Toon posts:

[TV Headend] Het grote TV Headend topic

Pagina: 1 ... 12 ... 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De muxes heb ik al meerdere malen verwijderd en opnieuw toegevoegd dmv Add DVB by network > Ziggo. De tuner is een Anysee E30 Combo. Ik heb Openelec geïnstalleerd en daarna de TV Headend add-on en de tuner werd meteen herkend. Hoe verwijder ik de tuner driver? Ik neem aan via SSH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:55
Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:54:
De muxes heb ik al meerdere malen verwijderd en opnieuw toegevoegd dmv Add DVB by network > Ziggo. De tuner is een Anysee E30 Combo. Ik heb Openelec geïnstalleerd en daarna de TV Headend add-on en de tuner werd meteen herkend. Hoe verwijder ik de tuner driver? Ik neem aan via SSH?
Je hebt ze wel gemapped want als ik de screenie zie is er niks gemapped?

Wil niet zeggen dat mijn docje perfect is maar er staan wel wat checks in die zeggen of iets goed of fout is.

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 05-06-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inderdaad niets gemapped. Er valt toch weinig te mappen als er in services maar 4 echte kanalen gevonden worden en verder alleen maar settop boxes?

Ik begrijp niet naar welk stuk uit je docje je precies refereert maar dat gaat bijna alleen maar over de OSCAM installatie. Die werkt bij mij, ik heb het idee dat er iets in mijn TV Headend installatie niet goed is.

De drivers van mijn Anysee wil ik wel even proberen te verwijderen en opnieuw te installeren maar ik weet niet of dat zomaar gaat in een Openelec install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:04:
Ik heb inderdaad niets gemapped. Er valt toch weinig te mappen als er in services maar 4 echte kanalen gevonden worden en verder alleen maar settop boxes?

Ik begrijp niet naar welk stuk uit je docje je precies refereert maar dat gaat bijna alleen maar over de OSCAM installatie. Die werkt bij mij, ik heb het idee dat er iets in mijn TV Headend installatie niet goed is.

De drivers van mijn Anysee wil ik wel even proberen te verwijderen en opnieuw te installeren maar ik weet niet of dat zomaar gaat in een Openelec install?
Lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:37:
Ik heb sinds gisteren ook TV Headend draaien icm OSCAM. Nu heb ik netjes alles ingesteld maar TV Headend vindt maar enkele zenders en verder verschillende soorten settop boxes (zie onderstaande afbeelding).

Ik heb deze instellingen gebruikt:
-Autodetect muxes
-Skip service availability check when mapping
-Use SID as channel number during mapping
-Full mux reception auto
-Grace period 0
-Original Network ID 1111 (mijn netwerk ID)
-Extra priority 0

Verder heb ik bij de Multiplexes een frequentie opgegeven van 356000 kHz, QAM64, 6875 kBaud. Wel vind ik het vreemd dat bij het tabblad Multiplexes geen NetworkID en MuxID komt te staan.

Ik heb overigens Tvheadend 3.4 binnen Openelec draaien en zodra ik een settopbox (humax) er aan hang krijg ik gewoon alle kanalen binnen.

[afbeelding]

Heeft er iemand een idee?
Ik heb precies hetzelfde probleem met versie 3.4. Upgraden naar de laatste git versie loste het op voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice :) Nou ben ik nog een redelijke Linux leek en heb ik het gros van de instellingen middels de webinterfaces en Openelec zelf gedaan. Hoe kan ik upgraden naar de laatste git versie? Ik neem aan dat ik dan via SSH moet inloggen? Of is dit ook te doen door bijv. de TVHeadend add-on binnen Openelec/XBMC te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:16:
Nice :) Nou ben ik nog een redelijke Linux leek en heb ik het gros van de instellingen middels de webinterfaces en Openelec zelf gedaan. Hoe kan ik upgraden naar de laatste git versie? Ik neem aan dat ik dan via SSH moet inloggen? Of is dit ook te doen door bijv. de TVHeadend add-on binnen Openelec/XBMC te updaten?
Tvheadend compilen op openelec heb ik geen ervaring mee jammer genoeg. Ik draai het zelf op Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het wellicht mogelijk om deze nieuwe versie van TVHeadend via een ZIP file te installeren? Ik kan versie 3.4 eventueel wel verwijderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2013 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:23:
Is het wellicht mogelijk om deze nieuwe versie van TVHeadend via een ZIP file te installeren? Ik kan versie 3.4 eventueel wel verwijderen.
Ik weet niet precies hoe dat werkt met openelec, maar je zal eerst een zip moeten vinden met een gecompileerde git versie van tvheadend. Is het niet mogelijk om versie 3.2 te draaien? Misschien dat dat makkelijker te regelen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnen Openelec kan ik kiezen om Openelec add-ons te installeren, hier staat dan vervolgens TVHeadend bij maar dat is dus de 3.4 versie. Ik zou niet weten hoe ik kan downgraden naar versie 3.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:53:
Binnen Openelec kan ik kiezen om Openelec add-ons te installeren, hier staat dan vervolgens TVHeadend bij maar dat is dus de 3.4 versie. Ik zou niet weten hoe ik kan downgraden naar versie 3.2.
Compilen valt best wel mee vergt alleen wat inzet en lees werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Got your point schumi ;) Ik wil echter eerst even kijken of het op een andere manier gaat, gezien ik echt niet veel kaas heb gegeten van Linux. Ik ga nu proberen om versie 3.2 via een zip file te installeren. Indien dat niet werkt zal ik eens gaan kijken of zelf compilen gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb het voor elkaar hoor! Na een hoop gedoe (SSD schijf van mijn HTPC begeeft het ook nog eens vandaag) heb ik TVHeadend 3.2 via een zip file kunnen installeren en worden alle zenders perfect gevonden door TVHeadend :)

Het enige waar ik nu nog tegen aan loop: een groot deel van de zenders hapert nogal als ik ze start in XBMC. Is er een instelling binnen TVHeadend die dit nog kan verbeteren of heb ik gewoon niet voldoende signaal en zal ik er een versterker tussen moeten zetten? Het is namelijk een aardige afstand die de coax overbrugt (zo'n 10-15 meter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-09 12:08
[ti] schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 14:24:
Op de STB van UPC (met dezelfde coax kabel) spelen deze HD kanalen wel soepel af, dus het lijkt erop dat deze stick wat problemen met HD heeft, waar dat precies aan ligt weet ik nog niet.
Mocht je het nog niet hebben opgelost dan is het misschien handig om te kijken op welke USB poort je die stick in gebruik hebt. Om eventuele USB bandbreedte problemen op te sporen kun je hier kijken.

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of je dit ondertussen hebt weten op te lossen. Op dit moment zou ik die QuatroStick ook wel willen kopen, maar vraag me wel af of het helemaal goed gaat werken. Als ik kijk naar de problemen rond de drivers (en het enorme gebrek aan documentatie), zou ik haast overwegen om een Digital Devices kaart te kopen. De fabrikant daarvan released open-source drivers voor zijn eigen FPGA PCI bridge, en die is een stuk betrouwbaarder. Nadeel is dat die alleen PCI devices heeft, en ik eigenlijk wel een USB device wil.

Heeft iemand misschien ervaring met die QuatroStick 520e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 17:03
Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:17:
Nou ik heb het voor elkaar hoor! Na een hoop gedoe (SSD schijf van mijn HTPC begeeft het ook nog eens vandaag) heb ik TVHeadend 3.2 via een zip file kunnen installeren en worden alle zenders perfect gevonden door TVHeadend :)

Het enige waar ik nu nog tegen aan loop: een groot deel van de zenders hapert nogal als ik ze start in XBMC. Is er een instelling binnen TVHeadend die dit nog kan verbeteren of heb ik gewoon niet voldoende signaal en zal ik er een versterker tussen moeten zetten? Het is namelijk een aardige afstand die de coax overbrugt (zo'n 10-15 meter).
't is een DVB-C tuner toch? Als je signaal dan niet goed is krijg je blokjes (of rijen blokjes).
Haperingen in de stream lijkt me een probleem van de CPU of de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er al uit. Het lijkt aan de versie van TVHeadend (3.2.18) te liggen. Die schijnt weer problemen te hebben met bepaalde frequenties. Dat zou weer verholpen moeten zijn door een andere versie van TVH te gebruiken, schiet lekker op dus! Ik heb het nu redelijk draaien, op enkele zenders na. Ik hoop dat er binnenkort een nieuwe versie van TVH komt die ik via OpenElec kan updaten, dan zou e.e.a. opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09 16:48
Wie kan me verder helpen.

Ik heb een HDHomeRun in mijn netwerk hangen en draai TVHeaded op mijn Synology NAS. Ik kan mijn HDHomeRun zien en TVHeaded ziet 40 muxes. Tot zover gaat het goed.

Probleem ontstaat wanneer ik tv kanalen scan. Om één of andere reden kan TH niet alle kanalen vinden. Ik mis bijvoorbeeld alle RTL kanalen om er maar een paar te noemen. Weet ook zeker dat ze ongecodeerd op het UPC netwerk aanwezig zijn, gezien ik met DVBLink op de NAS deze kanalen wel kan vinden. Echter, wil ik graag met TH werken.

Wie kan mij vertellen hoe ik TH (3.2.18) zo kan instellen dat hij de ontbrekende kanalen wel kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-09 11:59
Kijk eens naar de post voor je?

Misschien dat het daar wat mee te maken heeft.

Hoe heb je trouwens de DVB drivers aan de praat gekregen op de Synology? :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
Ja, heb die post gezien, maar weet dan nog niet zeker of dat aan zijn Ziggo ligt of mijn UPC. Kan zijn dat het daar niets mee te maken heeft natuurlijk.

Heb het aan de praat gekregen met de .spk van dit topic: http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=190&t=55075

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ah ja, dat topic ken ik ja :).

Helaas heb ik een X86_64 model Synology. Ben er nog niet aan toe gekomen om die drivers zelf te compilen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSand
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 12:19
Ik ben nieuw waar het gaat om HDTV ontvangers op htpc’s. Ik ben nu in het bezit van een openelec 3.x HTPC. Deze is gebaseerd op een AMD Fusion oplossing (Asrock E350M1 met een E-350 processor). Ik zie dat openelec de Anysee E30TCplus - DVB-T/DVB-C ontvanger ondersteunt.

