Toon posts:

[TV Headend] Het grote TV Headend topic

Pagina: 1 ... 14 ... 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-09 12:08
Luqq schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:44:
Ik zie dat er sindskort een 521e uit is van PCTV. Iemand ervaring met deze tuner?
Die is zo nieuw dat niemand weet wat voor hardware er in zit. En de drivers zijn nog niet eens te downloaden, anders had je in ieder geval nog een idee.

Het is zo enorm irritant dat ze een maand lang een product maken, direct End of Life aankondigen, volgende product pushen, en de prijs omhoog drukken. De 510e was iets van 50 euro, de 520 was iets van 60, en nu komen ze met de 521e van 70 tot 80 euro. Ze kopen volgens mij gewoon een batch met reference designs in, en schuiven die zo weer aan de kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pienoet
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 01:46
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:02:
Ik heb inmiddels een Quatrostick 510e besteld. Ben eens benieuwd!
waar heb jij deze bestelt?

• Pienoet
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 07:16:
NewCS wordt (waarschijnlijk) niet door ontwikkeld, is closed source en de laatste versie bevat zeker wat bugs. Oscam is opensource, wordt door ontwikkeld en kan meer dan Newcs (bijvoorbeeld keys niet van lokale smartcard halen, maar van een andere CAM server (bijvoorbeeld CCcam)

Om versleutelde TV zenders te kunnen kijken met Tvheadend heb je alleen het volgende nodig:
  • Een Camserver die het Newcamd protocol ondersteund (bv Oscam)
  • Een cardreader
  • Een geldige smartcard van je provider
Tvheadend ziet in het dvb signaal dat de zender versleuteld is en vraagt via net newcamd protocol aan de camserver voor een key. De camserver haalt deze van de smartcard af en geeft deze terug aan Tvheadend. Tvheadend kan met behulp van deze key het signaal zelf ontsleutelen en dan onversleuteld opslaan en/of doorsturen.

open-sasc-ng is bedoelt als tussen oplossing voor applicatie's die niet zelf instaat zijn om key aan te vragen en te ontsleutelen. Dus dat heb je niet nodig bij tvheadend (en werkt ook niet als het probeert)
Dus als ik het goed begrijp heb ik geen Quatrostick 510e stick nodig?
Ik heb verder alles en ik wil het gaan proberen met me raspberry pi +OSCAM TVheaden en xbmc (openelec)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Pienoet schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:30:
Dus als ik het goed begrijp heb ik geen Quatrostick 510e stick nodig?
Ik heb verder alles en ik wil het gaan proberen met me raspberry pi +OSCAM TVheaden en xbmc (openelec)
Jawel, want anders krijg je natuurlijk nooit DVB-C ontvangst. De minimale eisen uit de post die je quote klopt dan ook niet helemaal. Je moet namelijk de volgende onderdelen hebben:
  • Een geldig abbo en smartcard van je provider (logisch)
  • Een DVB-C ontvanger (via USB, PCI, PCI Express of Ethernet). Zie hier. Best lastig te vinden op dit moment.
  • Een werkende smartcard reader (een Smargo, of een simpele seriele reader). Niet alle readers werken voor alle providers.
  • Software, bestaande uit OSCam, TVHeadend en iets als VLC of XBMC voor afspelen van video
Maar vanwege wat opschudding is er misschien wel wat tweede-hands te vinden op Marktplaats O-). Anders kun je volgens mij op dit moment het beste voor een HDHomerun gaan, vooral als je niet heel veel ervaring hebt met Linux, driver firmware en kernel drivers compileren. Rest van je aanwezige hardware is overigens prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pienoet
gibraltar schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 09:43:
[...]

Jawel, want anders krijg je natuurlijk nooit DVB-C ontvangst. De minimale eisen uit de post die je quote klopt dan ook niet helemaal. Je moet namelijk de volgende onderdelen hebben:
  • Een DVB-C ontvanger (via USB, PCI, PCI Express of Ethernet). Zie hier. Best lastig te vinden op dit moment.
  • Een werkende smartcard reader (een Smargo, of een simpele seriele reader). Niet alle readers werken voor alle providers.
  • Software, bestaande uit OSCam, TVHeadend en iets als VLC of XBMC voor afspelen van video
Maar vanwege wat opschudding is er misschien wel wat tweede-hands te vinden op Marktplaats O-). Anders kun je volgens mij op dit moment het beste voor een HDHomerun gaan, vooral als je niet heel veel ervaring hebt met Linux, driver firmware en kernel drivers compileren. Rest van je aanwezige hardware is overigens prima.
De PCTV Quatrostick Nano 521E is bij conrad te bestellen.
Heb je hier misschien ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olivierrap
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik ben al een tijdje aan het stoeien met TVH en opzicht werkt het allemaal netjes.

Maar toch krijg ik vaak een streperig beeld en haperingen.

Qua hardware heb ik het volgende:

2 x Technisat Cablestar HD2 dvb-c

Dual quadcore xeon 2,5Ghz

24Gb geheugen.

Aan de machine kan het niet liggen (overkill i know ;) )

Ik heb openelec op deze machine geïnstalleerd inclusief de add-ons van TVH.

De bedoeling is dat ik deze machine als server wil gebruiken met als OS Ubuntu.

Is het verstandig om naar een andere tuner te gaan kijken? kan ik dan ook alles zenders in HD bekijken?

Wat zou het voordeel zijn om een usb tuner te kopen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 03:39
Maar vanwege wat opschudding is er misschien wel wat tweede-hands te vinden op Marktplaats O-).
Wat voor opschudding? (sinds ik het werkende heb volg ik het allemaal wat minder)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-09 11:59
[...]

Hmm, juist met een HDHomerun, in ieder geval in combinatie met TVHeadend, moet je met compileren van kernel drivers aan de gang gaan. Of ik moet gemist hebben en TVHeadend ondersteunt de HDHomerun tegenwoordig ook native?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 23:16:
Wat voor opschudding? (sinds ik het werkende heb volg ik het allemaal wat minder)
Het gaat om dit nieuws. Nu zijn er een heleboel mensen die hun hardware 'over' hebben.
olivierrap schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 23:11:
Is het verstandig om naar een andere tuner te gaan kijken? kan ik dan ook alles zenders in HD bekijken?
Wat zou het voordeel zijn om een usb tuner te kopen?
Haperingen kunnen aan de signaalkwaliteit of aan de video decodering liggen. De signaalkwaliteit kun je verbeteren met betere kabels en connectoren (kun je in TVHeadend ook bij status de BER en uncorrected errors zien?). Of het ligt dus aan de video decodering: heb je hardwarematige decodering?
eymey schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 23:33:
[Of ik moet gemist hebben en TVHeadend ondersteunt de HDHomerun tegenwoordig ook native?
TVHeadend doet dat niet native inderdaad. Voor Ubuntu zijn er packages tegenwoordig. Voor OpenELEC heb je deze addon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Pienoet schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 20:47:
De PCTV Quatrostick Nano 521E is bij conrad te bestellen.
Heb je hier misschien ervaring mee?
Iets hierboven staat dat niemand nog weet of die werkt of niet. Als er iemand zo dapper is om hem te kopen dan weten we meer (zou dezelfde demodulator kunnen hebben als de 520e en 510e, maar niets is zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olivierrap
CISTEM

Haperingen kunnen aan de signaalkwaliteit of aan de video decodering liggen. De signaalkwaliteit kun je verbeteren met betere kabels en connectoren (kun je in TVHeadend ook bij status de BER en uncorrected errors zien?). Of het ligt dus aan de video decodering: heb je hardwarematige decodering?
Ik ga ervan uit dat dat het hardware matige decodering is. Het zijn de TECHNISAT CABLESTAR HD2's.
Is er een mogelijkheid dat ik met mijn originele ziggo kaart mijn hele zenderpakket kan zien?
Na veel lezen ben ik ook aardig benieuwd geworden hoe het met een schotel pci tuner werkt.

De bedoeling is dat ik mijn pc als soort van recorder wil gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pienoet
gibraltar schreef op zondag 15 december 2013 @ 17:33:
[...]

Iets hierboven staat dat niemand nog weet of die werkt of niet. Als er iemand zo dapper is om hem te kopen dan weten we meer (zou dezelfde demodulator kunnen hebben als de 520e en 510e, maar niets is zeker).
Ik zou hem wel willen kopen als iemand mij uit kan leggen hoe ik mijn Smargo cardreader,OSCAM en TV headend op mijn Raspberry pi moet installeren en configureren om deze stick werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
olivierrap schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:10:
[...]
Ik ga ervan uit dat dat het hardware matige decodering is. Het zijn de TECHNISAT CABLESTAR HD2's.
Is er een mogelijkheid dat ik met mijn originele ziggo kaart mijn hele zenderpakket kan zien?
Na veel lezen ben ik ook aardig benieuwd geworden hoe het met een schotel pci tuner werkt.

De bedoeling is dat ik mijn pc als soort van recorder wil gaan gebruiken.
Met hardwarematige decodering doelde ik op de grafische kaart, niet op de DVB-C hardware. Kun je met die PC vloeiend 1080p materiaal bekijken (dus gewoon een film bijvoorbeeld?). Probeer anders eens met VLC een opname af te spelen, en kijk in de log wat voor errors je krijgt.

