Telfort Internet ervaringen topic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste
Acties:
  • 126.392 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Hkuit schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:14:
Ik had ergens begrepen dat deze mode was om een lijst van MAC adressen aan te leggen, zodat er dus een extra beveiliging was.
Nee, MAC adres filtering wordt gedaan in de instellingen WLAN.
Gecontroleerd: Ja, dan gaat het lampje op groen! Ik weet niet of dat gepaard gaat met een klik, kon ik zo niet horen. Wat betekent dat, als 'ie groen wordt?
Dat het WLAN zou moeten werken. Pas vanaf WPA(2) brandt het groene lampje.

Is niet je laptop het probleem?
Kan je daar wel andere netwerken mee ontvangen en lukt internet dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
MAX3400 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:37:
Draai sinds vorige week woensdag ook de beta firmware. Mijn WLAN is wel stabieler geworden, zijnde een constantere snelheid, maar niet beter (gemiddeld 200KB/s minder dan voorheen).

Wel heb ik nog regelmatig (en dat had ik ook met de oude firmware) dat ik mijn WAN-connectie verlies en de ene keer duurt dat een minuutje en de volgende keer rustig een uur of meer. Heb hier al vaker met Telfort over gebeld maar meer dan "we gaan het modem resetten" komt daar niet uit. Ook het verwisselen van het modem voor eenzelfde exemplaar, lost het probleem niet op.

Maar ja, denk nog wel even na wat ik hiermee ga doen; er zijn & komen alternatieven bij ons in de buurt dus ik ga t.z.t. nog maar eens mijn mogelijkheden afwegen.
Welke snelheid haal jij dan maximaal of je draadloze verbinding? Ook een max. van 1000-1200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

anthonycd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:52:
[...]

Welke snelheid haal jij dan maximaal of je draadloze verbinding? Ook een max. van 1000-1200?
Ik haal op mijn WAN-verbinding (dus inkomend verkeer) een train van 19Mbit en dus een goede 2MB/s downloadsnelheid. Zowel LAN-wired als LAN-wireless kunnen dat verkeer ook verwerken.

Waar ik op doelde, maar suboptimaal verwoordde, is dat intern verkeer (van mijn wired server naar mijn wireless laptop) bij het kopieren van grote bestanden gemiddeld 200KB/s minder is dan voorheen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
MAX3400 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 14:33:
[...]

Ik haal op mijn WAN-verbinding (dus inkomend verkeer) een train van 19Mbit en dus een goede 2MB/s downloadsnelheid. Zowel LAN-wired als LAN-wireless kunnen dat verkeer ook verwerken.

Waar ik op doelde, maar suboptimaal verwoordde, is dat intern verkeer (van mijn wired server naar mijn wireless laptop) bij het kopieren van grote bestanden gemiddeld 200KB/s minder is dan voorheen.
Ah ok. Ja, hier traint het modem ook in op 19-20mbit, maar haal ik die snelheid alleen als ik via wired zit en wireless niet. Kan Telfort Webcare nog iets betekenen in een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graziemille
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 23:53
Sinds kort blijkt in 'onze' telefooncentrale een aanpassing gedaan te zijn. Afhankelijk van de afstand tot de centrale geeft de telfort postcodecheck nu ook snelheden boven 8 MB aan.

Ik heb even bij een aantal mensen met telfort abo nagevraagd en iedereen heeft nog de 'magische' waarden 8002 kbps down en 1031 up.
Dit betekent volgens mij, dat iedereen nog een 8MB profiel heeft, ook bij kortere lijnlengtes.

Wat wil dat profiel nou precies zeggen; uit dit topic begrijp ik, dat er verschillende mogelijkheden zijn. 8MB, 10 MB, 12 MB 20MB profiel. Wie bepaalt nou welk profiel je hebt en hoe is dat (naar boven)aan te passen?
M.a.w volgens mij moeten er nog profielen aangepast gaan worden, zodat de snelheid ook in de praktijk hoger wordt?

De downstream demping van mijn eigen lijn geeft 37 dB aan. Dat zou gedeeld door 13.8 ongeveer 2680m zijn, hetgeen wel aardig klopt (hemelsbreed 2250m). Ik zou daarmee ongeveer 10MB kunnen halen.
Hoewel de snelheidswinst niet groot zal zijn, zou ik toch ook graag 'het onderste uit de kan' willen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Als je met 37dB een 8000kbps haalt mag je heel tevreden zijn, daar zal niet veel meer uitkomen in Nederland. De 10 of 12Mb op die lijnlengte is tegen het theoretische maximum aan in schone lab situaties.

[ Voor 30% gewijzigd door bjck op 16-03-2010 17:52 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@anthonycd,

Zit u wel op het meest optimale kanaal?
Bijvoorbeeld met inSSIDer is goed inzicht te krijgen in de gebruikte frequenties zodat u het modem op de meest rustige kunt instellen.

@graziemille,

Wij leveren altijd de technisch hoogst haalbare snelheid. Het is dan aan het modem om zich vast te zetten op hoogste snelheid waarop de verbinding nog stabiel is.

Recentelijk is in een grote groep centrales waar voorheen maximaal 8Mbit te bestellen was nu het WBA-E netwerk beschikbaar gekomen.
Omdat nieuwe lijnen nu waar mogelijk direct op WBA-E worden geleverd is deze informatie ook verwerkt in onze postcodecheck.

Dat is de reden dat u sinds een aantal weken een hogere snelheid kan aantreffen via de postcodecheck.

Via ons eigen forum draaien we een pilot met bestaande lijnen voor een migratie naar WBA-E.

Als u nu op 8Mbit intraint maar onze postcode check geeft een hogere voorspelling dan is voor u naar alle waarschijnlijkheid ook zo'n migratie mogelijk.

Zoals u zelf al zegt is uw lijnlengte niet gering dus snelheidswinst zal nihil tot zeer klein zijn.

Om te controleren of u in aanmerking komt heb ik wel uw postcode en huisnummer nodig. Deze kunt u via DM kenbaar maken.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 17:59:
@anthonycd,

Bijvoorbeeld met inSSIDer is goed inzicht te krijgen in de gebruikte frequenties zodat u het modem op de meest rustige kunt instellen.
Goed punt trouwens; ga ik ook even proberen want net begint te dagen "waarom haal ik maar 2+ MB/s via interne transfer over WLAN i.p.v. een bedrag richting de 54Mbps?"

/edit: mijn Intel 5100AGN driver geupdate, channel fixed op 4 gezet (na inSSIder te hebben gedraaid) maar verder dan 2.6MB/s kom ik niet... :?