Wat ik niet kan vinden is het volgende.
Heeft mijn huidige HTPC voldoende CPU power om zowel tvheadend server als client te zijn? Zijn er mensen die een soortgelijke oplossing hebben draaien? Ik hoor graag jullie bevindingen.

Ik hoef enkel maar tv te kunnen kijken op mijn openelec machine, opnemen is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
DVB-C is al mpeg-2 of mpeg-4 geencodeerd, dus dat kost niet veel CPU.
Decoderen gebeurt al in je GPU (neem ik aan), dus dat is ook het probleem niet.

Lijkt me goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@DarkSand: Je vergeet erbij te vermelden bij welke provider je zit. Als je bij een provider zit waar je ook nog de zenders moet decrypten, dan wordt dat (afhankelijk van de gekozen oplossing) wel krap met een AMD Fusion.

Vergeet ook niet dat (HD)TV vrijwel zonder uitzondering 'interlaced' is. In het tijdperk van de ouderwetse beeldbuizen perfect, maar in het digitale (progressive) tijdperk een ramp. Voor een echt mooie de-interlacing (zoals je eigen TV bijvoorbeeld doet bij gebruik van z'n ingebouwde tuner) heeft je AMD Fusion waarschijnlijk niet genoeg GPU kracht. Om dezelfde reden voldoet Nvidia ION ook niet meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJJo14
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 11:41
Zijn er meer mensen die tvheadend op een raspberry pi hebben draaien? zo ja wat zijn de er ervaringen?
Ik heb zelf een Pi met met raspbmc er op zonder dat hij xbmc op start (dit was het makkelijkste met de kernel) en als ik met een usb hub 4 dvb-t adapters er in zet krijg ik hem niet stabiel.
(@darksand werkt wel heel kort, de cpu is krachtig genoeg om 4 sdtv door te sturen)
heb hem nu twee dvb-t adapters in allebij de usb poorten werkt al beter omdat ik op de andere kanalen toch anders niks binnen krijg, ik denk dat dat iets te maken heeft met soring van buiten af/ van de usb hub. of als iemand nog tips heeft voor de digitenne antennes? ik zit al op zolder met de pi.

als client gebruikt ik ook pi's (en andere mobiele apparaten) met gewoon raspbmc er op. timeshifting werkt er nog niet op maar dat maakt mijn niet veel uit zo lang hij maar stabiel genoeg is dat mijn moeder hem kan gaan gebruiken.

Ik heb nu alleen problemen met de verhoudingen, de pi's zien de 16:10 (of 9) als 4:5 of 3:4 waar door ik het beeld moet in zoomen, als ik opnamens af speel heb ik er geen last van en op andere clients ook niet, waar ligt dit aan?

[ Voor 11% gewijzigd door DJJo14 op 18-06-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSand
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 12:19
Dank voor de antwoorden, mijn provider is ziggo.
Het mooiste zou natuurlijk zijn dat ik niet een extra server naast mijn kleine HTPC hoef te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om dezelfde reden voldoet Nvidia ION ook niet meer.....
Het draait hier anders perfect op mijn ION chipsetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strammer_max
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 11:19
Ik heb een probleem met het bereiken van TVHeadend van af het internet.
Via het lokale netwerk werk alles als een zonnetje. Maar via het internet lukt het maar niet. :(
Mijn router heeft OpenWRT geinstalleerd en Tvheadend is geinstalleerd op een kale linux 13.04
Dit is mijn opstelling

---Internet----- <<<100MB line>>> ---- [Router OpenWRT - DHCP] ---- Local Netwerk --- TVHeadend

Ik heb op mijn router een port forward gemaakt naar mijn linux server

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/brz00wp8r/image.png

Op Tvheadend heb ik twee accounts aangemaakt
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/upx80tqnb/image.png

Via prefix geef ik aan dat er geen ip restricties zijn
Via een portscanner kijk ik of de port scanner open staat maar zonder resultaat
:|

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/4vumsejbv/image.png

Verder heb ik gelezen dat standaard alle poorten dicht staan bij linux.
En je kan met iptables poorten opzetten
De volgende poorten heb ik open gezet voor extern toegang.

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/kpnw466wh/image.png

Wat doe ik fout?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dr staat bij de port forward aan de WAN kant geen poort gespecificeerd? Maar ik kan het niet zo goed lezen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strammer_max
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 11:19
Ik heb het even aangepast.

Source = From any host in wan with source port 9981 Via any router IP at port 9981
Dest = IP 192.168.1.8, ports 9981-9982 in lan

Maar weer zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dan moet je wel die port forward testen op 9981 en niet 9982 zoals in je plaatje he?
Overigens heb je wel je IP-adres weggehaald, maar je hostname staat er nog gewoon over ;)

[ Voor 35% gewijzigd door MaximusTG op 18-06-2013 23:16 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:18:
[...]

Het draait hier anders perfect op mijn ION chipsetje :)
Dan heb je waarschijnlijk niet goed gekeken. Kwaliteit van TV playback op een ION is echt om te huilen. Of je moet de mazzel hebben dat je de output ook op interlaced kan zetten zodat je TV die postprocessing kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je waarschijnlijk niet goed gekeken. Kwaliteit van TV playback op een ION is echt om te huilen. Of je moet de mazzel hebben dat je de output ook op interlaced kan zetten zodat je TV die postprocessing kan doen.
Ik kan hier prima alle soorten de-interlace selecteren en draaien. Beeld ziet er harstikke goed uit.

Is op een ZBOX met een 512MB Nvidia ION.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier is het echt drama, zowel met ION als 'ion2'.

Alleen AMD geeft het perfecte plaatje bij TV output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesoft
  • Laatst online: 04-05-2020
@Lifelogger:

mijn ervaringen:

Ik heb ook een hdhomerun, in een setup van ubuntu 12.04. De driver had ik zo aan de praat met tvheadend, maar daarna vond ik ook niet alle zenders (o.a. de RTLen). Als ik dan het Network ID ingeef, (voor brabant 43144), dan vindt tvheadend zelfs nog minder.
Als ik daarna 'skip service availability check during mapping' aanvink, dan voegt hij de rtl zenders wel toe, maar als ik die dan wil bekijken (via xbmc live tv), dan meld deze, 'no service enabled'..

mijn tvheadend is versie 3.4, ook heb ik de 3.5.22 (unstable) versie geprobeert, maar dat hielp ook niets :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer even een oudere versie, bijv 3.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesoft
  • Laatst online: 04-05-2020
Nog wat info voor de hdhomerun en tvheadend:

Een oudere versie (2.99) vind ook geen rtl4 als je automatisch zoekt naar dvb-c zenders (UPC in eindhoven)

Verder is tvheadend nogal buggy:

- er zit een memory leak in, op een gegeven moment hangt m'n server, en als ik dan op de monitor kijk, zie ik de melding: no buffer space for hdhomerun control device!)
- zenders kloppen vaak niet met de epg (je klikt b.v. op bbc en je krijgt ned1)
- soms zegt tvheadend een zender te vinden zoals rtl4, maar dan klopt de frequentie niet (en krijg je de melding 'no service enabled')

Wel heb ik RTL4 kunnen kijken door:

- autodetect muxes uit te zetten, tvheadend zoekt dan niet automatisch alle andere freqs (wat niet goed werkt)
- handmating muxes toe te voegen (b.v.freq 386750, symbol rate 6900000, QAM256, fec=auto)

het lijkt erop dat de interpretatie van de dvb info in de muxes in tvheadend ook nogal buggy is.

terwijl m'n sony digitale tv er toch echt geen enkele moeite mee heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09 19:56
Ik heb TV Headend nu werkend met de iptv van glashart (Tweak fiber). Alleen ik snap werkelijk niks van de EPG functie in tvheadend. Ik heb versie 3.4 en zie bij configuration - > channel / epg. Internal grabbers staat echter op disabled en ik kan hier niks kiezen. Onderin bij external grabbers kan ik xmltv wel aanvinken maar komen geen opties bij. de tv headend server kan rechtstreeks bij w.zt6.nl.

Kan iemand mij op weg helpen?

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
soedesoft schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 23:02:

Een oudere versie (2.99) vind ook geen rtl4 als je automatisch zoekt naar dvb-c zenders (UPC in eindhoven)

- er zit een memory leak in, op een gegeven moment hangt m'n server, en als ik dan op de monitor kijk, zie ik de melding: no buffer space for hdhomerun control device!)
- soms zegt tvheadend een zender te vinden zoals rtl4, maar dan klopt de frequentie niet (en krijg je de melding 'no service enabled')

- autodetect muxes uit te zetten, tvheadend zoekt dan niet automatisch alle andere freqs (wat niet goed werkt)
- handmating muxes toe te voegen (b.v.freq 386750, symbol rate 6900000, QAM256, fec=auto)

het lijkt erop dat de interpretatie van de dvb info in de muxes in tvheadend ook nogal buggy is.

Met DVB-C van Glashart Media heeft TVHeadend altijd goed kunnen werken bij mij. Ik gebruik het op dit moment alleen even niet omdat ik nog steeds geen zin heb gehad om hdhomerun support te bouwen op mijn X86 Synology NAS. Maar met een Sundtek dvb-c stick werkte zowel het scannen van de muxen als de EPG onberispelijk.

Wat betreft dat "autodetect muxes" uitzetten: Dat kan sowieso wel eens verstandig zijn als je met UPC werkt. UPC geeft geen (of geen goede) info mee in de descriptors waar een compleet overzicht van alle zenders en andere muxen thuis hoort. Heel veel (oudere) tv's hebben hier ook problemen mee en werken alleen maar als je ze zo ver krijgt dat ze de hele band afscannen om per frequentie te kijken of er een mux zit. Veel tv's moet je daarvoor op een ander land zetten, omdat ze bij Nederlandse instellingen afhankelijk zijn van de grotere kabelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
In mijn geval lag het toch aan TV Headed versie. Met een latere versie kon ik wel alle kanalen vinden.

