Het grote Mazda topic #1

Pagina: 1 ... 36 ... 74 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:56

RvL

@pietz0r
Ziet er goed uit! Veel rijplezier ermee!

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroMinded
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik volg dit topic al een tijdje, en ben inmiddels overgegaan op het bestellen van de Mazda 3 in de uitvoering
-luxury
-Skyactiv-X
- i-activsense (was in deze combi de enige optie leverbaar)
-Polymetal grey en rode bekleding.
als t goed is mag ik 'm 1 juli ophalen! kan niet wachten! :D

De dealer: Mulder Mazda te Rotterdam (noord).
Erg pretttige ervaring, kreeg voor de proefrit direct een sleutel in mn handen zonder verkoop-blaat. uiteraard wel een kopie van mn ID nodig, deze werd uiteraard met een privacy-hoesje gemaakt. netjes!
Na de proefrit was ik eigenlijk al verkocht, ik kreeg wat boekwerk mee om doorheen te bladeren thuis, maar ik wist al dat ik verliefd was. O+

Nu heb op basis van wat reacties en posts hier nog wel wat praktische vragen.

1.Het viel mij op tijdens de proefrit in een versie zonder i-activsense dat de parkeercamera geen meedraaiende hulplijnen heeft tijdens het insturen. iets wat je veel op VAG/Renault auto's wel ziet. ik heb de vraag bij de dealer uitstaan maar heb er geen antwoord op. ik zie op diverse filmpjes online dat dit wel het geval is maar alleen in combi met i-activsense. of is t iets dat alleen in de Amerikaanse markt te vinden is?

2. Ik heb denk ik alle mazda3 filmpjes van het internet gezien :) maar kon op de Nederlandse site/reviews nergens vinden of dat de Nederlandse modellen ook over G-vectoring-Control(GVC) beschikken?

3. automatisch de stoelen en spiegels stellen op basis van pre-sets, TOP! hoe koppel je dit aan je sleutel?

Het wachten is slopend, maar stiekem ook erg leuk!

[ Voor 14% gewijzigd door ZeroMinded op 15-06-2020 12:55 . Reden: Stukje van proefrit toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

ZeroMinded schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:51:
1.Het viel mij op tijdens de proefrit in een versie zonder i-activsense dat de parkeercamera geen meedraaiende hulplijnen heeft tijdens het insturen. iets wat je veel op VAG/Renault auto's wel ziet. ik heb de vraag bij de dealer uitstaan maar heb er geen antwoord op. ik zie op diverse filmpjes online dat dit wel het geval is maar alleen in combi met i-activsense. of is t iets dat alleen in de Amerikaanse markt te vinden is?
Ik heb het in ieder geval wel op mijn Mazda 3 met i-activsense. Je kunt het volgens mij wel uit/aan zetten in de instellingen.
2. Ik heb denk ik alle mazda3 filmpjes van het internet gezien :) maar kon op de Nederlandse site/reviews nergens vinden of dat de Nederlandse modellen ook over G-vectoring-Control(GVC) beschikken?
Geen idee.
3. automatisch de stoelen en spiegels stellen op basis van pre-sets, TOP! hoe koppel je dit aan je sleutel?
Zelfde procedure, maar i.p.v. de knop op het dashboard moet je de vergrendelknop op de afstandsbediening indrukken (zie handleiding).

[ Voor 51% gewijzigd door Dj-sannieboy op 15-06-2020 13:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:26
Ik heb vorig weekend een vergelijkende test gedaan op bochtige, heuvelachtige wegen met een vriend die ook een nieuwe auto heeft. Ik: Mazda 3 SkyActive-X Luxury hatchback, 180 pk/224 Nm, 1311 kg, 0-100: 8,2 s. Hij: Ford Focus 1.0 Ecoboost Station, 125 pk/170 Nm, 1283 kg, 0-100: 10,6 s (fabrieksopgaven).

Voor het echte stuurwerk is die Ford echt een veel betere auto, veel beter stuurgevoel, betere remmen, veel betere wegligging (ondanks dat het de 'hoge' Active is) en die 3-cilinder 1.0 Ecoboost ronkt er leuk op los. Stabiliteit in bochten e.d. is echt een verschil, de Mazda hangt veel meer over, wordt zoekerig bij correcties en voelt erg onstabiel als je op snelheid moet remmen in een bocht. Dat was misschien niet helemaal onverwacht, de Mazda lijkt meer op comfort gericht en Ford staat bekend om hun puike onderstellen. Wel een tikkie onverwacht: nauwelijks verschil in prestaties. Qua acceleratie in rechte lijn: even snel. Bochtig traject: Ford iets in voordeel vanwege de wegligging en de motorkarakteristiek. Dat was natuurlijk wel enigszins teleurstellend gegeven de 180 vs 125 pk en het flinke verschil in opgegeven prestaties.

Qua interieur: ook een enorm verschil... in het voordeel van de Mazda. Man man, wat ziet de Focus er vanbinnen 'standaard' uit en wat is Mazda prachtig. Wist ik meteen weer waarom ik toch de 3 gekozen heb! :)

Wat mij betreft zou er echt wel plek zijn in het gamma voor een iets sportievere versie (3 GT, 3 MPS?), jammer dat die er niet is terwijl de 3 Luxury wel die uitstraling heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL

RvL

Qua prestaties: heb je de Mazda wel (flink) in de toeren gehouden? De Focus is met zijn turbomotor namelijk wel veel eerder 'snel'. De Sky-X moet je echt flink op toeren houden om alles er uit te halen wat er in zit.

Gewoon even uit interesse overigens, niet om de Mazda te verdedigen of iets dergelijks. Persoonlijk heb ik de Sky-X niet (voornamelijk) gekozen vanwege zijn prestaties maar ook omdat ik het een mooi stukje techniek vind. En het algehele karakter vond ik prettiger dan de Sky-G met 122pk. Daar merk je echt aan dat ie geknepen is. Vanaf pakweg 4000 toeren neemt de versnelling niet meer toe, waar de Sky-X maar blijft gaan. Was de CX-30 in Nederland nu ook nog leverbaar geweest met de 150pk versie van de Sky-G, dan was het waarschijnlijk een lastigere keuze geweest.

Onderstel verbaast me inderdaad niet, want de Focus zet al jaren de benchmark in het C-segment.

