Het ATi HD5XXX serie ervaringen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 58.418 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-04 13:56

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y98/Darkasantion/ati1.jpg
Welkom bij het derde ATi HD5xxx serie ervaringen topic. Dit topic is ontstaan omdat de ATi HD5xxx serie is uitgebracht en er meer ervaringen gedeeld worden, vragen gesteld worden etc. Lees voor het posten graag eerst de regels door. Veel vragen zijn al gesteld, gebruik dus de search en-of bekijk de andere ATi topics!
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y98/Darkasantion/ati-changelog.jpg

05 Oktober - Deel 1 gemaakt
08 November - Deeltje 2 aangemaakt, verschillende links aangepast, Q&A ingevuld
04 Januari - Deel 3 aangemaakt, TS wat schoongemaakt en aangepast :)
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y98/Darkasantion/ati-andere-ati-topics.jpg

Andere ATi (HD5 serie) topics:

Het HD5xxx Levertijden topic
[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 111
Het ATi HD5xxx serie ervaringen topic
Het ATi HD5XXX serie ervaringen topic - Deel 2

Navigatie
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y98/Darkasantion/ati-topic-regels.jpg

Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de HD5 serie kaarten. Het is niet de bedoeling hier offtopic te gaan, voor simpele vragen gebruik de search of google. De meeste vragen zijn al beantwoord, voor het posten van een vraag, doorzoek dus eerst de vorige en huidige ervaringen topics. Voor kleine problemen kan je hier wel terecht (mits niet te vinden in de search). Heb je grote problemen, maak een eigen topic aan.
Wat is absoluut NOT DONE in dit topic?
• "ATi sux, nVidia rox / nVidia sux, ATi rox!" uitlatingen. Wil je flamen/trollen... doe dat dan ergens anders. Ook goed verborgen trolls/flames zijn niet welkom!
• Basic questions zoals "Welke kaart kan ik het beste kopen?", "Wat voor voeding heb ik nodig?", "Kan ik mijn *vul naam kaart in* modden naar een *vul naam andere kaart in*?", "Klopt mijn 3DMark score wel?", "Werkt CrossFire op een SLi mobo?", "Welke drivers kan ik het beste gebruiken?" etc. Je kent het wel... Gebruik de search-functie. Dit soort vragen zijn al -tig keer voorbij gekomen, zowel in dit topic als in andere topics. Of kijk in het ATI nieuws topic FaQ.
• Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
• Probeer mensen niet continu te verbeteren. Een belerende toon kan heel irritant zijn, ook al heb je gelijk, en ik heb geen zin in klaagmailtjes van topiclezers in mijn mailbox. Voor degenen die toch willen klagen over het gedrag van bepaalde posters... Trek aan de bel bij een mod!
• Offtopic gaan. Dit topic is bedoelt om elkaar op de hoogte te houden van de ervaringen die je hebt met HD5XXX serie kaarten. Dus ook niet even snel er een basic vraagje tussendoor persen!
• Op de man spelen. Dit is NOT DONE. In dit topic geldt "Speel de bal en niet de man!".
• Dit is geen nVidia topic. Vergelijkingen maken is ok, maar ga niet -tig posts vertellen hoe goed/slecht een nV kaart is. Na 1x weten we het wel.
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y98/Darkasantion/ati-lancering.jpg
Gelanceerde kaarten

Alleen kaarten die in Nederland te verkijgen zijn, worden genoemd.

23 September 2009

AMD lanceerde officieel de ATI Radeon HD5800 serie, te weten de 5850 en 5870. Dit zijn de allereerste videokaarten uit de Evergreen DX11 generatie. Deze serie is gebaseerd op de Cypress GPU die ook wel bekend staat als de RV870. Dit is een "single die GPU" dus geen MCM oplossing zoals sommigen misschien verwacht hadden.

De Cypress GPU zal gebruikt worden in een aantal varianten:

- HD5870 1GB - leverbaar
- HD5870 2GB - tba
- HD5870 Eyefinity(6) Edition - tba
- HD5850 1GB - leverbaar
- HD5870 in de Pricewatch
- HD5850 in de Pricewatch

15 Oktober 2009
In navolging van de gelanceerde HD58xx serie, werd op 15 Oktober 2009 de HD5770 en de HD5750 gelanceerd, die de HD4870 en HD4850 moesten vervangen. De basis van deze kaarten is de Juniper GPU, die uiteraard af is geleid van de grotere Cypress GPU. Deze heet ook wel RV840.

De volgende varianten van de Juniper GPU zullen verschijnen:
- HD5770 1GB - leverbaar
- HD5750 1GB - leverbaar
- HD5770 in de Pricewatch
- HD5750 in de Pricewatch

18 November 2009
Het lange wachten werd dan eindelijk beloond, op 18 November liet AMD de snelste telg van de HD5xxx serie los, namelijk de HD5970. Deze staat ook wel bekend als Hemlock of R800. Hoewel deze naam anders doet vermoeden heb je hier gewoon te maken met 2xCypress(RV870) op 1 PCB geplakt.

De volgende varianten van de 'Hemlock' GPU zullen verschijnen:
- HD5970 2GB leverbaar
- HD5970 4GB tba
- HD5970 in de Pricewatch

Afbeeldingslocatie: http://img42.imageshack.us/img42/9303/atitopichd587001.jpg

Toekomst:

Nieuwe 5xxx kaarten?
In Q1 2010 kunnen wij de HD56xx/55xx serie op basis van de Redwood GPU(RV830) en de HD54xx/53xx serie op basis van de Cedar GPU(RV810) verwachten. Verder zijn er enkele geruchten die duiden op een 2e kaart op in de HD59xx-serie, die onder de HD5950 zou moeten opereren.

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y98/Darkasantion/ati-techspecs.jpg
Technische Specs

Alleen kaarten die in Nederland te verkijgen zijn, worden genoemd.

HD5970
De HD5970 beschikt over 3200 streamcores, die verdeeld over 2 RV870's, hun werk op 725Mhz doen. Dit geeft de HD5970 een single precision rekenkracht van 4.64Tflop. Het geheugen, dat op 1000Mhz werkt, wordt door een tweevoudige 256-bits bus aangestuurd en is 2GB groot. Echter is het geheugen gedeeld voor de 2 rekenkernen, en is het dus eigenlijk 2x 1GB.

HD58xx serie:
AMD noemt de shaderunits nu "Thread Processors". Elke thread processor bestaat uit 5 "Streamcores" (4 streamcores + 1 special function streamcore). Op een kloksnelheid van 850Mhz zorgen de 1600 streamcores van de HD5870 voor een theoretische computekracht van zo'n 2.72 Tflop Single Precision en 544 Gflop Double Precision. Dat is meer dan 2x zo veel als de HD4870 die 1.2 Tflop single precision en 240 Gflop double precision had. Daarnaast zijn de thread processors geschikt gemaakt (en geoptimaliseerd) voor DX11 en OpenCL. De HD5850 moet het doen met minder streamcores en texture units. Op de HD5850 zijn dus twee SIMD cores uitgeschakeld, waardoor deze kaart het moet doen met 1440 streamcores en 72 texture units. Ook is de kloksnelheid omlaag gegooid naar 725Mhz core en 1Ghz GDDR5 geheugen. De HD5850 behoudt echter wel de 256-bit memory interface net zoals z'n grotere broertje.

HD57xx serie:
De HD5770 beschikt over 800 streamcores op een snelheid van 850Mhz, terwijl de HD5750 het moet doen met "maar" 720 streamcores, die op 700 Mhz werken. Hierdoor beschikt de HD5770 over 1.36Tflop en de HD5750 over 1.008 Tflop aan single precision rekenkracht. Het geheugen op de HD5770 wordt aangestuurd door een 128bits bus, waarbij het geheugen op de HD5770 op 1200Mhz werkt, en op de HD5750 op 1150Mhz. Beide zijn voorzien van 1GB aan geheugen.

Het geheugen:
De GDDR5 Memory Interface is ook onder handen genomen. Hadden de vorige kaarten die gebruik maakten van GDDR5 nogal wat problemen met het terugklokken (er traden glitches op wanneer voltage en clockspeed van het GDDR5 geheugen aangepast werden), in de HD5xxx-generatie is het geen enkel probleem meer. Hierdoor kan het ook in 2D mode flink omlaag geklokt worden zodat veel stroom bespaard wordt. Dit in samenwerking met een nieuwe versie van Powerplay zorgt er voor dat de HD5870/50 zo'n 27W verbruikt in idle toestand, waar de HD4870 nog zo'n 45 Watt verbruikte. Op de Juniper GPU is dit terug gebracht naar 18W voor de HD5770 en 16W voor de HD5750. De HD5970 verbruikt dan weer wat meer en zit op zo'n ~45 Watt.

