Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304087

Nou jongens ik heb met eigen ogen gezien dat de 1GB videogeheugen volstaat voor 3 schermen
en ik denk dat één extra GB weining tot geen infloed zal hebben enkel 5fps meer ofzelfs minder. We hebben enkele games gespeeld zoals cod mw2, crysis, ofp 2 en dragon ege. Draait alle maal super op 3x 24" met
één hd5870 1gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterchi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06-2023
Dat kan goed kloppen Luppie. Op de twee zij panelen gebeurt tegenwoordig nog erg weinig. Dus weinig objecten en dergelijke. Die vreemde zoom soms helpt ook niet. Als spellen in in de toekomst beter van eyefinity gebruik gaan maken dan kan dit nog wel veranderen. Maar dit kan best snel gaan.

Misschien is het nog wel nuttig voor 6 schermen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-06 12:44
catfish schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 12:58:
[...]

dit zal eerder een probleem worden voor consoles aangezien die meestal maar een zeer beperkte hoeveelheid geheugen hebben (bv xbox 360 = 512MB ram)
bij pc's is 4GB ram al aardig ingeburgerd, dus komt het er op aan om voldoende op voorhand dingen te gaan inladen
Vergeet niet dat consoles geen Windows naast de games draaien hé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
consoles draaien al veel kleinere textures etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:57
Ja, dat was ff een gigantische misser van mijn kant. |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Bull op 14-11-2009 21:01 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyronick
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 15:54

Pyronick

Vorsprung durch gas geben.

Veel (lees: vrijwel alle) spellen schalen automatisch de LODs terug, vandaar dat er weinig prestatieverschil is tussen 512 MB en 1 GB kaarten.
Gooi de anisotropische filtering omhoog en forceer hogere LODs en dan is het verschil groter. Wellicht niet merkbaar, maar het is er wel. 5 FPS op bijv. 50 FPS is toch al 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

hmm ik vraag me af of dat de HD 5970 [ R800 Hemlock] ook een deticated ram buffer krijgt , hiermee bedoel ik of dat hij ipv 2x 1GB ram heeft als R680 en R700 dat hadden, dan gewoon 1x 2GB heeft, zodat beide VPU's het geheugen kunnen benutten voorwat het nodig zal zijn.

Is dit echter wel mogelijk om te ontwikkelen, of zijn we nog niet zo ver dat dit echter wel kan?

Maargoed over Q1 2010 heh een grote verassing mja het kan ook de grotere broer van R800 Hemlock zijn HD5990 aka R890 Trillian mischien? O-)

Maar ja we kunnen wel gaan gokken van wat het wordt, maar het is toch maar beter het af te wachten denk ik dan :+

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 15-11-2009 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:43
gezien de lengte van de dual kaart, lijkt me een triple versie niet echt handig: lijkt zo raar een kaart die uit de voorkant van je kast uitsteekt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Anoniem: 23009 schreef op zondag 15 november 2009 @ 08:41:
Is dit echter wel mogelijk om te ontwikkelen, of zijn we nog niet zo ver dat dit echter wel kan?
Dat betekend dat twee VPU's één memory controller hebben (twee controllers is veel deadlocks :( ) en dat zie ik gewoon niet gebeuren.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Laatst online: 19-07-2023
Anoniem: 304087 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 13:08:
Draait alle maal super op 3x 24" met één hd5870 1gb
Juist, daarom heeft ook een 5870-SIX 2GB aan RAM.

Verder ligt het natuurlijk ook allemaal aan welk spel, en de gebruikte settings. Met Crysis non-warfare, zit je al op de 600-700MB met 1680x1050 met 4x AA zonder Anisotropic Filteren, laat staan met 6 schermen op 2560x1600 met 16x AF ingeschakeld. Ik twijfel er niet over dat hij met gemak over die 1GB heengaat, alsof het niets is.

[ Voor 10% gewijzigd door SirNobax op 15-11-2009 11:40 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Het probleem bij meerdere geheugencontrollers is dat je hardware en software NUMA-aware (Non-Uniform Memory Access) moet zijn. Dit betekent namelijk dat de latency naar het ene deel van het geheugen langer duurt dan het andere. Dit is dan ook een probleem dat je niet alleen aan de hardware kant kunt oplossen.

Dan rest de optie van een enkele geheugencontroller. Dat zou inhouden dat er twee verschillende chips gemaakt moeten gaan worden. Speciaal voor de dual-GPU kaarten is dit gewoon te duur. Dat is namelijk maar één tot twee procent van hun hele markt.

Een alternatief is om de geheugencontrollers in beide GPU's dusdanig goed samen te laten werken dat je ze als een enkele controller zou kunnen benaderen. Dit levert echter ook weer twee problemen op, namelijk de bizar snelle link tussen die twee GPU's die je nodig gaat hebben om dat voor elkaar te krijgen. (En met bizar snel kom je dan bij R800 uit op ongeveer 128GB/s Full Duplex.)

De tweede beperking in PCI Express. Om als een geheugencontroller te functioneren moeten eigenlijk beide GPU's als één lijken. Dit omdat via PCIe ook naar het geheugen geschreven kan worden. Dit betekent dan weer dat er nog meer logica in de PCIe switch moet komen te zitten etc.

Al met al is het bovenstaande zoveel complexer dan simpelweg meer geheugen op die kaart plakken dat het niet de moeite is. Sowieso gaat het toch alleen maar om de bandbreedte en bijna niet om de hoeveelheid geheugen op een grafische kaart.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SirNobax schreef op zondag 15 november 2009 @ 11:39:
[...]

Juist, daarom heeft ook een 5870-SIX 2GB aan RAM.

Verder ligt het natuurlijk ook allemaal aan welk spel, en de gebruikte settings. Met Crysis non-warfare, zit je al op de 600-700MB met 1680x1050 met 4x AA zonder Anisotropic Filteren, laat staan met 6 schermen op 2560x1600 met 16x AF ingeschakeld. Ik twijfel er niet over dat hij met gemak over die 1GB heengaat, alsof het niets is.
Hehehe die mb's die je in crysis ziet zijn geen videogeheugen meet intern geheugen
Ik kan crysis idd voluit draaien met 3 schermen alleen geen AA aanzetten.Ook in crysis zal 2gb geen enkelemeerwaarde geven waarom ? Nou dat zal ik vertellen ik heb al lang testjes gezien waar crysis zelfs 2 fps minder haald door die extra gb. Maar dat wasnogmet de 4890 dus weet ik niet 100% zeker ofdat ook het
geval zal zijn met de 5800 series Ojah ik heb het verder over 3x1920x1200 dus 2560x

Ik zie verder hier niet snel gamers ook die daadwerkelijk met 6 schermen gaan werken. Dat zal echt maar een enkeling zijn het is namelijk te duur en kost veel ruimte. 3 schermen zou ik nog wel in kunnen komen en zou ik zelf ook leuk vinden nu ik het met eigen ogen te zien heb. En ik hab gezien dat het makkelijk draait met 1GB 2GB heeft hier voor mij geen enkele zin.