Maar er was geloof ik wel een probleem met die kaarten. Ik kan me herinneren dat ze heel erg gevoelig zijn voor storing op de PCI bus, met name veroorzaakt door hardware in de PC zelf. Je zou kunnen proberen de kaarten van slot te wisselen.

Je PC als recorder gebruiken werkt overigens uitstekend. Ik gebruik al een poosje TVHeadend 3.5.733 (met wat eigen patches) en in combinatie met de iPhone/Android app kun je altijd en overal opnemen en afspelen. Ik gebruik een Intel NUC (Celeron) en Raspberry PI voor afspelen thuis, met XBMC 13 (git).
Pienoet schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 17:48:
[...]
om deze stick werkend te krijgen.
De PCTV 521e werkt op dit moment niet, en er is geen garantie dat dit gaat werken. Als je zonder teveel gedoe toch TV wil kijken dan kun je het beste tweede-hands zoeken of iets uitzoeken wat hier staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 22:25
kaisersoze schreef op zondag 29 september 2013 @ 00:08:
Hi Guys,

Vandaag ben ik aan de slag geweest met een nieuwe setup. Ik heb voorheen altijd satelliet gekeken maar ga nu om naar Ziggo. Ik heb de volgden setup geconfigureerd:

- Server: Ubuntu met Technisat Cablestar PCI kaart
- TVHeadend
- Phoenix card reader met Ziggo kaart
- Oscam server
- Client: Raspberry Pi met Openelec/XBMC

Proof of concept is half gelukt. Ik heb alle kanalen gevonden, en de plugin in XBMC werkt. Probleem is dat ik op de SD zenders alleen geluid en geen beeld heb. De (meeste) HD zender geven wel beeld en geluid. Kan iemand aangeven of ik extra codecs moet installeren om op alle kanalen beeld te krijgen? Is het een bekend probleem?

Wellicht is dit meer een XBMC issue dan TVHeadend maar omdat die twee volgens mij veel samen genoemd worden in dit topic leek mij dit de juiste plek.
Ik heb precies dezelfde setup, maar heb Oscam nog niet werkend gekregen met TVH en de Phoenix, zou je je config willen delen?

[ Voor 6% gewijzigd door Chilly_Willy op 23-12-2013 14:34 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09 16:04
Iemand had ooit eens een mooi ziggo lijstje met de geldige muxen, weet iemand link nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olivierrap
gibraltar schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:40:
[...]

Met hardwarematige decodering doelde ik op de grafische kaart, niet op de DVB-C hardware. Kun je met die PC vloeiend 1080p materiaal bekijken (dus gewoon een film bijvoorbeeld?). Probeer anders eens met VLC een opname af te spelen, en kijk in de log wat voor errors je krijgt.

Maar er was geloof ik wel een probleem met die kaarten. Ik kan me herinneren dat ze heel erg gevoelig zijn voor storing op de PCI bus, met name veroorzaakt door hardware in de PC zelf. Je zou kunnen proberen de kaarten van slot te wisselen.

Je PC als recorder gebruiken werkt overigens uitstekend. Ik gebruik al een poosje TVHeadend 3.5.733 (met wat eigen patches) en in combinatie met de iPhone/Android app kun je altijd en overal opnemen en afspelen. Ik gebruik een Intel NUC (Celeron) en Raspberry PI voor afspelen thuis, met XBMC 13 (git).
Wat ik alleen niet echt begrijp is waarom de videokaart een issue kan zijn..
ik heb nu Ubuntu server zonder GUI geïnstalleerd en tvheadend.
Op een client pc in het netwerk heb ik xbmc openelec draaien waarin de TVH client op het staan.

De TVH server moet toch niks anders doen dan signaal omzetten en door pushen.
CIStem kan ik je op een andere manier contacten voor eventueel tips en tricks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
olivierrap schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 13:14:
[...]
De TVH server moet toch niks anders doen dan signaal omzetten en door pushen.
CIStem kan ik je op een andere manier contacten voor eventueel tips en tricks.
De videokaart van de client kan het probleem zijn. Het is wel even zoeken, maar volgens mij kun je de volgende punten makkelijke controleren:
  • Kabelsignaal op je server: via de TVHeadend GUI, op de status pagina. Tune op je client naar een zender, en check de waarde in de "Errors" kolom. Controleer ook de "Signal Quality".
  • Bandbreedte in je netwerk: via de TVHeadend GUI, op de status pagina. Daar staat "bandwidth", die zou redelijk constant moeten zijn, en voor HD materiaal ergens rond de 8000 kb/s geloof ik.
  • Afspelen op de client: bij twijfel even geen XBMC maar VLC gebruiken. Afspelen van zenders kan door de url "http://serverip:9981/stream/channelid/number_of_channel" te gebruiken. Message log kun je oproepen met "CTRL + M".
Om eerlijk te zijn kan het overal in zitten, en moet je gewoon door blijven zoeken. Bovenstaande is alleen maar een hulpmiddel. Ik heb bandbreedte problemen gehad terwijl er niets aan de hand leek. Bleek dat Atheros adapters Adaptive Noise Immunity hebben en dat veroorzaakt problemen in drukke netwerken. Gewoon structureel dingen uitsluiten. Dat lijstje is ook handig voor andere mensen met problemen, dus ik gebruik het liefst het forum voor dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olivierrap
Bedankt voor de reactie.

Ik heb Ubuntu opnieuw geïnstalleerd en zal is kijken of ik de TVH er weer op krijg.(ben een linux noobie)

De machine waar ik nu TVH op draai moet dit makkelijk aan kunnen.(24GB,quadcore 2,5GHZ Xeon en Quadro NVS 290 videokaart)

Straks ga ik de machine direct op de hoofdaansluiting aansluiten en via SSH TVH installeren.

Ik heb nu XBMC op mijn Macbook gezet en die zou toch makkelijk met de client overweg kunnen.

Mocht het niet lekker werken met deze technisat's wat kan ik dan aanschaffen?

Wat zou een werkend setje zijn qua pci/pci-e en die cardreader.

Of is het de moeite waard een schotel neer te zetten inclusief een dubbele tuner voor de pc?

Zoals je misschien kan zien ben ik nog zoekende en nog niet heel erg bekend met de hardware voor zo'n project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:23
Hier nu ook eindelijk de EMM auto-update via oscam aan de praat, dus mijn entitlements op de smartcard worden automatisch geupdate :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2013/12/28 11:45:20 1B8DD00 r smargo [irdeto] entitlements for provider: 1, id: 0B0F75 
2013/12/28 11:45:20 1B8DD00 r smargo [irdeto] chid: 270F, date: 2007/12/25 - 2008/01/08 
2013/12/28 11:45:20 1B8DD00 r smargo [irdeto] chid: 0025, date: 2013/12/28 - 2014/01/27 
2013/12/28 11:45:20 1B8DD00 r smargo [irdeto] chid: 000B, date: 2013/12/28 - 2014/01/27 
2013/12/28 11:45:20 1B8DD00 r smargo [irdeto] chid: 0009, date: 2013/12/28 - 2014/01/27 
2013/12/28 11:45:20 1B8DD00 r smargo [irdeto] chid: 0384, date: 2013/12/28 - 2014/01/27 
2013/12/28 11:45:20 1B8DD00 r smargo [irdeto] chid: 0024, date: 2013/12/28 - 2014/01/27 
2013/12/28 11:45:20 1B8DD00 r smargo [irdeto] chid: FFE0, date: 2013/12/28 - 2014/01/27 
2013/12/28 11:45:20 1B8DD00 r smargo [irdeto] chid: 0028, date: 2013/12/28 - 2014/01/27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met TVHeadend + Canal Digitaal? Welke tuner en smartreader gebruik je? Zijn er nog beperkingen? Ik heb zelf geen ervaring met schotels; gaat er rechtstreeks een kabel vanuit de schotel naar de tuner? En hoe werkt dit met meerdere tuners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:23
gibraltar schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:40:
[...]

[...]

De PCTV 521e werkt op dit moment niet, en er is geen garantie dat dit gaat werken. Als je zonder teveel gedoe toch TV wil kijken dan kun je het beste tweede-hands zoeken of iets uitzoeken wat hier staat.
Bron? Heb jij hem geprobeerd? Kan hier niks over vinden op internet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Luqq schreef op zondag 29 december 2013 @ 11:47:
[...]
Bron? Heb jij hem geprobeerd? Kan hier niks over vinden op internet helaas.
Dat staat hier. Dat zegt op zichzelf niets, want bij PCTV releasen ze helemaal geen Linux drivers, dat doet het linux-media project. Op dit moment is er in kernel 3.12.6-1 geen support voor omdat de linux-media drivers 't device sowieso niet herkennen.

Mocht iemand hem kopen dan is de eerste poging om de firmware van de pctv-drxk te laden en de driver van de 520e/510e (drxk) ervoor te spannen. Ik zeg niet dat dat werkt, maar de kans is wel aanwezig. Als je op de FTP server van PCTV kijkt, dan zie je dat ze al jaren dezelfde driver gebruiken voor een hele range met producten. De hardware is ook hetzelfde bij die producten, ze voeren alleen de prijs elke keer met 10 euro op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olivierrap
Een aantal ubuntu en openelec installatie's verder lijkt de technisat ( let wel 1tuner) goed te werken.