Interieur verbaast me dan ook weer niet, want de nieuwe Mazda's zijn echt wel prachtig op dat gebied :)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-06 15:46

duderuud

Sliden is koel

Ik rij nu een tijdje met de SkyActiv-G 165pk (2014) en regelmatig stottert de auto onder deellast. Het is subtiel maar wel merkbaar. Vooral als je met een constante snelheid 60 of 80 rijdt is het aanwezig.

Is dit "by design" (noem het nerveus)? Best vervelend als je er op let.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
@RvL Tuurlijk heb ik de Mazda (zo goed en kwaad als het kan) op toeren gehouden. Je merkt dat hij pas boven de 4000 rpm (als de SPCCI uitschakelt) beter trekt, bij 4500 rpm lijkt hij nog wat extra te hebben. Het piekvermogen ligt ook pas bij 6000 rpm he?

Maar goed, zo op toeren houden is meestal niet mogelijk op mooie bochtige weggetjes: dan zit je in zijn 2 al te hoog in de versnelling.

Qua interieur verbaasd het me eigenlijk wel dat er in veel reviews gezegd wordt dat het wel bijna premium is. Wat mij betreft is het qua lijnen, design en materiaalkeuze dik premium en beter dan wat je nu in een BMW 1 of zelfs een Audi A3 krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-06 21:56
duderuud schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:08:
Ik rij nu een tijdje met de SkyActiv-G 165pk (2014) en regelmatig stottert de auto onder deellast. Het is subtiel maar wel merkbaar. Vooral als je met een constante snelheid 60 of 80 rijdt is het aanwezig.

Is dit "by design" (noem het nerveus)? Best vervelend als je er op let.
Ik rijd ook met een Skyactiv-G 165pk, wel een paar jaartjes nieuwer, maar ik herken dit helemaal niet. Ik kan me niet voorstellen dat dat zo hoort..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels-cil
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-06 10:26
Zojuist mijn nieuwe Mazda 3 2020 mogen ontvangen. Leuke bak en rijdt ook lekker. Ik vroeg me echter nog wel af of het ook mogelijk is om de dim verlichting gewoon aan te laten en op welke stand hij dan moet staan. Weet iemand van jullie dat toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

niels-cil schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:58:
Zojuist mijn nieuwe Mazda 3 2020 mogen ontvangen. Leuke bak en rijdt ook lekker. Ik vroeg me echter nog wel af of het ook mogelijk is om de dim verlichting gewoon aan te laten en op welke stand hij dan moet staan. Weet iemand van jullie dat toevallig?
Geen idee, ik heb 'm altijd op auto staan :)
Misschien dat het in de handleiding staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
niels-cil schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:58:
Die laatste stand vermoed ik? In m'n CX-5 is het die tenminste, zal niet heel veel verschil in zitten tussen de modellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/de-lL8Gd5n9IC7c2QtMP11VBAu0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/27FrrrQqBzeWPFoaXw2G40VC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 22-06-2020 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels-cil
Tankiej schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:56:
[...]

Die laatste stand vermoed ik? In m'n CX-5 is het die tenminste, zal niet heel veel verschil in zitten tussen de modellen.

[Afbeelding]
Ah ja, vond hem verwarrend omdat het icoon bij dimlicht meestal schuin naar beneden staat. Ik ga die stand proberen. Gaat deze dan ook op contact uit bij jou of niet je dat dan handmatig elke keer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
niels-cil schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:53:
[...]

Ah ja, vond hem verwarrend omdat het icoon bij dimlicht meestal schuin naar beneden staat. Ik ga die stand proberen. Gaat deze dan ook op contact uit bij jou of niet je dat dan handmatig elke keer doen?
Gaat met de auto aan en uit (met inachtneming van eventuele follow-me-home vertraging)

[ Voor 8% gewijzigd door Nefiorim op 22-06-2020 14:56 ]

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels-cil
Nefiorim schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:55:
[...]

Gaat met de auto aan en uit (met inachtneming van eventuele follow-me-home vertraging)
Ja precies, dat is wat ik zoek. Ga het straks maar even proberen dan :) . Tnx voor de info iedereen, komen vast nog wel wat meer vragen binnenkort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Ik kan niet vinden hoe ik met de afstandsbediening de ruiten omlaag (of omhoog) kan doen (2019 Mazda 3). Buiten wat forumberichten dat het op sommige modellen in sommige markten wel kon, vooral bij de oudere Mazda's. Maar de nieuwe niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-06 10:58
Mogelijk komt er toch nog een hothatch versie van de huidige generatie Mazda3.

Geruchten gaan dat de 250pk sterke V6 met turbo in de Mazda3 gelepelt wordt :D

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:54
Vergeet het, gaan we hier niet zien. Voorbehouden aan Noord Amerika en down under. Paar postjes omhoog ook besproken. Het zou mooi zijn, ook voor de 6 of CX5 (bestaan daar nl. al), dat wel.

Het is een 6 cilinder in lijn btw.

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:05
Kittig wagentje hoor, congratz! *O*

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:11
Stiggy schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:14:
Ik kan niet vinden hoe ik met de afstandsbediening de ruiten omlaag (of omhoog) kan doen (2019 Mazda 3). Buiten wat forumberichten dat het op sommige modellen in sommige markten wel kon, vooral bij de oudere Mazda's. Maar de nieuwe niet?
Knop cb open ingedrukt houden. En dicht voor dicht.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Snowhite0901 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 07:44:
[...]

Knop cb open ingedrukt houden. En dicht voor dicht.
Wat is "knop cb open"? Die staat niet in het instructieboekje :o
Als je de ontgrendeltoets bedoeld: dat werkt niet, dat had ik uiteraard al geprobeerd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:11
Stiggy schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:02:
[...]

Wat is "knop cb open"? Die staat niet in het instructieboekje :o
Als je de ontgrendeltoets bedoeld: dat werkt niet, dat had ik uiteraard al geprobeerd. :+
Cb = centrale bediening. Dat is de normale manier. Als dat niet werkt dan zou ik het ook niet weten, bij zowel mijn 6 uit 2008 als de cx3 van mijn ouders uit 2016 werkt het zo.
Wel echt lang ingedrukt houden.

