dahakon schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:42:
Dan als klapper van de week. Je maakt je nu druk over het feit dat er pas 'performance' drivers komen drie maanden na de launch van de kaarten. Maar eerder bejubelde je de 'Big Bang' drivers van nVidia die heel veel later dan de launch van de GTX2xx kaarten kwamen. Dat is een beetje met twee maten meten.
Dat is helemaal niet meten met 2 maten. nVidia heeft eerder goeie drivers voor games, en er zijn meer updates. En of dat beta drivers zijn of niet, dat maakt niet uit. De drivers die je hebt helemaal vanaf de launch zijn gewoon beter. Dat er dan later nog een performancedriver uitkomt is gewoon mooi. En ja, dat er dan nog een klap performance bijkomt juich ik toe.
ATi is gewoon traag met drivers. En ze moeten bepaalde games gewoon fixen zodat ze fatsoenlijk draaien, en niet framedrops hebben, of lag, of geen AA, of geen AF, of stotters, of v-sync problemen.
3 maanden wachten totdat je echt goeie drivers hebt slaat nergens op. En dan gaat het niet eens over "performance" drivers. Maar gewoon drivers die in nagenoeg alle games goed werken. De huidige ATi drivers zijn gewoon niet goed genoeg in een hele hoop games. Die geven gewoon bagger performance of problemen.
Ze (ATi) kunnen beter in de eerste 3 maanden constant blijven updaten en hotfixen,dat zodra een bepaalde game uitkomt OOK geoptiomaliseerd is. Ipv te wachten.

Ik update liever 1 x per week mijn drivers zodat 1 of 2 games beter draaien, dan dat ik me maanden lang erger, en een duurbetaalde game niet goed kan spelen omdat de drivers zo kut zijn.
Jammer dat iedereen me vind zeiken, maar ik vind 3 maanden wachten op goeie drivers gezeik.
Het spijt me zeer
CJ schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:24:
Sorry dat ik het zeg hoor.. maar je reactie (vooral voor je edit) is toch echt een voorbeeld van
voorbarig gezeik....
De drivers die gebruikt zijn komen gewoon gelijk na de launch van de HD5970 beschikbaar en dat is dus eerder dan je denkt!
Ja, en zo lang moet iedereen die een HD5870 of HD5850 heeft maar lekker blijven wachten.

Mmm, mag van mij hoor... Voordat die kaarten echt op volle oorlogssterkte verkrijgbaar zijn is het ook al 2010 denk ik. Want het is een drama met de beschikbaarheid van de HD5800 serie. En daar kan ATi waarschijnlijk niets aan doen, maar het is al 2 manden janke met de pet op qua beschikbaarheid, en we worden mooi een poot uitgedraaid met kaarten die 70 tot 80 euro boven de normale prijs verkocht worden.
Maar ik heb altijd gezegd dat ik ontevreden was met de manier waarop ATi met drivers omgaat. En dat ik ontevreden ben met de huidige drivers. Ik vind het ook ERG raar dat bepaalde sites, en bepaalde mensen wél die nieuwe beta drivers hebben, en normale klanten niet.
Ik heb liever dat ik als klant eerder krijg waarvoor ik betaal, en de concurrent kan me echt helemaal niets schelen. Ik wil gewoon goeie driverondersteuning. Klaar. Wat is het belangrijkst? De klant geven waarvoor hij of zij betaalt, of de concurrent een tikje nageven?
Ik wou dat de Fermi er was! Dan werden we vast doodgegooid met hotfixes en updates. Maar ja, daar is nu geen enkele aanleiding voor... En dat is te merken.

Ik vind het gewoon raar hoe ATi medt drivers omgaat.
Maar goed; einde zeikmodus. ik wil ook niet teveel door zagen, want dan verziek ik de sfeer, en dat is niet mijn bedoeling.
Ik leg me er maar bij neer dat ik nog een paar weken moet wachten. En in de tussentijd vermaak ik me nog wel met mijn kaartje.
[
Voor 32% gewijzigd door
Format-C op 12-11-2009 21:42
]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX