BigF25 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 15:57:
Goedendag allen,
Ik ben in mijn zoektocht naar een hatchback beland bij een mazda 3 uit 2011 1.6 gt-m line.
Na wat zoekwerk kom je tegen dat roest wel eens een dingetje kan zijn, dit model geen last van, inmiddels nagevraagd.
Verder heeft hij standaard geen bluetooth meen ik, is dat makkelijk toe te voegen?
Zijn er andere specifieke zaken om op te letten bij een bezichtiging van een mazda 3 van dit bouwjaar?
Qua multimedia: het makkelijkste is om de Mazda Audio te vervangen voor een 2DIN systeem, zoals Pioneer heeft. Dat kost ongeveer 1200 euro( allin, inclusief inbouw en materiaalkosten), maar dan heb je wel een systeem dat volledig up-to-date is (en navi heeft)
Optie B: Als de auto naar keuze al voorzien is van een Pioneer all-in-one systeem: Bonus
Verder wil ik aangeven: Het 1.6 blok is weinig zuiniger dan de 2.0.
En ja, die 45pk in kracht merk je zeker.
Helaas is het wel zo dat dit type blok "last" heeft van E10 (lees; ~10 tot 15% onzuiniger), alleen is het prijsverschil met euro98 te groot om dit aan te bevelen.
Verbruik met een 2.0 en E10 is ~7,3l/100km in de winter (25% stad, 40% snelweg) ; Mijn verwachting voor de 1.6 zal onder dezelfde omstandigheden ~7,0l/100km zijn
Mocht je nog meer weten: Vraag maar raak

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving