Het grote Mazda topic #1

Pagina: 1 ... 72 ... 74 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-06 14:03
twkr18526 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:36:
Zijn er gebruikers hier die zowel Android Auto als Carplay gebruiken? Zelf heb ik graag muziek op achtergrondmuziek volume en navigatie volume vergelijkbaar (carplay). M’n vriendin die heeft liever geen navigatie geluid en laat Android de whatsapp berichten voorlezen.

Elke keer als ik m’n iPhone aansluit nadat zij de auto heeft gereden, staat zowel de navigatie als muziek volume 2x zo hoog. Ik moet er steeds aan denken om de volume lager te zetten en te wachten tot de navigatie audio aan gaat (want alleen dan kan je die aanpassen) om ook de navigatie audio te verlagen. Heeft iemand misschien suggesties?
Als zij liever geen navigatie geluid wenst zou ik aanraden die in de app uit te zetten, dat scheelt in ieder geval 1 volume.

Daarnaast, als zij haar muziekvolume zoveel hoger moet zetten zou het kunnen dat zij in Spotify de "volume normalisatie" aan heeft staan. Buiten dat dit de kwaliteit verpest/kan verpesten, zorgt het ook voor een lager volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 01:25
Martin.Air schreef op donderdag 5 december 2024 @ 07:53:
[...]

Als zij liever geen navigatie geluid wenst zou ik aanraden die in de app uit te zetten, dat scheelt in ieder geval 1 volume.

Daarnaast, als zij haar muziekvolume zoveel hoger moet zetten zou het kunnen dat zij in Spotify de "volume normalisatie" aan heeft staan. Buiten dat dit de kwaliteit verpest/kan verpesten, zorgt het ook voor een lager volume.
Dank voor de suggesties. Google maps volume had ik idd uit gezet, zal het nog eens controleren. Zal spotify ook checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:27
Ik rijd inmiddels bijna 4 jaar in de Mazda (3 Sedan uit 2021). Nu is het al een tijdje zo dat de afdichting kofferbak ("hoedenplank"?) resoneert met de muziek. Dit ook op een gewoon volume. Als ik dan licht druk op die plank, dan is het grotendeels weg. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goerriaan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:02
Ja daar zijn meer meldingen van, bij mij hebben ze de speaker opnieuw vastgemaakt bij een jaarlijks onderhoud. Las online dat er aan onderzijde hoedenplank een stukje metaal zit dat mee kan resoneren en dat je daar iets tussen kan duwen (schuim/spons) en dan is het vaak weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-06 20:36
Ik heb sinds kort een probleempje met de sleutel van mijn 2013 mazda 3 (BM). Als ik instap en de koppeling indruk gaat het groene lampje branden. Als ik dan de startknop indruk gaat het contact wel aan maar start hij niet. Het startknop lampje gaat knipperen. koppeling loslaten contact uitzetten en dan nogmaals proberen is dan de remedie. Dit moet ik soms 2x doen. Als hij start, start hij wel heel vlot.

Dit speelt sinds ik de batterij in de sleutel heb vervangen. Zover ik kon zien was die leeg want starten deed hij alleen als ik de sleutel tegen de startknop aanhield en tegen de deurklink. Iemand vergelijkbare ervaringen? Wat is de remedie?

Ik had een filmpje willen sturen maar is nu even niet mogelijk omdat de auto bij een schadebedrijf staat voor reparatie van mijn portieren en dorpel. Had een aantal weken terug een fuck-up gemaakt met uit een parkeervak draaien en tegen een grote kei aangereden die precies in mijn dode hoek stond. Wist goed dat hij er lag eigenlijk, maar ja we maken allemaal wel eens een foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:34
williewimp schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 19:03:
Dit speelt sinds ik de batterij in de sleutel heb vervangen. Zover ik kon zien was die leeg want starten deed hij alleen als ik de sleutel tegen de startknop aanhield en tegen de deurklink. Iemand vergelijkbare ervaringen? Wat is de remedie?
Heb je hetzelfde met de reservesleutel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
gerritjan schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 19:13:
[...]

Heb je hetzelfde met de reservesleutel?
Heb ik nog niet geprobeerd. Zal eind volgende week eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanMZ6
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 04-03 15:38
Ik heb hier ook in het begin toen we de 6 kregen veel probleempjes met de sleutel gehad.

Meerdere keren batterij vervangen meerdere duracell en panasonic, uit eindelijk hielp het om een VARTA CR25 batterij erin te doen, nu alweer bijna 10 maanden verder zonder problemen....

Vond vind het nog steeds apart maar wat werkt werkt 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-06 17:02
JM83 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 17:56:
Ik rijd inmiddels bijna 4 jaar in de Mazda (3 Sedan uit 2021). Nu is het al een tijdje zo dat de afdichting kofferbak ("hoedenplank"?) resoneert met de muziek. Dit ook op een gewoon volume. Als ik dan licht druk op die plank, dan is het grotendeels weg. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn sedan, bose speakers. Ik heb het gedeeltelijk opgelost door tussen het plastic deel (naast de subwoofer) en het metalen frame een stuk schuimrubber te plaatsen. Hierdoor resoneert het plastic niet meer en klinkt de audio niet meer zo goedkoop.

Helaas heb ik nu een nieuw probleem: door de extra druk op het plastic hoor ik een tik wanneer ik over hobbels rijd.

Voor een volledige oplossing moet je waarschijnlijk het verwijderen en alle contactpunten tussen metaal en plastic van rubber voorzien.

Ik heb dit probleem eerder onder garantie bij de Mazda garage gemeld, maar zij vonden het normaal dat bepaalde delen trillen bij lage tonen. 😕

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin.Air
ALPACINO schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:12:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn sedan, bose speakers. Ik heb het gedeeltelijk opgelost door tussen het plastic deel (naast de subwoofer) en het metalen frame een stuk schuimrubber te plaatsen. Hierdoor resoneert het plastic niet meer en klinkt de audio niet meer zo goedkoop.

Helaas heb ik nu een nieuw probleem: door de extra druk op het plastic hoor ik een tik wanneer ik over hobbels rijd.

Voor een volledige oplossing moet je waarschijnlijk het verwijderen en alle contactpunten tussen metaal en plastic van rubber voorzien.

Ik heb dit probleem eerder onder garantie bij de Mazda garage gemeld, maar zij vonden het normaal dat bepaalde delen trillen bij lage tonen. 😕
Andere garage zoeken, dit zou niet zo moeten zijn. Als het "normaal" was dan hebben auto's het.

Zet je hem hard, dan zeker. Maar om het te horen is juist een laag volume nodig. Bij mij heeft Mazda dit gewoon netjes opgelost (rammel in tweeter behuizing links voor).

Is ook vreemd, want als dit een garantie kwestie is, dan mag de rekening gewoon doorgestuurd worden naar Mazda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guReMcO
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:22

guReMcO

Praat mar frysk

Mazda 3 BP uit 2019

Heeft iemand hier wel eens te maken gehad met het probleem dat een rij pixels in het snelheidsmeter opeens defect is?
Het is echt een duidelijke lijn tijdens de opstart graphic maar verdwijnt grotendeels weer als de snelheidsmeter in beeld staat. Fraai is het iig niet. :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E98yibFOjDlkVeOdsYsXpK9a4t8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/us6mMVsMJYZK8fQ9K19zvwyG.jpg?f=fotoalbum_medium

Croissant in hand, I was alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM83
ALPACINO schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:12:
[...]

Erg bijzonder dat ze zeggen "is normaal'. Ik baal ervan dat het pas gekomen is nadat de fabrieksgarantie was verlopen, want het is iets dat er zover ik nog weet eerst niet was.

Je oplossing is niet helemaal duidelijk. Wil je me een foto hiervan sturen? Dan ga ik eens kijken of dat ook mijn oplossing is. Voor nu heb ik 2 ontvochtigers (van die zakjes met iets) op de plank gelegd en daarmee is het ook grotendeels opgelost, maar dat is niet ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ALPACINO
JM83 schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:43:
[...]

