Telfort Internet ervaringen topic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste
Acties:
  • 126.389 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Futience schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:28:
[...]
dat het kpn adsl netwerk niet werkt bij ons en daaronder staat dan dat ik dus geen telfort kan ontvangen!!!
Wat geeft onze postcodecheck aan? Deze kunt u bijvoorbeeld via http://internet.telfort.nl/shop/internet-20mb.html bereiken.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 13:05
@Telfort Webcare

Ik schat dat sinds 1 a 2 maanden mijn modem aanzienlijk lager intraint. Dit was altijd 17000-18000 kbps, sinds die tijd is hier nog maar 14-15000 kbps van over. Er is niks in de aansluiting veranderd, ik heb de aansluiting gecontroleerd en het kabeltje vervangen en het modem gereset. Zou jij na kunnen gaan waardoor dit komt?

7558DJ 69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Futience
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-05 21:02
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 23:55:
[...]

Wat geeft onze postcodecheck aan? Deze kunt u bijvoorbeeld via http://internet.telfort.nl/shop/internet-20mb.html bereiken.

Wouter
ik krijg hier wel het goede resultaat
http://img3.imageshack.us/img3/3999/knipseli.png
dus kan ik er nu gewoon van uitgaan dat het kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:29
Bestaat er in de Zyxel modem ook een mogelijkheid om het dataverbruik uit te lezen? Ik weet dat je bijvoorbeeld van een aantal linksys routers andere firmware kunt inladen waardoor je een mooi overzicht kunt krijgen zoals dit:

http://www.polarcloud.com/v/scbwm.htm

Op een pc kan ik wel een programma installeren zoals bijvoorbeeld DU meter maar een totaal overzicht van het hele netwerk krijg je dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric1988
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:56
Zijn er meer mensen die laatste (ik schat) 2 weken, last hebben van enorme snelheidsdalingen tussen 20:30 en 21:30?

Wij halen helaas net de 8Mbit, rond dat tijdstip daalt de downloadsnelheid tot max 200kb/s. Daarnaast is de verbinding rond die tijd erg instabiel en valt die geregeld weg.

Wij wonen maximaal een halve kilometer van de centrale af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga verhuizen naar een plek waar ADSL te ver van de centrale zit (3500 meter) voor een fatsoenlijke snelheid. Dus ga ik m'n Internet bij Telfort opzeggen en stap ik over naar kabelinternet.

Ik zoek dus op hoe ik Telfort moet opzeggen, ik kom alleen het volgende tegen:

U kunt uw Telfort internetabonnement telefonisch opzeggen via 0900-9596. U betaalt voor een gesprek € 0,30 per minuut (met een maximum van € 15,- per gesprek)

Normaal gesproken zeg je een contract schriftelijk op, dat wordt doorgaans zelfs vaak geeist. Maar Telfort vraagt je doodleuk te bellen tegen een flink tarief, waarna je nog geen enkel bewijs hebt dat je opgezegd hebt. Zou je werkelijk niet gewoon aangetekend schriftelijk kunnen opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
eric1988 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 00:12:
Zijn er meer mensen die laatste (ik schat) 2 weken, last hebben van enorme snelheidsdalingen tussen 20:30 en 21:30?

Wij halen helaas net de 8Mbit, rond dat tijdstip daalt de downloadsnelheid tot max 200kb/s. Daarnaast is de verbinding rond die tijd erg instabiel en valt die geregeld weg.

Wij wonen maximaal een halve kilometer van de centrale af.
Is het elke dag? Zie je ook dat je DSL verbinding dan even weg is en lager is verbonden als je inlogt op je modem?

Als je DSL signaal wegvalt en lager verbindt op dat moment is er een storingsbron die elke dag (?) dezelfde tijd inschakelt. Dat kan heel goed binnenshuis zijn, maar hoeft niet perse.

Als je DSL signaal gewoon verbonden is op 8Mb en verbonden blijft tijdens die periode is het niet je signaal en een verstoring. Dan kan het zijn dat je op je PC of een andere PC iets doet in die tijd zoals heftig uploaden of downloaden wat zorgt dat je nog maar 200kB/s haalt en het als instabiel ervaart. Of misschien ervaren meer mensen aangesloten op die centrale hetzelfde, als je het meldt bij je ISP zien ze dat vrij snel.

Voor GoT wel handig als je de plaats/dorp/wijk noemt als het niet je signaal of pc(s) is.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Futience schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:28:
[...]
en dan nog een klein vraagje :9 ik kwam toevallig op de site http://www.adslzoeker.nl/adslzoeker.nl/postcodecheck terecht en bij het invullen van mijn postcode kwam er uit dat het kpn adsl netwerk niet werkt bij ons
Nou staat er zo'n beetje als eerste op die site...

Welkom bij de postcodecheck BETA van ADSLzoeker.

Blijkbaar niet voor niets, want die site zegt dat ik deze post niet zou kunnen maken, want ik zou hier helemaal geen adsl moeten kunnen krijgen. Beta staat er dus blijkbaar niet voor niets... :)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDieperink
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-08 00:36
@ Webcare

Sinds vorige week dropt de snelheid van mijn verbinding na 1,5 uur naar erg weinig totdat hij uiteindelijk wegvalt. Wanneer dit gebeurt is de modem (standaard Zyxel) ook niet meer intern, via het 192.168.xxx.xxx, adres te bereiken. Na een reset van de modem is de snelheid gewoon weer naar behoren (rond de 19Mbit). Aan het CPU/Mem gebruik is niets te zien voordat de verbinding wegvalt...

Ik denk dat het wel aan de modem ligt, maar ik kan er nergens iets over vinden? Ik heb geen instellingen veranderd ofzo...

[ Voor 0% gewijzigd door MDieperink op 01-03-2010 14:12 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 12:33

anc

Ik merkte sinds 4 maanden dat mijn snelheid omlaag is gegaan.

Op de website kan je een postcode check doen en dat gaf vroeger 18mbit aan en is nu gezakt naar 10mbit.

Vervolgens heb ik geprobeerd contact op te nemen met telfort via de mail.
Waar ik na 3 dagen het bericht te horen kreeg, we sturen de mail door naar de juiste afdeling.
Na 6 dagen en diverse herinnering mails heb ik maar ziggo aangevraagd en telfort opgezegd (dit was 3 weken geleden).
Tot op heden geen reactie gehad van telfort, terwijl mijn abbo nog 10 daagjes doorloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBlokkertje
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 22:23
Slurf1 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 12:29:
@Telfort Webcare

Ik schat dat sinds 1 a 2 maanden mijn modem aanzienlijk lager intraint. Dit was altijd 17000-18000 kbps, sinds die tijd is hier nog maar 14-15000 kbps van over. Er is niks in de aansluiting veranderd, ik heb de aansluiting gecontroleerd en het kabeltje vervangen en het modem gereset. Zou jij na kunnen gaan waardoor dit komt?

7558DJ 69
Hier ook de snelheid omlaag. Van 16/17 naar 13. Jammer hoor.. Misschien toch eens verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
@Telfort Webcare

Het modem wat ik van jullie in bruikleen heb, begint steeds brakker te werken. Heb het apparaat nu ca. 2 jaar en het begint nu gebreken te vertonen.

Het modem loopt steeds vaker vast en na een reset (uitzetten, 2 min. wachten en dan weer aan) doet soms dan het LAN gedeelte het niet meer.

