Het grote Mazda topic #1

Pagina: 1 ... 37 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 19:48
@Canis Lupus Welk wensenlijstje heb je waaraan de auto moet /bij voorkeur aan voldoen?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

@Card Nox Goed punt, zie dat er in Amsterdam bijzelfde dealer als CX-5 ook een Mazda 6 staat uit 2015, die zal ik ook eens bekijken. Prijs was voornaamste reden om de 6 niet mee te nemen.

@D_Jeff Budget is ongeveer 20K. Gezin van vier, met twee jongens van 4 en 7 die ook richting mijn 2m beginnen te groeien. Dat is de reden dat meeste SUVs afvielen: ruimte op achterbank.
Rij niet veel, ongeveer 10-15000 km per jaar.
Kofferbak min 500 liter, en kijk naar modellen vanaf 2016 en rond 100.000km.

Kom nu van een Seat Altea XL 1.8 TFSI uit 2007 met 160pk.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Dan kan de Mazda6 Stationwagon indd een mooie optie zijn. Een iets hogere km stand is voor een Mazda totaal geen issue.

Even iets anders: tot ongeveer 17k km per jaar kan een private lease constructie voordeliger zijn. Reken het eens door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

D_Jeff schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 09:27:
Dan kan de Mazda6 Stationwagon indd een mooie optie zijn. Een iets hogere km stand is voor een Mazda totaal geen issue.

Even iets anders: tot ongeveer 17k km per jaar kan een private lease constructie voordeliger zijn. Reken het eens door ;)
Vandaag zowel de 6 (2015, 70K) als CX-5 (2016,104K) gereden. Beide in Soul Red, beide in GT-M Line met o.a. leer en Bose speakers.

Voorkeur uiteindelijk voor CX-5, omdat je daar in geheel meer ruimte in hebt. Daarbij had deze moderner infotainment (Android Auto) en een trekhaak. Alleen motor vond ik wat rumoerig en af en toe kleine schokjes als je het gas losliet. Daar twijfelde ik nog over.

Uiteindelijk dit besproken en nog een tweede ritje met de CX-5 gemaakt. Die was voldoende om mijn twijfel weg te nemen, het reed gewoon erg lekker. En mochten er nog dingen opvallen in de motor dan kan dat altijd binnen garantie worden afgehandeld.

Nog geen deal gesloten, maar ga er even een nachtje over slapen 😁

[ Voor 21% gewijzigd door Canis Lupus op 15-08-2020 21:55 . Reden: Ervaring iets uitgebreider beschreven. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@Canis Lupus Dan ga ik nog 1 maal "vervelend" zijn door je een counter te geven:
Mazda dealer Moerman heeft een Rode 6 uit 2016(Benzine) staan, binnen budget.

Diesel heeft nog een optie voor 2017, maar dat verschil ben je snel kwijt in de belastingen tov die km trage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

D_Jeff schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:54:
@Canis Lupus Dan ga ik nog 1 maal "vervelend" zijn door je een counter te geven:
Mazda dealer Moerman heeft een Rode 6 uit 2016(Benzine) staan, binnen budget.
Is helemaal niet vervelend hoor, ik hou ervan om opties te overwegen. Ik heb die Mazda 6 vanmiddag in GT-M Line in Amsterdam gereden, voor vergelijkbare prijs. Die was dus eigenlijk nog wat completer (leer, HUD, lane assist, BOSE).

Uiteindelijk gaven de ruimte (cockpit en achterbank net iets minder fijn voor 2.00m personen) de doorslag.
(en prijsverschil van 2.000 zou je anders kwijt zijn aan o.a. trekhaak en upgrade infotainment)

Private Lease
Een nieuwe CX-5 zou ongeveer €548 p/m private lease doen in deze uitvoering, als ik deze auto op Autoweek doorreken (105K, 15.000 km, 5 jaar, Zuid-Holland) kom ik op €422 uit, dat scheelt toch aanzienlijk.

[ Voor 28% gewijzigd door Canis Lupus op 15-08-2020 22:46 . Reden: Private Lease vergelijking toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Het wordt de CX-5 in GT-M line. Als hij wordt geleverd zal ik me wel even opnieuw melden.
Enige waar ik aan moest wennen (en zelfs twijfelde) was het gedrag van de 2.0 op lagere toeren. Dat voelde voor mij wat schokkerig soms (vooral bij loslaten gas), maar dat schijnt dus gewenning te zijn na overstappen van Turbo...

Edit: Iemand tot die tijd goede resources om beetje in te lezen over de CX-5 (2016). Ben vooral benieuwd hoe je de 2.0 SkyActiv het lekkerst berijd :)

[ Voor 20% gewijzigd door Canis Lupus op 17-08-2020 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Zijn er meer rijders met de skyactive-x motoren die een korte hapering van de motor merken op een vast aantal toeren? Bij mijn Mazda 3 merk ik het net onder de 2000 en 3000 toeren. Als je daar relatief weinig gas bij geeft dan lijkt het net of de motor even inhoud en dan pas door pakt. Dit gebeurt niet als ik hoger in de toeren zit, of niet tegen de grens van de 2 of 3 duizend toeren rijd.

Ik heb ergens gelezen( kan het nu niet terug vinden helaas) dat dit de eerste 5000 km zou zijn door het leren van de motor aan jou rijgedrag/inrijden van de motor. Tijdens die eerste 5k was het voor mijn gevoel ook sterker aanwezig dan nu het geval is, maar ik merk het nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

TheDude84 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:27:
Zijn er meer rijders met de skyactive-x motoren die een korte hapering van de motor merken op een vast aantal toeren? Bij mijn Mazda 3 merk ik het net onder de 2000 en 3000 toeren. Als je daar relatief weinig gas bij geeft dan lijkt het net of de motor even inhoud en dan pas door pakt. Dit gebeurt niet als ik hoger in de toeren zit, of niet tegen de grens van de 2 of 3 duizend toeren rijd.

Ik heb ergens gelezen( kan het nu niet terug vinden helaas) dat dit de eerste 5000 km zou zijn door het leren van de motor aan jou rijgedrag/inrijden van de motor. Tijdens die eerste 5k was het voor mijn gevoel ook sterker aanwezig dan nu het geval is, maar ik merk het nog steeds.
Dit is mij persoonlijk niet opgevallen, ik zal proberen er eens op te letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeroMinded
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Wellicht draai je een zeer oude software (was bij mij ook zo), Je kan je dealer vragen een update te draaien.
daarna was bij mij dit "probleem" weg en waren de schakelmomenten (automaat) verbeterd. er zijn ook diverse problemen met Carplay en verkeersbord herkenning opgelost.

Edit: je kunt ook proberen zelf de update te draaien https://my.hidrive.com/sh...%202019%20~/Europe%20EU01

zie mijn vorige post https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62950786

[ Voor 10% gewijzigd door ZeroMinded op 17-08-2020 11:41 . Reden: update informatie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

ZeroMinded schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:25:
[...]

Wellicht draai je een zeer oude software (was bij mij ook zo), Je kan je dealer vragen een update te draaien.
daarna was bij mij dit "probleem" weg en waren de schakelmomenten (automaat) verbeterd. er zijn ook diverse problemen met Carplay en verkeersbord herkenning opgelost.

