staan en daar staat OSMC op en daar loopt het wel soepel. De firmware op de stick geeft aan:HollowGamer schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:16:
[...]
Werkt de DVB-stick toevallig wel als je hem aan een Windows PC hangt?
Het kan zijn dat de driver niet goed werkt, gebruik ook hiervoor dmesg en stuur eens een screen.
Heb je het niet op NPO1 SD bijvoorbeeld?
[ 5.420474] rc rc0: Astrometa DVB-T2 as /devices/platform/soc/3f980000.usb/usb1/1-1/1-1.3/rc/rc0
[ 5.420555] input: Astrometa DVB-T2 as /devices/platform/soc/3f980000.usb/usb1/1-1/1-1.3/rc/rc0/input1
[ 5.422833] rc rc0: lirc_dev: driver ir-lirc-codec (dvb_usb_rtl28xxu) registered at minor = 0
[ 5.422852] usb 1-1.3: dvb_usb_v2: schedule remote query interval to 200 msecs
[ 5.430978] usb 1-1.3: dvb_usb_v2: 'Astrometa DVB-T2' successfully initialized and connected
[ 22.107448] mn88473 3-0018: downloading firmware from file 'dvb-demod-mn88473-01.fw'
Kernal versie op het werk is: 4.14.26-2-osmc
Thuis is: Raspbian Stretch Lite Kernel verse 4.14
De installatie van TVHeadend thuis heb ik via terminal commando's geinstalleerd. Op OSCM is het gewoon een kwestie van naar de Store gaan en TVHeadend downloaden en dan wordt ie helemaal kant en klaar geconfigureerd en moest ik alleen nog even de juiste frequenties van Ziggo opzoeken en ingeven.
Ik moet nu even gaan vergelijken welke versie TVHeadend en Oscam ik op beide installaties heb draaien en de verschillen goed zoeken.
Zou het issue met verkeerde clock/card speed settings op de reader te maken kunnen hebben?
Heel kort: nee.schumi2004 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:54:
Zou het issue met verkeerde clock/card speed settings op de reader te maken kunnen hebben?

Okay, helder.
Je Pi heeft wel de MPEG licentie?
Zoja, al eens geprobeerd die van het werk thuis te zetten en vice-versa?
Da's een goeie. Vanavond eens kijken of dat verschil maakt. Ik neem de SD-kaart van het werk mee en wissel eens om.schumi2004 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:48:
[...]
Okay, helder.
Je Pi heeft wel de MPEG licentie?
Zoja, al eens geprobeerd die van het werk thuis te zetten en vice-versa?
@Anoniem: 136727 euhmmm, de licentie is gebonden aan de pi
SD kaart is niet handig om die reden die @albino71 al aangeeft, de gehele Pi wel.vj_slof schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:52:
[...]
Da's een goeie. Vanavond eens kijken of dat verschil maakt. Ik neem de SD-kaart van het werk mee en wissel eens om.
Kun je iig de kabels uitsluiten maar ik heb zo'n vermoeden dat je gewoon de licentie mist.
De streams zijn zowat allemaal in H264-MPEG-4 AVC dus wat moet ik nog met een MPEG-2 licentie?schumi2004 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 08:14:
[...]
SD kaart is niet handig om die reden die @albino71 al aangeeft, de gehele Pi wel.
Kun je iig de kabels uitsluiten maar ik heb zo'n vermoeden dat je gewoon de licentie mist.
Ik heb meerdere RPi's in gebruik waar LiveTV op gekeken wordt en zonder licentie kreeg ik de door jouw genoemde symptomen. Daarnaast zijn de kosten voor zo'n licentie ook weer niet hoog dus ja.vj_slof schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:56:
[...]
De streams zijn zowat allemaal in H264-MPEG-4 AVC dus wat moet ik nog met een MPEG-2 licentie?
Je hoeft het niet te kopen maar check dan op z'n minst of die op het werk wel de licentie heeft dan ben je er snel genoeg achter of je hem nodig heb of niet.
vcgencmd codec_enabled MPG2
[ Voor 19% gewijzigd door schumi2004 op 06-06-2018 12:37 ]
MPG2=disabledschumi2004 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 12:33:
[...]
Ik heb meerdere RPi's in gebruik waar LiveTV op gekeken wordt en zonder licentie kreeg ik de door jouw genoemde symptomen. Daarnaast zijn de kosten voor zo'n licentie ook weer niet hoog dus ja.
Je hoeft het niet te kopen maar check dan op z'n minst of die op het werk wel de licentie heeft dan ben je er snel genoeg achter of je hem nodig heb of niet.
vcgencmd codec_enabled MPG2
En dat op de Pi3B+ op het werk welke gewoon soepel afspeelt. Vrees toch dat het signaal thuis gewoon een beetje gaar is. Oscam en TVHeadend zijn op beide systeempjes de laatste versies. Kleine kanttekening nog even de TV op het werk is maar 720P, thuis 4K en de Pi 1080P output met 5.1 op de reciever. Op het werk dus minder kanalen geluid, alleen 2.1 Stereo. Kan toch zijn dat de Pi3B+ thuis toch iets meer moet presteren. Audio staat thuis wel op passthrough dus zoveel hoeft de Pi nu ook niet aan de audiostream te doen.
Edit: MPEG2 codec is alleen nodig om SD-kanalen op de Raspberry te bekijken, die zijn nog in MPEG2-mpgv codec.
[ Voor 5% gewijzigd door vj_slof op 06-06-2018 14:24 ]
Weet iemand wat het exacte verschil is tussen SD en HD met een HTSP stream?
Heb hier namelijk een Philips Android TV welke met de default TV App (com.droidtv.playtv versie 7.0) geen SD channels afspeeld maar alleen HD channels.
Pak ik de Live Channels app van Google dan werkt dit wel, deze heeft alleen de vervelende eigenschap dat ie bij channel switching constant een pop screen laat zien welke je weer weg moet halen.
Wilde dus een case aanmaken bij Philips (niet dat ik er bepaalde verwachtingen bij heb) om te zien of ze dit kunnen fixen maar dan moet ik wel kunnen uitleggen wat nu het verschil is.
Heb hier namelijk een Philips Android TV welke met de default TV App (com.droidtv.playtv versie 7.0) geen SD channels afspeeld maar alleen HD channels.
Pak ik de Live Channels app van Google dan werkt dit wel, deze heeft alleen de vervelende eigenschap dat ie bij channel switching constant een pop screen laat zien welke je weer weg moet halen.
Wilde dus een case aanmaken bij Philips (niet dat ik er bepaalde verwachtingen bij heb) om te zien of ze dit kunnen fixen maar dan moet ik wel kunnen uitleggen wat nu het verschil is.
Huh. Philips Android TV heeft een default TV app die HTSP ondersteunt?
Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
SD = mpeg2schumi2004 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 16:31:
Weet iemand wat het exacte verschil is tussen SD en HD met een HTSP stream?
HD = mpeg4 misschien
Wat je ook nog zou kunnen proberen:vj_slof schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:49:
[...]
Ik moet nu even gaan vergelijken welke versie TVHeadend en Oscam ik op beide installaties heb draaien en de verschillen goed zoeken.
* een opname maken zonder live te kijken en dan proberen die opname af te spelen op een gewone PC
* iets opnemen of bekijken van een open kanaal, waar je dus geen oscam voor ndogi hebt. Dan kun je wellicht uitsluiten of je oscam-configuratie er voro iets tussenzit...
Volgens mij gaat dit via de TVHeadend Live Channels app en niet zozeer de TV app (com.droidtv.playtv)eymey schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:08:
Huh. Philips Android TV heeft een default TV app die HTSP ondersteunt?
Maar het is een beetje hoop gezeik nu.
Ik gebruik nu maar de Google Live Channels app, werkt sneller en speelt alles maar ik heb constant last van een popup die in beeld blijft bij elke channel switch die je doet, zwaar irritant.
Verder doet de EPG het niet (meer). En of dit nu aan TVHeadend ligt of niet is mij niet duidelijk.
Verschillende fora's spreken over een issue met TVH andere weer met Android TV.
[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 12-06-2018 12:20 ]
De reden voor mijn vraag was omdat je het had over com.droidtv.playtv en dat je het bij Philips neer wilde leggen (terwijl die volgens mij niet over de live channels functionaliteit gaat). Maar goed, mss snap ik het verkeerd
.
Op mijn NVidia Shield TV werkt de TVHeadend Live Channel trouwens an sich goed, zowel bij SD als HD kanalen. Ook geen popup bij het zappen (behalve natuurlijk de banner met info die na X seconden verdwijnt).
Maar hier werkt het na een paar dagen niet meer en moet ik de Shield herstarten. Ik wijt dat maar aan het (naar mijn idee) zeer alpha stadium waarin deze plugin zich bevindt..... Ready for primetime is het naar mijn mening nog zeker niet.
Op mijn NVidia Shield TV werkt de TVHeadend Live Channel trouwens an sich goed, zowel bij SD als HD kanalen. Ook geen popup bij het zappen (behalve natuurlijk de banner met info die na X seconden verdwijnt).
Maar hier werkt het na een paar dagen niet meer en moet ik de Shield herstarten. Ik wijt dat maar aan het (naar mijn idee) zeer alpha stadium waarin deze plugin zich bevindt..... Ready for primetime is het naar mijn mening nog zeker niet.
Nee je snapt het volgens mij wel een aangezien ik zelf ook niet weet bij wie ik het neer moet leggen en Philips dit meelevert zijn hun voor mij het eerste aanspreekpunt, je heb er verder geen bal aan want uiteindelijk zeggen ze dat je een factory reset moet doen na elke update. Nu vind ik 1x niet zo erg maar dat is in mijn ogen gewoon BS.eymey schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:34:
De reden voor mijn vraag was omdat je het had over com.droidtv.playtv en dat je het bij Philips neer wilde leggen (terwijl die volgens mij niet over de live channels functionaliteit gaat). Maar goed, mss snap ik het verkeerd.
En dat gebruik je dan waarschijnlijk met de Google Live Channels app daar de droidtv niet beschikbaar is op de shield toch, hier niet iig. Op de shield verdwijnt deze banner (ik noemde hem popup maar komt op zelfde neer) ook na X seconden maar dat doet deze niet op de Philips en dat vind ik dan bijzonder want imo is het gewoon Android TV op andere hardware, zou voor APK functionaliteit niet uit moeten maken.Op mijn NVidia Shield TV werkt de TVHeadend Live Channel trouwens an sich goed, zowel bij SD als HD kanalen. Ook geen popup bij het zappen (behalve natuurlijk de banner met info die na X seconden verdwijnt).
Ow hier draait het nog steeds bij mijn dochter op de kamer, ik heb dan nog niet de de beta (7.0.1) installed en draai nog op wat is het Android 6 op de Shield.Maar hier werkt het na een paar dagen niet meer en moet ik de Shield herstarten. Ik wijt dat maar aan het (naar mijn idee) zeer alpha stadium waarin deze plugin zich bevindt..... Ready for primetime is het naar mijn mening nog zeker niet.
Ik draai op de laatst beschikbare firmware op m'n Shield (ik heb nog net de Oreo update niet ontvangen doordat die door NVidia werd teruggetrokken door last minute gevonden problemen).
Mja, ik weet dus niet welke live Channels app er standaard op de Shield staat: Of die van Google is of van NVidia zelf. Kan natuurlijk goed zijn dat fabrikanten inderdaad zelf een eigen app kunnen maken (of variant erop) en dat Philips dat bv. dus ook doet voor integratie met het 'traditionele' tuner systeem ofzo
.
En dan zou het dus idd ook best kunnen dat een plugin, zoals die van TVHeadend, zich ook net even wat anders kan gedragen op verschillende platforms.
Hoe dan ook heb ik wel het idee dat de ontwikkeling van die TVHeadend plugin een beetje stil is komen liggen, wat ik an sich jammer vind.
Ik ben voornemens om van Tweak Glasvezel over te stappen naar Jonaz, omdat die TV leveren (met 19 HD zenders) via DVB-C en dezelfde manier van conditional access gebruiken als fZiggo (irdeto).
Het zou mij ideaal lijken om op basis daarvan een TVHeadend setup op te zetten met de Live Channels op NVidia Shield als daily driver. Maar dan moeten dingen als timeshift en opnames maken en bekijken wel goed gaan werken.
Mja, ik weet dus niet welke live Channels app er standaard op de Shield staat: Of die van Google is of van NVidia zelf. Kan natuurlijk goed zijn dat fabrikanten inderdaad zelf een eigen app kunnen maken (of variant erop) en dat Philips dat bv. dus ook doet voor integratie met het 'traditionele' tuner systeem ofzo
En dan zou het dus idd ook best kunnen dat een plugin, zoals die van TVHeadend, zich ook net even wat anders kan gedragen op verschillende platforms.
Hoe dan ook heb ik wel het idee dat de ontwikkeling van die TVHeadend plugin een beetje stil is komen liggen, wat ik an sich jammer vind.
Ik ben voornemens om van Tweak Glasvezel over te stappen naar Jonaz, omdat die TV leveren (met 19 HD zenders) via DVB-C en dezelfde manier van conditional access gebruiken als fZiggo (irdeto).
Het zou mij ideaal lijken om op basis daarvan een TVHeadend setup op te zetten met de Live Channels op NVidia Shield als daily driver. Maar dan moeten dingen als timeshift en opnames maken en bekijken wel goed gaan werken.
Nu we het toch over apps hebben; is het iemand gelukt om een Tvheadend stream te sturen over Chromecast? Ik heb het geprobeerd met verschillende apps, maar de stream blijft hangen/bufferen en geeft vervolgens een timeout.
Het enige wat een beetje goed voor mij werkt is desktop-streamen over Steamlink.
Kan je toevallig ook enkel de video stream sturen en hiermee vertragingen verminderen?
Het enige wat een beetje goed voor mij werkt is desktop-streamen over Steamlink.
Kan je toevallig ook enkel de video stream sturen en hiermee vertragingen verminderen?
Je zal streams moeten hebben die door Chromecast worden ondersteund (en anders zal je er altijd iets tussen moeten hebben dat transcoding verzorgt naar een formaat dat wél door Chromecast wordt ondersteund).
https://developers.google.com/cast/docs/media
Was aan het denken om het eens via SMPlayer of VLC te proberen.eymey schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:16:
Je zal streams moeten hebben die door Chromecast worden ondersteund (en anders zal je er altijd iets tussen moeten hebben dat transcoding verzorgt naar een formaat dat wél door Chromecast wordt ondersteund).
Het is mij eindelijk gelukt met Tvheadend + Chromecast + VLC!
Je moet wel de git versie hebben van Tvheadend.
Maak de volgende profielen:

