Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:43
i7x schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:16:
Jammer van de prijs. Ook ik meende dat ATi ons ooit had beloofd keen kaarten van 500+ Dollar uit te brengen. Kan iemand mij precies uitleggen wat die VaporChamber doet? Ik lees dat het minder herrie maakt. Dat is wel mooi natuurlijk. :)
Sorry hoor maar dit is een zeer nette prijs. Een HD5870 zit op 400 dollar als ik me niet vergis. Prijs prestatie is dus prima.

Ik heb in ieder geval al geld klaar staan mocht hij iets van 500 euro kosten. Dan ga ik er wel een proberen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:38

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ja, ook ik heb een reserve opgebouwd voor deze kaart maar de HD 4870X2 koste bij de launch bijvoorbeeld ook 500 Dollar dus ik denk dat dat hier ook best had gekund. Ik denk dat hij vooral zo duur is omdat Nvidia toch niets heeft en er zo weinig geproduceerd word dat ze zulke prijzen kunnen vragen zoder dat de vraag te veel daalt.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
i7x schreef op maandag 16 november 2009 @ 21:40:
Ja, ook ik heb een reserve opgebouwd voor deze kaart maar de HD 4870X2 koste bij de launch bijvoorbeeld ook 500 Dollar dus ik denk dat dat hier ook best had gekund.
Maar toen was er waardige concurrentie, nu niet.
En tijdens de launch van de 8800Ultra was dat er ook niet en toen durfde men er nog 700 euro voor te vragen, dus 500 euro lijkt mij niet eens zo heel raar, al blijft het veel geld.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

i7x schreef op maandag 16 november 2009 @ 21:40:
Ja, ook ik heb een reserve opgebouwd voor deze kaart maar de HD 4870X2 koste bij de launch bijvoorbeeld ook 500 Dollar dus ik denk dat dat hier ook best had gekund. Ik denk dat hij vooral zo duur is omdat Nvidia toch niets heeft en er zo weinig geproduceerd word dat ze zulke prijzen kunnen vragen zoder dat de vraag te veel daalt.
De prijs van 500 euro is zeker redelijk als je bedenkt dat AMD de GPU's ook los op twee HD5870's kan plakken die per stuk voor 340 euro in de winkel liggen. Gezien de slechte leverbaarheid van de HD5870 verwacht ik niet dat er snel een tweede supply ronde komt na de release stock van de HD5970. Ik wil er dus snel bij zijn, want als je langer wacht zal de prijs door schaarste vast wel omhoog gaan en kun je er ook nog eens moeilijk aan komen.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-06 14:15

edward2

Schieten op de beesten

http://www.megaupload.com/?d=SS8RK0AD

The Vista/W7-variant van de "Shift" driver :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Tijdelijk niet beschikbaar helaas. Heeft iemand een mirror?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:49

superwashandje

grofheid alom

prijs van 600 dollar: ok zou kunnen. maar dan moeten ze ook niet van tevoren gaan adverteren dat ze onder de 500 blijven, dat vind ik zelf een beetje misleidend.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Jejking schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:17:
Tijdelijk niet beschikbaar helaas. Heeft iemand een mirror?
http://rapidshare.com/files/30799226...aWin7_Nov6.exe

[ Voor 62% gewijzigd door edward2 op 16-11-2009 22:32 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:27

Darkasantion

Just keep swimming!

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

superwashandje schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:28:
prijs van 600 dollar: ok zou kunnen. maar dan moeten ze ook niet van tevoren gaan adverteren dat ze onder de 500 blijven, dat vind ik zelf een beetje misleidend.
Wie is er misleid door deze aanpassing? Niemand heeft de kaart nog kunnen kopen of zelfs ook maar gezien (een enkeling dan) dus niemand is onrecht aangedaan. Ik geef AMD groot gelijk en ik denk dat ze ook met een iets hogere prijs (bijv 550 euro) nog wel hun HD5970 kaarten aan de man zouden kunnen brengen, zeker met beperkte voorraden... ;)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-06 22:42

SECURITEH

Man of legend.

Fermi massively misses clock targets

OFFICIAL WORD FROM NVIDIA is that gaming is now a footnote for the formerly leading graphics company, its latest and greatest Fermi chip won't see the light of day until at least Q1 of 2010, and Fermi's clock speeds so far are massively off what the firm had hoped for. Yup, it is a mess, just like we told you.

If you read the link here, the boys in green are spinning hard, with a big show starting today, but have nothing to show. Sure, Nvidia will have one or two 'puppies', the firm's code for Fermi boards, sans silicon, hacked up, and stuck together with the finest glue sticks on hand. It will even have one or two *GASP* with silicon in them! The problem? The silicon blows.
Wat betreft Fermi heeft Charlie het aardig goed gehad de afgelopen maanden, ik vraag mij af of dit dus weer de zoveelste tegenslag is voor nVidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

frankknopers schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:46:
[...]

Wie is er misleid door deze aanpassing? Niemand heeft de kaart nog kunnen kopen of zelfs ook maar gezien (een enkeling dan) dus niemand is onrecht aangedaan. Ik geef AMD groot gelijk en ik denk dat ze ook met een iets hogere prijs (bijv 550 euro) nog wel hun HD5970 kaarten aan de man zouden kunnen brengen, zeker met beperkte voorraden... ;)
ze hebben inderdaad ook wel groot gelijk. maar ze wisten van tevoren dat nvidia nu nog niets zou hebben maar ze hebben al wel de hele tijd geadverteerd met het idee dat hemlock 500 dollar zou zijn. mensen hebben erop gewacht om hem voor die prijs aan te schaffen en nu gaat ie 600 dollar kosten en waarschijnlijk nog meer omdat ie nauwelijks verkrijgbaar is (waar amd niets aan kan doen maar wij als consument waar de uiteindelijke prijs terecht komt ook niet). dus misleiden is misschien inderdaad een beetje een groot woord maar ik vind het ook niet helemaal eerlijk

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

superwashandje schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:59:
[...]

ze hebben inderdaad ook wel groot gelijk. maar ze wisten van tevoren dat nvidia nu nog niets zou hebben maar ze hebben al wel de hele tijd geadverteerd met het idee dat hemlock 500 dollar zou zijn. mensen hebben erop gewacht om hem voor die prijs aan te schaffen en nu gaat ie 600 dollar kosten en waarschijnlijk nog meer omdat ie nauwelijks verkrijgbaar is (waar amd niets aan kan doen maar wij als consument waar de uiteindelijke prijs terecht komt ook niet). dus misleiden is misschien inderdaad een beetje een groot woord maar ik vind het ook niet helemaal eerlijk
Toch is het denk ik naïef om te verwachten dat de videokaart met twee GPU's (HD5970) in verhouding maar zo'n kleine meerprijs zou krijgen boven een kaart met één GPU (HD5850/HD5870) als je bedenkt dat het aantal beschikbare 40nm GPU's beperkt is. Logischerwijs zoekt een gezond bedrijf dan gewoon naar de beste verdeling over de verschillende videokaart modellen om zoveel mogelijk aan elke batch 40nm Cypress chips te verdienen.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

SECURITEH schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:57:

Fermi massively misses clock targets

[...]

