Telfort Internet ervaringen topic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste
Acties:
  • 126.390 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:31
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:22:
@dragonballz,

Wij hebben echt niets aan uw aansluiting veranderd gisteren en een downgrade zal ook nooit instabiliteit veroorzaken als hij op een hogere snelheid al wel stabiel was. Dit samen met het feit dat de buurman op hetzelfde moment problemen kreeg doet vermoeden dat er meer aan de hand is maar dit wordt dus onderzocht.

Telfort Internet
Postbus 217
2400AE Alphen a/d Rijn

Hugo
Wat is het resultaat van de onderzoek?
Ik krijg onverwacht een modem toegestuurd en de oude moet ik terugsturen, anders moet ik 49 euro betalen. Volgens mij lag het niet aan de modem. Het was toch problemen met de centraal en/of netwerklijn toch? Want ik heb nu bijna een week een redelijk stabiele verbinding op 15932/1055. Tot nu toe heb ik geen verklaring gekregen waardoor het lag.
Daarnaast klopt de toegestuurde modem niet met de doos dat erin zat. De doos suggereert dat het om een draadloos model gaat (met een draadloos model afgebeeld) terwijl de inhoud een normaal modem is (dus NIET draadloos model).
Krijg ik problemen als ik mijn oude (niet draadloos model) terug stuurt in een draadloos model doos? Want ik heb nooit draadloos model gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@S0epkip,

Nee, geen storing bekend.

@dragonballz,

Volgens mij hebben multi-pc en draadloos modem dezelfde doos, die zijn even groot, alleen een andere sticker. Het basismodem is kleiner.
Het is in ieder geval administratief een multi-pc modem, klopt dat?

Dat is de eerste handeling die netwerkbeheer heeft uitgezet, het modem vervangen.

Er is van ons uit geen monteur aan te pas gekomen.
Misschien is er door tickets van buren een KPN monteur ergens bezig geweest om iets te repareren wat invloed heeft gehad op al jullie lijnen?

Uw oude modem mag u gewoon retourneren in deze doos en hier zult u absoluut geen problemen mee krijgen :)

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
@ Hugo,

Dat zijn lange dagen die je zo maakt ;)
Bedankt in ieder geval voor al het uitzoek werk.

Ik heb eerder dingen moeten uitzoeken voor telefoons en ik moet zeggen dat de hulp die je hebt geboden echt goed en direct is. Dit heeft mij vele uren telefoneren bespaard, als ik dan al zover was gekomen.

Ter zijner tijd als dit uitzoek werk achter de rug is en er een oplossing is komt er een kleine samenvatting mijnerzijds.

Oplos richtingen zijn nu
  • Bij de buren in hetzelfde pand toegang vragen in dat grote israpunt.
  • Via aansluitingen.nl een bedrijfsverzamel israpunt aanvragen en die op de plek waar de kabels binnenkomen plaatsen... dit of op eigen titel of via de verhuurder
  • verhuurder de installateur straf laten aankijken en zorgen dat ie zijn werk afmaakt ;)
  • 28 maal een belbudget aanvragen
Voor het vingertje wijzen denk ik dat het mogelijk is om een overblufte verhuurder en een luie installateur te benoemen al weet ik niet hoe het contract en contact tussen die twee is.
De verhuurder heeft iets mondeling beloofd aan de huurders(betreffende telefoon en internet) en de installateur heeft een minimaal cat5/e netwerk neergelegd (patchkast in de kelder naast de ptt kabel, plastic verdeeldoosjes op de verdieping(gelabeld isra????) en voor elk vertrek een rj45 aansluiting)
Verder klaagde de installateur over een niet meewerkende kpn? en dat iedereen hem maar belde want het werkt niet op deze manier ....... |:( |:( |:( als ie nou netjes zijn job had gedaan(weer ik ken het contact en contract niet) had hij gezorgd dat er een bedrijfsverzamelgebouw isra in het pand was. Had hij ook geen telefoontjes gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet ut niet meer....

Ik had voorheen een internet abonnement bij Speedlinq en die is dus al een tijdje geleden overgenomen door Telfort. Ik ben nu bezig om dit oude 8mb Speedlinq abo om te zetten naar een 20mb Telfort abo, voornamelijk omdat je bij dat Telfort abo geen vaste KPN telefoonlijn meer nodig hebt. Omdat ik eigenlijk alleen mobiel bel heb ik mijn KPN Belbudget vaste telefonie-abo ook niet meer nodig.

Bij Telfort gevraagd of ik dan mijn KPN telefoon abo op kan zeggen en speciaal gevraagd of mijn internet dan gewoon blijft werken. Volgens de Telfort medewerker geen probleem.

Dus ik bel met de KPN om mijn Belbudget op te zeggen. Vertelt de KPN medewerker dat er ook nog een internet abo op mijn vaste lijn loopt en dat ik dan via mijn internet provider dit abo moet laten opzeggen want anders is mijn internet straks ook weg (immers: geen lijn meer...)

Dit wederom bij Telfort voorgelegd, en ik krijg zwart-op-wit als antwoord dat ik het KPN Belbudget abo gewoon kan opzeggen en dat internet blijft werken.

Weer met KPN gebeld, maar zij houden vast aan hun eerdere uitspraak: u raakt uw internetverbinding kwijt. Regel dit opzeggen via uw provider....

Weet iemand hoe dit nu werkelijk zit? Er is uiteraard wel degelijk een "lijn" nodig om de internetverbinding werkend te houden, en ik vraag me af of dit nu wel goed gaat als ik die KPN Belbudget op zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo slutski. Ik zat hier ook mee. Na uitvoerig overleg met telfort medewerkers (via telfort forum) heb ik m,n belbudget lijn opgezegd via de KPN. Volgens telfort webcare is dit een normale gang van zaken en zijn sommige KPN medewerkers niet helemaal op de hoogte dat je tegenwoordig geen vaste telefonie nodig meer hebt voor adsl internet wat vroeger wel het geval was. De medewerkster van KPN klonk al niet echt vriendelijk en ik kreeg een vaag vermoeden dat ze me bang zat te maken en probeerde me over te halen om de vaste lijn toch aan te houden maar ik heb hem gewoon opgezegd. Mocht m,n internet na 18 maart foetsie zijn dan zouden de medewerkers van telfort webcare zo snel mogelijk voor zorgen dat ik weer internet heb. M,n broer en buurman hebben vorig jaar ook hun vaste tel abbo opgezegd via de KPN en hun internet bleef gewoon werken. Ik snap niet waarom bedrijven zo moeilijk moeten doen en dan te bedenken dat Telfort van KPN is.

Dus ik zou gewoon opzeggen want je hebt bij telfort geen vaste lijn nodig.