Ik vraagmij afof je niet meer voordeel hebt bij cfx ipv 2gb ?
Teminste als cfx werkt met 3 schermen of ? Als dat zo is zou ik nog wel 2 extra schermen erbij willen kopen

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 15-11-2009 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Anoniem: 304087 schreef op zondag 15 november 2009 @ 11:55:
[...]

Hehehe die mb's die je in crysis ziet zijn geen videogeheugen meet intern geheugen
Ik kan crysis idd voluit draaien met 3 schermen alleen geen AA aanzetten.Ook in crysis zal 2gb geen enkelemeerwaarde geven waarom ? Nou dat zal ik vertellen ik heb al lang testjes gezien waar crysis zelfs 2 fps minder haald door die extra gb. Maar dat wasnogmet de 4890 dus weet ik niet 100% zeker ofdat ook het
geval zal zijn met de 5800 series Ojah ik heb het verder over 3x1920x1200 dus 2560x

Ik zie verder hier niet snel gamers ook die daadwerkelijk met 6 schermen gaan werken. Dat zal echt maar een enkeling zijn het is namelijk te duur en kost veel ruimte. 3 schermen zou ik nog wel in kunnen komen en zou ik zelf ook leuk vinden nu ik het met eigen ogen te zien heb. En ik hab gezien dat het makkelijk draait met 1GB 2GB heeft hier voor mij geen enkele zin.

Ik vraagmij afof je niet meer voordeel hebt bij cfx ipv 2gb ?
Teminste als cfx werkt met 3 schermen of ? Als dat zo is zou ik nog wel 2 extra schermen erbij willen kopen
Hoe kan je nou met een HD4890 over 3 scherm crysis spele? :?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat waren reviews ik zelf speel hem soepel met 1x5870 1gb versie
of iig gezien aangevoeld

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 15-11-2009 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Anoniem: 304087 schreef op zondag 15 november 2009 @ 12:35:
Dat waren reviews ik zelf speel hem soepel met 1x5870 1gb versie
of iig gezien aangevoeld
Ik denk dat er een probleem is met die review dan, aangezien een HD4890 maar 2 schermen tegelijkertijd kan aansturen.

Verder hebben mensen wel vaker proberen duidelijk te maken dat HD5k != HD4k. Waar bij de HD4870 het verschil tussen 1GB en 2GB over het algemeen niet al te groot was, kon je een duidelijk verschil merken tussen 512MB en 1GB. Het is goed mogelijk dat je een dergelijk verschil ook terug kunt zien tussen 1GB en 2GB voor de HD5870.

Feit is dus dat zeggen dat 2GB voor de HD5870 helemaal niets uitmaakt, niets anders is dan je persoonlijke idee naar voren schuiven als waarheid, gebasseerd op benchmarks van hele andere kaarten, die niet eens de opstellingen aan kunnen die een HD5870 wel aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dahakon schreef op zondag 15 november 2009 @ 13:43:
[...]

Ik denk dat er een probleem is met die review dan, aangezien een HD4890 maar 2 schermen tegelijkertijd kan aansturen.

Verder hebben mensen wel vaker proberen duidelijk te maken dat HD5k != HD4k. Waar bij de HD4870 het verschil tussen 1GB en 2GB over het algemeen niet al te groot was, kon je een duidelijk verschil merken tussen 512MB en 1GB. Het is goed mogelijk dat je een dergelijk verschil ook terug kunt zien tussen 1GB en 2GB voor de HD5870.

Feit is dus dat zeggen dat 2GB voor de HD5870 helemaal niets uitmaakt, niets anders is dan je persoonlijke idee naar voren schuiven als waarheid, gebasseerd op benchmarks van hele andere kaarten, die niet eens de opstellingen aan kunnen die een HD5870 wel aan kan.
Nou jah ik bedoel dan dezelfde resolutie als met 3 schermen met de 4890 2560x
Komt op hetzelfde neer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 23009 schreef op zondag 15 november 2009 @ 08:41:
hmm ik vraag me af of dat de HD 5970 [ R800 Hemlock] ook een deticated ram buffer krijgt , hiermee bedoel ik of dat hij ipv 2x 1GB ram heeft als R680 en R700 dat hadden, dan gewoon 1x 2GB heeft, zodat beide VPU's het geheugen kunnen benutten voorwat het nodig zal zijn.
Daar hoef je niet van uit te gaan. ;)
Maargoed over Q1 2010 heh een grote verassing mja het kan ook de grotere broer van R800 Hemlock zijn HD5990 aka R890 Trillian mischien? O-)
ATI Radeon HD5870 Eyefinity(6) Edition is Trillian.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Er is natuurlijk meer dan alleen het aantal megapixels in deze, aangezien we niet over dezelfde architectuur praten. Daarom, zoals aangegeven, is een vergelijking trekken naar benchmarks met de HD4k serie dan ook niet op zijn plaats.

Je kunt bijvoorbeeld al grote verschillen zien in gedrag tussen de HD4k serie en de GTX2xx serie met verschillende settings.

[ Voor 12% gewijzigd door dahakon op 15-11-2009 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://www.phoronix.com/s...item=amd_xvba_vaapi&num=1

Eindelijk linux-support voor H264 decoding met video accelleratie!

Het is wel nog beperkt in het aantal videoformaten en applicaties. Qua videoformaten worden H264 en WMV9 ondersteund. Alleen applicaties die de VA-API ondersteunen werken hiermee, omdat ATI hun XvBA protocol als backend voor de VA-API gebouwd hebben. Op dit moment zijn dat mplayer en ffmpeg.

Ondersteunde kaarten zijn de HD 4000- en 5000-series.

Ik ga het komende week proberen in ieder geval op mijn HD4770.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dahakon schreef op zondag 15 november 2009 @ 14:11:
[quote]Anoniem: 304087 schreef op zondag 15 november 2009 @ 13:55:

Er is natuurlijk meer dan alleen het aantal megapixels in deze, aangezien we niet over dezelfde architectuur praten. Daarom, zoals aangegeven, is een vergelijking trekken naar benchmarks met de HD4k serie dan ook niet op zijn plaats.

