Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Mazda topic #1

Pagina: 1 ... 38 ... 42 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• rdbruin
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17:01
SkullboyNL schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:51:
[...]

Een nieuw glaasje kost 26 euro bij de dealer.
Je bedoeld denk ik het teller glas? Die is bij mij nog helemaal netjes!
Gaat mij om de middenconsole, op de pianolak daar zitten wat fijne krasjes.

• SkullboyNL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19-06 19:43
@rdbruin Ja ik bedoel het tellerglas(plastic). Dacht dat je die bedoelde.

@Aurora Als het gaat om het tellerglas dan is dat voor de dealer max 30 minuten werk. Bij mijn Mazda 6 uit 2015 was het even hard trekken dan de kap die over de tellers loopt. En daarna 4 schroefjes om de tellerbak er uit te halen. Glas zit vast met een aantal snaps en die klik je los nieuwe er weer op en dan alles weer terug zetten.

iRacing Profiel

• Nox
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16:42

Nox

Noxiuz

* Nox meldt zich ook in dit topic

Vandaag een 2018 GT-M Mazda 3 gekocht, ergens deze week ophalen dus. Ik ging eerder kijken voor een TS+ met een ton op de klok. Gezien een trekhaak noodzakelijk is en er toevallig eentje voorbij kwam met 20k op de klok met alles erop en eraan deze maar genomen. Iemand baalt enorm want die wilde hem morgen kopen, ik was dus iets sneller :P

Foto's volgen zodra hij in showroomstaat is, dan maak ik wat foto's en daarna is het maar de vraag of hij ooit weer zo schoon wordt :D (ik gebruik de auto daadwerkelijk). Superblij mee, rijdt erg fijn en strak. En ook de 2L benzine is heerlijk soepel. Kom maar op met die barre winters, kan m'n stoel en stuur lekker warm aan.

Mijn NBFL MX5 is nog een vraagteken, na jaren trouwe dienst gaat hij deze winter in de schuur in de opslag, volgend jaar zie ik wel wat ik er mee doe.

Overlever van KampeerMeet 4.1
All your Acer belongs to /dev/null

• JKen
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:40
Gefeliciteerd, qua motor is echt super. Hij is heel dynamisch en of je hem nou veel of wijnig toeren laat maken hij blíjft zuinig.

Alleen voor als trek auto had de vertanding wat lichter gemogen.
Zelf schakel ik bewust laat en merk desondanks niet meer verbruik tenopzichte van het nieuwe schakelen.
Trekken doet die echt super, en de wegligging is perfect met de carvan. Ik merk er niks meer van wanneer tegenliggende vrachtwagen mij passeert op volle snelheid op de n-wegen.

Maar dan kan ook haast niet anders met zo lange wielbasis. Daarnaast heeft die de zelfde motorblok als de cx5 alleen dan softwarematige begrenst en de zelfde koppeling als die van de cx5. Dus in die zin heel geschikt als trekauto.

[Voor 40% gewijzigd door JKen op 17-10-2020 00:06]

• Nox

Nox

Noxiuz

JKen schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:00:
Gefeliciteerd, qua motor is echt super. Hij is heel dynamisch en of je hem nou veel of wijnig toeren laat maken hij blíjft zuinig.

Alleen voor als trek auto had de vertanding wat lichter gemogen.
Zelf schakel ik bewust laat en merk desondanks niet meer verbruik tenopzichte van het nieuwe schakelen.
Trekken doet die echt super, en de wegligging is perfect met de carvan. Ik merk er niks meer van wanneer tegenliggende vrachtwagen mij passeert op volle snelheid op de n-wegen.

Maar dan kan ook haast niet anders met zo lange wielbasis. Daarnaast heeft die de zelfde motorblok als de cx5 alleen dan softwarematige begrenst en de zelfde koppeling als die van de cx5. Dus in die zin heel geschikt als trekauto.
Gelukkig is een fietsendrager niet zo zwaar :p maar ouders willen compact rijden, hun caravan kan ik dan nog voor ze wegbrengen. :)

• Aurora
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19-06 21:58
Ja, het hoort niet op een 30-35K auto, maar het is wat het is. Op Ali heb ik een set hydrofilm bescherming gevonden voor krasgevoelige onderdelen, inclusief het instrumentenpaneel. Hoe het er in het echt uit ziet geen idee, maar ik gebruik ook een hydrofilm screen protector op mijn telefoon en dat is zo goed als onzichtbaar.

https://a.aliexpress.com/_B1rZGp

Hier alleen voor het instrumentenpaneel:
https://a.aliexpress.com/_BOVbzf

[Voor 9% gewijzigd door Aurora op 17-10-2020 22:11]

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

• RvL
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17:00
Ik ben benieuwd hoe dat werkt.

Mijn tellerglas wordt dinsdag onder garantie vervangen. Als ik beschadiging kan voorkomen in de toekomst zal ik dat niet nalaten.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Khil
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 13:44
@RvL Als het tellerglas zo snel beschadigt is dat non-conformiteit. Vraag even na of het nieuwe glas beter van kwaliteit is. Misschien heeft Mazda een slechte batch gehad en hebben alleen bepaalde series er last van?

Vandaag zag ik een vorige en huidige 3 hatchback naast elkaar staan. Ik vind de vorige echt mooier van opzij, minder bulky bij de C-stijl.

[Voor 24% gewijzigd door Khil op 18-10-2020 01:54]

zit je nou naar me te loeren?

• RvL
@Khil
Dat ga ik dinsdag ook zeker vragen want naar het huidige tellerglas hoef je maar een keer boos te kijken en het krast al. Niet wat je verwacht bij zo’n auto

Nu de dekens nog...

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Nu online
Vraagje mbt het tellerglas, komen jullie hier fysiek aan en zo ja waarom? Heb is nog nooit in me opgekomen om dat aan te raken. Druk enkel op de trip reset stick.

• RvL
Na 6 maanden rondrijden zonder schoonmaken wil dat nog wel eens stoffig en vuil worden. Het meeste blaas ik er vanaf met een busje (pers)lucht.

Maar sommig vuil laat zich niet wegblazen dus dan ga ik er voorzichtig met een schone pluizige microvezeldoek overheen. Dan verwacht je niet dat het een en al kras is.

Het is niet mn eerste auto en ik doe het zo al een tijd. Altijd zonder problemen, tot nu...

[Voor 6% gewijzigd door RvL op 18-10-2020 11:06]

Nu de dekens nog...

• Card Nox
  • Nu online
Ahh zo, ja dat doe ik ook met een MF doek, heb hier geen last van. Maar dat is inderdaad wel apart dat het zo snel krast.

• JKen
Je zou denken dat haast productie fout is of dat iets mis was met je doekje ?

