Telfort Internet ervaringen topic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste
Acties:
  • 126.396 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Calamor schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:04:
Na het handmatig instellen van me IP 212.123.152.x , sub 255.255.255.0, gateway 212.123.152.254 en DNS 8.8.8.8 werkte goed, maar nu krijg ik geen verbinding meer :(. En er wordt geen gegevens opgehaald als ik alles terug zet. Weer terug naar me 3G internet.
klinkt toch als een dns probleem, probeer eens een andere als 8.8.4.4 of eentje van opendns? Toen ik vergeten was mijn dns aan te passen werkte eea ook nog 2 minuten (cache in de router denk ik) en daarna plat. zonder dns zou je wel eea moeten kunnen pingen of surfen zoals 213.239.154.35 ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tourniquet schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:08:
Hmmm bollocks. Statisch ip lijkt bij mij nu ook niet meer te werken. Heb er wel even verbinding mee gehad uurtje geleden. :/
mijne in rotterdam werkt nu ook niet meer, heb ik bijna 2 uur online mee gezeten met static ip. Helaas volgens mij liggen de servers er nu helemaal uit

ps. langleve unsecured wifi :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:23
In Enschede werkt 't ook de hele avond al niet :/. Statisch instellen heeft tot op heden nog geen resultaat opgeleverd.

Gelukkig werkt m'n Nokia op het Vodafone HSDPA-netwerk via bluetooth prima op m'n laptop :).

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter! op 06-04-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Tourniquet schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:08:
Hmmm bollocks. Statisch ip lijkt bij mij nu ook niet meer te werken. Heb er wel even verbinding mee gehad uurtje geleden. :/
Precies wat Telfort al aangaf http://twitter.com/Telfort#

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:10:
[...]

mijne in rotterdam werkt nu ook niet meer, heb ik bijna 2 uur online mee gezeten met static ip. Helaas volgens mij liggen de servers er nu helemaal uit

ps. langleve unsecured wifi :X
ik ben er nog over het telfort netwerk maar het zou maar zo kunnen zijn dat je IP lease is verlopen, dan staat dat mij ook zo te wachten :(

edit: Die twitter post gaat over het DHCP gedeelte, dus misschien dat het met een hard ingesteld IP wel blijft werken?
@below - daar was ik al bang voor :)

[ Voor 15% gewijzigd door franssie op 06-04-2010 22:13 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:41

IEF

Why so serious?

Als je DHCP lease verstreken is hoef je ook geen statisch IP in te stellen,
dat werkt toch niet meer dan (er wordt dus inderdaad gekeken of je lease al verstreken is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:48
thys schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 21:35:
Kan iemand met een werkende verbinding eens kijken of de gateway reageert op pings?
Mijn telfort gateway: 82.171.31.254 reageert op ping's en is tracebaar
Heb dus ook gewoon nog internet...

[ Voor 7% gewijzigd door Sinus_rhythm op 06-04-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ohja de ip lease is natuurlijk verlopen. Nouja dan maar even tv kijken. :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:09

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ach ik heb ook al van alles geprobeerd. Zit nu maar te tetheren via m'n iphone. Werkt wonderbaarlijk best goed. Ff kijken of ik kan gamen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

BuG2FiX schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 21:09:
handig hoor zo'n Dyndns account.

Utrecht - werkt het ook niet. maar alles statisch instellen en het werkt wel. probleem met DHCP bij telfort ofzo lijkt het.

modem instellingen:

IP adres: je meest recente ip adres (zie mail header of dyndns of IP-log van tweakers?)
subnet: 255.255.240.0
gateway: Je IP adres maar dan laatste segment een .1
DNS: 208.67.222.222

werkt!
bedankt. Werkt voor mij ook. Mijn HTC was aan het smelten met internet sharing aanstaan :)

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Er zijn op dit moment geen storingen bekend

Momenteel zijn er geen storingen bekend.

Klantenservice internet
klantenservice pagina is bereikbaar :+

[ Voor 17% gewijzigd door franssie op 06-04-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Klantenservice internet

Klopt ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:42
Voor mij werkt het IP instellen niet, ik denk dat het komt door de WBA-E migratie dat dit niet werkt.

