Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
verkeerde topic :>

[ Voor 99% gewijzigd door Bullus op 06-11-2009 23:03 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 16:57

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Benchmarkresultaten naar het ervaringen topic, heren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
masterchi schreef op donderdag 05 november 2009 @ 01:13:
Ze hebben slim gespeeld door een copyright op de code te zetten. Ook al is het discutabel of het wel echt copyrighted kan zijn. Door dit de doen is er een stoelendans ontstaan van of het wel of niet mag gebruikt worden op Ati kaarten. Ook al had de developer de aangeboden hulp van AMD aangenomen. De uitendelijke AA implementatie zou minimaal 90% identiek zijn. Dat kan niet anders omdat er natuurlijk maar 1 goede/logische manier is om het te doen. Hoogst waarschijnlijk is de code helemaal niet gecopyrightbaar, maar de Eidos wil gewoon geen mogelijke lawsuit aan hun broek hierover achteraf en dat is begrijpelijk.
Nog even over Batmangate. Bright Side of News heeft (voor de verandering eens) een erg informatief analyserend artikel online staan, waaruit blijkt dat zowel AMD als NV inderdaad dezelfde methode adviseren voor het gebruik van AA in UE3 wanneer dit niet standaard door de engine gebruikt wordt. Dit keer heeft NV er echter voor gezorgd dat er een vendor-ID lockout in zit op deze standaard manier terwijl dit voorheen in andere games zonder problemen ook bij AMD werkte.
We have asked our "panel of independent judges" i.e. developers about this method to ensure objectivity of this article and in both cases our developers told us that the description above is a standard technique advocated to gamers by both AMD and nVidia. With the description above being explained to us as "standard", it turns out that the code that was labeled "MSAA Trademark NVIDIA Corporation" was identical to the one recommended by both sides with one very important difference: nVidia's code features a Vendor ID lock that allows for AA menu inside the game only if nVidia hardware is detected.

What got AMD seriously aggravated was the fact that the first step of this code is done on all AMD hardware: "'Amusingly', it turns out that the first step is done for all hardware (even ours) whether AA is enabled or not! So it turns out that NVidia's code for adding support for AA is running on our hardware all the time - even though we're not being allowed to run the resolve code!
So… They've not just tied a very ordinary implementation of AA to their h/w, but they've done it in a way which ends up slowing our hardware down (because we're forced to write useless depth values to alpha most of the time...)!
"
Batmangate: http://www.brightsideofne...ht-analyzed.aspx?pageid=0

Wat verder erg interessant is om te lezen is het standpunt van Richard Huddy over z'n tijd toen hij nog bij nVidia werkte:
According to Richard, who was the former European head of Developer Relations at nVidia [it is little known that Richard Huddy was nVidia's Employee #94 and he stayed for years until he departed from the company 'on moral grounds']
"When I was at nVidia, I was instructed to do these kinds of things. It is very much a style they tend to be involved in. You could say it's just me whining and coming to the conclusion that nVidia are bad people and so on, but if I am looking for differences in style, the one really obvious one is this: there I was, with my team, working primarily on DirectX 11 titles. And there is nVidia working on Batman: Arkham Asylum. I could try to lock DX11 functions and content to AMD hardware. I can do that today on the basis that nVidia can't do any QA on their DirectX 11 hardware. It is irresponsible… I could come up with this speech about nVidia not having good hardware but ultimately, it is irresponsible and plain wrong. We are spending the time with DirectX 11 developers; they use our hardware, so we should not allow for that code to run on nVidia DX11 hardware when it appears next year? No one can do QA on something like Unigine unless they are using AMD hardware. No nVidia hardware can be used for S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat, none can be done on DiRT 2 because their hardware is still in the development phase. If I were to follow their style, I could argue that DX11 games should not be able to run on future nVidia hardware. In my opinion, it would just be irresponsible thing to do so."
Ik hoop echt niet dat AMD ook richting de vendor ID lockout methode gaat (bv zorgen dat Tesselation alleen op Radeons goed draait), maar bij open standaarden en oplossingen blijft. De community wil blijkbaar open standaarden dus moeten ze daar naar luisteren hoe irritant het ook is dat de competitie wel naar zulke vervelende oplossingen terug grijpt. In het stuk wordt ook gelijk duidelijk dat AMD wel een dedicated persoon (een van de beste engineers die ze hebben) had gezet op Batman, die zelfs de oplossingen had aangedragen om AA te laten werken op alle Radeons.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik denk dat iedere gamer gebaat is bij sterke competitie, maar wel met een open omgeving. Nu koop je een videokaart van de best presterende generatie (van welk merk dan ook), maar met gesloten techs wordt de boel minder overzichtelijk.

Overigens heeft AMD minder reden dit toe te passen, omdat het protectionistisch is en AMD zich juist moet richten op expansie in de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:37

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-05 00:25

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ik heb dus even lopen zoeken en als ik het goed begrijp krijgt de 5970 slechts 1GB RAM. Is jullie verwachting dat er op korte termijn een 2GB of Eyefinity (en dus 2GB) versie van verschijnt? Dus of dit bij vorige generaties ook gebeurde?

Dat de prijs van zo'n versie een stuk hoger zal liggen maakt mij weinig uit omdat ik dan toch extra tijd heb om te sparen en ik dan ook meteen voor de i7 930 kan gaan.

PS. de releasedatum voor de 5970 lag toch op 13 november zo uit m'n hoofd? Dit zal wel later worden dan omdat we er nog niets over hebben gehoord.

[ Voor 18% gewijzigd door i7x op 08-11-2009 12:04 ]

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

CJ schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 23:34:
[...]

Nog even over Batmangate. Bright Side of News heeft (voor de verandering eens) een erg informatief analyserend artikel online staan, waaruit blijkt dat zowel AMD als NV inderdaad dezelfde methode adviseren voor het gebruik van AA in UE3 wanneer dit niet standaard door de engine gebruikt wordt. Dit keer heeft NV er echter voor gezorgd dat er een vendor-ID lockout in zit op deze standaard manier terwijl dit voorheen in andere games zonder problemen ook bij AMD werkte.

[...]

Batmangate: http://www.brightsideofne...ht-analyzed.aspx?pageid=0

Wat verder erg interessant is om te lezen is het standpunt van Richard Huddy over z'n tijd toen hij nog bij nVidia werkte:

[...]

