Toon posts:

[TV Headend] Het grote TV Headend topic

Pagina: 1 ... 13 ... 30 Laatste
Acties:

Verwijderd

-Ik heb een Anysee E30 Combo, deze wordt meteen herkend door TVHeadend en het laden van firmwar is hier geloof ik niet voor nodig?

-Wat doet zo'n attenuator?

-PC is geaard. Er is geen verbinding tussen de aarde van de PC en de TV kabel

-Verder zijn er geen apparaten aangesloten op de kabel.

Verder lees ik op de TVHeadend wiki een stuk over de Anysee E30C:
Unfortunately, the DVB-C tuners/demodulators (Philips TDA10023) of at least these combo devices suffer for most of the time from jittery reception – i.e. artifacts and choppy sound throughout recordings despite having good signal strength

Dit komt precies overeen met de problemen die ik heb en TVHeadend geeft ook de Philips TDA10023 weer. Wellicht dat ik een andere USB tuner moet proberen? Wie heeft er nog aanbevelingen?

• Durandal
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 13:18
Ik kan de HDHomerun aanbevelen. Werkt prima en kost je ook geen USB slot.

Verwijderd

Ik heb inmiddels een Quatrostick 510e besteld. Ben eens benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
Mijn EPG data komt al een paar dagen niet meer binnen (UPC, HDHomerun), en daarvoor werkte het prima. Ik heb TVH op over-the-air EIT:DVB grabber staan, maar geen updates.

Ik heb wel mijn server fysiek verplaatst en een andere kabel aangesloten. Met de hand opnemen gaat echter prima, en signaalkwaliteit is goed.

Enig idee?

Verwijderd

Ik heb een qnap met hdhomerun draaien en TVHeadend. Ik heb er een anysee E30 bij voor de encryptie en ook oscam draaien. Alleen als ik lsusb intik zie ik op Bus 009 Device 002 een AMT Anysee E30 USB 2.0 DVB-T Receiver staan.
Weet iemand een manier om deze op DVB-C te zetten. Ik heb het idee dat ik daarom geen gecodeerde stations kan bekijken.

• Durandal
Mijn EPG komt inmiddels weer binnen. Server resetten of Idle Scanning aanzetten; een van de twee was de oplossing.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 03:39
Dat zal het resetten zijn geweest, idle scanning is niet nodig voor de EPG. Kost alleen maar energie..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
De EPG zit als metadata in de muxes, dus moet de tuner toch af en toe op een mux gericht staan. Gaat dat periodiek of zo? Is me nog niet opgevallen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Dat gaat periodiek ja, ik heb er een tijdje terug over gelezen en een developer gaf aan dat idle scanning alleen nodig was voor metingen van signaalkwaliteit ofzo.. En specifiek niet voor de EPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
Cool, dan blijft hij uit staan. Ben ik toch benieuwd waarom de server gereset moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 18:01
Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 18:28:
Ik heb een qnap met hdhomerun draaien en TVHeadend. Ik heb er een anysee E30 bij voor de encryptie en ook oscam draaien. Alleen als ik lsusb intik zie ik op Bus 009 Device 002 een AMT Anysee E30 USB 2.0 DVB-T Receiver staan.
Weet iemand een manier om deze op DVB-C te zetten. Ik heb het idee dat ik daarom geen gecodeerde stations kan bekijken.
Dat doet mijn Synology Nas ook, maar in TVHeadend kan ik de adapter Philips TDA10023 kiezen voor DVB-C, en een andere adapter (ben de naam kwijt) voor DVB-T. De Anysee presenteert zich in TvHeadend (bij mij) als twee adapters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eindelijk alles naar behoren werken :) Ziggo HD in combinatie met TV Headend, Oscam en Openelec/XBMC.

Voor de mensen die er over na denken om TV Headend te virtualiseren: begin er niet aan, als je geen VT-d hebt. Zowel de Smargo als een DVB-C adapter zijn moeilijk door te geven aan je VM behalve als je de complete USB controller doorgeeft (VT-d). Uiteindelijk werkte de Smargo helemaal niet, en de PCTV Quatrostick 510e werkte wel maar zorgde er voor dat TV Headend keer op keer crashte.

Dus voor mensen die zoeken naar een goedkope (redelijke) out-of-the-box oplossing:
-HTPC met Openelec
-Oscam (zit in Openelec als add-on)
-TVHeadend (zit in Openelec als add-on)
-Smargo
-PCTV Quatrostick 510e

Deze set-up werkt zonder gekke fratsen uit te hoeven halen en hoeft alleen maar geconfigureerd te worden (oscam/tvheadend/openelec).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
Waar draai je XBMC op?

Verwijderd

Ik draai Openelec op een Zotac ZBOX ID36 maar je kunt dit feitelijk overal op draaien.

• ronald75
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 10:57
Ik heb nu de volgende config:

Anysee E30 met werkende digitenne kaart -> Synology DS110+ -> TVHeadEnd.

Ik heb diverse XBMC clients: Windows en Android phones/tablets, werkt prima ... voor de FTA zenders.

Hoe krijg ik de betaalde zenders aan de praat? oscam met een usb cardreader in de Synology?

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09 16:04
Ronald1975 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:11:
Ik heb nu de volgende config:

Anysee E30 met werkende digitenne kaart -> Synology DS110+ -> TVHeadEnd.

Ik heb diverse XBMC clients: Windows en Android phones/tablets, werkt prima ... voor de FTA zenders.

Hoe krijg ik de betaalde zenders aan de praat? oscam met een usb cardreader in de Synology?
Zo doe ik het wel althans en heb alle zenders incl de betaalde.

• ronald75
Ben benieuwd welke instelling(en) je hebt in TVHeadEnd. Heb je iets moeten aanpassen bij Configuration - CSA?

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Is TVHGuide de enige app die de hts-streams kan weergeven op Android?