Gelukkig nog een WWAN kaartje voor in mn Dell laptop, :)

Een traceroute vanaf een ander datacenter naar mn telfort IP geeft na de ams-ix geen reactie meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Wel apart dat er vanuit Twitter.com/Telfort weer naar Tweakers.net wordt verwezen...

En ik kom er nu achter, hoe zwaar die Telfort-site is als je die met mobiel wilt bereiken. Kon dat nu niet beter? Ik dacht via wap nog wel aan informatie te komen, maar ook dat is niets (informatie niet eens aanwezig, lijkt het). Is er een handige link om de status van internet op te vragen via mobiel, zonder gelijk enkele honderden KB's erdoorheen te jagen? Al is volgens de statuspagina niets aan de hand...

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yzord schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:22:
[...]

Klantenservice internet

Klopt ja :P
hahah ik zat ook al te kijken >:) makkelijkste oplossing is gewoon ontkennen he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Tweakers wordt genoemd op nu.nl :P
Landelijke storing bij Telfort

AMSTERDAM - Klanten van telecombedrijf Telfort kunnen dinsdagavond geen verbinding maken met internet door een landelijke storing.

Dit meldt het bedrijf via Twitter. Zowel het vaste als het mobiele internet ligt er uit. Ook de klantenservice is onbereikbaar.

De storing wordt veroorzaakt door een stroomstoring in het datacentrum van het bedrijf. "De backupvoorzieningen zijn er niet in geslaagd alles volledig over te pakken", zo meldt een medewerker van Telfort op het forum van Tweakers.

Volgens de medewerker wordt er momenteel hard aan gewerkt om de storing op te lossen.

© NU.nl

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Sphere
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-10-2023
Hmmm, kinky.... Verbinding was al enkele dagen niet vooruit te branden... Ik zou bijna denken dat dat datacenter niet gemonitord wordt.
Wellicht overbodige info maarreh: hier in Heerlen (uiterste zuiden) ook rood licht.
Lang leve de iPhone, al gaat het niet echt snel, maarja, beter dan niks.
(hoezo verslaafd? :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Engineers ter plaatse hebben de stroom weer op gang gebracht. Op dit moment brengen we de systemen gefaseerd weer online en doen we controles of alles weer gaat werken zoals behoort. Update volgt.
Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

thanks voor de update! Als ik een tracert kan maken naar een gateway dan gooi ik 'm weer op DHCP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yodeluxe schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:25:
Wel apart dat er vanuit Twitter.com/Telfort weer naar Tweakers.net wordt verwezen...
Ik wilde zoveel mogelijk mensen informeren en de storingspagina (en ons eigen forum) was onbereikbaar, vandaar.

Inmiddels is er ook een tijdelijke storingspagina ingericht:

http://telfort.nl/storing/

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretbek
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-06-2020
Mooi, hopelijk draait de handel zo weer. Hhe de timing ook weer, meest onlegen moment dat de handelner uit knalt. :P

Hoop dat jullie de vraag aan kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:38:
[...]

Ik wilde zoveel mogelijk mensen informeren en de storingspagina (en ons eigen forum) was onbereikbaar, vandaar.

Hugo
ik vind het alleen maar heel netjes dat ze, ook al ligt telfort.nl klantenservice eruit, mensen op de hoogte houden. Ook al is het via een omweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Twitter:
Engineers ter plaatse hebben de stroomvoorziening herstelt. Systemen worden weer up gebracht en gecontroleerd. Hugo

Gelukkig heb ik nog een gratis internet verbinding via mijn Ziggo digi telefoon als backup.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrux
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-08 13:40
Aaah ik word gek heel de avond zonder normaal internet op me desktop. Zit nu achter mijn ma's laptop met internet van de buren :P. Ga zeker een klachtmail sturen want kword het een beetje zat met dat Telfort. Ik raad het niemand aan. Volgend jaar lekker naar ziggo ofzoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:33
en je denkt dat ziggo veel beter is ik vrees dat je dromen bedrogen uitkomen met ziggo.
Ik ben van ziggo naar telfort gegaan en moet zeggen dat het nu stukken beter loppt behalve als het fout gaat dan gat het meestal goed mis bij telfort