Wat betreft Fermi heeft Charlie het aardig goed gehad de afgelopen maanden, ik vraag mij af of dit dus weer de zoveelste tegenslag is voor nVidia.
Heh wat die Charlie over NVIDIA nieuws betreft, niet betrouwbaar to pro ATi wat dat betreft, ATi nieuws heeft ie aardig kunnen verzamelen maar NV news nee ik vertyrouw hem op dat gebied niet echt, dit wordt ook vaker op meerdere fora over die Charlie gezegd.

Het is a anti Nvidia freak zegge de mensen die neutraal over VGA's kunnen hebben, dus ja het was allang bekend dat Fermi lagere clocks zou hebben dan normaal, maar het gaat presteren als een rakket dat wel, let wel op als Fermi goed gaat presteren wordt het wel een groot success dit is altijd de gevaar van nvidia geweest.

Dat ATi Hemlock heeft wil niets zeggen dat dit hun redding is, maargoed mij maakt het niet uit een ebetje strijd hier en daar maakt het aleen maar interessanty, Intel's Larrabee worth ook een monster heh.

Maargoed wat NV news betreft vind ik als niet de enigste die Charlie maar een blaat aap :'), Betrouwbare nieuws bronnen voor beide kampen kan je beter bij andere sites terrecht zoals Annand tech, Hardware Cannucks en HardOCP.

Maaregoed met beide gaat het niet zo geweldig, NVIDIA's Fermi is laat en ATi suffest bad yields, TSMC heeft wel wat mee te maken maar ook AMD want het stikt van dit sort berrichten:
http://www.hardocp.com/ar.../o_5800_wherefor_art_thou

Je mag wel de tech hebben maar al je, je eigen klanten niet kan voeren er mee blijft het alsnog een kansloze possitie, zo mogen wel blij zijn van elke chip die er gemaakt wordt wel verkocht wordt dat is al iig iets.

en dat Intel AMD 1.25 Miljard heeft gegeven is ook niet goed gegaan, die rechtzaak had gewoon moeten beuren en dan had AMD wel 3,4 miljard uit intel kunnen trekken.

Het blijven vieze zaken die computer wereld, "AMD has been shafted aka screwed."

Concurrentie is heel belangerijk en het moet ook blijven imho, ik hoop voor NVIDIA, AMD,/ATi en Intel dat alles gewoon goed blijft verlopen, ook als Fermi aan de minderkan zou zijn, is het neit zo erg, AMD heeft sinds 2001 5,4 miljard verloren die 1,25 miljard is gewoon niet genoeg om AMD uit alle schulden te behalen dat is voor Intel ook maar een uitgave van USA 1,25 heh, het is gewoon te goedkopp en oneerlijk afgehandeld.

Maargoed wat Charlie vertled over NV specs is 9 avn de 10 keer onjuist, ze lezen meer als threats tegen dat bedrijf dan informatieve facts zelfde doet VR Zone over ATi hardware, dit soort sites houden de meeste eerlijk gezegd nietvan, pure fanboy voer meer niet :')

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 16-11-2009 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Anoniem: 23009 schreef op maandag 16 november 2009 @ 23:23:
[...]

Heh wat die Charlie over NVIDIA nieuws betreft, niet betrouwbaar to pro ATi wat dat betreft, ATi nieuws heeft ie aardig kunnen verzamelen maar NV news nee ik vertyrouw hem op dat gebied niet echt, dit wordt ook vaker op meerdere fora over die Charlie gezegd.

Het is a anti Nvidia freak zegge de mensen die neutraal over VGA's kunnen hebben, dus ja het was allang bekend dat Fermi lagere clocks zou hebben dan normaal, maar het gaat presteren als een rakket dat wel, let wel op als Fermi goed gaat presteren wordt het wel een groot success dit is altijd de gevaar van nvidia geweest.

Dat ATi Hemlock heeft wil niets zeggen dat dit hun redding is, maargoed mij maakt het niet uit een ebetje strijd hier en daar maakt het aleen maar interessanty, Intel's Larrabee worth ook een monster heh.

Maargoed wat NV news betreft vind ik als niet de enigste die Charlie maar een blaat aap :'), Betrouwbare nieuws bronnen voor beide kampen kan je beter bij andere sites terrecht zoals Annand tech, Hardware Cannucks en HardOCP
.....Bron hiervoor graag......

Verder ben ik bang dat ik de HD5970 toch maar niet koop, want het is namelijk 500 euro+waterblok(hou van stilte), terwijl mijn watertemps dan ook degelijk stijgen, want er komt zon ~150Watt aan warmte erbij :(

[ Voor 8% gewijzigd door Darkasantion op 16-11-2009 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:32

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Gedownload en er weer afgegooit. Geen performance in Shift. Goed voorbeeld is de map: Tokyo Club, dat blijft 1 stotter bende. De nummering is ouder dan de 9.11 beta V4. De driver voelt gewoon niet lekker aan. Ook qua laden van NFS zo stotterig achtig. Maar goed, morgen gewoon Cat 9.11 WHQL erop. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Splinter Cell op 17-11-2009 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Nu wil ik de betrouwbaarheid van Charlie hier niet gaan zitten verdedigen, maar ik wil er wel op wijzen dat hij tenminste ook niet pretendeert betrouwbaar te zijn. Nota bene de naam van de website maakt dit al duidelijk. Je kunt zijn 'nieuws' dan ook best behandelen als geruchten en meestal geldt, dat waar rook is, is ook vuur. Voor de details en de grootte van de vuurzee kun je beter ergens anders terecht, maar Charlie is vaak wel (een van) de eerste die met het nieuwtje komt.

En wat betreft Fermi, je bent het hopelijk toch met me eens dat wat ze op die persconferentie lieten zien niet het echte ding was. En dat ze yield-problemen gaan hebben op 40nm TSMC is ook wel een gegeven, dat heeft AMD ook en die hebben dan nog het voordeel van een kleinere chip.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

superwashandje schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:59:
[...]
maar ze hebben al wel de hele tijd geadverteerd met het idee dat hemlock 500 dollar zou zijn
[...]
Al die advertenties heb ik dan blijkbaar gemist. Heb je daar een linkje van? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Darkasantion schreef op maandag 16 november 2009 @ 23:33:
[...]

.....Bron hiervoor graag......

Verder ben ik bang dat ik de HD5970 toch maar niet koop, want het is namelijk 500 euro+waterblok(hou van stilte), terwijl mijn watertemps dan ook degelijk stijgen, want er komt zon ~150Watt aan warmte erbij :(
Mja wat stroom verbruikt betreft van die HD 5970 , is gewoon heel erg netjes :) Ik wil hem toch zio ie zo maar wat voor USA 599 USD is is hier in euro's dat is altijd jammer :X

Dus het zou niet eens gek zijn als dat geval rond de 580 a 620 euro gaat kosten bij release en dat is idd iets aan te veel aan de hoge kant, en omdat TSMC slechte yields heeft van RV870XT
VPU's kunnen de prijzen nog hoger uitvallen kijk maar naar de niet zo milde prijzen van HD 5850 en HD 5870 heh Komplet.nl en Alternate bevoorbeeld slaat accuut nergens op.

Die info heb ik van een Ex-Ati Engineer maar die behou ik liever geheim ;) DIe heeft ook gewerkt aan drivers voor de x-3dfx team, en nu werkt hij bij Dell als engineer.
Bronnen zat iig, maargoed asl ik meer weet laat ik het jullie wel weten ;)

Maare idd dat van Fermi klopt helaas een beetje wel sprak net die ex-Ati Engineer van me Hij zei het volgende:

"That might not seem like a problem until you look at what Nvidia said in its presentation, that is, 520 to 630 GigaFLOPS in double-precision floating-point and it was supposed to be 768GFLOps for FP64."

Heel oud nieuws btw ;) dat hadden we al een paar maanden geleden erges gelezen :)
http://forum.xcpus.com/nv...l-world-technologies.html

xcpus.com is veel sneller met facts and such dan de meeste andere sites ;)

hij gaat onder de nick ElMoIsEviL ik ga onder Obi-Wan Kenobi daar btw ;)

October 02, 2009 was the date I posted that, Charlie is late btw.

GF100 to hit 624GFLOPs in Double Precision (as it works at 1/2 the Single Precision numbers). This means only 1.25TFLOPs for Single Precision.

~610MHz Core clock is what I can extrapolate using the performance figure quoted by nVIDIA. Shader units work at twice the core clock for a figure of ~1,220MHz.

2 Flop/cycle * 512 SPs * 1,220 GHz = 1.25TFLOPs for Single Precision and 624GFLOPs for Double Precision

To compare RV870 (Radeon HD 5870) reaches a peak of 2.72TFLOPs for Single Precision and 1/5th that mark for Double Precision (544GFLOPs). If these numbers hold up nVIDIA will need to find performance elsewhere in the GF100 architecture to make up for such a large computational deficit in games (less we be stuck again with simple single threaded shaders and no real improvement over DX9x). Memory bandwidth will be one area where GF100 will make great strides (384bit GDDR5 bus vs. 256bit GDDR5 for RV870). Since nVIDIA have yet to disclose the Render Back End design or the Texture Mapping Unit design of GF100 then we can't really get the full theoretical picture where performance is concerned.

Dus ja het blijkt dat NV al een probelem had, dat dit de reden is dat hun zaakje wat trager loopt en als die cijfers echt kloppen [wat Elmo en ik wel bijna zeker van zijn] dan trekt een RV870XT een GF100 er uit met Single Precission ;) Best interessant iig :)

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 17-11-2009 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Gold Leader zou je je spelling, grammatica en interpunctiegebruik wat willen verbeteren? Ik doe m'n best om het te ontcijferen maar het is bijna niet te volgen zo.

Overigens staat bij ATi de prijs in USD al een tijdje niet meer gelijk aan de prijs in euro's, ook bij de 5870 en 5850 was dat niet het geval. Die zijn overigens inmiddels wat in prijs gestegen, dus je kunt de huidige prijs in euro's niet meer vergelijken met de introductieprijs in dollars. Ik zou dus niet meteen een prijs van 600 euro verwachten, maar toch wat minder.
frankknopers schreef op maandag 16 november 2009 @ 21:47:
[...] De prijs van 500 euro is zeker redelijk als je bedenkt dat AMD de GPU's ook los op twee HD5870's kan plakken die per stuk voor 340 euro in de winkel liggen. [...]
Als je het zo bekijkt valt het inderdaad erg mee! :) De 5970 komt dan qua prijs tussen de prijs van twee 5850's en twee 5870's in te liggen. Als je bedenkt dat de performance waarschijnlijk ook tussen die twee combinaties in komt te liggen is dat wel een logische prijsstelling, en naar verhouding dus niet te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 00:02:
Gold Leader zou je je spelling, grammatica en interpunctiegebruik wat willen verbeteren? Ik doe m'n best om het te ontcijferen maar het is bijna niet te volgen zo.

Overigens staat bij ATi de prijs in USD al een tijdje niet meer gelijk aan de prijs in euro's, ook bij de 5870 en 5850 was dat niet het geval. Die zijn overigens inmiddels wat in prijs gestegen, dus je kunt de huidige prijs in euro's niet meer vergelijken met de introductieprijs in dollars. Ik zou dus niet meteen een prijs van 600 euro verwachten, maar toch wat minder.

[...]

Als je het zo bekijkt valt het inderdaad erg mee! :) De 5970 komt dan qua prijs tussen de prijs van twee 5850's en twee 5870's in te liggen. Als je bedenkt dat de performance waarschijnlijk ook tussen die twee combinaties in komt te liggen is dat wel een logische prijsstelling, en naar verhouding dus niet te duur.
heh valt toch mee? Anyway s it's fixxed now, kinda dislettic amd have Typolyfus lad and yeah my dutch ain't that good ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 17-11-2009 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Anoniem: 23009 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 00:04:
[...]

heh valt toch mee? Sorry maare ik heb geen zin in geblaat van Grammar Nazi's :') read it or don't ;)
Sorry, maar ik had er eerst ook moeite mee om het te lezen, en erna om het te geloven, het lijkt me erg sterk dat een Ex-ATi-engineer dit soort details allemaal precies weet, maar dan bij Dell werkt :P

Verder is SP=/DP x2!!! Dat zien we wel bij de RV870 XT, die heeft in SP 2.72 Tflops, maar in DP zakt dat terug naar ~550 Gflops

[ Voor 13% gewijzigd door Darkasantion op 17-11-2009 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Darkasantion schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 00:08:
[...]

Sorry, maar ik had er eerst ook moeite mee om het te lezen, en erna om het te geloven, het lijkt me erg sterk dat een Ex-ATi-engineer dit soort details allemaal precies weet, maar dan bij Dell werkt :P
heh maakt niet uit een ding ik geloof ElMoIsEviL eerder als die gare Charlie heh, sinds tot nog toe heeft hij altijd gelijk gehad heh, ik zou zeggen wordt member van www.xcpus.com en vraag het hem , ;)
quote: ElMoIsEviL;306973
Well well well: SemiAccurate :: Fermi massively misses clock targets
Looks like there is some truth to what I was saying in this thread :)

Nice to know we had the info more than a month before anyone else did.
Het leuke hieraan is dat RV870 mischien nog sneller als een Fermi kan zijn in games 8) aangezien games niets aan FP64 hebben, alleen maar zware wetenschappers apps.