Op de macbook heb ik XBMC en een TVH client draaien en de kanalen die Ziggo vrij uitzend worden goed weer gegeven.

Ook werkt de TVH Ipad app super...Zelfs over een vpn naar huis kan ik netjes opnemen.

Toch wil ik gaan kijken voor een andere tuner (eventueel een dual tuner)en iets waar ik die ziggo kaart mee kan uitlezen zodat ik mijn normale zender pakket kan kijken/opnemen.

Is het een idee om een USB Anysee tuner te kopen? aangezien deze ook al een kaart lezer onboard heb.

Welke card reader kan ik anders nemen? werkt een Smargo goed onder oscar en tvh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
olivierrap schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:33:
Welke card reader kan ik anders nemen? werkt een Smargo goed onder oscar en tvh?
Naast dit topic, is er ook nog het DVB-C topic hier op GoT. Misschien moet je daar even de laatste paar pagina's van doorlezen. Dat gaat ook op voor eventuele andere hardware die je nog wil aanschaffen. De Anysee Common Interface werkt niet onder Linux (zie hier).

Of iets werkt of niet kun je dus het beste controleren door hier op GoT te lezen en te kijken op de LinuxTV wiki. En anders kun je het natuurlijk via Google wel vinden ;).

Je kan zowel seriele readers kopen, of een Smargo. Beide werken prima, al heb ik alleen ervaring met serieel. Ik koos voor serieel omdat er minder onbekende hardware tussen de kaart en de PC zit, en als er wat fout gaat het makkelijker op te zoeken is. Er zijn hier ook genoeg mensen met Smargo readers, en dat werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 11:24:
Heeft er iemand ervaring met TVHeadend + Canal Digitaal? Welke tuner en smartreader gebruik je? Zijn er nog beperkingen? Ik heb zelf geen ervaring met schotels; gaat er rechtstreeks een kabel vanuit de schotel naar de tuner? En hoe werkt dit met meerdere tuners?
Even uit mijn hoofd, smartcards van CDS zijn beperkt tot het decoderen van 2 zenders tegelijk, of als ze eerder in een gecertificeerde tuner zijn gebruikt 4. Dat kan een vrij serieuze beperking zijn.

Voor meerdere tuners heb je een LNB met meerdere aansluitingen nodig. Check anders de startpost van \[DVB-S] Televisie via de satelliet: DVB-S, deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die beperking van 2 zenders tegelijk decoderen lijkt mij gemakkelijk te verhelpen door een 2e smartcard en reader aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:29:
Die beperking van 2 zenders tegelijk decoderen lijkt mij gemakkelijk te verhelpen door een 2e smartcard en reader aan te schaffen?
Ja, maar dat komt ook met hogere abonnementskosten. En die smartcards zijn ook niet goedkoop (65 euro nieuw). Tweedehands kan echter ook, ik moet die van mij ook nog verpatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:09
De laatste kernels ondersteunen deze usb C/T ontvanger out of the box inclusief CI reader!
TechniSat CableStar Combo HD CI
Het is ook nog eens de goedkoopste voor nog geen 60 euro.
De beste keus op dit moment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Het is een tijdje geleden, maar de documentatie is weer bijgewerkt:

http://www.herrman.nl/index.php?item=htpc

Hopelijk heeft iemand er nu nog wat aan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-09 09:20
Ik probeer TV Headend op een Arch Linux-installatie op een Raspberry Pi werkend te krijgen. Ik heb TV Headend geïnstalleerd aan de hand van http://wiki.xbmc.org/inde...R/Backend/Tvheadend/ALARM en na installatie kan ik TV Headend ook via de webbrowser benaderen. M'n tv-stick werd automatisch herkend - een Quatro Stick 510e, maar als ik 'm configureer met de gegevens zoals die op http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=69 staan (met 6875000 en 304000 als waarden) blijft er in het statustabje van DVB Inputs:
code:
1
2
3
4
5
Muxes: 1
Muxes awaiting initial scan: 1
Signal Strength: 0%
Bit Error Rate: 0/s
Uncorrected Bit Errors: 0/s

staan. Ik heb zoals in dit topic wordt gesuggeerd ook de firmware van http://www11.zippyshare.com/v/17827014/file.html in /lib/firmware geplaatst, maar zonder enig resultaat.
Weet iemand wat ik hier over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Heb je met een andere onvanger op dezelfde aansluiting wel ontvangst?

Wat zegt dmesg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Ik heb helaas geen andere ontvanger om het mee te testen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
[    5.753932] em28xx: New device Pinnacle Systems PCTV 510e @ 480 Mbps (2304:02                                                                                                                                                             42, interface 0, class 0)
[    5.753965] em28xx: Audio interface 0 found (Vendor Class)
[    5.753979] em28xx: Video interface 0 found: isoc
[    5.753990] em28xx: DVB interface 0 found: isoc
[    5.774161] em28xx: chip ID is em2884
[    6.091083] systemd-journald[71]: Received request to flush runtime journal f                                                                                                                                                             rom PID 1
[    6.148961] em2884 #0: i2c eeprom 0000: 26 00 03 00 02 0b 0f e5 f5 64 01 60 0                                                                                                                                                             9 e5 f5 64
[    6.149033] em2884 #0: i2c eeprom 0010: 09 60 03 c2 c6 22 e5 f7 b4 03 13 e5 f                                                                                                                                                             6 b4 87 03
[    6.149086] em2884 #0: i2c eeprom 0020: 02 0a b9 e5 f6 b4 93 03 02 09 46 c2 c                                                                                                                                                             6 22 c2 c6
[    6.149136] em2884 #0: i2c eeprom 0030: 22 00 60 00 ef 70 08 85 3d 82 85 3c 8                                                                                                                                                             3 93 ff ef
[    6.149186] em2884 #0: i2c eeprom 0040: 60 19 85 3d 82 85 3c 83 e4 93 12 07 a                                                                                                                                                             3 12 0a fe
[    6.149236] em2884 #0: i2c eeprom 0050: 05 3d e5 3d 70 02 05 3c 1f 80 e4 22 1                                                                                                                                                             2 0b 06 02
[    6.149285] em2884 #0: i2c eeprom 0060: 07 e2 01 00 1a eb 67 95 04 23 42 02 f                                                                                                                                                             0 93 6b 13
[    6.149334] em2884 #0: i2c eeprom 0070: a0 22 c2 14 d6 1a 39 57 4e 07 09 00 0                                                                                                                                                             0 00 00 00
[    6.149383] em2884 #0: i2c eeprom 0080: 00 00 00 00 4e 36 13 00 f0 10 02 82 8                                                                                                                                                             2 00 00 00
[    6.149431] em2884 #0: i2c eeprom 0090: 5b 81 c0 00 00 00 20 40 20 80 02 20 1                                                                                                                                                             0 01 00 00
[    6.149481] em2884 #0: i2c eeprom 00a0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 0                                                                                                                                                             0 00 00 00
[    6.149528] em2884 #0: i2c eeprom 00b0: c6 40 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 0                                                                                                                                                             0 c2 00 00
[    6.149576] em2884 #0: i2c eeprom 00c0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 0                                                                                                                                                             0 00 82 41
[    6.149625] em2884 #0: i2c eeprom 00d0: 01 04 70 14 84 44 14 92 00 00 00 00 0                                                                                                                                                             0 00 00 00
[    6.149673] em2884 #0: i2c eeprom 00e0: 00 00 00 00 30 8d 04 06 95 52 00 00 0                                                                                                                                                             0 00 00 00
[    6.149722] em2884 #0: i2c eeprom 00f0: 00 00 00 00 00 4d 38 41 50 30 41 49 3                                                                                                                                                             2 00 00 00
[    6.149773] em2884 #0: i2c eeprom 0100: ... (skipped)
[    6.149796] em2884 #0: EEPROM ID = 26 00 03 00, EEPROM hash = 0x04c0400c
[    6.149807] em2884 #0: EEPROM info:
[    6.149818] em2884 #0:       microcode start address = 0x0004, boot configura                                                                                                                                                             tion = 0x03
[    6.162977] em2884 #0:       I2S audio, 3 sample rates
[    6.163012] em2884 #0:       500mA max power
[    6.163029] em2884 #0:       Table at offset 0x39, strings=0x22a0, 0x14c2, 0x                                                                                                                                                             1ad6
[    6.163247] em2884 #0: Identified as PCTV QuatroStick (510e) (card=85)
[    6.163477] em2884 #0: Config register raw data: 0xf7
[    6.163496] em2884 #0: I2S Audio (5 sample rates)
[    6.163507] em2884 #0: No AC97 audio processor
[    6.199393] em2884 #0: v4l2 driver version 0.2.0
[    6.269428] em2884 #0: V4L2 video device registered as video0
[    6.269467] em2884 #0: analog set to isoc mode.
[    6.269484] em2884 #0: dvb set to isoc mode.
[    6.284650] usbcore: registered new interface driver em28xx
[    6.372913] em28xx-audio.c: probing for em28xx Audio Vendor Class
[    6.372943] em28xx-audio.c: Copyright (C) 2006 Markus Rechberger
[    6.372954] em28xx-audio.c: Copyright (C) 2007-2011 Mauro Carvalho Chehab
[    6.379871] Em28xx: Initialized (Em28xx Audio Extension) extension
[    6.601040] drxk: status = 0x039260d9
[    6.601077] drxk: detected a drx-3926k, spin A1, xtal 20.250 MHz
[    6.648036] drxk: Firmware is corrupted.
[    6.653318] drxk: Error -22 on init_drxk
[    6.666935] drxk: frontend initialized.
[    6.719842] tda18271 3-0060: creating new instance
[    6.720424] tda18271_read_regs: [3-0060|M] ERROR: i2c_transfer returned: -19
[    6.743697] Error reading device ID @ 3-0060, bailing out.
[    6.743737] tda18271_attach: [3-0060|M] error -5 on line 1285
[    6.769239] tda18271 3-0060: destroying instance
[    6.769320] Em28xx: Initialized (Em28xx dvb Extension) extension
[    7.416981] Registered IR keymap rc-pinnacle-pctv-hd
[    7.417541] input: em28xx IR (em2884 #0) as /devices/platform/bcm2708_usb/usb                                                                                                                                                             1/1-1/1-1.3/1-1.3.2/rc/rc0/input0
[    7.417605] rc0: em28xx IR (em2884 #0) as /devices/platform/bcm2708_usb/usb1/                                                                                                                                                             1-1/1-1.3/1-1.3.2/rc/rc0
[    7.422644] Em28xx: Initialized (Em28xx Input Extension) extension

