Telfort Internet ervaringen topic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:
  • 125.966 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
In Breda vandaag ook al twee keer het modem moeten resetten.

[ Voor 7% gewijzigd door sandz op 02-05-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-04 20:36

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik begin door de bomen het bos niet meer te zien maar ja...

Lijn blijft klapperen; denk dat ik gemiddeld op 7 disconnects per week zit en de timeout is dan 20 seconden tot 2 minuten voordat de lijn weer op komt. Elke keer weer de klantenservice bellen (tegen betaal-tarief) en elke keer is het antwoord "ow, dan openen we het ticket maar weer". De lol is; zodra Telfort vindt dat het ticket is opgelost door bijvoorbeeld te ADSL-profiel op 16Mbit te zetten, gaat het ticket intern "op slot" en zodra de klant belt, mag het ticket weer open maar krijgen ze opnieuw de mogelijkheid om 10 dagen een oplossing te vinden.

En tot mijn verbazing kreeg ik van de week een vervangend modem. Geen idee waarom maar die ga ik dus terugsturen (na overleg met de klantenservice) want ik heb hier 2 modems alleen men vindt het niet nodig om tickets terug te lezen of klantendossiers goed door te nemen. Het is me namelijk heeel vreemd dat ineens met een vervangend modem alles wel zou werken namelijk.

Grootste "irritatie" is dat iemand aan de telefoon heeft gezegd dat de kwaliteit van het koper best wel eens af zou kunnen nemen en dat dus de lijnsnelheid omlaag moet. Best interessant als het sinds de overname Tiscali -> Telfort goed heeft gewerkt op de 20Mbit en nu ineens de afgelopen maanden is het slechter geworden en lopen we te schipperen met snelheden tussen de 20 en 16Mbit in mijn profiel en nog steeds klapt de lijn eruit.

Ach, nog even; ik laat een backuplijn aanleggen hier want vanwege werk moet ik een werkende internetverbinding hebben; Telfort gaat dan als backup-gateway hier het netwerk op en ik bekijk nog wel of/hoelang mijn contract blijft bestaan. Kan helaas op dit moment, met de huidige manier van support, niets anders concluderen dat Telfort aanzienlijk achteruit is gegaan in value for money.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:09
Anoniem: 300018 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:03:
Dan ga ik een ticket aanmaken. Graag ontvang ik nog uw 06 nummer per DM.

Hugo
internet werkt weer :) bedankt voor de hulp! Euvel was volgens de KPN
Aard storing: Draad aanwezig, echter niet volgens
Kanvas
whatever that may be :)

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik ben verhuisd en haal nu nog maar 4 à 5 Mb/s in plaats van 20, wat ik voorheen probleemloos haalde. Als ik nu de postcodecheck op de website van Telfort doe blijkt dat het 20Mb/s abonnement hier helemaal niet beschikbaar is. Toch maf dat daar rondom mijn verhuizing niets over gezegd is? Blijkbaar laat Telfort je betalen voor het snelste abonnement terwijl ze weten dat die snelheid niet te halen is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:32

OgWok

U.N.C.L.E.

Gebruik nu een Thomson TG784; heb een aantal FEC errors down. Kan iemand me uitleggen wat dat inhoud?
Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/Thomson_tg784.jpg

De FEC errors down lopen gestaag op.

[ Voor 11% gewijzigd door OgWok op 02-05-2010 17:53 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-04 20:57

Totaalgeflipt

De enige echte

OgWok schreef op zondag 02 mei 2010 @ 17:46:
Gebruik nu een Thomson TG784; heb een aantal FEC errors down. Kan iemand me uitleggen wat dat inhoud?
[afbeelding]

De FEC errors down lopen gestaag op.
Volgens mij het aantal fouten op je dsl lijn.

Heb je het modem direct aan het is/ra punt hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Reinier schreef op zondag 02 mei 2010 @ 16:43:
Ik ben verhuisd en haal nu nog maar 4 à 5 Mb/s in plaats van 20, wat ik voorheen probleemloos haalde. Als ik nu de postcodecheck op de website van Telfort doe blijkt dat het 20Mb/s abonnement hier helemaal niet beschikbaar is. Toch maf dat daar rondom mijn verhuizing niets over gezegd is? Blijkbaar laat Telfort je betalen voor het snelste abonnement terwijl ze weten dat die snelheid niet te halen is :/
Ja het is weer zo'n kromme 20 MB* internet verbinding

*afhankelijk van je locatie. Je blijf hetzelfde betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:28
@ Ogwok

Hier lees je wat die fouten inhouden. http://forum.telfort.nl/topic5691.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:59
Anoniem: 84081 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 13:44:
[...]