Edit: je kunt ook proberen zelf de update te draaien https://my.hidrive.com/sh...%202019%20~/Europe%20EU01

zie mijn vorige post https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62950786
Hij is van eind februari, maar ik zal eens nakijken welke software versie er nu op staat en jou post hierover even nalezen. Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crodanf
  • Registratie: Augustus 2019
  • Niet online

Er is een terugroepactie voor een update van het motormanagement bij de SkyActiv-X (AK055A). Deze lost het haperen van de motor op bij het schakelen tussen klassieke verbranding en SPCCI, het wisselen daarvan gebeurd meestal net onder de 3000 toeren en lijkt dus erg op wat jij beschrijft.
Deze terugroepactie was van eind december en zou dus ook al uitgevoerd moeten zijn op jouw auto. Dit kun je voor de zekerheid even controleren bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:43
Hmm, ik had gisteren ineens Airbag warnings in mijn 2020 Mazda 3. Een half uurtje stil laten staan hielp helaas niet: continu errors in het scherm en de mededeling direct naar de dealer te gaan voor controle. Ik ga binnenkort eindelijk met de 3 op vakantie, dus ik vreesde al dat dit zeer slecht uit zou komen, was al een dealer aan het zoeken waar ik naar toe kon... En vandaag niks aan het handje.

Ik voel me gelijk thuis: Italiaanse toestanden! (ik heb veel Alfa gereden ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
@Stiggy Klinkt als een sensor die over de zeik is.
Gooi je wel eens spullen onder je voorste stoelen?

Zoja: kijk even of je niet toevallig een zwarte kabel geraakt hebt (onderkant stoel)

Zelfs Heb het eerder gehad (met een 2004 en 2009 model)

------
@Canis Lupus Mazda blokken:
Beetje power nodig? Vanaf +/- 3200 toeren geeft ie thuis ;)
En ja, dat is een andere ervaring dan een downsizer turbo

[ Voor 26% gewijzigd door D_Jeff op 17-08-2020 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
D_Jeff schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:57:
@Stiggy Klinkt als een sensor die over de zeik is.
Gooi je wel eens spullen onder je voorste stoelen?

Zoja: kijk even of je niet toevallig een zwarte kabel geraakt hebt (onderkant stoel)

Zelfs Heb het eerder gehad (met een 2004 en 2009 model)
Nee dat doe ik nooit. Laatst viel er wel een kauwgumpje, misschien heeft hij daar last van >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Hebben jullie nog tips voor goede (web)shop voor accessoires?
Ik wil voor de CX-5 (2016) een aantal zaken gaan opsnorren. Ik kwam zelf al op https://shop.mazdapierre.nl/auto-accessoires/mazda-cx-5-2015
  • Beschermingslijst voor achterbumper
  • Bagagebak voor in de kofferbak
  • Dakdragers
Wat kleine cosmetische zaken (sleutelhoesje, ventieldopjes) kunnen misschien ook via AliExpress :P

[ Voor 10% gewijzigd door Canis Lupus op 18-08-2020 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fgVnRBnSyftWNfZitEkNjaP4oJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RBWylCLZpSB9lewmPoKTQls3.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb deze van aliexpresse, ze verkopen ook van die bakken maar dan moet je wel goed opletten dat je juiste versie hebt. Beschermlijstijten verkopen ze ook. Maar acht zelf niet nodig te hebben gezien de flap die ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:34

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

sOid schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:46:
Ik las net op nu.nl een bericht over het doodrijden van het 14-jarige meisje uit Marken. Het blijkt dat de politie een Mazda op het oog heeft en de hulp van autokenners inroept om een paar auto-onderdelen te identificeren.

Ik dacht meteen: er is vast een Mazda-topic op Tweakers, dus het voelt als mijn burgerplicht om jullie op het onderzoek te attenderen ;) Wisdom of the crowd enzo.
Die plugs zitten in elke wagen anno 2010 eender welk merk :+ lijkt wel een mps (door dat grijze ding op de motor kap) maar is het niet want verkeerde achter spoiler.
Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fi.ebayimg.com%2F00%2Fs%2FNzY4WDEwMjQ%3D%2Fz%2FaHAAAOSwfQRXMPvK%2F%24_86.JPG&f=1&nofb=1

Er zitten wel andere zijs chorten op.

Anyway we zijn 2020 en foto's zijn nog altijd anno 2005 pixelated :X

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoenderd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-08 07:52
Het valt mij op dat (cx30 skyactive X) het start/stop systeem automatisch de motor weer start na exact 30 seconden (dus niet afhankelijk van de stroom of aico vraag) ik heb alle handleidingen doorgenomen, nergens kan ik dit vinden of eventueel kan verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

hoenderd schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:40:
Het valt mij op dat (cx30 skyactive X) het start/stop systeem automatisch de motor weer start na exact 30 seconden (dus niet afhankelijk van de stroom of aico vraag) ik heb alle handleidingen doorgenomen, nergens kan ik dit vinden of eventueel kan verlengen.
Misschien is de extra batterij niet volledig opgeladen?

Zelf gebruik ik start/stop nooit, sterker nog het is het eerste dat ik uitzet na het starten van de motor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kan je veel beter dit doen.
https://www.mazda3revolut...conds.110642/post-2486249

Scheelt weer een handeling bij elke keer starten.
Zelf vind i-stop functie wel handig dat die de brandstofaanvoer stopt bij het remmen op de motor. Maar betreft van de motor uitzetten bij de stoplicht geeft echter nauwelijks brandstofbesparing terwijl dit wel tenkosten gaat van de levensduur van de motor. Vooral die Skyactive motoren verbuiken haast geen brandstof tijdens het stationair draaien.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2020 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:07:
Dan kan je veel beter dit doen.
https://www.mazda3revolut...conds.110642/post-2486249

Scheelt weer een handeling bij elke keer starten.
Zelf vind i-stop functie wel handig dat die de brandstofaanvoer stopt bij het remmen op de motor. Maar betreft van de motor uitzetten bij de stoplicht geeft echter nauwelijks brandstofbesparing terwijl dit wel tenkosten gaat van de levensduur van de motor. Vooral die Skyactive motoren verbuiken haast geen brandstof tijdens het stationair draaien.
Bedankt voor de tip, maar het betreft een lease auto dus daar knutsel ik liever niet zelf aan! (Mazda 3 Skyactiv-X automaat)

Inmiddels heb ik mezelf aangeleerd om i-stop uit te zetten na het starten van de motor. Deed ik bij bij vorige auto (Peugeot 308) ook altijd. Teveel stoppen en starten lijkt mij namelijk niet goed voor de motor. Daarnaast vind ik het maar irritant, omdat het toch enigszins vertraging oplevert bij het wegrijden.

[ Voor 4% gewijzigd door Dj-sannieboy op 24-08-2020 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijpelijk.

Is ook hier iemand die ervaring heeft met aftermark led of xeon lampen in de projectie lampen van zijn mazda in plaats van 55 watt halogeens.
Zowel xeon van 35 watt als led lampen geven ongeveer evenveel licht zag ik.

Voordeel van xeon is dat ze zeer goede focus punt hebben, in kleur van 4000k te verkrijgen zijn en ze worden warm wat in de winter wel zo fijn is (inverband plak sneeuw). Waar zelf wel beetje bang voor ben is dat xeon lampen niet wat warmer worden of meer uv licht uitstralen wat mogelijk schadelijk is voor de lenzen en/of reflector.

De led h11 lampen hebben alsvoordeel minder warmte en minder vebruik maar als nadeel minder goede focus en moeilijker te verkrijgen in de kleuren temperatuur 4000k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:49
Ik heb jaren een xenon set in mijn Mazda 6 gehad. Van Pilot, 4300k wat standaard is bij Mazda.
Werkte perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:38:
Begrijpelijk.

Is ook hier iemand die ervaring heeft met aftermark led of xenon lampen in de projectie lampen van zijn mazda in plaats van 55 watt halogeens.
Zowel xenon van 35 watt als led lampen geven ongeveer evenveel licht zag ik.

Voordeel van xenon is dat ze zeer goede focus punt hebben, in kleur van 4000k te verkrijgen zijn en ze worden warm wat in de winter wel zo fijn is (in verband plak sneeuw). Waar zelf wel beetje bang voor ben is dat xenon lampen niet wat warmer worden of meer uv licht uitstralen wat mogelijk schadelijk is voor de lenzen en/of reflector.