Corrupte firmware? 8)7

Edit: oké, opnieuw downloaden van firmware hielp, nu heb ik een quality van 35%. Dat is vast onvoldoende voor een stream.. Overigens als ik de link Play volg, krijg ik een leeg bestand genaamd '_dev_dvb_adapter0_DRXK_DVB_C_DVB_T304000000' en de signal strength is 100% :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Ik heb helaas geen andere ontvanger om het mee te testen.
Zelfs geen TV om te zien of er deftig analoog signaal uitkomt? (om te weten of je kabel niet brak is)
nu heb ik een quality van 35%. Dat is vast onvoldoende voor een stream..
Zegt niks, er is geen standaard voor kwaliteitspercentages. 35% kan perfect zijn, of waardeloos, of het kwaliteitspercentage kan niet geïmplementeerd zijn voor je tuner - je weet het niet.

Play werkt hier ook niet, dat VLC plugin gedoe heb ik nooit aan de praat gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
W3ird_N3rd schreef op maandag 06 januari 2014 @ 01:59:
Zegt niks, er is geen standaard voor kwaliteitspercentages. 35% kan perfect zijn, of waardeloos, of het kwaliteitspercentage kan niet geïmplementeerd zijn voor je tuner - je weet het niet.

Play werkt hier ook niet, dat VLC plugin gedoe heb ik nooit aan de praat gekregen.
Ik heb ook een 510e, en als je de de TVHeadend uit de repositories gebruikt dan kun je niet vertrouwen op SNR en signal quality. Als je de code uitzoekt dan blijkt dat hij de eenheden uit de DVBv5 API gebruikt bij v3 ioctl's. Komt erop neer dat hij in de oude TVHeadend altijd 100% signal geeft, of 35% als hij geen signaal heeft. Ik heb code voor DVBv5 ioctl's upstream gestuurd, en ze zitten ondertussen in de source repo en komen in de volgende release.

VLC werkt overigens wel goed met de HTSP plugin. Die gebruik ik. Je kan ook de stream URL's zoals hier gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olivierrap
Na wat geklooi heb ik het toch voor elkaar gekregen dat oscam mijn ziggo kaart uitleest.

Ik zit alleen nog met 1 vraag... in mijn pc zitten nu 2x Technisat cablestar hd2's.

Moet ik verder nog wat instellen om te kunnen kijken en opnemen tegelijk?

Het HD beeld is ook nog niet op en top want er zitten toch aardig wat strepen in wanneer er snelle beelden voorbij komen.

De volgende vraag is ... ga ik dit oplossen met een andere videokaart?

Ik kijk tv op een andere machine als de tv server .(macbook pro I7 met ati kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Moet ik verder nog wat instellen om te kunnen kijken en opnemen tegelijk?
Zaken waar ik eens dieper op in wil gaan..: Ziggo met OScam en TVheadend 2013
Heb je meerdere DVB-C adapters? Ga dan naar de tab "Multiplexes", selecteer alle multiplexes en druk op de knop "Copy to other adapter", kies je andere adapter en druk op Copy. Herhaal dit voor al je adapters.
De volgende vraag is ... ga ik dit oplossen met een andere videokaart?
Nee, je moet deinterlacing aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olivierrap
Ik heb net Deinterlacing aangezet en het word inderdaad al beter.

Morgen komt er een Ati 5450HD kaartje in en ben benieuwd of het daar beter mee gaat.
Deze kaart word in de Client Pc geplaatst.

Nu op zoek naar een leuke S-tuner om mee te gaan spelen.

[ Voor 7% gewijzigd door olivierrap op 07-01-2014 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
olivierrap schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 20:27:
Nu op zoek naar een leuke S-tuner om mee te gaan spelen.
Ik heb nog een TwinHan VP-1025 liggen. Hij zat in een reeks hardware die ik heb gekregen, maar ik heb zelf geen schotel. Misschien handig voor het uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
W3ird_N3rd schreef op maandag 06 januari 2014 @ 01:59:
[...]

Zelfs geen TV om te zien of er deftig analoog signaal uitkomt? (om te weten of je kabel niet brak is)

[...]

Ik ben maar eens beneden gaan zitten met een kabellengte van zo'n 5 meter. Bam! Herkenning en werkende streams. Als de kabel dan zo'n 8 meter langer wordt (met één extra splitter) dan is ie het gelijk weer kwijt. Enig idee waarmee ik de signaalsterkte kan opvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
RetroTycoon schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:00:
[...]

Ik ben maar eens beneden gaan zitten met een kabellengte van zo'n 5 meter. Bam! Herkenning en werkende streams. Als de kabel dan zo'n 8 meter langer wordt (met één extra splitter) dan is ie het gelijk weer kwijt. Enig idee waarmee ik de signaalsterkte kan opvoeren?
Dat zit hem waarschijnlijk niet in die splitter of die 8 meter.

Gokje: plastic coaxpluggen van de bouwmarkt? (deze rommel)

Meteen wegsmijten en iets van metaal voor in de plaats zetten. Bijvoorbeeld Hirschmann KOSWI3. Op een budget kan je ook even naar de Action gaan, daar hebben ze voor weinig geld ook volmetalen pluggen. Niet dezelfde bouwkwaliteit als Hirschmann, maar wel helemaal van metaal, dus qua afscherming 100x beter dan die plastic troep.

Bij de splitter zet je idealiter F-connectoren aan de kabel en plaats je een T-splitter voor F of nog beter een tap (als je voor 1 aansluiting met wat minder signaal weg kan komen en op de andere juist wat meer wil hebben).

Het kan uiteraard ook nog dat je ergens in je kabel/pluggen kortsluiting hebt, dan is je signaal ook meteen naar de gallemiezen. Er hoeft maar één zo'n dun draadje van de afscherming in de buurt te komen van de kern en het is pet.

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 09-01-2014 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olivierrap
gibraltar schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:13:
[...]

Ik heb nog een TwinHan VP-1025 liggen. Hij zat in een reeks hardware die ik heb gekregen, maar ik heb zelf geen schotel. Misschien handig voor het uitproberen?
Bedankt voor je aanbod...het is inderdaad ook om te testen.
Ik wil wel graag HD zenders kunnen kijken en volgens mij is dit geen S2 tuner als ik het goed gezien heb.

Nu ik de Ati hd5450 in de client heb zitten is het beeld goed.
Weer een stapje in de goede richting.

PS:CIStem... PB me anders even :-)

[ Voor 11% gewijzigd door olivierrap op 09-01-2014 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
W3ird_N3rd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 02:56:
[...]

Dat zit hem waarschijnlijk niet in die splitter of die 8 meter.

Gokje: plastic coaxpluggen van de bouwmarkt? (deze rommel)

Meteen wegsmijten en iets van metaal voor in de plaats zetten. Bijvoorbeeld Hirschmann KOSWI3. Op een budget kan je ook even naar de Action gaan, daar hebben ze voor weinig geld ook volmetalen pluggen. Niet dezelfde bouwkwaliteit als Hirschmann, maar wel helemaal van metaal, dus qua afscherming 100x beter dan die plastic troep.

Bij de splitter zet je idealiter F-connectoren aan de kabel en plaats je een T-splitter voor F of nog beter een tap (als je voor 1 aansluiting met wat minder signaal weg kan komen en op de andere juist wat meer wil hebben).

Het kan uiteraard ook nog dat je ergens in je kabel/pluggen kortsluiting hebt, dan is je signaal ook meteen naar de gallemiezen. Er hoeft maar één zo'n dun draadje van de afscherming in de buurt te komen van de kern en het is pet.
Ik gebruik al F-connectoren met schroef (behalve bij het punt waar het signaal binnenstroomt) dus ik verdenk toch de kabel. Of zijn er ook daar weer verschillen in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
In kabels zit ook wel verschil, maar niet zoveel dat er na 13 meter niets meer over is.