Ik hoop echt niet dat AMD ook richting de vendor ID lockout methode gaat (bv zorgen dat Tesselation alleen op Radeons goed draait), maar bij open standaarden en oplossingen blijft. De community wil blijkbaar open standaarden dus moeten ze daar naar luisteren hoe irritant het ook is dat de competitie wel naar zulke vervelende oplossingen terug grijpt. In het stuk wordt ook gelijk duidelijk dat AMD wel een dedicated persoon (een van de beste engineers die ze hebben) had gezet op Batman, die zelfs de oplossingen had aangedragen om AA te laten werken op alle Radeons.
toon volledige bericht
Wat een irritante $%!#$# daar bij nV zeg.

Als ik naar het verleden kijk bij AMD dan lijkt me niet dat ze die weg op gaan. Maar op een gegeven moment wordt je bijna gedwongen om ook dat soort lage trucs uit te halen en verziek je de hele PC game markt, die het toch al zwaar heeft. De PC game markt moet concurreren met de consoles en is gebaat bij eenheid.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:36
mijn gok is dat er een ''regular'' 5870 2gb komt op het moment dat de schaarste wat voorbij is en de prijzen wat zijn gedaald. zodat je net als vaak in het verleden, steeds iets meer/snellers krijgt voor het zelfde geld.

uiteindelijk zullen er zelfs 5770 2gb kaarten komen denk (niet dat dat veel zin heeft). net als de 4850 1gb versies. het kan niet zo zijn dat de 4890 wel een 2gb versie heeft en de 5870 die niet krijgt....

rustig afwachten, supplies must go up first.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

i7x schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:02:
PS. de releasedatum voor de 5970 lag toch op 13 november zo uit m'n hoofd?
Waar haal je dat vandaan? in de TS van CJ staat 9 November.
Dit zal wel later worden dan omdat we er nog niets over hebben gehoord.
eh.. wah wah wah? AMD stopt het niet onder stoelen of banken hoor.

AMD's "Unprocessed" Twitter:
Want to see the latest from AMD? On Mon. Nov. 9th you can ... Msg or DM for more info

[ Voor 42% gewijzigd door neliz op 08-11-2009 16:50 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

neliz schreef op zondag 08 november 2009 @ 16:49:
[...]

Waar haal je dat vandaan? in de TS van CJ staat 9 November.
Nee, in de TS staat 09. Wat voor het jaartal staat. En daarbij heb ik nog nooit een 01, 02, 03, 04, 05, 06, 09, als een specifieke dag gezien. Eerder: 1, 2, 3 ,3 etc.

Wel wanneer men dit hanteert als release datum:

09-11-2009 zoiets. ;) Daarbij als het morgen zou zijn, dan is het wel erg rustig qua nieuws.

Die Twitter zal wel morgen een aankondiging naar buiten brengen.

Overal lees ik eind november. En driver 9.11 is ook naar 23 november opgeschoven. Als de 5970 een beetje tegen die tijd uitkomt, biedt ATi dus gewoon een goed stukje support tegen die tijd.

[ Voor 33% gewijzigd door Splinter Cell op 08-11-2009 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Splinter Cell schreef op zondag 08 november 2009 @ 17:11:
[...]

Nee, in de TS staat 09. Wat voor het jaartal staat. En daarbij heb ik nog nooit een 01, 02, 03, 04, 05, 06, 09, als een specifieke dag gezien. Eerder: 1, 2, 3 ,3 etc.
Ninja-edit! daar stond net nog 9 November en in het geruchten stukje stond "tweede helft November"

Google Cache El Rescute http://74.125.77.132/sear...t=clnk&gl=nl#Toekomstkort
HD5900 Series - HD5970 (November 09)
CJ is playing with me ;)

[ Voor 28% gewijzigd door neliz op 08-11-2009 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Nu online

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

neliz schreef op zondag 08 november 2009 @ 17:36:
[...]

Ninja-edit! daar stond net nog 9 November en in het geruchten stukje stond "tweede helft November"

Googlar Cachement: http://74.125.77.132/sear...t=clnk&gl=nl#Toekomstkort

[...]

CJ is playing with me ;)
CJ heeft het net weer ge-edited. :P Tweede helft november dus. Ook die datum is ergens genoemd: 14 november. Ben benieuwd. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Splinter Cell op 08-11-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263719

14 nov. = zaterdag, dus dat lijkt me niet erg logisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Nu online

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Anoniem: 263719 schreef op zondag 08 november 2009 @ 18:05:
14 nov. = zaterdag, dus dat lijkt me niet erg logisch...
Oeps. :')

Dan 19 november.

[ Voor 16% gewijzigd door Splinter Cell op 08-11-2009 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263719

Tweede helft zou dan 17 of 24 zijn...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 263719 schreef op zondag 08 november 2009 @ 18:17:
Tweede helft zou dan 17 of 24 zijn...?
Misschien ergens er tussen in? ;)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ga hem zo eens testen met wat games :) Maar denk toch niet dat ik verschil merk :P Teveel overkill :')

Nope, nogsteeds resolutie bug met deze beta :( Terug naar 9.10

[ Voor 8% gewijzigd door peakaboo op 08-11-2009 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317606

Evergreen is de naam van de nieuwe generatie DX11 kaarten van AMD die voorheen bekend stond als de R800 generatie. Evergreen is een familie bomen die zowel in de zomer als in de winter groen blijven. "voor altijd groen".
Leuk weetje, AMD heeft de HD 5000 serie genoemd naar het Everngreen hotel waar ze een aantal jaren geleden tijdens CEBIT verbleven (http://www.evergreen-hotels.com/) ... dus niet genoemd naar een boomsoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05 12:42
Is al eens genoemd. Hotel in Shanghai toch, waar de AMD en ATi engineers hun eerste gezamenlijke gesprekken hadden.. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317606

Geen idee, ik heb dit topic een hele tijd niet meer gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 21:46
Is inderdaad al eerder aan bod gekomen in deze serie topics.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Anoniem: 317606 schreef op maandag 09 november 2009 @ 22:18:
[...]

Leuk weetje, AMD heeft de HD 5000 serie genoemd naar het Everngreen hotel waar ze een aantal jaren geleden tijdens CEBIT verbleven (http://www.evergreen-hotels.com/) ... dus niet genoemd naar een boomsoort.
:? Is wel heeeel oud nieuws van je
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32036066

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-03 01:26

SECURITEH

Man of legend.