Hoe kom ik in aanmerking voor een nieuwe? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:33
@Telfort Webcare,

Ik heb met uw helpdesk gebeld omdat ik graag mijn webmail van Telfort wil ontvangen in mijn Mail-programma op de Mac.

De medewerker die ik toen sprak, wist niet bepaald veel van Macs (hij wist niet eens wat voor programma Mail is...?). Nou goed, toen hij eenmaal e.e.a. aan instructies tevoorschijn had getoverd, bleken de instructies betrekking te hebben op een heel oud OS van Mac (naar ik meen 9.**).

Nu begrijpt u misschien wel mijn vraag: hoe kan ik webmail van Telfort ontvangen in Mail op de Mac? Het gaat om Mac OSX 10.6.2 Snow Leopard.

Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MDieperink,

Watvoor apparaten heeft u allemaal in uw thuisnetwerk aangesloten? Het zou kunnen dat het niet helemaal goed op elkaar afgestemd is.

@Volkan1984,

http://klantenservice.int...ellen-onder-Mac-OS-X.aspx

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDieperink
@ Webcare

Behalve de Zyxel een Linksys WRV200. Ik zal die er eens tussen uit halen en afwachten of het probleem zich dan nog steeds voordoet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 23:55:
[...]

Wouter
Is er wat verandert aan de postcodecheck? Dacht dat in het verleden deze op mijn adres als max 8Mb op gaf, wat perfect klopt ivm ADSL1 centrale. Krijg nu echter gewoon de 15-20Mb indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 12:44
Landelijke storing Telfort Vast Bellen, region 0561 heeft er ook last van helaas. Maar wie niet? er zijn namelijk altijd uitzonderingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:41
Ik haal nu gemiddeld 1200 tot 1500 kb/s. Volgens de site zou ik in principe 15 mbit/s moeten halen. Is er een mogelijkheid dat dit aan de router ligt, of zijn er dingen die ik kan proberen om de snelheid omhoog te krikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perryodk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-08 23:15
wiebjuh16 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 09:19:
Landelijke storing Telfort Vast Bellen, region 0561 heeft er ook last van helaas. Maar wie niet? er zijn namelijk altijd uitzonderingen!
Ja, het is weer zover, alhoewel het lange tijd (bij mij) goed heeft gewerkt. Werd vanochtend wakker en zag op mijn huistelefoon "SIP registration failed" staan. Ik wist dus al genoeg ;).

Toch blijf ik me afvragen hoe deze landelijke storing ontstaat? Het moet toch mogelijk zijn om de SIP servers e.d. redundant te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@All,

De vast bellen storing is 09:58 afgemeld. Als u nog problemen ondervind het modem graag uit en aanzetten.

@Killzone,

1500KB/s = 15Mbit ;)

@Nielson,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM.

Hugo

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 13:05
@Telfort Webcare

Ik schat dat sinds 1 a 2 maanden mijn modem aanzienlijk lager intraint. Dit was altijd 17000-18000 kbps, sinds die tijd is hier nog maar 14-15000 kbps van over. Er is niks in de aansluiting veranderd, ik heb de aansluiting gecontroleerd en het kabeltje vervangen en het modem gereset. Zou jij na kunnen gaan waardoor dit komt, of is dit iets dat normaal is?

7558DJ 69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perryodk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-08 23:15
@Telfort WebCare
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:06:
@All,

De vast bellen storing is 09:58 afgemeld. Als u nog problemen ondervind het modem graag uit en aanzetten.

Hugo
perryodk schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:50:
[...]

Toch blijf ik me afvragen hoe deze landelijke storing ontstaat? Het moet toch mogelijk zijn om de SIP servers e.d. redundant te maken?
Is het mogelijk om hier inzicht in te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Laatst online: 12-09 19:31
Postcode check op mijn adres 2351RD (2.1 Km van de centrale) geeft 4-6 Mb als maximale snelheid.Ik heb in het verleden telfort internet gehad en haalde gewoon 14 Mb. Daarvoor tele2 en de snelheid was ook 14 Mb. Ik overweeg adsl weer aan te laten sluiten maar het verschil in snelheid met vroeger welke de site van telfort aangeeft is opmerkelijk. Alice geeft 16 Mb, Online 4-6 en bij Xs4all is 20Mb wel te bestellen en ook via internlnet. Zes jaar geleden had ik adsl1 op dit adres en kan wel de volledige 8Mb halen. Ik snap er niets van

[ Voor 7% gewijzigd door doublehelix op 02-03-2010 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:22
doublehelix schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:16:
Postcode check op mijn adres 2351RD (2.1 Km van de centrale) geeft 4-6 Mb als maximale snelheid.Ik heb in het verleden telfort internet gehad en haalde gewoon 14 Mb. Daarvoor tele2 en de snelheid was ook 14 Mb. Ik overweeg adsl weer aan te laten sluiten maar het verschil in snelheid met vroeger welke de site van telfort aangeeft is opmerkelijk. Alice geeft 16 Mb, Online 4-6 en bij Xs4all is 20Mb wel te bestellen en ook via internlnet. Ik snap er niets van.
6601JG hetzelfde. De postcodecheck op de Telfort site gaf altijd 15 tot 20Mbit, dat is nu 6 tot 8Mbit geworden... vreemd aangezien ik gewoon rond de 15Mbit intrain op dit moment.

Edit:
14980 kbit / 1029 kbit om precies te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk1983 op 02-03-2010 11:20 . Reden: FF de werkelijke waardes toegevoegd ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
Luuk1983 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:18:
[...]

6601JG hetzelfde. De postcodecheck op de Telfort site gaf altijd 15 tot 20Mbit, dat is nu 6 tot 8Mbit geworden... vreemd aangezien ik gewoon rond de 15Mbit intrain op dit moment.

Edit:
14980 kbit / 1029 kbit om precies te zijn.
Hoeveel Km woon je van de centrale af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
doublehelix schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:23:
[...]

Hoeveel Km woon je van de centrale af ?
Output power downstream: 23 db

Als ik dat deel door 13,8 dan kom ik uit op een Max snelheid van 1,66Mbit en een afstand tussen de 2100 en 2500 meter:

Afbeeldingslocatie: http://surispace.files.wordpress.com/2007/10/internode-adsl2-distance-thumb1.jpg

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
Luuk1983 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:35:
[...]

Als ik dat deel door 13,8 dan kom ik uit op een Max snelheid van 1,66Mbit en een afstand tussen de 2100 en 2500 meter:

[afbeelding]
Postecode check bij telfort is dus nogal vreemd. De snelheden welke ik gehaald heb in het verleden komen overheen met de grafiek die je aangetoond hebt. Waarom telfort zo een lager snelheid opgeeft is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 10:42
@Luuk1983:
Die rekensom ken ik niet.
Als je naar de grafiek kijkt zie je dat bij een download att van 23 een afstand tot de centrale hoort van ~1700 m.(23/13,8=1.67 km).
En dat dan theoretisch een snelheid mogelijk is van ~19mbit

[ Voor 0% gewijzigd door AtRi op 02-03-2010 13:15 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@perryodk,

De SIP servers zijn wel redundant uitgevoerd, dit betrof echter een ander probleem waar ik niet in detail op in kan gaan.

@doublehelix,

Ik heb op die postcode een aantal live aansluitingen uitgemeten en die zitten tussen de 10 en 11Mbit.
Dat u in het verleden een ADSL1 profiel van 8Mbit volledig haalde kan dus heel goed kloppen.
Bij andere ADSL providers zal de werkelijke snelheid dus ook in deze range zitten en verschilt in dit geval alleen het resultaat van de postcodechecks.