Je kunt bijvoorbeeld al grote verschillen zien in gedrag tussen de HD4k serie en de GTX2xx serie met verschillende settings.
Maa er is toch niets veranders aan de chip zelf bij de 5000 series ? Teminste enkel meer shaders en een hogere memory bus + dieshrink. Dus de architectuur is is verder wel hetzelfde gebeleven toch?
Wat wel een totaal andere architectuur is is de fermi straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-06 10:32

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-06 19:35

Pimmuz

Roar

Dag heren,

eventjes een korte vraag:

welke van de 2 is het beste?

ATI Radeon HD4330 of 512MB of Nvidia G102 512MB

voor een laptop that is aangezien me vaste pc toch wel me main game systeem blijft maar ik er een simpel laptopje bij wil hebben voor school en toch wel en leuk lan spel.

heb al gezocht naar reviews maar werd ik niet echt wijzer van...

thnx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

juaNto schreef op zondag 15 november 2009 @ 14:58:
Dag heren,

eventjes een korte vraag:

welke van de 2 is het beste?

ATI Radeon HD4330 of 512MB of Nvidia G102 512MB

voor een laptop that is aangezien me vaste pc toch wel me main game systeem blijft maar ik er een simpel laptopje bij wil hebben voor school en toch wel en leuk lan spel.

heb al gezocht naar reviews maar werd ik niet echt wijzer van...

thnx alvast
Wat is absoluut NOT DONE in dit topic?
•"ATi sux, nVidia rox / nVidia sux, ATi rox!" uitlatingen. Wil je flamen/trollen... doe dat dan ergens anders. Ook goed verborgen trolls/flames zijn niet welkom!
•Basic questions zoals "Welke kaart kan ik het beste kopen?", "Wat voor voeding heb ik nodig?", "Kan ik mijn *vul naam kaart in* modden naar een *vul naam andere kaart in*?", "Klopt mijn 3DMark score wel?", "Werkt CrossFire op een SLi mobo?", "Welke drivers kan ik het beste gebruiken?" etc. Je kent het wel... Gebruik de search-functie. Dit soort vragen zijn al -tig keer voorbij gekomen, zowel in dit topic als in andere topics. Of kijk in de second post.
•Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
•Probeer mensen niet continu te verbeteren. Een belerende toon kan heel irritant zijn, ook al heb je gelijk, en ik heb geen zin in klaagmailtjes van topiclezers in in mijn mailbox. Voor degenen die toch willen klagen over het gedrag van bepaalde posters... Trek aan de bel bij een mod!
•Offtopic gaan. Dit topic is bedoelt om elkaar op de hoogte te houden van de laatste nieuwtjes op ATi gebied. Dus ook niet even snel er een basic vraagje tussendoor persen!
•Op de man spelen. Dit is NOT DONE. In dit topic geldt "Speel de bal en niet de man!".
•Dit is geen nVidia topic. Vergelijkingen maken is ok, maar ga niet -tig posts vertellen hoe goed/slecht een nV kaart is. Na 1x weten we het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-06 19:35

Pimmuz

Roar

Mjah dankje voor de vlotte reactie had ook niet anders verwacht :)

Dan had je ook de moeite niet hoeven nemen. Zelf even op zoek gaan naar je opties ajb!

[ Voor 42% gewijzigd door Edmin op 15-11-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Anoniem: 304087 schreef op zondag 15 november 2009 @ 14:35:
[...]

Maa er is toch niets veranders aan de chip zelf bij de 5000 series ? Teminste enkel meer shaders en een hogere memory bus + dieshrink. Dus de architectuur is is verder wel hetzelfde gebeleven toch?
Als het allen maar wat meer shaders, een "hogere memory bus" en een dieshrink was, waar komen DX11 en eyefinity dan vandaan? Uit de lucht gevallen? 8)7 Het is een doorontwikkeling en dat wil zeggen dat ze de vorige serie als basis voor het ontwerp van de nieuwe serie hebben genomen en niet van de grond af aan opnieuw zijn begonnen. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat er niets veranderd is, zoals ik al zei. Dat had je zelf toch ook wel kunnen bedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
Om toch maar iets te antwoorden, het is allebei niets voor games.
welke slechter is weet ik niet, maar allebei in elk geval te slecht :P

Ontopic! : Die Tesselation hakt er wel lekker heftig in zeg met Stalker, dacht dat het juist performance winst gaf.?

Zie hier de hele discussie over meer geheugen, maar in mijn mening helpt meer wel om een vloeiender spelervaring te krijgen (moet je het spel vaak wel overladen met dikkere textures etc), ook de gemiddelde en max fps gaat een stuk omhoog, maar het minimum fps is vaak pcies hetzelfde.

Hoe dit met de 5870 zit weet ik natuurlijk niet, maar het was wel zo bij de vergelijking tussen de hd4870 en 50 (sneller geheugen dus), en tussen de hd4870 1gb en 512Mb (als je naar redelijke settings blijft kijken).

iemand die het tegendeel heeft? ik vind namelijk alleen minimum fps belangrijk.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 20:28

Apoca

Array Technology Industry

De HD5300 & HD5400 serie zou in Q1 op de markt moeten komen, maar moet ik dan denken aan eind januari of kan ik me beter richten op eind februari begin maart?

Ben bezig met plannen voor een HTPC en wil eigenlijk geen HD4xxx plaatsen, en een HD5750 is misschien weer iets te extreem :)

[ Voor 31% gewijzigd door Apoca op 15-11-2009 15:24 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Powrskin schreef op zondag 15 november 2009 @ 15:10:
Ontopic! : Die Tesselation hakt er wel lekker heftig in zeg met Stalker, dacht dat het juist performance winst gaf?
Het biedt ook performance winst, maar die wordt meteen weer ingezet om eea grafisch mooier te maken. Zonder Hardware Tesselation zou het schier onmogelijk zijn om zoveel triangles naar de GPU te sturen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Ontopic! : Die Tesselation hakt er wel lekker heftig in zeg met Stalker, dacht dat het juist performance winst gaf.?
Ik denk dat je het voornamelijk moet zien als 'performancewinst ten opzichte van DX10(.1) games met evenveel polygonen'. Want als je een dergelijke diepte en egaliteit wil creeren met DX10(.1), dan zou je met de huidige hardware waarschijnlijk gewoon ergens op 1fps blijven hangen.

Waar het dus vooral op neerkomt, is dat je met 'gelijkwaardige fps (speelbare fps)' een heel erg veel mooier beeld kunt creeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888 schreef op zondag 15 november 2009 @ 15:07:
[...]