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 16-03-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 10:42
Bij een draadloze 54mb/s verbinding kom je in de praktijk volgens mij niet verder dan ~25mb/s.
2,6 MB/s is ongeveer 22 mb/s dus zo slecht doe je het helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
@anthonycd,

Kan het proberen na te gaan of dat iets gaat uitmaken, maar denk niet dat het veel gaat uitmaken. Resultaat post ik van de week even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:33
zijn er meer mensen die het probleem hebben dat als men met meerder pc`s (3 in dit geval) op het zyxzel modem van telfort zit dat dan vaak de boel in stort ?
Wij hebben hier thuis namelijk de laatste tijd het probleem dat het internet na het aanzetten van een 3de pc ineens niet meer werkt en een herstart van het modem de enigste manier is om uberhaupt op het modem te komen dan wel weer internet te krijgen.
het gaat hier om de regio noord-brabant

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Hkuit schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:14:
[...]
Gecontroleerd: Ja, dan gaat het lampje op groen! Ik weet niet of dat gepaard gaat met een klik, kon ik zo niet horen. Wat betekent dat, als 'ie groen wordt?
De klik ook al wordt dat niet gevraagd is het telefoonrelais wat inschakelt omdat voip is aangemeld en je dus een kiestoon hebt op die poort.

En de reden van dit postje ..... Ik had belooft wat feedback te geven ....

Ik had een tijdje geleden een wat negatieve post vanwege een missende isra in een bedrijfsverzamelgebouw en mijn teleurstelling wat betreft het willen aansluiten van alle providers.... Na goede en snelle hulp van Hugo wat betreft het echt foetsie zijn van een aantal isra's in het pand, ben ik uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat na de snelheidsverhoging van kpn dit de makkelijkste manier zou worden, voor de snelheidsverhoging zou een belbudget met een telfort abonnement een betere keuze zijn geweest.

De beheerder gaf na eedere tegenstribbelingen opeens toch groen licht voor het op hun kosten aanleggen van een bedrijfsverzamel isra en bij aanvraag van een kpn abonnement kun je dit aangeven.

Dus vrijdag is er een monteur langs geweest die er ook weer vandoor ging want dat kon hij niet. En hij gaf aan dat het isra wel in de patchkast kon worden geplaatst en dat het misschien wel gratis gebeuren kon.
Nu maandag zijn er twee jongens langs geweest die 2 kastjes met een stuk of 25 aansluitpunten naast de patchkast hebben geïnstalleerd.
Enige nadeel, ze hebben een aantal gebruikers verkeerd aangesloten ... dus die zitten nu weer zonder signaal. Vraag me af hoe snel dit nu weer zal worden opgelost......
Kosten hiervoor een luttele €750,- Voordeel iedereen kan nu simpel internet en telefoonlijnen aanvragen;) en ook bij elke provider.

@ Hugo en eigenlijk de rest ook, als je nog meer wil weten hoor ik het wel....Ik weet in ieder geval wel dat het nu een stuk makkelijker is om dit nu te regelen dan een paar jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 21:29
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:13:
@markweb4871,

Dat zou ik niet durven zeggen. Het is mogelijk maar dit is in ieder geval niet n.a.v. een ticket van ons geweest.
Maar het belangrijkste is dat het nu werkt ;)

Ik heb nagevraagd wanneer de laatste coupons uiterlijk verwerkt worden en kom hier later op terug.
Die 25 euro gaat u hoe dan ook ontvangen.

Hugo
Hallo Hugo,

Ik heb tot op heden nog niets vernomen van deze overstap bonus naar Telfort. De coupon heb ik al ruime tijd geleden naar jullie opgestuurd. Is er inmiddels al meer bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Mafketel schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:08:
[...]
De klik ook al wordt dat niet gevraagd is het telefoonrelais wat inschakelt omdat voip is aangemeld en je dus een kiestoon hebt op die poort.
Dat is uitsluitend bij de 706/712. De 780 heeft een chip die FXO support regelt.
Er is bij de 780 alleen een klik te horen als WIFI aangezet word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
cornfed99111 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:26:
[...]

Dat is uitsluitend bij de 706/712. De 780 heeft een chip die FXO support regelt.
Er is bij de 780 alleen een klik te horen als WIFI aangezet word.
De ST780 die ik hier had klikte pas als voip online kwam, WIFI was dan al geruime tijd aan...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ik heb het getest zo even en jullie hebben gelijk.
De klik is voor FXO support.

Ik was abuis doordat de 780 geen relais klik geeft als je via het analoog net wilt bellen.
De 706 klikt wel als je overschakelt naar analoog.
De klik is puur eenmalig tijdens het opstarten om FXO support mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

Ik las net diverse berichten over de snelheidscheck op telfort.nl en heb ´m eens geprobeerd. De resultaten zijn 50% lager dan de huidige snelheid. De meter geeft 4-5Mb aan en mijn huidige snelheid is 10 Mb. Kan de snelheid hier nu steeds lager gaan uitvallen? Ik neem aan van niet?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ndeleeuw,

Da's niet de bedoeling. Zijn die computers allemaal draadloos aangesloten of bedraad?

@markweb4871,

Wij hebben het bedrag handmatig gecrediteerd.

@The_Worst,

De snelheidscheck is op basis van een aantal factoren. Zo wordt niet alleen de lijnlengte mee genomen, maar bijvoorbeeld ook meetwaarden van andere aansluitingen in dat gebied. In dit geval heeft u waarschijnlijk gewoon geluk :)

Wouter

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Laatst online: 14-09 21:29
@telfort webcare

Goede service. Ik heb jullie inmiddels weer voorzien van een nieuwe klant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:00:
@ndeleeuw,

Da's niet de bedoeling. Zijn die computers allemaal draadloos aangesloten of bedraad?

@markweb4871,

Wij hebben het bedrag handmatig gecrediteerd.

@The_Worst,

De snelheidscheck is op basis van een aantal factoren. Zo wordt niet alleen de lijnlengte mee genomen, maar bijvoorbeeld ook meetwaarden van andere aansluitingen in dat gebied. In dit geval heeft u waarschijnlijk gewoon geluk :)

Wouter
Het gaat hier om 2 laptops die draadloos zijn en een met draad. het is echt zodra we meer dan twee machines aan hebben dan gaat de zyxzel de fout in ik heb het idee dat het er in zit dat ie teveel verbindingen krijgt en dan er mee stopt.
er word van twee pc`s wel flink gedownload maar het is ook pas sinds dat er een tweede laptop bij is gekomen.en ik moet wel zeggen dat ik er een linksys tussen heb staan die voor het wireless zorgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 09:09
Is er vannacht een storing geweest (postcode: 3951) ? modem is spontaan gereboot en ik heb een nieuw ip adres

[ Voor 9% gewijzigd door Kees-Jan op 18-03-2010 08:07 ]

the older I get, the better I was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordgandalf schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:39:
[...]