[ Voor 3% gewijzigd door Snowhite0901 op 28-06-2020 09:09 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
Snowhite0901 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:09:
[...]
Cb = centrale bediening. Dat is de normale manier. Als dat niet werkt dan zou ik het ook niet weten, bij zowel mijn 6 uit 2008 als de cx3 van mijn ouders uit 2016 werkt het zo.
Wel echt lang ingedrukt houden.
Dat werkt dus niet. Mijn eerste auto in 20 jaar of zo waar dat niet bij werkt, daarom vroeg ik het specifiek voor de 2019 Mazda 3 (Luxury), want ik vind het een beetje raar dat het er niet op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Is een softwaredingetje, Stiggy (als het niet werkt)

Op de autosleutel de vergrendelingsknop langer dan 10 tellen ingedrukt houden (niet loslaten) doet normaal gesproken de auto vergrendelen en de ramen dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:39
Werkt bij onze M2 uit 2012 en M6 uit 2013 ook niet (heb knop 20 seconden ingehouden). Was een van de eerste dingen die me verbaasde, omdat mijn Golf uit 2006 het wel had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeroMinded
  • Niet online
Zo inmiddels sinds Woensdag trotse eigenaar van een Mazda 3 in de uitvoering Luxury, Skyactiv-X, i-activsense , Polymetal grey en rode bekleding.

De Aflevering was door Mulder Mazda in Rotterdam Noord, Mijn ervaring druk ik uit als "Okay", hij was niet goed gepoetst en de software van zowel de ECU/Firmware (versie 10019) als de kaarten waren niet up2date. - Afgesproken dat hij naar de professionele poetsert gaat op kosten van de dealert.

De Tweaker in mij kon niet met outdated firmware rondrijden, dus opgelost D.M.V. Deze handleiding

Update duurde totaal ongeveer 10 minuten, De stembesturing gaf na de update wel storing, Hoewel ik het (nog) niet gebruik wil ik wel alles werkend hebben. dus de Min-Pool van de accu losgetrokken, Sleutel maatje 10 of anders een tangetje lukt ook wel (beetje voorzichtig).

na een paar seconden de de min-pool terugplaatsen en vastdraaien, systeem inschakelen, en alles werkt :)

morgen wellicht nog even een rondje rijden, kijken of de bugs met verkeersborden herkenning i.c.m. carplay opgelost zijn!

verder overigens super tevreden met het hele multimediasysteem, Het werkt SNEL (ik ben echt enorm snel geïrriteerd aan trage systemen).

Heerlijke auto!

Update: verkeersbordherkenning werkt nu met Carplay navigatie ingeschakeld! switchen van Source DAB/Radio/BT is VEEEUL sneller, ook heb ik t idee dat de schakelmomenten aangepast zijn (automaat). maar misschien zit t tussen mn oren.

[ Voor 8% gewijzigd door ZeroMinded op 08-01-2022 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Heb zelf 56.. firmware in mijn mazda waarbij ik Android auto heb geïnstalleerd.
Werkt fijn, tot dat ik de auto start. Dan reboot de bord computer en wilt die niet meer verbinden.

De oplossing is om nu eerst de auto te starten en dan pas de telefoon te verbinden. Herkken jullie dit probleem en is hier ook een andere oplossing voor dan dat je eerst je auto moet starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-06 11:41
Anoniem: 91634 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:49:
Heb zelf 56.. firmware in mijn mazda waarbij ik Android auto heb geïnstalleerd.
Werkt fijn, tot dat ik de auto start. Dan reboot de bord computer en wilt die niet meer verbinden.

De oplossing is om nu eerst de auto te starten en dan pas de telefoon te verbinden. Herkken jullie dit probleem en is hier ook een andere oplossing voor dan dat je eerst je auto moet starten?
Heb dit ook af en toe met mijn Mazda 3 (2014). Inmiddels ben ik eraan gewend om de telefoon direct na het starten in te pluggen.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Samsung S9 icm Mazda3 2020: Geen last.
Heeft soms alleen even nodig om de verbinding te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@D_Jeff ,
Heb jij originele aan met carplay van mazda? Met firmware 70....
Ik heb een s8. Enige oplossing om weer werkend te krijgen is dan de auto helemaal uitzetten en opnieuw aanzetten. Het probleem zit voor mij idee aan de kant van de auto.

@Jorco ,
Goed om te weten. Ik ga zelf proberen of anders mogelijk is om aa de navigatie alvast op de telefoon is in te stellen en dan pas in te pluggen nadat de auto gestart is.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 04-07-2020 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
@Anoniem: 91634 yeps.
Sowieso lees ik dat het multimediasysteem sterk verbeterd is in de huidige generatie tov het model dat van 2012-2019 liep.
Wat ik ook meerdere mensen in dit draadje zie schrijven: Firmware updates doen soms wonderen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-06 11:41
Anoniem: 91634 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:05:
@D_Jeff ,
Heb jij originele aan met carplay van mazda? Met firmware 70....
Ik heb een s8. Enige oplossing om weer werkend te krijgen is dan de auto helemaal uitzetten en opnieuw aanzetten. Het probleem zit voor mij idee aan de kant van de auto.

@Jorco ,
Goed om te weten. Ik ga zelf proberen of anders mogelijk is om aa de navigatie alvast op de telefoon is in te stellen en dan pas in te pluggen nadat de auto gestart is.
Ja dat is mogelijk, ook gewoon via maps.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@Jorco
Ik denk dat ik het auto android connectie probleem opgelost. Wat ik heb gedaan is de USB-debug mode ingeschakeld op mijn samsung S8. Sinds dien heb ik geen problemen meer meer gehad _/-\o_

Hier een filmpje hoe je dat aanzet.

Voor rest is het ook belangrijk dat je niet tegelijk ook de navigatie aan hebt staan van je auto. Want dan wordt je auto console computer erg traag. Ik hoop dat jij er hier ook wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
Anoniem: 91634 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:05:
Jep, this works. Best goed eigenlijk. Of iig met Waze op AA. Route van te voren, starten, verbinden, rijden. Na de 360 view schakelt ie vanzelf naar de nav van Waze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhxspirit
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-06 13:31
Een vraagje waar jullie hopelijk mee kunnen helpen..

Ik wil voor mijn nieuwe leaseauto de Mazda 3 Sedan Luxury Jet Mica Black kiezen en ik kan bij de dealer een Shadow Line pakket kiezen. In dit pakket maken ze in principe alle chrome onderdelen zwart (inclusief velgen).
Nu gaf de verkoper aan dat het zwart maken van het voorste logo niet mogelijk was (hier zitten sensoren in en is waterdicht afgesloten achter een glazen plaatje, dus dat begrijp ik) maar hij gaf ook aan dat het zwart maken van het achterste Mazda logo niet mooi zou worden. Dit omdat er al een zwarte cirkel in zit en het er dan van een afstand gewoon uit ziet als een zwart rondje.

