[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 64.774 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:42:
19 inch CRT heb ik vaak genoeg in de auto naar een LAN party zitten slepen. Nog altijd lichter dan mijn propvolle Stacker :+
IK had het over een 23" breedbeeld hè :p Die 19" is geen lichtgewicht maar prima te doen, die 23" is echt onbehouwen zwaar. Ik had altijd de dag erna nog last van mijn armen als ik dat ding moest verslepen.

Ter vergelijking: m'n 19" weegt 19,8 kg, die 23" maarliefst 41 kg.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 00:34:
@Trinsec, bedankt voor je foto! Maakt dus niet of je een 2311 of 2410 hebt. Beide hebben dit effect.
[...]
Moet ik dus een nieuwe MacMini of Macbook kopen. Gaat wat ver denk ik. Kost me gauw 1650 euro waar ik nu 300 kwijt ben.
Eerlijk is eerlijk, hoe vaak ga je een situatie tegenkomen waarbij dit effect echt storend of problematisch is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:26

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 00:34:
@Trinsec, bedankt voor je foto! Maakt dus niet of je een 2311 of 2410 hebt. Beide hebben dit effect.

Volgens mij is alleen de Apple LED cinema display het scherm dat dit niet heeft. Totaal andere prijsklasse maar wel met ingebouwde speakers en camera. Helaas alleen minidisplayport en geen DVI/HDMI. Mn huidige MBP uit 2008 en mn Windows laptop zullen dus niet aangesloten kunnen worden. Moet ik dus een nieuwe MacMini of Macbook kopen. Gaat wat ver denk ik. Kost me gauw 1650 euro waar ik nu 300 kwijt ben.
Zeker weten? Eventjes rondgooglen leert me dat die schermen precies hetzelfde euvel hebben. Ik zag een paar hele mooie screenies op een Mac forum waar het effect sterk op die van mijn monitor leek. Volgens mij heb je dit bij ALLE monitoren met dit soort backlights. Ene misschien wat minder extreem dan de ander, maar niet echt te voorkomen.

Wel, ja, wel iets te voorkomen: Gewoon niet in het pikkedonker naar schermpjes staren. ;) Tijdens normaal gebruik (dus met gewone omgevingslicht) valt het haast niet te zien. En er is een nogal goede kans dat je ook niet een 100% zwarte achtergrond hebt, dus valt het nog moeilijker te zien. Moet je nagaan, ik wist pas dit avond dat mijn scherm van die heerlijke psychedelische kleurtinten heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door Trinsec op 25-06-2010 01:37 ]

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Trinsec schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 23:47:
Net even een kijkje genomen, nu het sufficiently donker is. Normaal kan je wel background light bleeding zien bij de randen, dat viel te verwachten. Daar heb ik ook niet echt veel last van, ik heb meer last van die helblauwe LEDlampje van het aan/uitknopje. :P

Toen heb ik echt alles maar dan ook alles verduisterd zodat ik naar een heldere zwarte achtergrond kon kijken. Whoo, was me niet eens opgevallen, maar je ziet inderdaad tintverschillen.
Ik heb gisteravond maar eens een filmpje bekeken op dit ding, en zeker tijdens de aftiteling is duidelijk te zien dat zwart verre van zwart is. De tint heb ik echter niet gezien, ik zal eens helemaal verduisteren en dan een zwart plaatje opzetten. Wel mooi zeg al die details in donkere gebieden in de film zeg, die je nu kan blijven zien omdat t een IPS paneel is :9 .

t LED lampje vind ik ongemod minder irritant fel dan t led lampje van andere monitoren die ik heb gehad. Desondanks ga ik binnenkort toch even op zoek naar zwart tape om m af te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Trinsec schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 01:31:
Wel, ja, wel iets te voorkomen: Gewoon niet in het pikkedonker naar schermpjes staren. ;)
Ja leuk, maar als ik gewoon Tweakers zit te lezen dan zie ik het ook vooral linksonderin :/
Nee sorry, maar je ziet het echt wel overdag. Maar goed ... ik zal wel weer te kritisch zijn.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lolcode schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 08:33:
Ik heb gisteravond maar eens een filmpje bekeken op dit ding, en zeker tijdens de aftiteling is duidelijk te zien dat zwart verre van zwart is.
De aftiteling is gelukkig niet het meest relevante deel van de film :p
nero355 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:01:
Ja leuk, maar als ik gewoon Tweakers zit te lezen dan zie ik het ook vooral linksonderin :/
Nee sorry, maar je ziet het echt wel overdag. Maar goed ... ik zal wel weer te kritisch zijn.
Nu je het zegt, mijn CRT heeft in het zonlicht ook een paarse zweem. Dat is geen kleurafwijking ín het scherm, maar lijkt een beetje in het glas te zitten in combinatie met het zonlicht. Daar heb ik in het donker dan weer geen last van.

Ik denk dat iedere monitor wel iets heeft. Hebben ze het alledrie in dezelfde mate?

Heb je ze trouwens al gecalibreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 16:51:
[...]

De aftiteling is gelukkig niet het meest relevante deel van de film :p

[...]

Nu je het zegt, mijn CRT heeft in het zonlicht ook een paarse zweem. Dat is geen kleurafwijking ín het scherm, maar lijkt een beetje in het glas te zitten in combinatie met het zonlicht. Daar heb ik in het donker dan weer geen last van.

Ik denk dat iedere monitor wel iets heeft. Hebben ze het alledrie in dezelfde mate?

Vandaag nog weer eens tv's bekeken in de MM. De enige tv's die absoluut zwart beeld laten zien onder iedere hoek zijn de NepPDP plasma's van Panasonic. Zelfs de echt goed geteste LCD's laten duidelijk afwijkingen zien in het zwart als je er voorbij loopt. Uiteraard zie je dat niet als je er recht voor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De MM is wel een slechte plek om dat soort dingen te bekijken imho, daar staat alles op displaymodus, in raar licht en weet-ik-wat. Vaak worden LCD's dan op felle kleuren gezet om op te vallen tussen de concurrentie maar waarbij de backlight waarschijnlijk ook een standje hoger gaat. Een plasma heeft uiteraard geen backlight.

Ik wil best accepteren dat er kwalitatieve verschillen tussen LCD's en plasma's zitten, maar op die basis is dat vrij lastig vast te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 16:51:
Leaking is net zo erg bij alle 3 ja. Geeel / Gelig / Rozig ook nog eens dus niet alle panels zijn gelijk in kleur weergave :X
Nope... voetbal op TV enz... :+ Zaterdag of Zondag ga ik het een en ander doen.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06 02:53
Kon de verleiding niet weerstaan, heb net bij XPSdirect een U2711 besteld.

Werk momenteel nog op een 2407 met pva paneel, destijds gekocht bij Supradictus, Qsix.

Mijn huidige scherm werkt nog steeds goed echter sinds een paar maanden heb ik links in de bovenhoek een heel klein schuin hoekje dat ahw een beetje naar achter buigt. Lijkt net of er een lcd laagje losgekomen is en dat het een beetje omgevouwen zit.

Iemand hier die dit ook heeft meegemaakt, is dit eventueel zelf te herstellen?

Ik had overigens wel goede service bij Supradictus, Qsix, mijn lcd kon ik in het begin omruilen voor een nieuwe revisie omdat de eerste series last hadden van banding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 13:19
Nou hier nog even een update van het Dell U2410 besteld bij Redcoon -verhaal.

Vandaag de monitor terug ontvangen uit reparatie (precies een week erna dus lekker snel).
Uitgepakt en al, had al gezien dat het dezelfde monitor weer was.

Aangesloten via DVI op mijn Mac mini en wat denk je, precies hetzelfde.
Monitor gaat gewoon lekker in sleep mode en vertelt dat er geen signaal van de pc af komt.

UPDATE: Net met Redcoon aan de lijn gehangen, het blijkt dus een nieuwe(lees: andere)
monitor te zijn dus het zou echt aan mijn instellingen liggen...

Ik snap het echt niet meer.. ik hang mijn oude Syncmaster (1680x1050) TFT via DVI aan mijn mini,
start op en meteen beeld. Ik hang de Dell U2410 eraan via DVI, zelfde kabel, niks..
Kan toch niet? Aangezien mac ook meteen naar 1024x768 gaat om zo problemen te voorkomen en
zodat je zelf je resolutie kunt instellen.

Wat ik raar vind,.. als ik de Dell aansluit als 2e scherm op de mini, dan gaat het Syncmaster scherm
blauw en zie ik ook dat een 2e monitor is gedetecteerd. Maar ik zie dan: "VGA monitor" staan als ik het
instellingen scherm oproep(en bij de Syncmaster: "Syncmaster"). Hierin kan ik resoluties wijzigen zoveel ik wil, hij komt niet uit zijn slaap.