En toch had ik samen met een hoop andere dat nieuws gemist. :p
Dit soort details zijn wel leuk om te weten (heeft zo'n Trivia gehalte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304087

AMD bevestigt productieproblemen TSMC

http://translate.googleus...tcdqNJwan2QILiZq15Z0Q_GEw

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 10-11-2009 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 29-04 23:32

edward2

Schieten op de beesten

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Nu online

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Dit bevestigd ook meteen mijn voorgevoel dat beta 9.11 het beter doet onder Shift. :)

Nog zo'n review.

http://www.hardocp.com/ar...t_gameplay_performance_iq
Along with this new patch, AMD has been improving driver performance, and most of the performance advantages in Need for Speed SHIFT come by way of this new driver. We have an early look at what is coming in Catalyst 9.12. The "Hemlock" driver we are testing with today is what will be found in Catalyst 9.12. As you have probably guessed, this same driver will be used for the launch of Hemlock, AMD’s dual-GPU video card. The version of this driver is Catalyst 8.663.1 Beta. What allows us to go ahead and use this driver right now is the fact that when Hemlock is launched, AMD will provide this same press driver to the public on their website. Therefore, you guys will be able to use this driver as well soon. With this new driver, and this new patch, we are looking for some serious performance improvements in Need for Speed SHIFT.
Mijn 9.11 beta heeft: 8.67-091008a-090241E-ATI

[ Voor 60% gewijzigd door Splinter Cell op 10-11-2009 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 14:27
Leuke boosts een door de patch van het spel de andere door de nieuwe drivers :P

Geeft wel aan dat er nog best wat te winnen is met nieuwe drivers.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

Need.... the patch... and... drivers.... :Y :Y

Modern Warfare 2 draait trouwens ook extréém goed op de HD5870.

I'm a happy camper! _/-\o_

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Nou matrox slaat terug op eyefinity

http://www.engadget.com/2...single-slot-pcie-x16-gpu/

Afbeeldingslocatie: http://hothardware.com/newsimages/Item11429/Matrox_M9188_16monitor_setup.jpg

Wel iets duurder.... $ 1995 voor een achtkopper. Denk dat ze die prijs nog wel eens moeten overdenken.

[ Voor 39% gewijzigd door winwiz op 10-11-2009 21:59 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 18:54

Apoca

Array Technology Industry

Doen ze dan bij ATi toch beter :P

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eh, die kaart heb ik al gezien en toen zat er ook er HD5850X2 op geplakt of te wel HD5950 (wel ES en de vraag is als die ooit wel komt (misschien alleen door Sapphire zoals de HD4850X2). ;)

[ Voor 34% gewijzigd door -The_Mask- op 10-11-2009 23:06 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 11:24
Expect a big surprise from AMD, also in Q1.
:9~

Ik ben benieuwd wat voor verrassing AMD nog voor ons in petto heeft zo rond de release van Fermi! Ze zijn dan natuurlijk alweer een half jaar verder sinds de release van de HD5870, dus misschien een HD5890? :D

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Depep schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:59:
[...]

:9~

Ik ben benieuwd wat voor verrassing AMD nog voor ons in petto heeft zo rond de release van Fermi! Ze zijn dan natuurlijk alweer een half jaar verder sinds de release van de HD5870, dus misschien een HD5890? :D
Dan gaan we van 1600 naar 2000 shaders. Hij gaat op vol vermogen (dat zou een leuk presentje zijn toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HD5890 zit er sowieso wel in, aangezien fabrikanten niet lekker ver overgeklokte HD5870's mogen leveren. :p
HD5890 waarschijnlijk 1GHz voor de GPU of natuurlijk HD5870 1GHz (zoals ook bij de HD4890 toentertijd). :)

[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 10-11-2009 23:08 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH

SECURITEH

Man of legend.

Ik vind de laatste zin in het artikel wel interessant:
We also know that AMD will be handpicking Cypress chips for their HD 5870-XTX which is due in Q1. Expect a big surprise from AMD, also in Q1.
Dat is daadwerkelijk iets wat ik nog niet wist. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Where is my 5800?

If you are waiting for NVIDIA to jump out of the GPU closet with a 5800 killer and put the fear into you for making a 5800 series purchase for Halloween, we suggest paper dragons are not that scary. We feel as though it will be mid-to-late Q1’10 before we see anything pop out of NVIDIA’s sleeve besides its arm.
  1. TSMC is steadily rolling out production of 5800 series GPUs albeit at a slower rate than AMD wishes. There are daily production runs of 5800 series GPUs.
  2. AMD’s Add-in-Board (AIBs) partners are currently shipping thousands of 5800 series video cards per week on a worldwide basis.
  3. The number of 5800 series video cards that have been shipped into the channel already is in the very "high tens of thousands."
  4. While currently there are thousands of video cards shipped on a weekly basis, we will likely see this weekly number reach into the "tens of thousands" come late November or early December. This hinges on whether or not AIBs keep air freighting video cards. The likelihood of air shipments to continue is very high, but AMD does not directly control this.
  5. Should air freighting continue we are still not going to see "mass widespread availability" by years end, but certainly supply will continue.

[* Most of these 5800 video cards are moving into e-tail and retail sales while the great minority are going into OEM sales.

[* Expect "well into the hundreds of thousands" of 5800 video cards to be shipped into the channel by year’s end.
  6. Expect no issues with 5700 stocks.
  7. TSMC is still having some 40nm production issues, but as you can see from the points listed above, production is not close to a standstill and has ramped up greatly in the last 30 days. TSMC also has new 40nm machines as of September and that capacity is starting to now come online.
  8. The current mix of 5870 and 5850 cards is running approximately 50/50.

[ Voor 91% gewijzigd door neliz op 10-11-2009 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

SECURITEH schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 23:06:
Dat is daadwerkelijk iets wat ik nog niet wist. :p
Niets gezien in de TS over een eventuele 5890?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH

SECURITEH

Man of legend.

neliz schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 23:11:
[...]

Niets gezien in de TS over een eventuele 5890?
Nope daar had ik overheen gelezen, en verder heb ik wel posts gezien dat mensen hopen dat zo iets er komt maar dat was voor mij de eerste concrete hint dat de hoop van een aantal waarheid word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

SECURITEH schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 23:26:
Nope daar had ik overheen gelezen, en verder heb ik wel posts gezien dat mensen hopen dat zo iets er komt maar dat was voor mij de eerste concrete hint dat de hoop van een aantal waarheid word.
Ik hoopte eigenlijk dat je al wist dat onze oud Hollandse topicstarter zelf de meest keiharde hint-koekjes bakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH

SECURITEH

Man of legend.

Dat weet ik ook wel maar ik mis soms wel iets. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-05 10:38

Darkasantion

Just keep swimming!

neliz schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 23:35:
[...]

