Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 11:24
RappieRappie schreef op woensdag 11 november 2009 @ 23:21:
Hoe doen ze dit nu? Verschillende AA modes, andere AF methodes van nV en ATi. Dat kan toch nooit? Dan kan dit, als je naar IQ kijkt, toch nooit goed zijn? Alleen voor de framerates is het goed, maar voor de rest niets.
Ik heb al meerdere mensen deze vraag zien stellen en niemand heeft er nog een duidelijk antwoord op gegeven. Natuurlijk is het idee dat een heel object aan 1 kaart wordt toegewezen. Als je op het ene object de ene AA mode toepast en op het andere een andere zal het niet erg opvallen, zolang je maar niet binnen 1 object verschillende modes toepast. Maar het blijft natuurlijk niet ideaal, is er iemand die hier meer over kan zeggen?
Ik zou zowieso liever 2 dezelfde kaarten gebruiken. Of iig 2 kaarten uit dezelfde range. Zoals bijvoorbeeld een HD5870 en HD5770. Ik zeg maar wat. Maar 2 verschillende merken kaarten dat lijkt me niet echt wenselijk.
En dit is nou precies wat Lucid uit de wereld zou moeten helpen. Dat je 2 dezelfde kaarten of zelfs 2 keer hetzelfde merk nodig zou hebben om performance te kunnen combineren. Mocht het uiteindelijk geperfectioneerd worden, dan zou je goede schaling moeten krijgen, welke kaarten je ook combineert. De eerste resultaten zien er veel belovend uit, maar ik ben ook nog niet 100% overtuigd.

specs

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

what a day...

Next-Generation Technologies for Next-Generation Graphics

* While AMD maintains momentum in rolling out several more DirectX 11 capable parts from its wildly successful ATI Radeon™ HD 5000 series in 2H09 and 1H10 including graphics cards codenamed “Cedar,” “Hemlock,” and “Redwood,” AMD will also introduce DirectX 11 capable members of the ATI Mobility Radeon™ HD 5000 series in 2010, bringing incredible graphics capabilities and stunning HD video to AMD’s new notebook platforms.
* “Bobcat” is AMD’s low-power x86 processor core aimed at notebook processing in ultrathin and netbook form factors, and designed to be extremely small, highly flexible and single threaded.
* “Bulldozer” is AMD’s completely new, high performance architecture for the mainstream server, mainstream desktop and notebook PC markets that employs a new approach to multithreaded compute performance for achieving advanced efficiency and throughput. “Bulldozer” is designed to give AMD an exceptional CPU option for linking with GPUs in highly scalable, single-chip Accelerated Processing Unit (APU) configurations.

Notebook Platforms:

* “Danube” is AMD’s new platform for the mainstream notebook market and will feature the new “Champlain” CPU, the first quad-core processor offered by AMD specifically for the notebook market that includes 2M cache and DDR3 memory support.
* “Sabine,” is AMD’s new mainstream notebook platform slated for 2011 and will be the first notebook platform to feature the quad-core “Llano” APU.
* “Nile” is AMD’s next generation platform for ultrathin notebooks and is scheduled for 1H10, with the dual-core “Geneva” CPU using DDR3 memory technology and is being designed to yield more than 7 hours of battery life under normal usage conditions.
* “Brazos” is AMD’s ultrathin notebook and netbook platform slated for 2011, and “Ontario” is the APU based on the “Bobcat” core.

Desktop Platforms:

* “Leo” is AMD’s next generation enthusiast-class desktop PC platform. Scheduled for 1H10, “Leo” will feature the industry’s first six-core desktop CPU, codenamed “Thuban,” for greater multi-tasking, as well as DirectX 11 capabilities for a visually enhanced gaming experience.
* “Dorado” is AMD’s next-generation mainstream desktop platform with AMD Athlon™ II processors, DirectX 11 discrete graphics options, and stream application acceleration.
* “Lynx,” and “Scorpius” are AMD’s desktop platforms for 2011. “Lynx” is the first desktop platform powered by the quad-core “Llano” APU. “Scorpius” is an enthusiast-class desktop platform featuring the “Zambezi” CPU, the first 8-core solution for enthusiast desktop users based on the “Bulldozer” core.

Server Platforms:

* “Maranello” is AMD’s next generation server platform and remains on track for introduction in 1H10. “Maranello” is a DDR3-based server platform which is expected to offer a new socket infrastructure, Socket G34, to support upcoming 8 or 12-core “Magny-Cours” processors.
* “San Marino” is AMD’s new server platform suited for large, dense deployments that require power efficiency and flexibility that is ideal for small/medium businesses, as well as web, cloud and infrastructure applications.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-05 12:10

Edmin

Crew Council

get on my horse!

AMD will also introduce DirectX 11 capable members of the ATI Mobility Radeon™ HD 5000 series in 2010,
Dit stond eerder nog op 2011. Goede zaak voor laptoppers en slim van AMD. Als je Dx11 wil laten slagen heb je een sterke marktpenetratie nodig.

Nieuw WR in 3DMark Vantage en 2K3 met Quad CrossFireX HD5870

Overklokker Hipro5 heeft het wereldrecord in 3DM Vantage en 2003 te pakken gekregen door gebruik te maken van 4 HD5870s. Helaas waren de videokaarten in Vantage lager geklokt dan mogelijk zou moeten zijn, omdat Hipro5 geen LN2 meer over had.

Hipro5 maakte gebruik van 4 MSI HD5870s en een speciale MSI bios. :)

Link: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=238655

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-05 21:02

Darkasantion

Just keep swimming!

CJ schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:09:

Nieuw WR in 3DMark Vantage en 2K3 met Quad CrossFireX HD5870

Overklokker Hipro5 heeft het wereldrecord in 3DM Vantage en 2003 te pakken gekregen door gebruik te maken van 4 HD5870s. Helaas waren de videokaarten in Vantage lager geklokt dan mogelijk zou moeten zijn, omdat Hipro5 geen LN2 meer over had.

Hipro5 maakte gebruik van 4 MSI HD5870s en een speciale MSI bios. :)

Link: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=238655
Zo, dat is wel een heel grote stap vooruit!

Lamma, had volgens mij andere benchmark in me hoofd zitten

[ Voor 11% gewijzigd door Darkasantion op 12-11-2009 10:41 ]

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-05 10:46
RappieRappie schreef op woensdag 11 november 2009 @ 23:21:
Dat Lucid heeft meer nadelen dan voordelen;

je kan niet in CCC instellen/ forceren, en niet in NVCP.

Je bent dus gebonden aan default in-game IQ settings. En dat is nu net waar ik persoonlijk niet op zit te wachten.
Zijn maar een handvol spellen waar ik persoonlijk het control panel gebruik om dingen te forceren, en dat zijn dan met name UE3 games.
Hoe doen ze dit nu? Verschillende AA modes, andere AF methodes van nV en ATi. Dat kan toch nooit? Dan kan dit, als je naar IQ kijkt, toch nooit goed zijn? Alleen voor de framerates is het goed, maar voor de rest niets.
De verschillende AA modes kan wel een probleem vormen in-game gok ik zo, omdat sommige games inderdaad gewoon naar het merk kijken en merk-specifieke opties weergeven. Aan de andere kant kan de Hydra chip deze games net zo goed voor de gek houden, de passende combinaties weergeven, en die dan vervolgens naar de goede kaarten sturen. Over het renderen trouwens, ze sturen een deel image naar beide kaarten, krijgen die terug en voegen ze in een enkele frame buffer samen. Dat laatste sturen ze dan naar de output.
Ik zou zowieso liever 2 dezelfde kaarten gebruiken. Of iig 2 kaarten uit dezelfde range. Zoals bijvoorbeeld een HD5870 en HD5770. Ik zeg maar wat. Maar 2 verschillende merken kaarten dat lijkt me niet echt wenselijk.
Ikzelf sta echt te popelen om een bordje met deze chip aan te schaffen. Waarom? Momenteel heb ik een 9800GTX, wachtend op een 5850. Als die laatste er is, gaat de 9800GTX (of GTS250, hoe je hem ook wil noemen!) fungeren als dedicated PhysX kaart.

De 9800GTX kan alle games nog met gemak aan, hoewel niet altijd 100% maxed (Lees: Crysis, voor de rest nog niet veel tegengekomen waar ik niet op 1920x1080/4AA/16AF/High kon draaien). Nu zou ik het prachtig vinden om deze kaart als PhysX chip te laten fungeren wanneer dat nut heeft, en anders als ondersteuning voor de 5850 laten werken.

