De wijkcentrales zijn door de Post Telegraaf en Telefonie (ie, de PTT) neergezet op de plekken waar ze ze nodig dachten te hebben. Jouw dorpje is blijkbaar dusdanig klein dat het goedkoper was om een paar kilometer extra x-honderd-paar kabel te leggen dan een extra wijkcentrale neer te zetten (in het midden van de vorige eeuw). Soms zijn er ook andere redenen geweest, maar daarvoor moet je eigenlijk de ontstaansgeschiedenis van het telefoonnet doorspitten. Daar kan een moderne KPNer verder weinig over zeggen.Rayman1987 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 22:47:
Ook maar even een vraagje,
Ik heb een telfort abbo van 20mbit. Echter haal ik max 4mbit. Dit bleek ook na de test op de telfort site.
Blijkt dat er dus in mijn dorp geen centrale is, waardoor ik bijna 3 km van een centrale af zit. Dat verklaart dan al de lage snelheid. Echter begrijp ik niet waarom er hier geen centrale staat. Woon gewoon in de randstad, en alle omliggende dorpen/steden, hebben wel zo'n centrale.
Kan hier wat meer over verteld worden? Zou namelijk graag van de beloofde snelheid gebruik willen maken. Althans, meer richting de 8mbit of 16mbit, daar de 20mbit praktisch niet haalbaar is, of je moet naast een centrale wonen.
Hallo Wouter,Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:32:
@Hyena,
Wat is er vandaag dan aan de hand, ik zie sinds vannacht geen verbinding meer. heeft u de modem uitgezet?
Wouter
Ik zet (als ik er aan denk) inderdaad mijn modem uit in de nacht. Nu ben ik vanmiddag gebeld door KPN en is er weer een KPN monteur geweest (dezelfde als de eerste) omdat mijn lijn instabiel scheen te zijn. De monteur heeft volgens mij in de centrale mij weer omgestoken omdat vlak voor hij aanbelde het DSL signaal eraf lag. Zelf heb ik nergens last van gehad, dan wel niets van uitval van de lijn gemerkt op een intrain snelheid van 15.5 Mbit. Nu sta ik op een 12 Mbit profiel omdat dan de lijn wel stabiel is volgens degene die ik aan de lijn had gekregen van Telfort. (Telefoon van monteur) Ik train nu in op:
DSL Up 13658 kbps / 1066 kbps
LAN Up 100M/Full Duplex
WLAN InActive N/A
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 3 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cc dd ed dd dd ee ee dd dd dc ba 84
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 12 db (Was 14 db toen 13db nu dus 12 db)
Eigenlijk had ik dus nergens last van maar er werd volgehouden dat de lijn klapperde. Nu is de snelheid nog lager geworden.
[ Voor 5% gewijzigd door Hyena op 17-02-2010 23:03 . Reden: Spelling ]
Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé
Verwijderd
Als het goed is zou het sinds vanochtend weer moeten werken bij iedereen?BorgMan schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 00:58:
lijkt er op dat heel Haarlem plat ligt dan. Ik zit in de regio van de Zijlweg en mijn internet lampje is ook rood. Ik begon al geïriteerd te raken bij de gedachte dat mijn lijn het WEER had begeven, maar dat is gelukkig niet het geval...
Bij mij doet ie het in ieder geval weer, alhoewel ik nog steeds geen brandend Internet lampje heb, enkel DSL is aan.
@Webcare:
Ik heb een maand geleden Telfort internet aangevraagd, dit zou per 22 februari worden opgeleverd, maar ik heb er tot nu toe niets meer van vernomen
Toen ik gisteren net nog op de orderstatus pagina keek, stond er nog steeds dat ik een brief opgestuurd zal krijgen met de opleverdatum, maar is dat niet een beetje laat, aangezien het maandag al de 22e is? Ik heb geen zin om straks zonder internet te zitten omdat er ergens in een systeem iets fout is gegaan..
Ik heb een maand geleden Telfort internet aangevraagd, dit zou per 22 februari worden opgeleverd, maar ik heb er tot nu toe niets meer van vernomen
Kater? Eerst water, de rest komt later
Verwijderd
@markweb4871,
Gebruikt u op beide locaties hetzelfde modem? En test u dit met dezelfde computer/laptop?
Graag ontvang ik de gegevens van uw andere verbinding. Uw aansluiting van nr. 16 is bij ons reeds bekend.
@Hyena,
Ik zie inderdaad dat hij gedowngrade is en dat u hem s'nachts vaak uit zet.
Instabiliteit zie ik net als u niet echt terug. Daarom vind ik het ook vreemd dat uw verbinding nu is ingesteld op 13Mbit. Ik ga het weer terug veranderen en zal in de gaten houden of hij stabiel blijft.
@disturbedsaint,
Knippert uw internetlampje nu ook niet?
@Haan,
Graag ontvang ik uw postcode en huisnumer per DM om de status van uw levering te kunnen controleren.
<edit> Inmiddels ontvangen. Overname is staat er in voor 22-02. Uw modem is gisteren de deur uit gegaan maar hier heb ik nog geen track&trace link voor.
Maar deze zal dus ook voor de 22e bij u bezorgd gaan worden.
Hugo
Gebruikt u op beide locaties hetzelfde modem? En test u dit met dezelfde computer/laptop?
Graag ontvang ik de gegevens van uw andere verbinding. Uw aansluiting van nr. 16 is bij ons reeds bekend.
@Hyena,
Instabiliteit zie ik net als u niet echt terug. Daarom vind ik het ook vreemd dat uw verbinding nu is ingesteld op 13Mbit. Ik ga het weer terug veranderen en zal in de gaten houden of hij stabiel blijft.
@disturbedsaint,
Knippert uw internetlampje nu ook niet?
@Haan,
Graag ontvang ik uw postcode en huisnumer per DM om de status van uw levering te kunnen controleren.
<edit> Inmiddels ontvangen. Overname is staat er in voor 22-02. Uw modem is gisteren de deur uit gegaan maar hier heb ik nog geen track&trace link voor.
Maar deze zal dus ook voor de 22e bij u bezorgd gaan worden.
Hugo
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2010 12:57 ]
Hugo,Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:51:
@Hyena,
Hugo
Bedankt, de modem traint nu weer in boven de 15Mbit.
Ik ga maar weer van de lijn genieten.
Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé
@ Telfort,
Kun u kijken of mijn lijn gelimiteerd word door het een of ander ik train sinds kort nog maar op 12Mbit in ipv de 16Mbit tot voorkort (ander modem geprobeerd)
Hier de train-in gegevens:
Kun u kijken of mijn lijn gelimiteerd word door het een of ander ik train sinds kort nog maar op 12Mbit in ipv de 16Mbit tot voorkort (ander modem geprobeerd)
Hier de train-in gegevens:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| admin> adsl status adsl status --------------------------- ATU-R Info (hw: annex A, f/w: annex A) ----------- Running Mode : ADSL2+(G.992.5) State : SHOWTIME DS Actual Rate : 12887000 bps US Actual Rate : 861000 bps DS Attainable Rate : 12916000 bps US Attainable Rate : 940000 bps DS Path Mode : Interleave US Path Mode : Interleave DS Interleave Depth : 64 US Interleave Depth : 2 NE Current Attenuation : 35 dB Cur SNR Margin : 9 dB DS actual PSD : 20. 2 dB US actual PSD : 12. 4 dB ADSL Firmware Version : 211801_A -------------------------------- ATU-C Info --------------------------------- Far Current Attenuation : 12 dB Far SNR Margin : 10 dB CO ITU Version[0] : 00004753 CO ITU Version[1] : 0000504e DSLAM CHIPSET VENDOR : < CNXT > |
[ Voor 75% gewijzigd door Lief Adje op 19-02-2010 10:10 ]
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Verwijderd
@Lief Adje,
U traint met een analoge lijn in op 12.887kbps down, 861kbps up.
De upload snelheid indiceert dat er mogelijk iets mankeert aan de bekabeling.
Heeft u hier al naar gekeken? Waar zit uw ISRA? Waar staat het modem? Gebruikt u de splitter nog?
Hugo
U traint met een analoge lijn in op 12.887kbps down, 861kbps up.
De upload snelheid indiceert dat er mogelijk iets mankeert aan de bekabeling.
Heeft u hier al naar gekeken? Waar zit uw ISRA? Waar staat het modem? Gebruikt u de splitter nog?
Hugo
Verwijderd
@Lief Adje,
Weet u zeker dat dat uw ISRA is?
Zitten er in uw aansluitpunt nog doorverbindingen?
Al gecontroleerd of er aansluitingen in uw ISRA geoxideerd zijn?