Maken je F-pluggen wel contact met de afscherming van de coax? (dat moet!)

Anders misschien gewoon een knik in de kabel ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
W3ird_N3rd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:07:
In kabels zit ook wel verschil, maar niet zoveel dat er na 13 meter niets meer over is.

Maken je F-pluggen wel contact met de afscherming van de coax? (dat moet!)

Anders misschien gewoon een knik in de kabel ergens.
Het is ook niet dat er niets over is: het analoge signaal dat ik kan zien is redelijk, maar met een aanwezige ruis. Daarom probeer ik ook een digitaal signaal eruit te persen, maar daarvoor is het nu nog ongeschikt. Met afscherming bedoel je de koperen isolatie? Ik lees elders dat het niet hoort. Ik merk dan ook soms dat er een spanning op staat, dat zal zeer waarschijnlijk een teken van verkeerd aansluiten zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door RetroTycoon op 09-01-2014 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Koperen isolatie? Wat voor kabel is dat?

Meestal is alleen de kern van koper. De afscherming is meestal alufolie en ijzerdraadjes daar omheen (met plastic om de koperen kern zodat die niks raakt natuurlijk). Die alufolie en/of ijzerdraadjes moeten wel in verbinding staan met de F-connector.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 10-01-2014 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 01:27:
Koperen isolatie? Wat voor kabel is dat?

Meestal is alleen de kern van koper. De afscherming is meestal alufolie en ijzerdraadjes daar omheen (met plastic om de koperen kern zodat die niks raakt natuurlijk). Die alufolie en/of ijzerdraadjes moeten wel in verbinding staan met de F-connector.
Ik haal wat materialen door elkaar inderdaad. Die verbinding is er, dus ik ga maar eens kijken naar andere eindconnectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Wat voor connectoren gebruik je dan waar je echt coax nodig hebt? (dus minimaal op de tuner zelf aangezien die geen F-aansluiting heeft) Als dat die plastic bouwmarktzooi is dan zal het daar wel aan liggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 18:24:
Wat voor connectoren gebruik je dan waar je echt coax nodig hebt? (dus minimaal op de tuner zelf aangezien die geen F-aansluiting heeft) Als dat die plastic bouwmarktzooi is dan zal het daar wel aan liggen. :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TtYCAqd.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Die zijn prima.

Je zou op zich nog je kabels door kunnen meten met een multimeter, dan moet je een losse kabel nemen (niet aangesloten op je TV-provider of tuners), de multimeter op weerstandmodus zetten en kijken of er tussen de pluggen aan de beide uiteinden geen oneindige weerstand is. Dan nog kijken of er geen oneindige weerstand is tussen de kernen van beide uiteinden, en tenslotte of de weerstand tussen kern en plug wèl oneindig is. Als dat allemaal klopt is de kabel iig goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
W3ird_N3rd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 15:39:
Die zijn prima.

Je zou op zich nog je kabels door kunnen meten met een multimeter, dan moet je een losse kabel nemen (niet aangesloten op je TV-provider of tuners), de multimeter op weerstandmodus zetten en kijken of er tussen de pluggen aan de beide uiteinden geen oneindige weerstand is. Dan nog kijken of er geen oneindige weerstand is tussen de kernen van beide uiteinden, en tenslotte of de weerstand tussen kern en plug wèl oneindig is. Als dat allemaal klopt is de kabel iig goed.
Ik ga eerst even de verbinding aan het tappunt met een F-connector fixen en een degelijke F-splitter. Het is nu met een F-connector -> coax -> twee-weg-coax-splitter in elkaar gehackt, daar valt vast ook nog wel wat signaal te winnen. Afhankelijk van hoe je 'm draait verandert het signaal bijvoorbeeld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-02-2024
Ik probeer transcoding aan te zetten in xbmc voor tvheadend. Transcoding in tvheadend staat aangevinkt. Nu wil ik de hts add-on van xbmc configureren voor transcoding, maar kan niks bruikbaars vinden. Onder "Systeem -> Instellingen -> Televisie -> Client eigen -> Client eigen instellingen -> Tvheadend transcoding settings" verwacht ik een venster, maar krijg die niet te zien.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrblond18
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-02 13:38
aegieles schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:28:
Ik probeer transcoding aan te zetten in xbmc voor tvheadend. Transcoding in tvheadend staat aangevinkt. Nu wil ik de hts add-on van xbmc configureren voor transcoding, maar kan niks bruikbaars vinden. Onder "Systeem -> Instellingen -> Televisie -> Client eigen -> Client eigen instellingen -> Tvheadend transcoding settings" verwacht ik een venster, maar krijg die niet te zien.
Iemand een idee?
Ik heb hier wel eens mee zitten spelen en kreeg het niet helemaal voor elkaar maar kwam wel verder dan jij. Om een of andere reden kun je de settings niet wijzigen vanuit dat menu in xbmc wat jij beschrijft maar je kunt daar wel je huidige settings zien.

In de settings.xml file van TVHeadend van XBMC kun je deze zaken wel instellen. Deze staat (in Windows) in C:\Users\pietjepuk\AppData\Roaming\XBMC\userdata\addon_data\pvr.hts\settings.xml

Ik heb in die file transcode wel eens op true gezet en dat zag ik dan ook terug in de GUI in XBMC. Gevolg was alleen dat er geen enkel kanaal meer afspeelde. Ik weet namelijk niet wat ik in moet vullen bij video_codec_name en audio_codec_name...

Ik denk dat wanneer je die laatste twee correct invult je transcoding in XBMC aan de gang kunt krijgen.

p.s. kun je in VLC wel getranscode kanalen bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-02-2024
Oke bedankt.
Transcoden via XBMC werkt nu bij mij. Mijn settings.xml.
Dit is voor versie 1.16.9 van de hts add-on. Value=28 komt blijkbaar overeen met h264 codec.

Het lijkt erop dat jij een nieuwere versie van de add-on gebruikt, want je hebt het over names wat in mijn settings.xml niet voorkomt. Kan ik die ergens downloaden of zou ik die zelf moeten builden van source?. In de latere versie op github is er een en ander verbetert waardoor het makkelijker is om de codec te kiezen ipv met id's te werken, zie settings.xml

PS.: Transcoden via vlc en tvhguide werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09 16:48
Hoop dat iemand een tip voor me heeft. Zit met een klein probleempje.

Heb een HDHomerun te samen met TVHeadend draaiend. Ik heb beidde draaien op een NAS. Dat gaat allemaal prima.

Heb in TVHeadend beidde adapters geactiveerd en hetzelfde ingesteld. Heb UPC, met netwerk id, etc ingevuld. Kan ook gewoon de muxes zien en het scant netjes alle kanalen. Dus dat gaat prima.

Echter, wat maar niet lijkt te lukken is dat als er een programma opname en/of een stream loopt en ik een andere stream erbij aan zet, dat TVHeadend de andere tuner op pakt. Om één of andere reden gebruikt hij alleen de eerste tuner. Met de tweede tuner wordt gewoon niets gedaan.

Weet iemand hoe ik tvheadend automatisch de beschikbare tuner kan laten bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:03
Heb je al 'ns gekeken wat de (debug) logging in de webinterface zegt als je het tweede kanaal inschakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
In de log krijg ik alleen te zien dat de tuner in use is. Dat klopt, gezien hij weer de eerste tuner wil pakken en daar al een recording op loopt. Hij zou de tweede tuner moeten aanspreken, die gewoon idle is. Maar dat doet hij dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
En de service die je wilt bekijken is op beide tuners naar hetzelfde channel gemapt?
(Of eigenlijk: is beschikbaar op de tuner waar jij 'm mee wilt kunnen kijken?)

Even getest met één recording en één stream en dat werkt voor mij.
(HTS Tvheadend 3.5.243~g2b64995~precise en een HDHomerun)

[ Voor 18% gewijzigd door RudolfR op 14-01-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
RudolfR schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:00:
En de service die je wilt bekijken is op beide tuners naar hetzelfde channel gemapt?
(Of eigenlijk: is beschikbaar op de tuner waar jij 'm mee wilt kunnen kijken?)

Even getest met één recording en één stream en dat werkt voor mij.
(HTS Tvheadend 3.5.243~g2b64995~precise en een HDHomerun)
Ik heb voor beidde tuners de channels gemapt inderdaad. Daarom vind ik het ook zo raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
Heb het werkend gekregen. Heb TVHeadend van de NAS verwijdert en weer opnieuw geïnstalleerd. Vervolgens beidde tuners opnieuw ingesteld en de kanalen weer gemapt. Nu werkt het wel. Denk dat er de vorige keer toch iets niet goed gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Ik heb het topic al een tijdje niet gevolgd en ik zie nu een hoop dingetjes voorbij komen waar ik wat vragen over heb. Om ze maar even op te sommen:
Martijn schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:04:
Wellicht interessant voor eenieder hier. Vriend van me heeft een nieuwe grabber geschreven in C++, vanwege veel irritatie over de traagheid van de standaard python grabber ;). De C++ versie is retesnel.

