Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:52

ATI HD5xxx Levertijden

Wegens de schaarste van de nieuwe HD5xxx reeks van ATI/AMD is er besloten om een levertijden topic te openen.
Het is hier dus de bedoeling dat er gepraat wordt over levertijden en prijzen van de nieuwe reeks. Dat houdt in dat we graag zien welke winkels kaarten op voorraad hebben, waar de kaarten goedkoop verkrijgbaar zijn en welke winkels accurate verwachtingen geven over de levertijden.

Update 30-11-09: Op dit moment zijn de HD57xx series overal redelijk verkrijgbaar. Echter is het nog steeds hopeloos met de HD58xx en HD59xx series. De problemen bij TSMC zijn volgens de laatste berichten opgelost en dus moet er eind december toch wel wat voorraad verschijnen. Verwacht echter pas op zijn vroegst dat eind januari de kaarten overal te krijgen zijn.
note: dit is een reële schatting op basis van geruchten en de verkrijgbaarheid van de afgelopen maanden, zie dit dus niet als absoluut feit, maar als een goede richtlijn.

Andere ATI topics

Wil je je ervaringen over de videokaarten zelf delen, neem dan een kijkje in het ervaringentopic:
Het ATi HD5XXX serie ervaringen topic

Ben je op zoek naar nieuws over de nieuwste videokaarten van ATI, neem dan een kijkje in het algemene ATI nieuwstopic:
[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 109

De Videokaarten

Op dit moment zijn er 5 videokaarten in de nieuwe HD5xxx reeks gelanceerd, te weten:
  • HD5970
  • HD5870
  • HD5850
  • HD5770
  • HD5750
Bovenstaande lijst is gesorteerd op performance, met snelste kaart bovenaan.

Videokaart kopen

De eerste plaats om een kaart te zoeken die op voorraad is of prijzen te vergelijken, is via onze pricewatch.
Helaas is het zo, dat deze informatie (voornamelijk wbt levertijden) niet altijd accuraat is. En dat is dus waar dit topic voor is bedoelt. Als jij een kaart tegenkomt bij een shop die ze op voorraad heeft, hier posten!
Ook als je contact hebt gehad met een bedrijf en je meer weet over de te verwachten leveringstermijn, hier posten!
Vind je een kaart (bijvoorbeeld de Asus HD5970 Matrix super OC) bij een winkel en is deze nog niet geïndexeerd in de pricewatch, hier posten (en toevoegen aan de pricewatch uiteraard).

Prijzen

Op dit moment zijn er behoorlijk wat shops die profiteren van het tekort aan de nieuwe videokaarten. Deze shops vragen (véél) hogere prijzen dan de adviesprijs van AMD/ATI aangeeft.
Het staat uiteraard vrij om (veel) meer te betalen als je de kaart per se wilt hebben. Maar om je een richtlijn te geven moet je ongeveer van deze prijzen uitgaan als de kaarten volop verkrijgbaar zouden zijn:
HD5970 ~€480 - 520
HD5870 ~€300 - 330
HD5850 ~€200 - 220
Het gaat hier om vanilla edities, dus geen OC edities.

Actuele voorraad

-Alternate: 5970, 5870 & 5850
Komplett: 5850
4Launch: 5970

Rest me enkel nog te zeggen, hou het netjes ontopic zodat dit een informatief topic kan worden voor iedereen.

Heb je tips, toevoegingen of iets ander mbt de startpost, stuur mij ff een DM aub.

[ Voor 72% gewijzigd door Gurneyhck op 30-11-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:04
Ik weet zo niet hoe je iets toevoegt aan de pricewatch.. maar komplett heeft al een tijdje 2 versies van de Asus HD5870. Eentje van 417 euro en eentje van 359 euro. Alleen die van 417 vind je in de pricewatch. Als je op de komplett site filtert op HD5870 vind je m ook niet, maar als je in de lijst van videokaarten kijkt staat hij er wel bij. Nu net even niet op voorraad zag ik, maar wel 1 om in de gaten te houden aangezien dirt 2 er ook bij zit.
Komplett heeft sowieso momenteel een paar HD5870 kaarten op voorraad en levertijd is altijd accuraat.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Vandaag een mail gestuurd naar cool-prices over de levertijd van de Sapphire hd5850, en gelijk de vraag welk merk het snelst leverbaar wordt. Ik ga natuurlijk niet voor een stickertje nog een paar dagen/weken wachten ;). Hoop dat ik morgen antwoord krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 12:30
anathema schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:00:
Ik weet zo niet hoe je iets toevoegt aan de pricewatch.. maar komplett heeft al een tijdje 2 versies van de Asus HD5870. Eentje van 417 euro en eentje van 359 euro. Alleen die van 417 vind je in de pricewatch. Als je op de komplett site filtert op HD5870 vind je m ook niet, maar als je in de lijst van videokaarten kijkt staat hij er wel bij. Nu net even niet op voorraad zag ik, maar wel 1 om in de gaten te houden aangezien dirt 2 er ook bij zit.
Komplett heeft sowieso momenteel een paar HD5870 kaarten op voorraad en levertijd is altijd accuraat.
Ahum ik heb al te vaak wat bij komplett besteld waar dan een levertijd bij stond. En deze hebben ze nog nooit na gekomen. Faalt net zo hard als bij bv salland. Waar het altijd 1-3 werkdagen is. En vervolgens krijg je een mail dat het nog 3-4 weken gaat duren.

Een maat van mij heeft laatst bij Azerty besteld en die had em in 4 dagen binnen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Laatst online: 20:04
Astennu schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:09:
[...]

Ahum ik heb al te vaak wat bij komplett besteld waar dan een levertijd bij stond.
Ik bedoel meer de actuele voorraad die echt per stuk is aangegeven. Als ze dat hebben dan wordt het ook altijd de volgende dag (of dezelfde dag zelfs) verstuurd en heb je het 2 dagen later binnen. Daarom bestel ik vrijwel uitsluitend daar. Inschattingen van lange termijn levertijden kloppen vaak niet idd.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
anathema schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:34:
[...]

Ik bedoel meer de actuele voorraad die echt per stuk is aangegeven. Als ze dat hebben dan wordt het ook altijd de volgende dag (of dezelfde dag zelfs) verstuurd en heb je het 2 dagen later binnen. Daarom bestel ik vrijwel uitsluitend daar. Inschattingen van lange termijn levertijden kloppen vaak niet idd.
Dus de powercolor 5850 is dus écht op vooraad daar? 11 stuks staat er.. klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
anathema schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:34:
[...]

Ah oke nee dat klopt inderdaad wel zo ver ik ervaren heb.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293970

fox-hound schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:09:
[...]
Dus de powercolor 5850 is dus écht op vooraad daar? 11 stuks staat er.. klik
Yep, je betaalt alleen 50 euro meer dan normaal. Dat is dus kijken of jij het persoonlijk waard vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Anoniem: 293970 schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:12:
[...]