De led h11 lampen hebben als voordeel minder warmte en minder verbruik maar als nadeel minder goede focus en moeilijker te verkrijgen in de kleuren temperatuur 4000k.
Xeon is een processor, xenon is een gasontladingslamp. ;) Dat is wat je bedoeld.

Qua led verlichting is hier een special topic voor:
LED Verlichting auto+motor

Mijn tip zou zijn om die setje met meer dan 2 kanten led te mijden, alsmede die grote COB/CREE leds chips, dan heb je idd een ruk lichtbeeld. Moet overeenkomen met een gloeidraad de positie en grootte zodat ze kunnen doen in een koplamp waar die voor ontwikkeld is. Licht vanuit een centraal lichtpunt verdelen en richten op de weg voor je. Daarvoor zijn die onder licentie geproduceerde 'Philips leds' echt een uitkomst. Ja ze komen uit China en ja ze zijn dikke prima. Meerdere mensen met goeie ervaringen ermee.
Daarnaast zijn de ZES leds specifiek bedoeld voor in de automotive, hoge opbrengst per watt waardoor de hoeveelheid warmte best meevalt. Opbrengst is bij de eerste generatie daardoor wat laag, dat is nu aardig opgelost. Veel goedkope setjes met die COB of CREE leds zie je problemen met warmte en koeling.
Die setjes met fans moet je links laten liggen, koeling is niet afdoende, fans maken herrie en ze gaan stuk, ook omdat ze qua vermogen niet begrensd zijn. Passief gekoelde setjes hebben vaak een beperkt vermogen. Zoals deze eerste generatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/b623e01a5c7bddbab2272c25eb420e4112b8dcfd/?url=https%3A%2F%2Fwww.joopiesplace.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2Flumiled-Medium-800x450.jpg
Prima leds waren dat voor die tijd maar zijn middels dik voorbij gestreefd door deze:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/H2e1ad32742f74404bed16672109ec7aeH/Originele-Philips-Led-Ultinon-Essenti-le-H4-9003-Led-Hi-Lo-Beam-6000K-Helder-Wit-Licht.jpg
Zie: https://nl.aliexpress.com/i/33051389271.html

De Ultinon (V3 versie) is nog best erg duur en vind ik de meerprijs nog niet waard.

Zijn ook makkelijk in bijna alle koplampen in te bouwen, wat zeker met de units met een ventilator een probleem is.

En ja, LED is dan 6000K lichtkleur, dat is niet anders. Of je zou, wat ook een goede optie is, voor deze kunnen gaan:
Afbeeldingslocatie: https://image.made-in-china.com/202f0j00cEKYUFRnZoqB/X3-LED-Headlight-Auto-Light-H7-LED.jpg
Zit een kleurenfilter bij die je eroverheen kan plaatsen en dan een 3000K kleur krijgt. Meer opbrengst dan de eerste 'Philips' generatie, maar best acceptabel. Net wat meer dan goeie halogeen lampen iig. Maar niet vergelijkbaar met xenon. Daarvoor heb je echt de bovenstaande Philips leds nodig. En een nadeel is dat je best wel ruimte nodig hebt om in te bouwen. :)

Zie: https://nl.aliexpress.com/item/4000099695627.html

Andere opties, allemaal bizarre vermogens en bijzondere constructies lekker links laten liggen. :)
In het topic zie je de laatste tijd ook veel de F3 LED lampen voorbij komen, samen met F5/6. Die laatste zijn een soort opgevoerde LED's die veel en snel stukgaan, die F3 is redelijk. Best wel wat opbrengst maar ook een ventilator waar ik niet zo blij van wordt (gaan te snel stuk) en het lichtbeeld is niet het beste. Is redelijk maar de LED chips zijn net te groot eigenlijk om goed te werken. Plus bouwgrootte... Vandaar ik die Philips hierboven aan raad met de blauwe koelfappen.

[ Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 26-08-2020 13:46 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Verwijderd

Dank je.

Heb zelf ondertussen toch voor xenon lampen gekozen.
Heb H7 led set geprobeerd en licht opbrengst viel mij erg tegen. Bij de test met de licht meter zag ik dat ik niet meer licht had, of met andere woorden had alleen maar nadelen.

Vandaar xenon kit maar besteld in kleur 4300k.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:04:
Dank je.

Heb zelf ondertussen toch voor xenon lampen gekozen.
Heb H7 led set geprobeerd en licht opbrengst viel mij erg tegen. Bij de test met de licht meter zag ik dat ik niet meer licht had, of met andere woorden had alleen maar nadelen.

Vandaar xenon kit maar besteld in kleur 4300k.
Dan ben ik wel benieuwd welke set en hoe. Maar met een wat oudere generatie led of een verkeerde set geloof ik je direct.

Ben zelf ook voor xenon gegaan overigens. Wel een DC set, is ook opletten wat je koopt. ;)

Verwijderd

Joopieboy schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:16:
[...]

Dan ben ik wel benieuwd welke set en hoe. Maar met een wat oudere generatie led of een verkeerde set geloof ik je direct.

Ben zelf ook voor xenon gegaan overigens. Wel een DC set, is ook opletten wat je koopt. ;)
Ik had deze.
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dn6yTNm
Gaven in de reflector lampen wel veel meer licht dan de halogeens en licht beeld was aardig op paar strooilicht spots aan de zijkant (om die reden uiteindelijk alleen in het grootlicht gebruikt).
Echter heb ik ze nu in de Mazda geprobeerd met projector lampen. Licht beeld is perfect, echter de licht opbrengst valt erg tegen.
Op het internet lees is meer verhalen van mensen die hier last van hebben, ik vermoed dat deze projectors niet zo geschikt zijn voor led.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Strooilicht is wel inherent, hoe feller de lamp hoe meer de imperfecties verstrekt worden. En fel in de koplamp en niet waar je het wilt hebben zegt eigenlijk ook genoeg helaas. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Vandaag een nieuwe tweedehands Mazda gekocht.

Mazda 3 skyactive Sense edition bj 2017. Benzine 74kW.

Mijn huidige auto is een Mazda 2 bj 2005. Het verschil in rijervaring is dus best wel groot :)
Binnenkort moest die naar de autokeuring maar als ik alles eens op een rijtje zette was de kans klein dat die nog zou passeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:21
Vraagje.

Vanwege gezinsuitbreiding heb ik mijn oog laten vallen op een Mazda 6 station bj 2014. Ik heb op dit moment een Toyota Auris Hybrid uit 2011. Ook gekeken naar een auris station maar vind die echt lelijk.

2 vragen. Wat is ongeveer het verbruik. Het zal natuurlijk slechter zijn dan een hybrid maar hoeveel slechter. Ik haal nu gemiddeld 1 op 19.

Roest is dit nog een issue? Mijn ouders hadden een Mazda 6 uit 2006. Dat ding roeste als een gek bij de wielkasten. Echt geen kwaliteit te noemen.

[ Voor 6% gewijzigd door vangoghnl op 29-08-2020 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:47
@vangoghnl, heb een 6 station uit Dec 2013. Ik verbruik ongeveer 1 op 15,5 a 16 met de 2.0 benzine 165pk Manuel. Rij veel korte ritjes maar wel rustig.

Roest heb ik nog geen last van, is ook kwestie van bijhouden, doe beetje auto detailing dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Card Nox op 30-08-2020 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
@vangoghnl Roest is sinds 2010 geen issue meer bij Mazda (tenzij de auto serieuze lakbeschadiging heeft - maar dan is er meestal meer aan de hand)
Dat is ook de reden dat je iets meer plastic ziet zitten op sommige Mazda modellen.

Qua verbruik: Dat is afhankelijk van de motorinhoud, brandstof type en "zware voet of niet".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Sinds gisteren in bezit van een CX-5 GT-M line 2.0 uit 2016, uiteraard in het Soul Red 😁

Heel blij mee, fijne eerste km's mee gereden. Bij APK kwam dealer erachter dat er nieuwe banden op moesten, mooie meevaller, scheelt weer 4 x een 225/55/R19 á €150 €100 😋
Ook erg tevreden over de Android Auto integratie, die is mogelijk op het Mazda systeem en werkt lekker snel en plug 'n play.