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 22:01
Ik heb nu al meerdere keren gelezen dat verschillende tweakers hun contract hebben verlengd, en hierdoor
€ 90,00 terug hebben ontvangen. Ik kan nergens vinden waar ik mijn contract kan verlengen?
Mijn vaste contractperiode is op 07-11-2008 geëindigd. Ik wil die € 90,00 ook wel vangen natuurlijk :9

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn contract kan verlengen en zo die korting kan ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:04
Rolfy schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 21:19:
Ik heb nu al meerdere keren gelezen dat verschillende tweakers hun contract hebben verlengd, en hierdoor
€ 90,00 terug hebben ontvangen. Ik kan nergens vinden waar ik mijn contract kan verlengen?
Mijn vaste contractperiode is op 07-11-2008 geëindigd. Ik wil die € 90,00 ook wel vangen natuurlijk :9

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn contract kan verlengen en zo die korting kan ontvangen?
Bel 0900-9596 en zeg dat je wilt verlengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 09:22
connos schreef op zondag 07 maart 2010 @ 14:12:
[...]

zou je mij daar wat meer van kunnen uit leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
zou je mij daar wat meer van kunnen uit leggen?
Als je aangeeft dat je overweegt over te stappen doen ze je een aanbieding. Is te vergelijken met 06-abo dat je verlengt na de contractsperiode naar een sim-only. Ze bieden je zelfs gratis een nieuwe Zyxel aan. Maar daar had ik zelf geen interesse in omdat ik niet zulke goede ervaring heb met dat modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ben best wel klaar met het Zyxel-modem wat ik heb staan (tenminste, ooit nog gekregen toen het Tiscali was). Sowieso wil ik upgraden naar een ander modem voor 802.11n maar ook een ingebouwde Gbit-switch. Heb nu 2 WLAN-routers op het oog en zou graag willen weten of/welke werkt met Telfort 20Mbit.

pricewatch: Linksys WRT320N Dual-Band Wireless-N Gigabit Router
pricewatch: D-Link DIR-655 Draadloze N Gigabit-router

@Telfort-websupport: als ik een dergelijke router aansluit en ik zou verbindingsproblemen ondervinden (zoals een lijnstoring); kan de telefonische helpdesk mij dan nog wel te woord staan aangezien het een non-standaard router betreft en ze bepaalde settings niet kunnen controleren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:29
Geachte Telfortwebcare,

Ik heb in de DM een bericht voor de pilot voor WBA-E. Ik heb echter niet de juiste rechten voor het forum.
Kunt u mijn account op forum.telfort.nl de juiste rechten geven voor de pilot?
account op telfort forum is: markweb4

Mvg

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 14:44
MAX3400 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 10:04:
Ben best wel klaar met het Zyxel-modem wat ik heb staan (tenminste, ooit nog gekregen toen het Tiscali was). Sowieso wil ik upgraden naar een ander modem voor 802.11n maar ook een ingebouwde Gbit-switch. Heb nu 2 WLAN-routers op het oog en zou graag willen weten of/welke werkt met Telfort 20Mbit.

pricewatch: Linksys WRT320N Dual-Band Wireless-N Gigabit Router
pricewatch: D-Link DIR-655 Draadloze N Gigabit-router

@Telfort-websupport: als ik een dergelijke router aansluit en ik zou verbindingsproblemen ondervinden (zoals een lijnstoring); kan de telefonische helpdesk mij dan nog wel te woord staan aangezien het een non-standaard router betreft en ze bepaalde settings niet kunnen controleren?
Met een eigen modem krijg je geen support, je moet dan een welwillende medewerker treffen vermoed ik. Toen ik de zyxel inwisselde voor een fritz!box waren de klachten daarentegen wel verdwenen en hoefde ik dus niet meer te bellen.
De apparaten die je noemt zijn alleen routers en geen modems, die heb je dus nog wel nodig. Deze apparaten werken ongetwijfeld achter een modem.
Wellicht is een 2e hands speedtouch van MP een optie met daarachter een van de genoemde routers...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Loekie schreef op maandag 08 maart 2010 @ 12:17:
[...]
...
De apparaten die je noemt zijn alleen routers en geen modems, die heb je dus nog wel nodig...
Lekker handig weer van me; ik ga wel ff verder snuffelen maar zoek dus inderdaad een modem met ingebouwd Gbit-switch en 802.11n... 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
MAX3400 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 12:19:
[...]

Lekker handig weer van me; ik ga wel ff verder snuffelen maar zoek dus inderdaad een modem met ingebouwd Gbit-switch en 802.11n... 8)7 8)7
Ik heb geen ADSL meer, maar ik zou op dit moment de Fritz!Box 7390 afwachten, met name vanwege VOIP opties, VPN enz...
Wel een ietwat prijzige optie, combo die ik eerder noemde met 2 apparaten is ongetwijfeld goedkoper...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Loekie schreef op maandag 08 maart 2010 @ 12:53:
[...]

Ik heb geen ADSL meer, maar ik zou op dit moment de Fritz!Box 7390 afwachten, met name vanwege VOIP opties, VPN enz...
Wel een ietwat prijzige optie, combo die ik eerder noemde met 2 apparaten is ongetwijfeld goedkoper...
Tja, ik ben het met je eens dat 2 apparaten (zoals de standaard Zyxel met een WRT320N) goedkoper zal zijn maar omdat een of ander lichtpuntje in de architectuur ooit heeft bedacht dat mijn ISRA-punt ergens midden in de huiskamer uitkomt, probeer ik daar zo min mogelijk devices & cable-clutter te hebben.

Kwam er net wel achter dat pricewatch: Linksys WAG320N Dual-Band Wireless-N ADSL2 Gigabit-modemrouter voldoet aan mijn eisen, lijkt het... Zometeen maar eens de PDF'jes van hun site trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Heb even een vraag voor de mensen die al een verbinding via Telfort hebben. Er staat dat er een dynamisch ip-adres wordt uitgedeeld. Veranderd dit vaak of alleen na een reset van het modem? En als er mensen in Breda centrum zitten, welke snelheid haal je?

Ik zit nu bij Online en daar heb ik een vast ip adres en haal ik 16000 kbps als intrain waarde. Download is dit dan 1400KB/s-1600KB/s. Scheelt op jaarbasis 30 euro maar weet niet of ik daarvoor moet gaan overstappen... na 5 jaar Wanadoo/Orange/Online gesupport te hebben, bieden ze mij niet echt iets om te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

anthonycd: mijn IP-adres is nog nooit veranderd. Ja, heel soms omdat ze werkzaamheden uithalen en ik heb toen 1x gezien dat ik een adres uit een andere range kreeg (maar niet volledig kon internetten). Later kreeg mijn modem automatisch zijn oude IP terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
connos schreef op zondag 07 maart 2010 @ 14:12:
[...]

Krijg je dan de nieuwe abonnementsprijs of krijg je dan de nieuwe abonnementsprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Internet hier is weg gevallen. Zit momenteel op het netwerk van hiernaast. Meer mensen? 5467ch

[ Voor 3% gewijzigd door Ruffzz op 08-03-2010 21:32 . Reden: Na het modem een keer aan en uit zetten geen problemen meer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ruffzz schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:19:
Internet hier is weg gevallen. Zit momenteel op het netwerk van hiernaast. Meer mensen? 5467ch
(nog) Geen melding op de Telfort-pagina daarover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 16:36

Totaalgeflipt

De enige echte

Had nog een 1 poorts zyxel modem. En heb toch nu eigelijk wel een 4 poorts nodig, nu mijn wrt54gl ook vol begint te raken.

Telfort gebeld en krijg er kosteloos een nieuw multipc modem opgestuurd, op voorwaarde dat ik 1 jaar bijtekende.
Oude modem trainde netjes in op 21442kbps dus waarom niet :)

Vroeg aan desbetreffende medewerker of Telfort ook nog eens met IPTV ging beginnen. En hij zei dat ze hier wel mee bezig waren, maar dat het iets trager liep dan verwacht. Ik moest de website maar in de gaten houden :)

Top service iig _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Totaalgeflipt op 08-03-2010 18:48 . Reden: c ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

anthonycd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 13:58:
Heb even een vraag voor de mensen die al een verbinding via Telfort hebben. Er staat dat er een dynamisch ip-adres wordt uitgedeeld. Veranderd dit vaak of alleen na een reset van het modem? En als er mensen in Breda centrum zitten, welke snelheid haal je?