Eyefinity:
Van de HD5870 komt zoals gezegd nog een derde variant uit, namelijk de kaart waarvan de naam "Trillian" al gelekt was. Dit is een HD5870 met zes Mini Displayport aansluitingen (waar o.a. Apple enorm gek op is). Deze kaart zal op de markt verschijnen als "ATI Radeon HD5870 Eyefinity(6) Edition. De HD5870 is er dankzij Eyefinity toe in staat om 6 monitoren aan te sturen met elk een resolutie van 2560x1600. Door de Eyefinity techniek kan de Radeon HD5870 dit omvormen tot 1 resolutie van 7680x4800. De HD5870 Eyefinity(6) Edition zal zoals het er nu naar uit ziet standaard voorzien zijn van 2GB.

Stroomaansluitingen:
Wat voor stroomaansluiting heb je nodig? Je hebt 2x een 6 pins nodig voor zowel de HD5870 als de HD5850. Voor de HD5770 en de HD5750 heb je maar 1 keer een 6 pins stekker nodig. Voor de HD5970 heb je 1 6pins stekker, en 1 8pins stekker nodig.

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y98/Darkasantion/ati-directx.jpg

Een DX11 kaart is leuk, maar het is leuker als je ook DX11 games hebt. De volgende games/engines zullen in ieder geval DX11 ondersteunen:

- Dirt 2 van Codemasters (December 2009)
- Battleforge van Electronic Arts (DX11 Patch OUT NOW)
- Alien vs Predator van Rebellion (begin 2010)
- STALKER: Call of Pirpyat (herfst 2009 Rusland/Duitstalige Landen, begin 2010 de rest vd wereld)
- Frostbyte Engine 2 van DICE/EA
- CryEngine 3 van Crytek
- Gamebryo Engine van Emergent (gebruikt in o.a. Fallout 3, Oblivion, Warhammer Online)
- Vision Engine van Trinigy
- Genghis Khan van Kylin
- Lord of the Rings Online van Turbine (begin 2010 via patch)
- Dungeons 'n Dragons Online: Eberron Unlimited van Turbine (begin 2010)

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y98/Darkasantion/ati-qa.jpg
HD5 Serie FAQ

Ik kan maar geen HD5xxx-kaart krijgen voor een redelijke prijs!:
Helaas is de beschikbaarheid van de kaarten op dit moment nog steeds laag, met als gevolg een hogere prijs dan normaal. Dat komt omdat de vraag naar de nieuwe kaarten ongelooflijk groot is, en AMD op dit moment nog enkele problemen heeft met het 40nm procede waarop de kaarten gemaakt worden.
Dit is de afgelopen periode verbeterd, maar de vraag naar deze kaarten blijft groot, dus is er nog altijd een tekort aan kaarten, wat tot langere levertijden en hogere prijzen dan normaal leidt.
Hoe kan ik Dx11 op mijn Vista krijgen??
Heel simpel via Windows update, deze zou automatisch de juiste update moeten downloaden en installeren, waarna jij Dx11 zou hebben. Werkt dit niet, of heb je geen zin in Windows Update, kun je hier de update handmatig downloaden.
32 bits Vista: 32 bits
64 bits Vista: 64 bits
Hoe werkt Eyefinity met meer dan 2 monitoren?? !:
Als je een gewone kaart hebt binnen de HD5xxx serie kun jij tot 3 monitoren gelijk aansturen, echter moet 1 beschikken over een monitor met een Displayport ingang om 3 schermen tegelijk aan te kunnen sturen.
Wil je meer dan 3, en maximaal 6 beeldschermen aansturen, dan zul nog even moeten wachten op de "Eyefinity" versie van de HD5870, die hiervoor gemaakt is.

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y98/Darkasantion/ati-reviews.jpg

Hieronder staan links naar de meeste HD5xxx launch reviews.

HD58xx & HD59xx Series ReviewsHD57xx Series ReviewsATi EyeFinity Previews
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y98/Darkasantion/ati-drivers.jpg
Drivers:
De nieuwste drivers voor de HD58xx serie kun je hier downloaden:
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx
Eventueel kun je een BETA-driver uitproberen om zo eventuele een eventuele fix voor een game of dergelijk te krijgen. Deze worden vaak gepost in bekende forum's zoals Guru3D, Anandtech, en ook uiteraard tweakers.net

Een van de huidige BETA's is deze driver met een Dirt 2 Hotfix om CF in Dirt 2 in te schakelen:
http://support.amd.com/us...ve-Dirt2-performance.aspx
Mocht het nodig zijn, kun je hier de recentste OpenCL drivers downloaden(05-01-2010)
http://developer.amd.com/gpu/ATIStreamSDK/Pages/default.aspx
Login vereist, heb je, of wil je deze niet, kun je deze link gebruiken:
http://forums.guru3d.com/...hp?p=3393426&postcount=20
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y98/Darkasantion/ati-tools.jpg
MSI AfterBurner: Download
MSI introduceert met Afterburner een tool voor je grafische kaart, die gebaseerd is op RivaTuner. De utility, die gratis te downloaden is, stelt je in staat GPU, shader en geheugenfrequenties aan te passen, als ook de fansnelheid én indien de kaart beschikking heeft over digitale VRM's(vanaf de HD4xxx-serie) kun je ook het voltage van de core verhogen. Vanaf versie 1.40 (12-11) kun je dan ook eindelijk over de limieten van CCC clocken, echter vereist dit, om veiligheidsredenen, een kleine handmatige aanpassing.
How to staat hier: How-to
AMD GPU Clock Tool: Download
Met de Clock Tool kan je alle ATi kaarten overclocken (hoger dan ATi CCC) Let op, clocks blijven niet staan na een reboot.
ATI Tray Tools: Download
Het bekende ATI Tray Tools, dat nu eindelijk ook op Vista en Windows 7 werkt. Hiermee kun je clocks, fanspeeds en allerlei 3D settings mee tweaken, dus deze is zeker een aanrader.
Tip: Als je echt mooie IQ wilt, zet dan de LOD op -1 in plaats van 0. Ook moet het programma als administrator binnen Vista en Win 7 worden uitgevoerd, want anders zal het programma niet werken.
Biossen: Link
Op deze site kun je een andere BIOS voor jouw kaart downloaden, om deze erop te flashen, zodat je eventueel meer mogelijkheden met de kaart krijgt. Bijvoorbeeld een standaard Club3D-HD5870 naar een Asus HD5870 flashen, omdat je dan gebruikt kunt maken van Asus Smart Doctor, en een hogere limiet in CCC hebt.
Let op!!!:
Flashen van een videokaart is gevaarlijk en valt buiten de garantie, dus bereid je goed voor, want anders heb je straks een kaart die het helemaal niet meer doet!
Informatie
GPU-Z: Download
GPU-Z is een handige tool om de informatie van je kaart op te vragen. Onder andere de temperatuur van verschillende onderdelen.
Benchmarking
3D Mark: Website
Heel bekende benchmark software. Hoef verder geen uitleg lijkt mij. Let wel op dat je de Hotfix bij 06 gebruikt anders gaat hij niet verder.
Unigine Tropics: Website
DX9, DX10 en DX10.1 benchmark van de Unigine engine.
Froblins: Website
Tech Demo van ATI voor GPGPU op een HD48XX kaart. Laat AI en pathfinding afhandelen door de videokaart. Ook laat het DX10.1 en Tesselation zien.
AMD Ladybug DirectX 11 Demo: Website
AMD Techdemo voor DirectX 11 met een lieveheersbeestje
AMD Mecha DirectX 11 Demo: Website
AMD Techdemo voor DirectX 11 met een mecha, waarin je verschillende vernieuwing van Dx11 kunt bewonderen.

Mede mogelijk gemaakt door en dank aan:
Reinman
CJ
Vos
-The_Mask-
Vragen en of opmerkingen?:
Een DM kan je altijd sturen! :)

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-04 09:46

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Even een bericht om hem wat makkelijker terug te vinden.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sc0rPi0N schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:05:
Even een bericht om hem wat makkelijker terug te vinden.
[offtopic] Je kunt ook berichten bookmarken en gewoon bij je My React terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:17

defcon84

Multipass?

twiFight schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:14:
[...]

[offtopic] Je kunt ook berichten bookmarken en gewoon bij je My React terugvinden.
of op de RSS feed abboneren..

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
RappieRappie schreef op zondag 03 januari 2010 @ 03:09:
Ik had er voordat ik een HD5870 (of HD5870CF) nooit last van.