Yep, je betaalt alleen 50 euro meer dan normaal. Dat is dus kijken of jij het persoonlijk waard vindt.
Ik wacht wel even.. wil hem rond de 200 euro krijgen ;)
I-Heine-I schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:03:
Vandaag een mail gestuurd naar cool-prices over de levertijd van de Sapphire hd5850, en gelijk de vraag welk merk het snelst leverbaar wordt. Ik ga natuurlijk niet voor een stickertje nog een paar dagen/weken wachten ;). Hoop dat ik morgen antwoord krijg.
Had een paar dagen geleden een mailtje gestuurd naar cool-prices over de 5850

reactie:
Helaas kunnen wij hier geen duidelijk antwoord op geven. Onze afdeling inkoop zit er bovenop wat betreft de 5xxx serie kaarten van alle merken. Wij hebben veel van deze modellen reeds in backorder staan. Aangezien deze serie erg geliefd is en bijna niet uitgeleverd word aan onze leverancier, houd dit in dat wij heel af en toe beperkte voorraad binnen krijgen.

Vaak zijn deze dan al op voorhand verkocht en gereserveerd voor reeds openstaande en betaalde orders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelis18
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:56
Ik heb een paar kaarten bij Salland besteld. Te weten een Sapphire HD5850 die volgens Salland 4 november binnenkomt. En een Club3D HD5850 die afgelopen zaterdag binnen zou moeten zijn gekomen. Beide zijn overigens steeds een week vooruitgeschoven, hoop dat ze deze keer wel echt binnenkomen.

Zijn er trouwens al mensen die van Salland HD5850 kaarten hebben ontvangen, aangezien ik wel een van de eersten moet zijn die heeft besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Laatst online: 22-04 21:48
Cornelis18 schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:19:
Ik heb een paar kaarten bij Salland besteld. Te weten een Sapphire HD5850 die volgens Salland 4 november binnenkomt. En een Club3D HD5850 die afgelopen zaterdag binnen zou moeten zijn gekomen. Beide zijn overigens steeds een week vooruitgeschoven, hoop dat ze deze keer wel echt binnenkomen.

Zijn er trouwens al mensen die van Salland HD5850 kaarten hebben ontvangen, aangezien ik wel een van de eersten moet zijn die heeft besteld.
Heb in de eerste week van oktober een 5850 besteld, verwachte levertijd 10-11 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147287

4Launch gemaild, de Club 3D 5870 word in week 46 verwacht (volgende week)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-04 10:46
I-Heine-I schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:03:
Laatste keer dat ik wat hoorde kwam er 5-11 of 6-11 een levering binnen (club3d).
Alleen als je nog niets besteld hebt kan het zijn dat je buiten de boot valt ivm beperkte leveringen.

Ik wacht ook nog steeds op mijn 5850.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekla
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:47
Pirate-Bozz schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:22:
[...]

Heb in de eerste week van oktober een 5850 besteld, verwachte levertijd 10-11 :(
Ik zit in hetzelfde schuitje, alleen staat mijn levertijd op 4-11. Ik hoop hem deze week dus echt te krijgen, anders ga ik wel ergens anders bestellen, heb ondertussen wel geduld genoeg getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tekla schreef op maandag 02 november 2009 @ 08:41:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje, alleen staat mijn levertijd op 4-11. Ik hoop hem deze week dus echt te krijgen, anders ga ik wel ergens anders bestellen, heb ondertussen wel geduld genoeg getoond.
Welcome to the world of early adopters that go for the lowest price :) Ik zou er maar alvast aan wennen als ik jou was. Je kunt prima meteen een kaart hebben alleen moet je dan wel 30-50 euro meer betalen. Anders zit er niets anders op dan nog veel meer geduld hebben..... Ik heb zelf gewoon een wat duurder kaartje gekocht. (218 euro, viel op zich nog mee....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Jeetje ik dacht dat hij nu toch wel redelijk leverbaar zou zijn, bij Alternate zie ik er vaak wel wat in het 'groen' staan, bij Informatique nog nooit haast. Wil een 5850 halen, maar je betaald er nu al snel 250 euro voor ivm de schaarste.

Had ATI geen verbetering beloofd? Hoelang denken jullie dat het nog duurt voordat je deze dingen gewoon bij elke shop kunt krijgen?

Overigens wilde SWW nog wel eens wat in voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Okasha schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:24:
Jeetje ik dacht dat hij nu toch wel redelijk leverbaar zou zijn, bij Alternate zie ik er vaak wel wat in het 'groen' staan, bij Informatique nog nooit haast. Wil een 5850 halen, maar je betaald er nu al snel 250 euro voor ivm de schaarste.

Had ATI geen verbetering beloofd? Hoelang denken jullie dat het nog duurt voordat je deze dingen gewoon bij elke shop kunt krijgen?

ATI heeft inderdaad verbetering beloofd maar dit is volgens mij pas begin vorige week aangekondigt.
Vergeet ook niet dat die kaarten met een kano zonder peddel uit China/Taiwan komen he ;) :P

Kan jullie wel even op de hoogte stellen van de levertijd van Bas (een van de grootste distri's in NL voor dit spul :D ).

Sapphire 5870 -> 21/11/09
Sapphire 5850 -> 14/11/09
Asus 5870 -> Onbekend voor nu
Asus 5850 -> Onbekend voor nu

[ Voor 14% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 02-11-2009 10:32 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Laatst online: 26-08-2024
ik krijg dit terug van cool-prices:
De levertijd van een 5850 is geheel onbekend.

Onze leverancier heeft deze niet op voorraad en heeft ook geen indicatie wanneer ze deze weer kunnen leveren.

lekker dan :(

[ Voor 3% gewijzigd door I-Heine-I op 02-11-2009 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
SmokeyTheBandit schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:27:
[...]

ATI heeft inderdaad verbetering beloofd maar dit is volgens mij pas begin vorige week aangekondigt.
Vergeet ook niet dat die kaarten met een kano zonder peddel uit China/Taiwan komen he ;) :P

Kan jullie wel even op de hoogte stellen van de levertijd van Bas (een van de grootste distri's in NL voor dit spul :D ).

Sapphire 5870 -> 21/11/09
Sapphire 5850 -> 14/11/09
Asus 5870 -> Onbekend voor nu
Asus 5850 -> Onbekend voor nu
pas halverwege en eind november kan ik verwachten hem ergens te kunnen kopen dus, voor een schappelijke prijs, volgens mij ga ik tijdelijk een andere kaart in m'n nieuwe systeem zetten..
wil niet zolang wachten op alleen de videokaart om m'n hele systeem binnen te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Okasha schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:24:

Dit komt waarschijnlijk ook omdat Alternate ze duurder inkoopt. En ze zullen ook vast wel een iets hogere marge hanteren. Maar je ziet op dit moment dat die 5850's toch al naar de 240 euro gaan. Ja er zijn winkels die ze voor 200 op de site hebben staan maar die zijn nog niet op voorraad geweest. Zelfde geld voor 5870's van 300 euro. Meestal toch +-350 euro. En er zijn enkele geweest voor 320.