Begin echt sterk aan mezelf te twijfelen maar ook aan Redcoon.. hebben ze nou een foute batch opgekocht en zijn er meerdere schermen die hier last van hebben? Verder twijfel ik sterk eraan of het echt een andere monitor is. Maar goed dat kan ik helaas niet meer controleren aangezien ik het typenummer niet opgeschreven heb.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

wakuwakuhullie schreef op zondag 27 juni 2010 @ 13:26:
Ik had overigens wel goede service bij Supradictus, Qsix, mijn lcd kon ik in het begin omruilen voor een nieuwe revisie omdat de eerste series last hadden van banding.
Jah, in het begin had ik ook goede service met Supradictus/QSix. Monitor omgeruild vanwege dode sub-pixel. Maar nu mijn 2407 ontploft is, krijg ik geen gehoor bij Qsix. De website is ook down. Ik heb Dell aan de lijn proberen te krijgen, maar tot 2x toe opgehangen. Ik weet niet of het komt dat ik telkens vlak voor sluiting bel...

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
UPDATE: Wordt nu van Redcoon naar Dell gestuurd. Kan echter niet met Dell bellen of mailen omdat ik geen servicenummer/tag heb. Nu weer via Redcoon proberen..

UPDATE#2: Monitor wordt morgen weer opgehaald ter reparatie. Medewerkster liet mij weten dat ze ging proberen een terugbetaling te regelen als reparatie niet zou lukken. Zou alleen moeilijk worden omdat het inmiddels buiten de bedenktijd van 2 weken is :F

Verder heb ik nog vanalles geprobeerd vandaag:
- Andere laptop met VGA aansluiting -> resolutie ging nu wel tot het max. (1920x1200).
- Xbox 360 getest via HDMI -> werkt
- Xbox 360 getest via HDMI>DVI -> werkt niet
- Apple Mac Mini getest via VGA -> werkt niet
- Apple Mac Mini getest via DVI -> werkt niet
- Apple Mac Mini getest via HDMI>DVI -> werkt niet
- Windows PC getest via VGA -> werkt tot 1600x1200
- Windows PC getest via DVI -> werkt niet

Heb nog wat op Google rondgespeurd.. DVI fixer al geprobeerd van Dell. Inmiddels niet meer gesupport door Dell zelf maar toch geprobeerd. Maar niets.. Volgens mij iets met het aanspreken van de DVI poort op een of andere manier maar vraag me niet hoe en wat. Ah ik zie monitor #3 wel komen volgende week...

[ Voor 91% gewijzigd door injectx op 30-06-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
Ben benieuwd hoe het gaat met XPSdirect.

Mijn u2711 is maandag verstuurd, ik zit dus met smart te wachten, er is helaas geen track en trace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Banaan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 14:12
wakuwakuhullie schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:20:
Ben benieuwd hoe het gaat met XPSdirect.

Mijn u2711 is maandag verstuurd, ik zit dus met smart te wachten, er is helaas geen track en trace.
Dat gaat prima, had die van mij binnen een paar dagen binnen.
Controleer wel even of de doos in tact is bij aankomst, dat wij was bij mij niet het geval (mijn collega had het pakket aangenomen), gelukkig had ik geen schade. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 01:38
XPSdirect is normaal drie werkdagen van Engeland naar België of Nederland.
Ik heb er daar, verleden jaar twee gekocht allebei op 3 dagen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

injectx schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 14:03:
UPDATE: Wordt nu van Redcoon naar Dell gestuurd. Kan echter niet met Dell bellen of mailen omdat ik geen servicenummer/tag heb. Nu weer via Redcoon proberen..

UPDATE#2: Monitor wordt morgen weer opgehaald ter reparatie. Medewerkster liet mij weten dat ze ging proberen een terugbetaling te regelen als reparatie niet zou lukken. Zou alleen moeilijk worden omdat het inmiddels buiten de bedenktijd van 2 weken is :F

Verder heb ik nog vanalles geprobeerd vandaag:
- Andere laptop met VGA aansluiting -> resolutie ging nu wel tot het max. (1920x1200).
- Xbox 360 getest via HDMI -> werkt
- Xbox 360 getest via HDMI>DVI -> werkt niet
- Apple Mac Mini getest via VGA -> werkt niet
- Apple Mac Mini getest via DVI -> werkt niet
- Apple Mac Mini getest via HDMI>DVI -> werkt niet
- Windows PC getest via VGA -> werkt tot 1600x1200
- Windows PC getest via DVI -> werkt niet

Heb nog wat op Google rondgespeurd.. DVI fixer al geprobeerd van Dell. Inmiddels niet meer gesupport door Dell zelf maar toch geprobeerd. Maar niets.. Volgens mij iets met het aanspreken van de DVI poort op een of andere manier maar vraag me niet hoe en wat. Ah ik zie monitor #3 wel komen volgende week...
Apart is nog wel dat die andere laptop via VGA het wel doet en de Mini niet. Anderzijds is het signaal van de Mini een DVI signaal via verloop naar VGA.

Is dit een nieuwe Mini die HDMI heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
Dan zal hij toch zeker morgen komen verwacht ik, zal de doos controleren voor ik hem open maak.

Wat gebeurd er trouwens als hij niet goed is, word hij dan weer opgehaald of moet je zelf een postzegel erop plakken en hem versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:34:
[...]

Is dit een nieuwe Mini die HDMI heeft?
Nee gaat om een late 2009 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
Weet iemand mij te vertellen wat de laatste revisie is van de u2711, ik kom een A00 tegen en A01, is er al een A02??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
Het is nu vrijdag en ik heb nog steeds niks binnen van XPS direct, Hij is afgelopen maandag verzonden, had toch gehoopt dat hij deze week zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Laatst online: 11:34
Ik ben op zoek naar een nieuw scherm, momenteel heb ik een Samsung SyncMaster 226BW.
Aangezien ik vooral met fotobewerking en webdesign bezig ben, zou ik graag een kwalitatief beter scherm hebben.

Daarom dacht ik aan een Dell, welke uit testen en prijs/kwaliteit er wel goed uit komen.
Mijn budget is ongeveer 500 euro, dit kan eventueel iets verhoogd worden.
Als ik de pricewatch bekijk, vallen er 2 24" schermen binnen mijn budget:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2410
pricewatch: Dell Ultrasharp 2407WFP-HC

Welk van deze schermen is een aanrader? maw: waar zitten de verschillen nu juist voor die 50 euro?
Zijn er nog andere modellen die binnen mijn budget vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij zijn er nog helemaal geen updates van de U2711 geweest, dus ik zou zeggen A00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
Klopt helemaal, ik heb hem binnen en het is een A00.

Heb wel een vreemd issue waar ik XPS al over gemaild heb, als de monitor koud is en ik zet mijn pc aan dan trilt het scherm als ik in grafische modus zit, dus het windows logonscherm trilt horizontaal als een gek, het verspringt zeker 3 tot 4 mm en dit gaat 5 minuten door en dan is hij perfect.

Ik test morgen even of het aan displayport ligt, daar is hij nu mee verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
Het ligt dus niet aan displayport, als ik hem aanstuur via hdmi heb ik hetzelfde probleem, het scherm gaat dus terug. Ze kunnen tegenwoordig ook niks meer goed leveren geloof ik, ik moet bijna met alles wel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
Tja, da's waar... ze kunnen nog weinig goed leveren.
Tegenwoordig is de hardware niet meer zo'n kwaliteit als we vroeger hadden.... in de jaren tachtig...
Maar ja, nu betaal je ook heel weinig en komt bijna alles uit 't goedkope China of andere lageloon landjes..
Vroeger betaalden we ons blauw voor een kwalitatieve monitor.
Nu kosten deze Dells minder dan 1000 euro... 't zou dus kunnen dat de controle op kwaliteit ook achteruitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
Ja dat weet ik wel zeker dat er nauwelijks op kwaliteit gecontroleerd wordt. Voorlopig heb ik er weer werk aan.

Gisteren reageerde XPSdirect erg snel nu hoor ik ff niets meer.

Hoe zit dat nu met die garantie van 5 jaar, het schijnt europees te zijn maar kan ik dan gewoon bellen met Dell en zeggen ik heb het scherm bij XPSdirect gekocht, weet zeker dat ze dan zeggen die kennen we niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daros schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:54:
[...]

Mail anders:
Michael_Mook[a]Dell[punt]com
Bedankt voor de tip!

Ik heb hem zondag gemaild en maandagmorgen had ik al een mooie aanbieding in mijn mailbox voor de U2410. Geen verzendkosten en 15% korting op de huidige prijs zoals vermeld op de site van Dell. Uiteraard met de volledige Premium garantie. Inmiddels besteld en de levertijd is max 2 weken.

Edit: maandagmiddag (05/07) om 17:00 uur besteld en vandaag (07/07) al binnengekregen. Revisie A01 en geen dode pixel te bekennen. Echt helemaal top! :) Totaal betaald: € 555,31 met zwart op wit 3 jaar Dell Premium garantie.