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane86
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
Ik moet eigenlijk zeggen dat dit de eerste keer is (zover ik me kan herinneren) in 2 jaar dat ik echt last heb van een storing. Het is nu wel dubbel vervelend aangezien mijn telfort mobiel internet er ook uit ligt. Kom je er weer even achter hoe ontzettend afhankelijk je bent van internet :) Maar zo te zien is het bijna gerepareerd gelukkig. Kan natuurlijk altijd een keer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Nou ik moet zeggen dat ik ook redelijk tevreden ben met Telfort. Alleen volgen de storingen mekaar nu wat vaker op dan in het begin. EN ik baal goed als het weer gebeurt, want internet hoort nu eenmaal bij mijn leven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is het bij iemand hersteld? Amsterdam is nog rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

Aparte titel voor de storingspagina: 'Storing Telfort.Werkt in je voordeel.' ;)

Zeer nette berichtgeving. Internet viel hier net pas weg maar dankzij Twitter wist ik er al vanaf. Waarvoor dank. Storingen komen nu helaas eenmaal voor.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:49

SaN

Dane86 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:54:
Ik moet eigenlijk zeggen dat dit de eerste keer is (zover ik me kan herinneren) in 2 jaar dat ik echt last heb van een storing. Het is nu wel dubbel vervelend aangezien mijn telfort mobiel internet er ook uit ligt. Kom je er weer even achter hoe ontzettend afhankelijk je bent van internet :) Maar zo te zien is het bijna gerepareerd gelukkig. Kan natuurlijk altijd een keer gebeuren.
Hier hetzelfde heb nu meer dan 2 jaar internet van Telfort en dit is de eerste echte storing. Ik ben gewoon tevreden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:55
Wanneer komt Tweakers.net met provider diensten?

Gb aansluitingen iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:27

knakworst

Get more sats!

Cave_Boy schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:58:

Gb aansluitingen iemand?
Tweakers kwam ooit met TweakDSL ervaringen topic - Deel 26

Maar is nu 100% Cambrium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluxtras
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-07-2020
Drama... Ben blij dat ik een HD2 van 't werk heb... Opera Turbo aan, plaatjes uit.. internetten gaat prima over HDSPA (naja.. er staat H). Wel een beetje jammer allemaal.. Ben blij dat ik een mediaserver heb en nog ff een niet-gekeken aflevering van Lost kan kijken (die schrijvers zijn echt de weg kwijt).

Het viel me de laatste tijd ook al op dat de verbinding bizar was.. ineens non-responsive enzo.. afgelopen week was al geen pretje. Ik maar denken dat het torrents van me huisgenoten waren en QOS niet werkte :-) Waarschijnlijk waren het tekenen van overlijden en slechte monitoring aan Telfort-kant. Hopelijk krijg ik mijn 2.3MB/s weer terug.. de laatste tijd was het strak gecapt op 2.06MB/s.

Kommop Hugo, fix die shit. Jij bent nu onze klaagmuur geworden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34

Gb aansluitingen iemand?
tweakdsl bedoel je? is er al een heeeeeleee tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intrainsnelheid heeft hier niets mee te maken hoor ;) Dat zit tussen modem en DSLAM.

Verdere updates zullen geplaatst worden op: http://telfort.nl/storing/

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2010 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Gb aansluitingen iemand?
TweakDSL?