Als het allen maar wat meer shaders, een "hogere memory bus" en een dieshrink was, waar komen DX11 en eyefinity dan vandaan? Uit de lucht gevallen? 8)7 Het is een doorontwikkeling en dat wil zeggen dat ze de vorige serie als basis voor het ontwerp van de nieuwe serie hebben genomen en niet van de grond af aan opnieuw zijn begonnen. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat er niets veranderd is, zoals ik al zei. Dat had je zelf toch ook wel kunnen bedenken...
Dat bedoel ik dus ook alleen maar doorontwikkeld verder niet. Maar bedoel daat niets negatiefs mee verder
het is een top product. Er is verder weining veranderd wat heheugen betrefd geloof ik ?

Ff ovr die benchmarks wat is het grote verschil tussen dx 11 tesselation en dx11 zonder tesselation ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Anoniem: 304087 schreef op zondag 15 november 2009 @ 15:56:
[...]

Dat bedoel ik dus ook alleen maar doorontwikkeld verder niet. Maar bedoel daat niets negatiefs mee verder
het is een top product. Er is verder weining veranderd wat heheugen betrefd geloof ik ?

Ff ovr die benchmarks wat is het grote verschil tussen dx 11 tesselation en dx11 zonder tesselation ?
Aangaande de benchmark: Het aantal polygonen dat berekend moet worden, dat met Tesselation boven de bestaande polygonen is gekomen.

Het geheugen-gebeuren heeft verder weldegelijk optimalisaties gekregen, als we CJ kunnen geloven. Dus het 1 op 1 vergelijken tussen HD4k en HD5k is echt niet zo te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:43
Anoniem: 304087 schreef op zondag 15 november 2009 @ 15:56:
[...]

in ieder geval betere schaduw in dx11 en waarschijnlijk multi threaded. tesselation geeft wat mij betreft een te grote performance hit..... (in deze titel althans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Computerbase.de heeft STALKER ook getest:

http://www.computerbase.d...ripyat/#abschnitt_vorwort

[ Voor 7% gewijzigd door Splinter Cell op 15-11-2009 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Anoniem: 304087 schreef op zondag 15 november 2009 @ 11:55:
[...]
Ik weet heus wel wat ik, met mijn eigen ogen, zie hoor. :w

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-11-2024
[b][message=32928122,noline]Ontopic! : Die Tesselation hakt er wel lekker heftig in zeg met Stalker, dacht dat het juist performance winst gaf.?
Dat doet het ook! Kijk eens naar dezelfde settings in DX11 en DX10.1: hij presteert beter in DX11 modus.
Tesselation is een extra functie die aangezet wordt. En ja, als je meer doet, dan gaat de performance weer naar beneden. Dat is natuurlijk een goede zaak, anders hadden we nu allemaal DOOM 1 @19.000 FPS zitten spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om toch maar iets te antwoorden, het is allebei niets voor games.
welke slechter is weet ik niet, maar allebei in elk geval te slecht :P

Zie hier de hele discussie over meer geheugen, maar in mijn mening helpt meer wel om een vloeiender spelervaring te krijgen (moet je het spel vaak wel overladen met dikkere textures etc), ook de gemiddelde en max fps gaat een stuk omhoog, maar het minimum fps is vaak pcies hetzelfde.

Hoe dit met de 5870 zit weet ik natuurlijk niet, maar het was wel zo bij de vergelijking tussen de hd4870 en 50 (sneller geheugen dus), en tussen de hd4870 1gb en 512Mb (als je naar redelijke settings blijft kijken).

iemand die het tegendeel heeft? ik vind namelijk alleen minimum fps belangrijk.
We hebben het over 1gb tegenover 2gb hierin is imo weinig tot geen verschil te merken tot nu toe met de 48 series. In één game wel en dat is hawx daar loopt het aantal fps op naar 10fps gemiddeld. de rest van de games hadden 2-5 pfs winst of zelfs verlies. Dit allemaal op een resolutie van 2560. Mischien dat het wel anders is met 3 dubbele van deze resulutie of de 58 series wat ik sterk betwijfel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SirNobax schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:35:
[...]

Ik weet heus wel wat ik, met mijn eigen ogen, zie hoor. :w
In R_displayinfo_1 in crysis word alleen intern geheugen weer gegeven en GEEN videogeheugen.
Dit kan ik weten omdat ik niet meer heb dan 1gb videogeheugen en hij gaat er dik over heen bij mij ;) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 15-06 12:44
Wat is nou de reden waarom dx11 sneller is dan dx10?
Bij de overgang van dx9 > dx10 was namelijk juist het omgekeerde merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
Anoniem: 304087 schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:49:
[...]

We hebben het over 1gb tegenover 2gb hierin is imo weinig tot geen verschil te merken tot nu toe met de 48 series. In één game wel en dat is hawx daar loopt het aantal fps op naar 10fps gemiddeld. de rest van de games hadden 2-5 pfs winst of zelfs verlies. Dit allemaal op een resolutie van 2560. Mischien dat het wel anders is met 3 dubbele van deze resulutie of de 58 series wat ik sterk betwijfel?
Het "probleem" hierin is dat game makers een maximaal vga geheugengebruik van 512MB inschatten.
Ook bij 512MB vs 1Gb is het verschil imo klein, de minimum fps gaat nauwlijks omhoog terwijl de gemid/max wel flink stijgen. Alleen heb je daar vaak niet zoveel aan, want je kan alsnog je instellingen niet omhoog gooien omdat je nog steeds dezelfde fps drops hebt. Ik schat dan ook in dat dit bij de 58xx serie niet anders is, jammer dat er geen 512MB versie is, zou weleens de verschillen willen zien.

Het nut van 2Gb vga geheugen lijkt mij dan ook erg klein.
Behalve met 6schermen natuurlijk (dan is 2gb nog steeds weinig :P ).

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-11-2024
spNk schreef op zondag 15 november 2009 @ 18:06:
Wat is nou de reden waarom dx11 sneller is dan dx10?
Bij de overgang van dx9 > dx10 was namelijk juist het omgekeerde merkbaar.
Omdat DX11 een aantal extra manieren heeft om bepaalde berekeningen uit te voeren. Op de DX11-manier gaat dezelfde berekening wat handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 304087 schreef op zondag 15 november 2009 @ 14:35:
[...]
Lol? Another victim of NV PR. :+

Fermi is simpel gezegd een flink opgevoerde GT200 met meer shaders, DX11 ondersteuning en een redelijk aantal tweaks. Die tweaks zijn vooral op GPGPU zijn gericht en veel nieuwigheden daar zal je als gamer dus niet rechtstreeks profijt van hebben. Dus je kan voor de gamingperformance grotendeels al een inschatting maken van de te verwachten performance als je weet dat Fermi 512 streamprocessors heeft en GT200 er 240 had. De basis is in feite nog altijd de G80 architectuur. Maar dat had je kunnen weten als je de technische previews gelezen had zoals die op Real World Technology of Tech Report

Fermi: Grote vooruitgang op GPGPU gebied? Ja. Totaal andere architectuur'? Nee, absoluut niet.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Anoniem: 304087 schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:50:
[...]