Erg bijzonder dat ze zeggen "is normaal'. Ik baal ervan dat het pas gekomen is nadat de fabrieksgarantie was verlopen, want het is iets dat er zover ik nog weet eerst niet was.

Je oplossing is niet helemaal duidelijk. Wil je me een foto hiervan sturen? Dan ga ik eens kijken of dat ook mijn oplossing is. Voor nu heb ik 2 ontvochtigers (van die zakjes met iets) op de plank gelegd en daarmee is het ook grotendeels opgelost, maar dat is niet ideaal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9KxOw6P2k5eNE-BAZiq-pWB7Pk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QyNqbnMz2TMgJkrxrPjQe62h.jpg?f=fotoalbum_large

Je moet dus onder het plastic, ongeveer in het midden naast de speakers/subwoofer, stukje rubber/dempingsmateriaal tussen duwen. Ter hoogte van de middelste gordel.

Je kunt de plastic deck deels loshalen door de achterbank neer te klappen en de plastic klinknagels van de plastic deck uitduwen. Je kan dan makkelijker onder de plastic deck komen. Let wel, daar zitten een aantal modules en er is bedrading aanwezig. Deze moet je natuurlijk niet beschadigen.

Wil je echt grondig aanpakken dan moet de gehele plastic deck loshalen en voorzien van dempingsmateriaal. Hetzelfde principe, maar dan bij een Honda Sedan YouTube: How To Fix Subwoofer Bass Rattle - Honda Accord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
guReMcO schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:29:
Mazda 3 BP uit 2019

Heeft iemand hier wel eens te maken gehad met het probleem dat een rij pixels in het snelheidsmeter opeens defect is?
Het is echt duidelijke lijn tijdens de opstart graphic maar verdwijnt grotendeels weer als de snelheidsmeter in beeld staat. Fraai is het iig niet. :(

[Afbeelding]
Ik heb dit probleem ook gehad en het scherm is destijds onder garantie vervangen. Op Reddit wordt dit wel vaker gemeld https://www.reddit.com/r/..._3_2019_dead_pixel_issue/

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:46
Hier heeft pa het voor elkaar gekregen met z'n lompe rijstijl om de rechter skirt van voor tot achter compleet aan gort te rijden van de CX-60 :F

Soul Red Crystal staat bekend dat het lastig te spuiten is. Ook een nieuwe skirt is takke jantje duur a 1200eur ongeveer...

Hele grapje was 2600eur maar overigens wel zeer netjes gespoten, kleur is spot on en je ziet er niks meer van! d:)b

Verder hier momenteel eigenlijk al een half jaar more or less zonder problemen met de CX-60.
De stuurkolom is in januari gefixt met wat een tijdelijke fix zou moeten zijn maar tot heden nog steeds prima.

Enige probleem is dat de gezichtsherkenning nog steeds moeders niet herkend.
En de hybride aandrijving en safety systemen zijn nog steeds hit and miss. Bij lange na niet op het niveau van mijn Toyota Yaris maar swah.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matthijs8
  • Laatst online: 03-06 16:33
Ik ben aan het kijken naar een 2 en het viel me op dat onderin bij de 'spaken' van het stuur het bij sommige auto's (vooral de luxere uitvoeringen) afgedicht is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__I8e-YzdvgmQHoxYgzrd1JjZDk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wzv3j1RAgYsmWUHHOg7isC7x.png?f=user_large
Ik vind dat er zelf nogal knullig uitzien. Ter vergelijking een stuur waar dat niet zo is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z088oXALgg5dhijybh4so39ad1I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/cGbYT1Oj6B4prWZx54OkJyKb.png?f=user_large
Iemand enig idee waarom dit zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin.Air
Matthijs8 schreef op zondag 15 december 2024 @ 12:27:
Ik ben aan het kijken naar een 2 en het viel me op dat onderin bij de 'spaken' van het stuur het bij sommige auto's (vooral de luxere uitvoeringen) afgedicht is:
[Afbeelding]
Ik vind dat er zelf nogal knullig uitzien. Ter vergelijking een stuur waar dat niet zo is:
[Afbeelding]
Iemand enig idee waarom dit zo is?
Enige logische verklaring zou de stuurverwarming (of wellicht de Lane Assist trilfunctie) zijn. Gezien die naar mijn weten niet op de lagere uitrustingsniveaus zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
Martin.Air schreef op maandag 16 december 2024 @ 08:42:
[...]

Enige logische verklaring zou de stuurverwarming (of wellicht de Lane Assist trilfunctie) zijn. Gezien die naar mijn weten niet op de lagere uitrustingsniveaus zitten.
Ik vermoed dan stuurverwarming als dat een optie is op de 2. Ik heb de trilfunctie voor lane assist wel en ik heb niet dat gesloten stuk aan de onderzijde.

https://www.viabovag.nl/a...y-stuurverwarming-su20v4d

https://www.hyundaiwitten...ctiv-g-luxury-41847748-23

Zeer grote kans dat het de stuurverwarming is. Deze 2 auto's hebben stuurverwarming en hebben beide dat gesloten stuk.

[ Voor 26% gewijzigd door Mick3112 op 16-12-2024 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:20
Mijn CX-5 heeft ook een "dicht stuur" en ik heb ook stuurverwarming. Voor wat het waard is, dit lijkt wel de reden te zijn gezien de voorgaande berichten.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs8
  • Laatst online: 03-06 16:33
Ah dat lijkt het inderdaad te zijn ja! Ik zie het bij de 3 ook bij auto's met stuurverwarming en zonder juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-06 09:24

AntiPasta

d1 m0z4rella

Csotranme schreef op donderdag 12 december 2024 @ 01:49:
Hier heeft pa het voor elkaar gekregen met z'n lompe rijstijl om de rechter skirt van voor tot achter compleet aan gort te rijden van de CX-60 :F

Soul Red Crystal staat bekend dat het lastig te spuiten is. Ook een nieuwe skirt is takke jantje duur a 1200eur ongeveer...

Hele grapje was 2600eur maar overigens wel zeer netjes gespoten, kleur is spot on en je ziet er niks meer van! d:)b

Verder hier momenteel eigenlijk al een half jaar more or less zonder problemen met de CX-60.
De stuurkolom is in januari gefixt met wat een tijdelijke fix zou moeten zijn maar tot heden nog steeds prima.

Enige probleem is dat de gezichtsherkenning nog steeds moeders niet herkend.
En de hybride aandrijving en safety systemen zijn nog steeds hit and miss. Bij lange na niet op het niveau van mijn Toyota Yaris maar swah.
Kun je wat meer vertellen over de ervaringen met de CX-60? Omdat je eerst schrijft 'zonder problemen' en vervolgens 'hybride aandrijving mwah'.

Ik mag nu een nieuwe auto uitkiezen (België) en had me best wel gebrand op een CX-5, nou is het helaas zo dat deze niet meer nieuw wordt geleverd, dus de dealers proberen me de CX-60 te doen overwegen. Maar waar de CX-5 zoveel lof leek te oogsten over zijn betrouwbaarheid, lees ik over de 60 toch de nodige enge verhalen. Om mij hier nou gelijk aan te verbinden, ik vind het moeilijk.

Wel gisteren een CX-5 Homura kunnen proefrijden die nog als 'stock' beschikbaar was. Wat een heerlijke auto _/-\o_ de vraag is of er nog stock zal zijn tegen de tijd dat ik al mijn papieren in orde heb, maar het heeft me iig weer enthousiast gemaakt voor het merk.

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Drardollan schreef op maandag 16 december 2024 @ 08:57:
Mijn CX-5 heeft ook een "dicht stuur" en ik heb ook stuurverwarming. Voor wat het waard is, dit lijkt wel de reden te zijn gezien de voorgaande berichten.
Lijkt me iets puur cosmetisch. Ik heb een Mazda 3 en CX-5 in de meest luxe uitvoeringen gehad. Allebei met dicht stuur. Ik heb nu een CX-60 in de meest luxe uitvoering, en die heeft een open stuur.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Exirion schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:24:
[...]