Heb nu mijn PI geüpdate naar OpenELEC 3.1.2 and heb sindsdien met TVHeaded dat ik niet meer UPC kan kiezen als DVB network location. Heb alleen nog maar nl_All. Daarmee kan ik geen kanalen vinden. Sterker nog, TVHeaded zegt dat ik geen signaal heb.

Jammer, want op m'n NAS draait het wel gewoon. Helaas is alleen mijn NAS niet snel genoeg en om de beelden door te sturen en wil het allemaal draaiende hebben op de Pi. Zal denk ik toch nog even geduld moeten hebben. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 03:39
Kan je niet meer handmatig scannen in de nieuwe versies dan? ( * Mentalist zit nog op 2.12 ofzo, binnenkort een nieuw systeem installeren)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:29
Even een technische vraag over TVheadend. Ik heb een Hauppage PCTV Quatrostick TV tuner die perfect gevonden wordt door TVheadend. Echter kan deze stick zowel DVB-C als DVB-T aan, maar zodra ik kanalen wil gaan zoeken pakt hij automatisch DVB-T. Kan ik dit ergens wijzigen? Heb al op internet zitten zoeken, maar kan hier niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
cmegens schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:26:
Even een technische vraag over TVheadend. Ik heb een Hauppage PCTV Quatrostick TV tuner die perfect gevonden wordt door TVheadend. Echter kan deze stick zowel DVB-C als DVB-T aan, maar zodra ik kanalen wil gaan zoeken pakt hij automatisch DVB-T. Kan ik dit ergens wijzigen? Heb al op internet zitten zoeken, maar kan hier niets over vinden.
Heb ik ook (exact hetzelfde). Maar ik ken toevallig de V4L DVB API omdat ik daar zelf wat tegenaan aan het bouwen ben. Dit is de zogenaamde "delivery system select" feature die er sinds versie 5 van de API in zit.

Je kan deze tools compilen of opzoeken in je package manager (sommige distributies gooien ze ook in "v4l-utils"). Daarin zit de tool "dvb-fe-tool", en die roep je aan met "dvb-fe-tool -s DVBC" of met "dvb-fe-tool -s DVBT" om van delivery system te switchen. Er is (nog) geen support in TV Headend. Als ik tijd heb zal ik een reeks patches maken die deze functies wel beschikbaar maken.

[ Voor 3% gewijzigd door gibraltar op 16-07-2013 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Er is een patch, voor degenen die 'm gemist hebben :)
3.4.27

This is a patch release that includes several important fixes:
Lots of memleak's fixed by user Benny Morgan
XMLTV series/episode number parsing bug fixed
DVB service discovery bugs fixed

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
Ben sinds enige tijd aan het testen met TVHeadend op mijn DS211+ en een XBMC installatie van OpenElec.

Op mijn NAS heb ik momenteel TVheadend 3.2 draaien van SynoCommunity. Dit werkt prima. De zenders die het systeem kan vinden streamt hij zonder probleem door naar mijn OpenElec XBMC installatie.

Het probleem is echter bij 3.2 dat deze installatie niet alle zenders kan vinden. Nu heb ik een package gevonden voor TVheaded 3.4 voor de Synology NAS, maar deze geeft problemen. Als ik mijn oude versie vervang voor versie 3.4 dan krijg ik signaal problemen. Het beeld hapert en het geluid loopt niet synchroon. Als ik de status van de player bekijk zie ik ook dat het aantal errors continue oploopt. Zodra ik weer terug ga naar versie 3.2 is alles weer prima.

Heeft iemand enig idee waar dit probleem aan kan liggen? Er zit blijkbaar echt iets in versie 3.4 waardoor het signaal niet goed meer doorgestuurd wordt. Wie kan mij helpen dit vervelende probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJJo14
  • Laatst online: 13-04 11:41
@lifelogger. O en ik denken dat het aan mijn tv ontvangers en antenne's ligt. geluid niet synchroon was volgens mijn ook een probleem van xbmc, als ik namelijk kijk met vlc heb ik het probleem niet. hopelijk is er wat verbeterd in de 3.4.27 versie. heb je dvb-t/s/c/iptv? waar speel je het op af? Raspberry pi of PC/win/linux?

@Bolk Ik wacht nog dat hij voor de rasbmc installatie uit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zow, ik heb zojuist de Sundtek MediaTV Digital Home besteld.

Hopelijk komt ie morgen binnen en dan kan het geklooi beginnen :)

Setup:
Synology 213 met TVHeadend
DVB-C signaal van glashart media

Ik wil af en toe TV kunnen kijken op de PC of zo nu en dan wat opnemen (ik wet dat dat niet tegelijkertijd kan).
Verder af en toe op de tablet en/of telefoons en, omdat het kan, op de Raspberry Pi met XBian.

Ik denk dat ik voor de 3.2 versie moet gaan vooralsnog, of kan 3.4 al gebruikt worden?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
DJJo14 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:58:
@lifelogger. O en ik denken dat het aan mijn tv ontvangers en antenne's ligt. geluid niet synchroon was volgens mijn ook een probleem van xbmc, als ik namelijk kijk met vlc heb ik het probleem niet. hopelijk is er wat verbeterd in de 3.4.27 versie. heb je dvb-t/s/c/iptv? waar speel je het op af? Raspberry pi of PC/win/linux?

@Bolk Ik wacht nog dat hij voor de rasbmc installatie uit komt
Ik heb vergelijkbare problemen met OpenELEC op de RPi met TvH 3.4.27.
Ook heel veel continuity errors bij een prima signal op de HDHomeRun.
Kan nergens vinden hoe ik een andere versie van TVH erop krijg (anders dan zelf compileren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit is het 3e topic verspreid over 2 fora waar ik het ga melden:

HDHomerun gebruikers dienen in de DVB input config voor elke tuner "Full mux reception" op OFF te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Dat weet ik; en dat staat bij mij ook uit.
Maar bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
soedesoft schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 23:02:

Zelf de probleem hier. Zie RTL 4 wel in de lijst, maar kan niet kijken. Echt irritant. Ga het maar eens op de manier proberen zoals je aangeeft. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
Is er een lijst met muxes, etc. voor UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Lifelogger schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 21:31:
Is er een lijst met muxes, etc. voor UPC?
Ja, die bestaat en die staat hier. De frequenties per regionaal netwerk staan onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Yes, de Sundtek is binnen!

Aangesloten op de achterste USB poort van mijn DS213 (usb 3), TVHeadend er op en de Sundtek install van de driver gedaan.

Toen de webinterface van TVHeadend in en handmatige mux van GHM toegevoegd.

Frequentie: 304 MHz
Symbol rate: 6875 kBd
Modulatie: QAM-64

Er werden netjes services gevonden (incl. radio en NL1,2 en 3 in HD).

Wat me opviel; er stonden ineens een stuk of 8 andere muxes bij?!
Sommige aangevinkt, sommige niet.

Ik heb geprobeerd om een stream te bekijken door op de play link te klikken, maar dat lukte nog niet.
De muxes verwijderd om opnieuw aan te maken en vanaf dat moment lukte het me niet meer om services te krijgen.

Zie ik iets simpels over het hoofd?
Moet er een cache oid worden leeggemikt?

Een duwtje in de goeie richting is welkom!

bvd

edit: nu krijg ik weer een paar zenders.... 8)7

edit 2: oke, ik krijg weer alle muxes en alle zenders.

Ik heb een aantal zaken tegelijk geprobeerd, zodat het niet goed te achterhalen is wat het probleem was.

Wat ik in ieder geval had gedaan was het volgende:

Sundtek in de USB 2 poort
Alle muxes weg
Eerst de UPC mux toegevoegd (die doet niks, omdat ik niet bij UPC zit, maar zo was ik de eerste keer ook begonnen). Daarna handmatig de GHM mux er bij gezet en de UPC weggehaald.
Als laatste de Original Network ID weer op 0. Die had ik op 7461 gezet (Putten).

Nu krijg ik dus weer netjes alle zenders en heeft hij er ook automatisch channels van aangemaakt :Y

[ Voor 36% gewijzigd door albino71 op 20-07-2013 20:58 . Reden: meer info ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Klinkt als een goed begin!

Dat hij spontaan de andere muxes ook vindt als je op de basismux afstempt komt omdat in de basismux een tabel staat opgenomen van alle doorgegeven zenders, inclusief de mux'en waar ze op zitten.

Overigens, dat afspelen middels de web interface is mij ook nooit fatsoenlijk gelukt. Ik kopieer altijd maar de stream url en plak hem in VLC. Zo vaak kijk ik ook niet TV in een window op de PC :)

Sowieso moet ik mezelf er nog steeds een keer toe zetten om de dvb drivers voor de "hdhomerun" te builden op m'n Syno. Het was leuk geweest als tvheadend dat ding standaard zou ondersteunen.... Ten slotte ondersteunt men ook IPTV. Nu gebruik ik het product "Dvblink" op m'n Syno.

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 20-07-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zeker, en leuk om te doen...
Toch maar weer even opnieuw begonnen en nu werkt alles zoals het hoort.
Dus de UPC mux ed toevoegen is niet nodig :)

Nu heb ik nog de volgende zaken uit te zoeken:
1. Afspelen op een Android apparaat (bijv. mbv TVHGuide icm BSPlayer of VLC).
2. Eenvoudig afspelen op een windows machine, waarbij een keuze uit de kanaallijst kan worden gemaakt.
3. Opnemen (incl. plaats bestand)
4. Beste beeldkwaliteit

Maar als ik je goed begrijp heb jij voor punt 2 niet iets gevonden/gezocht :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
1. Moet idd goed kunnen met TVHGuide (zelf prima werkend gehad, ookal was toenmalige smartphone te langzaam)

2. Hiervoor gebruik(te) ik XBMC met de PVR plugin voor tvheadend. XBMC kan als het moet ook prima windowed draaien.

3. Kan je in TVHeadend prima configureren (weet niet hoe dat in de synocommunity package standaard geconfigureerd staat). Die directory op je Syno beschikbaar maken als share en je kan gewoon bij alle bestanden.

4. Beeldkwaliteit is niet gerelateerd aan TVHeadend (geeft alles 1:1 door) maar je afspeelsoftware en deels ook -hardware. Vooral het gebruikte algoritme voor de-interlacing kan de kwaliteit maken of breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
gibraltar schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 12:46:
[...]

