Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• renedis
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19-02 20:33
quote:
BIERAAP schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:24:
Tvheadend ziet prima de beide tuners.
Echter hij gaat niet scannen.
Firmware is de laatste gezien deze werd geupdate met de hdhomerun windows app. Hiermee scant hij prima en vind ook zenders. Hiermee concludeer ik heel voorzichtig dat het dan toch in de ubuntu setup ligt.. Maar ik kan dan ook nergens een goede werkende tutorial vinden omdat ik keer op keer strand bij het scannen welke hij weigert.

[...]

Als ik het issue goed lees zou dit zich moeten uiten in het feit dat de hdhomerun helemaal niet gezien wordt? Dit terwijl tvheadend hem prima ziet.
Ik draai zonder problemen Debian Jessie.

Heb je je muxes wel op PEND staan ipv op IDLE?
je hoeft enkel 474 op PEND te zetten en dan komt de rest er automatisch in te staan.

Heb je ook ook de tuners enabled in TVHeadend zodat ie weet dat ze gebruikt mogen worden voor je muxes? Dit moet je op iedere tuner instellen (in mijn geval dus 4 keer).

• renedis
quote:
Snippo schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:35:
Heeft iemand een idee of het mogelijk is om TVHeadend in een Docker op Windows Server te draaien?
Volgens mij moet het nu mogelijk zijn om Linux dockers onder Windows te draaien, maar of TVHeadend ook werkt is de vraag.
Voor een nieuwe server zit ik namelijk vast aan Linux voor TVHeadend, maar ook aan Windows voor andere software. TVHeadend onder Windows zou in dat geval wel een oplossing zijn.
Dit zou moeten werken, heb dit zelf echter niet in de praktijk getest.
Je kan natuurlijk ook gewoon VMWare Workstation installeren en TVHeadend in een VM draaien.

• renedis
Laatst zag ik hier een dvbapi connectie voorbij komen in plaats van een newcamd connectie.
Waarvoor nog mijn dank.

Na wat naloop werk en een suggestie van iemand anders heb ik deze naar mijn wens nog wat verder kunnen finetunen.

Voorheen liep deze connectie nog via het IP/TCP protocol. Nu loopt het probleemloos via socket. Me happy! Niet meer IP/TCP afhankelijk voor mijn Oscam afhandeling!

TVHeadend:

OSCam:

• BIERAAP
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 31-01 13:05
quote:
renedis schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:58:
[...]

Ik draai zonder problemen Debian Jessie.

Heb je je muxes wel op PEND staan ipv op IDLE?
je hoeft enkel 474 op PEND te zetten en dan komt de rest er automatisch in te staan.

[afbeelding]

Heb je ook ook de tuners enabled in TVHeadend zodat ie weet dat ze gebruikt mogen worden voor je muxes? Dit moet je op iedere tuner instellen (in mijn geval dus 4 keer).

[afbeelding]
Ondertussen op een openelec gezet en dit werkt wel.
debian of ubuntu etcetera krijg ik het niet werkend vanwege diversiteit aan redenen.

Tot je ogen in de grindbak..

• BavoV
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 12-07-2018
|:( |:( |:( |:( |:(

Ik krijg een punthoofd van PVR.

Ik probeer om RPI 2 Archlinux sundtek mediaTV te gebruiken voor een analoge kabel PVR.

Heeft iemand al de pipe oplossing van TVheadend werkend gekregen? Het lukt mij in elk geval niet.

Bij mythtv is de knoop vooral de pvr add on in Kodi voor archlinux aan de praat krijgen.

Momenteel lukt dus geen enkele oplossing.

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22-02 16:15
quote:
renedis schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:16:
Laatst zag ik hier een dvbapi connectie voorbij komen in plaats van een newcamd connectie.
Waarvoor nog mijn dank.

Na wat naloop werk en een suggestie van iemand anders heb ik deze naar mijn wens nog wat verder kunnen finetunen.

Voorheen liep deze connectie nog via het IP/TCP protocol. Nu loopt het probleemloos via socket. Me happy! Niet meer IP/TCP afhankelijk voor mijn Oscam afhandeling!

TVHeadend:
[afbeelding]

OSCam:
[afbeelding]
Welk voordeel zou dit moeten bieden t.o.v. TCP/IP?
Het is nou niet zo dat mijn TVH IP wekelijks wijzigt namelijk.
Plaatjes zijn niet clickable btw ;)
Nu weer wel.

/edit:
Ik heb die hele camd.socket niet eens, hoe kom je daar aan?

/edit2:
Hoe ziet je oscam.conf dvbapi gedeelte eruit?
Hier ziet hij er zo uit:
Gaat denk ik om de pmt_mode
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[dvbapi]
enabled                       = 1
au                            = 1
pmt_mode                      = 4
request_mode                  = 1
listen_port                   = 9010
ecminfo_type                  = 5
user                          = tvheadend
read_sdt                      = 2
write_sdt_prov                = 1
boxtype                       = pc-nodmx

schumi2004 wijzigde deze reactie 27-01-2017 15:34 (25%)

• renedis
quote:
schumi2004 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:37:
[...]

Welk voordeel zou dit moeten bieden t.o.v. TCP/IP?
Het is nou niet zo dat mijn TVH IP wekelijks wijzigt namelijk.
Plaatjes zijn niet clickable btw ;)
Nu weer wel.

/edit:
Ik heb die hele camd.socket niet eens, hoe kom je daar aan?

/edit2:
Hoe ziet je oscam.conf dvbapi gedeelte eruit?
Hier ziet hij er zo uit:
Gaat denk ik om de pmt_mode
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[dvbapi]
request_mode                  = 1
listen_port                   = 9010

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[dvbapi]

Poort instelling is niet meer nodig omdat het niet via tcp gaat. Stel eerst Oscam in, daarna TVHeadend met de gegevens uit de screenshots.

Voordeel van socket tegen over TCP is dat je niet meer afhankelijk bent van zaken in/uit je linux omgeving. Mocht er dus een keer iets aan de hand zijn met je netwerk (intern in je linux machine of extern in je netwerk) dan blijft alles werken. Nadeel is dat Oscam verplicht op dezelfde machine moet draaien als TVHeadend.

• schumi2004
Thanks, ik ga eerst maar eens uitzoeken waarom er geen camd.socket aangemaakt is en dan het zaakje omzetten.

• hellwich
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 00:41
Nog gelukt, schumi2004? Ik heb nl. hetzelfde probleem. Ben benieuwd of en hoe jij het hebt opgelost.

• schumi2004
quote:
hellwich schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:27:
Nog gelukt, schumi2004? Ik heb nl. hetzelfde probleem. Ben benieuwd of en hoe jij het hebt opgelost.
Nee niet echt. Normaliter maakt OSCam deze bij install aan ergens in tmp meen ik maar bij synology package is dat natuurlijk anders daar is de install al tijdens compilen gedaan.
Ik zal straks nog eens in de sources van package kijken of daar die socket te vinden is, manual socket aanmaken weet ik niet hoe dat moet zou een workaround kunnen zijn.

/edit:
Net de install folder op mijn build vm bekeken voor OSCam maar zie wel wat met socket maar niet wat we nodig hebben.
Nu twijfel ik ook of deze tijdens setup of runnen aangemaakt wordt.
Aan de user kan het niet liggen want initieel is package compiled met user root, daar zou het dus ook niet aan moeten liggen. Zelf aanmaken lijkt hier ook geen optie aangezien ik command socket niet kan uitvoeren, moet ik eerst zien te installeren. En misschien is dat meteen ook wel het probleem alhoewel andere packages van Synology zelf wel sockets aangemaakt hebben.

/edit2:
Huh :? :? :?
Ik wilde dus even een package zoeken die al een socket had en soort van terug zoeken hoe dat dan gedaan is en ik zie tot mijn verbazing dat ik ineens camd.socket file heb

root@DS715:/tmp# ls -la *.socket
srwxrwxrwx 1 root root 0 Feb 11 21:23 camd.socket
srwxr-xr-x 1 root root 0 Feb 4 23:25 ddns.socket

/edit3
Nou heb even socket geprobeerd maar om 1 of andere reden gaat deze geregeld offline, vrij instabiel imo.

schumi2004 wijzigde deze reactie 18-02-2017 00:17 (49%)

• willemd
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
Zit er nog een snelheidsverschil tussen de Oscam-modi?

Ik gebruik "OSCam (rev >= 9095)" met een camd.socket. Ik moet eerlijk zeggen dat ik na jaren van tvheadend-gebruik nog altijd niet precies begrijp hoe Oscam werkt, dus ik durf er niet al teveel aan te gaan prutsen. Het werkt nu prima stabiel, dus als het niet nodig is, verander ik er niks aan. Alleen een merkbare snellere werking zou ik wel waarderen. Zappen gaat nog altijd niet zo snel als met een 'echte' satelliettuner of dvb-c-box.

• renedis
quote:
Het Leoh-Paard schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:23:
Zit er nog een snelheidsverschil tussen de Oscam-modi?

Ik gebruik "OSCam (rev >= 9095)" met een camd.socket. Ik moet eerlijk zeggen dat ik na jaren van tvheadend-gebruik nog altijd niet precies begrijp hoe Oscam werkt, dus ik durf er niet al teveel aan te gaan prutsen. Het werkt nu prima stabiel, dus als het niet nodig is, verander ik er niks aan. Alleen een merkbare snellere werking zou ik wel waarderen. Zappen gaat nog altijd niet zo snel als met een 'echte' satelliettuner of dvb-c-box.
Het heeft met revisie (rev) te maken. Per revisie is een ander protocol ondersteund, een nieuwe versie is er dus niet per definitie.

Het "zappen" kwa snelheid ben ik persoonlijk niet met je eens. Dit gaat minstens net zo snel als een normale setupbox. Je bent wel afhankelijk van je netwerksnelheid/kwaliteit.

je kunt in TVHeadend je Descrambler buffer (TS packets) eens nalopen. Een lagere waarde geeft een snellere "zap" op. Let wel, een te lage waarde kan voor haperingen zorgen omdat Oscam dan zijn CA key later aanlevert dan de buffer.

Ook is het gevoelsmatig denk ik. Mijn Kodi skin laat alvast een screenshot (moment opname van het eerste frame dat word gebufferd) van de zender zien tijdens het schakelen/bufferen waardoor je het gevoel krijgt dat het sneller gaat.

Als laatst gaan SD kanalen bijzonder snel, maar goed dat is logisch gezien die stream 4 keer zo klein is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
quote:
renedis schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:37:
[...]
Het heeft met revisie (rev) te maken. Per revisie is een ander protocol ondersteund, een nieuwe versie is er dus niet per definitie.