Ik vind het niet zo'n handig programma om gewoon een beetje te zappen op mijn telefoon of tablet. Je moet altijd eerst uit een lijst (niet op volgorde) de zender kiezen, die geeft dan de programma's door en moet je nog weer los op een knopje drukken om een stream te kijken. Een volgende zender is dan vijf knoppen verder.

Is er geen handiger programma?
Google helpt nog niet echt. :s Verder werkt tvheadend echt prima; via XBMC kijk ik er met veel plezier naar!

• Mentalist

• Durandal
Even controleren: UPC gecodeerde zenders met Oscam is niet mogelijk vanwege de UPC encryptie methode, correct?

• Mentalist
Correct.

Tenminste, afaik, misschien dat er ondertussen iemand een oplossing heeft, maar ik dacht dat het probleem was dat je bij UPC een persoonlijke boxkey hebt. Je eigen smartcard werkt geloof ik niet eens in de box van de buren. En bij mijn weten is er dus geen manier om die boxkey uit te lezen.

Maar als ik het fout heb dan hoor ik het wel. :P

[ Voor 95% gewijzigd door Mentalist op 28-09-2013 13:39 ]

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09 16:04
Ronald1975 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:30:
Ben benieuwd welke instelling(en) je hebt in TVHeadEnd. Heb je iets moeten aanpassen bij Configuration - CSA?
Let niet op de install guide maar filter zelf even op de settings in dit document wat ik in verleden eens samengevoegd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaisersoze
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-08 16:41
Hi Guys,

Vandaag ben ik aan de slag geweest met een nieuwe setup. Ik heb voorheen altijd satelliet gekeken maar ga nu om naar Ziggo. Ik heb de volgden setup geconfigureerd:

- Server: Ubuntu met Technisat Cablestar PCI kaart
- TVHeadend
- Phoenix card reader met Ziggo kaart
- Oscam server
- Client: Raspberry Pi met Openelec/XBMC

Proof of concept is half gelukt. Ik heb alle kanalen gevonden, en de plugin in XBMC werkt. Probleem is dat ik op de SD zenders alleen geluid en geen beeld heb. De (meeste) HD zender geven wel beeld en geluid. Kan iemand aangeven of ik extra codecs moet installeren om op alle kanalen beeld te krijgen? Is het een bekend probleem?

Wellicht is dit meer een XBMC issue dan TVHeadend maar omdat die twee volgens mij veel samen genoemd worden in dit topic leek mij dit de juiste plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SD zenders worden in mpeg2 ge-encodeert .... en de HD kanalen zijn in mpeg4 ge-encodeert. De raspberry pi kan die laatste out-of-the-box met hardware versnelling decoderen. Voor mpeg2 zou een licentie voor je raspberry pi kunnen helpen ...... maar zeker weten doe ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaisersoze
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-08 16:41
Ja zoiets dacht ik al ... thanks. Iemand ervaring hiermee?

EDIT: Ah volgens mij al gevonden. (http://www.raspberrypi.com/mpeg-2-license-key/), Schappelijke prijs ook :)

[ Voor 49% gewijzigd door kaisersoze op 29-09-2013 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhvis
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:29
kaisersoze schreef op zondag 29 september 2013 @ 00:20:
Ja zoiets dacht ik al ... thanks. Iemand ervaring hiermee?

EDIT: Ah volgens mij al gevonden. (http://www.raspberrypi.com/mpeg-2-license-key/), Schappelijke prijs ook :)
Vind ik toch wel gek, ik heb zelf ook een Raspberry Pi met TVHeadend maar ik heb dit probleem niet, ik kan wel gewoon SD-kanalen bekijken. Het verschil is wel dat ik geen OpenELEC gebruik, ik gebruik em alleen als server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Je geeft zelf het antwoord dus al? Je gebruikt de Pi alleen als server, dus die decodeert alleen het signaal, hij speelt de videostream toch niet zelf af?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald75
Het is mij inmiddels gelukt de gecodeerde zenders ook in de zenderlijst te krijgen (Synology, Anysee E30, TV Headend). Dit was een kwestie van aanvinken, opslaan en wachten. XBMC pakte de nieuwe zenderlijst gelijk op. FTA zenders: still no problem.

RTL4 (ea.) dan krijg ik de melding: "Tvheadend HTSP Client - No descrambler".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Ik heb een vreemd probleempje wat lijkt op dat van Durandal hier ergens boven: Ik heb geen info meer in mijn EPG. Server resetten wilde voor mij helaas niet helpen. XBMC wil geen Live TV meer spelen. Als ik de link die in de TVHeadend web interface staat bij "Play" knip en plak in VLC Player en even mijn usernaam/wachtwoord opgeef werkt het echter wel.
XBMC klaagt "No Service Assigned to Channel". TVHeadend klaagt dan op dat moment met: subscription: No transponder available for subscription "192.168.7.43 [ Martdj | XBMC Media Center ]" to channel "Nederland 1"

Ik gebruik het xmltv script van Rigolo om de EPG op te halen, maar ik weet niet of dat er in dit geval mee te maken heeft. Huidige TVHeadend versie is de GIT versie van afgelopen vrijdag, maar ook een oudere van een tijd geleden toen alles wel werkte bood geen soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-09 12:40
Aangezien ik mijn Anysee N7 de deur uit ga doen (interesse?) en een nieuwe HTPC heb samengesteld wil ik daar ook tvheadend op gaan draaien icm XBMC.

Dit moet een USB oplossing zijn aangezien ik geen PCI kaart in mn kast kwijt kan.