Sinds oktober klant na een zeer trage start (iets met verkeerde aderparen aansluiten etc.) maar verder nog geen storing gehad tot tien minuten geleden.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:55
xxxMaverick schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:01:
[...]

tweakdsl bedoel je? is er al een heeeeeleee tijd
Is toch niet van Tweakers.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:48
tuurlijk wel, want zonder accu start zo lastig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:49
mobiel werkt weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Hugo, tegen de tijd dat daar iets geplaatst wordt is het geen nieuws meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al gebeld door een paar prive-klanten die hoog en laag springen vanwege het niet werken van vaste lijn en internetverbinding(Ik heb ze verteld dat het een landelijke storing is en shit happend), ik heb de lijnen niet uitgezocht, en kan de SLA nu moeilijk nalezen, maar vanaf wanneer komen mensen in aanmerking voor enige compensatie? 3 dagen toch pas ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Destrux schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:50:
Aaah ik word gek heel de avond zonder normaal internet op me desktop. Zit nu achter mijn ma's laptop met internet van de buren :P. Ga zeker een klachtmail sturen want kword het een beetje zat met dat Telfort. Ik raad het niemand aan. Volgend jaar lekker naar ziggo ofzoo.
--------------------------------------------------------------------------------
Telfort is OK!

Altijd direct negatief worden als er een keer storing is...als je accu van je auto defect is koop je toch ook niet gelijk een andere?

Tjonge. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florisje
  • Laatst online: 16-12-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:06:
[...]
Altijd direct negatief worden als er een keer storing is...als je accu van je auto defect is koop je toch ook niet gelijk een andere?
vreemde vergelijking of ben ik zo vreemd als ik dat wel doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

florisje schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:08:
[...]

nee hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrux
Nou ik hoor dat sommige al 2 jaar bij Telfort zitten en nooit problemen hebben gehad. IK zit er nu 3-4 maandjes en ik heb al aardig wat gezeik gehad, niet alleen met het internet zelf maar ook met de router etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:37
Me ouders smsen mij al in paniek dat hun internet eruit ligt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erkje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-06-2024
florisje schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:08:
[...]

ligt eraan of je dan een nieuwe auto koopt, of alleen een accu ;)

taste and see that the Lord is good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:01:
Intrainsnelheid heeft hier niets mee te maken hoor ;) Dat zit tussen modem en DSLAM.

Hugo
maar daar staat nu ook niets - behalve dat het niet werkt (en dat weten we al).
Zou helpen als er een tijdslijn oid zou staan.
Destrux schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:10:
Nou ik hoor dat sommige al 2 jaar bij Telfort zitten en nooit problemen hebben gehad. IK zit er nu 3-4 maandjes en ik heb al aardig wat gezeik gehad, niet alleen met het internet zelf maar ook met de router etc.
Ik zit er al 2 jaar en eigenlijk nooit problemen, hooguit 3x moeten resetten.

[ Voor 32% gewijzigd door franssie op 06-04-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 15:40

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrux
Haha ik heb hem de eerste dag al 3 keer moeten resetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik ben benieuwd of deze storing het nieuws gaat halen... Op zijn minst wel op Tweakers denk ik. Ik las dat vast bellen er voor veel klanten ook uit lag en dat lijkt me best vervelend. Voor internet kan je nog een 3G modempje inprikken o.i.d. maar je vaste nummer krijg je daar niet mee werkend natuurlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door GekkePrutser op 06-04-2010 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrux
Het heeft teletekst al een tijdje bereikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
Destrux schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:10:
De router heb ik wel een aantal keren moeten resetten en dat is niet echt ideaal maar met het omzetten naar bridge mode van het telfort router is dat eigenlijk opgekost imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
Kijk ook even op www.telfort.nl/storing is net aangemaakt, zie ook twitter en hier op tweakers.

Laten we overigens ophouden met dat gezeur van kabel is veel beter, iedereen kiest toch voor zichzelf een passende provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier, in 3061 ook storing. "Internet" brandt ook rood. De rest gewoon groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:36

Roytoch

Nietes

gerrit185 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:16:
neem kabel telfort is kpn kabel is veel beter dan adsl UPC ZIGGO hebben veel hogere snelheid _/-\o_
Tsja... dit soort dingen voegen niet zo heel veel toe natuurlijk. In drie jaar telfort is dit de eerste keer dat ik bewust een storing meemaak. Ik betaal een bepaald bedrag per maand en krijg stabiel internet, die ene storing is vervelend maar ik ga dan toch niet meteen weg bij telfort ofzo?