*Ik gebruik hier VA-API met Intel HD, maar je zou ook een andere backend kunnen gebruiken.
Gebruik vervolgens de volgende url in VLC:
http://<user>:<pass>@<address>:9981/stream/channelnumber/<number>?profile=vaapi-vp8
En kies vervolgens bij Playback, Renderer je Chromecast-device.
Je moet wel de git versie hebben van Tvheadend.
Maak de volgende profielen:

*Ik gebruik hier VA-API met Intel HD, maar je zou ook een andere backend kunnen gebruiken.
Gebruik vervolgens de volgende url in VLC:
http://<user>:<pass>@<address>:9981/stream/channelnumber/<number>?profile=vaapi-vp8
En kies vervolgens bij Playback, Renderer je Chromecast-device.
[ Voor 40% gewijzigd door HollowGamer op 21-06-2018 11:18 ]
Wie kan mij helpen om TVHeadend i.c.m. Ziggo werkend te krijgen? Bijv. via Teamviewer.
Ik heb al geprobeerd met de default instelling, vervolgens deze aangepast conform de Ziggo opgave op hun website (Freq. 164, Symbol 6900, Qam64), vervolgens alles handmatig (via Expert instelling) ingegeven maar ik krijg geen TV-kanalen te zien. Zie ook bijlage.
Ik gebruik een Synology DS418 (=RTD1296) met TVH 4.2.6-13 (hoger kan ik niet vinden).
Wie heeft de oplossing?
Ik heb al geprobeerd met de default instelling, vervolgens deze aangepast conform de Ziggo opgave op hun website (Freq. 164, Symbol 6900, Qam64), vervolgens alles handmatig (via Expert instelling) ingegeven maar ik krijg geen TV-kanalen te zien. Zie ook bijlage.
Ik gebruik een Synology DS418 (=RTD1296) met TVH 4.2.6-13 (hoger kan ik niet vinden).
Wie heeft de oplossing?

Dank aan @albino71 voor de hulp om e.e.a. draaiend te krijgen.
Vraagje over EPG. Ik heb in "EPG Grabbers Modile" de "external XML op "enabled" gezet en een "tv_grab_file" met de volgende inhoud:
Volgens mij zou hiermee TVH aut. de EPG informatie uit de XML moeten gebruiken.
Echter "EPG Grabber Channel" blijft helemaal leeg. Wat mis ik?????
Vraagje over EPG. Ik heb in "EPG Grabbers Modile" de "external XML op "enabled" gezet en een "tv_grab_file" met de volgende inhoud:
en deze geplaatst in "/usr/bin" (en uitvoerbaar gemaakt).#!/bin/bash
cat /volume1/_Downloads/XMLgen.XML
Ik heb ooit ook eens met EPG scripts gestoeid maar zo makkelijk als jij het nu beschrijft was het volgens mij niet.TonVH schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 19:43:
Dank aan @albino71 voor de hulp om e.e.a. draaiend te krijgen.
[...]
en deze geplaatst in "/usr/bin" (en uitvoerbaar gemaakt).
Heb je linkje naar de source ervan en is de Ziggo EPG niet voldoende?
De Ziggo EPG is pakweg 2 dagen en dat vind ik (voor mijn doel) te weinig temeer daar ik al jaren gewend ben aan 14 dagen.
De TV.XML wordt aangemaakt met deze procedure.
Vroeger heb ik e.e.a. ook i.c.m. TVH gebruikt en toen het uiteindelijk werkend gekregen. Helaas is TVH nog altijd niet zover geëvolueerd dat er een folder is waar je een XML in kunt zetten die dan gebruikt gaat worden. Het systeem wat o.a. door DVBlink/TV-Mosaic/EyeTV gebruikt wordt.
Vroeger heb ik e.e.a. ook i.c.m. TVH gebruikt en toen het uiteindelijk werkend gekregen. Helaas is TVH nog altijd niet zover geëvolueerd dat er een folder is waar je een XML in kunt zetten die dan gebruikt gaat worden. Het systeem wat o.a. door DVBlink/TV-Mosaic/EyeTV gebruikt wordt.
Yep, dat gaat niet werken zoals je nu het ingesteld hebt.TonVH schreef op zondag 24 juni 2018 @ 09:19:
De Ziggo EPG is pakweg 2 dagen en dat vind ik (voor mijn doel) te weinig temeer daar ik al jaren gewend ben aan 14 dagen.
Eerst een script aanmaken zie code hieronder
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| #!/bin/bash XML_OUT=/home/hts/.xmltv/xmltv.xml CONFIG_FILE=/home/hts/.xmltv/tv_grab_nl3_py.conf [ -f $XML_OUT ] && rm -f $XML_OUT ionice -c2 -n7 nice tv_grab_nl3.py $@ --output $XML_OUT -C $CONFIG_FILE [ $? == 0 -a -f $XML_OUT ] && cat $XML_OUT | socat - UNIX:/home/hts/.hts/tvheadend/epggrab/xmltv.sock |
Dan twee cron jobs aanmaken om de EPG data in te laten lezen in TVH
code:
1
2
| 0 2 * * * su hts -c tv_grab_nl3.py --configure 0 3 * * * su hts -c tv_grab_nl3.py |
En voor de juiste genres in Kodi kan je deze template gebruiken als start voor de genres in Kodi https://github.com/zapp-i...master/tv_grab_nl3_py.set
"Cat .../.../epg.xml" is m.i. het enige benodigde deel. Rest is m.i. luxe. Hier zie je het oorspronkelijke script zoals intertijd met TVgrab meegeleverd.
De epg.xml bestaat al (is ook voor andere zaken nodig) en hoeft niet te worden aangemaakt.
Daarnaast bestaat "socat' en "ionice" niet op een Synology.
De epg.xml bestaat al (is ook voor andere zaken nodig) en hoeft niet te worden aangemaakt.
Daarnaast bestaat "socat' en "ionice" niet op een Synology.
Heeft een de TVHeadend.SPK voor de DS418 (-rtd1296) en kan of vertellen waar ik hem kan downloaden of opsturen? (kan hem nergens vinden)
[ Voor 3% gewijzigd door TonVH op 27-06-2018 10:56 ]
SPK van wat?TonVH schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:16:
Heeft een de .SPK voor de DS418 (-rtd1296) en kan of vertellen waar ik hem kan downloaden of opsturen? (kan hem nergens vinden)
Ow, en je kunt als je als laatste gereageerd heb ook je eigen bericht editen
@schumi2004
Uiteraard van TVHeadend. Staat niet in Synocommunity, niet in sumo.dierkse.nl en alle links die ik via Google vindt leiden allemaal naar dode pagina's.
Uiteraard van TVHeadend. Staat niet in Synocommunity, niet in sumo.dierkse.nl en alle links die ik via Google vindt leiden allemaal naar dode pagina's.
Weet je zeker dat ie er niet is?TonVH schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:55:
@schumi2004
https://synocommunity.com/package/tvheadend
En anders hier waar Martin (m4tt075) wat pre-compiled packages heeft staan voor DSM6 en hoger
https://www.dropbox.com/s...sii82FTExVmTTb3SSVZa?dl=0
"snap er de ballen niet meer van"!
Ik heb net Beta aangezet en prompt verschijnt TVHeadend in de packages. Eind goed, al goed zullen we maar zeggen.
Ik heb net Beta aangezet en prompt verschijnt TVHeadend in de packages. Eind goed, al goed zullen we maar zeggen.
Vaste Schotel, 4 Twin LNB naar 2*4/1 Switch naar Formuler Enigma2 Box. (13/19/23/28)
Dus heb nu 1 Kabel naar men Satbox.
1 kabel naar de Digibit R1 (met andere Firmware)
Hoe maak ik dan gebruik van die Xtra Tuners in mijn Enigma2 box ???
Programma TVHEadend, OScam al draaiend gekregen op men Synology NAS.
Zouden jullie me op weg kunnen helpen aub.
Dus heb nu 1 Kabel naar men Satbox.
1 kabel naar de Digibit R1 (met andere Firmware)
Hoe maak ik dan gebruik van die Xtra Tuners in mijn Enigma2 box ???
Programma TVHEadend, OScam al draaiend gekregen op men Synology NAS.
Zouden jullie me op weg kunnen helpen aub.
[ Voor 12% gewijzigd door Venimk1 op 03-07-2018 08:08 ]
Wat is een beetje een normale signaal sterkte om goed te kunnen decoderen met een tuner? Ik haal 69% met een flinke kabel en soms "stoort" en lagged het beeld.
Less alienation, more cooperation.
Ik kan je niet helpen met het groene beeld maar zou wel graag instructies willen voor je XML oplossingTonVH schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 09:08:
Ik heb alles nu werkend (ook gids voor 4 dagen via XML) alleen heb ik zo nu en dan bij afspelen een "groenig" beeld. Wat kan hiervan de oorzaak zijn en wat kan ik doen om dit te voorkomen?
[afbeelding]
Wat je groenen beeld betreft en inhakend op wat Sandor_Clegane zegt zou ik ook even je signaal controleren en de debug logging van TVHeadend en OSCam (als je dat gebruikt of iets anders) controleren of daar iets geks in te zien is.
@Sandor_Clegane
Waar haal jij je signaal sterkte vandaan?
Ik heb hier denk ik ook zo rond de 69% (als ik mijn TV moet geloven en het werkt gewoon prima met een TVH en OSCam setup, slechte verbinding misschien?
Als je verbinding maakt geeft TV headend bij de status een signaal sterkte weer, deze zit bij mij rond de 69%.schumi2004 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 22:51:
[...]
Ik kan je niet helpen met het groene beeld maar zou wel graag instructies willen voor je XML oplossing
Wat je groenen beeld betreft en inhakend op wat Sandor_Clegane zegt zou ik ook even je signaal controleren en de debug logging van TVHeadend en OSCam (als je dat gebruikt of iets anders) controleren of daar iets geks in te zien is.
@Sandor_Clegane
Waar haal jij je signaal sterkte vandaan?
Ik heb hier denk ik ook zo rond de 69% (als ik mijn TV moet geloven en het werkt gewoon prima met een TVH en OSCam setup, slechte verbinding misschien?
En de verbinding lijkt goed alleen soms blijven delen van het beeld hangen en dan krijg je van die macroblokken ( mpeg decodering oid ) en dat is echt funky.
Ik moest even zoeken maar heb het gevonden en ligt hier toch een stuk hoger.