In R_displayinfo_1 in crysis word alleen intern geheugen weer gegeven en GEEN videogeheugen.
Waar staat dat ik "R_displayinfo_1" gebruik. :?

[ Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 15-11-2009 20:30 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

tomcatha schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 03:05:
[...]

crysis 2 word waarschijnlijk niet zon grote stap vooruit als crysis 1 en gezien de console beperkingen gaat het waarschijnlijk ook beter draaien.
Met het ontwikkelen voor de PC versie wordt niet met een half oog naar de consoles gekeken. De PC versie wordt dan ook geen goedkope poort versie. Ze staan los van elkaar. Daarbij heeft Crytek de limieten al bereikt voor de consoles. :+

Daarbij Hemlock draait de Cryengine 3 al met gemak. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Geen vermelding van UVD3, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja idd zal wel 64 bit GDDR5 worden , wat toch overheen komt met 128bit GDDR3 heh, ook niet verkeerd.
Mainstream hebben 128Bit GDDR5 en high end 256Bit GDDR5 als 2x 256Bit GDDR5 voordie X2 varianten van deze sectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Tesselation is extra werk voor de GPU en zorgt dus altijd voor een performance-hit. Wel is het zo dat als je die tesselated objecten met zoveel triangles gewoon in de game stopt dat je veel meer videogeheugen en geheugenbandbreedte nodig hebt en dat het de videokaart nóg meer belast (en het onspeelbaar traag wordt).

Je krijgt dus dezelfde effecten maar dan met minder performanceverlies (speelbaar versus onspeelbaar). Grootste voordeel echter is dat Tesselation eenvoudig is toe te passen op bestaande games door displacement maps toe te voegen aan textures. Een feature als Tesselation maakt het denk ik ook zinvoller om meer GPU power te hebben dan strikt noodzakelijk, omdat je dan de extra rekenkracht nuttig kunt aanwenden voor meer tesselation.

Dat is in elk geval de theorie, hopen dat het in de praktijk even voorspoedig gaat :)

Ik vind het trouwens wel jammer dat het zo lang duurt met die mobile DX11 chips. Ik hoorde een aantal topics terug dat die chip al in augustus/september in massaproductie ging, maar ik kan me niet voorstellen dat ze daar nog een dikke 4 maanden mee wachten om het aan notebook fabrikanten geleverd te krijgen.

Weet iemand al wat we kunnen verwachten van die nieuwe line-up? Ik verwacht zelf dat het snelste model een derivaat van de Juniper is met dus maximaal 800sp en 128 bit GDDR5. Een Cypress lijkt me toch echt iets te groot voor in een notebook, maar je weet maar nooit :P

[ Voor 24% gewijzigd door frankknopers op 15-11-2009 23:24 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankknopers schreef op zondag 15 november 2009 @ 23:16:
Weet iemand al wat we kunnen verwachten van die nieuwe line-up? Ik verwacht zelf dat het snelste model een derivaat van de Juniper is met dus maximaal 800sp en 128 bit GDDR5. Een Cypress lijkt me toch echt iets te groot voor in een notebook, maar je weet maar nooit :P
Dat lijkt mij ook, maar een 800SP's gekoppeld aan een 256bit's GDDR5 geheugenbus lijkt mij dan ook weer wat overkill. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en 768 shaders met een 192 bit GDDR5 bus? Mischien wel een betere optie om te price performance level te behouden, meer als 128Bit maar minder als 256 bit heh, maar een id :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 16-11-2009 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Nog twee dagen tot de Hemlock. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Woei :9~ :9~ , wel jammer dat mijn verjaardag op Dec 08 valt haha, maare een ding is zekers die Hemlock komt in mijn PC *O*

Maare idd aangezien 22 Nov Cat 9.11 uit zou moeten komen , die zullen wel R800 support hebben oftewel HD 5970 /5870 X2 Support 8)

Sorry maare voor mijn blijft het de HD 5870 X2 ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 16-11-2009 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Anoniem: 23009 schreef op maandag 16 november 2009 @ 01:24:
[...]

Woei :9~ :9~ , wel jammer dat mijn verjaardag op Dec 08 valt haha, maare een ding is zekers die Hemlock komt in mijn PC *O*

Maare idd aangezien 22 Nov Cat 9.11 uit zou moeten komen , die zullen wel R800 support hebben oftewel HD 5970 /5870 X2 Support 8)

Sorry maare voor mijn blijft het de HD 5870 X2 ;)
22 november valt op een zondag. Het wordt trouwens 25 november als we het ATi-forum mogen geloven. ;)

http://translate.google.c...=de&tl=en&history_state0=

@TheMask: Volgens Facebook van Sapphire de 18e. :D
Cat 9.12 RC2 Beta (XP only!!!!!)
Jammer dat er nog geen Win7 drivers voor zijn. Dit zijn als het goed is, de NFS Shift performance drivers. En misschien wel meer. ;)

Plus deze drivers hebben ook Hemlock support.

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=309107

[ Voor 4% gewijzigd door Splinter Cell op 16-11-2009 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 19:43
Nog even een reactie op dat Video geheugen verhaal. Wat meerdere ook al zeggen HD5 != HD4. Het kan zo maar zijn dat de HD5870 er wel baat bij heeft. Daar naast weten we ook niet wat de impact van DX11 is op geheugen gebruik. En sowieso nieuwe games zoals GTA4 die veel geheugen willen hebben om max settings te draaien. Dit soort games zullen veel meer gaan komen. We krijgen straks ook de volgende generatie rendering engines met DX11 support.

Dus ik vind het veel te vroeg om te zeggen dat 2GB ram niet nuttig is. Het is ook te vroeg om te zeggen dat 2 GB ram nu al te vroeg is. We weten nog niets. Wacht nu eerst de reviews maar eens af. Ik verwacht toch 5-15% winst te zien bij de huidige kaarten. En huidige games op 2560x1600. En met Eyefinity wellicht wat meer.