Komt nog bij dat de manier waarop de storing wordt bijgehouden door webcare mi erg netjes is. Via twitter, dit topic en hun eigen website is prima te volgen wat de status is. Ik heb er alle vertrouwen in dat het zo weer goed is, en zo niet, dan wordt ik morgen wakker en is het dan wel goed. Niet meteen paniek zaaien en boos worden, daar heb je alleen jezelf mee.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fong06
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 03:44
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:01:

Hugo
Hoi Huge, ff off the current topic.

Misschien wel een late vraag, Bij tiscali had je 5x webspace van 50 mb (deze kon je beheren via ftp en benaderen via http). Na Tiscali -> Telfort, stond op telfort.nl niks over webspace.
Ik heb deze webspace al 1.5 jaar niet meer gebruikt, maar probeerde het toevallig vandaag weer. Het lukte me om via ftp in te loggen en de files te zien via http.

Mijn volgende vraag is, ik heb ook 4 andere web accounts, waarbij ik de inlog en pass wel weet, maar de http link van waar deze account aan elkaar zijn gelinkt, weet ik dus niet.
Hoe kan je dit achterhalen? Heb alle links op de website gedrukt, daar zie ik alleen accounts en inlog stuffs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
Ik moet zeggen dat van de providers dit de eerste keer is dat ik zo een grote storing zo snel word gemeld en zo snel word gestart met het oplossen ervan. En iedere provider heeft wel iets wat minder of slecht is maar dat verander je meestal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Zou de storing van Telfort misschien hiermee te maken hebben?
Deel Goeree-Overflakkee weer in het donker

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
Ik heb hier weer een DHCP lease en een werkende internetverbinding :)

Zit overigens wel op WBA-E, misschien dat dit invloed heeft?

EDIT: Werkend met andere DNS servers, niet de DNS servers van Telfort!

[ Voor 21% gewijzigd door nautaonline op 06-04-2010 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

400.000 klanten hebben storing en dan ook nog vermelden dat er geen storingen zijn. Niet te geloven zeg! Wat zijn dat voor boeren bij Telfort. Ze hebben nooit storing bij het incasseren van de maandelijkse rekening.Dat verloopt altijd feilloos :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:36

Roytoch

Nietes

gerrit185 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:26:
kijk je radar telfort is niet zo lang geleden behoorlijk veel klachen ik heb UPC en heb ook geen last dus ja wat is dan beter KABEL en een hoge snelheid ook deze zomer UPC fiber 300mbps reken maar uit fiber 120mbps is 14mb ;) ;) ;) ;)

[...]
Gerrit, begin met correct hoofdlettergebruik en een correcte interpunctie. 14mb? 14MiB? Waar heb je het over joh. Maar om het af te sluiten: ik betaal 20 euro ofzo per maand. Jij vast iets meer. UPC is daarnaast ook niet alles, in Leeuwarden bijvoorbeeld zat storingen op fiber.

Dit topic gaat over telfort, niet over UPC. Zou je er nou over op willen houden?

Begin me nu wel zorgen te maken over het gebrek aan updates in het laatste uur, haha.

[ Voor 5% gewijzigd door Roytoch op 06-04-2010 23:33 ]

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
Hier nog steeds geen verbinding helaas.
Jammer dat mensen niet kunnen lezen dat de storing vermeld staat op telfort.nl/storing.
En dat mensen nog steeds denken dat als iedereen kabel neemt dat er dan geen internet problemen zijn :(:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

kijk je radar telfort is niet zo lang geleden behoorlijk veel klachen ik heb UPC en heb ook geen last dus ja wat is dan beter KABEL en een hoge snelheid ook deze zomer UPC fiber 300mbps reken maar uit fiber 120mbps is 14mb ;) ;) ;) ;)

[...]
Wat doe je hier in het Telfort topic? Ga lekker ergens anders lekker pochen met je internet? Ik zie je wel in het UPC-topic als daar een storing is. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
nautaonline schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:27:
Ik heb hier weer een DHCP lease en een werkende internetverbinding :)

Zit overigens wel op WBA-E, misschien dat dit invloed heeft?