Het gaat hier om 2 laptops die draadloos zijn en een met draad. het is echt zodra we meer dan twee machines aan hebben dan gaat de zyxzel de fout in ik heb het idee dat het er in zit dat ie teveel verbindingen krijgt en dan er mee stopt.
er word van twee pc`s wel flink gedownload maar het is ook pas sinds dat er een tweede laptop bij is gekomen.en ik moet wel zeggen dat ik er een linksys tussen heb staan die voor het wireless zorgt
En dan heb je zeker een ip uit de linksys range, dus NAT achter NAT? Je zyxel deelt 192.168.1.x uit, en wat doet je linksys? Of deelt je linksys ook uit in de 192.168.1.x range... dat zou helemaal feest zijn ;)

Wat nou als je linksys 192.168.1.33 krijgt van de zyxel op zijn WAN poort, en 192.168.1.33 uitdeelt aan een client op de LAN poort. In theorie zou dit genat moeten worden, en misschien niet eens zo een probleem zijn, maar ik kan me zo voorstellen dat je linksys wat problemen heeft met een NAT entry waar 2x het zelfde ip in voorkomt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

lordgandalf schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:39:
[...]

Simpel gezegd; zet de LinkSys in bridged mode voor WLAN en het zou allemaal moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:50:
[...]

Simpel gezegd; zet de LinkSys in bridged mode voor WLAN en het zou allemaal moeten werken.
Ik dacht dat dit een tweakers forum was ;)
Als echte tweaker wil je toch snappen waarom, en niet alleen hoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:56:
[...]

Ik dacht dat dit een tweakers forum was ;)
Als echte tweaker wil je toch snappen waarom, en niet alleen hoe..
Yup, mee eens... Na de FAQ's, handleidingen en Google, kunnen we elkaar best wat uitleggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 18:10
Iemand anders vandaag ook al problemen dat het internet telkens uitvalt? :?

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen waarom wij na een storing een ander IP-adres hebben toegewezen gekregen? Er is ook niks in de modem/router veranderd dus dit is vanuit Telfort gedaan.
Hoezo is mijn IP gewijzigd ik heb tog een "vast statisch IP"

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:28:
Kan iemand mij vertellen waarom wij na een storing een ander IP-adres hebben toegewezen gekregen? Er is ook niks in de modem/router veranderd dus dit is vanuit Telfort gedaan.
Hoezo is mijn IP gewijzigd ik heb tog een "vast statisch IP"
Nope, je hebt over het algemeen een IP-adres wat door lease-tijden zo goed als altijd hetzelfde is. Voor zover ik weet heb je op klant-nr of MAC-adres geen recht op hetzelfde IP tot einde looptijd contract.

Het kan ook zijn dat door werkzaamheden je tijdelijk een ander IP krijgt; is mij al enkele keren overkomen maar later krijg ik mijn "vaste" IP weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan een provider dit zomaar wijzigen, zover ik weet staat er inderdaad niks over in het contract of op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Uiteraard kan een provider dit zo maar wijzigen. Ze mogen het niet wijzigen als jij dat zwart-op-wit vast laat leggen, bij particulieren zal dat maar zelden voor komen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:23
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:28:
Hoezo is mijn IP gewijzigd ik heb tog toch een "vast statisch IP"

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
@ChrisLaHaye:

Even zoeken even lezen:
Hier staat het duidelijk dat je een dynamisch ip-qdres hebt:
http://internet.telfort.nl/shop/internet-productdetails.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt alles is duidelijk nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupaCow
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-07 22:54
Beste klantenservice,

Wij hebben hier (regio Leiden) de hele week al knipperlicht-internet en een slechte telefoonverbinding. Zijn er algemene verbindingsproblemen?

Modbreak:Als je vragen hebt aan de klantenservice van een bedrijf niet hier op GoT je vraag stellen natuurlijk, dat is niet de bedoeling. Dat een bedrijf online actief is om vragen te beantwoorden maakt het niet een online klanten service op GoT.

Je kan je eigen vraag beantwoorden zelfs door gewoon terug te lezen, geen medestanders? Zal het wel niet iets generieks zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door bjck op 19-03-2010 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palter27
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02-2023
-LA- schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:21:
Iemand anders vandaag ook al problemen dat het internet telkens uitvalt? :?
ja bij ons Leeuwarden ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
Ik snap dat mijn netwerk niet helemaal ideaal is.
Dat is zo in de tijd gegroeid.
Ik weet dat het niet ideaal is.
Ik moet het nog eens veranderen.
Maar het heeft zo al jaren goed gewerkt dus ik snap niet dat het nu ineens niet meer wert.
en dan zet ik liever mijn zyxzel in bridged mode ipv van mijn linksys verbouwen tot veredelde accesspoint.
Maar dan heb je weer geen support van telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
In het modem staat nu ADSL2Plus maar de snelheid blijft hangen op 8Mb.Kan het zijn dat KPN eea nog afblokt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik heb zondag 7 maart Telfort internet besteld en vandaag kwam het pakket aan en werkt het al. Oplevering dus binnen 2 weken, top!

Echter is de intrainsnelheid wel een stuk slechter dan mijn vorige online en alice verbinding. 11888 down tov 19000 van online en alice. (Zelfde adres/aansluiting)

Eens kijken of ik daar nog wat aan kan doen.

Edit: Nu ik de handleiding doorneem zie ik ook dat ik een splitter mis (tevens ook geen wandcontact doosje)
Ik heb ook de andere (beta) firmware geinstalleerd, mocht niet baten. Nu is het nog iets minder geworden.

[ Voor 24% gewijzigd door Triple-D op 19-03-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:59
Triple-D schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:35:
Ik heb zondag 7 maart Telfort internet besteld en vandaag kwam het pakket aan en werkt het al. Oplevering dus binnen 2 weken, top!

Echter is de intrainsnelheid wel een stuk slechter dan mijn vorige online en alice verbinding. 11888 down tov 19000 van online en alice. (Zelfde adres/aansluiting)

Eens kijken of ik daar nog wat aan kan doen.

Edit: Nu ik de handleiding doorneem zie ik ook dat ik een splitter mis (tevens ook geen wandcontact doosje)
Ik heb ook de andere (beta) firmware geinstalleerd, mocht niet baten. Nu is het nog iets minder geworden.
Dat is zeker vlot. Ik heb net mijn router binnen gekregen maar nog geen inlogpapieren. Normaal komt toch eerst die inlog en dan de router of verschilt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Ik had geen inlogpapieren nodig. Modem er in en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Ligt het aan mij of is Telfort internet de laatste tijd slechter aan het worden in Helmond?
Ping tijden zijn hoger geworden, Downloadsnelheid is lager, en sinds een paar dagen regelmatig een periode van constant disconnects zowel met internet/msn als met xboxlive.

Heb m'n modem een keer handmatig aan en uit gezet, en de instellingen nog is doorgekeken, niks raars te vinden, dus het moet extern zijn lijkt me?

