Telfort Internet ervaringen topic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste
Acties:
  • 126.386 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gertitombo,

Ik zie wel een verrekening in het systeem staan, maar niet van 90 euro. Hoe is dat bedrag tot stand gekomen?
Watvoor contractsverlenging bent u aangegaan? Zou u hier een nieuw modem bij krijgen?

@edebee,

Als uw modem het RFC1483 protocol ondersteunt, is dat mogelijk. Voor de netwerkinstellingen, zie onze online technische hulp.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 06:14
@Hugo/Wouter
quote: Hyena
Dus de attenuation downstream van is van 14 db naar 13 db gegaan. De monteur zij dat dit wel overeen kwam met de afstand tot de centrale. (900 meter)

Alleen zei hij wel dat er maximaal 15 Mbit uit de centrale kwam. :| Ik vroeg hierover nog bevestiging omdat ik toch zeker wilde weten dat dit klopte, maar hij zei je krijgt tegen het maximale wat de centrale geeft. 20 Mbit (of in de buurt) ga je nooit halen zei hij. Dit klopt ook met de opmerkingen hierboven van monteur 3 die vond 15 Mbit voor de afstand ook aan de lage kant. Dit is dus het maximale uit de centrale. (Alr-Sc)
quote: Hugo
Nou dan kunt u in ieder geval met 1,4MB/s het weekend in!
U heeft een profiel wat de SNR niet kleiner laat worden dan 9dB. Wat dat betreft haalt hij dus momenteel het maximale uit de aangeboden signaalsterkte.
Mijn systeem geeft voor de werkelijke kabellengte zelfs maar 657 meter.
Ik zal voor u nagaan wat er verder nog gedaan kan worden aan de snelheid aangezien onze postcodecheck ook 15-20Mbit aangeeft.
Dit wordt echter wel na het weekend! ;)

Hugo
Na mijn zeer positieve ervaringen met de webcare/Hugo vroeg ik mij af of jullie hier nog naar zouden willen kijken.

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hyena,

Volgens terugkoppeling van de KPN is er contact geweest om een afspraak met monteur in te plannen.
Is deze inmiddels al langs gekomen?

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:01:
@Hyena,

Volgens terugkoppeling van de KPN is er contact geweest om een afspraak met monteur in te plannen.
Is deze inmiddels al langs gekomen?

Wouter
Ik heb ondertussen 4 monteurs over de vloer gehad. (Staat allemaal ik deze draad) Er is nog geen contact geweest over een 5de monteur. Is dit nodig om de snelheid na te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De snelheid die ik meet schommelt tussen de 13 en de 14 Mbit. Waarschijnlijk hangt de oorzaak van de instabiele verbinding samen met de maximaal haalbare snelheid. We hebben echter sinds vrijdag nog geen terugkoppeling van KPN ontvangen.
Is er vrijdag contact geweest met een monteur?

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:09:
De snelheid die ik meet schommelt tussen de 13 en de 14 Mbit. Waarschijnlijk hangt de oorzaak van de instabiele verbinding samen met de maximaal haalbare snelheid. We hebben echter sinds vrijdag nog geen terugkoppeling van KPN ontvangen.
Is er vrijdag contact geweest met een monteur?

Wouter
De laatste monteur is vrijdag geweest inderdaad (Ervaringen in deze post) Er is geen sprake van een instabiele verbinding. (Al viel hij net heel even weg, geen dsl) Het gaat erom dat de Schuuring monteur aangaf dat er maximaal 15 Mbit uit de centrale komt. Hier zou nog even naar gekeken worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uw verbinding staat ingesteld op een open profiel. Dat betekent in principe dat de modem tot 10% over 20 Mbit in mag trainen. Wat de monteur bedoelt met maximaal 15 Mbit uit de centrale, is mij onbekend... Wij hebben geen 15 Mbit profielen ;)
Ik heb in ieder geval naar de KPN teruggekoppeld dat wij nog steeds een instabiele lijn meten, dus dat er toch nader onderzoek nodig is.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:24:
Uw verbinding staat ingesteld op een open profiel. Dat betekent in principe dat de modem tot 10% over 20 Mbit in mag trainen. Wat de monteur bedoelt met maximaal 15 Mbit uit de centrale, is mij onbekend... Wij hebben geen 15 Mbit profielen ;)
Ik heb in ieder geval naar de KPN teruggekoppeld dat wij nog steeds een instabiele lijn meten, dus dat er toch nader onderzoek nodig is.

Wouter
Ah ok. In de praktijk heb ik sinds het gebruik van de lijn 1 maal ongeveer 10 seconden geen dsl signaal gehad. Verder prima op het intrainen na. Ik wacht het verder af. In ieder geval bedankt voor de super service tot zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Wouter/Hugo,

En is er al meer bekend, hoe het staat met de heractivatie? Zie bericht op vorige pagina.

Johan

[/quote]
@Booij,

Ik baal hier enorm van! De opzegging van een telefoonnummer vind plaats in 3 verschillende systemen. In 1 van deze systemen stond nog een taakje te wachten, aangemaakt in september 2009, om het nummer per 03-02-2010 op te zeggen.
Deze is mij simpelweg niet opgevallen, mijn oprechte excuses hiervoor.
Momenteel heb ik alles in het werk gezet om het nummer, voor goed, te heractiveren.
Zodra ik meer informatie heb zal ik deze direct aan u kenbaar maken.

[quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lief Adje,

Zo te zien is uw verbinding weer gestabiliseerd. Ondervindt u nog steeds problemen?

@Booij,

De heractivatie is al in het systeem ingevoerd, maar het oude (vast bellen) abonnement wordt er eerst volledig uit gehaald. Dit om te voorkomen dat het opnieuw wordt afgesloten. Ik heb hiervoor een ticket uitgezet bij de betreffende afdeling, dit is momenteel in behandeling.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
Ik heb al sinds enkele weken een zeer instabiele verbinding met het internet. Ik heb ADSL van Telfort, 8 mbit snel (aangezien er geen ADSL2+ ligt), inclusief telefonie.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Zowel draadloos als met draad verbonden apparaten verliezen constant hun verbinding met het internet. Ook bij telefoongesprekken is er af en toe niks te horen op de lijn.

Vaak heeft de laptop wel verbinding met het netwerk, maar geen internetverbinding.

Wat zou ik kunnen proberen ter oplossing?

[ Voor 8% gewijzigd door Googolplex op 08-02-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@EleanorNL,

Zou u kunnen beschrijven hoe u de modem aan heeft gesloten? Hoe ziet het ISRA punt er uit?

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:55

SuBBaSS

-has Ryzen

Na de periode van downtime (gaat nu weer goed) heeft mijn modem kuren gekregen.
Sinds een maand of 3 ben ik aangesloten en wat me na de laatste keer storing opviel is dat het modem verbinding leek te hebben, maar de 2 pc's die eerst verbinding hadden (via ethernet 1&2) en mijn laptop (ethernet 4) geen verbinding meer kregen ("kabel niet aangesloten").

Na veel gevogel lijkt het erop dat er iets in de router naar z'n grootje is; als ik geen enkele kabel op de 4 poorten heb aangesloten brandt ethernet 3. Via die poort rechtstreeks naar een pc werkt niet, "kabel niet aangesloten".
Als ik nu een "loze" kabel in ethernet 3 doe (dus alleen in het modem aangesloten) kan ik via ethernet 1 een verbinding maken, de overige poorten functioneren niet!

Het kan niet aan mijn interne bekabeling liggen, die is al meerdere keren vervangen door nieuw spul.

Voor de duidelijkheid: het heeft allemaal prima gewerkt, hoewel ik wel een keer of wat een reset heb uitgevoerd vlak nadat ik aangesloten was (wie verwacht er in de eerste week meteen een aanzienlijke downtime door storing? Ik niet, maar twijfelen aan mezelf kan ik aardig goed :P).