Al een ander kabeltje geprobeerd?
Hugo
Weet u zeker dat dat uw ISRA is?
Zitten er in uw aansluitpunt nog doorverbindingen?
Al gecontroleerd of er aansluitingen in uw ISRA geoxideerd zijn?
Al een ander kabeltje geprobeerd?
Hugo
@Hugo
Ja alles al gecontrolleerd, het vreemde vind ik dat het eerst goed heeft gewerkt, en nu ineens niet meer, wel heb ik de splitter tussenuit gehaald maar dat geeft geen extra snelheid
Wel heb ik een hele oude ISRA (lasdop) verder geen extra doorverbindingen.
Kan ik die lasdop zo open halen om het te controlleren?
Ja alles al gecontrolleerd, het vreemde vind ik dat het eerst goed heeft gewerkt, en nu ineens niet meer, wel heb ik de splitter tussenuit gehaald maar dat geeft geen extra snelheid
Wel heb ik een hele oude ISRA (lasdop) verder geen extra doorverbindingen.
Kan ik die lasdop zo open halen om het te controlleren?
[ Voor 17% gewijzigd door Lief Adje op 19-02-2010 11:22 ]
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Verwijderd
@Lief Adje,
Dan bent u er inderdaad wel zeker van dat u direct op het ISRA zit zonder doorverbindingen.
Ik zie dat u ook twee basismodems van ons heeft ontvangen, we weten nu waar de Draytek op intraint, waar traint zo'n 2602R-D1A op in?
Hugo
Dan bent u er inderdaad wel zeker van dat u direct op het ISRA zit zonder doorverbindingen.
Ik zie dat u ook twee basismodems van ons heeft ontvangen, we weten nu waar de Draytek op intraint, waar traint zo'n 2602R-D1A op in?
Hugo
Verwijderd
@Lief Adje,
Zou u die even aangesloten kunnen laten staan zodat ik dat modem ook goed kan meten?
Hugo
Zou u die even aangesloten kunnen laten staan zodat ik dat modem ook goed kan meten?
Hugo
@hugo
Ik gebruik dezelfde configuratie op beide locaties. Zelfde laptop en ook via vast ethernet aangesloten. Het enige verschil is dat voorheen bij KPNADSL een speedtouch 546 werd gebruikt en nu dus jullie zyxel. Wanneer ik nu een ping doe naar bijv tweakers.net ontstaat er bijna altijd wel een time-out.
C:\Users\Mark>ping www.tweakers.net
Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 bytes aan gegevens:
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=26 ms TTL=59
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=25 ms TTL=59
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=24 ms TTL=59
Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 3, verloren = 1
(25% verlies).
De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 24ms, Maximum = 26ms, Gemiddelde = 25ms
Voor de overstap had ik hier geen last van. Dit zal ook de reden zijn dat sommige pagina's blijven "hangen"
Ik gebruik dezelfde configuratie op beide locaties. Zelfde laptop en ook via vast ethernet aangesloten. Het enige verschil is dat voorheen bij KPNADSL een speedtouch 546 werd gebruikt en nu dus jullie zyxel. Wanneer ik nu een ping doe naar bijv tweakers.net ontstaat er bijna altijd wel een time-out.
C:\Users\Mark>ping www.tweakers.net
Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 bytes aan gegevens:
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=26 ms TTL=59
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=25 ms TTL=59
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=24 ms TTL=59
Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 3, verloren = 1
(25% verlies).
De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 24ms, Maximum = 26ms, Gemiddelde = 25ms
Voor de overstap had ik hier geen last van. Dit zal ook de reden zijn dat sommige pagina's blijven "hangen"
Vanavond 20/2 ligt het Inet als een gek te jojo. Heel erg klapperende verbinding. Ene moment wel en andere moment weer niet.
Meer mensen last van in Utrecht met postcode 3573?
Meer mensen last van in Utrecht met postcode 3573?
[ Voor 23% gewijzigd door dragonballz op 20-02-2010 23:09 ]
Goedemorgen ,
Gisteren nieuw modem, wat ik heb toegestuurd gekregen via Hugo, aangesloten bij een vriend van mij.
Websites bouwen weer supersnel op, en de download is ook stabiel. Bedankt voor de service !
Zo hoort het en het is goed te ervaren dat Telfort uiteindelijk toch luistert naar je klachten en deze ook oplost.
Gisteren nieuw modem, wat ik heb toegestuurd gekregen via Hugo, aangesloten bij een vriend van mij.
Websites bouwen weer supersnel op, en de download is ook stabiel. Bedankt voor de service !
Zo hoort het en het is goed te ervaren dat Telfort uiteindelijk toch luistert naar je klachten en deze ook oplost.
Laat maar...
[ Voor 91% gewijzigd door Luuk1983 op 21-02-2010 22:48 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
21/2 nog steeds een klapperende verbinding (postcode 3573) maar heb het modem (P-2602H-D1A) terug gezet van ADSL2PLUS (16 Mb) naar ADSL2 (10 Mb) en kan het weer eindelijk normaal internetten?
[ Voor 4% gewijzigd door dragonballz op 21-02-2010 23:35 ]
hier ook sinds 20/2 een verbinding die onstabiel is, begint nu wel erg irritant te worden!
PS: met "hier" bedoel ik met IJburg, Amsterdam
PS: met "hier" bedoel ik met IJburg, Amsterdam
[ Voor 21% gewijzigd door pipo01 op 22-02-2010 10:07 ]
Zojuist de nieuwe Telfort verbinding geactiveerd, ging erg makkelijk, oude modem verwisseld voor nieuwe, activeren, en klaar
Maar het VOIP gedeelte wil niet werken, de wizard failt bij registreren. Nu zag ik in de brief met inloggegevens iets staan over 4 dagen extra verwerkingstijd bij overstappen vanaf KPN, dus dat betekent dat ik het vrijdag nog een keer moet proberen?
Maar het VOIP gedeelte wil niet werken, de wizard failt bij registreren. Nu zag ik in de brief met inloggegevens iets staan over 4 dagen extra verwerkingstijd bij overstappen vanaf KPN, dus dat betekent dat ik het vrijdag nog een keer moet proberen?
Kater? Eerst water, de rest komt later
Verwijderd
@markweb4871,
Vreemd, heeft u voor mij de postcode/huisnummer van die aansluiting?
@einreb73,
Goed om te horen dat het probleem is opgelost
@dragonballz en pipo01,
Jullie lijken last te hebben van een wegvallende verbinding, dit zijn individuele problemen maar zijn gewoon op te lossen.
Bekabeling al nagekeken? Modem al eens gereset?
Graag ontvang ik van jullie beide postcode+huisnummer per DM.
@Haan,
De portering van uw nummer is nog niet gestart, er zit momenteel dus nog kiestoon op uw analoge lijn en dient dus nog heel even met splitter aangesloten te worden.
Zodra de kiestoon is verdwenen kunt u het nummer via het modem gebruiken.
U kunt alvast de gegevens in het modem zetten, hij zal dan namelijk zelf blijven proberen om er mee in te loggen totdat het werkt.
Hugo
Vreemd, heeft u voor mij de postcode/huisnummer van die aansluiting?
@einreb73,
Goed om te horen dat het probleem is opgelost
@dragonballz en pipo01,
Jullie lijken last te hebben van een wegvallende verbinding, dit zijn individuele problemen maar zijn gewoon op te lossen.
@Haan,
De portering van uw nummer is nog niet gestart, er zit momenteel dus nog kiestoon op uw analoge lijn en dient dus nog heel even met splitter aangesloten te worden.
Zodra de kiestoon is verdwenen kunt u het nummer via het modem gebruiken.
U kunt alvast de gegevens in het modem zetten, hij zal dan namelijk zelf blijven proberen om er mee in te loggen totdat het werkt.
Hugo
Bekabeling is prima, niets veranderd.Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 12:37:
@dragonballz en pipo01,
Modem is gerest geweest.
Niets help, behalve het teurg zetten van ADSL2+PLUS naar gewoon ADSL2 en dan is het tot nu toe (20 uren) stabiel.
Buren heeft precies hetzelfde probleem terwijl hij niet bij telfort, maar bij speedXS zit. Ook bij hem is het terug schakelen van ADSL2+PLUS naar gewoon ADSL2 om stabiel te blijven. Hij heeft trouwens een andere soort modem (een Linksys ipv Zyxel).
Hoe kan ik trouwens DM sturen ?
Verwijderd
@dragonballz,
DM kunt u in uw profiel activeren.
Dat het veranderen naar ADSL1 tijdelijk werkt komt omdat hij dan flink gedowngrade wordt naar max 8Mbit.