Het "zappen" kwa snelheid ben ik persoonlijk niet met je eens. Dit gaat minstens net zo snel als een normale setupbox. Je bent wel afhankelijk van je netwerksnelheid/kwaliteit.
Ja, maar waarom zijn er nieuwe protocollen, wat zou daar het voordeel van kunnen zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renedis
quote:
Het Leoh-Paard schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:53:
[...]
Ja, maar waarom zijn er nieuwe protocollen, wat zou daar het voordeel van kunnen zijn?
Er zijn ook meerdere automerken, wat is daar het voordeel van?

Ieder heeft zijn eigen voorkeur en daarom zullen er altijd meerdere protocollen zijn. De ene is wat sneller dan de ander en die ander is weer stabieler dan die ene. Oscam is simpelweg opgezet voor meerdere protocollen. Het word meer dan voor alleen Irdeto decryptie gebruikt.

• tc-t
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 22-02 14:01
quote:
renedis schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:09:
Voordeel van socket tegen over TCP is dat je niet meer afhankelijk bent van zaken in/uit je linux omgeving. Mocht er dus een keer iets aan de hand zijn met je netwerk (intern in je linux machine of extern in je netwerk) dan blijft alles werken. Nadeel is dat Oscam verplicht op dezelfde machine moet draaien als TVHeadend.
Ik zie er eerlijk gezegd het voordeel niet echt van in?

Als Oscam *niet* op dezelfde machine draait als TVHeadend dan werkt het sowieso al niet.
Als Oscam wel op dezelfde machine draait, wat is er dan mis met een IP-adres. Ik neem aan dat het apparaat sowieso een fixed IP-adres heeft, en anders werkt 127.0.0.1 ook altijd nog.

Zelf hou ik er nogal van om services van mekaar te scheiden. Ik heb een ESXi-server met een heleboel verschillende Virtual Machines, die allemaal een specifieke taak vervullen (en dus een aparte VM voor Oscam en TVHeadend, inderdaad).

Erg handig als er toevallig een bug in Oscam of TVHeadend of wat voor applicatie dan ook zit, en je wilt terug naar de vorige versie. Dat kan dan zonder dat het impact heeft op alle andere applicaties.

--
quote:
Snippo schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:35:
Heeft iemand een idee of het mogelijk is om TVHeadend in een Docker op Windows Server te draaien?
Volgens mij moet het nu mogelijk zijn om Linux dockers onder Windows te draaien, maar of TVHeadend ook werkt is de vraag.
Voor een nieuwe server zit ik namelijk vast aan Linux voor TVHeadend, maar ook aan Windows voor andere software. TVHeadend onder Windows zou in dat geval wel een oplossing zijn.
Ik heb weinig ervaring met Docker, maar als je er je hardware aan kunt doorgeven (soort pass-through?) dan lijkt me dat dat wel zou moeten kunnen lukken.
Ik heb een setup met allemaal Virtual Machines op een ESXi-host. Linux-based voor Oscam, webserver, mailserver, 4x TVheadend en enkele Windows-based voor bepaalde Windows-software die ik nog nodig heb.

Werkt perfect.

Als je Docker niet voor mekaar krijgt, is dit misschien ook wel een oplossing voor jou?

tc-t wijzigde deze reactie 06-03-2017 17:33 (38%)

• Snippo
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23-02 16:01
quote:
tc-t schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:24:
[...]

Ik heb weinig ervaring met Docker, maar als je er je hardware aan kunt doorgeven (soort pass-through?) dan lijkt me dat dat wel zou moeten kunnen lukken.
Ik heb een setup met allemaal Virtual Machines op een ESXi-host. Linux-based voor Oscam, webserver, mailserver, 4x TVheadend en enkele Windows-based voor bepaalde Windows-software die ik nog nodig heb.

Werkt perfect.

Als je Docker niet voor mekaar krijgt, is dit misschien ook wel een oplossing voor jou?
Ik ga waarschijnlijk een zelfde aanpak gebruiken. In principe is TVH het enige programma dat ik nodig heb dat niet onder Windows draait. Maar ik draai sowieso liever linux dus waarschijnlijk idd met VM's (ik heb Windows ook nodig).
Maar het zou sowieso interessant zijn als je met Docker toch linux software onder Windows kan draaien.

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22-02 11:37
Ik heb een VM voor TvHeadend (onder ESXi) en sinds kort ook een docker voor TVH en een voor Oscam.
Werkt prima.

Maar dat kan komen doordat ik een HDHomerun netwerk-tuner heb. PCI/USB-tuners zijn mogelijk minder goed ondersteund. Docker zelf kan het wel, maar hoe de support onder Windows is durf ik niet te zeggen.

• renedis
quote:
tc-t schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:24:
[...]

Ik zie er eerlijk gezegd het voordeel niet echt van in?

Als Oscam *niet* op dezelfde machine draait als TVHeadend dan werkt het sowieso al niet.
Als Oscam wel op dezelfde machine draait, wat is er dan mis met een IP-adres. Ik neem aan dat het apparaat sowieso een fixed IP-adres heeft, en anders werkt 127.0.0.1 ook altijd nog.

Zelf hou ik er nogal van om services van mekaar te scheiden. Ik heb een ESXi-server met een heleboel verschillende Virtual Machines, die allemaal een specifieke taak vervullen (en dus een aparte VM voor Oscam en TVHeadend, inderdaad).

Erg handig als er toevallig een bug in Oscam of TVHeadend of wat voor applicatie dan ook zit, en je wilt terug naar de vorige versie. Dat kan dan zonder dat het impact heeft op alle andere applicaties.
Ieder zijn ding, ik vind het wel een goede en stabiele oplossing en probeer onnodige communicatie te voorkomen op mijn fysieke/gevirtualiseerde netwerk.

Het scheiden van die services in aparte VM's is een leuk idee maar vreet meer resources. Vooral in het geval van gekoppelde USB devices bij ESXi (kijk maar eens naar idle verbruik bij VM's met gekoppelde USB devices). Laat dat nou net de hypervisor zijn die ik ook gebruik. Ik ga graag zuinig met mijn resources om en daarmee (meestal) ook automatisch met het stroomverbruik.

Het geval van een bug detecteren is imo geen geldige reden. Daar zijn logs voor uitgevonden. En je hebt ESXi, je kan heel wijs een snapshot maken voordat je een update oid doet..

Ook in dit geval met de combo met Oscam en TVHeadend is de impact hetzelfde. Want als TVHeadend niet werkt heb ik ook niets aan Oscam. Wanneer Oscam niet werkt heb ik niets aan TVHeadend (op de free zenders na 8)7 ) tenzij je een 2e card-reader ergens anders hebt/aan cardsharing doet ;)

Het niet werken van zo'n service of doorspitten van een log middels grep oid kan je overigens ook makkelijk koppelen met een push notificatie icm bijvoorbeeld Domoticz. Stukje automatisering waardoor het identificeren van een mogelijk probleem een makkelijke stap is geworden.

Maar zoals eerder gezegd, ieder zijn ding. Voor mij (en mogelijk iemand anders) werkt dit het beste rekeninghoudend met bovenstaand.
Jij zult wellicht weer andere prio's hebben :)

• tc-t
Ik snap je punt wel, het is natuurlijk zo dat iemand anders zijn/haar situatie beoordelen erg moeilijk is zonder dat je de rest van de infrastructuur kent.
quote:
renedis schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:07:
[...]Het scheiden van die services in aparte VM's is een leuk idee maar vreet meer resources. Vooral in het geval van gekoppelde USB devices bij ESXi (kijk maar eens naar idle verbruik bij VM's met gekoppelde USB devices). Laat dat nou net de hypervisor zijn die ik ook gebruik. Ik ga graag zuinig met mijn resources om en daarmee (meestal) ook automatisch met het stroomverbruik.
Tja, die ESXi heb ik toch al nodig voor andere zaken (firewall, mailserver, webserver, nextcloud,...), dus liever wat extra VMs daar op dan nog wat extra fysieke toestellen erbij.
Of ik dan 1 VM aanmaak met Oscam en 4 DVB-adapters of 5 aparte VMs met 1x Oscam en 4x TVHeadend client met telkens 1 DVB-adapter maakt voor het verbruik ook niks meer uit denk ik?
Het aantal fysiek geconnecteerde apparaten blijft nl. identiek: 1 cardreader er 4 DVB-adapters.

Maar zoals gezegd: dat is mijn situatie: die van jou en van eender wie zal best anders zijn.
quote:
Het geval van een bug detecteren is imo geen geldige reden. Daar zijn logs voor uitgevonden. En je hebt ESXi, je kan heel wijs een snapshot maken voordat je een update oid doet..
Heb je ook gelijk in. Ik heb mijn ESXi zo ingesteld dat hij automatisch elke nacht dumps maakt van alle VMs. Het restoren van zo'n VM is maar een paar minuten werkt (duurt langer om op de console in te loggen en het commando in te typen dan het restoren zelf) maar ik ben op deze manier niet mijn net aangemaakte schedule van opnames etc in TVHeadend kwijt als ik toevallig enkel Oscam terug wil zetten naar de situatie van vorige week (vanwege bug of missende feature in een nieuw geïnstalleerde versie of foute config langs mijn kant)

Maar zoals gezegd: dit werkt goed voor mij, en ik voel er mij het prettigst bij om alle services te scheiden. Best mogelijk dat jij of iemand anders daar een heel ander idee over heeft.
quote:
Want als TVHeadend niet werkt heb ik ook niets aan Oscam.
Dat is zo, maar ik heb wel nog iets aan Oscam als ik 1 TVheadend client om zeep maak. Dan heb ik nog 3 clients die het wel doen (ik update ze nooit met 4 tegelijkertijd)

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
Sa1 schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:13:
[...]
je gedachte is goed. De interne cardreader van de anysee is (voor zover ik weet) niet te gebruiken i.c.m. TVHeadend. Je kunt wel gewoon een externe cardreader gebruiken.
Bovenstaande lees ik al jaren, is dat anno 2017 nog steeds zo? Heb laatst zo'n Anysee E30 DVB-T/C combo uit de V&A gevist. Zou wel jammer zijn als er voor hd (sd is tegenwoordig unencrypted toch bij Ziggo?) een aparte smartcard-reader aangeschaft moet worden.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CIStem
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23-02 00:41
quote:
Raven schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:55:
[...]