EDIT: Werkend met andere DNS servers, niet de DNS servers van Telfort!
wat is je locatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:29:
400.000 klanten hebben storing en dan ook nog vermelden dat er geen storingen zijn. Niet te geloven zeg! Wat zijn dat voor boeren bij Telfort. Ze hebben nooit storing bij het incasseren van de maandelijkse rekening.Dat verloopt altijd feilloos :(
Wat ik ook wel een beetje zout vind, is dat Tweakers nog niet eens een bericht op de FP heeft staan terwijl nu.nl en teletekst dat al wel hebben :P Ik heb al aan het begin van de avond een tip ingediend maar ws zit de hele redactie thuis. :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Kan een mod deze berichten verwijderen aub. Het voegt niets toe aan het topic en is behoorlijk storend en spam gerelateerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
9363 Marum, nogmaals ik heb wel een gemigreerde lijn, ben een WBA-E klant ipv zoals de meesten een WBA-A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!

[...]
En daar betaal je ook voor, die vergelijking gaat hier dus volledig mank. Ik betaal 20 Euro per maand voor 20/1Mbit (en ik haal 14/1Mbit) en dat is vrijwel overal meer dan genoeg voor. Jij betaalt het drie- of viervoudige daarvan. Bovendien is de lijn prima stabiel, zoals al vaker in dit topic door verschillende mensen gemeld is dit de eerste noemenswaardige storing. Ziggo heeft onlangs ook nog een grote landelijke storing gehad.

Gebruik je dikke internetverbinding dan tenminste eens voor een cursus Nederlands. Ik moet je berichtjes drie keer lezen voordat ik zie wat er staat omdat je geen interpunctie gebruikt.

edit: Ok, ik val in herhaling zie ik :P. Het werkt allemaal wat trager via m'n huidige 3G-verbinding ;) (al heeft Vodafone gelukkig geen snelheids-cap :)).

[ Voor 7% gewijzigd door Wouter! op 06-04-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

GekkePrutser schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:15:
Ik ben benieuwd of deze storing het nieuws gaat halen... [..]
Afbeeldingslocatie: http://teletekst.nos.nl/gif/images/124-01.gif

Ik zit dus nu via BlueTooth met een niet Web'n'Walk abo van T-Mobile, ik moet gewoon ff mailen enzo.....

Dit zuigt dus echt..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

_Christiaan_ schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:35:
[...]

Wat ik ook wel een beetje zout vind, is dat Tweakers nog niet eens een bericht op de FP heeft staan terwijl nu.nl en teletekst dat al wel hebben :P Ik heb al aan het begin van de avond een tip ingediend maar ws zit de hele redactie thuis. :P
Zulke berichten zijn anders niet zo boeiend. Straks wordt Tweakers net zoals Webwereld alleen nog maar een site met storingsmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdesign
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 21:09
Even een opbeurend bericht voor de medewerkers van Telfort:
Vergeet niet het nachttarief te rekenen, ik ga mijn bed in :).

Geen inet 23:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaLasse
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 22:20

CasaLasse

c454 l4553

Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:29:
Tip: lees eerst (het laatste deel van) dit topic en plaats dan pas een reactie (of niet :p)
Ik dacht hetzelfde als jij, maar begreep dat het anders zat toen ik las wat het probleem was:
Telfort Webcare schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:38:
[...]

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 00:46
Gerrit, jongetje, heb je niks beters te doen?
ik heb een prima hoge snelheid, gecombineerd met mijn 2 sipaccounts en het Zyxel apparaat dat mijn internet, lan, wlan en voip regelt (alles in 1 apparaat) van Telfort voor een prijs die ik niet krijg bij upc (incl de hardware dus). Zal niet zo gauw overstappen omdat het gewoon simpel, snel en precies is wat ik wil.