[ Voor 6% gewijzigd door Specht op 20-03-2010 00:08 ]

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 23:23
Triple-D schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:35:
Telfort levert alleen een splitter als je nog telefonie van de KPN (shared lijn) hebt, ook al staat in de handleiding dat die altijd in het pakket zou moeten zitten.

Is de Telfort lijn over hetzelfde aderpaar geleverd als de Online/Alice verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ik heb net het modem (draadloos) mogen ontvangen en vlak erna kwam de login en password door de brieven glijden;) Klopt het dat als je het modem op het Isra punt aansluit dat binnen 5 minuten het dsl lampje moet branden, zonder de modem gelijk te activeren? Datgaat ook niet want hij opend de pagina niet. Misschien ben ik wat te snel omdat eigenlijk de aansluiting pas 24/3isMaar enige wat ikwil weten is dus hoort het dsl lampje zowiezo te branden. Ja heb nooit adsl gehad dus voor mij is dit de eerste keer.bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
@anthonycd,

Heb het geprobeerd, maar steevast maximaal 1100-1200 Kb/s. Afstand varieert van 1 meter naast het modem tot verder ervan met een muur er tussen. Maakt geen verschil. Ook zoals gezegd op andere kanalen geprobeerd, geen succes. Kan het modem worden omgeruild of wat is de procedure verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
babbi schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:41:
Ik heb net het modem (draadloos) mogen ontvangen en vlak erna kwam de login en password door de brieven glijden;) Klopt het dat als je het modem op het Isra punt aansluit dat binnen 5 minuten het dsl lampje moet branden, zonder de modem gelijk te activeren? Datgaat ook niet want hij opend de pagina niet. Misschien ben ik wat te snel omdat eigenlijk de aansluiting pas 24/3isMaar enige wat ikwil weten is dus hoort het dsl lampje zowiezo te branden. Ja heb nooit adsl gehad dus voor mij is dit de eerste keer.bedankt.
Op 24/3 zal er een adsl signaal zijn, misschien heb je mazzel en staat het er al eerder op. Dat laatste is geloof ik bijna eerder regel dan uitzondering....
Levering is vanaf 24/3....

However, ik begrijp je post niet 100%. Want de modem pagina moet het doen zonder dsl signaal. Ik ben overigens inmiddels vergeten of er nu wel of niet een "telfort registratie pagina" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Nee ik bedoel ook de modem activeren of moet je daarvoor ook een dsl signaal hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:55
Vorige week een nieuw modem ontvangen na snel handelen van WouterTelfort.

Internet valt nu niet meer uit, maar m'n wireless probleem is zelfs verergerd. Wireless valt elk half uur wel een keertje weg, meestal hersteld het zich vanzelf maar soms moet ik in Windows 7 opnieuw op connect drukken.

Alle kanalen inmiddels al gehad, beveiling aan of uit maakt ook niet uit. Iemand tips voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

sh4dow schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:44:
Alle kanalen inmiddels al gehad, beveiling aan of uit maakt ook niet uit. Iemand tips voor dit probleem?
Is het alleen bij Windows 7 machines of heb je ook machines met XP of Vista? Kan me eventueel voorstellen dat het ook een driver issue kan zijn en niet zozeer het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Nu online
babbi schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:32:
Nee ik bedoel ook de modem activeren of moet je daarvoor ook een dsl signaal hebben...
Voor activeren heb je idd DSL nodig, je geeft als het ware tegen telfort aan dat je de lijn in gebruik neemt.
DSL kan best al een dag of wat eerder op de lijn staan, maar hoeft dan nog geen internet te leveren.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Weet iemand of en waar je kunt zien of KPN nog bezig is met het upgraden van centrale's of wanneer deze gepland zijn?

Ik heb sinds kort wegens verhuizen een ADSL 20mb abo van Telfort (ik had 50mbit XMS glasvezel in Leiden *snik*) maar ik haal echt maar 750-800 kbps download snelheid. Toen ik ging bellen naar Telfort konden ze me alleen vertellen dat de Centrale waar ik op aangesloten ben (ABN, Abbenes) nog alleen geschikt is voor ADSL1 en dus tot 8mbit aankan.

Na wat googlen kom ik er ook niet uit, op http://www.adslcentrale.nl/ staat bij de ABN centrale dat deze waarschijnlijk geschikt is voor ADSL2 maar dat dit niet zeker is... Kortom, niet dus.

Maar hoe kom ik erachter of deze centrale nog geupgrade wordt en wanneer of kun je daar ook een aanvraag voor doen als consument?

Edit: Kun je ook een verzoek indienen om naar een andere centrale verhuist te worden?
Ik woon in gemeente Kaag en Braassem, dus Sassenheim is net zo ver als Abbenes en die is wel geschikt voor ADSL2.

[ Voor 11% gewijzigd door ElayZ op 22-03-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:55
MAX3400 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:57:
Is het alleen bij Windows 7 machines of heb je ook machines met XP of Vista? Kan me eventueel voorstellen dat het ook een driver issue kan zijn en niet zozeer het modem?
Diezelfde laptop met Windows 7 werkt op m'n werk prima op het WLAN aldaar, en afgelopen weekend bij een kennis ook. Dan heb ik totaal geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Nu online
ElayZ schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:31:
Weet iemand of en waar je kunt zien of KPN nog bezig is met het upgraden van centrale's of wanneer deze gepland zijn?
Reken er maar op dat KPN nu centrales niet actief ombouwd en alleen ADSL vervangt voor ADSL2 in geval van defecten.
Na wat googlen kom ik er ook niet uit, op http://www.adslcentrale.nl/ staat bij de ABN centrale dat deze waarschijnlijk geschikt is voor ADSL2 maar dat dit niet zeker is... Kortom, niet dus.

Maar hoe kom ik erachter of deze centrale nog geupgrade wordt en wanneer of kun je daar ook een aanvraag voor doen als consument?

Edit: Kun je ook een verzoek indienen om naar een andere centrale verhuist te worden?
Ik woon in gemeente Kaag en Braassem, dus Sassenheim is net zo ver als Abbenes en die is wel geschikt voor ADSL2.
Fat chance dat het je lukt, je zou het telfort moeten vragen. Maar ik geef je weinig kans gezien de uitrol van VDSL van KPN.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:11

Totaalgeflipt

De enige echte

Loekie schreef op maandag 22 maart 2010 @ 19:16:
[...]

Reken er maar op dat KPN nu centrales niet actief ombouwd en alleen ADSL vervangt voor ADSL2 in geval van defecten.

[...]

Fat chance dat het je lukt, je zou het telfort moeten vragen. Maar ik geef je weinig kans gezien de uitrol van VDSL van KPN.
De kans dat je dat gaat lukken is niehiel
Het gaat er niet om hoever je ergens vanaf woont, maar op welke kvd jouw huis is aangesloten. Vanaf die kvd loopt er een dikke kabel naar een hvd, en daar moet je het mee doen.
Heel simpel gezegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-06 12:59
Sinds vandaag ineens ontzettend langzaam internet. Dacht eerst dat het aan downloadende huisgenoten lag, maar toen ik in het menu van de router ging kijken zag ik tot mijn grote verbazing dat de downsnelheid van rond de 17~18 Mbit/s naar 11 Mbit/s gedowngrade is.. En de upsnelheid bedraagt niet meer dan 77 kbit/s!