Nu is het de truuk om hem op een zo hoog mogelijke snelheid (boven de 8Mbit) stabiel te krijgen.
Edit: Gegevens ontvangen. Uw verbinding traint nu in op 9,6Mbit ADSL2+.
Dat is teveel voor ADSL1 dus die instelling lijkt genegeerd te worden.
Kunt u het modem weer op ADSL2+ zetten?
Hugo
DM kunt u in uw profiel activeren.
Dat het veranderen naar ADSL1 tijdelijk werkt komt omdat hij dan flink gedowngrade wordt naar max 8Mbit.
Nu is het de truuk om hem op een zo hoog mogelijke snelheid (boven de 8Mbit) stabiel te krijgen.
Edit: Gegevens ontvangen. Uw verbinding traint nu in op 9,6Mbit ADSL2+.
Dat is teveel voor ADSL1 dus die instelling lijkt genegeerd te worden.
Kunt u het modem weer op ADSL2+ zetten?
Hugo
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 14:58 ]
Gaat Telfort in navolging van moederbedrijf KPN (http://twk.rs/ng35) de snelheden ook opvoeren?
Als in: Het uncappen van ADSL2+ (8Mbit) lijnkaarten in oude centrales met een mix van ADSL/ADSL2/ADSL2+ lijnkaarten?
Als in: Het uncappen van ADSL2+ (8Mbit) lijnkaarten in oude centrales met een mix van ADSL/ADSL2/ADSL2+ lijnkaarten?
My favorite programming language is solder.
Verwijderd
Als je een mix van ADSL1 en ADSL2 kaarten in 1 centrale hebt maar wel toestaat tot 20Mbit te bestellen snij je jezelf in de vingers bij verhuizingen en nieuwe leveringen. Dat zal niet gaan gebeuren.
Voor de prijs van het ADSL "Basis" pakket bij KPN wat zo meteen 8Mbit snelheid krijgt (25 p/mnd) heeft u bij Telfort een tot 20Mbit abonnement.
Voor de prijs van het ADSL "Extra" pakket bij KPN wat zo meteen 16Mbit snelheid krijgt (35 p/mnd) heeft u bij Telfort een tot 20Mbit + vast bellen abonnement.
Hugo
Voor de prijs van het ADSL "Basis" pakket bij KPN wat zo meteen 8Mbit snelheid krijgt (25 p/mnd) heeft u bij Telfort een tot 20Mbit abonnement.
Voor de prijs van het ADSL "Extra" pakket bij KPN wat zo meteen 16Mbit snelheid krijgt (35 p/mnd) heeft u bij Telfort een tot 20Mbit + vast bellen abonnement.
Hugo
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 16:54 ]
Duidelijk antwoord, bedankt Hugo
Het wachten is dus op een stevige renovatie van de centrale (wellicht VDSL2?)
My favorite programming language is solder.
Verwijderd
@Puch-Maxi,
VDSL zal de volgende stap zijn ja
@dragonballz,
Ik heb voor uw aansluiting een ticket aangemaakt. Het is wel van belang dat het modem teruggezet wordt op ADSL2+ mode om te kunnen zien of onze werkzaamheden aan uw aansluiting het gewenste effect hebben.
Hugo
VDSL zal de volgende stap zijn ja
@dragonballz,
Ik heb voor uw aansluiting een ticket aangemaakt. Het is wel van belang dat het modem teruggezet wordt op ADSL2+ mode om te kunnen zien of onze werkzaamheden aan uw aansluiting het gewenste effect hebben.
Hugo
@Hugo
Eerder in dit topic heb ik al eens de problemen aangekaart die wij hier thuis met internet hebben. Toen voldeed een router-restart meestal wel. Nu zitten we echter structureel zonder internet. Het lampje bij DSL op het Zyxel modem blijft knipperen.. Er lijkt dus geen internet op de lijn te staan. Welke stappen kan ik nu het beste ondernemen?
Eerder in dit topic heb ik al eens de problemen aangekaart die wij hier thuis met internet hebben. Toen voldeed een router-restart meestal wel. Nu zitten we echter structureel zonder internet. Het lampje bij DSL op het Zyxel modem blijft knipperen.. Er lijkt dus geen internet op de lijn te staan. Welke stappen kan ik nu het beste ondernemen?
Verwijderd
@Gersompie,
Heeft u deze harde reset al geprobeerd?
1. Alle kabels behalve stroom, loskoppelen
2. Modem uitzetten met het knopje achterop
3. Met pen of paperclip het resetgaatje goed indrukken (en tot het einde vast houden)
4. Modem aanzetten met het knopje achterop
5. 30 seconden wachten (reset nog steeds ingedrukt)
6. Modem uitzetten met het knopje achterop
7. Het resetgaatje weer loslaten
Hugo
3. Met pen of paperclip het resetgaatje goed indrukken (en tot het einde vast houden)
Hugo
Werkt het modem na deze harde reset nog steeds met de draadloze netgear router of moet ik dan weer vanalles opnieuw instellen?
Je reset dan alles dus moet je opnieuw alles instellen, buiten internet om.
Verwijderd
De internetverbinding komt inderdaad automatisch weer terug.
Wat had u verder dan nog ingesteld in de Zyxel voor de Netgear?
Doorgaans zit het instelwerk juist in de 2e router, in dit geval de Netgear.
In de Netgear zal u waarschijnlijk de DHCP relay ingesteld hebben en het LAN IP in de range van de Zyxel gezet hebben.
In zo'n geval werkt alles wel weer gewoon automatisch na een reset van uw Zyxel.
Hugo
Wat had u verder dan nog ingesteld in de Zyxel voor de Netgear?
Doorgaans zit het instelwerk juist in de 2e router, in dit geval de Netgear.
In de Netgear zal u waarschijnlijk de DHCP relay ingesteld hebben en het LAN IP in de range van de Zyxel gezet hebben.
In zo'n geval werkt alles wel weer gewoon automatisch na een reset van uw Zyxel.
Hugo
Geloof ik is er wel e.a. ingesteld in het modem alleen heb ik dit zelf niet gedaan dus ik weet niet precies wat.
In de Netgear is iig niets ingesteld m.b.t. dhcp relay of lan ip want deze heb ik zelf pas nog gereset + firmware update en opnieuw ingesteld (daarna werkte alles weer dus daar ligt het niet aan).
Ik ben beetje bang dat als ik modem reset het niet meer werkt en mijn verstand is niet toereikend om dat zelf op te lossen..
Top trouwens dat jullie via deze manier communiceren met jullie klanten!
In de Netgear is iig niets ingesteld m.b.t. dhcp relay of lan ip want deze heb ik zelf pas nog gereset + firmware update en opnieuw ingesteld (daarna werkte alles weer dus daar ligt het niet aan).
Ik ben beetje bang dat als ik modem reset het niet meer werkt en mijn verstand is niet toereikend om dat zelf op te lossen..
Top trouwens dat jullie via deze manier communiceren met jullie klanten!
Verwijderd
Dan durf ik niet met zekerheid te zeggen wat u dient uit te voeren na een reset.
Het lijkt er echter op dat ze elkaar volledig op de automatische piloot "gevonden" hebben en een reset niet voor problemen zal zorgen.
Met een computer rechtstreeks aan het modem kunt u daarna sowieso weer internetten.
Hugo
Het lijkt er echter op dat ze elkaar volledig op de automatische piloot "gevonden" hebben en een reset niet voor problemen zal zorgen.
Met een computer rechtstreeks aan het modem kunt u daarna sowieso weer internetten.
Hugo
Hugo, bedankt.Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 18:35:
@dragonballz,
Hugo
Ik heb hem terug gezet naar ADSL2+ en zo te zien werkt het (heb slechts paar keer resync gehad in het begin) Verder blijft het wel op 16Mb staan.
U zei 'werkzaamheden' , wat voor werkzaamheden was het dan?
Vanmorgen 23/2 om 11:00 weer paar keer op en neer gegaan. Minder frequent dan afgelopen weekend, maar toch werkt het niet lekker, vooral omdat ik via een VPN verbinding zit en deze opnieuwd moest opbouwen!
En dan vanaf 12:00 een zeer klapperende verbinding ( als een gek te jojo-en)
Je ziet de snelheid steeds zakken, van 16882 naar 15932 en 14697 en jojo het op en neer.
Ik ga hem weer terug zetten naar gewoon ADSL2, anders valt niet te werken.
En dan vanaf 12:00 een zeer klapperende verbinding ( als een gek te jojo-en)
Je ziet de snelheid steeds zakken, van 16882 naar 15932 en 14697 en jojo het op en neer.
