Onderstaande is opgelost door het toesturen van een nieuw modem via Telfort webcare
een vriend van mij klaagde dat zijn internet traag was en hij bij de helpdesk niet verder kwam dan een modem reset, dus ik ben de eerste keer wat dingen bij hem getest, speedtest.bbned.nl 1000mb bin gedownload, ging met een steady 470 kb (hij heeft 4mbit verbinding+bellen)
Joh, wat klaag je nou ?? Kijk zelf met hoeveel KB je dan download, hij zei ja dat klopt alleen het surfen is traag na een tijdje op internet geweest te zijn.
Dus ik ging verder testen en warempel pagina's als youtube.com en nu.nl waren onwaarschijnlijk traag met laden .... vreemd, dus ging ik vanavond met mijn laptop bij hem langs om zijn pc uit te sluiten.
De andere laptop die ze hebben had ook hetzelfde euvel , maarrrr you never know, toch even met mijn eigen spullen langs omdat ik zeker weet dat dat goed werkt.
Toen begon de ellende :
laptop bekabeld met eigen utp in oude tisclai modem gestopt en GEEN ip adres ... eh oke raar
ander poortje geprobeerd nog steeds niks .... andere kabel nog steeds niks ....
pc van hem uit de poort mijn laptop in die poort , hee internet verbinding ! hoera en waarempel hetzelfde euvel,
dus we kunnen zijn pc uitsluiten (of bekabeling, modem staat naast isra punt met een korte kabel)
Wat ik ook geprobeerd heb is een andere (OPEN DNS) DNS server te zetten, maar dat hierlp ook niet.
Wat ook heel raar was dat als ik ping -t op 192.168.1.254 (ip adres modem) deed ik 3 timouts kreeg op 20 pings. Hoera probleem gevonden ! Zelfs de webpagina van de router bouwde traag op.
Ik Telfort gebeld : Mijnheer wilt u even de modem resetten, ik gedaan , verbinding verbroken aaarghhh, even vergeten dat hij ook voip telefonie heeft, misschien HANDIG omdat even te checken bij een klant voor dit advies.
Maar goed de tweede keer gebeld andere medewerker aan de telefoon, uitgelegd wat ik gechecked had en geprobeerd had, dat had ik beter niet kunnen doen ...de helpdesk mederwerker dacht toen irritante betweterige it nerd zal ik even terecht wijzen, hij liet mij een bestand downlaoden van 100mb via de ftp van Telfort en jawel dat ging snel DUS is er niks aan de hand het ligt aan de pc (virusscannner of firewall) ik nog geprobeerd uit te leggen dat het oproepen van een webpagina verschillende requestst doet naar een server en dat daar dus die PING-TIMEOUT om de hoek komt kijken en NIET bij 1 bestand downloaden, helaas hij blijft volhouden dat het de pc is. En de andere 2 laptops dan ???? Nee het lag echt aan de pc ...
Wat moet ik nu doen ? Als telfort vol blijft houden dat er niks met de lijn cq. modem is ?
Ik heb 10 jaar ervaring in de ICT ik kan heus wel een beetje troubleshooten op pc-tjes, maar Telfort weigert gewoon serieus op mijn constateringen in te gaan. Ik zeg stuur een nieuw modem op , probleem zeer waarschijnlijk op gelost, het is niet normaal dat je timeouts krijgt als je
www.google.nl ping of het modem zelf pingt !
Ik heb uiteindelijk maar opgehangen en mijn vriend het advies te geven om op zoek te gaan naar een andere provider, wat een slechte onbekwame helpdesk zeg, en het ergste is nog dat je niks verder komt, geen mogelijkheid om te escaleren naar een 2de lijn.
Ik heb al vele provider-helpdesken gebeld voor mijn klanten, en als er iets mis was met het modem waren ze altijd heel coulant en stuurde men binnen afzienbare tijd een ander op, maar Telfort wil schijnbaar graag dat hun klanten naar een andere provider stappen als er problemen zijn.
Voor mij nooit geen Telfort en ik zal mijn klanten dat ook adviseren.
[
Voor 1% gewijzigd door
einreb73 op 21-02-2010 09:34
. Reden: -typo's- ]