Ik zit nu bij Online en daar heb ik een vast ip adres en haal ik 16000 kbps als intrain waarde. Download is dit dan 1400KB/s-1600KB/s. Scheelt op jaarbasis 30 euro maar weet niet of ik daarvoor moet gaan overstappen... na 5 jaar Wanadoo/Orange/Online gesupport te hebben, bieden ze mij niet echt iets om te blijven.
Ik heb in anderhalf jaar Telfort nog nooit een ander IP gehad, dus zo heel dynamisch is het niet. Volgens mij (maar correct me if I'm wrong) zit het IP gekoppeld aan het MAC adres van je modem, dus zolang je hetzelfde modem gebruikt verandert het IP in principe niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
pacificocean schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:15:
[...]
Krijg je dan de nieuwe abonnementsprijs of krijg je dan de nieuwe abonnementsprijs?
Je behoudt de oude abo-prijs, ook na het jaar waar je de korting voor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:29
Internet doet het sinds gister enorm vreemd, lagere intrainwaarden steeds wegvallen en opnieuw verbinden..

Word er gek van, iemand anders nog problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
xminator schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:41:
Internet doet het sinds gister enorm vreemd, lagere intrainwaarden steeds wegvallen en opnieuw verbinden..

9601 - Hoogezand
Ja hier sinds 20.40u ongeveer. Vanmiddag geen problemen. Dacht dat het door de twee PS3's kwam, wellicht zaten die de SP 780WL te irriteren (rond die tijd één extra PS3 in gebruik genomen). Constant wegvallen van de verbinding, soms elke minuut. Ook al enkele weken wat lagere intrainwaarden.

Het is de laatste tijd weer raak bij telfort (of de lijnen van kpn, wie weet).

Het vreemde is, ik dacht tevens een RockSolid Linksys wrt54gl te hebben, maar die reboot nu ook af en toe. Dit lijkt door de fouten met de 780WL router/internetverbinding te komen |:(. Nieuwste tomato staat al een tijdje geïnstalleerd en voorheen haalde ik beste uptime's (de linksys is alleen gateway voor internet naar WIFI, en vrijwel alles staat uit)

EDIT: afkloppen, alweer 24minuten in de lucht op het moment.

[ Voor 32% gewijzigd door ToFast op 09-03-2010 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:14
Gistermiddag modem gereboot, kwam er net achter dat ik 9 Mbit was ingetraind.. Normaal 19. Net weer reboot en nu weer 19.2 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
Heb een vraag. Het modem traint netjes in op 20000 kbps maar met downloaden via bijvoorbeeld usenet haal ik maar 1100 KB/s-1200KB/s. Je zou toch mogen verwachten met een hoge intrain waarde, de downloadsnelheid toch een stuk hoger zou moeten kunnen. Iemand met tips wat ik moet nalopen? Heb overigens een draadloos modem en de snelheid is gemeten via draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Laatst online: 21:29
Anthonycd,

Dat kan een aantal oorzaken hebben.

1) Het beste test je via vast ethernet.

2) Indien je gebruik maakt van windows XP eerst even TCPoptimizer installeren en op optimal settings (20000) zetten.

3) Het kan zijn dat je 11mbit wireless hebt en dat komt idd overeen met de snelheid die je noemt dat is een technische beperking

4) Wireless is nooit geheel stabiel afhankelijk van de afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
anthonycd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 13:58:
Heb even een vraag voor de mensen die al een verbinding via Telfort hebben. Er staat dat er een dynamisch ip-adres wordt uitgedeeld. Veranderd dit vaak of alleen na een reset van het modem? ......
De dhcp lease is 4 uur gekoppeld aan mac en wordt vernieuwd met hetzelfde ip.
Andere ip krijg je in praktijk alleen als je een mac meer dan 4 uur niet hebt aangemeld en je je quota ip adressen(3 of 4) hebt opgebruikt.
Samengevat als je modem aan blijft en je doet geen moeite om je ip te veranderen behoud je lang hetzelfde ip adres(jaar of langer)

Even een ander vraagje,
Ik stuimel net op de landelijke uitrol van vdsl2 door de kpn met een daarbij horende verhoging van snelheid voor alle abonnementen zodat de kpn opeens niet zo heel veel duurder is als telfort. Dit vanaf april .... oftwel een 1-april grap ;), al kun je het wel bestellen

Is er sprake dat telfort ook op vdsl2 overgaat in de toekomst?

[ Voor 21% gewijzigd door Mafketel op 09-03-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
markweb4871 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:49:
Anthonycd,

Dat kan een aantal oorzaken hebben.

1) Het beste test je via vast ethernet.

2) Indien je gebruik maakt van windows XP eerst even TCPoptimizer installeren en op optimal settings (20000) zetten.

3) Het kan zijn dat je 11mbit wireless hebt en dat komt idd overeen met de snelheid die je noemt dat is een technische beperking

4) Wireless is nooit geheel stabiel afhankelijk van de afstand.
Zal het aankomend weekend eens testen via een kabel en op een andere laptop via WiFi. Maar die andere laptop heeft ook gewoon altijd snel kunnen downloaden via andere netwerken en gewoon op 54Mbit ipv 11Mbit. Kan het ook komen door de WPA2 beveiliging en de CPU load van het modem? Afstand is 1-2 meter max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@anthonycd,

Zou u onze beta firmware eens willen testen? Deze vind u hier
Daarvan is de doorvoer snelheid op wifi verbeterd.

Overigens haalt 802.11g van de theoretische 54Mbps dat nooit aan doorvoer snelheid, max ligt echt bij +/- 20Mbps.

Zie ook: Wikipedia: IEEE 802.11

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:28:
Domme vraag hoor, maar als ik deze ook zou willen testen; waar vind ik dan de download-mogelijkheid voor een ouder/stabieler firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MAX3400,

Die vind u in ons firmwareoverzicht: http://klantenservice.int...ftware-van-het-modem.aspx

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht een stomme vraag maar kan niet even snel een antwoord vinden;

Stel ik verhuis naar een adres waar nu een werkende ADSL lijn is. Vorige bewoner zal deze uiteraard afsluiten en ik ben van plan Telfort 20mb (alleen internet) aan te vragen.

Wat moet ik selecteren tijdens bestelproces; dat ik nu GEEN internetverbinding heb dat ik ADSL heb van een andere provider? Ook vraag ik me dan af wat ik als ingangsdatum kan invullen; liefst natuurlijk volgende week maar denk niet dat het haalbaar is.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Dat je nu niets hebt, nooit rekening houden met vorige bewoners van een pand.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:25:
Dat je nu niets hebt, nooit rekening houden met vorige bewoners van een pand.
Ja maar ik weet zeker dat vorige bewoner nu een werkende ADSL lijn heeft. Stel dat ik invul dat er nu een adsl verbinding is, kan ik dan sneller aangesloten worden?
En wat voor ingangsdatum dien ik in te vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30
Lijkt me niet, neem aan dat die bewoner zijn lijn ook wel mee verhuist? Een overname lijkt me administratief iig lastiger dan een nieuwe aansluiting, vooral als dat contract niet op jouw naam staat. Mocht je daarom niet geleverd kunnen krijgen is de kans groot dat jouw signaal gewoon op het 2e aderpaar gezet wordt. Zou 't iig niet moeilijker maken dan 't is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok cool, tnx, heb m besteld.

Vind het nog steeds achterlijk dat je anno 20-fokin-10 maar liefst 4-6 weken moet wachten op oplevering..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:14:
ok cool, tnx, heb m besteld.

Vind het nog steeds achterlijk dat je anno 20-fokin-10 maar liefst 4-6 weken moet wachten op oplevering..
Welnee, dat is een beetje het uiterste maximum. ISPs houden graag voorzichtige termijnen aan. Valt anders zo tegen als het niet 10 maar 12 werkdagen duurt.