Ik zit hier trouwens in het centrum van Groningen met een 20Mbit abbo. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

/Edit:

Hier de DSL line status
noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 18 db
attenuation upstream: 3 db
tone 0- 31: 00 00 00 03 33 32 22 22 22 22 22 22 22 01 11 10
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 13 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 13 db

[ Voor 29% gewijzigd door PetersNL op 22-03-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Nu online
Totaalgeflipt schreef op maandag 22 maart 2010 @ 19:44:
[...]

De kans dat je dat gaat lukken is niehiel
Het gaat er niet om hoever je ergens vanaf woont, maar op welke kvd jouw huis is aangesloten. Vanaf die kvd loopt er een dikke kabel naar een hvd, en daar moet je het mee doen.
Heel simpel gezegd :P
Volgens mij zitten we zitten we op 1 lijn Flippie ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
ElayZ schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:31:
Ik heb sinds kort wegens verhuizen een ADSL 20mb abo van Telfort (ik had 50mbit XMS glasvezel in Leiden *snik*) maar ik haal echt maar 750-800 kbps download snelheid. Toen ik ging bellen naar Telfort konden ze me alleen vertellen dat de Centrale waar ik op aangesloten ben (ABN, Abbenes) nog alleen geschikt is voor ADSL1 en dus tot 8mbit aankan.
Geeft de postcode check op de Telfort site ook 8Mb als max aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Bedankt voor de reply's mensen.

Ik heb net even die postcode check gedaan en die geeft 6-8mb aan inderdaad.
Hopelijk is er in de toekomst iets snellers te krijgen want dit is wel heel erg langgggzaaaammmm haha :+
Ik zal me er tot die tijd maar bij neer moeten leggen dan vrees ik.

Aangezien er geen TV kabel ligt hier ben ik gedwongen om van de KPN lijn gebruik te maken.
Dus een sneller alternatief via Ziggo ofzo zit er ook niet in helaas :'(

[ Voor 23% gewijzigd door ElayZ op 22-03-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temptation
  • Niet online
@flappie27

Hier ook in Nijmegen is mijn snelheid van 17-18mbit plotseling gezakt naar 13mbit. Mijn upload is wel gelijk gebleven op ca 1.1mbit.

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 23 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b cc de dd ee ee ee ee ef ed dc ba 84
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 14 db

Er is niets veranderd in de aansluiting. Ik heb dit probleem sinds ongeveer een week en heb ook al met Telfort contact gehad. Die zegt alleen maar dat het modem heel dicht bij het ISRA punt moet staan en zij verder geen problemen kunnen constateren.

Dit is toch vreemd. Kunnen mensen laten weten als ze ook dit probleem hebben of helpen met een oplossing?

Gr Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 23:14
Mijn snelheid stond ook ineens op 10.5 Mbit. Na reboot Zyxel was het weer 18.5, na eerst altijd 19.4 gehad te hebben. Er is dus iets veranderd.. Mag niet klagen voorlopig hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee hoe de voip werkbaar kunt maken op bijv. SJphone (Mac softphone voip programma) op je computer?

Ik zou voip ook graag op de 'desktop' willen gebruiken, achter mijn Zyxel modem, dus niet alleen de tel. die aangesloten staat op de phone-1 poort zal ik maar zeggen.

Ik van alles en nog wat geforward in de modem, poort 5060, RTP poorten 16384-32767 etc.) maar het volgende geschiedt: ik kan alleen bellen vanaf de desktop, mensen horen mij wel, maar ik hun niet. (Alleen outbound traffic dus), ik kan alleen naar buiten bellen, andersom werkt niet. (Gaat de softphone niet over en krijg ik op de gsm bijv. Telfort voice-mail.) Alle gegevens aangaande sip.xxx.xxx etc. staan correct ingesteld.

Wie weet wat er nog meer moet gebeuren om dit werkend te krijgen, let wel: alleen op de eigen Telfort lijn, dus niet vanaf een ander ip ofzo.

Firewall aan/uit maakt niet uit schijnbaar (al geprobeerd, net als het forwarden van alle poorten).

Schijnbaar heb ik iets over het hoofd gezien :? :? :?

Tot slot nog geprobeerd een aantal statische routes aan te leggen van 195.240.72.xx en 82.168.0.253 naar de gateway 192.168.1.254, zonder resultaat echter. (Ik had een log gezet op alle functies en gekeken per tijdvak dat ik aan het testen was, met welke poorten de modem contact had (met name SIP uiteraard)).

Ik moet dus inbound traffic creëren met RTP-doorgifte voor de (met name) inbound audio-stream.
Wie heeft dit reeds voor elkaat gekregen of is zo intelligent dat hij dit kan fixen? :D

(Het is tevens weird dat ik vanuit de terminal geen pings kan maken naar de voip-servers van Telfort, wel uit kan bellen (zoals hierboven genoemd) en wel whois-info kan verzamelen omtrent deze ip's -> hoe kan dit :? 8)7)

Edit: ik heb in het voip-programma ook "stun" aangevinkt stun.xten.com op 3478, maar ook dit biedt geen resultaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
flappie27 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 20:11:
Sinds vandaag ineens ontzettend langzaam internet. Dacht eerst dat het aan downloadende huisgenoten lag, maar toen ik in het menu van de router ging kijken zag ik tot mijn grote verbazing dat de downsnelheid van rond de 17~18 Mbit/s naar 11 Mbit/s gedowngrade is.. En de upsnelheid bedraagt niet meer dan 77 kbit/s!

Ik zit hier trouwens in het centrum van Groningen met een 20Mbit abbo. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

/Edit:

Hier de DSL line status

[...]
Ik zit ook in het centrum van Groningen en had via andere provider ook altijd 19 mbit. Nu net Telfort opgeleverd gekregen en die staat ook op 11 mbit. Hopen dat er ergens iets niet in de haak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 21:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

Iemand enig idee hoe lang het normaal gesproken duurt nadat je het aansluit pakket hebt gekregen de ADSL lijn actief gemaakt word?

Het modem heb ik nu dus al, echter 0.0 signaal (in status van het modem in DB`s), moet er dan fysiek in de centrale of administratie worden omgezet?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Nu online
Hoe lang geleden heb je de aanvraag gedaan, en heb je beide aderparen geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 15:12
Temptation schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 18:02:
@flappie27

Hier ook in Nijmegen is mijn snelheid van 17-18mbit plotseling gezakt naar 13mbit. Mijn upload is wel gelijk gebleven op ca 1.1mbit.