ATi zit er veel beter voor het gamer segment, hoewel het kan zijn dat de specs van die fermi die we allemaal te zien zijn , zijn van de Tesla variant, waarbij de GeForce varriant toch een verschil kan hebben , net als dat een FireGL variant van de RV870 ook iets anders in elkaar zit.

Hmm is er wel nog enige nieuws over de RV870GL voor FireGL?

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 17-11-2009 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CJ mja kan ik geloof in de echte mensen die bij ATi gewerkt hebben die hebben ook nog contact met de collega's die daar werken ;) ElMoIsEviL heeft altijd gelijk gehad wat nieuws bronnen betroffenbij xcpus.com.
De bronnen van tweakers.net komt ook meestal van rumor websites en zo geweldig is dat helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 23009 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 00:10:
[...]
heh maakt niet uit een ding ik geloof ElMoIsEviL eerder als die gare Charlie heh, sinds tot nog toe heeft hij altijd gelijk gehad heh, ik zou zeggen wordt member van www.xcpus.com en vraag het hem , ;)]
Charlie heeft het anders de laatste tijd erg vaak bij het rechte eind op graphics gebied. Dus zo gaar zou ik hem niet willen noemen. Alleen op mobo gebied maakte hij laatst een misser toen hij het had over onze Big Bang mobo's :+ (waar ik vandaag werkende exemplaren van zowel Trinergy als Fuzion van in handen heb gehad).

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja oke maare over het algemeen is het een hele rode Pro ATi fanaat, ook van hoe zijn posts begaan, echt prettig lezen die niet echt, niet op jou gericht hoor jou ATi bronnen zijn idd best oke, vooral als het woord NVIDIA, Intel of een ander bij hem door de vlakte begaanm het leest gewoon bedroevend net als voor sommige mijn posts voor hun bedroevend kunnen lezen van wegens mijn type fouten mijn excuus hier voor..

Maar een "VGA news poster" Hij Zij of Het ;) moet neutraal zijn voor alle merken en dit is die Charlie niet echt bepaald, tis ook m'n type niet.

Mijn excuus voor mijn mening er over, maare hij is niet neutraal dat is zijn probleem.
Maargoed we driften weer off topic en dat is ook niet echter den bedoeling :)

Het vreemde is dat de rumors van Charlie meestal erg oud zijn :) en waarom heeft hij er nooit in zijn so called news de feiten dat het meestal aan de TSMC ligt voor de te kort aan komen van 40nm chips?

Dit is toch heel vreemd..Dit geld voor alle 40nm chips van ATi als die van Nvidia, best oud nieuws maare vreemd dat Charlie dit niet wist heh.

Echt hoop ik dat het allemaal goed komt met de flow rate van die RV870's , anders wordt het mischien ook weer lastig om een R800tje aante gaan schaffen.

Over die verrassig trouwens het kan zijn dat dit de HD 5990 wordt 2x RV890XT mischien aka R890 :D ?

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 17-11-2009 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
charlie is accuraat maar voegt drama en gedoe toe. Hij heeft het de laatste tijd niet vaak vekeerd gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tomcatha schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 00:48:
charlie is accuraat maar voegt drama en gedoe toe. Hij heeft het de laatste tijd niet vaak vekeerd gehad.
heh hij is laat man ;) dat van die fermi wist ik al een paar maanden al :X heh accuraat .. niet dus ;)
quote: ElMoIsEviL;306973
Well well well: SemiAccurate :: Fermi massively misses clock targets
Looks like there is some truth to what I was saying in this thread :)

Nice to know we had the info more than a month before anyone else did.
Rofl.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 17-11-2009 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Anoniem: 23009 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 00:52:
[...]

heh hij is laat man ;) dat van die fermi wist ik al een paar maanden al :X heh accuraat .. niet dus ;)

[...]

Rofl.
Hij is niet laat, maar hij checkt geruchten, het is niet zo dat als hij van iemand hoort dat GF100 op 32 nm komt hij dit meteen op de Frontpage zet. Hij zal dit dan voorleggen aan meerdere, goedgeïnformeerde bronnen, die dit dan bevestigen, ontkrachten, anders verwoorden ect ect. Dan pas maakt hij een bericht op zijn Frontpage, ja 1 maand is erg laat, maar het is niet zo dat de beste man alles meteen erop zet, hij is wel bewust geruchten aan het nagaan of ze enige reële waarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heh hij is wel meestal laat hehe, kijk maar naar dat topic van Elmo, Elmo was wel een paar maanden eerder als die Charlie, maargoed als je niet verder kijkt mja kan je het ook niet weten he ;)

Er zijn veel meer bronnen als die Charlie pop, xcpus.com is er 1 van.
@ xcpus.com zegge me admins dit:

"The thing about the internet is that no one remembers when you're wrong about a rumor, that, and if anyone does happen to, and you happen to be in control of said info, it is quite easily changed."

En dat is juist het probleem, dus hierdoor neem ik die Charlie niet serieus genoeg voor, zien is pas geloven en eerder niet.

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 17-11-2009 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Laatst online: 15-11-2024
De laatste tijd is het iig eerder three-quarters dan semi-accurate. Kan je niet om heen.

Dus wat minder gezever over Charlie, zijn schrijfstijl, zijn pro-dit, anti-dat, etc. en meer over de inhoud?

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Noel schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 01:34:
De laatste tijd is het iig eerder three-quarters dan semi-accurate. Kan je niet om heen.

Dus wat minder gezever over Charlie, zijn schrijfstijl, zijn pro-dit, anti-dat, etc. en meer over de inhoud?
Het probleem van het internet is dat niemand zich kan herinneren wanneer je ongelijk bent van een gerucht...en als dat zo wel is en jij bent aan het roer er van het gerucht, het is dan erg gemakkelijk om het informatie in dat gerucht te veranderen ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 17-11-2009 03:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterchi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06-2023
Anoniem: 23009 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 00:04:
[...]

heh valt toch mee? Anyway s it's fixxed now, kinda dislettic amd have Typolyfus lad and yeah my dutch ain't that good ;)
Ik doe meestal niet echt moeilijk, maar je posts zijn echt niet te volgen. Ik denk dat iedereen deze mening deelt! Doe er alsjeblieft wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

masterchi schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 03:45:
[...]

Ik doe meestal niet echt moeilijk, maar je posts zijn echt niet te volgen. Ik denk dat iedereen deze mening deelt! Doe er alsjeblieft wat aan.
Mijn excuus kan er ook weining aan doen heh.
Dit was ook leuk om te lezen :)
http://alienbabeltech.com...12606&cpage=1#comment-322

Toch ziet die Hemlock er mooier uit als die andere die op de 5870 lijkt heh.
Deze zwarte heeft meer stijl en het lijkt er op dat deze ook meer ventilatie gaten heeft.