@Luuk1983,

Snelheden zullen in verloop van tijd over het algemeen eerder dalen dan stijgen. Dit is inherent aan de ADSL techniek. Wij werken de data achter onze postcode check constant bij om elke dag een zo realistisch mogelijke snelheids voorspelling te kunnen doen.
Dat een meting in het verleden een ander resultaat gaf is daarom mogelijk.
Ik werk dagelijks met de postcodecheck en over het algemeen is hij zeer accuraat. In uw geval geeft hij nu een iets lagere snelheid weer dan u in werkelijkheid haalt.

Niet de output power downstream maar de demping zegt iets over uw lijnlengte.
Mijn systeem geeft voor u een berekende lijnlengte van 2951 meter en met een gemeten demping van 32,0dB lijkt dit aardig te kloppen.

Hugo

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
@ Telfort Webcare

Zouden jullie mijn eerdere vraag over het modem nog willen beantwoord? Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dôh,

Ik vind uw probleem omschrijving wel erg vaag. Wat en waarmee heeft u getest en vooral waar merkt u aan dat de verbinding met het modem weg is?

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uberdaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-03 10:38
@hugo

Zou je mijn vraag over mijn wegvallende verbinding willen beantwoorden? Ik heb per DM de gegevens verzonden.

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDieperink
@ Webcare,

Ik heb gister en vandaag de Linksys WRV200 uit mn thuisnetwerk gehad en ik heb nog steeds het modem een aantal keer moeten resetten omdat de verbinding was weggevallen. Daar ligt het dus niet aan. Verder zit er n switch en zeven à acht pc's op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@uberdaro,

U heeft niet alleen uw gegevens maar ook uw volledige vraag per DM verzonden. Zie ons onderschrift, da's niet de bedoeling. In het topic helpen we u gewoon en dan heeft een ander er ook nog wat aan.
We zien eigenlijk alles. Altijd. Antwoorden wij niet dan is daar een reden voor.
U bent hier niet bij de Telfort klantenservice maar we zijn samen te gast bij Tweakers.net :)

@MDieperink,

Graag ontvang ik dan uw postcode en huisnummer per DM voor een onderzoek aan onze kant.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
Heb de laatste tijd last van dat mijn internet zo maar weg valt voor een 1 ~ 5 minuten.
Als ik in de modem kijk heeft hij ook geen IP meer.

Zondag gebeurde het weer, maar toen bleek mijn modem helemaal niet meer bereikbaar te zijn. Na +/- 4min
kon ik hem weer benaderen en zag ik tot mijn verbazing in de log dat de verbinding weer weg was gevallen.
Maar toen ik de system uptime bekeek, lijkt het er op dat hij spontaan gerestart was.

Maandag (1 maart) maar is een mail gestuurd naar Telfort met het volgende:
Ik heb uw lijn doorgemeten en deze ziet erin orde uit ook uw modem ziet er van
deze kant goed uit ik zie hem namelijk niet wegvallen in het dhcp log.
Ik vermoed dan ook dat het probleem zich voor doet tussen het modem en uw computers.
Wat ik u kan aanraden is hiervoor contact op te nemen met de Telfort helpdesk,
deze kunnen samen met u naar een passende oplossing zoeken voor uw probleem.
Na deze reactie te hebben gelezen vermoed ik dat ze zelfs mijn bericht niet goed hebben gelezen :(

Ik heb opzich goeie ervaring met Telfort, nooit echt storing of iets dergelijks.

[ Voor 3% gewijzigd door Turbo_boy op 02-03-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uberdaro
@hugo Het lichtgrijs valt een beetje weg tegen de grijze achtergrond. Ik zal er rekening mee houden. Ik zal het posten als mijn lijn weer aan het klapperen slaat. Dank voor je reactie in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:41
:?

15 Mb/s (megabit) is naar mijn weten toch echt 1,875 MB/s (Megabyte)? (15 / 8 = 1,875)

Ik haal nu 1,2 tot 1,5 MB/s, dus dat klopt niet helemaal. Kan zijn dat de lijn naar de centrale gewoon slecht is, of dat het hier thuis niet helemaal lekker zit, maar het is in mijn ogen wel erg magertjes als hij met de postcodechecker gewoon 15 tot 20 Mbit/s aangeeft (dus 1,875 MB/s tot 2,5 MB/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Turbo_boy,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer via DM om de verbinding te kunnen onderzoeken.

@uberdaro,

Het selecteren van de tekst geef wel extra contrast, helpt dat?

@Killzone,

De verbinding tussen modem en DSLAM is over ATM en heeft daarom standaard een overhead van zo'n 15%.
Voor werkelijk bruikbare snelheid is het dus eerder delen door 10.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:19:
@dôh,

Ik vind uw probleem omschrijving wel erg vaag. Wat en waarmee heeft u getest en vooral waar merkt u aan dat de verbinding met het modem weg is?

Hugo
Ik dacht het juist simpel te houden, maargoed... Komt 'ie:

Het probleem wat zich sinds een tijdje voordoet is wanneer ik aan het downloaden ben met meerdere connecties (bijv. 8 lijntjes naar Tweaknews) dan loopt mijn modem compleet in de soep. Met in de soep bedoel ik dat mijn verbinding niet vooruit meer te branden is, CPU usage op het modem is, zoals verwacht hoger dan bij geen actieve downloads.

Wanneer ik de download stop, dan blijft alles even traag.

Het telefonie gedeelte werkt op dat moment ook vreselijk slecht. Een gesprek is niet meer normaal te voeren, alles hapert als een gek.

Als ik het modem vervolgens opnieuw start, dan komt deze soms helemaal niet meer online. Het hele LAN gedeelte lijkt overleden. Gisteren was het niet mogelijk om het modem te pingen, gekgenoeg werkte het telefonie gedeelte wel. Na het modem voor ca. 2 min uitgezet te hebben, werkte hij gelukkig weer.

Ik vermoed dat er een aantal condensators in het modem niet helemaal goed meer zijn, waardoor er dit soort rare problemen optreden. Dit heb ik in het verleden namelijk wel eerder gezien bij modems die dit soort gebreken vertoonden.

Mijn vraag of ik in aanmerking kom voor een nieuw modem heeft te maken met het feit dat alles tot ca. een maand geleden nog perfect werkte. Aan mijn netwerk is niets veranderd, net als de instellingen. Deze zijn allemaal hetzelfde gebleven.

Kortom, het modem is naar mijn idee niet betrouwbaar meer en dient vervangen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Killzone schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 17:39:
[...]

15 Mb/s (megabit) is naar mijn weten toch echt 1,875 MB/s (Megabyte)? (15 / 8 = 1,875)
Je moet door 10 delen, delen door 8 is een ideale situatie. :Y)

Uhmz, wat TWC dus ook al zegt. :P

[ Voor 5% gewijzigd door pven op 02-03-2010 18:07 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dôh,

Kijk, daar hebben we veel meer aan! Dank :)

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:59
Nieuw modem ontvangen. Binnen 5 minuten had ik weer internet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Nog steeds kan ik mijn telefoonnummer niet registreren. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb alles al herstart? 3021 NR

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds 1 maart 2010(gisteren) overgestapt naar 20 MB internet van Telfort. Ik haal gemiddeld snelheden tussen 1100 KB/s en 1300 KB/s. Volgens mijn modem heb ik de volgende intrainwaarden:

17306 kbps / 1031 kbps

Dat zou dan 1700 KB/s moeten zijn afgaande op wat er eerder is gemeld in dit topic. Ik kom daar niet eens in de buurt van. Is het mogelijk om de snelheid op te krikken? Hier nog wat info:

Attenuation downstream: 26 db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Killzone schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 17:39:
[...]