[ Voor 2% gewijzigd door Canis Lupus op 31-08-2020 08:42 . Reden: 150 -> 100 euro ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:21
Bedankt voor de info. Goed om te weten dat roest dus geen issue meer is. Binnenkort eens een proefrit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Ik heb inmiddels de eerste 400km erop zitten in de CX-5 (2016) en die bevielen erg goed!
Komende tijd wat kleine tweaks doen om hem wat fraaier te maken;
  • Dealer-kentekenhouders vervangen door simpele zwarte
  • Rubberen cover in de achterbak
  • RVS beschermplaat voor op achterbumper
  • LED lampjes voor in interieur / kentenkenplaat
  • Aluminium pedalen / voetsteun
Daarna ook de leren stoelen even goed reinigen en behandelen, is de eerste 4 jaar niet gebeurd volgens mij ;)

Twee dingen die me nog opvielen:
  • Het is niet mogelijk om de deuren automatisch te vergrendelen wanneer de auto rijdt? (zodat hij niet van buiten kan worden opengemaakt?
  • Ben nog beetje aan het uitproberen met de gevoeligheid van automatisch lichtsensor en hoe dat ook van invloed is op de helderheid van het MZD Connect systeem. Update: helderheid van scherm opschroeven in 'licht aan' stand helpt goed
Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Canis Lupus op 03-09-2020 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Nu online
Ben ook al wat aan het nadenken over kleine tweaks.

Mijn auto komt ook met een rubberen cover in de kofferruimte.
Dat is al goed want ik moet meermaals daags gereedschap uit de koffer halen. Niet echt zware dingen, maar toch.

Ik was ook aan het nadenken over wat extra beschermingsstrips.
- op de achterbumper.
- eventueel ook doorzichtige folie thv de deurklinken?
- op sommige dagen doe ik veel korte stops waarbij ik +20 keer in- en uit de auto stap.
Bij mijn vorige auto had ik zo'n goedkope zwarte kunstleer garagecover gekocht maar dat verschuift altijd dus dat werkt niet.

Iemand tips voor een goede cover voor de bestuurderszetel? Liefst geen schapenvel of van die houten kraaltapijten :)

En een goede webshop voor beschermingsfolie en strips? Geen flashy dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Canis Lupus schreef op woensdag 2 september 2020 @ 21:37:Het is niet mogelijk om de deuren automatisch te vergrendelen wanneer de auto rijdt? (zodat hij niet van buiten kan worden opengemaakt?
Ik heb inmiddels veel gezocht en ook in handleiding gekeken, maar je kunt het gedrag van automatisch op slot deuren via de Vergrenden/Ontgrendel knop instellen (onder de spiegelverstelling).
Alleen, die heb ik niet, want ik met Smart Keyless Entry. Iemand een idee of en hoe je het daarmee in kunt stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:23

RvL

Nee, de Europese modellen hebben die mogelijkheid niet.

De nieuwste modellen 3 en CX-30 hebben het tegenwoordig wel, maar de eerdere modeljaren niet. Ik heb me er ook rot naar gezocht op de 2 van mijn vrouw.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:53

Pinobigbird

doesn't share food!

De instellingen om de deurvergrendeling aan te passen zijn verborgen. Je kan deze activeren als je je er in verdiept: https://www.mazda3revolut...functions-asbuilt.169393/
Ik heb het zelf geactiveerd, gewoon omdat het kan, en omdat ik toch al in de instellingen zat voor het uitschakelen van start-stop, maar ik gebruik het eigenlijk niet.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Pinobigbird schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:52:
De instellingen om de deurvergrendeling aan te passen zijn verborgen. Je kan deze activeren als je je er in verdiept: https://www.mazda3revolut...functions-asbuilt.169393/
Ik heb het zelf geactiveerd, gewoon omdat het kan, en omdat ik toch al in de instellingen zat voor het uitschakelen van start-stop, maar ik gebruik het eigenlijk niet.
Ah, goede tip. Als ik goed begrijp ga je aan de slag met een ODB2 USB adapter? (waar zit die aansluiting bij de Mazda CX-5?)
En daarna heb je de ForScan software nodig? Ziet eruit als een hoop gedoe, misschien dat ik het maar even zo laat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 17:26
RvL schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:35:
Nee, de Europese modellen hebben die mogelijkheid niet.

De nieuwste modellen 3 en CX-30 hebben het tegenwoordig wel, maar de eerdere modeljaren niet. Ik heb me er ook rot naar gezocht op de 2 van mijn vrouw.
Volgens mij klopt dat niet helemaal, of begrijp ik de vraag van @Canis Lupus verkeerd..?

Mijn CX-5 (2019) gaat automatisch op slot als ik ga rijden, dan kan je hem niet van buitenaf openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Tankiej schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:48:
[...]

Volgens mij klopt dat niet helemaal, of begrijp ik de vraag van @Canis Lupus verkeerd..?

Mijn CX-5 (2019) gaat automatisch op slot als ik ga rijden, dan kan je hem niet van buitenaf openen.
Misschien nieuwere modellen/bouwjaren wel maar modeljaar 2016 voor zover ik weet niet. Dat is namelijk nog het vorige model

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Tankiej schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:48:
[...]

Mijn CX-5 is van 2016, dus wellicht dat daar het verschil in zou kunnen zitten?
Ik hoor hem niet op slot schieten als ik ga rijden, en heb ook niet 1 centrale vergrendel/ontgrendel knop, maar een 'wentelknop' bij de deurgrendels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Canis Lupus schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:52:
[...]
Mijn CX-5 is van 2016, dus wellicht dat daar het verschil in zou kunnen zitten?
Ik hoor hem niet op slot schieten als ik ga rijden, en heb ook niet 1 centrale vergrendel/ontgrendel knop, maar een 'wentelknop' bij de deurgrendels.
Die knoppen zijn hetzelfde bij mij. Bij mij kan ik het aanpassen in de instellingen, onder voertuig staat 'Automatische vergrendelingsmodule' (oid). Daar kan ik kiezen of hij automatisch op slot moet gaan bij het rijden, en nog wat andere opties.

Maar het zou best kunnen dat dat nieuw is bij het model dat ik heb, en het daarvoor nog niet was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Tankiej schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:58:
[...]
Die knoppen zijn hetzelfde bij mij. Bij mij kan ik het aanpassen in de instellingen, onder voertuig staat 'Automatische vergrendelingsmodule' (oid). Daar kan ik kiezen of hij automatisch op slot moet gaan bij het rijden, en nog wat andere opties.

Maar het zou best kunnen dat dat nieuw is bij het model dat ik heb, en het daarvoor nog niet was..
Klopt, die opties heb ik niet bij Instellingen. Raar, want ik kan wel allerlei andere zaken rondom vergrendeling instellen in verband met Smart Keyless Entry. Misschien iets legal/regeltechnisch.

Voor nu laat ik het dan even zo, als ik later nog sterke behoefte aan heb kan ik als nog gaan tweaken via ODBII. Was dat erg lastig @Pinobigbird ?

[ Voor 10% gewijzigd door Canis Lupus op 04-09-2020 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:53

Pinobigbird

doesn't share food!

Canis Lupus schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 15:24:
[...]

Voor nu laat ik het dan even zo, als ik later nog sterke behoefte aan heb kan ik als nog gaan tweaken via ODBII. Was dat erg lastig @Pinobigbird ?
Ja, ik vind dat je wel moet begrijpen wat je allemaal aan het doen bent, en dat is hierbij niet makkelijk. Ik heb er dan ook wel een paar uurtjes leeswerk aan besteed voordat ik de laptop aansloot.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Nu online
Zou er iemand weten of je een OV2-bestand met locaties op het sd-kaartje van de gps zou kunnen plaatsen en dat die dan ook te gebruiken zijn in de gps van mazda?