Hier nul krassen in 6 jaar oude mazda.

• markiedeweert
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 17-05 20:05
Bij mijn 2019 mazda 3 is het ook 1 bult krassen. Als je ernaar kijkt krast het al. Net zoals de middenconsole. Algehele materiaalkwaliteit is slecht bij dit model helaas. Kwam er afgelopen week ook achter dat zowel links als rechts de deurrubbers gescheurd zijn. Die blijven elke keer achter elkaar hangen. Met name tijdens zonnig weer. Dan zetten ze uit. Stuur is bij mij na 30k km ook al behoorlijk glad en versleten. Zitten al scheurtjes in het leer. Pookknop evenzo.

MSI GS40 6QE-036NL -Iphone 6 128GB-Ipad Pro 128Gb 4G+WiFi

• Aurora
markiedeweert schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:40: Stuur is bij mij na 30k km ook al behoorlijk glad en versleten. Zitten al scheurtjes in het leer. Pookknop evenzo.
Heb je foto's hiervan? Ik heb niemand ooit hierover praten. Ik heb net ff goed zitten zoeken, maar niemand die iets soortgelijks roept. Ik ben dus benieuwd hoe het eruit ziet bij jou.

• Aurora
Toch wel iemand gevonden op Reddit die over de wear and tear van zijn schakelpook klaagt. Een automaat notabene. Dit lijkt mij dus erg onwaarschijnlijk, ook gezien de comments. Dit lijkt gewoon op een sloddervos die nooit zijn handen en zijn interieur schoonmaakt.

Zeg niet dat het ook zo bij jou is natuurlijk :9

[Voor 3% gewijzigd door Aurora op 18-10-2020 20:47]

• Aurora

• JKen
Dat geloof ik zit. Alchol maakt meer kapot dan dat je lief is. Gerage die met dat spul u de buurt van mijn auto komen kunnen een schadeclaim verwachten.
Ook handen die doordrenkt zijn geweest met alchol laten schade achter.

Het enige wat wel goed werkt is een ozon apparaat.

Let op Ozon is wel schadelijk voor je lichaam, dus na de behandeling eerst de auto goed luchten tot dat de ozon er weer uit is.

Enige schade die mijnen heeft met 40.000km is wat krasjes op het plastic van de schakel pook. Waarschijnlijk was de vorige eigenaar een ring drager. Ook kan overmaat aan slijtage aantonen dat het gaat om een auto met een niet kloppende kilometer strand las ik. Het schijnt nog steeds te gebeuren.

[Voor 35% gewijzigd door JKen op 18-10-2020 21:55]

• Nox

Nox

Noxiuz

Hij is gepoetst in de garage, kreeg alvast wat foto's :P

Eerdaags ophalen, ze proberen asap maar moet nog even nagelopen worden, beurtje enz. (waarom dat na het poetsen is snap ik even niet, maar ik denk dat het tijdstechnisch beter was. CRI van de werkplaatsverlichting is niet zo hoog vermoed ik :+

Zijn die problemen met krassen ook zo erg op het 2017 jaar? Het heeft wel een ander dashboard/tellerbak. Ik weet dat het lederen interieur wat sneller slijt dan verwacht mag worden dus dat wordt eens in de zoveel tijd even behandelen om het soepel/goed te houden. De auto heeft slechts 20k gereden dus ik heb nog alles in eigen hand.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
markiedeweert schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:40:
Bij mijn 2019 mazda 3 is het ook 1 bult krassen. Als je ernaar kijkt krast het al. Net zoals de middenconsole. Algehele materiaalkwaliteit is slecht bij dit model helaas. Kwam er afgelopen week ook achter dat zowel links als rechts de deurrubbers gescheurd zijn. Die blijven elke keer achter elkaar hangen. Met name tijdens zonnig weer. Dan zetten ze uit. Stuur is bij mij na 30k km ook al behoorlijk glad en versleten. Zitten al scheurtjes in het leer. Pookknop evenzo.
Deurrubber heb ik recent laten vervangen, omdat deze gescheurd was aan de bestuurderskant.

• markiedeweert
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 17-05 20:05
Dj-sannieboy schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 04:59:
[...]

Deurrubber heb ik recent laten vervangen, omdat deze gescheurd was aan de bestuurderskant.
Zag gisteren dat de bestuurderskant ook gescheurd is inmiddels. Beide kanten nu dus. Passen de nieuwe rubbers wel goed? Er is vanuit mazda ook een tsb hoe de deurrubbers te vervangen/fixen zag ik op mazda3revolution. Vervangen lijkt me alleen pas nuttig als er nieuwere rubbers zijn die wel de juiste pasvorm hebben...

MSI GS40 6QE-036NL -Iphone 6 128GB-Ipad Pro 128Gb 4G+WiFi

• RvL
Er is weer een nieuwe versie van het Connect systeem voor de nieuwe 3 en CX-30.

https://www.mazda3revolut...ation.234081/post-2497466
De bestanden, installatiehandleiding en changelog kunnen hier gevonden worden: https://my.hidrive.com/sh...0%20from%202019%20Onwards

Van de week maar een kijken of we het er op kunnen zetten.

Disclaimer: uiteraard weer installeren op eigen risico :)

Nu de dekens nog...

• RvL
Gedaan. Wederom een fluitje van een cent, zeker als je de update handleiding goed leest.

Ook de microfoon deed het na deze update gewoon in een keer, dus het was niet nodig om de accu los te halen.

Nu de dekens nog...

• ZeroMinded
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 11:38
RvL schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:19:
Gedaan. Wederom een fluitje van een cent, zeker als je de update handleiding goed leest.

Ook de microfoon deed het na deze update gewoon in een keer, dus het was niet nodig om de accu los te halen.
Thanks voor de tip, mijne ook meteen een update gegeven. :)

• Dj-sannieboy
  • Niet online
markiedeweert schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:35:
[...]

Zag gisteren dat de bestuurderskant ook gescheurd is inmiddels. Beide kanten nu dus. Passen de nieuwe rubbers wel goed? Er is vanuit mazda ook een tsb hoe de deurrubbers te vervangen/fixen zag ik op mazda3revolution. Vervangen lijkt me alleen pas nuttig als er nieuwere rubbers zijn die wel de juiste pasvorm hebben...
Ja, de deur aan de bestuurderskant klemt nu niet meer. Binnenkort ook maar vragen of ze de passagierskant kunnen doen, want de deur klemt daar nog wel een beetje. Deurrubber is nog niet gescheurd, maar dat komt waarschijnlijk omdat de deur minder vaak geopend wordt.