Well lache dat ze Vapor Cooling gaan gebruiken, ben echter benieuwd op de temps op full loads heh.

De RV870XT VPU's zitten ook niet op de zelfde hoogte als het er op lijkt:
Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/r800isq9.jpg

De slave VPU zit hoger dan de main VPU.

Deze Slide laat dat ook goed zien :)
Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/atimqs1.jpg

R680 en R700 waren de beide VPU's netjes recht achter elkaar :), dit zal wel komen door de groote van de RV870's heh en de ram onder de slave RV870 VPU.

This place is crawling with Korben43's

[ Voor 244% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 17-11-2009 05:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Ik denk niet dat AMD er vanuit is gegaan dat nVidia pas ergens volgend jaar zijn fermi-gebasseerde kaarten uit kan brengen. Met het spinnen en op het verkeerde been zetten, moet je er als bedrijf altijd van uitgaan dat de concurent dichterbij is dan men zegt. Daarbij hield nVidia nog altijd vast aan een eind-november launch, tot voor kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159308

al vast een overzichtje wat de HD 5970 voor ons in petto heeft. 8)

Zijn al meerdere berichten naar buiten gebracht dat de kaart goed overclocked maar dat is hier natuurlijk al reeds bekend. op xtremesystems hebben ze het al over 1000-1200 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

Anoniem: 59888 schreef op maandag 16 november 2009 @ 23:39:
[...]

Al die advertenties heb ik dan blijkbaar gemist. Heb je daar een linkje van? :)
Ok geen advertenties (word altijd alles zo letterlijk opgevat?) maar ik heb deze slide toch vaker langs zien komen:

Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/AMD/HD_5000_Leaks/images/lineup_small.jpg

waarbij vaak genoeg werd aangegeven dat het zo goed was dat ze onder de 500 zouden blijven.
en nogmaals: ik geef ze ook groot gelijk dat ze er meer voor vragen en daar zit ik ook niet mee maar ik vind het dan wel jammer dat er dan "gezegd" word dat ze niet boven de 500 dollar uit gaan komen. zeg dat dan gewoon niet.

[ Voor 6% gewijzigd door superwashandje op 17-11-2009 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een ander nieuwtje op VGA gebied. We komen binnenkort met een nieuwe versie van Afterburner waar Furmark zit ingebakken... we noemen het echter anders. MSI AfterMark. Natuurlijk wel gemaakt in samenwerking met de developers van Furmark. :)

Screenshot: http://twitpic.com/puniv

Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/full/43420567.jpg?AWSAccessKeyId=0ZRYP5X5F6FSMBCCSE82&Expires=1258456522&Signature=QehUINhWy8iwkfdN4LVVL35ytIo%3D

[ Voor 23% gewijzigd door CJ op 17-11-2009 11:59 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

http://www.fudzilla.com/content/view/16442/65/

450 Euro Vapor-x

[ Voor 37% gewijzigd door Xenomorphh op 17-11-2009 10:08 ]

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
StefanvanGelder schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:25:
[...]

Daar keek ik dus ook net naar, maar MW2 draait denk ik ook beter op nVidia kaarten... Ik zie mijn 3870 ver onder de 8800GT staan, toen ze beiden uitkwamen was er volgens mij slechts een klein verschil in het voordeel van de 8800GT. Bij MW2 scoort die bijna 2 keer zoveel FPS...
Een 8800 GT is zonder aan een 13%-20% Sneller. Met AA soms ook 20% maar soms is de HD3870 even snel of 20% sneller (in het geval van 8x AA)

http://www.computerbase.d...rformancerating_qualitaet

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:17

Format-C

Tracing Rays

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:50:
Even een ander nieuwtje op VGA gebied. We komen binnenkort met een nieuwe versie van Afterburner waar Furmark zit ingebakken... we noemen het echter anders. MSI AfterMark. Natuurlijk wel gemaakt in samenwerking met de developers van Furmark. :)

Screenshot: http://twitpic.com/puniv
Sweet :D Scheelt weel een tool :) hopelijk komt hij redelijk snel en heeft hij support voor de HD5970 :) Ik heb alleen het idee dat Furmark niet een al te beste GPU memory test is maar ik kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoRRel82
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-05-2020

BoRRel82

Eat, sleep, game, repeat!

Anoniem: 159308 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 06:26:

Zijn al meerdere berichten naar buiten gebracht dat de kaart goed overclocked maar dat is hier natuurlijk al reeds bekend. op xtremesystems hebben ze het al over 1000-1200 :D
Dus dan zou het mogelijk zijn richting stock settings van een 5850 te gaan... ? >:)
Vraag me alleen af of dat wel gezond is voor zo'n kaartje, ze klokken niet voor niets terug om een stabiele graka neer te zetten. Maar op die website staan leuke facts, hopen dat ze kloppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-06 12:44
Nu de 5870x2 met vapor chamer techniek komt, krijgt ATi hier geen problemen mee? Zie ook het artikel op de frontpage: nieuws: Sapphire en HP aangeklaagd wegens inbreuk op Vapor Chamber-patent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Q&A with DICE Frostbite Engine & DirectX® 11

http://game.amd.com/us-en...DICE_11Days_Interview.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astennu schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:43:
[...]

Sweet :D Scheelt weel een tool :) hopelijk komt hij redelijk snel en heeft hij support voor de HD5970 :) Ik heb alleen het idee dat Furmark niet een al te beste GPU memory test is maar ik kan het mis hebben.
Support voor de HD5970 zit sowieso wel in MSI Afterburner v1.5... dat hebben we zelfs al in v1.4 ingebakken inclusief voltage control. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

spNk schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:06:
Nu de 5870x2 met vapor chamer techniek komt, krijgt ATi hier geen problemen mee? Zie ook het artikel op de frontpage: nieuws: Sapphire en HP aangeklaagd wegens inbreuk op Vapor Chamber-patent
Ahem. .. je weet wie alle "BBA" kaarten maakt?

Oh JA!

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
spNk schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:06:
Volgens mij gebruikt AMD al vanaf de HD2900 XT Vapor chamber heatsinks op hun kaarten.

Zie ook:

http://www.fujikura.co.jp/eng/newsrelease/1189135_3501.html
CJ schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:28:
[...]