Nu lees ik dat ik een Smargo cardreader nodig heb en een USB DVB-C ontvanger die compatible is met TVheadend en/of OpenElec (wat ik wil draaien). Ik wil zeker ook de HD kanalen kunnen bekijken (via Ziggo kabel)

De Smargo reader lijkt echter overal uitverkocht en ook qua DVB-C ontvanger is het me niet helemaal duidelijk welke ondersteund worden. De wiki pagina op de TVheadend site lijkt wat outdated,

Iemand een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
martdj schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:53:
Ik heb een vreemd probleempje wat lijkt op dat van Durandal hier ergens boven: Ik heb geen info meer in mijn EPG. Server resetten wilde voor mij helaas niet helpen. XBMC wil geen Live TV meer spelen. Als ik de link die in de TVHeadend web interface staat bij "Play" knip en plak in VLC Player en even mijn usernaam/wachtwoord opgeef werkt het echter wel.
XBMC klaagt "No Service Assigned to Channel". TVHeadend klaagt dan op dat moment met: subscription: No transponder available for subscription "192.168.7.43 [ Martdj | XBMC Media Center ]" to channel "Nederland 1"

Ik gebruik het xmltv script van Rigolo om de EPG op te halen, maar ik weet niet of dat er in dit geval mee te maken heeft. Huidige TVHeadend versie is de GIT versie van afgelopen vrijdag, maar ook een oudere van een tijd geleden toen alles wel werkte bood geen soelaas.
Welk xmltv script gebruik je eigenlijk?
Volgens mij heb je er geen nodig bij digitale tv omdat de EPG uit de mux metadata wordt gehengeld.
kouk schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:24:
Dit moet een USB oplossing zijn aangezien ik geen PCI kaart in mn kast kwijt kan.
Nee hoor, niet noodzakelijk.
Iemand een suggestie ?
Ja, dit: productreview: Silicondust HDHomeRun HDHR3-EU - DVB-T/C combi review door Durandal

[ Voor 17% gewijzigd door Durandal op 08-10-2013 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
Die ken ik idd, ook een optie. Maar ik blijf een cardreader nodig hebben en de Smargo is overal uitverkocht, misschien op e-bay maar daar zit ook een hoop rommel tussen. Is daar een alternatief voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald75
schumi2004 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 13:49:
[...]

Let niet op de install guide maar filter zelf even op de settings in dit document wat ik in verleden eens samengevoegd heb.
OK; dank; als ik het goed gebruik gebruik je dus oscam icm. tvheadend? En je Digitenne kaart zit "gewoon" in de Anysee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
kouk schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:32:
[...]

Die ken ik idd, ook een optie. Maar ik blijf een cardreader nodig hebben en de Smargo is overal uitverkocht, misschien op e-bay maar daar zit ook een hoop rommel tussen. Is daar een alternatief voor ?
Gewoon een RS232 Phoenix kaartlezer?

TBS3101 2 Crystal Card Reader with Phoenix/Smartmouse mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik mijn Anysee N7 de deur uit ga doen (interesse?) en een nieuwe HTPC heb samengesteld wil ik daar ook tvheadend op gaan draaien icm XBMC.

Nu lees ik dat ik een Smargo cardreader nodig heb en een USB DVB-C ontvanger die compatible is met TVheadend en/of OpenElec (wat ik wil draaien). Ik wil zeker ook de HD kanalen kunnen bekijken (via Ziggo kabel)

De Smargo reader lijkt echter overal uitverkocht en ook qua DVB-C ontvanger is het me niet helemaal duidelijk welke ondersteund worden. De wiki pagina op de TVheadend site lijkt wat outdated,

Iemand een suggestie ?
Kijk eens even iets naar boven naar mijn post van 23 september :)

De quattrostick is op genoeg plekken te koop en de smargo is ook wel te vinden. Verder draait het, op wat configureerwerk na, out of the box samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJJo14
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 11:41
Nu ik les dat dab(+) in nederland beschikbaar word wil ik graag gaan kijken of tvheadend dat ook aan kan?
Ontvangers heb ik er al wel voor gevonden, maar ondersteunt tvheadend het ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:57:
[...]

Kijk eens even iets naar boven naar mijn post van 23 september :)

De quattrostick is op genoeg plekken te koop en de smargo is ook wel te vinden. Verder draait het, op wat configureerwerk na, out of the box samen.
Heeft die quattrostick ook HD ontvangst ? Kan het zo niet vinden. En ook geen dubbele tuner.. moet ik er 2 kopen. Denk dat het toch een HDhomerun gaat worden als vervanging van de N7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhvis
kouk schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:02:
[...]

Heeft die quattrostick ook HD ontvangst ? Kan het zo niet vinden. En ook geen dubbele tuner.. moet ik er 2 kopen. Denk dat het toch een HDhomerun gaat worden als vervanging van de N7.
Ja, deze heeft ook HD-ontvangst (ik heb em zelf).
Hij heeft geen dubbele tuner (maar zijn er überhaupt wel sticks met een dubbele tuner?).

[ Voor 0% gewijzigd door mhvis op 14-10-2013 14:45 . Reden: ja die zijn er inderdaad :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-09 12:08
kouk schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:02:
[...]
Heeft die quattrostick ook HD ontvangst?
Ik heb een PCTV 510e en die ontvangt prima HD kanalen in QAM256. Je moet wel een recente kernel hebben omdat de drivers redelijk nieuw zijn. De firmware voor de stick kun je downloaden met dvb_get_firmware, dat staat ook op de linuxtv wiki.

Wil je die problemen niet, en wel een dubbele tuner, dan kun je beter die HDHomerun kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Durandal schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 03:22:
[...]

Welk xmltv script gebruik je eigenlijk?
Volgens mij heb je er geen nodig bij digitale tv omdat de EPG uit de mux metadata wordt gehengeld.
[...]
Die ene uit de beginpost van dit topic. Ik kan me herinneren dat de EPG data uit de mux metadata maar iets van 3 dagen was. Geen idee of dat nog zo is. Met dat xml script kun je zorgen dat ie een week vooruit kan.