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 15:23
Helaas wel een verplichting voor rijscholen om na elke leerling de auto tw desinfecteren. Maat van me is rijinstructeur en heeft dezelfde auto als ik (geen Mazda maar dat is ook even niet het punt) beiden uit 2017. Mijn interieur ziet er nog 'als nieuw uit' terwijl hij sinds de Corona zijn auto elke dag wel 6 a 7x ontsmet.. Het leer op het stuur ziet er bij hem niet uit en het plastic van de handvatten om de deur dicht te trekken is helemaal dof-wit uitgeslagen.

• DonJunior
JKen schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:51:
[.. ] Alchol maakt meer kapot dan dat je lief is. Gerage die met dat spul u de buurt van mijn auto komen kunnen een schadeclaim verwachten.
[.. ]
Vind dit nogal een heftige reactie zeg. Een schadeclaim omdat ze volgens protocol moeten werken? Als je niet wilt dat een garage je auto ontsmet voordat ze ermee aan de slag gaan, wat ze verplicht zijn, dan moet je lekker zelf aan je Corona brandhaard gaan sleutelen.

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

DonJunior schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 06:57:
[...]

Vind dit nogal een heftige reactie zeg. Een schadeclaim omdat ze volgens protocol moeten werken?
Ja natuurlijk. Op z’n minst moeten ze daarvoor waarschuwen.

• PainkillA
  • Laatst online: 18-06 13:51
markiedeweert schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:40:
is dit het nieuwe model mazda 3 of nog de oude?

• JKen
@DonJunior
Je geeft zelf al beetje het antwoord. Hoe denk je dat straks de rijschoolauto gaat over een jaar? Die krijgen straks extra kosten gezien straks alles wat van platic is begint af te knappen doordat het aangetast is door de alcohol. Wat aceton doet met je auto lak dat doet alchol met kunstof en leer.
Echter bestaan er ook desinfectie middelen die kunststof niet aantasten of wat ik eerder opperde een ozon behandeling.

Wanneer mijn auto naar de garage ga dan zal ik het ook van te voren aan geven dat mijn interieur niet behandeld mag worden met alcohol en mochten ze wel doen dat de hier uit voor vloeiende kosten voor hun zijn.

[Voor 3% gewijzigd door JKen op 20-10-2020 13:19]

• Nox

Nox

Noxiuz

JKen schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:18:
@DonJunior
Je geeft zelf al beetje het antwoord. Hoe denk je dat straks de rijschoolauto gaat over een jaar? Die krijgen straks extra kosten gezien straks alles wat van platic is begint af te knappen doordat het aangetast is door de alcohol. Wat aceton doet met je auto lak dat doet alchol met kunstof en leer.
Echter bestaan er ook desinfectie middelen die kunststof niet aantasten of wat ik eerder opperde een ozon behandeling.

Wanneer mijn auto naar de garage ga dan zal ik het ook van te voren aan geven dat mijn interieur niet behandeld mag worden met alcohol en mochten ze wel doen dat de hier uit voor vloeiende kosten voor hun zijn.
Mwah, van 1x een alcoholdoekje er overheen ga je geen afgebladderd leer krijgen toch? Dat het gebeurt als je het een half jaar doet en 5x per dag een doekje er overheen haalt, dat geloof ik dan weer wel.

• RvL
Sowieso kan het met al die ontsmettingsmiddelen geen kwaad om het leer wat meer te vertroetelen met een goed voedend onderhoudsmiddel. Staat bij mij ook nog steeds op het programma.

Ondertussen staat de CX-30 bij de dealer voor nieuw tellerglas. Zou een uurtje duren maar men heeft zich er op verkeken. Na 2 uur wachten hebben ze me maar een vervangende auto meegegeven omdat het nog wel 2 uur kon duren.

Of het materiaal nu ook verbeterd was wist men niet. Daar hadden ze vanuit Mazda niets over gehoord.

Nu de dekens nog...

• Nox

Nox

Noxiuz

RvL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:21:
Sowieso kan het met al die ontsmettingsmiddelen geen kwaad om het leer wat meer te vertroetelen met een goed voedend onderhoudsmiddel. Staat bij mij ook nog steeds op het programma.

Ondertussen staat de CX-30 bij de dealer voor nieuw tellerglas. Zou een uurtje duren maar men heeft zich er op verkeken. Na 2 uur wachten hebben ze me maar een vervangende auto meegegeven omdat het nog wel 2 uur kon duren.

Of het materiaal nu ook verbeterd was wist men niet. Daar hadden ze vanuit Mazda niets over gehoord.
Ik zal even vragen of ze dat ook hebben gedaan bij het poetsen van mijn 'nieuwe' 3, maar hier op de zoek zit een car detailer inpandig bij mijn eigen garage, anders daar even zelf wat spul voor halen, is ook makkelijk zelf aan te brengen me dunkt, dan eventjes de meest-gebruikte delen eens in de zoveel tijd doen. Naar mijn mening is leder een degelijk materiaal mits goed onderhouden.

• DonJunior
JKen schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:18:
@DonJunior

Dus de hele wereld heeft last van een pandemie. We doen allemaal ons best en jij gaat dreigen bij een garage omdat het onderdrukken van een virus wellicht je interieur kan aantasten.. lekker dan..
Buiten dat gaat dat aantasten echt niet gebeuren bij die enkele onderhoudsbeurt.
Ik begrijp heel goed dat je zuinig en voorzichtig bent op je gouden kalf.. maar vind je niet dat je hier een beetje overdreven en wellicht asociaal op reageert?

• RvL
Net terug van de dealer om de auto, met nieuw tellerglas, weer op te halen.

Direct maar weer naar binnen gelopen om te melden dat het nieuw geplaatste tellerglas bekrast is....

Nu de dekens nog...

• PalingDrone
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 18:26
RvL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:24:
Net terug van de dealer om de auto, met nieuw tellerglas, weer op te halen.

Direct maar weer naar binnen gelopen om te melden dat het nieuw geplaatste tellerglas bekrast is....
Dus wel heel erg kwetsbaar. Balen zeg...
Zit er een soort antireflective coating op of zijn het echt krassen in het plastic?

DnB is Liquid

• RvL
Geen idee. In eerste instantie waren het vrij oppervlakkige krasjes maar opvallend genoeg om er werk van te maken.

Dit is echt een grote kras van zeker een 4cm. Heb ze er meteen bij gehaald. Hoofdmonteur mee naar buiten: ‘Ja, dat is een kras.’ Tot zover m’n ‘no shit Sherlock’ momentje van deze week. En ‘t is pas dinsdag....

Nu de dekens nog...

• Aurora
PalingDrone schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:00:
[...]

Dus wel heel erg kwetsbaar. Balen zeg...
Zit er een soort antireflective coating op of zijn het echt krassen in het plastic?
Ik denk zelf dat het een antireflectie coating is. Elders op een andere forum heeft iemand deze laag weg gepolijst. Krassen weg, maar coating ook.