Ik haal nu 1,2 tot 1,5 MB/s, dus dat klopt niet helemaal. Kan zijn dat de lijn naar de centrale gewoon slecht is, of dat het hier thuis niet helemaal lekker zit, maar het is in mijn ogen wel erg magertjes als hij met de postcodechecker gewoon 15 tot 20 Mbit/s aangeeft (dus 1,875 MB/s tot 2,5 MB/s).
Bij ADSL verbindingen (niet VDSL) heb je te maken met ATM techniek tussen modem en dslam (centrale). Dat heeft om IP te verplaatsen een overhead van ~13 - 16%.

Overhead op netwerk lagen zoals:
ADSL (foutcorrectie) ~1%.
Ethernet over ATM transport, elk 1514 Byte frame moet in 32 ATM cellen (53 groot waarvan 5 header) is 10% overhead.
IP & TCP header is 40Bytes van de 1500, dat is bijna 3%.

Grofweg dus 15% overhad op de protcollen voor transport van data. Dat maakt 15000kbps aan ADSL lijnsnelheid wat men een 15Mb verbinding noemt. Gemakkelijk is delen door 10 om het simpel te maken voor ADSL (eigelijk 9,6) en niet door 8.

Sowieso is die 8 alleen de bit naar Byte calculatie en houdt je daar geen enkele rekening met protocol overhead en die heb je wel (nodig) omdat anders data nergens aankomt.
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:52:
Ik ben sinds 1 maart 2010(gisteren) overgestapt naar 20 MB internet van Telfort. Ik haal gemiddeld snelheden tussen 1100 KB/s en 1300 KB/s. Volgens mijn modem heb ik de volgende intrainwaarden:

17306 kbps / 1031 kbps

Dat zou dan 1700 KB/s moeten zijn afgaande op wat er eerder is gemeld in dit topic. Ik kom daar niet eens in de buurt van. Is het mogelijk om de snelheid op te krikken? Hier nog wat info:

Attenuation downstream: 26 db
Delen door 10 kom je ook hier uit op wat je maximaal kan halen op de verbinding. Met 17306kbps aan lijnsnelheid kan je 1700kByte/s halen maximaal en dat noem je bij ADSL 17Mb.

Test je via een draadloos netwerk, dat kan een grens zijn waar je tegenaan loopt. Of je bent nog meer aan het downloaden of uploaden tegelijk (andere computer)? Andere mogelijkheid is dat je Windows XP gebruikt en even moet optimaliseren in je netwerk (register) instellingen voor deze snelheden. Dat kan gemakkelijk door TCPoptimizer te draaien op die computer en de gebruikte netwerk kaart te selecteren en optimaal te zetten. (google even).

[ Voor 32% gewijzigd door bjck op 02-03-2010 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
@bjck

Ik denk dat het ook met de bekabeling heeft te maken naar de central.
Mijn modem geeft iets van 18MBit/s aan, als ik deze zou delen door 10 zou ik maar
kunnen downloaden met 1.8mb/s

Echter haal ik makkelijk de 2.2mb/s dus die overhead heb ik dus niet? of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Hoe meet je je download snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Luuk1983 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:35:
[...]

[afbeelding]
Dat plaatje zegt ook niet zo veel. Ik woon ongeveer 300m van de centrale af, maar doordat er tussen mij en de centrale een kleine 2km aan kabels ligt (goed bezig KPN! :X) haal ik niet de door mij gewenste snelheid.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
In het plaatje staat duidelijk dat het gaat om lijnlengte en dus (natuurlijk) niet om de hemelsbrede afstand tot de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Turbo_boy schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:05:
@bjck

Ik denk dat het ook met de bekabeling heeft te maken naar de central.
Mijn modem geeft iets van 18MBit/s aan, als ik deze zou delen door 10 zou ik maar
kunnen downloaden met 1.8mb/s

Echter haal ik makkelijk de 2.2mb/s dus die overhead heb ik dus niet? of minder.
Het is ook maximaal gerekend en komt vaak overeen met gemiddelde situatie. Als je een Windows XP machine optimaliseerd met TCPoptimizer en niet kijkt naar je download programma maar met DUmeter meet op je netwerk kaart zie je de werkelijke Ethernet (netwerk) doorvoer en dat kan met ruim 18000kbps aan lijnsnelheid over de 2MB/s gaan ja.

Veel mensen kijken alleen naar hun usenet download programma getallen/grafiekjes. Die laten weer pure data inhoud zien en niet netwerk doorvoersnelheid incl overhead.
AtRi schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:53:
In het plaatje staat duidelijk dat het gaat om lijnlengte en dus (natuurlijk) niet om de hemelsbrede afstand tot de centrale.
Dat plaatje is het maximale per lijnlengte, de afstand tot centrale kan inderdaad minder zijn dan lijnlengte. Water, spoorlijnen, snelwegen tussen je aansluiting en centrale kunnen makkelijk lengte verdubbelen ten opzichte van hemelsbrede afstand.

Toen dit plaatje gemaakt is heeft men niet rekening gehouden met veel DSL signaal in een kabelbundel (overspraak) en ruis door andere diensten in de kabel. Geen rekening gehouden met een veelvoud aan lassen (verbindingen tussen kabel segmenten en reparaties) etc.

Neem als voorbeeld 1000m lijnlengte, dan kan je 20Mb halen. Maar een andere aansluiting (ander adres/kabel) kan op 1000m lengte nog 11Mb halen maximaal. Zo is bij 2000m het verschil tussen optimaal en slechtste situatie ongeveer 17 en 9Mb.

[ Voor 35% gewijzigd door bjck op 03-03-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
bjck schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:09:
[...]

Het is ook maximaal gerekend en komt vaak overeen met gemiddelde situatie. Als je een Windows XP machine optimaliseerd met TCPoptimizer en niet kijkt naar je download programma maar met DUmeter meet op je netwerk kaart zie je de werkelijke Ethernet (netwerk) doorvoer en dat kan met ruim 18000kbps aan lijnsnelheid over de 2MB/s gaan ja.

Veel mensen kijken alleen naar hun usenet download programma getallen/grafiekjes. Die laten weer pure data inhoud zien en niet netwerk doorvoersnelheid incl overhead.

[...]
Daarom kijk ik ook altijd via DU-meter, ik was er enigzins zelf ook achter komen dat het nog al verschild van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:15

The_Worst

Unox

Meer mensen last van het feit dat e-mails tergend langzaam deur uit gaan? Duurt zeker een halve minuut voor simpele tekstberichten.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Scharnout,

Zo te zien is het telefoonnummer op dit moment geregistreerd.

@The_Worst,

Graag ontvang ik voorbeelden van mensen die hier last van hebben, om dit nader te onderzoeken. Zou u mij per DM uw gegevens (postcode zonder spatie + huisnummer) kunnen zenden?