Daarnaast heb ik lang Casema gehad. Complete nachtmerries aan overgehouden. Zo heeft elk bedrijf wel zijn sores. Dat ontdek je nog wel...

on topic:
Bij mij werd het rode lampje weer groen na aan/uit zetten daarnet, maar internet deed het nog niet. Weer aan/uit gezet, nu isie weer rood.

[ Voor 89% gewijzigd door Jazco2nd op 06-04-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gerrit185

Toch maar ff inloggen.. Kansloze kerel ben jij zeg de tering..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
gerrit185 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:43:
nou ik wil duidelijk maken dat telfort is op mag schieten met VDSL dat duurt wel erg lang he.
daarom is kabel beter. ;) en meerder centrales mag maken. dan heb niet iedereen er last van. meer wijk centrale's.

[...]
Ohja want upc zit je goed, of bij de kabel was ziggo en upc geen vaste gast bij radar?
:') of leuk joh heb je 300mbit, maar wordt 2/3 geknepen omdat je via nieuwsgroepen zit.

Zielig persoon :')

Hopelijk schiet het op :( van tetheren wordt je ook moe

[ Voor 22% gewijzigd door LuckY op 06-04-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Vanavond dan toch maar vroeg naar bed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
Ze mogen nu wel eens een update op de site knallen want het is wel erg lang geleden nu.
Ach ja druk bezig alle routers weer de lucht in te helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
gerrit185 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:43:
nou ik wil duidelijk maken dat telfort is op mag schieten met VDSL dat duurt wel erg lang he.
daarom is kabel beter. ;) en meerder centrales mag maken. dan heb niet iedereen er last van. meer wijk centrale's.

[...]
Je hanteert wel een erg vervelende manier om dat duidelijk te maken ... :N

Nog steeds tethering via Vodafone en nog geen werkende verbinding. Zo maar 'ns pitten :z

[ Voor 10% gewijzigd door Wouter! op 06-04-2010 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:03
LuckY schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:44:
[...]
Hopelijk schiet het op :( van tetheren wordt je ook moe
Het is dus nog niet bij iedereen opgelost? Hier werkt 't sinds een kwartiertje ongeveer weer nadat het de hele avond eruit lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
gerrit185 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:46:
knijpen doen ze niet meer je had wel een punt dat is allang verleden tijd.

[...]
En een storing is wel eeuwig. shit happens live with it. Ik snap niet wat je hier komt doen:S
Nielson schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:49:
[...]
Het is dus nog niet bij iedereen opgelost? Hier werkt 't sinds een kwartiertje ongeveer weer nadat het de hele avond eruit lag.
* LuckY modem herstart :)

Beetje valse hoop geven :N :+ het werkt nog niet

[ Voor 36% gewijzigd door LuckY op 06-04-2010 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keyser
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06-2024
dôh schreef op maandag 29 maart 2010 @ 15:01:
[...]

Nee jou opmerking over waarom XS4All zo goed is die is gefundeerd! ;)

Om er dan nog even op terug te komen. De meeste problemen worden al gauw op de ISP afgeschoven, terwijl ze vaak bij de afnemer van de dienst liggen. Vandaar dat ik schrijf dat vaak ligt aan de apparatuur die je hebt en de manier hoe je er mee omgaat. Als je verbinding niet goed werkt, dan is het maar wat makkelijk om het meteen op de ISP af te schuiven, terwijl het vaak aan de afnemer zelf ligt.

De support van Telfort is naar mijn mening perfect. Zoals je in onder andere dit topic kunt lezen zijn ze heel hard bezig om klanten actief te ondersteunen.
I rest my case :)

P.S. ik weet denk ik wel voldoende van netwerken af om te weten dat het mijn problemen aan telfort lagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McOrmick
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
gerrit185 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:46:
knijpen doen ze niet meer je had wel een punt dat is allang verleden tijd.
Gerrit, hoe kan ik jouw berichten blocken? Ze irriteren mij enorm vanwege het gebrek aan interpunctie. Daarnaast heb ik geen behoefte aan berichten over jouw verbinding en al helemaal niet het gepoch daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Je hebt een PM, bij deze het verzoek om niet meer hier te reageren.