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Aurora schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:59:
[...]

Ik denk zelf dat het een antireflectie coating is. Elders op een andere forum heeft iemand deze laag weg gepolijst. Krassen weg, maar coating ook.
Zijn daar geen aftermarket oplossingen voor?

• Aurora
downtime schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:07:
[...]

Zijn daar geen aftermarket oplossingen voor?
Neem het even met een korreltje zout. Ik dacht gelezen te hebben dat de coating weg gepolijst zou zijn, maar heb even terug gezocht, kon het niet zo teruglezen. Wel de foto's. Het leek meer te glanzen:

• Aurora
Krasjes schijn je simpel te kunnen voorkomen of iig te minimaliseren door een vochtige microfiber doek te gebruiken. Niet droog!

• psvpas
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12:58
Vraagje! Ik heb zelf (nog) nooit met Apple Carplay gewerkt. Kan je DAB radio afspelen en ondertussen Flitsmeister bijvoorbeeld aan hebben staan? Ik ga waarschijnlijk de Mazda 3 kopen:-).

Alvast bedankt!

• Stiggy
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 16:58
psvpas schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 23:04:
Vraagje! Ik heb zelf (nog) nooit met Apple Carplay gewerkt. Kan je DAB radio afspelen en ondertussen Flitsmeister bijvoorbeeld aan hebben staan? Ik ga waarschijnlijk de Mazda 3 kopen:-).

Alvast bedankt!
Ja dat kan!
(wat alleen niet helemaal handig is, is dat de geluidsinstelling in Flitsmeister anders moet staan bij connectie over Bluetooth en CarPlay)

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18:36

Exirion

Gadgetfetisjist

psvpas schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 23:04:

Alvast bedankt!
Werkt goed. En andersom, als Carplay niet zichtbaar actief is mute de iPhone de audio van de standaard software toch als er bijvoorbeeld een Flitsmeister alert voorbij komt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• psvpas
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12:58
@Stiggy @Exirion Top! Bedankt voor de antwoorden:-). Maakt me weer extra enthousiast:)

• edouhofstra
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 21-05 15:42
Beste mensen,

Mensen die een Mazda 3 diesel hebben uit 2017?
Ik vroeg me af of deze auto ook (veel) problemen heeft.

Ik wil misschien een mazda 3 diesel 2.2 uit 2017 halen, maar ik probeer wat reviews te zoeken op internet, maar kan helaas vrij weinig vinden.

Dus ik probeer het op deze manier:)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

edouhofstra schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:48:
Ik wil misschien een mazda 3 diesel 2.2 uit 2017 halen, maar ik probeer wat reviews te zoeken op internet, maar kan helaas vrij weinig vinden.
Mazda gebruik in zo'n beetje alle modellen dezelfde motoren, dus je hoeft niet specifiek op de Mazda 3 diesel te zoeken. Ik heb een 3 GT-M benzine uit 2017 en vind het een probleemloze en erg fijne auto. De motoren van Mazda zijn nooit slecht.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• hoenderd
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 03-05 10:13
Er is weer een nieuwe navigatie kaart te downloaden (ik heb gelukkig nog recht op kaartupdates)

• ijdod
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16:29
Hoe is het satnav systeem van Mazda? Wij zijn al jaren gebruikers von TomTom op de mobiel; onze net aangeschafte Mazda (2017 MX5) heeft het Mazda systeem. Tomtom kunnen we via Carplay blijven gebruiken, maar de vraag is hoe goed het onboard systeem werkt, en of het de moeite is dit up-to-date te houden.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• D_Jeff
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 18:43
@ijdod Ik vind het zeker niet slecht, echter kan het niet op tegen de live traffic service.

Het Mazda systeem krijgt z'n traffic info via RDS, waarbij het wat langer duurt voor serieuze vertraging bekend is.

Aan jou de keus: altijd een los kastje mee of minder snelle traffic info en een schone voorruit ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• ijdod
@D_Jeff raamplakker hoeft miet eens, TT ondersteunt volgens mij CarPlay, en kan dus gewoon oo het scherm gezet worden. En opladen doen we vaak toch al als we in de auto zitten. Dus best of both worlds...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Na 3 jaar erg fijn in de Mazda 3 gereden te hebben meld ik me met een nieuwe Mazda. Een CX-5 Signature 2.5 :) Heerlijke auto. Comfortabel, stil en volgepropt met electronica.

De Mazda 3 liet ik wel met pijn in het hart achter. De volgende zal wel iets electrisch worden, maar dat duurt nog wel een paar jaar. Benieuwd wat Mazda tegen die tijd verkoopt. Misschien wel een electrische CX-30 of CX-50.

[Voor 25% gewijzigd door Exirion op 07-12-2020 10:47]

• D_Jeff
Geruchten gaan rond dat er uit de samenwerkingskoker met Toyota een 2.0 phev hybride gaat komen (op meerdere modellen)
In Japan is deze combi al verkrijgbaar

• DatBassie
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 17-06 11:39
Ik wacht met smart op een SkyActiv-X hybride die onderin wat meer een turbogevoel geeft :D

• Amdwarrior
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17:18
D_Jeff schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:39:
Geruchten gaan rond dat er uit de samenwerkingskoker met Toyota een 2.0 phev hybride gaat komen (op meerdere modellen)
In Japan is deze combi al verkrijgbaar
Plugin hybride? Ik dacht dat Toyota liever niet maakte vanwege hoge kosten en gewicht.

• D_Jeff
@Amdwarrior Wat er nu bestaat is een SkyActiv-G Hybrid (2.0), "gelijkwaardig" aan het systeem van de Corolla.

Of het daadwerkelijk tot een intro van een (PHEV) hybrid in Europa gaat komen, valt nog te bezien.
3 jaar geleden zou er een limited 3 MPS edition komen ("geruchten"), maar bleek uiteindelijk een project te zijn van een Japanse Tuner (die de GTM 165 een flinke pimp gaf voor de een prijskaartje van de nieuwwaarde hier a 32.5k - 35k)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb laatst zitten kijken wat een 2.5 turbo hier aan BPM zou moeten kosten. Die motor gaat helaas aan onze neus voorbij terwijl elders Mazda 3’s ermee rondrijden, maar hij zou hier ook tamelijk onbetaalbaar zijn.

• D_Jeff
@Exirion Die 6 cilinder zit wel als 194pk sterke in de Mazda 6
En klopt: Is niet bepaald een koopje.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

D_Jeff schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:22:
@Exirion Die 6 cilinder zit wel als 194pk sterke in de Mazda 6
En klopt: Is niet bepaald een koopje.
Ik denk dat we verschillende dingen bedoelen. Het gaat om een 2.5L 4-cyl turbo motor met 250PK die al langer in de CX-9 zat en nu ook in andere modellen buiten Europa. De 194PK is de 4-cyl ongeblazen motor die hier in de 6 en CX-5 zit. Die heb ik dus.