Support voor de HD5970 zit sowieso wel in MSI Afterburner v1.5... dat hebben we zelfs al in v1.4 ingebakken inclusief voltage control. ;)
Super!!! :D cant wait :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/11/17/1258451033-370.jpg

http://www.donanimhaber.c...5970_OC_gorundu-16593.htm

[ Voor 31% gewijzigd door Splinter Cell op 17-11-2009 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
2 GB GDDR5 kortom 1GB per gpu. Ik vraag me af of dat genoeg is. Ik verwacht niet dat het geheugen dit keer wel shared is. Dus effectief heb je maar 1GB op die kaart. Voorlopig zal het nog wel voldoende zijn. Maar als ik zie hoe lang ik met mijn HD4870 X2 deed kan dat nog wel een tijdje zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Astennu op 17-11-2009 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Astennu schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:35:
2 GB GDDR5 kortom 1GB per gpu. Ik vraag me af of dat genoeg is. Ik verwacht niet dat het geheugen dit keer wel shared is. Dus effectief heb je maar 1GB op die kaart.
Ja. Een spel als GTA 4 wil ik gewoon met 2GB per GPU hebben. Die zogenaamde -memory hacks veroorzaken ook allemaal nare performance dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05-2022
Aangezien ik regelmatig de discussie over Charlie langs zie komen.... Dit verklaart hoe het komt dat mensen aanstoot nemen aan de manier waarop hij iets zegt, of het nu juist is of niet. Het verklaard voor mij in iedergeval waarom ik het persoonlijk niet erg vind om zijn (of Fudo's) artikelen te lezen :)

Proud member of TCF - D2OL is zooooo 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Laatst online: 21-05-2022
Wat ik me afvraag, als de hd5970 zo zwaar oc'd kan worden waar haalt ie dan de extra stroom vandaan gezien de 75+75+150 gedoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:30
tomcatha schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:44:
Wat ik me afvraag, als de hd5970 zo zwaar oc'd kan worden waar haalt ie dan de extra stroom vandaan gezien de 75+75+150 gedoe?
Dit is een norm, het betekent niet dat je er niet meer uit kan halen. De 6 + 8 pins kunnen heel wat meer leveren alleen zijn de gespecificeerd als 75 + 150 watt.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Ik heb nog even over de HD5970 zitten denken, en kom met de volgende bedenkingen.

Het zijn cherry-picked cored dus, ivm OC-potentie, maar hoe erg is deze selectie = oftewel hoe schaars wordt de kaart, omdat maar en beperkt aantal cores wordt doorgelaten.
Geheugen zelfde vraag, want het is maar gemaakt voor 5000Mhz, en kan het dan echt ~6000Mhz doen?

Verder vraag ik mij af hoe goed de VRM's op dit OC geweld berekend zijn, en hoe goed ze mee willen "schalen" want op mijn kaart kan ik gewoon niet hoger clocken, omdat de VRM's dat niet willen :(

Ook vraag ik me af, hoeveel last de kaart ervan gaat hebben dat het 2 chips op 1 PCB zijn, vergeleken met een pure Crossfire setup van 2 HD5870's, waarbij beide dan op gelijke clocks lopen. Heeft de HD5970 dan geen hinder van het feit dat de kaart maar over 1 PCI-E 16x slot beschikt tegenover 2 dedicated PCI-E 16x sloten bij de CF opstelling??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een HD5970 voldoet voor zover ik weet aan de PCI Express 2.0 standaard. En kunnen mobo's die een PCI Express 2.0 (16x) slot hebben niet 150W leveren ipv 75W? In dat geval heb je dus 150W (PCIe 2.0) + 75W (6 pin) + 150W (8-pin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
neliz schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:44:
[...]

Ahem. .. je weet wie alle "BBA" kaarten maakt?

Oh JA!
Nee dat weet ik niet? Wat is BBA überhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06 15:45

defcon84

Multipass?

CJ schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:55:
[...]

Een HD5970 voldoet voor zover ik weet aan de PCI Express 2.0 standaard. En kunnen mobo's die een PCI Express 2.0 (16x) slot hebben niet 150W leveren ipv 75W? In dat geval heb je dus 150W (PCIe 2.0) + 75W (6 pin) + 150W (8-pin).
PCI Express 1 and 2 deliver 75 watts through the slot itself.

Read more: http://www.brighthub.com/.../23289.aspx#ixzz0X7KUvzPh

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Darkasantion schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:55:

Ook vraag ik me af, hoeveel last de kaart ervan gaat hebben dat het 2 chips op 1 PCB zijn, vergeleken met een pure Crossfire setup van 2 HD5870's, waarbij beide dan op gelijke clocks lopen. Heeft de HD5970 dan geen hinder van het feit dat de kaart maar over 1 PCI-E 16x slot beschikt tegenover 2 dedicated PCI-E 16x sloten bij de CF opstelling??
In eerder gepostte tests bleek 5870CF op x8/x8 ongeveer 2% verlies te geven. Dat is te overzien.

Gelukkig komt de PCIe 3.0 spec er over een jaartje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Flash Player 10.1 Gets GPU Hardware Acceleration

Though a press-release from ATI - NVIDIA's bringing the same support through CUDA.

California-based Advanced Micro Devices has just revealed that the recently-announced Adobe Flash Player 10.1 beta will be supported by platforms powered by Vision Technology from AMD. The latest installment of Adobe's Flash Player takes advantage of the benefits and features that are enabled through AMD's ATI Stream technology, providing an improved video playback, reduced CPU utilization and longer battery life through the combination of using the resources available from both the CPU and the GPU.

“AMD and Adobe have collaborated to enable ATI Stream technology through Adobe Flash Player 10.1 to help end users more easily experience , create and share their visual media,” said Rick Bergman, senior vice president of AMD’s Products Group. “Adobe Flash Player is one of the world's most pervasive multimedia platforms and the number one video platform on the web today. By taking advantage of both the CPU and GPU resources available on AMD platforms, the new player delivers video that looks and performs better than ever before.”

Expected to become available through Adobe starting the first half of 2010, the new Flash Player 10.1 targets the standard DXVA APIs in Windows, taking advantage of the available hardware acceleration from supported AMD products. The list of notebook and desktop platforms that will support the acceleration of Flash Player 10.1 include ATI's Radeon HD 4000, HD 5700 and HD 5800 series of graphics cards, Mobility Radeon HD 4000 series (and higher), Radeon HD 3000 integrated graphics (and higher) and the ATI FirePro V3750, V5700, V7750, V8700 and V8750 graphics accelerators.

“AMD has been at the forefront of utilizing both the CPU and GPU on x86-based platforms to improve the performance of popular runtimes like the new Adobe Flash Player 10.1,” said David Wadhwani, general manager and vice president, Platform Business Unit at Adobe. “Consumers will be able to enjoy a smooth viewing experience when accessing rich, HD video content built with the Adobe Flash Platform on AMD based Windows PCs.”
http://www.guru3d.com/new...pu-hardware-acceleration/

Downloadlink: http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer10.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

spNk schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:56:
[...]