Ik ga hem weer terug zetten naar gewoon ADSL2, anders valt niet te werken.
[ Voor 39% gewijzigd door dragonballz op 23-02-2010 12:16 ]
Verwijderd
@dragonballz,
Gisteren was er nog niets gedaan. Hij is vandaag om 09:52 gedowngrade naar een 15Mbit profiel.
Dit heeft echter niet het gewenste effect, uw verbinding is nog steeds instabiel maar het onderzoek loopt nog.
Hugo
Gisteren was er nog niets gedaan. Hij is vandaag om 09:52 gedowngrade naar een 15Mbit profiel.
Dit heeft echter niet het gewenste effect, uw verbinding is nog steeds instabiel maar het onderzoek loopt nog.
Hugo
Gisteravond werkt het uitstekend en zit op 16882 kps tot vanmorgen uur of 10 en toen gaat het mis.Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:09:
@dragonballz,
Hugo
Dus zo te zien heeft de verandering het erg gemaakt dan het was?
Als ik hem op gewoon ADSL2 zet, dan is mijn snelheid 10210 kbps / 1128 kbps en stabiel.
Volgens mij ligt het niet aan het profiel, maar aan het Centraal,omdat mijn buren nu ook een klapperende lijn heeft, precies dezelfde situatie als afgelopen weekend terwijl hij bij andere provider zit.
[ Voor 14% gewijzigd door dragonballz op 23-02-2010 13:03 ]
@Webcare:
Waarom krijg ik de kostendeclaratie van mijn belkosten aan de Telfort helpdesk retour? Ik heb als adres de postbus ingevuld, maar volgens TNT is het een foutief adres?
Waarom krijg ik de kostendeclaratie van mijn belkosten aan de Telfort helpdesk retour? Ik heb als adres de postbus ingevuld, maar volgens TNT is het een foutief adres?
Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)
Verwijderd
@dragonballz,
Wij hebben echt niets aan uw aansluiting veranderd gisteren en een downgrade zal ook nooit instabiliteit veroorzaken als hij op een hogere snelheid al wel stabiel was. Dit samen met het feit dat de buurman op hetzelfde moment problemen kreeg doet vermoeden dat er meer aan de hand is maar dit wordt dus onderzocht.
@Aiolos,
Aan welk adres had u dit gericht?
Ons postadres is:
Telfort Internet
Postbus 217
2400AE Alphen a/d Rijn
Hugo
Wij hebben echt niets aan uw aansluiting veranderd gisteren en een downgrade zal ook nooit instabiliteit veroorzaken als hij op een hogere snelheid al wel stabiel was. Dit samen met het feit dat de buurman op hetzelfde moment problemen kreeg doet vermoeden dat er meer aan de hand is maar dit wordt dus onderzocht.
@Aiolos,
Aan welk adres had u dit gericht?
Ons postadres is:
Telfort Internet
Postbus 217
2400AE Alphen a/d Rijn
Hugo
Sinds 2:30 heb ik geen internet meer, zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ommen (7731)

Ommen (7731)
[ Voor 8% gewijzigd door Kwastie op 23-02-2010 15:26 ]
When I get sad i stop being sad and be awesome instead
Modem al opnieuw opgestart, alleen het 'dsl'-lampje brand niet. Ik neem aan dat ik even contact moet opnemen met de helpdesk, want met eenn andere modem / kabels werkt ook niet.Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:29:
Nee is een individueel probleem. Modem al herstart?
Hugo
Verwijderd
Da's niet nodig 
Graag ontvang ik uw postcode, huisnummer en 06 nr per DM zodat ik een ticket aan kan maken.
Edit: Gegevens ontvangen en ticket aangemaakt. Uw lijn is inderdaad onderbroken op 269 meter van de centrale en er is een monteur aangestuurd.
Hugo
Graag ontvang ik uw postcode, huisnummer en 06 nr per DM zodat ik een ticket aan kan maken.
Edit: Gegevens ontvangen en ticket aangemaakt. Uw lijn is inderdaad onderbroken op 269 meter van de centrale en er is een monteur aangestuurd.
Hugo
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 16:50 ]
@Hugo
Heb sinds enige dagen last van een ernstig klapperende lijn. Modem herstarten heeft geen effect. Kunnen jullie eens een blik werpen?
Heb sinds enige dagen last van een ernstig klapperende lijn. Modem herstarten heeft geen effect. Kunnen jullie eens een blik werpen?
Kan het zo zijn dat KPN bezig is met de Centrale waar onze blok met postcode 3573 ook aangesloten zijn waardoor wij een klapperende lijn krijgen?
Ik krijg nu een heel andere IP adres toegewezen, eerst was in het 212.123 segment (al 2 jaren) en nu ineens in het 195.241 segment.
Ik krijg nu een heel andere IP adres toegewezen, eerst was in het 212.123 segment (al 2 jaren) en nu ineens in het 195.241 segment.
[ Voor 33% gewijzigd door dragonballz op 23-02-2010 23:02 ]
Ik heb de harde reset inmiddels uitgevoerd. DSL verbinding kan echter nog steeds niet tot stand worden gebracht. Als ik het goed begrijp is dus OF de router kapot (kan me moeilijk voorstellen.. kom wel netjes in beheersysteem enzo), OF de kabel is kapot (zou misschien kunnen maar is nog maar een jaar oud) OF er is iets mis met onze aansluiting op het net (zouden jullie moeten kunnen doormeten).Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:01:
@Gersompie,
Hugo
Thanks, internet is up and running again!
[ Voor 7% gewijzigd door Kwastie op 23-02-2010 20:13 ]
Ik ben al een paar jaar redelijk tevreden met mijn Telfort abbo.
Helaas sinds 2 weken geen internet.
Op zondagavond geen internet, bleek maandagochtend een storing te zijn geweest.
Maandagavond echter opeens geen internet meer, dinsdagavond gebeld.
Redelijk goed geholpen, uiteindelijk ticket aangemaakt dat KPN monteur zou komen kijken.
Woensdag namiddag werd ik gebeld door KPN of monteur donderdagochtend langs mocht komen. Speciaal voor thuis gebleven. Monteur heeft bij mij thuis gekeken en in de wijkcentrale, vervolgens had ik weer een DSL signaal, echter nog geen internet.
Maar volgens de KPN monteur moest ik dan maar Telfort bellen (is toch zelfde bedrijf?!).
Donderdagavond weer Telfort gebeld, 2de lijn dacht dat de monteur de verkeerde ISP had doorgelust (?).
Ik krijg dus wel een DSL signaal maar niet van Telfort...
Wederom belofte gedaan om monteur te sturen, dit is echter tot op vandaag niet gedaan.
Begin dus flink te balen, 2de lijn gaf aan dat ik dan maar naar een internetcafe moest gaan als ik wilde internetten... mij lijkt een gepaste oplossing dat Telfort dan gewoon zo'n USB dongle beschikbaar stelt, maar dit is niet mogelijk volgens de helpdesk. Wel mag ik restitutie vragen voor de dagen dat ik zonder internet zit.
Ik ben benieuwd wanneer men eindelijk een monteur stuurt die het doorlussen correct doet...
Helaas sinds 2 weken geen internet.
Op zondagavond geen internet, bleek maandagochtend een storing te zijn geweest.
Maandagavond echter opeens geen internet meer, dinsdagavond gebeld.
Redelijk goed geholpen, uiteindelijk ticket aangemaakt dat KPN monteur zou komen kijken.
Woensdag namiddag werd ik gebeld door KPN of monteur donderdagochtend langs mocht komen. Speciaal voor thuis gebleven. Monteur heeft bij mij thuis gekeken en in de wijkcentrale, vervolgens had ik weer een DSL signaal, echter nog geen internet.
Maar volgens de KPN monteur moest ik dan maar Telfort bellen (is toch zelfde bedrijf?!).
Donderdagavond weer Telfort gebeld, 2de lijn dacht dat de monteur de verkeerde ISP had doorgelust (?).
Ik krijg dus wel een DSL signaal maar niet van Telfort...
Wederom belofte gedaan om monteur te sturen, dit is echter tot op vandaag niet gedaan.
Begin dus flink te balen, 2de lijn gaf aan dat ik dan maar naar een internetcafe moest gaan als ik wilde internetten... mij lijkt een gepaste oplossing dat Telfort dan gewoon zo'n USB dongle beschikbaar stelt, maar dit is niet mogelijk volgens de helpdesk. Wel mag ik restitutie vragen voor de dagen dat ik zonder internet zit.
Ik ben benieuwd wanneer men eindelijk een monteur stuurt die het doorlussen correct doet...