Ja, die bestaat en die staat hier. De frequenties per regionaal netwerk staan onderaan.
Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
eymey schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 23:26:
Nu gebruik ik het product "Dvblink" op m'n Syno.
Wat zijn jouw ervaringen met dat pakket (i.c.m. XBMC en/of HDHomeRun)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
Snap er intussen echt niets meer van. Heb al verschillende versies van TVHeadend gebruikt, maar kan een hoop zenders niet bekijken. Vreemde is dat TVHeadend wel alle zenders kan vinden, maar ik dus niet alle vrije kanalen kan bekijken. Kanalen zoals RTL 4, 5, 7, SBS zijn daar een voorbeeld van. Andere kanalen werken wel gewoon. Blijf het vreemd vinden met UPC en TVHeadend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ziet TVheadend die kanalen die je noemt ook als "niet vrije kanalen"? UPC schijnt ontzettend slordig te zijn met services die vrij zijn aanmerken als niet vrij, en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
RudolfR schreef op maandag 22 juli 2013 @ 08:37:
[...]

Wat zijn jouw ervaringen met dat pakket (i.c.m. XBMC en/of HDHomeRun)?
Niet goed.

DVBLink zit echt ontzettend niet intuitief in elkaar. Het begint al bij het definieren van bv. de HDHomerun tuners en het scannen naar kanalen e.d. Dat is in een recente update overigens wel weer wat beter gemaakt.

Maar recordings schedulen, series opnemen, etc. werkt echt onhandig. Voor XBMC is er ooit een werkende plugin geweest maar die schijnt op dit moment niet meer compatible te zijn met recente updates van DVBLink.

Ik heb het aangeschaft (ong. 20 euro eenmalig) omdat ik íets moest hebben wat op mijn Synology op z'n minst kan opnemen. Recordings afspelen in XBMC doe ik gewoon via een SMB/NFS share en die enkele keer live TV kijken doe ik via de DLNA ingang die DVBLink ook heeft.

Maar zodra er een hapklare oplossing komt voor /dev/dvb support van de HDHomerun op Synology, of ik er de zin en tijd voor vind om het zelf te knutselen, ga ik weer terug naar TVHeadend .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Er is een beta firmware voor de HDHomerun dat misschien wel iets kan verbeteren voor UPC gebruikers:

http://www.silicondust.co...viewtopic.php?f=19&t=2484

Improvements to table processing.

Dit gaat volgens mij over hoe de HDHomerun de NIT leest waar bij UPC nogal wat problemen door veroorzaakt worden. Het is het proberen waard, bij de HDHomerun is het ook mogelijk firmware te downgraden als je terug naar stable firmware wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, UPC zou hier juist wat aan gaan verbeteren.....

http://www.totaaltv.nl/ni...digitaal-basispakket.html

Maar goed, ook dan schijnt er nog steeds voldoende mis te zijn in de verschillende velden van de NIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
eymey schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:56:
Ziet TVheadend die kanalen die je noemt ook als "niet vrije kanalen"? UPC schijnt ontzettend slordig te zijn met services die vrij zijn aanmerken als niet vrij, en andersom.
Voor zover ik kan zien in het overzicht, ziet het er hetzelfde uit als bijvoorbeeld Nederland 1, 2 en 3. Net 5 bijvoorbeeld van de commerciële zenders werkt wel gewoon. Kan in TVHeadend ook zien wat gecodeerd is en wat niet. Maar RTL 4 staat gewoon al vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
Frank-NL schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:49:
Er is een beta firmware voor de HDHomerun dat misschien wel iets kan verbeteren voor UPC gebruikers:

Dit gaat volgens mij over hoe de HDHomerun de NIT leest waar bij UPC nogal wat problemen door veroorzaakt worden. Het is het proberen waard, bij de HDHomerun is het ook mogelijk firmware te downgraden als je terug naar stable firmware wil.
Dat zou ik kunnen proberen. Wacht ik desondanks gewoon niet snap is waarom .strm files die ik genereer met de HDHomeRun software wel gewoon werken. RTL4, 5, 7, 8, SBS 6, etc... ze werken allemaal prima. Weet dus in dat opzicht zeker dat het niet aan de HDHomerun zelf ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
Frank-NL schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:49:

Laatste firmware helpt ook niet. Kan niet eens afspelen via TVHeadend in VLC. Nederland 1 bijvoorbeeld wel weer. Zit toch iets niet lekker in TVHeadend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
Niemand verder tips?

Vreemde vind ik ook nog altijd dat als ik de Frequentielijst van UPC naast die van wat TVHeadend gevonden heeft leg, het totaal anders is. De frequenties komen totaal niet overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
Oh boy.... probleem is opgelost. :-s Heb vergeten voor het scannen het netwerk ID van UPC in te voeren. Hierdoor ging het dus helemaal mis voor enkelen kanalen. Na het invoeren werkt het prima! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Dat lag zo voor de hand dat niemand het heeft gesuggereerd denk ik :) Maar mooi dat het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 13:18
Hoi

Ik ben van plan een DVB-C kaart te bestellen om TVHeadend op mijn Ubuntu server te draaien,
en ik wil de sinds kort ongecodeerde UPC kanalen gaan gebruiken.

Hebben advies over welke goede kaartjes zijn?
Bij voorkeur PCI, maar als het moet USB.

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 25-09 14:09
(jarig!)
Durandal schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 03:18:
Hoi

Ik ben van plan een DVB-C kaart te bestellen om TVHeadend op mijn Ubuntu server te draaien,

Ik heb 2x een HDHomeRun hanngen in de meterkast, dus 4 muxes tegelijk, en die werken fantastisch in TVHeadend om eerlijk te zijn. Ben nog eigenlijk geen problemen tegen gekomen... Kostentechnisch vind ik ze ook wel meevallen (130 euro per stuk incl. porto dus 65 euro per tuner ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Hier ook een tevreden HDHomeRun gebruiker. 1 stuk, dus slechts 2 tuners, maar niet minder tevreden.
(Ook TvHeadend op een gevirtualiseerde Ubuntu onder ESXi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Durandal schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 03:18:
Hoi

Waarom een voorkeur voor PCI? Als je over 2 jaar dan je moederbord upgrade moet je je tuners weggooien. En het energieverbruik kan hoger liggen.

Ofwel, ga gewoon voor USB. :) Informatie over tuners kan je hier vinden: http://linuxtv.org/wiki/index.php/DVB-C_USB_Devices

Goed verkrijgbaar in Nederland (dat is wel een serieus criterium, de meeste tuners op die pagina zijn nergens ter wereld te koop) zijn de pricewatch: Hauppauge PCTV Quatro Stick (510e) en pricewatch: Hauppauge PCTV QuatroStick nano (520e).

Gegeven de prijs lijkt de 510e me een aanrader. Ik zie zo snel niet waarom je de meerprijs voor de 520e zou betalen, die is alleen maar iets kleiner.

[edit]Ohja, voor mijn toekomstige referentie. EPG van Digitenne werkt niet meer onder tvheadend sinds een half jaar ofzo: Bug #1616: No EIT data on AF9013 DVB-T receiver.

Als je de publieke mux op 546mhz wil gebruiken (Noord-Brabant) ga dan naar /home/hts/.hts/tvheadend/dvbmuxes/$insertyourdvbtadapterhere en zoek het bestand _dev_dvb_adapter1_$YOUR_$ADAPTER_DVB_T546000000. Open dat bestand en verander het transportstreamid van 2211 naar 2214.

Voor andere gebieden/muxes zullen de getallen anders zijn. Dit is geen nette fix, alleen een smerige workaround.

[ Voor 24% gewijzigd door Mentalist op 01-08-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
Waarom een voorkeur voor PCI? Als je over 2 jaar dan je moederbord upgrade moet je je tuners weggooien. En het energieverbruik kan hoger liggen.
Eerlijk gezegd heb ik mijn kast gebouwd rond mijn twee PVR-150 tuners en als ik nu USB neem had ik mijn kast een stuk kleiner kunnen bouwen.
Maar da's natuurlijk geen steekhoudende reden ;)

Ik zit dan dus te denken om mijn analoge kaarten te laten zitten en een HDHomerun te bestellen. Ik wist niet eens van het bestaan van die dingen af maar het concept zie ik wel zitten. Zeker als het goed met TVHeadend (en volgens de site ook met MythTV) werkt.
Ik denk dat ethernet een nog betere keuze is dan USB en de maximaal 5W van HDHomerun is ook wel te overleven.

Thanks guys.

Hoe zit het trouwens met de kabel aansluiting op de HDHomerun - is dat een vlakke of een schroefconnector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Ik ben helemaal niet bekend met de hdhomerun (hij lijkt ook nergens te koop? de site van silicondust heeft een 404 onder de buy-now knop zitten, pricewatch geen vermeldingen) maar controleer even of alle software ervoor open source is. Als dat ding ook maar enig closed-source proggeltje vereist dan kan je er over een paar jaar achter komen dat de closed source zut niet meer is te draaien onder een nieuwe distro of op een nieuwe architectuur (je zou zomaar een NAS kunnen kopen die hetzelfde kan als een server met iets anders dan x86) en dan zit je met een onbruikbaar apparaat.

De site heeft het er iig over dat je geen kernelspace zut nodig hebt, dat is op zich al een goed teken - maar ik kan zo snel niet alle info vinden over de vereiste tools om het ding te configureren/aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 01:06:
Ik ben helemaal niet bekend met de hdhomerun (hij lijkt ook nergens te koop? de site van silicondust heeft een 404 onder de buy-now knop zitten, pricewatch geen vermeldingen) maar controleer even of alle software ervoor open source is. Als dat ding ook maar enig closed-source proggeltje vereist dan kan je er over een paar jaar achter komen dat de closed source zut niet meer is te draaien onder een nieuwe distro of op een nieuwe architectuur (je zou zomaar een NAS kunnen kopen die hetzelfde kan als een server met iets anders dan x86) en dan zit je met een onbruikbaar apparaat.