Ik heb mijn probleem uiteindelijk opgelost door mijn hele /home/.hts/tvheadend directory weg te gooien en tv headend weer te starten. Uiteindelijk valt het wel mee qua tijd om alles opnieuw in te stellen en nu werkt de boel tenminste weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 20:04

RMX

Ik ga ook me verdiepen in Ubuntu + TvHeadend + XBMC + Oscam + HDHomeRun.
Echter nu moet ik een cardreader bestellen. Ik las hier over de Smargo.
Nu zie ik op de site 2 verschillende versie's staan;
http://www.dvbshop.net/Ar...artenlesegerAt-Programmer
http://www.dvbshop.net/Ar...tenlesegerAt-Programmer_1

Welke kan ik het beste nemen? Of beter gezegd wie heeft werkende ervaring met Ubuntu + een USB card reader? Budget maakt niet uit, als het maar stabiel is!
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
RMX schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:09:
Welke kan ik het beste nemen? Of beter gezegd wie heeft werkende ervaring met Ubuntu + een USB card reader? Budget maakt niet uit, als het maar stabiel is!
Alvast bedankt!
De blauwe is de oude versie, de zwarte de nieuwe versie. Beide werken overigens. De oude blauwe variant kun je ook 'upgraden' met een andere firmware, de zwarte nieuwe stick heeft (nog) geen update tools of firmware. Beide kennen het probleem dat de firmware zelf niet openbaar is, en bij problemen kun je dus geen kant op. Niet dat die problemen veel voorkomen, veel mensen hebben die stick gekocht. Let wel dat er veel namaak op de markt is, en er voorheen leveringsproblemen waren. De oplossing is ook wat duurder dan het alternatief.

Dat alternatief is een USB naar smartcard 'converter' (Phoenix of Smartmouse reader). Dat is dus een heel simpel stukje electronica, en daar zit voor de rest niets aan software tussen. Die kun je bijvoorbeeld hier kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

Bedankt voor je reactie! In principe maakt het dus niet veel uit. De Smargo schept meer vertrouwen bij mij, weet niet waarom. Of wat raden jullie aan i.c.m Ziggo en Ubuntu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik had zelf Ubuntu 12.10 64-bit + TVHeadend + USB Smargo + Oscam. Ik kan dat zeker aanraden.
Heb nu geen Ziggo meer maar OnsBrabantNet. OBN heeft geen encryptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

Top! Hoor het liever van een Tweaker dat die USB Smargo werkt. Ik heb ook dezelfde setup straks dus bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

Nicap

Tsssk....

Wat is eigenlijk het sudo password voor de user hts? Kan het echt nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
uit mijn hoofd (dus ik kan het mis hebben):
acc=hts
psw=hts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Durandal schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 02:54:
uit mijn hoofd (dus ik kan het mis hebben):
acc=hts
psw=hts
Die opties had ik al geprobeerd, maar helaas.
Vreemd dat het nergens te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 17:03
Op mijn Ubuntu 12.04.1 is de user hts geen lid van de admin of sudo groepen.
Ik heb het ook nog nooit nodig gehad, waarom stel je niet gewoon zelf een wachtwoord in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJJo14
Nicap schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:13:
[...]

Die opties had ik al geprobeerd, maar helaas.
Vreemd dat het nergens te vinden is.
wachtwoord kan ik niet vinden maar
sudo -u hts <commando>
werkt wel en hoef geen wachtwoord intevullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhvis
Gebruiker 'hts' heeft geen wachtwoord, daarom kun je daar ook niet mee inloggen. Maar het is ook niet de bedoeling dat je dat doet of dat je de gebruiker een wachtwoord geeft.

Zeer waarschijnlijk is er een andere oplossing voor hetgene wat je wilt doen. Wat wil je doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het al eerder gevraagd is maar ik kon het niet zo snel terugvinden, ik gebruik tvheadend al jaren na volle tevredenheid maar ik mis vanuit vroeger alleen "mythcommflag" zijn er plannen om soortgelijke functie ook in tvheadend te stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

mhvis schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 21:33:
Gebruiker 'hts' heeft geen wachtwoord, daarom kun je daar ook niet mee inloggen. Maar het is ook niet de bedoeling dat je dat doet of dat je de gebruiker een wachtwoord geeft.

Zeer waarschijnlijk is er een andere oplossing voor hetgene wat je wilt doen. Wat wil je doen?
Ik had config files aangemaakt aan de hand van een m3u lijst. Deze wilde ik kopieren naar de juiste map, maar ik moest een wachtwoord invullen van user hts.

Maar ik heb het al anders opgelost, namelijk handmatig de zenders ingevuld. Kostte wat tijd, maar zoveel waren het er niet. Kijk toch niet naar de exotische zenders die er allemaal in staan.

Wat ik wel vreemd vindt is dat ik op m'n android telefoon met de app TVHGuide wel dezenders kan bekijken van buiten m'n lokale netwerk, maar niet via de tvheadend webgui zelf. Ik krijg dan geen beeld.

Ik heb als acces control gewoon 0.0.0.0/0 met een wachtwoord en alles aangevinkt.
Vul ik overigens bij een standalone vlc de netwerkstream in dan lukt het weer wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Nicap op 23-10-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhvis
Nicap schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:09:
[...]

Ik had config files aangemaakt aan de hand van een m3u lijst. Deze wilde ik kopieren naar de juiste map, maar ik moest een wachtwoord invullen van user hts.
De config-directory van Tvheadend is van de gebruiker 'hts', andere gebruikers hebben geen recht om daar dingen aan te passen. Omdat die gebruiker geen wachtwoord heeft kun je dus niet rechtstreeks iets kopiëren. Om dat toch te doen heb je admin-rechten nodig. Hoe dat zit in de user interface weet ik niet, maar in de terminal is het gewoon een kwestie van:
code:
1
2
3
4
5
sudo service tvheadend stop
sudo cp <nieuw configbestand> <gewenste plaats (/home/hts/.hts/tvheadend oid)> (cp = kopiëren)
sudo chown hts:hts <plaats van configbestand (/home/hts/.hts/tvheadend oid)> (gebruiker van het bestand veranderen naar 'hts')
sudo chmod 755 <plaats van configbestand (/home/hts/.hts/tvheadend oid)> (permissies van het bestand goedzetten)
sudo service tvheadend start
Wat ik wel vreemd vindt is dat ik op m'n android telefoon met de app TVHGuide wel dezenders kan bekijken van buiten m'n lokale netwerk, maar niet via de tvheadend webgui zelf. Ik krijg dan geen beeld.