• goof.
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15-06 10:28
Exirion schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:31:
[...]

Ik denk dat we verschillende dingen bedoelen. Het gaat om een 2.5L 4-cyl turbo motor met 250PK die al langer in de CX-9 zat en nu ook in andere modellen buiten Europa. De 194PK is de 4-cyl ongeblazen motor die hier in de 6 en CX-5 zit. Die heb ik dus.
Klopt, VS/Canada en Down Under, de 3, de 6, de CX5 (en de CX9 idd) daar met 2.5L en turbo verkrijgbaar. Lijkt me wel wat, maarja... :|

Assumption is the mother of all fuck-ups

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15:24
Tip:

Vanaf 00:00 en gedurende gehele vrijdag 20% korting op het hele assortiment van https://shop.mazdapierre.nl.

iPhone 12 128GB |  MacBook Air M1 | Mazda CX-30 (2020)

• Stiggy
xoniq schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:22:
Tip:

Vanaf 00:00 en gedurende gehele vrijdag 20% korting op het hele assortiment van https://shop.mazdapierre.nl.
Da's wel t.o.v. prijzen die ze mooi een stuk hoger gezet hebben dan de officiële Mazda prijs :/
(Bv Mazda 3 Beenruimteverlichting bv, van €250 voor €200, maar op de Mazda site €143,44). Bij Pierre dan wel incl. montage.

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15:24
Stiggy schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:16:
[...]

Da's wel t.o.v. prijzen die ze mooi een stuk hoger gezet hebben dan de officiële Mazda prijs :/
(Bv Mazda 3 Beenruimteverlichting bv, van €250 voor €200, maar op de Mazda site €143,44). Bij Pierre dan wel incl. montage.
Mja de prijzen zijn verder wel eerlijk geregeld. Voorheen waren ze daadwerkelijk 20% hoger. Niet zoals veel deals die fictieve kortingen bieden door in aanloop de prijs telkens te laten stijgen, om met BF tegen de normale prijs te bieden.

Zoals CarPlay installatie (incl montage) is wel weer markt conform.

Ach je moet sws zelf goed blijven kijken. En ff rond kijken of er een interessante accessoire tussen zit voor minder vandaag.

iPhone 12 128GB |  MacBook Air M1 | Mazda CX-30 (2020)

• Stiggy
xoniq schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:22:
[...]
Ach je moet sws zelf goed blijven kijken. En ff rond kijken of er een interessante accessoire tussen zit voor minder vandaag.
Ik wou altijd nog graag de verlichte dorpelbeschermers voor mijn Mazda 3. Maar man, vandaag ook nog
€ 352,00,-. Het zijn dunne alu stripjes met een ledje en batterijtje erin. 8)7
Instapverlichting en sportpedalen erbij en hij is af. Totaal: €828,-
Hmmmmmm, nee toch maar niet :+

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Stiggy schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:16:
Misschien met sommige dingen, maar toevallig heb ik wat dingen gecheckt. Ik heb vorige week al gekeken voor styling opties en een mat voor de bagageruimte, en die dingen zijn niet duurder gemaakt voor de black friday actie. Wat mij betreft een leuke kortingsactie :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Stiggy schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:36:
Ik wou altijd nog graag de verlichte dorpelbeschermers voor mijn Mazda 3. Maar man, vandaag ook nog
€ 352,00,-. Het zijn dunne alu stripjes met een ledje en batterijtje erin. 8)7
Voor dat soort spul moet je even goed rondkijken. Drie jaar geleden heb ik ook van die dorpelbeschermers en een alu pedaalset via ebay besteld, via deze zaak: https://www.ebay.co.uk/us...ts?_trksid=p2047675.l2559

Alles helemaal origineel Mazda spul met schappelijke prijzen.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

• somfing
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 16-06 13:31
Wellicht kan iemand meedenken met de analyze van een probleem van het "lage oliedruk probleem" van de skyactiv motor 2.2D > 2013 (Mazda 6 / CX-5). (Binnen NL weinig info over te vinden, maar wanneer je internationale forums af zoekt, lijkt het wel een bekend probleem)

Inmiddels heb ik geleerd dat bij de skyactiv 2.2 D een lage oliedruk vaak veroorzaakt wordt door "vervuilde olie" die een zeefje bij de 'oil pickup' blokkeert. De reden van die vervuiling heeft weer een aantal bekende oorzaken. (o.a. Lekkende Injectors & DPF regeneratie)

Onlangs kreeg ik een melding van lage oliedruk op het dashboard, en een meting van de garage wees uit dat de druk inderdaad onder de ideale druk zat (0.8 bar i.p.v. 1.0. Info van de garage, niet van mezelf) De garage heeft alles gecheckt maar de olie + zeef was super schoon. Daarom alleen de sensor vervangen. Echter 2 dagen later kwam de melding weer terug. Lang verhaal kort, conclusie: Er moet echt iets in de motor / oliepomp zitten wat de flow van olie blokkeert. De geschatte kosten voor de reparatie gaat natuurlijk niet onder de 1200 euro blijven voor een oliepomp en ging eerder naar 4 a 5K voor een andere motor. (want je weet nu eenmaal niet of het de pomp of motor is) Voor de zekerheid nu maar iets dunnere olie erin 0W i.p.v. 5W zodat hij bij een koude start toch wat makkelijker kon rondpompen. Ik heb in de 2 ritten tot nu toe ook geen waarschuwing meer gekregen. (0W valt nog binnen de opties voor deze auto, dus geen probleem)

Nu zit het mij niet lekker dat die olie na een jaar gebruik nog super schoon is en dit totaal niet strookt met "het bekende vuile olie probleem" van deze motor. Enig onderzoek doet me ook vermoeden dat er nog andere oorzaken kunnen zijn die deze situatie veroorzaken. Dus voordat ik drastische maatregelen ga nemen met die auto, heb ik zelf maar een ODB stekker gekocht en ben met Forscan die waardes gaan loggen tijdens een rit.

Deze waardes ga ik de komende tijd maar eens rustig in de gaten houden voor ik duizenden euros in de auto stop of uitgeef aan een nieuwe. Eigenlijk kom ik zelf tot de conclusie dat er weinig verdacht is aan de oliedruk. Een warme run ziet er zo uit over het toeren bereik:

Bij een start zie je dat er een regeling druk schakelt tussen een hoog en laag niveau. Bij een koude(re) motor, gaat de motor ook niet altijd naar de hogere druk bij hogere RPM. Echter, ook dat kan normaal zijn volgens de documenten die ik gevonden heb.