Reden dat je nooit rekening moet houden met wat er nu op het adres aanwezig is zijn naast wat hierboven al genoemd wordt ook nog dat je niet weet of er al een actie loopt op die verbinding (verhuizing/opheffing). Dat deze bij dezelfde ISP of netwerk kan zijn en daar een overstapper op hetzelfde adres heel vreemd is en een aanvraag van een andere naam niet.

Niet voor de ISP denken, dan ga je anticiperen op iets waar zij ook al op anticiperen en gaat het juist eerder fout.

[ Voor 37% gewijzigd door bjck op 09-03-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30
Precies, vaak is je verbinding zelfs al eerder live dan je je aansluitpakket thuis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:12
Ik draai inmiddels een week met deze firmware, maar het probleem van het wegvallen van wireless is niet helemaal verholpen.

Ook valt de hele internetverbinding nu vaak uit, het lampje Internet gaat dan uit. Na zo'n 10 seconden weer aan, in de log zie ik dan dat DSL weer up is. Op het moment dat het lampje van Internet uit is, werkt ook de draadloze verbinding niet.

Al met al geen verbetering.

[ Voor 7% gewijzigd door sh4dow op 10-03-2010 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 22:01
Hmmzzzzz... net gebeld voor het verlengen van mijn internet abonnement. Blijkbaar ben ik al erg goedkoop uit, omdat ik slechts € 20,45 per maand betaal. Bij verlenging van mijn abonnement geen € 90 terug, maar 'slechts' € 60,00. Ik kon wel voor € 14,95 een gratis :+ draadloos modem krijgen.

Heb aan Joris nog gevraagd of hij niet toevallig van 'mijn' € 30,00 een biertje zou gaan drinken vanavond, maar dat was toch niet zo...

Iemand anders nog ervaringen met dat verlengen van het abonnement? Het schijnt dat alleen nieuwere abonnees die € 24,95 per maand betalen, de korting van € 90,00 kunnen krijgen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rolfy
ik heb begrepen dat men dit individueel gaat bekijken en adh daarvan de korting berekend.

zelf heb ik nog niet gebeld [maar ben ook een goedkoop abbo gebruiker 20,45]
maar ik begreep ook laatst dat men ook de 14,95 [voor gratis draadloos modem] verzendkosten aan sommige verlengers niet berekend dus,
ik snap niet veel van de criteria die men hanteerd [maar er zal ongetwijfeld een logica inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:06
Problem solved, thanks telfort webcare!

[ Voor 92% gewijzigd door dingo35 op 11-03-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Doe als het niet werkt eens onderstaande, dan vraag je het rechtstreeks aan een nameserver en niet via je modem/router.

nslookup oscam.ump2002.net 195.241.77.53

[ Voor 36% gewijzigd door bjck op 10-03-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Gister de laatste beta-firmware geflasht van Telfort. Ging helaas niet goed onder FireFox dus toch maar met IE8 geprobeerd. Voor de eerste keer tevreden want al mijn NAT/firewall/MAC-settings werden bewaard. Lol was er snel vanaf want nadat het modem was opgestart, kreeg ik na 6 minuten een disconnect en duurde het ongeveer 4 minuten voordat het modem zijn DHCP-IP weer accepteerde.

Sindsdien wel een stabiele verbinding; train-speeds hetzelfde als voorheen alhoewel de attenuation lager is geworden (voorheen 8 tot 9, nu 7) maar de interface van het modem voelt een stuk sneller en het lijkt wel alsof internetten ook iets vloeiender gaat.

1 vraagje though; ik was gewend in te loggen op het modem en meteen de Advanced-interface te krijgen. Nu krijg ik dat scherm met die 4 opties (Wizard etc). Hoe zet ik het modem ook alweer altijd in de Advanced-interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:33
Ik heb momenteel geen internet op 5143 GT, er is vannacht onderhoud geweest zag ik, hebben andere daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeiemorgen,

Maandenlang volg ik dit topic, omdat ik ook ADSL en telefonie van Telfort heb.
Altijd een beetje opgelucht gevoeld dat ik geen problemen had (alles liep altijd wonderlijk wel), maar helaas peanutbutter, ook ik heb nu een probleem(pje?), dus waar beter vragen dan hier, waar de experts zitten ;)

We hebben geen problemen met internetten, al vanaf het begin een behoorlijke snelheid (volgens het modem 19902 kbps down en 1103 kbps upload) en da's zeker niet slecht voor onze afstand tot de centrale.

Sinds zo'n 1,5 week heb ik echter last van behoorlijk irritant stotteren/haperen van geluid tijdens telefoongesprekken.
Zoveel zelfs dat de gesprekken eigenlijk niet meer te voeren zijn.
Wat ik vreemd vind is dat wanneer ik een telefoongesprek heb dat stottert, en ik breek af, ik geef het modem een reset (5 tellen spanning eraf en weer erop) en ik bel vervolgens opnieuw iemand, dan is het probleem tijdelijk weg.
Echter na een paar minuten (in hetzelfde gesprek, of als ik weer iemand anders wil bellen) begint het stotteren opnieuw. Het maakt niet uit wie ik bel, naar vaste lijnen of mobiel, avond of dag, doordeweek of in het weekend.

Aan de bekabeling etc is afgelopen maanden niets gewijzigd, ben er zelfs niet in de buurt geweest.
Nadat dit begon heb ik voor de zekerheid toch alle kabeltjes 1 voor 1 tijdelijk vervangen met een nieuw kabeltje dat bij de buren prima werkt. Bij mij helaas geen verbetering.
Heb geen zelfgeknepen stekkers, alles kant en klaar.

Ik heb het geprobeerd met verschillende draadloze en niet-draadloze dect toestellen, het probleem blijft gelijk.

Ik download wel eens wat via uTorrent, maar het probleem doet zich zowel voor als uTorrent draait, als wanneer hij niet draait en zelfs als mijn pc al 10 uur uit staat.
Aan het internetverkeer/aantal verbindingen zal het dus lijkt mij niet liggen? Bovendien gebruik ik uTorrent al jaren en heb nooit last gehad.

Kan verder ook niets bedenken dat ik vanaf 1,5 week geleden anders doe of anders ingericht heb waardoor dit veroorzaakt zou kunnen worden.
Zou het modem wellicht defect zijn? Hoe kan ik dit testen?

Waarden in het modem waarvan ik begrijp dat ze belangrijk zijn, zijn als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 23 db 
attenuation upstream: 4 db
tone   0- 31: 00 00 00 0b cc ee ee de fe de fe ee ed dc ba 85 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db 
attenuation downstream: 16 db
tone  32- 63: 02 45 56 77 88 99 ab bb cc dd dd dd ee dd ed ee 
tone  64- 95: ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ed dd dd dd dd 
tone  96-127: dd dd dd ed dd ee de ee ee ee ee ee ee ee ee ee 
tone 128-159: ee ee ee ed dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd 
tone 160-191: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd 
tone 192-223: dd dd d2 dd dd dd dd dd dd dd cc cd cc cc cc cc 
tone 224-255: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc 
tone 256-287: 9c cc cc cc dd cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc 
tone 288-319: cc cc cc cc cc cc cc cb cc cb bb bb bb bb bb bb 
tone 320-351: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 352-383: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb aa 
tone 384-415: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 
tone 416-447: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 99 99 
tone 448-479: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 
tone 480-511: 99 99 99 99 99 99 89 89 99 88 88 88 88 88 88 88

Wat misschien nog belangrijk is: Als ik alleen de hoorn oppak en de kiestoon krijg, stottert die kiestoon niet. Maar als ik een nummer kies en de telefoon gaat over, hoor ik die tonen al stotteren... dan is er dus nog geen echte verbinding, de telefoon gaat alleen nog maar over aan de andere kant.