Verwijderd
Ik ben van plan mijn ouders over te zetten op een voice-over-ip oplossing, omdat ik inmiddels erg veel ervaring heb met voip en hiermee maandelijks aan KPN-kosten wordt bespaard. Maar ik hoor dat in dat geval de prijs van Tele2 internet ook omhoog gaat met €5,- per maand? Dat is toch niet eerlijk, je moet toch wel van een KPN-verbinding af kunnen komen lijkt mij.
Is dit ook het geval bij Telfort? Want het lijkt me gewoon moeten kunnen om 20mbit te hebben voor €20,- maandelijks, zonder nog te hoeven te betalen voor een KPN-lijn. Ik haal overigens toch maar 1mB per seconde.
Is dit ook het geval bij Telfort? Want het lijkt me gewoon moeten kunnen om 20mbit te hebben voor €20,- maandelijks, zonder nog te hoeven te betalen voor een KPN-lijn. Ik haal overigens toch maar 1mB per seconde.
Ik zit hier in Haarlem Noord (2021) nu al twee weken met een uitvallende lijn. Meer dan 6 keer per uur valt hij weg. Er is eigenlijk geen normaal gebruik van internet mogelijk. Opstarten van de modem helpt tijdelijk maar daarna valt hij weer weg.
Hiervoor heeft hij mijn verbinding meestal prima gefunctioneerd
Hiervoor heeft hij mijn verbinding meestal prima gefunctioneerd
Je kan een telfort abbo nemen en dan via voipcheap een voip abbo nemen? Via budgetphone kan je dan weer een telefoonnr kopen.Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 01:01:
Ik ben van plan mijn ouders over te zetten op een voice-over-ip oplossing, omdat ik inmiddels erg veel ervaring heb met voip en hiermee maandelijks aan KPN-kosten wordt bespaard. Maar ik hoor dat in dat geval de prijs van Tele2 internet ook omhoog gaat met €5,- per maand? Dat is toch niet eerlijk, je moet toch wel van een KPN-verbinding af kunnen komen lijkt mij.
kosten:
telfort: 20 euro per maand
voipcheap: gratis naar vast lijn, naar gsm 10cent (prepaid)
budgetphone: 10 euro per jaar
[This space is for rent]
Verwijderd
@iedereen met een wegvallende verbinding:
Graag zie wij dat het volgende eerst nagekeken wordt:
@Glottis,
Heel heel jammer om te lezen, dit is niet zoals het hoort. De monteur had helaas nog niet mogen vertrekken want hij heeft uw aansluiting inderdaad gekruist met een andere provider.
Graag ontvang ik uw gegevens per DM (eerst activeren in uw GoT profiel) zodat ik met spoed een monteur kan aansturen.
@kurt1970,
Bij Telfort betaald u geen extra netwerkkosten als u het analoge (of ISDN) KPN abonnement opzezegd.
Hugo
Graag zie wij dat het volgende eerst nagekeken wordt:
- Bekabeling tussen modem en ISRA controleren
- Ander kabeltje tussen ISRA en modem testen
- Onnodige doorverbindingen in ISRA
- Modem resetten
@Glottis,
Heel heel jammer om te lezen, dit is niet zoals het hoort. De monteur had helaas nog niet mogen vertrekken want hij heeft uw aansluiting inderdaad gekruist met een andere provider.
Graag ontvang ik uw gegevens per DM (eerst activeren in uw GoT profiel) zodat ik met spoed een monteur kan aansturen.
@kurt1970,
Bij Telfort betaald u geen extra netwerkkosten als u het analoge (of ISDN) KPN abonnement opzezegd.
Hugo
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 10:41 ]
Hier net uitval op 7827 (emmen).
Er was gewoon DSL connectie (volgens mijn speedtouch modem), enkel de internet verbinding viel weg. Dus geen probleem met de infrastructuur.
Een bekende storing Hugo?
Gister had ik ook al erg veel last van packet loss en een instabiele verbinding. Volgens mijn modem bleef de verbinding toen wel up.
Indien er extra gegevens nodig zijn hoor ik het graag.
Er was gewoon DSL connectie (volgens mijn speedtouch modem), enkel de internet verbinding viel weg. Dus geen probleem met de infrastructuur.
Een bekende storing Hugo?
Gister had ik ook al erg veel last van packet loss en een instabiele verbinding. Volgens mijn modem bleef de verbinding toen wel up.
Indien er extra gegevens nodig zijn hoor ik het graag.
Hier net ook even uitval 9404, maar het is ook weer terug, heeft 30 tot 45 minuten geduurd.
Hoop dat het geen voorbode is voor een langere uitval.......
Hoop dat het geen voorbode is voor een langere uitval.......
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
9934gs Al een paar uur uitval
Update:
Momenteel doet die het weer
Update:
Momenteel doet die het weer
[ Voor 42% gewijzigd door neusje80 op 24-02-2010 12:52 ]
Verwijderd
Wat bedoelen jullie precies met uitval? Valt het DSL signaal helemaal weg (DSL led uit) of is er geen internetverbinding (Internet led uit of rood / geen verbinding op pc)?
Er is inderdaad ongeveer 2 uur geleden een korte storing in de regio Groningen geweest. Deze storing werd gekenmerkt door een rood internet lampje op de modem. Inmiddels is deze storing weer verholpen.
Wouter
Er is inderdaad ongeveer 2 uur geleden een korte storing in de regio Groningen geweest. Deze storing werd gekenmerkt door een rood internet lampje op de modem. Inmiddels is deze storing weer verholpen.
Wouter
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 13:22 ]
Hier regio groningen, geen roodlampje, maar ook geen internet.Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:15:
Wat bedoelen jullie precies met uitval? Valt het DSL signaal helemaal weg (DSL led uit) of is er geen internetverbinding (Internet led uit of rood / geen verbinding op pc)?
Wouter
DSL lampje brande
internet lampje niet
phone1 ook niet
Verwijderd
@neusje80,
Dat is vreemd. Als ik uw verbinding doormeet, zie ik een ingetraint modem dat op ping reageert. Overigens is het telefoonnummer ook in gebruik.
Zou u de modem anders eens kunnen rebooten?
Wouter
Dat is vreemd. Als ik uw verbinding doormeet, zie ik een ingetraint modem dat op ping reageert. Overigens is het telefoonnummer ook in gebruik.
Wouter
Momenteel doet die het ook weer inderdaad, maar de telefoon is al de hele dag niet gebruikt.Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:32:
@neusje80,
Wouter
We krijgen echter wel vaker de melding dat we ingesprek zijn terwijl we dat niet waren ( vrij vaak zelfs)
EDIT: modem net een reset gegeven
[ Voor 3% gewijzigd door neusje80 op 24-02-2010 14:21 ]
Zoals in mijn post te lezen valt blijft er wel DSL signaal aanwezig maar is de internetverbinding weg.Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:15:
Wouter
Valt Emmen (7827) ook binnen de regio groningen?
* Harmen meld zich.
Rond 10:45 de verbinding weg, rood lampje bij 'internet'.
45min later werkte internet weer.
Opgelost. Thanks
Rond 10:45 de verbinding weg, rood lampje bij 'internet'.
45min later werkte internet weer.
Opgelost. Thanks
[ Voor 87% gewijzigd door Harmen op 24-02-2010 16:25 ]
Whatever.
Verwijderd
@Harmen,
Graag ontvang ik uw postcode, huisnummer en 06 nummer per DM zodat ik kan controleren of er bijvoorbeeld een verkeerd wachtwoord ingevoerd wordt.
Edit: Gegevens ontvangen en wachtwoord gereset. Gebruikersnaam en telefoonnummer zijn beide uw 10-cijferige telefoonnumer zonder spaties of streepjes.
Hugo
Graag ontvang ik uw postcode, huisnummer en 06 nummer per DM zodat ik kan controleren of er bijvoorbeeld een verkeerd wachtwoord ingevoerd wordt.
Edit: Gegevens ontvangen en wachtwoord gereset. Gebruikersnaam en telefoonnummer zijn beide uw 10-cijferige telefoonnumer zonder spaties of streepjes.
Hugo
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 16:18 ]
Ik heb:Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:02:
@iedereen met een wegvallende verbinding:
Graag zie wij dat het volgende eerst nagekeken wordt:Heeft u deze stappen allemaal nagelopen? Plaats dan een bericht (in dit topic) met een duidelijk overzicht van wat u getest heeft. Als alles in orde is, hebben wij natuurlijk ook uw gegevens (postcode zonder spatie + huisnummer) nodig. Dat gaat middels een DM, niet door het in het topic te plaatsen.