Haalt zijn data op bij tvgids.nl, en is speciaal voor tvheadend gemaakt. Dit betekent dat hij wat betreft genres/categorieen aansluit op wat TVH verwacht, waardoor de kleurcodes in bijv. XBMC ook beter werken.

Probeer het eens uit zou ik zeggen: https://github.com/jdierkse/fast_tv_grab_nl
Als ik op mijn Fedora server probeer te compilen van source krijg ik deze error:
/usr/bin/ld: /tmp/cckRsRpO.o: undefined reference to symbol 'CRYPTO_num_locks@@libcrypto.so.10'
/usr/bin/ld: note: 'CRYPTO_num_locks@@libcrypto.so.10' is defined in DSO /lib64/libcrypto.so.10 so try adding it to the linker command line
/lib64/libcrypto.so.10: could not read symbols: Invalid operation
collect2: fout: ld gaf exit-status 1 terug
make: *** [fast_tv_grab_nl] Fout 1

Enig idee?

Bedankt voor de opmerking over de TVHClient App. Die miste ik nog :)

de HDHomerun wordt in dit topic de laatste tijd vaak aangeraden. Als je op de website van SiliconDust kijkt is dat ding echter al maanden out of stock. Mis ik iets?

Reden dat ik daar uberhaupt naar kijk, ik heb 2 PCI DVB-C kaarten in mijn huidige server hangen. Nu wil ik die server gaan upgraden. Er zijn nog wel moederborden met 2 PCI sloten te vinden, maar nu schijnt het wel zo te zijn dat die PCI sloten tegenwoordig via een bridge met de Southbridge verbonden zijn en dat dat niet overal even goed voor werkt. Iemand hier die DVB-C PCI kaarten in een Haswell moederbord heeft zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olivierrap
Gister mijn nieuwe Ziggo Smartcard ontvangen en in de smargo reader gezet.
Ik heb de kaart via Ziggo laten activeren.

Nu is echter het probleem dat hij de nieuwe kaart niet inleest....wanneer de oude kaart erin gaat werkt het direct

Moet ik nog iets in de config files aanpassen/verwijderen wat naar de oude kaart verwijst.
Met de oude kaart verwijst hij naar CAID 0602 en waneer de nieuwe erin gaat krijg ik een CAID0604.

In de Oscam config files kan ik nergens die 0604 terug vinden.

Het is eigenlijk een oscam vraag... misschien moet ik deze in een ander topic stellen.

[ Voor 34% gewijzigd door olivierrap op 16-01-2014 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olivierrap
olivierrap schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:24:
Gister mijn nieuwe Ziggo Smartcard ontvangen en in de smargo reader gezet.
Ik heb de kaart via Ziggo laten activeren.

Nu is echter het probleem dat hij de nieuwe kaart niet inleest....wanneer de oude kaart erin gaat werkt het direct

Moet ik nog iets in de config files aanpassen/verwijderen wat naar de oude kaart verwijst.
Met de oude kaart verwijst hij naar CAID 0602 en waneer de nieuwe erin gaat krijg ik een CAID0604.

In de Oscam config files kan ik nergens die 0604 terug vinden.

Het is eigenlijk een oscam vraag... misschien moet ik deze in een ander topic stellen.
Het is opgelost.... het verschil tussen CAID0604 en CAID0602 zit in de kaarten..
Mijn oude smartcard stamt nog uit het casema verleden en de nieuwe is echt van ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
martdj schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:55:
Ik heb het topic al een tijdje niet gevolgd en ik zie nu een hoop dingetjes voorbij komen waar ik wat vragen over heb. Om ze maar even op te sommen:

[...]

Als ik op mijn Fedora server probeer te compilen van source krijg ik deze error:
/usr/bin/ld: /tmp/cckRsRpO.o: undefined reference to symbol 'CRYPTO_num_locks@@libcrypto.so.10'
/usr/bin/ld: note: 'CRYPTO_num_locks@@libcrypto.so.10' is defined in DSO /lib64/libcrypto.so.10 so try adding it to the linker command line
/lib64/libcrypto.so.10: could not read symbols: Invalid operation
collect2: fout: ld gaf exit-status 1 terug
make: *** [fast_tv_grab_nl] Fout 1

Enig idee?
Heb je wel de juiste openssl library en de -dev package (met headers) om er tegen te linken?

Na wat pielen met libraries is het mij wel gelukt om te compileren op Ubuntu 12.04.1 (amd64)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
2014-01-18 11:13:33.019 xmltv: external socket enabled

2014-01-18 11:15:27.784 xmltv: grab took 56 seconds

2014-01-18 11:15:27.801 xmltv: parse took 0 seconds

2014-01-18 11:15:27.801 xmltv:   channels   tot=   24 new=   24 mod=   24

2014-01-18 11:15:27.801 xmltv:   brands     tot=    0 new=    0 mod=    0

2014-01-18 11:15:27.801 xmltv:   seasons    tot=    0 new=    0 mod=    0

2014-01-18 11:15:27.801 xmltv:   episodes   tot= 1353 new= 1352 mod= 1352

2014-01-18 11:15:27.801 xmltv:   broadcasts tot= 1353 new= 1353 mod= 1353

Lijkt goed te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
RudolfR schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 11:17:
[...]

Heb je wel de juiste openssl library en de -dev package (met headers) om er tegen te linken?

Na wat pielen met libraries is het mij wel gelukt om te compileren op Ubuntu 12.04.1 (amd64)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
2014-01-18 11:13:33.019 xmltv: external socket enabled

2014-01-18 11:15:27.784 xmltv: grab took 56 seconds

2014-01-18 11:15:27.801 xmltv: parse took 0 seconds

2014-01-18 11:15:27.801 xmltv:   channels   tot=   24 new=   24 mod=   24

2014-01-18 11:15:27.801 xmltv:   brands     tot=    0 new=    0 mod=    0

2014-01-18 11:15:27.801 xmltv:   seasons    tot=    0 new=    0 mod=    0

2014-01-18 11:15:27.801 xmltv:   episodes   tot= 1353 new= 1352 mod= 1352

2014-01-18 11:15:27.801 xmltv:   broadcasts tot= 1353 new= 1353 mod= 1353

Lijkt goed te werken!
Ik heb even contact gehad met de ontwikkelaar. De clou was om in het bestand Makefile op regel 3 “-lcrypto” toe te voegen. Daarna compileert ie probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olivierrap
Heeft er iemand nog een tip voor het gebruik van twee dezelfde tuners in een systeem.

Ik krijg het gewoonweg niet voor elkaar om 2 tuners samen te laten werken.

Het werkt allemaal super met 1 tuner maar wanneer ik de andere tuner enable dan kan ik een opname starten maar niet op een andere zender kijken.

Momenteel heb ik nu 2 ingaande kabels gemaakt .. voor elke tuner 1 antenne kabel.
Moet er in Oscam nog wat aangepast worden als je van 2 tuners gebruik wil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Heb je meerdere DVB-C adapters? Ga dan naar de tab "Multiplexes", selecteer alle multiplexes en druk op de knop "Copy to other adapter", kies je andere adapter en druk op Copy. Herhaal dit voor al je adapters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olivierrap
Was het allemaal maar zo simpel... dit had ik al gedaan en heb ook de prio van de kaarten ingesteld.

Let niet op de cheapass connectoren maar hoe het nu aangesloten zit zou het toch moeten werken.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/15ysyeu.jpg

En nog een plaatje van de status in TVH

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2whnwyb.png

[ Voor 11% gewijzigd door olivierrap op 20-01-2014 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Ik weet niet wat voor tuners het zijn, maar weet je zeker dat dat een loop-uitgang is? Meestal als een insteekkaart 2 aansluitingen heeft is de ene voor radio en de andere voor TV. (of eentje digitaal en eentje analoog)

Als het wel een antenna loop is heb ik niks gezegd. :)

Die plastic connectortroep heb ik al eens eerder over gerant in dit topic geloof ik. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 20-01-2014 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Zo heb ik het ook en het werkt bij mij wel. Het kan dus wel werken. Ik gebruik momenteel overigens een recente build (3.9.359)

Op een DVB kaart zitten nooit een aparte TV en radio ingang btw. Da's uit de analoge tijd.

[ Voor 27% gewijzigd door martdj op 20-01-2014 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olivierrap
Het is een Technisat Cablestar HD 2 en als ik op de kaart kijk zie ik een in en out staat.

Maar als ik deze tuners nou gewoon los aansluit zou je denken dat het moet werken.
martdj schreef op maandag 20 januari 2014 @ 23:57:
Zo heb ik het ook en het werkt bij mij wel. Het kan dus wel werken. Ik gebruik momenteel overigens een recente build (3.9.359)

Op een DVB kaart zitten nooit een aparte TV en radio ingang btw. Da's uit de analoge tijd.
Ik gebruik momenteel HTS Tvheadend 3.4.27~gfbda802~precise zou het daar dan fout in gaan.

De bedoeling is om ook nog een DVB-S2 kaart in deze pc te zetten.