Nu heb ik het internet afgespeurd naar voorbeelden van zwart gemaakte Mazda logo's bij een nieuwe Mazda 3 sedan Jet Mica Black, maar helaas kan ik niks vinden.
Heeft één van jullie dit toevallig geprobeerd en wat was het resultaat? Of hebben jullie toevallig voorbeelden?
En hebben jullie op basis van ervaringen nog een andere mening dan die van de verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Ik heb in Instagram wel een voorbeeld voorbij zien komen en vond het minder geslaagd eruit zien dan op generatie 2009-2012 of 2003-2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroMinded
  • Niet online
@Dhxspirit in deze video heeft iemand alle Chrome onderdelen zwart gemaakt met plasti dip. Het achterste logo is vanaf minuut 16 zichtbaar, YouTube: 2019 Mazda 3 GT, DIY no more Chrome! Black out Emblems and window t...

Ik vind t persoonlijk erg lelijk met dit model, maar smaken verschillen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhxspirit
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-06 13:31
Thanks @ZeroMinded, ziet er inderdaad minder geslaagd uit dan hoe het er in mijn hoofd uit zag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fs0c131y
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 27-09-2024
Ik volg dit topic al een tijdje, en ben inmiddels overgegaan op het bestellen van de Mazda 3 in de uitvoering
-luxury
-Skyactiv-X
- i-activsense (was in deze combi de enige optie leverbaar)
-Polymetal grey en rode bekleding.
als t goed is mag ik 'm 1 juli ophalen! kan niet wachten! :D

De dealer: Mulder Mazda te Rotterdam (noord).
Erg pretttige ervaring, kreeg voor de proefrit direct een sleutel in mn handen zonder verkoop-blaat. uiteraard wel een kopie van mn ID nodig, deze werd uiteraard met een privacy-hoesje gemaakt. netjes!
Na de proefrit was ik eigenlijk al verkocht, ik kreeg wat boekwerk mee om doorheen te bladeren thuis, maar ik wist al dat ik verliefd was. O+

Nu heb op basis van wat reacties en posts hier nog wel wat praktische vragen.

Weet je inmiddels al meer? Ook hier een Skyactiv-X Mazda 3 in de Luxury uitvoering alleen geen meedraaiende hulplijnen bij het achteruit parkeren. Zie daar ook geen optie voor in de instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

fs0c131y schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:24:
[...]

Weet je inmiddels al meer? Ook hier een Skyactiv-X Mazda 3 in de Luxury uitvoering alleen geen meedraaiende hulplijnen bij het achteruit parkeren. Zie daar ook geen optie voor in de instellingen.
Hier ook geen specifieke instelling voor het meedraaien, maar het werkt wel. Wellicht vanwege het iActivSense pakket?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AsZdeJBonoc5aF9iNc3tNkGV3Ko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5H9hvXxF4xw4NTi70f5wTLFK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crodanf
  • Registratie: Augustus 2019
  • Niet online
fs0c131y schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:24:
[...]

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:25:
[...]

Hier ook geen specifieke instelling voor het meedraaien, maar het werkt wel. Wellicht vanwege het iActivSense pakket?

[Afbeelding]
Ik kan bevestigen dat de meedraaiende lijnen alleen i.c.m. de 360 graden camera bestaat. In Nederland krijg je die alleen met het i-ActivSense pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Crodanf schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 07:50:
[...]

[...]

Ik kan bevestigen dat de meedraaiende lijnen alleen i.c.m. de 360 graden camera bestaat. In Nederland krijg je die alleen met het i-ActivSense pakket.
Dat verklaard :)

[ Voor 10% gewijzigd door Dj-sannieboy op 15-07-2020 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Ik rij nu bijna een jaar een Mazda CX-3 GT-M uit 2019. Deze week is hij teruggekomen van het onderhoud en Mazda Entertainment systeem is geüpdate naar versie 70.00.352.
Is er nu een via via manier op Android Auto werkzaam te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Sluit een smartphone aan die Android 10 draait en je Mazda systeem zou een pop up moeten geven.

Met Android 9: extra uitdaging (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gaat niet werken tenzij speciale carplay hub hebt. Of je moet MZD hacken, maar bij die firmware versie heb je een seriele verbding nodig waardoor je eerst je consol moet open breken.

Zie https://mazdatweaks.com/id7/

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 18-07-2020 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Ik kom er net achter dat je 5 jaar gratis kaart updates krijgt bij de Mazda 3 :+ Maar eens doen dan, ik heb hem bijna een jaar inmiddels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
5?
Dealer zei tegen mij 3. (je krijgt dan een nieuwe SD kaart, size Nintendo Switch 'game sd card')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Toen mijn Mazda geleverd werd begin dit jaar, werd ook mij verteld dat ik 5 jaar lang kaart updates zou ontvangen. Weet niet of dit altijd zo is, of alleen in combinatie is met een lease contract.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crodanf
  • Registratie: Augustus 2019
  • Niet online
Het nieuwe systeem (3, CX-30, MX-30) heeft 5 jaar gratis updates.
Het oude systeem (2, 6, CX-3, CX-5, MX-5, vorige 3) heeft 3 jaar gratis updates.

Het nieuwe systeem:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QoprC3Y9SDgC9ApRE8ccghCmgAE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zZclLTIf2mCnDkA09lR1eNe3.jpg?f=user_large

Het oude systeem:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YLH_a8oOh4EO9rk8LdyxUuxQ2CU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OmfO0r1sCCxYMrYCG8WV1iWZ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:32

Oekol

waka waka hey hey

Wij moeten op het werk witte kleur kiezen. Heeft iemand hier ervaring met de twee witte kleuren bij mazda?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Roept u maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-06 16:37
Oekol schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 05:38:
Wij moeten op het werk witte kleur kiezen. Heeft iemand hier ervaring met de twee witte kleuren bij mazda?
Mijn pa heeft een Maza in de de kleur snowflake white pearl. Hele mooie kleur wat mij betreft.
Lijkt zelfs iets van paars/roze in te zitten in bepaald licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Vraagje voor de Mazda experts hier. Ik denk er over om (prive) een nieuwe Mazda 3, of misschien een CX-30, aan te schaffen. Dat wordt dan de versie met Bose speakers. Maar is er ergens fatsoenlijke documentatie te vinden over het soort bestanden wat het audiosysteem in de Mazda slikt? Ik vind met Google niet zoveel nuttige info en wat er wel is, is vaak verouderd.

