Upgrade 8800GT naar HD5770?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264918

Topicstarter
Beste tweakers,

Meestal koop ik om de zoveel jaar een nieuwe pc maar door de aankoop van een eigen appartementje overweeg ik om het deze keer gewoon bij een kleine upgrade te houden. Op dit moment bevat mijn CM 690 volgende onderdelen:
Asus P5K-E WIFI-AP
Intel Core2 Duo E8400 @3.2GHz
Arctic Cooling Freezer 7 Pro
4x2GB Corsair XMS2 DHX @800MHz (CL4)
Corsair HX520W
Club3D GeForce 8800 GT 512MB

2 monitoren van Medion nemen de output voor hun rekening:
2 x MEDION MD 30422 @ 1680 x 1050

En sinds kort draait hier Windows 7 Ultimate x64 op.

Voorlopig heb ik nog geen problemen gehad met dit systeem, maar overlaatst merkte ik toch dat ik bij een nieuwe game (Borderlands) mijn settings wat moest terug schroeven om alles vlot te draaien.
Nu was ik aan het overwegen om mijn GeForce 8800 GT te vervangen door een HD5770, liefst deze:
Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 144,95

De Vapor-X uitvoering schijnt lekker stil te zijn dus daar heb ik wel enkele euro's voor over.

Mijn vraag is nu eigenlijk of deze upgrade zijn geld waard is? Op diverse fora vind ik nogal tegenstrijdige berichten. De ene zegt dat het een gigantisch boost zal opleveren, de andere zegt dat het verschil minimaal zal zijn. Aangezien mijn monitor ook niet echt gigantische resolutie's aankan heb ik er zelf ook mijn twijfels bij, maar ik heb er dan ook niet veel verstand van.
Nog een opmerking: op dit moment heb ik ook mijn TV (HD-Ready) via S-Video aangesloten op mijn pc* (kabel = 5m). Ik weet dat ik met de HD5770 3 schermen tegelijk kan aansturen, maar klopt het dat hier geen S-Video op zit? Ik neem aan dat ik dan de TV eenvoudig via HDMI kan aansluiten? (kabel (5m) = +/- 15€ ?)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Grts!

* Op dit moment moet ik switchen tussen "2 monitoren" en "1 monitor + TV"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Een gigantische boost zal het zeker niet zijn, misschien zo'n 50% verbetering (gemiddeld). Als je het precies wilt weten, benchmarks zijn het antwoord ;)

Voor drie schermen tegelijk heb je 3x displayport nodig... Die schermen zijn duur en alsje met converters wilt werken heb je een actieve nodig, en die zijn ook duur (nu nog tenminste, denk aan over de honderd euro dus een los extra kaartje is dan goedkoper).

[ Voor 31% gewijzigd door bwerg op 05-01-2010 17:43 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241964

btw, HDMI van 5 meter valt tegen hoor, toch wel minimaal 30 euri voor kwijt meestal. En nee dan heb je geen kabel door elven gesmeden bij maanlicht maar gewoon een normale ;).