Bovenstaande lees ik al jaren, is dat anno 2017 nog steeds zo? Heb laatst zo'n Anysee E30 DVB-T/C combo uit de V&A gevist. Zou wel jammer zijn als er voor hd (sd is tegenwoordig unencrypted toch bij Ziggo?) een aparte smartcard-reader aangeschaft moet worden.
Er is support voor hardware CAM's in TVHeadend, al heb ik er geen ervaring mee helaas (zie hier). De basis daarvoor is Linux DVB, dus deze lijst bevat werkende setups.

Het nadeel van hardware CAM is het beperkte aantal streams wat je er doorheen kan krijgen. De hele stream moet namelijk door de CAM heen. Voordeel is dat de setup veel eenvoudiger zou moeten zijn.

• tc-t
quote:
Raven schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:55:
[...]

Het lost jouw probleem met je Anysee niet op natuurlijk, maar ik weet dat een Terratec H7 DVB-T/C wel degelijk werkt (tenminste, met de CAMs die we ter beschikking hadden)

Met de TVHeadend versie uit de repository werkte dat toen niet, met een zelf gebouwde versie en de nodige hulp en geduld is het uiteindelijk wel gelukt.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
tc-t schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:59:
[...]

Het lost jouw probleem met je Anysee niet op natuurlijk, maar ik weet dat een Terratec H7 DVB-T/C wel degelijk werkt (tenminste, met de CAMs die we ter beschikking hadden)

Met de TVHeadend versie uit de repository werkte dat toen niet, met een zelf gebouwde versie en de nodige hulp en geduld is het uiteindelijk wel gelukt.
Hmm, ok.

Maar als ik de Anysee wil houden, heb ik iets a la https://www.cardwriter.nl/smargo-smartreader-v2.html nodig als ik HD wil kijken?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• tc-t
quote:
Raven schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:40:
[...]

Hmm, ok.

Maar als ik de Anysee wil houden, heb ik iets a la https://www.cardwriter.nl/smargo-smartreader-v2.html nodig als ik HD wil kijken?
Ik verwacht van niet, als je
1. die Anysee werkend krijgt
2. die Anysee HD ondersteunt.

In de setup die wij toen hadden, herkende TVHeadend wel het CI-slot in de Terratec, en ook de CAM die er instak, en daarmee kon ook het kaartje dat daar dan weer in zat gewoon gebruikt worden.
Wij hadden geen Smargo of andere Cardreader nodig.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
tc-t schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:47:
[...]

Ik verwacht van niet, als je
1. die Anysee werkend krijgt
2. die Anysee HD ondersteunt.

In de setup die wij toen hadden, herkende TVHeadend wel het CI-slot in de Terratec, en ook de CAM die er instak, en daarmee kon ook het kaartje dat daar dan weer in zat gewoon gebruikt worden.
Wij hadden geen Smargo of andere Cardreader nodig.
Volgens pricewatch: Anysee E30TCPlus ondersteund ie HD. Dan zal ik later maar eens kijken of DVB-C net zo makkelijk werkend te krijgen is als DVB-T (FTA) en dan maar eens kijken of ik ergens kan terugvinden of ie de smartcard reader kan vinden.

Oscar Wilde

• BlackHawkDesign
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 09-04-2018
Hi, ik las hier net iets over docker op windows, met linux containers: daarvoor wordt gewoon een linux vm gebruikt in hyper v

• schumi2004
Voorheen gebruikte ik horepg maar daar de ontwikkelingen al een tijdje stil zijn dacht ik even snel de overstap te kunnen maken naar tv_grab_nl maar ik worstel me toch een partij dit werkend te krijgen in TVHeadend!

Voor zover ik zien kan is het niet mogelijk een eigen grabber toe te voegen aan TVH en heb je eigenlijk alleen maar de keus uit de External XMLTV en data op te halen uit de socket file. (in mijn geval /volume1/@appstore/tvheadend-debug/var/epggrab/xmltv.sock)

Om die data daar te krijgen vanuit tv_grab_nl (of tvgrabAPI) is dus eerst tv_grab_nl.py zijn werk te laten doen en vervolgens dit om te zetten dmv: netcat -u SOCKET_PATH

Het lijkt dus dat je geen gebruik kunt maken van de optie --use-only-cache om het process te versnellen.

De build in grabber loopt op bepaalde tijden maar wanneer dan? Het liefst zou ik het script aanpassen van deze built in grabber zodat ik niet extra conversie slagen hoef te doen en zodoende onnodige taken uitvoer.
Kan zomaar zijn dat mijn netcat -U naar SOCKET_PATH net na de internal grabber run gestart wordt , dan is het hele nut ervan weg natuurlijk.

Zoals ik het nu zie moet ik eerst tv_grab_nl.py runnen, dit geeft me dan een xml file.
Deze xml file moet ik dan weer importeren naar xmltv.sock.

Dit moet toch anders kunnen lijkt me?

Ik draai elke nacht bv een normale tv_grab_nl.py run en ik laat de Externe XMLTV grabber in TVH hetzelfde script draaien maar dan met --use-only-cache option, kan dit?

• chielmi
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23-02 17:25
Ik heb ook lange tijd geprutst om een manier te vinden om de standaard Ziggo DVB-C EPG van 24 uur uit te breiden naar 7 dagen.

Is WebGrab+Plus geen optie? Ik moet zeggen dat ik die behoorlijk gebruiksvriendelijk vind.
Ik draai dit als een add-on op mijn LibreELEC mediaplayer, met een gescheduled script op mijn Synology dat dit XML-bestand met het curl command importeert in TVHeadend.

• schumi2004
quote:
chielmi schreef op zondag 19 maart 2017 @ 19:12:
Ik heb ook lange tijd geprutst om een manier te vinden om de standaard Ziggo DVB-C EPG van 24 uur uit te breiden naar 7 dagen.

Is WebGrab+Plus geen optie? Ik moet zeggen dat ik die behoorlijk gebruiksvriendelijk vind.
Ik draai dit als een add-on op mijn LibreELEC mediaplayer, met een gescheduled script op mijn Synology dat dit XML-bestand met het curl command importeert in TVHeadend.
WebGrab+Plus is eventueel ook een optie en deze krijg ik nog wel werkend op mijn Synology vermoed ik want het op een LibreELEC host draaien vind ik zelf niet zo fraai maar dat terzijde.
Waar ik meer oren naar heb is hoe je dit dan in TVH importeert want als het met de xml van WebGrab+Plus lukt moet het met de xml van tv_grab_nl.py script ook lukken ;)

Ik denk ook wel dat het met netcat commando ook wel lukt, als de data maar in de socket komt.
Ik denk verder ook niet dat attribute --use-only-cache überhaupt zin heeft daar het in TVH niet meer mogelijk lijkt een custom XMLTV script toe te voegen en ik denk dat ik hier meteen mijn eigen vraag beantwoord 8)7

• chielmi
quote:
schumi2004 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 21:38:
[...]

WebGrab+Plus is eventueel ook een optie en deze krijg ik nog wel werkend op mijn Synology vermoed ik want het op een LibreELEC host draaien vind ik zelf niet zo fraai maar dat terzijde.
Waar ik meer oren naar heb is hoe je dit dan in TVH importeert want als het met de xml van WebGrab+Plus lukt moet het met de xml van tv_grab_nl.py script ook lukken ;)

Ik denk ook wel dat het met netcat commando ook wel lukt, als de data maar in de socket komt.
Ik denk verder ook niet dat attribute --use-only-cache überhaupt zin heeft daar het in TVH niet meer mogelijk lijkt een custom XMLTV script toe te voegen en ik denk dat ik hier meteen mijn eigen vraag beantwoord 8)7
Uiteindelijk werkte het volgende script in Synology:
code:
1
2
3
#!/bin/bash 
CURL='/usr/bin/curl'
curl -d @/volume1/Media/xmltv/xmltv.xml -X POST -m 5 --unix-socket /volume1/@appstore/tvheadend-testing/var/epggrab/xmltv.sock http://google.com

Het pad waar de xml staat is een gekoppelde externe map, smb share op de LibreELEC player.
Niet het fraaiste script imo, maar het werkt :P

• virtua69
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 22-02 20:07
is er iemand die met docker een container heeft met oscam? ik gebruik linuxserver
ik kan maar niet inloggen met de webinterface, op 1 of andere manier krijg ik geen toegang, dit wil ik natuurlijk gebruiken voor tvh :)echter in tvheadend kan ik weer niet mijn hdhomerun vinde, het is wel docker van synology om even te vermelden :/

virtua69 wijzigde deze reactie 27-03-2017 02:49 (31%)

• schumi2004
quote:
virtua69 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 01:33:
is er iemand die met docker een container heeft met oscam? ik gebruik linuxserver
ik kan maar niet inloggen met de webinterface, op 1 of andere manier krijg ik geen toegang, dit wil ik natuurlijk gebruiken voor tvh :)echter in tvheadend kan ik weer niet mijn hdhomerun vinde, het is wel docker van synology om even te vermelden :/
Ik heb wel een gewoon package voor je maar geen docker image ;)

• virtua69
Thanks das altijd handig om achter de hand te hebben.
Wou is serieus met docker aan de slag i.v.m. updates van synology zodat alles dan blijft draaien en dat je al je pakketten goed kan back-uppen.
Nu is dit wil een dingetje als je bijna niks van Linux weet, heb dan wel nzbget sonarr radarr en hydra draaien maar das een stukje simpeler dan tvheadend & homerun samen met oscam of spotweb b.v.
:+

virtua69 wijzigde deze reactie 27-03-2017 13:47 (77%)

• renedis
quote:
virtua69 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:40:
Thanks das altijd handig om achter de hand te hebben.
Wou is serieus met docker aan de slag i.v.m. updates van synology zodat alles dan blijft draaien en dat je al je pakketten goed kan back-uppen.
Nu is dit wil een dingetje als je bijna niks van Linux weet, heb dan wel nzbget sonarr radarr en hydra draaien maar das een stukje simpeler dan tvheadend & homerun samen met oscam of spotweb b.v.
:+
Probleem met Docker is dat je afhankelijk bent van de persoon die het Docker image heeft gemaakt.
Heeft ie die volledig opgebouwd of heeft ie een minimum built gemaakt (zonder libraries voor HDHomeRun e.d.). Dit zijn afhankelijkheden die je moet opzoeken op de informatie pagina.

Als je het echt in een Docker wilt dan is het handig om eerst eens een basis opstelling te maken met een Linux Docker image (Ubuntu of Debian) en daarbij zelf handmatig TVHeadend te installeren. Zo leer je hoe het werkt en kan je vervolgens je kennis verder uitbreiden met een op Docker gebaseerde image van TVHeadend.