Ik heb hem nu tijdelijk even naast mijn Samsung 245T (S-PVA) aangesloten op dezelfde PC met een Radeon HD 4850 kaartje en wat direkt opvalt is de kleurechtheid (visueel gezien). Wit is b.v. ook echt wit. Voorlopig maar even op standard mode gezet met een brigtness/contrast van 50/50. Nieuwe PC komt begin volgende week en daar zit een Radeon 5850 kaartje in. Ik zal hem dan ook pas helemaal naar wens instellen. Eerste indruk is echt top, niet alleen het beeld, maar ook de schitterende afwerking.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micd33 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 20:38:
Tja, da's waar... ze kunnen nog weinig goed leveren.
Tegenwoordig is de hardware niet meer zo'n kwaliteit als we vroeger hadden.... in de jaren tachtig...
Maar ja, nu betaal je ook heel weinig en komt bijna alles uit 't goedkope China of andere lageloon landjes..
Vroeger betaalden we ons blauw voor een kwalitatieve monitor.
Nu kosten deze Dells minder dan 1000 euro... 't zou dus kunnen dat de controle op kwaliteit ook achteruitgaat.
Dan doe je het toch met die jaren 80 hardware? Ik denk dat we in onze handjes kunnen knijpen met de huidige stand van zaken. Ja, er is wel eens wat mis, maar zelf bouwen gaat ook zo lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

wakuwakuhullie schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 23:11:
Ja dat weet ik wel zeker dat er nauwelijks op kwaliteit gecontroleerd wordt. Voorlopig heb ik er weer werk aan.

Gisteren reageerde XPSdirect erg snel nu hoor ik ff niets meer.

Hoe zit dat nu met die garantie van 5 jaar, het schijnt europees te zijn maar kan ik dan gewoon bellen met Dell en zeggen ik heb het scherm bij XPSdirect gekocht, weet zeker dat ze dan zeggen die kennen we niet.
vanardenne heeft het daar eerder over gehad:
vanardenne schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:34:
Ik heb mijn U2410 rev A01 van xpsdirect ontvangen. Geen dithering probleem, geen tintproblemen en geen dode pixels. Top dus!

Incl. verzendkosten heb ik er ruim € 480,- voor betaald. Dinsdag besteld, woensdag verzonden uit UK, vrijdag bezorgd.

Garantie gaat (als het goed is) direct via Dell met het order number van de xpsdirect / dell transactie. Deze zou echter op de doos moeten staan maar dat etiket is er half af dus weet niet precies wat nou het order number is. Daar heb ik over gemaild en hoop ik snel reactie op te krijgen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackShadow schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 15:06:
Ik ben op zoek naar een nieuw scherm, momenteel heb ik een Samsung SyncMaster 226BW.
Aangezien ik vooral met fotobewerking en webdesign bezig ben, zou ik graag een kwalitatief beter scherm hebben.

Daarom dacht ik aan een Dell, welke uit testen en prijs/kwaliteit er wel goed uit komen.

Welk van deze schermen is een aanrader? maw: waar zitten de verschillen nu juist voor die 50 euro?
De U2410 is sowieso een goede keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

BlackShadow schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 15:06:

De 2407 is al lang niet meer verkrijgbaar. Zoals gezegd is de U2410 een uitstekende keuze.
Je zou ook een HP ZR24W (pricewatch: HP ZR24w) kunnen overwegen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
Vandaag gebeld met Dell en het klopt gelukkig, er zit 5 jaar garantie op het scherm via XPSdirect geleverd, maar het loopt wel va de dag dat het scherm aan XPS is geleverd, in mijn geval maart 2010.

Nu is dat niet zo'n probleem die paar maanden maar ze willen mij nu wel een refurbished scherm toesturen om mijn kapotte scherm te vervangen. Ik heb het scherm afgelopen maandag gekregen, er staan 4 branduren op, het was al niet goed va de eerste minuut, dan wil ik er wel weer een nieuw scherm voor terug en niet een die al een paar duizend uur gebrand heeft, misschien in een rokerige ruimte heeft gestaan en die bovendien al kapot is geweest.

Bij Dell gaan ze nu wel overleggen en ik hoor binnenkort of ik alsnog een nieuw scherm kan krijgen, ik accepteer dus echt geen 2e hands scherm als ik net 1050 euro betaald heb.

Ook heb ik XPS gemaild of zij iets konden doen, eventueel mij een nieuw scherm toesturen.

Wordt vervolgd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat had je van te voren kunnen weten, is in deze topic serie al tientallen keren naar voren gekomen. Het is gewoon de standaardprocedure bij Dell. Ik snap je punt wel, maar ik acht de kans erg klein dat je inderdaad een helemaal nieuw scherm krijgt. Ik heb overigens geen idee wat de levensduur van die schermen in branduren is, ik zou zeggen ergens tussen de 10.000 en 25.000 uur. En de meeste schermen krijgen volgens mij al vrij snel problemen als ze problemen krijgen, dus zo erg is het niet om een refurbished scherm te hebben. Je weet dan in ieder geval zeker dat ze er even goed naar gekeken hebben en dat hij dus echt werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
Dat is waar, maar als ik net de hoofdprijs voor een scherm heb betaald dan wil ik wel een nieuwe, anders had ik net zo goed een tweedehands scherm kunnen kopen. We hebben het hier niet over een pakje boter.

Ik denk dat ik hem maar DOA stuur en mijn geld terug eis en dan weer een nieuwe bestel, gewoon bij Dell zelf. Of ik ga voor de nieuwe HP 30".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wakuwakuhullie schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:36:
Dat is waar, maar als ik net de hoofdprijs voor een scherm heb betaald dan wil ik wel een nieuwe, anders had ik net zo goed een tweedehands scherm kunnen kopen. We hebben het hier niet over een pakje boter.

Ik denk dat ik hem maar DOA stuur en mijn geld terug eis en dan weer een nieuwe bestel, gewoon bij Dell zelf. Of ik ga voor de nieuwe HP 30".
Vlg. mij is het zo dat je weliswaar een refurbished scherm krijgt, maar dat scherm is altijd jonger dan jouw kapotte scherm. Jonger in de zin van later geproduceerd. Meestal heeft zo'n scherm dan ook minder branduren dan het scherm dat je inlevert. Vrijwel alle monitorfabrikanten doen het zo. Zelf heb ik het in het verleden een paar keer meegemaakt met Iiyama en ik ben daar nooit slechter van geworden.

Het blijft overigens erg vervelend als je een zo goed als nieuw scherm moet omwisselen, maar het blijft techniek en dat kan kapot gaan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Banaan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 14:12
Ik heb hetzelfde met HP meegemaakt en ik vind het echt schandalig! Mijn HP LP2475W heb ik serieus 5 keer moeten ruilen en daarna gebeld met iemand met een hogere functie bij HP of dit de normale gang van zaken was bij hun. Hij heeft me uiteindelijk een nieuw scherm toegestuurd. Inmiddels was anderhalve week verder :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
Ik heb nu een nummer gekregen van XPSdirect dat ik aan Dell moet doorgeven.

Als het goed is heb ik recht op een nieuwe zegt hij, morgen dus maar weer bellen.

XPSdirect was overigens niet zo vriendelijk tijdens de mailwisseling. Ik moest feedback geven bij Ebay en heb erop gezet dat het een DOA was. Ik kan geen positieve feedback geven als ik niets positiefs te melden heb.

Kreeg daarop een mailtje dat hij me niet meer wou helpen omdat ik negatieve feedback had gegeven.

Hij had zich ook niet aan de afspraak gehouden om mij gisteren te mailen wat ik aan Dell moest vertellen om een nieuw scherm te krijgen.

We hebben het via de mail uitgesproken en als zijn verhaal klopt en ik krijg een nieuwe U2711 dan pas ik de feedback aan.

Als je nl te lang wacht zijn je 7 dagen al voorbij en kun je geen DOA meer claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
Tja, die eBay winkels zijn als de dood voor een negative feedback.
Zo kan je ze nog wat onder druk zetten.
Het zijn, zoals wij 't hier noemen "Dozenschuivers", die zoveel mogelijk omzet willen halen. Door een goede prijs en een goede feedback te hebben wat klanten lokt.
Gelukkig had ik alleen maar positieve ervaringen met XPSdirect...
en werken mijn beide Dells perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwtje
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik ben geïnteresseerd in de DELL 3008WPF monitor!

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Wat is de laatste revisie?
Waar kan ik hem het beste kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
Vandaag de bevestiging gekregen van Dell dat ik een hele nieuwe krijg, ik heb mijn feedback dus veranderd naar positief. Het is inderdaad een goed middel om je feedback negatief te plaatsen als je vindt dat je niet goed behandeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:25
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 00:12:
Ik heb hem zondag gemaild en maandagmorgen had ik al een mooie aanbieding in mijn mailbox voor de U2410. Geen verzendkosten en 15% korting op de huidige prijs zoals vermeld op de site van Dell. Uiteraard met de volledige Premium garantie. Inmiddels besteld en de levertijd is max 2 weken.

Edit: maandagmiddag (05/07) om 17:00 uur besteld en vandaag (07/07) al binnengekregen. Revisie A01 en geen dode pixel te bekennen. Echt helemaal top! :) Totaal betaald: € 555,31 met zwart op wit 3 jaar Dell Premium garantie.
Daarmee heb je 'm nog steeds €100 meer betaald dan de goedkoopste prijs in de pricewatch, waar ik 'm vorige week gehaald heb.