Dat is ook meteen mijn enige punt bij de Hydra software. Ik vraag me dus af of deze ook in staat is PhysX calls te onderscheppen en vervolgens de load dusdanig te balancen dat een NVIDIA kaart in een multi-vendor setup dus iets minder beeld te verwerken krijgt om zo wat ruimte te laten voor PhysX. Vooral voor mensen in mijn situatie (en dat zijn er nogal wat) zou dit briljant zijn.

Even ter illustratie mijn specs: E8400, 2x2GB A-DATA DDR2/800, 9800GTX, WD Caviar SE16 320GB als system disk. Alles op stock draaien.

Had dit bericht eerder vanmorgen al willen plaatsen, maar helaas ging T toen down (of had mijn DNS geen zin om t.net eventjes om te gooien voor me :P).

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:21
Werelds schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:04:
Ikzelf sta echt te popelen om een bordje met deze chip aan te schaffen. Waarom? Momenteel heb ik een 9800GTX, wachtend op een 5850. Als die laatste er is, gaat de 9800GTX fungeren als dedicated PhysX kaart.
Haha, dat gaat niet werken!
Je mag van Nvidia je 9800GTX niet meer als PhysX kaart gebruiken als je een Ati kaart erbij plugt! :+
Volgens mij doet de PhysX driver zelf een vendor-check. Heeft niet zoveel met "afvangen van PhysX calls" door de hydra te maken denk ik?

[ Voor 13% gewijzigd door Puppetmaster op 12-11-2009 11:38 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Anoniem: 304087

[...]

Zijn maar een handvol spellen waar ik persoonlijk het control panel gebruik om dingen te forceren, en dat zijn dan met name UE3 games.

[...]

De verschillende AA modes kan wel een probleem vormen in-game gok ik zo, omdat sommige games inderdaad gewoon naar het merk kijken en merk-specifieke opties weergeven. Aan de andere kant kan de Hydra chip deze games net zo goed voor de gek houden, de passende combinaties weergeven, en die dan vervolgens naar de goede kaarten sturen. Over het renderen trouwens, ze sturen een deel image naar beide kaarten, krijgen die terug en voegen ze in een enkele frame buffer samen. Dat laatste sturen ze dan naar de output.

[...]

Ikzelf sta echt te popelen om een bordje met deze chip aan te schaffen. Waarom? Momenteel heb ik een 9800GTX, wachtend op een 5850. Als die laatste er is, gaat de 9800GTX (of GTS250, hoe je hem ook wil noemen!) fungeren als dedicated PhysX kaart.

De 9800GTX kan alle games nog met gemak aan, hoewel niet altijd 100% maxed (Lees: Crysis, voor de rest nog niet veel tegengekomen waar ik niet op 1920x1080/4AA/16AF/High kon draaien). Nu zou ik het prachtig vinden om deze kaart als PhysX chip te laten fungeren wanneer dat nut heeft, en anders als ondersteuning voor de 5850 laten werken.

Dat is ook meteen mijn enige punt bij de Hydra software. Ik vraag me dus af of deze ook in staat is PhysX calls te onderscheppen en vervolgens de load dusdanig te balancen dat een NVIDIA kaart in een multi-vendor setup dus iets minder beeld te verwerken krijgt om zo wat ruimte te laten voor PhysX. Vooral voor mensen in mijn situatie (en dat zijn er nogal wat) zou dit briljant zijn.

Even ter illustratie mijn specs: E8400, 2x2GB A-DATA DDR2/800, 9800GTX, WD Caviar SE16 320GB als system disk. Alles op stock draaien.

Had dit bericht eerder vanmorgen al willen plaatsen, maar helaas ging T toen down (of had mijn DNS geen zin om t.net eventjes om te gooien voor me :P).
Er komt nog een probleem bij. Als je bvb een dx11 game wil spelen met een gtx280 zamen met een
5870. Verder vraag ik mij af hoe de schaling zal zijn met 2 gelijke kaarten bvb 2x5870. Dit zal
geloof ik wel weer wat beter schalen dan cfx?

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Anoniem: 304087 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:47:
Er komt nog een probleem bij. Als je bvb een dx11 game wil spelen met een gtx280 zamen met een
5870.
Jij mag proberen DX11 code te laten draaien op een GTX280 :|

Of had je zelf al bedacht dat hij terugschakelt naar DX10? |:(

Afterburner 1.4 met HD5970 support

Voor de liefhebbers... We heben vandaag versie 1.4 van Afterburner uitgebracht met ondersteuning voor de GeForce 240GT en de Radeon HD5970. :)

Changelog:
  • Added initial AMD RADEON HD 5970 series graphics cards support
  • Added voltage control for cost down reference design AMD RADEON HD 4870 series graphics cards with L6788A voltage regulators
  • Added voltage control for custom design MSI R4770 Cyclone graphics cards series with uP6204 voltage regulators
  • Ineffective and slow temperature, clock, GPU usage and fan speed monitoring implementation provided by native AMD's ADL SDK has been replaced with own more effective low-level codepath. Due to new codepath hardware monitoring related CPU performance hit has been reduced drastically on the systems with AMD graphics cards and drivers.
  • On-Screen Display and Logitech LCD monitoring modules no longer explicitly read displayed data from hardware and retrieve cached data from monitoring graphs instead. Due to this change CPU performance hit is reduced when OSD or LCD monitoring features are enabled.
  • Fan speed slider position and numeric fan speed input field are now being refreshed in automatic fan speed mode only when MSI Afterburner window is active.
  • Added configuration file switch allowing power users to unlock unofficial overclocking codepath in AMD display drivers (similar to AMDGPUClockTool, ATITool and RivaTuner overclocking implementation on AMD graphics cards).
Unlike AMD's official ADL SDK overclocking ways, unofficial ones are not limited with CCC clock limit but have some alternate disadvantages (e.g. PowerPlay support limitation).
Please take a note that unofficial overclocking methods are not supported either by AMD or by MSI, so unlock and use it at your own risk.
  • Now it is possible to toggle performance profiler status info visibility in hardware monitor window via [Show status] option in the context menu.
  • Fixed L6788A database entry for AMD RADEON HD 4770 series graphics cards
  • GPU voltage monitoring feature is now locked and not available by default.
  • Unfortunately some inexperienced users don't understand the risk of running multiple tools accessing voltage regulator at the same time and tend to use helper voltage monitoring features in everyday hardware monitoring sessions in conjunction with third party VRM monitoring tools, intensively writing data to VRM and periodically causing it to enter wrong state due to write collision. Unfortunately such issues are wrongly treated by certain users as instability of our product. To prevent such rumors, since this version voltage monitoring feature is no longer available to beginners by default.
  • Experienced users understanding these specifics and accepting these risks may unlock voltage monitoring features via new safety option in [General]tab
  • AMD RV8xx I2C microcontroller is now being forcibly reset prior to starting new I2C transaction to minimize the risk of I2C collisions with third party tool without I2C synchronization protocol support (e.g. AMDGPUClockTool)
  • Added safety option allowing users to disable voltage control feature if it is not needed
  • Now Afterburner forcibly changes memory clock for all performance levels at once on AMD graphics cards with equal default memory clocks defined for all performance levels to bypass flickering issue caused by incorrect PowerPlay dynamic memory clock changing implementation on some cards
  • Added Catalyst driver family version detection for AMD graphics cards
  • Added option to display system time in the On-Screen Display
  • Added red and blue editions of default skin
  • Various minor user interface and skin tweaks
  • Added configuration file switches allowing power users to tweak Afterburner startup process and define startup delay or force the startup to be handled by Windows Vista / Windows 7 Task Scheduler to bypass UAC evaluation window (additional Microsoft Visual C++ 2008 runtime libraries installation is required for task scheduler based startup way)
  • MSI On-Screen Display server has been upgraded to version 3.6.0. New server provides improved desktop windows notification mechanism and also features optional power user oriented task scheduler based startup way
  • Added skin format reference documentation. Now third party skin designers may use this local offline documentation to create their own skins for MSI Afterburner. Official MSI Afterburner skin creation contest is approaching!
Do you feel that you can design nice skins for MSI Afterburner? Stay tuned and don't miss your chance to win the prize!
http://event.msi.com/vga/afterburner/download.htm

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

neliz schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:52:
[...]