- Bekabeling tussen modem en ISRA controleren
- Ander kabeltje tussen ISRA en modem testen
- Onnodige doorverbindingen in ISRA
- Modem resetten
- Modem gereset
- Kabel van telefoon verwisselt met kabel naar modem. Maakt geen verschil
Ik zou het op prijs stellen als er vanaf de kant van Telfort nu een keer iets meer actie wordt ondernomen. Zover ik weet heb ik alles langsgelopen en we zitten nu al een paar dagen de wifi verbinding van de overburen binnen te hengelen..
Er is inmiddels actie ondernomen (na 10 uur vanavond nota bene, hulde). Ik ben benieuwd..
[ Voor 13% gewijzigd door Gersomvg op 24-02-2010 22:47 ]
gaat telfort nog komen met een vdsl abonnement met tv + bellen alles in 1? concurrent voor upc hiero is nooit weg
@Telfortwebcare,
Kunnen jullie mij nog het anwoord willen geven over onderstaande?
Alvast bedankt.
GT
Kunnen jullie mij nog het anwoord willen geven over onderstaande?
Alvast bedankt.
GT
gertitombo schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 12:08:
@Telfortwebcare
Afgelopen woensdag heb ik een reply gegeven op uw antwoord. Helaas nog niets ontvangen:
quote:
Telfort Webcare schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:36:
@gertitombo,
Ik zie wel een verrekening in het systeem staan, maar niet van 90 euro. Hoe is dat bedrag tot stand gekomen?
Watvoor contractsverlenging bent u aangegaan? Zou u hier een nieuw modem bij krijgen?
@Telfortwebcare (Wouter),
Ik werd telefonisch door Telfort benaderd om een 1 jarig contracts verlenging te nemen en 90 euro op mijn bank rekening krijgen zodat ik voor een jaar minder betaal. Geen modem, want ik ben al een bestaande klant. Hoeveel staat in uw systeem? Anders had ik namelijk geen contractverlenging gedaan. Graag hoor ik van u wat in uw systeem staat. De uiteindelijke kosten zodat uitkomen voor 17,45 per maand voor de eerste jaar.
GT
Ik werd telefonisch door Telfort benaderd om een 1 jarig contracts verlenging te nemen en 90 euro op mijn bank rekening krijgen zodat ik voor een jaar minder betaal. Geen modem, want ik ben al een bestaande klant. Hoeveel staat in uw systeem? Anders had ik namelijk geen contractverlenging gedaan. Graag hoor ik van u wat in uw systeem staat. De uiteindelijke kosten zodat uitkomen voor 17,45 per maand voor de eerste jaar.
GT
Jamesbond007uk
Verwijderd
@gertitombo,
De netwerkkosten zijn voor u komen te vervallen en u heeft 35,70 extra korting gekregen.
Het komende jaar betaalt u dan dus 12x 9,95 + 35,70 = 155,10 euro minder abonnementskosten.
@xxxMaverick,
Dat is niet onwaarschijnlijk. Het is alleen nog niet bekend wanneer.
Hugo
De netwerkkosten zijn voor u komen te vervallen en u heeft 35,70 extra korting gekregen.
Het komende jaar betaalt u dan dus 12x 9,95 + 35,70 = 155,10 euro minder abonnementskosten.
@xxxMaverick,
Dat is niet onwaarschijnlijk. Het is alleen nog niet bekend wanneer.
Hugo
Ik heb nu een half jaar een Telfort 20Mbit verbinding en eigenlijk vanaf het begin al problemen met m'n wireless verbinding. Ik heb het multiPC modem met wireless, P-2602HW-D1A. De wireless verbinding valt regelmatig een paar seconden weg. In die paar seconden is het LAN en WAN niet bereikbaar, daarna wel weer.
- Probleem heb ik op beide laptops die aanwezig zijn in huis, dus het ligt niet aan de laptops.
- Ik heb alle wireless channels al geprobeerd, beveiliging aan of uit maakt ook niet uit..
- 802.11g only
Ik weet dat er in het verleden problemen waren met deze Zyxel modems en wireless, ik overweeg een los accesspoint achter het modem te knopen maar eerst hier eens vragen.
Hoe kan ik dit oplossen?
- Probleem heb ik op beide laptops die aanwezig zijn in huis, dus het ligt niet aan de laptops.
- Ik heb alle wireless channels al geprobeerd, beveiliging aan of uit maakt ook niet uit..
- 802.11g only
Ik weet dat er in het verleden problemen waren met deze Zyxel modems en wireless, ik overweeg een los accesspoint achter het modem te knopen maar eerst hier eens vragen.
Hoe kan ik dit oplossen?
[ Voor 14% gewijzigd door sh4dow op 25-02-2010 13:52 ]
Verwijderd
Wat is de gemiddelde CPU en geheugen belasting die u in het modem ziet?
Zeker zonder beveiliging en op het meest optimale kanaal hoort hij niet uit zichzelf weg te vallen.
Ik vermoed eerder dat er andere apparatuur in de buurt is op 2.4Ghz dat invloed heeft op uw draadloze netwerk.
Hugo
Zeker zonder beveiliging en op het meest optimale kanaal hoort hij niet uit zichzelf weg te vallen.
Ik vermoed eerder dat er andere apparatuur in de buurt is op 2.4Ghz dat invloed heeft op uw draadloze netwerk.
Hugo
Verwijderd
Hebben er meer mensen last van verbindingen die de afgelopen anderhalf jaar significant trager zijn geworden? Met gelijkgebleven hardware ben ik in ± 18 maanden van een volle 20 mbit naar rond de 13 mbit gegaan (5223).
Verwijderd
@Glottis,
Uw verbinding is weer up sinds 14:30 maar heb u telefonisch nog niet te pakken kunnen krijgen!
Vast bellen staat nog niet ingelogd maar dat komt neem ik aan doordat u met troubleshooten het modem gereset heeft.
De bekabeling in de centrale is helemaal opnieuw gelegd en u zit aangesloten op een andere hoofdverdeler.
Ik heb de abonnementskosten gecrediteerd. Nogmaals excuses voor het ongemak.
@CraZaay,
Da's inderdaad een flinke stap. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM om uw verbinding te kunnen onderzoeken.
Hugo
Uw verbinding is weer up sinds 14:30 maar heb u telefonisch nog niet te pakken kunnen krijgen!
Vast bellen staat nog niet ingelogd maar dat komt neem ik aan doordat u met troubleshooten het modem gereset heeft.
De bekabeling in de centrale is helemaal opnieuw gelegd en u zit aangesloten op een andere hoofdverdeler.
@CraZaay,
Da's inderdaad een flinke stap. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM om uw verbinding te kunnen onderzoeken.
Hugo
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 16:21 ]
Dit zijn de waarden nu:Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:03:
Wat is de gemiddelde CPU en geheugen belasting die u in het modem ziet?
CPU Usage: 13.50%
Memory Usage: 36%
Als ik met netstumbler kijk heb ik niet veel last van andere wireless verbindingen in de buurt, signalen van buurtbewoners zijn erg zwak.
Verwijderd
Load op modem is niets bijzonders, ziet er goed
Er zit helaas meer op 2,4Ghz dan alleen wifi.
Bijvoorbeeld magnetrons, babyfoons, kinderspeelgoed, afstandsbedieningen, draadloze X10 home automation systemen.
Zelf heb ik bijvoorbeeld vervelende ervaringen met (beeld)babyfoons tot het punt dat ik alles vast ben gaan bekabelen.
Hoe frequent valt de draadloze verbinding weg? Zijn er ook dagen dat het wel normaal werkt?
Hugo
Bijvoorbeeld magnetrons, babyfoons, kinderspeelgoed, afstandsbedieningen, draadloze X10 home automation systemen.
Zelf heb ik bijvoorbeeld vervelende ervaringen met (beeld)babyfoons tot het punt dat ik alles vast ben gaan bekabelen.
Hoe frequent valt de draadloze verbinding weg? Zijn er ook dagen dat het wel normaal werkt?
Hugo
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 16:54 ]
Hallo,
Kunt u voor mij checken of ik een gratis Zyxel draadloze modem kan krijgen? Ik heb voorheen die oude zwarte gehad, en ik heb nu een simpele zyxel in bruikleen van iemand.
Alvast bedankt.
Kunt u voor mij checken of ik een gratis Zyxel draadloze modem kan krijgen? Ik heb voorheen die oude zwarte gehad, en ik heb nu een simpele zyxel in bruikleen van iemand.
Alvast bedankt.
Valt mij op dat ik al een maand of 2 geen PDF facturen meer krijg, hoe kan dit?
Verwijderd
@bahedou,
Het draadloze modem is 59 euro in bruikleen, het basismodem kosteloos.