Klinkt dit de Telfort-mensen bekend in de oren en kunnen ze me vertellen of er een manier is om een werkend modem in huis te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
@Wouter

Mijn ISRA punt komt uit in de woonkamer (begane grond). Van daar uit loopt een internetdraad (met dunne de smalle in-/uitgang) naar de eerste verdieping, waar deze is aangesloten in de DSL ingang van mijn ZyXEL Wi-Fi modem/router. Die is weer verbonden met een vaste telefoon en een desktop pc (met draad). Daarnaast zijn er enkele draadloze apparaten mee verbonden.

Deze opstelling heb ik sinds het moment dat ik deze Telfort verbinding heb, inmiddels zo'n 2 jaar (toen was er iig nog geen onderscheid tussen Telfort 20mbit en 4mbit, er werd alleen 20mbit aangeboden). In deze twee jaren heb ik met deze opstelling nauwelijks problemen met het internet ondervonden, sinds dus een paar weken geleden.

Kunt u hier mee verder?

! Op dit moment brandt het "Internet" lampje op het modem rood ("DSL" is wel geel/groen, evenals WLAN, Power en de Ethernet verbindingskabel). Phone 1 brandt eveneens niet. Pas na het modem uit en weer aan te hebben gezet heb ik weer verbinding met het internet (en knipperen zowel de WLAN als Internet lampjes geel/groen).

Aanvulling: ik waardeer jullie activiteit in dit forum. Het is een kleine opluchting na mijn ontdekking dat ik maar liefst 30 cent per minuut kwijt ben om jullie telefonisch te benaderen...

[ Voor 8% gewijzigd door Googolplex op 08-02-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SuBBaSS,

Da's niet de bedoeling! Kunt u eens proberen de modem op de volgende manier te resetten:
  1. Alle kabels behalve stroom, loskoppelen
  2. Modem uitzetten met het knopje achterop
  3. Met pen of paperclip het resetgaatje goed indrukken (en tot het einde vast houden)
  4. Modem aanzetten met het knopje achterop
  5. 30 seconden wachten (reset nog steeds ingedrukt)
  6. Modem uitzetten met het knopje achterop
  7. Het resetgaatje weer loslaten
Als dat het probleem niet op lost, kunt u mij per DM uw gegevens toe kunnen zenden zodat we het modem kunnen vervangen.

@EleanorNL,

Als eerste zou ik u adviseren de modem met een zo kort mogelijke kabel op het ISRA punt aan te sluiten. Indien dan het rode lampje weer gaat branden, kunt u de modem een reset (30sec het reset gaatje achterop inprikken) geven.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Ik zal deze reset eveneens uitvoeren, aangezien ik de modem al twee jaar op deze manier heb aangesloten. Ben ik na een dergelijke reset trouwens al mijn instellingen (incl. VoIP) kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, na een reset bent u alle instellingen kwijt. Daarom zou ik u adviseren het eerst alleen beneden aan te sluiten en te controleren of het internet lampje dan wel groen gaat branden.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Ik heb inmiddels een backup mogelijkheid gevonden na het inloggen in het modem. Wordt het wachtwoord van het modem ook gereset na deze reboot, zo ja: wat is dan ook alweer het standaard wachtwoord van het modem?

Het is trouwens niet zo dat altijd het rode lampje gaat branden als de verbindingen weg zijn gevallen. Soms branden deze wel gewoon groen/geel maar krijg ik alsnog geen internetverbinding.

Edit: Ook doet werkt het internet meestal prima nadat de modem is uit- en aangezet. Het duurt altijd even, maar na een tijdje geeft het onherroepelijk problemen. Dat lijkt het verplaatsen van het modem mij niet een heel erg waterdichte oplossing. Toch zal ik inderdaad deze oplossing eerst even proberen.

Modem inmiddels beneden aangesloten, internet draadloos op laptops. Maar zoals ik zei, het lijkt mij moeilijk hier een waterdichte oplossing in te zien: het gaat de hele tijd op en neer qua stabiliteit en bovendien zijn nu de desktop pc's en vaste telefoon niet aangesloten.

[ Voor 43% gewijzigd door Googolplex op 08-02-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
@EleanorNL Je kan inderdaad een backup maken met Maintenance > Tools > Configuration>Backup Configuration. Dit zijn de waarden na een reset:

Reset to Factory Default Settings

Click Reset to clear all user-entered configuration and return the Prestige to the factory default settings.

The following default settings would become effective after click Reset
Password :1234
Lan IP : 192.168.1.254
DHCP : Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neusje80
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:01
@Telfortwebcare

De lijn lijkt mij nog steeds prima, geen rare dingen gebeurd sinds het terug zetten naar het 20 mb profiel.

noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 8 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 9a bc cc cc cc cc cc cc cc cb ba a8
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 21 db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 12:39
@Telfortwebcare

Zijn er wederom problemen bekend ? Op de site zie ik geen melding, maar ik was remote bezig
op mijn pc thuis en ineens viel deze weg. Valt ook niet meer te connecten op dit moment.
Postcode 6708. ( is andere locatie dan de genoemde geplande onderhoud van vandaag )

[ Voor 13% gewijzigd door Gitano op 09-02-2010 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@neusje80,

Goed om te horen! :)

@Gitano,

Momenteel is er geen centrale storing, u heeft dus last een individueel probleem.
Dat postcodegebied is ook veel te groot om er iets zinnigs over te kunnen vertellen.
Graag ontvang ik per DM de postcode en huisnummer combinatie.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:03:
@Gitano,

Momenteel is er geen centrale storing, u heeft dus last een individueel probleem.
Dat postcodegebied is ook veel te groot om er iets zinnigs over te kunnen vertellen.
Graag ontvang ik per DM de postcode en huisnummer combinatie.

Hugo
En ik weet niet wat DM is 8) postcode: XXXXXX huisnummer XX..

Met problemen vorige week lag ik er ook uit.. kwam vanzelf weer goed toen.

Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit die postcode maar weer weg.
Lijn is momenteel al 3,6 dagen stabiel verbonden op 11.561 Mbit down, 1.106 Mbit up.
Ik kon het modem echter niet pingen dus heb het poortje op de lijnkaart gereset. De verbinding wordt hierdoor opnieuw opgezet waarna hij wel weer reageert zoals het hoort.
Ik zie overigens dat het modem voorzien is van firmware AJZ2. Ik adviseer het modem te upgraden naar AJZ5 en hem eens te resetten.

Hugo

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:17:
Edit die postcode maar weer weg.
Lijn is momenteel al 3,6 dagen stabiel verbonden op 11.561 Mbit down, 1.106 Mbit up.
Ik kon het modem echter niet pingen dus heb het poortje op de lijnkaart gereset. De verbinding wordt hierdoor opnieuw opgezet waarna hij wel weer reageert zoals het hoort.
Ik zie overigens dat het modem voorzien is van firmware AJZ2. Ik adviseer het modem te upgraden naar AJZ5 en hem eens te resetten.

Hugo
Je bent Super ;-) ik kan weer connecten inderdaad. Zal vanavond de firmware upgraden..
Dank zover..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:24:

Wouter
@Hugo Is hier al meer over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hyena,

Ja uw verbinding is hier verder geoptimaliseerd. Hierdoor traint u nu in op 14,7Mbit down ipv 14,1Mbit.
Dit lijkt echter wel het maximale wat er uit het koper te halen is.
De lijnlengte van de monteur klopte, 900meter. Er is ook gekeken naar aansluitingen uit de buurt en deze ervaren dezelfde demping op de kabel.
Dit betekend dat wij uw verbinding dus niet nog eens een boost kunnen geven door het signaal over een ander aderpaar te laten lopen.