Ik zou toch even je bekabeling controleren
Zelf zie ik veel Continuity Errors maar deze lijken geen invloed te hebben op he beeld voor alsnog.

Zelf zie ik veel Continuity Errors maar deze lijken geen invloed te hebben op he beeld voor alsnog.
[ Voor 22% gewijzigd door schumi2004 op 08-07-2018 23:36 ]
@schumi2004 " zou wel graag instructies willen voor je XML oplossing ;)"
Bij mij werkt het als volgt:
1. In. "EPG Grabber Modules" vinkje gezet bij enabled "External XMLTV". Priority op 1 gezet zodat de DVB niet gebruikt zal worden.
2. In usr/bin de file tv_grab_nl gezet. Inhoud is
3. Kijk even bij Channel/EPG en zorg zonodig voor de juiste koppelingen tussen gids en channel.
Resultaat een uitgebreide EPG voor de komende 14 dagen. Helaas heeft EPG geen fatsoenlijke Desktop-client met een normale EPG zoals die er bijv. wel is voor de aTV. Er was er wel een maar die werkt helaas niet meer. Als iemand het weer werkend zou kunnen krijgen dan zou dat erg prettig zijn want zonder echte EPG is het lastig plannen.
Wat betreft "groen beeld".
Ik moet concluderen dat het niet aan TVH ligt. Het blijkt namelijk dat als ik het afspelen stop zet en dan opnieuw start dat er dan wel een normaal beeld is. Maakt het nog raadselachtiger.
Bij mij werkt het als volgt:
1. In. "EPG Grabber Modules" vinkje gezet bij enabled "External XMLTV". Priority op 1 gezet zodat de DVB niet gebruikt zal worden.
2. In usr/bin de file tv_grab_nl gezet. Inhoud is
Bij mij verwijst dit naar de plek waar steeds de nieuwste XML file staat. Je kunt het ook vervangen door iets wat juist een XML aanmaakt. Zie hier en hier.#!/bin/ash. (=afhankelijk gebruikte Linux versie)
cat /volume1/_Downloads/XMLgen.xml
3. Kijk even bij Channel/EPG en zorg zonodig voor de juiste koppelingen tussen gids en channel.
Resultaat een uitgebreide EPG voor de komende 14 dagen. Helaas heeft EPG geen fatsoenlijke Desktop-client met een normale EPG zoals die er bijv. wel is voor de aTV. Er was er wel een maar die werkt helaas niet meer. Als iemand het weer werkend zou kunnen krijgen dan zou dat erg prettig zijn want zonder echte EPG is het lastig plannen.
Wat betreft "groen beeld".
Ik moet concluderen dat het niet aan TVH ligt. Het blijkt namelijk dat als ik het afspelen stop zet en dan opnieuw start dat er dan wel een normaal beeld is. Maakt het nog raadselachtiger.
Heb al meerdere geprobeerd, ben bang dat het in de muur al beroerd is.schumi2004 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 23:35:
Ik moest even zoeken maar heb het gevonden en ligt hier toch een stuk hoger.
[afbeelding]
Kun je niet een kabel buiten om leggen want ik begrijp eruit dat je de kabel in muur hergebruikt heb bij je testen?Sandor_Clegane schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:30:
[...]
Heb al meerdere geprobeerd, ben bang dat het in de muur al beroerd is.
Mss die in de muur vervangen met een nieuwe door de nieuwe er aan te knopen en de oude eruit te trekken?
Ben bang dat dat niet gaat, dat is waar hij de woning in komt. Zal eens in de meterkast kijken.schumi2004 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:49:
[...]
Kun je niet een kabel buiten om leggen want ik begrijp eruit dat je de kabel in muur hergebruikt heb bij je testen?
Mss die in de muur vervangen met een nieuwe door de nieuwe er aan te knopen en de oude eruit te trekken?
Als het de buitenkabel is dan kun je wellicht je provider er nog op aanspreken maar dan moet je wel aan kunnen tonen dat er iets aan mankeert.Sandor_Clegane schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:52:
[...]
Ben bang dat dat niet gaat, dat is waar hij de woning in komt. Zal eens in de meterkast kijken.
Ik heb voor gein wat opgenomen en dat lijkt veel beter dan wanneer ik het live kijk, zijn er nog ergens buffers die ik kan vergroten? De machine heeft nog wel wat resources over.schumi2004 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:20:
[...]
Als het de buitenkabel is dan kun je wellicht je provider er nog op aanspreken maar dan moet je wel aan kunnen tonen dat er iets aan mankeert.
RudolfR schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:18:
Ik zit in dezelfde regio als remcoXP en ik zie dezelfde melding.
Ik krijg alleen muxes en services als ik deze info gebruik:
43146
164000000
6900000
QAM/64
AUTO
Die informatie lijkt ook nog steeds gewoon te werken.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Hallo
Ik heb een alphacrypt gevochten gebruik deze in mij octopus van digital design.
Alles word herkent maar vraag mij af wat ik nog aan instellingen moet doen om de smartcard van Delta te laten werken.
Alphacrypt word herkent maar als mij kaart erin zit en ik ga via kodi naar een HD zender speelt deze niet af... moet ik nog iets van pin invoeren of iets dergelijks bij de settings in tvheadend?
2018-08-28 14:31:53.893 TS: DVB-C Network/442MHz/RTL7 HD: H264 @ #2751: Invalid start code 33:fb:f4
2018-08-28 14:31:53.973 TS: DVB-C Network/442MHz/RTL7 HD: MPEG2AUDIO @ #2752: Invalid start code a6:6e:82
2018-08-28 14:31:54.079 TS: DVB-C Network/442MHz/RTL7 HD: AC3 @ #2755: Invalid start code f2:53:28
Ik heb een alphacrypt gevochten gebruik deze in mij octopus van digital design.
Alles word herkent maar vraag mij af wat ik nog aan instellingen moet doen om de smartcard van Delta te laten werken.
Alphacrypt word herkent maar als mij kaart erin zit en ik ga via kodi naar een HD zender speelt deze niet af... moet ik nog iets van pin invoeren of iets dergelijks bij de settings in tvheadend?
2018-08-28 14:31:53.893 TS: DVB-C Network/442MHz/RTL7 HD: H264 @ #2751: Invalid start code 33:fb:f4
2018-08-28 14:31:53.973 TS: DVB-C Network/442MHz/RTL7 HD: MPEG2AUDIO @ #2752: Invalid start code a6:6e:82
2018-08-28 14:31:54.079 TS: DVB-C Network/442MHz/RTL7 HD: AC3 @ #2755: Invalid start code f2:53:28
[ Voor 27% gewijzigd door wou5er op 28-08-2018 14:32 ]
Wat heb je nog meer draaien, OSCam?
En wat zeggen de debug logs (tvheadend/oscam)?
[ Voor 40% gewijzigd door schumi2004 op 28-08-2018 14:49 ]
Nee ik heb geen Oscar draaien erop mijn cam kaart zit direct op de tv-tuner aangesloten allebei van digital design... cam module herkent de alphacrypt evenals tvheadend hem ook herkent.schumi2004 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:49:
Wat heb je nog meer draaien, OSCam?
Digital Devices Cine C/T V6.2
Digital Devices Octopus Cam module
code:
1
2
3
| 2018-08-28 14:31:53.893 TS: DVB-C Network/442MHz/RTL7 HD: H264 @ #2751: Invalid start code 33:fb:f4 2018-08-28 14:31:53.973 TS: DVB-C Network/442MHz/RTL7 HD: MPEG2AUDIO @ #2752: Invalid start code a6:6e:82 2018-08-28 14:31:54.079 TS: DVB-C Network/442MHz/RTL7 HD: AC3 @ #2755: Invalid start code f2:53:28 |
dit komt er uit de log en dit ook nog de kaart word wel gelezen heb ik het idee.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| 2018-08-28 15:32:31.829 en50221: CAM slot 0 supported CAIDs: 0618 (Irdeto) 0648 (Irdeto) 0604 (Irdeto) 0606 (Irdeto) 2018-08-28 15:32:31.829 en50221: CAM slot 0 supported CAIDs: 2018-08-28 15:32:31.829 en50221: CAM slot 0 supported CAIDs: 2018-08-28 15:32:31.829 en50221: CAM slot 0 supported CAIDs: 2018-08-28 15:32:32.879 en50221: CAM slot 0: Application type: 01, manufacturer: 4a20, Manufacturer code: 4a20 2018-08-28 15:32:32.879 en50221: CAM slot 0: Menu string: AlphaCrypt 2018-08-28 15:33:27.205 subscription: 0063: "keep" unsubscribing 2018-08-28 15:33:27.205 subscription: 001A: "keep" unsubscribing 2018-08-28 15:33:42.693 subscription: 0062: "epggrab" unsubscribing |
[ Voor 70% gewijzigd door wou5er op 28-08-2018 15:46 ]
Voor mijn beeldvorming, hoe worden signalen dan gedecrypt?
Ik heb een HDHomerun met 4 tuners en gebruik in kodi alle tuners voor predictive tuning; maar ik zie dat er ook wordt geprobeerd om op kanalen te subscriben die ik niet mag zien. (Ik kijk alleen FtA)
Ik was begonnen met alle versleutelde kanalen uit te zetten in de kanalen-config, maar uiteindelijk heb ik de services maar gewoon uitgeschakeld (want daar kan ik ook zien of er versleuteling op zit).