Lijkt me iets puur cosmetisch. Ik heb een Mazda 3 en CX-5 in de meest luxe uitvoeringen gehad. Allebei met dicht stuur. Ik heb nu een CX-60 in de meest luxe uitvoering, en die heeft een open stuur.
In alle gevallen had je dus stuurverwarming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Drardollan schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:49:
In alle gevallen had je dus stuurverwarming?
Ja, en lane keep assist met bijsturen en trillen e.d.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
williewimp schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 19:03:
Ik heb sinds kort een probleempje met de sleutel van mijn 2013 mazda 3 (BM). Als ik instap en de koppeling indruk gaat het groene lampje branden. Als ik dan de startknop indruk gaat het contact wel aan maar start hij niet. Het startknop lampje gaat knipperen. koppeling loslaten contact uitzetten en dan nogmaals proberen is dan de remedie. Dit moet ik soms 2x doen. Als hij start, start hij wel heel vlot.

Ik had een filmpje willen sturen maar is nu even niet mogelijk omdat de auto bij een schadebedrijf staat voor reparatie van mijn portieren en dorpel. Had een aantal weken terug een fuck-up gemaakt met uit een parkeervak draaien en tegen een grote kei aangereden die precies in mijn dode hoek stond. Wist goed dat hij er lag eigenlijk, maar ja we maken allemaal wel eens een foutje.
Inmiddels mijn auto terug van de schadeherstelling. Was in eerste instantie totaal niet blij met het resultaat. Maar uiteindelijk wel goed opgelost.
Ik kreeg de auto terug, het was op dat moment al donker dus de reparatie inspecteren heeft dan totaal geen zin. De volgende ochtend had ik even gekeken. Op 2 plaatsen zaten er zakkers in de verf. Eentje bij de rand van de wielkast, die viel heel erg op. De ander achter de portier op de carrosserie, daar had ik niet zo veel moeite mee, die zie je alleen als de deur open staat en je er echt naar op zoek gaat.
Daarnaast zaten er 3 vrij diepe krassen vlakbij de achterdeur en werkte de centrale deurvergrendeling van de voorste portier niet. Ze hebben de krassen weg kunnen polijsten en de uitlopers ook. Er zat een stekkertje niet goed in de deur dus dat was ook snel opgelost.
Heb wel even laten weten dat ik het ontzettend slordig vond allemaal. Ik begrijp niet dat de garage opzichter niet even het werk controleert voordat de auto teruggegeven wordt.

Was overigens heel erg blij dat ik mijn eigen auto terug kreeg. Ik kreeg een Opel Astra mee als leenauto. Wat een zielloos hok was dat. Zompig rempedaal. Als die 3 pitter stationair liep prima, maar als je gas gaf veel trillingen in het stuur en pedalen. motortje klinkt ook voor geen meter.

De sleutel problemen treden overigens niet op met mijn reserve sleutel dus het lijkt inderdaad batterij gerelateerd te zijn. Binnenkort maar even wat andere batterijtjes regelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:46
AntiPasta schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:58:
[...]

Kun je wat meer vertellen over de ervaringen met de CX-60? Omdat je eerst schrijft 'zonder problemen' en vervolgens 'hybride aandrijving mwah'.

Ik mag nu een nieuwe auto uitkiezen (België) en had me best wel gebrand op een CX-5, nou is het helaas zo dat deze niet meer nieuw wordt geleverd, dus de dealers proberen me de CX-60 te doen overwegen. Maar waar de CX-5 zoveel lof leek te oogsten over zijn betrouwbaarheid, lees ik over de 60 toch de nodige enge verhalen. Om mij hier nou gelijk aan te verbinden, ik vind het moeilijk.

Wel gisteren een CX-5 Homura kunnen proefrijden die nog als 'stock' beschikbaar was. Wat een heerlijke auto _/-\o_ de vraag is of er nog stock zal zijn tegen de tijd dat ik al mijn papieren in orde heb, maar het heeft me iig weer enthousiast gemaakt voor het merk.
De CX-60 is hier april 2023 geleverd.
Toendertijd was het echt nog wel een heel nieuw model en nog onderhevig aan allerlei kwalen.

Voornamelijk softwarematig zaken die gewoon niet goed waren.
De vering was destijds ruk en hebben we vervangen voor een Koni set.
Waar de CX-60 nu mee uit de fabriek rolt hoor ik wel goede/betere verhalen over.

Je moet niet vergeten dat dit de eerste PHEV van Mazda is dus ruimte voor verbetering.
Mazda heeft er o.a. voor gekozen de elektromotor vóór de bak te plaatsen.
Dit heeft het nadeel dat de elektromotor ook door de bak moet en dus niet heel direct aanvoelt. Dat doet de Toyota hier wel waar de elektromotor rechtstreeks op de wielen zit.
Het voordeel is wel dat de elektromotor daardoor ook bijdraagt bij 4x4.

Wat ik al aangaf rijden wij hier nu eigenlijk probleemloos met de CX-60.

De CX-60 is echt een monster/tank en wat mij betreft niet te vergelijken met een CX-5.
Compleet andere auto's.

De CX-5 is een zwaar doorontwikkeld voertuig dat al 12 jaar oid bestaat. Als je die neemt heb je nooit geen miskoop mede door de doorontwikkeling in die jaren.
De CX-60 staat nog wat in de kinderschoenen. Ook geen slechte keus maar wees bewust van de mogelijke problemen. De facelift CX-60 zal volgend jaar ergens wel aangekondigd worden wellicht. Ik ben er van overtuigd dat je die echt blind kan kopen Mazda kennende.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-06 11:01
Daarom rij je ook een Mazda :P

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

We staan op het punt om te gaan kijken naar een jong gebruikte Mazda 3 sedan (luxury line) met de skyactive-x motor. Met het liefst een automaat.

Zijn er nog zaken waar we specifiek op moeten letten? Ben zelf lang dus ben benieuwd hoe de stoelen en de zit positie mij gaan bevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:06
Autoblog heeft hier laatst een video over geplaatst: https://www.autoblog.nl/n...ion-aankoopadvies-6981949

Rij zelf een 2020 Mazda3 SkyActiv-X Luxury, sedan, handgeschakeld. Na 4,5 jaar heb ik zelf wat kleine rammeltjes in het interieur. De motor (180pk) kan wat schokken bij weinig gas en ca. 2000 toeren (producteigenschap, heb het minder met euro 98 maar dat wil de tankpas niet). Kan volgens de dealer geen kwaad en irriteer me er niet meer aan. De vernieuwde versie (186pk) zou daar minder/geen last van hebben. Spiegels willen soms niet goed in of vooral uitklappen, bekend probleem, was bij mij garantie. Verder vind ik dat het leer op het stuur snel slijt, kan ook met in en uit stappen zijn. Leer op de stoelen is vooralsnog prima.

Overall erg blij met de auto, maar het is zakelijke lease, dus heb er ook geen zorgen aan.

Als lang persoon met relatief net iets kortere armen zit ik overigens prima, ondanks de korte zitting omdat de zitting kantelbaar is en het stuur redelijk ver naar mij toe kan. Zat daardoor uiteindelijk beter dan veel concurrenten. Ruimte achterin achter de bestuurder is niet zo goed.

[ Voor 3% gewijzigd door jjkester op 19-12-2024 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JM83
Brilsmurfffje schreef op donderdag 19 december 2024 @ 01:52:
We staan op het punt om te gaan kijken naar een jong gebruikte Mazda 3 sedan (luxury line) met de skyactive-x motor. Met het liefst een automaat.

Zijn er nog zaken waar we specifiek op moeten letten? Ben zelf lang dus ben benieuwd hoe de stoelen en de zit positie mij gaan bevallen.
Weet niet welk bouwjaar nog onder jong gebruikt valt, maar vanaf 2021 is er een update (software?) v.w.b. de motor gekomen die een paar PK meer geeft.
En waar ik zelf tegenaan gelopen ben (en meerdere sedan gebruikers met een Bose pakket) is een trillende/resonerende "afdichting kofferbak" waar die sub in zit met bepaalde bastonen.