Jij mag proberen DX11 code te laten draaien op een GTX280 :|

Of had je zelf al bedacht dat hij terugschakelt naar DX10? |:(
Daarom zech ik ook er komt een probleem bij voor iemadn die graag zijn dx11 game wil spelen
in dx11

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 12-11-2009 11:54 ]

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Anoniem: 304087 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:54:
Daarom zech ik ook er komt een probleem bij voor iemadn die graag zijn dx11 game wil spelen
in dx11
Wat heeft dat nu met Hydra te maken?
Er zijn genoeg mensen die een game willen spelen die niet door hun kaart wordt ondersteund, of dit nu single card is of multiple, dit soort fouten zijn van alle dag.
Het is niet zo dat Hydra magisch DX11 toevoegt aan je bestaande kaarten. Net zoals ik zelf niet verwacht dat ik DX10-only games op een DX9 kaart kan spelen.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

Hij bedoelt JUIST dat als je een DX10 en DX11 kaart combineert, je met hydra nog steeds geen DX11 game kan spelen. ;)

Omdat je 1 DX10 kaart gebruikt, en je dan nóóit een DX11 game kan spelen.

Je zult dus 2 DX9, 2 DX10 of 2 DX11 kaarten moeten combineren, maar dat is net zo logisch als dat een dag 24 uur heeft.

[ Voor 40% gewijzigd door Format-C op 12-11-2009 12:28 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• Werelds
Puppetmaster schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:35:
[...]
Haha, dat gaat niet werken!
Je mag van Nvidia je 9800GTX niet meer als PhysX kaart gebruiken als je een Ati kaart erbij plugt! :+
Volgens mij doet de PhysX driver zelf een vendor-check. Heeft niet zoveel met "afvangen van PhysX calls" door de hydra te maken denk ik?
Daar zijn inmiddels omwegen voor, dus dat gaat wel lukken hoop ik zo :p
In het geval van Hydra zou het echter anders zijn, omdat je dan gebruik maakt van de gehele NVIDIA driver.
Anoniem: 304087 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:47:
[...]
5870. Verder vraag ik mij af hoe de schaling zal zijn met 2 gelijke kaarten bvb 2x5870. Dit zal
geloof ik wel weer wat beter schalen dan cfx?
Kijk even naar de benchmarks die inmiddels overal (oa in deze thread) gepost worden. Werkt niet altijd en overal, en Lucid zegt zelf ook dat het per spel zal verschillen. Soms werkt SLI/CFX beter, soms de Hydra; punt is echter dat Hydra _altijd_ werkt, waar je voor de andere methodes profielen nodig hebt.

En in het geval van een DX11 game kun je altijd nog terugvallen op het gebruik van een enkele kaart, Hydra uit en gaan met de banaan :p

RappieRappie schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:25:
Hij bedoelt JUIST dat als je een DX10 en DX11 kaart combineert, je met hydra nog steeds geen DX11 game kan spelen. ;)

Omdat je 1 DX10 kaart gebruikt, en je dan nóóit een DX11 game kan spelen.

Je zult dus 2 DX9, 2 DX10 of 2 DX11 kaarten moeten combineren, maar dat is net zo logisch als dat een dag 24 uur heeft.
Idd is het zo moeilijk om te snappen :X
Ik vind Lucid wel intressant als de schalen met mijn 2 kaarten nog beter zouden worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 12-11-2009 12:37 ]

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

In principe komt Hydra net op het verkeerde moment. Net in de overgang van een direct X.

Veel mensen hebben nog een DX10 (of DX9) kaart, en als die mensen er dan een DX11 naast prikken blijft de oude kaart de "botlleneck" zeg maar. Die beperkt de mogelijkheden.

Dus ik blijf bij mijn standpunt dat ik liever gewoon 2 dezelfde kaarten naast elkaar heb. Of iig 2 kaarten uit dezelfde serie. En niet bijvoorbeeld een stroomslurpende GTX280 naast een HD5850 of HD5870. ZONDE!

Sowieso vind ik het mixen van nV met een Ati kaart een beetje dom. Zie mijn eerdere post over iQ.

[ Voor 4% gewijzigd door Format-C op 12-11-2009 12:47 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:14

superwashandje

grofheid alom

RappieRappie schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:25: net zo logisch als dat een dag 24 uur heeft.
offtopic: is dat logisch? ik zou een rond getal veel logischer vinden

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

superwashandje schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:50:
[...]

Mmm, rare logica heb jij... :D

Maar goed; je begrijpt wat ik bedoel. 1+1=2. ;)

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

RappieRappie schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:55:
[...]
Maar goed; je begrijpt wat ik bedoel. 1+1=2. ;)
tuurlijk.

maar zou het dan niet in theorie kunnen dat de dx11 kaart bijvoorbeeld alle dx11 only functies afhandeld? als we toch opdrachten aan het verdelen zijn over verschillende gpu's...

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

superwashandje schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:50:
Ik vind het logisch dat een dag 12 uur heeft en een etmaal 24 uur 8)7

• SneakyNL
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-03 21:55
Welja, die hydra gaat gewoon dx9 IGP van intel, dx10 van NV en dx11 van ATI perfect laten samenwerken en schalen, waarbij de kaartjes enkel die dx calls afhandelen die ze aankunnen.

Ik zet er mijn geld niet op in in ieder geval. Hydra wordt hoogstwaarchijnlijk gewoon een iets robuustere oplossing dan softwarematig multi GPU, maar het zal SLI en CF met identieke kaarten niet verslaan, zolang het spel SLI en CF ondersteunt tenminste en alle grote titels doen dat.

Hoewel er ook onder de grote titels uitzonderingen zijn, ik ben dus toch benieuwd naar de reviews van hydra.

Hoord deze zooi trouwens niet in een intel topic ik geloof namelijk dat intel met deze ontwikkeling bezig is en niet ati of amd correct me if im wrong ?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 12-11-2009 13:55 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-05 12:10

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik zou niet weten waarom je ineens Intel erbij sleept, maar ik zie een Lucid topic graag tegemoet.

• Werelds
Edmin schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:57:
Ik zou niet weten waarom je ineens Intel erbij sleept, maar ik zie een Lucid topic graag tegemoet.
Ik ben al bezig met links te verzamelen, met een beetje geluk maak ik vanavond wel het topic als de werkdruk het toelaat :p

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

neliz schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:24:
[...]

Ik vind het logisch dat een dag 12 uur heeft en een etmaal 24 uur 8)7
ik zou niet weten waarom het logisch is...het is zo ja DUH! maar logisch? 60 seconden in een minuut, 60 minuten in een uur, 24 uur in een dag, 7 dagen per week etc etc. ik vind er niet veel logisch aan maargoed dat is een andere discussie die niet hier hoort. vandaar dat er ook offtopic bij stond.

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-03 14:35
neliz schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:54:
[...]

:Z Gelukkig heb jij bewijzen! (zie pricewatch) in tegenstelling tot het napraten van anderen!

[afbeelding]

neliz constateert een hoog napraat gehalte in de woorden van "dreee" en toont een grafiek met de minimum en gemiddelde prijzen van een Sapphire HD5870 van de Pricewatch. dreee is zojuist voor aap gezet. Ik hoop dat hij z'n excuses plaatst en dat hij misschien in de toekomst een eigen mening aanneemt die gebaseerd is op feiten in plaats van tekst van "teh internetz" trekken en die heer a la Ludo CTRL-C, CTRL-V'ed.
Ja, want de pricewatch is ontzettend accuraat qua prijzen met al die shops die überhaupt geen kaarten hebben om te leveren... :X

Anoniem: 159308

http://tech.sina.com.cn/h/2009-11-12/02441130332.shtml HD 5970 review, uiteraard niet in het Engels :+

Kon het niet laten I lol'd :D

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 159308 op 12-11-2009 14:29 ]

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:05
Is geen HD5970 review. Er worden 2 5870 op 725/1000 in xfire getest om een HD5970 te simuleren

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:52
Over dat DX10 + DX11 + Hydra. Eigenlijk zou het wel moeten werken. Als je DX11 kaart je primaire kaart is. Niet alles wat je op het beeld ziet is DX11. DX11 heeft wel dingen die DX10 niet heeft maar volgens mij zijn er ook genoeg dingen nog wel hetzelfde. Bij die stukken zou een DX10 kaart dan mee kunnen helpen. Maar dit is theoretisch of het in de praktijk haalbaar is en een performance winst laat zien weet ik niet.

En het kan ook best zijn dat ik hier nog iets belangrijks over het hooft zie. Vooral bij DX11 aangezien we daar naar multithreading zijn gegaan. En het kan best zijn dat alle calls dan wel DX11 calls zijn die niets met met DX10 te maken hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Astennu op 12-11-2009 15:08 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Astennu schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:06:
Over dat DX10 + DX11 + Hydra. Eigenlijk zou het wel moeten werken. Als je DX11 kaart je primaire kaart is. Niet alles wat je op het beeld ziet is DX11. DX11 heeft wel dingen die DX10 niet heeft maar volgens mij zijn er ook genoeg dingen nog wel hetzelfde. Bij die stukken zou een DX10 kaart dan mee kunnen helpen. Maar dit is theoretisch of het in de praktijk haalbaar is en een performance winst laat zien weet ik niet.
Theoretisch can het niet.
CS5 post-processing effecten laten lopen op een CS4 kaart? Hoe wilde je dat doen?
Zoals je in de voorbeelden ziet worden objecten verdeeld over de kaarten, je kunt niet de objecten post-processen die op de andere kaart staan.