En ik heb tientallen kaarten gehad de laatste paar jaar. :)

Edit; is er iemand met een HD5970, HD5850 of HD5870 CF setup die eens kan kijken in Dirt2 Baja (De allereerste track) of hij die boten op de achtergrond ziet flikkeren?

Als ik die track race flikkeren die boten. (Ensenada Sprint) Op andere tracks flikkeren voertuigen die naast de baan staan. De ramen volgens mij.

Als ik CF disable is er niets aan de hand, alleen is dan de performance niet al te best.

Zal wel (weer) een driverbug zijn. Het is wel om een beetje moe van te worden eigenlijk. Elke keer weer wat anders.... Ik hoop dat de 10.1's echt een keer heel goed zijn. :X Edit; ik heb de 9.12's van Sapphire geprobeerd, de 9.12 official, en de 9.12 hotfix. En ik heb Dirt 2 opnieuw geinstalleerd. Wat allemaal niet hielp.

Edit: Catalyst Crew Feedback Form is ook nog eens offline. *Zucht*.

Edit: (sorry) Windows 7 erop gezet. Weg problemen. :)
Boten flikkeren wel iets ja, ben ook even gaan letten op auto's naast de baan in verschillende tracks, maar daar zie ik niets bijzonders @ Asus 5970 9.12 hotfix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Even wat gebenched met directcompute :

ATI Radeon HD 5850 Series @ 850 MHz (1002 / 6899 / 80321462)
Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 4.2GHz (4 logical CPUs)

Benchmark version: v0.45
DirectCompute: D8097.3
OpenCL: C3573.6
CPU: M57.4

ATI Radeon Kernel Mode Driver
atikmdag 8.01.01.984
Windows 7 x64 Ultimate Edition (build 7600)
---------------------------------------------------------------------

Hebben mensen trouwens problemen dat er geen water op de vooruit "splashed" als je crossfire gebruikt in de Dirt2? Je ziet het water zeg maar niet op de vooruit zitten, cfx disabled zie je dat wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Bullus op 04-01-2010 23:23 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 07:26

Smarron

The bend

Ik heb aftermarket koeling bevestigd (Scythe Setsugen) op mijn 5850. Nu heb ik eens lopen testen met Furmark (stability test) en de temperatuur van de VRM's vielen mij op. De core blijft behoorlijk koel (60 graden), maar de VRM's zijn echt een probleem met een temp van rond de 110 graden.

Nu heb ik ook even wat games (rFactor en CoD MW2) zitten spelen en daarmee komt de temp niet boven de 80 graden uit. Is Furmark daarmee dan wel een reeele test voor het gangbare gamen? Ik snap best dat Furmark het uiterste vereist van de videokaart, maar wat zegt dit nou eigenlijk?

Ik vind overigens wel dat er aandacht geschonken mag gaan worden aan goede koeling voor VRM's. Voor de GPU core zijn veel oplossingen te vinden die het goed doen, maar de VRM's zijn nu eigenlijk het grote probleem.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338542

VRM's zijn in de HD5xxx serie geen probleem meer. In de HD4xxx serie konden 'power viruses', zoals ze gedoopt zijn door AMD, nog wel eens zo sterk je VRM verhitten dat ze deze vernietigden. In de HD5xxx serie zal je kaart echter terugklokken. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over oververhitting van je VRM's. Daarnaast geef je zelf ook al aan dat tijdens normaal gebruik dit echter nooit zal gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:12
Zou iemand mij kunnen vertellen of een hd5770 fatsoenlijk GTAIV en COD:MW2 kan draaien?
Ik begin namelijk sterk te twijfelen tussen deze kaart en de 5850.
Ik heb namelijk geen zin om heel lang op m'n nieuwe PC te moeten wachten.
Ik weet wel dat er veel reviews zijn maar ik zou graag horen hoe de echte speelervaring is met een hd5770.
Is het goed te doen of kan ik toch beter wachten op de 5850?

En nog een vraag voor de zekerheid. Ik zie dat er twee verschillende versies zijn.
Met zo'n typische ati-koeler of met wat meer conventionele koeler (druppelvormig).
Maakt het uit welke kaart je neemt?

[ Voor 20% gewijzigd door Sjef_Arie op 05-01-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:52
Anoniem: 338542 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 01:03:
VRM's zijn in de HD5xxx serie geen probleem meer. In de HD4xxx serie konden 'power viruses', zoals ze gedoopt zijn door AMD, nog wel eens zo sterk je VRM verhitten dat ze deze vernietigden. In de HD5xxx serie zal je kaart echter terugklokken. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over oververhitting van je VRM's. Daarnaast geef je zelf ook al aan dat tijdens normaal gebruik dit echter nooit zal gebeuren.
Ga eens even dit artikel lezen voor u iets blaat ;) : http://www.anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=657
Danku :)

En daarnaast hebben we het hier juist wel over OC'en...

[ Voor 4% gewijzigd door Gurneyhck op 05-01-2010 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008

Hokkie

Hello

Sjef_Arie schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:47:
Zou iemand mij kunnen vertellen of een hd5770 fatsoenlijk GTAIV en COD:MW2 kan draaien?
Met gemak!

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

Bullus schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:09:

Hebben mensen trouwens problemen dat er geen water op de vooruit "splashed" als je crossfire gebruikt in de Dirt2? Je ziet het water zeg maar niet op de vooruit zitten, cfx disabled zie je dat wel.
Klopt, heb ik ook. Is een driverbug. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPims
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

Hij zou het wel kunnen draaien, maar weet niet of je kaart het leuk gaat vinden op High + AA.
Ik zou zelf voor de HD5850 gaan (als budget het toelaat) anders gewoon bij de 5770 blijven ;)

Later een 2e bij in prikken? :D

What the BBQsaurusrex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik begin namelijk sterk te twijfelen tussen deze kaart en de 5850.
Ik heb namelijk geen zin om heel lang op m'n nieuwe PC te moeten wachten.
Ik weet wel dat er veel reviews zijn maar ik zou graag horen hoe de echte speelervaring is met een hd5770.
Is het goed te doen of kan ik toch beter wachten op de 5850?

En nog een vraag voor de zekerheid. Ik zie dat er twee verschillende versies zijn.
Met zo'n typische ati-koeler of met wat meer conventionele koeler (druppelvormig).
Maakt het uit welke kaart je neemt?
Heb hier nu een pctje staan die ik voor een vriend in elkaar heb geklust met een 5750

specs:

core2duo E4600
2 GB ram pc 6400
asus p5gc-mx 1333
Samsung spinpoint f1 1TB
powercolor 5750 pasief
Antec basiq 520 watt

Draait Batman Dark Asylum, Dirt2, MW2 en GTA4 zonder problemen, zelfs veel beter dan ik had verwacht, dus zou op een 5770 helemaal geen probleem moeten zijn.

uiteraard wel wat rustiger aan doen en niet meteen alle AA en dergelijke omhoog zwengelen naar de hoogste stand, maar doet voor mijn gevoel echt niet onder voor mijn oude 8800 GTX.

zal straks ff een paar benchmarks draaien en hier posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:06
Voor zover ik weet draait de 5770 MW2 ook met gemak. Voor GTA4 kun je er 4 5970's in stoppen, en dan nog zal het niet 100% draaien, omdat dat spel zo belachelijk veel CPU kracht vereist. De 5770 is in ieder geval snel genoeg om de CPU bottleneck daar te bereiken; lukte mij met m'n 9800GTX op 1920x1080 al dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
RappieRappie schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:29:
[...]
Klopt, heb ik ook. Is een driverbug. :)
Heb je toevallig ook geprobeerd met andere drivers? 9.11/9.10 ?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure_evil
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-04 17:19
Werelds schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:51:
[...]

Voor zover ik weet draait de 5770 MW2 ook met gemak. Voor GTA4 kun je er 4 5970's in stoppen, en dan nog zal het niet 100% draaien, omdat dat spel zo belachelijk veel CPU kracht vereist. De 5770 is in ieder geval snel genoeg om de CPU bottleneck daar te bereiken; lukte mij met m'n 9800GTX op 1920x1080 al dus.
Lijkt me dat je met een goed i7 systeempje tegen de 4GHz toch al een aardig eind opschiet, zelfs in gta4.
Zelfs mijn oud bakje draait het relatief goed met meestal 40+fps en das nog op een s939 platform.
Athlon X2 4200+ op 2.7GHz, 2 GB RAM en een 8800gt om precies te zijn.

Heb geen ervaring met GTA4 op een nieuwer systeem maar als mijne het redelijk kan draaien (medium high settings behalve die sliders, die staan redelijk laag) lijkt het me wel dat een systeem met dubbel zoveel cores die dan nog een een veel hogere IPC hebben + veel hogere clocks het wel deftig zou moeten draaien.