Eind maart komt er een te koop uit april 2021 (ik ga over op zakelijke lease en elektrisch, dus geen Mazda meer). Ga hem ergens ook wel missen. Rijd nog wel eens in m'n oude Opel Astra (bj 2016) die binnen de familie is gebleven en dan is het verschil qua comfort groot.

[ Voor 21% gewijzigd door JM83 op 21-12-2024 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
Iemand ervaring met zelf een trekhaak bestellen en monteren? Betreft een Mazda 3 sedan BM generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atanis
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 20-03 11:51
Zijn er hier al ervaringen met de CX-80?
Hoe ver rijdt deze auto in de praktijk elektrisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:42
Brilsmurfffje schreef op donderdag 19 december 2024 @ 01:52:

Mijn 2018 model had toentertijd erg last van krakende bestuurdersstoel. Hebben ze de hele leaseperiode niet opgelost gekregen.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ze hebben er iets moois van gemaakt, maar het is net zo veel Mazda als een Mazda 2 Hybrid. Je blijft er duidelijk de Deepal SL03 in zien. Geen waardige opvolger van de Mazda 6 vind ik, die ze eigenlijk geen vervolg meer wilden geven. Deze 6e of eigenlijk EZ-6 voor de Chinese markt, is waarschijnlijk puur hier op de markt gebracht om voldoende EV-aanbod voor de EU te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
Exirion schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:19:
[...]

Ze hebben er iets moois van gemaakt, maar het is net zo veel Mazda als een Mazda 2 Hybrid. Je blijft er duidelijk de Deepal SL03 in zien. Geen waardige opvolger van de Mazda 6 vind ik, die ze eigenlijk geen vervolg meer wilden geven. Deze 6e of eigenlijk EZ-6 voor de Chinese markt, is waarschijnlijk puur hier op de markt gebracht om voldoende EV-aanbod voor de EU te hebben.
Ik vind de mazda er van zowel binnen als buiten van veel hogere kwaliteit uitzien dan die deepal.

Een beetje zoals dat een Volvo XC40 er ook vele malen beter uit ziet dan een lync&co

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Gutanoth schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:40:
Ik vind de mazda er van zowel binnen als buiten van veel hogere kwaliteit uitzien dan die deepal.

Een beetje zoals dat een Volvo XC40 er ook vele malen beter uit ziet dan een lync&co
Ja, maar dat is alleen wat je ziet: de verpakking en het zichtbare deel van het interieur. Verder is het exact dezelfde auto, inclusief touchscreen voor alles terwijl Mazda altijd fysieke knoppen voor belangrijke functies heeft en op veel modellen het touchscreen uitzet tijdens het rijden. Het is gewoon geen echte Mazda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
Exirion schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:49:
[...]

Ja, maar dat is alleen wat je ziet: de verpakking en het zichtbare deel van het interieur. Verder is het exact dezelfde auto, inclusief touchscreen voor alles terwijl Mazda altijd fysieke knoppen voor belangrijke functies heeft en op veel modellen het touchscreen uitzet tijdens het rijden. Het is gewoon geen echte Mazda.
Ah op die fiets. Ja, minimaal een draaiknop zou wel beter zijn, maar zal een stuk moeilijker zijn met zo'n groot scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik ben vooral benieuwd naar de prijs. Het is in feite een Chinese auto, dus Mazda zal marge moeten opofferen om het ding scherp genoeg in de markt te kunnen zetten. De EU-heffingen zijn niet mals. Hij zal waarschijnlijk moeten concurreren met o.a. de Tesla 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Uit de 2 voetnoten valt te halen dat er 2 verschillende accupakketten gaan komen (68,8 of 80kw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

D_Jeff schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 19:20:
Uit de 2 voetnoten valt te halen dat er 2 verschillende accupakketten gaan komen (68,8 of 80kw)
De grootste is de minst interessante. Het gaat om LiFePO4 vs Li-Ion waarbij die eerste een stuk robuuster is en bovendien veel sneller geladen kan worden (200 vs 90 kW). De winst in actieradius is bij de grootste dermate klein dat ik absoluut voor de LiFePO4 zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Exirion schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 20:44:
[...]

De grootste is de minst interessante. Het gaat om LiFePO4 vs Li-Ion waarbij die eerste een stuk robuuster is en bovendien veel sneller geladen kan worden (200 vs 90 kW). De winst in actieradius is bij de grootste dermate klein dat ik absoluut voor de LiFePO4 zou gaan.
Waar kan ik meer lezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:32
Welke schadeherstelbedrijven in omgeving Gouda zijn aan te bevelen, welke kan ik beter vermijden?
Vorige week heeft een andere auto bij het inparkeren een flinke kras op mijn bumper gegeven, en ik wil bij het overspuiten geen (grote) kleurverschillen in mijn Mazda-rode CX-5.
Overigens heeft de betrokken bestuurder heeft zich niet gemeld. Gelukkig was er een getuige....

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peerke15
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:33
Mooie 2e plaats voor de MX-5 ND3 tussen als dat Supercar geweld.:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-06 19:06
Momenteel in de markt voor een vervanger van mijn huidige mazda 6 sportbreak GT-M handgeschakeld uit 2015. Gezien ik toch wel vaak iets moet trekken zat ik te twijfelen tussen een nieuwere mazda 6 sportbreak luxury automaat uit 2021 of een luxury CX-5 automaat uit 2021. Iemand ervaring met het verschil in rijdynamiek tussen die 2? en is de automaat van Mazda prima te doen of echt een gedrocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin.Air
squashedraven schreef op maandag 13 januari 2025 @ 15:10:
Momenteel in de markt voor een vervanger van mijn huidige mazda 6 sportbreak GT-M handgeschakeld uit 2015. Gezien ik toch wel vaak iets moet trekken zat ik te twijfelen tussen een nieuwere mazda 6 sportbreak luxury automaat uit 2021 of een luxury CX-5 automaat uit 2021. Iemand ervaring met het verschil in rijdynamiek tussen die 2? en is de automaat van Mazda prima te doen of echt een gedrocht?
De automaat is wat verouderd, maar vooral een andere rijstijl dan met veel andere merken hun automaten.
Wel is het verbruik veel hoger dan met de handbak.

Een CX-5 is voor 95% van de mensen dynamisch genoeg qua rijstijl, voor de mensen die net wat meer zoeken is de 6 een stapje beter, maar alsnog niet de meest dynamische natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-06 19:06
Martin.Air schreef op maandag 13 januari 2025 @ 15:14:
[...]

De automaat is wat verouderd, maar vooral een andere rijstijl dan met veel andere merken hun automaten.
Wel is het verbruik veel hoger dan met de handbak.

Een CX-5 is voor 95% van de mensen dynamisch genoeg qua rijstijl, voor de mensen die net wat meer zoeken is de 6 een stapje beter, maar alsnog niet de meest dynamische natuurlijk.
Heb totaal geen ervaring met automaten (ja met een gerobotiseerde handbak van Peugeot die mijn vader ooit had). Dus weinig referentiepunten daarvoor. Momenteel rijd ik dus een 6 en komend vanuit eerder een Focus wil ik er niet (echt merkbaar) verder op achteruit gaan. Blijft dus echt de optie over om gewoon de dealer beide modellen buiten klaar te zetten voor mij en ermee op pad te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin.Air
squashedraven schreef op maandag 13 januari 2025 @ 15:17:
[...]

Heb totaal geen ervaring met automaten (ja met een gerobotiseerde handbak van Peugeot die mijn vader ooit had). Dus weinig referentiepunten daarvoor. Momenteel rijd ik dus een 6 en komend vanuit eerder een Focus wil ik er niet (echt merkbaar) verder op achteruit gaan. Blijft dus echt de optie over om gewoon de dealer beide modellen buiten klaar te zetten voor mij en ermee op pad te gaan
Jup, zoals altijd de beste optie.