Dat en het feit dat de code in DX11 anders is dan DX10, de kaart snapt er pasta van.

[ Voor 15% gewijzigd door neliz op 12-11-2009 15:10 ]

• Astennu
neliz schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:07:
[...]

Theoretisch can het niet.
CS5 post-processing effecten laten lopen op een CS4 kaart? Hoe wilde je dat doen?
Niet. Die op de DX11 kaart verwerken. Eventueel dingen die wel op de DX10 kaart kunnen daar heen duwen. Maar ik weet niet genoeg van DX om te beoordelen of niet alles verschillend is in aansturing en verwerking van DX11. Of dat sommige dingen wel 1:1 van DX10 over genomen zijn.

Misschien een beter voorbeeld en makkelijker haalbaar voorbeeld: Een DX10 kaart samen met een DX10.1 kaart. En dan toch een DX10.1 game draaien. In DX10.1 mode en dan de dingen die de DX10 kaart ook kan doen daar verwerken. Rest op de DX10.1 kaart.

Ik heb nu al veel twijfels bij die 5970 review:

Afbeeldingslocatie: http://i1.sinaimg.cn/IT/cr/2009/1112/381949313.jpg

Zie de score van de GTX295 SLI. 3x zo hoog als die van een single GTX295. En vaak 70-90%% scaling tov een enkele GTX295. Yeah right.... Sinds wanneer schaalt een Quad GPU setup beter dan een Dual GPU setup ? Van single naar CF heb je al geen 90% winst. En hier zie je van Dual naar Quad 70-90% boosts. En die hier boven is helemaal geniaal met zijn 3x zo hoge score.

Maar ik ben het er wel mee eens dat twee gedownclockte 5870's een leuke indicatie kunnen geven voor de performance.

[ Voor 47% gewijzigd door Astennu op 12-11-2009 15:18 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Astennu schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:09:
Misschien een beter voorbeeld en makkelijker haalbaar voorbeeld: Een DX10 kaart samen met een DX10.1 kaart. En dan toch een DX10.1 game draaien. In DX10.1 mode en dan de dingen die de DX10 kaart ook kan doen daar verwerken. Rest op de DX10.1 kaart.
Dan nog zit je met objecten die gedeeld moeten worden op de kaarten. het "drawen" van de objecten moet toch op hetzelfde DX niveau gebeuren.

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:18
dat van dat physx is best een goed argument vind ik.

als je (via de hack) graag een 5870 wil laten samenwerken met een 9800 kaart (voor physx) dan is het best leuk dat die in non-physx en non-dx11 spellen toch nog wat te doen krijgt... zijn er voorlopig nog zat van.

als dat werkt wordt lucid toch nog interessant want ik denk dat havok nog wel even duurt qua 3d physics.

vind de schaling verder namelijk wat tegenvallen: ze beweerden bijna 100% schaling maar die halen ze zelden (en crossfire haalt dat zelf soms ook wel, maar juist lang niet altijd).

verder vind ik juist de schaling met ATi+Nvidia kaarten samen erg tegenvallen en lijkt lucid voorlopig beter te werken met NV kaartjes alleen.

ik weet het, tis nog een erg vroeg stadium maar ik vrees dat schaling nioet veel beter gaat worden, alleen meer spellen die gaan werken nog bij release van lucid. afwachten.

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

AMD's marktaandeel klimt langzaam op

http://jonpeddie.com/publications/add-in-board-report/
But as prices settled out and AMD got its RV770 GPU (and subsequent derivatives RV730, RV790, RV740) in place across the Radeon line-up, the company did finally see a meaningful tick up in market position. JPR’s tabulations show AMD’s unit share rising from 31% in the first quarter to 35% in Q2’09, with Nvidia declining four points to 64%.

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-05 08:49

defcon84

Multipass?

ik ben benieuwd naar de cijfers van Q4 09 & Q1 10 8)

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Astennu schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:09:
[...]

Niet. Die op de DX11 kaart verwerken. Eventueel dingen die wel op de DX10 kaart kunnen daar heen duwen. Maar ik weet niet genoeg van DX om te beoordelen of niet alles verschillend is in aansturing en verwerking van DX11. Of dat sommige dingen wel 1:1 van DX10 over genomen zijn.

Ik heb nu al veel twijfels bij die 5970 review:

[afbeelding]

Zie de score van de GTX295 SLI. 3x zo hoog als die van een single GTX295. En vaak 70-90%% scaling tov een enkele GTX295. Yeah right.... Sinds wanneer schaalt een Quad GPU setup beter dan een Dual GPU setup ? Van single naar CF heb je al geen 90% winst. En hier zie je van Dual naar Quad 70-90% boosts. En die hier boven is helemaal geniaal met zijn 3x zo hoge score.

Maar ik ben het er wel mee eens dat twee gedownclockte 5870's een leuke indicatie kunnen geven voor de performance.
De drivers voor Quad SLi zijn flink verbeterd de laatste maanden.

En daar komt nog eens bij dat niet duidelijk is welke game het is op dat plaatje. Of kan jij Chinees/ Japans?

Dus je kan eigenlijk helemaal geen conclusie trekken uit dat plaatje imho. Tenminste ik niet.

Sommige games schalen erg goed met Quad SLi, en andere totaal niet. Dat plaatje is vast van een game die wel schaalt. Maar dat was al duidelijk. :>

Edit; en die 5970 is een misser. Helemaal als die 500 of meer gaat kosten, aangezien je, als je geluk en/of geduld hebt, voor 420 euro 2 HD5850's hebt. Die na overklokken gewoon sneller dan die dual GPU kaart zijn. Voor bijna 20% minder geld. :X
Nu moet AMD nog een keer uit de rooie cijfers komen. En dan gaat het echt goed. Want hoeveel jaar achter elkaar draaien ze nu al miljárden verliezen? Het is een wonder dat ze nog bestaan imho.

[ Voor 16% gewijzigd door Format-C op 12-11-2009 18:26 ]

• M4gick
  • Laatst online: 29-04 23:35
RappieRappie schreef op donderdag 12 november 2009 @ 18:13:
[...]

En daar komt nog eens bij dat niet duidelijk is welke game het is op dat plaatje. Of kan jij Chinees/ Japans?

Dus je kan eigenlijk helemaal geen conclusie trekken uit dat plaatje imho. Tenminste ik niet.

Sommige games schalen erg goed met Quad SLi, en andere totaal niet. Dat plaatje is vast van een game die wel schaalt.

Edit; en die 5970 is een misser. Helemaal als die 500 of meer gaat kosten, aangezien je, als je geluk en/of geduld hebt, voor 420 euro 2 HD5850's hebt. Die na overklokken gewoon sneller dan die dual GPU kaart zijn. Voor bijna 20% minder geld. :X
Kun je een 5970 niet overclocken dan? En als je die overclocked, wat wss niet zo ver kan, heb je meteen meer winst per mhz dan bij een 5850 (denk ik dan). En verder, is dit niet bij de GTX 295 zo dan? Ik bedoel SLi GTX 275 kost zo'n 350 euro. GTX 295 kost zo'n 380-400 euro. Welke is beter? SLi GTX 275.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ja, daarom zou ik ook nooit een dual kaart meer nemen. Al helemaal niet als 2 losse kaarten voordeliger zijn.
M4gick schreef op donderdag 12 november 2009 @ 18:21:
[...]

Kun je een 5970 niet overclocken dan?
Waarschijnlijk niet zo ver als losse kaarten.

[ Voor 49% gewijzigd door Format-C op 12-11-2009 18:24 ]

• M4gick
RappieRappie schreef op donderdag 12 november 2009 @ 18:22:
Ja, daarom zou ik ook nooit een dual kaart meer nemen. Al helemaal niet als 2 losse kaarten voordeliger zijn.
Tsja het kan wel handig zijn, volgens mij verbruikt een dual card minder stroom dan 2, en het is handig voor mensen met maar 1 PCI express slot in hun moederbord toch SLi of CrossfireX willen draaien

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
[...]

Laten we er voor het gemak even van uit gaan dat het om 1 game gaat in het tabelletje. Als je dan kijkt naar de 2560x1600 resolutie, dan zie je dat een GTX295 in SLI bijna drie keer zoveel FPS heeft als een single GTX295. Je kunt me niet wijs maken dat een SLI setup van 2 kaarten minder goed schaalt dan een SLI setup van 4 kaarten, want dat is wat ze feitenlijk stellen met de tabel.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Dat plaatje is idd "niet echt" gelovenswaardig. Daar ben ik het wel mee eens.