Ik kan er eigenlijk alleen de volgende zaken over vinden:
  • Het systeem slikt MP3, OGG en FLAC, en nog wat formaten.
  • M3U playlists worden ondersteund.
  • Playlists zijn niet vereist. Je kunt ook gewoon met een folderstructuur werken.
  • Drive moet als FAT32 geformatteerd zijn. ExFAT en NTFS werken niet.
  • Dan nog wat random beperkingen zoals maximaal 9999 bestanden per disk en 255 entries per directory.
Aangezien ik mijn hele audiocollectie nu in FLAC + CUE formaat heb (geript door EAC) vraag ik me af of dat zondermeer gaat werken. Ik heb namelijk niet zoveel zin om honderden bestanden te converteren. En FLAC met een systeem wat geen indexpunten snapt is een pain in the ***.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroMinded
  • Niet online
@downtime Ik wil best wel e.e.a. testen voor je. Heb zelf de Mazda 3 met laatste software versie. Als je me een DM stuurt met een link naar een zip van de bestanden of folders die ik voor je moet testen dan deel ik graag de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

FLAC werkt prima in de Mazda 3 (2019). Klinkt ook heel goed in combinatie met het Bose audio systeem.

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 25-07-2020 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeroMinded
  • Niet online
@Dj-sannieboy ja dat klopt inderdaad, alleen zoals @downtime aangeeft, is uit de documentatie niet duidelijk of het systeem ook FLAC icm CUE files ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoenderd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 20:12
Is er iemand die weet wat de betekenis is van dit groene bolletje, zichtbaar bij de rijstrook pictorgram?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ftz2GIKqK0VIF2a37iLxpc77CRQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UviNIQcwvRr1y0J9kAmRK0gz.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 16:54
Mijn vrouw heeft sinds begin dit jaar een Mazda CX 5 (31-03-2014) en hier zit TomTom navigatie in.

Alleen ik kan nog niet echt achterhalen wat voor een systeem dit exact is.

In mijn speurtocht kom ik op onderstaande website uit:

https://www.tomtom.com/nl_nl/in-dash-navigation/mazda/

En optisch lijkt het het meeste op het "NB1 live" systeem

Afbeeldingslocatie: https://webassets.tomtom.com/otf/images/media/6F0CF59B-78E4-4802-A0CEADE478745BAF

https://www.tomtom.com/nl_nl/in-dash-navigation/nb1-live/

Kan ik de kaart (gratis) updaten :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Als het abonnement nog aktief is wel ja. Tomtom Home downloaden. SD kaartje in de pc doen en even installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djhartman
  • Laatst online: 31-05 17:56
Anoniem: 91634 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 21:25:
Gaat niet werken tenzij speciale carplay hub hebt. Of je moet MZD hacken, maar bij die firmware versie heb je een seriele verbding nodig waardoor je eerst je consol moet open breken.
Volgens mij hebben sinds 2019 alle nieuwe geleverde modellen die nieuwe hub al. En die hub is alleen essentieel voor CarPlay en dus iOS, terwijl hij vroeg naar Android Auto. Dus ik zou zeggen, probeer het gewoon.

[edit].. hoewel.. ik geloof dat een latere firmware de aanwezigheid van die hub ook echt verplicht heeft gemaakt...

[ Voor 7% gewijzigd door djhartman op 30-07-2020 16:39 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheBrones
  • Laatst online: 13:18
Gister heb ik met trots mijn vlamnieuwe Mazda 3 2020 op kunnen halen bij de dealer in Eindhoven.
Ik heb de Comfort met Sky-activeX met Bose variant in de kleur Deep Crystal Mica.

Mijn eerste indrukken zijn ook enorm goed en wat rijd deze wagen lekker rustig!
Deze kleur is ook erg gaaf aangezien deze onder bepaalde hoeken er ook als zwart uit ziet.
De auto is wel enorm wennen komende vanaf een Seat Ibiza 2019 het is immers een totaal andere wagen in alle opzichten.
Het infotainment systeem vind ik ook echt een verademing met de bediening.

Helaas zijn de eerste minpuntjes ook al opgevallen waarvoor ik al langs de garage zal gaan..
  • Overal op de auto zijn krasjes zichtbaar, ik gok dat de dealer nog door de wasstraat is gegaan waardoor dit is gebeurd
  • • Bij de achterste deuren lijkt het alsof de lichtmetalen onderdelen achter het laatste raampje erg los zitten.
  • De hemelbekleding achterin zit erg los, als ik het knopje voor de lampjes indruk dan druk ik het paneel minstens een centimeter omhoog
Foto's zullen snel volgen want momenteel loop ik na elke rit nog met een poetsdoek :P

Edit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TMivX83qO-9r6zTEu_qU1XODOU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bK7HvrJ9rY2IpkVdkwy30Zj8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XbtIOc8sMIUha84K6pxh6Bh6q1I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I7MhbmiPGzWBUEQlwh7PELo0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WK8ycvWc2gqQKZviQ3cwVTYonO4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n5LnwA553T80sUeMMcQv7lcM.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0YteMeFTzZF1vDyDYyKZnrnGZWQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5QwyccvZveYAccpwQLE3jJTp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LpklpVXWUiOIYWKJcYfwt_C7m9s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Vy4EIdX4dCOngzXhUnfJ4Cs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WS8Hp2ihPw416PwbdShdXpAuh5I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/58i0iR3XKT67nMuNzYXFuaUK.jpg?f=fotoalbum_tile

Edit2:

Inmiddels langs de dealer geweest:
  • Komende week mag ik terugkomen voor de krasjes, het lijkt er op dat bij het polijsten is gebeurd.
  • De lichtmetalen onderdelen blijken bij de demomodellen ook speling te hebben, dit blijkt dus normaal te zijn.
  • De hemelbekleding wijkt ook niet af van de demomodellen.
Verder is me nog iets op gevallen: mijn muziek via Android auto lijkt te stotteren bij sommige ritten. Android Auto kent wel meer gekke bugs dus ik neem aan dat ik ondanks dat ik er nog nooit last van heb gehad hieraan ligt.