Hugo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:07:
@Hyena,

Ja uw verbinding is hier verder geoptimaliseerd. Hierdoor traint u nu in op 14,7Mbit down ipv 14,1Mbit.
Dit lijkt echter wel het maximale wat er uit het koper te halen is.
De lijnlengte van de monteur klopte, 900meter. Er is ook gekeken naar aansluitingen uit de buurt en deze ervaren dezelfde demping op de kabel.
Dit betekend dat wij uw verbinding dus niet nog eens een boost kunnen geven door het signaal over een ander aderpaar te laten lopen.

Hugo
Ok toch nog een kleine sneldheidsboost.Toch wel jammer dat er niet meer uit de lijn komt. Op papier ziet het er beter uit. Misschien toch maar de Telfort postcode test aanpassen? Want 15 tot 20 Mbit is niet haalbaar? In ieder geval bedankt voor de super service. Dit is nu de waarde uit de modem:

Interface Status Rate
DSL Up 14704 kbps / 1062 kbps
LAN Up 100M/Full Duplex
WLAN InActive N/A

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 3 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b cc dd ed dd ed dd ee de dd dc ba 84
noise margin downstream: 7 db
attenuation downstream: 13 db

Ziet er toch goed uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

@Hyena
De Attenuation klopt niet. Dit moet 1:2 zijn en dit is bij jou ongeveer 1:4. Lijkt me alsnog een kabel probleempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kan ik ongestraft een Siemens Gigaset C470 IP configureren met de SIP-instellingen van Telfort?

Afbeeldingslocatie: http://www.ipness.com/web/products/images/Siemens_Gigaset_C470IP.jpg

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik zit hier 2km van de centrale af volgens diverse postcodechecks. Ik haal 5568/768 en dit zijn mijn waardes:
noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 19 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 05 77
tone 32- 63: 89 aa bb aa aa aa a9 99 99 88 70 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 39 db
tone 64- 95: 67 89 99 99 9a 99 a9 9a aa 99 9a aa aa aa aa a9
tone 96-127: 0a 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 88 88 88 89
tone 128-159: 98 88 88 89 89 98 88 88 88 88 88 88 88 87 77 88
tone 160-191: 88 88 88 88 78 77 77 87 77 77 87 77 87 77 78 87
tone 192-223: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 224-255: 77 77 77 77 77 67 77 77 77 77 77 77 77 75 57 52
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
Het gaat hier om een 8mbit centrale. Bij het aansluitpunt heb ik zo kort mogelijke kabeltjes gebruikt (20 a 30 cm).

Valt hier nog iets aan te verbeteren en kloppen deze waardes een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Glacier schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:50:
Ik zit hier 2km van de centrale af volgens diverse postcodechecks. Ik haal 5568/768 en dit zijn mijn waardes:

[...]

Het gaat hier om een 8mbit centrale. Bij het aansluitpunt heb ik zo kort mogelijke kabeltjes gebruikt (20 a 30 cm).

Valt hier nog iets aan te verbeteren en kloppen deze waardes een beetje?
Die postcodecheck is niet altijd goed. Als ik jou waardes zie zit je eerder op 3km dan op 2km. Zal rond de 2,8km zijn denk ik. Dan zou de verbinding nog wel iets sneller kunnen dan wat je nu hebt,maar dat ligt natuurlijk ook nog aan de bekabeling en de rest van de bezetting van de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Hurricane schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:48:
[...]

Die postcodecheck is niet altijd goed. Als ik jou waardes zie zit je eerder op 3km dan op 2km. Zal rond de 2,8km zijn denk ik. Dan zou de verbinding nog wel iets sneller kunnen dan wat je nu hebt,maar dat ligt natuurlijk ook nog aan de bekabeling en de rest van de bezetting van de kabel.
Inderdaad voorbij de 2km dik en het is ADSL1 + ISDN (ADSL over ISDN) zo te zien aan de upstream frequenties die gebruikt worden. Dat verklaart dan dat je de 8Mb niet haalt op 3km en de upstream net iets onder de 1Mb hangt. Dit lijkt met die combinaties van factoren wel een beetje het maximale te zijn.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 10:18
Zelfde vraag. Ik haal met downloaden binaries 817 KB, valt hier nog wat te verbeteren?

noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 7 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 88 9b bb cc cc cd dd dd dd cc ba 99
noise margin downstream: 15 db
attenuation downstream: 23 db
tone 32- 63: 00 00 01 22 24 44 44 45 55 55 66 66 67 66 77 77
tone 64- 95: 65 55 55 55 55 56 55 55 55 55 54 55 55 55 55 55
tone 96-127: 55 55 55 55 55 55 44 44 54 55 55 55 55 54 54 44
tone 128-159: 44 44 44 44 44 42 44 44 44 44 44 43 44 43 44 34
tone 160-191: 43 43 24 32 23 32 33 23 23 22 32 32 22 23 22 22
tone 192-223: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 32 22 23 22 22
tone 224-255: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 33 33 46
tone 256-287: 07 44 55 65 66 77 77 78 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 288-319: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 88 88 88 88 88
tone 320-351: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 78 88 88
tone 352-383: 88 88 88 88 88 77 77 77 77 77 77 77 67 77 77 77
tone 384-415: 57 77 77 77 77 77 77 77 76 66 66 65 56 66 66 66
tone 416-447: 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 65 55
tone 448-479: 55 55 55 55 55 55 45 55 44 44 44 44 44 44 44 44
tone 480-511: 33 33 32 22 22 22 22 22 22 22 22 21 11 11 11 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
Hurricane schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:19:
@Hyena
De Attenuation klopt niet. Dit moet 1:2 zijn en dit is bij jou ongeveer 1:4. Lijkt me alsnog een kabel probleempje.
Doel je op een kabel probleem voor het modem of na het modem? Na een reset kom ik trouwens op deze waarde uit.

Interface Status Rate
DSL Up 15555 kbps / 1066 kbps

output power downstream: 23 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b cc dd ed ee ed dd ed dd dd dc ba 85

Dus de output power downstream is van 21 db naar 23 db gegaan. Ik heb begrepen dat de noise margin hoger is beter moet zijn. Dus bijvoorbeeld boven de 20 db is perfect. Mijn waardes zijn hier aardig laag. Verder heb ik begrepen dat een Line Attenuation van onder de 20 db perfect is, dit is dus in orde.
Output power moet een maximum hebben van 15 db, hier geldt lager is beter. Hier is mijn output power downstream met 23 db dus verslechtert?

Wat bedoel je precies met de attenuation waardes? Staan die niet in de goede verhouding?

Edit:
Bedoel je dat de attenuation upstream ongeveer 50% moet zijn van de attenuation downstream? Dus rond de 7 db i.p.v 3 db?

[ Voor 4% gewijzigd door Hyena op 09-02-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Hyena schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:24:
[...]

Doel je op een kabel probleem voor het modem of na het modem? Na een reset kom ik trouwens op deze waarde uit.

Interface Status Rate
DSL Up 15555 kbps / 1066 kbps

tone 0- 31: 00 00 00 0b cc dd ed ee ed dd ed dd dd dc ba 85

Dus de output power downstream is van 21 db naar 23 db gegaan. Ik heb begrepen dat de noise margin hoger is beter moet zijn. Dus bijvoorbeeld boven de 20 db is perfect. Mijn waardes zijn hier aardig laag. Verder heb ik begrepen dat een Line Attenuation van onder de 20 db perfect is, dit is dus in orde.
Output power moet een maximum hebben van 15 db, hier geldt lager is beter. Hier is mijn output power downstream met 23 db dus verslechtert?

Wat bedoel je precies met de attenuation waardes? Staan die niet in de goede verhouding?