Wouter

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-09 20:23
Ik ben sinds gisteren overgestapt op Ziggo vanwege de vele problemen die ik ondervond met mijn Telfort verbinding. Nu heb ik mijn telefoonnummer laten porteren maar dit is helaas nog niet voltooid. Mijn Telfort abbo loopt nog tot de 10e deze maand, wordt het telefoonnummer normaal dan ook pas vrijgegeven of kan dit ook eerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@PWSoft,

Bij een overname (in dit geval een nummerportering) mag de uitgaande partij de overname niet verhinderen. Dat betekent dat Ziggo het telefoonnummer op ieder moment over kan nemen, u zult alleen nog wel de abonnementskosten moeten voldoen. Wij hebben van Ziggo doorgekregen dat zij uw telefoonnummer op 05-03-2010 zullen porteren.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-09 20:23
@Telfort Webcare /Wouter

Bedankt voor de informatie, zal de telefoon nog even terug zetten op mijn telfort modem dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Delen door 10 kom je ook hier uit op wat je maximaal kan halen op de verbinding. Met 17306kbps aan lijnsnelheid kan je 1700kByte/s halen maximaal en dat noem je bij ADSL 17Mb.

Test je via een draadloos netwerk, dat kan een grens zijn waar je tegenaan loopt. Of je bent nog meer aan het downloaden of uploaden tegelijk (andere computer)? Andere mogelijkheid is dat je Windows XP gebruikt en even moet optimaliseren in je netwerk (register) instellingen voor deze snelheden. Dat kan gemakkelijk door TCPoptimizer te draaien op die computer en de gebruikte netwerk kaart te selecteren en optimaal te zetten. (google even).
TCPoptimizer heeft niet geholpen. Er zijn geen andere PC's aan het downloaden/uploaden, dus dat is het ook niet. Ik wil ook nog even melden dat ik gebruik maak van een directe (wired) verbinding naar de modem, 2 meter van de modem verwijderd.

@Telfort Webcare

Zou er vanaf Telfort/KPN gekeken kunnen worden naar mijn verbinding/lijn( of wat dan ook)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 23:52
Telfort telfort telfort, wàt een ellende is het.

Ben na de meerdere problemen overgestapt naar glasvezel van XMS.
Zal vertellen hoe dat ging:

- 1 februari zou het glasvezel abbo ingaan, maar ik kreeg geen verbinding met internet.
's avonds gebeld naar een gewoon niet-0900 nummer en na een klein keuzemenu kreeg ik snel iemand aan de lijn.
Zij zag dat mn modem down was en dat ik m moest herstarten dmv minimaal 1 uur de stekker eruit halen. Als het niet zou helpen kon ik tot 2200 uur terugbellen.

Na 1,5 uur weer geprobeerd maar nog steeds geen verbinding en opnieuw gebeld. De dame zag het en vertelde dat de technische dienst contact met me zou opnemen.
De volgende dag om 0856 uur gaat mn telefoon: met de technische dienst! (kolere, dat is snel!)
Of ze vandaag langs kunnen komen! (wàt zegt u???!)

Monteur kwam langs en zag al meteen dat het modem nog niet geactiveerd was vanuit de centrale. Hij ging weer weg en belde me 15 minuten later op met de vraag of er al een groen lampje aanging.
Dat was het geval en ik moest mn laptop eraan hangen en hij zou aan de telefoon blijven totdat mn internet het zou doen.
Ik kreeg onmiddelijk verbinding en dat kon hij ook zien. Dank u!

De volgende dag werd ik opgebeld door de klantenservice of de verbinding was gemaakt en of ik tevreden was!
Nou en of!

Telfort:

ik heb expres beide abbo's laten overlappen zodat ik niet zonder internet zou komen te zitten. Op 09 februari gebeld naar het Telfort telefoonnummer (een duur 0900 nummer, vooral aangezien ik alleen mobiel kan bellen).
Een vriendelijke dame stond me te woord en na enkele veiligheid-checks werd me verteld dat na 1 maand het abonnement zou worden gestopt.

Vorige week werd echter het volledige bedrag voor maart afgeschreven, dus ik heb enkele dagen geleden een email gestuurd met de vraag of mn abbo wel is stopgezet of dat dit weer een scam is om meer geld te kunnen vangen.
Vandaag de email beantwoord gekregen: neen, wij hebben niets van u ontvangen over een stopzetting van het contract! :(

Net weer gebeld met duur 0900 nummer: nee meneer, ik kan er niets van terugvinden dat u heeft opgezegd. (lekker makkelijk). Ik zei nog dat ze de telefoongesprekken toch opnemen? Ja, maar dat kan ik vanaf hier niet bekijken (nee, lekker makkelijk)
Ik kan het opzeggen nu voor u regelen, maar dan gaat het over 1 maand in. (toch weer een maand extra en als je dat van een paar duizend abonnee's doet....)

Dat is dus Telfort. Ik vertel nu meteen: als het nòg een keer gebeurt dan vorder ik dat bedrag meteen terug bij mn bank.
Waardeloos bedrijf. Ik zal nooit nooit nooit meer een dienst van hun afnemen.

En mn glasvezel? Wat een heerlijkheid :)
Laatst Itunes op de laptop van mn vrouw gezet en die download ging draadloos met 7 MB per seconde.
Zit er al over te denken om mn tv zenders ook bij hun te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ConscienceX,

Het modem traint juist in dus het is een LAN/PC probleem. Een onderzoek aan deze kant levert dan niets op.
Draait u een (streng) AV/firewall pakket?
Is het modem al eens gereset?

@Ferry34,

Daar is maar 1 oplossing voor mogelijk; ik zeg uw abonnement per direct op (als dit inmiddels al niet gebeurt is), crediteer de abonnementskosten van na uw opzegdatum en de gesprekskosten van het 2e gesprek.

Hugo

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
In Groningen stad iig zeer traag/geen internet bij Telfort...

en weer werkend na een uurtje...?

[ Voor 26% gewijzigd door SpiceWorm op 03-03-2010 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telfort Webcare; even een verzoek- ik heb per vandaag een aansluiting geactiveerd, maar haal niet meer dan 12 mbit, terwijl de postcode check aangaf dat ik gewoon 16-20 mbit zou moeten halen, uit ervaring weet ik dat ik >20mbit kan halen (22 mbit in de praktijk, met dezelfde modem), want ik heb al eerder deze snelheid ontvangen op mijn adres.

Waarom wordt dit nu niet gehaald? Ik zit op een zeer degelijke wijkcentrale van de kpn op exact 452 mtr. afstand, in het verleden heb ik niet anders dan uitmuntende snelheden behaald met adsl, dus waarom is dit nu ineens veranderd? Ik ga nu van kabel terug naar adsl, voor de info.

Ik ben zeer teleurgesteld en als dit niet omhoog kan, trek ik juridisch een plan- hier ga ik niet een jaar mijzelf aan ergeren. Bovendien was telefonisch door de verkoper beloofd dat de aangegeven snelheid van de check ook daadwerkelijk een realistische opgave was.

Alvast bedankt voor uw reply!

Gr.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@johncheese002,

Onze postcodecheck geeft doorgaans een betrouwbaar resultaat, snelheid beloven kan/mag echter nooit.
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM om uw verbinding vanaf deze kant te bekijken.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:31:
Telfort Webcare; even een verzoek- ik heb per vandaag een aansluiting geactiveerd, maar haal niet meer dan 12 mbit, terwijl de postcode check aangaf dat ik gewoon 16-20 mbit zou moeten halen, uit ervaring weet ik dat ik >20mbit kan halen (22 mbit in de praktijk, met dezelfde modem), want ik heb al eerder deze snelheid ontvangen op mijn adres.

Waarom wordt dit nu niet gehaald? Ik zit op een zeer degelijke wijkcentrale van de kpn op exact 452 mtr. afstand, in het verleden heb ik niet anders dan uitmuntende snelheden behaald met adsl, dus waarom is dit nu ineens veranderd? Ik ga nu van kabel terug naar adsl, voor de info.