[ Voor 61% gewijzigd door TheBrones op 05-08-2020 08:33 ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
hoenderd schreef op zondag 26 juli 2020 @ 00:16:
Is er iemand die weet wat de betekenis is van dit groene bolletje, zichtbaar bij de rijstrook pictorgram?[Afbeelding]
In dit geval:
Het instructiepunt is over 2 km (ander bolletje - op de kaart zichtbaar) en je moet rechts aanhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoenderd
  • Laatst online: 21-06 20:12
Bedankt D_Jeff, wellicht niet helemaal duidelijk, ik bedoelde het groene bolletje op de linkerrijstrook, waarom staat hier dit groene bolletje en de overige rijstroken niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
djhartman schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:32:
[...]

[...]

Volgens mij hebben sinds 2019 alle nieuwe geleverde modellen die nieuwe hub al. En die hub is alleen essentieel voor CarPlay en dus iOS, terwijl hij vroeg naar Android Auto. Dus ik zou zeggen, probeer het gewoon.

[edit].. hoewel.. ik geloof dat een latere firmware de aanwezigheid van die hub ook echt verplicht heeft gemaakt...
Zelfde hub. Formeel wordt Android Auto niet ondersteund, het is echter dezelfde hardware en het werkt wel (alhoewel er mogelijk wat beperkingen zijn in de toestellen en -uit ervaring- de gebruikte kabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels-cil
Paar dingen die me opvallen bij m'n Mazda 3 (2020) na de eerste paar maandjes erin rijden:
  • Wanneer ik de climate control op automatisch zet gaat deze (bijna) altijd naar interne circulatie. Ben daar zelf niet zo'n voorstander van omdat de auto dan beetje zuurstofloos wordt binnen in de auto. Vooral in het begin met de nieuwe auto geur kreeg ik telkens hoofdpijn hierdoor. Daarnaast blaast hij ook bijna altijd op volle toeren waardoor je zowat uit de auto waait.
  • Dodehoekherkenning werkt niet altijd even lekker. Aan bestuurderskant werkt dit, tot nu toe, wel altijd maar aan de bijrijderskant doet hij het best vaak niet. Gisteren bijvoorbeeld 40 minuten gereden waarbij de eerste 30 minuten het niet deed en vervolgens spontaan ineens besloot om te doen.
  • De remmen hadden best wat harder mogen remmen. Bij een automaat is het over het algemeen zo dat ze best wel hard remmen, maar dat valt bij de mazda nog wel tegen vind ik.
Meer mensen met bovenstaande bevindingen?

Daarnaast gisteren nog een gek ding met Android Auto. Hij begon ineens de berichten + instructie voor beantwoorden (beide Nederlands) in het Engels voorlezen. Best geinig, maar viel niet te verstaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

niels-cil schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:28:
Paar dingen die me opvallen bij m'n Mazda 3 (2020) na de eerste paar maandjes erin rijden:
  • Wanneer ik de climate control op automatisch zet gaat deze (bijna) altijd naar interne circulatie. Ben daar zelf niet zo'n voorstander van omdat de auto dan beetje zuurstofloos wordt binnen in de auto. Vooral in het begin met de nieuwe auto geur kreeg ik telkens hoofdpijn hierdoor. Daarnaast blaast hij ook bijna altijd op volle toeren waardoor je zowat uit de auto waait.
  • Dodehoekherkenning werkt niet altijd even lekker. Aan bestuurderskant werkt dit, tot nu toe, wel altijd maar aan de bijrijderskant doet hij het best vaak niet. Gisteren bijvoorbeeld 40 minuten gereden waarbij de eerste 30 minuten het niet deed en vervolgens spontaan ineens besloot om te doen.
  • De remmen hadden best wat harder mogen remmen. Bij een automaat is het over het algemeen zo dat ze best wel hard remmen, maar dat valt bij de mazda nog wel tegen vind ik.

Daarnaast gisteren nog een gek ding met Android Auto. Hij begon ineens de berichten + instructie voor beantwoorden (beide Nederlands) in het Engels voorlezen. Best geinig, maar viel niet te verstaan :+
Is dat met die airco en de interne circulatie niet iets wat alleen in het begin zo zal zijn? Schakelt hij niet over naar extern als de boel op temperatuur is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
@niels-cil

De Climate control werkt hier inderdaad hetzelfde, erg hinderlijk inderdaad.

Dat Android Auto in het Engels Nederlands probeert te praten heb ik hier ook. Dit is bij ongeveer iedereen als ik zo lees in het Android Auto topic.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:41

BM

Moderator Spielerij
Dat 'schijnt' gekoppeld te zijn aan de taal van je telefoon. Maarrrr, ik heb bij mijn nieuwe telefoon bewust Nederlands als taal gekozen om te zorgen dat Android Auto ook Nederlands praat. Dat ging tijdje goed, maar afgelopen week viel me op dat ie ineens weer teruggevallen was naar Engels. Inderdaad, geen chocola van te maken.

Maar goed, niet dat ik momenteel nog ik m'n 3 rijdt. Ik zit al 4 maanden thuis, en al die tijd neem vriendin auto mee naar kantoor. Mag geloof ik 'blij' zijn als ik afgelopen 4/5 maanden meer dan 600km gereden heb :X

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Dat van de interne circulatie was mij ook opgevallen, maar lijkt voornamelijk voor te komen als het buiten heel warm is. Ik heb nog niet kunnen ontdekken of hij op een gegeven moment zelf weer overschakelt naar extern. Als ik opmerk dat hij op intern staat, schakel ik 'm zelf over naar extern.

Wat betreft het remmen, dat is mij eigenlijk niet opgevallen. Moet ook zeggen dat het mijn eerste automaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej

Die climate control en dodehoekherkenning is ook wel hetzelfde in m'n CX-5.
Als ik handmatig de blazer wat zachter heb gezet en daarna weer op auto druk, staat hij ook altijd in ECO stand. Ik weet niet of dat ermee te maken heeft dat hij altijd op interne circulatie staat dan. Het is natuurlijk wel efficienter om al opgewarmde/afgekoelde lucht verder te verwarmen/afkoelen dan altijd lucht van buiten te pakken.
Maar ik zet hem ook altijd weer op van buitenaf, gebrek aan zuurstof ga je wel merken op ten duur :+

Wat betreft de dodehoekherkenning valt mij op dat hij soms niet aan gaat als ik iemand inhaal. Nu ga ik daar sowieso niet blind op af, maar ik vraag me wel af waarom hij soms niet werkt. Het is niet alsof het altijd bij kleine auto's is bijvoorbeeld, die hij wellicht niet (goed) ziet. Ik heb het ook al wel bij vrachtwagens gehad dat het lampje niet aan ging als ik die inhaalde, en dan de volgende auto opeens wel weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Het valt me qua remmen inderdaad wel op dat ik harder moet trappen. Komt volgens mij doordat de automaat altijd aandrijving blijft geven via de koppelomvormer. Ik ben er ondertussen aan gewend.