• virtua69
dat staat inderdaad al een tijdje op mijn lijstje, maar aangezien ik docker op me nas hebt dacht ik 1st ff daarmee aan de slag,maar dat ik op 1 dag met een linuxbakje aan de slag ga is zeker.

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Hier een Thin client met Debian Jessie en Tvheadend 4.1-2405~geb495a0~jessie i.c.m. een HdHomerun.

Werkt allemaal prachtig en stabiel, maar de EPG die meekomt met de zenders loopt niet goed en ik krijg het niet kloppend qua tijden.

Tijdzone (en tijd) van de thin client staat goed, dat zie je ook in TVH, echter de begintijden van de programma's waren 1 uur te vroeg en nu 2 uur (zomertijd?). Wat ik ook doe, ik krijg het niet goed in de epg van TVH en Kodi.

Ik zie dat er verschillende andere oplossingen zijn, maar dat weinig zaligmakend zijn.
Wat raden jullie mij aan in dit geval?

edit: ben nu bezig met tvgrabnlpy

albino71 wijzigde deze reactie 28-03-2017 22:56 (7%)

V&A - ZGAN Logitech G910 Orion Spectrum RGB (Qwerty US)

• albino71
  • Niet online
tvgrabnlpy geinstalleerd en gestart als user hts (de user waar TVH ook mee wordt gestart).

DB is gevuld (dikke 3 uur wachten) en er is een XML aangemaakt.

Het levert me alleen niets op, want ik kan de grabber niet kiezen vanuit de TVH UI.
tv_find_grabbers laat tv_grab_nl ook niet zien.

Om in Bert Visschers woorden te spreken: Woeheeeeelp! :)

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22:32
In je download zit ook een folder voor TVHeadend. Hierin staat o.a. een 'tv_grab_file' die je (al dan niet aangepast) in je NAS moet zetten. Waar precies kun je lezen op de site van van TVgrabNL Op dat moment verschijnt automagisch de optie in TVH om deze XML te kiezen.

• albino71
  • Niet online
@TonVH TVH staat op een thin client met Debian er op. (zie mijn post er voor).

Ik heb de installatie procedure netjes gevolgd, maar krijg de grabber niet te zien.

• Rubke
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22-02 16:37
wat doen jullie als er een zenderwijziging plaatsvind (bijv Ziggo)
moet je dan een force scan en doen en alle services opnieuw laten mappen of krijg je dan alles dubbel?

andere vraag wie gebruikt een mux scheduler?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• albino71
  • Niet online
De oplossing voor mijn EPG probleem was als volgt:

Alle andere oplossingen lukte me niet, dus ik ging even terug naar de EPG die meekomt met het DVB-C signaal van de kabelboer...

Tijd van het netwerk in TvHeadend op UTC gezet, TVH service gestopt, epgdb.v2 weggegooid en TVH gestart.

Et Voila....alles helemaal goed! :)

• schumi2004
quote:
TonVH schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 23:02:
In je download zit ook een folder voor TVHeadend. Hierin staat o.a. een 'tv_grab_file' die je (al dan niet aangepast) in je NAS moet zetten. Waar precies kun je lezen op de site van van TVgrabNL Op dat moment verschijnt automagisch de optie in TVH om deze XML te kiezen.
quote:
albino71 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 22:22:
De oplossing voor mijn EPG probleem was als volgt:

Alle andere oplossingen lukte me niet, dus ik ging even terug naar de EPG die meekomt met het DVB-C signaal van de kabelboer...

Tijd van het netwerk in TvHeadend op UTC gezet, TVH service gestopt, epgdb.v2 weggegooid en TVH gestart.

Et Voila....alles helemaal goed! :)
Ik heb hier eerder ook een poging mee gedaan maar waar precies zet je deze file dan weg in TVH install folder?

Als ik de setup volg zoals beschreven komt er een file in de /usr/bin folder maar deze zie je dus niet in TVHeadend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TonVH
Ik weet alleendat als je file als tv_grab_nl.py (waarin bijv. "cat /volume2/_Downloads/_TVopnames/XMLgen.xml") zet dat. dan binnen TVH de optie "External" xmltv" geactiveerd kan worden.

Het irritante is dat updaten van DSM de file verwijderd en je dit dus elke keer moet herhalen. Iemand zou TVH moeten verbeteren zodat je daar simpel kunt aangeven waar de XMLTV file te vinden is. Een goede EPGzou ook geen kwaad kunnen.

Als je het geluk hebt dat binnen DVB-C de programmagegevens aanwezig zijn dan is dat een makkelijkere optie die wel altijd werkt.

• albino71
  • Niet online
quote:
schumi2004 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 12:33:
[...]

[...]

Ik heb hier eerder ook een poging mee gedaan maar waar precies zet je deze file dan weg in TVH install folder?

Als ik de setup volg zoals beschreven komt er een file in de /usr/bin folder maar deze zie je dus niet in TVHeadend.
Dat is exact wat ik ook had. (Debian Jessie met TVH 4.1)

Dus de files op een plek die benaderbaar is voor de user HTS en een symlink tv_grab_nl (in /user/bin) naar de tv_grab_nl_py (hernoemde tv_grab_nl) in de HTS directory.

Zoals beschreven in de handleiding dus.
Reboot gedaan en dan verwachtte ik 'm te zien, maar helaas....

Heb nog gekeken of tv_find_grabbers draaien hielp; ook niet....

Verder nog in een file die naar allerlei externe grabbers verwees aangepast (weet niet meer welke, maar kwam op 2 plaatsen voor). Hierin had ik de franse grabber sectie gepakt en aangepast naar de NL, reboots e.d. hielpen wederom niet, toen heb ik even opgegeven en kwam ik op het lumineuze idee om de tijd van het DVB netwerk in TVH op UTC te zetten en de epgdb.v2 weg te gooien (zie eerdere post) en dat werkt. Ik ben er nu wel klaar me en vind het best zo...

• albino71
  • Niet online
Andere vraag, die verder geen relatie heeft met de EPG...

Ik heb een USB stick in de TVH server zitten, waar ik opnames op terecht wil laten komen.
Nu is die waarschijnlijk alleen door de user root benaderbaar en TVH draait als HTS.

Ik kom er niet uit hoe ik de USB voor HTS en dus TVH beschikbaar kan krijgen, dus een duwtje in de goede richting zou welkom zijn.

• Thralas
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 01:50
Klopt het dat het device als owned door de 'video' user in /dev verschijnt?

Dan zou ik TVH in die group stoppen.

• hmeijdam
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 04-02 18:31
Mijn Issue: Op één DVB-C tuner, twee HD kanalen tegelijk bekijken lukt, (op dezelfde mux uiteraard), maar het tweede kanaal geeft alleen beeld en geen geluid. 8)7

Verse TVH (V4.2.1-7~g4d4bf14) installatie op een vers Lubuntu 16.10 AMD-64 systeem. Ik gebruik een Digital Everywhere FloppyDTV card via firewire. Al mijn (30) DVB-C kanalen zijn unencrypted dus geen CAM module.
NPO1-HD, NPO2-HD en NPO3-HD zitten in mijn Ziggo gebied op dezelfde mux (610,75 MHz) en als ik in TVH een opname start van NPO1 en dan bijvoorbeeld in Kodi naar NPO2 kijk, krijg ik wel beeld maar geen geluid.
Als ik ditzelfde probeer met SD kanalen op dezelfde mux, kan ik met één tuner wel meerdere kanalen gelijktijdig bekijken/opnemen met zowel beeld als geluid

Wat doe ik verkeerd?

Ik heb een dual-tuner setup, maar voor testen van bovenstaand probleem even één kaart uitgebouwd.
Als workaround hoopte ik TVH zo in te stellen, dat hij maximaal één subscription per tuner toestaat. Maar helaas als ik "Free subscription weight = 1" in het tuner parameters scherm invul, gaat hij toch nog NPO1-HD èn NPO2-HD van dezelfde tuner plukken ( = 2 subscriptions). Conceptueel logisch, want die tuner staat al op de juiste stream (mux) getuned.

• MrWimpy
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 22-01 13:26
Zelf tijd lopen knoeien met EPG binnen TVheadend en heb http://webgrabplus.com/ gevonden. Een xmltv epg grabber die je zelf helemaal kan instellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• harmpie21
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20:47
Iemand een idee hoe ik het rocoding system path kan wijzigen naar een home dir op mijn Syno? Zodra ik deze wijzig naar: "/volume1/homes/Harm/Record files" geeft TVHeadEnd de melding: "File missing"

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chielmi
quote:
harmpie21 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:28:
Iemand een idee hoe ik het rocoding system path kan wijzigen naar een home dir op mijn Syno? Zodra ik deze wijzig naar: "/volume1/homes/Harm/Record files" geeft TVHeadEnd de melding: "File missing"
[afbeelding]
Misschien geeft de spatie in de foldernaam een probleem?
Rechten/permissies op deze folder kloppen wel? Met het standaard pad lukt het wel een recording op te slaan?

Afwijkende folder (/volume1/Media/TV) geeft op mijn Synology geen enkel probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• harmpie21
quote:
chielmi schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:20:
[...]

Misschien geeft de spatie in de foldernaam een probleem?
Rechten/permissies op deze folder kloppen wel? Met het standaard pad lukt het wel een recording op te slaan?

Afwijkende folder (/volume1/Media/TV) geeft op mijn Synology geen enkel probleem.
Misschien een beetje n00b vraag, maar hoe kan ik de rechten controleren op deze folder? Zojuist getest, alleen krijg de melding: "Status: Not enough disk space"

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chielmi
Op zich kun je de rechten gewoon controleren (rechtermuisklik op folder --> permissions) vanaf de Synology file manager. Waarschijnlijk heb je meer mogelijkheden als je met SSH (Putty/Winscp) de rechten controleert/vergelijkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• harmpie21
quote:
chielmi schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:30:
Op zich kun je de rechten gewoon controleren (rechtermuisklik op folder --> permissions) vanaf de Synology file manager. Waarschijnlijk heb je meer mogelijkheden als je met SSH (Putty/Winscp) de rechten controleert/vergelijkt.
Thanks! Het is gelukt! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mennoo
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 00:56
Gister een beetje met tvheadend in een Docker container zitten prutsen. Configuratie ging lekker, tvzenders werden vlot gescanned. Helaas was het beeld (in kodi) niet om aan te zien, allemaal mooie blokjes :-)

Het ligt 100% zeker niet aan een brakke coax kabel, zonder docker werkt alles prima. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen.?