Het heeft verder weinig nut om er nog over te discussiëren. En kunnen we het beste een review met een 2GB 5870 afwachten. AMD heeft niet echt de historie waarin extra veel geheugen op een kaart geplaatst werd (meer dan nodig). Ze waren meestal zelfs erg laat met het vergroten van het geheugen waardoor je een erg mooie boost zag. Zie ook Radeon 8500 64mb > 128mb. Radeon 9800 pro 128 > 256 (deze was niet helemaal eerlijk want hij gebruikte DDR2 ipv DDR1 wat erg slecht presteerde door de hogere timings) En recent de HD4870 512 > 1024mb.

Dus wacht het even lekker af. Het heeft geen nut te gaan vergelijken met een 4890 2gb kaart. Het kan zo maar zijn dat de HD5 serie totaal anders met zijn geheugen om gaat.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankknopers schreef op zondag 15 november 2009 @ 23:16:
[...]
-The_Mask- schreef op zondag 15 november 2009 @ 23:57:
[...]

Dat lijkt mij ook, maar een 800SP's gekoppeld aan een 256bit's GDDR5 geheugenbus lijkt mij dan ook weer wat overkill. ;)
Waarom slechts 800 SPs? En waarom is een 256-bit GDDR5 MC overkill? De snelste Mobility Radeon uit de HD4000 Serie had ook 800 SPs en een 256-bit MC met GDDR5. En dan heb ik de (amper verkrijgbare) Mobility Radeon X2 met 1600 SPs niet eens meegeteld.

Mobility Radeon 4870X2:1600 SP, 256-bit, GDDR5, 55nm
Mobility Radeon 4870: 800 SP, 256-bit, GDDR5, 55nm
Mobility Radeon 4860: 640 SP, 128-bit, GDDR5, 40nm
Mobility Radeon 4870: 800 SP, 256-bit, GDDR3, 55nm
Mobility Radeon 4830: 640 SP, 128-bit, GDDR5, 55nm

Dus het lijkt me logisch dat de high end Mobility Radeon HD5870 minimaal 800 SPs heeft en niet maximaal.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107626

CJ schreef op maandag 16 november 2009 @ 09:45:
[...]

[...]

Waarom slechts 800 SPs? En waarom is een 256-bit GDDR5 MC overkill? De snelste Mobility Radeon uit de HD4000 Serie had ook 800 SPs en een 256-bit MC met GDDR5. En dan heb ik de (amper verkrijgbare) Mobility Radeon X2 met 1600 SPs niet eens meegeteld.
Misschien hadden de mensen waarop je reageert het niet over de zogenaamde phantom-ware. Die mobility 4870's zijn zo goed als nergens verkrijgbaar. Ja wellicht in het buitenland of met 3 maanden order tijd. Volgens mij staan er in de pricewatch ook geen laptops met de 4870. Enkel de 4670, dus het hele 800sp verhaal is niet zo gek hoor... .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CJ schreef op maandag 16 november 2009 @ 09:45:
En waarom is een 256-bit GDDR5 MC overkill?
Voor 800SP's lijkt mij een 256bit GDDR5 Memory Controller overdreven, daarom verwacht ik ook meer SP's, want 256bit lijkt mij aardig vast te staan.

Edit @hieronder: Waarom niet een HD4870X2. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 16-11-2009 11:13 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ook onder offtopic-tags hoort dat hier niet thuis.

[ Voor 78% gewijzigd door Edmin op 16-11-2009 11:19 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
-The_Mask- schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:11:
[...]

Voor 800SP's lijkt mij een 256bit GDDR5 Memory Controller overdreven, daarom verwacht ik ook meer SP's, want 256bit lijkt mij aardig vast te staan.

Edit @hieronder: Waarom niet een HD4870X2. ;)
Dat hoeft niet. De HD4890 had best baat bij hogere memory speeds. 1050 gaf nog steeds een leuke boost. de HD5xxx serie steekt wel anders in elkaar en lijkt in verhouding minder nodig te hebben.

Maar het zou me niet verbazen als de memory speeds een stuk lager liggen dan 1000 MHz.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263719

HD5970 = 294W TDP???

http://www.fudzilla.com/content/view/16437/1/

en eerder (in oktober) beweerde ze nog dat : "the TDP is definitely exceeding 300W"

http://www.fudzilla.com/content/view/16094/34/ :+

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 263719 op 16-11-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 263719 schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:54:
HD5970 = 294W TDP???

http://www.fudzilla.com/content/view/16437/1/

en eerder (in oktober) beweerde ze nog dat : "the TDP is definitely exceeding 300W"

http://www.fudzilla.com/content/view/16094/34/ :+
Als dat getal klopt dan verbruikt hij minder dan 2x HD5850. En zou wel meer performance hebben doro zijn 1600 shaders. Klinkt goed...... Ik begin toch weer kriebels te krijgen om een X2 te kopen :P. Ik kan COD MW2 net niet alles max draaien. AA is dan net wat te zwaar. (2560x1600 alles max) Krijg ik iets te grote drops (dit met een 5850 op 900-1125). Heb nog niet naar de daadwerkelijke FPS gekeken maar alleen maar gevoels matig.

Heeft iemand toevellig een COD MW2 performance review gezien ? waar wat kaartjes zoals de 4890 en de 5850 getest worden ? Het zou ook nog kunnen dat de drivers voor dit spel nog niet helemaal optimaal zijn. Dat zou me niets verbazen.

[ Voor 37% gewijzigd door Astennu op 16-11-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Anoniem: 304087 schreef op zondag 15 november 2009 @ 13:55:
[...]
Nou jah ik bedoel dan dezelfde resolutie als met 3 schermen met de 4890 2560x
Komt op hetzelfde neer
Let er wel even op dat een 4890 geen Eyefinity heeft, je hebt waarschijnlijk zitten staren naar een software-stretched setup, wat iets totaal anders is.

Jammer genoeg maakte fraps geen complete screenshots, maar alleen een deel van de setup. [||||||][|| ][ ]
Dus ik heb geen screenshots meer van de verschillen in FPS in spellen waar de load maar bv 60% was (FPS teller zat rechts beneden), maar er toch al een geheugen limiet was, en de load ging pas omhoog bij een zeer lage resolutie (voor Eyefinity), dus daarbij ga ik er toch vanuit dat er een geheugen limiet is.

Verder kun je er vanuit gaan dat er de komende maanden meer spellen als GTA (> 1GB geheugen) uit zullen komen en dat je met 1 scherm binnenkort 2GB nog wel gaat nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Astennu schreef op maandag 16 november 2009 @ 13:01:
[...]