De site heeft het er iig over dat je geen kernelspace zut nodig hebt, dat is op zich al een goed teken - maar ik kan zo snel niet alle info vinden over de vereiste tools om het ding te configureren/aanspreken.
Ik ben er wel bekend mee en wat ik wist was dat deze moeizaam werkend te krijgen is/was op een Synology.
Heb uiteindelijk besloten hem aan te schaffen na de goede ervaring van YMGV4LIFE (volgens mij alleen werkend te krijgen op een ARM based Synology?)
Voordeel vind ik echt de dual tuner wat ik met mijn Sundtek niet had.

Kopen kan hier https://www.hdhomerun.net/order.aspx

Edit:
levering behoorlijk snel, dinsdag laat besteld vandaag (als goed is) in huis.

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 02-08-2013 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 01:06:

De hdhomerun (de simpele Europese versie tenminste) is een dual dvb-c tuner die op dvb-c muxen en specifieke zenders op die muxen kan afstemmen deze vervolgens over het netwerk kan streamen.

Voor het configureren van het apparaat zijn er programma's voor Mac, Windows en Linux. Het gebruiken van het apparaat in je software kan middels een goed gedocumenteerde api. Er is ook een Sourceforge project ( dvbhdhomerun ) dat een wrapper levert om de communicatie met de HDhomerun weer te abstraheren naar een Linux /dev/dvb/* driver (dit laatste heb je nodig voor TVHeadend).

Het is niet zo zeer lastig om een hdhomerun aan de praat te krijgen met Synology. Software als "dvblink" (dvblogic) ondersteunt deze en volgens mij ondersteunt Synology video station hem tegenwoordig ook. Maar TVHeadend heeft de hdhomerun niet expliciet geimplementeerd en dus zal je die "dvbhdhomerun" driver moeten bouwen. Dat is met alle verschillende architecturen waar een Synology op kan werken lastig te documenteren als 1 eensluidende howto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
Ik ben aardig bekend met MythTV en zit niet vast aan TVHeadend. Het is beiden een means to a goal en die goal is een backend voor een paar frontends in huis. Zal XBMC op Pi worden.
Er zijn hier op het forum al mensen die TVH met HDHomerun aan de praat hebben op Ubuntu maar mocht het me niet lukken dan wordt het Myth, en de HDHomerun zou daar iig wel mee moeten werken.

eymey, heb je een linkje naar dat sourceforge project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
http://sourceforge.net/pr...homerun/?source=directory :)

Ik had overigens hetzelfde als jij: "means to a goal". Daarom heb ik voor 2 tientjes een "TVsource" voor "DVBLink" licentie aangeschaft, tot ik er aan toe kom om met die dvbhdhomerun drivers te gaan stoeien op m'n NAS. En 'vroegah' heb ik ook wel wat met MythTV gewerkt.

Toch blijf ik fan van de interface van tvheadend. Helaas niet zo intuitief (maar dat is DVBLink al helemaal niet) maar met tvheadend kan je in ieder geval genoeg instellen en ook uitgebreide zoekfilters definieren om automatisch op te nemen :).

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 03-08-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
<knip> verkeerde topic.

[ Voor 90% gewijzigd door schumi2004 op 03-08-2013 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G64
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 16:58

G64

Heeyy all,

Ik heb een dubbele Digital Devices Cine-C/T V6 (quad tuner) in mijn Ubuntu servertje zitten (met CI maar die gebruik ik niet). Draait prima. En met OpenElec op een Zotac ID34 in de woonkamer gaat dit heerlijk. Ik hoop alleen dat TVheadend binnenkort Transcoding in een Stable versie uitbrengt. Want op me iPad en iPhone is de stream net wat aan de grote kant. Dit moet vaak bufferen als ik op me balkon zit/lig. Met Transcoding erin wordt het echt fantastisch. Dan kan ik hopelijk ook buitenshuis naar me eigen kanalen kijken. Waarom? Gewoon omdat het kan... :D

If you`re not first, you`re last .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhvis
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-09 21:29
Hoi, ik probeer TVHeadend in te stellen, maar het wil niet lukken, heeft iemand een idee?

Ik woon in Veldhoven en maak gebruik van OnsBrabantNet (Glashart Media) met ongecodeerd DVB-C-signaal. Tevens gebruik ik een Raspberry Pi met TVHeadend en de PCTV QuatroStick 510e als TV-tuner. De installatie hiervan ging allemaal prima en de hardware was zo gevonden. Toen even de gegevens van het DVB-C-signaal van de site van OnsBrabantNet gehaald:

Netwerk ID: 5600
Frequentie: 304 MHz ( vaak in te vullen als 304000 (KHz)
Aantal symbolen: 6875 (afhankelijk van de decoder kan dit ook 68750 zijn)
Modulatie: 64 Qam

Ik heb eerst het netwerk ID ingevuld bij 'Original Network ID', dit opgeslagen, en daarna handmatig een multiplex toegevoegd met bovenstaande gegevens (FEC: Auto). Dat gaat ook prima, maar daarna kan hij geen services vinden en ik neem aan dat dit wel de bedoeling is?

Probleem ligt niet bij de kabel, heb dit getest met de kabel die nu in onze TV zit (die wel gewoon de digitale kanalen vindt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

G64 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 13:38:
Heeyy all,

Ik heb een dubbele Digital Devices Cine-C/T V6 (quad tuner) in mijn Ubuntu servertje zitten (met CI maar die gebruik ik niet). Draait prima. En met OpenElec op een Zotac ID34 in de woonkamer gaat dit heerlijk. Ik hoop alleen dat TVheadend binnenkort Transcoding in een Stable versie uitbrengt. Want op me iPad en iPhone is de stream net wat aan de grote kant. Dit moet vaak bufferen als ik op me balkon zit/lig. Met Transcoding erin wordt het echt fantastisch. Dan kan ik hopelijk ook buitenshuis naar me eigen kanalen kijken. Waarom? Gewoon omdat het kan... :D
Heb je meer info over transcoding support? Ik zag wat testbuilds voorbij komen maar krijgt tvh native transcode support? :D

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
mhvis schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:22:
Hoi, ik probeer TVHeadend in te stellen, maar het wil niet lukken, heeft iemand een idee?
1. Symbolrate moet je invoeren als 6875000 (baud, het is 6875 kBaud)
2. Heb je de firmware geïnstalleerd voor de 510e?
3. Heb je de laatste v4l-dvb drivers gecompileerd?
4. Zie je de tuner in lsusb?
5. Voor de 520e die afaik er veel op lijkt:
"There seems to be still problems for locking DVB-C channels which have strong signal. Attenuator helps. I think it is demodulator IF/RF AGC issue. Lets fix it later. Patches are welcome."

[ Voor 22% gewijzigd door Mentalist op 20-08-2013 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhvis
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:30:
[...]

1. Symbolrate moet je invoeren als 6875000 (baud, het is 6875 kBaud)
2. Heb je de firmware geïnstalleerd voor de 510e?
3. Heb je de laatste v4l-dvb drivers gecompileerd?
4. Zie je de tuner in lsusb?
5. Voor de 520e die afaik er veel op lijkt:

[...]
Bedankt voor je reactie :)

Ik had de symbolrate goed ingevoerd, 6875 accepteerde hij niet.
Ik heb geen firmware/driver geïnstalleerd omdat hij de hardware in TVHeadend wel zag. Ik ging ervan uit dat dat zou betekenen dat de driver al goed geïnstalleerd was, maar ik ga het nachecken/installeren! Bedankt voor de link en ik zal laten weten of het lukt!

Groetjes, Maarten

edit: hij ziet hem overigens wel bij lsusb

edit: het is gelukt! Na wat doorlezen op de LinuxTV wiki en wat dingen gecheckt te hebben was het uiteindelijk alleen de firmware die miste, en dat was zo gefixt. Bedankt! :D

[ Voor 11% gewijzigd door mhvis op 20-08-2013 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb een linux-nas met TVHeadend en Oscam, die via een Cine S2 6.5 en een CanalDigitaal-kaartje mij satelliet-tv geeft. Na heel veel geklooi heb ik het voor elkaar gekregen dat hij ook beelden descramblet (dus mijn abonnementzenders, Ned 1-2-3 etc.)

TVHeadend zoekt bij het mappen naar alle zenders die unscramblet kunnen worden en beeld geven.

Een CanalDigitaal-kaart accepteert maximaal 4 verzoeken per 10 seconden, en als je dan doorvraagt gaat de hele kaart op zwart. Bij het scannen gaat hij sneller dan dat, met als gevolg dat Oscam door zijn instellingen (max 4 per 10 seconden ook) sommige zenders weigert. (Oscam-log vertelt me ook dat er geen slots vrij zijn, 10 seconden later werkt hij weer - maar dan heeft TVHeadend de zender al automatisch uit de lijst gegooid.)

Weet iemand hoe lang de kaart meer dan die 4 verzoeken accepteert? (Er schijnt een periode voor te zijn.) Ik wil wel graag alles kunnen scannen, maar niet dagenlang zonder beeld zitten omdat hij te snel wil zijn.

Of kan TVHeadend trager scannen?

Hopelijk snapt iemand mijn probleem en kan me helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Ik weet niet zeker of ik hetzelfde probleem had, maar bij Ziggo kreeg ik ook niet alle zenders in de lijst.

Oplossing was botweg nog een keer services to channels mappen, en nog een keer, en nog een keer. Na een keer of 4-5 had ik alles.

Durf niet te zeggen of dat voor CDS ook zal werken. :) Je zou kunnen proberen bij de tab services de checkbox voor "enabled" tijdelijk uit te zetten (vergeet niet te saven) voor de CDS zenders die al goed gemapped zijn, dan doet hij bij de volgende scan waarschijnlijk geen poging om ze opnieuw te mappen.

• suheyl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-08 09:43
Hallo allemaal!

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het configureren van mijn omgeving.

Hierbij mijn specs:

AMD Phenom II X6 1045T
ASRock 890GX Extreme3
8GB RAM
EVGA GeForce GT 610 2GB
Digital Devices Cine C/T V6

Ik draai de laatste versie van XBMCbuntu. Ik gebruik oscam in combinatie met Tvheadend. De verbinding met de server lijkt ok (in eerste instantie).
De niet gecodeerde zender worden middels Tveadend moeiteloos doorgegeven aan XBMC. Ook werkt mijn EPG.

Wanneer ik een gecodeerde zender wil bekijken heb ik de eerste 15-30 seconden alleen beeld, geen geluid. Daarna stopt het.