• renedis
quote:
mennoo schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:40:
Gister een beetje met tvheadend in een Docker container zitten prutsen. Configuratie ging lekker, tvzenders werden vlot gescanned. Helaas was het beeld (in kodi) niet om aan te zien, allemaal mooie blokjes :-)

Het ligt 100% zeker niet aan een brakke coax kabel, zonder docker werkt alles prima. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen.?
Hoe is je SNR en signaalkwaliteit dan?

Dit kan je vinden in:
Status --> Stream

• tc-t
quote:

Welke kernel gebruikt de installatie in die Docker kernel?
Toevallig eentje >= 4.9 ?

En welke heeft de installatie zonder docker?

Er zijn wat berichten van slechte werking van DVB met Linux kernels vanaf 4.9.
O.a. LibreElec heeft er ook last van, zie: https://forum.libreelec.t...switched-to-kernel-4-9-x/

• virtua69
quote:

Draai het zelf ook in docker,hier geen problemen met het beeld

• mennoo
Ik draai docker in een vm, misschien dat het daar aan ligt. Ik heb nog een andere container geprobeerd maar ook die deed hetzelfde.
Docker gebruikt de kernel van de host, dus daar kan het probleem ook niet liggen imo.
Ook de SNR een signaal kwaliteit zijn goed. Morgen maar eens proberen buiten de vm.

• Rubke
  • Laatst online: 22-02 16:37
net weer Ziggo zenderwijziging gehad, hoe pakken jullie dit aan binnen TVheadend? is dat de te automatiseren of wat zijn jullie stappen om de juiste zenders weer te krijgen?

• tc-t
quote:
mennoo schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:18:
Ik draai docker in een vm, misschien dat het daar aan ligt. Ik heb nog een andere container geprobeerd maar ook die deed hetzelfde.
Docker gebruikt de kernel van de host, dus daar kan het probleem ook niet liggen imo.
Ook de SNR een signaal kwaliteit zijn goed. Morgen maar eens proberen buiten de vm.
En welke kernel heeft de host dan?

Er is wel degelijk een probleem (geweest?) met DVB en de kernel.
Ik heb geen idee of het opgelost is, voorlopig heb ik al mijn opname apparatuur op kernels <= 4.8

Als ik eens wat meer tijd heb moet ik maar eens een VM prepareren met kernel 4.9.x om dat uit te testen.

• remcoXP
  • Laatst online: 22-02 16:20
kan iemand mij misschien helpen. het heeft altijd gewerkt maar nu heb ik een nieuwe installatie van headend moeten doen en ben ik de settings kwijt. :(
hardware: wetek 2 met dvb-c tunres
ik woon in dordrecht en had voorheen upc.

ik heb de volgende settings gebruikt: 4444 dvbc
474000000, 9600000 qam/64 auto.

de tuner heb ik gekoppeld. ben nu al twee avonden bezig en kom er niet uit. :)
Ik blijf
code:
1
2
3
4
5
6
7
2017-06-30 23:49:06.445 subscription: 00D2: "scan" subscribing to mux "474MHz", weight: 6, adapter: "Sony CXD2837ER DVB-T/T2/C demodulator #0 : DVB-C #0", network: "Ziggo", service: "Raw PID Subscription"
2017-06-30 23:49:11.443 mpegts: 474MHz in Ziggo - scan no data, failed
2017-06-30 23:49:11.444 subscription: 00D2: "scan" unsubscribing
2017-06-30 23:49:21.443 mpegts: 474MHz in Ziggo - tuning on Sony CXD2837ER DVB-T/T2/C demodulator #0 : DVB-C #0
2017-06-30 23:49:21.444 subscription: 00D3: "scan" subscribing to mux "474MHz", weight: 2, adapter: "Sony CXD2837ER DVB-T/T2/C demodulator #0 : DVB-C #0", network: "Ziggo", service: "Raw PID Subscription"
2017-06-30 23:49:26.443 mpegts: 474MHz in Ziggo - scan no data, failed
2017-06-30 23:49:26.443 subscription: 00D3: "scan" unsubscribing

krijgen.

iemand?

• mennoo
quote:
remcoXP schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:51:
kan iemand mij misschien helpen. het heeft altijd gewerkt maar nu heb ik een nieuwe installatie van headend moeten doen en ben ik de settings kwijt. :(
hardware: wetek 2 met dvb-c tunres
ik woon in dordrecht en had voorheen upc.

ik heb de volgende settings gebruikt: 4444 dvbc
474000000, 9600000 qam/64 auto.

de tuner heb ik gekoppeld. ben nu al twee avonden bezig en kom er niet uit. :)
...

iemand?
Probeer deze handleiding eens, https://nl.hardware.info/...met-een-softcam-tvheadend
Bij is het hiermee gelukt, ik zit dan wel in voormalig ziggo gebied.

• remcoXP
deze instellingen heb ik ook geprobeerd. blijf dit krijgen.
2017-07-01 08:50:11.649 subscription: 0169: "scan" subscribing to mux "474MHz", weight: 2, adapter: "Sony CXD2837ER DVB-T/T2/C demodulator #0 : DVB-C #0", network: "Ziggo", service: "Raw PID Subscription"
2017-07-01 08:50:16.649 mpegts: 474MHz in Ziggo - scan no data, failed
2017-07-01 08:50:16.649 subscription: 0169: "scan" unsubscribing

• IcyK
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 27-01-2018
Vraagje over het aantal en de breedte van de kolommen:

Iedere keer als ik TVH oproep in de browser moet ik de kolommen opnieuw instellen. Vooral bij de Upcoming Recordings is dat vervelend, er staat gewoon teveel info (die ik niet nodig heb) in verhouding tot de breedte van het scherm (bijvoorbeeld stop time, owner, etc). Daarbij komt dat uitzetten van kolommen leidt tot verdelen van de breedte over alle andere, die ik dan ook weer moet aanpassen.
Ik zou graag TVH compileren met de door mij gewenste kolommen, en dan ook nog in de gewenste breedte (weinig breedte voor 'errors', veel breedte voor 'title').

Heeft iemand een idee in welke source file(s) de breedtes worden bepaald? 'k Zoek me al een week suf :(
't Gaat om TVH 4.2.2, gecompileerd met --bundle.

http://www.ftm.nl/column/stapje-voor-stapje-op-weg-naar-het-einde/

• renedis
quote:
remcoXP schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 08:52:
deze instellingen heb ik ook geprobeerd. blijf dit krijgen.
2017-07-01 08:50:11.649 subscription: 0169: "scan" subscribing to mux "474MHz", weight: 2, adapter: "Sony CXD2837ER DVB-T/T2/C demodulator #0 : DVB-C #0", network: "Ziggo", service: "Raw PID Subscription"
2017-07-01 08:50:16.649 mpegts: 474MHz in Ziggo - scan no data, failed
2017-07-01 08:50:16.649 subscription: 0169: "scan" unsubscribing
Zet je FEC eens op 3/5 (handmatig zelf intypen gezien die in de drop down list niet beschikbaar is).
Dit zou die automatisch moeten kunnen maar misschien dat er ergens een hik in het systeem zit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22-02 11:37
Ik zit in dezelfde regio als remcoXP en ik zie dezelfde melding.

Ik krijg alleen muxes en services als ik deze info gebruik:
43146
164000000
6900000
QAM/64
AUTO

Die informatie lijkt ook nog steeds gewoon te werken.

RudolfR wijzigde deze reactie 26-07-2017 07:52 (64%)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vandaag heb ik een RPi2 met Anysee E30TC en tvheadend op Raspbian in de meterkast aan het werk gezet om kanalen te scannen, in fZiggo gebied. Inmiddels heeft ie aardig wat gevonden, maar bij de nodige muxes staat FAIL als scanresultaat:

Als ik dan bij de lijst met services (202 221 stuks) kijk, dan valt het al vrij snel op dat er zenders ontbreken, bijv. RTL 4 en 5 (sd en hd), RTL7 en 8 (alleen sd, hd wel zichtbaar) en dat zijn die wat mij zo gauw opvallen.

Afgaand op https://tvheadend.org/boards/5/topics/26900 zou het blijkbaar kunnen dat er muxes ontbreken, maar welke regio moet ik als Enschedeër hebben op http://www.dtvmonitor.com/nl/ ? Ben de muxes van allen maar aan het proberen, die waar RTL4 en 5 sd in staan.

Oscar Wilde

• remcoXP
supervet dat lijkt inderdaad te werken!!! bedankt!
quote:
RudolfR schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:18:
Ik zit in dezelfde regio als remcoXP en ik zie dezelfde melding.

Ik krijg alleen muxes en services als ik deze info gebruik:
43146
164000000
6900000
QAM/64
AUTO

Die informatie lijkt ook nog steeds gewoon te werken.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
Raven schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 20:02:
Vandaag heb ik een RPi2 met Anysee E30TC en tvheadend op Raspbian in de meterkast aan het werk gezet om kanalen te scannen, in fZiggo gebied. Inmiddels heeft ie aardig wat gevonden, maar bij de nodige muxes staat FAIL als scanresultaat:
[afbeelding]

Als ik dan bij de lijst met services (202 221 stuks) kijk, dan valt het al vrij snel op dat er zenders ontbreken, bijv. RTL 4 en 5 (sd en hd), RTL7 en 8 (alleen sd, hd wel zichtbaar) en dat zijn die wat mij zo gauw opvallen.

Afgaand op https://tvheadend.org/boards/5/topics/26900 zou het blijkbaar kunnen dat er muxes ontbreken, maar welke regio moet ik als Enschedeër hebben op http://www.dtvmonitor.com/nl/ ? Ben de muxes van allen maar aan het proberen, die waar RTL4 en 5 sd in staan.
Inmiddels lijkt alles te werken *O*

Bij de meeste muxes werd de fail veroorzaakt door een niet goed in de kabel gedrukte koswi/kokwi 5 stekker, bij 2 muxes bleef de fail echter terugkomen en dat bleek te komen doordat die muxes niet meer in gebruik waren maar nog wel werden aangeboden 8)7 Daarnaast ontbraken er de nodige muxes, die heb ik handmatig toegevoegd nadat er een uptodate lijst met frequenties van muxes in ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel" werd geplaatst m.b.v. een transport stream capture die ik hier heb gedaan :)

Sinds vandaag is er ook een smartcard-reader in gebruik, i.c.m. Oscam, waarbij Renedis Tweakblog: TVHeadend en Ziggo anno 2016 mij in de juiste richting heeft gestuurd, al werkten niet alle commando's onder Raspbian, daarom stond http://tekreaders.com/blo...6/raspberry-pi-and-oscam/ hier ook open. Die is weliswaar wat verouderd, maar de methode is hetzelfde gebleven.