Maar je kan geen conclusie trekken over de schaling van Quad SLi uit dat plaatje.

-Wel dat er geen reet van het plaatje klopt. Wat dat betreft hebben Astennu en jij helemaal gelijk. :)

Ik interpreteerde de post van Astennu verkeerd. Mijn excuses! :) O-)

[ Voor 50% gewijzigd door Format-C op 12-11-2009 18:32 ]

• dahakon
RappieRappie schreef op donderdag 12 november 2009 @ 18:29:
Maar je kan geen conclusie trekken over de schaling van Quad SLi uit dat plaatje.
Laat ik het anders stellen.

Bij SLI met 2 kaarten haalt de tweede kaart in optimale situaties over het algemeen zo'n ~90% ten opzichte van een enkele kaart. Een enkele kaart op basis van de GTX295 chip zou dan ~22.4 FPS halen.

Als je 4 kaarten bij elkaar steekt en elk schaalt 100%, dan kom je uit op 89.6 FPS. Ze claimen echter dat de GTX295 in SLI 115.7 FPS haalt. Dan zou een enkele kaart opeens 28.9 FPS moeten halen, wat zelfs niet mogelijk is wanneer de SLI van de GTX295 kaart 100% zou schalen.

Feitenlijk stelt het plaatje dat wanneer je quad-SLI draait, je opeens 129% performance per GPU krijgt ten opzichte van een enkele GPU opstelling, dus 4x129%= 516% performance ipv een theoretische 400% max.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Waarom zo'n uitgebreide berekening? :P (115,7 - 42,6 = 73,1 = fail)

Het plaatje klopt gewoon niet. :D

Edit:
Nog ff over dat need for speed SHIFT: ik blijf het schandalig vinden dat we verdorie 3 maanden!!! moeten wachten op een fatsoenlijke driver voor dat spel. 3 maanden!!! :o

Ik deze review is te zien dat het meer aan de ATi drivers ligt dan aan die patch 1.2:

http://www.hardocp.com/ar...t_gameplay_performance_iq
We did find however, that most of the performance improvements came by way of the new beta Catalyst 9.12 driver in this game. We were definitely very happy to see improved performance for AMD video cards; the performance was very noticeable.
Ik ben er ook happy mee, maar waarom is er geen hotfix? Of beta driver die dit fixt?

Dat lijkt toch nergens op? :N :X Die driver is er pas midden of eind december! Leuk zo'n papieren driver en patch, maar hier koopt iemand die major money voor een videokaart heeft gelapt toch niets voor? FAIL!!!

[ Voor 108% gewijzigd door Format-C op 12-11-2009 19:41 ]

• dahakon
RappieRappie schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:09:
Ik ben er ook happy mee, maar waarom is er geen hotfix? Of beta driver die dit fixt?

Dat lijkt toch nergens op? :N :X Die driver is er pas midden of eind december! Leuk zo'n papieren driver en patch, maar hier koopt iemand die major money voor een videokaart heeft gelapt toch niets voor? FAIL!!!
CJ heeft al eerder in het topic gemeld dat er binnenkort wel een 9.12 beta tevoorschijn zal komen, die dergelijke fixes heeft. Blijkbaar is deze dus al 'klaar', aangezien er mee getest is. Zal dan ook niet lang duren voor je hem ergens kunt downloaden.

Betadrivers lanceert AMD nooit officieel afaik. Hotfix drivers wel, maar het kan zijn dat ze de huidige 9.12 nog niet stabiel genoeg vinden om er een echte hotfix van te maken, of andere redenen hebben.

Waarom het verder 3 maanden moet duren, is natuurlijk vooral omdat het certificeren ook niet in 1 dag gebeurt.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Dan is het misschien beter toch beta's te geven ipv mensen eindeloos lang te laten wachten. 3 maanden. Kom op zeg... (Nu moet ik eerlijk zeggen dat er meer games wel goed draaien dan niet hoor! Maar een aantal games... :X )

Mensen 3 maanden laten wachten alleen voor een "certificaat" slaat nergens op. Als ze die driver klaar hebben, en er een certificering voor willen, is hij goed genoeg voor the masses, dus dan kunnen ze die ook veel eerder als beta uitbrengen.

ATi op 9 november (2 maanden na launch): "Die 9.12's geven versckrikkelijke boosts in een hoop games, maar onze betalende klanten moeten helaas nog wel even anderhalve maand wachten op certificering". :)

Klant:
fijn dat ik pas na 3 maanden ten volle kan genieten van mijn kaart... :(

De klant tevreden maken en houden zou voor mij belangrijker zijn dan zo'n certificaat. ;)

Gelukkig draaien de COD games als een tiet! :)

[ Voor 116% gewijzigd door Format-C op 12-11-2009 20:08 ]

:? Daar heb je Lucid niet bij nodig hoor dat kan prima met elk mobo met twee PCIe sloten en Windows 7.
Je hebt alleen een klein software hackje nodig aangezien nVidia PhysX tegenwoordig uitschakeld als er een andere videokaart wordt gedetecteerd die niet van nVidia is. Maar dat hackje kun je gewoon downloaden stelt niks voor. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Is de launchdate van de 5970 nu al vermeld? Volgens de facebookgroep van sapphire is die op 18 November.

http://www.facebook.com/home.php?ref=home#/pages/Sapphire-Tech-Americas/161741110338?ref=nf
Sapphire Tech. | Americas HD5970 launch date is on Nov. 18th 00:00 EST.

[ Voor 15% gewijzigd door kluyze op 12-11-2009 20:10 ]

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:51
RappieRappie schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:52:
Dan is het misschien beter toch beta's te geven ipv mensen eindeloos lang te laten wachten. 3 maanden. Kom op zeg... (Nu moet ik eerlijk zeggen dat er meer games wel goed draaien dan niet hoor! Maar een aantal games... :X )

Mensen 3 maanden laten wachten alleen voor een "certificaat" slaat nergens op. Als ze die driver klaar hebben, en er een certificering voor willen, is hij goed genoeg voor the masses, dus dan kunnen ze die ook veel eerder als beta uitbrengen.

ATi op 9 november (2 maanden na launch): "Die 9.12's geven versckrikkelijke boosts in een hoop games, maar onze betalende klanten moeten helaas nog wel even anderhalve maand wachten op certificering". :)

Klant:

De klant tevreden maken en houden zou voor mij belangrijker zijn dan zo'n certificaat. ;)

Beetje overdreven reactie vind ik... volgens mij heb je zelf laatst nog geschreven dat pas na 2 a 3 maanden de volle potentie eruit komt.. dat was trouwens ook zo bij de 4k serie.

Bijkomstigheid is ook dat de concurrentie denk ze terug te pakken en nog een tikje na krijgt. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door winwiz op 12-11-2009 20:21 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
[...]
Waarom zou die 5970 €500 of meer kosten? De launch prijs is €500, die van een 5850 was €240 dus als je €60 van de 2 5850's af doet mag je die €60 ook van de 5970 af doen. En dan komt die op €440. Das toch een mooie prijs. En er is geen enkele reden om te geloven dat alleen de 5970 alleen duurder te krijgen is dan zijn launchprijs (of anders: de adviesprijs van ati)

Allez, ik vind zeggen dat 2 5850's met in totaal €420 20% goedkoper zijn als een 5970 tegen €500 een beetje appelen met peren vergelijken. Dan kan je beter wachten tot die effectief in de winkel ligt en de echte prijzen vergelijken ipv. de ene de advies/launch prijs en de andere de goedkoopste winkel prijs.
RappieRappie schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:52:

Klant:

Sorry dat ik het zeg hoor.. maar je reactie (vooral voor je edit) is toch echt een voorbeeld van voorbarig gezeik.... :')

De drivers die gebruikt zijn komen gewoon gelijk na de launch van de HD5970 beschikbaar en dat is dus eerder dan je denkt!

Hetzelfde gebeurde met de HD5870 launch waar de press-drivers ook gewoon beschikbaar werden gesteld op de officiele AMD site. Dat gaat nu ook weer gebeuren.