Edit:
Bedoel je dat de attenuation upstream ongeveer 50% moet zijn van de attenuation downstream? Dus rond de 7 db i.p.v 3 db?
Een kabel probleem voor het modem!. Kan ook in je huis zitten hoor. Oude vertakking naar een telefoonaansluiting boven voor het modem bijvoorbeeld.

Wat betreft de attenuation, dat bedoel ik precies ja. Bij een adsl over analoog is dat normaal 1:2 en bij adsl over isdn is dat ongeveer 3:5, maar bij isdn is dat minder precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
Hurricane schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:02:
[...]

Een kabel probleem voor het modem!. Kan ook in je huis zitten hoor. Oude vertakking naar een telefoonaansluiting boven voor het modem bijvoorbeeld.

Wat betreft de attenuation, dat bedoel ik precies ja. Bij een adsl over analoog is dat normaal 1:2 en bij adsl over isdn is dat ongeveer 3:5, maar bij isdn is dat minder precies.
Ik bedoelde met voor het modem dus de kabel naar de centrale. (Kan mij vergissen) Ik heb in een oudere post gelezen (Link) dat een lijn korter dan 1000 meter met minder dan 16Mbps een zeldzaamheid op annexA is. Het modem zit wel direct op het is/ra punt. (In de woonkamer) Het huis is ook niet al te oud. (Midden jaren '80) Wat kan die verbetering van de attenuation upstream nog voor de verbinding betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:35

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:36:
@gertitombo,

Ik zie wel een verrekening in het systeem staan, maar niet van 90 euro. Hoe is dat bedrag tot stand gekomen?
Watvoor contractsverlenging bent u aangegaan? Zou u hier een nieuw modem bij krijgen?
@Wouter,

Ik werd telefonisch door Telfort benaderd om een 1 jarig contracts verlenging te nemen en 90 euro op mijn bank rekening krijgen zodat ik voor een jaar minder betaal. Geen modem, want ik ben al een bestaande klant. Hoeveel staat in uw systeem? Anders had ik namelijk geen contractverlenging gedaan. Graag hoor ik van u wat in uw systeem staat. De uiteindelijke kosten zodat uitkomen voor 17,45 per maand voor de eerste jaar.

GT

[ Voor 0% gewijzigd door bjck op 10-02-2010 11:16 . Reden: quote fix ]

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Hugo/Wouter,

Gisteren zijn jullie weer een stapje verder gekomen. Mn ouders ontvingen bericht dat ze opnieuw vastbellen krijgen. Het is deels ook alweer in de lucht, dat wil zeggen ze kunnen bellen, maar nog niet gebelt worden....

Kan ook de instellingen wijzigen op mijn telfort. Na een reset van het modem veranderd er nog niets. Komt dat gebeld worden later of zit er iets nog niet goed bij jullie?

Johan
@Booij,

De heractivatie is al in het systeem ingevoerd, maar het oude (vast bellen) abonnement wordt er eerst volledig uit gehaald. Dit om te voorkomen dat het opnieuw wordt afgesloten. Ik heb hiervoor een ticket uitgezet bij de betreffende afdeling, dit is momenteel in behandeling.

Wouter
@Booij,

Ik baal hier enorm van! De opzegging van een telefoonnummer vind plaats in 3 verschillende systemen. In 1 van deze systemen stond nog een taakje te wachten, aangemaakt in september 2009, om het nummer per 03-02-2010 op te zeggen.
Deze is mij simpelweg niet opgevallen, mijn oprechte excuses hiervoor.
Momenteel heb ik alles in het werk gezet om het nummer, voor goed, te heractiveren.
Zodra ik meer informatie heb zal ik deze direct aan u kenbaar maken.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
EleanorNL schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:23:
Ik heb inmiddels een backup mogelijkheid gevonden na het inloggen in het modem. Wordt het wachtwoord van het modem ook gereset na deze reboot, zo ja: wat is dan ook alweer het standaard wachtwoord van het modem?
Als je een modem reset naar fabrieks instellingen en de oude configuratie terug plaatst heb je niets veranderd en niets gewonnen. Het doel is juist om een configuratie die niet juist werkt weg te nemen en opnieuw in te stellen vanaf de basis.
Gunner schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:47:
Kan ik ongestraft een Siemens Gigaset C470 IP configureren met de SIP-instellingen van Telfort?

[afbeelding]
Ongestraft weet ik niet, het werkt wel met Telfort instellingen. Gebruiken van een andere SIP client (dus ook IP toestel) dan in je modem zit van je ISP geleverd is altijd een risico.
Hurricane schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:02:
[...]

Zo kun je dat niet stellen. Als het iets afwijkt is het geen indicatie dat er iets fout moet zijn en al helemaal niet gezegd dat het oplosbaar (weg te nemen) is.

Als je problemen hebt zoals een instabiele verbinding zou een sterke afwijking van die verhouding erop duiden dat er een kabel/aansluit probleem is. Bij een lagere snelheid dan hoort bij de lijnlengte/afstand kan je er ook naar kijken.

Als je 3dB en 13dB ziet, maar 15,5Mb aan snelheid is er geen reden tot zorg. Met een 900 a 1000m lijnlengte is 15,5Mb een prima waarde.

Het is een goede indicator bij ADSL, geen directe reden tot zorg/actie als het iets afwijkt.
Hyena schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:31:
[...]

Ik bedoelde met voor het modem dus de kabel naar de centrale. (Kan mij vergissen) Ik heb in een oudere post gelezen (Link) dat een lijn korter dan 1000 meter met minder dan 16Mbps een zeldzaamheid op annexA is. Het modem zit wel direct op het is/ra punt. (In de woonkamer) Het huis is ook niet al te oud. (Midden jaren '80) Wat kan die verbetering van de attenuation upstream nog voor de verbinding betekenen?
Dat is zo'n muur ISRA met een varkenssnuit stekker. Soms zijn de aansluitingen onder de schroef verbindingen een beetje zwart geworden of zijn kabels slecht kaal gemaakt (buitenmantel deels onder schroef). Komt ook voor dat de varkenssnuit stekker beetje los hangt en dus slecht contact maakt (trek hem dan paar millimeter naar buiten).

Je kan met 1000m lijn tot centrale 20Mb halen, maar ook 12Mb als maximum. Hangt helemaal af van de hoeveelheid onderbrekingen (lassen) er in een lijn zitten en hoeveel storing er in het signaal komt door de kabel bundel (hoeveelheid andere ADSL signalen) en de storing van buitenaf die ruis veroorzaakt.

[ Voor 61% gewijzigd door bjck op 10-02-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Telfort/Hugo

Ik ben enige tijd geleden overgezet van Compuserve naar Telfort. Helaas is mijn lijn nu een heel stuk langzamer, van ca. 1800 kbs naar ongeveer 1400kbs.
Kan je vertellen wat hier de reden toe is en of er iets aan te doen is? (Ik PM pc+hnr).

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Telfort

Ik heb al net iets langer dan een jaar 20MB internet via Telfort (zonder telefonie).
Toen ik destijds gebruikmaakte van de overstap service werd ook al geadverteerd met het feit dat de KPN telefoonlijn niet zou worden doorbelast.
Ondertussen zijn we nu een jaar verder en ik betaal nog steeds netjes iedere 2 maanden voor mijn KPN BelBudget abonnement.
Iemand een idee hoe ik alsnog die KPN lijn op kan zeggen / niet meer hoef te betalen voor de KPN lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
bjck schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 11:16:
Zo kun je dat niet stellen. Als het iets afwijkt is het geen indicatie dat er iets fout moet zijn en al helemaal niet gezegd dat het oplosbaar (weg te nemen) is.

Als je problemen hebt zoals een instabiele verbinding zou een sterke afwijking van die verhouding erop duiden dat er een kabel/aansluit probleem is. Bij een lagere snelheid dan hoort bij de lijnlengte/afstand kan je er ook naar kijken.