Nee dat weet ik niet? Wat is BBA überhaupt?
Built By ATI. Sapphire maakt alle kaarten voor ATI het is moeilijk iets van Sapphire te jatten, dat aan ze terug te geven en zeggen "ga maar maken, dit is van ons"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Laatst online: 19-07-2023
Als Flash 10.1 DXVA gebruikt, zijn er toch heeeel wat meer videokaarten compatible, in plaatst van HD4**0 en up, of een HD3*00 IGP. :?

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
neliz schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 13:17:
[...]

Built By ATI. Sapphire maakt alle kaarten voor ATI het is moeilijk iets van Sapphire te jatten, dat aan ze terug te geven en zeggen "ga maar maken, dit is van ons"
Oh, je doelt er dus gewoon op dat de standaard ATi koelers gewoon van Sapphire komen, en hierdoor ATi geen problemen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/11/17/1258457554-390.jpg
De kaart is 30,4 cm lang. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Splinter Cell op 17-11-2009 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

ah, 4 cm speling dus zodra er eentje in huis komt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartzegmaar
  • Laatst online: 21:53
WoW, dat is gewoon 10 cm langer dan mijn 4770 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Mijn speurneus gaat nog even verder. ;)

Meteen even de 5970 tekst eroverheen geplakt. Kijken hoe snel dit op andere forums wordt gepikt ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/11/17/1258458219-710.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Laatst online: 21-05 11:53
Nou fudzilla heeft weer onzin geblaat over de vapor-x prijs:
pricewatch: Sapphire Vapor-X HD5870 1GB GDDR5 PCIE
€340 incl. verzendkosten. Let op hij is nog niet leverbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Splinter Cell schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:06:

Meteen even de 5970 tekst eroverheen geplakt. Kijken hoe snel dit op andere forums wordt gepikt ;)

[afbeelding]
Wat is die insteek kaart met die condensators? :?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

Xenomorphh schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:10:
[...]

ja inderdaad, die viel mij ook meteen op. helemaal kaal behalve dat stukje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Xenomorphh schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:10:
[...]

lijken op die condensators van de real time power monitoring..
Afbeeldingslocatie: http://img2.abload.de/img/atimqs1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartzegmaar
  • Laatst online: 21:53
Lijkt me sterk dat ze die op een aparte kaart gaan zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/11/17/1258459033-320.jpg

teasers teasers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Laatst online: 12-09-2024
Splinter Cell schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:06:

[afbeelding]
Lijkt me een soort geluidskaart voor 7.1. :?
Zie ik daar trouwens ook een DP-->HDMI, ben benieuwd of hiermee eyefinity gewoon op werkt ipv actieve DP

@Splintercell

Zijn het je eigen foto's? of gevonden op het net?

100$ verschil in prijzen
http://www.google.com/products?q=HD5970&hl=en&aq=f

[ Voor 12% gewijzigd door Bullus op 17-11-2009 14:31 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Bullus schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:25:
[...]
...
bij een videokaart? zonder uitgangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm 30,,4 CM dat valt nog best mee aangezien de HD 2900 XTX Prototype, GeForce 7900 GX2 en Voodoo5 6000 AGP Rev.A 3700 32,4 CM lang waren heh.

ATi Radeon HD 2900 XTX PCI-E 1024MB GDDR4 Rev.A1 0704
ATi Radeon HD 2900 XT PCI-E 512MB GDDR3 Rev.A2 1207
EVGA GeForce 7900 GX2 SC Edition PCI-E 1024MB GDDR3 Rev.A02 1506
3dfx Voodoo5 6000 AGP 128MB Rev.A 3700
Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/31140-2/DSC03427.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/30249-2/7900+GX2+_amp_+V6K+Top.JPG

Vraag me af wat de HD 5970 [ 5870 X2 Prototype was qua formaat hmm.]
Helaas is de HD 5970 niet de grootste Radeon die er ooit is gemaakt als ik de HD 2900 XTX d'r bij pak qua kaart formaat, maar qua PCB formaat is de HD 5970 wel de grootste ooit gemaakt, wel cool opzich, net geen fullsize PCB hmm, ik hoop wel dat die een EXtended Support Bracket heeft net als de 6000 die ik had, om hem ook via de achterkant kunnen supporten.

Wat wel appart is dat HIS dat speciale kaartje d'r bij heeft gedaan om 10% meer game performance uit een spel te behalen is, hoe dat geval heete is me vervlogen heh:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/11/17/1258458219-710.jpg

Links voor ligt dat geval, het is meer een lege PCB dan een gevulde.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 17-11-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Bullus schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:25:
[...]

Zie ik daar trouwens ook een DP-->HDMI, ben benieuwd of hiermee eyefinity gewoon op werkt ipv actieve DP

@Splintercell

Zijn het je eigen foto's? of gevonden op het net?
Laat ik het zo zeggen, iemand had een review opstaan met benchmarks + foto's en de hele mik mak. :)
Is snel offline gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Het zijn zijn eigen foto's, dat zegt Firefox in ieder geval ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Jejking op 17-11-2009 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Wil je ook hetzelfde plaatje posten ,zonder grote tekst O-) We zien niet precies wat dat ene kaartje is,tekst zit ervoor ;(

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Bullus schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:35:
Wil je ook hetzelfde plaatje posten ,zonder grote tekst O-) We zien niet precies wat dat ene kaartje is,tekst zit ervoor ;(
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/11/17/1258460262-30.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
En nu zonder fotoshoep op de aansluitingen :P

edit:
Leek er wel op ,maar weet het al ,zie iets verderop

[ Voor 43% gewijzigd door Bullus op 17-11-2009 16:33 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nja de kabels zelf kunnen het wel aan. Het gaat er meer om of de voeding die power kan leveren over die connectors.

Ik vind het namelijk wel raar dat een 6p connector 75 watt kan en de 8p connector 150. Verschil qua wat de draden kunnen is klein. Maar het zal wel met de standaard te maken hebben waaraan de voeding intern moet voldoen.

Ik heb ook een Die Hard Mod van een HD5870 gezien waar iemand er gewoon twee 6p connectors bij had gesoldeerd. Dus totaal 4 per kaart. En dan vier van die kaarten in CF laten draaien. (was overigens iemand van XS)

[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 17-11-2009 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bullus schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:35:
Het is dat kaartje die His ooit ontworpen heeft om 10% meer uit je games te behalen wat performance betreft, iets met het verbeteren van VGA signalen, niet zo'n nieuw ontwrp tbh.