Wat het eventueel kan zijn is dat je om één of andere vage reden gewoon rot ervaringen hebt met dat spel.
Ligt niet zozeer aan feit dat je pc het niet vlot kan draaien maar gewoon aan de uitermate degelijke (sarcasme voor alle duidelijkheid) port van GTA4. Sommige mensen halen gewoon rotperformance, zelfs met top of the line specs.

Alsook, dacht dat je maximaal 4 GPU's in crossfire kan zetten? Of zit ik daar even helemaal mis, volg de hele SLI/Crossfire scene niet echt gezien ik op 1280*1024 game, niet bepaald een resolutie waar je zo'n technieken nodig hebt :p

[ Voor 7% gewijzigd door Pure_evil op 05-01-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:12
Werelds schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:51:
[...]
Er komt een i7 in m'n systeem dus dat mag niet zo'n probleem zijn.
Waarschijnlijk gaat het dan toch de hd5770 worden. Ik wil m'n PC namelijk graag door azerty in elkaar laten zetten en die hebben de 5850 niet op voorraad.
En om dan erg lang op de hele PC te moeten wachten dat schiet niet op.
Bedankt voor de antwoorden iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 07:26

Smarron

The bend

Gurneyhck schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:09:
[...]

Ga eens even dit artikel lezen voor u iets blaat ;) : http://www.anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=657
Danku :)

En daarnaast hebben we het hier juist wel over OC'en...
Interessant artikel, geldt uiteraard ook in bepaalde mate voor de 5850.

Dit bevestigt mijn gedachte ook al:
Meanwhile in games it was a similar story. Crysis and the STALKER benchmark are two of the most demanding games we’ve tested on the 5970, and in both cases the VRMs again peaked at near 100C. As games aren’t going to hammer the SIMDs like GPGPU applications do, the power load from games should be lower than for GPGPU applications.
Ik speel bovendien Crysis als STALKER niet, dus ik denk dat ik mij geen zorgen hoef te maken met elke andere game.

Ik ga denk ik nog wel wat testen met een lager voltage. Kijken of ik op de stock snelheden kan blijven draaien en testen wat dit voor impact heeft voor de VRM temps.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:56

R-B

Blokkert

Is het trouwens mogelijk om met ati tray tools ook de kaart te "underclocken"? Zodat hij minder vermogen trekt uit het net?

dit wil ik bijvoorbeeld doen snachts, als de pc aan moet blijven maar zo min mogelijk energie moet vreten.

Als iemand misschien andere methode weet, laat maar horen.
Nee, ik wil niet horen dan andere pc neerzetten e.d. :P

Ik bezit een Sapphire 5850, moederbord is GigaByte GA-MA770T-UD3P.

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:04
R-B schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:16:
Is het trouwens mogelijk om met ati tray tools ook de kaart te "underclocken"? Zodat hij minder vermogen trekt uit het net?

dit wil ik bijvoorbeeld doen snachts, als de pc aan moet blijven maar zo min mogelijk energie moet vreten.

Als iemand misschien andere methode weet, laat maar horen.
Nee, ik wil niet horen dan andere pc neerzetten e.d. :P

Ik bezit een Sapphire 5850, moederbord is GigaByte GA-MA770T-UD3P.
Die HD5xxx kaarten worden al gigantisch undergeclockt in 2D dacht ik zo (157 mhz core 300 mem voor HD5870). Tot aan de limiet mag ik wel zeggen, want ik gebruikte ati tray tools juist om de 2D snelheid wat op te schroeven omdat ik anders allerlei strepen etc kreeg in 2D.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Ah.. Dan moet ik dat eens controleren in als ik gewoon in windows zit. En tijdens een spel even alt tabben om te zien betreft de snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

R-B schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:02:
Ah.. Dan moet ik dat eens controleren in als ik gewoon in windows zit. En tijdens een spel even alt tabben om te zien betreft de snelheden.
GPU-Z draaien.. op het sensors tab aanvinken "continue to log..." spel spelen
spel afsluiten en de resultaten bekijken.
En R-B, de idle power van de HD5x serie is de laagste die je kunt vinden, iets van 20W.

Edit: Wat ruikt een 5850 lekker trouwens!

Ik was ook verbaasd over mijn Dirt2 Voucher die volgens de productcode en de site van Alternate niet er bij zouden zitten. Waarvoor Hulde.

[ Voor 27% gewijzigd door neliz op 07-01-2010 12:12 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

bedankt voor de tips, dat zal ik even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264918

Ik ben aan het overwegen om een nieuwe graka aan te kopen... (zie ook dit topic)
Op dit moment (met een GeForce 8800GT) heb ik 2 schermen aangesloten via DVI en mijn TV via S-Video. Ik kan deze echter niet alle 3 samen gebruiken, het is ofwel 2 schermen, ofwel 1 scherm + TV.
Nu dacht ik dat dit heel eenvoudig op te lossen was met een HD5770 (met eyefinity). Ik zou dan mijn 2 schermen gewoon via DVI kunnen aansluiten en mijn TV via HDMI. Maar na wat research blijkt dit helemaal niet zo eenvoudig?
Als ik het goed heb kan ik wel mijn 2 schermen via DVI aansluiten, maar moet ik dan mijn TV op de displaypoort hangen. Helaas heeft mijn TV dit niet, dus dan moet ik ook nog een DP => VGA of HDMI converter aanschaffen. Klopt dit een beetje? Want het is mij allemaal nogal onduidelijk...

Mijn 2 schermen hebben trouwens een resolutie van 1680x1050 terwijl mijn TV 'HD Ready' is (1366x768). Zijn deze verschillende resoluties ook een probleem?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Grts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:16
Je zal of een nieuwe monitor moeten kopen, of een actief verloop stukje. Welke nu nog onegeveer 100 euro koste.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Anoniem: 264918 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:38:
Ik ben aan het overwegen om een nieuwe graka aan te kopen... (zie ook dit topic)
Op dit moment (met een GeForce 8800GT) heb ik 2 schermen aangesloten via DVI en mijn TV via S-Video. Ik kan deze echter niet alle 3 samen gebruiken, het is ofwel 2 schermen, ofwel 1 scherm + TV.
Nu dacht ik dat dit heel eenvoudig op te lossen was met een HD5770 (met eyefinity). Ik zou dan mijn 2 schermen gewoon via DVI kunnen aansluiten en mijn TV via HDMI. Maar na wat research blijkt dit helemaal niet zo eenvoudig?
Als ik het goed heb kan ik wel mijn 2 schermen via DVI aansluiten, maar moet ik dan mijn TV op de displaypoort hangen. Helaas heeft mijn TV dit niet, dus dan moet ik ook nog een DP => VGA of HDMI converter aanschaffen. Klopt dit een beetje? Want het is mij allemaal nogal onduidelijk...

Mijn 2 schermen hebben trouwens een resolutie van 1680x1050 terwijl mijn TV 'HD Ready' is (1366x768). Zijn deze verschillende resoluties ook een probleem?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Grts
1tje moet inderdaad DP gebruiken..
kijk voortaan eerst eens in het starttopic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

StefanvanGelder schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:45:
Je zal of een nieuwe monitor moeten kopen, of een actief verloop stukje. Welke nu nog onegeveer 100 euro koste.
neej hoor..

Gewoon een DP naar HDMI verloopje moe ie hebben lijkt mij..

http://www.startech.com/i...le-Adapter-Converter.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264918

defcon84 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:50:
[...]

1tje moet inderdaad DP gebruiken..
kijk voortaan eerst eens in het starttopic..
Ik was al bang dat ik deze reactie ging krijgen... Ik weet dus ook wel waarom je het zegt. Maar ik kan je gerust stellen dat ik dit (zelfs meerdere keren) heb gedaan. Heb ook enkele andere topics doorgelezen, en daardoor wordt het allemaal nogal onduidelijk. En blijkbaar niet alleen voor mij, kijk maar naar
StefanvanGelder... Hij raadt mij een actief verloop stukje aan van > 100€ terwijl ik (volgens jou) met een converter van 25€ ook geholpen ben. Niet persoonlijk hoor Stefan, ik wil gewoon even aantonen dat het voor een leek (ik dus) niet altijd even duidelijk is, ook al lees je tal van artikels hierover.
Ik koop gewoon liever geen kat in een zak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

defcon84 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:51:
[...]

neej hoor..

Gewoon een DP naar HDMI verloopje moe ie hebben lijkt mij..

http://www.startech.com/i...le-Adapter-Converter.aspx
Nou nee die werkt niet. Dat is een passieve converter en je moet een actieve hebben.

http://www.tweaktown.com/...ayport_adapter/index.html

Zo 1 dus.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:28

kronolith

[EDIT]

Ja, ik draai dirt 2op ultra high, 8xaa, met 40-50 frames!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Xenomorphh schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:02:
[...]