Inmiddels ben ik zo ver dat tvheadend de smartcard via oscam kan aanspreken en ik encrypted zenders kan kijken :D Nu nog software voor de clients vinden, zit nu telkens een zender-stream te openen via de webinterface van tvheadend. Voor VLC zag ik al een paar jaar niet meer onderhouden plugin, die later maar eens testen.

Oscar Wilde

• BluRay
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 22:29
Onlangs zijn wij afgesloten door Ziggo, omdat wij een storing veroorzaakte op het netwerk. Nu werkt alles weer nadat we een nieuw AOP en versterker hebben gekregen. Helaas werkt mijn TVHeadend setup niet meer na deze wijziging. Voorheen had ik niet altijd een sterk signaal op mijn TVHeadend server. RTL4 en RTL5 deden het overdag niet of stoorde heel erg. Gek genoeg ging het in de avonduren wel altijd vloeiend.
Na de AOP en versterker wijziging werkte het niet meer op deze setup en ik wilde sowieso schoon beginnen.

Nu heb ik gisteren een VM aangemaakt op mijn ESXi machine met Ubuntu 16.04.
TVHeadend geinstalleerd en TVKaart aangesloten. Wordt netjes herkend, maar ik kan geen zenders vinden.
Het verschillende settings geprobeerd in verschillende combinaties:
Netwerk-ID: 4444,5555, 43136
Freq:164000000,474000000
Symbol Rate: 6900000,6875000
QAM: QAM/64,QAM/256
FEC: AUTO/NONE/3/5

Door dat ik mijn muxes had verwijderd op mijn Pi weet ik niet of dit exact klopt. Maar van wat ik me kan herinneren was het voordat we werden afgesloten:
Netwerk-ID: 4444
Freq: 474000000
Symbol Rate: 6875000
QAM: QAM/64
Dit werkt nu niet meer.

Ik zit in het fUPC gebied (Amsterdam). Weet iemand welke settings ik moet gebruiken?
Note: De kabel naar mijn TVKaart is 1 meter lang en zit in de versterker op een poort waar 4db staat. Is dit misschien teveel?

• TonVH
Wat zijn de juiste instellingen voor DVB-C van Ziggo in Almere? Heb er nu enkele gevonden en uitgeprobeerd maar geen enkele werkt naar behoren.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
TonVH schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 21:11:
Wat zijn de juiste instellingen voor DVB-C van Ziggo in Almere? Heb er nu enkele gevonden en uitgeprobeerd maar geen enkele werkt naar behoren.
"naar behoren", vind tvheadend dan helemaal niets of wel iets maar niet alles?

Oscar Wilde

• TonVH
Hij vind totaal niets. Ik begin mij wel af te vragen of de HDHomerun wel naar behoren werkt. Krijg een nieuwe toegestuurd. Dat dus nog even afwachten.

• CIStem
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23-02 00:41
quote:
TonVH schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:46:
Hij vind totaal niets. Ik begin mij wel af te vragen of de HDHomerun wel naar behoren werkt. Krijg een nieuwe toegestuurd. Dat dus nog even afwachten.
Welke TVHeadend versie? Er zijn versies geweest waar de symbolrate ten onrechte op "auto" stond. Je kan dit zien door tijdens tunen in de log van TVHeadend te kijken. Als je dan "auto" ziet staan, dan is het een oude versie.

Later is dat aangepast naar een specifieke symbolrate, zodat je niet langer afhankelijk was van een lijst met mogelijke symbolrates (die je nota bene zelf moest configureren via de configuratie tools van de HDHomerun).

• Joseph
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 22-02 17:24
Wat zijn nou precies de mogelijkheden voor een TVheadend (+Oscam) constructie in fUPC en fZiggo gebied? Ik lees een hoop tegenstrijdige informatie, maar zoals het op mij overkomt:
  • Ben je een ex-Ziggo klant, dan heb je geluk. De smartcard (Irdeto) zal (voorlopig?) gewoon blijven werken.
  • Smartcards zullen los niet meer geactiveerd worden.
  • Bij nieuwe abonnementen kun je enkel nog via de huur-decoders van Ziggo kijken, losse CI+-modules werken niet meer. (Verhuurt Ziggo nog wel, maar geen enkele TV is compatible met de nieuwe standaard)
  • Verhuis je met een oud Ziggo abonnement naar een fUPC gebied, dan zal je TVheadend constructie gewoon blijven werken zolang je aan het oude abbonement vasthoud / niet omgezet word.
  • Ziggo levert alleen nog maar Nagravision Smartcards uit, deze werken niet (zullen nooit werken?) met (Oscam) + TVheadend.
  • Bij alle nieuwe abonnementen is het alleen nog maar mogelijk de ongecodeerde kanalen te bekijken. (Geen RTL4 HD etc)
  • Ex-UPC klanten hadden bovenstaande situatie al.
Er is nu dus geen mogelijkheid om als nieuwe Ziggo klant in fUPC gebied een TVheadend constructie te hebben, waarbij je geencodeerde zenders kan decoderen. Klopt dat?

• TonVH
De meeste mensen hebben ternauwernood tijd om alle 40 (ongecodeerde in DVB-C) beschikbare zenders te bekijken en daar dus genoeg aan. En die zijn prima probleemloos te ontvangen met producten als TVHeadend, DVBlink, EyeTV e.a.

• Luqq
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Voor de liefhebbers: ik heb zojuist een docker image voor horepg gemaakt die ook compatible is met Unraid. Even je xmltv socket meegeven, je tvheadend credentials meegeven en klaar is kees :)

Link: https://hub.docker.com/r/luqq/horepg/
Source: https://github.com/LukasdeBoer/horepg-docker

• menn0
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 10:56
Ik heb een vervelende situatie op 2 muxes, er gebeurd allebei hetzelfde.
Ik haal de muxes weg, en ga scannen. In eerste instantie worden ze met de goede TSID opgepakt (2022)

zie;

2017-10-24 01:10:39.299 subscription: 0249: "scan" subscribing to mux "12129V", weight: 6, adapter: "Montage Technology DS3000 : DVB-S #0", network: "Freesat2", service: "Raw PID Subscription"
2017-10-24 01:10:41.169 tbl-base: pat: 12129V in Freesat2: TSID change detected - old 07e6 (2022), new 083c (2108)

Maar TVH verandert ze ten onrechte in 2108. En die TSID blijkt een powerful iets, want als ik op deze mux de services bekijk, staan die er van TSID 2108 welke niet meer bij de de Frequentie 12129V hoort.
Hoe fix ik dit?

• mediumdry
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19:18
Heb een probleempje met DVB-C en scannen van Mux's in tvheadend. Eerst getest met een Elgato EyeTV DTT en DVB-T en dat werkte zonder problemen. Maar ik heb een kabel aansluiting die met DVB-C (en analoog) werkt met m'n TV en ook met m'n Elgato EyeTV Hybrid (zowel met analoog als DVB-C op m'n Mac met de EyeTV software).

Dus de Elgato in m'n Raspberry Pi 2 (met raspbian, gebaseerd op Debian Stretch) gestopt en hij wordt herkent. Dit is de output van DMESG gerelateerd er aan:
quote:
[ 2.278201] usb 1-1.5: New USB device found, idVendor=0fd9, idProduct=0018
[ 2.287100] usb 1-1.5: New USB device strings: Mfr=3, Product=1, SerialNumber=2
[ 2.296341] usb 1-1.5: Product: EyeTV Hybrid
[ 2.302495] usb 1-1.5: Manufacturer: Elgato
[ 2.308559] usb 1-1.5: SerialNumber: 100104004499
[ 5.622497] media: Linux media interface: v0.10
[ 5.666338] Linux video capture interface: v2.00
[ 5.762378] em28xx: New device Elgato EyeTV Hybrid @ 480 Mbps (0fd9:0018, interface 0, class 0)
[ 5.762395] em28xx: Audio interface 0 found (Vendor Class)
[ 5.762403] em28xx: Video interface 0 found: isoc
[ 5.762411] em28xx: DVB interface 0 found: isoc
[ 5.762667] em28xx: chip ID is em2884
[ 5.834458] em2884 #0: EEPROM ID = 26 00 01 00, EEPROM hash = 0xa9f9b4a5
[ 5.834473] em2884 #0: EEPROM info:
[ 5.834481] em2884 #0: microcode start address = 0x0004, boot configuration = 0x01
[ 5.841863] em2884 #0: I2S audio, 5 sample rates
[ 5.841877] em2884 #0: 500mA max power
[ 5.841891] em2884 #0: Table at offset 0x27, strings=0x1a78, 0x1a92, 0x0e6a
[ 5.842279] em2884 #0: Identified as Elgato EyeTV Hybrid 2008 INT (card=97)
[ 5.842292] em28xx: Currently, V4L2 is not supported on this model
[ 5.842299] em2884 #0: dvb set to isoc mode.
[ 5.842972] usbcore: registered new interface driver em28xx
[ 5.855932] em2884 #0: Binding audio extension
[ 5.855948] em28xx-audio.c: Copyright (C) 2006 Markus Rechberger
[ 5.855954] em28xx-audio.c: Copyright (C) 2007-2014 Mauro Carvalho Chehab
[ 5.856103] em2884 #0: Endpoint 0x83 high-speed on intf 0 alt 7 interval = 8, size 196
[ 5.856112] em2884 #0: Number of URBs: 1, with 64 packets and 192 size
[ 5.857131] em2884 #0: Audio extension successfully initialized
[ 5.857143] em28xx: Registered (Em28xx Audio Extension) extension
[ 5.893810] em2884 #0: Binding DVB extension
[ 6.662819] drxk: status = 0x039260d9
[ 6.662844] drxk: detected a drx-3926k, spin A1, xtal 20.250 MHz
[ 10.870781] drxk: DRXK driver version 0.9.4300
[ 10.905874] drxk: frontend initialized.
[ 11.378058] DVB: registering new adapter (em2884 #0)
[ 11.378092] usb 1-1.5: DVB: registering adapter 0 frontend 0 (DRXK DVB-C DVB-T)...
[ 11.379736] em2884 #0: DVB extension successfully initialized
[ 11.379751] em28xx: Registered (Em28xx dvb Extension) extension
[ 11.406109] em2884 #0: Registering input extension
[ 11.456677] Registered IR keymap rc-nec-terratec-cinergy-xs
[ 11.457279] input: em28xx IR (em2884 #0) as /devices/platform/soc/3f980000.usb/usb1/1-1/1-1.5/rc/rc0/input0
[ 11.457323] rc rc0: em28xx IR (em2884 #0) as /devices/platform/soc/3f980000.usb/usb1/1-1/1-1.5/rc/rc0
[ 11.457903] em2884 #0: Input extension successfully initalized
[ 11.457912] em28xx: Registered (Em28xx Input Extension) extension
[ 24.987071] usb 1-1.5: DVB: adapter 0 frontend 0 frequency 0 out of range (47000000..864000000)
De enige 2 meldingen die op iets fouts kunnen duiden zijn mijns inziens:
[ 5.842292] em28xx: Currently, V4L2 is not supported on this model
[ 24.987071] usb 1-1.5: DVB: adapter 0 frontend 0 frequency 0 out of range (47000000..864000000)

Dan tvheadend, die herkent ook de adapter (de oude is weggehaald), maar het loopt steeds fout bij het scannen, ik heb blijkbaar niet de goede MUXes ingesteld.