Ik heb als acces control gewoon 0.0.0.0/0 met een wachtwoord en alles aangevinkt.
Vul ik overigens bij een standalone vlc de netwerkstream in dan lukt het weer wel.
Dat is wel gek inderdaad, zou wel moeten werken. Ik heb zelf wel ervaren dat het kijken van zenders m.b.v. XBMC veel beter gaat dan met VLC of WMP, maar heb geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:29
mhvis schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:45:
Hey, ik wilde even kort mijn ervaringen kwijt over Tvheadend op de Raspberry Pi (i.c.m. de PCTV QuatroStick 510e).

Ik ben er zeer blij mee! Had 1 probleem tijdens de installatie dat ie geen services wilde vinden, maar W3ird_N3rd hielp mij in de juiste richting, ik miste namelijk nog de firmware van de QuatroStick (instructies vindbaar op deze pagina, geldt ook voor de 510e: http://linuxtv.org/wiki/i...ems_QuatroStick-nano_520e). Ook een update gedaan van de firmware van de RPi ('sudo rpi-update'), bleek in mijn geval ook belangrijk!

Streams werken uiteindelijk heel goed, in mooie kwaliteit!
De web-interface van Tvheadend vind ik wat minder, het is o.a. vrij lastig om een programma te zoeken. De VLC-plugin die de webinterface gebruikt werkt niet (althans niet bij mij, 3 browsers getest), dus moet ik eigenlijk een playlist van streams maken om het een beetje 'redelijk' te kunnen bekijken. Maar toen XBMC geprobeerd, en wat een verschil. Live-TV met XBMC werkt echt fantastisch. Programma's timen, EPG aflezen e.d. gaat allemaal ontzettend goed via XBMC. Voor een ware TV-ervaring zul je dit dus wel naast de server moeten gebruiken.

edit: de VLC-plugin werkt nu wel :D, ik heb alleen geen idee wat het probleem heeft opgelost
Waar draai jij TVheadend onder? Openelec? Want dan heb ik geen sudo rpi-update.
Bij mij werkt de 510e namelijk nog niet. Ik draai nu op een Raspberry Pi OpenElec met TVheadend. Ik heb het desbetreffende bestand gedownload en via een ubuntu systeem gekopieerd naar /lib/firmware (kreeg geen toegang tot die map via de SSH, nu SD kaartje in een ubuntu pc gestoken).

Ik heb TV via Caiway, waarbij de kanalen vrij beschikbaar zijn. Ik heb bij de instellingen via de webpagina toegevoegd (308000KHz, 6900 KS/s, 64 QAM). Die instellingen werken prima met mijn TV, maar TVheadend vind geen enkele service.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe? Ik heb dus het bestand in /lib/firmware staan, maar ik heb geen idee hoe ik OpenElec nu update. Ook lees ik wat over V4L drivers? Kan iemand opheldering geven wat ik precies moet doen om kanalen te kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
Bij mij (op de Pi) kan ik OpenElec updaten via het OPenElec systeem menu in de XBMC interface. Of ik kan hem op automatische updates zetten. Beide wordt gewoon over internet geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
Durandal schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:56:
Bij mij (op de Pi) kan ik OpenElec updaten via het OPenElec systeem menu in de XBMC interface. Of ik kan hem op automatische updates zetten. Beide wordt gewoon over internet geupdate.
Ja dat kan ik ook, maar update hij dan ook de firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

momenteel heb ik een Linux-server (debian kernel 3.10-3) icm een dvb-t stick (Elgato EyeTV DTT).
Via tvheadend kan ik hiermee een 3tal zenders doorstreamen naar mijn OpenElec-systeem in de woonkamer. Werkt perfect.

Nu wil ik mijn debian server uitbreiden met een dvb-c stick die zowel digitaal als analoog signaal verwerkt,
want ik heb een kabel liggen (Telenet) met daarop enkele gratis niet-gecodeerde HD-kanalen + alle analoge kanalen.

ik had graag jullie advies gehad wat betreft welke dvb-c stick ik best koop. (prijs/kwaliteit + volledige ondersteuning voor Linux).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:21:
ik had graag jullie advies gehad wat betreft welke dvb-c stick ik best koop. (prijs/kwaliteit + volledige ondersteuning voor Linux).
Ik zou de Hauppage PCTV 510e kopen (ofde 520e, zelfde chips, andere revisie). Die heb ik hier ook in gebruik, en werkt erg goed met de laatste drivers. Ik zie dat er ook mensen zijn die de firmware niet werkend krijgen, maar daar heb ik helemaal geen last van gehad. Ik draai wel ArchLinux overigens, en update regelmatig.

Het enige nadeel is dat op dit moment de signaalkwaliteit altijd 100% is omdat de algoritmes daarvoor (nog) niet werken. Erg veel alternatieven zijn er niet toen ik hem kocht een paar maanden geleden (Sundtek is misschien een optie, maar niet open-source en heeft userspace drivers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
de HDHomerun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
gibraltar schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:48:
[...]
Ik zou de Hauppage PCTV 510e kopen (ofde 520e, zelfde chips, andere revisie). Die heb ik hier ook in gebruik, en werkt erg goed met de laatste drivers. Ik zie dat er ook mensen zijn die de firmware niet werkend krijgen, maar daar heb ik helemaal geen last van gehad. Ik draai wel ArchLinux overigens, en update regelmatig.
Waarom heb je gekozen voor ArchLinux? Waarom niet Raspbian, RaspBMC of OpenElec? Dat lijken me alle 3 meer voor de hand liggende keuzes toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
gibraltar schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:48:
[...]