Voor mijn werk heb ik zo'n bestand met specifieke locaties, dat werkte goed op mijn losse tomtom-gps.

Of misschien moet het bestand geconverteerd worden naar een ander formaat?

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 18:56
Hi,

Voor vrienden van mij zoek ik wat info over een CX-5. Ze hebben een CX-5 uit 2015 gekocht. Nu heeft deze auto geen opties. Dus ook de standaard radio.

Is het mogelijk om gewoon een andere radio te kopen van mazda en in te pluggen?
Voorbeeld: https://www.onderdelenlij...dio/onderdeelid/13631618/

Ik kom zelf uit de Volvo scene en daar is alles vin-decoded. Zomaar electronische onderdelen omzetten gaat bijna niet.

De bedoeling is om daarna een camera set te bestellen voor de achteruitrijcamera.

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:01
Geen opties? Ehh dus ook geen telefoon ondersteuning? Ik dacht zelfs dat de base uitvoering nog wel een radio had. Dit scherm word ook voor andere dingen gebruikt, bijvoorbeeld bepaalde instellingen.

Wat zirt er dan op die plaats?

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Op mijn Mazda CX-5 2016 GT-M Line zijn de enige lampen die geen LED zijn de knipperlichten voor+achter.
Nu wil ik die vervangen, achter gaat makkelijk via een klepje, bij de voorkant moet je volgens mij de kappen bij de voorwielen loshalen.

Maar mijn vraag: mag je deze gloeilampjes (WY21W) zo vervangen voor LED-versies? Ik dacht ergens te zien dat dit niet altijd is toegestaan (wat ik onzin zou vinden, oranje licht is oranje licht).

Verwijderd

Kan wel. Moeten alleen wel oranje zijn. Echter gaan je knipperlichten wel hyper flashes. Dit is op te lossen met een weerstand of door je knipperlicht relay te vervangen voor eentje die wel geschikt is voor led.

Hoe je voorkant vervangt. Zwarte kapje er klikken.
Mistlicht losschroeven. (3 schroeven)
Nu kan je via het gat met je hand achte je knipperlicht komen. Je moet de knipperlicht connector een kwartslag draaien en dan kan je hem er uit trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:57

JB

Cédric roelt!

@Canis Lupus ik heb nog een ELM327 liggen die ik niet meer gebruik. Mijn Mondeo gaat er binnenkort uit en ben uiteindelijk niet meer voor een Mazda gegaan. Mocht deze werken op jouw auto en je hebt interesse, DM me gerust!

https://www.autowolf.nl/n...rface-met-schakelaar.html

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 10-09-2020 14:59 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:57:
Kan wel. Moeten alleen wel oranje zijn. Echter gaan je knipperlichten wel hyper flashes. Dit is op te lossen met een weerstand of door je knipperlicht relay te vervangen voor eentje die wel geschikt is voor led.

Hoe je voorkant vervangt. Zwarte kapje er klikken. Mistlicht losschroeven. (3 schroeven)
Nu kan je via het gat met je hand achte je knipperlicht komen. Je moet de knipperlicht connector een kwartslag draaien en dan kan je hem er uit trekken.
Volgens mij zit in al de LED lampjes al de juiste weerstand gebouwd die hyper-flashes moeten voorkomen. Ik probeer eerst de achterlampen wel, daar kan ik makkelijk bij :)
Voorkant is idd volgens mij 4 klikpinnen achter je voorwiel en 3 schroeven onderop zag ik in de handleiding.
JB schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:57:
@Canis Lupus ik heb nog een ELM327 liggen die ik niet meer gebruik. Mijn Mondeo gaat er binnenkort uit en ben uiteindelijk niet meer voor een Mazda gegaan. Mocht deze werken op jouw auto en je hebt interesse, DM me gerust!
Bedankt, ik stoor me er nog niet genoeg aan denk ik om actie te ondernemen. Zou eerder geneigd zijn om tweaks aan MazdaConnect te willen doen, maar daarvoor moet ik het dashboard openslopen om weer root toegang middels seriële connectie te verkrijgen (in verband met laatste software).

Verwijderd

Voorkant is idd volgens mij 4 klikpinnen achter je voorwiel en 3 schroeven onderop zag ik in de handleiding.
Dat kan ook via de achterkant van je wielkast.

• kevinwalter
(RSH) schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:12:
Geen opties? Ehh dus ook geen telefoon ondersteuning? Ik dacht zelfs dat de base uitvoering nog wel een radio had. Dit scherm word ook voor andere dingen gebruikt, bijvoorbeeld bepaalde instellingen.

Wat zirt er dan op die plaats?
Dit "ding":

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LetbXFRVbQcCzvXIsg7lI_MoUd0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HtUJYPjBEtwbUeSUV1oOUdAZ.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Card Nox
Kun je een comment downvoten? Dat zou verboden moeten worden, zonde van z'n mooie auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Afgelopen weken een paar kleine tweaks gedaan aan de CX-5 (2016), met hulp van AliExpress Tuning ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6RAsr-cqwfvo4oowKmMkpEUhrBk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TdB8yLqx4bA4CS30B17jxi5Q.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PSGxx9-rj2XKDLNSCu8NCUHD2cI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GMVUfqKCsj5ytVYTy7fhnlN7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJyBQDFlb-XR8BlKMzF_P-lbsME=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/bbIuq78QYHb6aKCqoyDUj5la.gif?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SPVKX41x1E3LNcFgcUNqKfvPdfI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mX4NO8CgDCkdEPDZeBMVhyNC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GmzEqAonxI06CAfOGpOLBkKCyCQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/weeRrL2DZnnm4Zn4MUdK9vl1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sIIUEq_MyXfuxi0PxITuVnrQwbM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s9JYGYMSrsGONBRsN6cMQ2L7.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sy7WnJbTYk93Xnfnc1NUug2x7xg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qvQdDS6rsSeKNuVsmjvcbStE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C9qqiixXI5GBDuoo8DCqmNZ6KiQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2CpjNJuTgx6CMAPai5rl45nJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-bQ9LuwnMdB8VfSp1PY_slYFtM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dtCCgwURZvsNR9QVMgtyPlNz.jpg?f=fotoalbum_tile

Done:
  • Binnen- + kentekenplaatverlichting naar LED
  • Kentekenplaathouder zonder reclame + platen vastgeschroefd
  • Knipperlichten voor+achter naar LED (in video zie je verschil)
  • Mazda ventieldopjes
  • Afdekdopjes over de slothaken
  • Rubberen beschermmat in achterbak
  • RVS beschermstrip bumper achterklep
  • Aluminium pedalen + voetsteun
To do:
  • Achteruitrijlichten naar LED
Ik was bij vervangen van de knipperlichten door LED bang voor Hyper Flashes (met dubbele snelheid knipperen), maar dat is iig meer uitzondering dan regel :) Anders moet je met weerstanden gaan rommelen, maar daar is niet echt veel ruimte voor in de CX-5.
Wel blij mee, LED knipperlichten zien er stuk strakker (en feller) uit.

• Card Nox
Interessant, heb je wat linkjes, kan ik mijn M6 ook wat 'tunen' :)

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:17
kevinwalter schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:06:
Hi,

Voor vrienden van mij zoek ik wat info over een CX-5. Ze hebben een CX-5 uit 2015 gekocht. Nu heeft deze auto geen opties. Dus ook de standaard radio.

Ik kom zelf uit de Volvo scene en daar is alles vin-decoded. Zomaar electronische onderdelen omzetten gaat bijna niet.