Als dat getal klopt dan verbruikt hij minder dan 2x HD5850. En zou wel meer performance hebben doro zijn 1600 shaders. Klinkt goed...... Ik begin toch weer kriebels te krijgen om een X2 te kopen :P. Ik kan COD MW2 net niet alles max draaien. AA is dan net wat te zwaar. (2560x1600 alles max) Krijg ik iets te grote drops (dit met een 5850 op 900-1125). Heb nog niet naar de daadwerkelijke FPS gekeken maar alleen maar gevoels matig.

Heeft iemand toevellig een COD MW2 performance review gezien ? waar wat kaartjes zoals de 4890 en de 5850 getest worden ? Het zou ook nog kunnen dat de drivers voor dit spel nog niet helemaal optimaal zijn. Dat zou me niets verbazen.
http://www.guru3d.com/art...phics-performance-review/

http://www.pcgameshardwar...st-Call-of-Duty/Practice/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:00

superwashandje

grofheid alom

pffft, waarom werkt crossfire totaal niet?
Hopelijk komt dit nog met de 9.11 drivers...

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Thanks. Als ik dit zo zie zou ik voldoende performance moeten hebben ook op 2560x1600. Al zou de min fps dan wel eens onder de 40 kunnen komen. Misschien is dat wat ik merk dat hij van 50 naar 40 springt.

Al zie je bij Guru 3d op 2560x1600 dat je met 4x aan op average 71 fps zit. De min FPS zal dan wel een stukje lager liggen. zonder AA loopt het wel goed. Dan zie je bij Guru Average 87 FPS.

Maar als ik de performance van de nVidia kaarten zo bekijk zou er nog wel wat meer uit die HD5xxx kaarten te persen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-06 21:45
Astennu schreef op maandag 16 november 2009 @ 13:53:
[...]
Maar als ik de performance van de nVidia kaarten zo bekijk zou er nog wel wat meer uit die HD5xxx kaarten te persen moeten zijn.
Daar keek ik dus ook net naar, maar MW2 draait denk ik ook beter op nVidia kaarten... Ik zie mijn 3870 ver onder de 8800GT staan, toen ze beiden uitkwamen was er volgens mij slechts een klein verschil in het voordeel van de 8800GT. Bij MW2 scoort die bijna 2 keer zoveel FPS...

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Laatst online: 21-05 11:53
-The_Mask- schreef op maandag 16 november 2009 @ 15:09:
[...]

Meer dan 300 Watt kan sowieso niet. ;)
Niet volgens de officiële specs van een pci-e 2.0 slot nee.
Maar betekent dat dan ook dat er maar beperkte overclock headroom is...?
En ja ik begrijp dat een maximale TDP vrijwel nooit wordt gehaald, maar met overclocken kan de power-usage flink stijgen.
Misschien dat er onofficieel meer dan 300W kan worden verstookt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gurneyhck schreef op maandag 16 november 2009 @ 16:18:
Misschien dat er onofficieel meer dan 300W kan worden verstookt?
Volgens de PCIe standaard mag die niet meer nemen dan 300 Watt, dat betekend niet dat bij overklokken tegen een grens aan gaat lopen, immers wie/wat zou je tegen moeten houden. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
-The_Mask- schreef op maandag 16 november 2009 @ 16:22:
[...]

Volgens de PCIe standaard mag die niet meer nemen dan 300 Watt, dat betekend niet dat bij overklokken tegen een grens aan gaat lopen, immers wie/wat zou je tegen moeten houden. :p
Nou ja ik weet niet wat er maximaal over een pci-e slot+pci-e 6pins + pci-e 8pings mag worden getrokken? Lijkt me toch enigszins gelimiteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gurneyhck schreef op maandag 16 november 2009 @ 16:24:
[...]

Nou ja ik weet niet wat er maximaal over een pci-e slot+pci-e 6pins + pci-e 8pings mag worden getrokken? Lijkt me toch enigszins gelimiteerd :)
PCI-e slot 75 Watt (meer ervan trekken is ook zo goed als niet mogelijk) 6 pins PCIe connector 75 Watt max (maar niemand die je gaat tegenhouden om er meer vanaf te halen) 8 pins PCIe connector 150 Watt (die alleen een Ground en aansluiting heeft die controleert of er wel een 8 pins is aangesloten meer heeft, en ook hier niemand die je gaat tegenhouden om er meer vanaf te trekken.)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-06 21:45
75+75=150 = 300 :+

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Ik denk dat hij 75+75+150 = 300 bedoelt.
Dat is dus als je binnen de specs blijft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
primusz schreef op maandag 16 november 2009 @ 16:59:
Ik denk dat hij 75+75+150 = 300 bedoelt.
Dat is dus als je binnen de specs blijft :P
Ja daar waren we al achter.... :?
Maar daar gaat het hier juist niet om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

HD4870 gebaseerd systeem #5 in Supercomputer 500

A surprising entry for the firm can be seen at number five on the list, with China's "Tianhe-1" system from the Chinese National University of Defense Technology (NUDT).

The machine doesn't boast any Opteron processors - favouring Intel's Xeon offerings instead - but does sport 5,120 ATI Radeon 4870 GPUs to give it a whopping 563.1 teraflops performance. The system boasts 1.2 petaflops peak performance overall, making it the world's highest performing GPU-based supercomputer to date.

[ Voor 68% gewijzigd door neliz op 16-11-2009 17:39 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317606

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/xlffhw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/zkms5g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2cp7yti.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/15ppnhl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/1zdqh3d.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 317606 op 16-11-2009 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Laatst online: 12-09-2024
Woot woot _/-\o_
-massive vapor chamber
-massive overclock room
-eyefinity met CFX

[ Voor 12% gewijzigd door Bullus op 16-11-2009 18:03 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Mooie plaatjes. Dit wordt mijn volgende kaart. Dat wordt straks Crysis @Very High op 1920x1080 en 8xAA. :D

[ Voor 78% gewijzigd door Splinter Cell op 16-11-2009 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

standaard vapor chamber koeling! zo hoort dat :D

gezien alles zo erg op overklokken gericht is lijkt het me de TDP grens van 300 watt de enige reden is voor deze clocks of niet?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-06 22:38
Die 5970 lijkt me een toppertje :o
Zit atm met een 4870X2 dus heb nog meer dan genoeg power maar door die plaatjes begint het toch wel weer te kriebelen. Ongelofelijk dat elke 5970 met een vapor kamer komt = minder geluid en meer OC. Dit is duidelijk een kaartje om veel mensen te overtuigen van hun kunnen. En wow wat een kaart :o :D

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264799

Bullus schreef op maandag 16 november 2009 @ 17:59:
Woot woot _/-\o_
-massive vapor chamber
-massive overclock room
-eyefinity met CFX
Ik zie niet staan dat Eyefinity met Crossfire werkt. (Lees ik eroverheen?)
Ik ben benieuwd naar slide 22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

Anoniem: 264799 schreef op maandag 16 november 2009 @ 18:15:
[...]