Nou nee die werkt niet. Dat is een passieve converter en je moet een actieve hebben.

http://www.tweaktown.com/...ayport_adapter/index.html

Zo 1 dus.
eh.. nee hoor, dat is naar DVI.. daar ging het nog niet eens over :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Maar punt blijft wel dat jou verloopstukje niet actief is waardoor hij niet zal werken ;)
StefanvanGelder... Hij raadt mij een actief verloop stukje aan van > 100€ terwijl ik (volgens jou) met een converter van 25€ ook geholpen ben. Niet persoonlijk hoor Stefan, ik wil gewoon even aantonen dat het voor een leek (ik dus) niet altijd even duidelijk is, ook al lees je tal van artikels hierover.
Ik koop gewoon liever geen kat in een zak...
Zoals gezegd heb je echt een actief verloopstukje nodig. Die converter van 25 euro is pas een kat in een zak kopen ;)

[ Voor 73% gewijzigd door Stefanovic45 op 07-01-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-03 18:35

Colan

sucks @ solderen

dat kan wel zijn, maar de enige manier om die TV erbij te krijgen is door die actieve converter te gebruiken

en dan een DVI-HDMI blokje erop

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakutera
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-12-2023
Zijn er foto's ergens van de bovenkant van die kaarten?
Ik vind alleen maar honderden foto's van de onderkant.
Met name de Sapphire Vapor-X 5870.
Ik heb net een systeem in elkaar gezet en wacht alleen nog op die kaart.
Hier moet die in:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/whfn94.jpg
Die Zalman CNPS10X Quiet is nogal fors, Scythe Mugen 2 Rev. B trouwens ook.
En dat in combinatie met Asus P7P55D zorgt ervoor dat
de videokaart en cpu koeler nogal dicht op elkaar zitten.
Dus ik vroeg mij af of de bovenkant van die videokaart afgeschermd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

zakutera schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:32:
Zijn er foto's ergens van de bovenkant van die kaarten?
Ik vind alleen maar honderden foto's van de onderkant.
Met name de Sapphire Vapor-X 5870.
Ik heb net een systeem in elkaar gezet en wacht alleen nog op die kaart.
Hier moet die in:
[afbeelding]
Die Zalman CNPS10X Quiet is nogal fors, Scythe Mugen 2 Rev. B trouwens ook.
En dat in combinatie met Asus P7P55D zorgt ervoor dat
de videokaart en cpu koeler nogal dicht op elkaar zitten.
Dus ik vroeg mij af of de bovenkant van die videokaart afgeschermd is.
Bedoel je dit?

http://images.hardwarecan...D5870/LARGE/HD5870-17.jpg

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakutera
ja, bedankt, en... oei.. metaal aan de bovenkant,
die bovendien dichtbij het metaal komt van mijn cpu koeler
Misschien had een andere versie van dat Asus moederboard beter geweest
indien je niet stock cpu koeler gebruikt.
Bijvoorbeeld de P7P55D-E
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/110atdg.jpg
In plaats van de P7P55D
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2ih1209.jpg

Maarja, voorlopig is die 5870 nog niet binnen
en misschien blijft er "zat" ruimte over.. (2+ mm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

neliz schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:06:
[...]

GPU-Z draaien.. op het sensors tab aanvinken "continue to log..." spel spelen
spel afsluiten en de resultaten bekijken.
En R-B, de idle power van de HD5x serie is de laagste die je kunt vinden, iets van 20W.
Bedankt, het klopt inderdaad. In 2D mode zijn de clocks aanzienlijk lager, ook het stroomverbruik van de kaart zakt naar 1/11 ofzo, in vergelijking met 3D mode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

R-B schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:07:
[...]

Bedankt, het klopt inderdaad. In 2D mode zijn de clocks aanzienlijk lager, ook het stroomverbruik van de kaart zakt naar 1/11 ofzo, in vergelijking met 3D mode :)
idd, iets specifieker:
- gpu: 157MHz
- geheugen: 300MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Nog even een vraagje over de stroomtoevoer naar mijn HD 5870.
Ik heb met aan mijn Antec voeding maar 1 (vaste) kabel met PCIe connectors
Deze wordt wel gesplitst zodat ik er 2 heb.
ziet er zo uit: http://www.techpowerup.co.../UCP_900W/images/pcie.jpg
ik heb deze alle 2 ingestoken op mijn kaart.
Dus eigenlijk hangt de kaart op 1 voedingskabel.

Is dit nadelig voor de prestaties, en kan ik beter een extra (losse) kabel bijpluggen, zodat ik dus 2 apparte voedingslijnen gebruik? Of maakt dit niets uit..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

zakutera schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:06:
Maarja, voorlopig is die 5870 nog niet binnen
en misschien blijft er "zat" ruimte over.. (2+ mm)
Kaart past erin, heb met m'n asus bord hetzelfde. de kaart loopt strak langs de DIMM klemmen, zolang deze op "slot" staan past de kaart erin. wil je memory wisselen, dan moet je bord eruit.

de Lengte van de 5870 zal misschien meer problemen geven. Ik kom redelijk uit in m'n Centurion 5 maar ik kan me voorstellen dat mensen een disk moeten verplaatsen om de kaart te husivesten.
defcon84 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:57:
Is dit nadelig voor de prestaties, en kan ik beter een extra (losse) kabel bijpluggen, zodat ik dus 2 apparte voedingslijnen gebruik? Of maakt dit niets uit..?
Ligt er compleet aan wat het vermogen is van je 12V kabel daar. Ik heb zelf een 460W Zalman voeding voor m'n 5850 met dezelfde doorlusconstructie en al jaren geen probleem.

[ Voor 27% gewijzigd door neliz op 08-01-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

neliz schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 12:24:
[...]

Ligt er compleet aan wat het vermogen is van je 12V kabel daar. Ik heb zelf een 460W Zalman voeding voor m'n 5850 met dezelfde doorlusconstructie en al jaren geen probleem.
het is de Antec TP-650. volgens de manual is de PCIe connector op een 12v lijn van 22A wat neerkomt op 264w max. + de 75w van het PCIe slot zelf, dan kom ik aan de TDP van 188w

Dus volgens mij is het wel in orde zo :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
nieuwe drivers
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=312869

heb het nog niet getest, ben ze nog aan het downloaden (320mb)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 19:41

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Profielen :9

Afbeeldingslocatie: http://i2.sqi.sh/s_1/wF/app.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Splinter Cell op 08-01-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
driver versie :P
Afbeeldingslocatie: http://i2.sqi.sh/s_1/wH/870.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Bullus op 08-01-2010 21:26 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakutera
[...]
Kaart past erin, heb met m'n asus bord hetzelfde. de kaart loopt strak langs de DIMM klemmen, zolang deze op "slot" staan past de kaart erin. wil je memory wisselen, dan moet je bord eruit.

de Lengte van de 5870 zal misschien meer problemen geven. Ik kom redelijk uit in m'n Centurion 5 maar ik kan me voorstellen dat mensen een disk moeten verplaatsen om de kaart te husivesten.
[...]
Mooi :)

Op de hoogte van beide slots heb ik 41cm lengte indien nodig.
In die Antec P183 kan ik de middelste hd module verwijderen.
Ruimte tot die module is 28cm.
Ik kon geen maten vinden van die 5870,
maar het was ~2.05 * afstand achterkant tot eind slot 13cm, dus ~26.5cm.
Als je harde schijven in die middelste module zou hebben, dan wordt het wel priegelen met de kabels,
of ze verplaatsten naar de onderste module waar 4 schijven achter de fan passen.
Zelf heb ik 2 schijven in de 5.25'' bays zitten omdat ze in Scythe Quiet Drive's zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Heb de nieuwe drivers even snel getest. Heb op dit moment maar 2 games op de PC staan.

In Modern Warfare 2 in het Museum level heb ik nog steeds happering als ik van kamer 1 naar 3 ga en weer terug. De middelste kamer heeft geen happeringen. Dit komt door de textures, als je die op zijn hoogst gooit. Gaat het Museum level moeilijk doen.

Verder in DiRT2 geen betere performance gemerkt. In het trailerpark als ik de crowd op ultra zet (dus met DX11 tessellation) dan begint het spul gewoon in te kakken. Dit had ik voorheen ook al. Tijdens een race heb ik hier geen last van. Maar het trailerpark is een bekend probleem, komt vaker terug.