Wanneer je dan de RPM en druk tegen elkaar zet met een koudere start erin krijg je zoiets:

Volgens mij valt dit allemaal binnen het normale gedrag en zijn de ranges ook OK. (Zal ze nog eens opzoeken) Indien het gedrag van schakelen tussen hoge en lage druk niet is zoals het hoort, hoef ik volgens mij alleen maar een "solenoid" te vervangen en niet de hele pomp / motor.

Ik hoop de situatie te kunnen vangen waarin het lampje aan gaat, zodat ik kan zien of het om een outlier gaat of dat er echt iets aan de hand is.

Adviezen zijn welkom.

• SkullboyNL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19-06 19:43
Ik kan je helaas niet helpen aan een oplossing. Ik had een paar week terug ook een melding dat ik naar de dealer moest gaan. Na uitlezen bleek dat code P06DE in de historische storingen had staan. Omdat ik ook wist van het olie probleem ben ik niet meer met de auto gaan rijden en heb ik het carter er afgehaald. Wat bleek een verstopte olie pickup zoals ik al vermoede. Ondertussen een nieuwe pickup gemonteerd.

Binnenkort de verstuivers er maar uit halen en schoonmaken dan moet alles weer op en top zijn.

Waarmee maak jij eigenlijk die logs? Dat zal ik ook wel eens willen doen. In de standaard odb logging zie ik namelijk geen olie druk.

iRacing Profiel

• somfing
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 16-06 13:31
SkullboyNL schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:49:
[...]

Ik kan je helaas niet helpen aan een oplossing. Ik had een paar week terug ook een melding dat ik naar de dealer moest gaan. Na uitlezen bleek dat code P06DE in de historische storingen had staan. Omdat ik ook wist van het olie probleem ben ik niet meer met de auto gaan rijden en heb ik het carter er afgehaald. Wat bleek een verstopte olie pickup zoals ik al vermoede. Ondertussen een nieuwe pickup gemonteerd.

[Afbeelding] [Afbeelding]

Binnenkort de verstuivers er maar uit halen en schoonmaken dan moet alles weer op en top zijn.

Waarmee maak jij eigenlijk die logs? Dat zal ik ook wel eens willen doen. In de standaard odb logging zie ik namelijk geen olie druk.
Kijk als je zo'n vuil vindt weet je in ieder geval in welke richting je moet zoeken ;) Overigens zou ik ook net als jij die verstuivers checken. Blijkbaar kunnen die seals lekken en dat kun je aan de verkleuring van de ringen zien. https://www.youtube.com/watch?v=Th58DpEIX98&t=3s & https://www.youtube.com/watch?v=eJ7W4ssxZZY Er schijnt ook een recall te zijn geweest omdat injectors met te weinig NM aangedraaid zouden zijn.

Het programma waarmee je wat extra diagnostiek over de ODB2 interface kan doen voor Ford en Mazda heet "Forscan". (Ik heb een ODBLink Ex gekocht als stekker, maar ik vermoed dat dat niet veel uit zal maken)

• Wozmro
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 17:49
Vandaag een interessante ervaring gehad in mijn mazda 3 2017.

Ik reed iets van een 30 á 40km/h door een stadscentrum en zag iets voor mij een fietser tussen twee geparkeerde de weg opzwaaien.
Ik had het gezien en anticipeer maar het scbs-systeem had het ook gezien. Er werd vol geremd, heel kort, minder dan seconde, plus een biep en een visule waarschuwing vanuit Het dashboard. Even snel was het weer voorbij, niets aan de hand.

• Anoniem: 1295042
  • Registratie: december 2019
  • Niet online
@Wozmro dat heb ik ook met mijn CX5 en zelfs als ik in rij op een stilstaande auto remt hij. Maar ook als er file ontstaat dan remt hij als ik het niet doe. Wel zo veilig

• JKen
Welke jaartal is jou cx5?

Ik heb zelf de 3 van uit 2015 daar schijnt enkel te werken tot 30km/h. Ik heb nog niet kunnen ondervinden dat dit systeem werkt.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Wozmro schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:14:
Vandaag een interessante ervaring gehad in mijn mazda 3 2017.

Ik reed iets van een 30 á 40km/h door een stadscentrum en zag iets voor mij een fietser tussen twee geparkeerde de weg opzwaaien.
Ik had het gezien en anticipeer maar het scbs-systeem had het ook gezien. Er werd vol geremd, heel kort, minder dan seconde, plus een biep en een visule waarschuwing vanuit Het dashboard. Even snel was het weer voorbij, niets aan de hand.
Herkenbaar, met tot voor kort ook een Mazda 3 2017 (GT-M uitvoering). Die systemen staan wel erg scherp afgesteld, want soms is zo'n 'noodingreep' eerder gevaarlijk dan veilig voor jezelf en andere weggebruikers. De mijne is 1 keer echt vol in de ankers gegaan terwijl dat echt niet nodig was. Daarnaast heeft ie ook een paar keer een BRAKE signaal gegeven met gepiep. Daarbij wordt ook de druk op de rem al verhoogd (brake assist) zodat je bij het aanraken van het rempedaal meteen vol op de rem gaat. Zonder die ingrepen had ik gewoon zonder schade of gevaar door kunnen rijden, dus erg plezierige ervaringen kan ik het niet noemen.

• goof.
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15-06 10:28
Heb het met de 6 (2018) onlangs zelfs op de snelweg gehad met rond de 100 km/u bij wat strak in-/uitvoegen O-) vrij bruuske ingreep.
Ik schrok er idd zelf van, er van uitgaande dat het systeem niet meer actief zou zijn op die snelheid.

Assumption is the mother of all fuck-ups

• TheBrones
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 13:27
Met mijn Mazda 3 2020 heb ik dit soort dingen gelukkig nog niet gehad, ben ik ook erg blij mee want dit heb ik wel vaak genoeg gehad met mijn Seat Ibiza 2018 die ik hiervoor had.

Wel heb ik nu vaak dat ik aan het "stoeien" ben met de lane assist, deze corrigeert vaak en begint vaak ook te piepen. Met name op 60-wegen heb ik hier last van.

Hoi

• Dj-sannieboy
  • Niet online
TheBrones schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:33:
Met mijn Mazda 3 2020 heb ik dit soort dingen gelukkig nog niet gehad, ben ik ook erg blij mee want dit heb ik wel vaak genoeg gehad met mijn Seat Ibiza 2018 die ik hiervoor had.