Bij mij in Den Bosch hetzelfde, normaal download ik met 1600-1700 KB/s en nu 800-900.
Wat kan dit toch betekenen?
hier ook dat probleem sinds ik het nieuwe modem geplaatst heb ( nog bedankt voor het snelle opsturen Hugo), modem traint in op 17mbit maar downloaden gaat nooit hoger dan 950KB/s (bedraad) terwijl ik in theorie toch een stuk hoger moet halen. Getest met de 100MB.bin van de telfort ftp server.

waar zit de bottleneck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:05

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verbinding klappert hier ook een beetje, afgelopen vrijdag een rood lampje op het modem (?) en een modem dat na een reset intraint op 16MBit ipv 18 :/

Vandaag staat ie week rond de 17 a 18Mbit....

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbrinkman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-01 10:51
Ik zag hier dat leuke tooltje om je verbinding te visualiseren maaar bij mij zit er een gat in. Kan niet goed zijn denk ik?

Afbeeldingslocatie: http://img576.imageshack.us/img576/1080/bartjeehspectrum.png

Ook vroeg ik mij af hoe je kan voorkomen dat wanneer je belt het nummer word meegestuurd. Oftewel anoniem nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307734

Internet is hier weer drama. Internet pagina's willen regelmatig niet of nauwelijks laden en torrent downloadsnelheid bungelt nu tussen de 0 en 1 kB/s. Af en toe een uitschieter naar 50kB/s. Kan ik over een jaar fijn die film kijken, bedankt.

Als ik vervolgens een speedtest doe is er niks aan de hand. Hoe is dat toch in hemelsnaam mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Telfort is hier de deur uit en dat had ik net als mijn buurman eerder moeten doen. Ziggo is vele malen stabieler en met 50mbit en straks 120 mibt na de zomer zal iedereen wel weggaan bij telfort.

Ik had ook steeds klapperende lijnen en kwam niet verder via de helpdesk. Wat een rotzooi. Stap dus ook allemaal over, dit pik je toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Anoniem: 32279 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:39:
Telfort is hier de deur uit en dat had ik net als mijn buurman eerder moeten doen. Ziggo is vele malen stabieler en met 50mbit en straks 120 mibt na de zomer zal iedereen wel weggaan bij telfort.

Ik had ook steeds klapperende lijnen en kwam niet verder via de helpdesk. Wat een rotzooi. Stap dus ook allemaal over, dit pik je toch niet?
Er zijn ook gewoon gebieden waar juist kabel een ramp is......ik heb 7 keer een monteur langs gehad met kabel en ze kregen het allemaal niet stabiel, waarbij de monteurs ( buiten hun boekje om ) aangaven dat het in dit gebied een ramp was met kabel internet verbindingen. Telfort ( en ADSL ) is hier dan ook weer enorm stabiel en dus hangt het er gewoon van af waar je woont.

Mocht je problemen hebben met je verbinding, dan kun je het beste naar het Telfort forum gaan......je wordt daar de laatste tijd erg goed geholpen door Wouter, Hugo ( van Webcare ) en nog een paar anderen. Het zou goed wezen van Telfort als ze dit duidelijk op hun web pagina zouden zetten.......ze verliezen hierdoor wel inkomsten, omdat de helpdesk minder vaak gebeld zal gaan worden, maar aan de andere kant behouden ze hierdoor meer klanten.......en mochten Wouter en Hugo het daardoor te druk krijgen, zet er dan versterking bij.......mensen gaan weg als ze veel extra kosten krijgen, doordat ze steeds naar een dure helpdesk moeten bellen en door de ergernis van een slechte verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:44

D4NG3R

kiwi

:)

Anoniem: 32279 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:39:

Mag ik je nog even vertellen dat ruim 60% van NL nog geen verbinding sneller als 20Mb/s kan krijgen.. omdat er nog geen glasvezel is?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84081

OgWok schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:20:
[...]

Bedankt voor de tip. Nu zie ik dit:
[afbeelding]
Laat ik zeggen dat er een goeie 6 Mbit zoek is.
Weet Telfort wat er aan de hand is?
Ik heb via deze site ongeveer hetzelfde resultaat met mijn "20MB/s" abonnement, alleen krijg ik het plaatje niet in dit bericht geplakt.
Dus nu mijn vraag wat is er de laatste tijd aan de hand waardoor de internetpagina's zo langzaam openen en de download zo laag is?