Verder is DiRT2 zonder v-syc niet om aan te zien. Hoge frames maar de beelden gaan niet vloeiend. Met V-syc aan, wel vloeide beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondaygo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-04 16:49
ha, luitjes! :)

ben vol bewondering de topics over de nieuwe ATI kaarten aan het volgen...
ben een totale leek, maar heb ondertussen al geleerd hoe ik mijn hd5870 bios kan/moest flashen! ;)

de reden waarom ik dat deed was het beruchte streepjes behang...

iemand gaf ook nog een andere voorzet, om die hdmi audio driver te verwijderen.
bios flashen was wel goed gelukt, maar had het probleem niet verholpen.
audio driver verwijderen heeft tot nu toe ( 2 dagen ) wel geholpen!
bij crysis zowel als dirt 2 heb ik geen behang meer gezien! :P

dus voor nu alvast bedankt voor de tip!

wil ook nog even kwijt dat ik erg blij ben met alle links aan het begin in dit topic.

ik leer steeds meer van jullie allemaal! ;)

thanks!

greetz, Hondaygo... 8)

just looking for wisdom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Heb de nieuwe drivers geinstalled, alles ging goed.
Voor de zekerheid ff de pc opnieuw opgestart en dirt 2 opgestart....BSOD

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: xxxxxxxxxxxx
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 3b
BCP1: 00000000C0000005
BCP2: FFFFF88004E23B8B
BCP3: FFFFF8800BD72490
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: xxxxx

Meestal weinig problemen met installeren van de drivers, maar deze keer niet goed.
Na de bsod ,furmark opgestart ...en weer bsod :(
Hup drivers in de prullenbak en terug naar 9.12HF

[ Voor 3% gewijzigd door Bullus op 09-01-2010 00:46 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Bullus schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 00:45:
Heb de nieuwe drivers geinstalled, alles ging goed.
Voor de zekerheid ff de pc opnieuw opgestart en dirt 2 opgestart....BSOD

Meestal weinig problemen met installeren van de drivers, maar deze keer niet goed.
Na de bsod ,furmark opgestart ...en weer bsod :(
Hup drivers in de prullenbak en terug naar 9.12HF
Ik ga Dirt2 even draaien en kijken of ik 't ook zie... Heb net ruim 2 uur Crysis/Mechwarrior:LL gespeeld zonder probleem...

Furmark draait probleemloos (benchmark een paar ker gedraaid) ga nu een rondje DiRT2 doen...

edit: DiRT2 doet het ook fijntje.. en WOW wat is dat een verschil zeg al je an DX9 naar DX11 gaat.
Zag wel een bug, Battersea, eerste plas water (3de bocht onder brug) was compleet wit op het moment dat ik 'm voor het eerst zag, daarna niet meer gezien.. gevalletje shader laden?

[ Voor 24% gewijzigd door neliz op 09-01-2010 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik heb een heerlijke avond in Team Fortress 2 achter de rug en dankzij een update van hun kant werkt alles 100% stabiel _O_

Nou nog die 10.1 driver die al 3 dagen te laat is incl. een refreshrate bugfix en ik ben weer helemaal blij :) AMD/ATI beweerden dat de 10.1 driver op de 7de zou uitkomen ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

nero355 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 03:23:
AMD/ATI beweerden dat de 10.1 driver op de 7de zou uitkomen ...
woar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Mag in "ATI HD5xxx Strepen probleem??"

OK niet helemaal wat ik zei, maar ahh... was leuk geweest :)

Ohh en ehh ... er lopen nou 3 topics over de ATI kaarten waarvan 2 op de 5xxx serie gefocust : Dat ik die post nog kon vinden is bij deze een wonder 8)7 :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
nero355 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 03:23:
AMD/ATI beweerden dat de 10.1 driver op de 7de zou uitkomen ...
Met een beetje logisch nadenken kon je zelf ook bedenken dat ATI/AMD dat nooit zou zeggen en dat die datum sowieso niet klopte. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mmm, ik vraag me al tijden af waar dat driverteam van ATi mee bezig is.

Ik snap er werkelijk geen jota meer van. In Bioshock (had ik al even niet meer gespeeld sinds 9.11) werkt CF ineens niet meer. Zou het nu zo moeilijk zijn om in plaatst van fix some and brake some, gewoon allleen fix some te doen?

Het is vaak zo dat het ene probleem verdwijnt, en een ander probleem terugkomt. Eigenlijk is dit naar mijn mening best iets om moe van te worden zo langzamerhand.... Ook v-sync is nog niet goed in een aantal games.
Prutsers.
Ben blij dat ik geen 5970 heb. :)

Hopen dat ze met 10.1 even wat beter hun best doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Format-C op 09-01-2010 13:10 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:08
Smarron schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:16:
Ik heb aftermarket koeling bevestigd (Scythe Setsugen) op mijn 5850. Nu heb ik eens lopen testen met Furmark (stability test) en de temperatuur van de VRM's vielen mij op. De core blijft behoorlijk koel (60 graden), maar de VRM's zijn echt een probleem met een temp van rond de 110 graden.
Heb je de fan ook omgedraaid? Zodat die op de kaart blaast? Dat zou het probleem moeten verhelpen! Ik zit er nog over te denken om deze cooler op mijn GTX285 te gooien, alleen jammer dat de warme lucht dan niet meer de kast uit word geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Wat doe ik fout?

Ik haal met een AMD Phenom II 955, 4 GB 1333 mhz geheugen, en een Sapphire 5850 maar een ruime 15.000 score in 3dmark? Terwijl dat dik in de 20.000 moet zijn?

Alle drivers zijn geinstalleerd, directx en die meuk?

Terwijl een vergelijkend systeem, alleen met een 4870, ruim 21k haalt 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door R-B op 09-01-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakutera

zakutera schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:28:
Mooi :)

Op de hoogte van beide slots heb ik 41cm lengte indien nodig.
In die Antec P183 kan ik de middelste hd module verwijderen.
Ruimte tot die module is 28cm.
Ik kon geen maten vinden van die 5870,
maar het was ~2.05 * afstand achterkant tot eind slot 13cm, dus ~26.5cm.
Als je harde schijven in die middelste module zou hebben, dan wordt het wel priegelen met de kabels,
of ze verplaatsten naar de onderste module waar 4 schijven achter de fan passen.
Zelf heb ik 2 schijven in de 5.25'' bays zitten omdat ze in Scythe Quiet Drive's zitten.
"strak langs de DIMM klemmen"
uh... de klemmen zitten aan de bovenkant.
Mijn tijdelijke videokaartje zou uitkomen aan de onderkant van de DIMM slots, als die kaart zo lang zou zijn.
Op exact diezelfde hoogte eindigt mijn cpu koeler
Wat voor cpu koeler gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

-The_Mask- schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 17:09:
[...]

Denken dat je meer hoort te krijgen, terwijl dat niet zo is. ;)
Ik zei ook: :P
Terwijl een vergelijkend systeem, alleen met een 4870, ruim 21k haalt

Dus beetje raar niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338542

Klopt inderdaad. Ik draai met licht overklokte Phenom II X3 720 en licht overklokte HD4850 ongeveer veertienduizend punten bij elkaar in 3Dmark ;o Dus ik zou verwachten dat jij toch een stuk hoger mag scoren ;o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nope, zoals ik al zei je denkt dat je meer hoort te krijgen terwijl het niet zo is. ;)

Maar misschien handig om te vertellen om welke versie van 3DMark het gaat en wat de instellingen zijn en ga zo maar door.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

-The_Mask- schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:27:
[...]

Nope, zoals ik al zei je denkt dat je meer hoort te krijgen terwijl het niet zo is. ;)

Maar misschien handig om te vertellen om welke versie van 3DMark het gaat en wat de instellingen zijn en ga zo maar door.
Het is de gratis versie van 3dmark 06, dus er valt weinig in te stellen :P
Zojuist een score van 17k gehaalt, maar dat is nog te weinig naar mijn gevoel.

Had even een reboot gedaan na een check van juiste drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
R-B schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:38:
Zojuist een score van 17k gehaalt, maar dat is nog te weinig naar mijn gevoel.
Zal zou ik je gevoel maar bijstellen want het is toch echt normaal.
R-B schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 17:43:
Terwijl een vergelijkend systeem, alleen met een 4870, ruim 21k haalt
Dat was duidelijk geen vergelijkend systeem maar eerder een HD4870 die waarschijnlijk is overgeklokt samen met een zwaar overgeklokte CPU.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Wat the Mask bedoelt:
cpu clocks?
gpu clocks?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

-The_Mask- schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:45:

[...]