Ik hoopte eigenlijk dat je al wist dat onze oud Hollandse topicstarter zelf de meest keiharde hint-koekjes bakt?
Er zijn hier al meerdere hints "gevallen" die erop duiden dat AMD een GF300 Killer achter de hand hield, en dan niet als Hemlock ;) . Dus dat zou wel eens de HD5870 XTX kunnen zijn.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
-The_Mask- schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 23:05:
[...]

HD5890 zit er sowieso wel in, aangezien fabrikanten niet lekker ver overgeklokte HD5870's mogen leveren. :p
HD5890 waarschijnlijk 1GHz voor de GPU of natuurlijk HD5870 1GHz (zoals ook bij de HD4890 toentertijd). :)
Dat dacht ik eerst ook maar het schijnt zo te zijn dat dit alleen de eerste paar maanden zo is. Zodat ook de kleinere parkners de tijd krijgen een mooi OC kaartje in elkaar te draaien.

Dus het zou mij niet verbazen als we straks toch weer 1 GHz GPU's zullen zien. Ookal komt er misschien nog een 5890 aan. een op 950 MHz geclockte 5870 lijkt me nog veel waarschijnlijker. En dat is ook al een leuke performance boost.
Darkasantion schreef op woensdag 11 november 2009 @ 06:45:
[...]

Er zijn hier al meerdere hints "gevallen" die erop duiden dat AMD een GF300 Killer achter de hand hield, en dan niet als Hemlock ;) . Dus dat zou wel eens de HD5870 XTX kunnen zijn.
Het zou me ook niets verbazen als ze nog een leuke performance driver aan het maken zijn die rond die tijd uit komt. Die dan nog een leuke 5-15% boost geeft.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Astennu schreef op woensdag 11 november 2009 @ 09:31:
[...]

Het zou me ook niets verbazen als ze nog een leuke performance driver aan het maken zijn die rond die tijd uit komt. Die dan nog een leuke 5-15% boost geeft.
De eerste indicaties zijn er al in Cat 9.12.... NFS Shift + 20~25%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

winwiz schreef op woensdag 11 november 2009 @ 09:41:
De eerste indicaties zijn er al in Cat 9.12.... NFS Shift + 20~25%
Da's geen performance driver, dat is een bugfix! :P
(P.S. Ook de render errors gezien? Alle rook gaat mis.)

[ Voor 10% gewijzigd door neliz op 11-11-2009 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 29-04 21:27
Het valt me nou pas op, dat in het plaatje met de geblurde hemlock specs (@TS), eigenlijk gewoon zo goed als leesbaar zijn. Is dit een foutje CJ? Of gewoon de bedoeling? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

spNk schreef op woensdag 11 november 2009 @ 09:46:
Het valt me nou pas op, dat in het plaatje met de geblurde hemlock specs (@TS), eigenlijk gewoon zo goed als leesbaar zijn. Is dit een foutje CJ? Of gewoon de bedoeling? :P
Hoezo? kun jij ook, bijna alle specs van de 5850 (except clockspeeds) x 2 je kunt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126513

nVidia gaat gewoon een dikke GPGPU chip maken, en afhankelijk van wat AMD dadelijk op de markt brengt, gaan ze de commerciële GPU (Tesla) voor jullie op de markt brengen, die is afgeleid van Fermi, slimme strategie als het mij vraagt.

Jammer dat het met de yields bij TSMC zo slecht gaat en minder zijn geworden. Tja, stiekeme samenwerking van TSMC en nVidia? Aangezien AMD dadelijk vrolijk bij Foundry Corp. gaat bakken? En als het goed loopt waarschijnlijk zo veel mogelijk daar zal laten produceren. Het tekort van RV870 is namelijk zeer ernstig te noemen. Product uitbrengen en niet kunnen leveren is niet goed voor de naam.
Wie heeft al die HD5850's meteen in CF gekocht? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Anoniem: 126513 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 10:48:
nVidia gaat gewoon een dikke GPGPU chip maken, en afhankelijk van wat AMD dadelijk op de markt brengt, gaan ze de commerciële GPU (Tesla) voor jullie op de markt brengen, die is afgeleid van Fermi, slimme strategie als het mij vraagt.

Jammer dat het met de yields bij TSMC zo slecht gaat en minder zijn geworden. Tja, stiekeme samenwerking van TSMC en nVidia? Aangezien AMD dadelijk vrolijk bij Foundry Corp. gaat bakken? En als het goed loopt waarschijnlijk zo veel mogelijk daar zal laten produceren. Het tekort van RV870 is namelijk zeer ernstig te noemen. Product uitbrengen en niet kunnen leveren is niet goed voor de naam.
Wie heeft al die HD5850's meteen in CF gekocht? :p
Nvidia werkt ook bij TSMC? GF300 is ook 40nm, dus alle expertise die TSMC nu ermee opdoet, samen met AMD, kunnen zij straks gaan gebruiken tijdens het maken van de serie productie van GF300.

En verder is GF300=Tesla, waarbij Tesla de duurdere(maar niet zwaardere!!!!) versie is voor de zakelijke markt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:21
Anoniem: 126513 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 10:48:
Het tekort van RV870 is namelijk zeer ernstig te noemen. Product uitbrengen en niet kunnen leveren is niet goed voor de naam.
Een tekort is relatief en in dit geval veroorzaakt door de vraag.
Zoals je in de post van Neliz (AMD interview) kan lezen is er al geleverd in "very high tens of thousands".
Maw ergens rond de 90.000 is dan niet onwaarschijnlijk.

Dat noem ik niet "een product uitbrengen en niet kunnen leveren", eerder een product uitbrengen en niet kunnen voldoen aan de overweldigende vraag...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Puppetmaster schreef op woensdag 11 november 2009 @ 10:59:
[...]

Een tekort is relatief en in dit geval veroorzaakt door de vraag.
Zoals je in de post van Neliz (AMD interview) kan lezen is er al geleverd in "very high tens of thousands".
Maw ergens rond de 90.000 is dan niet onwaarschijnlijk.

Dat noem ik niet "een product uitbrengen en niet kunnen leveren", eerder een product uitbrengen en niet kunnen voldoen aan de overweldigende vraag...
Helemaal mee eens. Er zijn zat kaarten verkocht er is alleen zo veel vraag dat er niet aan voldaan kan worden. Ookal had de productie van TSMC goed gelopen had je nog steeds tekorten gehad. Alleen dan wat minder ernstig dan nu het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 11:33
Volgens mij vatten jullie het verkeerd op hoor, de volgende zinnen:
However, we are dedicated to bringing you the very latest news as it arrives. Our other sources tell us that the NDA on HD 5970 (5870-X2) expires on the 19th of November. We also know that AMD will be handpicking Cypress chips for their HD 5870-XTX which is due in Q1. Expect a big surprise from AMD, also in Q1.
Er komt een 5870-XTX, dus heel waarschijnlijk dat dat de HD5890 wordt, èn er komt een grote verassing in Q1. Die verrassing is dus niet de HD5890.
Zo interpreteer ik het tenminste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Gurneyhck schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:27:

[...]