Uiteindelijk de helpdesk gebeld, die hebben de boel doorgemeten, e.e.a. reset waardoor de snelheden weer normaal zijn en aangezien het modem nog uit het Tiscali tijdperk stamt, en mankementen vertoont wordt deze vervangen door een nieuwer type.
Hulde aan het team van de helpdesk.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 84081 op 05-05-2010 13:23 . Reden: Storing opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-04 14:15
Hier in Amersfoort ook dalende snelheden :S ik haal nu snelheden van 5000-8000kbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Probeer eerst eens jullie ( download ) snelheid te testen met een betrouwbare test nml. deze :

http://ftp.telfort.nl/pub/test/

Kijk ook even op welke snelheid je modem intraint en is dat niet goed, maak dan individueel een topic aan op.....

http://forum.telfort.nl/

En stel daar je vraag.......dan wordt je het snelst en goed geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256899

@snoeiki: ziggo abbonnement van 50 MBit/s is minimaal 45 euro per maand.
Hoe kun je dat nu gaan vergelijken met Telfort ADSL. Het is appels met peren vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-04 20:36

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

D4NG3R NL schreef op maandag 03 mei 2010 @ 17:22:
[...]

Mag ik je nog even vertellen dat ruim 60% van NL nog geen verbinding sneller als 20Mb/s kan krijgen.. omdat er nog geen glasvezel is?
Coax is nog steeds geen glasvezel... Want uiteindelijk komt het Ziggo-signaaltje toch echt via coax mijn huis binnen. En je maakt me niet wijs dat 60% van Nederland geen kabelaar heeft voor de TV en dus nog met een antenne op zijn LCD/plasma zit te kijken.
Anoniem: 256899 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:14:
Hoe kun je dat nu gaan vergelijken met Telfort ADSL. Het is appels met peren vergelijken.
20Mbit x 2.5 = 50 Mbit
20 Euro x 2.5 = 50 Euro

De appel en de peer zijn redelijk gelijk, vind ik. Alleen al om deze reden (en de mogelijke verhoging naar 80 of 120Mbit later dit jaar), heb ik Ziggo nu ook aangevraagd. Kijken welk van de 2 bedrijven het beste zijn best doet en de minst goede gooi ik na een paar maanden mogelijk de deur uit. Ook gold voor mij dat ik al Ziggo heb voor de TV, dat komt dus binnen hetzelfde pakket te vallen. En mijn vertrouwen in VDSL is eigenlijk al minder dan in DOCSIS-3 dus dan is de keuze redelijk snel gemaakt, toch?

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 04-05-2010 00:44 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256899

Snelheden groter dan 20Mbit/s, waar heb je dat nu voor nodig? Alleen grote downloaders hebben hier voordeel bij. Het overgrote deel van de internetgebruikers, zeg maar 99%, heeft hier helemaal niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:05

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Anoniem: 256899 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:14:
En daar mag je dan ook nog een basis abbo (Analoog) van 16 euro bij optellen.
Overigens zie ik bij Ziggo een 20 Mbit abbo voor € 47,95 (waar die 16 nog bij moet).
50 Mbit bij ziggo kan niet los, dan moet je een Alles in 1 extra nemen: € 66,50. (hier zit die 16 euro bij in).
Anoniem: 256899 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:09:
Snelheden groter dan 20Mbit/s, waar heb je dat nu voor nodig? Alleen grote downloaders hebben hier voordeel bij. Het overgrote deel van de internetgebruikers, zeg maar 99%, heeft hier helemaal niets aan.
Niet helemaal goed.
Ik werk regelmatig thuis, mijn partner dagelijks. Een verbinding die snel genoeg is, is van belang.
Nou in onze situatie is het snel genoeg, maar afhankelijk van het type werk kan het zo uitpakken dat je een 4-voud van die snelheid nodig hebt om normaal te kunnen werken. Sommige werkzaamheden kan ik gewoon niet thuis uitvoeren en daarvoor ga ik naar de zaak.
In mijn geval is het niet interessant genoeg om alleen voor die gevallen over te stappen naar Ziggo of iets anders snellers - maar ik probeer hiermee te zeggen dat zakelijke en prive gebruikers wel degelijk baat kunnen hebben bij verbindingen >20Mbit.

[ Voor 22% gewijzigd door remco_k op 05-05-2010 13:00 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Anoniem: 256899 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:09:
Hoezo maak jij uit waar anderen wel of niet iets aan hebben? Tenzij je je baseert op een onderzoek maar dat percentage lijkt met niet echt representatief voor de Nederlandse internetgebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-04 09:30
Top!!

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Dit topic is gesloten.