Analoog werkt daar afaik niet mee. (de driver support het afaik niet)

velter82: begrijp ik goed dat je bepaalde zenders alleen analoog kan ontvangen en niet digitaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
W3ird_N3rd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 01:04:
Ow, daar heb ik overheen gelezen. Die werkt inderdaad niet, en de HDHomerun is dus ook geen oplossing.

Dan blijven er eigenlijk maar twee opties over, en eentje daar van werkt sowieso. Dat zou dan de Sundtek MediaTV Pro zijn. De installatie kan wat ingewikkeld zijn, de drivers zijn niet open-source.

De eventuele andere optie is op basis van Xceive tuners. Die zitten in de Hauppage WinTV HVR 930C. Maar pas op! Er bestaat ook een HD variant, en soms worden die links en rechts als de andere verkocht. Die HD variant werkt niet!

En mijn keuze voor ArchLinux is natuurlijk persoonlijke voorkeur (vanwege een rolling release systeem en grote keuzevrijheid). Niet eenvoudig te installeren en een steile leercurve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
gibraltar schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 07:32:
[...]

Ow, daar heb ik overheen gelezen. Die werkt inderdaad niet, en de HDHomerun is dus ook geen oplossing.

Dan blijven er eigenlijk maar twee opties over, en eentje daar van werkt sowieso. Dat zou dan de Sundtek MediaTV Pro zijn. De installatie kan wat ingewikkeld zijn, de drivers zijn niet open-source.
Of met afstand de goedkoopste en makkelijkste optie: neem een 510e en daarnaast een aparte analoge kaart. Een oude analoge PCI-kaart kan je (bijna) gratis krijgen (ik meen er ook nog te hebben, DM me maar), maar kost mogelijk iets meer energie (kan oplopen met een 24/7 server). Of je zoekt een leuke analoge USB tuner, kost iets meer maar een oude analoge tuner zonder DVB is nog best betaalbaar. Alleen goed opletten wat er ondersteund is onder Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 01:04:
[...]

velter82: begrijp ik goed dat je bepaalde zenders alleen analoog kan ontvangen en niet digitaal?
ik wil dus inderdaad zowel analoog als digitaal ontvangen, en liefst via 1 usb-stick

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2013 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 08:14:
[...]

ik wil dus inderdaad zowel analoog als digitaal ontvangen, en liefst via 1 usb-stick
Waarom moet het via 1 USB-stick? Twee aparte sticks zijn waarschijnlijk goedkoper en staan je bovendien toe om tegelijk een analoog en een digitaal programma op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 08:40:
[...]

Waarom moet het via 1 USB-stick? Twee aparte sticks zijn waarschijnlijk goedkoper en staan je bovendien toe om tegelijk een analoog en een digitaal programma op te nemen.
Welke (budgetvriendelijke) sticks zou je dan voorstellen bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
In Raspbian krijg ik de 510e wel aan de praat met eerder genoemde firmware. Ik ga nu kijken hoe het zit met OpenElec en RaspBMC. Ik hoop dat OpenElec ook gaat werken, deze werkt net wat vlotter dan RaspBMC. Bovendien is de ondersteuning voor Boblight wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:27:
[...]

Welke (budgetvriendelijke) sticks zou je dan voorstellen bv?
Voor een analoge tuner zou ik de 2dehands markt afspeuren. Digitaal kan je bijvoorbeeld de genoemde 510e nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Als ik als een user inlog die geen admin rechten heeft en klik op "watch TV" dan kan ik geen kanelen selecteren. Ik heb er uiteraard wel een aantal in staan. Hoe krijg ik kanalen in de VLC plugin?

Ik bedoel de "Watch TV" die rechtsboven in de menubalk staat als je inlogt, btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
Bij mij werkt dat wel met een user zonder admin (dus alleen het laatste vinkje staat uit) op XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Durandal schreef op zondag 03 november 2013 @ 22:04:
Bij mij werkt dat wel met een user zonder admin (dus alleen het laatste vinkje staat uit) op XBMC.
Ik bedoel dat ik inlog op tvheadend zelf, dus via de webui. Je hebt dan rechtsbovenin een oogje met Watch TV ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhvis
cmegens schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 00:14:
In Raspbian krijg ik de 510e wel aan de praat met eerder genoemde firmware. Ik ga nu kijken hoe het zit met OpenElec en RaspBMC. Ik hoop dat OpenElec ook gaat werken, deze werkt net wat vlotter dan RaspBMC. Bovendien is de ondersteuning voor Boblight wat beter.
Misschien heb je hier wat aan?
http://araspberrypi.blogs...ed-version-of-update.html
en
http://openelec.tv/forum/...-openelec-on-raspberry-pi

(via)

Ik gebruik zelf overigens Raspbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
Ik heb het nu werkend met RaspBMC. TV headend vind alle zenders van Caiway en lijkt dus allemaal prima te werken. Alleen kan ik alleen Nederland 1,2 en 3 kijken. Alle andere zenders doen het dan weer niet. En bij Caiway heb ik toch echt geen smartcard nodig. Ik heb allebei de video codecs, dus dat kan het ook niet zijn. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 18:00

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik ben al een tijdje er tegenaan aan het hikken om mijn televisie ervaring te centraliseren en eigenlijk is TV Headend dan gewoon de beste oplossing. Nu wil het geval dat ik een Anysee E30 heb (DVB-T) waar de SmartCam dus niet van werkt onder Linux. Nu zie ik dat er van Oscam Windows builds zijn (http://tekreaders.com/blog/oscam/oscam-windows), kan ik die dan op een Windows VM runnen icm cno.exe om zo toch de TVHeadend scrambled kanalen te decoderen?

[ Voor 6% gewijzigd door Tomba op 07-11-2013 14:34 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Tomba schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:33:
Nu zie ik dat er van Oscam Windows builds zijn (http://tekreaders.com/blog/oscam/oscam-windows), kan ik die dan op een Windows VM runnen icm cno.exe om zo toch de TVHeadend scrambled kanalen te decoderen?
Er was ooit wel iemand mee bezig zo te zien. De patch schijnt te werken, maar is nooit in de driver gekomen vanwege tijd en gebrek aan feedback.