Er is niets veranderd in de aansluiting. Ik heb dit probleem sinds ongeveer een week en heb ook al met Telfort contact gehad. Die zegt alleen maar dat het modem heel dicht bij het ISRA punt moet staan en zij verder geen problemen kunnen constateren.

Dit is toch vreemd. Kunnen mensen laten weten als ze ook dit probleem hebben of helpen met een oplossing?

Gr Maarten
Vermoedelijk hebben ze ergens in de kabel een las gemaakt, adsl werkt dn nog wel maar de kwaliteit van de kabel en jouw signaal gaat dan achteruit.. dat zou wel een logische verklaring moeten zijn.
Vraag eens bij buren of hun adsl snelheid ook is teruggelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Nielson schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:38:
Hoe lang geleden heb je de aanvraag gedaan, en heb je beide aderparen geprobeerd?
Oplever data staat op de 27e, maar gezien het feit dat de vorige telfort verbinding op de naam van mn inmiddels ex stond ga ik er eigenlijk van uit dat men het zelfde aderpaar gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-06 12:59
pennywiser schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 18:25:
Mijn snelheid stond ook ineens op 10.5 Mbit. Na reboot Zyxel was het weer 18.5, na eerst altijd 19.4 gehad te hebben. Er is dus iets veranderd.. Mag niet klagen voorlopig hiermee.
Na een complete reset te hebben gedaan zit ik weer op de volgende snelheid:14855 kbps / 909 kbps

Snelheid is dus van 18Mbit naar 14,8Mbit teruggeschroefd. Eigenlijk heb ik niets te klagen, maar vreemd is het natuurlijk wel.. De helpdeskmedewerker vertelde aan de telefoon dat m'n torrent programma de boel had laten crashen (terwijl ik daarvoor er nooit last van heb gehad). Als het probleem zich weer voor doet krijg ik een nieuwe router opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temptation
  • Niet online
@ Mgear

Zou dan mijn upkoadsnelheid niet ook in moeten zakken? Kan iemand mij ook vertellen of de waardes uit mijn modem wel goed zijn.

erg vreemd dat alleen de downsnelheid zo in kan zakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
Temptation schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 21:16:
@ Mgear

Zou dan mijn upkoadsnelheid niet ook in moeten zakken? Kan iemand mij ook vertellen of de waardes uit mijn modem wel goed zijn.

erg vreemd dat alleen de downsnelheid zo in kan zakken
Als je het onderstaande plaatje bekijkt dan zie je dat eerst de upload komt en daarna de download. Hoe langer de kabel tussen de centrale en je woning hoe meer er aan de rechterkant afgaat. Daarom zal je bijna altijd je upload wel halen. Als mensen hun upload niet halen heeft het vaak te maken met slechte (interne) bekabeling omdat het signaal verstoord word in plaats van verzwakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.deweert.nl/images/dmt2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:38
Klantenservice is erg vriendelijk, maar houden je letterlijk en figuurlijk aan het lijntje. Duurt nooit korter dan 5 minuten (nu al 2x een kwartier tot 20 minuten) als het over de modem gaat.

Hier blijft de bekabelde verbinding stabiel, maar omdat ik nogal veel zou downloaden trekt ie 't niet meer waardoor ik dan na verloop van tijd niet meer kan inloggen op de modem en ook niet met een andere laptop een draadloze verbinding tot stand kan brengen. Nu maar weer eens een harde reset gedaan. Als dit niet helpt dan wordt het kostenloos een nieuw modem en anders vaarwel Telfort. Wat een brakke kwaliteit hebben die modems zeg, het bereik valt ook al vies tegen.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Jorco schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:10:
Klantenservice is erg vriendelijk, maar houden je letterlijk en figuurlijk aan het lijntje. Duurt nooit korter dan 5 minuten (nu al 2x een kwartier tot 20 minuten) als het over de modem gaat.

Hier blijft de bekabelde verbinding stabiel, maar omdat ik nogal veel zou downloaden trekt ie 't niet meer waardoor ik dan na verloop van tijd niet meer kan inloggen op de modem en ook niet met een andere laptop een draadloze verbinding tot stand kan brengen. Nu maar weer eens een harde reset gedaan. Als dit niet helpt dan wordt het kostenloos een nieuw modem en anders vaarwel Telfort. Wat een brakke kwaliteit hebben die modems zeg, het bereik valt ook al vies tegen.
En dat is dus de reden waarom ik er een appart routertje bij heb gekocht, het modem van mn x raakte op een gegeven moment zo in de stress dat ie continu in een reboot loop kwam. Dat terwijl er maar 3 pc`s draadloos verbonden waren waarvan er 1 als een gek aan het downloaden was...

Kan het je aanraden om dus een routertje aan te schaffen en geen gebruik te maken van de W-Lan van het Zyxtel modem zelf. Deze trekt gewoon bij lange na de verbindingen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Geen probleem hier met de Zyxel router, downloaden met meerdere cpu blijft prima stabiel lopen.Vind hem beter als de Netgear bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbuter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 18:54

sbuter

...dus...

Mijn telfort verbinding heeft altijd een intrainwaarde van onder de 10000kbps/1000Kbps (momenteel 9158/963)

Afstand tot centrale is volgens speedtest.nl 1200meter.
Modem geeft ADSL2+ aan.
Ik zou volgens de grafieken toch ruim boven de 10mbit down moeten kunnen komen.

DSL Log:
noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 13 db
tone 0- 31: 00 00 00 0a bb cd dc cc cc cc cd dc cc bb a9 73
noise margin downstream: 9 db
attenuation downstream: 31 db

Iemand enig idee of dit log wellicht toont dat er iets niet goed zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jorco,

Waar download u mee? Torrents?

@sbuter,

In een ideale situatie zal de demping op de downstream van een analoge lijn delen door 13,8 uw effectieve lijnlengte opleveren. In dit geval dus 2246 meter.

Bijvoorbeeld door extra lassen loopt de demping op maar blijft de lengte gelijk dus dit blijft een rekenmethode en geen absolute afstand.

Speedtest.nl geeft de hemelsbrede afstand weer tussen de postcode van u en die van de centrale. Deze "meting" is dus nog veel onnauwkeurigen en nietszeggender dan de bovenstaande methode.

Bijvoorbeeld door overspraak van andere verbindingen in de kabelbundel kan het frequentiespectrum dermate aangetast worden dat uw modem niet stabiel kan verbinden op de snelheid tussen de 10 en 14Mbit die in een ideale situatie met uw kabellengte te behalen zou zijn.

Wat geeft onze postcodecheck voor snelheidsvoorspelling?

Hugo

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbuter
  • Laatst online: 14-09 18:54

sbuter

...dus...

Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:32:
...

Wat geeft onze postcodecheck voor snelheidsvoorspelling?