Gevolg is wel dat ik bij de handgeschakelde 2 van m’n vrouw erg stevig rem :P

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

RvL schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:04:
Het valt me qua remmen inderdaad wel op dat ik harder moet trappen. Komt volgens mij doordat de automaat altijd aandrijving blijft geven via de koppelomvormer. Ik ben er ondertussen aan gewend.

Gevolg is wel dat ik bij de handgeschakelde 2 van m’n vrouw erg stevig rem :P
Ook in mijn Mazda 3 handgeschakeld van dit jaar moet ik ten opzichte van mijn vorige auto de rem behoorlijk fanatiek intrappen. Ik vermoed dat het ook samenhangt met het terug winnen van de rem-energie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DatBassie
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-06 14:34
Mazda wilde een lineaire rem, daarom voelt hij zo. De meeste moderne auto's staan ingesteld om veel remkracht te geven als je het pedaal meer een beetje indrukt, Mazda wilde wat meer het oude/racegevoel terugkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroMinded
  • Niet online
DatBassie schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:03:
Mazda wilde een lineaire rem, daarom voelt hij zo. De meeste moderne auto's staan ingesteld om veel remkracht te geven als je het pedaal meer een beetje indrukt, Mazda wilde wat meer het oude/racegevoel terugkrijgen.
Dat klopt inderdaad, het zorgt er ook voor dat de neus minder “duikt” waardoor het voor passagiers aangenamer aanvoelt.

Ik ben er zelf ook norm fan van, het biedt na enige gewenning veel meer controle over de remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBassie
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-06 14:34
ZeroMinded schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:47:
[...]

Dat klopt inderdaad, het zorgt er ook voor dat de neus minder “duikt” waardoor het voor passagiers aangenamer aanvoelt.

Ik ben er zelf ook norm fan van, het biedt na enige gewenning veel meer controle over de remmen.
Klopt, ze hebben de auto met ophanging zo opgezet dat hij zo plat mogelijk blijft bij het remmen. Dat is dan weer voor comfort, dat hele gedoe met het rechtop houden van je heupen en goed postuur/rijcomfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van af welk jaar? Mazda 3 uit 2015 had het niet extreem. Maar één uit 2016 die ik had proef gereden moest ik wel vrij hard trappen om tot stilstand te komen. Dacht zelf dat die auto mogelijk niet 100% was :X

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 05-08-2020 16:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik las net op nu.nl een bericht over het doodrijden van het 14-jarige meisje uit Marken. Het blijkt dat de politie een Mazda op het oog heeft en de hulp van autokenners inroept om een paar auto-onderdelen te identificeren.

Ik dacht meteen: er is vast een Mazda-topic op Tweakers, dus het voelt als mijn burgerplicht om jullie op het onderzoek te attenderen ;) Wisdom of the crowd enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Het zijn onderdelen van de bumper. Zwarte plugjes zitten in de wielkast.
Mijn vermoeden klopt wel dat het een buitenlandse auto is.
Ik ben bang dat heel moeilijk wordt om hem terug te vinden.

Ik heb het trouwens gemeld van de zwarte plugjes.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 05-08-2020 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluisie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-04-2024
Tankiej schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:58:
Wat betreft de dodehoekherkenning valt mij op dat hij soms niet aan gaat als ik iemand inhaal. Nu ga ik daar sowieso niet blind op af, maar ik vraag me wel af waarom hij soms niet werkt. Het is niet alsof het altijd bij kleine auto's is bijvoorbeeld, die hij wellicht niet (goed) ziet. Ik heb het ook al wel bij vrachtwagens gehad dat het lampje niet aan ging als ik die inhaalde, en dan de volgende auto opeens wel weer..
Op dit moment geen Mazda meer, maar bij mijn Mazda 2 (2016) had ik altijd het idee dat de dodehoekherkenning rekening hield met het inhaalgedrag. De dodehoekherkenning links leek altijd te werken en rechts maar af en toe en twijfelde ik eerst of de rechtse stuk was. Op gegeven moment kwam ik tot de conclusie dat de dodehoekherkenning aan ging wanneer de auto "dacht" dat deze ingehaald werd. Dit komt links natuurlijk altijd voor en rechts bijna nooit. Maar dat was mijn conclusie, het kan anders in elkaar steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zover ik weer werkt meeste dode hoek Herkingen met een radar sensor in de zijn kant van je achter bumper. Je hebt een goed punt. Want het systeem ziet hier door alleen de auto's van achteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Pluisie, same here bij mijn M6 uit dec2013. Rechts doet hij het af en toe. Merk dat hij het bij auto's beter doet dan bij vrachtwagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
De grijze Mazda 3 is een 2e generatie, pre facelift (in Nederland te koop geweest van 2009 tot 2010-2011).
Deze zijn niet uitgerust met dode hoek detectie.
Het facelift model heeft het als optie.

Qua uitvoering: 1.6 of 2.0
De foto laat geen kenmerken zien van de 2e generatie MPS (dan zou een mooie luchthaper te zien zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
Pluisie schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 23:53:
[...]

Op dit moment geen Mazda meer, maar bij mijn Mazda 2 (2016) had ik altijd het idee dat de dodehoekherkenning rekening hield met het inhaalgedrag. De dodehoekherkenning links leek altijd te werken en rechts maar af en toe en twijfelde ik eerst of de rechtse stuk was. Op gegeven moment kwam ik tot de conclusie dat de dodehoekherkenning aan ging wanneer de auto "dacht" dat deze ingehaald werd. Dit komt links natuurlijk altijd voor en rechts bijna nooit. Maar dat was mijn conclusie, het kan anders in elkaar steken.
Dat klinkt opzich wel logisch als dat zo is inderdaad :)
D_Jeff schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:50:
De grijze Mazda 3 is een 2e generatie, pre facelift (in Nederland te koop geweest van 2009 tot 2010-2011).
Deze zijn niet uitgerust met dode hoek detectie.
Het facelift model heeft het als optie.