Vraag me af of doorsturen naar een VM zoals Virtualbox werkt. Ik neem aan dat je dan het device zelf niet in je host systeem kan gebruiken. Dan heb je dus niets aan TVHeadend op je host OS. Misschien gewoon proberen die patch te gebruiken op de huidige mainline drivers. Een redelijk recente versie van die aanpassingen staat hier.

Je kan natuurlijk altijd een goedkope Phoenix reader kopen (of Smargo). Die koop je hier voor een paar euro.

[ Voor 8% gewijzigd door gibraltar op 07-11-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJJo14
Tomba schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:33:
Ik ben al een tijdje er tegenaan aan het hikken om mijn televisie ervaring te centraliseren en eigenlijk is TV Headend dan gewoon de beste oplossing. Nu wil het geval dat ik een Anysee E30 heb (DVB-T) waar de SmartCam dus niet van werkt onder Linux. Nu zie ik dat er van Oscam Windows builds zijn (http://tekreaders.com/blog/oscam/oscam-windows), kan ik die dan op een Windows VM runnen icm cno.exe om zo toch de TVHeadend scrambled kanalen te decoderen?
Ik heb zelf digitenne draaiten met goedkope ontvangers en een smart card. (momenteel draait op een PI)
Binnen virtualbox kan je usbaparten door sturen naar je vm, kan ook vm ware werkte alleen bij mijn minder goed. ik heb het alleen anders gedaan tvheadend draade op mijn laptop op een vm en card zit in een andere pc thuis (ook linux) (deed ik vanwege het slechte bereik van digitenne), dit kan je ook met een smartgo of zo iets doen, maar dat lost je probleem niet op.
heb zelf wel eens tv binnen gehaald en er dan iptv van gemaakt. maar dat deed ik met dvblast (van vlc) en tsdecrypt. na het decrypten kan ik het dan als IPtv binnen halen binnen tvheadend. lukte mijn niet om ze gedecript binnen te halen. Na deel hier van is dat alle zenders gelijketijd binnen gehaald moeten worden en gedecrypt, dat is eigenlijk te veel.

ben het met CIStem eens smartgo of iets deglijks is de beste optie

@cmegens gebruikt je IPTV of kabel

[ Voor 8% gewijzigd door DJJo14 op 08-11-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
cmegens schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:42:
Ik heb het nu werkend met RaspBMC. TV headend vind alle zenders van Caiway en lijkt dus allemaal prima te werken. Alleen kan ik alleen Nederland 1,2 en 3 kijken. Alle andere zenders doen het dan weer niet. En bij Caiway heb ik toch echt geen smartcard nodig. Ik heb allebei de video codecs, dus dat kan het ook niet zijn. Meer mensen last van?
Is NL 1, 2 en 3 toevallig in HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een PCtv Quatro stick (510E). Als ik zoek naar de digitale kanalen dan worden deze neit gevonden.

Ik heb een signaal van Glashelder dat niet gecodeerd is. Ik kijk op 2 tv's gewoon digitaal.

Op mijn TV moest ik de frequentue en het netwerk ID en instellen. Nu vraag ik me af hoe ik dat doe bij mijn PCtv stick.

Ik gebruik TVCenter of Windows Media Center. Bij bijde kan ik niet vinden waar dit in te stellen.

Hopenlijk weet iemand een oplossing voor mijn probleempje

Dutchapper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Gebruik je tvheadend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik gebruik TVCenter dat bij mijn turner is geleverd of Windows Media Center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
Durandal schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 03:06:
[...]

Is NL 1, 2 en 3 toevallig in HD?
Nee alle kanalen nog in SD digitaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 20:59:
[...]

Nee ik gebruik TVCenter dat bij mijn turner is geleverd of Windows Media Center.
Dan zit je in het verkeerde topic. Zoek het topic voor jouw software, of als dat er niet is, open een nieuw topic.

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 12-11-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhinta
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 20:05
cmegens schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:42:
http://www.digitalekabelt..._introduceert_ci_ca.shtml
zegt genoeg lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-09 20:49
Ik heb het topic wat proberen doorspitten, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik wil van nul een sateliet-receiver bouwen. De huidige stand-alone (HD-BOX 9105) is het aan het begeven.

Vereisten:
DVB-S2 ondersteuning
Opnemen zal niet gebeuren
1CAM + 1 smartcard reader (ik gebruik Skynet.sk (smartcard) en TV Vlaanderen (heb ik de CAM voor)).
Het ding moet ook dienst doen om films af te spelen van de NAS met XBMC.
Liefst ook de mogelijkheid om op het netwerk (via android) tv te kijken. Dat moet daarom niet perse dual-tuner zijn. Er is meestal maar 1 zender die gekozen is.

Het zal later ook dienst doen als SteamBox, maar dan om games te streamen van de game-pc. Dit hoeft niet per se in hetzelfde OS als XBMC, dit zal wslk een gevalletje multi-boot worden.

Het OS maakt niet uit, maar liefst zo simpel mogelijk uiteraard. Als het even kan Windows. Zaptijd van 3-4 seconden kan ik mee leven.

Wat had ik van jullie graag geweten:
- uiteraard welke tuner-kaart best werkt
- welk OS daar het best bij past
- de software stack. Ik vermoed gewoon TV-headend -> XBMC ? Zijn er ook andere (windows?-)alternatieven?

Voor de tuner-kaart heb ik zo een 200 euro over. Ik heb eentje gezien van TBS, de TBS6991, dual tuner, dual cam, hier: http://www.tbsdtv.com/pro...er-dual-ci-pcie-card.html. Geen idee echter of dat goed kan werken met een mooie frontend.