Ben een beetje aan het eind van mijn ideeën nu, dus als iemand hier een suggestie heeft?
Als iemand nog meer info nodig heeft dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Wat is de load van je modem als je het probleem hebt? De zyxel is zwaar underpowered en had hier altijd vergelijkbare problemen.....
Als je logging aan hebt staan, zet dat eens uit evenals traffic shaping....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:47:

Ben een beetje aan het eind van mijn ideeën nu, dus als iemand hier een suggestie heeft?
Als iemand nog meer info nodig heeft dan hoor ik het graag.
Heb je je modem eens naar fabrieks instellingen gezet? Misschien is de interne configuratie niet meer in orde. Let wel op dat je je telefonie wachtwoord moet weten, dat moet je opnieuw instellen daarna.

Als hij aan staat de reset knop aan de achterzijde ingedrukt houden totdat hij herstart vanzelf (>15sec). Daarna telefonie opnieuw instellen.

Niet een configuratie opslaan (backup) en terug zetten, dan zet je dezelfde foute configuratie weer terug.
Loekie schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 12:08:
[...]

Wat is de load van je modem als je het probleem hebt? De zyxel is zwaar underpowered en had hier altijd vergelijkbare problemen.....
Als je logging aan hebt staan, zet dat eens uit evenals traffic shaping....
Makkelijkste is dan schoont te beginnen/testen, anders blijf je proberen dingen uit en aan te zetten en testen.

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 10-03-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens stotterend gesprek: 13,5% cpu load en 35% geheugen gebruikt.
Als ik niet bel is het 6,5% cpu load en ook 35% geheugen gebruikt.

Logging staat uit en QoS ( = traffic shaping neem ik aan?) laat het volgende zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.patrickvangils.com/got/qos.jpg

Dit staat al zo ingesteld sinds het begin (ruim een jaar terug) dus ga er van uit dat dit klopt?
Of kan ik hier nog wat aan tweaken om te proberen of het helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 12:19:
[...]

Heb je je modem eens naar fabrieks instellingen gezet? Misschien is de interne configuratie niet meer in orde. Let wel op dat je je telefonie wachtwoord moet weten, dat moet je opnieuw instellen daarna.

Als hij aan staat de reset knop aan de achterzijde ingedrukt houden totdat hij herstart vanzelf (>15sec). Daarna telefonie opnieuw instellen.

Niet een configuratie opslaan (backup) en terug zetten, dan zet je dezelfde foute configuratie weer terug.

[...]

Makkelijkste is dan schoont te beginnen/testen, anders blijf je proberen dingen uit en aan te zetten en testen.
Oke, klinkt logisch, ga ik direct doen!
Goed dat je het zegt van die backup, die had ik dus al gemaakt, maar da's inderdaad useless als er een instellingsprobleem is :P
Neem aan dat het wachtwoord van telefonie de "Vast bellen toegangscode" is die op de welkomstbrief van Telfort staat?

EDIT:
Zojuist modem naar fabrieksinstellingen hersteld.
Eerste en enige wat ik gedaan heb is sip1 activeren en gebruikersnaam en wachtwoord telefonie instellen. Kreeg direct kiestoon, doe telefoontje, maar nog steeds (direct) zelfde probleem.
Helaas dus nog geen oplossing.

Iemand andere opties?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 09:09
@ Telfort WebCare:

Ik was bezig om te spelen met MRTG, aangezien in het Tellfort modem ook SNMP zit heb ik dit geconfigureerd en alles werkt OK, maar...
... tijdens de inlog zag ik op het statusscherm van het modem, onder 'WAN Information' - 'DSL mode' op ADSL2PLUS staan, terwijl dat tot voor kort (?! maar ik ben al een tijd niet in het modem ingelogd) anders stond, volgens mij op ADSL2.
Op de Telfort Postcode check komt nu ook 15 tot 20 MB naar voren.
De 'DSL Line Status' is ook gewijzigd, hier stond (vroeger) vanaf tone 256 tot einde altijd '00':
  1. noise margin upstream: 17 db
  2. output power downstream: 22 db
  3. attenuation upstream: 8 db
  4. tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 08 9a
  5. tone 32- 63: ab bb bb bb bb bb bb ba aa 99 98 77 54 20 00 00
  6. noise margin downstream: 24 db
  7. output power upstream: 12 db
  8. attenuation downstream: 21 db
  9. tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 12 23
  10. tone 64- 95: 33 44 45 55 55 66 66 66 66 77 77 77 77 77 77 88
  11. tone 96-127: 78 88 77 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
  12. tone 128-159: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 67 76 76 66 66 76 66
  13. tone 160-191: 66 66 66 66 66 66 65 66 66 66 66 66 66 66 66 66
  14. tone 192-223: 66 66 66 65 65 55 66 65 66 66 56 66 65 65 66 56
  15. tone 224-255: 66 65 56 66 55 55 56 66 66 66 66 66 66 26 66 66
  16. tone 256-287: 06 77 77 77 77 77 77 77 67 77 77 77 77 77 77 77
  17. tone 288-319: 77 77 77 77 77 77 77 77 76 77 76 66 76 66 66 66
  18. tone 320-351: 66 66 66 66 66 66 56 66 66 66 66 66 66 66 66 66
  19. tone 352-383: 66 66 65 65 55 65 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55
  20. tone 384-415: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 54 54 54
  21. tone 416-447: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44
  22. tone 448-479: 44 33 33 33 33 33 33 33 33 33 22 22 22 22 22 22
  23. tone 480-511: 22 11 11 11 11 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
Ik weet dat er in Maarn (postcode: 3951) altijd al een 'oudere' KPN ADSL centrale stond, vandaar dat ik aan mijn modemsnelheid (8002 kbps (down)/ 1031 kbps (up)) niets vreemd vond.
Maar nu ben ik benieuwd of het 8mbps ADSL profiel binnenkort verleden tijd gaat zijn, is dit een 'gewone' upgrade van de centrale :P :9~ , of heeft dit te maken met de aangekondigde snelheidsverhogingen :9 :9~ en wordt binnenkort (ja, maar wanneer dan?) de hele centrale op het ADSL2+ profiel gezet?
of is mijn aansluiting 'toevallig' vergeten op het ADSL2+ profiel te zetten? :( en is het mogelijk om dit dan te herstellen O-) ? (of ben ik nu, zoals in de topicstart staat, aan het 'krabben, bijten en gillen' >:) >:) ?) in dat geval wacht ik nog even af... O-) O-)

kom ik eindelijk eens aan de 20mbps :+
of wordt het dan meteen 40mbps omdat het een KPN aansluiting is :+ :+

[ Voor 1% gewijzigd door Kees-Jan op 10-03-2010 14:38 . Reden: typo ]

the older I get, the better I was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
Problem solved, thx Telfort webcare.