Dat was duidelijk geen vergelijkend systeem maar eerder een HD4870 die waarschijnlijk is overgeklokt samen met een zwaar overgeklokte CPU.
Uhm, nee :P Een Amd Phenom II op stock speeds, met zelfde geheugen als ik. Alleen slechtere latency en dan een 4870 @ stock.
Ken die eigenaar ook, en zeker geen overclocker.. :)

Maargoed, als jij zegt dat die score goed is? Dan zal het wel? :)

Ik draai gewoon mijn Phenom op 3.2 ghz en de vga draait stock @ 725/1000 :)

Ik ga nog eens checken met welke 3Dmark versie hij is gemaakt

Sorry voor de vragen, het blijkt 2005 versie te zijn waarop die score is gebaseerd ;)
Mijn excuses ;)

[ Voor 19% gewijzigd door R-B op 09-01-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-03 20:00
Eerste snelle tests met CrossfireX op P55 bord. Evga P55 Classified met NF200 chip. Clarkdale is en blijft traag, een hoop mhz nodig om in de buurt te kunnen komen van Lyn- en Bloomfield.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/E659%20Classified/IMG_8574.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/E659%20Classified/3D0325x2003xCFX1000-1200155550.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-03 20:00
Welke op 6500mhz aardig gaat meekomen :p :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Viss schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:09:
Welke op 6500mhz aardig gaat meekomen :p :+
Dan zul je je de komende tijd iig niet hoeven te vervelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

-The_Mask- schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:18:Met een beetje logisch nadenken kon je zelf ook bedenken dat ATI/AMD dat nooit zou zeggen en dat die datum sowieso niet klopte. ;)
Soms moet een mens hoop hebben en op deze manier kan dat :P

* nero355 wij zijn bugfixes hebben in 10.1 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008

Hokkie

Hello

Wat zijn je verdere specs dan?

Ik zie in je profiel dat je 5970 hebt. Hoe kun je dan nog steeds slechte performance hebben?

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Hokkie schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:28:
[...]

Ik zie in je profiel dat je 5970 hebt. Hoe kun je dan nog steeds slechte performance hebben?
Klinkt idd meer als een trage hdd of verkeerd ingesteld RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Hokkie schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:28:
[...]

Heb geen idee hoe het komt. Core i7 920 @ 3.6 Ghz. DiRT2 heb ik draaien op een SSD OCZ Vertex 60GB. OCZ 6GB Tripple Channel loopt standaard op 1066mhz, op een Asus P6T V2 Deluxe. Windows 7 RTM 64-bits. Alles is up-to-date. Ik speel op 1920x1080.

Daar moet gewoon een betere driver voorkomen of een patch die wat fixt. Ik word soms echt moe van dit spel. Soms moet je 2x opstarten voordat ie het goed doet. Of dat je het spel afsluit, dat hij gewoon eerst een x-aantal seconden blijft hangen en dan het spel afsluit. Met het wijzingen van mijn resolutie blijft het scherm zwart, maar ik zit nog steeds in het spel. Want met de pijltjes hoor ik het menu.

Als ik bijvoorbeeld in het trailerpark van Utah ben, heb ik gewoon 60 frames. Maar bijvoorbeeld in het trailerpark in China weer minder frames en capped hem op 40.

[ Voor 30% gewijzigd door Splinter Cell op 11-01-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Al eens het een en ander gecleaned? Dus uninstall, Driver Sweeper er overheen en vanaf niks gelijk de laatste driver er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Heb vrijdag net Windows 7 er opnieuw opgezet. Direct met de nieuwste drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327147

Sinds een weekje 2 ATI 5870 in gebruik, de performance van de kaarten zijn goed (als de drivers een beetje willen meewerken). Ik word alleen een beetje beu van de drivers van ATI... Ze moeten die dingen echt fixxen.
Als ik de kaarten een beetje belast met AutoCAD 2010, CoD:MW2, Dirt2, 3dMark Vantage blijft mijn PC hangen...
Met nVidia had ik nooit problemen met drivers en alles werkt zoals het moet, zodra de nieuwe nVidia kaarten uit zijn gaan beide 5870 weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Anoniem: 327147 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 17:48:
Sinds een weekje 2 ATI 5870 in gebruik, de performance van de kaarten zijn goed (als de drivers een beetje willen meewerken). Ik word alleen een beetje beu van de drivers van ATI... Ze moeten die dingen echt fixxen.
Als ik de kaarten een beetje belast met AutoCAD 2010, CoD:MW2, Dirt2, 3dMark Vantage blijft mijn PC hangen...
Met nVidia had ik nooit problemen met drivers en alles werkt zoals het moet, zodra de nieuwe nVidia kaarten uit zijn gaan beide 5870 weg.
2D/3D profielen al vastgezet, inclusief de fatsoenlijke voltages?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04 22:24

Dani86

AeroGeek

Splinter Cell schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:34:
Heb de nieuwe drivers even snel getest. Heb op dit moment maar 2 games op de PC staan.

In Modern Warfare 2 in het Museum level heb ik nog steeds happering als ik van kamer 1 naar 3 ga en weer terug. De middelste kamer heeft geen happeringen. Dit komt door de textures, als je die op zijn hoogst gooit. Gaat het Museum level moeilijk doen.

Verder in DiRT2 geen betere performance gemerkt. In het trailerpark als ik de crowd op ultra zet (dus met DX11 tessellation) dan begint het spul gewoon in te kakken. Dit had ik voorheen ook al. Tijdens een race heb ik hier geen last van. Maar het trailerpark is een bekend probleem, komt vaker terug.

Verder is DiRT2 zonder v-syc niet om aan te zien. Hoge frames maar de beelden gaan niet vloeiend. Met V-syc aan, wel vloeide beelden.
Ik heb bij Dirt2 rare framedrops bij de replays. Vooral met particles (stof etc.) kakt ie nogal in

HD5870

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Dani86 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 00:17:
[...]

Ik heb bij Dirt2 rare framedrops bij de replays. Vooral met particles (stof etc.) kakt ie nogal in

HD5870
Daar heb ik ook last van. Met water splashes en ook inderdaad stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 12:30
Anoniem: 327147 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 17:48:
Nooit last van gehad. Ik heb laatst ook CF (2x HD5850 met HD5870 BIOS) Gedraait maar was een geen enkel probleem. 9.12 en de 9.12 Hotfix deden het prima. Zelfs met Furmwark en dat is veel en veel zwaarder dan Alles wat jij hierboven noemt. Daar naast draaide de kaarten ook nog eens overgeclockt op 925-1225.

Kan je voeding het wel aan ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Is er iemand die een 5870 en 5850 in CFX heeft? Misschien wel interessanter, aangezien een single 5870 best aardig presteert op hoge resoluties, maar misschien met een 5850 erbij net die extra boost krijgt om het werk af te maken? 2x 5870 is natuurlijk ook mogelijk, maar price performance (scaling) gezien minder interessant.. aangezien de 5850 beter leverbaar is en voor lagere prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Laatst online: 22-04 12:09
Dani86 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 00:17:
[...]

HD5870
Ik zou dit toch zoeken in de buurt van brakke driver installatie of brakke chipset drivers.

Draai zelf dirt 2 op 1920x1080 met een bijna constante fps van 60 met alle settings op high.

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:30

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik quote mijzelf even schaamteloos uit het ATI behang topic:

Ik heb het probleem bij een vriend van mij kunnen oplossen.
Dit heb ik gedaan door in het CCP, bij de Overdrive functie, de core en het geheugen omlaag te clocken.
De core draait nu op 825mhz, ipv 900mhz. het geheugen van 1300mhz naar 1250mhz.

Nu draaien Crysis en Stalker prima, nog geen enkele crash gehad. We hebben dan ook besloten de kaart vooralsnog niet als DOA terug te sturen.

Waar kan het nu aan liggen?
Ik heb ergens op het ATI forum iemand gezien, die zijn XFX kaart had geflashed met de laatste officiele ATI firmware (dus niet die van XFX). Met een editor kon hij zien dat het voltage naar de core iets was verhoogd.
Dit klinkt best aannemelijk... De core krijgt gewoon niet genoeg prik, waardoor hij crashed.
Ik wacht de eerstvolgende ATI drivers wel af, en houdt ook de firmware releases van ATI en XFX in de gaten.

Ik weet het, het is een debiele oplossing, het blijft een foutief product.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPims
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

peakaboo schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:22:
Is er iemand die een 5870 en 5850 in CFX heeft? Misschien wel interessanter, aangezien een single 5870 best aardig presteert op hoge resoluties, maar misschien met een 5850 erbij net die extra boost krijgt om het werk af te maken? 2x 5870 is natuurlijk ook mogelijk, maar price performance (scaling) gezien minder interessant.. aangezien de 5850 beter leverbaar is en voor lagere prijzen.
Bij 2 verschillende kaarten, past de snellere kaart zich aan op de langzamere dus als je een HD5870 + HD5850 in crossfire zou zetten, heb je in feite een HD5850 in crossfire :o
Je gooit dan eigenlijk geld weg om een 5870 naast een 5850 te zetten.
*Correct me if im wrong*

What the BBQsaurusrex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
iPims schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:44:
[...]