Zelfde geld voor de 5770 die is van 120 naar 150 euro gegaan goedkoper vind je ze gewoon niet meer.

Ja er zou verbetering aan komen in de komende 2-3 weken. Maar ik begreep dat het ook weer een zooitje was bij TSMC. Dat helpt natuurlijk ook totaal niet mee. Daarbij komt ook nog eens dat de vraag enorm is. Er komen al DX11 games aan. Sterker nog sommige zijn al gepatched. En DX11 is ook officieel uit nu Win 7 er is. Dus er zijn aardig wat mensen die dan ook DX11 hardware willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik denk dat ik gewoon maar wacht op de 5970 versie. Hoef ik voorlopig niks meer :D

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Houdt er ook rekening mee dat AMD laatst had aangekondigd dat ze de prijs van de videokaarten had verhoogt, om zo de vraag te verlagen. Ik weet niet hoe lang het duurt voordat we het effect daarvan gaan voelen. Veel was het niet dacht ik, 15 dollar ofzo, maar het is wel hoger.

Ik heb zelf, na bijna een maand wachten, mijn order bij Maxict gewijzigd van een Gigabyte 5850 (177 euro) naar een PowerColor (270), ik weet dat het veel geld is om hem morgen te kunnen krijgen, maar ik heb nou een gloednieuwe PC thuis staan, waar ik niks mee kan doen :'( Ik denk toch wel dat mensen die op hun kaarten wachten en ze voor een goedkope prijs hebben besteld, langer moeten wachten dan mensen die dezelfde kaart voor meer geld bestelden. Zoiets zeiden ze bij Maxict wel tussen de regels door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264799

TrekDude101 schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:17:
Houdt er ook rekening mee dat AMD laatst had aangekondigd dat ze de prijs van de videokaarten had verhoogt, om zo de vraag te verlagen. Ik weet niet hoe lang het duurt voordat we het effect daarvan gaan voelen. Veel was het niet dacht ik, 15 dollar ofzo, maar het is wel hoger.

Ik heb zelf, na bijna een maand wachten, mijn order bij Maxict gewijzigd van een Gigabyte 5850 (177 euro) naar een PowerColor (270), ik weet dat het veel geld is om hem morgen te kunnen krijgen, maar ik heb nou een gloednieuwe PC thuis staan, waar ik niks mee kan doen :'( Ik denk toch wel dat mensen die op hun kaarten wachten en ze voor een goedkope prijs hebben besteld, langer moeten wachten dan mensen die dezelfde kaart voor meer geld bestelden. Zoiets zeiden ze bij Maxict wel tussen de regels door.
Ik zou MaxICT mijden als je een 58xx kaart zoekt. Ze hebben aardig wat tweakers aan het lijntje gehouden met hun rommelprijzen. Ik heb bv 1 maand gewacht op een kaart die ze nooit geleverd hebben en nu wacht ik alweer een paar weken op mijn geld. (Op dag 1 betaald, lekker rente trekkers daar)
Heel veel telefoontjes, elke keer een ander verhaal en andere smoes, niets word doorgegeven of opgeschreven. Mijn advies, geen zaken doen met die zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
Anoniem: 264799 schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:48:
[...]

Ik zou MaxICT mijden als je een 58xx kaart zoekt. Ze hebben aardig wat tweakers aan het lijntje gehouden met hun rommelprijzen. Ik heb bv 1 maand gewacht op een kaart die ze nooit geleverd hebben en nu wacht ik alweer een paar weken op mijn geld. (Op dag 1 betaald, lekker rente trekkers daar)
Heel veel telefoontjes, elke keer een ander verhaal en andere smoes, niets word doorgegeven op opgeschreven. Mijn advies, geen zaken doen met die zaak.
Och, ze hebben belachelijk slechte e-mail contact (de helft van mijn mailtjes nooit beantwoordt bijvoorbeeld) maar áls ze dan een antwoord terugsturen, dan heb je er wel wat aan, in mijn geval. Ik had vrijdag mijn order veranderd, en morgen kan ik de kaart verwachten. Da's toch niet zo slecht? Ik betaal er wat extra voor, maar dat moet op dit moment eigenlijk standaard al, wil je zo'n kaart krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

mschol schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:53:
[...]

pas halverwege en eind november kan ik verwachten hem ergens te kunnen kopen dus, voor een schappelijke prijs, volgens mij ga ik tijdelijk een andere kaart in m'n nieuwe systeem zetten..
wil niet zolang wachten op alleen de videokaart om m'n hele systeem binnen te krijgen
Ik zou als ik jou was maar rekening houden met veel latere data. Deze kaarten komen hooguit 1x per week bij BAS binnen en als ze dan komen zijn het er hooguit een handje vol (max 20). Neem dan het feit dat er gemiddeld op beide Sapphire kaarten 130 backorders zijn. Dit houd dus in dat de volgende 20 kaarten verdeeld worden over de langst wachtende orders van de 130.

Reken maar eerder op eind December begin januari dat deze kaarten een "beetje" leverbaar gaan worden.
Dit geldt natuurlijk voor alle shops en distri's net zo, die datums moet je daarom echt met een hele hele hele grote korrel zout nemen (dat is hooguit dus de 1st volgende datum dat hun er een paar krijgen om hun backorders uit te gaan leveren) Dat zijn dus hoogst waarschijnlijk geen "vrije voorraad" kaarten :(

[ Voor 15% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 02-11-2009 12:17 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-04 10:46
Nou das lekker dan.

Wat zijn eigenlijk gelijkwaardige alternatieven?
Ik heb weinig trek om tot januari te wachten tot ik mijn kaart heb.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:05
Ik blijf toch blij dat ik er 239 euro (5850) voor heb neergelegd met deze berichten.... HIj is nu toch al 4 weken hier :).

[ Voor 16% gewijzigd door Paprika op 02-11-2009 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiezes
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04 10:09
1 oktober 2009 heb ik bij MaxICT de Sapphire 5850 besteld en betaald voor 201€ incl btw (samen met verzendkosten en 5€ voor de creditcard 215€).

Eerst werd me bevestigd dat ik de kaart de week daarop mocht verwachten (9 oktober dus).
Een half uur na betaling kreeg ik bericht binnen dat de kaart pas eind oktober zou geleverd worden (vorige week dus).
Later werd ik opnieuw gemaild met de boodschap dat de kaart geleverd zou worden op 24 of 25 oktober. Maar ik heb nog steeds geen kaart ontvangen, we zijn reeds november nu.
Dus heb ik zaterdag (30 oktober) nog maar eens opnieuw gemaild met de vraag wanneer ik die kaart *daadwerkelijk* mag ontvangen, en heb nog steeds geen reactie ontvangen.

Conclusie: vermijd MaxICT. Eerst maken ze je wijs dat je de kaart één week later mag verwachten. Direct na betaling brengen ze je op de hoogte dat het pas eind oktober zal zijn. Iets later verzekeren ze me dat ik ze op 24/25 oktober zal ontvangen. En nog steeds niks nada noppes nol.