Met deze automaten probeer dus echt al je rijstijlen te proberen in de testrit. Rustig, snel en stads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:46
avdongen schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:55:
Welke schadeherstelbedrijven in omgeving Gouda zijn aan te bevelen, welke kan ik beter vermijden?....
Ik zit met hetzelfde probleem, echter bij mij helaas geen getuige. Omgeving Zaandam
Rode Mazda 3 met een smalle 5cm grijze plek op de bumper waar alle lak weg is. Ik weet niet wat het beste is te vinden om een dergelijk plek weer op kleur te brengen zonder zichtbaar verschil.
Ik voel er niet veel voor om de hele bumper te laten spuiten daarvoor.
Ik zie wel "spotrepair" bedrijven, maar weet niet hoe en of dit lukt met Mazda-rood'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:31
elinx schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:25:
[...]
Ik zit met hetzelfde probleem, echter bij mij helaas geen getuige. Omgeving Zaandam
Rode Mazda 3 met een smalle 5cm grijze plek op de bumper waar alle lak weg is. Ik weet niet wat het beste is te vinden om een dergelijk plek weer op kleur te brengen zonder zichtbaar verschil.
Ik voel er niet veel voor om de hele bumper te laten spuiten daarvoor.
Ik zie wel "spotrepair" bedrijven, maar weet niet hoe en of dit lukt met Mazda-rood'.
Wel ASN autoschade in breda, maar asn zit ook bij jou in de buurt:

Mx5 nieuwe achterbumper in soul red laten spuiten, echt perfect matchende kleur met de rest. Vrachtwagen gaf mij een duw omdat hij niet op zat te letten....

Schade aan voorbumper (stuk vliegend hout op de weg), heb ik nog niet laten doen. Doe ik na de winter wel en ik denk via via, kostenopgave was 1000 euro voor spuiten en een deuk wegwerken. Pittig :/

Klein beetje pech gehad zo!

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:32
LuisjeNL schreef op maandag 13 januari 2025 @ 18:56:
[...]

Wel ASN autoschade in breda, maar asn zit ook bij jou in de buurt:
ASN Bodegraven is nu ook onderdeel van Mulder Mazda, waar de mijne vandaan komt. Dus dan wordt dat wel de eerste keus, we gaan het zien.

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:00
avdongen schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 08:42:
[...]

ASN Bodegraven is nu ook onderdeel van Mulder Mazda, waar de mijne vandaan komt. Dus dan wordt dat wel de eerste keus, we gaan het zien.
Laat even weten naderhand of je tevreden bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seedi
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-06 00:10
Zijn de problemen met de cx60 mbt de schokdempers al opgelost in de recent geleverde exemplaren of is het nog steeds noodzakelijk om de dempers te vervangen door koni dempers?

En maken deze versie nog steeds veel herrie met de achterkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:33
De dempers op mijn CX-60 zijn zonder problemen (of kosten) vervangen bij de dealer tijdens aanschaf. Het verschil is goed te merken en ben nu zeer tevreden over de vering. Je moet nog steeds niet met volle snelheid een drempel overvliegen maar bedenk dat je een auto van 2 ton meesleept.

Ik weet niet precies wat je bedoelt met herrie aan de achterkant maar de mijne is iig muisstil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atanis
Naranya schreef op zondag 19 januari 2025 @ 06:54:
De dempers op mijn CX-60 zijn zonder problemen (of kosten) vervangen bij de dealer tijdens aanschaf. Het verschil is goed te merken en ben nu zeer tevreden over de vering. Je moet nog steeds niet met volle snelheid een drempel overvliegen maar bedenk dat je een auto van 2 ton meesleept.

Ik weet niet precies wat je bedoelt met herrie aan de achterkant maar de mijne is iig muisstil.
Wat is de elektrische range in de praktijk bij U, zomer en winter? Ik zit te kijken naar een CX-80, en daar is nog heel weinig praktijk data over te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naranya
Ik heb nog alleen maar ervaringen met de CX-60 in de winter.
Nu met temperaturen rond het vriespunt 's nachts haal ik 's ochtends meestal rond de 40km op een charge.
Bedenk wel met bereik/verbruik rekenen dat de batterij nooit op 0% zal komen te staan, er blijft minimaal 20% in de accu zitten (zodat het vermogen van de elektromotor nog beschikbaar is bij "lege" accu)

Mijn laadsessies bij een "lege" accu zijn dan ook meestal rond de 13~14 kWh en dus niet de volle 17.8 kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
atanis schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:52:
[...]

Wat is de elektrische range in de praktijk bij U, zomer en winter? Ik zit te kijken naar een CX-80, en daar is nog heel weinig praktijk data over te vinden.
Ik heb een aantal testen gezien waarbij het verbruik op 25Kwh per 100km zat (4 km per 1Kwh) -- dat was een verbruik in de zomer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atanis
Ok bedankt. Niet heel indrukwekkend moet ik zeggen. Ik rijdt nu een Ford Kuga, die doet ook zo'n 40km in de winter, wel met een kleinere 12kWh accu.
De nieuwe Kodiaq moet het beter doen met een 22kWh accu. Maar geen AWD en Mazda spreekt mij meer aan, mooier en betere kwaliteit. Binnenkort misschien eens een proefritje gaan plannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Naranya schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:10:
Bedenk wel met bereik/verbruik rekenen dat de batterij nooit op 0% zal komen te staan, er blijft minimaal 20% in de accu zitten (zodat het vermogen van de elektromotor nog beschikbaar is bij "lege" accu)
Hoeveel reserve de auto aanhoudt is afhankelijk van de temperatuur. In de zomer kun je 'm tot ruim onder de 10 procent leeg rijden. Bij temperaturen onder nul lijkt de aangehouden reserve zelfs zo'n 25 a 30 procent te zijn. Ik haal (geextrapoleerd) zonder overdreven zuinig rijden een kilometer of 65 a 70 bij 25C.

Eigenlijk rij ik het hele jaar met 'bijladen tot 20%' ingeschakeld, zodat je altijd reserve overhoudt voor snel optrekken, of voor het laatste stukje naar huis door het dorp.
Mijn laadsessies bij een "lege" accu zijn dan ook meestal rond de 13~14 kWh en dus niet de volle 17.8 kWh.
Dat klopt wel aardig ja. Hier worden de auto's opgeladen via laadpunten waarvan het verbruik in Home Assistant wort bijgehouden. Als je de laadverliezen meeneemt dan is de netto capaciteit aanzienlijk minder dan de bruto capaciteit die ze opgeven. Daarom is een range van 63km volgens de specs helemaal niet slecht voor zo'n auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naranya
Exirion schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:02:
[...]
Bij temperaturen onder nul lijkt de aangehouden reserve zelfs zo'n 25 a 30 procent te zijn
[...]
Inderdaad zojuist even op gelet bij thuiskomst, range op 1km en hij houdt dan een accu reserve van rond de 30% aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0en
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-06 22:51
Zijn er hier Mazda 6 (station) rijders die kunnen vertellen waar het kofferbaklampje zit?
Tijdens deze wintermaanden me al een aantal keer gestoord aan het zwarte gat als je de kofferbak opent maar ik krijg het lampje niet gevonden. (Lampje kapot of zit er geen lamp in de kofferbak bij dit model? 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Laatst online: 19:50

QinX

Shai-Hulud

Mijn huidige lease zit er bijna op en ik ben mij aan het orienteren op een vervangende auto.
Mazda heb ik altijd hoog in het vaandel gehad, mede doordat mijn vader 15 jaar lang met een mazda 3 heeft gedaan en deze er naar 15 jaar nog altijd modern uit zag.

Nu is er bij de mazda dealer in de buurt een mazda 3 uit 2022 te koop met 60k op de teller.
Om precies te zijn een Mazda 3 Hatchback 2.0 e-SkyActiv-G M Hybrid 150 Sportive.

Zijn er euvels bekend bij dit type waar ik rekening mee moet houden?

Ik heb een korte proefrit kunnen doen en het rijdt allemaal zalig en de wagen zit er verder prima uit, alleen wil ik wel het glossy kunststof bij de midden console laten vervangen want dat zit vol krassen.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korre
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22:00
QinX schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 22:49:
Mijn huidige lease zit er bijna op en ik ben mij aan het orienteren op een vervangende auto.
Mazda heb ik altijd hoog in het vaandel gehad, mede doordat mijn vader 15 jaar lang met een mazda 3 heeft gedaan en deze er naar 15 jaar nog altijd modern uit zag.