Volgens mijn verkoper verloopt de garantie idd normaal gezien via hem, maar zou ik zelf ook bij Dell moeten terecht kunnen... Maar hoe dat dan weer moet (bij gebrek aan service nr), geen idee.
Normaal moet ik dus naar hem bellen, en regelt hij dat met Dell. En dan wordt er aan huis omgeruild.

Nu, ik ga ervan uit dat die service alleen maar beter kan zijn dan rechtstreeks bij Dell, want daar is het triestig gesteld. En ik kan het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:39
Tweaker36 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 17:22:
Nu, ik ga ervan uit dat die service alleen maar beter kan zijn dan rechtstreeks bij Dell, want daar is het triestig gesteld. En ik kan het weten.
Lees anders ook best veel goede verhalen over de service van Dell met recent nog de mensen die alsnog garantie verkregen terwijl de verkoper ze in de steek liet. Elk verhaal zal wel twee kanten hebben denk ik ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
[...]

Daarmee heb je 'm nog steeds €100 meer betaald dan de goedkoopste prijs in de pricewatch, waar ik 'm vorige week gehaald heb.

Volgens mijn verkoper verloopt de garantie idd normaal gezien via hem, maar zou ik zelf ook bij Dell moeten terecht kunnen... Maar hoe dat dan weer moet (bij gebrek aan service nr), geen idee.
Normaal moet ik dus naar hem bellen, en regelt hij dat met Dell. En dan wordt er aan huis omgeruild.
I'm with stupid :+

Ook voor het eerst een stapje hoger dan een TN scherm, al had ik wel een van de beste TN schermen verkrijgbaar, toch is dit best een groot verschil en zie er steeds meer voordelen van in. De Dell U2410 is zeker een degelijk scherm en voor 450,- best een koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
450 euro voor zoiets als een Dell U2410 is voor niets.
Tot voor enkele jaren moesten we bijna 2000 euro neerdokken voor iets gelijkaardigs van Dell of Eizo.
Het computeren is een pak goedkoper geworden. Maar goed ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entr_opy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-07 12:23
Ik heb net (20 min. geleden) Dell 2711 geïnstalleerd. Rechtstreeks bij Dell online gekocht. Zonder probleem. 5 dagen levering met zeer goede online opvolging.

Als je je, zoals ik, al te grondig informeert (dit is een hap uit een modaal budget), lees je evident nogal wat probleemmeldingen op forums die dan een consensus in je hoofd vormen. Ik zou er zelf ook over berichten.

Ik kom van een 19" crt, en hier moet ik eerlijk gezegd nog een paar weken aan wennen en fine-tunen (is me o.m. ietsje te helder). Maar jezes; wat een beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Entr_opy op 09-07-2010 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
Oei, idd, als je nu nog van een CRT komt zal het een hele verandering zijn...
Ik zit nu al aan m'n negende TFT... en CRT's? tja, da's niet meer te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micd33 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 00:47:
Dude, negen TFT's? Toch niet op één plek hoop ik?

Ik ben nu aan mijn derde en vierde CRT en scherm ooit toe, als ik die in de Mac Classic meetel. Toen zat er nog een 15" tussen en nu staan 19" als hoofdscherm en 17" als surfscherm naast elkaar. Zit misschien een flatscreen aan te komen, maar eerst maar eens de PC vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entr_opy
micd33 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 00:47:
heh.. 't Is een behoorlijke verandering. Maar ik ben nog niet zo zeker of het naar beeldkwaliteit toe een verbetering is. 't Is een 'technology-shift', dat zeker; van honderd jaar oude beeldbuis-technolgie naar tft. Het is leuk om een blue-ray in volledige resolutie niet eens een volledig scherm te laten innemen. Maar is imo zeker nog voor verbetering vatbaar qua resolutie en zwartwaarden bijv. Mijn grote frustratie is dat er tegenwoordig geen grotere schermen te vinden zijn met een betere resolutie en beeldkwalitiet dan m'n goeie ouwe crt. Binnen enkele deccenia misschien. Ja, 't is leuk. Maar toch onder voorbehoud. En.., ik moet er waarschijnlijk nog enkele weken aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 17:56
[...]
Ik heb nooit problemen met de service van Dell, en heb toch al heel veel kapotte Delletjes voorbij zien komen.
Let wel op dat Dell op de meer professionele Precision, Optiplex, Latitude, Ultrasharp en XPS hardware een veel betere service geeft als op b.v. jouw Studio drama ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chestertjuh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 20:14
base_ schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 13:19:
[...]

Ik heb nooit problemen met de service van Dell, en heb toch al heel veel kapotte Delletjes voorbij zien komen.
Let wel op dat Dell op de meer professionele Precision, Optiplex, Latitude, Ultrasharp en XPS hardware een veel betere service geeft als op b.v. jouw Studio drama ;)
Dat zou opzicht een trieste denkwijze zijn. Iedereen betaald voor zijn laptop met dezelfde euro en iedereen koopt hardware voor wat hij hem waard vindt. Als mensen een XPS te duur vinden maar een Studio "Drama" wel voldoet en voor hun even goed is en men zich dan nog een mooie TV voor in de kamer kan aanschaffen vind ik dat je mensen niet slechter moet behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Op goekope hardware zit standaard 1 jaar breng en haalgarantie, meer garantie kun je erbij kopen. Koop je echter een werkstation of een server dan wil je volgende dag onsite garantie voor een jaar of drie, dit zit er dan ook standaard al bij. Je kan ook niet kiezen voor minder garantie, dit is een bewuste keuze van Dell vanwege het doelgebruik van hun hardware, niets mis mee lijkt me. Ik hoor ook regelmatig "Dell verkoopt goedkope rommel", vraag je vervolgens wat ze gekocht hebben dan blijkt het het goedkoopste systeem te zijn wat aangeboden wordt voor een zeer lage prijs: ja wat verwacht je dan?! Dit geldt ook voor de garantie. Wa Jowannes gedaan heeft is ook niet echt handig: een uitgebreid blog starten over hoe slecht Dell's service is op een drukbezochte site, lees echter zelf de reacties eens, zijn er zat die niet te klagen hebben, ik snap wel dat Dell niet echt gemotiveerd meer is/was om Jowannes te helpen |:(

@hieronder: ik snap de frustratie, ben bang dat het toch met de studio vs precision service te maken heeft, ultrasharp valt wel onder de professionelere garantie. Zelf ben ik onder meer om deze reden voor de veel duurdere precision gegaan ipv de studio (naast veel andere problemen met de studio's die in het forum te vinden zijn)

[ Voor 15% gewijzigd door base_ op 10-07-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
base_ schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 16:30:
Ik hoor ook regelmatig "Dell verkoopt goedkope rommel", vraag je vervolgens wat ze gekocht hebben dan blijkt het het goedkoopste systeem te zijn wat aangeboden wordt voor een zeer lage prijs: ja wat verwacht je dan?! Dit geldt ook voor de garantie. Wat Jowannes gedaan heeft is ook niet echt handig: een uitgebreid blog starten over hoe slecht Dell's service is op een drukbezochte site, lees echter zelf de reacties eens, zijn er zat die niet te klagen hebben, ik snap wel dat Dell niet echt gemotiveerd meer is/was om Jowannes te helpen |:(
Om even over mijn geval te spreken: De studio 1737 is niet bepaald een goedkope laptop. Ik heb er tevens de meest uitgebreide garantie bijgekocht, die je kon krijgen. Alles bijeen €1250. Dat is geen prijsklasse voor budget-meuk.
Mijn blog is pas gestart na meer dan 3 interventies; dus dat wil zeggen dat ik dan volgens hun eigen normale procedure al een andere had moeten hebben. Lijkt me dus dat ze meer dan tijd genoeg gehad hebben om het netjes met mij op te lossen, niet? Maw, dat slaat op weinig.
Ik kan enkel hopen dat de garantie op hun monitoren wat beter is. Dat zal ik in de toekomst dan wel nog ervaren...

Maar we gaan meer en meer off-topic, dit is het Ultrasharp topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 00:51:
[...]

Dude, negen TFT's? Toch niet op één plek hoop ik?
Hahaha, neen, niet tegelijkertijd... Maar twee per twee.
Ik heb al Dualmonitor al vanaf de CRT er nog was.
Om de twee a drie jaar koop ik twee nieuwe.
Ik heb al veel merken gehad... Maar deze Dells U2410 vind ik toch een van de betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micd33 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 00:09:
Om de twee a drie jaar koop ik twee nieuwe.
Waarom zo snel nieuwe monitoren dan? Dat je dat bij overige hardware doet snap ik wel, dat veroudert vrij snel, maar iedere drie jaar twee nieuwe monitoren is toch wel gortig.

Hier staat er nog ééntje uit '99, al is die wel echt op nu. Vijf jaar zou toch makkelijk moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 00:12:
[...]

Waarom zo snel nieuwe monitoren dan? Dat je dat bij overige hardware doet snap ik wel, dat veroudert vrij snel, maar iedere drie jaar twee nieuwe monitoren is toch wel gortig.