[ Voor 122% gewijzigd door dingo35 op 11-03-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
Het lijkt erop dat de betreffende DNS server een foutje heeft opgelopen, of een fout in zijn cache heeft; vanaf andere DNS servers is oscam.ump2002.net wel opvraagbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dingo35,

Volgens de rootservers zouden de nameservers van dit domein ns1.ump2002.net en ns2.ump2002.net moeten zijn.
Van beide servers is het IP adres 209.17.190.135 (wat overigens ook niet de bedoeling is).
Het probleem is dat deze nameserver zichzelf niet (meer) kent:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
 $ dig ns1.ump2002.net @209.17.190.135

; <<>> DiG 9.4.3-P5 <<>> ns1.ump2002.net @209.17.190.135
;; global options:  printcmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NXDOMAIN, id: 22515
;; flags: qr aa rd; QUERY: 1, ANSWER: 0, AUTHORITY: 1, ADDITIONAL: 0
;; WARNING: recursion requested but not available

;; QUESTION SECTION:
;ns1.ump2002.net.          IN     A

;; AUTHORITY SECTION:
ump2002.net.         38400  IN     SOA    ump2002.net. root.ump2002.net. 1258460130 10800 3600 604800 38400

Hier komt dus een NXDOMAIN op terug. Deze namserver zelf denkt dat dit de nameservers zouden moeten zijn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
 $ dig ns ump2002.net @209.17.190.135

; <<>> DiG 9.4.3-P5 <<>> ns ump2002.net @209.17.190.135
;; global options:  printcmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 35672
;; flags: qr aa rd; QUERY: 1, ANSWER: 2, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 1
;; WARNING: recursion requested but not available

;; QUESTION SECTION:
;ump2002.net.              IN     NS

;; ANSWER SECTION:
ump2002.net.         38400  IN     NS     209.17.190.135.ump2002.net.
ump2002.net.         38400  IN     NS     ess000747.ump2002.net.

;; ADDITIONAL SECTION:
ess000747.ump2002.net.     38400  IN     A      209.17.190.135

Wat er moet gebeuren is dat ump2002.net de zonefile moet gaan updaten, anders gaat het niet werken ;)
Op dit moment lijkt het te werken, omdat niet alle servers deze data hebben overgenomen. Over een tijdje zal dit wel het geval zijn en wordt de hostname totaal niet meer geresolved.

@Kuiltje,

Zou u eens alle netwerkkabels los kunnen halen, de modem rebooten en controleren of het probleem zich dan nog steeds voordoet?

@Kees-Jan,

Dat er eerder ADSL2 stond komt hier vandaan: Verwijderd in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 15".
Waarom de postcodecheck nu wel hogere snelheden aangeeft: Verwijderd in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 18".
Op dit moment draaien we op ons eigen forum een pilot met betrekking tot het migreren van bestaande (WBA-A) aansluitingen naar WBA-E, daarvoor kunt u een account aanmaken op het Telfort forum.

Wouter

[ Voor 127% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:52:
@Kuiltje,

Zou u eens alle netwerkkabels los kunnen halen, de modem rebooten en controleren of het probleem zich dan nog steeds voordoet?

Wouter
Hallo Wouter,

Zojuist alle netwerkkabels eruit gehaald en de modem gereboot, daarna getest, helaas nog hetzelfde probleem.
Op dit moment doet het zich al meteen na een reboot weer voor, het wordt in de loop van het gesprek wel steeds erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

U zou nog eens kunnen proberen de beta firmware of standaard firmware in de modem te flashen. Anders is de modem waarschijnlijk toch overleden.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
@Wouter: Nog even onder de aandacht:
sh4dow schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:52:

Ik draai inmiddels een week met deze firmware, maar het probleem van het wegvallen van wireless is niet helemaal verholpen.

Ook valt de hele internetverbinding nu vaak uit, het lampje Internet gaat dan uit. Na zo'n 10 seconden weer aan, in de log zie ik dan dat DSL weer up is. Op het moment dat het lampje van Internet uit is, werkt ook de draadloze verbinding niet.

Al met al geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sh4dow,

Zou u mij per DM uw gegevens (postcode zonder spatie + huisnummer) kunnen sturen?

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:35:
U zou nog eens kunnen proberen de beta firmware of standaard firmware in de modem te flashen. Anders is de modem waarschijnlijk toch overleden.

Wouter
@Wouter:

Helaas, zojuist 1 voor 1 de normale en bèta firmware geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde probleem.
Als de modem inderdaad defect is, kunt u voor mij dan een ruiling regelen, of zal ik hiervoor naar de helpdesk moeten bellen en het hele proces nogmaals doorlopen?

[offtopic]
Overigens bedankt voor de snelle berichtenwisseling hier, moet zeggen dat ik dat een groot pluspunt vind! Daar kunnen sommige andere providers een voorbeeld aan nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als u ook uw gegevens kunt sturen, zal ik een modem sturen ;)

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:13:
Als u ook uw gegevens kunt sturen, zal ik een modem sturen ;)

Wouter
Done en bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
@anthonycd,

Overigens haalt 802.11g van de theoretische 54Mbps dat nooit aan doorvoer snelheid, max ligt echt bij +/- 20Mbps.

Hugo
Zal dat aankomend weekend eens proberen. Via andere netwerken ging het altijd via 54Mbit sneller. Onderneem vrijdag/zaterdag een poging en laat het resultaat weten. Bedankt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Leuk verhaal van mij:

Heb nu studentenadsl (onderdeel van telfort), maar door omstandigheden stopt de samenwerking van studentenadsl en telfort. Ik krijg dus netjes een brief waarin wordt uitgelegd dat ik kan overstappen naar Telfort adsl. Anders zou ik dus zonder internetten zitten. Goed, toen werd het leuk.

In januari kreeg ik een telefoontje van Telfort met een zogenaamde "actie" om over te stappen naar de "echte" telfort en niet studentenadsl. Ik heb toen mijn akkoord gegeven om over te stappen. Nooit meer iets van gehoord. Dus in februari die ene brief gekregen dat ik moet bellen om over te stappen. Nou goed, ik bellen naar studentenadsl, ik dus weer akkoord gegaan met de overstap en hoop dat het goed gaat. Word ik de 2 dagen daarna door Telfort gebeld of ik niet eens wou overstappen?

Hmm, onderlinge communicatie van 0.. Anyway, ik wacht geduldig tot eind februari en nog steeds geen bevestiging/brief. Dus ik bel studentenadsl weer opnieuw op. "Nee meneer, u staat nog gewoon bij studentenadsl ingeschreven en we kunnen de overstap anders weer opnieuw bevestigen". Goed, voor de 3de keer stap ik zogenaamd over.. Nu in maart nog steeds geen respons.. Telfort gemaild, geen reactie..

Iemand die dit kent dat telefonisch overstappen niet betrouwbaar is? En kan ik nu eigenlijk gewoon het beste normaal overstappen door een normale procedure te volgen ipv via Studentenadsl?

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@FikkieHo,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM om te kijken waar het misloopt.
Zoals het nu bij u gaat is niet de manier natuurlijk :) Excuses daarvoor.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:27
Heb de laatste tijd vaak problemen dat ik mijn mail niet op kan halen van de servers van Telfort?
meer mensen die hier problemen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:29
xminator schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:41:

Nog steeds last van, misschien in mindere mate.

Ik dacht dat het te maken had met de werkzaamheden in de avond. Maar denk dat dat het niet is.

Postcode: 1973

Verbinding dat wegvalt voor een paar seconden, lagere intrainwaardes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
@Telfort Webcare: dank voor de deskundige hulp, uw info doorgespeeld aan de betreffende domein-eigenaar en inmiddels is de zaak weer up and running.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:52:
@Kees-Jan,

Dat er eerder ADSL2 stond komt hier vandaan: Verwijderd in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 15".
Waarom de postcodecheck nu wel hogere snelheden aangeeft: Verwijderd in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 18".
Op dit moment draaien we op ons eigen forum een pilot met betrekking tot het migreren van bestaande (WBA-A) aansluitingen naar WBA-E, daarvoor kunt u een account aanmaken op het Telfort forum.

Wouter
Aangemeld en verzocht om tot de pilot toegelaten te worden... :o

en toegelaten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sh4dow,

De verbinding ziet er inderdaad goed uit.. Zou u nog eens kunnen controleren of het power lampje ook uitvalt?