Maar ik zal even aan AMD door geven dat je ze in december verwacht. Misschien kunnen we de launch terugduwen. :7
kluyze schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:23:
[...]
Waarom zou die 5970 €500 of meer kosten? De launch prijs is €500, die van een 5850 was €240 dus als je €60 van de 2 5850's af doet mag je die €60 ook van de 5970 af doen. En dan komt die op €440. Das toch een mooie prijs. En er is geen enkele reden om te geloven dat alleen de 5970 alleen duurder te krijgen is dan zijn launchprijs (of anders: de adviesprijs van ati)

Allez, ik vind zeggen dat 2 5850's met in totaal €420 20% goedkoper zijn als een 5970 tegen €500 een beetje appelen met peren vergelijken. Dan kan je beter wachten tot die effectief in de winkel ligt en de echte prijzen vergelijken ipv. de ene de advies/launch prijs en de andere de goedkoopste winkel prijs.
Uhrm. Ga maar uit van €500 of meer... de prijs zou lager moeten kunnen uitvallen, maar ik verwacht dat veel retailers toch meer marge willen pakken, zeker aangezien het kaartje erg gewild zal zijn... ben benieuwd wie er meer dan €600 durft te vragen . En vergeet trouwens niet dat de HD5970 niet hetzelfde is als twee keer een HD5850....

[ Voor 26% gewijzigd door CJ op 12-11-2009 20:30 ]

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 19:30

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

dahakon schreef op donderdag 12 november 2009 @ 18:50:
[...]

Laat ik het anders stellen.

Bij SLI met 2 kaarten haalt de tweede kaart in optimale situaties over het algemeen zo'n ~90% ten opzichte van een enkele kaart. Een enkele kaart op basis van de GTX295 chip zou dan ~22.4 FPS halen.

Als je 4 kaarten bij elkaar steekt en elk schaalt 100%, dan kom je uit op 89.6 FPS. Ze claimen echter dat de GTX295 in SLI 115.7 FPS haalt. Dan zou een enkele kaart opeens 28.9 FPS moeten halen, wat zelfs niet mogelijk is wanneer de SLI van de GTX295 kaart 100% zou schalen.

Feitenlijk stelt het plaatje dat wanneer je quad-SLI draait, je opeens 129% performance per GPU krijgt ten opzichte van een enkele GPU opstelling, dus 4x129%= 516% performance ipv een theoretische 400% max.
Dat is allemaal wel in de veronderstelling dat je met dual-SLI op 90% zit, wat niet persé hoeft te zijn.

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

kluyze schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:23:
[...]

Vergeet even niet dat de HD5970=/2xHD5850 is, maar meer 2xHD5870 op HD5850 clocks, dus is hij iets beter dan HD5850 in CF.
Ja, de HD5850 zou misschien beter overclocken, maar dat is iets, waar de niet tweaker(en dus de meeste gebruikers) niet aan doen. Verder kan het ook zijn dat de HD5970 beter schaalt dan HD5850 in CF omdat het allemaal wat dichter bij elkaar zit ect.

Asus readies Formula series Radeon HD 5750

In addition to preparing its own Hemlock (Radeon HD 5970) card, Asus is also gearing up to release a custom Radeon HD 5750 equipped with a Formula fansink. Dubbed EAH5750 FORMULA/2DI/1GD5, the upcoming card has a black PCB and a cooler that's supposed to be 13% more efficient than the stock solution, 720 Stream Processors, a 128-bit memory interface, DirectX 11 and CrossFireX support, plus D-Sub, DVI and HDMI outputs.

Asus' card has GPU and memory (1GB GDDR5) frequencies of 700 and 4600 MHz, respectively, and is currently listed on pre-order with a price tag hovering around 117 Euro.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TcrHPWsiuFOUEcv3zx5TIbet/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6Ju5e3qxpHYDy4QGMq93gxsO/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kOQ5r9VtP09x0PGy3nwPyAsL/full.jpg

AMD Nieuwsdiscussie

• dahakon
Het was even een positief genomen getal. Het zal uitermate zeldzaam 100% zijn, vaker ergens tussen de 80 en 90%. Ik ben me dus wel bewust van het feit dat SLI niet overal gelijk schaalt, maar je moet toch een rekenvoorbeeld geven, waarbij het liefst 1 die niet al te snel afgebrand zal worden.

Verder, Rappie, ik denk dat je de doorsnee gamer een beetje overschat met het continue updaten van de nieuwste beta-driver voor die 0.1fps extra performance die het kan meebrengen. De meeste gamers zullen veel minder regelmatig naar nieuwe drivers kijken en het zou me niet verbazen als het gros ze via windows update binnen hengelt.
Verder is jou persoonlijke hoge verwachting en eis natuurlijk ook niet representatief voor de doorsnee gamer. De meeste mensen zullen niet gelijk gek worden bij een fps van 40-50.

Dan als klapper van de week. Je maakt je nu druk over het feit dat er pas 'performance' drivers komen drie maanden na de launch van de kaarten. Maar eerder bejubelde je de 'Big Bang' drivers van nVidia die heel veel later dan de launch van de GTX2xx kaarten kwamen. Dat is een beetje met twee maten meten.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Het valt me op dat bij de HD5750 kaartjes wel custom koelers komen en bij snellere niet. Zou het bij de HD5750 wel mogen dat er custom koelers bijgeleverd wordt in tegenstelling tot HD5870?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Xenomorphh schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:51:
Het valt me op dat bij de HD5750 kaartjes wel custom koelers komen en bij snellere niet. Zou het bij de HD5750 wel mogen dat er custom koelers bijgeleverd wordt in tegenstelling tot HD5870?
De HD5750 heeft nooit zo'n mooie koeler gehad als de HD5770, HD5850 en HD5870.
Afbeeldingslocatie: http://img.inpai.com.cn/article/2009/11/2/9bb1eebb-3c0e-4df7-88f0-d889d04b37aa.jpg
Het was altijd al zo'n raar ding. :P

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 12-11-2009 20:58 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

HD5750 heeft minder warmte die afgevoerd moet worden, is dus makkelijker te "managen" Bij de HD5870 moet men hier beter naar kijken, en bijvoorbeeld ook de VRM's goed meekoelen. Het duurt dus iets langer om het te ontwerpen/bouwen denk ik

Volgens mij is die cooler zo speciaal niet... haal de formule 1 kap er af en volgens mij zie je dan een vrij standaard cooler.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

CJ schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:59:
[...]

Volgens mij is die cooler zo speciaal niet... haal de formule 1 kap er af en volgens mij zie je dan een vrij standaard cooler.
Ja i know maar t zijn toch andere koelers dan reference model.. Dat bedoel ik, niet dat de koel prestaties zo denderend zijn. :P

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• dahakon
Sapphire heeft zijn Vapor-X ook al op de HD5870 geplaatst. Het is dus niet verboden, maar zoals Darkasantion al aangaf, een stuk lastiger voor high-end kaarten, omdat wel alle onderdelen genoeg koeling dienen te krijgen.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

dahakon schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:42:

Dan als klapper van de week. Je maakt je nu druk over het feit dat er pas 'performance' drivers komen drie maanden na de launch van de kaarten. Maar eerder bejubelde je de 'Big Bang' drivers van nVidia die heel veel later dan de launch van de GTX2xx kaarten kwamen. Dat is een beetje met twee maten meten.
Dat is helemaal niet meten met 2 maten. nVidia heeft eerder goeie drivers voor games, en er zijn meer updates. En of dat beta drivers zijn of niet, dat maakt niet uit. De drivers die je hebt helemaal vanaf de launch zijn gewoon beter. Dat er dan later nog een performancedriver uitkomt is gewoon mooi. En ja, dat er dan nog een klap performance bijkomt juich ik toe.

ATi is gewoon traag met drivers. En ze moeten bepaalde games gewoon fixen zodat ze fatsoenlijk draaien, en niet framedrops hebben, of lag, of geen AA, of geen AF, of stotters, of v-sync problemen.

3 maanden wachten totdat je echt goeie drivers hebt slaat nergens op. En dan gaat het niet eens over "performance" drivers. Maar gewoon drivers die in nagenoeg alle games goed werken. De huidige ATi drivers zijn gewoon niet goed genoeg in een hele hoop games. Die geven gewoon bagger performance of problemen.

Ze (ATi) kunnen beter in de eerste 3 maanden constant blijven updaten en hotfixen,dat zodra een bepaalde game uitkomt OOK geoptiomaliseerd is. Ipv te wachten. :X Ik update liever 1 x per week mijn drivers zodat 1 of 2 games beter draaien, dan dat ik me maanden lang erger, en een duurbetaalde game niet goed kan spelen omdat de drivers zo kut zijn.

Jammer dat iedereen me vind zeiken, maar ik vind 3 maanden wachten op goeie drivers gezeik.