Hier staat er nog ééntje uit '99, al is die wel echt op nu. Vijf jaar zou toch makkelijk moeten gaan.
Waarom? vier (4) redenen.
1. De backlight van een TFT neemt af na twee jaar (aan een gebruik van 8 uur per dag)
dus na 2 a 3 jaar gaat hij stillaan verouderen.
Vroeger bij een CRT zag je het heel goed, die veroudering (flets worden) na twee jaar, met de huidige TFT is het minder zichtbaar...

2. En de tweede reden is , als je hem na 2 a 3 jaar verkoopt er nog een behoorlijke prijs voor krijgt...
Voor een monitor van 5 jaar krijg je geen eurocent meer.
Ik doe dit voor bijna al m'n hardware.
Ook mijn laptop wordt om de drie jaar vervangen. En deze wordt dan nog enkel gebruik om Photoshop workshops te geven. Is dus nog in nieuwstaat.
Zo ook met de Dell monitoren. Ze zijn uiterlijk nieuw, maar hebben innerlijk al veel branduren erop zitten.
Ik hou ook alle verpakkingsmateriaal bij, dozen, boekjes, Cd, enz...

3. Het derde voordeel is dat de koper bij Dell nog een jaartje garantie heeft en je dus helemaal geen moeite moet doen om een koper te vinden.
(Mijn beide Dells en de laptop zijn nu al besteld...)

4. En eventueel nog een vierde voordeel is dat je altijd met nieuw materiaal werkt en er zelden iets stuk gaat door veroudering.

(Ter info: ik schrijf en geef informatica workshops en ben dus 8 uur per dag met dat materiaal bezig)

Afbeeldingslocatie: http://www.micdigital.be/foto/dell2410a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entr_opy
micd33 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 11:40:
[...]

1. De backlight van een TFT neemt af na twee jaar (aan een gebruik van 8 uur per dag)
dus na 2 a 3 jaar gaat hij stillaan verouderen.
Vroeger bij een CRT zag je het heel goed, die veroudering (flets worden) na twee jaar, met de huidige TFT is het minder zichtbaar...
Ik vind dit geen evidente vaststelling. Zijn hier testen over te vinden? Ik heb eerder nooit veroudering gemerkt bij m'n scherm. Zou het te lullig vinden om deze na twee jaar al af te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
Entr_opy schreef op maandag 12 juli 2010 @ 04:35:
[...]

Ik vind dit geen evidente vaststelling. Zijn hier testen over te vinden? Ik heb eerder nooit veroudering gemerkt bij m'n scherm. Zou het te lullig vinden om deze na twee jaar al af te schrijven.
? Alle lampen verouderen...
en een TFT heeft ledjes of lampjes om de LCD op te lichten.
Dat is zo voor een TFT, LCD TV en plasma.
Na twee jaar begint het stillaan af te nemen.
Bij een CRT zag je dit duidelijk na 2 jaar... bij een TFT minder, maar het is aanwezig.
Tuurlijk merk je dit niet.
Het is niet zo dat dit vandaag ok is en morgen opeens minder...
Het gaat zeer geleidelijk en je merkt er niets van;
Je merkt het pas als je het nieuwe scherm naast het 2 jaar oude zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entr_opy
Alles degradeert uiteindelijk uiteraard. Maar schermen na twee jaar? Ik ben niet direct in de gelegenheid om er eentje twee jaar in een kast te zetten om te vergelijken, daarom dat een studie ervan handig zou wezen. Je kan best gelijk hebben.

VV Dat is een goed punt. Daarom onder meer wellicht dat ik de afgelopen dagen zo aan het knoeien ben geweest met die 'brightness'.

[ Voor 76% gewijzigd door Entr_opy op 12-07-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een TFT is het vooral de helderheid, maar dan kan je het toch een flinke tijd blijven corrigeren tot dat niet meer gaat. Moet je alleen zorgen dat je niet gelijk op volle helderheid begint, maar dat wil je toch niet met die moderne schermen (fel!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:39
Weet iemand misschien of er ergens een vergelijkende test is gedaan tussen de U2211 en U2311?

Vraag mij namelijk af of er kwaliteits verschil in de panelen zit. (Met andere woorden: of 1 van de 2 meer problemen heeft met tinting en dergelijke dan de andere)
Op hardforum.com is heel uitgebreid topic te vinden over de U2311 maar over de U2211 is er haast niets te vinden.

[ Voor 157% gewijzigd door Sato op 13-07-2010 00:35 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entr_opy
LordSander schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 00:28:

Op hardforum.com is heel uitgebreid topic te vinden over de U2311 maar over de U2211 is er haast niets te vinden.
Mogelijk helpt dit je verder;
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2211h.htm
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2311h.htm

http://www.prad.de/en/gui..._order=asc&Submit=compare

En nog een review-site voor de volledigheid; http://www.flatpanelshd.com/reviews.php (evenmin een bespreking van de U2211)

[ Voor 44% gewijzigd door Entr_opy op 13-07-2010 03:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Nog even over levensduur/veroudering van de CCFL backlights: deze zouden een levensduur van zo'n 20000 uur moeten hebben, bij 24 uur / dag x 365 dagen per jaar haal je dat met twee jaar nog niet, bij acht uur per dag haal je dat pas na 7 jaar. Gedurende die periode neemt de lichtintensiteit wel af, dit is grotendeels met contrast en brightness te corrigeren. Als je de monitor voor grafische doeleinden gebruikt doe je deze natuurlijk calibreren, je merkt dan niets van het verouderen totdat de calibrator het scherm niet meer gecalibreerd krijgt omdat er simpelweg niet genoeg licht meer uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entr_opy
^ dank. goed om te weten. Ik moet mezelf ook maar eens hercalibreren geloof ik wat monitors betreft :)

Beetje off-topic (niet strikt Dell gerelateerd) 2 monitor-artikels (en een massa commentaren erop) die de voorbije weken bij The Inquirer verschenen. The Inquirer is nogal opiniërend-provocederend, maar dat is er er vaak ook wel goed aan in een zee van review-sites die voor hun overleven in meer of mindere mate afhankelijk zijn van de goodwill van producenten.

Time to ditch awful HD 1080p widescreens
http://www.theinquirer.ne...wful-hd-1080p-widescreens

LEDs and OLEDs come of age for PC monitor use
http://www.theinquirer.ne...leds-oleds-age-pc-monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

base_ schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:26:
Nog even over levensduur/veroudering van de CCFL backlights: deze zouden een levensduur van zo'n 20000 uur moeten hebben, bij 24 uur / dag x 365 dagen per jaar haal je dat met twee jaar nog niet, bij acht uur per dag haal je dat pas na 7 jaar. Gedurende die periode neemt de lichtintensiteit wel af, dit is grotendeels met contrast en brightness te corrigeren. Als je de monitor voor grafische doeleinden gebruikt doe je deze natuurlijk calibreren, je merkt dan niets van het verouderen totdat de calibrator het scherm niet meer gecalibreerd krijgt omdat er simpelweg niet genoeg licht meer uitkomt.
Dit verhaal dus :) Je kan LCD's sowieso veel langer bijstellen, tot er inderdaad niet genoeg licht meer uit komt, maar sowieso duurt het puur voor het beeld echt langer dan twee jaar voordat je moet gaan vernieuwen. Zeker als je niet met kleurkritieke zaken bezig bent (fotobewerking of video) dan lijkt me elke twee jaar vernieuwen behoorlijk overbodig, zelfs iedere vier jaar nog wel. Je moet wel blijven calibreren uiteraard, maar dat moet je sowieso als je op je beeld gesteld bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
Tja, sinds ik met Dell werk... ben ik gestopt met kalibreren... hahaha, dus dat ding ligt hier te niksen in de kast. Merk geen verschil met de standaardinstellingen van een U2410 (van minder dan 2 jaar) LOL.
Dus bij een herinstallatie van windows 7 heb ik geen kalibratie meer gedaan.
Gewoon de U2410 standaarinst. O-)

[ Voor 21% gewijzigd door micd33 op 13-07-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micd33 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 20:15:
Tja, sinds ik met Dell werk... ben ik gestopt met kalibreren... hahaha, dus dat ding ligt hier te niksen in de kast. Merk geen verschil met de standaardinstellingen van een U2410 (van minder dan 2 jaar) LOL.
Dus bij een herinstallatie van windows 7 heb ik geen kalibratie meer gedaan.
Gewoon de U2410 standaarinst. O-)
Dan zou ik me ook maar niet zo druk meer maken om iedere twee jaar nieuwe monitoren te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Nog ff een kleine update over de aankoop van mijn Dell U2410.
Via Redcoon toch het geld terug kunnen krijgen. Ze wisten mij verder te melden dat het blijkbaar om een defecte productie ging.

Nu proberen via CS Solutions. Wel belgisch Moet wel uit België komen dus zal even duren (overboeking en levering) maar ze wilden zelfs voor mij de monitor van tevoren testen.

UPDATE: Net bericht gekregen: DVI poort van monitor getest en werkt. Verder ook nog eens een pixeltest uitgevoerd. Tot nu toe super service!

[ Voor 21% gewijzigd door injectx op 15-07-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
base_ schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:26:
Ik denk dat dat nog wel meevalt. Die 20.000 uur zal gebaseerd zijn op 100% intensiteit. En uiteraard wordt het aantal brand-uren aanzienlijk meer als je hem op een lagere intensiteit instelt.