Is daar een handigere manier voor? TvHeadend blijft die kanalen proberen en dat is natuurlijk zonde.
Iemand die kan toelichten hoe dit mechanisme werkt; want deze versleutelde kanelen zitten voor Kodi niet bij de groep (tvheadend: label) waarnaar gekeken wordt. Negeert Kodi de actieve groep en zapt-ie door 'all channels'?
Lang leve open-source!
Het lijkt er inderdaad op dat de addon pvr.hts geen rekening houdt met de groep waarnaar men kijkt en simpelweg over de kanalen itereert.
Ik was begonnen met alle versleutelde kanalen uit te zetten in de kanalen-config, maar uiteindelijk heb ik de services maar gewoon uitgeschakeld (want daar kan ik ook zien of er versleuteling op zit).
Is daar een handigere manier voor? TvHeadend blijft die kanalen proberen en dat is natuurlijk zonde.
Iemand die kan toelichten hoe dit mechanisme werkt; want deze versleutelde kanelen zitten voor Kodi niet bij de groep (tvheadend: label) waarnaar gekeken wordt. Negeert Kodi de actieve groep en zapt-ie door 'all channels'?
Lang leve open-source!
Het lijkt er inderdaad op dat de addon pvr.hts geen rekening houdt met de groep waarnaar men kijkt en simpelweg over de kanalen itereert.
Daar ben ik ook benieuwd naar. Niet denk ik. Hij herkent die CAM en ziet dat er een kaart in zit, maar hij lijkt niet te weten wat ie ermee moet doen. Je zou zeggen dat er dan een SoftCAM in TVHeadend aanwezig moet zijn. Als je OSCam installeert, moet je ook eea opgeven, zoals de standaard key (01234567890 oid zo uit het hoofd) en nog een paar parameters zodat de TV software weet waar ie de key request heen kan sturen en wat ie met het antwoord moet.schumi2004 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:40:
Voor mijn beeldvorming, hoe worden signalen dan gedecrypt?
In TVHeadend moet je dan nog vertellen waar ie de softcam kan bereiken. Misschien is dat een startpunt.
Ik ben ook niet anders gewend. Maar TVHeadend lijkt die cam en kaart wel te herkennen. Misschien is dat bedoeld voor standaard kaarten die wij in Nederland helemaal niet hebben en heb je niets aan die mogelijkheid. Volgens mij ontbreken in TVH de settings voor een softcam.schumi2004 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:23:
@mphilipp
Ik was ook van mening dat er een softcam installed moet worden maar @wou5er heeft volgens mij een andere mening?
Naar wat ik heb kunnen vinden worden de drivers niet meer up to date gehouden en zijn deze defect voor deze kaarten in tvheadendschumi2004 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:23:
@mphilipp
Ik was ook van mening dat er een softcam installed moet worden maar @wou5er heeft volgens mij een andere mening?
Op windows werkt namelijk alles naar behoren!
Met betrekking tot de CAM oplossing van Digital Devices: de route daar is dat de Transport Stream door de CAM geroute wordt. Ik dacht te herinneren dat je dit eenmalig moest configureren.
Voor hardware CAM heeft de Linux DVB stack ook een interface aan boord. Ik heb die optie ook staan in TVHeadend versie 4.3-1292 (weet niet hoe het werkt, ik gebruik het niet).
Voor hardware CAM heeft de Linux DVB stack ook een interface aan boord. Ik heb die optie ook staan in TVHeadend versie 4.3-1292 (weet niet hoe het werkt, ik gebruik het niet).
Ik zit op TVH 4.3-1432~g7ae79cb1d en ik krijg bij mijn opnames de status 'weak stream',
Vervolgens wordt de automatische recording entry ook gecloned.
Ik zie wel wat fouten in de opname, maar niet meer dan de geconfigureerde treshold (eerst 10, nu 100).
Signaal en SNR zijn beide vrijwel 100%.
Ik vind het een interessante feature en wil 'm graag geactiveerd laten, maar op deze manier wordt er onnodig veel opgenomen.
Ik dacht eerst dat comskip niet werd getriggerd op de gefaalde opname, maar dat lijkt toch wel te gebeuren.
De code die bepaalt of de opname gelukt is, is niet bepaald nieuw.
https://github.com/tvhead...5a/src/dvr/dvr_db.c#L1392
Iemand die dit probleem herkent?
Edit: Ook niet handig: De unique identifier vergeten bij je recordings:
Vervolgens wordt de automatische recording entry ook gecloned.
Ik zie wel wat fouten in de opname, maar niet meer dan de geconfigureerde treshold (eerst 10, nu 100).
Signaal en SNR zijn beide vrijwel 100%.
Ik vind het een interessante feature en wil 'm graag geactiveerd laten, maar op deze manier wordt er onnodig veel opgenomen.
Ik dacht eerst dat comskip niet werd getriggerd op de gefaalde opname, maar dat lijkt toch wel te gebeuren.
De code die bepaalt of de opname gelukt is, is niet bepaald nieuw.
https://github.com/tvhead...5a/src/dvr/dvr_db.c#L1392
Iemand die dit probleem herkent?
Edit: Ook niet handig: De unique identifier vergeten bij je recordings:
2018-10-24 21:01:30.947 [ ERROR] dvr: Recording error: "/mnt/pvr/X/X-2018-10-24-20-30.x": Unable to create file
2018-10-24 21:02:09.798 [WARNING] mpegts: too much queued table input data (over 2MB) for HDHomeRun DVB-C Tuner #0 (192.168.1.165), discarding new
2018-10-24 21:02:19.736 [WARNING] mpegts: too much queued table input data (over 2MB) for HDHomeRun DVB-C Tuner #0 (192.168.1.165), discarding new
[ Voor 25% gewijzigd door RudolfR op 24-10-2018 21:13 ]
Heb het nu enigzins aan de praat alleen kom ik niet helemaal eruit welke port en welke tab nu in gebruik in bij welke tuner...
op basis van deze how to
https://www.linuxtv.org/w...tal_Devices_DuoFlex_C%26T
ik krijg namelijk een error in tvheadend
Als ik het zelf allemaal beetje probeer te begrijpen zou bij mij het volgende als instelling moeten zijn, namelijk: tuner 00 cam 02
op basis van deze how to
https://www.linuxtv.org/w...tal_Devices_DuoFlex_C%26T
ik krijg namelijk een error in tvheadend
code:
1
| 2018-10-24 19:37:15.074 TS: DVB-C Network/618MHz/RTL4 HD: H264 @ #751 Continuity counter error (total 51) |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| .345898] ddbridge 0000:01:00.0: detected Digital Devices DVBCT V6.1 DVB ad apter [ 3.345921] ddbridge 0000:01:00.0: HW 0001000d REGMAP 00010004 [ 3.348876] ddbridge 0000:01:00.0: Port 0: Link 0, Link Port 0 (TAB 1): DUAL DVB-C/T [ 3.349910] ddbridge 0000:01:00.0: Port 1: DuoFlex CI 1.1 [ 3.434711] kvm: VM_EXIT_LOAD_IA32_PERF_GLOBAL_CTRL does not work properly. U sing workaround [ 3.465429] ddbridge 0000:01:00.0: Port 1: Link 0, Link Port 1 (TAB 2): DuoFl ex CI [ 3.466765] ddbridge 0000:01:00.0: Port 2: Link 0, Link Port 2 (TAB 3): DuoFl [329864.671669] ddbridge 0000:01:00.0: slot_ts_enable_xo2 [329864.671815] dvb_ca_en50221: dvb_ca adapter 0: DVB CAM detected and initialis ed successfully [331095.591292] ddbridge 0000:01:00.0: DVB: adapter 0 frontend 0 frequency 42949 67279 out of range (48000000..864000000) [331095.591917] ddbridge 0000:01:00.0: DVB: adapter 0 frontend 0 frequency 42949 67281 out of range (48000000..864000000) [331095.850597] ddbridge 0000:01:00.0: slot_ts_enable_xo2 [331095.850699] dvb_ca_en50221: dvb_ca adapter 0: DVB CAM detected and initialis ed successfully [333799.177865] ddbridge 0000:01:00.0: slot_ts_enable_xo2 [333799.177993] dvb_ca_en50221: dvb_ca adapter 0: DVB CAM detected and initialis ed successfully [334264.927248] ddbridge 0000:01:00.0: DVB: adapter 0 frontend 0 frequency 42949 67286 out of range (48000000..864000000) [334264.928192] ddbridge 0000:01:00.0: DVB: adapter 0 frontend 0 frequency 42949 67279 out of range (48000000..864000000) [334265.190456] dvb_ca_en50221: dvb_ca adapter 0: DVB CAM link initialisation fa iled :( [334265.549989] ddbridge 0000:01:00.0: slot_ts_enable_xo2 [334265.550088] dvb_ca_en50221: dvb_ca adapter 0: DVB CAM detected and initialis ed successfully |
Als ik het zelf allemaal beetje probeer te begrijpen zou bij mij het volgende als instelling moeten zijn, namelijk: tuner 00 cam 02
[ Voor 5% gewijzigd door wou5er op 24-10-2018 19:55 ]
Anyone else issues met de picons?!
Dit heeft altijd gewerkt maar nu uit het niets werken ze niet meer.
Ik heb een shell scriptje welke 1 keer per week via crontab draait:
Daarmee krijg ik alle (326) picons elke week nieuw in de volgende folder:
/home/hts/.hts/tvheadend/picons/picons
Vervolgens stel ik dit in bij TVHeadend:

M'n icon cache staat uit:

En in mijn zenderoverzicht in TVHeadend zie ik alle picon file namen bij elke zender voorbij komen (ctrl+A --> Reset Icon --> Save bied helaas ook geen oplossing):

Echter toch in Kodi zie ik geen enkele zenderlogo:

Heeft iemand een idee wat ik fout doe?
- Kodi: 17.6
- TVHeadend: 4.3-1361~ge1c03470d
- Picons: https://github.com/Stevie...ansparent-white-ziggo.git
Ik heb een shell scriptje welke 1 keer per week via crontab draait:
Bash:
1
2
3
4
5
6
| #!/bin/bash if [ -d "/home/hts/.hts/tvheadend/picons" ]; then rm -R /home/hts/.hts/tvheadend/picons fi git clone https://github.com/Stevie-v/srp.220x132.transparent-white-ziggo.git /home/hts/.hts/tvheadend/picons |
Daarmee krijg ik alle (326) picons elke week nieuw in de volgende folder:
/home/hts/.hts/tvheadend/picons/picons
Vervolgens stel ik dit in bij TVHeadend:

M'n icon cache staat uit:

En in mijn zenderoverzicht in TVHeadend zie ik alle picon file namen bij elke zender voorbij komen (ctrl+A --> Reset Icon --> Save bied helaas ook geen oplossing):

Echter toch in Kodi zie ik geen enkele zenderlogo:

Heeft iemand een idee wat ik fout doe?
- Kodi: 17.6
- TVHeadend: 4.3-1361~ge1c03470d
- Picons: https://github.com/Stevie...ansparent-white-ziggo.git
@renedis
Mijn settings (maar mijn services heten anders...)
In de kolom user icon:
file:///picons/npo1.png
file:///picons/npo1hd.png
Bij jou mist die file:///picons prefix daar, dus hetgeen gegenereerd wordt is mogelijk niet correct.
Ik heb 't probleem niet met Kodi 17.6 en TVH 4.3-1432~g7ae79cb1d (2018-10-06T00:18:50+0200).
Picons zijn voor mij allemaal geïntegreerd in het dockerimage van linuxserver.io.
code:
1
2
3
4
5
| Prefer picons over channel icons: nope Kanaal logo pad: file:///picons/%c.png Kanaallogo naam schema: Service name picons Picon path: file:///picons Picon name scheme: Forceer service type naar 1 |
In de kolom user icon:
Bij jou mist die file:///picons prefix daar, dus hetgeen gegenereerd wordt is mogelijk niet correct.
Ik heb 't probleem niet met Kodi 17.6 en TVH 4.3-1432~g7ae79cb1d (2018-10-06T00:18:50+0200).
Picons zijn voor mij allemaal geïntegreerd in het dockerimage van linuxserver.io.
Bedankt voor het delen van je settings.RudolfR schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 20:04:
@renedis
code:
1 2 3 4 5 Prefer picons over channel icons: nope Kanaal logo pad: file:///picons/%c.png Kanaallogo naam schema: Service name picons Picon path: file:///picons Picon name scheme: Forceer service type naar 1
In de kolom user icon:
Op https://github.com/Stevie...-ziggo/tree/master/picons komen die namen 100% overeen met wat er in mijn picons folder staat. Het hernoemen naar npo1.png etc heeft dan ook geen nut. Gekke is dat dit voorheen altijd gewoon heeft gewerkt.
Wat zegt TVH debug log?renedis schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 20:42:
[...]
Bedankt voor het delen van je settings.
Op https://github.com/Stevie...-ziggo/tree/master/picons komen die namen 100% overeen met wat er in mijn picons folder staat. Het hernoemen naar npo1.png etc heeft dan ook geen nut. Gekke is dat dit voorheen altijd gewoon heeft gewerkt.
Ik zag vaak bij zender switchen dat ie picon opnieuw wilde ophalen met een 404 en hier bleek het uiteindelijk een rechten ding te zijn.
Bedankt voor het delen van je setup.renedis schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:40:
Anyone else issues met de picons?!
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Geen 404 error te zien bij het switchen.schumi2004 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:00:
[...]
Wat zegt TVH debug log?
Ik zag vaak bij zender switchen dat ie picon opnieuw wilde ophalen met een 404 en hier bleek het uiteindelijk een rechten ding te zijn.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| 2018-10-26 23:56:49.628 subscription: 0023: "epggrab" unsubscribing 2018-10-26 23:56:49.628 tvhdhomerun: tuning to a8qam256-6900:786000000 2018-10-26 23:56:49.633 capmt: Oscam: Starting CAPMT server for service "Spike HD" on adapter 1 2018-10-26 23:56:49.633 subscription: 0029: "10.0.0.220 [ admin | Kodi Media Center ]" subscribing on channel "Spike HD", weight: 100, adapter: "HDHomeRun DVB-C Tuner #2 (10.0.0.248)", network: "Ziggo", mux: "786MHz", provider: "Ziggo", service: "Spike HD", profile="htsp", hostname="10.0.0.220", username="admin", client="Kodi Media Center" 2018-10-26 23:56:49.889 tvhdhomerun: tuner_vstatus (0) 2018-10-26 23:56:50.815 mpegts: 786MHz in Ziggo scan complete 2018-10-26 23:56:53.720 mpegts: 818MHz in Ziggo scan complete 2018-10-26 23:57:07.949 subscription: 0029: "10.0.0.220 [ admin | Kodi Media Center ]" unsubscribing from "Spike HD", hostname="10.0.0.220", username="admin", client="Kodi Media Center" 2018-10-26 23:57:07.969 mpegts: 378MHz in Ziggo - tuning on HDHomeRun DVB-C Tuner #2 (10.0.0.248) 2018-10-26 23:57:07.969 tvhdhomerun: tuning to a8qam256-6900:378000000 2018-10-26 23:57:07.975 capmt: Oscam: Starting CAPMT server for service "Discovery HD" on adapter 1 2018-10-26 23:57:07.975 subscription: 002C: "10.0.0.220 [ admin | Kodi Media Center ]" subscribing on channel "Discovery HD", weight: 100, adapter: "HDHomeRun DVB-C Tuner #2 (10.0.0.248)", network: "Ziggo", mux: "378MHz", provider: "Ziggo", service: "Discovery HD", profile="htsp", hostname="10.0.0.220", username="admin", client="Kodi Media Center" 2018-10-26 23:57:08.222 tvhdhomerun: tuner_vstatus (0) 2018-10-26 23:57:25.033 subscription: 002C: "10.0.0.220 [ admin | Kodi Media Center ]" unsubscribing from "Discovery HD", hostname="10.0.0.220", username="admin", client="Kodi Media Center" 2018-10-26 23:57:25.070 mpegts: 378MHz in Ziggo - tuning on HDHomeRun DVB-C Tuner #2 (10.0.0.248) 2018-10-26 23:57:25.070 tvhdhomerun: tuning to a8qam256-6900:378000000 2018-10-26 23:57:25.076 capmt: Oscam: Starting CAPMT server for service "National Geographic Channel HD" on adapter 1 2018-10-26 23:57:25.076 subscription: 002E: "10.0.0.220 [ admin | Kodi Media Center ]" subscribing on channel "National Geographic Channel HD", weight: 100, adapter: "HDHomeRun DVB-C Tuner #2 (10.0.0.248)", network: "Ziggo", mux: "378MHz", provider: "Ziggo", service: "National Geographic Channel HD", profile="htsp", hostname="10.0.0.220", username="admin", client="Kodi Media Center" 2018-10-26 23:57:25.323 tvhdhomerun: tuner_vstatus (0) |
Bijzonder dat het bij jou wel werkt maar bij mij niet.. Ik snap er niets meer van.RichieB schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:14:
[...]
Bedankt voor het delen van je setup.Ik had nog nooit de moeite genomen om picons in the stellen, maar met jouw instellingen werkt het perfect. Je script is wel een beetje overkill. Je haalt eerst alles weg om dan weer alles te downloaden. Een simpele "git pull" in de picons directory haalt ook alle nieuwe bestanden binnen.
Zou je image cache kunnen clearen misschien?
Ik heb wel verschillende 404's maar dat is wat ik zeg een rechten issue bij jouw wellicht wat anders.
Ik zie nu trouwens wel vreemde cwc errors, nog nooit gezien
Ik heb wel verschillende 404's maar dat is wat ik zeg een rechten issue bij jouw wellicht wat anders.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| 2018-10-27 00:03:07.664 cwc: Can not descramble service "Disney Junior", access denied (seqno: 32022 Req delay: 289 ms) from cwc-localhost-19050-0604 2018-10-27 00:03:07.664 cwc: Can not descramble service "Disney Junior", access denied (seqno: 31981 Req delay: 289 ms) from cwc-localhost-19050-0604 Loglevel debug: enabled 2018-10-27 00:03:22.842 htsp: Got connection from 10.0.0.11 2018-10-27 00:03:22.842 htsp: 10.0.0.11: Welcomed client software: Kodi Media Center (HTSPv29) 2018-10-27 00:03:22.843 htsp: 10.0.0.11 [ Kodi Media Center ]: Identified as user 'htpc' 2018-10-27 00:03:22.843 htsp: 10.0.0.11 [ htpc | Kodi Media Center ]: Privileges updated 2018-10-27 00:03:27.668 cwc: Can not descramble service "Disney Junior", access denied (seqno: 32026 Req delay: 289 ms) from cwc-localhost-19050-0604 2018-10-27 00:03:27.668 cwc: Can not descramble service "Disney Junior", access denied (seqno: 31985 Req delay: 289 ms) from cwc-localhost-19050-0604 2018-10-27 00:03:29.155 http: 10.0.0.11: HTTP/1.1 HEAD /imagecache/85 -- 404 2018-10-27 00:03:29.159 http: 10.0.0.11: HTTP/1.1 HEAD /imagecache/148 -- 404 2018-10-27 00:03:35.524 mpegts: 610.75MHz in Ziggo - tuning on HDHomeRun DVB-C Tuner #0 (10.0.0.50) 2018-10-27 00:03:35.524 tvhdhomerun: tuning to a8qam256-6900:610750000 2018-10-27 00:03:35.551 subscription: 1A60: "10.0.0.11 [ htpc | Kodi Media Center ]" subscribing on channel "RTL 4 HD", weight: 150, adapter: "HDHomeRun DVB-C Tuner #0 (10.0.0.50)", network: "Ziggo", mux: "610.75MHz", provider: "Ziggo", service: "RTL 4 HD", profile="htsp", hostname="10.0.0.11", username="htpc", client="Kodi Media Center" 2018-10-27 00:03:36.712 TS: Ziggo/610.75MHz/RTL 4 HD: H264 @ #2001 Continuity counter error (total 1) 2018-10-27 00:03:36.760 mpegts: mux 474MHz in Ziggo old params DVB-C freq 474000000 sym 6875000 mod QAM/64 fec AUTO (00020000) 2018-10-27 00:03:36.760 mpegts: mux 474MHz in Ziggo new params DVB-C freq 474000000 sym 6875000 mod QAM/64 fec 3/5 (00020000) 2018-10-27 00:03:43.513 mpegts: 610.75MHz in Ziggo scan complete 2018-10-27 00:03:47.652 cwc: Can not descramble service "Disney Junior", access denied (seqno: 32032 Req delay: 279 ms) from cwc-localhost-19050-0604 2018-10-27 00:03:47.652 cwc: Can not descramble service "Disney Junior", access denied (seqno: 31991 Req delay: 279 ms) from cwc-localhost-19050-0604 |
Thnx voor het checken. Bij mij krijg ik geen 404 errors. Overigens had ik ImageCache uit staan.. Maar nu aangezet en een clear gegeven.schumi2004 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 00:06:
Zou je image cache kunnen clearen misschien?
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 2018-10-27 00:03:07.664 cwc: Can not descramble service "Disney Junior", access denied (seqno: 32022 Req delay: 289 ms) from cwc-localhost-19050-0604 2018-10-27 00:03:07.664 cwc: Can not descramble service "Disney Junior", access denied (seqno: 31981 Req delay: 289 ms) from cwc-localhost-19050-0604 Loglevel debug: enabled 2018-10-27 00:03:22.842 htsp: Got connection from 10.0.0.11 2018-10-27 00:03:22.842 htsp: 10.0.0.11: Welcomed client software: Kodi Media Center (HTSPv29) 2018-10-27 00:03:22.843 htsp: 10.0.0.11 [ Kodi Media Center ]: Identified as user 'htpc' 2018-10-27 00:03:22.843 htsp: 10.0.0.11 [ htpc | Kodi Media Center ]: Privileges updated 2018-10-27 00:03:27.668 cwc: Can not descramble service "Disney Junior", access denied (seqno: 32026 Req delay: 289 ms) from cwc-localhost-19050-0604 2018-10-27 00:03:27.668 cwc: Can not descramble service "Disney Junior", access denied (seqno: 31985 Req delay: 289 ms) from cwc-localhost-19050-0604 2018-10-27 00:03:29.155 http: 10.0.0.11: HTTP/1.1 HEAD /imagecache/85 -- 404 2018-10-27 00:03:29.159 http: 10.0.0.11: HTTP/1.1 HEAD /imagecache/148 -- 404 2018-10-27 00:03:35.524 mpegts: 610.75MHz in Ziggo - tuning on HDHomeRun DVB-C Tuner #0 (10.0.0.50) 2018-10-27 00:03:35.524 tvhdhomerun: tuning to a8qam256-6900:610750000 2018-10-27 00:03:35.551 subscription: 1A60: "10.0.0.11 [ htpc | Kodi Media Center ]" subscribing on channel "RTL 4 HD", weight: 150, adapter: "HDHomeRun DVB-C Tuner #0 (10.0.0.50)", network: "Ziggo", mux: "610.75MHz", provider: "Ziggo", service: "RTL 4 HD", profile="htsp", hostname="10.0.0.11", username="htpc", client="Kodi Media Center" 2018-10-27 00:03:36.712 TS: Ziggo/610.75MHz/RTL 4 HD: H264 @ #2001 Continuity counter error (total 1) 2018-10-27 00:03:36.760 mpegts: mux 474MHz in Ziggo old params DVB-C freq 474000000 sym 6875000 mod QAM/64 fec AUTO (00020000) 2018-10-27 00:03:36.760 mpegts: mux 474MHz in Ziggo new params DVB-C freq 474000000 sym 6875000 mod QAM/64 fec 3/5 (00020000) 2018-10-27 00:03:43.513 mpegts: 610.75MHz in Ziggo scan complete 2018-10-27 00:03:47.652 cwc: Can not descramble service "Disney Junior", access denied (seqno: 32032 Req delay: 279 ms) from cwc-localhost-19050-0604 2018-10-27 00:03:47.652 cwc: Can not descramble service "Disney Junior", access denied (seqno: 31991 Req delay: 279 ms) from cwc-localhost-19050-0604