Nu is er bij de mazda dealer in de buurt een mazda 3 uit 2022 te koop met 60k op de teller.
Om precies te zijn een Mazda 3 Hatchback 2.0 e-SkyActiv-G M Hybrid 150 Sportive.

Ik heb een korte proefrit kunnen doen en het rijdt allemaal zalig en de wagen zit er verder prima uit, alleen wil ik wel het glossy kunststof bij de midden console laten vervangen want dat zit vol krassen.
Wij hebben nu eentje van 2019.
Tevreden van de auto. Wat wel soms kan gebeuren is dat het inklapmechanisme van de spiegels niet goed werkt. Vooral als het heel koud is of heel warm.

Ook af en toe vallen wat sensoren uit bij koude.

Maar dat gebeurt niet al te veel, dus geen groot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Nu online
QinX schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 22:49:

Zelf rij ik een 122pk versie uit 2021 en daar ben ik zeer tevreden mee! Ik zou hem zo weer kopen.

Zoals elke auto, heeft dit model ook wat zaken die mis kunnen gaan. Zoals hierboven al genoemd, willen de spiegels (in- en uitklappen) nog wel eens stukgaan. Daarom heb ik het automatisch inklappen bij vergrendelen uitgezet.

Ook is het interieur wat gevoelig. De hoogglans zwarte delen krassen snel, het ‘glas’ bij de tellers ook en eerdere modellen kunnen nog wel eens snel last hebben van slijtage van het leer op het stuurwiel en de versnellingspook. Deze twee zijn bij mijn 3 onder garantie vervangen.

Verder hebben de Skyactiv-G modellen cilinderuitschakeling, waardoor er wat vibraties voelbaar kunnen zijn. Hiervoor kunnen de radiatorsteunen worden vervangen, maar dat heeft bij mijne niet geholpen en accepteer ik het dus maar (zo storend is het niet).

Op andere forums lees ik ook wel eens klachten over een vastzittende thermostaat (deze moet dan worden vervangen), kromme tankkleppen (deze zijn op latere modellen beter ontworpen), scheurende deurrubbers (dure reparatie, ook verholpen bij latere modellen) en dan kunnen deze auto’s nog wel eens last hebben van rammeltjes. In een model uit 2022 zullen de meeste problemen zijn opgelost vanuit de fabriek. Kortom: doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
We hebben sinds een aantal maanden een Mazda CX-3 uit 2018 (pre-facelift) met een 2.0 benzinemotor. An sich rijdt de auto top, echter popt er nu toch een probleem op: het dashboard lijkt een beetje op een kerstboom.

We hebben nog garantie op de auto, echter is het een behoorlijk stuk rijden. Ik ben benieuwd of iemand deze problemen herkent.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dfIv2GCFv5GmKOgyxaJc_VeeuZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4GfSad2eQO9vLDYKL2AfJNRd.jpg?f=fotoalbum_large

Er gaan diverse oranje lampjes branden, het lijkt gerelateerd aan de tractiecontrole / ABS / bandenspanning. De lampjes gaan niet weg als ik de auto uit en aan zet. De accu is zo goed als nieuw, dus ik verwacht niet dat het door een lage accuspanning komt. Uiteraard is uitlezen de eerste stap, echter moet ik nog even een OBD-adapter bestellen. Maar wellicht herkent iemand dit probleem al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Avvd schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:12:
We hebben sinds een aantal maanden een Mazda CX-3 uit 2018 (pre-facelift) met een 2.0 benzinemotor. An sich rijdt de auto top, echter popt er nu toch een probleem op: het dashboard lijkt een beetje op een kerstboom.

We hebben nog garantie op de auto, echter is het een behoorlijk stuk rijden. Ik ben benieuwd of iemand deze problemen herkent.

[Afbeelding]

Er gaan diverse oranje lampjes branden, het lijkt gerelateerd aan de tractiecontrole / ABS / bandenspanning. De lampjes gaan niet weg als ik de auto uit en aan zet. De accu is zo goed als nieuw, dus ik verwacht niet dat het door een lage accuspanning komt. Uiteraard is uitlezen de eerste stap, echter moet ik nog even een OBD-adapter bestellen. Maar wellicht herkent iemand dit probleem al.
Heb deze lampjes weleens gezien bij mijn Mazda 2 GT-M. Toen zat er een (steen)marter aan de kabels te knagen bij het wiel.

Kan natuurlijk ook wat anders zijn, zou sowieso even bellen of naar de garage gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door souljah1h op 10-02-2025 10:28 ]

• ALPACINO
Is iemand bekend met het aansluiten van een dashcam via de aansluiting van de binnenspiegel? O.a. op AliExpress zijn er adapters te vinden, maar ik heb geen idee of dit dan goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmk86
  • Laatst online: 15-06 21:51
Zijn er mensen hier die hun Mazda hebben laten tunen en zo ja wat zijn de ervaringen hiermee?
Ik heb een 1.5 skyactive met 90pk uit 2017 en overweeg tuning. Meerdere aanbieder bieden een upgrade naar rond de 130pk aan. Twijfel een beetje met het oog op duurzaamheid lange termijn, nu 130k op klok, en je weet natuurlijk nooit wat ze precies wijzigen en wat de gevolgen zijn. Theoretisch zit er wel wat rek in het blok gezien andere uitvoeringen.
Koppel stijgt wel relatief weinig, wil voornamelijk wat soepeler rijden (ook in bergen) en iets meer pit bij inhalen etc.
Als er mensen zijn met ervaring hoor ik het graag, houd me ook aanbevolen voor goede/betrouwbare adressen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Laatst online: 21:31
hmk86 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:02:
Zijn er mensen hier die hun Mazda hebben laten tunen en zo ja wat zijn de ervaringen hiermee?
Ik heb een 1.5 skyactive met 90pk uit 2017 en overweeg tuning. Meerdere aanbieder bieden een upgrade naar rond de 130pk aan. Twijfel een beetje met het oog op duurzaamheid lange termijn, nu 130k op klok, en je weet natuurlijk nooit wat ze precies wijzigen en wat de gevolgen zijn. Theoretisch zit er wel wat rek in het blok gezien andere uitvoeringen.
Koppel stijgt wel relatief weinig, wil voornamelijk wat soepeler rijden (ook in bergen) en iets meer pit bij inhalen etc.
Als er mensen zijn met ervaring hoor ik het graag, houd me ook aanbevolen voor goede/betrouwbare adressen.
Beetje hetzelfde verhaal als met andere merken:

De 1.5 Skyactiv-G met 90pk is motorisch gelijk aan de 1.5 Skyactiv-G met 115pk , enkel doormiddel van software begrensd op 90 pk.

Als je puur de software tuning doet is er niks aan de hand. Vroeger een audi a1 1.2, blok kreeg 50 procent erbij enkel omdat het een zeer begrenst blok was. Maakte het rijden een stuk soepeler en precies hetgene wat jij ook wilt doen.

Volgens mij ligt dat blik ook in de mx5, daar pakt hij 130.
ALPACINO schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:53:
Is iemand bekend met het aansluiten van een dashcam via de aansluiting van de binnenspiegel? O.a. op AliExpress zijn er adapters te vinden, maar ik heb geen idee of dit dan goed werkt.
Werkt volgens mij prima, zelf niet gebruikt in de mx5 omdat je dan extra kabels in het zicht hebt. Bij deze auto is het extreem makkelijk om de kabels netjes weg te werken en daarbij de kamers precies niet in het zicht te hebben. Met de klemmetjes die ze in de auto gebruiken trek je alles er zo vanaf :)

[ Voor 21% gewijzigd door LuisjeNL op 22-02-2025 09:39 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ben geen ervaringsdeskundige, maar ik hoor altijd van iedereen dat je dit enkel moet doen bij een (nagenoeg) nieuwe auto.