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Nee het powerlampje blijft gewoon branden. Alleen het internetlampje gaat uit, en op dat moment heb ik ook geen wireless verbinding meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het modem als defect gemeld, er wordt een nieuwe opgestuurd.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:16
Ik heb sinds ongeveer 1 a 2 maanden last met de snelheid van m'n internet, zit op zo'n 3.5 km vanaf de wijkcentrale en haal daardoor maar zo'n 6 Mbit. Echter de laatste tijd en dus ook zonet weer gaat de snelheid naar max zo'n 2.3 Mbit (modem geeft na reset 817 up / 2454 down). Moest hem resetten want i-net deed niks meer. Dit gebeurd alleen op tijden dat het drukker wordt, dus in de weekeinden en 's avonds. Reset ik mijn modem vanavond laat of 's morgens weer dan heb ik de normale snelheid die ik al zo'n 3 jaar standaard heb. Heb al gebeld met Telfort en daar wordt aangegeven dat er waarschijnlijk meer verbindingen zijn bijgekomen in die wijkcentrale en dat hij daardoor omlaag knalt...... Kan ik hier verder nog wat aan doen, kan er nog wat aan gedaan worden of moet ik er maar mee leren leven? (lees: Dan maar eens bij Caiway voor een kabelabbo gaan kijken) Want dit schiet niet op zo, elke keer tegen de avond modem moeten resetten en daarna een tragere verbinding. Kabeltje tussen modem (Speedtouch 546) en ISRA punt is overigens zo'n 20cm en voor de rest is er de afgelopen 3 jaar niks verandert aan mijn bekabeling in huis.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 15:05:
Heb het modem als defect gemeld, er wordt een nieuwe opgestuurd.

Wouter
Wouter, dankje voor de snelle reactie en hulp. Ik wacht het modem af, wat moet ik met de oude doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een dag of twee het volgende probleem:

De DSL status van mijn router gaat sinds een dag of twee constant up en down. Wanneer deze problemen zich voordoen varieert de bit rate ook. Hiervoor deed die het altijd goed. Ik heb sindsdien ook geen instellingen op mijn router veranderd.

Lijkt mij op een probleem bij de centrale...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
ik heb ook een modemprobleem:
eerst jaren gebruik gemaakt van een Speedtouch (destijds van Speedlinq gekregen), met daaraan een Linksys wireless B router.
Vorig jaar een Speedtouch 780WL gekocht, zodat ik adsl en wireless in één had. De 780 doet het, dat wil zeggen: internetten en bellen werken allebei. Het draadloos netwerk krijg ik echter niet aan de praat. Hij zendt uit, en mijn laptop neemt 'm ook waar (5 blokjes), maar als ik dan zeg "verbinding maken met netwerk XXX" dan lukt dat niet. Er komt zo'n venster met zo'n balk en die blijft het heel lang proberen, maar zonder resultaat. Ik heb het geprobeerd zonder beveiliging, met WEP, met WPA; maakt niks uit. Ik heb op de 780 de modus gekozen waarin die actief op zoek gaat naar actieve apparaten; geen apparaten gevonden.
Het lampje voorop van WLAN brandt rood, trouwens. Even in user guide gezocht: rood lampje continu betekent "No wireless activity, no security". Dat klopt ja...

Iemand een idee? Kan dit te maken hebben met de firmware (ik heb nu 6.2.29.2)? Of heb ik een kapotte 780 gekocht? :?

[ Voor 7% gewijzigd door Hkuit op 12-03-2010 17:54 . Reden: rode lampje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geNejsis
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01-2019
Beste Telfort,

Ik heb een probleem dat mij al een hele tijd sinds september 2009 zit te ergeren. Mijn ping tijden zijn uit het niets 15-20ms hoger geworden dan het vroeger was. Ik speel veel online games zoals Unreal tournament/ counterstrike en call of duty. Bij al deze games was sinds september 2009 een ping van 15-20ms hoger op nederlandse/duitse/franse/engelse servers geconstateerd. Ik had destijds veel gebeld naar jullie technische afdeling, ook daar wist men geen raadt. Men beweerde dat er niets veranderd was in het netwerk..... Maar hoe kan dit, als het voorheen altijd perfect was voor een heel jaar lang, had toen ook altijd 1 van de laagste pingtijden op servers. Weet u misschien wat er aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ondanks dat somige dienstverleners actief aanwezig zijn op ons forum blijft het van tweakers voor tweakers. Je vraag puur richten aan de ISP is niet helemaal de bedoeling.

Dan kan je ze beter mailen bijvoorbeeld.

Misschien zijn er mede tweakers die je kunnen antwoorden, adviseren of helpen zoeken.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 12-03-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
@ Hkuit

Staan hij ingesteld op stations automatisch toevoegen?
Als je WPA instelt, gaat dan het lampje op groen en hoor je een klik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
geNejsis schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 19:01:
Beste Telfort,

Ik heb een probleem dat mij al een hele tijd sinds september 2009 zit te ergeren. Mijn ping tijden zijn uit het niets 15-20ms hoger geworden dan het vroeger was. Ik speel veel online games zoals Unreal tournament/ counterstrike en call of duty. Bij al deze games was sinds september 2009 een ping van 15-20ms hoger op nederlandse/duitse/franse/engelse servers geconstateerd. Ik had destijds veel gebeld naar jullie technische afdeling, ook daar wist men geen raadt. Men beweerde dat er niets veranderd was in het netwerk..... Maar hoe kan dit, als het voorheen altijd perfect was voor een heel jaar lang, had toen ook altijd 1 van de laagste pingtijden op servers. Weet u misschien wat er aan kan liggen?
Wat zijn je pings dan nu? Graag meerdere voorbeelden van sites met een aantal ping copy/pastes ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geNejsis
Hallo vinz, ik had dus voorheen op nederlandse servers een ping van 25-32 ( momenteel +/- 45), op duitse servers voorheen 38-50(max), momenteel 50-65. Ik speel het meest op duitse servers dus daar merk ik het ook het meest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
geNejsis schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 12:49:
Hallo vinz, ik had dus voorheen op nederlandse servers een ping van 25-32 ( momenteel +/- 45), op duitse servers voorheen 38-50(max), momenteel 50-65. Ik speel het meest op duitse servers dus daar merk ik het ook het meest.
Doe eens wat voorbeelden dan kan ik ook eens pingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Eind vorig jaar heeft Telfort met KPN DSL profielen aangepast op verbindingen. Meer fout correctie waardoor snelheid, stabiliteit hoger zijn op ADSL met iets meer latency als gevolg. Er is tussen de 1 en 8ms meer latency op je verbinding (dus alle bestemmingen) gekomen.

Jij hebt het over dezelfde periode, maar over een groter verschil.

Wat heb je als latency als je naar ping.xs4all.nl pingt (netwerk direct naast Telfort) als je verder niets up- en/of download op je verbinding?

Windows command prompt:
ping ping.xs4all.nl -n 20

Linux:
ping ping.xs4all.nl -c 20

Hier heb ik op een Telfort verbinding gemiddeld 22ms en is heel stabiel (21, 22 soms 23ms).
Ping statistics for 194.109.21.51:
Packets: Sent = 20, Received = 20, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 20ms, Maximum = 23ms, Average = 21ms
--- uucp1.xs4all.nl ping statistics ---
20 packets transmitted, 20 received, 0% packet loss, time 19028ms
rtt min/avg/max/mdev = 20.407/21.122/21.795/0.431 ms

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 13-03-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geNejsis
ah dank je , dat klopt ook wel mijn router trainde hoger in en was stabieler qua intrainen.

Ping-statistieken voor 194.109.21.51
Paketten: verzonden = 20, ontvangen = 20, verloren = 0
<0% verlies>.