Ik ben zeer teleurgesteld en als dit niet omhoog kan, trek ik juridisch een plan- hier ga ik niet een jaar mijzelf aan ergeren. Bovendien was telefonisch door de verkoper beloofd dat de aangegeven snelheid van de check ook daadwerkelijk een realistische opgave was.

Alvast bedankt voor uw reply!

Gr.
Kabels kunnen achteruit gaan en de drukte kan toenemen, waardoor de snelheid omlaag gaat in de loop van de tijd. Ik zeg daarmee niet dat ik je ongelijk geef, maar er zijn een hoop factoren die de snelheid bepalen. En sowieso heeft het geen enkele zin om hier een juridisch plan te trekken, nergens wordt snelheid gegarandeerd. Het feit dat je in het verleden een bepaalde snelheid gehaald hebt wil niet zeggen dat dat nog steeds zo is. Plus er staat heel transparant op de Telfort website bij de snelheidscheck dat er geen rechten aan ontleed kunnen worden en welke factoren er spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Turbo_boy,

Watvoor apparatuur heeft u op de modem aangesloten? Zitten er veel apparaten op dezelfde stroomgroep?

Wouter

@johncheese002,

De postcode check geeft voor uw locatie 15 tot 20 Mb. U traint in op 15.971Mbit down, 1.044Mbit up dus de voorspelling klopte wel ;)
Wel zie ik dat de verbinding licht instabiel is.
Hoe lang is momenteel de kabel tussen uw modem en uw echte IS/RA punt?
Splitter is voor een dedicated lijn inderdaad niet meer nodig :)

Hugo

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi tweakers! :)

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Ja en doe mij er maar 5 gehaktballetjes-mayo bij, ik zie wel hoeveel ik er dan op eet.
U vraagt wij draaien, geweldig. :)

Edit: Tja als mensen hun hele bericht weghalen slaat de mijne natuurlijk als k** op dirk.
Maar goed blijkbaar is de boodschap begrepen. :)

[ Voor 36% gewijzigd door AtRi op 04-03-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johncheese002 dat is natuurlijk onzin.
Of heb je nou echt liever packageloss tov stabiliteit & lage snelheid.
Bovendien komt vdsl eraan én je hebt de snelheid in het verleden behaald die je acceptabel vond, de overstap naar telfort is je eigen keuze geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:29
johncheese002, Telfort kan niet zomaar je abonnement hoger instellen. Het heeft te maken met de kwaliteit van de verbinding. Het kan dus zijn dat er ruis op de lijn ontstaat waardoor het modem lager moet intrainen om een goede werking te kunnen garanderen.

Zie het als een fiat panda die 120 op de autobahn rijdt en vervolgens wordt de maximumsnelheid opgegeven of op 200 gezet. Dan kun je de maximumsnelheid wel willen halen maar je haalt het domweg niet door de technische limitaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werken jullie ook voor Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 13:51
Ja echt wel!

Verdiep je in de materie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Laatst online: 12-09 19:59
Vraagje.
Deze maand word mijn dsl lijn opgeleverd.
Ik zie een hoop mensen met klachten waarvan hun snelheid instort en regelmatig disconnects.
Zijn er ook wel tevreden Telfort klanten die weinig last hebben van dit soort dingen?
Ik ben namelijk erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:14
Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:17:
Waarom trainen ze de modem niet in op >20mbit? Daar betaal ik toch voor?
Hier ga je de mist in, als je de voorwaarden nou had gelezen voordat je een abo nam bij Telfort had je geweten hoe het zat. Dat scheelt jou en ons een boel b*tchen in dit topic. Juridisch ga je nu geloof ik een 'plan' maken, maar je hebt geen poot om op te staan, omdat Telfort geen wanprestatie levert (integendeel, getuige dit topic). Wellicht dat ze alsnog iets voor je kunnen doen hoor, maar dat gedreig hier kunnen we prima missen.

Edit @ hierboven: ik ben reeds 8 jaar tevreden klant. Verschillende adressen, en abo types. Begonnen met eerste adsl pakket wat ze hadden ooit, Tiscali 256 kbit down met BabyXL installatie cd.

Dit topic is verder niet representatief voor de tevredenheid onder Telfort klanten.

[ Voor 18% gewijzigd door pennywiser op 04-03-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou Vinzz bedankt voor je bijdrage, maar bitchen valt wel mee denk ik (Hooguit een teleurstelling uiten naar Telfort.)
Geen enkele andere user op dit forum is representatief voor mijn aansluiting, ook jij niet- dus het lijkt mij niet zinvol om deze te vergelijken.

Het lijkt wel of er een paar papegaaien van het oude Telfort-forum zijn overgestapt naar tweakers om hier anderen af te komen zeiken, jammer is dat.
In plaats van elkaar met technische argumenten te ondersteunen, elkaar een beetje koud de grond in trappen.

Erg knap. :/ Hebben de drie posters hierboven ook nog wat zinnigs te melden, iets waardoor de situatie mogelijk kan verbeteren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:14
Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 18:57:
Nou Vinzz bedankt voor je bijdrage, maar bitchen valt wel mee denk ik (Hooguit een teleurstelling uiten naar Telfort.)
Oh je hebt je post aangepast.. Dus je voelde m wel zeg maar.

Ik lees verder alleen maar zaken waar je je voordeel mee kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp dat bovenstaande reacties vervelend op u over komen. Dit komt waarschijnlijk door het scala aan structurele fouten in uw verhaal aangaande ADSL verbindingen wat zulke reacties kan uitlokken bij techneuten.

Wij verwachten helemaal niet dat iedereen deze techniek begrijpt maar u doet ondanks beperkte kennis toch een aantal flinke uitspraken.

Graag helpen wij u om uw verbinding stabiel te krijgen. Het is echter helemaal nog niet zeker of hier een downgrade voor nodig is.

Wij bieden u een 20Mbit signaal vanuit de centrale. Het modem test bij opstarten het signaal en bepaald daarbij de snelheid waar hij op gaat intrainen. Het is dus volstrekt onmogelijk dat wij in uw centrale het signaal dermate instellen dat uw modem wel intraint op 24Mbit.

Voor achtergrond informatie zie: Wikipedia: ADSL2

De gele LAN kabel mag zo'n 90 meter zijn dus die telt niet mee in de afstand.
U heeft het over het kabeltje in de DSL/line poort van uw modem wat direct naar een kastje loopt en die loopt verder naar uw IS/RA.
Hoe lang is die afstand in dit geval?
En kunt u uw IS/RA punt omschrijven? Of een foto maken van de situatie?

Als dit verder is doorgetest, het modem correct is aangesloten en een keer is gereset kan er bij aanhoudende instabiliteit een ticket voor u worden aangemaakt.

Hugo

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor Vinzz, ik heb mijn post aangepast- ik zou niet willen dat iemand zich ergert aan een verzoek om hulp en het opperen van een idee. Het trainen van een modem op hogere snelheden (zoals voorheen), kan ook problemen oplossen namelijk- als deze snelheid al eerder behaald is, dan is dit niet zo'n rare optie, vindt je zelf ook niet?

En ja, ik neem idd aanstoot aan mensen die alleen maar willen zeiken, als een mede-tweaker met een probleem zit. Ik zou dat zelf niet snel doen namelijk.