De stap van 90 naar 130 is wel gigantisch overigens. Ook daar zou ik mee oppassen.

[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 22-02-2025 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmk86
Drardollan schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:37:
[...]

Ben geen ervaringsdeskundige, maar ik hoor altijd van iedereen dat je dit enkel moet doen bij een (nagenoeg) nieuwe auto.

De stap van 90 naar 130 is wel gigantisch overigens. Ook daar zou ik mee oppassen.
Het is een 'geknepen blok', de 2 is er ook met 115pk en mx5 met 131. Het vermogen is ook niet heel hoog kijkend naar inhoud blok.
Vraag is alleen in hoeverre settings van tuners afwijkt t.o.v. origineel en wat de gevolgen hiervan zijn op lange termijn. Duurzaamheid staat voorop, is het is een auto voor erbij dus in die zin wil ik er ook niet teveel lasten van hebben mogelijke reparaties etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
hmk86 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:26:
[...]

Het is een 'geknepen blok', de 2 is er ook met 115pk en mx5 met 131. Het vermogen is ook niet heel hoog kijkend naar inhoud blok.
Vraag is alleen in hoeverre settings van tuners afwijkt t.o.v. origineel en wat de gevolgen hiervan zijn op lange termijn. Duurzaamheid staat voorop, is het is een auto voor erbij dus in die zin wil ik er ook niet teveel lasten van hebben mogelijke reparaties etc.
De enige ervaring die ik om mij heen heb is een collega die zijn paar jaar oude auto (een Ford) liet tunen en daarna 2 versnellingsbakken er doorheen jaagde. Maar of er een relatie is, dat weet ik eerlijk niet.

Als het voor erbij is en al wat ouder is, dan zou je ook kunnen denken: ik zie het wel gebeuren. Maar dat zou ik niet doen als de auto nog een serieuze waarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
Ik heb dat ook overwogen bij mijn 2.0 Skyactive-G met 120 pk, te tunen naar 150 pk oid.
Volgens verschillende ervaringen (ook in dit topic) zou de winst minimaal zijn. Op papier lijkt het lekker, maar merkbaar is het pas vanaf 4000 rpm. Het koppel zou slechts 10 Nm stijgen, en aan extra koppel had ik nou juist behoefte omdat het blok geen turbo heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@hmk86 Je kan ook om de 115pk ecu map vragen. Hou alleen wel rekening dat het meer in de hogere toeren zit.

Discussie is eerder gevoerd in dit topic over de 3e gen Mazda3 ("120pk vs 150/165pk en de verschillen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:39
Hier mensen met een cx 5 van 2022 of nieuwer?
Ik heb nog een thule dakdrager set liggen met een wingbar en kit voor montage.
Bij de oude versie kon ik op het dak zo’n schuifje weghalen en dan een pin er in draaien.
Nu met de nieuwe kan ik wel de hele plastic strip van het dak eraf halen, kan ik daar dan dezelfde montage kit voor gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Ik heb dit ook wel eens onderzocht voor mijn 2. Dat ik een beetje ging zoeken (userfora etc) kwam ik erachter dat de 2 met 90PK in werkelijkheid vaak al zo'n 102 tot 107pk levert. Die conclusie (dan is de stap naar die 130PK natuurlijk al minder) plus het zeer geringe verschil in koppel zorgten ervoor dat ik het verder heb laten rusten. Hoeveel zou je dan echt merken van die 10nm meer..

Mocht je het doorzetten hoor ik natuurlijk evengoed graag je bevindingen. :)

(Waar ik ook een beetje mee zat was dat de Mazdadealer het mogelijk weer terug zou zetten naar standaard bij het jaarlijke onderhoud. )

[ Voor 5% gewijzigd door Mick3112 op 23-02-2025 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Met hoeveel toeren rijd je als je met iets meer pit wil inhalen?
Ik heb een oudere Mazda 2 (1.3 DE 84pk, 2014). Maximale koppel is bij 3600 toeren. Bij SkyActive motoren zelfs nog iets hoger, 4000 toeren.
Als ik sneller wil inhalen, dan schakel ik terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:10
Ik ben met mijn Cx-5 van 150 naar 210 Pk gegaan, het koppel is van 370 naar 530 Nm gegaan.

Verbruik is hetzelfde gebleven, ondanks dat het af en toe heerlijk is om het extreme koppel erin te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
(RSH) schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:21:
Ik ben met mijn Cx-5 van 150 naar 210 Pk gegaan, het koppel is van 370 naar 530 Nm gegaan.
Weet je zeker dat dat geen diesel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
gerritjan schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:33:
[...]

Weet je zeker dat dat geen diesel is?
Ja sorry, diesel dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:45

RvL

(RSH) schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:21:

Verbruik is hetzelfde gebleven, ondanks dat het af en toe heerlijk is om het extreme koppel erin te gooien.
150pk/37Nm, dat is dan de 2.2 turbodiesel. Bij een turbomotor geeft tuning inderdaad vaak aardig wat meer koppel.

Maar bij een atmosferische motor zoals de 1.5 SkyActiv-G is dat vaak beperkt. Meer vermogen, hoog in de toeren, dat meestal nog wel mogelijk. Zeker bij een motor die in de basis al meer vermogen kan leveren zoals de 1.5 Sky-G en 2.0 Sky-G. Beide zijn met hogere vermogens geleverd.

Maar de toename in koppel met alleen chiptuning is vaak beperkt.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
Dat kon eigenlijk niet missen, maar is natuurlijk oneerlijk vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:37
Dus kort door de bocht, skyactiv-g blokken zijn in de basis geknepen blokken. Ja er is meer vermogen te behalen maar dit zit allemaal bovenin vanaf 4000 toeren. Dus in het dagelijks gebruik ga je dit niet merken maar wil je eens een 0-100 sprintje doen of een inhaalactie dan is het wel fijn om te hebben.

Ik heb het ook even overwogen voor mijn 120/122 blok maar ik deelde dezelfde conclusie als velen, hoe vaak zit ik nou echt boven 4000 toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

* ToolkiT meld zich maar af in dit topic.. De Mazda 6 is verkocht... hij gaf te veel foutmeldingen de laatste tijd en ik vertrouwde er niet meer op dat het blok nog lang zal leven.. die Diesels van deze generatie zijn niet super als ik het zo lees.. tenzij je om de zoveel tijd de carbon build up weg laat halen (£££) krijg je allerlei gezeik.. -O-
Erg jammer, want het was een fijne auto..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• (RSH)
ToolkiT schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:52:
* ToolkiT meld zich maar af in dit topic.. De Mazda 6 is verkocht... hij gaf te veel foutmeldingen de laatste tijd en ik vertrouwde er niet meer op dat het blok nog lang zal leven.. die Diesels van deze generatie zijn niet super als ik het zo lees.. tenzij je om de zoveel tijd de carbon build up weg laat halen (£££) krijg je allerlei gezeik.. -O-
Erg jammer, want het was een fijne auto..
eigenschap van direct ingespoten motoren (niet alleen diesels). ik heb tussen kerst en oud en nieuw de eerste carbon cleaning gedaan bij km stand 195.000, Ik kan er weer ruim 2 ton tegenaan. Het was een dagje werk, maar goed te doen, de buildup vond ik meevallen in vergelijking met sommige voorbeelden op internet :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 16:55

OKA

Ik heb vandaag mijn scherm in mijn Mazda CX-5 geüpgrade van een 7 inch naar een 8 inch. Het was wel even zoeken naar zo'n scherm, maar ik ben blij met het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

(RSH) schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:12:
[...]

eigenschap van direct ingespoten motoren (niet alleen diesels). ik heb tussen kerst en oud en nieuw de eerste carbon cleaning gedaan bij km stand 195.000, Ik kan er weer ruim 2 ton tegenaan. Het was een dagje werk, maar goed te doen, de buildup vond ik meevallen in vergelijking met sommige voorbeelden op internet :-)
de mijne had pas 137k KM (85K miles) gelopen maar kreeg de ene na de andere melding.. soms ging het vanzelf weg, soms moet ik hem resetten (en kwam hij niet terug 8)7 )..

kleine bloemlezing van de random foutmeldingen:
P06DE:0 0-6C Engine Oil Pressure Control Circuit Stuck On
P0401:0 0-24 EGR A Flow Insufficient Detected
P06DE:0 0-2E Engine Oil Pressure Control Circuit Stuck On
P0101:0 0-24 Mass Or Volume Air Flow Sensor A Circuit Range/Performance
U053B:6 8-08 Invalid Data Received From Forward Sensing Camera
P0401:0 0-EC EGR A Flow Insufficient Detected
P258B:0 0-2F Vacuum Pump Control Circuit A Range/Performance
P2502:0 0-2F Charging System Voltage
P2503:0 0-2F Charging System Voltage Low

Quote voor decarbonisation was £2000+ want zo'n beetje alles moet er dan af..