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
| 2018-10-27 00:10:03.545 mpegts: 378MHz in Ziggo scan complete 2018-10-27 00:10:03.571 mpegts: 162MHz in Ziggo scan complete 2018-10-27 00:10:03.645 mpegts: 586MHz in Ziggo scan complete Loglevel debug: enabled 2018-10-27 00:11:33.470 imagecache: clean request 2018-10-27 00:11:33.470 imagecache: load triggered 2018-10-27 00:11:35.520 subscription: 0003: "epggrab" unsubscribing 2018-10-27 00:11:35.959 subscription: 0002: "epggrab" unsubscribing 2018-10-27 00:11:36.170 subscription: 0004: "epggrab" unsubscribing 2018-10-27 00:11:36.717 subscription: 0006: "epggrab" unsubscribing 2018-10-27 00:11:37.685 mpegts: 394MHz in Ziggo - tuning on HDHomeRun DVB-C Tuner #0 (10.0.0.248) 2018-10-27 00:11:37.685 tvhdhomerun: tuning to a8qam256-6900:394000000 2018-10-27 00:11:37.690 subscription: 0009: "epggrab" subscribing to mux "394MHz", weight: 4, adapter: "HDHomeRun DVB-C Tuner #0 (10.0.0.248)", network: "Ziggo", service: "Raw PID Subscription" 2018-10-27 00:11:37.691 mpegts: 578MHz in Ziggo - tuning on HDHomeRun DVB-C Tuner #1 (10.0.0.248) 2018-10-27 00:11:37.691 tvhdhomerun: tuning to a8qam256-6900:578000000 2018-10-27 00:11:37.695 subscription: 000A: "epggrab" subscribing to mux "578MHz", weight: 4, adapter: "HDHomeRun DVB-C Tuner #1 (10.0.0.248)", network: "Ziggo", service: "Raw PID Subscription" 2018-10-27 00:11:37.695 mpegts: 810MHz in Ziggo - tuning on HDHomeRun DVB-C Tuner #2 (10.0.0.248) 2018-10-27 00:11:37.695 tvhdhomerun: tuning to a8qam256-6900:810000000 2018-10-27 00:11:37.699 subscription: 000B: "epggrab" subscribing to mux "810MHz", weight: 4, adapter: "HDHomeRun DVB-C Tuner #2 (10.0.0.248)", network: "Ziggo", service: "Raw PID Subscription" 2018-10-27 00:11:37.699 mpegts: 826MHz in Ziggo - tuning on HDHomeRun DVB-C Tuner #3 (10.0.0.248) 2018-10-27 00:11:37.699 tvhdhomerun: tuning to a8qam256-6900:826000000 2018-10-27 00:11:37.703 subscription: 000C: "epggrab" subscribing to mux "826MHz", weight: 4, adapter: "HDHomeRun DVB-C Tuner #3 (10.0.0.248)", network: "Ziggo", service: "Raw PID Subscription" 2018-10-27 00:11:37.737 tvhdhomerun: tuner_vstatus (0) 2018-10-27 00:11:37.739 tvhdhomerun: tuner_vstatus (0) 2018-10-27 00:11:37.939 tvhdhomerun: tuner_vstatus (0) 2018-10-27 00:11:37.943 tvhdhomerun: tuner_vstatus (0) 2018-10-27 00:12:04.285 mpegts: 386MHz in Ziggo - tuning on HDHomeRun DVB-C Tuner #3 (10.0.0.248) 2018-10-27 00:12:04.285 subscription: 000C: "epggrab" unsubscribing 2018-10-27 00:12:04.285 tvhdhomerun: tuning to a8qam256-6900:386000000 2018-10-27 00:12:04.291 subscription: 000E: "10.0.0.220 [ admin | Kodi Media Center ]" subscribing on channel "NPO 1 HD", weight: 100, adapter: "HDHomeRun DVB-C Tuner #3 (10.0.0.248)", network: "Ziggo", mux: "386MHz", provider: "Ziggo", service: "NPO 1 HD", profile="htsp", hostname="10.0.0.220", username="admin", client="Kodi Media Center" 2018-10-27 00:12:04.337 tvhdhomerun: tuner_vstatus (0) 2018-10-27 00:12:13.519 mpegts: 386MHz in Ziggo scan complete 2018-10-27 00:12:22.686 mpegts: 394MHz in Ziggo scan complete 2018-10-27 00:12:22.686 mpegts: 578MHz in Ziggo scan complete 2018-10-27 00:12:22.686 mpegts: 810MHz in Ziggo scan complete 2018-10-27 00:12:22.870 subscription: 000E: "10.0.0.220 [ admin | Kodi Media Center ]" unsubscribing from "NPO 1 HD", hostname="10.0.0.220", username="admin", client="Kodi Media Center" 2018-10-27 00:12:22.889 mpegts: 762MHz in Ziggo - tuning on HDHomeRun DVB-C Tuner #3 (10.0.0.248) 2018-10-27 00:12:22.889 tvhdhomerun: tuning to a8qam256-6900:762000000 2018-10-27 00:12:22.894 capmt: Oscam: Starting CAPMT server for service "Disney Junior" on adapter 0 2018-10-27 00:12:22.894 subscription: 0010: "10.0.0.220 [ admin | Kodi Media Center ]" subscribing on channel "Disney Junior", weight: 100, adapter: "HDHomeRun DVB-C Tuner #3 (10.0.0.248)", network: "Ziggo", mux: "762MHz", provider: "Ziggo", service: "Disney Junior", profile="htsp", hostname="10.0.0.220", username="admin", client="Kodi Media Center" 2018-10-27 00:12:23.142 tvhdhomerun: tuner_vstatus (0) 2018-10-27 00:12:32.678 subscription: 0010: "10.0.0.220 [ admin | Kodi Media Center ]" unsubscribing from "Disney Junior", hostname="10.0.0.220", username="admin", client="Kodi Media Center" 2018-10-27 00:12:32.697 mpegts: 458MHz in Ziggo - tuning on HDHomeRun DVB-C Tuner #3 (10.0.0.248) 2018-10-27 00:12:32.697 tvhdhomerun: tuning to a8qam256-6900:458000000 2018-10-27 00:12:32.703 capmt: Oscam: Starting CAPMT server for service "RTL 4 HD" on adapter 0 2018-10-27 00:12:32.703 subscription: 0012: "10.0.0.220 [ admin | Kodi Media Center ]" subscribing on channel "RTL 4 HD", weight: 100, adapter: "HDHomeRun DVB-C Tuner #3 (10.0.0.248)", network: "Ziggo", mux: "458MHz", provider: "Ziggo", service: "RTL 4 HD", profile="htsp", hostname="10.0.0.220", username="admin", client="Kodi Media Center" 2018-10-27 00:12:32.950 tvhdhomerun: tuner_vstatus (0) |
P.S. Je TVHeadend moet bij elke schakeling de FEC aanpassen. Als je bij je Muxes de FEC op 3/5 zet (handmatig intypen) dan heb je deze extra schakeling niet meer nodig.
Thanks voor de tip 
/edit: Leek erop dat ze allemaal al op 3/5 stonden.
Weer even terug naar jouw probleem. Als ik problemen had met icons deed ik op de (test) client alle icons verwijderen, praktisch gezien opnieuw beginnen en de log van TVH in de gaten houden.
Wat mogelijk ook werkt is deze tool https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=158373
Als je deze van de client start (texturecache.py -c) dan probeert hij ze weer opnieuw op te halen.
Je kunt ook TV specifiek maar moet je even de manual doornemen.
Wel even checken of alle PNG's uit je Thumbnails dir van je client zijn.
Weer even terug naar jouw probleem. Als ik problemen had met icons deed ik op de (test) client alle icons verwijderen, praktisch gezien opnieuw beginnen en de log van TVH in de gaten houden.
Wat mogelijk ook werkt is deze tool https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=158373
Als je deze van de client start (texturecache.py -c) dan probeert hij ze weer opnieuw op te halen.
[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 27-10-2018 00:27 ]
De tool zal jammer genoeg geen oplossing bieden.schumi2004 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 00:22:
Thanks voor de tip
Ik heb zelfs mijn NUC (met libreelec) een factory reset gegeven als test.
Ben nu maar een poging aan het doen met HoreEPGd.. Maar ook dat loopt niet helemaal soepel. (krijg een 401 foutmelding bij het draaien van het python3 script)
[ Voor 55% gewijzigd door renedis op 27-10-2018 00:35 ]
Ik zie dat je een nightly draait, kun je wellicht downgraden naar 4.2.7 of is er een reden dat je op 4.3 zit?
Dat was voorheen vanwege Oscam. Ik heb nu eerst een update gedaan naar 4.3.1500....schumi2004 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 00:38:
Ik zie dat je een nightly draait, kun je wellicht downgraden naar 4.2.7 of is er een reden dat je op 4.3 zit?
Daarbij het heldere idee om de authenticatie op "plain" te zetten. horEPGd werkt nu gelukkig en is aan het draaien.
Gek genoeg krijg ik nu ook veel GET/HEAD berichten.. Jammer genoeg zijn ze alleen niet zichtbaar. Ik ben voor mijn gevoel dus wel een stap dichterbij
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