En uiteraard verzoek ik iets waar ik mijn voordeel mee kan doen, dat is toch de essentie van de post?
Dat is toch niet verboden en eigenlijk ook de reden waarom een aantal (klasse) personen van Telfort hier mensen van dienst proberen te zijn? Ik begrijp je irritatie niet helemaal, eerlijkgezegd? Of gun jij anderen niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik woon samen met 3 vrienden op kamers. We hebben een 20Mbit abonnement van Telfort maar als 1 van ons via laptop of via kabel gaat downloaden met torrents (Utorrent) dan kakt overal de snelheid in. Ik heb zelf mijn poorten goed openstaan en geforward. Bij sommige downloads die veel geshared worden en dus ook redelijk snel downloaden (600Kb/s) valt het nog redenlijk mee maar als ik 2 bestanden tegelijk download die misschien 50Kb/s gaan gaat alles helemaal in en krijgen we zelfs soms timeouts op internet paginas.

Komt dit omdat er via torrents teveel connecties gemaakt worden? aangezien ze Zyxel router cpu meteen dik omhoog schiet als we downloaden +- 85% of meer. En als we via usenet zouden gaan downloaden zouden we dan wel een stabiele lijn blijven houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:07
Ik ervaar momenteel problemen met de bereikbaarheid van ons Telfort vast bellen nummer, hij schakelt direct door naar de voicemail. Is er momenteel wellicht een storing, ik kom deze niet tegen op de storingspagina?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
koekoek2003nl schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 19:36:
Ik woon samen met 3 vrienden op kamers. We hebben een 20Mbit abonnement van Telfort maar als 1 van ons via laptop of via kabel gaat downloaden met torrents (Utorrent) dan kakt overal de snelheid in. Ik heb zelf mijn poorten goed openstaan en geforward. Bij sommige downloads die veel geshared worden en dus ook redelijk snel downloaden (600Kb/s) valt het nog redenlijk mee maar als ik 2 bestanden tegelijk download die misschien 50Kb/s gaan gaat alles helemaal in en krijgen we zelfs soms timeouts op internet paginas.

Komt dit omdat er via torrents teveel connecties gemaakt worden? aangezien ze Zyxel router cpu meteen dik omhoog schiet als we downloaden +- 85% of meer. En als we via usenet zouden gaan downloaden zouden we dan wel een stabiele lijn blijven houden?
Heb je de upload gelimiteerd? Als je deze gewoon z'n gang laat gaan en hij richting de 100 loopt, dan is het niet gek dat je hele verbinding op z'n gat gaat. Wat je ook kunt doen is het aantal connecties limiteren in uTorrent. Probeer dat maar eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
@Telfort Webcare

Betreft die apparatuur, daar is niks aan veranderd, alleen is er een stereo toren vanaf.
Het heeft altijd op de zelfde groep gezeten en voor heen nooit last gehad.

Voor de rest, zit er een dect toestel op en LAN naar me gigabyte switch, voor heen al eerder
last gehad, maar toen bleek de kabel naar zolder kapot te zijn. (kabels zijn nu wel perfect)

Maar een spontane modem restart en dhcp releases heb ik niet eerder mee gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

dôh schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:51:
[...]

Heb je de upload gelimiteerd? Als je deze gewoon z'n gang laat gaan en hij richting de 100 loopt, dan is het niet gek dat je hele verbinding op z'n gat gaat. Wat je ook kunt doen is het aantal connecties limiteren in uTorrent. Probeer dat maar eens!
Ja die heeft iedereen gelimiteerd op 10Kb/s
O ik wist niet dat je die in kon stellen. Maar ik heb even gekeken algemeen maximaal aantal verbindingen stond op 20.000 (heb ik op 200 gezet) en Maximum aantal verbonden peers per torrent stond op 5000 (heb ik op 50 gezet).
We zullen zien hoe het nu gaat lopen, dat ik met mijn theorie dat er teveel connecties gemaakt worden en hierdoor de router teveel te verduren krijgt op het juiste pad of heeft dit er niks mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:25:
@ConscienceX,

Het modem traint juist in dus het is een LAN/PC probleem. Een onderzoek aan deze kant levert dan niets op.
Draait u een (streng) AV/firewall pakket?
Is het modem al eens gereset?
Ik draai geen streng AV/firewall pakket. Ik heb al meerdere keren mijn modem gereset. Heeft u nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:15

The_Worst

Unox

koekoek2003nl schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 22:44:
[...]

O ik wist niet dat je die in kon stellen. Maar ik heb even gekeken algemeen maximaal aantal verbindingen stond op 20.000 (heb ik op 200 gezet) en Maximum aantal verbonden peers per torrent stond op 5000 (heb ik op 50 gezet).
We zullen zien hoe het nu gaat lopen, dat ik met mijn theorie dat er teveel connecties gemaakt worden en hierdoor de router teveel te verduren krijgt op het juiste pad of heeft dit er niks mee te maken?
Zeker als dit getal op 20.000 (!!!) stond, dan kan jouw theorie heel goed opgaan. 200 - 400 connecties globaal is voldoende en 50 - 100 peers per torrent is voldoende. Zeker als je meerdere torrents tegelijk hebt lopen. Let er wel op dat als je op meerdere pc's torrents gebruikt dat je dan het aantal connecties op alle pc's omlaag schroeft zodat je in totaal, alle pc's samen, niet boven de 500 uitkomt.

Mocht dit niet helpen, dan moet je even kijken of bandwidth management in de router uitgeschakeld is. Als dit is ingeschakeld en je hebt een aantal connecties open dan kan de router dit niet bijbenen en stort de snelheid in.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
koekoek2003nl schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 22:44:
[...]

Het zou heel goed kunnen..maar 20.000 en 5000? Het aantal verbindingen staat in utorrent maximaal op 200 afaik..en dat heb ik zelf voor de zekerheid op 150 gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Telfort Webcare
Kunt u mij vertellen of de Telfort ADSL lijn geschikt is om te pinnen?

Voor onze winkel hebben we een pin automaat nodig die aangesloten moet worden op ADSL. We hebben in de winkel al een Telfort aansluiting en zoals het er nu uitziet ben ik genoodzaakt om voor het pinnen alleen een KPN zakelijke aansluiting erbij te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uberdaro
@Telfort Webcare

Ik heb sinds 5 weken een steeds wegvallende verbinding. Eerst Variërend van 1 tot 10 keer per uur. De laatste week valt de verbinding maar 2 a 3 keer dag weg. Als hij niet wegvalt heb ik een ruime voldoende qua snelheid.

Mijn vraag is of het modem is of de lijn. Als ik de modem aan en uit zet pakt hij meestal de verbinding weer op. Soms, als ik de modem niet opnieuw opstart, maar niet altijd vind hij zijn verbinding naar een periode weer. Ik heb de modem meerdere malen gereset en de bekabeling vervangen.

Voor deze periode heb ik probleemloos geïnternet via telfort.

Ik heb:
De bekabeling tussen modem en ISRA controleren en gewijzigd zonder resultaat
Ander kabeltje tussen ISRA en modem testen Check
Onnodige doorverbindingen in ISRA Check
Modem resettenCheck

regio 2021

Roderik

[ Voor 7% gewijzigd door uberdaro op 05-03-2010 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@babbi,

Als dat niet het geval zou zijn, denk ik dat dit topic toch een stuk drukker zou zijn ;)

@ConscienceX,

Hoe test u de snelheid van uw verbinding? U zou het eens met het 1 GB bestand van onze ftp kunnen proberen.

@Puch-Maxi,

Op dit moment zie ik dat het telefoonnummer door uw modem is geregistreerd, heeft u hier nog steeds last van?