Als je 3dB en 13dB ziet, maar 15,5Mb aan snelheid is er geen reden tot zorg. Met een 900 a 1000m lijnlengte is 15,5Mb een prima waarde.

Het is een goede indicator bij ADSL, geen directe reden tot zorg/actie als het iets afwijkt.

[...]

Dat is zo'n muur ISRA met een varkenssnuit stekker. Soms zijn de aansluitingen onder de schroef verbindingen een beetje zwart geworden of zijn kabels slecht kaal gemaakt (buitenmantel deels onder schroef). Komt ook voor dat de varkenssnuit stekker beetje los hangt en dus slecht contact maakt (trek hem dan paar millimeter naar buiten).

Je kan met 1000m lijn tot centrale 20Mb halen, maar ook 12Mb als maximum. Hangt helemaal af van de hoeveelheid onderbrekingen (lassen) er in een lijn zitten en hoeveel storing er in het signaal komt door de kabel bundel (hoeveelheid andere ADSL signalen) en de storing van buitenaf die ruis veroorzaakt.
Een goede uileg bedankt. Wat ik wel apart vind is dat mijn waardes schommelingen vertonen.

attenuation upstream: 2 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b cc dd ed dd de ee ee ed dd dc ba 85

Dus de attenuation upstream is nu nog maar 2 db tegen 13 db downstream. Verder ben ik wel tevreden over de verbinding, alleen zoals je al zei het zou mogelijk moeten zijn om 20 Mbit te halen door de gunstige omstandigheden. Daarom is er toch een lichte teleurstelling over de snelheid. Verder is de lijn wel rock solid.

Edit: Heb trouwens net een andere varkensnuit geprobeerd zonder verbetering en het is/ra punt zelf is laatst nog teruggeschroefd door 2 verschillende KPN monteurs. En de lijn is door 4 verschillende monteurs doorgemeten. :)

Edit 2: Wat trouwens wel netjes is is dat ik de intrain waarde ook daadwerkelijk haal. Dus als ik intrain op 15.5 Mbit haal ik ook 1.6Mb/s constant van de Telfort ftp. Train ik op bijvoorbeeld 14 Mbit in haal ik constant 1.4Mb/s. Dit duit toch op goede bedrading na het modem?

[ Voor 10% gewijzigd door Hyena op 10-02-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:17:
@Telfort
Ik heb al net iets langer dan een jaar 20MB internet via Telfort (zonder telefonie).
Toen ik destijds gebruikmaakte van de overstap service werd ook al geadverteerd met het feit dat de KPN telefoonlijn niet zou worden doorbelast.
Ondertussen zijn we nu een jaar verder en ik betaal nog steeds netjes iedere 2 maanden voor mijn KPN BelBudget abonnement.
Iemand een idee hoe ik alsnog die KPN lijn op kan zeggen / niet meer hoef te betalen voor de KPN lijn?
Heb je ook telefonie overgeheveld naar telfort? Alternatief is dat je telefonie via KPN opzegt of laat overnemen door bijv Telfort of Budgetphone...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Booij,

Ik zie dat het nummer aangemeld is door het modem van uw vader en inderdaad weer uit kan bellen.
Heb het probleem met de inkomende gesprekken heb ik direct doorgegeven, hier wordt nu aan gewerkt.

@BugblatterBeast,

Misschien is uw modem op een druk moment eens opnieuw ingetraint. Probeer hem eens uit en aan te zetten.

@Silver_Wings,

Dat komt omdat u het nummer niet door ons heeft laten porteren naar Telfort vast bellen. Pas dan zeggen wij de KPN voor u op. Als u alleen internet bij ons afneemt mogen wij uw telefonie bij KPN niet opzeggen, dat mag dan alleen uzelf.
Opzeggen daarvan heeft verder geen enkele invloed op uw ADSL verbinding dus u mag hem opzeggen wanneer u wilt!

@Hyena,

Na al deze monteurs, finetuning en het andere modem lijkt het erop dat u in het onderste gedeelte van de snelheidsvoorspelling zit bij onze postcodecheck.
Ik hoop dat u ook begrijpt dat het zakelijk gezien nogal opmerkelijk zou zijn om een nieuw kabel in te laten graven voor een aantal Mbit winst op een verbinding van die nu al stabiel op 15Mbit intraint. ;)

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:09:
@Hyena,

Na al deze monteurs, finetuning en het andere modem lijkt het erop dat u in het onderste gedeelte van de snelheidsvoorspelling zit bij onze postcodecheck.
Ik hoop dat u ook begrijpt dat het zakelijk gezien nogal opmerkelijk zou zijn om een nieuw kabel in te laten graven voor een aantal Mbit winst op een verbinding van die nu al stabiel op 15Mbit intraint. ;)

Hugo
Heel begrijpelijk. :) Ik ben ook wel tevreden over de lijn. Alleen als je naar de waardes en omstandigheden kijkt lijk ik veel mee te hebben om een hogere snelheid te halen. Jammer dat de kabel dan zo slecht is. Ik bedank jullie voor de zeer goede service en ga gewoon van de verbinding genieten.

Heb nog wel even een andere vraag per DM gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hyena schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:20:
[...]

Een goede uileg bedankt. Wat ik wel apart vind is dat mijn waardes schommelingen vertonen.
Dat is normaal, elke keer als jij het opvraagt krijg je de waarde van dat moment. En het heeft geen cijfers achter de komma, dus kan van 2.4 naar 2.6 gaan en jij ziet 2 en 3.
Edit 2: Wat trouwens wel netjes is is dat ik de intrain waarde ook daadwerkelijk haal. Dus als ik intrain op 15.5 Mbit haal ik ook 1.6Mb/s constant van de Telfort ftp. Train ik op bijvoorbeeld 14 Mbit in haal ik constant 1.4Mb/s. Dit duit toch op goede bedrading na het modem?
Bij ADSL is het stukje modem tot DSLAM sowieso ATM technologie gebaseerd, dat met Ethernet (IP) daar overheen geeft een verlies van ~15% overhead. Dus met 15500kbps haal je 1600kByte/s download snelheid (1,6MB/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

bjck schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 11:16:
Ongestraft weet ik niet, het werkt wel met Telfort instellingen. Gebruiken van een andere SIP client (dus ook IP toestel) dan in je modem zit van je ISP geleverd is altijd een risico.
Ongestraft was een beetje een verkeerde woordkeuze ;)

Wat ik inderdaad bedoelde is of het overnemen van de SIP-instellingen voldoende zou moeten zijn om m'n telfort-nummer te gebruiken met zo'n IP-toestel.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gunner schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:32:
[...]

Wat ik inderdaad bedoelde is of het overnemen van de SIP-instellingen voldoende zou moeten zijn om m'n telfort-nummer te gebruiken met zo'n IP-toestel.
Volgens mij heeft Siemens zelfs de Telfort instellingen al voor je, kan je kiezen in het lijstje met ISP's in dat toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:31
Heb onlangs overgestapt van Outlook Express naar Windows Live Mail, maar nu kan ik alleen telfort mails ontvangen en niet meer sturen. Moet er andere poort ingesteld worden dan 25 voor Outgoing smtp.telfort.nl ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dragonballz,

Nope, smtp.telfort.nl op poort 25 hoort gewoon te werken.
Welke foutcode krijgt u terug? (0x800ccc....)