@Vinzz,
Sowieso kunt u ze op mijntelfort.nl bekijken maar per mail is natuurlijk ook handig.
Heeft u uw correspondentie e-mailadres recent gewijzigd?
Hugo
Het draadloze modem is 59 euro in bruikleen, het basismodem kosteloos.
@Vinzz,
Sowieso kunt u ze op mijntelfort.nl bekijken maar per mail is natuurlijk ook handig.
Hugo
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 16:59 ]
Hallo Hugo,
Het probleem met het haperende internet op nr 16 is inmiddels opgelost. Ik heb niets aan de situatie verandert. Wellicht heeft KPN iets in de centrale veranderd ivm de overstap naar ADSL2+ ?
Ik zit nog wel met een vraag. Ik heb in januari de actiecoupon ingevuld voor 25 euro retour op mijn rekening. Dit was een eenmalige korting die ik zou ontvangen als mijn verbinding succesvol zou worden opgeleverd. Ik heb tot op heden nog niets mogen ontvangen op mijn rekening. Is het mogelijk na te gaan of deze inmiddels is verwerkt?
Het probleem met het haperende internet op nr 16 is inmiddels opgelost. Ik heb niets aan de situatie verandert. Wellicht heeft KPN iets in de centrale veranderd ivm de overstap naar ADSL2+ ?
Ik zit nog wel met een vraag. Ik heb in januari de actiecoupon ingevuld voor 25 euro retour op mijn rekening. Dit was een eenmalige korting die ik zou ontvangen als mijn verbinding succesvol zou worden opgeleverd. Ik heb tot op heden nog niets mogen ontvangen op mijn rekening. Is het mogelijk na te gaan of deze inmiddels is verwerkt?
Verwijderd
@markweb4871,
Dat zou ik niet durven zeggen. Het is mogelijk maar dit is in ieder geval niet n.a.v. een ticket van ons geweest.
Maar het belangrijkste is dat het nu werkt
Ik heb nagevraagd wanneer de laatste coupons uiterlijk verwerkt worden en kom hier later op terug.
Die 25 euro gaat u hoe dan ook ontvangen.
Hugo
Dat zou ik niet durven zeggen. Het is mogelijk maar dit is in ieder geval niet n.a.v. een ticket van ons geweest.
Maar het belangrijkste is dat het nu werkt
Ik heb nagevraagd wanneer de laatste coupons uiterlijk verwerkt worden en kom hier later op terug.
Die 25 euro gaat u hoe dan ook ontvangen.
Hugo
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 17:14 ]
Nee, niets veranderd, mijn oude Telfort adres wordt gewoon binnengetrokken. Zal eens de webmail bekijken.Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:57:
@Vinzz,
Hugo
Edit: geen mail te zien daar. Geen filters, blokkades etc. Maw, ik eigenlijk wel weer maandelijks een PDF ontvangen. Mijn username = vincentp at telfort nl
[ Voor 16% gewijzigd door pennywiser op 25-02-2010 17:22 ]
@Telfortwebcare
Dank u wel! Dit vind ik een goede service. Heeft u al mijn gegevens? Deze staan namelijk niet in de mails hierboven. maar zijn wel eerder vermeld.
Nogmaals bedankt.
Mvg,
GT
Beste Hugo,Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:48:
@gertitombo,
Hugo
Dank u wel! Dit vind ik een goede service. Heeft u al mijn gegevens? Deze staan namelijk niet in de mails hierboven. maar zijn wel eerder vermeld.
Nogmaals bedankt.
Mvg,
GT
Jamesbond007uk
Ik weet hoe 2,4 Ghz werkt, maar geen van dat soort signalen staan in de buurt van mijn router.Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:52:
Ik gebruik de laptop niet elke dag, maar altijd als ik draadloos werk valt de verbinding er binnen een uur wel ff uit.
Verwijderd
Ik zit geruime tijd bij Telfort en ben zo geirriteerd om de telefoon op te pakken en hen op te bellen n.a.v. slechte service ervaring waarbij de hoorn erop werd gegooit.
Abonnement Type: Internet Only 20 MB
N.a.v. slechte intrain waardes en wegvallende linesync heb ik besloten om een alternatieve modem (ST780WL) als RG te gebruiken.
De lijnkwaliteit is verbeterd en nog meer na het vernieuwen van de IS/RA en de bekabeling (<1m) tussen de IS/RA en het modem.
Het probleem dat zich op het moment al maanden voordoet is de upstream, daarnaast was mijn downstream eerder 19 Mb.
Kunt u voor mij nagaan waar het probleem zich voordoet en het oplossen indien mogelijk?
Mijn adres: 1102KA 340
Ligt het probleem bij de DSLAM configuratie? Is het fysieke profiel wel goed ingesteld?
Mijn buren hebben een uitstekende verbinding met een upload van 1 Mb.
Onderstaand de details van mijn DSL verbinding:
Actief:4 dagen, 22:34:42
Modulatie:G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]:825 / 13.091
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]:528,63 / 6,85
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]:4,0 / 1,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]:3,0 / 13,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]:11,0 / 9,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern):TMMB / GSPN
Frameverlies (lokaal/extern):0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern):0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern):0 / 0
Verbindingsverlies (extern):0
Foutseconden (lokaal/extern):0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen):8 / 7.642
CRC-fouten (verzenden/ontvangen):3 / 2
HEC-fouten (verzenden/ontvangen):9 / 2
Abonnement Type: Internet Only 20 MB
N.a.v. slechte intrain waardes en wegvallende linesync heb ik besloten om een alternatieve modem (ST780WL) als RG te gebruiken.
De lijnkwaliteit is verbeterd en nog meer na het vernieuwen van de IS/RA en de bekabeling (<1m) tussen de IS/RA en het modem.
Het probleem dat zich op het moment al maanden voordoet is de upstream, daarnaast was mijn downstream eerder 19 Mb.
Kunt u voor mij nagaan waar het probleem zich voordoet en het oplossen indien mogelijk?
Mijn adres: 1102KA 340
Ligt het probleem bij de DSLAM configuratie? Is het fysieke profiel wel goed ingesteld?
Mijn buren hebben een uitstekende verbinding met een upload van 1 Mb.
Onderstaand de details van mijn DSL verbinding:
Actief:4 dagen, 22:34:42
Modulatie:G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]:825 / 13.091
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]:528,63 / 6,85
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]:4,0 / 1,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]:3,0 / 13,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]:11,0 / 9,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern):TMMB / GSPN
Frameverlies (lokaal/extern):0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern):0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern):0 / 0
Verbindingsverlies (extern):0
Foutseconden (lokaal/extern):0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen):8 / 7.642
CRC-fouten (verzenden/ontvangen):3 / 2
HEC-fouten (verzenden/ontvangen):9 / 2
Ik kreeg woensdag netjes een telefoontje dat ze mij via mijn posting op het Tweakers forum hadden getraceerd en dat het nog dezelfde avond zou zijn opgelost.Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:19:
@Glottis,
Hugo
Uiteindelijk net niet gelukt om het nog op woensdag op te lossen, is dus donderdag geworden.
Kreeg alleen nog een raar telefoontje van de KPN dame dat ze morgen een monteur langs zouden sturen, waarom ontgaat mij momenteel, want ik heb inderdaad weer internet.
Bedankt voor de snelle en grondige reactie.
@webcare
Kunnen jullie voor mij de lijn nakijken.
Regelmatig valt de verbinding weg, en ook het downloaden gaat moeizaam
Zit ik nog op een 20M profiel of op een 12M profiel
Graag ontvang ik een DM met de specs van de laatste week
Verkeerslog en het laatste tabblad in het master systeem :-)
Mijn PC is 8031TH 753
TNX
en doe de boys in zwolle de groeten van mij
Kunnen jullie voor mij de lijn nakijken.
Regelmatig valt de verbinding weg, en ook het downloaden gaat moeizaam
Zit ik nog op een 20M profiel of op een 12M profiel
Graag ontvang ik een DM met de specs van de laatste week
Verkeerslog en het laatste tabblad in het master systeem :-)
Mijn PC is 8031TH 753
TNX
en doe de boys in zwolle de groeten van mij
↓ volgende bericht hieronder ↓
Hallo iedereen,
Ik heb net even een groot deel van de telfort toppics doorgebladerd en de topics rond de jaren 2008 en 2009 waren niet echt positief
. zelf heb ik nu online maar als ik het goed heb kan ik bij online maar max. 8Mb/s halen en bij telfort 20Mb/s volgens de postcode tests.
is de laatste tijd telfort al veel betrouwbaarder geworden en is de verbinding nu stabieler
? want ik wil er natuurlijk niet alleen kwa snelheid op vooruit gaan, de verbinding moet wel gewoon blijven werken.
alvast bedankt,
Futience
Ik heb net even een groot deel van de telfort toppics doorgebladerd en de topics rond de jaren 2008 en 2009 waren niet echt positief
is de laatste tijd telfort al veel betrouwbaarder geworden en is de verbinding nu stabieler
alvast bedankt,
Futience
@TelfortWebcare: Monteur is inmiddels geweest. Tot en met het kabeltje werkte alles dus de fout zit in het modem (er was trouwens standaard ander protocol dan pppoatm ingesteld maar dat haalde niet uit voor het tot stand brengen van een DSL verbinding). We moeten nu dus een ander modem. Hoe moet ik dat regelen?