Qua uitvoering: 1.6 of 2.0
De foto laat geen kenmerken zien van de 2e generatie MPS (dan zou een mooie luchthaper te zien zijn)
Volgens mij haal je 2 onderwerpen door elkaar. De gezochte auto en de dodehoekherkenning hebben niets met elkaar te maken :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D_Jeff
Eh goed punt -> note to myself: geen verhaaltjes gaan schrijven wanneer je al half slaapt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Misschien een hele domme vraag, maar waar kan ik mijn kilometerstand checken?
Afgelopen vrijdag (eindelijk!!!) boven de 10.000 km gekomen, maar de trip bleef netjes op 9999,9 staan :')

Rij een Mazda 3 uit 2020 btw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

remco112 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:30:
Misschien een hele domme vraag, maar waar kan ik mijn kilometerstand checken?
Afgelopen vrijdag (eindelijk!!!) boven de 10.000 km gekomen, maar de trip bleef netjes op 9999,9 staan :')

Rij een Mazda 3 uit 2020 btw
Er zit een knopje (Trip) bij het dashboard om te wisselen tussen trip a, b en de kilometerstand. Trip kun je resetten door het knopje ingedrukt te houden.

[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 10-08-2020 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Dj-sannieboy schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:16:
[...]

Er zit een knopje (Trip) bij het dashboard om te wisselen tussen trip a, b en de kilometerstand. Trip kun je resetten door het knopje ingedrukt te houden.
Thanks! hahaha. Zo makkelijk kan het soms zijn :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barakuda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-02-2024
Gebruikt iemand hier de ingebouwde Mazda 3 (2020) navigatie?
Wat mij bij mijn Mazda navigatie opgevallen is, dat bij de 3D kaartweergave de kaart niet meedraait met de rijrichting en het noorden wordt ook niet bovenaan weergegeven.

Dit staat er in de handleiding:
  • "3D": Toont objecten zoals actuele bouwplaatsen driedimensionaal op de kaart.
  • "2D": De kaart wordt zodanig gedraaid dat de rijrichting in bovenwaartse richting wordt getoond.
  • "2D N Up": De kaart wordt zodanig getoond dat het noorden bovenaan is, ongeacht de rijrichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

barakuda schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:57:
Gebruikt iemand hier de ingebouwde Mazda 3 (2020) navigatie?
Wat mij bij mijn Mazda navigatie opgevallen is, dat bij de 3D kaartweergave de kaart niet meedraait met de rijrichting en het noorden wordt ook niet bovenaan weergegeven.

Dit staat er in de handleiding:
  • "3D": Toont objecten zoals actuele bouwplaatsen driedimensionaal op de kaart.
  • "2D": De kaart wordt zodanig gedraaid dat de rijrichting in bovenwaartse richting wordt getoond.
  • "2D N Up": De kaart wordt zodanig getoond dat het noorden bovenaan is, ongeacht de rijrichting.
En wat is nu de vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barakuda
Zoals in de tekst staat, de vraag is of dat ook bij iemand anders voor komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

barakuda schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:17:
[...]

Zoals in de tekst staat, de vraag is of dat ook bij iemand anders voor komt...
Maar er gebeurt toch exact wat de handleiding zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barakuda
downtime schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:20:
[...]

Maar er gebeurt toch exact wat de handleiding zegt?
Blijkbaar wel, maar dan is het een aparte feature. Heb het bij andere navigate apps zo niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
barakuda schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:51:
[...]

Blijkbaar wel, maar dan is het een aparte feature. Heb het bij andere navigate apps zo niet gezien.
Jij verwachtte bij 3D een vogelvluchtperspectief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barakuda
PalingDrone schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 00:48:
[...]

Jij verwachtte bij 3D een vogelvluchtperspectief?
Precies, het wordt ook in een vogelvluchtperspectief weergegeven maar zodra je een paar bochten neemt, draait de kaart niet meer goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djhartman
Als ik bij mijn ouders kom rij ik wel eens de auto van mijn moeder en als je dan je mazda gewend bent joh, ik zit bijna altijd met mijn snufferd zo ongeveer in het raam wanneer ik rem. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:46
In diverse media verscheen het bericht dat met deze hitte bij veel auto's alle ramen tegelijk te openen zijn door de deur open knop op de AB enkele seconden vast te houden. Ik heb van alles geprobeerd, maar volgens mij is deze functie niet beschikbaar op mijn Mazda 6. Of heeft iemand toch een methode gevonden?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
@coelho Bij mijn Mazda 3 2020 lijkt dit ook niet te werken inderdaad. Dit was wel altijd een handige functie op mijn Seat. Ik krijg hier ook niets van in de instellingen gevonden. Ik weet nog dat ik dat toen op mijn Seat ergens handmatig in moest schakelen.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djhartman
coelho schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:43:
In diverse media verscheen het bericht dat met deze hitte bij veel auto's alle ramen tegelijk te openen zijn door de deur open knop op de AB enkele seconden vast te houden. Ik heb van alles geprobeerd, maar volgens mij is deze functie niet beschikbaar op mijn Mazda 6. Of heeft iemand toch een methode gevonden?
Alleen de gen2 mazda had dat geloof ik. Gen 3 niet, hoewel sommige amerikaanse modellen bepaalde alarm en/of pre-heating modules hebben die het wel mogelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:11

Canis Lupus

Vosbot

Ik ben aan het oriënteren voor een nieuwe auto, CX-5 uit +/- 2016 staat ook (hoog) op de lijst.
Na wat Googlen kon ik echter geen CX-5 Forum in NL vinden, iemand een idee?
Wilde eens wat gebruikerservaringen nalezen :)

(Andere 2 kandidaten zijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI en Opel Astra Sports Tourer 1.4)

[ Voor 16% gewijzigd door Canis Lupus op 14-08-2020 16:08 . Reden: Andere 2 kandidaten toegevoegd ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Canis Lupus, waarom dan niet de Mazda 6? Nu heb je 1 SUV en 2 Combi's.

Ik heb dezelfde auto's op mijn lijst gehad staan. SUV af laten vallen vanwege kofferruimte (beginnend gezin, nu met 2 kids). De Skoda heeft meer ruimte maar uiteindelijk toch meer met mijn gevoel gekozen, vind de Mazda de mooiste auto. Nu ruim 2 jaar later nog geen spijt van, elke keer als ik hem zie staan denk ik "pohh wat heb ik toch een sjieke bak".
Pagina: 1 ... 36 ... 74 Laatste