| Loglevel debug: enabled 2018-10-27 00:43:32.999 mpegts: 826MHz in Ziggo scan complete 2018-10-27 00:44:21.762 subscription: 000A: "epggrab" unsubscribing 2018-10-27 00:44:21.822 subscription: 0009: "epggrab" unsubscribing 2018-10-27 00:44:22.016 subscription: 0008: "epggrab" unsubscribing 2018-10-27 00:44:23.012 mpegts: 722MHz in Ziggo - tuning on HDHomeRun DVB-C Tuner #0 (10.0.0.248) 2018-10-27 00:44:23.012 tvhdhomerun: tuning to a8qam256-6900:722000000 2018-10-27 00:44:23.018 subscription: 0010: "epggrab" subscribing to mux "722MHz", weight: 4, adapter: "HDHomeRun DVB-C Tuner #0 (10.0.0.248)", network: "Ziggo", service: "Raw PID Subscription" 2018-10-27 00:44:23.018 mpegts: 466MHz in Ziggo - tuning on HDHomeRun DVB-C Tuner #1 (10.0.0.248) 2018-10-27 00:44:23.018 tvhdhomerun: tuning to a8qam256-6900:466000000 2018-10-27 00:44:23.024 subscription: 0011: "epggrab" subscribing to mux "466MHz", weight: 4, adapter: "HDHomeRun DVB-C Tuner #1 (10.0.0.248)", network: "Ziggo", service: "Raw PID Subscription" 2018-10-27 00:44:23.024 mpegts: 490MHz in Ziggo - tuning on HDHomeRun DVB-C Tuner #2 (10.0.0.248) 2018-10-27 00:44:23.024 tvhdhomerun: tuning to a8qam256-6900:490000000 2018-10-27 00:44:23.029 subscription: 0012: "epggrab" subscribing to mux "490MHz", weight: 4, adapter: "HDHomeRun DVB-C Tuner #2 (10.0.0.248)", network: "Ziggo", service: "Raw PID Subscription" 2018-10-27 00:44:23.061 xmltv: xmltv: grab took 0 seconds 2018-10-27 00:44:23.061 xmltv: xmltv: parse took 0 seconds 2018-10-27 00:44:23.061 xmltv: xmltv: channels tot= 1 new= 1 mod= 1 2018-10-27 00:44:23.061 xmltv: xmltv: brands tot= 0 new= 0 mod= 0 2018-10-27 00:44:23.061 xmltv: xmltv: seasons tot= 0 new= 0 mod= 0 2018-10-27 00:44:23.061 xmltv: xmltv: episodes tot= 0 new= 0 mod= 0 2018-10-27 00:44:23.061 xmltv: xmltv: broadcasts tot= 0 new= 0 mod= 0 2018-10-27 00:44:23.063 tvhdhomerun: tuner_vstatus (0) 2018-10-27 00:44:23.065 tvhdhomerun: tuner_vstatus (0) 2018-10-27 00:44:23.265 tvhdhomerun: tuner_vstatus (0) 2018-10-27 00:44:25.342 xmltv: xmltv: grab took 0 seconds 2018-10-27 00:44:25.342 xmltv: xmltv: parse took 0 seconds 2018-10-27 00:44:25.342 xmltv: xmltv: channels tot= 1 new= 1 mod= 1 2018-10-27 00:44:25.342 xmltv: xmltv: brands tot= 0 new= 0 mod= 0 2018-10-27 00:44:25.342 xmltv: xmltv: seasons tot= 0 new= 0 mod= 0 2018-10-27 00:44:25.342 xmltv: xmltv: episodes tot= 0 new= 0 mod= 0 2018-10-27 00:44:25.342 xmltv: xmltv: broadcasts tot= 0 new= 0 mod= 0 2018-10-27 00:44:29.191 subscription: 000C: "epggrab" unsubscribing 2018-10-27 00:44:30.180 mpegts: 498MHz in Ziggo - tuning on HDHomeRun DVB-C Tuner #3 (10.0.0.248) 2018-10-27 00:44:30.180 tvhdhomerun: tuning to a8qam256-6900:498000000 2018-10-27 00:44:30.186 subscription: 0014: "epggrab" subscribing to mux "498MHz", weight: 4, adapter: "HDHomeRun DVB-C Tuner #3 (10.0.0.248)", network: "Ziggo", service: "Raw PID Subscription" 2018-10-27 00:44:30.435 tvhdhomerun: tuner_vstatus (0) 2018-10-27 00:44:30.852 xmltv: xmltv: grab took 0 seconds 2018-10-27 00:44:30.852 xmltv: xmltv: parse took 0 seconds 2018-10-27 00:44:30.852 xmltv: xmltv: channels tot= 1 new= 1 mod= 1 2018-10-27 00:44:30.852 xmltv: xmltv: brands tot= 0 new= 0 mod= 0 2018-10-27 00:44:30.852 xmltv: xmltv: seasons tot= 0 new= 0 mod= 0 2018-10-27 00:44:30.852 xmltv: xmltv: episodes tot= 0 new= 0 mod= 0 2018-10-27 00:44:30.852 xmltv: xmltv: broadcasts tot= 0 new= 0 mod= 0 2018-10-27 00:44:36.800 xmltv: xmltv: grab took 0 seconds 2018-10-27 00:44:36.800 xmltv: xmltv: parse took 0 seconds 2018-10-27 00:44:36.800 xmltv: xmltv: channels tot= 1 new= 1 mod= 1 2018-10-27 00:44:36.800 xmltv: xmltv: brands tot= 0 new= 0 mod= 0 2018-10-27 00:44:36.800 xmltv: xmltv: seasons tot= 0 new= 0 mod= 0 2018-10-27 00:44:36.800 xmltv: xmltv: episodes tot= 0 new= 0 mod= 0 2018-10-27 00:44:36.800 xmltv: xmltv: broadcasts tot= 0 new= 0 mod= 0 2018-10-27 00:44:38.623 mpegts: 498MHz in Ziggo scan complete 2018-10-27 00:44:44.085 xmltv: xmltv: grab took 0 seconds 2018-10-27 00:44:44.086 xmltv: xmltv: parse took 0 seconds 2018-10-27 00:44:44.086 xmltv: xmltv: channels tot= 1 new= 1 mod= 1 2018-10-27 00:44:44.086 xmltv: xmltv: brands tot= 0 new= 0 mod= 0 2018-10-27 00:44:44.086 xmltv: xmltv: seasons tot= 0 new= 0 mod= 0 2018-10-27 00:44:44.086 xmltv: xmltv: episodes tot= 0 new= 0 mod= 0 2018-10-27 00:44:44.086 xmltv: xmltv: broadcasts tot= 0 new= 0 mod= 0 2018-10-27 00:44:48.592 xmltv: xmltv: grab took 0 seconds 2018-10-27 00:44:48.592 xmltv: xmltv: parse took 0 seconds 2018-10-27 00:44:48.592 xmltv: xmltv: channels tot= 1 new= 1 mod= 1 2018-10-27 00:44:48.592 xmltv: xmltv: brands tot= 0 new= 0 mod= 0 2018-10-27 00:44:48.592 xmltv: xmltv: seasons tot= 0 new= 0 mod= 0 2018-10-27 00:44:48.592 xmltv: xmltv: episodes tot= 0 new= 0 mod= 0 2018-10-27 00:44:48.592 xmltv: xmltv: broadcasts tot= 0 new= 0 mod= 0 2018-10-27 00:44:53.267 xmltv: xmltv: grab took 0 seconds 2018-10-27 00:44:53.267 xmltv: xmltv: parse took 0 seconds 2018-10-27 00:44:53.268 xmltv: xmltv: channels tot= 1 new= 1 mod= 1 2018-10-27 00:44:53.268 xmltv: xmltv: brands tot= 0 new= 0 mod= 0 2018-10-27 00:44:53.268 xmltv: xmltv: seasons tot= 0 new= 0 mod= 0 2018-10-27 00:44:53.268 xmltv: xmltv: episodes tot= 0 new= 0 mod= 0 2018-10-27 00:44:53.268 xmltv: xmltv: broadcasts tot= 0 new= 0 mod= 0 2018-10-27 00:44:55.977 htsp: Got connection from 10.0.0.220 2018-10-27 00:44:55.987 htsp: 10.0.0.220: Welcomed client software: Kodi Media Center (HTSPv25) 2018-10-27 00:44:56.007 htsp: 10.0.0.220 [ Kodi Media Center ]: Identified as user 'admin' 2018-10-27 00:44:56.007 htsp: 10.0.0.220 [ admin | Kodi Media Center ]: Privileges updated 2018-10-27 00:44:57.497 xmltv: xmltv: grab took 0 seconds 2018-10-27 00:44:57.498 xmltv: xmltv: parse took 0 seconds 2018-10-27 00:44:57.498 xmltv: xmltv: channels tot= 1 new= 1 mod= 1 2018-10-27 00:44:57.498 xmltv: xmltv: brands tot= 0 new= 0 mod= 0 2018-10-27 00:44:57.498 xmltv: xmltv: seasons tot= 0 new= 0 mod= 0 2018-10-27 00:44:57.498 xmltv: xmltv: episodes tot= 0 new= 0 mod= 0 2018-10-27 00:44:57.498 xmltv: xmltv: broadcasts tot= 0 new= 0 mod= 0 2018-10-27 00:44:58.688 http: 10.0.0.220: HTTP/1.1 HEAD (2) /home/hts/.hts/tvheadend/picons/picons/1_0_19_4C05_835_600_FFFF0000_0_0_0.png -- 1 2018-10-27 00:44:58.691 http: 10.0.0.220: HTTP/1.1 HEAD (2) /home/hts/.hts/tvheadend/picons/picons/1_0_19_4BCA_832_600_FFFF0000_0_0_0.png -- 1 2018-10-27 00:44:58.697 http: 10.0.0.220: HTTP/1.1 HEAD (2) /home/hts/.hts/tvheadend/picons/picons/1_0_19_4BCD_832_600_FFFF0000_0_0_0.png -- 1 2018-10-27 00:44:58.700 http: 10.0.0.220: HTTP/1.1 HEAD (2) /home/hts/.hts/tvheadend/picons/picons/1_0_19_4BC9_832_600_FFFF0000_0_0_0.png -- 1 2018-10-27 00:44:58.714 http: 10.0.0.220: HTTP/1.1 HEAD (2) /home/hts/.hts/tvheadend/picons/picons/1_0_19_4C05_835_600_FFFF0000_0_0_0.png -- 1 2018-10-27 00:44:58.718 http: 10.0.0.220: HTTP/1.1 HEAD (2) /home/hts/.hts/tvheadend/picons/picons/1_0_19_4BCA_832_600_FFFF0000_0_0_0.png -- 1 2018-10-27 00:44:58.723 http: 10.0.0.220: HTTP/1.1 HEAD (2) /home/hts/.hts/tvheadend/picons/picons/1_0_19_4BCD_832_600_FFFF0000_0_0_0.png -- 1 2018-10-27 00:44:58.726 http: 10.0.0.220: HTTP/1.1 HEAD (2) /home/hts/.hts/tvheadend/picons/picons/1_0_19_4BC9_832_600_FFFF0000_0_0_0.png -- 1 2018-10-27 00:44:58.761 http: 10.0.0.220: HTTP/1.1 GET (1) /home/hts/.hts/tvheadend/picons/picons/1_0_19_4C05_835_600_FFFF0000_0_0_0.png -- 1 2018-10-27 00:44:58.771 http: 10.0.0.220: HTTP/1.1 GET (1) /home/hts/.hts/tvheadend/picons/picons/1_0_19_4BCD_832_600_FFFF0000_0_0_0.png -- 1 2018-10-27 00:44:58.776 http: 10.0.0.220: HTTP/1.1 GET (1) /home/hts/.hts/tvheadend/picons/picons/1_0_19_4BCA_832_600_FFFF0000_0_0_0.png -- 1 |
Mooi dat 't is opgelost.
Waarom die FEC 3/5? Ik zie niets in de log dat dat wordt ingesteld, maar alle muxen staan op auto.
Geeft HorEPG meer dagen EPG dan tv_grab_py_nl? Ik vind 3 wel wat karig.
Soms mis ik een programma en wil ik het inplannen voor volgende week en dat gaat dan niet.
Waarom die FEC 3/5? Ik zie niets in de log dat dat wordt ingesteld, maar alle muxen staan op auto.
Soms mis ik een programma en wil ik het inplannen voor volgende week en dat gaat dan niet.
Komt horepg door zijn synchronisatie heen? Bij mij blijft hij regelmatig hangen (ik gebruik de docker container).renedis schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 00:50:
[...]
Dat was voorheen vanwege Oscam. Ik heb nu eerst een update gedaan naar 4.3.1500....
Daarbij het heldere idee om de authenticatie op "plain" te zetten. horEPGd werkt nu gelukkig en is aan het draaien.
Enig idee waar hij hangt? Ik gebruik zelf een systemd unit/timer. Er waren wat issues met 500 responses, maar ik had dat hangen zelf nog niet gezien. Met wat info kan ik het waarschijnlijk wel oplossen.ANdrode schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:10:
[...]
Komt horepg door zijn synchronisatie heen? Bij mij blijft hij regelmatig hangen (ik gebruik de docker container).
ben de ontwikkelaar
Ik gebruik dvbviewer of tvheadend, Echter heb ik een klein probleem wat voorheen wel in orde was.. sinds de delta de kanalen herordend heeft heb ik last van een foutmelding namelijk: your not entitled for this program..
Wanneer ik betaalde zenders wil kijken werken deze even en kort erna krijg ik die melding en stopt het afspelen. Heb ondertussen al enkele alphacrypt gekocht maar bij allen de zelfde melding.
Wanneer ik betaalde zenders wil kijken werken deze even en kort erna krijg ik die melding en stopt het afspelen. Heb ondertussen al enkele alphacrypt gekocht maar bij allen de zelfde melding.
Ik snapte niet wat ik moest aanpassen om 't te laten werken, maar met wat googlen kwam ik hierop uit:renedis schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 00:50:
[...]
If you're using 4.3-dev change "Authentication type" (in the base config) to "digest+plain".
En ik heb nu verbinding. Thanks!
Ik draai dit in een container (LukasdeBoer/horepg-docker) dus debuggen is een stuk lastiger dan native code.gibraltar schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:10:
[...]
Enig idee waar hij hangt? Ik gebruik zelf een systemd unit/timer. Er waren wat issues met 500 responses, maar ik had dat hangen zelf nog niet gezien. Met wat info kan ik het waarschijnlijk wel oplossen.
ben de ontwikkelaar
Waarschijnlijk ontbreekt daar de HTTP 500 fix.
Yes, het werkt zoals het hoort. Ik krijg 7 dagen aan informatie binnen met de dag van vandaag meegerekend. Zoals eerder gezegd moest ik wel (ivm 4.3-dev TVHeadend) mijn GUI authenticatie toegang op "plain" zetten bij: Configuration-->general-->base - Authentication type.ANdrode schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:10:
[...]
Komt horepg door zijn synchronisatie heen? Bij mij blijft hij regelmatig hangen (ik gebruik de docker container).
Gids informatie:

FEC betekent "Forward Error Correction". De juiste instelling zorgt er voor dat je minder "Continuity counter errors" krijgt en je video/audio synchroon loopt. Als deze instelling op "auto" staat kan je configuratie er langer over doen om dit recht te trekken. Hier een stukje uitgelegd maar dan enkel voor audio, en hier een stukje wikipedia.RudolfR schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:58:
Mooi dat 't is opgelost.
HorEPGd geeft mij 7 dagen, dat is hetgeen wat ik heb ingesteld. Ik heb geen idee wat de max is. Zie screenshot hier boven.
[ Voor 9% gewijzigd door renedis op 28-10-2018 18:45 ]