[ Voor 58% gewijzigd door olivierrap op 21-01-2014 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
martdj schreef op maandag 20 januari 2014 @ 23:57:
Het zou een hybrid kaart kunnen zijn. :)
olivierrap schreef op maandag 20 januari 2014 @ 23:58:
Het is een Technisat Cablestar HD 2 en als ik op de kaart kijk zie ik een in en out staat.

Maar als ik deze tuners nou gewoon los aansluit zou je denken dat het moet werken.
Okay, dat is dan uitgesloten. :P

Als je nu de coax in de andere kaart steekt dan zou net weer die tuner het moeten doen, is dat ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olivierrap
Het gekke is dat als ik beide kaarten enable er op allebei zo rond de 90% signaal opstaat.

Alle kabels heb ik nu al vervangen en op alle manieren aangesloten maar toch lukt het niet helemaal.

Zou het misschien aan de TVH versie liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Wat ik bedoel is, je hebt nu signaal op adapter0, als je de coax eruit trekt en in de andere kaart steekt (dus zonder loop), heb je dan signaal op adapter1?

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 21-01-2014 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
olivierrap schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 00:04:
Zou het misschien aan de TVH versie liggen?
De nieuwere versie van TVH configureert wel veel lekkerder voor 2 identieke tuners.
Er is een script om (een deel van) je huidige configuratie te upgraden naar de nieuwe.
Iets om aan te denken als je de nieuwe versie wilt gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olivierrap
RudolfR schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 07:51:
[...]

De nieuwere versie van TVH configureert wel veel lekkerder voor 2 identieke tuners.
Er is een script om (een deel van) je huidige configuratie te upgraden naar de nieuwe.
Iets om aan te denken als je de nieuwe versie wilt gaan proberen.
Werkt de Iphone/android app wel met de 3.9 versie?
Ik heb inderdaad 2 identieke kaarten in mijn systeem... ben benieuwd of dit beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
olivierrap schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:33:
[...]
Werkt de Iphone/android app wel met de 3.9 versie?
Ik heb inderdaad 2 identieke kaarten in mijn systeem... ben benieuwd of dit beter gaat.
Hier werkt het met TVHeadend van gister in ieder geval wel, zowel op iOS als Android. Transcoding werkt in ieder geval bij mij niet, maar dat komt omdat ik ffmpeg in plaats van de libav fork gebruik denk ik. De nieuwe tv html5 GUI is overigens wel leuk, had ik nooit eerder gezien (http://ip/tv.html).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
gibraltar schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:13:
[...]

Hier werkt het met TVHeadend van gister in ieder geval wel, zowel op iOS als Android. Transcoding werkt in ieder geval bij mij niet, maar dat komt omdat ik ffmpeg in plaats van de libav fork gebruik denk ik. De nieuwe tv html5 GUI is overigens wel leuk, had ik nooit eerder gezien (http://ip/tv.html).
Transcoding moet je zelf nog enablen toch? (Door iets aan te passen in de source code?)
Heb ik wel gepoogd, maar die binary geeft geen beeld in de WebUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olivierrap
Zijn er mensen die TVH ook met een schotel werkend hebben?
Ik ben zelf in het bezit van een Teevii dual tuner en een Multytenne triple lno schotel.(2aansluitingen)

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/e7axoy.png

Hoe kan ik TVH laten weten dat ik de LNB's voor astra 1,2,3 beschikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-09 12:39

mace

Sapere Aude

olivierrap schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:57:
Zijn er mensen die TVH ook met een schotel werkend hebben?
Ik ben zelf in het bezit van een Teevii dual tuner en een Multytenne triple lno schotel.(2aansluitingen)

[afbeelding]

Hoe kan ik TVH laten weten dat ik de LNB's voor astra 1,2,3 beschikbaar zijn?
Lees dit eens: https://tvheadend.org/boards/5/topics/758
Wellicht helpt het. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
Werkt hier prima.
Wat ik heb gedaan is gewoon 2 LNB's aanmaken in TVH op switchport 0 en 1. Vervolgens zet je alle muxes van Astra 1 op LNB 0 en alles van Astra 3 op LNB 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olivierrap
Hmmmm... wat doe ik fout dan...
Wat voor Disecq versie moet ik hem dan opzetten?

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2h4e3k1.png

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/fvk09s.png

[ Voor 41% gewijzigd door olivierrap op 25-01-2014 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
Dat hangt af van wat voor DiSEqC jij hebt lijkt me. Hier staat het op DisEqC 1.0 / 2.0.
Ik heb ook niet bijzonder veel verstand van het hele satelliet gebeuren, maar hier werkt het in ieder geval prima. Probeer het eens in te stellen zoals in de tweede reactie staat beschreven in het topic waar mace naar linkt.

Edit:
Lijkt weinig mis mee. Probeer eens alle vinkjes uit te zetten op idle scanning na.

[ Voor 12% gewijzigd door Snippo op 25-01-2014 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Voor het onwaarschijnlijke geval dat iemand er iets aan heeft, ik heb een scriptje dat een tvheadend opname automatisch kan uploaden naar een Humax interactieve ontvanger:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
#!/bin/bash

#This is the FTP servers host or IP address. 
HOST=192.168.1.50
#This is the FTP user that has access to the server. 
USER=HumaxFTP
#This is the password for the FTP user. 
PASS=pass

tvheadenddir="/home/hts/video" #enter your tvheadend dir here

while [ "$reqhost" != "UP" ]
do

if ping -c1 $HOST  &> /dev/null
 then
 echo "host is up!"
 reqhost="UP"
 else
 echo "host is down!"
 fi

sleep 600
done

filename="$(basename "$1")"

ftp -inv $HOST << EOF 

user $USER $PASS 
binary
put "$tvheadenddir""$filename" /media/drive1/Video/"$filename"
bye 
EOF

Dit plaats je in een bestand wat je bijvoorbeeld /usr/bin/humaxupload kan noemen. In tvheadend maak je dan een recording profile aan met als post-processor command: /usr/bin/humaxupload "%f"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Even 2 vragen die ik een paar weken terug stelde herhalen:

De HDHomerun wordt in dit topic de laatste tijd vaak aangeraden. Als je op de website van SiliconDust kijkt is dat ding echter al maanden out of stock. Mis ik iets?

Reden dat ik daar uberhaupt naar kijk, ik heb 2 PCI DVB-C kaarten in mijn huidige server hangen. Nu wil ik die server gaan upgraden. Er zijn nog wel moederborden met 2 PCI sloten te vinden, maar nu schijnt het wel zo te zijn dat die PCI sloten tegenwoordig via een bridge met de Southbridge verbonden zijn en dat dat niet overal even goed voor werkt. Iemand hier die DVB-C PCI kaarten in een Haswell moederbord heeft zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou, als ik nu van scratch iets moet opzetten voor DVB-C, gaan voor de Digital Devices kaarten/tuners. Via een mini PCI-e kaart kan je 4 uitbreidingskaarten aansluiten met dus in totaal 8 Tuners.

Als dat te veel is van het goede is ... dan zal ik gaan voor USB gebaseerde DVB-C tuners, op een goede hub geplugt.

PCI heeft zijn langste tijd gehad...met nieuwe hardware wordt het helemaal lastig. Dus verder in PCI kaarten investeren heeft dus volgens mij geen toekomst.

Nogmaals, dit is mijn beeld ... maar misschien kijk ik er anders tegen aan dan andere hierzo.

Hein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
RudolfR schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:43:
Transcoding moet je zelf nog enablen toch? (Door iets aan te passen in de source code?)
Heb ik wel gepoogd, maar die binary geeft geen beeld in de WebUI.
Vanuit git gecompiled, met --enable-libav en dan nog wat gesleutel. Werkt niet echt lekker nog, hopelijk stappen ze binnenkort over op een wat recentere versie van de API van libav.
martdj schreef op maandag 27 januari 2014 @ 09:41:
Even 2 vragen die ik een paar weken terug stelde herhalen:

De HDHomerun wordt in dit topic de laatste tijd vaak aangeraden. Als je op de website van SiliconDust kijkt is dat ding echter al maanden out of stock. Mis ik iets?
De HDHomerun HDHR3-4DC is toch in stock? Ik ben wel nieuwsgierig hoe goed die werken. Heeft iemand die al gekocht en getest? Mijn single tuner setup begint al een beetje krap te worden. Wat betreft USB receivers is het erg karig op dit moment. Je zou naar de sticks van Sundtek kunnen kijken. De hardware van de Digital Devices kaarten is in ieder geval uitstekend, drivers moet je even wat energie in steken volgens mij. Ik heb een USB stick van PCTV (de 510e). Die werkt prima, maar die kun je helaas nergens meer krijgen. Over de PCTV 521e weet niemand nog te vertellen of ze onder Linux werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
gibraltar schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 08:00:
[...]
De HDHomerun HDHR3-4DC is toch in stock? Ik ben wel nieuwsgierig hoe goed die werken. Heeft iemand die al gekocht en getest?
Alleen is dat niet degene die je wilt. Voor de meeste mensen is 4 tuners zwaar overkill. De interessante versie is de HDHR3-EU met 2 tuners. Die was ook een stuk goedkoper, maar dus al heel lang out of stock.