Desktop ; Htpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
Djiezes schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:01:
1 oktober 2009 heb ik bij MaxICT de Sapphire 5850 besteld en betaald voor 201€ incl btw (samen met verzendkosten en 5€ voor de creditcard 215€).

Eerst werd me bevestigd dat ik de kaart de week daarop mocht verwachten (9 oktober dus).
Een half uur na betaling kreeg ik bericht binnen dat de kaart pas eind oktober zou geleverd worden (vorige week dus).
Later werd ik opnieuw gemaild met de boodschap dat de kaart geleverd zou worden op 24 of 25 oktober. Maar ik heb nog steeds geen kaart ontvangen, we zijn reeds november nu.
Dus heb ik zaterdag (30 oktober) nog maar eens opnieuw gemaild met de vraag wanneer ik die kaart *daadwerkelijk* mag ontvangen, en heb nog steeds geen reactie ontvangen.

Conclusie: vermijd MaxICT. Eerst maken ze je wijs dat je de kaart één week later mag verwachten. Direct na betaling brengen ze je op de hoogte dat het pas eind oktober zal zijn. Iets later verzekeren ze me dat ik ze op 24/25 oktober zal ontvangen. En nog steeds niks nada noppes nol.
Maarja, elke webshop doet dat, óf ze zeggen gewoon eerlijk dat je tot november moet wachten. Al die webshops weten het zelf ook niet, en zij geven jou ook maar door wat zij te horen krijgen van hun leveranciers. Al vind ik wel dat MaxICT daar wat meer over had mogen zeggen, maar het is niet alleen zij die het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9942

Maarja, elke webshop doet dat, óf ze zeggen gewoon eerlijk dat je tot november moet wachten. Al die webshops weten het zelf ook niet, en zij geven jou ook maar door wat zij te horen krijgen van hun leveranciers. Al vind ik wel dat MaxICT daar wat meer over had mogen zeggen, maar het is niet alleen zij die het doen.
Ik heb sterk het idee dat er nog iets anders meespeelt: webshops maken misbruik van de schaarste door orders te sorteren op prijs. Als je, zoals Djiezes, een kaart voor rond de 200 euro besteld hebt in een aanbieding, zit je heel lang te wachten tot deze geleverd wordt. Dit omdat shops liever de klanten die hem in een andere week voor 210 of 220 euro besteld hebben, eerst helpen. Ten eerste omdat ze daar meer marge op pakken. Ten tweede is de kans groter dat die klanten, wanneer ze moeten wachten, de bestelling annuleren. Bijvoorbeeld omdat ze de kaart ergens anders goedkoper zien. Djiezes heeft nu een mooie prijs in bestelling staan en kan dus wel wachten, die gaat niet ergens anders heen omdat hij dan meer moet betalen.

Op die manier had ik ook een kaart in bestelling bij salland voor 200 euro. Eerste weken geen levertijd, hoewel de levertijdindicatie 5 dagen was, (besteld begin oktober), toen leverdatum: 10 december :( Nu afgezegd en een kaart voor een paar tientjes meer gehaald bij een shop die hem toevallig even op voorraad had. En weer een shop op mijn "koop daar niet" lijstje, dankzij dit soort misleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik had ook een 5850 besteld bij salland, voornamelijk omdat deze eerst binnen 5 dagen leverbaar zou zijn en nu is het opgeschoven naar: 10/12/2009.

Ik wacht het allemaal nog even af, heb ook geen zin om 50+ extra te betalen. Het lijkt er wel op dat op sites waar staat dat hij binnen 10 dagen voor een schappelijke prijs geleverd kan worden het gaat om een nog niet geupdate levertijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 13:32

.Frank

Frank.

I-Heine-I schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:41:
ik krijg dit terug van cool-prices:
De levertijd van een 5850 is geheel onbekend.

Onze leverancier heeft deze niet op voorraad en heeft ook geen indicatie wanneer ze deze weer kunnen leveren.

lekker dan :(
Haha, lekker consistent die lui. Ik kreeg vandaag als antwoord op mijn vraag of de Club3D 5850 ook zo rond half november weer beschikbaar zou zijn (net als - zoals ze zeggen - de Intel G2C1) het volgende te horen:
quote: Cool-prices
Inderdaad, deze videokaart verwachten we ook rond die tijd..
Of zou ik dermate hoog op een reserveringslijst staan dat ze verwachten mij wel rond die tijd zo'n kaart te kunnen leveren? Wishful thinking, ik heb pas vorige week donderdag besteld (voor €199).

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:04
Ik hoop dat ze hem eind deze maand op "Het Mutimedia Event" verkopen voor een leuke prijs, dan haal ik er daar wel ééntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Paprika schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:55:
Ik blijf toch blij dat ik er 239 euro (5850) voor heb neergelegd met deze berichten.... HIj is nu toch al 4 weken hier :).
Inderdaad :) heb ik toen ook gedaan. Maar toen zag ik dat max ict een 5850 van 218 had. Een PowerColor. En omdat ik de eerst volgende wachtende was op een 5870 mocht ik die hebben :). Kaartje draait nu al iets meer dan een week. Boeie dat ik er iets meer voor betaald heb. En een maat van mij had die kaart van 240 ook binnen 4 dagen binnen bij Azerty. Betaalde je ook wel iets meer voor maar dan heb je ook meteen wat. Bij die van 240 zat wel dirt 2 bij die van mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
Anoniem: 9942 schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:39:
[...]

Ik heb sterk het idee dat er nog iets anders meespeelt: webshops maken misbruik van de schaarste door orders te sorteren op prijs. Als je, zoals Djiezes, een kaart voor rond de 200 euro besteld hebt in een aanbieding, zit je heel lang te wachten tot deze geleverd wordt. Dit omdat shops liever de klanten die hem in een andere week voor 210 of 220 euro besteld hebben, eerst helpen. Ten eerste omdat ze daar meer marge op pakken. Ten tweede is de kans groter dat die klanten, wanneer ze moeten wachten, de bestelling annuleren. Bijvoorbeeld omdat ze de kaart ergens anders goedkoper zien. Djiezes heeft nu een mooie prijs in bestelling staan en kan dus wel wachten, die gaat niet ergens anders heen omdat hij dan meer moet betalen.