Mijn 3008 WFP scherm heb ik nou bijna 2 jaar, en ik check net in het Service-menu het aantal brand-uren en staat momenteel op 16.393 uur en 11 minuten. Ja heb het scherm serieus veel aan gehad tot ik een maand of 5 geleden weer werk had waarbij m'n PC hele dag uit stond :P

Te weten dat mijn scherm al sinds het begin op de absolute minimale 0% brightness staat en maar zelden hoger gestaan heeft, zal het aantal branduren van de CCFL ook aanzienlijk langer zijn. Ik zal in dat opzicht echt nog vele jaren met dit scherm kunnen doen. De intensiteit is met de jaren nog niet zichtbaar afgenomen. Heel misschien dat je een klein verschil zal zien als je er een nieuw soortgelijk scherm naast zet, maar ik verwacht er niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 22:12
Vanmorgen akkoord gegaan met de offerte van Dell voor 2x U2211H monitoren. U2311H vond ik toch iets te groot voor dual screen.
€ 244 per stuk incl btw, verzendkosten en 3 jaar premium garantie.
2 augustus zijn ze er waarschijnlijk.

De beste man wist mij te vertellen dat ik snel akkoord moest gaan vanwege Dell prijsverhoging van 8-10% voor de marges. En jawel, vanmorgen zijn de prijzen gestegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Zo, net de UPS koerier aan de deur geweest met mijn Dell U2410. Guess what, deed het meteen! SUPER.
Ook echt super goede service van CS Systems, monitor was er gewoon binnen een dag (en dat vanaf België).

Nog een opmerking... ik dacht dat ik bij de U2311H toen ook de instellingen op sRGB had gezet, dit heb ik nu ook bij de U2410 maar de kleuren zien er allemaal wat flauw uit. Kan natuurlijk ook omdat ik afgelopen weken op mijn oude tft heb gewerkt, welke alleen RGB kent en natuurlijk wat scheutig met de kleuren omgaat.

EDIT: Op "Standard" vind ik hem weer wat fel (lijkt wel of de brightness opeens enorm omhoog is gegaan) met 20/50 maar ga het toch eens ff proberen. Nog steeds erg raar. Weet vrijwel zeker dat de U2311H andere resultaten leverde op sRGB. Vooral geen flauwe kleuren.

Denk dat het ook wel raar is omdat ik bij mijn oude Samsung TFT vaak bijv. Tweakers.net felrood zag bovenaan de site en het groene ook felgroen. Andere plaatjes en websites (Apple movie trailer posters -> rode letters) waren ook fel-rood. Terwijl ik nu groter verschil zie in de kleuren. Bij de Apple movie trailer posters zie ik nu geen heel fel rode letters meer, terwijl mijn firefox icoon wel weer fel-oranje is, net zoals andere rood-tinten. Denk dat ik even moet wennen aan het feit dat er veel kleurverschil is.

EDIT #2: En toch vind ik het op lichte gebieden wat moeilijk te lezen op "Standard". Als ik bij Chrome kijk lijkt er weinig verschil in het grijs boven in de titelbalk. Ook in Gmail bij mijn "Super Mario theme" lijkt het wat fel (helder) allemaal. Kwestie van wennen misschien?

EDIT #3: Raar.. was in Illustrator bezig en als ik het venster minimaliseer merk ik dat hij eventjes terugspringt en alle kleuren feller worden. Maar volgens mij heeft dit te maken met het kleurprofiel dat illustrator gebruikt, wat anders is dan het algemeen Mac kleurprofiel.

EDIT #4: Snap echt niet wat ik er nu van moet denken. In sommige gebieden zijn de kleuren echt fel en (naar mijn mening) mooi en in vensters van osx (titelbalk, blauwe map iconen etc.) zijn de kleuren allemaal zo flauw. Hier een voorbeeld van wat ik bedoel met iTunes:
Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/3730/screenshot20100717at122.png

..en hier met een willekeurig venster en de dock:

Afbeeldingslocatie: http://img541.imageshack.us/img541/3168/screenshot20100717at123.png
Let vooral op het rood, geel en groen linksboven in het venster en het rood, geel en groen van bijv. het Chrome logo. Beats me..

[ Voor 76% gewijzigd door injectx op 17-07-2010 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Ralph88 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:27:
Vanmorgen akkoord gegaan met de offerte van Dell voor 2x U2211H monitoren. U2311H vond ik toch iets te groot voor dual screen.
2 augustus zijn ze er waarschijnlijk.

De beste man wist mij te vertellen dat ik snel akkoord moest gaan vanwege Dell prijsverhoging van 8-10% voor de marges. En jawel, vanmorgen zijn de prijzen gestegen!
Denk dat je hier een hele goede koop hebt begaan (en net op tijd!). Die U2211H is echt een top monitor met die resolutie. Wel een kleine pixel pitch (voor mij iets te klein denk ik) maar je krijgt er wel lekker veel op kwijt heb ik het idee.
En voor die prijs (ongeveer) heb ik dus net een U2410 gekocht. Waar ik overigens wel heel tevreden mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022

Jut

Mensen,

Is het nu nog verstandig om een U2410 te halen of zijn er alweer opvolgers?

Ik wil wel graag perse een 16:10 monitor, en het lijkt me niet heel vreemd als de opvolger van de U2410 dat helaas wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
Ralph88 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:27:
Vanmorgen akkoord gegaan met de offerte van Dell voor 2x U2211H monitoren.
Vamiddag telefoontje van Dell gekregen. Hij kon naast de wisselkoers verschillen mij een nog beter aanbod doen en wel de volgende:
De U2311H voor € 227,25 inclusief btw, garantie en verzending! Mega korting als je het mij vraagt. Voor de 22 inch kon hij niet lager dus is het toch deze geworden.

Ik snap er soms helemaal niets van bij Dell! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Ralph88 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 00:29:
[...]

Vamiddag telefoontje van Dell gekregen. Hij kon naast de wisselkoers verschillen mij een nog beter aanbod doen en wel de volgende:
De U2311H voor € 227,25 inclusief btw, garantie en verzending! Mega korting als je het mij vraagt. Voor de 22 inch kon hij niet lager dus is het toch deze geworden.

Maar wel die full HD resolutie? Dat is het enige jammere... maar daar is de prijs dan ook naar :Y Wel leuk om dual te gaan met twee van die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-02 13:37
Na ongeveer 1 maand met mijn dell 2410 moet ik zeggen dat dit echt een top monitor is! Elk cent waard!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Artuzzo schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 20:34:
Na ongeveer 1 maand met mijn dell 2410 moet ik zeggen dat dit echt een top monitor is! Elk cent waard!!
Mee eens, heb hem nu ook een paar weken pas maar bevalt enorm goed. Kleuren en kijkhoek zijn zoveel beter dan op een TN paneel.

Enige waar ik me aan stoor is bij een witte pagina (of waar veel wit in zit) zie je de buitenlaag van het scherm, als een soort waas. Het beeld is wel scherp maar het komt gewoon door de plastic laag van het scherm. Weet niet goed hoe ik dit uit moet leggen maar het is alleen bij witte achtergronden. Bij mijn vorige HP glossy TN paneel was dit niet, maar de Dell is echt wit=wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Laatst online: 11:34
Vandaag mijn U2410 opgehaald bij CS Solutions!
Prima service (heb de monitor eerst kunnen testen en bekijken) en vriendelijke kerel!

Zeker een aanrader aan deze mooie prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
injectx schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:29:
EDIT: Op "Standard" vind ik hem weer wat fel (lijkt wel of de brightness opeens enorm omhoog is gegaan) met 20/50 maar ga het toch eens ff proberen. Nog steeds erg raar. Weet vrijwel zeker dat de U2311H andere resultaten leverde op sRGB. Vooral geen flauwe kleuren.
Ik doe 'm ook op sRGB. Standaard is idd te fell, en op Adobe RGB is rood te oranje-achtig. Warm, Cool en Game slaan helemaal nergens op.
BlackShadow schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 21:55:
Vandaag mijn U2410 opgehaald bij CS Solutions!
Prima service (heb de monitor eerst kunnen testen en bekijken) en vriendelijke kerel!
Zeker een aanrader aan deze mooie prijs!
Idd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entr_opy
peakaboo schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 21:08:
[...]
Enige waar ik me aan stoor is bij een witte pagina (of waar veel wit in zit) zie je de buitenlaag van het scherm, als een soort waas. Het beeld is wel scherp maar het komt gewoon door de plastic laag van het scherm. Weet niet goed hoe ik dit uit moet leggen maar het is alleen bij witte achtergronden. Bij mijn vorige HP glossy TN paneel was dit niet, maar de Dell is echt wit=wit.
Komt door de gebruikte AG-coating. Veel mensen storen er zich helemaal niet aan (normaal & multimedia-gebruik) vs. professioneel (content-producing) gebruik vermoedelijk), maar ik merk het zelf ook op in egale kleurvlakken in Illustrator enz. Niet dat ik me er zelf aan zie te beginnen (en raad het ook niet aan; garantie kwijt wellicht), maar er zijn mensen die het weghalen (en dan voor een glossy scherm zitten uiteraard). http://forums.overclockers.com.au/showthread.php?t=878149 Punt is, veronderstel ik, dat het bevestigingsmiddel ervan een op water gebaseerde kleefstof is, die, als je ze voldoende weekt, loslaat. O. Dit is leuk maar als extra waarschuwing; ik heb ook al berichten gelezen waarin gemeld wordt dat de procedure gefaald heeft. Lees alvast het HELE topic daar door. Rapporteer hier met je onderzoek erover voor je eraan begint :)

[ Voor 18% gewijzigd door Entr_opy op 18-07-2010 04:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Entr_opy schreef op zondag 18 juli 2010 @ 02:20:
[...]