[ Voor 80% gewijzigd door IEF op 07-04-2010 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrux
Telfort heeft mijn avond verziekt :(
ALs iedereen nou ff gaat klagen komen ze mss bij radar :P
Morgen gewoon een mailtje naar telfort sturen, ze kunnen er alleen maar beter van worden toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:59
Hier 23:54 @ Goes, Zeeland
Internet weer up en running. Nu nog weer even zo snel als we het gewend zijn (tis nu een beetje traag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
Afbeeldingslocatie: http://nautronix.nl/downtime-telfort.png

Grafiekje van mn downtime. Tussen 20:10 en 23:35 was er bij mij geen verbinding.

[ Voor 3% gewijzigd door nautaonline op 06-04-2010 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Omdat je 1 avond geen internet hebt, is je hele avond verziekt? Ik kan begrijpen dat je misschien niet kan mailen en dergelijken. Maar je kan toch heus zonder internet voor een paar uur?

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrux
nee in dit huis is een avond zonder internet een aardige ramp haaha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:53:
duidelijk jullie te waarschuwen dat kpn/telfort drama is eerst kpn storing. dan telfort. volgendekeer xs4all
ik heb niks tegen jullie. maar tegen kpn.

[...]
Nee, da's lekker gefundeerd inderdaad 8)7. Wat denk je hier precies richting KPN te bereiken met je kansloze reacties?

Net m'n modem nog maar 'ns gereset, lampje blijft rood. Ik zie 't morgenvroeg wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gersompie schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:54:
Internet weer up en running. Nu nog weer even zo snel als we het gewend zijn (tis nu een beetje traag)
Kijk da's goed nieuws. Als ik hier vanuit Utrecht ff kabeltje uitrolt, mag ik dan even op je router erbij? :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:50
FikkieHo schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:55:
Omdat je 1 avond geen internet hebt, is je hele avond verziekt? Ik kan begrijpen dat je misschien niet kan mailen en dergelijken. Maar je kan toch heus zonder internet voor een paar uur?
Niet als je een avondje gamen gepland hebt :< (eindelijk 3 man vrij..)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Gooi de hoofdstad ook even online zeg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrux
Ja precies had een avond gaming geplanned op een vrije dag :)
Hoop echt dat die nu online komt kan ik nog 1 clan war doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Destrux schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:54:
Telfort heeft mijn avond verziekt :(
ALs iedereen nou ff gaat klagen komen ze mss bij radar :P
Morgen gewoon een mailtje naar telfort sturen, ze kunnen er alleen maar beter van worden toch..
wat wil je in het mailtje zetten? Mededelen dat er gisteren een storing was? Zeggen dat jouw avond verziekt is? Denk dat Telfort dat wel weet en anders de storingsmonteur wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
ik heb hier ook de router een trap gegeven in dongen maar nog geen resultaat ach ja.
gooi mun pc uit en check de rest morgen wel weer.
Dat het o hier en daar gaat werken betekend dat er schot in de zaak zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrux
Ja hoe meer klachten ze krijgen hoe groter het schuldgevoel zal zijn :P
Wat weer kan leiden tot verbetering van de kwaliteit. Als ze bij Radar komen dan kan dat toch alleen positief uitwerken voor de klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:59
Gersompie schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:54:
En nu istie ook weer snel =)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/773899830.png
edit: Tijd in plaatje ^^ klopt niet. Heb die test toch echt 10 minuten geleden uitgevoerd..

[ Voor 12% gewijzigd door Gersomvg op 07-04-2010 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik denk dat ze de impact van deze storing prima zelf kunnen inschatten ;). 400.000 klanten van 20:00 tot 0:00 uur (of langer) zonder internet, in deze tijd, da's redelijk problematisch. Een paar klachten veranderen daar niet zoveel aan. Dan moeten er wel grotere belangen op het spel staan, bijvoorbeeld schadeclaims, maar daarvoor hebben ze, in elk geval voor consumentenlijnen, veel te ruime SLA's.

0:07 uur: Enschede nog steeds offline. Weltrusten :w
Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.