Er komt een 5870-XTX, dus heel waarschijnlijk dat dat de HD5890 wordt, èn er komt een grote verassing in Q1. Die verrassing is dus niet de HD5890.
Daar zit ook wel wat in ja :P Maar ik vind een XTX al een grote verassing wat kan er nu nog leuker zijn aangezien Hemlock dan ook al lang uit is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Laatst online: 29-04 21:46

[...]

Ja, als je dat leest komt er in Q1 2010 een 5870-XTX (5890?) en een grote verrassing van AMD. Daar kun je volgens mij weinig anders van maken. Daarnaast kun je die 5870-XTX al geen big surprise meer noemen als je net haarfijn uitlegt dat je handpicked Cypress chips achteruit houdt. Kortom, er is nog iets anders dan een 5870-XTX op komst, of het is ontzettend onhandig opgeschreven.

Ik ben echter wel heel erg benieuwd wat die `big suprise' eventueel zou kunnen zijn. Q1 lijkt me wat vroeg voor een refresh van de HD5xxx reeks. Aan de andere kant, even wild speculeren: zou AMD werken aan een nieuwe stepping die betere yields haalt in combinatie met het nog steeds niet goed lopende 40nm proces van TMSC? Ik kan me voorstellen dat met de productie van HD5xxx op volle gang, er nog steeds weer nieuwe dingen worden ontdekt die meegenomen kunnen worden in een toekomstig design om er zo voor te zorgen dat de yields verbeteren.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee man de yields zijn keihard tegen aan het vallen!
Meestal en ook in dit geval vertrouw ik Anandtech wel:
http://www.anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=654
Radeon 5800 Series: Prices Up, Supplies Down
...
On Friday the 30th, Digitimes broke the word that TSMC’s yields were back down to 40%. This we believe is due to issues TSMC is having ramping up overall 40nm production, but regardless of the reason it represents a 33% drop in usable chips per 40nm wafer. When you’re AMD and you’re rolling out a top-to-bottom 40nm product line in a 6 month period, this is a problem.
De leverbaarheid is ronduit slecht te noemen. Sommige mensen wachten al een maand op een HD5850 order, en de prijzen zijn inderdaad omhoog geschoten. Kun je het wel proberen goed te praten, maar de realiteit zegt wat anders. Gedeeltelijk door nVidia's budget DX10.1 40nm kaartjes, slimme en logische zet.

Ja Fermi wordt GPGPU processor. GT300 of Tesla, wordt GPU variant, de naam kan altijd nog veranderen, alleen de meeste mensen praten over Fermi als GPU versie, maar dat is gewoon niet zo.

Ze Flying Dutchman, idd een betere stepping zou een goede zet kunnen zijn, het blijft wel gedeeltelijk je product aanpassen aan TSMC's yields problemen helaas. Standaard is het product namelijk zeer goed.

ja, en die goedkope kaarten zijn leverbaar neliz? wake up dude. ;)
lees dit eens: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1376397
Noem mij aub geen papegaai, dankje

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 126513 op 11-11-2009 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Anoniem: 126513 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:48:
en de prijzen zijn inderdaad omhoog geschoten
:Z Gelukkig heb jij bewijzen! (zie pricewatch) in tegenstelling tot het napraten van anderen!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?ProduktID=246207

neliz constateert een hoog napraat gehalte in de woorden van "dreee" en toont een grafiek met de minimum en gemiddelde prijzen van een Sapphire HD5870 van de Pricewatch. dreee is zojuist voor aap gezet. Ik hoop dat hij z'n excuses plaatst en dat hij misschien in de toekomst een eigen mening aanneemt die gebaseerd is op feiten in plaats van tekst van "teh internetz" trekken en die heer a la Ludo CTRL-C, CTRL-V'ed.
Kun je het wel proberen goed te praten, maar de realiteit zegt wat anders. Gedeetltelijk door nVidia budget DX10.1 40nm kaartjes, slimme en logische zet.
En die concurreren met? Misschien met AMD's budget DX10.1 producten?
Ja Fermi wordt GPGPU processor. GT300 of Tesla, wordt GPU variant, de naam kan altijd nog veranderen, alleen de meeste mensen praten over Fermi als GPU versie, maar dat is gewoon niet zo.
Welke codenaam wil je precies horen? nvidia houdt aan Tesla vast als hun GPGPU naam, dus waar Tesla een gedeelde codenaam en productnaam was van GT200 wordt dit de productnaam van een GPGPU "Fermi."
Als jij trouwens precies de verschillen weet tussen een Tesla en een GeForce GPU mag je deze hieronder opschrijven (Alleen de GPU graag.)

[ Voor 20% gewijzigd door neliz op 11-11-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kun je de persoonlijke aanval misschien achterwege laten. Dit zou ik erg op prijs stellen. Het siert je niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Anoniem: 126513 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:48:
ja, en die goedkope kaarten zijn leverbaar neliz? wake up dude. ;)
Ik zie dat jij er al ééntje hebt proberen te kopen :D
Anoniem: 126513 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:59:
Kun je de persoonlijke aanval misschien achterwege laten. Dit zou ik erg op prijs stellen. Het siert je niet...
Als jij niet meer napraat vind ik het goed! :D
Je post ongefundeerde onzin, meningen die hier geen betrekking op hebben. Je post over "prijzen die de pan uit rijzen" is nergens op gebaseerd.

[ Voor 42% gewijzigd door neliz op 11-11-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-05 22:33

superwashandje

grofheid alom

neliz schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:54:
[...]
En die concurreren met? Misschien met AMD's budget DX10.1 producten?
nee die concurreren met de 40nm HD5xxx reeks. en dan niet in de zin van prestaties maar wel voor de productie.
alle machinerie die gebruikt word voor 40nm nvidia kaarten zal niet gebruikt worden voor de ATI kaarten --> minder geproduceerder ati kaarten --> minder verkochte ati kaarten --> slecht voor de ati's naam + slechte leverbaarheid zorgt voor meer mensen die wachten op fermi

lijkt me

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neliz, ik quote hier een zeer gerespecteerde site en jij noemt dat napraten?
Rescue smiley's hebben weinig nut bij mij.