Komt door de gebruikte AG-coating. Veel mensen storen er zich helemaal niet aan (normaal & multimedia-gebruik) vs. professioneel (content-producing) gebruik vermoedelijk), maar ik merk het zelf ook op in egale kleurvlakken in Illustrator enz. Niet dat ik me er zelf aan zie te beginnen (en raad het ook niet aan; garantie kwijt wellicht), maar er zijn mensen die het weghalen (en dan voor een glossy scherm zitten uiteraard). http://forums.overclockers.com.au/showthread.php?t=878149 Punt is, veronderstel ik, dat het bevestigingsmiddel ervan een op water gebaseerde kleefstof is, die, als je ze voldoende weekt, loslaat. O. Dit is leuk maar als extra waarschuwing; ik heb ook al berichten gelezen waarin gemeld wordt dat de procedure gefaald heeft. Lees alvast het HELE topic daar door. Rapporteer hier met je onderzoek erover voor je eraan begint :)
Ahh... Interessant en bedankt voor de info, geen idee wat dat voor laag was namelijk. Maar die coating zou je dus eraf kunnen halen? Ik ga dat in elk geval zeker niet doen... Weet zeker dat zoiets mislukt bij mij en de garantie ben je kwijt ben ik bang. Heb dat scherm net een maandje ofzo ga het niet riskeren maar ben wel erg benieuwd hoe de U2410 eruit zien met glossy laag :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entr_opy
peakaboo schreef op zondag 18 juli 2010 @ 07:33:
[...]
Ahh... Interessant en bedankt voor de info, geen idee wat dat voor laag was namelijk. Maar die coating zou je dus eraf kunnen halen? Ik ga dat in elk geval zeker niet doen... Weet zeker dat zoiets mislukt bij mij en de garantie ben je kwijt ben ik bang. Heb dat scherm net een maandje ofzo ga het niet riskeren maar ben wel erg benieuwd hoe de U2410 eruit zien met glossy laag :9~
Ja, dit is zeker geen 'mod' voor iedereen. Voor mensen die precies weten waar ze mee bezig zijn. Aarzelde zelf een beetje om er over te posten. Sommige mensen kunnen die anti-spiegelingslaag echt niet hebben, en ik kan dat begrijpen. Anderen zijn net het tegenovergestelde, en zouden een scherm dat het niet heeft uit frustratie liever uit het raam gooien. Dit is de pagina die me op dat spoor zette; http://hardforum.com/showthread.php?t=1464591&page=44 er staan ook een paar foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:05
Ralph88 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 00:29:
[...]

_/-\o_ hoe heb je dit aangepakt als ik vragen mag. Heb je een offerte opgevraagd bij de werknemer van Dell die reeds in dit topic vermeld staat of?

Ik zoek namelijk ook een U2311H maar voor deze prijs wil ik er wel twee :)

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
peakaboo schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 00:44:
Maar wel die full HD resolutie? Dat is het enige jammere... maar daar is de prijs dan ook naar :Y Wel leuk om dual te gaan met twee van die?
Ja, wel met de full HD resolutie. Heb geen andere keus bij dit type monitor. Ik ben niet gewend om met 1200 pixels te werken, want ik kom van 2x 17". Ik denk dat het wel mee gaat vallen qua gebruik, ga er uit eindelijk alleen maar op vooruit! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

injectx schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:29:
Zo, net de UPS koerier aan de deur geweest met mijn Dell U2410. Guess what, deed het meteen! SUPER.
Ook echt super goede service van CS Systems, monitor was er gewoon binnen een dag (en dat vanaf België).

Nog een opmerking... ik dacht dat ik bij de U2311H toen ook de instellingen op sRGB had gezet, dit heb ik nu ook bij de U2410 maar de kleuren zien er allemaal wat flauw uit. Kan natuurlijk ook omdat ik afgelopen weken op mijn oude tft heb gewerkt, welke alleen RGB kent en natuurlijk wat scheutig met de kleuren omgaat.

Denk dat het ook wel raar is omdat ik bij mijn oude Samsung TFT vaak bijv. Tweakers.net felrood zag bovenaan de site en het groene ook felgroen. Andere plaatjes en websites (Apple movie trailer posters -> rode letters) waren ook fel-rood. Terwijl ik nu groter verschil zie in de kleuren. Bij de Apple movie trailer posters zie ik nu geen heel fel rode letters meer, terwijl mijn firefox icoon wel weer fel-oranje is, net zoals andere rood-tinten. Denk dat ik even moet wennen aan het feit dat er veel kleurverschil is.

EDIT #2: En toch vind ik het op lichte gebieden wat moeilijk te lezen op "Standard". Als ik bij Chrome kijk lijkt er weinig verschil in het grijs boven in de titelbalk. Ook in Gmail bij mijn "Super Mario theme" lijkt het wat fel (helder) allemaal. Kwestie van wennen misschien?

EDIT #3: Raar.. was in Illustrator bezig en als ik het venster minimaliseer merk ik dat hij eventjes terugspringt en alle kleuren feller worden. Maar volgens mij heeft dit te maken met het kleurprofiel dat illustrator gebruikt, wat anders is dan het algemeen Mac kleurprofiel.

EDIT #4: Snap echt niet wat ik er nu van moet denken. In sommige gebieden zijn de kleuren echt fel en (naar mijn mening) mooi en in vensters van osx (titelbalk, blauwe map iconen etc.) zijn de kleuren allemaal zo flauw. Hier een voorbeeld van wat ik bedoel met iTunes:
[afbeelding]

..en hier met een willekeurig venster en de dock:

[afbeelding]
Let vooral op het rood, geel en groen linksboven in het venster en het rood, geel en groen van bijv. het Chrome logo. Beats me..
Die voorbeelden zijn screenshots. Dat betekent dat wij op onze eigen schermen niet die verschillen gaan zien, werkt alleen als je een foto maakt ;)

Anyways.... zou hem eerst calibreren. Daarna testpatroonprogje laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^^ met bert-nl. Ik zie ook niks raars op die screenshots.
peakaboo schreef op zondag 18 juli 2010 @ 07:33:
[...]

Ik kan er met de pet niet bij wat je met een Glossy scherm wil :X niks dan gespiegel, zelfs met scherm aan tegen jezelf aan zitten kijken vind ik nou niet echt geweldig, evenals in het donker alles van licht zien weerkaatsen. Echt, moet er niet aan denken :/
Gelukkig zijn al die schermen standaard mat :D

[ Voor 3% gewijzigd door Knightwolf op 19-07-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entr_opy
Knightwolf schreef op maandag 19 juli 2010 @ 20:26:

[...]

Ik kan er met de pet niet bij wat je met een Glossy scherm wil :X niks dan gespiegel, zelfs met scherm aan tegen jezelf aan zitten kijken vind ik nou niet echt geweldig, evenals in het donker alles van licht zien weerkaatsen. Echt, moet er niet aan denken :/
Goed dat het voor jou geen enkel probleem is. Het is ook geen probleem afhankelijk van het gebruik dat je van je scherm maakt (en het doelpubliek van o.m. deze Dell-schermen). Ik veronderstel dat de meeste mensen die voor zo'n matte versie van een scherm gaan, ook niet de mensen zijn die er later een probleem zullen mee hebben. Als je echter elke dag, jaren aan een stuk in DTP of illustratie-applicaties werkt, zal je echt wel voor een ander scherm kiezen.

De gouden graal voor de producenten (en consumenten) van deze schermen zal wel een beschermlaag zijn, die perfect transparant en perfect anti-licht-weerkaatsend is :)

[ Voor 7% gewijzigd door Entr_opy op 20-07-2010 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Knightwolf schreef op maandag 19 juli 2010 @ 20:26:
^^ met bert-nl. Ik zie ook niks raars op die screenshots.

[...]