Dit is de versie van tvheadend: version 4.3-589~g7d0e509ba

en hier de relevante screenshots:

Ik woon in Amsterdam, voormalig UPC gedeelte, en volgens de Ziggo site zijn dit de relevante instellingen:
Frequentie: 16400
Symbol rate: 6900
Bron: Kabel (DVB-C)
Netwerk / Aanbieder: UPC

Ergens anders op de Ziggo website vond ik ook nog deze informatie (komt overeen):
Frequentie: 16400, 164000 of 164
Netwerk-ID: 4444 of 04444
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6900

Ik heb dus (zie screenshots) al van alles geprobeerd, maar ik krijg alleen maar failed scans. Kan iemand mij het laatste zetje geven om de scan werkend te krijgen? Ik heb inmiddels ook een Hauppage WinTV Hvr 900h aangeschaft, maar die is nog op weg naar mij, dus heb hem nog niet kunnen testen of die beter werkt met tvheadend.

Waar ga ik de fout in?

• schumi2004
quote:
mediumdry schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:30:
<knip>

Ik heb dus (zie screenshots) al van alles geprobeerd, maar ik krijg alleen maar failed scans. Kan iemand mij het laatste zetje geven om de scan werkend te krijgen? Ik heb inmiddels ook een Hauppage WinTV Hvr 900h aangeschaft, maar die is nog op weg naar mij, dus heb hem nog niet kunnen testen of die beter werkt met tvheadend.

Waar ga ik de fout in?
Probeer dit eens, misschien werkt het.

schumi2004 in "[TV Headend] Het grote TV Headend topic"

• mediumdry
Bedankt voor het antwoord. Helaas krijg ik ook hiermee alleen maar failed scans. Netwerk nummer 5555 is dacht ik overigens voor het abonnement met alle HD zenders die ge-encrypt zijn. Ik heb alleen het basis basis abonnement. Alles komt binnen zonder encryptie.

• schumi2004
quote:
mediumdry schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 16:36:
Bedankt voor het antwoord. Helaas krijg ik ook hiermee alleen maar failed scans. Netwerk nummer 5555 is dacht ik overigens voor het abonnement met alle HD zenders die ge-encrypt zijn. Ik heb alleen het basis basis abonnement. Alles komt binnen zonder encryptie.
Ik weet niet beter dan dat er voor heel NL 5555 geld en met mux 474 heb ik altijd succes.
Net zoals Ziggo zelf beschrijft bij stap H
https://www.ziggo.nl/klan...tie-pakket/mediabox/Humax

• mediumdry
en als je kiest voor "zonder mediabox of CI+ module" kom je ergens anders uit en krijg je de info die ik al melde. Ik ga nog wat dingen proberen, onder andere ook dvblink, om te kijken of dat meer uit handen neemt. Bedankt voor je hulp!

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
schumi2004 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 18:10:
[...]
Ik weet niet beter dan dat er voor heel NL 5555 geld en met mux 474 heb ik altijd succes.
Net zoals Ziggo zelf beschrijft bij stap H
https://www.ziggo.nl/klan...tie-pakket/mediabox/Humax
@schumi2004 zoals mediumdry terecht opmerkt gelden er andere instellingen voor het open basis-pakket, 4444 (of 04444), is dan de juiste keuze.

Recentelijk heb ik de instellingen in orde gemaakt voor Doetinchem en dan dient daarbij het onderstaande gebruikt te worden;

Bron: Kabel (DVB-C)
Netwerk: UPC

Frequentie: 16400

Sommige tv's vragen ook nog naar de volgende gegevens:

Symbol rate: 6900
Modulatie: 64QAM

A smile a day....

• mediumdry
En ik ben er achter wat het probleem was.. de Elgato EyeTV Hybrid wordt niet goed ondersteunt in linux. (en dus niet in TVheadend, maar ook niet in DVBlink, om een alternatief te noemen) Toen ik het met een Anysee E30 Combo Plus probeerde werkte het zonder problemen met de gegevens van de Ziggo website.

Kortom, mijn probleem is opgelost.

• Delichon urbica
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2018
Beste mede Tweakers,

In het kader van Plex DVR leek het mij erg leuk om een TV servertje op te zetten waarmee ik TV kan kijken en opnemen. Plex ondersteund een klein aantal apparaten, maar kan blijkbaar werkend gemaakt worden met Tvheadend. Sowieso leek het mij leuk om een Tvheadend server op te zetten aangezien die al met vele applicaties werkt. Aangezien ik een complete leek ben op DVB gebied ben zit ik nu al een aantal dagen mij erin te verdiepen. Helaas is er veel oude informatie en voornamelijk alleen informatie m.b.t kabel. Sateliet valt vaak buiten beschouwing.

Voordat ik aan een project begin die nagenoeg onmogelijk is zou ik zeker wat advies kunnen gebruiken van ervaren gebruikers.

Ik maak al jaren gebruik van CanalDigitaal en zou graag deze aansluiting gebruiken voor Tvheadend. Nu denk ik dat SAT>IP een goede oplossing is, voornamelijk omdat de coax niet naar mijn server loopt. Ik zat te denken aan de TSS 400 SAT>IP server (http://www.triax.com/prod...-ip/tss-400-sat-ip-server), deze zou goed moeten werken i.c.m Tvheadend. Deze SAT>IP heeft geen smartcard slot dus betaalde zenders kan hij zelf niet decoderen. Nu lees ik dat er een omweg is tegen dit probleem. Mij zijn de verschillen in soorten codeermethodes niet helemaal duidelijk en weet daarom niet zeker wat dit inhoud voor CanalDigitaal.

Nu is mijn vraag, heeft iemand ervaring met SAT>IP voor Tvheadend en hoe kan ik gecodeerde zenders decoderen? Of wat zijn mogelijke alternatieve om het wel werkend te maken?

Het zou geweldig zijn als dit werkend te krijgen is. Satelliet is in heel Europa te gebruiken, hierdoor is het volgens mij aantrekkelijk voor nog veel meer mensen dan alleen Ziggo abonnees.

• tc-t
quote:
Delichon urbica schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:22:Helaas is er veel oude informatie en voornamelijk alleen informatie m.b.t kabel. Sateliet valt vaak buiten beschouwing.

...

Ik maak al jaren gebruik van CanalDigitaal en zou graag deze aansluiting gebruiken voor Tvheadend.
Van SAT>IP ken ik niks, dus daar ga ik je niet mee kunnen helpen.
Ik kan wel bevestigen dat het prefect mogelijk is om TVheadend op te zetten met DVB-S/DVB-S2.

Ik heb zelf een schotelantenne met 3 koppen/LNBs (Astra 1, 2 en 3) en telkens 4 uitgangen.
Op elke uitgang heb ik een DVB-S USB adapter zitten.

Ik zou ze allevier op 1 PC / server / Virtual Machine kunnen connecteren maar ik heb er voor gekozen om voor elke adapter een aparte Virtual Machine met TVheadend te voorzien.

Ik heb 2 cardreaders: eentje voor Canal Digitaal en eentje voor TV Vlaanderen die ik via het netwerk share zodat elke TVHeadend machine alle Vlaamse en Nederlandse zenders kan ontvangen en decoderen.

Werkt perfect voor wat ik er mee wil doen.

• Delichon urbica
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2018
Bedankt voor de bevestiging dat betaalde zenders te bekijken zijn. Ik zat te denken om de Smargo Smartreader V2 te bestellen, weet jij of deze werkt met Canal Digitaal?

Een andere vraag, welk zender pakket heb jij bij Canal Digitaal? Ik heb oud abonnement (geen idee welke) en zat te denken om een extra Entertainment HD pakket erbij te bestellen. Zal deze ook werken met die smartcard reader i.c.m. Tvheadend? Ik las namelijk ergens dat nieuwe zenders andere coderingen hebben die niet te decoderen zijn.

Ik heb de Triax SAT>IP besteld en zal binnenkort een TVheadend servertje opzetten. Als het werkt laat ik het weten.

• tc-t
Canal Digitaal werkt inderdaad met de Smargo reader.
(Tenminste, de kaart die ik heb werkt ermee)

Ik had oorspronkelijk een Smargo reader en een TBS Phoenix reader: de ene voor CD en de andere voor TVV.
Ik heb uiteindelijk na wat problemen de Smargo toch ingeruild voor een tweede TBS Phoenix.

Die TBS Phoenix had ik gekocht op aanraden van CIStem (eerder in dit topic).
Ik heb er geen spijt van (en ik denk de anderen ook niet)

Het gaat om deze: https://shop.tbsdtv.com/t...ouse-card-reader-p-6.html

Als je in dit topic zoekt op 'Phoenix' of naar posts van user CIStem dan ga je daar heel wat info over terugvinden.

Ik kan al meegeven dat de meeste gebruikte settings hier (voor Ziggo dus) zo zijn: CIStem in "[TV Headend] Het grote TV Headend topic"
* 3.3V (eerste switch omhoog)
* Phoenix modus (tweede switch omlaag)
* Derde switch omhoog (je kiest dan de frequentie uit de lijst ernaast)
* Vierde switch op 6MHz

maar dat het voor Canal Digitaal / TV Vlaanderen net iets anders moet, als ik me goed herinner alle schuifjes naar beneden:
CIStem in "[TV Headend] Het grote TV Headend topic"
* 5V
* Phoenix
* 3.579MHz

Ik zal dat vanavond voor de zekerheid nog eens dubbelchecken...