Zo zie ik ook ongeveer superwashandje. Slimme strategie, maar ik ben eerder meer voor AMD, als de concurrent nVidia het graag zo speelt, TSMC heeft nu eenmaal afspraken met beide bedrijven en daar maakt nVidia natuurlijk gebruik van.

Neliz, hieronder, vertel MIJ dan maar eens wat MIJN situatie daar mee te maken heeft, wat weet jij over MIJN situatie?

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 126513 op 11-11-2009 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Anoniem: 126513 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:04:
Neliz, ik quote hier een zeer gerespecteerde site en jij noemt dat napraten?

Neliz, hieronder, vertel MIJ dan maar eens wat MIJN situatie daar mee te maken heeft, wat weet jij over MIJN situatie?
Ja, omdat dat totaal niet van invloed is op onze situatie, zelfs JOUW situatie.

Is de prijs van een HD5870 in Amerika belangrijk voor jou? Volgens mij koop je hem hier namelijk, waar de prijzen niet "omhoog schieten."
superwashandje schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:03:
nee die concurreren met de 40nm HD5xxx reeks. en dan niet in de zin van prestaties maar wel voor de productie.
TSMC heeft natuurlijk maar een bepekte capaciteit van 40nm, maar ooit al eens bedacht dat AMD misschien zijn eigen grootste concurrent is op 40nm bij TSMC? Toegegeven, nvidia koopt een heleboel capaciteit in, maar je moet niet vergeten dat AMD meer 40nm chips heeft dan RV870. nvidia heeft op dit moment alleen low-end en wat test-runs lopen en AMD moet met diezelfde capaciteit alle productgroepen laten lopen, van low tot high en mobile erbij.

P.S. Ja, ik ben ongesteld! -O-

[ Voor 67% gewijzigd door neliz op 11-11-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

neliz schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:08:
[...]

TSMC heeft natuurlijk maar een bepekte capaciteit van 40nm, maar ooit al eens bedacht dat AMD misschien zijn eigen grootste concurrent is op 40nm bij TSMC? Toegegeven, nvidia koopt een heleboel capaciteit in, maar je moet niet vergeten dat AMD meer 40nm chips heeft dan RV870. nvidia heeft op dit moment alleen low-end en wat test-runs lopen en AMD moet met diezelfde capaciteit alle productgroepen laten lopen, van low tot high en mobile erbij.

P.S. Ja, ik ben ongesteld! -O-
Ja, maar zou AMD die capaciteit niet kunnen verdelen? Goed de "huidige" productietuns zien we pas over 3~4 weken verschijnen, maar toch zou AMD niet, even heel simpel gezegd, niet aan kunnen geven 60% RV870 en 30% RV8400 te willen hebben? En dat zouden ze al gedaan kunnen hebben tijdens de 1e productieweken? Het kan ook gewoon zijn, dat de capaciteit van TMSC+lage yieldrate de bottleneck is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een mogelijke reden is ook dat ze GPU's achter de hand houden voor de feestdagen, om juist rond die tijd aan goede levering te kunnen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Darkasantion schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:17:
Ja, maar zou AMD die capaciteit niet kunnen verdelen? Goed de "huidige" productietuns zien we pas over 3~4 weken verschijnen, maar toch zou AMD niet, even heel simpel gezegd, niet aan kunnen geven 60% RV870 en 30% RV8400 te willen hebben? En dat zouden ze al gedaan kunnen hebben tijdens de 1e productieweken? Het kan ook gewoon zijn, dat de capaciteit van TMSC+lage yieldrate de bottleneck is :+
Ze hebben iets van 7 productlijnen lopen op dit moment en de capaciteit die nodig is voor de lagere series is in principe groter. Er komen nog een paar launches aan de komende maanden het het is allemaal geen "knip van de vinger" werk.

[ Voor 7% gewijzigd door neliz op 11-11-2009 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-05 11:32
(jarig!)
Anoniem: 126513 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:21:
Een mogelijke reden is ook dat ze GPU's achter de hand houden voor de feestdagen, om juist rond die tijd aan goede levering te kunnen voldoen.
Waarom zou je dat willen? :?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
neliz schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:54:
en dat hij misschien in de toekomst een eigen mening aanneemt die gebaseerd is op feiten in plaats van tekst van "teh internetz" trekken en die heer a la Ludo CTRL-C, CTRL-V'ed.
Ik dacht al dat ik de enige was die er zo over dacht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 126513 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:21:
Dit lijkt me niet. Bij een launch kan ik me dit goed voorstellen. Maar voor de feestdagen niet echt. De vraag verandert er niet door. Die blijft toch wel gelijk of je de kaarten nu verkoopt of over een maand maakt niet echt uit als je het mij vraagt. Maar ik kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107626

Darkasantion schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:17:
[...]

RV840 heeft een grotere markt, en de yields van RV840 zullen ongetwijfeld beter zijn. Bovendien genieten de RV840 verkopen van het momentum van de RV870. Een uitstekende gelegenheid om wat van die kaartjes te verkopen en zo wat geld te verdienen. En dat terwijl de RV840 niet eens zo'n boeiend kaartje is.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264799

--
We also know that AMD will be handpicking Cypress chips for their HD 5870-XTX which is due in Q1. Expect a big surprise from AMD, also in Q1.
--
Het woord "also" geeft hier volgens mij aan dat het zeker weten om iets anders gaat dan de 5870XTX. Als het om hetzelfde zou gaan is er immers geen andere aanduiding nodig voor een datum. (in dit geval ook Q1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 107626 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:30:
[...]
En dat terwijl de RV840 niet eens zo'n boeiend kaartje is.. :P
Onderschat Juniper niet. Het is wel het kaartje wat alle developers kregen om DX11 games op te ontwikkelen.... dus zelfs nog voordat ze Cypress samples kregen.... en dan te bedenken dat Cypress eerder 'klaar' was dan Juniper. Dus dat zegt wel iets over de dedication van het Juniper team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als AMD in staat is om verschillende Juniper varianten op de markt te brengen (passief, low profile, met HDMI en DTS HD), dan verwacht ik dat ze een klein bommetje bommetje onder het instapsegment leggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:45
Sapphire Radeon HD 5970, 2x 1024MB GDDR5, 2x DVI, mini DisplayPort, PCIe 2.0, full retail (21165-01-50R)

Chiptakt: 2x 725MHz, Speichertakt: 2x 1000MHz • Chip: Hemlock • Speicherinterface: 2x 256-bit • Stream-Prozessoren: 2x 1600 • Textureinheiten: 2x 80 • Fertigung: 40nm • Maximaler Verbrauch: keine Angabe • DirectX: 11 • Shader Modell: 5 • Bauweise: Dual-Slot • Besonderheiten: integrierter 7.1 HD Audiocontroller, unterstützt CrossFireX