Modems van Telfort staan uit de doos goed ingesteld. Ook als je hem naar fabrieks instellingen zet staat hij weer juist ingesteld als je twijfelt. In je ZyXEL is het Routing + ENET ENCAP +LLC + 0 / 34 + automatisch IP.Gersompie schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:34:
@TelfortWebcare: Monteur is inmiddels geweest. Tot en met het kabeltje werkte alles dus de fout zit in het modem (er was trouwens standaard ander protocol dan pppoatm ingesteld maar dat haalde niet uit voor het tot stand brengen van een DSL verbinding). We moeten nu dus een ander modem. Hoe moet ik dat regelen?
't Is zeker niets met PPP en niets met login/wachtwoord dingen.
[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 26-02-2010 11:53 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
@Vinzz,
Vreemd. Ik heb het nogmaals gecontroleerd, de mails met factuur worden nog steeds verzonden.
Ook is uw e-mail account volledig acief, mails komen correct aan. Gebruikt u pop3 of imap?
@sh4dow,
Probeer het eventueel eens met de beta firmware voor de 2602HW-D1a.
@Dilermo,
Zou u de ZyXEL eens aan kunnen sluiten? Ik zou graag willen zien watvoor waarden daaruit komen, aangezien er geen oude metingen beschikbaar zijn.
@Glottis,
De moteur van woensdagavond zou de hardware in de centrale vervangen maar beschikte niet over de juiste spullen. Om toch niet voor niks te zijn gekomen heeft hij uw aansluiting opnieuw bekabeld.
KPN meldde ons donderdagochtend dat ze vrijdag tussen 14:00 en 16:00 hardware alsnog gaan vervangen en meteen daarna bij u de lijn komen testen.
Dit vonden wij niet snel genoeg en toen is KPN gisteren naar de centrale gestuurd om de bekabeling om te leggen en op een andere hoofdverdeler aan te sluiten, zodat u weer internet heeft.
De defecte hardware wordt nog steeds vandaag tussen 14:00-16:00 vervangen. Echter hoeft de monteur niet meer bij u thuis te zijn dus kunt u deze afspraak gewoon negeren
@mexel,
Check je DSL snelheid: 3.339 kb/s down, 691 kb/s up. Misschien toch maar eens de Linksys omwisselen voor een van de ZyXELs?
@Futience,
Bij mijn weten is de algemene ervaring aan het verbeteren ten opzichte van 2008/9.
Als u op de postcodecheck maximaal 8 Mb/s kan halen, zit u waarschijnlijk op een ADSL1 centrale. Als er een onder- en bovengrens van snelheid aangegeven wordt (dus 2 snelheden), dan zit u erg ver van een centrale.
@Gersompie,
Ik heb een nieuw modem op laten sturen.
Wouter
Vreemd. Ik heb het nogmaals gecontroleerd, de mails met factuur worden nog steeds verzonden.
Ook is uw e-mail account volledig acief, mails komen correct aan. Gebruikt u pop3 of imap?
@sh4dow,
Probeer het eventueel eens met de beta firmware voor de 2602HW-D1a.
@Dilermo,
Zou u de ZyXEL eens aan kunnen sluiten? Ik zou graag willen zien watvoor waarden daaruit komen, aangezien er geen oude metingen beschikbaar zijn.
@Glottis,
De moteur van woensdagavond zou de hardware in de centrale vervangen maar beschikte niet over de juiste spullen. Om toch niet voor niks te zijn gekomen heeft hij uw aansluiting opnieuw bekabeld.
KPN meldde ons donderdagochtend dat ze vrijdag tussen 14:00 en 16:00 hardware alsnog gaan vervangen en meteen daarna bij u de lijn komen testen.
Dit vonden wij niet snel genoeg en toen is KPN gisteren naar de centrale gestuurd om de bekabeling om te leggen en op een andere hoofdverdeler aan te sluiten, zodat u weer internet heeft.
De defecte hardware wordt nog steeds vandaag tussen 14:00-16:00 vervangen. Echter hoeft de monteur niet meer bij u thuis te zijn dus kunt u deze afspraak gewoon negeren
@mexel,
Check je DSL snelheid: 3.339 kb/s down, 691 kb/s up. Misschien toch maar eens de Linksys omwisselen voor een van de ZyXELs?
@Futience,
Bij mijn weten is de algemene ervaring aan het verbeteren ten opzichte van 2008/9.
Als u op de postcodecheck maximaal 8 Mb/s kan halen, zit u waarschijnlijk op een ADSL1 centrale. Als er een onder- en bovengrens van snelheid aangegeven wordt (dus 2 snelheden), dan zit u erg ver van een centrale.
@Gersompie,
Ik heb een nieuw modem op laten sturen.
Wouter
Je testmail is aangekomen, om 12.04 uur. Ik gebruik pop3.Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:19:
@Vinzz,
ok dit is goed nieuw want ik wil graag van mij eigen provider afVerwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:19:
@Futience,
maar dan nog wel een vraagje:
ik heb nu internet en bellen van 2 aparte providers maar als ik beide wil veranderen naar telfort en jullie laat ik het internet abbonement voor mij opzeggen, hoe zit het dan met de telefoonaansluiting?
moet ik die zelf opzeggen en blijft het met telfort de analoge lijn die ik nu heb (dus niet iets via internet ofzo) want ik heb wel wat op de site gevonden maar hoe de telefoon aansluiting precies in zijn werk gaat snap ik nog niet helemaal (manier van aansluiten is wel bekend)
alvast erg bedankt en echt top dat er deze forums in omloop zijn, veel handiger als losse reacties over telfort op een site
Verwijderd
Dat hangt er vanaf hoe u dat zelf wilt regelen. Onze overstapdesk kan bepaalde abonnementen bij een aantal providers opzeggen. Vervolgens kan ook tegelijkertijd de nummerportering in gang gezet worden.
Welke providers gaat het over, en is het een analoog of internet (VoIP) telefonie abonnement?
Wouter
Welke providers gaat het over, en is het een analoog of internet (VoIP) telefonie abonnement?
Wouter
op dit moment hebben we internet van Online en telefoon van Tele2 beide willen we graag opzeggen en dan het internet + bellen van 20Mb/s bij telfort nemen. graag zouden we alle abonnementen waar mogelijk door jullie willen laten opzeggen en ons huidige nummer behouden. zit ik tijdens het overzetten nog tijdelijk zonder internet / telefoon?Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:33:
Dat hangt er vanaf hoe u dat zelf wilt regelen. Onze overstapdesk kan bepaalde abonnementen bij een aantal providers opzeggen. Vervolgens kan ook tegelijkertijd de nummerportering in gang gezet worden.
Wouter
Verwijderd
@Futience,
In principe kan onze overstapdesk beide abonnementen opzeggen. Ik zal nog even informeren of het ook mogelijk is deze tegelijk op te (laten) zeggen. Bij het overzetten zit u (niet standaard) zonder internet.
Waar een overname eigenlijk op neerkomt: een kabel er uit, andere kabel er in. Soms kan er iets mis gaan, maar dit is niet anders dan bij een nieuwe levering.
@CraZaay,
Zou u ter vergelijking toch de ZyXEL eens aan kunnen sluiten?
Wouter
In principe kan onze overstapdesk beide abonnementen opzeggen. Ik zal nog even informeren of het ook mogelijk is deze tegelijk op te (laten) zeggen. Bij het overzetten zit u (niet standaard) zonder internet.
Waar een overname eigenlijk op neerkomt: een kabel er uit, andere kabel er in. Soms kan er iets mis gaan, maar dit is niet anders dan bij een nieuwe levering.
@CraZaay,
Zou u ter vergelijking toch de ZyXEL eens aan kunnen sluiten?
Wouter
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 17:10 ]
Ok bedanktVerwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:08:
@Futience,
en dan nog een klein vraagje
alvast bedankt,
Futience
Dit topic is gesloten.