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in miliseconden:
Minimum = 23ms, Maximum = 28ms, Gemiddelde 26ms

Dat groter verschil is in games het geval. Als ik via CMD tracert dat is ongeveer 10ms meer dat klopt. Maar ingame is het 15-20ms meer.....

[ Voor 17% gewijzigd door geNejsis op 13-03-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tussen de netwerken van de ISP waar jij je aansluiting hebt en de ISP (hoster) waar de gameserver is gehuisvest zit ook nog meerdere netwerken en vaak fysieke afstand. Een gameserver in Duitsland in netwerk C kan ook nog 20ms verwijderd zijn van netwerk A (je ISP Telfort).

Doe eens een traceroute in cmd naar een IP van de gameserver en post die hier.

tracert ip.van.game.server

Als je het tussen [ quote ] en [ /quote ] (zonder de spaties) zet krijg je het in een quote vak.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 13-03-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geNejsis
ah vandaar.

Dit is een duitse gameserver waar ik op speel
Traceren van de route naar 213-160-3-102.static.arc-on.com [213.160.3.102]
via maximaal 30 hops:

1 1 ms 3 ms 4 ms 192.168.1.254
2 15 ms 18 ms 15 ms 82-169-63-254.ip.telfort.nl [82.169.63.254]
3 16 ms 15 ms 15 ms 172.26.43.117
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 16 ms 16 ms 16 ms 195.190.227.221
6 16 ms 17 ms 16 ms asd2-rou-1022.NL.eurorings.net [134.222.229.98]

7 15 ms 16 ms 17 ms asd2-rou-1001.NL.eurorings.net [134.222.229.101

8 17 ms 18 ms 16 ms 194.25.208.137
9 27 ms 27 ms 27 ms d-sa2-i.D.DE.NET.DTAG.DE [62.154.5.30]
10 20 ms 20 ms 22 ms d-ec2-i.D.DE.NET.DTAG.DE [217.5.71.26]
11 30 ms 30 ms 32 ms 194.25.209.118
12 31 ms 31 ms 31 ms core1.fra.qsc.de [213.148.128.213]
13 33 ms 32 ms 31 ms core5.fra.qsc.de [87.234.13.210]
14 31 ms 31 ms 31 ms gw.arc-on.com [213.148.128.246]
15 32 ms 31 ms 31 ms 213-160-3-102.static.arc-on.com [213.160.3.102]

De trace is voltooid.
Dit geeft mij ingame 57-58ms, voor september en dat voor een heel jaar lang had ik op deze gameserver 39-41ms....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
root@orophin:~# ping 213-160-3-102.static.arc-on.com
PING 213-160-3-102.static.arc-on.com (213.160.3.102) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 213-160-3-102.static.arc-on.com (213.160.3.102): icmp_seq=1 ttl=52 time=36.0 ms
64 bytes from 213-160-3-102.static.arc-on.com (213.160.3.102): icmp_seq=2 ttl=52 time=34.6 ms
64 bytes from 213-160-3-102.static.arc-on.com (213.160.3.102): icmp_seq=3 ttl=52 time=34.4 ms
^C
--- 213-160-3-102.static.arc-on.com ping statistics ---
12 packets transmitted, 12 received, 0% packet loss, time 11045ms
rtt min/avg/max/mdev = 33.776/38.706/54.260/7.021 ms

Average 38.706 hier dus..

Btw. Ik heb de laatste beta firmware in mn Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geNejsis
hey vinzz werkt die beter? en waar kan ik die downloaden, alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even kleine update: Afgelopen vrijdag kwam het nieuwe modem binnen (vlot!), zaak geïnstalleerd, probleem verholpen!
Aan Wouter: bedankt kerel! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
cornfed99111 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:41:
@ Hkuit

Staan hij ingesteld op stations automatisch toevoegen?
ja, en met die instelling heb ik ook wat 'gespeeld'; dus eerst geprobeerd met "stations automatisch toevoegen" (werkt niet) en toen met 'stations die toestemming hebben" of iets dergelijks. Het gekke is dat als ik de Speedtouch dan laat zoeken naar actieve wlan-apparaten, hij mijn laptop, die 3 meter verderop staat, ook niet ziet. Ik ga het zo nog eens proberen met een andere laptop.
dat kan ik me zo niet herinneren, ga ik zo ook proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Het actieve zoeken is om andere wireless routers en access points te vinden.
Die kan de Speedtouch in een gezamenlijk netwerk opnemen zo nodig..
Daar vind je echter geen pc's/laptops mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht ten overvloede maar hier ook een leuk telfort forum: http://forum.telfort.nl/

Moet zeggen dat ik op bovenstaand forum goed geholpen ben... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:20

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

@Telfort Webcare: kunnen jullie voor mij kijken of je een aansluiting naar een 20mbit profiel kunt zetten? Max haalbare bitrate volgens t modem 24 mbit, profiel is nu 8/1 helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28
Heeft iemand nog recente ervaring met de levertijd? Ik woon in een appartement waar de telefoonlijn nog nooit van gebruikt is in Amsterdam. UPC heeft besloten helemaal kapot te gaan en ze fixen dat zo slecht dat ik er vanaf wil, maar wel zo snel mogelijk weer online zijn, ik zit nu al 1,5 week zonder internet en krijg al jeuk.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
cornfed99111 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 22:20:
Het actieve zoeken is om andere wireless routers en access points te vinden.
Die kan de Speedtouch in een gezamenlijk netwerk opnemen zo nodig..
Daar vind je echter geen pc's/laptops mee.
Ik had ergens begrepen dat deze mode was om een lijst van MAC adressen aan te leggen, zodat er dus een extra beveiliging was.
Gecontroleerd: Ja, dan gaat het lampje op groen! Ik weet niet of dat gepaard gaat met een klik, kon ik zo niet horen. Wat betekent dat, als 'ie groen wordt?

Ik ga ook eens op dat andere forum kijken!

[ Voor 26% gewijzigd door Hkuit op 15-03-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
@anthonycd,

Hugo
Heb de beta firmware erin geladen maar geen verbetering. Het blijft tussen de 1000 en de 1200 kB/s. Ligt niet aan de laptops, die halen op andere netwerken gewoon veel meer. Bedraad haal ik wel 1800 kB/s, maar daarvoor heb ik geen draadloos modem. Enig idee hoe we dit kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@_Mystikal_,

Daarvoor hebben wij wel uw postcode en huisnummer nodig.
Per DM kunt u die aan ons kenbaar maken.

@MrAngry,

Ik heb u een DM met details gestuurd :)

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Heb deze firmware zaterdagmiddag in m'n modem/router geflashed... sindsdien geen enkele wireless dropout meer gehad! Woehoo! Normaliter kon ik toch wel minstens 1x per uur rekenen op een wireless dropout (wat dan minstens een minuut duurde, alsof er iets in het modem herstart werd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Draai sinds vorige week woensdag ook de beta firmware. Mijn WLAN is wel stabieler geworden, zijnde een constantere snelheid, maar niet beter (gemiddeld 200KB/s minder dan voorheen).

Wel heb ik nog regelmatig (en dat had ik ook met de oude firmware) dat ik mijn WAN-connectie verlies en de ene keer duurt dat een minuutje en de volgende keer rustig een uur of meer. Heb hier al vaker met Telfort over gebeld maar meer dan "we gaan het modem resetten" komt daar niet uit. Ook het verwisselen van het modem voor eenzelfde exemplaar, lost het probleem niet op.

Maar ja, denk nog wel even na wat ik hiermee ga doen; er zijn & komen alternatieven bij ons in de buurt dus ik ga t.z.t. nog maar eens mijn mogelijkheden afwegen.

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.