Tja ik vind dat jij overdrijft. Ik heb zo'n 3 jaar achter een glossy scherm gezeten en bijna nooit last gehad van spiegel effect. Dat is wat veel mensen denken, de meeste hebben zelf nooit een tijdje met glossy schermen gewerkt en roepen dit dus constant. Het valt echt reuze mee en ik kan je vertellen dat de kleuren er vaak mooier door uitzien, gewoon voller en natuurlijker. Je moet natuurlijk geen TL lamp boven je monitor hanger, of je monitor daar in de buurt gaan plaatsen 8)7 Dan heb je er geen last van hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
wakuwakuhullie schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 17:14:
Vandaag de bevestiging gekregen van Dell dat ik een hele nieuwe krijg, ik heb mijn feedback dus veranderd naar positief. Het is inderdaad een goed middel om je feedback negatief te plaatsen als je vindt dat je niet goed behandeld wordt.
Ik heb een telefoontje gekrgen van Dell dat ik toch geen nieuwe krijg maar een refurbished exemplaar omdat de DOA periode voorbij is. Het scherm is nl al in maart geleverd aan XPS direct.

Ik heb mijn feedback destijds aangepast naar positief, echter heb een mail gestuurd naar Ebay dat ik mijn feedback weer wil veranderen omdat ik nu ineens niks meer hoor van meneer XPS direct, ene Rupinder nog wat.

De volgende keer koop ik gewoon direct bij Dell voor mij kan XPSdirect naar de maan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
@bert-nl, @Knightwolf:

Heb net geprobeerd maar met camera kan ik het helaas niet reproduceren.

Andere vraag dan: zijn er nog Mac gebruikers die de U2410 gebruiken? Zo ja, welk kleurprofiel gebruik je? En op welke preset heb je de U2410 ingesteld?

Heb nog eventjes geklooid en vergeleken met mijn 'oude' Syncmaster 223BW.
Nu heb ik het op sRGB staan (standard was me echt te extreem, soms waren de kleuren zó fel dat ik het via contrast moest dimmen).
Kleurprofiel staat op Dell U2410.

Alles lekker nu alleen -zoals ik al eerder aangaf- vind ik de vensters/algemene skin/interface van osx/het dock, een beetje flauw qua kleur. De kleuren zijn gewoon minder extreem als standaard mode. Op zich goed en misschien moet ik er wat aan wennen maar als ik nu dingen naar mijn oude monitor op sleep (dualscreen) dan ziet het er flink feller uit.

Wat nog meer raar is, als ik op Deviantart een afbeelding bekijk en die groter maak (door erop te klikken) dan verandert de kleur (wordt minder fel), snap echt niet hoe dat kan?? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
Vandaag de refurbished u2711 ontvangen. Die gaat gelijk weer terug, schroeven er half uitstekend, kapotte doorgedraaide schroeven.

Die XPS gaat nog wat van mij horen, en koop hier alsjeblieft niets meer, ik hoor niks meer van hem.

Op zijn site staat dat je een nieuwe krijgt als er iets mee is, daar klopt dus geen hol van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
kid jansen schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:39:
Dat had je van te voren kunnen weten, is in deze topic serie al tientallen keren naar voren gekomen. Het is gewoon de standaardprocedure bij Dell. Ik snap je punt wel, maar ik acht de kans erg klein dat je inderdaad een helemaal nieuw scherm krijgt. Ik heb overigens geen idee wat de levensduur van die schermen in branduren is, ik zou zeggen ergens tussen de 10.000 en 25.000 uur. En de meeste schermen krijgen volgens mij al vrij snel problemen als ze problemen krijgen, dus zo erg is het niet om een refurbished scherm te hebben. Je weet dan in ieder geval zeker dat ze er even goed naar gekeken hebben en dat hij dus echt werkt.
Vandaag een refurbished u2711 ontvangen en hij zit alweer in de doos.

De schroeven steken eruit, zijn ook met verkeerd gereedschap eruit gehaald, zitten muurvast en steken 1 cm uit, ook is de schroefkop volledig dol gedraaid. Het goed naar kijken bij del wordt dus waarschijnlijk met een hele donkere zonnebril gedaan. Stelletje prutsers bij Dell, het gaat wel om een scherm van 1100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:28

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteren is m'n V/A aanbod vervallen maar je mag mijn 3008WFP (één jaar oud) wel overnemen voor € 950~1000.

http://lw02.svr.isafailure.com/tweak-scherm-2010-.7A/

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
Helaas maar ik neem geen monitor meer over of de prijs moet heel aantrekkelijk zijn. De u2711 heeft meer voordelen vind ik. Als ik ooit mijn geld terug zal krijgen dan stap ik wel over naar Eizo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
Ondertussen heb ik mijn 2 U2311H schermen staan. Wat een beeldoppervlak! Stuk breder, maar wel erg mooi!

Nu heb ik de reviews en kalibratie instellingen gelezen op zowel FlatpanelsHD als TFT Central en die verschillen nogal met elkaar. Nu zijn de instellingen van FlatpanelsHD direct erg goed en mooi, maar die van TFT Central moet/kan je extra instellen dmv een ICC profiel in Windows en daarbij zijn de gegeven instellingen voor de monitor (RGB) totaal niet mooi en is het nogal vies groenig. Hoe kunnen de waarden van hun metingen dan zo dicht bij de ideale waarde liggen met die instellingen? :?

Nu maar het ICC profiel van hun gebruikt, met de RGB, contrast en brightness instellingen van Flatpanels. Dat ziet er wel gewoon goed uit! :9

[ Voor 28% gewijzigd door Ralph88 op 21-07-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Ralph88 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 23:11:
Ondertussen heb ik mijn 2 U2311H schermen staan. Wat een beeldoppervlak! Stuk breder, maar wel erg mooi!

Nu heb ik de reviews en kalibratie instellingen gelezen op zowel FlatpanelsHD als TFT Central en die verschillen nogal met elkaar. Nu zijn de instellingen van FlatpanelsHD direct erg goed en mooi, maar die van TFT Central moet/kan je extra instellen dmv een ICC profiel in Windows en daarbij zijn de gegeven instellingen voor de monitor (RGB) totaal niet mooi en is het nogal vies groenig. Hoe kunnen de waarden van hun metingen dan zo dicht bij de ideale waarde liggen met die instellingen? :?

Nu maar het ICC profiel van hun gebruikt, met de RGB, contrast en brightness instellingen van Flatpanels. Dat ziet er wel gewoon goed uit! :9
waar haal je de profielen vandaan bij Flatpanels? Ik kan het nergens vinden. maar ik heb een u2410 dus misschien staat er gewoon niets op die site voor deze monitor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
Artuzzo schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 12:17:
[...]
waar haal je de profielen vandaan bij Flatpanels? Ik kan het nergens vinden. maar ik heb een u2410 dus misschien staat er gewoon niets op die site voor deze monitor...
Ze zijn op de volgende pagina te vinden en ook de U2410 staat ertussen. Succes en laat even weten of je veranderingen merkt, positief of negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Mijn Dell U2410 is inmiddels ook binnen via CS Solutions / UPS! Wat een scherm... maar het gat in m'n portemonnee is nu zeker gerechtvaardigd :)

sRGB als profiel op de monitor en als profiel in OS X. Ook nog even wat andere profielen geprobeerd, als van TFTCentral, maar de standaard sRGB van OS X bevalt me toch 't beste.

De coating is even wennen. Ik werkte vroeger met een 19" TFT TN mat naast m'n MacBook Pro glossy. Die had ook een mat-coating, maar dat is toch heel anders dan de coating op dit paneel.

Maar geen moment spijt... hier ga ik nog lang van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Ralph88 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:47:
[...]

Ze zijn op de volgende pagina te vinden en ook de U2410 staat ertussen. Succes en laat even weten of je veranderingen merkt, positief of negatief.
HI, thnx! Ik heb ze allemaal geprobeerd. Uiteindelijk ligt zoals je al weet, veel van waar de monitor staat. In mijn geval heb ik de volgende instellingen goed gevonden. Maar ben nog niet 100% van overtuigd:

Brightness 30
Contrast 40
Preset mode Standard
En een beetje gespeeld met de Color Management van Win 7.

Iig de standard calibratie is al geod maar als je veel achter de pc zit wordt het wel een beetje vermoeiend voor je ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Ik heb zelf de volgende instellingen onder OSX:
- Monitor: Adobe RGB
- OSX: U2410 kleuren profiel
- Monitor brightness/contrast: 35/35

Het Adobe RGB profiel is even wennen maar na een paar daagjes ermee gewerkt
te hebben wil ik echt geen ander profiel meer, werkt top zo.

"Standard" zou ik eigenlijk nooit adviseren aangezien de kleuren echt van je scherm af "knallen".
Resulteert in hoofdpijn en daarnaast zie je alleen maar opgepompte kleuren.

Just my 2 cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
injectx schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:08:
Ik heb zelf de volgende instellingen onder OSX:
- Monitor: Adobe RGB
- OSX: U2410 kleuren profiel
- Monitor brightness/contrast: 35/35

Het Adobe RGB profiel is even wennen maar na een paar daagjes ermee gewerkt
te hebben wil ik echt geen ander profiel meer, werkt top zo.

"Standard" zou ik eigenlijk nooit adviseren aangezien de kleuren echt van je scherm af "knallen".
Resulteert in hoofdpijn en daarnaast zie je alleen maar opgepompte kleuren.

Just my 2 cents :)
Ahahha leuk om te lezen dat je ook zulke lage waarden van brightness/contrast heb ingesteld. De originele instellingen van deze monitor waren voor de zonnestudio dacht ik...
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.