Geizhals

[ Voor 57% gewijzigd door Blastpe op 11-11-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Die clocks vallen me wel wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

Blastpe schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:27:
Sapphire Radeon HD 5970, 2x 1024MB GDDR5, 2x DVI, mini DisplayPort, PCIe 2.0, full retail (21165-01-50R)

Chiptakt: 2x 725MHz, Speichertakt: 2x 1000MHz • Chip: Hemlock • Speicherinterface: 2x 256-bit • Stream-Prozessoren: 2x 1600 • Textureinheiten: 2x 80 • Fertigung: 40nm • Maximaler Verbrauch: keine Angabe • DirectX: 11 • Shader Modell: 5 • Bauweise: Dual-Slot • Besonderheiten: integrierter 7.1 HD Audiocontroller, unterstützt CrossFireX

Geizhals
hmmm, hier staat toch iets anders: 2gb per gpu

edit: tenzij ze 2 gb totaal bedoelen maar zoals ik het lees staat er dat elke gpu 2gb krijgt

[ Voor 5% gewijzigd door superwashandje op 11-11-2009 14:40 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edmin schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:33:
Die clocks vallen me wel wat tegen.
Was al bekend hoor. :p
Dubbele Cypress XT op Cypress Pro clocks.
superwashandje schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:38:
[...]

[url="http://www.tcmagazine.com/comments.php?shownews=30847&catid=6"]hmmm, hier staat toch iets
edit: tenzij ze 2 gb totaal bedoelen maar zoals ik het lees staat er dat elke gpu 2gb krijgt
Ik zie het toch anders 1GB per GPU. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Uhmm 500 euro. De mensen die in het begin 2x HD5850 voor 420-440 euro gekocht hebben kunnen in hun handjes klappen :P

Begin toch steeds meer het idee te krijgen dat die clocks kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Maar een 5970 (5870x2) is dan ook sneller als een crossfire opstelling met 2 5850's. Ja ze hebben dezelfde clock's maar een 5870 heeft ook nog andere voordelen behalve de clock's. Zelfs als de snelheden van een halve 5970 dichter tegen de 5850 aan zitten dan tegen de 5870 dan nog gaat die een stuk sneller zijn als 2 5850's.
Het zal nu ook liggen aan hoe dat crossfire op dezelfde kaart gaat schalen tov 2 aparte kaarten.

Volgens de TS was de introductieprijs van de 5850 €240 doe dat x2 en je zit op €480 dan zit je maar op €20 verschil met waarschijnlijk een stuk snellere kaart. En dan kan het nog zijn dat er fabrikanten zijn die een iets lagere prijs hanteren net als toen de 5850 uit kwam.

Als dan ook nog eens een 5970 uitkomt met 2x2GB dan ga je volgens mij in de hogere resoluties een heel sterke kaart hebben in vergelijking met 2 5850's in crossfire.

Eigenlijk zou nu een ideale test zijn om 2 5870's naar onder te clocken op 5850 speeds en dan kijken waar die tussen de 5870 en 5850 in liggen. Ook zo een crossfire opstelling benchen zou een beeld geven waar de 5970 zich zou bevinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Astennu schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:47:
Uhmm 500 euro. De mensen die in het begin 2x HD5850 voor 420-440 euro gekocht hebben kunnen in hun handjes klappen :P

Begin toch steeds meer het idee te krijgen dat die clocks kloppen.
Vindt dat niet verkeed hoor qua prijs
Het is wel ~2x HD5870 op HD5850 clocks, vraag is dus, hoeveel scheelt dat tegenover een CF van HD5850 en HD5870?

HD5850 moet ~240 euro kosten, terwijl de HD5870 rond de 320 euro zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kluyze schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:03:
Eigenlijk zou nu een ideale test zijn om 2 5870's naar onder te clocken op 5850 speeds en dan kijken waar die tussen de 5870 en 5850 in liggen. Ook zo een crossfire opstelling benchen zou een beeld geven waar de 5970 zich zou bevinden.
Die heb ik al ergens gezien, maar waar ook al weer? :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
Laagste prijs is al 485 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

-The_Mask- schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:45:
[...]

Ik zie het toch anders 1GB per GPU. ;)
nouja ze zeggen dit: "two 725 MHz-clocked Cypress 40nm GPUs, each with 1600 Stream Processors, and 2GB of GDDR5 memory set at 4000 MHz"

2 gpus met 1600 stream processors en 2gb geheugen...

het is in ieder geval op meerdere manieren te interpreteren

edit: ik zat er een factortje 10 naast

[ Voor 7% gewijzigd door superwashandje op 11-11-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superwashandje schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:20:
het is in ieder geval op meerdere manieren te interpreteren
Maar als je gedenkt dat de kans heel erg klein is dat het 2GB per GPU is, ga ik ook maar uit van 1GB.
De 2GB's per GPU zullen ongetwijfeld komen, maar nu nog niet. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

maar die wil ik wel! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
kluyze schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:03:

-The_Mask- schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:17:
[...]

Die heb ik al ergens gezien, maar waar ook al weer? :p
:X ....

3.6% in unigine dx11 ,enkele gpu

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

-The_Mask- schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:24:
[...]

Je wil het dus gewoon zien staat. :z :+
neuh, niet per se. maar meer omdat ik er via techpowerup! op uit kwam. daar noemen ze 4 gb total, maar als je dan doorlinkt naar het originele artikel is het mij dus niet helemaal duidelijk.

als het goed is krijg ik morgen toch mijn 2e hands 4870x2 en daarmee houdt ik het wel uit totdat de markt iets meer uitgekristalliseerd (sp?) is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Darkasantion schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:05:
[...]

Vindt dat niet verkeed hoor qua prijs
Het is wel ~2x HD5870 op HD5850 clocks, vraag is dus, hoeveel scheelt dat tegenover een CF van HD5850 en HD5870?

HD5850 moet ~240 euro kosten, terwijl de HD5870 rond de 320 euro zit
Dat zie ik ook wel maar ik heb het over 200-220 euro voor de HD5850 in het begin die mensen hebben gewoon geluk gehad. Met de huidige prijzen is hemlock best interessant. Ik verwacht er eigenlijk hetzelfde van als met voorgaande X2's. Dus als je twee 5870's zou pakken en op 725-1000 zou clocken heb je +- dezelfde score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe

Lucid HYDRA 200 Multi-GPU Technology Performance Preview

[ Voor 36% gewijzigd door Blastpe op 11-11-2009 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil hier wel even duidelijk bij vermelden dat hier dus geen Fuzion gebruikt is maar een development board. Maar je ziet hier dat de Hydra technologie wel werkt.