Het spijt me zeer
CJ schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:24:

Sorry dat ik het zeg hoor.. maar je reactie (vooral voor je edit) is toch echt een voorbeeld van voorbarig gezeik.... :')

De drivers die gebruikt zijn komen gewoon gelijk na de launch van de HD5970 beschikbaar en dat is dus eerder dan je denkt!
Ja, en zo lang moet iedereen die een HD5870 of HD5850 heeft maar lekker blijven wachten. :O
CJ schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:24:

Maar ik zal even aan AMD door geven dat je ze in december verwacht. Misschien kunnen we de launch terugduwen. :7
Mmm, mag van mij hoor... Voordat die kaarten echt op volle oorlogssterkte verkrijgbaar zijn is het ook al 2010 denk ik. Want het is een drama met de beschikbaarheid van de HD5800 serie. En daar kan ATi waarschijnlijk niets aan doen, maar het is al 2 manden janke met de pet op qua beschikbaarheid, en we worden mooi een poot uitgedraaid met kaarten die 70 tot 80 euro boven de normale prijs verkocht worden.
winwiz schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:18:

Beetje overdreven reactie vind ik... volgens mij heb je zelf laatst nog geschreven dat pas na 2 a 3 maanden de volle potentie eruit komt.. dat was trouwens ook zo bij de 4k serie.
Maar ik heb altijd gezegd dat ik ontevreden was met de manier waarop ATi met drivers omgaat. En dat ik ontevreden ben met de huidige drivers. Ik vind het ook ERG raar dat bepaalde sites, en bepaalde mensen wél die nieuwe beta drivers hebben, en normale klanten niet.
winwiz schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:18:
[...]Bijkomstigheid is ook dat de concurrentie denk ze terug te pakken en nog een tikje na krijgt. ;)
Ik heb liever dat ik als klant eerder krijg waarvoor ik betaal, en de concurrent kan me echt helemaal niets schelen. Ik wil gewoon goeie driverondersteuning. Klaar. Wat is het belangrijkst? De klant geven waarvoor hij of zij betaalt, of de concurrent een tikje nageven?

Ik wou dat de Fermi er was! Dan werden we vast doodgegooid met hotfixes en updates. Maar ja, daar is nu geen enkele aanleiding voor... En dat is te merken. ;( Ik vind het gewoon raar hoe ATi medt drivers omgaat.

Maar goed; einde zeikmodus. ik wil ook niet teveel door zagen, want dan verziek ik de sfeer, en dat is niet mijn bedoeling.

Ik leg me er maar bij neer dat ik nog een paar weken moet wachten. En in de tussentijd vermaak ik me nog wel met mijn kaartje. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Format-C op 12-11-2009 21:42 ]

• winwiz
Sorry hoor Rappie, de ene dag/week/maand is alles top de volgende dag/week/maand is alles ruk

En als het dan beter is bij die andere waarom stap je dan steeds over? (Dit kun je beide kanten op lezen)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

RappieRappie schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:27:
[...]

Ja, en zo lang moet iedereen die een HD5870 of HD5850 heeft maar lekker blijven wachten. :O
Ik spreek je volgende week wel weer. Tenzij het me lukt om support voor de 5870 en 5850 uit de drivers te laten slopen voor die tijd. Maar ik betwijfel het.

• Gurneyhck
  • Laatst online: 09-05 12:09
Cj, kun je iets zeggen over de beschikbaarheid van de 5970 volgende week? :)

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

@RappieRappie, dat is een keuze van ATI geweest poosje geleden, zodat het makelijker is om te updaten. Anders moet je elke 2~3 dag, of nee elke game weer de driver updaten om wat meer FPS te hebben. Zij hebben er toen voor gekozen dit niet te doen.
Verder zijn de drivers van Nvidia ook niet alles, die hebben misschien goede drivers bij de launch, maar maanden erna komt er niks, totdat ineens (BigBANG!) zij de uberdriver hebben die alles boost. Leuk, bij Nvidia moet ik dus na een redelijk begin, meer dan 9 maanden wachten totdat ik de ultieme prestatie heb. ATI duurt 3 maanden wachten, maar erna gaat steeds mijn FPS in games geleidelijk omhoog :)

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Rappie rappie gaat zijn kaartje verkopen als Fermi uit komt. :Y

@CJ
We verwachten dus volgende week een link van die drivers ,of het moet ergens anders eerder uitlekken.

|2600k|Asus 290|

• tomcatha
  • Laatst online: 21-05-2022
Ik dacht dat de laatste big bang driver die zij uitbrachten niet eens in increase gaf in veel spellen en dan ken ik nog personen die constant met de nvidia drivers aan het klooien zijn om tekijken welke het beste met hun opstelling werkt.

• dahakon
Bullus schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:53:
Rappie rappie gaat zijn kaartje verkopen als Fermi uit komt. :Y
Of de AMD refresh :P

• winwiz
Helemaal niet hij heeft een plechtige belofte gedaan om 1.5 jaar niet te updaten qua hardware. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Zoals het nu lijkt hou ik mijn HD5870 gewoon.

Ik ben er erg tevreden mee, alleen het driververhaal word ik een beetje moe van, maar dat neem ik maar op de koop toe.

Als alles in december (of na release van de dual kaart) goed draait hoor je mij echt niet meer klagen, en zie ik geen enkele reden om een andere kaart te kopen.

-Ik koop er nog eerder 1 bij, dan dat ik een andere koop. Als ze nu eens volop beschikbaar zouden zijn voor 300 euro... :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Format-C op 13-11-2009 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://images.hardwareinfo.net/news/sapphire_facebook_5970_launch.jpg

Paper launch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat de chips niet op voorraad zijn of wat dan ook zoals nu met de hd58 series.
Dit kaartje zal mischien de eerste 2 weken nog verkocht kunenn worden. Maar erna
is hij noergen meer te vinden voor 500 euro

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 13-11-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Waarschijnlijk hebben ze wel een deel vd productie gealloceerd voor de 5970 waardoor het geen paperlaunch is.

Verder heeft ATI eigenlijk geen concurrentie van nVidia waardoor de vraag nog groter uitvalt.

[ Voor 30% gewijzigd door Help!!!! op 13-11-2009 11:38 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is nu al een paperlaunch van de 5800 series dus ik denk dat als hij 13 novemer uit is zoals nu is het een paperlaunch. In america is hij iig vandaag uit.

Edit

ati heeft nu nog wel concurentie. Als mensen een nieuwe snelle videokaart nodig zijn kopen ze die ook en gaan echt niet wachten. Op dit moment is de gtx285 en gtx295 concurentie voor de hd 5800 series

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 13-11-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:35:
Waarschijnlijk hebben ze wel een deel vd productie gealloceerd voor de 5970 waardoor het geen paperlaunch is.

Verder heeft ATI eigenlijk geen concurrentie van nVidia waardoor de vraag nog groter uitvalt.
Dit dus. Heb al allocatiecijfers gezien en ik denk dat iedereen die een HD5970 wil kopen bij launch er wel eentje zal kunnen krijgen als je er snel bij bent. Bedenk je echter wel dat op de kaart 2 Cypress GPUs zitten en dat de productie daarvan nog lang niet op de max zit.

offtopic:
Ben nu trouwens bezig met de press release van een aankomende erg snelle Radeon (maar dat had ik ook al op m'n twitter getweet :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

CJ schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:54:
Dit dus. Heb al allocatiecijfers gezien en ik denk dat iedereen die een HD590 wil kopen bij launch er wel eentje zal kunnen krijgen als je er snel bij bent. Bedenk je echter wel dat op de kaart 2 Cypress GPUs zitten en dat de productie daarvan nog lang niet op de max zit.
Holy Product rebranding BATMAN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-05 19:27
Anoniem: 304087 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:39:
Het is nu al een paperlaunch van de 5800 series dus ik denk dat als hij 13 novemer uit is zoals nu is het een paperlaunch. In america is hij iig vandaag uit.
AMD heeft gewoon te maken met slechte yields en een super grote vraag... Het ligt eerder aan TSMC dat het allemaal zo lang duurt...

TSMC 40nm yields are at 50 percent

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

StefanvanGelder schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:11:
[...]

AMD heeft gewoon te maken met slechte yields en een super grote vraag... Het ligt eerder aan TSMC dat het allemaal zo lang duurt...

TSMC 40nm yields are at 50 percent

Ja inderdaad, het is hier al ter sprake gekomen dat AMD al bijna honderdduizend 5800-gpu's heeft afgeleverd tot nu toe, dat is niet echt een paper-launch.

Persoonlijk denk ik dat luppie het verkeerd ziet: hij denkt dat alle launches waarbij de vraag groter is dan het aanbod paperlaunches zijn, terwijl paperlaunches eigenlijk gewoon een launch zijn waarbij er zeer weinig tot geen gpu's geleverd kunnen worden bij de launch, en waarbij de levering pas gestaag op gang komt enkele weken tot maanden na de launch.