Bij 2 verschillende kaarten, past de snellere kaart zich aan op de langzamere dus als je een HD5870 + HD5850 in crossfire zou zetten, heb je in feite een HD5850 in crossfire :o
*Correct me if im wrong*
Klopt inderdaad, dus dat heeft totaal geen nut.

Hier een review over het mixen van een 5850 en 5870. Zoals je ziet wordt de scaling alleen maar minder.

[ Voor 4% gewijzigd door Stefanovic45 op 12-01-2010 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
iPims schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:44:
[...]

*Correct me if im wrong*
Klopt, had er even bij moeten vermelden dat ik dat al wist. Maar de 5850 klokken best aardig, als je die nu eens richting of op de 5870 clocks kunt krijgen (met voltage tweak). Of tellen het aantal shaders ook mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
@ H04ng, Dani85, Nyarlathotep en eigenlijk iedereen die problemen heeft: Controleer je voltages eens. Ik raad persoonlijk ook aan om MSI Afterburner te gebruiken, en niet op CCC te vertrouwen; profielen in CCC houden bij mij hun clocks niet goed vast, verspringen nog steeds te veel.

Voor een 5870 is het standaard core voltage 1162 mV (of 1.162 V). Op dat voltage draait mijn 3D profiel op 950 core, 1220 mem. Ik heb nog geen enkele crash gehad (buiten de crashes tijdens het overklokken, duurde even eer ik mijn max had gevonden :D), en het streepjes behang heb ik ook nog niet gezien.

Op een ander forum hadden twee man ook problemen; crashes en haperingen vooral - heb met hen van alles geprobeerd, zo ook voltages vast zetten. Allebei gebruiken ze nu MSI AB om hun voltages te forceren, en wonder boven wonder, geen problemen meer!

Probeer het in ieder geval even, en laat weten of het helpt. Als het helpt, is het misschien een goed idee dit in de TS op te nemen en verzoekjes te sturen naar alle fabrikanten voor een BIOS die dit eventueel fixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04 22:24

Dani86

AeroGeek

Ik heb m'n 5870 volledig stock lopen. Ik moest eerder m'n CPU overklokken om de 5870 bij te benen ;)

Chipset drivers bedoelen jullie daar de .inf drivers mee? (Intel P55)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
StefanvanGelder schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:47:
[...]

Klopt inderdaad, dus dat heeft totaal geen nut.

Hier een review over het mixen van een 5850 en 5870. Zoals je ziet wordt de scaling alleen maar minder.
8)7
Ben je een Tweaker of niet, 5850 oc-en naar 5870 clocks.
Ik ben nu rond 100,- goedkoper uit en draai de 5850 op 5870 speeds.
5850 zal rond 4% langzamer zijn dan de 5870, op dezelfde speeds, maar dat neem ik maar voor lief.
Ik zie op Guru3d ook veel mensen een 5970+5850 draaien.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Bullus schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:39:
[...]

8)7
5850 zal rond 4% langzamer zijn dan de 5870, op dezelfde speeds, maar dat neem ik maar voor lief.
Kijk, das een echte :P

Maar, heb jij ervaringen met 5870 + 5850 (en die laatste op 5870 clocks)

MSI afterburner ftw :P!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Bullus schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:39:
[...]

8)7
Ik heb het inderdaad over stock snelheden, op die manier kun je kaarten het eerlijkste vergelijken. Wat je er dan verder mee doet moet je zelf weten, als jij met enkel de clocksnelheden aan te passen het performace verschil van 15% naar 4% weet terug te brengen heb je dat inderdaad mooi uitgespaard. Probleem is dat de 5870 ook over kan klokken, en de shaders zullen altijd in zijn voordeel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
StefanvanGelder schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:59:
[...]

Ik heb het inderdaad over stock snelheden, op die manier kun je kaarten het eerlijkste vergelijken. Wat je er dan verder mee doet moet je zelf weten, als jij met enkel de clocksnelheden aan te passen het performace verschil van 15% naar 4% weet terug te brengen heb je dat inderdaad mooi uitgespaard. Probleem is dat de 5870 ook over kan klokken, en de shaders zullen altijd in zijn voordeel zijn.
Mja maar de 5870 heeft wel meer shaders dan de 5850, dus wat dat betreft is het denk ik toch geen zinvolle keuze... Anyways, moeten eerst maar eens wat meer games komen nu (met DX11) die zwaar zijn :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
peakaboo schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:04:
[...]

Mja maar de 5870 heeft wel meer shaders dan de 5850, dus wat dat betreft is het denk ik toch geen zinvolle keuze... Anyways, moeten eerst maar eens wat meer games komen nu (met DX11) die zwaar zijn :+.
Dat klopt, maar als je naar de prijs kijkt, is het wel zinvol.
Of je betaald 40% meer voor een 5870, of je bespaart 36% voor een 5850.
Terwijl de performanceverschil maar 4% is door de SP, 1600/1440

Had toendertijd de score/fps vergeleken in de heaven benchmark.
Hier zat toen maar 4% verschil in tussen 5870/5850 op dezelfde clockspeeds.

Maar goed ,ik weet wel wat ik dan ga doen.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Bullus schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:20:
[...]

Dat klopt, maar als je naar de prijs kijkt, is het wel zinvol.
Of je betaald 40% meer voor een 5870, of je bespaart 36% voor een 5850.
Terwijl de performanceverschil maar 4% is door de SP, 1600/1440

Had toendertijd de score/fps vergeleken in de heaven benchmark.
Hier zat toen maar 4% verschil in tussen 5870/5850 op dezelfde clockspeeds.

Maar goed ,ik weet wel wat ik dan ga doen.
Als ik een geldboom had ook :+ Nee maar ik heb nu 1x 5870 en dat is echt al zat op 24 inch of je moet extreme dingen gaan doen... Eerst nieuwe games met nieuwe features!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Achja, ik zit nog met mn 2 j aar oude 3870 opgescheept }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

StefanvanGelder schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:43:
Achja, ik zit nog met mn 2 j aar oude 3870 opgescheept }:O
4850 kopen jonguh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
offtopic:
Nee sorry nu nog niet ;) Ik koop pas iets nieuws als de nood hoog is, als bijv. Bad Company 2 echt niet lekker draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 12:30
Nyarlathotep schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:36:
Ik quote mijzelf even schaamteloos uit het ATI behang topic:

Ik heb het probleem bij een vriend van mij kunnen oplossen.
Dit heb ik gedaan door in het CCP, bij de Overdrive functie, de core en het geheugen omlaag te clocken.
De core draait nu op 825mhz, ipv 900mhz. het geheugen van 1300mhz naar 1250mhz.

Nu draaien Crysis en Stalker prima, nog geen enkele crash gehad. We hebben dan ook besloten de kaart vooralsnog niet als DOA terug te sturen.

Waar kan het nu aan liggen?
Ik heb ergens op het ATI forum iemand gezien, die zijn XFX kaart had geflashed met de laatste officiele ATI firmware (dus niet die van XFX). Met een editor kon hij zien dat het voltage naar de core iets was verhoogd.
Dit klinkt best aannemelijk... De core krijgt gewoon niet genoeg prik, waardoor hij crashed.
Ik wacht de eerstvolgende ATI drivers wel af, en houdt ook de firmware releases van ATI en XFX in de gaten.

Ik weet het, het is een debiele oplossing, het blijft een foutief product.
Wat zijn de stock clocks voor die kaart ? Ik heb het idee dat het een geheugen probleem is. En volgens mij draait het geheugen stock op 1200 van die kaart. Core 850 of 875. Probeer dat gewoon eens. Ik had het bij mijn sapphire 5850 ook helemaal stabiel op 925-1300. Maar af en toe uit het niets strepen. Op 925-1225 nog geen last gehad. Ik ga nu 1250 proberen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringentopic. Geen Helpdesktopic!!
Als je wilt weten of een probleem vaker voorkomt: Lees de draad.
Hulp vragen kan, maar alleen voor echt klein grut.
Bij problemen: Maak een eigen draad, conform de eisen die daarvoor staan (zie FAQ -> Algemeen Beleid)
Vervolgens zou je, hopelijk nadat het probleem is opgelost, hier een ervaringspost kunnen plaatsen waarin je de gebeurtenissen samenvat, eventueel verwijst naar je eigen draad, en de oplossing plaatst.