Exirion schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:40:
[...]
Zoiets is erg persoonlijk inderdaad. Mijn eerste Mazda was een 3 met subtiel verlaagde Eibach vering eronder, dus daar voelde je de weg met 18" velgen goed. De CX-5 heb ik gewoon standaard gehouden, maar die heeft standaard ook voelbare vering. Vind ik eigenlijk wel fijn, want ik heb er een hekel aan als ik 'op een spons zit' en de weg niet voel.
[...]
Als het niet naar m'n zin is, doe ik er zelf wel iets aan. Bij eerdere auto's gedaan met speaker upgrades.
[...]
Verminderde hoofdruimte? Is jouw pa 2.20m lang ofzo?
Ik heb de CX-5 destijds gekocht omdat ik perse een Signature wilde, en de Mazda 6 met open dak te laag voor me was. Bij de CX-5 en bij de CX-60 heb ik met mijn 1.98m lengte centimeters ruimte over, ook als de stoel tamelijk rechtop ingesteld is. Juist bij dit soort auto's aan hoofdruimte geen gebrek.
Hun kwamen van een 2014 CX-5 GT-M 2.2d
Die zat toch wel ff anders in de vering maarja wat wil je. Met die CX-60 sleur je een accu pakket mee en 600kg meer totaal gewicht ofzo. Dan kan je daar ook geen slappe veertjes onder zetten.
Lengte valt wel mee van mn pa maar zit hem voornamelijk in zijn torso. Hij zit ook altijd met shirts/truien die te kort zijn of te korte mouwen.
Hij vond het maar niks dat panodak en veel te duur. Zijn auto dus moet hij zelf weten

.
Ik heb hem wel op mn Toyota genomen puur omdat het kon.
Bedenk trouwens ook dat vanwege de wat aflopende daklijn (welliswaar minder dan een CX-5) je achterin best krap kan zitten met ook nog een panodak.
(Je zal zelf vrijwel nooit achterin zitten maar) ben je in een CX-60 zelf al eens achterin gaan zitten?
Ik kan zelf amper merken of de CX-60 meer ruimte heeft dan een CX-5 op de achterbank. Hooguit wat meer in de breedte.
Het grotere formaat van een CX-60 zit hem echt voornamelijk in die lompe neus.
Edit: begrijp me overigens niet verkeerd, Ik vind het een mooie wagen om te zien en zeker voor zijn prijs maar ik heb wel een beetje een "net-niet" gevoel erbij.
Het is (nog) niet helemaal Mazda waardig. Te veel kleine missertjes zitten erin. Je blijft toch een proefpersoon.
Tuurlijk, ze hebben al heel veel plooien glad gestreken maar dat gaan ze niet oneindig (gratis) doen als dat al mogelijk is.
[
Voor 9% gewijzigd door
Csotranme op 11-09-2023 13:56
]