Op die manier had ik ook een kaart in bestelling bij salland voor 200 euro. Eerste weken geen levertijd, hoewel de levertijdindicatie 5 dagen was, (besteld begin oktober), toen leverdatum: 10 december :( Nu afgezegd en een kaart voor een paar tientjes meer gehaald bij een shop die hem toevallig even op voorraad had. En weer een shop op mijn "koop daar niet" lijstje, dankzij dit soort misleiding.
Ja, dat gevoel had ik ook heel erg, vandaar ook dat ik uiteindelijk extra betaald heb, kun je je voorstellen dat als ze mensen met een kaart van 210 voorrang geven op mensen met een kaart van 200, hoe ik me dan voel, met een kaart van 177 :'(

Maar toen ik het hier vroeg, was iedereen het met me eens dat ze zoiets niet zouden flikken :P Ach, vanaf morgen zul je mij hier niet meer zien (tenzij MaxICT het aan het verprutsen is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27389

Ik kreeg net de mail binnen van cool-prices dat mijn order compleet is, dit is o.a. met een HIS HD 5850, betaal wel € 240.
Bestelling vorige week woensdag (meen ik) gedaan en morgen komt t binnen.
Afgelopen weekend heb ik contact met cool-prices gehad via de online chat, men kon me vertellen dat er een HIS kaart voor me was gereserveerd, dit mocht een wonder genoemd worden ;)

Zag nu op de website van cool-prices dat de verwachte leverdatum voor deze kaart (net zoals de rest vd 5850/5870 kaarten) op onbekend staat.

Heb ook meer betaald voor deze kaart, omdat de bestelling bij cool-prices om een volledig nieuw systeem gaat. Heb geen zin om met een gloednieuw systeem te zitten zonder videokaart.
Blijkbaar heb ik geluk gehad dat ik nog aan een 5850 kon komen.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 27389 op 02-11-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304087

TSMC has confirmed that it has new yield problems with its 40 nm engraving process. While in July yields of working chips reached 60%, rates have now dropped back to 40%. TSMC says that the problem should be resolved in the course of this quarter but the statement goes a long way to explaining the short supply of 40nm GPUs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Informatique heeft de Asus EAH5870 G/2DIS 1GB, 2xDVI, HDMI, DP, PCIe op voorraad, hun voorraad systeem werkt wel erg goed, nu bestellen is dan dus ook snel in huis.

De prijs.... is alleen beyond wat redelijk is vind ik (390 euro)

Direct link: http://www.informatique.n...s-eah5870-g/2dis-1gb.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

Salland heeft de XFX HD5850's op groen staan:

http://www.salland.eu/product/295154?ref=9

Alleen moet de spaarpot wel flink omgedraaid worden. 8)7

Als ik daar al wéken een ander merk HD5850 in bestelling zou hebben staan, zou ik eisen dat ze me die XFX met flinke korting zouden toesturen.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Ik ga proberen een actuele lijst bij te houden in de TS, met winkels die directe voorraad hebben. Dus als je winkels tegenkomt met directe voorraad, post hier even een berichtje en dan probeer ik zsm de TS daarmee te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Of zet even een regeltje in de TS dat users die ergens voorraad zien, een link zetten met de kernwoorden "op dit moment beschikbaar" ernaast en dat wegeditten zodra de voorraad weg is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
post constructief of post niet

[ Voor 81% gewijzigd door Edmin op 02-11-2009 21:11 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thimp
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-02-2023
Na een mailtje richting salland over de levertijd van de Asus HD5850 kreeg ik dit als antwoord:
Wij kunnen u helaas geen nauwkeurige levertijdindicatie geven voor het gezochte product, aangezien dit product onlangs nieuw is geïntroduceerd door de fabrikant. Fabrikanten produceren bij het introduceren van een nieuw product in eerste instantie slechts een beperkt aantal, in afwachting van de vraag. In de praktijk blijkt dat de vraag naar een nieuw product aanvankelijk groter is dan het aanbod, waardoor er rekening gehouden dient te worden met een levertijd van een aantal weken.
Nog een bevestiging dat 1-10 werkdagen totaal niet zal kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 19:41

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Komplett.nl heeft nog wat kaarten op voorraad liggen. Zowel 5870 als 50.

[ Voor 4% gewijzigd door Splinter Cell op 02-11-2009 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324800

http://www.misco.nl/produ...205850%20850MHz%201GB.htm

staat dat de kaart tussen 3-10 dagen leverbaar is
hoe betrouwbaar is dit?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 324800 op 02-11-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wat heeft deze losse flodder voor meerwaarde aan dit topic? :? In het ATi-topic liep je ook al te huilen over verdediging van prijsstijgingen, leverbaarheid en "fail drivers", tot op de man toe af. Kan je het je voorstellen dat er zijn mensen die totaal niéts op hebben met die trollerige poststijl van je?

[ Voor 6% gewijzigd door Jejking op 03-11-2009 01:21 . Reden: quote verwijderd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-04 12:44
Ik heb mijn 5870 al weken!
Ik moet zeggen, toen dacht ik nog, is het wel slim om er (veel) meer geld(€370,-) aan uit te geven.
Heb geen spijt dat ik hem toen heb besteld voor de €370,- anders had ik hem nu misschien nog steeds niet binnen gehad, heb er nu al zoveel lol mee gehad dat die €70,- niets uitmaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
EdwardvGelder schreef op maandag 02 november 2009 @ 19:40:
Ik heb mijn 5870 al weken!
Ik moet zeggen, toen dacht ik nog, is het wel slim om er (veel) meer geld(€370,-) aan uit te geven.
Heb geen spijt dat ik hem toen heb besteld voor de €370,- anders had ik hem nu misschien nog steeds niet binnen gehad, heb er nu al zoveel lol mee gehad dat die €70,- niets uitmaakt ;)
en hier hetzelfde, weliswaar 350 betaald, en de een na laatste club3d van alternate, maar zo veel plezier al, die 50 euro maakt me echt geen bal uit.

Zo te horen als ze straks eindelijk beter leverbaar zijn gaat de horde helemaal los en zijn ze zo overal weer uitverkocht. ben erg benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311235

Bij databyte Zou mijn Asus HD5770 binnen een week er zijn(vandaag besteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:20

Twazerty

AVCHDCoder developer

Die klote kaarten zijn ook nergens te krijgen :(

Bij salland:
Sapphire Radeon HD 5850 1024 MB - 14-12-2009
Asus Radeon HD 5870 1024 MB - 16-12-2009

No way dat ik daar op ga wachten.

Waar kan ik die dingen nu wel krijgen tegen een normaal bedrag? (Geen 70 euro meer als normaalprijs)

Wellicht een duitse of engelse shop ofzo?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323633

Bij Azerty? ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxBlast_NL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06-2021
370 euro bij komplett, 2 op voorraad. Voor wat jij normale prijzen vind kun je het wel vergeten. Vraag en aanbod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:20

Twazerty

AVCHDCoder developer

MaxBlast_NL schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:28:
370 euro bij komplett, 2 op voorraad. Voor wat jij normale prijzen vind kun je het wel vergeten. Vraag en aanbod :)
340-350 voor de 5870 is voor mij wel het maximum. En 220-230 voor de 5850. Probeer het nu bij 4launch. Ik ga iig geen 6 weken wachten.

[ Voor 4% gewijzigd door Twazerty op 02-11-2009 20:32 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
www.komplett.nl heeft een paar stuks op voorraad. Ze zijn dan ook wel iets duurder, maar ja.. dat is ook logisch:

ASUS Radeon HD 5850 1GB GDDR5
Beschikbaarheid: Niet op voorraad 3 stuks op 2009-11-30 (in bestelling, verwacht)

PowerColor Radeon HD 5850 1GB GDDR5
Beschikbaarheid: 8 voorraad.