@Turbo_boy,

De verbinding is sinds dinsdag nog steeds stabiel. U zou het eventueel nog eens zonder switch kunnen testen.

@101cents,

Dat raden wij af. Net als alarmcentrales, kunt u hiervoor het beste een analoge lijn (blijven) gebruiken.

@uberdaro,

Onze ervaring is dat wanneer een lijn onregelmatig instabiel is, dat er 9 van de 10 keer een probleem in het lokale netwerk zit.
Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan routers en/of switches die de modem ontregelen, maar ook dingen zoals een onafgeschermde voeding die magnetische interferentie veroorzaakt.
U zou met een AM radio op zoek kunnen gaan naar storingsbronnen in de buurt van de modem, of nagaan watvoor apparaten aan stonden ten tijde van de wegvallende verbinding.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik dacht eigenlijk dat internet providers zich in enige mate zouden inspannen om je aan te sluiten. Maar ik begrijp via mijn vriendin, die net een unit met wat anderen in een bedrijfsverzamel gebouw heeft gehuurd, dat telfort hun geen internet kan leveren en dat ze het maar bij de kpn moeten proberen.
Nu heb ik nog niet alle gegevens en heb ik de info nu via via, maar wat ik begreep is er of geen plek meer op de kabel die het gebouw inkomt of geen plek meer in de wijkkast.
Dat laatste kan ik mij bijna niet voorstellen, daar het in het in het centrum van rotterdam is. Als het de eerste reden is dan lijkt mij dat er een extra kabel bijgelegd moet worden zeker omdat de laatste units pas net zijn opgeleverd.
Nu vroeg ik mij af wat er in deze situaties moet gebeuren om adsl mogelijk te maken. En als dit al te vinden is wat voor termen ik moet gebruiken om dit te zoeken. En wat er eerder is gebeurt in dergelijke situaties.

Mocht het een kabel probleem zijn dan valt er misschien te overwegen om een kpn telefoonlijn belbudget aan te vragen zodat er een extra kabel bij moet. En dan zouden de andere units ook meteen geholpen zijn.
offtopic:
Waar ik ook aan loop te denken is om glas aan te vragen en dit dan zelf in het gebouw te verdelen alleen zit ik een beetje in mijn maag met verantwoordelijkheid voor misbruik van de verbinding, de technische kant is niet iets waar ik mij zorgen over maak.
Helaas is er geen zichtverbinding met thuis want het is nog geen 2km verderop, dan had ik nog wel een andere oplossing geweten ;)

Even wat gegevens van de lokatie:
Kleine units voor schappelijke prijs voor STARTERS
4 verdiepingen 7 units per verdieping=28-56 aansluitingen, dus niet extreem veel om een kabel vol te krijgen, bovendien is die €49,95 standaard aansluitkosten die gerekend word er toch voor om dit voor mekaar te krijgen.
postcode 3012AR dus echt centrum rotterdam, privacy ...... Dit adres is toch overal te vinden om dat hier vooral bedrijven zitten dus zie ik dat niet echt als probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mafketel,

Graag ontvang ik postcode, huisnummer incl toevoeging en 06 nummer per DM.
Als de toevoeging alleen voor de gemeente/post bestaat maar nog niet bij KPN kan het inderdaad zijn dat wij niet kunnen leveren. Dit zoek ik echter graag voor u uit. :)

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:14:
@Puch-Maxi,

Op dit moment zie ik dat het telefoonnummer door uw modem is geregistreerd, heeft u hier nog steeds last van?
Wouter, bedankt voor je reactie.
Ik heb er nog steeds last van, het registreren gaat perfect dat is het probleem niet.
Maar probeert u voor de grap het nummer maar eens te bellen, je wordt direct doorgeschakeld naar de voicemailbox. ;) Ik ben niet zeker over uitbellen, of dat ookwel werkt, dat doe ik met een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Puch-Maxi,

Ik merk het, heb een wijziging gemaakt. Reboot de modem eens?

Wouter

[ Voor 187% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Ik kan nu helaas even niemand (die thuis) zit bereiken, want de telefoon doet het niet :z
Onlangs heb ik remote management uitgezet, niet zo handig ik zal hem z.s.m even laten rebooten.
U hoort nog van mij, tot zover bedankt voor de snelle actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:14:
@101cents,

Dat raden wij af. Net als alarmcentrales, kunt u hiervoor het beste een analoge lijn (blijven) gebruiken.

Wouter
Misschien snap ik iets verkeerd, maar het ging toch om pinnen via adsl, dus niet via een telefoonlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@AtRi,

Technisch is het wel mogelijk. Maar voor PIN is een goede SLA/aansprakelijkheid wenselijk.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:36:
@AtRi,

Technisch is het wel mogelijk. Maar voor PIN is een goede SLA/aansprakelijkheid wenselijk.

Hugo
En die krijg je bij KPN zakelijk wel en bij Telfort voor consumenten niet....
Je krijgt dan zo'n speedstream die apparte VC's gebruikt voor PIN-verkeer...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30
Twee jaar terug ongeveer waren iig maar een paar aanbieders gecertificeerd voor pinnen over ip, waardoor je al gauw op zakelijk adsl uitkwam. Let wel dat er nog € 10,- p/m bij de normale abonnements kosten op komen om de 'pin over ip' optie in te schakelen. Weet niet wat je met VC's bedoeld maar naast de SpeedStream 5450 en SE565 werden er soms ook gewoon Speedtouch 780WL uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
@Telfort, Wouter
Nadat u een aanpassing heeft gedaan en het modem is gereset werkt het weer!
Merci, enig idee waar de fout heeft gelegen en hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
@Telfort Webcare

Dat klopt idd, ik heb ook nog niet weer problemen gehad. Ik meld het wel weer zodra het weer gebeurd.
Draai momenteel ook een syslog daemon om de logs van de router rechtstreeks op te slaan, misschien
dat daar iets in komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:04
Omdat ik hier zoveel negatieve berichten over Telfort lees, wil ik mijn bevindingen even melden.

Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit en prijs. Enige zwakke schakel was het Zyxel modem. Loopt snel vast bij torrents en usenet, met name het draadloze gedeelte. Ook het sip gedeelte gaf vaak problemen: wel verbinding maar de andere partij kon mij niet horen of andersom. Na een jaar pielen met verschillende firmwares en een externe router en/of wireless accesspoint heb ik een Thomson 780WL gekocht. Wat een verademing, nooit meer problemen met telefonie. Traint iets lager in, maar is maanden online zonder enig probleem. Die dingen kun je voor een paar tientjes kopen via marktplaats. Is wel even pielen met de instellingen voor sip en vci.

Overigens vind ik 't supercool dat de helpdesk van Telfort hier vragen van gebruikers beantwoord. Dat heb ik nog geen andere provider zien doen.

Omdat er voorlopig geen glasvezel bij mij in de buurt komt en ik Ziggo te duur vindt heb ik mijn abo een jaar verlengd en kreeg 90 EURO korting.

Kortom Telfort rocks 4me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 18:02
Telfort is voor mij redelijk, de snelheid is relatief laag vanwege afstand tot de centrale en slecht koper hier in de buurt, daar kan Telfort niets aan doen.

Verder is het Zyxel modem niet fantastich, met name het wireless deel, maar toch redelijk stabiel.

Echter heb ik af en toe wel last van erg trage DNS/verbinding, was er vanavond een storing bekend? Postcodegebied 262*

PVO

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.