En de auxilary belt en altenator waren ook al vervangen recentelijk..
Voelde als een gebed zonder eind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric1985
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
OKA schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:39:
Ik heb vandaag mijn scherm in mijn Mazda CX-5 geüpgrade van een 7 inch naar een 8 inch. Het was wel even zoeken naar zo'n scherm, maar ik ben blij met het resultaat.
Knap werk. Ben zelf ook geïnteresseerd om dit te doen. Een paar vragen. Uit welk bouwjaar komt jouw CX-5? Was het veel werk? Heb je nu ook touchscreen? Waar heb je het besteld? Dankjewel alvast voor de informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• (RSH)
ToolkiT schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:45:
[...]

de mijne had pas 137k KM (85K miles) gelopen maar kreeg de ene na de andere melding.. soms ging het vanzelf weg, soms moet ik hem resetten (en kwam hij niet terug 8)7 )..

kleine bloemlezing van de random foutmeldingen:
P06DE:0 0-6C Engine Oil Pressure Control Circuit Stuck On
P0401:0 0-24 EGR A Flow Insufficient Detected
P06DE:0 0-2E Engine Oil Pressure Control Circuit Stuck On
P0101:0 0-24 Mass Or Volume Air Flow Sensor A Circuit Range/Performance
U053B:6 8-08 Invalid Data Received From Forward Sensing Camera
P0401:0 0-EC EGR A Flow Insufficient Detected
P258B:0 0-2F Vacuum Pump Control Circuit A Range/Performance
P2502:0 0-2F Charging System Voltage
P2503:0 0-2F Charging System Voltage Low

Quote voor decarbonisation was £2000+ want zo'n beetje alles moet er dan af..

En de auxilary belt en altenator waren ook al vervangen recentelijk..
Voelde als een gebed zonder eind..
P06DE = versleten brandplaatjes / injector-ringen waardoor je brandstof in de olie krijgt, lage oliedruk i.c.m.
een versleten nokkenas als ik de P258B error zie, vuil / slijpsel in de vacuumpomp, slijpsel in de olieaanzuigbuis.

U053 krijg je al als er vorst of ijs voor de camera zit, die kan je negeren.
P2503 is van de dynamo, of dynamoriem die slipt of breekt

En de ander duiden op carbon vervuiling. soms is de maf sensor schoonmaken al genoeg, maar gezien alle meldingen bij elkaar ben ik bang van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 16:55

OKA

Eric1985 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:17:
[...]

Knap werk. Ben zelf ook geïnteresseerd om dit te doen. Een paar vragen. Uit welk bouwjaar komt jouw CX-5? Was het veel werk? Heb je nu ook touchscreen? Waar heb je het besteld? Dankjewel alvast voor de informatie.
Mijn CX-5 is uit 2019. Omwisselen duurde ongeveer een uurtje.
Het is wel alleen het scherm, dus geen ander systeem oid. Als je touchscreen tijdens rijden bedoelt, daar is niets aan veranderd, maar daar zijn andere oplossingen voor, zoals AIO Tweaks (maar werkt niet voor Android Auto helaas).

Ik heb wel gekeken naar de verschillende Android head units, maar of te duur of met veels te veel haken en ogen. Dus daarom op zoek gegaan naar alleen het scherm. De 8 inch schijnt alleen toegepast te zijn in de 2020 modellen.

Een nieuw scherm is erg duur, rond de 1200 euro, en dat is te veel. Je moet zoeken naar tweedehands of van sloperijen. Maar je moet ook oppassen dat je niet per ongeluk alsnog een 7 inch krijgt toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

(RSH) schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:03:
[...]

En de ander duiden op carbon vervuiling. soms is de maf sensor schoonmaken al genoeg, maar gezien alle meldingen bij elkaar ben ik bang van niet.
Dat was ook mijn conclusie.. -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmk86
Oceanview schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:35:
Dus kort door de bocht, skyactiv-g blokken zijn in de basis geknepen blokken. Ja er is meer vermogen te behalen maar dit zit allemaal bovenin vanaf 4000 toeren. Dus in het dagelijks gebruik ga je dit niet merken maar wil je eens een 0-100 sprintje doen of een inhaalactie dan is het wel fijn om te hebben.

Ik heb het ook even overwogen voor mijn 120/122 blok maar ik deelde dezelfde conclusie als velen, hoe vaak zit ik nou echt boven 4000 toeren.
Ik ga er toch maar vanaf zien. ben meer opzoek naar koppel. Ben een diesel met 3x zoveel koppel en elektisch gewend, dus is altijd even een switch. Daarnaast schakel ik vaak al ruim voor de 3000 toeren, dat moet ik even iets bijstellen in de Mazda. Al zijn veel ritjes ook relatief kort met koud blok dus wil 'm ook niet teveel belasten dan. Anyway, ga 'm niet laten tunen, dank allemaal voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Oceanview schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:35:

De 4e gen van de Mazda3 met het G-122 blok doet op de rollerbank al ~140pk. Er is een map beschikbaar voor 150 pk, maar dan houdt het op.

Voor de wat oudere blokken of blokken in andere modellen (G-120) is de boel indd geknepen bij 4.000 toeren/min

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Avvd schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:12:

[Afbeelding]

Het was uiteindelijk de abs sensor achter, het resulteert kennelijk in veel lampjes maar de foutcode was uiteindelijk duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
D_Jeff schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 21:10:
[...]

De 4e gen van de Mazda3 met het G-122 blok doet op de rollerbank al ~140pk. Er is een map beschikbaar voor 150 pk, maar dan houdt het op.

Voor de wat oudere blokken of blokken in andere modellen (G-120) is de boel indd geknepen bij 4.000 toeren/min
Van die nieuwe versie van de 3 met die 2.5 en slechts 140pk heb ik hier en daar wat reviews gelezen/gezien. Die versie schijnt wel echt merkbaar meer koppel onderin te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:37
[...]

Nadat ik een CX5 als leenauto heb gekregen met 165pk en daarna weer in mijn 122pk stapte merkte ik wel hoe geknepen het is vanaf 4000toeren. Alsof je 70~80% gas geeft :P
Mick3112 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:18:
[...]

Van die nieuwe versie van de 3 met die 2.5 en slechts 140pk heb ik hier en daar wat reviews gelezen/gezien. Die versie schijnt wel echt merkbaar meer koppel onderin te hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKGLQ7s_8HimB7-g9fmcFjS6VGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/awwVdjeLGLXSB9yZU4LM6tka.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3CcbAO-cJYgi2GgwDFhSUeh6WBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kcxAyfp0NGgI3KaPGsRx0j1D.jpg?f=fotoalbum_large

De 2.5l heeft een stuk meer (bruikbaarder) koppel tov de 2l.
Je ziet in de grafiek ook hoe geknepen de 122pk variant is vanaf 4000rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
[...]

Is dat de 2.0L M-Hybrid? Die kan gewoon naar de 175Pk met 225NM hoor. Overigens de G-120 ook die kan gewoon naar de 175 en 225 Nm

PK's worden gehaald bij 6100 toeren, max koppel tussen de 2000 en 4100 toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
De 2,5 Liter kan eenvoudig naar 205Pk en 270NM
Pagina: 1 ... 72 ... 74 Laatste