De bedoeling is om daarna een camera set te bestellen voor de achteruitrijcamera.
Ik weet niet of je doel is om ook navigatie te hebben, maar het sd kaartje met de navigatie kaarten zit normaal links van het stuur in het dashboard. Als je geen navi hebt zit daar nu een klein bakje ingebouwd ipv de kaartlezer. Zomaar de head unit vervangen geeft je nog geen navigatie dus.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Card Nox schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:29:
Interessant, heb je wat linkjes, kan ik mijn M6 ook wat 'tunen' :)
Alles is van AliExpress af, gericht zoeken op "Mazda CX-5" (of 6 / Atenza in jouw geval) kom je al een heel eind :)
Voor de knipperlichten moet je even jouw type checken, maar zoals al eerder voorbij kwam, dat is beetje tricky in verband met Hyper Flashing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stiggy
Zo. Terug van een kleine vakantie: 5700km tot het puntje van de Italiaanse hak (met een detour). In deze eerste vakantie met de 3 SkyActive-X heb ik er meer gereden dan sinds ik hem heb! :9~ (eind feb).

In Duitsland tot 212 km/h gehaald op de teller. Als de weg langer recht en leeg was geweest had hij nog wel wat harder gelopen denk ik.

Ik vind het een heerlijke reisauto. Ik had nog steeds graag wat meer vermogen/trekkracht gehad, maar het is verder heerlijk cruisen met dat ding. Paar puntjes die opvielen deze rit: hij is echt behoorlijk onoverzichtelijk. Niet alleen vanwege de grote C-stijl, maar ook op andere hoeken. Ook deels omdat ik de stoel op zijn laagst heb staan waarschijnlijk. In Italië met de vele smalle straatjes en hoge stoepranden niet altijd heel handig. En daarover gesproken: de navigatie heeft een sadistische neiging je over de meest smalle straatjes te sturen. Vooral in het zuiden (Puglia) niet echt leuk. Route stond op 'snelste', niet op kortste en ook 'gemakkelijk' hielp niet echt: tussen stadjes in vaak over weggetjes waar de auto maar net op past. Dan zit je echt te hopen dat er geen tegenligger komt! Op een gegeven moment hebben we toch Apple en Google Maps gebruikt om 's avonds van een stadje terug te rijden naar een hotel. Daar kies je makkelijker rechte/brede wegen uit.

Ondanks de vele slechte en smalle weggetjes met muurtjes en rotsblokken erlangs, niets geraakt en ongeschonden uit de strijd gekomen ;) . Blij mee haha.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

@Stiggy Mijn ervaring is ongeveer het zelfde, super fijne auto voor de lange afstand. Ik heb hem ook sinds eind februari en ben er nu twee keer mee op reis geweest op een afstand groter dan 1000km. Heb alleen niet met het Mazda eigen navigatiesysteem gereden, gebruik altijd AA en Maps.

En je vermoeden klopt, ik kan bevestigen dan hij met E5 in de tank iig 226 haalt. En ik had nog wat over :)

• TheBrones
  • Nu online
Zit er met de SkyActive-X veel verschil in performance/verbruik als je E5 of E10 tankt? Een kleine maand terug had ik namelijk ook E5 getankt toen ik naar Duitsland ging en heb ik ook met gemak de 200 gehaald. Veel harder ging op dat moment ook niet door de weg-omstandigheden.

Hoi

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hopelijk binnenkort ook naar het buitenland met mijn Mazda 3 SkyActive-X! Tot nu toe helaas nog geen lange afstanden afgelegd.

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

@TheBrones Verbruik blijf ik altijd lastig vinden. Ik rijd momenteel niet vaak woon-werk of vergelijkbare ritten. Maar ik weet wel dat ik de eerste twee tanks op E10 heb gereden en daarmee zo rond de 600km kwam. Met E5 zit ik rond de 750km en daar heb ik inmiddels wel een ruime ervaring mee.

Verwijderd

Hoe beoordelen jullie het verbruik? Laats heb ik de verbruiksmonitor gecontoleerd van mijn mazda 3 en die wijkt 5% af. Hier door kom ik in praktijk uit op 1 op 18

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL

RvL

Ik zit met mn CX-30 X met automaat gemiddeld op 7,0l/100km, waar de WLTP op 6,5 ligt. Een verschil van 7,5%.

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik de laatste tijd regelmatig minder dan 6,5l/100km rijd.

Afwijking van de boordcomputer is steevast zo’n 0,4-0,5l/100km

Nu de dekens nog...

• D_Jeff
Qua "high speed" cruise ben ik redelijk onder de indruk van het verbruik:
1:15,5 over 1260 km (Rotterdam > Warszawa) met snelheden van 120 - 160 km/h.

Polen: 134 - 140 km/h
Midden en oost-Duitsland: 120 km/h
West-D: 160 km/h
NL: 130km/h

Met de 2.0 uit 2009 kom ik daar niet aan (dan is meer 1:11 - 1:13)

En ja: De stoelen zijn echt enorm verbeterd, waardoor lange afstanden niet vervelend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
kevinwalter schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:06:
Hi,

Je kan ook overwegen er een Android unit in te zetten...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d6KqnJuKiFKveKFqT_Cf53sF-vk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uP1Wf8IwWoJBgEbHZQJLHYOW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
bramv82 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:35:
[...]

Je kan ook overwegen er een Android unit in te zetten...

[Afbeelding]
Dit is wel interessant. Heb jij linkjes? En wat is je ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
@kevinwalter Kijk dit topic eens door: Het Android Autoradio Topic

Op zich bevalt de radio goed. Ik heb deze: https://www.belsee.com/be...5-cx-5-cx5-2012-2016.html
Iets duurder dan de meeste radio's, maar ik had toch deze gekozen omdat ze zeiden een passende joystick konden leveren. (ik heb een andere joystick dan die hier op de foto staat). Helaas paste deze niet, dus nu heb ik de originele mazda joystick die niet meer werkt. Als je de joystick hebt die in de link bij de radio op de foto staat zou het wel moeten passen en werken.
Ik heb dus zo'n joystick:
Afbeeldingslocatie: https://www.motoreport.de/wp-content/uploads/2013/10/IMG_2582.jpg

Knoppen op het stuur werken ook gewoon voor volume regeling en FM zender veranderen.

FM radio werkt prima. Daarnaast hotspot aan op de telefoon en je kan onderweg genieten van Spotify, online radio, google maps, maar ook bijvoorbeeld Tomtom of Sygic voor off line navi. Achteruitrij camera heb ik er ook op aangesloten.

Deze heeft een PX-5 processor. Kijk liever voor een PX-6 en sowieso voor minimaal 4GB RAM. PX-6 zal net wat vlotter gaan, al is de PX-5 niet traag, maar je merkt verschil als je een topmodel telefoon gewend bent.

[ Voor 4% gewijzigd door Blackouts op 25-09-2020 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:20
Na 2 maanden heen en weer kijken naar nieuwe jonge occasions van verschillende merken val ik toch weer terug op de nieuwe Mazda 3. Dit is mijn eerste echte kennismaking met Mazda. Ik was initieel afgehaakt door journalisten en reviewers die de achterbanken en kofferbak ruimte afkraakte. Want te klein, te "claustrofobisch", etc. Voor ons niet handig met 2 kleine kinderen.

Ik heb reeds ook nog gekeken naar de CX-5, maar dat was even een te grote bak voor ons en de CX-30 viel ook af omdat mijn vrouw niet kon wennen aan de enorme plastieken omlijsting. Voor mij viel deze af, omdat er nog niet echt veel keus is. Wij wachten altijd op de eerste grote afschrijving voordat we überhaupt gaan kopen :)

Terug naar de Mazda 3, ik heb deze onlangs voor het eerst in het echt gezien en ik was toch blij verast. Voor ons was het helemaal niet klein achterin. Wij zijn dan ook allemaal klein van stuk. Dus de enige conclusie die ik kan trekken is dat journalisten 2.10 zijn of op 1 of andere manier als stijve houten poppen achterin zitten die ook nog eens erg bang zijn voor het donker. Voor onze kinderen helemaal prima! De kofferbakruimte viel dus ook erg mee...sterker nog, ik kon nauwelijks verschil zien tussen mijn huidige Astra K.