Ik heb geen flauw idee welk abonnement ik juist heb: het is al vrij oud (minstens 10 jaar). Er zitten niet alle zenders op, wel alle NPO, RTL en SBS-zenders, Eurosport 1 en 2.
Dat is voor mij als Belg meer dan genoeg, het is mijn tweede kaartje naast mijn TVV-kaart

EDIT:
Net even gecontroleerd en bij mijn TBS Phoenix staan inderdaad alle switches op de onderste positie.

tc-t wijzigde deze reactie 15-11-2017 12:20 (3%)

• schumi2004
Eigenlijk het verkeerde topic maar ik ben opzoek naar een alternatief voor TVHeadend als server op een Synology icm een HDHomerun!?
Ik irriteer me mateloos aan het elke keer crashen van de GUI als de browser gesloten wordt of als een recording gestart/loopt of bijna ten einde is!

Ik had al een topic geopend maar er zit maar geen voortgang in.
Elke keer als Synology package corrupt is werkt het om het package opnieuw te compilen onder een ander user, opnieuw inrichten totdat er weer iets random "knapt" in de GUI met het configureren en je weer van voor af aan kunt beginnen.

Ik heb ook al alle TVH gerelateerde files verwijder, lock bestanden en tmp files maar het haalt allemaal niets uit, eenmaal stuk blijft ie stuk.
Het draaien onder Debian chroot werkt ook niet en zo wil ik het ook niet want dat is dan namelijk niet gelijk aan de corrupte install maar eerder een andere user omgeving en kan dus weken blijven draaien tot ie weer corrupt is.

Ik ben er nu wel een beetje klaar mee en zoek dus een alternatief maar volgens mij zijn er niet veel (lees geen) opties icm Ziggo?

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
quote:
schumi2004 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:43:
Eigenlijk het verkeerde topic maar ik ben opzoek naar een alternatief voor TVHeadend als server op een Synology icm een HDHomerun!?
Ik irriteer me mateloos aan het elke keer crashen van de GUI als de browser gesloten wordt of als een recording gestart/loopt of bijna ten einde is!
[...]
Ik ben er nu wel een beetje klaar mee en zoek dus een alternatief maar volgens mij zijn er niet veel (lees geen) opties icm Ziggo?
Het probleem dat je hebt zit niet in TVHeadend maar in het package.

Kan je docker containers draaien? Daarmee draait mijn TVHeadend erg stabiel. En wanneer de container is stuk is dan is verwijderen en opnieuw maken simpel :)

• schumi2004
quote:
ANdrode schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:31:
[...]

Het probleem dat je hebt zit niet in TVHeadend maar in het package.

Kan je docker containers draaien? Daarmee draait mijn TVHeadend erg stabiel. En wanneer de container is stuk is dan is verwijderen en opnieuw maken simpel :)
Docker is geen optie helaas.
Wat zou er volgens jouw met package aan de hand zijn dan?
Kan zelf ook compilen dat is probleem niet.

• ANdrode
  • Niet online
quote:
schumi2004 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:43:
[...]
Docker is geen optie helaas.
Wat zou er volgens jouw met package aan de hand zijn dan?
Kan zelf ook compilen dat is probleem niet.
Jij noemt zelf dat het package corrupt raakt. Daarom gebruikte ik die term.

Mijn ervaring met TVheadend op linux (Debian en Ubuntu) is dat het stabiel is. De configuratie is ook simpel, eigenlijk een mapje met daaronder wat directories en tekstbestanden.

Wat gaat er precies kapot?

• schumi2004
@ANdrode
De definitie van corrupt raken van package had ik misschien wat moeten verduidelijken.
Ik zal een kort introductie geven van wat er gebeurt.
Ik install package onder user: tvheadend
Ik configureer het en het draait.
Tot zover prima
Tussentijds mogelijk wat recordings plannen en vervolgens vanuit het niets "knapt" er iets in TVHeadend en crashed deze elke keer enkele minuten na het afsluiten van je browser.
Ook crashed TVHeadend bij het starten al draaien of stoppen van een recording of timeshifting maar meestal met de browser afsluiten.

Dat corrupt raken is dus het crashen van TVHeadend met een:
Error in `/usr/local/tvheadend-testing/bin/tvheadend': realloc(): invalid pointer: 0x73696544 ***
Issue hier: https://tvheadend.org/issues/3836#change-23932
Corrupt raken betekent voor mij ook dat het niet meer te herstellen is.

Wat werkt is TVHeadend package opnieuw compilen maar dan met andere user bv: tvheadend-new
En dan gaat het weer even goed totdat er weer iets knapt.

Dat elke keer crashen wordt nu een beetje bloed irritant.

• ANdrode
  • Niet online
Heb je geprobeerd om de config en de EPG database te herstellen als hij gaat crashen? Config directory kan in principe gewoon in git/tar/zip bestand bewaard worden.

Die bug in tvheadend ga je lastig vinden. Heb je toevallig veel EPG grabbers/etc aanstaan?

• schumi2004
quote:
ANdrode schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:57:
Heb je geprobeerd om de config en de EPG database te herstellen als hij gaat crashen? Config directory kan in principe gewoon in git/tar/zip bestand bewaard worden.

Die bug in tvheadend ga je lastig vinden. Heb je toevallig veel EPG grabbers/etc aanstaan?
Nee alleen de default OTA grabber.

Config en EPG recovery kan ik wel eens proberen. Blijft vreemd dat het schijnbaar user gebonden lijkt te zijn want package verwijderen en opnieuw met zelfde user installeren werkt ook niet en onder andere user is het bug free. (tot dat)

• ANdrode
  • Niet online
quote:
schumi2004 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:15:
[...]
Nee alleen de default OTA grabber.

Config en EPG recovery kan ik wel eens proberen. Blijft vreemd dat het schijnbaar user gebonden lijkt te zijn want package verwijderen en opnieuw met zelfde user installeren werkt ook niet en onder andere user is het bug free. (tot dat)
Delen die users de config? En/of bijvoorbeeld EPG database?

Je leek redelijk technisch in die andere berichten. Config map in git bewaren is een simpele optie.

Ik gebruik zelf geen OTA grabber omdat ik met IPTV begon. Ik gebruik de horepg docker container. Maar horepg (python script) zelf draaien kan ook en is veel sneller dan de OTA grabber, dat zou ik soweiso aanraden.

• schumi2004
quote:
ANdrode schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:20:
[...]

Delen die users de config? En/of bijvoorbeeld EPG database?

Je leek redelijk technisch in die andere berichten. Config map in git bewaren is een simpele optie.

Ik gebruik zelf geen OTA grabber omdat ik met IPTV begon. Ik gebruik de horepg docker container. Maar horepg (python script) zelf draaien kan ook en is veel sneller dan de OTA grabber, dat zou ik soweiso aanraden.
De users delen niet de config, bij elke install wordt de config opnieuw gevuld met handje.
Wat verschillende users betreft moet je het zien als het zelfde Synology package maar compiled met/voor een andere user/owner.

https://github.com/SynoCo...nd/src/dsm-control.sh#L15

Ik moet dus het eerdere package verwijderen en de nieuwe (die ik zelf compile) installeren anders krijg je conflicten in pakket namen.

Ik het verleden had ik zelf ook allerlei dingen toegevoegd en gedaan en dacht toen dat het daar aan lag maar dat leek bij een minimalistische install niet het geval.

HorEPG heb ik ook lang gebruikt voornamelijk vanwege het feit dat er ook Radio in zat maar Radio gedeelte is stuk meen ik.
Ik heb ook tv_grab_nl en webgrabplus geprobeerd maar dat was het allemaal net niet.

Ik ga toch eens die config/epg truuk proberen.
Ik gooi dus eerst alle config die er is weg, clear tmp files en verwijderen van alle rand bestanden die ik vinden kan.
(lijkt voor nu alleen deze te zijn)
/volume1/@tvh:tcp-start.core
/volume1/@tvh:dvr.core
/volume1/@tvh:tasklet.core
/volume1/@tvheadend.core

En kijken wat het doet.

Thanks iig voor meedenken ;)

• tc-t
Ik ben het met ANdrode eens dat TVheadend an sich best wel stabiel is.
Er gaat af en toe iets fout, maar meestal kan ik dat herleiden naar iets wat ik zelf veroorzaakt heb, en niet naar een fout in het pakket.

Ik weet niet hoe het op een Synlogy in mekaar zit, maar ik vermoed dat dat niet veel anders zal zijn dan op een Linux machine?

Daar wordt een /home/hts/.hts/tvheadend directory aangemaakt waar alles mbt config e.d. in zit.
Als de suggestie van ANdrode om alles te herstellen niet werkt kun je misschien eens proberen om die directory te verwijderen (of te renamen, dat is minder drastisch).

Bij mij ziet het er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
root@dziban:/home/hts/.hts/tvheadend# ls -l
total 664
drwx------ 2 hts video   4096 Jan 31  2017 accesscontrol
drwx------ 2 hts video   4096 Jul  7 17:38 backup
drwx------ 2 hts video  40960 Nov 16 14:04 bouquet
drwx------ 2 hts video   4096 Nov 15 20:12 caclient
drwx------ 4 hts video   4096 Jan  6  2016 channel
-rw------- 1 hts video   1155 Sep  7 12:37 config
drwx------ 5 hts video   4096 May 25 23:40 dvr
-rw------- 1 hts video 591114 Jul  7 17:20 epgdb.v2
drwx------ 4 hts video   4096 Mar 20  2017 epggrab
drwx------ 4 hts video   4096 Nov  3  2015 input
drwx------ 2 hts video   4096 Dec 18  2016 passwd
drwx------ 2 hts video   4096 Oct 19  2016 profile
drwx------ 2 hts video   4096 Jul  2 17:08 service_mapper

Als ik de bovenliggende tvheadend directory weggooi en reboot (of gewoon TVHeadend herstart) wordt alles weer van 0 aangemaakt.
Op die manier weet je wel of het probleem in je Synology-package zit of in een van de config-onderdelen.

• schumi2004
Op een Synology staat deze data in de var folder, deze hele folder verwijderd en gestart maar nog zonder eigenlijk een config change gedaan te hebben crashed TVH al bij het switchen tussen browser windows.
Dergelijk gedrag doet ie ook bij een recording.
Wordt er nu echt wel een beetje simpel van.
Maar eens uitzoeken hoe via CLI geïnstalleerd te krijgen want dit werkt voor geen meter.
Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True