Waar kan dit aan liggen?

• Mentalist
Gaan opnames wel goed?

Enige meldingen in oscam.log?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhvis
Hey, ik wilde even kort mijn ervaringen kwijt over Tvheadend op de Raspberry Pi (i.c.m. de PCTV QuatroStick 510e).

Ik ben er zeer blij mee! Had 1 probleem tijdens de installatie dat ie geen services wilde vinden, maar W3ird_N3rd hielp mij in de juiste richting, ik miste namelijk nog de firmware van de QuatroStick (instructies vindbaar op deze pagina, geldt ook voor de 510e: http://linuxtv.org/wiki/i...ems_QuatroStick-nano_520e). Ook een update gedaan van de firmware van de RPi ('sudo rpi-update'), bleek in mijn geval ook belangrijk!

Streams werken uiteindelijk heel goed, in mooie kwaliteit!
De web-interface van Tvheadend vind ik wat minder, het is o.a. vrij lastig om een programma te zoeken. De VLC-plugin die de webinterface gebruikt werkt niet (althans niet bij mij, 3 browsers getest), dus moet ik eigenlijk een playlist van streams maken om het een beetje 'redelijk' te kunnen bekijken. Maar toen XBMC geprobeerd, en wat een verschil. Live-TV met XBMC werkt echt fantastisch. Programma's timen, EPG aflezen e.d. gaat allemaal ontzettend goed via XBMC. Voor een ware TV-ervaring zul je dit dus wel naast de server moeten gebruiken.

edit: de VLC-plugin werkt nu wel :D, ik heb alleen geen idee wat het probleem heeft opgelost

[ Voor 3% gewijzigd door mhvis op 24-08-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtenklooster
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-04 18:11
mhvis schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:45:
... tijdens de installatie dat ie geen services wilde vinden, maar W3ird_N3rd hielp mij in de juiste richting, ik miste namelijk nog de firmware van de QuatroStick (instructies vindbaar op deze pagina, geldt ook voor de 510e: http://linuxtv.org/wiki/i...ems_QuatroStick-nano_520e). Ook een update gedaan van de firmware van de RPi ('sudo rpi-update'), bleek in mijn geval ook belangrijk!
Ik probeer deze stick onder ubuntu / tvheadend werkend te krijgen.
Hij wordt wel herkend maar lijk geen signaal te krijgen.
Wat heb je precies gedaan?
dvb-demod-drxk-pctv.fw gedownload en gekopieerd naar /lib/firmware en dan herstarten en that's it?

• mhvis
rtenklooster schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 21:56:
[...]

Ik probeer deze stick onder ubuntu / tvheadend werkend te krijgen.
Hij wordt wel herkend maar lijk geen signaal te krijgen.
Wat heb je precies gedaan?
dvb-demod-drxk-pctv.fw gedownload en gekopieerd naar /lib/firmware en dan herstarten en that's it?
Ja, ik had zelf precies hetzelfde probleem dat hij geen signaal kreeg/hij vond geen services. De stick werd inderdaad wel herkend.
Ik kwam bij die firmware uit omdat ik in syslog zag dat die stick een foutmelding gaf dat de firmware onjuist was, en inderdaad, de firmware op de juiste plek zetten loste het probleem op.
Check dus eens je syslog (/var/log/syslog) of je ergens onderaan wat kunt vinden mbt tvheadend/die stick.
Ik kan morgen wel meer info geven (beetje laat nu voor mij ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suheyl
W3ird_N3rd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 23:58:
Gaan opnames wel goed?

Enige meldingen in oscam.log?
Sorry van de hele late reactie... Had geen alert ingesteld.. Maar nee, ook het opnemen gaat ook niet goed.

Hierbij de logging oscam:

-------------------------------------------------------------------------------
>> OSCam << cardserver log switched at Thu Aug 22 21:34:43 2013
2013/08/22 21:34:43 8BDF130 c >> OSCam << cardserver log switched, version 1.20-unstable_svn, build #0 (i686-pc-linux)
2013/08/22 21:34:43 8BDF130 c version=1.20-unstable_svn, build #0, system=i686-pc-linux, nice=-1
2013/08/22 21:34:43 8BDF130 c client max. idle=120 sec, debug level=0
2013/08/22 21:34:43 8BDF130 c max. logsize=10 Kb, loghistorysize=4096 bytes
2013/08/22 21:34:43 8BDF130 c client timeout=5000 ms, fallback timeout=2500 ms, cache delay=0 ms
2013/08/22 21:34:43 8BDF130 c tvheadend (0604&000000/00EB/44:5EB9): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/22 21:35:08 8BDF130 c tvheadend (0604&000000/00EB/44:8266): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/22 21:35:08 8BDF130 c tvheadend (0604&000000/00EB/44:0455): rejected reader peer (1 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/22 21:35:33 8BDF130 c tvheadend (0604&000000/00EB/44:39CA): rejected reader peer (1 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/22 21:37:45 8BDF130 c tvheadend (0604&000000/00CA/44:A0B6): found (324 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/22 21:37:45 8BDF130 c tvheadend (0604&000000/00CA/44:159A): rejected reader peer (525 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/22 21:37:56 8BDF130 c tvheadend (0604&000000/00CA/44:66F8): rejected reader peer (2 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/22 21:37:56 8BDF130 c tvheadend (0604&000000/00CA/44:28EE): rejected reader peer (1 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/22 21:38:21 8BDF130 c tvheadend (0604&000000/00CA/44:EE89): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/22 21:38:21 8BDF130 c tvheadend (0604&000000/00CA/44:57DB): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/22 21:38:46 8BDF130 c tvheadend (0604&000000/00CA/44:8D29): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)