[ Voor 3% gewijzigd door wibra op 19-11-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
http://linuxtv.org/wiki/index.php/DVB-S2_PCIe_Cards

Mijn advies: blijf ver van TBS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-09 20:49
Ik had op die pagina al eens gekeken, maar geen enkele van die "supported" heeft een CI slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
TVheadend support toch ook helemaal geen CI?

Dus je hebt geen CI nodig. :P

[ Voor 27% gewijzigd door Mentalist op 19-11-2013 23:43 ]

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 25-09 14:09
(jarig!)
Wellicht interessant voor eenieder hier. Vriend van me heeft een nieuwe grabber geschreven in C++, vanwege veel irritatie over de traagheid van de standaard python grabber ;). De C++ versie is retesnel.

Haalt zijn data op bij tvgids.nl, en is speciaal voor tvheadend gemaakt. Dit betekent dat hij wat betreft genres/categorieen aansluit op wat TVH verwacht, waardoor de kleurcodes in bijv. XBMC ook beter werken.

Probeer het eens uit zou ik zeggen: https://github.com/jdierkse/fast_tv_grab_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
Geen kritiek hoor, oprechte vraag; hoe is een grabber vanaf tvgids.nl beter dan de EPG informatie direct uit de zenders halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
(jarig!)
EIT is idd makkelijker, alleen leveren de meeste kabelboeren maar 1 of 2 dagen aan EPG info. Via tvgids kun je 4 dagen krijgen, wat vaak voor opnames vooruit toch net ff fijner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-09 11:59
Idd. EIT is vaak ook niet zo uitgebreid qua meta-informatie. In ieder geval bij KPN ITNS (Glashart Media) DVB-C niet.

Ik ga de grabber van je vriend zeker proberen! Zodra ik een keer zin heb gemaakt om dvbhdhomerun voor mijn Synology te bouwen (jammer dat TVHeadend niet een keer hdhomerun support gaat krijgen, native. Ze doen tenslotte ook al IPTV).

[ Voor 50% gewijzigd door eymey op 22-11-2013 10:33 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
(jarig!)
eymey schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:33:
Idd. EIT is vaak ook niet zo uitgebreid qua meta-informatie. In ieder geval bij KPN ITNS (Glashart Media) DVB-C niet.

Ik ga de grabber van je vriend zeker proberen! Zodra ik een keer zin heb gemaakt om dvbhdhomerun voor mijn Synology te bouwen (jammer dat TVHeadend niet een keer hdhomerun support gaat krijgen, native. Ze doen tenslotte ook al IPTV).
Ook daar kan ik je misschien wel mee helpen. Op mijn DS1813+ heb ik nu TVH met HDHR draaien, en draait als de brandweer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-09 14:23
Oké, heb vorige week een 510e gekocht welke geweldig werkt. Echter wordt deze nu niet meer geleverd...en ik wil er een tweede tuner bij. Welke USB tuner is een goed alternatief? Of heeft iemand hier nog een 510e liggen die hij/zij kwijt wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Luqq schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:16:
Welke USB tuner is een goed alternatief? Of heeft iemand hier nog een 510e liggen die hij/zij kwijt wil?
Hij is inderdaad End Of Life, net als de 520e. Ik heb in mijn zoektocht naar een USB DVB-C ontvanger uren en uren gezocht naar iets wat leverbaar was en werkte onder linux. Volgens mij zijn er nog maar een aantal opties over:
  • De Sundtek MediaTV Digital Home: maar die wil je eigenlijk niet vanwege de user-space drivers (maar schijnt te werken)
  • Deze TBS USB DVB-C TV Stick van TBS. Die wil je eigenlijk niet vanwege het feit dat je daar een oudere versie van de media tree krijgt (dus ook andere apparaten krijgen een gedowngrade driver). Om nog maar niet te spreken van de slechte kwaliteit van drivers.
  • HDHomerun. De enige optie die mij goed in de oren klinkt.
Voor mensen met een PCTV 520 of 510 werkt in TVHeadend de SNR en signal quality niet (zowel in 3.4 als de aankomende release). Als er mensen zijn die, net als mij, bezig zijn hun kabel kwaliteit te verbeteren dan heb ik in mijn github repository zowel 3.4 als de nieuwe release gefixed. Ook direct mijn eerste pull request voor een open-source project :D.

Overigens is aankomende release wel weer een stuk beter, met name de configuratie is wat gestroomlijnder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Er is niets mis met de user space drivers van Sundtek hoor. Heeft hier tijden perfect gewerkt icm. TVHeadend op een X86 Synology NAS.

Ik heb uiteindelijk een HDHomerun gekocht omdat ik er een tuner bij wilde, maar de Sundtek is nog steeds meer straight forward als je TVHeadend wil gebruiken. Voor HDHomerun moet je namelijk een /dev/dvb wrapper compilen, specifiek op/voor jouw nas, voor je die in combinatie met TVHeadend kan gebruiken.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
eymey schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:59:
Er is niets mis met de user space drivers van Sundtek hoor. Heeft hier tijden perfect gewerkt icm. TVHeadend op een X86 Synology NAS.

Ik heb uiteindelijk een HDHomerun gekocht omdat ik er een tuner bij wilde, maar de Sundtek is nog steeds meer straight forward als je TVHeadend wil gebruiken. Voor HDHomerun moet je namelijk een /dev/dvb wrapper compilen, specifiek op/voor jouw nas, voor je die in combinatie met TVHeadend kan gebruiken.
Het was stiekem ook persoonlijke voorkeur :+. Ik snap dat er genoeg mensen zijn die het compileren van kernel-drivers niet zien zitten, en ik moet toegeven dat Sundtek wel z'n best doet om veel apparaten te supporten. Als purist ben ik het alleen niet eens met user-space drivers, maar soms heb je geen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ook ik vind user-space niet geweldig. Aan de andere kant vind ik dat Sundtek het prima heeft geimplementeerd en werkt het iig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-09 14:23
Ik zie dat er sindskort een 521e uit is van PCTV. Iemand ervaring met deze tuner?
Pagina: 1 ... 13 ... 30 Laatste