Ik zie niet staan dat Eyefinity met Crossfire werkt. (Lees ik eroverheen?)
Ik ben benieuwd naar slide 22.
slide 10, de eerste hier: max resolution 3x 2560x1600

edit: ik zie net dat ie 600 dollar gaat kosten? beetje slecht, ik dacht dat ze onder de 500 zouden blijven.

[ Voor 16% gewijzigd door superwashandje op 16-11-2009 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
1e plaatje ;

max resolution 3x2560x1600 -O- wat die 2 inhoud, denk dat het refereerd naar min 1xDP.
Ik bedoel eyefinity met de 5970

[ Voor 28% gewijzigd door Bullus op 16-11-2009 18:25 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-06 15:27

Darkasantion

Just keep swimming!

Leuk die getoonde OC room, maar hoe zeker is het ook dat hij daadwerkelijk 1Ghz core en 6Ghz Memory haalt, dat lijkt mij wel interessant. Leuk dat het in CCC zo hoog staat, maar is het voor de gewone gebruiker ook te bereiken?

Want als dat zo is, met stockkoeling, wat gebeurt er dan als er Waterkoeling op gaat :o !

Als dit echt goed clockt, ben ik bang dat ik een HD5970 koop, puur voor de OC-potentie. Ja, ik weet het, niet echt verantwoord ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Darkasantion op 16-11-2009 18:37 ]

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04 23:35
Darkasantion schreef op maandag 16 november 2009 @ 18:32:
[...]

Leuk die OC room, maar hoe zeker is het ook dat hij daadwerkelijk 1Ghz core en 6Ghz Memory haalt, dat lijkt mij wel interessant. Leuk dat het in CCC zo hoog staat, maar is het voor de gewone gebruiker ook te bereiken?
Nou ga het proberen, waarschijnlijk haal je het niet maar ach, leuk toch dat het er staat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

er staat wel: screened high speed low leakage asic's. dus lijkt me wel dat ze veel hoger zouden moeten kunnen komen toch? icm de vapor chamber koeling lijkt me dat wel mogelijk. hoewel 1 ghz misschien net te veel word misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Als de kaart easy 1Ghz aan kan, hoezo zetten ze hem dan niet gelijk op de markt met een speed hoger dan 725Mhz als stock speed :?

[ Voor 11% gewijzigd door Apoca op 16-11-2009 18:57 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Apoca schreef op maandag 16 november 2009 @ 18:56:
Als de kaart easy 1Ghz aan kan, hoezo zetten ze hem dan niet gelijk op de markt met 1Ghz als stock speed :?
Om binnen de 300Watt specificaties te blijven waaraan de kaart dient te voldoen op een PCI-E 2.0 slot met een 6-pin en een 8-pin powerconnector. Lijkt me vrij duidelijk, gezien de TDP die de kaart meekrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Dus geen 2GB per core?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

@ lltech4

Kunnen we slide 22 te zien krijgen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Apoca op 16-11-2009 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317606

Apoca schreef op maandag 16 november 2009 @ 19:06:
@ lltech4

Kunnen we slide 22 te zien krijgen ;)
Daar staat alleen wat uitleg op:

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2641gr9.jpg

Want, zie aansluitingen:

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2igdqvm.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 317606 op 16-11-2009 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Darkasantion schreef op maandag 16 november 2009 @ 18:32:
[...]

Leuk die getoonde OC room, maar hoe zeker is het ook dat hij daadwerkelijk 1Ghz core en 6Ghz Memory haalt, dat lijkt mij wel interessant. Leuk dat het in CCC zo hoog staat, maar is het voor de gewone gebruiker ook te bereiken?

Want als dat zo is, met stockkoeling, wat gebeurt er dan als er Waterkoeling op gaat :o !

Als dit echt goed clockt, ben ik bang dat ik een HD5970 koop, puur voor de OC-potentie. Ja, ik weet het, niet echt verantwoord ;)
5GHz memory speeds haal je sowieso, aangezien de mem-chips gerate zijn op 5GHz :)
Wordt de 4GB versie woensdag ook gelaunched of eerst alleen de 2GB versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Mmm jammer dacht dat daar ook de uitleg van slide 15 bij zou staan, maar alvast bedankt voor de sneak peak :)

[ Voor 11% gewijzigd door Apoca op 16-11-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
OMG :| als dit echt waar is dat die kaart voor OC gemaakt is wil ik er wel een :D

Die heatsink bevalt me ook wel. Misschien zijn de temps dan ook acceptabel :D Misschien toch de spaar rekening maar standby zetten zodat ik er meteen een @ launch kan kopen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 02:38

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Jammer van de prijs. Ook ik meende dat ATi ons ooit had beloofd keen kaarten van 500+ Dollar uit te brengen. Kan iemand mij precies uitleggen wat die VaporChamber doet? Ik lees dat het minder herrie maakt. Dat is wel mooi natuurlijk. :)

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Praten we nu over dezelfde vaporchamber als toendertijd

Ik neem aan dat het niet dezelfde vapochamber is als Sapphire, want we hebben het nu over een referenced model van een 5970 en geen non-reference?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Anoniem: 317606 schreef op maandag 16 november 2009 @ 19:33:
[...]

Daar staat alleen wat uitleg op:

[afbeelding]

Want, zie aansluitingen:

[afbeelding]

Cat 9.11 komt morgen al uit.

http://twitter.com/CatalystMaker

En dat sluit weer precies aan op de info op afbeelding 1. Meteen een WHQL driver voor de R800. Prima support. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

i7x schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:16:
Jammer van de prijs. Ook ik meende dat ATi ons ooit had beloofd keen kaarten van 500+ Dollar uit te brengen. Kan iemand mij precies uitleggen wat die VaporChamber doet? Ik lees dat het minder herrie maakt. Dat is wel mooi natuurlijk. :)
Het is gewoon een heatpipe in een wat andere vorm. De vapor chamber zelf maakt geen herrie, maar deze zorgt wel dat de warmte beter over een groot oppervlak verspreid wordt waarna deze makkelijker met een traditioneel model heatsink gekoeld kan worden. Om 300 watt af te voeren met double slot koeler zal echter nog altijd een flinke airflow nodig zijn, dus ik geloof niet dat dit kaartje stil gaat zijn onder load..
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.