>> OSCam << cardserver started at Thu Aug 22 23:52:33 2013
2013/08/22 23:52:33 0 s >> OSCam << cardserver started, version 1.20-unstable_svn, build #0 (i686-pc-linux)
2013/08/22 23:52:33 0 s version=1.20-unstable_svn, build #0, system=i686-pc-linux, nice=-1
2013/08/22 23:52:33 0 s client max. idle=120 sec, debug level=0
2013/08/22 23:52:33 0 s max. logsize=10 Kb, loghistorysize=4096 bytes
2013/08/22 23:52:33 0 s client timeout=5000 ms, fallback timeout=2500 ms, cache delay=0 ms
2013/08/22 23:52:33 0 s services reloaded: 0 services freed, 2 services loaded, rejected 0
2013/08/22 23:52:33 0 s userdb reloaded: 1 accounts loaded, 0 expired, 0 disabled
2013/08/22 23:52:33 0 s signal handling initialized (type=sysv)
2013/08/22 23:52:33 0 s 775 service-id's loaded in 2ms
2013/08/22 23:52:33 0 s can't open file "/etc/oscam/oscam.tiers" (err=2 No such file or directory), no tier-id's loaded
2013/08/22 23:52:33 0 s can't open file "/etc/oscam/oscam.provid" (err=2 No such file or directory), no provids's loaded
2013/08/22 23:52:33 0 s 1 lengths for caid guessing loaded
2013/08/22 23:52:33 0 s monitor: initialized (fd=6, port=988)
2013/08/22 23:52:33 0 s camd35: disabled
2013/08/22 23:52:33 0 s newcamd: initialized (fd=7, port=15050, crypted)
2013/08/22 23:52:33 0 s -> CAID: 0604 PROVID: 000000
2013/08/22 23:52:33 0 s radegast: disabled
2013/08/22 23:52:33 0 s http thread started
2013/08/22 23:52:33 0 s reader check thread started
2013/08/22 23:52:33 0 s check thread started
2013/08/22 23:52:33 0 s creating thread for device server.server.org
2013/08/22 23:52:33 B7100468 h HTTP Server listening on port 8888
2013/08/22 23:52:33 0 s loadbalancer: can't read from file /tmp/.oscam/stat
2013/08/22 23:52:33 0 s waiting for local card init
2013/08/22 23:52:33 93A79E0 p connecting to ziggo on server.server.org:44444
2013/08/22 23:52:33 93A79E0 p server.server.org: resolved ip=82.75.146.207
2013/08/22 23:52:33 93A79E0 p socket open for cccam fd=10
2013/08/22 23:52:33 93A79E0 p connect succesfull cccam fd=10
2013/08/22 23:52:33 93A79E0 p proxy ziggo initialized (server=server.server.org:44444)
2013/08/22 23:52:33 0 s init for all local cards done
2013/08/22 23:52:33 0 s anti-cascading log initialized
2013/08/22 23:52:35 93A9130 c client connected to 15050 port
2013/08/22 23:52:35 93A9130 c encrypted newcamd:15050-client 192.168.1.26 granted (tvheadend, au=on (1 reader))
2013/08/22 23:52:35 93A9130 c user tvheadend authenticated successfully (Tvheadend)
2013/08/22 23:52:35 93A9130 c AU disabled for user tvheadend
2013/08/22 23:52:42 93A9130 c WARNING: invalid client tcp_conn_close()
2013/08/22 23:52:42 93A9130 c tvheadend disconnected from 192.168.1.26
2013/08/22 23:52:42 93A9130 c thread B66FFB40 ended!
2013/08/22 23:52:42 93AA880 c client connected to 15050 port
2013/08/22 23:52:42 93AA880 c encrypted newcamd:15050-client 192.168.1.26 granted (tvheadend, au=on (1 reader))
2013/08/22 23:52:42 93AA880 c user tvheadend authenticated successfully (Tvheadend)
2013/08/22 23:52:42 93AA880 c AU disabled for user tvheadend
2013/08/29 13:52:07 0 s tcp_conn_close(): fd=10, cl->typ == 'p' is_udp 0 label == 'ziggo'
2013/08/29 13:52:38 93A79E0 p connecting to ziggo on server.server.org:44444
2013/08/29 13:52:38 93A79E0 p socket open for cccam fd=10
2013/08/29 13:52:38 93A79E0 p connect succesfull cccam fd=10
2013/08/29 13:57:46 0 s tcp_conn_close(): fd=10, cl->typ == 'p' is_udp 0 label == 'ziggo'
2013/08/29 13:58:14 93A79E0 p connecting to ziggo on server.server.org:44444
2013/08/29 13:58:14 93A79E0 p socket open for cccam fd=10
2013/08/29 13:58:14 93A79E0 p connect(fd=10) failed: (errno=111 Connection refused)
2013/08/29 13:58:14 93A79E0 p ziggo network connect error!
2013/08/29 13:58:45 93A79E0 p connecting to ziggo on server.server.org:44444
2013/08/29 13:58:45 93A79E0 p socket open for cccam fd=10
2013/08/29 13:58:45 93A79E0 p connect(fd=10) failed: (errno=111 Connection refused)
2013/08/29 13:58:45 93A79E0 p ziggo network connect error!
2013/08/29 13:59:16 93A79E0 p connecting to ziggo on server.server.org:44444
2013/08/29 13:59:16 93A79E0 p socket open for cccam fd=10
2013/08/29 13:59:16 93A79E0 p connect succesfull cccam fd=10
2013/08/29 18:26:47 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:7DF1): found (326 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:26:47 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:DDE1): found (522 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:26:48 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:ED78): rejected reader peer (753 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:26:48 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:2A75): rejected reader peer (1114 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:27:12 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:ABE0): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:27:12 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:4001): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:27:19 93AA880 c tvheadend (0604&000000/00B7/44:93AB): found (325 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:27:19 93AA880 c tvheadend (0604&000000/00B7/44:A52C): rejected reader peer (507 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:27:21 93AA880 c tvheadend (0604&000000/00B7/44:ED04): rejected reader peer (1 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:27:21 93AA880 c tvheadend (0604&000000/00B7/44:1637): rejected reader peer (1 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:27:46 93AA880 c tvheadend (0604&000000/00B7/44:DB90): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:27:46 93AA880 c tvheadend (0604&000000/00B7/44:F569): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:28:11 93AA880 c tvheadend (0604&000000/00B7/44:1300): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:34:20 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:ABA6): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:34:20 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:0809): rejected reader peer (219 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:34:24 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:ABA6): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:34:24 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:0809): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:34:28 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:ABA6): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:34:28 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:0809): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:34:32 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:ABA6): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:34:32 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:0809): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:34:36 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:ABA6): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:34:36 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:0809): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:34:40 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:ABA6): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:34:40 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:0809): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:34:44 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:4E54): rejected reader peer (1 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:34:44 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:B28B): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:34:48 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:4E54): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:34:48 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:B28B): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:34:52 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:4E54): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:34:52 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:B28B): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:34:56 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:4E54): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:34:56 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:B28B): not found (1 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:00 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:4E54): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:00 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:B28B): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:04 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:4E54): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:04 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:B28B): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:08 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:0AD3): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:08 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:3883): rejected reader peer (1 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:12 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:0AD3): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:12 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:3883): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:16 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:0AD3): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:16 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:3883): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:20 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:0AD3): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:20 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:3883): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:24 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:0AD3): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:24 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:3883): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:28 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:0AD3): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:28 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:3883): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:32 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:0AD3): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:32 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:3883): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:32 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:1A47): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:32 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:A2D5): rejected reader peer (219 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:36 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:1A47): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:36 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:A2D5): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:40 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:1A47): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:40 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:A2D5): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:44 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:1A47): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:44 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:A2D5): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:48 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:1A47): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:48 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:A2D5): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:52 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:1A47): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:52 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:A2D5): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:56 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:1A47): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:56 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:A2D5): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:57 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:8B87): rejected reader peer (1 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:35:57 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:FE63): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:36:00 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:8B87): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:36:00 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:FE63): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:36:04 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:8B87): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:36:04 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:FE63): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:36:08 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:8B87): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:36:08 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:FE63): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:36:12 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:8B87): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:36:12 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:FE63): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:36:16 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:8B87): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:36:16 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:FE63): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:36:20 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:8B87): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:36:20 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:FE63): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:36:24 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:8FEE): rejected reader peer (1 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:36:24 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:1440): rejected reader peer (1 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:36:28 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:8FEE): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:36:28 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:1440): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:36:32 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:8FEE): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:36:32 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:1440): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:36:36 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:8FEE): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:36:36 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:1440): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:36:40 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:8FEE): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:36:40 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:1440): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:36:44 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:8FEE): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:36:44 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:1440): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:36:48 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:0F92): rejected reader peer (1 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:36:48 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:CE02): rejected reader peer (220 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:36:52 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:0F92): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:36:52 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:CE02): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:36:56 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:0F92): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:36:56 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:CE02): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:00 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:0F92): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:00 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:CE02): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:04 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:0F92): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:04 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:CE02): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:08 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:0F92): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:08 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:CE02): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:12 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:0F92): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:12 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:CE02): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:12 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:DA59): rejected reader peer (1 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:12 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:6F96): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:16 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:DA59): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:16 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:6F96): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:20 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:DA59): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:20 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:6F96): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:24 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:DA59): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:24 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:6F96): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:28 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:DA59): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:28 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:6F96): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:32 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:DA59): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:32 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:6F96): not found (1 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:36 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:DA59): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:36 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:6F96): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:37 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:33F0): rejected reader peer (1 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:37 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:47E3): rejected reader peer (1 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:40 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:33F0): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:40 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:47E3): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:44 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:33F0): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:44 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:47E3): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:48 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:33F0): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:48 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:47E3): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:52 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:33F0): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:52 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:47E3): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:56 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:33F0): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:37:56 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:47E3): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:38:00 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:33F0): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:38:00 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:47E3): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:38:04 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:3531): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:38:04 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:D4F5): rejected reader peer (222 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:38:08 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:3531): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:38:08 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:D4F5): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:38:12 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:3531): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:38:12 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:D4F5): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:38:16 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:3531): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:38:16 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:D4F5): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:38:20 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:3531): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:38:20 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:D4F5): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:38:24 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:3531): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:38:24 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:D4F5): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:38:28 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:8A66): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:38:28 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:B692): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:38:32 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:8A66): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:38:32 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:B692): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:38:36 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:8A66): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:38:36 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:B692): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:38:40 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:8A66): not found (1 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:38:40 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:B692): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:38:44 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:8A66): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:38:44 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:B692): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:38:48 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:8A66): not found (1 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:38:48 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:B692): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:38:52 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:8A66): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:38:52 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:B692): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:38:52 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:D17A): rejected reader peer (1 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:38:52 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:5854): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:38:56 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:D17A): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:38:56 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:5854): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:39:00 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:D17A): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:39:00 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:5854): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:39:04 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:D17A): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:39:04 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:5854): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:39:08 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:D17A): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:39:08 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:5854): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:39:12 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:D17A): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:39:12 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:5854): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:39:16 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:D17A): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:39:16 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:5854): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:39:17 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:1DC7): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:39:17 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:D569): rejected reader peer (220 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:39:20 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:1DC7): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:39:20 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:D569): not found (1 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:39:24 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:1DC7): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:39:24 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:D569): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:39:28 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:1DC7): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:39:28 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:D569): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:39:32 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:1DC7): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:39:32 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:D569): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:39:36 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:1DC7): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:39:36 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:D569): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:39:40 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:1DC7): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:39:40 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:D569): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:39:44 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:28DA): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:39:44 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:9CD4): rejected reader peer (1 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:39:48 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:28DA): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:39:48 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:9CD4): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:39:52 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:28DA): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:39:52 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:9CD4): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:39:56 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:28DA): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:39:56 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:9CD4): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:00 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:28DA): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:00 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:9CD4): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:04 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:28DA): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:04 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:9CD4): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:08 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:2F0D): rejected reader peer (1 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:08 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:521D): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:12 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:2F0D): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:12 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:521D): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:16 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:2F0D): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:16 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:521D): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:20 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:2F0D): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:20 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:521D): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:24 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:2F0D): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:24 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:521D): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:28 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:2F0D): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:28 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:521D): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:32 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:2F0D): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:32 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:521D): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:32 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:873E): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:32 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:7DA2): rejected reader peer (221 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:36 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:873E): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:36 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:7DA2): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:40 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:873E): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:40 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:7DA2): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:44 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:873E): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:44 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:7DA2): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:48 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:873E): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:48 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:7DA2): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:52 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:873E): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:52 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:7DA2): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:56 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:873E): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:56 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:7DA2): not found (1 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:57 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:B5AE): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:40:57 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:9482): rejected reader peer (1 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:41:00 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:B5AE): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:41:00 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:9482): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:41:04 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:B5AE): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:41:04 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:9482): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:41:08 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:B5AE): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:41:08 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:9482): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:41:12 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:B5AE): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:41:12 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:9482): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:41:16 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:B5AE): not found (1 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:41:16 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:9482): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:41:20 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:B5AE): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:41:20 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:9482): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:41:24 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:85F6): rejected reader peer (1 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:41:24 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:0E5B): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:41:28 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:85F6): not found (1 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:41:28 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:0E5B): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:41:32 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:85F6): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:41:32 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:0E5B): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:41:36 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:85F6): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:41:36 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:0E5B): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:41:40 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:85F6): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:41:40 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:0E5B): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:41:44 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:85F6): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:41:44 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:0E5B): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:41:48 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:AAFC): rejected reader peer (1 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:41:48 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:A439): rejected reader peer (219 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:41:52 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:AAFC): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/08/29 18:41:52 93AA880 c tvheadend (0604&000000/2AF9/44:A439): not found (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met het draaien van OSCAM op ESXi 5.1 in een Ubuntu VM?

Ik heb netjes mijn Smargo via USB passthrough doorgegeven en OSCAM geconfigureerd. Echter krijg ik bij de logs telkens dit te zien:

2013/09/02 21:13:08 110A630 r server1 [mouse] Reader initialized (device=/dev/ttyUSB0, detect=none, mhz=600, cardmhz=600)
2013/09/02 21:13:09 110A630 r server1 [mouse] card detected
2013/09/02 21:13:13 110A630 r server1 [mouse] Error activating card.

Het lijkt er dus op alsof hij de kaart niet kan activeren. Deze smargo heeft altijd perfect gewerkt op mijn Openelec + OSCAM. Het enige verschil is dat ik OSCAM nu dus niet meer op Openelec heb draaien maar op een Ubuntu VM.

Kan het er wellicht aan liggen dat de Smargo niet op de /dev/ttyUSB0 zit? Kan ik dat ergens nalopen?