Sapphire Radeon HD 5850 1GB GDDR5
Beschikbaarheid: 7 voorraad.

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En voor de mensen die de 5770 en 5850 willen
Bijde op voorraad

HIS ATI HD 5770 1024 €165.56
Sapphire RADEON HD 5770 1GB DX11 PCI-E 2XDVI HDMI ATI EYEFINITY IN €137.50
XFX HD5850 1 GB 750M + Dirt2 €255.68

http://www.cool-prices.nl...n/ati/Radeon-HD5xxx-Serie

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 02-11-2009 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Laatst online: 02-04 23:53
Infinitytron schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:06:
www.komplett.nl heeft een paar stuks op voorraad. Ze zijn dan ook wel iets duurder, maar ja.. dat is ook logisch:

ASUS Radeon HD 5850 1GB GDDR5
Beschikbaarheid: Niet op voorraad 3 stuks op 2009-11-30 (in bestelling, verwacht)

PowerColor Radeon HD 5850 1GB GDDR5
Beschikbaarheid: 8 voorraad.

Sapphire Radeon HD 5850 1GB GDDR5
Beschikbaarheid: 7 voorraad.
Ik vind dat ze nou net iets te duur zijn, maar hoe komen zij wel aan kaarten en anders webshops niet? Geven zij Ati meer geld voor een kaart ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
M4gick schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:20:
[...]

Ik vind dat ze nou net iets te duur zijn, maar hoe komen zij wel aan kaarten en anders webshops niet? Geven zij Ati meer geld voor een kaart ofzo?
Ja, dat is wel een goede vraag. Misschien dat zij de kaarten eerder hebben besteld ofzo?

Daarnaast, €255 voor een HD5850, vind ik persoonlijk ook te veel. Past eigenlijk niet in mijn budget :(
Daarnaast krijg je wel Dirt2, die je wel kan verkopen :P

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Jejking schreef op maandag 02 november 2009 @ 19:17:
[...]

Wat heeft deze losse flodder voor meerwaarde aan dit topic? :? In het ATi-topic liep je ook al te huilen over verdediging van prijsstijgingen, leverbaarheid en "fail drivers", tot op de man toe af. Kan je het je voorstellen dat er zijn mensen die totaal niéts op hebben met die trollerige poststijl van je?
Jammer dat je mijn mening afdoet als 'huilen' en 'trollen'. Maar goed, mijn mening bevalt je blijkbaar niet en dan is het makkelijker om te gaan lopen bashen dan argumenten aan te voeren. Wat jij wil :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
M4gick schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:20:
[...]

Waarschijnlijk gewoon een kwestie van wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Of ze hebben betere connecties. Het lijkt mij iig erg onwaarschijnlijk dat ze meer betaald hebben voor die kaarten. Of ja, misschien wat 'extratjes' voor die connecties maar daar ziet AMD natuurlijk geen stuiver van ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
bij coolprices heb ik al vanaf 9 oktober een bestelling open staan voor de sapphire 5850.
ze verwachten ze nu halverwege november binnen te krijgen..... 5 weken echt belachelijk :(

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324854

Heb hem besteld op Komplett, ik bel morgen bij welke vestiging ze hem op voorraad hebben en hoop dat ik hem dan direct kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-03 06:41
Compleet nieuw systeem besteld op 20-10-09 bij cool-prices met de Sapphire 5870.
Werd me in een mailtje verteld dat ze vandaag (2-11) weer op voorraad zouden zijn, heb nog niks gezien :(
maar we wachten af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
thewizard2006 schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:25:
bij coolprices heb ik al vanaf 9 oktober een bestelling open staan voor de sapphire 5850.
ze verwachten ze nu halverwege november binnen te krijgen..... 5 weken echt belachelijk :(
Ben benieuwd wanneer ze hem krijgen... want wil mijn PC bij Cool prices bestellen met een HD5850.
Anoniem: 324854 schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:03:
Heb hem besteld op Komplett, ik bel morgen bij welke vestiging ze hem op voorraad hebben en hoop dat ik hem dan direct kan ophalen.
Welke kaart heb je besteld?

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324854

PowerColor Radeon HD 5870 1GB GDDR5, die stond eerst op 2 en staat nu nog maar op 1 dus waarschijnlijk klopt die online indicator wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Laatst online: 22-04 18:15

aKra

Intentionally left blank.

Bij één van mijn groothandels waar ik wel eens inkoop staat bijvoorbeeld de volgende informatie:
CLUB3D ATI HD 5870 RV870XT Overclocked 1024MB GDDR5 PCI-E 2.0 2xDVI/1xHDMI/1xTV-OUT 256Bit Retail
0
in bestelling:
04.01.10

MSI R5870-PM2D1G ATI PCI-E 1024MB GDDR5 1xHDMI 2x DVI 2xVGA via DVI to D-Sub adaptor Core Clock 850 MemoryClock 4800
0
Leverdatum:
16.11.09*

* Verwachte leverdatum bij bestelling boven ons voorraadniveau op basis van leveringen uit het verleden

(Zelfde datums voor de 5850's overigens!)

Heb ook nog één leverancier met 6 x HD5870 op voorraad :*)
+ 4 x HD5850 :>

[ Voor 10% gewijzigd door aKra op 03-11-2009 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=32853356,noline]
Heb ook nog één leverancier met 6 x HD5870 op voorraad :*)
+ 4 x HD5850 :>
hoe gaat die reclame... Fanta... Share the fun! >:)

Trouwens guys.. zit zelf nu elke dag al die webshops + pricewatch te checken. Volgens mij heeft dit weinig zin als je ziet hoe schaars deze kaarten zijn :-S. Ook ik wilde een nieuwe PC bestellen, en gelijk een 3dkaart erbij. Mijn budget was eerst voor een 5850.. nu sta ik op een punt dat ik een 5870 ook wel zou bestellen. Helaas is die OOK niet verkrijgbaar.

Ben echt benieuwd hoe dit verder gaat verlopen... Misschien handiger om over een maand terug te komen? Vind ik aan een kant wel erg jammer, aangezien ik al wat onderdelen heb besteld bij verschillende shops.. die komen een dezer dagen aan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update: cool-prices heeft 4 XFX 5850 op voorraad? Iig.. als je hun website mag geloven.
Je betaalt dan 50 euro meer... opzich zou ik dit wel overwegen.. aan de andere kant denk ik dan.. met 50e extra heb je weer een 5870 .. Dilemma! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickzore
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10-2021
Ik heb Azerty even gemaild over de 5850 (Sapphire) die ik drie weken geleden besteld heb.
Het blijkt dat hij 16 November wordt verwacht. Ik hoop maar dat ze gelijk hebben, maar in de
verwachtingen van Azerty heb ik nog maar weinig vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-04 06:51
Twazerty schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:32:
[...]