Pas achteraf realiseerde ik mij dat een heleboel reviews, nationaal en internationaal, allemaal verschillende volumes aangeven (zonder de achterbanken in te klappen). De 1 zegt, 290, de ander 340, de ander weer 358. Bij dat laatste was het oordeel altijd 'average', want voor ons prima is! De dealer waar ik geweest kon het ook niet direct zeggen en moest opzoeken. Dat was weer in vergetelheid gekomen. Ik neig dat 358L de juiste inhoud is, aangezien mijn Astra 12 pakken melk meer kan vervoeren. Iemand die dat kan bevestigen?

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Aurora schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:48:

Pas achteraf realiseerde ik mij dat een heleboel reviews, nationaal en internationaal, allemaal verschillende volumes aangeven (zonder de achterbanken in te klappen). De 1 zegt, 290, de ander 340, de ander weer 358. Bij dat laatste was het oordeel altijd 'average', want voor ons prima is! De dealer waar ik geweest kon het ook niet direct zeggen en moest opzoeken. Dat was weer in vergetelheid gekomen. Ik neig dat 358L de juiste inhoud is, aangezien mijn Astra 12 pakken melk meer kan vervoeren. Iemand die dat kan bevestigen?
Sedan of hatch? Daar zit verschil tussen. Is ook gewoon in de specs van Mazda te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Na 2 maanden heen en weer kijken naar nieuwe jonge occasions van verschillende merken val ik toch weer terug op de nieuwe Mazda 3. Dit is mijn eerste echte kennismaking met Mazda. Ik was initieel afgehaakt door journalisten en reviewers die de achterbanken en kofferbak ruimte afkraakte. Want te klein, te "claustrofobisch", etc. Voor ons niet handig met 2 kleine kinderen.

Ik heb reeds ook nog gekeken naar de CX-5, maar dat was even een te grote bak voor ons en de CX-30 viel ook af omdat mijn vrouw niet kon wennen aan de enorme plastieken omlijsting. Voor mij viel deze af, omdat er nog niet echt veel keus is. Wij wachten altijd op de eerste grote afschrijving voordat we überhaupt gaan kopen :)

Terug naar de Mazda 3, ik heb deze onlangs voor het eerst in het echt gezien en ik was toch blij verast. Voor ons was het helemaal niet klein achterin. Wij zijn dan ook allemaal klein van stuk. Dus de enige conclusie die ik kan trekken is dat journalisten 2.10 zijn of op 1 of andere manier als stijve houten poppen achterin zitten die ook nog eens erg bang zijn voor het donker. Voor onze kinderen helemaal prima! De kofferbakruimte viel dus ook erg mee...sterker nog, ik kon nauwelijks verschil zien tussen mijn huidige Astra K.

Mazda heeft dit zelf in de brochure staan:
Laadvolume, 5-zits opstelling tot bagagescherm (Sedan)* 327 (444)
Laadvolume, tot dak met achterbank neergeklapt (Sedan)* 1.019 (1.132)

* Exclusief ruimte onder laadvloer
https://www.mazda.nl/forms/brochureaanvraag/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
downtime schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:56:
[...]

Sedan of hatch? Daar zit verschil tussen. Is ook gewoon in de specs van Mazda te vinden.
Whoops, sorry, het gaat om de hatchback. Ik heb ook al gezocht naar de officiële specificaties, van Mazda zelf dus, die kon ik nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
Aha! Dank! De laatste pagina van het plaatjesboek dus :) Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
Het lijkt een groot verschil, 327L tov van de 370L in mijn huidige. Maar blijkbaar wordt de inhoud van mijn huidige auto gemeten tot aan de boven van de rugleuning en bij Mazda tot aan het bagagescherm. Moet eens toch even goed kijken of dit effectief hetzelfde is of juist niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Aurora op 28-09-2020 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL

RvL

Daarom zeg ik altijd dat iemand zelf moet gaan kijken. Wat de een klein vind is voor de ander meer dan voldoende.

Het gaat soms zelfs zo ver dat verschillende journalisten binnen hetzelfde concern het niet met elkaar eens zijn: de een (kleiner van stuk) vind de ruimte voldoende en de andere vind het te krap...

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL

RvL

In other news. Gisteren eens aan de poets gegaan. Ik had al her en der gelezen dat het 'glas' voor het instrumentenpaneel van de CX-30 nogal krasgevoelig is, dus met alle voorzichtigheid te werken gegaan: eerst het ergste stof eraf blazen met een busje perslucht en daarna met een schoon brilpoetsdoekje van de opticien voorzichtig opgewreven.

Het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6mHhKNrJHcQXcl_mx4GUJZ7GQ0c=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LYzqTrqfuQL43VufmHol4wac.jpg?f=fotoalbum_medium

Dat spul raakt al bekrast door z'n eigen schaduw. En nee, ik heb niet dat stof in de rechter onderhoek uitgesmeerd, dat komt van de behuizing maar dat durfde ik niet meer van het venster af te halen...

[ Voor 12% gewijzigd door RvL op 28-09-2020 12:24 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
RvL schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:22:
In other news. Gisteren eens aan de poets gegaan. Ik had al her en der gelezen dat het 'glas' voor het instrumentenpaneel van de CX-30 nogal krasgevoelig is, dus met alle voorzichtigheid te werken gegaan: eerst het ergste stof eraf blazen met een busje perslucht en daarna met een schoon brilpoetsdoekje van de opticien voorzichtig opgewreven.

Het resultaat:
[Afbeelding]

Dat spul raakt al bekrast door z'n eigen schaduw. En nee, ik heb niet dat stof in de rechter onderhoek uitgesmeerd, dat komt van de behuizing maar dat durfde ik niet meer van het venster af te halen...
Oef, dat is wel heel erg. Is dit materiaal ook te vinden in het instrumentenpaneel van de 3? Wellicht kun je het met een polisher voor plastic verminderen. Ik heb al goede ervaringen met polishers voor krasjes op pianolak, wellicht dat het ook werkt voor doorzichtig plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBassie
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-09 18:02
Slaat alleen natuurlijk nergens op dat je je auto van 30-35k+ moet gaan zitten poetsen met een speciaal middeltje... Voor de krassen die na drie maanden overal in het interieur zitten.
Vind ik altijd zo jammer met de pianolak, en die vingerafdrukken/reflecties overal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Laatst online: 04-06 18:13
Zijn er mensen met een MX30 - ik was benieuwd naar de actieradius in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Aurora schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:39:
[...]

Oef, dat is wel heel erg. Is dit materiaal ook te vinden in het instrumentenpaneel van de 3? Wellicht kun je het met een polisher voor plastic verminderen. Ik heb al goede ervaringen met polishers voor krasjes op pianolak, wellicht dat het ook werkt voor doorzichtig plastic.
Bij mijn Mazda 3 ziet het er ongeveer hetzelfde uit. Heb ‘m zelf 1x schoongemaakt met een zachte doek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
  • Nu online
Dat instrumentenpaneel is inderdaad herkenbaar op mijn 3... Bij mij is het niet echt te zien als je aan het rijden bent of wanneer de auto aan is maar zonder zijn de krassen in direct zonlicht wel zichtbaar.

Hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:10
jzoin2 schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:59:
Zijn er mensen met een MX30 - ik was benieuwd naar de actieradius in de praktijk.
Die van mij is besteld! <3

Ik heb hier bewust een hoop research naar gedaan, en ik lees veel dat die 200KM heel accuraat is. Soms zelfs wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
De eerste showroom exemplaren MX-30 komen binnen.
Nog geen meter in gereden, maar mijn 1e indruk: 6/10.