Wel heb ik nu vaak dat ik aan het "stoeien" ben met de lane assist, deze corrigeert vaak en begint vaak ook te piepen. Met name op 60-wegen heb ik hier last van.
Ik vind lane assist maar matig werken, vaak herkent hij de lijnen niet.
Daarnaast heb ik de instellingen aangepast, zodat er alleen een melding en stuurtrilling plaatsvind.
Een ruk aan het stuk vind ik namelijk niet zo prettig tijdens het rijden.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dj-sannieboy schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:02:
Ik vind lane assist maar matig werken, vaak herkent hij de lijnen niet.
Daarnaast heb ik de instellingen aangepast, zodat er alleen een melding en stuurtrilling plaatsvind.
Een ruk aan het stuk vind ik namelijk niet zo prettig tijdens het rijden.
Toch kan het je leven redden, mocht je een keer om wat voor reden dan ook onwel worden. Overigens is de gevoeligheid van al die ADAS systemen wel in te stellen, maar standaard staat de boel redelijk scherp afgesteld. Verder functioneert het bij mij wel stabiel. Er zijn ook auto's die out of the blue iets doen omdat een radar niet lekker werkt.

• ijdod
Na enig wikken en wegen onze MX5 NB-FL 1.8 ingeruild voor een iets jonger model... een 2017 ND. Op alle fronten een vooruitgang, hoewel dat deels gewoon komt doordat de nieuwe simpelweg jonger is. Twee zaken die me (bij de proefrit al) opvielen: hij is ook kleiner geworden, en het stuurwiel gaat vervangen worden. Het kan niet zo zijn dat onze Focus diesel een sportiever stuurwiel heeft dan een MX5, natuurlijk... maar dat zijn kleinigheidjes uiteindelijk.

[Voor 5% gewijzigd door ijdod op 12-12-2020 16:34]

• EJanus
  • Registratie: december 2013
bramv82 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:21:

Iets duurder dan de meeste radio's, maar ik had toch deze gekozen omdat ze zeiden een passende joystick konden leveren. (ik heb een andere joystick dan die hier op de foto staat). Helaas paste deze niet, dus nu heb ik de originele mazda joystick die niet meer werkt.
Is de Joystick in je auto nu nutteloos geworden of heb je al een mooie oplossing hiervoor gevonden?

We hebben praktisch dezelfde wagen (jaartal en kleur) en ik zit er ook over na te denken om er een nieuwe unit in te bouwen, maar de WAF is alleen positief als de joystick gebruikt kan blijven. ;) Je begrijpt dat ik dringend op zoek ben naar een oplossing!

• bramv82
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 09:18
EJanus schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:42:
[...]

Is de Joystick in je auto nu nutteloos geworden of heb je al een mooie oplossing hiervoor gevonden?

We hebben praktisch dezelfde wagen (jaartal en kleur) en ik zit er ook over na te denken om er een nieuwe unit in te bouwen, maar de WAF is alleen positief als de joystick gebruikt kan blijven. ;) Je begrijpt dat ik dringend op zoek ben naar een oplossing!
Nee, helaas nutteloos geworden. :(

Mocht je een oplossing vinden, dan hoor ik het graag!

• Nox

Nox

Noxiuz

Weet iemand of het mogelijk is een subwoofer uitgang te realiseren? Ik vind de Bose installatie in mijn 3 GT-M bj '17 aardig maar heb nog een subwoofer staan die ik graag zou gebruiken voor het echte laag. Icm een crossover op 80-100hz zou dat wel erg goed moeten gaan denk ik.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Nox schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 02:15:
Weet iemand of het mogelijk is een subwoofer uitgang te realiseren? Ik vind de Bose installatie in mijn 3 GT-M bj '17 aardig maar heb nog een subwoofer staan die ik graag zou gebruiken voor het echte laag. Icm een crossover op 80-100hz zou dat wel erg goed moeten gaan denk ik.
Het korte antwoord is eigenlijk gewoon nee. Aan een Bose-installatie moet je niet zelf gaan rommelen. Er wordt meestal gebruik gemaakt van flinke equalization om de gebrekkige kwaliteit van weergevers te compenseren. Ik heb precies dezelfde auto als jij gehad, en had in de auto daarvoor beter geluid met een upgrade met Focal speakers die ik zelf had uitgevoerd. Bij de Mazda ben ik er niet aan begonnen omdat het standaard al heel behoorlijk klonk, maar ook omdat je dan eigenlijk alles moet vervangen inclusief de amp unit met DSP. De 3 heeft in de voordeuren 8" units zitten, en zoals bij Bose gebruikelijk is het laag vrij overdreven en wollig. Je zou eens kunnen kijken of je de deuren beter kunt dempen. In de CX-5 heb je een subwoofertje achterin (long throw 5.25" in 8L kastje) en dat klinkt heel redelijk. Het geluid is een stuk strakker met minder gedreun dan bij de 3. Goed genoeg om er zelf niet meer aan te gaan sleutelen :)

• EJanus
  • Registratie: december 2013
bramv82 schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:42:
[...]

Mocht je een oplossing vinden, dan hoor ik het graag!
Dan zullen we vrees ik moeten gaan hobbyen.

Ik zag projecten online waarbij analoge game joysticks via een Raspberry kunnen worden verbonden met USB. Dat lijk mij dan de meest hoopvolle oplossing.

Mijn voorkeur nu is om dit middels een Raspberry Pi Zero te doen. Ik zal eens gaan zoeken of ik kan vinden of er anderen zijn die dit reeds hebben geprobeerd.

• Nox

Nox

Noxiuz

Exirion schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:14:
[...]

Het korte antwoord is eigenlijk gewoon nee. Aan een Bose-installatie moet je niet zelf gaan rommelen. Er wordt meestal gebruik gemaakt van flinke equalization om de gebrekkige kwaliteit van weergevers te compenseren. Ik heb precies dezelfde auto als jij gehad, en had in de auto daarvoor beter geluid met een upgrade met Focal speakers die ik zelf had uitgevoerd. Bij de Mazda ben ik er niet aan begonnen omdat het standaard al heel behoorlijk klonk, maar ook omdat je dan eigenlijk alles moet vervangen inclusief de amp unit met DSP. De 3 heeft in de voordeuren 8" units zitten, en zoals bij Bose gebruikelijk is het laag vrij overdreven en wollig. Je zou eens kunnen kijken of je de deuren beter kunt dempen. In de CX-5 heb je een subwoofertje achterin (long throw 5.25" in 8L kastje) en dat klinkt heel redelijk. Het geluid is een stuk strakker met minder gedreun dan bij de 3. Goed genoeg om er zelf niet meer aan te gaan sleutelen :)
Het laag heb ik al iets terug geschroefd, dan maar eens beter isoleren denk ik om resonantie van allerlei zaken te compenseren dan maar.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Voor de liefhebbers.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb hier niet de officiele prijs inclusief montage voor over, maar voor de krap 58 euro (voor 2 stuks) die een Duitse shop via Amazon.nl rekende vond ik het wel leuk :P Vanmiddag ingebouwd en het effect is mooier dan ik had verwacht.