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
De melding is:
Your SMTP server has not responded in 60 seconds ....
Na paar keer herhalen, houdt die ermee op met de foutmelding:

A time-out occurred while communicating with the server.
Subject 'mail sturen van telfort via Windows Live Mail?'
Server: 'smtp.telfort.nl'
Windows Live Mail Error ID: 0x800CCC19
Protocol: SMTP
Port: 25
Secure(SSL): No

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
Soms krijg ik na aantal keer proberen een andere fout code:

Server: 'smtp.telfort.nl'
Windows Live Mail Error ID: 0x800CCC15
Protocol: SMTP
Port: 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Als ik ping naar smtp.telfort.nl krijg ik gewoon respons. |Hij redirect wel naar smtp.tiscali.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:09:

@BugblatterBeast,

Misschien is uw modem op een druk moment eens opnieuw ingetraint. Probeer hem eens uit en aan te zetten.

Hugo
Dit heb ik wel eens eerder geprobeerd, helaas geen succes. Vanochtend voordat ik naar mijn werk ging (ca. 7.30) nogmaals de modem uit en aan gezet, maar hij traint weer in op 14226 kbps / 1040 kbps.... Kan het iets aan jullie kant zijn?

Verwijderd

@dragonballz,

CCC19 is mail vast/verstopt, vaak in firewall/antiviruspakket op uw computer die tussen uw e-mailsoftware en onze mailserver zit. Deze laat of geen verbinding naar buiten toe, of heeft de uitgaande mail corrupt gemaakt waardoor deze maar niet de deur uit gaat.
Als u het dan blijft proberen komt er inderdaad een CCC15, een socket error.

@BugblatterBeast,

Ik zal e.a. voor u na gaan kijken en kom er later vandaag op terug.

Hugo

• Fuzzy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik ben een oorspronkelijke Speedlinq klant en ben gemigreerd naar Telfort. Ik betaalde tot voor kort 29,95 voor een 4 mb Internet en Bellen abonnement. Heb het weer eens even gebenchmarkt en voor de huidige klanten boden ze het 20mb abbo niet aan voor de actieprijs 34,90 - (1e 6mnd 19,90) = 27E p/m

Tele2 heeft een aanbieding voor 29,95 (1e 6mnd 14,95 - 40E korting) = 19E
en dat heb ik gedaan, simpel en snel, zonder problemen over gestapt.

Dus ik ben geen Telfort klant meer (up en down is hetzelfde) en scheelt mij 120E p/j

Overigens was mij lijn erg instabiel.

fuzzy logic, niets is waar

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:06

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Ik heb sinds vandaag Telfort Internet, dit trained in op zo'n 1100kbit downstream, upstream is bijna perfect op 1018. Met mijn vorige modem kon ik nog wat spelen met DSL settings om dit te vergroten. Kan ik nog iets doen om hoger te komen of is er in de DSLAM nog iets te doen?

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:42
Dichter bij de centrale gaan wonen!
Sorry kon het niet laten.

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

AtRi schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 19:33:
Dichter bij de centrale gaan wonen!
Sorry kon het niet laten.
Ik zit op 1600 meter.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:42
Die 1600m is ws hemelsbreed, dus de lijnlengte kan gemakkelijk 2500 zijn.
Je moet in je modem kijken naar de "att. downstream" die deel je dan door 1,3 dan heb je de lijnlengte van je verbinding.

• florisje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik heb vorige week Telfort internet proberen aangevraagd. Er was wel iets vreemds aan de hand, ik kon niet m'n juiste huisnummertoevoeging invullen. Ik woon op 106-A maar moest kiezen uit 106 of 106-RD. Nu betekent dat RD hier in Haarlem Rood en dat is normaal de bovenwoning (waar ik ook woon). Dus toen heb ik die maar gekozen.
Nog wel even gebeld met de helpdesk en ze zouden het veranderen naar 106-A. Dat is ook gebeurd, alleen vandaag kreeg ik een brief dat er geen vrij aderpaar beschikbaar is en de bestelling is geannuleerd.

Maar ik heb in de meterkast een ISRA-20 punt zitten, er zijn geen lijnen in gebruik en er is ooit al eens ADSL op dit adres geweest. Ik denk dat er dus iets fout gaat met die ader-check. Webcare, kun je me daarmee helpen? Ik zal m'n gegevens even DM-en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DGTL_Magician,

Aan de upload waarde te zien haalt u momenteel het maximale uit de lijn.
Per DM kunt u uw postcode en huisnummer kenbaar maken om dit te kunnen bevestigen.

@florisje,

Ik ga voor u uitzoeken hoe het abonnement aangevraagd kan worden en kom hier later vandaag op terug.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:28:
@DGTL_Magician,

Aan de upload waarde te zien haalt u momenteel het maximale uit de lijn.
Per DM kunt u uw postcode en huisnummer kenbaar maken om dit te kunnen bevestigen.

@florisje,

Ik ga voor u uitzoeken hoe het abonnement aangevraagd kan worden en kom hier later vandaag op terug.

Hugo
Done, ben wel benieuwd of er nog wat uit te halen valt. Anders is het ook prima, is een 50% increase ten opzichte van mijn vorige internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 10:24:
@BugblatterBeast,

Ik zal e.a. voor u na gaan kijken en kom er later vandaag op terug.

Hugo
Beste Hugo,
Heeft u nog nieuws over bovenstaande?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DGTL_Magician,

Uw werkelijke kabellengte is volgens mijn systeem 2985 meter. Een meting van uw modem laat 35,5dB demping zien op de downstream wat eerder op zo'n 3KM+ kabel duidt.

Met dat in het achterhoofd is 11.102Mbit down en 1.014Mbit up behalen zeer netjes! :)

@BugblatterBeast,

Jazeker, ik heb u gisteren een DM gestuurd, ziet u geen notificatie in de vorm van een gele balk boven aan deze pagina?

@Dj-sannieboy,

Vraag via PM binnegekomen om lijnlengte te controleren. Mijn systeem geeft 4042 meter, de modem meting geeft 40,5dB demping dus die lengte lijkt te kloppen. Met die lengte haalt u met uw 20Mbit profiel 7.918Mbit down, 1.014Mbit up. Uitzonderlijk! :)

Hugo

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:03:
@Dj-sannieboy,

Vraag via PM binnegekomen om lijnlengte te controleren. Mijn systeem geeft 4042 meter, de modem meting geeft 40,5dB demping dus die lengte lijkt te kloppen. Met die lengte haalt u met uw 20Mbit profiel 7.918Mbit down, 1.014Mbit up. Uitzonderlijk! :)

Hugo
Die 7.918Mbit is soms nog wel eens hoger wanneer ik de modem restart op een rustig tijdstip. (In de ochtend bijvoorbeeld, dan krijg ik een intrainwaarde van ongeveer 8.000MBit). Lijn werkt verder prima. Vrij weinig problemen met Tiscali/Telfort gehad de afgelopen paar jaar. Ga aankomende maand wel over op glasvezel van KPN. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Webcare,

Vanochtend was ik aan het surfen toen er plotseling een mededeling van de abusedesk van Telfort verscheen dat vanaf mijn computer gespamd of andere ongein uitgehaald zou worden, en de verbinding met internet werd verbroken. Als ik niets zou ondernemen, dan zou zou over 48 uur telfort internet definitief worden verbroken. Nou heb ik uiteraard standaard een viruscanner (AVG) en firewall (Zone-alarm) op de computer staan, en check ook nog eens af en toe met Malwarebytes antimalware.

Maar omdat er natuurlijk altijd iets tussendoor kan glippen, heb ik maar tegelijk Spybot gedraaid,Malwarebytes een uitgebreide scan laten doen en daarna nog 2 rootkit verwijderaars en nog een ander antivirus programma Avast gedraaid ( AVG natuurlijk ff uitgezet)

Maar helaas geeft geen van de programmaas een alarm over mogelijke spy/malware/trojans/rootkits

Kunt u zien of er onlangs nog verdachte activiteit is geweest ? Voordat formattering en herinstallatie aan de orde zijn ( nogal wat werk) zou ik eerst nog even willen wachten of de problemen alsnog opgelost zijn. Voor persoonljke gegevens zie DM . dank

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:55

SuBBaSS

-has Ryzen

Mensen van Webcare: hartstikke bedankt voor de superservice wb. mijn modem.
2 dagen na de DM-wisseling was het vervangende modem al in huis en alles werkt weer als een zonnetje.

Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dj-sannieboy,

In Almere is het koper ook nog niet zo oud, dit scheelt heel veel. Fijn om te horen dat uw ervaring bij Tis/Telfort goed is geweest.

@Booij,

Het telefoonnummer van uw vader werkt inmiddels weer volledig. Ik zie dat Wouter op 08-02 30 reeds 35 euro compensatie heeft uitgekeerd. Nogmaals excuses voor de overlast!

@robbiesan,

Ik heb uw vraag naar abuse doorgezet :)

@SuBBaSS,

Goed om te horen!

@florisje,

U kunt alleen kiezen uit 106 zonder toevoeging of 106-RD.
De order is inderdaad aangepast naar 106-A maar omdat deze toevoeging niet bestaat is de order afgewezen,
Ik heb de order nu opnieuw ingeschoten op 106-RD.

Hugo

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die een mail van Telfort hebben gehad m.b.t. het resetten van het modem i.v.m. firmware update ??

Beste klant,

U maakt voor uw internetverbinding gebruik van een Telfort modem. Dit modem wordt aangestuurd door een bepaald soort software, die we “firmware” noemen. Wij hebben onlangs een nieuwe firmware-versie in gebruik genomen.

U kunt er heel simpel voor zorgen dat ook uw modem gebruikmaakt van deze nieuwe firmware-versie. U hoeft hier slechts eenmalig een paar dingen voor te doen. Vanaf dat moment kunnen wij nieuwe firmware-versies automatisch op afstand voor u installeren en bent u altijd verzekerd van een optimale werking van uw modem.

Het is overigens niet erg als u de oude versie behoudt: uw modem blijft dan gewoon werken.

Wat zijn de voordelen voor u?
Met de nieuwe firmware-versie zal het uploaden van bestanden soepeler verlopen. Heeft u ook vast bellen? Dan wordt bovendien uw telefonieverbinding stabieler.

Hoe werkt het?
Zet uw modem terug naar de fabrieksinstellingen. Dit doet u door het reset-knopje op de achterkant van uw modem circa dertig seconden in te drukken. Het power-lampje gaat dan knipperen. Na ongeveer vijf minuten heeft u weer verbinding met internet. Let op! Als u ook Telfort vast bellen heeft, is het ook nodig om de telefonie-instellingen opnieuw in te voeren. U kunt hiervoor gebruikmaken van deze stap-voor-stap instructie (PDF).

Na deze handeling zullen wij in de eerstvolgende nacht automatisch de nieuwe firmware voor u installeren. U hoeft hier verder niets voor te doen.

Heeft u nog vragen?
Telefonisch zijn wij bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur op nummer 0900-9596.* Onze medewerkers helpen u graag verder. Kijk ook eens op telfort.nl/klantenservice voor meer informatie en antwoorden op veelgestelde vragen.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Telfort internet

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@robbiesan,

Er komen ondanks uw inspanningen helaas nog steeds meldingen van uw aansluiting.
Voor meer informatie kunt u direct contact opnemen met abuse@telfort.nl

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 18:02
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:03:

@Dj-sannieboy,

Hugo
Lekker slechte lijn hen ik hier dan met 2500 meter :(

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
S0epkip schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:49:
[...]

Lekker slechte lijn hen ik hier dan met 2500 meter :(
Ondanks alle schitterende service van Telfort. (Ben vandaag zelfs nog een keer gebeld door de 2de lijns om te vragen of de lijn stabiel was en die heeft 7 keer geprobeerd mij te pakken te krijgen _/-\o_ ) Haal ik met moeite 15 Mbit (vaker 14.5) op 900 meter lijn lengte van de centrale. (652 meter in de Telfort database) (215 meter hemelsbreed in BBned check) (14 db attenuation downstream) Dus mijn koper hier in Almere met een huis uit 1985 is niet echt super. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Hyena op 12-02-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Gunner schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:32:
[...]

Ik denk dat het wel moet lukken. Ik denk dat ik die misschien ook eens ga bekijken. Ik had er nog niet zo overnagedacht om onze huidige FUBAR handset te vervangen voor een SIP toestel.

De Telfort SIP service is niet echt zo bijzonder. Het lukt me zelfs vanaf mijn laptop en iPhone om het te gebruiken. Dus tja, dan zou zo'n Gigaset er ook geen problemen mee hebben denk ik zo.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

@Telfortwebcare

Afgelopen woensdag heb ik een reply gegeven op uw antwoord. Helaas nog niets ontvangen:

quote:
Telfort Webcare schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:36:
@gertitombo,

@Telfortwebcare (Wouter),

Ik werd telefonisch door Telfort benaderd om een 1 jarig contracts verlenging te nemen en 90 euro op mijn bank rekening krijgen zodat ik voor een jaar minder betaal. Geen modem, want ik ben al een bestaande klant. Hoeveel staat in uw systeem? Anders had ik namelijk geen contractverlenging gedaan. Graag hoor ik van u wat in uw systeem staat. De uiteindelijke kosten zodat uitkomen voor 17,45 per maand voor de eerste jaar.

GT

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Ik kan vandaag niet bellen hebben meer mensen hier last van? Ik zit in Amersfoort.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
TheKillingBean schreef op zondag 14 februari 2010 @ 13:04:
Ik kan vandaag niet bellen hebben meer mensen hier last van? Ik zit in Amersfoort.
Toenstraks last van gehad, modem herstarten hielp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,ik wil zsm een internet verbinding bestellen omdat ik heel snel van dat Caiway af wilt.Nu kom ik hier bij Telfort omdat ze prijzen netjes zijn voor een 20mb lijn.Mijn vraag is:hoe is jullie ervaring via Telfort en hoe is de stabieliteit voor het online gamen?Eigenlijk alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balans
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 08:01
@telfortwebcare

wouter is er gister avond omstreeks 22:30 onderhoud geweest aan mijn lijn ? ik was gister vannuit het werk ingelogt en werd buiten gesloten .

Het modem komt dan niet meer online dat heb ik vanmorgen kunnen doen via de webinterface
de dsl is er gewoon alleen geen verbinding met het internet

het probleem lijkt zich steeds willekeurig te herhalen na een aantal dagen
ik heb wat printscreens gemaakt die kan ik je evt toesturen

Edit: 09:59
Nu net rond 9:45 weer een dsl resync gehad .
Weer het modem moeten restarten.

Ik krijg na de resync gewoon geen dhcp van jullie server dat maakt die resync`s dus extra vervelend

[ Voor 32% gewijzigd door bjck op 15-02-2010 10:41 . Reden: samenvoegen twee berichten ]

Jij brand ik blus! 4.640kW no-zw WH-MDC05J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Brandt dan je DSL lampje dus wel weer groen en je Internet lampje rood op je ZyXEL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pallas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 18:01
Wilde net kijken of er een storing was bij telfort op de website.
klopt de datum niet Op dinsdag 17-02-2010 heb het gemeld via normaal support alleen denk niet dat het binnen een dag aangepast is:)
http://klantenservice.int...Leerdam-Cuijk-Sittar.aspx
7-02-2010 - Onderhoud ADSL (internet en vast bellen), Amersfoort, Gorinchem, Leerdam, Cuijk, Sittard, Dordrecht, Eindhoven, Heerhugowaard

Op dinsdag 17-02-2010 vinden er tussen 05:00 en 07:00 uur onderhoudswerkzaamheden aan het ADSL-netwerk (internet) plaats in:

* Amersfoort Zielhoorst
* Gorinchem-Haarwijk
* Leerdam
* Cuijk-Centrum
* Sittard-Centrum
* Dordrecht-Papendrecht
* Eindhoven-Coevering
* Heerhugowaard

De internetverbinding kan tijdens de werkzaamheden enkele malen onderbroken worden. U kunt dan ook problemen ondervinden met vast bellen.