340-350 voor de 5870 is voor mij wel het maximum. En 220-230 voor de 5850. Probeer het nu bij 4launch. Ik ga iig geen 6 weken wachten.
Ik heb mijn 5850 van 4launch. Ze konden mij aan de telefoon gewoon vertellen wanneer de kaart binnen zou komen dus zou ff bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-04 21:32
Had op 9/10 Club3D 5850 bij Salland besteld. Paar dagen terug status update: verwacht 10/12/2009.
Dat is me nou toch wat lang, bestelling geannuleerd. Ga voorlopig nog wat bij mijn 8800GTX blijven, en wachten tot de DX11-generatie wat beter te verkrijgen is (wil heus geen € 250 betalen voor een kaart die eveneens voor € 200 over de toonbank gaat).
Ofwel wacht ik gewoon tot Fermi er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Anoniem: 293970 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 01:46:
Update: cool-prices heeft 4 XFX 5850 op voorraad? Iig.. als je hun website mag geloven.
Je betaalt dan 50 euro meer... opzich zou ik dit wel overwegen.. aan de andere kant denk ik dan.. met 50e extra heb je weer een 5870 .. Dilemma! :D
Deze zijn alweer verkocht of het was een foutje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 324800 schreef op maandag 02 november 2009 @ 19:12:
http://www.misco.nl/produ...205850%20850MHz%201GB.htm

staat dat de kaart tussen 3-10 dagen leverbaar is
hoe betrouwbaar is dit?
Niet. Kun je ze beter even bellen. Vorige keer klopte het niet wat er op de site stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb 1 hd5870 bij alternate weg voor 370 euro. En die andere had ik bij coolprices weg voor 320 euro.
Volgens mij moest je gewoon snel er bij zijn bij deze nieuwe serie kaarten anders heb je gewoon pech
als je telkens achter de goedkoopste kaart aan gaat.

Edit gisteren poste ik nog dat de 5850 bij coolprices op voorrad zijn maar nu in eens niet meer.
Die dingen gaan echt als warme broodjes over de toonbank :>

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 03-11-2009 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Anoniem: 293970 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 01:41:
[...]

hoe gaat die reclame... Fanta... Share the fun! >:)
DM me maar, i'll share ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiezes
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04 10:09
Vandaag opnieuw een mailtje binnen van MaxICT (ivm mijn op 1 oktober bestelde Sapphire 5850 & tot 2x toe verkeerde leverdata). Ik citeer:
Allereerst onze excuses voor de vertraging.
Bij navraag bij onze leverancier is gebleken dat zij de order niet hebben verzonden!
Ze konden hiervoor geen reden afgeven maar hebben beloofd dit alsnog zo snel mogelijk te doen.
Ik verwacht dan ook dat u uw bestelling morgen of overmorgen in huis heeft!
Terwijl ik dit bericht typ, krijg ik opnieuw een mailtje van MaxICT:
Er is u per abuis een foutief bericht afgestuurd.
Dit betrof niet de videokaart.
De 5850 is op dit moment namelijk zeer slecht leverbaar en is daarom nog niet afgestuurd naar u.
De verwachte levertijd staat momenteel op 10 november.
Nog een weekje wachten dus, alhoewel ik alsmaar skeptischer wordt over de beloofde levertijden.

Desktop ; Htpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 18:57
Anoniem: 304087 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:19:

Edit gisteren poste ik nog dat de 5850 bij coolprices op voorraad zijn maar nu in eens niet meer.
Die dingen gaan echt als warme broodjes over de toonbank :>
En ik heb gister door jouw post zo'n warm broodje weten te bemachtigen, hij komt vandaag nog deze kant op en morgen cq overmorgen in huis. Bedankt voor de 'heads up' mate!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
tijlemanz. Welke 5850 is dat dan en voor hoeveel heb jij hem gekocht?
Want het zou wat zijn als ik al een bestelling van 9 oktober heb staan voor dezelfde kaart en hij gaat zomaar naar iemand die even belt.... :) Gun het jou wel maar dat zou van Cool-prices slechte zaak zijn. Weet dus niet of het zo is, maar graag bevestiging indien mogelijk.
Hoor nl meer verhalen van webshops die er "aparte" handelswijze op nahouden

EDIT: ik zie dat het om de XFX van 250 euro gaat. Ik heb de sapphire besteld. Jammer dat ze er dan weer een game bij doen waardoor de prijs omhoog gaat...

[ Voor 15% gewijzigd door thewizard2006 op 03-11-2009 12:55 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijlemanz
thewizard2006 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:55:
tijlemanz. Welke 5850 is dat dan en voor hoeveel heb jij hem gekocht?
Want het zou wat zijn als ik al een bestelling van 9 oktober heb staan voor dezelfde kaart en hij gaat zomaar naar iemand die even belt.... :) Gun het jou wel maar dat zou van Cool-prices slechte zaak zijn. Weet dus niet of het zo is, maar graag bevestiging indien mogelijk.
Hoor nl meer verhalen van webshops die er "aparte" handelswijze op nahouden

EDIT: ik zie dat het om de XFX van 250 euro gaat. Ik heb de sapphire besteld. Jammer dat ze er dan weer een game bij doen waardoor de prijs omhoog gaat...
Gaat inderdaad om de XFX, en is de game die het iets duurder maakt, maar daar kan ik vast iemand anders weer gelukkig mee maken (verkopen). Ik heb over jouw verhaal heen gelezen. Wat ik vreemd vind is dat Cool Prices je niet op de hoogte stelt van andere 5850 voorraad, en dan aan jouw de keuze laat om iets meer te betalen voor een andere 5850. Betaal je iets meer wellicht, maar heb je in ieder geval de keuze, klein beetje klanttevredenheid kweken ook al wacht je lang.

Maar bottomline, ik heb niet je Sapphire wegekaapt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Ook de groothandel waar ik had gekeken heeft ze nu niet meer, gelukkig wel twee HD5870's kunnen bemachtigen :+.

Zeker blij met de prijs, gezien het zelfs (ruim) onder de PW komt incl. btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijlemanz
aKra schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:33:
Ook de groothandel waar ik had gekeken heeft ze nu niet meer, gelukkig wel twee HD5870's kunnen bemachtigen :+.

Zeker blij met de prijs, gezien het zelfs (ruim) onder de PW komt incl. btw :)
Bij welke groothandel kijk jij dan, en mag je daar als particulier bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

tijlemanz schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:44:
[...]

Bij welke groothandel kijk jij dan, en mag je daar als particulier bestellen?
Ben een bedrijf, zie mijn ondertitels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijlemanz
aKra schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:59:
[...]

Hehe, lezen is ook een vak :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-04 21:56

Marce

Het is Marc met een C!

aKra schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:59:
[...]