Edit: ben al iets verder. Heb nu de smargo gedefinieerd als "smartreader" maar nu krijg ik de volgende melding:

2013/09/02 22:01:54 13A0C10 r server1 [smartreader] Reader initialized (device=002:004, detect=none, mhz=600, cardmhz=600)
2013/09/02 22:01:55 13A0C10 r server1 [smartreader] card detected
2013/09/02 22:02:05 13A0C10 r server1 [smartreader] usb bulk write failed : ret = -7
2013/09/02 22:02:15 13A0C10 r server1 [smartreader] usb bulk write failed : ret = -7

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2013 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suheyl
Allen,

Gister ben ik bij mijn broer geweest om te testen of het niet werkend krijgen van mijn client aan de client lag of aan de server. Ik heb mijn client in zijn netwerk gehangen met zijn oscam files. Hetzelfde probleem, na een seconde of 30 stopt het decoderen en staat het beeld stil. Ik krijg in tvheadend de volgende foutmelding bij het overschakelen van een niet gecodeerd kanaal naar een gecodeerd kanaal en weer terug. Niet gecodeerd werkt goed, en ander krijg een "access denied" foutmelding.

Sep 03 14:15:58.201 subscription: "192.168.1.26 [ xbmc | XBMC Media Center ]" subscribing on "Nederland 1 HD", weight: 150, adapter: "DDbridge_02", network: "", mux: "794,000 kHz", provider: "Ziggo", service: "Nederland 1 HD", quality: 24
Sep 03 14:17:01.198 subscription: "192.168.1.26 [ xbmc | XBMC Media Center ]" unsubscribing from "Nederland 1 HD"
Sep 03 14:17:01.282 subscription: "192.168.1.26 [ xbmc | XBMC Media Center ]" subscribing on "HISTORY HD", weight: 150, adapter: "DDbridge_02", network: "", mux: "562,000 kHz", provider: "Ziggo", service: "HISTORY HD", quality: 100
Sep 03 14:17:04.053 cwc: Can not descramble service "HISTORY HD", access denied (seqno: 1847 Req delay: 4 ms)
Sep 03 14:17:48.226 subscription: "192.168.1.26 [ xbmc | XBMC Media Center ]" unsubscribing from "HISTORY HD"
Sep 03 14:17:48.281 subscription: "192.168.1.26 [ xbmc | XBMC Media Center ]" subscribing on "Discovery Channel HD", weight: 150, adapter: "DDbridge_02", network: "", mux: "498,000 kHz", provider: "Ziggo", service: "Discovery Channel HD", quality: 32
Sep 03 14:18:01.602 cwc: Can not descramble service "Discovery Channel HD", access denied (seqno: 1853 Req delay: 4 ms)
Sep 03 14:30:11.492 subscription: "192.168.1.26 [ xbmc | XBMC Media Center ]" unsubscribing from "Discovery Channel HD"
Sep 03 14:30:11.566 subscription: "192.168.1.26 [ xbmc | XBMC Media Center ]" subscribing on "Nederland 1", weight: 150, adapter: "DDbridge_02", network: "", mux: "618,000 kHz", provider: "Ziggo", service: "Nederland 1", quality: 74

Dit is wat ik dan in oscam.log zie:

2013/09/03 14:13:19 A0C94C0 c >> OSCam << cardserver log switched, version 1.20-unstable_svn, build #0 (i686-pc-linux)
2013/09/03 14:13:19 A0C94C0 c version=1.20-unstable_svn, build #0, system=i686-pc-linux, nice=-1
2013/09/03 14:13:19 A0C94C0 c client max. idle=120 sec, debug level=0
2013/09/03 14:13:19 A0C94C0 c max. logsize=10 Kb, loghistorysize=4096 bytes
2013/09/03 14:13:19 A0C94C0 c client timeout=5000 ms, fallback timeout=2500 ms, cache delay=0 ms
2013/09/03 14:13:19 A0C94C0 c tvheadend (0604&000000/00D7/44:6F74): found (333 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/09/03 14:13:44 A0C94C0 c tvheadend (0604&000000/00D7/44:C7DE): found (332 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/09/03 14:14:09 A0C94C0 c tvheadend (0604&000000/00D7/44:72A7): found (334 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/09/03 14:14:34 A0C94C0 c tvheadend (0604&000000/00D7/44:A02D): found (336 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/09/03 14:14:35 A0C94C0 c tvheadend (0604&000000/5DC1/44:6517): found (326 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/09/03 14:14:35 A0C94C0 c tvheadend (0604&000000/5DC1/44:928A): rejected reader peer (559 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/09/03 14:14:59 A0C94C0 c tvheadend (0604&000000/5DC1/44:B0E5): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/09/03 14:14:59 A0C94C0 c tvheadend (0604&000000/5DC1/44:4006): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/09/03 14:15:24 A0C94C0 c tvheadend (0604&000000/5DC1/44:3DBC): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/09/03 14:15:24 A0C94C0 c tvheadend (0604&000000/5DC1/44:0DBA): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/09/03 14:15:49 A0C94C0 c tvheadend (0604&000000/5DC1/44:7AAB): rejected reader peer (1 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/09/03 14:17:01 A0C94C0 c tvheadend (0604&000000/5DC1/44:FB7C): found (333 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/09/03 14:17:02 A0C94C0 c tvheadend (0604&000000/5DC1/44:07EF): rejected reader peer (538 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/09/03 14:17:04 A0C94C0 c tvheadend (0604&000000/5DC1/44:FF50): rejected reader peer (2 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/09/03 14:17:04 A0C94C0 c tvheadend (0604&000000/5DC1/44:BDD6): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/09/03 14:17:29 A0C94C0 c tvheadend (0604&000000/5DC1/44:6FD2): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/09/03 14:17:29 A0C94C0 c tvheadend (0604&000000/5DC1/44:5B0F): rejected reader peer (1 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/09/03 14:17:48 A0C94C0 c tvheadend (0604&000000/00EF/44:4957): found (337 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/09/03 14:17:49 A0C94C0 c tvheadend (0604&000000/00EF/44:94E9): rejected reader peer (534 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/09/03 14:18:01 A0C94C0 c tvheadend (0604&000000/00EF/44:E9D2): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/09/03 14:18:01 A0C94C0 c tvheadend (0604&000000/00EF/44:7D36): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/09/03 14:18:26 A0C94C0 c tvheadend (0604&000000/00EF/44D1A): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/09/03 14:18:26 A0C94C0 c tvheadend (0604&000000/00EF/44:05AF): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)
2013/09/03 14:18:51 A0C94C0 c tvheadend (0604&000000/00EF/44:57B3): rejected reader peer (0 ms) by ziggo (of 1 avail 1)

Hoe krijg ik die "access denied" foutmelding weg? Ben inmiddels radeloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Heb je idle scanning aanstaan?

Heb je anticasc in oscam aanstaan?

[ Voor 38% gewijzigd door Mentalist op 03-09-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suheyl
Ik heb dit in oscam.conf staan:
# anti-cascading

[anticasc]
enabled = 1
numusers = 1
sampletime = 2
samples = 5
penalty = 1
aclogfile = /var/log/oscam/aclog.log
denysamples = 9

Ook Idle scanning staat voor beide tuners aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het inmiddels draaien :) het doorgeven van de smargo met VT-X werkt dus niet omdat je smargo dan via een VMware hub geconnect wordt. Indien je VT-D hebt moet het wel werken omdat je dan je complete USB controller door kan geven.

Nu kom ik bij het volgende probleem: bijna alle zenders doen het perfect echter bij enkele muxes (bijv. ID 29 Ziggo Limburg waar o.a. Nederland 1/2 HD en 24 kitchen op zitten) krijg ik alleen maar haperend beeld.

Ik heb mijn bekabeling en connectors al vervangen door Hirschmann en de kabellengte is 15meter zonder versterker. Verder staat Idle scanning uitgeschakeld in TVHeadend.

Iemand een idee waarom sommige muxes dit probleem hebben en wat ik er aan kan doen? Ik ben ten einde raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtenklooster
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-04 18:11
Vraagje,
Ik heb tvheadend hier draaien maar wil graag dat de channel logo's worden geupdate.
Nu lijkt xmltv hier niet (meer) te werken?
Returns no data.
Iemand hier tvheadend + xmltv draaiend? Of hebben jullie echt manual iedere zender een http link naar een logo toegewezen?

• Mentalist
suheyl schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 23:12:
Ik heb dit in oscam.conf staan:
# anti-cascading

[anticasc]
enabled = 1
numusers = 1
sampletime = 2
samples = 5
penalty = 1
aclogfile = /var/log/oscam/aclog.log
denysamples = 9

Ook Idle scanning staat voor beide tuners aan.
Zet anticasc uit. (enabled = 0) Als je probleem dan is opgelost en je hebt anticasc niet nodig dan ben je klaar. Heb je anticasc wel nodig, dan zal je het verder moeten fijnstellen. Weet je niet wat anticasc is, dan heb je het niet nodig. ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:30:
Ik heb het inmiddels draaien :) het doorgeven van de smargo met VT-X werkt dus niet omdat je smargo dan via een VMware hub geconnect wordt. Indien je VT-D hebt moet het wel werken omdat je dan je complete USB controller door kan geven.

Nu kom ik bij het volgende probleem: bijna alle zenders doen het perfect echter bij enkele muxes (bijv. ID 29 Ziggo Limburg waar o.a. Nederland 1/2 HD en 24 kitchen op zitten) krijg ik alleen maar haperend beeld.

Ik heb mijn bekabeling en connectors al vervangen door Hirschmann en de kabellengte is 15meter zonder versterker. Verder staat Idle scanning uitgeschakeld in TVHeadend.

Iemand een idee waarom sommige muxes dit probleem hebben en wat ik er aan kan doen? Ik ben ten einde raad.
• Welke tuner heb je?
• Is de firmware voor je tuner geladen indien nodig?
• Probeer een attenuator.
• Is je PC geaard? Is er een verbinding tussen de aarde van de PC en de TV-kabel?
• Zijn er nog andere toestellen aangesloten op de kabel? (TV, radio, decoders, etc)

Pagina: 1 ... 12 ... 30 Laatste