Beetje offtopic, maar... als je glasvezel neemt. Kun je dan je hele tv setup sowieso de deur uit kieperen of zijn er ook nog aanbieders op glasvezel die alles op DVB/C aanbieden, danwel een IPTV setup die door TVHeadend gedecodeerd kan worden?

[ Voor 21% gewijzigd door martdj op 28-01-2014 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 19:38:
Ik zou, als ik nu van scratch iets moet opzetten voor DVB-C, gaan voor de Digital Devices kaarten/tuners. Via een mini PCI-e kaart kan je 4 uitbreidingskaarten aansluiten met dus in totaal 8 Tuners.

Als dat te veel is van het goede is ... dan zal ik gaan voor USB gebaseerde DVB-C tuners, op een goede hub geplugt.

PCI heeft zijn langste tijd gehad...met nieuwe hardware wordt het helemaal lastig. Dus verder in PCI kaarten investeren heeft dus volgens mij geen toekomst.

Nogmaals, dit is mijn beeld ... maar misschien kijk ik er anders tegen aan dan andere hierzo.

Hein
Inderdaad, ook met PCI-express zou ik voorzichtig zijn. Als je in de toekomst iets simpels als server wil gebruiken (bijvoorbeeld iets wat ARM-based is of een Intel NUC-achtig iets) dan heb je helemaal geen PCIe.

Dus tenzij je meer dan 3-4 tuners nodig hebt: USB. De USB-hub zou ik overigens afraden, dat heb ik nog nooit fatsoenlijk aan de praat gekregen. Op een of andere manier kunnen hubs nooit genoeg power leveren.
martdj schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:19:
Beetje offtopic, maar... als je glasvezel neemt. Kun je dan je hele tv setup sowieso de deur uit kieperen of zijn er ook nog aanbieders op glasvezel die alles op DVB/C aanbieden, danwel een IPTV setup die door TVHeadend gedecodeerd kan worden?
Niet-KPN gebaseerde aanbieders gebruiken normaal DVB-C afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 09:11
Gebruikt er hier iemand een FireDTV met TVHeadend, ik krijg vaak foutmeldingen zoals Too many open files? De kanalen doen het wel perfect met mijn 2e tuner (een Technisat). Volgens de maker zou dit opgelost moeten zijn maar versie 3.9 geeft nog steeds dezelfde foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
Beste Allen,
Ik krijg in xbmc, No Access voor gecodeerde digitenne kanalen.
In Oscam zie ik o.a.

2014/02/10 0:25:01 9EB68D0 c user1 (0B00&000000/0015/47:A905): invalid (0 ms) (of 0 avail 0) (invalid SID)
2014/02/10 0:27:11 9EB68D0 c user1 (0B00&000000/0017/47:06F6): invalid (0 ms) (of 0 avail 0) (invalid SID)
2014/02/10 0:27:15 9EB68D0 c user1 (0B00&000000/001B/47:C377): invalid (0 ms) (of 0 avail 0) (invalid SID)
2014/02/10 0:27:19 9EB68D0 c user1 (0B00&000000/001B/47:C377): invalid (0 ms) (of 0 avail 0) (invalid SID)
2014/02/10 0:27:28 9EB68D0 c user1 (0B00&000000/0017/47:BE13): invalid (0 ms) (of 0 avail 0) (invalid SID)
2014/02/10 0:27:31 9EB68D0 c user1 (0B00&000000/0017/47:1CC4): invalid (0 ms) (of 0 avail 0) (invalid SID)

En OSCAM status geeft;

Kill c 2 user1 ON ON 127.0.0.1 33190 newcamd (Tvheadend) 10.02.14 00:11:50 00:18:10 0B00:0017 00:00:01 OK

Wat gaat hier toch fout?

[ Voor 18% gewijzigd door menn0 op 10-02-2014 03:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJJo14
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 11:41
Wat gaat hier toch fout?
Wat zijn je rechten voor de "user1" in oscam?

en heb jij deze file's in gevuld? oscam.services of oscam.srvid zo ja hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
Het gaat eindelijk goed, ik kwam er later achter dat er 3 guides waren van een medetweaker. uiteindelijk de waarden uit 2013 gebruikt. Ik moet wel zeggen deze kaart had nooit in een kpn apparaat gezeten en het activerne heeft ie dus gedaan terwijl ik lag te slapen :) Nu werkt alles, behalve sommige kanalen (TLC en BBC1) kraken hebben jitter en artifacts.... zou ik kanalen kunnen fijn-tunen of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJJo14
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 11:41
menn0 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:42:
Nu werkt alles, behalve sommige kanalen (TLC en BBC1) kraken hebben jitter en artifacts.... zou ik kanalen kunnen fijn-tunen of iets?
Ik heb ook veel problemen ga had me bereik, nog steeds eigenlijk wel.

Maar het is beter geworden toen ik de frequenties handmatig had ingevoerd. http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html Neem dan voor al ook de C/R en Gard interval over.

NTS2 Bouquet 3 en NTS3 Bouquet 4 hebben een S/R van 2/3 die hebben een betere signaal ruis verhouding nodig. Deze hebben een bitrate van 20 mb/s (de andere hebben 15 mb/s), zullen daardoor ook moeilijker te ontvangen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
DJJo14 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:19:
[...]

Ik heb ook veel problemen ga had me bereik, nog steeds eigenlijk wel.

Maar het is beter geworden toen ik de frequenties handmatig had ingevoerd. http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html Neem dan voor al ook de C/R en Gard interval over.

NTS2 Bouquet 3 en NTS3 Bouquet 4 hebben een S/R van 2/3 die hebben een betere signaal ruis verhouding nodig. Deze hebben een bitrate van 20 mb/s (de andere hebben 15 mb/s), zullen daardoor ook moeilijker te ontvangen zijn.
FEC Hi, en Fec Lo zijn dan de C/R waarden? Moet ik voor beiden 2/3 invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debian23
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik vroeg me af of iemand dit al met TV Headend werkend had gekregen gezien het een goedkope oplossing is.
Ik wou deze DVB-c tuner gebruiken (er lijken hier linux drivers te zijn?) I.c.m. de ongecodeerde signalen die UPC hier aanbied.
Iemand ervaringen hiermee? Zou dit kunnen werken?

[ Voor 17% gewijzigd door Debian23 op 12-02-2014 22:10 ]

• gibraltar
Debian23 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 22:10:
Iemand ervaringen hiermee? Zou dit kunnen werken?
Die USB stick staat bekend om zijn enorm slechte Windows drivers. Onder Linux heb je op dit moment in ieder geval geen werkende driver, en al helemaal niet om QAM256 volledig te ontvangen (je moet een PID filter hebben op de Realtek chip). En nu zijn er zelfs mensen die, met de allerlaatste drivers, geen werkende opstelling hebben. Maar dat is ook allemaal na te lezen op de pagina's die je linkt.

• olivierrap
Na een hele hoop frustratie's en gevloek werkt TVH nu met mijn Technisat DVB-c tuner naar behoren.
Het opnemen gaat super en zelfs de HD zenders worden goed weergegeven.

Ik heb alleen toch nog wat kleine issue's aangezien ik een identieke tuner heb liggen die ik ook in dezelfde machine wil gaan gebruiken.
De adapters worden bij door TVH gezien als adapt0 en adapt1 maar wanneer de extra tuner erin zit krijg ik geen beeld meer.

In XBMC krijg ik meldingen dat hij niks kan weergeven. Wanneer de kaart uit de kast is(hij is uit de kast gekomen ;D) dan werkt alles weer naar behoren. Ik heb hier nu al zoveel tijd in gestoken dat de ideeën een beetje opraken.

Het andere probleem wat ik ondervind is met een schotel. Ik heb een Teevii s480 dual DVBS2 tuner en Technisat triple multytenne. Met geen mogelijkheid lukt het me om er iets van beeld uit te toveren.

Zijn er mensen met een dergelijke settup? hieronder een plaatje van wat ik nu al heb.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/xoqo1e.jpg

En nog een plaatje van de settings.. Iemand de gouden tip 8)7 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2qnnqxe.png

[ Voor 6% gewijzigd door olivierrap op 14-02-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:08

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik heb alleen toch nog wat kleine issue's aangezien ik een identieke tuner heb liggen die ik ook in dezelfde machine wil gaan gebruiken.
De adapters worden bij door TVH gezien als adapt0 en adapt1 maar wanneer de extra tuner erin zit krijg ik geen beeld meer.
Volgens mij - maar ik kan het verkeerd hebben - is het mogelijk dat de tuners omgedraaid worden. Dus moet je hem apart enablen en weer koppelen aan het goede netwerk.
Het andere probleem wat ik ondervind is met een schotel. Ik heb een Teevii s480 dual DVBS2 tuner en Technisat triple multytenne. Met geen mogelijkheid lukt het me om er iets van beeld uit te toveren.
Wat bedoel je precies? Kan je uberhaupt een handmatige mux toevoegen en scant hij dit? Of krijgt hij geen lock/signal tijdens het scannen? Voor dat laatste moet je de firmware dvb-usb-s660.fw in /lib/firmware plaatsen geloof ik (voor meer informatie: http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/TeVii_S480) want zonder die firmware zal ie niks vinden.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Pagina: 1 ... 14 ... 30 Laatste