Hugo
Telfort postcodecheck
Je snelheid wordt berekend.
Snelheid 12 tot 16 Mb

De eerste maanden heb ik trouwens wel zo'n 12mbit gehaald. Dat is nu 1,5j geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sbuter,

Waar staat uw modem en waar zit uw ISRA? Wat voor kabel zit hiertussen en zijn er nog onnodige wandcontactdozen/stekkers te bypassen?
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM voor een meting vanaf hier.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:38
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:32:
@Jorco,

Waar download u mee? Torrents?

Hugo
Ik download wel eens dingen van nieuwsgroepen, over het algemeen vind ik dat reuze meevallen (heb in februari paar dagen vrijwel non-stop gedownload, maar dat was dan ook een uitzondering). Ik denk zelf dat ik gewoon een mindere modem heb anders zouden er veel meer mensen last van moeten hebben. Echter wil de klantenservice mij geen ander modem toesturen terwijl ik inmiddels na bijna een jaar voldoende aan gesprekskosten heb gesponsord, waarmee de kosten voor een nieuw modem al gedekt zouden moeten zijn.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Nou, het is wel feest hier vanmiddag. De verbinding is zeker al 30 keer weggevallen (zonder te overdrijven). Terwijl hij het hiervoor echt maanden prima heeft gedaan, en ik heb uiteraard niets veranderd. Telfort bellen heeft natuurlijk ook geen zin, dan krijg je het standaard "controleer uw bekabeling" en "we hebben een test uitgevoerd, uw verbinding doet het goed" :P

[ Voor 3% gewijzigd door NNF op 27-03-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
En waarom moeten wij dit weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Het is een Telfort Internet ervaring, toch? Misschien dat Telfort Webcare er nog iets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
Ben het wel een beetje met AtRi eens. Dat jij misschien een keer een slechte ervaring met de helpdesk hebt gehad hoeft niet gelijk te betekenen dat ze je daar nooit kunnen helpen. Ze zullen vragen over je bekabeling e.d echt niet voor niets vragen en ze kunnen prima zien als de verbinding tussen je modem en Telfort onstabiel is geweest.

Je zou ook wat meer informatie kunnen posten, hoe komt het dat de verbinding wegvalt, wat valt er weg (draadloos? lan verbinding? DSL sync?) en wat je al geprobeerd hebt om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

DSL signaal valt gewoon weg, keer op keer. Ik heb het modem gereset, veel meer kan ik ook niet doen. Als je verbinding een keer of 50 (daar zit ik inmiddels wel aan) achter elkaar wegvalt dan is dat vrij frustrerend :P Ik snap verder ook wel dat jullie daar ook niets mee kunnen, dus ik zal jullie er in het vervolg niet meer mee vervelen.

Maar goed, ik ga wel gewoon iets leukers doen en als het maandag nog steeds is, Telfort bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
Ik neem aan dat je je bekabeling tussen modem en ISRA al nagelopen hebt? Met welke snelheid train je in? Je zou kunnen proberen via Telnet het modem op ADSL2 of ADSL1 in te stellen, dan is je lijn wel iets langzamer maar valt hij waarschijnlijk niet weg. Als je hem dan maandag weer terug zet en de lijn is nog steeds onstabiel kan je de helpdesk bellen, maar dan kan je er in ieder geval dit weekend nog mee internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Natuurlijk, maar die bekabeling is al heel lang zo en het heeft altijd prima gewerkt. De problemen zijn echt pas sinds vanmiddag. Het lijkt me sterk dat bekabeling ineens stuk kan gaan :? Hij traint nu overigens ook wat lager in dan normaal (16972 kbps / 1103 kbps nu, normaal is het wel 18 Mbps).

Lager laten intrainen is een goede tip, dank :) Als het morgen nog steeds is dan doe ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keyser
  • Laatst online: 25-06-2024
Na meer dan een jaar Telfort internet en voip ellende ben ik nu al weer een tijdje terug bij XS4ALL, heeeeerlijk....
Het kleine prijsverschil meer dan waard.
Ik kan het iedereen aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Laatst online: 09-09 14:30
Keyser schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:46:
Na meer dan een jaar Telfort internet en voip ellende ben ik nu al weer een tijdje terug bij XS4ALL, heeeeerlijk....
Het kleine prijsverschil meer dan waard.
Ik kan het iedereen aanraden!
Ik heb nog altijd geen spijt gehad van mijn overstap van TweakDSL naar Telfort. Het draait allemaal super stabiel. Ik heb pas 1x downtime gehad door een storing, verder word ik subliem geholpen door de support. Webcare van Telfort doet heel er goed zijn best, ben tevreden met de service.

Het is maar net hoe je omgaat met de problemen en hoe jij je apparatuur voor elkaar hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keyser
  • Laatst online: 25-06-2024
dôh schreef op zondag 28 maart 2010 @ 16:36:
[...]

Het is maar net hoe je omgaat met de problemen en hoe jij je apparatuur voor elkaar hebt. :)
mooie conclusies.... zonder fundering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 03:25
@NNF Welke regio woon je?
Ik in Hoofddorp. Heb sinds Zaterdag last van een trage verbinding in ene.
Mijn modem gereset en krijg dan de volgende DSL stats

noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 10 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 99 ab cc cc cc cc dd dc cc cc ba 98
noise margin downstream: 6 db
attenuation downstream: 22 db
tone 32- 63: 0d de ee ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ef ff ff
tone 64- 95: ef fe ee ee e2 ee ee ee ee ee dd dd dd dd dd dd
tone 96-127: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dc dd cc cc cc cc cc
tone 128-159: cc cc cc cc cc cc cc cb cc cb cc bb bb bb bb bb
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba bb bb ba aa aa aa
tone 192-223: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 224-255: aa aa aa aa aa aa aa 99 99 99 99 99 99 99 99 89
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Snelheid is gedropped van 12mbit naar 7mbit (download snelheid nieuwsgroepen)
Vreemde is dus dat hij niet op ADSL 2+ wil trainen.
Iemand een idee hoe en of ik met telnet een commando kan geven om hem op ADSL2+ te zetten?(mocht dat niet al het geval zijn)
*owja, ik ben een noob op dit gebied. Dat je het weet*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Laatst online: 09-09 14:30
Keyser schreef op zondag 28 maart 2010 @ 19:22:
[...]

mooie conclusies.... zonder fundering...
Nee jou opmerking over waarom XS4All zo goed is die is gefundeerd! ;)

Om er dan nog even op terug te komen. De meeste problemen worden al gauw op de ISP afgeschoven, terwijl ze vaak bij de afnemer van de dienst liggen. Vandaar dat ik schrijf dat vaak ligt aan de apparatuur die je hebt en de manier hoe je er mee omgaat. Als je verbinding niet goed werkt, dan is het maar wat makkelijk om het meteen op de ISP af te schuiven, terwijl het vaak aan de afnemer zelf ligt.