Dan nog, waar bestel je ze? Ik ben geen bedrijf maar heb een kennis met een bedrijf, een computerzaak. dus O-)

Edit: Dubbel-op gezegd

[ Voor 6% gewijzigd door Marce op 03-11-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De powerradeon 5850 hb 1gb GDDR5 die nog op voorraad is bij komplett.
Heeft deze enig andere specs dan de andere 5850?
Zoals bijvoorbeeld de club3d 5850?

heb net met minsco gebeld, ook al staat daar 3-10 dagen levertijd, het kan maar zo 3 week+ zijn....
Als het dezelfde is, tel ik wel 30 euro extra neer als ik hem volgende week kan hebben :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-04 08:48
Bij Dollarshops is de XFX HD5850 nu op voorraad voor €240,-

http://dollarshops.eu/pro...yefinity%20PCI-e%20VGA%20

En hij is weer weggehaald... :|

[ Voor 9% gewijzigd door AlexV op 03-11-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Anoniem: 324800 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:32:
De powerradeon 5850 hb 1gb GDDR5 die nog op voorraad is bij komplett.
Heeft deze enig andere specs dan de andere 5850?
Zoals bijvoorbeeld de club3d 5850?

heb net met minsco gebeld, ook al staat daar 3-10 dagen levertijd, het kan maar zo 3 week+ zijn....
Als het dezelfde is, tel ik wel 30 euro extra neer als ik hem volgende week kan hebben :S
Nee, enige verschil is eventuele accessoires die je erbij krijgt (maar dat zal niet veel verschillen, het noodzakelijke krijg je toch wel, maar soms zit ook dirt2 erbij) en misschien een andere garantieregeling. Maar je hebt toch al twee jaar garantie via de shop dus daar hoef je het allemaal niet voor te doen ;)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325009

Goed om te weten!

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 325009 op 03-11-2009 16:04 . Reden: Edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Laatst online: 21-03-2023

L3TUC3

GoT vegetable?

Ik zag dat mycom de sapphire 5850 1gb op leverbaar heeft staan op de site voor 211.-.

Typisch, wil ik m bestellen gaat de site plat :P

[ Voor 23% gewijzigd door L3TUC3 op 03-11-2009 16:08 ]

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi, want bij minco kan je er volgens mij nog wel 5 week op wachten.
Vind alleen vreemd dat als ik specificaties doorlees van de club 3d hier en de powercolour
op komplett dat ik wel wat verschillen zie, nou heb ik er niet bar veel verstand van maar wil wel zeker
zijn dat dit ding dus past in het €1200 budget high end systeem.

zo heeft powercolour een 3.2 opengl ondersteuning en de club 3d een 3.1 opengl ondersteuning
club 3d heeft PCI-e 2.x 16x en de powercolour heeft PCI Express 2.1 x16

Waarschijnlijk zijn dit dingen die geen reet uitmaken, maar wil ff zeker weten voordat ik 270 euro uitgeef en de andere order cancel.

Hier staat complete spec list:
http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=498843 vs pricewatch: Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

L3TUC3 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:06:
Ik zag dat mycom de sapphire 5850 1gb op leverbaar heeft staan op de site voor 211.-.

Typisch, wil ik m bestellen gaat de site plat :P
Ik zit de hele avond te refreshen dat weet ik nu al :P

wil de kaart nog voor vrijdag hebben. en ik vind iets meer betalen niet erg, maar 260 ofzo dat is teveel, ik wil tot 230 dus dan is deze wel mooi.

EDIT: hij is weer on maar hij is niet beschikbaar. net weggekaapt ofzo denk ik :(

[ Voor 8% gewijzigd door Marce op 03-11-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

niet meer op voorraad bij mycom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

meh, heb gewoon de 5850 van komplett besteld
Is dan wel ff meer geld, maar als je pech hebt moet je nu ongeveer 4 week wachten
wat wel karig is als je de rest van je pc wel in huis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

Anoniem: 324800 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:45:
meh, heb gewoon de 5850 van komplett besteld
Is dan wel ff meer geld, maar als je pech hebt moet je nu ongeveer 4 week wachten
wat wel karig is als je de rest van je pc wel in huis hebt.
Ja dan word het wel heel lastig. Ik heb nu al een pc staan en die hd5850 is een nodige upgrade. Ik heb zaterdag een lan dus wil hem wel graag hebben. Het probleem is dat mijn ouders willen dat ik niet teveel geld uitgeef hieraan. En nu ik ze al verteld heb dat die kaart 220 ofzo kost kan ik niet ineens 270 uit gaan geven eraan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Laatst online: 18-04 21:24
AlexV schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:33:
Bij Dollarshops is de XFX HD5850 nu op voorraad voor €240,-

http://dollarshops.eu/pro...yefinity%20PCI-e%20VGA%20

En hij is weer weggehaald... :|
Die was voor mij gereserveerd... O-)

Had een mailtje gestuurd of ze al wat nieuws hadden over de levertijden. Ze hadden even nagevraagd bij de leverancier, en die had nog één exemplaar van XFX, die ze wel voor mij wilden reserveren. Stond alleen even op de site zodat ik hem kon bestellen.

Hele goede service dus van Dollarshops _/-\o_ , erg goede ervaringen mee tot nu toe. En nog maar eens een bewijs dat je met mailen soms een stuk verder komt dan alleen maar kijken naar levertijden op de sites :)

Waarom ze hem trouwens op 'direct beschikbaar' hadden gezet terwijl hij gereserveerd was weet ik niet, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
zojuist even bij mycom wezen kijken, hebben de 5850's en 5870's voor leuke prijzen,

MAARRRR... alleen bij de 5850 van sapphire hebben ze er al 168 in bestelling!! de eerst volgende levering vind plaats op 28-november, de verkoper vertelde me dat er waarschijnlijk niet meer dan 60 binnen komen :P

eventjes geduld nog op de kaartjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
_Rene_ schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:17:
zojuist even bij mycom wezen kijken, hebben de 5850's en 5870's voor leuke prijzen,

MAARRRR... alleen bij de 5850 van sapphire hebben ze er al 168 in bestelling!! de eerst volgende levering vind plaats op 28-november, de verkoper vertelde me dat er waarschijnlijk niet meer dan 60 binnen komen :P

Was dat voor 1 vestiging of voor alle vestigingen incl. online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
_Rene_ schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:17:

Nou ja, dat lijkt er iig op te wijzen dat aan de ergste schaarste binnen een maand een eind komt, dat is wel positief natuurlijk.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Marce schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:43:
[...]

Dan nog, waar bestel je ze? Ik ben geen bedrijf maar heb een kennis met een bedrijf, een computerzaak. dus O-)

Edit: Dubbel-op gezegd
Ja, geheim van de smid zeg maar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Gurneyhck schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:54:
[...]

Was dat voor 1 vestiging of voor alle vestigingen incl. online?
De verkoper liet me hun 'systeem' zien, ga er dus vanuit dat dat heel Nederland is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

aKra schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:16:
[...]

Ja, geheim van de smid zeg maar 8)7
Flauw, ga er dan ook niet mee lopen opscheppen op het forum :P

Maar ik lees nu net dat ze dus ook daar niet meer waren :(