Afbeeldingslocatie: http://pcper.com/images/reviews/815/multi-coj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pcper.com/images/reviews/815/multi-of.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Operation Flashpoint 2 mag ik hopen? ;) (OFP komt uit 2001 ofzo)

(hoewel ik gisteren bij OFP1 de FPS zo ongeveer op 0,1 kreeg doordat de viewing distance wat hoog in te stellen is dus dat kan ook zwaar zijn :P)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
bwerg schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:34:
(hoewel ik gisteren bij OFP1 de FPS zo ongeveer op 0,1 kreeg doordat de viewing distance wat hoog in te stellen is dus dat kan ook zwaar zijn :P)
Dat komt waarschijnlijk omdat de engine dit gewoon niet aan kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Techreport doet ook zijn duit in het Hydra zakje

Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/r.x/hydra-preview/msi-board.jpg
More troubling was the obvious visual corruption we saw in DirectX 9 games when using an all-AMD mix of a Radeon HD 4980 and a Radeon HD 4770. The Lucid employees we spoke with about this problem attributed it to Windows 7, and indeed, Lucid VP of R&D and Engineering David Belz told us that Windows Vista had been the driver team's primary focus up until the last month. Belz said they had found few differences when moving to Windows 7, but forthrightly admitted the firm might need to look into those differences further. Belz seemed surprised when he asked what percentage of prospective Hydra buyers might wish to run Windows 7 immediately and we answered, "Uhh... 99%." The Hydra comes attached to a new motherboard, though, so one would think that answer would be rather obvious at this point in time, even if our estimate might be overstated by a few percentage points.
Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/r.x/hydra-preview/ofdr.gif

[ Voor 84% gewijzigd door neliz op 11-11-2009 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneakyNL
  • Laatst online: 30-03 21:55
Het is een beetje "do or die" voor hydra. Als het SLI and CF weet te verslaan dan kan het een grote klapper worden, maar als het trager is dan zal de markt voor dit bordje vèèl kleiner zijn.
En dan hebben we het nog niet eens op de invloed van hydra op de performance van de CPU, het geheugen en de rest van het systeem.

Here's hoping dat het echt gewoon alleen voordeel heeft voor een redelijke meerprijs, want dat zou de huidige GPU limit flink verhelpen. Mischien eindelijk goede schaling voor zowel SLI als CF in alle games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SneakyNL schreef op woensdag 11 november 2009 @ 21:36:
Als het SLI and CF weet te verslaan dan kan het een grote klapper worden, maar als het trager is dan zal de markt voor dit bordje vèèl kleiner zijn.
Hydra heeft wel als groot voordeel, dat als SLi/CrossFire voor geen meter schaalt in een bepaalde game, Hydra daar geen last van zal hebben.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

-The_Mask- schreef op woensdag 11 november 2009 @ 21:48:
Hydra heeft wel als groot voordeel, dat als SLi/CrossFire voor geen meter schaalt in een bepaalde game, Hydra daar geen last van zal hebben.
Het is, gezien de profiling nooit een 100% werkende oplossing maar het is wel een extra optie bovenop de standaard oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

-The_Mask- schreef op woensdag 11 november 2009 @ 21:48:
[...]

En hydra heeft als nadeel dat als Sli/CF goed schaalt, hydra dat niet per sè doet :) Dat gaat dus twee kanten op. Tenzij Hydra consistent betere resultaten neer weet te zetten natuurlijk. Maar dat zullen we wel zien als er mooie reviews zijn.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
voordeeltje bij nieuwe games
Lucid did point out that in terms of same-GPU HYDRA versus SLI/CrossFire comparisons, there will be some cases where HYDRA is faster and other cases where the NVIDIA or ATI native solution is faster by about 10-20% in either direction. But obviously neither NVIDIA nor ATI are doing different-GPU scaling at all, so Lucid will definitely see the advantage there. Also, Lucid pointed out some newer games that did not yet have any SLI or CrossFire scaling with the latest WHQL drivers from NVIDIA and ATI – we have seen this over the years where it takes time for the GPU vendors to release updated drivers and profiles to get GPU scaling working. In those cases, because Lucid’s software doesn’t require profiles in that sense, the HYDRA solution provided scaling when native options could not. If Lucid’s software team lives up to its claims it could mean day-of-release scaling for any PC title on HYDRA-enabled systems.
nadeeltje bij dual gpu's op 1 pcb
Other Notes – Random information I couldn’t figure out where to place

As of this writing, dual GPU graphics cards like the GeForce GTX 295 are not going to work with Lucid’s HYDRA technology in the way you want it to. Essentially, because the two GPUs behind the PCI Express bridge chips on the graphics boards (both NVIDIA and ATI) are “hidden” to the system, the HYDRA driver will only be able access one of them. This is a bit of a letdown for us as the idea of having a single GTX 295 and then throwing in an HD 5870 sounded very appealing, it doesn’t appear Lucid will be able to get that working.

What my theory is, and I hope to test soon, is that you might be able to enable SLI on the GTX 295 and then enable HYDRA on the “two” graphics cards in the computer then. (The SLI’d GTX 295 being ONE card and the HD 5870 being the second.) Sounds like a recipe for awesome or disaster
http://pcper.com/article....aid=815&type=expert&pid=3

[ Voor 33% gewijzigd door Bullus op 11-11-2009 22:33 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

Dat Lucid heeft meer nadelen dan voordelen;

je kan niet in CCC instellen/ forceren, en niet in NVCP.

Je bent dus gebonden aan default in-game IQ settings. En dat is nu net waar ik persoonlijk niet op zit te wachten.

Hoe doen ze dit nu? Verschillende AA modes, andere AF methodes van nV en ATi. Dat kan toch nooit? Dan kan dit, als je naar IQ kijkt, toch nooit goed zijn? Alleen voor de framerates is het goed, maar voor de rest niets.

Of zie ik nu iets verkeerd? (Ik heb me er totaal nog niet in verdiept. ;) )

Ik zou zowieso liever 2 dezelfde kaarten gebruiken. Of iig 2 kaarten uit dezelfde range. Zoals bijvoorbeeld een HD5870 en HD5770. Ik zeg maar wat. Maar 2 verschillende merken kaarten dat lijkt me niet echt wenselijk.

[ Voor 36% gewijzigd door Format-C op 11-11-2009 23:34 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.