@ Bullus dat ding heeft geen aansluitingen ;) zie het als een accelerator achtig iets ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 17-11-2009 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 11:15
Had ASUS of Creative niet ooit eens zo'n kaartje om de geluidskwaliteit te verbeteren? Iets met stroom en storing van de PCIe poorten ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is voor Noise Reduction :)
http://www.hisdigital.com/un/product1-53.shtml

de HIS iClear heh , I knew it.
Afbeeldingslocatie: http://www.hisdigital.com/UserFiles/product/200810281651413194.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hisdigital.com/UserFiles/product/200810281651537560.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 17-11-2009 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Raad het plaatje :o

http://www.hisdigital.com/un/product2-388.shtml
The HIS iClear card is HIS latest solution to video card noise reduction. It has an excellent implement of state-of-the-art design and technology and give you a better gaming experience by reducing the distortion and noise generated from graphic card. It reduces the noise distortion generated from high-end graphics card (from both Radeon and GeForce), TV tuner card and even Hi-Fi Sound Card, and provide up to 10% increase performance on Signal-to-Noise Ratio.

By reducing the distortion and noise generated from the graphics card, it gives the user a better video and gaming experience.

HIS iClear is a card to be installed into any PCI-Express slot (1x, 4x, 16x). You are recommended to install this filter between a graphics card and a device to protect from noise.

HIS iClear card provide up to 10% increase performance on SNR(Signal to Noise Ratio)
HIS iClear card reduce the noise distortion generate from the highend graphic card or TV tuner card

HIS iClear card provides a better image with clear picture
HIS iClear card provides better gaming experiences by reduce the distortion and noise generate from graphic card.
It can eliminate the noise generate from high-end card such as ATI Radeon 4000 series & Nividia graphic card to provide a "clear picture" when they are in use. HIS iClear card provides an ultimate HD experience by reduces the distortion and noise generate from TV tuner card.
Afbeeldingslocatie: http://www.hisdigital.com/UserFiles/product/200810281655392156.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hisdigital.com/UserFiles/product/200810281655453004.jpg

HIS Gamer's Tool Kit
Afbeeldingslocatie: http://www.hisdigital.com/UserFiles/product/gamerkit_4_167.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hisdigital.com/UserFiles/product/gamerkit_3_300.jpg
Guru3D on HIS Game's Tool Kit - HIS tops it off with a great bundle, the multi-purpose magnetic screwdriver with LED plus a dust wiper and then a full version of the game Colin McRae Dirt 2 download coupon; well that makes this purchase quite good value. As such the award to the right is a gaming essential award we'd like to hand out to HIS......
http://www.hisdigital.com/un/product2-389.shtml

[ Voor 19% gewijzigd door Bullus op 17-11-2009 14:52 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Bullus schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:41:
En nu zonder fotoshoep op de aansluitingen :P
Was het toch geen soep he. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Noise reduction.... op een digitaal signaal....

Straks komen ze nog met speciale DVI kabels met revolutionaire vindingen als 'signal direction markings'. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heh ik was je net voor ;)

Oude meuk btw ;)

Feb. 13, 2008
http://ixbtlabs.com/articles3/monitor/his-iclear.html

"Out of doubt, HIS iClear is hardly necessary for normal operation of a computer. Ideologically, it's a modding component. However, unlike various LEDs and transparent inserts, this filter can indeed produce a positive effect on PC operation, no matter how small it may be in a given configuration. The afterlife of the iClear and its possible counterparts will depend on many factors, including retail prices (prime costs of this device must be low). But we can say one thing for sure - bundling such components with graphics cards can make them more attractive. "

Heh weinig invloed maar idd leuk voor de marketing rofl, lekker kansloos dus :')
maar mischien leuk voor de verzamelaar ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 17-11-2009 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Anoniem: 159308 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 06:26:

Die slides kloppen. Behalve Crysis Warhead, alleen weet ik niet op welke instellingen ze dat spel getest hebben? Maar de 5970 is sneller dan de 5870 in CrossfireX. :) Met:1920x1080 2X AA DX10 en gamer mode. En 20% sneller dan 5850 in CrossfireX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Splinter Cell schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:07:
[...]

Die slides kloppen. Behalve Crysis Warhead, alleen weet ik niet op welke instellingen ze dat spel getest hebben? Maar de 5970 is sneller dan de 5870 in CrossfireX. :) Met:1920x1080 2X AA DX10 en gamer mode. En 20% sneller dan 5850 in CrossfireX.
Kijk dat is nice om te horen. Was overigens bij de HD4870X2 ook het geval natuurlijk. Maar die had dezelfde clocks als HD4870 in Crossfire. Dit is wel impressive :) lagere clocks en toch sneller 8)
Waarom gooi je er niet meteen wat grafiekjes tegenaan? Wat kan jou het schelen joh :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Edmin schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:52:
Noise reduction.... op een digitaal signaal....
Digitale signalen zijn nog steeds 1en en 0en en op een oscilloscoop kun je netjes zien dat je daar ook noise op kunt krijgen.. net als op je netwerkkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Gurneyhck schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:29:
[...]

Kijk dat is nice om te horen. Was overigens bij de HD4870X2 ook het geval natuurlijk. Maar die had dezelfde clocks als HD4870 in Crossfire. Dit is wel impressive :)
Waarom gooi je er niet meteen wat grafiekjes tegenaan? Wat kan jou het schelen joh :D
;) De 5970 is 50% sneller dan de 4870X2 in Crysis Warhead, met die settings die ik eerder noemde. ;)

In Tom Clancy's HAWX: 43% sneller dan de 4870X2 op 1920x1080 4X AA, 16AF, DX10.1 en alles aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
neliz schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:38:
[...]

Digitale signalen zijn nog steeds 1en en 0en en op een oscilloscoop kun je netjes zien dat je daar ook noise op kunt krijgen.. net als op je netwerkkabel.
Alleen boeit die ruis niet echt... zolang er nog onderscheid is te maken. Het wordt pas kritiek als er zoveel ruis op zit dat het signaal in het "zwarte gebied" komt en je niet weet of het als 1 of als 0 zal worden opgevat door de ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Gurneyhck schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:52:
Alleen boeit die ruis niet echt... zolang er nog onderscheid is te maken. Het wordt pas kritiek als er zoveel ruis op zit dat het signaal in het "zwarte gebied" komt en je niet weet of het als 1 of als 0 zal worden opgevat door de ontvanger.
en flanksignalering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Gurneyhck schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:52:
[...]

Zie ook het zilveren kabels van elven-topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-06 12:34
Nou voor die schroevedraaier hoef je het niet te doen. Bij mij is het oorspronkelijk 6-hoekige gat waar de schroefstukken in moeten al bijna rond. Als je je hardware maar enigszins aan wilt draaien, wat ik graag doe, zeker met harde schijven ivm vibraties, daar is het plastic niet tegen bestand. Daarnaast kan je door het dikke handvat en de korte schroeftop de helft van je hardware niet bereiken of kan je de draaier niet draaien. Bij het vastschroeven van je GPU schuur je constant langs je kast :P

Het lampje wat er in zit is wel handig, maar dat was het dan ook wel. Dusja, grappige gadget, die ik overigens bij een 4870 kreeg, maar zeker geen all in one ding voor je gehele PC.
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.