Maarja, ik ben dan ook meer fan van de 3 en MX-5 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jzoin2
  • Laatst online: 04-06 18:13
D_Jeff schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 07:37:
De eerste showroom exemplaren MX-30 komen binnen.
Nog geen meter in gereden, maar mijn 1e indruk: 6/10.

Maarja, ik ben dan ook meer fan van de 3 en MX-5 ;)
Hahah das toch echt iets anders man

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:59
Dat display krast schandalig snel zeg. Vergelijkbaar met de Civic die ik in 2009 nieuw kocht. Was ook zo’n drama. Uiteindelijk met polish de anti-reflectielaag maar verwijderd. Zo’n laag zal hier ook wel gebruikt zijn.
Heb 5 maanden een Mazda 6 Signature gehad. Prachtig interieur en mooi afgewerkt, maar absoluut niet slijtvast. Deurbekleding, pianolak etc. beschadigde al als je er naar keek.
Daarvoor een 2012 Mazda 6 gehad en die veel minder mooie materialen bleven wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroMinded
  • Niet online
Ben inmiddels winterbanden met velg aan t shoppen voor de Mazda3 model 2019.
Hier en daar wat aanbiedingen gevonden, ik overweeg ivm de ruimte om de montage en opslag gewoon zelf te doen.

heeft iemand ervaring met (niet originele) TPMS sensoren en Mazda?
Of evt andere/overige tips :) 2e hands ben ik niet vies van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-08 07:15

eazyq

we blijven strijden

Hi Allemaal, hoop dat iemand hier kan helpen.
Mazda 3 uit 2011 heb ik een android radio ingezet die goed werkt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gxvz73UaqQQOk4FGfqbl4ULHbjQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NjiCXue5d4CQcMsPapxdeehE.jpg?f=fotoalbum_small

Alleen 1 probleem, de auto heeft een AUX aansluiting in de middenconsole ingebouwd (standaard volgens mij) en de stekker daarvoor blijft over:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zN29m995jo8VK1LCmv0dD4qCZ_A=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nFGugI3rvVt12xgEfMaoRJa0.jpg?f=fotoalbum_small

Ik ben nu op zoek naar de contrastekker met een AUX ingang aansluiting zodat ik daar een 3,5mm jack naar tulp in kan steken. De Android rdaio heeft namelijk wel AUX IN via tulp aansluiting en de AUX in de console wil ik kunnen gebruiken. Leverancier van de radio wil de hele middenconsole openmaken om de aansluiting te vervangen maar dat kost klauwen met geld en is volledig overbodig omdat bovenstaande stekker de AUX aansluiting is, ook getest op de originele radio.
Android Radio heeft dus niet zo een aansluiting, alleen een extra aansluiting voor eigen bedrading waaronder AUX IN tulp.

Wie weet of en zo ja waar ik zo een stekker kan vinden? Alles wat kan vinden is namelijk dezelfde stekker met een AUX ingang maar die heb ik dus al.

[ Voor 19% gewijzigd door eazyq op 11-10-2020 10:20 ]

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/81040618#81040618

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
ZeroMinded schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:23:
Ben inmiddels winterbanden met velg aan t shoppen voor de Mazda3 model 2019.
Hier en daar wat aanbiedingen gevonden, ik overweeg ivm de ruimte om de montage en opslag gewoon zelf te doen.

heeft iemand ervaring met (niet originele) TPMS sensoren en Mazda?
Of evt andere/overige tips :) 2e hands ben ik niet vies van.
Ben ik toch wel even nieuwsgierig naar welke breedte en maat velg je voorkeur uitgaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroMinded
  • Niet online
D_Jeff schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:29:
[...]

Ben ik toch wel even nieuwsgierig naar welke breedte en maat velg je voorkeur uitgaat ?
Origineel zitten er 215/45/R18 onder.

Heb inmiddels een mooie 2e hands set eronder gemonteerd van een mazda6 uit 2013. 225/55/R17 (set komt uit 2019)
Eigenlijk dus een maat te groot, maar snelheidsmeter is nu ongeveer gelijk met de gps, afwijking is pas merkbaar boven de 130, maar ben zelf een vrij rustige rijder.

Er zouden TPMS sensoren in moeten zitten, maar de auto herkent ze niet. Wel geprobeerd om auto 10 min met contact aan, 15 min rijden boven de 25km/h. Maar ik gok dat ze er of niet inzitten, of de garage ze moet programmeren.

Mazda 3 2019 model.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:19

P_Tingen

omdat het KAN

Nu een half jaar de CX-30 Skyactive-X. Geweldige auto, maar met sommige dingen moet ik nog wel wennen na 5 VAG auto's. En er zijn wat kleine dingetjes die me irriteren. Nou ja, irriteren is een groot woord.
  • De draaicirkel is ruim, vergeleken met mijn vorige Skoda Fabia.
  • De achteruitrijcamera geeft een vertekend beeld met zijn fish-eye, wat inparkeren lastiger maakt
  • De logica van de i-stop heb ik nog niet doorgrond; ene keer wel, dan weer niet
  • De CC is soms wel aan (niet actief) als ik de auto start en de andere keer niet
  • De radio gaat gelijk uit als je de auto uitdoet
  • De boordcomputer geeft zeer beperkte info over het rijden
  • De navigatie telt onnodig van 9 naar 0 voordat hij echt begint
  • Touchscreen was tóch wel makkelijk geweest voor invoeren
  • De auto-hill-hold staat default 'uit', waarom niet default 'aan'?
Zoals gezegd, zijn dit kleinigheidjes. De auto is heerlijk stil, rijdt supersoepel, de handbak schakelt als een warm mes door de boter, de stoelen zitten goed, het infotainmentsysteem heeft een helder menu en is snel. En het uiterlijk van de auto is echt schit-te-rend om te zien. De kleur soul red komt vooral tot zijn recht in het gouden uur 's avonds. Elke keer als je je hoofd een beetje beweegt, lijkt de kleur rood weer ietsjes anders. Ik heb van meerdere mensen al complimenten gekregen over mijn mooie auto <3

Het vermogen van de auto is zó heerlijk. Als ik de aanwijzingen volg van de boordcomputer dan rij ik bij 50 km/uur al in de 6. Zuinig is hij ook, met gemiddeld 1:19 heb ik niets te klagen.

Aanvulling: ook Android auto werkt, maar het ingebouwde systeem is goed genoeg en na twee keer AA vond ik het de moeite niet waard mijn telefoon er voor aan te sluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door P_Tingen op 11-10-2020 16:22 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
P_Tingen schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:07:
maar met sommige dingen moet ik nog wel wennen na 5 VAG auto's.
  • De radio gaat gelijk uit als je de auto uitdoet
  • De boordcomputer geeft zeer beperkte info over het rijden
Herkenbaar, stoor ik me ook vaker aan tov mijn Golf MK5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 15:55
Aurora schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:39:
[...]

Mag ik vragen welke polisher je gebruikt voor de pianolak? Helaas zitten er bij sinds dag 1 al een paar fijne krasjes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
richard_1st schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:14:
[...]

Mag ik vragen welke polisher je gebruikt voor de pianolak? Helaas zitten er bij sinds dag 1 al een paar fijne krasjes in.
Een nieuw glaasje kost 26 euro bij de dealer.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Het is heel fijn en gevoelig, dus met een hele lichte polish of een finish kom je al een heel eind. :)
Je zou bv kunnen kijken voor de Poorboys SSR, die vind ik zelf erg prettig. Scholl heeft ook goeie in het assortiment.

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 13-10-2020 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurora
[...]

Ik gebruik zelf Scholl S30+ Nano-Compound met een finishing polijstpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
SkullboyNL schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:51:
[...]

Een nieuw glaasje kost 26 euro bij de dealer.
Moet je daarvoor niet je halve dashboard demonteren? Met andere woorden, wat zijn de arbeidskosten?

Pagina: 1 ... 37 ... 77 Laatste