• Card Nox
  • Nu online
Linkje? Erg sjiek!

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Exirion schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:21:
[Afbeelding]

Ik heb hier niet de officiele prijs inclusief montage voor over, maar voor de krap 58 euro (voor 2 stuks) die een Duitse shop via Amazon.nl rekende vond ik het wel leuk :P Vanmiddag ingebouwd en het effect is mooier dan ik had verwacht.
Ik heb deze ook in m’n Mazda 3 en ben er erg blij mee! Destijds wel laten inbouwen door de dealer overigens.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Het is Mazda accessoire C850-V7-540B. Ze staan inmiddels niet meer zo goedkoop online. Hij was helemaal nieuw en ongebruikt, dus een koopje :)

• Snoekebeest
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 14-06 20:30
Vandaag het Carplay kitje van Ali https://www.aliexpress.co...042311.0.0.47f84c4dNQPe6a ontvangen. De verkoper had een waarde van $30 op de doos gezet en dat was PostNL ook niet ontgaan dus ik moest nog 18 euro en een beetje aftikken. Bij elkaar opgeteld een totaal bedrag van 112 euro.
Het inbouwen ging vrij vlot in de Mazda 2 en was binnen anderhalf uur gebeurd. Het enigste wat ik een beetje lastig vond was het bovenste kapje bij de mzd beeldscherm module. Deze moest ik echt loswippen met een schroevendraaier. Ik heb voor het meeste telefoon/tablet uitdruk (vrij grote setje) gereedschap gebruikt.
https://tweakers.net/i/3Ca67q82PpR_lefwqkPvfTkKjag=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dmqcHYgcx1D3yppgzJ0rZ81O.jpg?f=fotoalbum_small
https://tweakers.net/i/7IoctmjG0YJ8IGX2YsZ6X1DyiBg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O6IsIZEzegPeuhJ9FhRyzQhD.jpg?f=fotoalbum_small
https://tweakers.net/i/O55vtoDZ9guiOW_3ZlolYN4HLUY=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uRz18hEhuxzwyGb87mGBOFyy.jpg?f=fotoalbum_small

• !null
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 18-06 19:15
Hoi allemaal, ik ben normaal altijd in Toyota topic te vinden. Maar nu doe ik onze tijdelijke auto weg, een Mazda 323F. Kreeg er natuurlijk niks voor bij inruil. Toen heb ik er APK op gezet, kwam hij zonder enige op of aanmerkingen door de APK.
Wat zou hij op moeten brengen in particuliere verkoop? Uit 1999, 1.5 benzine met 178dkm op de teller. Nog in nette staat, 1 klein deukje. Verse apk. Airbag, android radio met achteruitrij camera, trekhaak.
Ik vind het eigenlijk zonde dat ik hem weg doe :+

Ampera-e (60kWh)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

!null schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:19:
Hoi allemaal, ik ben normaal altijd in Toyota topic te vinden. Maar nu doe ik onze tijdelijke auto weg, een Mazda 323F. Kreeg er natuurlijk niks voor bij inruil. Toen heb ik er APK op gezet, kwam hij zonder enige op of aanmerkingen door de APK.
Wat zou hij op moeten brengen in particuliere verkoop? Uit 1999, 1.5 benzine met 178dkm op de teller. Nog in nette staat, 1 klein deukje. Verse apk. Airbag, android radio met achteruitrij camera, trekhaak.
Ik vind het eigenlijk zonde dat ik hem weg doe :+
Je krijgt er in ieder geval nooit voor wat ie jou waard is :P Dus als je een binding met die auto hebt zou ik 'm lekker houden.

• !null
Haha dat is zeker waar. Maar ik rij nu elektrisch in een veel nieuwere auto, en we rijden niet genoeg auto om er nog eentje bij te houden. Hij gaat dus echt weg.
Ik heb er ook niet zo'n binding mee, ik vind het alleen nog een goede auto.

Ampera-e (60kWh)

• JKen
Neem aan dat het een 1,5 is zonder trubo?
Ben bang niet zo veel, mischien 1000,- of moet net in hele goede staat zijn en geweld zijn bij zzp's omtrent youngtimer regelenling. Al hebben die doorgaans liever een auto met een wat groter motorblok.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• !null
Daar reken ik ook op, en dat is prima.
Hij is wel netjes.
Inderdaad 1.5 zonder turbo.
Zit ook traction control op, dat had ik niet verwacht op dit model. Edit: dat betekent dat er waarschijnlijk ook op ABS op zit, toch nog even spieken op dashboard.

[Voor 68% gewijzigd door !null op 03-01-2021 17:43]

Ampera-e (60kWh)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JKen schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:59:
Ben bang niet zo veel, mischien 1000,- of moet net in hele goede staat zijn
Was mijn schatting ook. Ik zie gewone 323’s rond de 20 jaar oud met een kleine 2 ton op de teller tussen de 600 a 1300 staan. Een leuke F is voor de liefhebber wellicht wat meer waard dan een gewone.

• Extreme smell
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 19-06 14:07
Beste mensen,

Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe auto, en ik heb een sterke interesse in de Mazda 3 2020. Wat een prachtige auto is dat, vooral in Soul Red! :9~

Nu heb ik al aardig wat reviews gelezen en bekeken, en nu komt er toch wel uit dat de ruimte op de achterbank wat beperkt is. Nu ben ik zelf aardig lang (2 meter), maar ik heb als bestuurder eigenlijk nooit ruimte tekort.
Met het oog op gezinsuitbreiding maak ik me ook niet druk over ruimte op de achterbank, die hebben tot de puberteit toch niet veel ruimte nodig :P

Maar ik carpool wel vrij regelmatig waarbij er in ieder geval 1 volwassen kerel op de achterbank zit, en zo nu en dan neem je nog wel eens wat mensen mee en zitten er 2 volwassenen achterin.

Wat is jullie ervaring met volwassenen op de achterbank?

Ik ben van mening dat ik een auto vooral voor mezelf en mijn vriendin koop, en niet voor degene op de achterbank. Hoog comfort voor de achterbankzitter is dusgeen vereiste, maar ik vind wel dat je enigzins ‘normaal’ moet kunnen zitten.

Het liefst rijd ik morgen naar de dealer om te gaan kijken en proefzitten/rijden, maar momenteel niet mogelijk helaas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

@Extreme smell Uit ervaring met de vorige generatie 3 kan ik zeggen dat het prima gaat. Natuurlijk is een grotere auto in alle opzichten ruimer, maar om nou een grotere auto voor carpooling te gaan kopen... Gewoon die 3 doen, en pech als ze wat krapper zitten achterin.

Pagina: 1 ... 38 ... 42 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True