De support van Telfort is naar mijn mening perfect. Zoals je in onder andere dit topic kunt lezen zijn ze heel hard bezig om klanten actief te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
Scandic2008 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:45:
In het modem staat nu ADSL2Plus maar de snelheid blijft hangen op 8Mb.Kan het zijn dat KPN eea nog afblokt ?
@ Hugo,heb je mijn DM ontvangen omtrent onderstaande informatie ?

Recentelijk is in een grote groep centrales waar voorheen maximaal 8Mbit te bestellen was nu het WBA-E netwerk beschikbaar gekomen.
Omdat nieuwe lijnen nu waar mogelijk direct op WBA-E worden geleverd is deze informatie ook verwerkt in onze postcodecheck.

Dat is de reden dat u sinds een aantal weken een hogere snelheid kan aantreffen via de postcodecheck.

Via ons eigen forum draaien we een pilot met bestaande lijnen voor een migratie naar WBA-E.

Als u nu op 8Mbit intraint maar onze postcode check geeft een hogere voorspelling dan is voor u naar alle waarschijnlijkheid ook zo'n migratie mogelijk.

Zoals u zelf al zegt is uw lijnlengte niet gering dus snelheidswinst zal nihil tot zeer klein zijn.

Om te controleren of u in aanmerking komt heb ik wel uw postcode en huisnummer nodig. Deze kunt u via DM kenbaar maken.

Hugo
Unquote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adem9elf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 19:27
Heb sinds 5 maanden telfort internet, ben zeer tevreden over de snelheid! ik had het niet zo snel verwacht.. maar het enige wat mij nou zo irriteert is de stabiliteit van mn verbinding (wlan) ik word er om de kwartier/half uur eruit geknikkerd.

Ik heb hier 3 laptops staan.. en bij alle 3 dezelfde probleem..

tis een xzyel modem.. hebben jullie hier ook last van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Scandic2008,

Nee, ik zie geen DM van u in de inbox.

@Sir Fuxalot,

Zoek met inSSIDer het rustigste kanaal op en test daar eens op.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
Volgens mij is mijn Zyxel aan het dood gaan. Sinds een dikke maand gaat het op piekmomenten erg moeilijk om nieuwe verbindingen te openen, bestaande blijven wel in de lucht. Als ik de webinterface open heeft ie een CPU load van dicht bij de 100% of op 100%. Zet ik een pc uit zakt ie wat terug om binnen een kwartier weer richting de 100% te kruipen. Ik heb UPNP al uitgezet, dat verbeterde het ook tijdelijk een klein beetje. Firewall stond al uit en in de NAT tabel staan 3 regels. Als er maar 1 of 2 pcs verbinding hebben draait het allemaal wel goed. Probleem is alleen dat ik met 5 mensen in huis woon met pc's, laptops, AP's, consoles en telefoons die op wifi willen.

Heeft het zin om de helpdesk te bellen om de modem te vervangen of zal een volgende Zyxel ook bezwijken? Of heeft iemand nog andere ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
Nog even over mijn probleem:
@anthonycd,

anthonycd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:50:
[...]

Heb het geprobeerd, maar steevast maximaal 1100-1200 Kb/s. Afstand varieert van 1 meter naast het modem tot verder ervan met een muur er tussen. Maakt geen verschil. Ook zoals gezegd op andere kanalen geprobeerd, geen succes. Kan het modem worden omgeruild of wat is de procedure verder?
Kan Telfort Webcare nog wat betekenen of wat kan ik verder nog doen? Moet ik jullie DM'en/PM'en?

[ Voor 24% gewijzigd door anthonycd op 31-03-2010 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
anthonycd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:18:
Nog even over mijn probleem:

[...]

[...]

Kan Telfort Webcare nog wat betekenen of wat kan ik verder nog doen? Moet ik jullie DM'en/PM'en?
Getest met een verschillende machines? Kan ook zijn dat het probleem in de netwerkkaart van je eigen computer zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
engessa schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:35:
[...]

Getest met een verschillende machines? Kan ook zijn dat het probleem in de netwerkkaart van je eigen computer zit.
Verschillende machines ook ja. Dat is het probleem niet. Modem geeft gewoon niet meer dan 1100-1200 via Wifi door, verschillende machines, verschillende kanalen, dichtbij, ver weg. Op andere netwerken en andere locaties halen ze makkelijk veel meer. Ligt dus niet aan mijn hardware maar aan het modem dat via WiFi dus niet presteert. Via een draad wel 1800~1900, maar daarvoor heb ik geen wireless ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
anthonycd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:41:
[...]

Verschillende machines ook ja. Dat is het probleem niet. Modem geeft gewoon niet meer dan 1100-1200 via Wifi door, verschillende machines, verschillende kanalen, dichtbij, ver weg. Op andere netwerken en andere locaties halen ze makkelijk veel meer. Ligt dus niet aan mijn hardware maar aan het modem dat via WiFi dus niet presteert. Via een draad wel 1800~1900, maar daarvoor heb ik geen wireless ;)
1100-1200 kb p/s is volgens mij vrij normaal voor een wifi b/g netwerk. Of ondersteunen Zyxels al wifi N? Post anders eens een screenshot van de snelheid als je iets aan het downloaden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
engessa schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:30:
[...]
1100-1200 kb p/s is volgens mij vrij normaal voor een wifi b/g netwerk. Of ondersteunen Zyxels al wifi N? Post anders eens een screenshot van de snelheid als je iets aan het downloaden bent.
Wat ik zeg, op andere B/G netwerken haal ik wel meer dan de 1200 die ik met het modem van telfort haal. Als ik het vergelijk met een ander netwerk via 54g waar dan ook nog 2 plafonds tussen zitten en ik daar 1600 haal (max van de lijn) dan is dit teleurstellend dat ik maar 1200 haal van de 1900 die mogelijk is op deze lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
anthonycd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:42:
[...]

Wat ik zeg, op andere B/G netwerken haal ik wel meer dan de 1200 die ik met het modem van telfort haal. Als ik het vergelijk met een ander netwerk via 54g waar dan ook nog 2 plafonds tussen zitten en ik daar 1600 haal (max van de lijn) dan is dit teleurstellend dat ik maar 1200 haal van de 1900 die mogelijk is op deze lijn.
Staat de modem niet op 802.11b ingesteld? Als jij 1200 KB/ps bedoeld komt dat dicht in de buurt van het maximale wat op een b netwerk te halen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
engessa schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:06:
[...]
Staat de modem niet op 802.11b ingesteld? Als jij 1200 KB/ps bedoeld komt dat dicht in de buurt van het maximale wat op een b netwerk te halen is.
Nope, mixed B+G. Denk dat het ligt aan de combinatie van een te langzame CPU en de WPA2 beveiliging. Dat zorgt voor teveel load met als gevolg dat de snelheid beperkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@anthonycd,

Kunt u dit eens testen met alleen NAT enabeled, firewall uit?

Hugo
Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.