Onze excuses voor het eventuele ongemak,
Klantenservice internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balans
bjck schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:47:
Brandt dan je DSL lampje dus wel weer groen en je Internet lampje rood op je ZyXEL?
Hoi ik heb de zyxell al aan de kant gelegt ik draai nu met een fritzbox 7140 en daar heb ik dus ook nog steeds die problemen

Als ik in het modem kijk is er gewoon een dsl verbinding alleen heeft de boel geen dhcp lease verkregen

Zover ik me van zyxell kon herinneren idem geen rood internet lampje ofzo dat was me dan wel bij gebleven

Het modem was ook niet vast gelopen dan kon hem gewoon via het menu restarten en dan draait ie weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@S0epkip,

Er lijkt op dit moment inderdaad iets mis te gaan op uw lijn. We nemen dit in onderzoek, ik heb een ticket aangemaakt.

@Hyena,

Wat is er vandaag dan aan de hand, ik zie sinds vannacht geen verbinding meer. heeft u de modem uitgezet?

@gertitombo,

De aanpassing op het abonnement wordt doorgevoerd, ik zal controleren of het op de komende factuur al aangepast is.

@Balans,

Nee er is geen onderhoud geweest. Ik zie echter dat u een Fritzbox aan heeft gesloten.
De Fritzbox denkt dat de lease die hij nog had valide blijft en vraagt niet automatisch opnieuw een IP adres aan zodra de lijn weg is gevallen. Een herstart van de modem of de verbinding via de webinterface zou dit op moeten lossen. U zou er ook voor kunnen kiezen om de ZyXEL hiervoor aan te sluiten, deze heeft geen last van dit probleem.

@Pallas,

Ik zag het ook. Heb het aangepast, bedankt :)

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balans
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:32:

@Balans,

Nee er is geen onderhoud geweest. Ik zie echter dat u een Fritzbox aan heeft gesloten.
De Fritzbox denkt dat de lease die hij nog had valide blijft en vraagt niet automatisch opnieuw een IP adres aan zodra de lijn weg is gevallen. Een herstart van de modem of de verbinding via de webinterface zou dit op moeten lossen. U zou er ook voor kunnen kiezen om de ZyXEL hiervoor aan te sluiten, deze heeft geen last van dit probleem.

Wouter
Hoi Wouter bedankt voor je antwoord in deze maar de reden dat ik een andere modem hebt aangesloten is dat deze problemen dus ook voorkomen met de Zyxel

en even in de Fritzbox gekeken en hier staat automatisch ip gewoon aan gevinkt

of is dit een bekend probleem bij de fritzbox dat na een resync er blijkbaar een geen dhcp request word gedaan

[ Voor 10% gewijzigd door Balans op 15-02-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balans schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:52:
[...]of is dit een bekend probleem bij de fritzbox dat na een resync er blijkbaar een geen dhcp request word gedaan
Inderdaad, dat is een bekend probleem :)
De problemen die u met de ZyXEL ondervond, waren waarschijnlijk van andere aard. Als u deze aansluit, kunnen we kijken waar dat door veroorzaakt wordt.

Wouter

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balans
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:53:
[...]

Inderdaad, dat is een bekend probleem :)
De problemen die u met de ZyXEL ondervond, waren waarschijnlijk van andere aard. Als u deze aansluit, kunnen we kijken waar dat door veroorzaakt wordt.

Wouter
Ok hang ik de Zyxel deze week terug hoor je niks meer van me ligt het aan de Fritz.

Gaat ie van de week weer onderuit met hetzelfde probleem kom ik bij je terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:32:
@gertitombo,

De aanpassing op het abonnement wordt doorgevoerd, ik zal controleren of het op de komende factuur al aangepast is.

Wouter
@Wouter,

Alvast bedankt en ik hoor het graag van je.

GT

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Is de snelheid van de lijn geüpgraded? Ik krijg nu namelijk 5x de downloadsnelheid die ik normaal heb... (niet dat ik klaag :p)

Wel is het dat de filmpjes (youtube etc.) lang duren voordat ze eindelijk starten... dus wat dat betreft is het minder...

Kunnen andere misschien ook een speedtest doen om te zien hoe het is? (of het ligt aan mijn pc/router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@zoromussov,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM om uw bevindingen te controleren.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:59
Telfort even een vraag voor jou.
Ik heb gister de actie Abo aangevraagt bij Telfort.
Hoelang duurt het ongeveer dat ik aangesloten ben,inclusief modem versturen.
Heb trouwens geen vaste lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@babbi,

Doorgaans zo'n 3-4 weken. Als het echt sneller moet is dit mogelijk door de bedenktijd van 7 werkdagen daar vanaf te halen, dan kunt u echter, zoals u misschien al verwacht, niet meer annuleren.
Hiervoor wel postcode en huisnummer of ordernummer per DM aan ons kenbaar maken.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
De snelheid is nu toch weer normaal, helaas :)

Lag dus toch aan de computer, beetje vreemd hoe dit dit zomaar kan gebeuren.. maargoed. Youtube filmpjes werken wel weer snel zoals gewoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:59
Dank je Telfort.
Nee ik wacht rustig af op de aansluiting,ik wilde even weten hoelang het ongeveer duurt.
Heb nog even een kabel lijn lopen.
Wel bedankt voor je snelle behulpzame reactie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:56
@ Telfort webcare.

Ik heb op twee locaties een telfort abonnement. Een is aangesloten via een bitstreamlocatie en nog gecapped op 8mbit en de andere loopt over een bbned lijn en haalt 18mbit. Opvallend is dat het surfen op de 18mbit verbinding aanzienlijk sneller gaat dan de 8mbit. Dan bedoel ik niet downloaden maar alleen webpagina's openen. Op de bitstream locatie (voorheen KPN ADSL) opende de pagina's voor de overstap naar Telfort sneller (youtube filmpje werd in 1x geladen zonder hapering). Soms moet zelfs de pagina wel eens opnieuw worden opgevraagd.

Wat kan de reden zijn voor dit merkbaar verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ongeveer 21:50 geen internet meer, DSL lampje brandt nog wel, Internet lampje niet meer.
Zit op wijkcentrale Haarlem-Noord, meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep, hier in haarlem (centrum) ook geen internet
ah tethering ole!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayman1987
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 20:37
Ook maar even een vraagje,

Ik heb een telfort abbo van 20mbit. Echter haal ik max 4mbit. Dit bleek ook na de test op de telfort site.
Blijkt dat er dus in mijn dorp geen centrale is, waardoor ik bijna 3 km van een centrale af zit. Dat verklaart dan al de lage snelheid. Echter begrijp ik niet waarom er hier geen centrale staat. Woon gewoon in de randstad, en alle omliggende dorpen/steden, hebben wel zo'n centrale.

Kan hier wat meer over verteld worden? Zou namelijk graag van de beloofde snelheid gebruik willen maken. Althans, meer richting de 8mbit of 16mbit, daar de 20mbit praktisch niet haalbaar is, of je moet naast een centrale wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiwai_2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05-2024
Heb sinds vanavond ook geen internet meer Dsl op groen en inet op rood. Ook in haarlem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 13:13
lijkt er op dat heel Haarlem plat ligt dan. Ik zit in de regio van de Zijlweg en mijn internet lampje is ook rood. Ik begon al geïriteerd te raken bij de gedachte dat mijn lijn het WEER had begeven, maar dat is gelukkig niet het geval...

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.