En luppie, probeer eens: 1) deftig te typen, zonder typo's, en 2) interpunctie gebruiken, inclusief komma's op plaatsen waar het hoort. Zo moet niemand nog zijn hoofd pijnigen tijdens het lezen van jouw reacties, wat nu wel gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Sorry maar je neemt dit woord wel snel in de mond. De HD5870 is ook geen paper launch geweest. Paperlaunch betekend GEEN availability @ Launch en niet in de 2 weken daar na.

De 5870 was gewoon beschikbaar. Een mooi voorbeeld van een Paperlaunch was de GF 7800 GTX 512. En in het begin de X1800 XT als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:44

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Dirt 2 systeemeisen

Minimum systeemeisen
* Microsoft Windows XP, Vista of Windows 7
* Processor: Intel Pentium 4 3.0Ghz, AMD Athlon 64 3400+
* Geheugen: 1GB (2GB voor Vista)
* Vrije harde schijfruimte: 10GB
* Videokaart: ATI Radeon X1500, NVIDIA GeForce 6800

Aanbevolen systeemeisen (aangepast voor DirectX 11)
* Microsoft Windows XP, Vista of Windows 7
* Processor: Intel Core i7 of AMD Phenom II
* Geheugen: 3GB
* Vrije harde schijfruimte: 10GB
* Videokaart: ATi Radeon HD 5700 series

http://worthplaying.com/article/2009/11/12/news/70177/

Een core i7 benodigd. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Splinter Cell op 13-11-2009 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd had het al gezien vooral die aanbevolen eisen zijn gewoon lachwekkend. :p
Een Core i7 920 of 860 is dus aanbevolen, maar bij AMD kun je een Phenom II X2 545 nemen. :+

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:44

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

-The_Mask- schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:57:
Idd had het al gezien vooral die aanbevolen eisen zijn gewoon lachwekkend. :p
Een Core i7 920 of 860 is dus aanbevolen, maar bij AMD kun je een Phenom II X2 545 nemen. :+
Ik durf te wedden, gooi er een 58xx kaart in en je kunt het ook met een "veel mindere" processor doen.

Hoop dat Dirt 2 goed met quad-cores overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-04 16:03
Anoniem: 304087 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:39:
ati heeft nu nog wel concurentie. Als mensen een nieuwe snelle videokaart nodig zijn kopen ze die ook en gaan echt niet wachten. Op dit moment is de gtx285 en gtx295 concurentie voor de hd 5800 series
aangezien nvidia de prijzen van de oude generatie niet of nouwelijkst verlaagt heeft (niet dat ze dat kunnen, ze maken nu al bijna geen winst op die dingen) kan je dat niet echt concurrentie noemen.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Countess schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:07:
[...]

aangezien nvidia de prijzen van de oude generatie niet of nouwelijkst verlaagt heeft (niet dat ze dat kunnen, ze maken nu al bijna geen winst op die dingen) kan je dat niet echt concurrentie noemen.
Als je kijkt naar de verkopen is het natuurlijk weer een zeer sterke concurrent. De naam is misschien wel belangrijker dan de kwaliteit van je product (gaat natuurlijk alleen op voor consumenten die geen (voor-)onderzoek doen, maar dat is dus het grootste deel).

Tuurlijk is Ati al vanaf de HD4000-serie bezig marktaandeel te pakken en te groeien. Maar het is echt niet zo dat NVidia geen concurrent meer is. (iedereen die hier om advies komt vragen voor een videokaart komt aan met "ik heb zelf de GT220/GTS250/GTX260 gevonden, is die goed?" dus dat geeft wat aan)

[ Voor 9% gewijzigd door bwerg op 13-11-2009 13:44 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Countess schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:07:
[...]

Nog maar afgezien van het feit dat die chips de EOL status hebben, heb al meerdere zaken gezien die geen 280/285/295 meer verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

De 7800GTX 512 was geen paperlaunch! Newegg.com had er toendertijd 13 gekregen voor de launch!
De FX5800 was met recht een paperlaunch.

[ Voor 17% gewijzigd door neliz op 13-11-2009 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 00:11

edward2

Schieten op de beesten

neliz schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 16:40:
De 7800GTX 512 was geen paperlaunch! Newegg.com had er toendertijd 13 gekregen voor de launch!
De FX5800 was met recht een paperlaunch.
Ik had hem ook heel snel na de launch.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317606

Min of meer wel. Ik hoorde vorige week dat Asus een 50-tal HD 5970 kaarten voor Noord Europa krijgt. Het zal vast iets meer zijn, maar verwacht geen grote aantallen.

De prijs van 500 euro klopt ook overigens, Sapphire staat onder 21165-01-50R sku bij distributeurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263719

Een update van de DX11 roadmap :

Afbeeldingslocatie: http://forums.legitreviews.com/download/file.php?id=4203&sid=80a6477332afc4116c970bd0b5c941b1

Battlefield: Bad Company 2 stond er nog niet tussen denk ik...

Bron : http://www.legitreviews.com/news/6804/

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 263719 op 13-11-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-05 07:04
*knip*

Een vraag over een spel en nog een vraag over een spel.
Jij moet beter weten... ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Edmin op 13-11-2009 21:11 ]

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-05 08:16
Anoniem: 263719 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 20:26:
Een update van de DX11 roadmap :

[afbeelding]

Battlefield: Bad Company 2 stond er nog niet tussen denk ik...

Bron : http://www.legitreviews.com/news/6804/
Die EA DICE en de Frostbite 2 engine, die wordt gebruikt in BattleField Bad Company 2 ;).

[ Voor 2% gewijzigd door AlexV op 13-11-2009 22:18 . Reden: toekomst, niet verleden tijd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wat ik dan wel weer mis in dat lijstje is crysis 2. Zal wel weer pas op hoogste settings te spelen zijn tegen de tijd dat DX12 uit komt :z Maar dat zou juist wel leuk zijn. Eens wat anders dan die softe console-ports.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
bwerg schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 21:07:
Wat ik dan wel weer mis in dat lijstje is crysis 2. Zal wel weer pas op hoogste settings te spelen zijn tegen de tijd dat DX12 uit komt :z Maar dat zou juist wel leuk zijn. Eens wat anders dan die softe console-ports.
Quad CrossfireX/SLi, dat móet werken, of nouja...
AlexV schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 20:47:
[...]

Die EA DICE en de Frostbite 2 engine, die is gebruikt BattleField Bad Company 2 ;).
Vet, nou dan ga ik nu Battlefield kopen, ipv mw2 :+

[ Voor 25% gewijzigd door M4gick op 13-11-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 12:36
Battlefield: Bad Company 2 wordt niet alleen grafisch maar qua gameplay veel toffer dan MW2. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Bull op 14-11-2009 21:01 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Laatst online: 21-05-2022
bwerg schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 21:07:
crysis 2 word waarschijnlijk niet zon grote stap vooruit als crysis 1 en gezien de console beperkingen gaat het waarschijnlijk ook beter draaien.

Ik vraag me af of harde schijven in de toekomst vaker bottlenecks gaan vormen. Tot nu toe ken ik slechts 1 spel waar je harde schijf een bottleneck is en dat is armed assault 2. Je hebt eigenlijk een ramdisk nodig voor dat spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
tomcatha schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 03:05:
[...]

crysis 2 word waarschijnlijk niet zon grote stap vooruit als crysis 1 en gezien de console beperkingen gaat het waarschijnlijk ook beter draaien.

Ik vraag me af of harde schijven in de toekomst vaker bottlenecks gaan vormen. Tot nu toe ken ik slechts 1 spel waar je harde schijf een bottleneck is en dat is armed assault 2. Je hebt eigenlijk een ramdisk nodig voor dat spel.
Als dat gebeurt, dan zijn de ssd's waarschijnlijk al ingeburgerd, en lang niet zo duur meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-05 22:49
Bull schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 22:24:
Battlefield 2 wordt niet alleen grafisch maar qua gameplay veel toffer dan MW2. _/-\o_
Battlefield 2? Je bedoelt niet toevallig 3? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
spNk schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 11:51:
[...]

Battlefield 2? Je bedoelt niet toevallig 3? :+
Bad company 2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-05 21:24
tomcatha schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 03:05:
[...]

dit zal eerder een probleem worden voor consoles aangezien die meestal maar een zeer beperkte hoeveelheid geheugen hebben (bv xbox 360 = 512MB ram)
bij pc's is 4GB ram al aardig ingeburgerd, dus komt het er op aan om voldoende op voorhand dingen te gaan inladen
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.