Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Whiteflashh schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:40:
Ooh wat leuk een runescape thread hier.
Ik wilde een tome of fire gaan farmen om straks 15k molten glass te maken met molten glass make, zodat ik m'n crafting een flinke boost geef (glory). Daarna wilde ik de CA's gaan doen t/m Medium voor gommals hilt zodat ik lekker barrows kon campen.

Inmiddels heb ik de tome nog steeds niet en ga ik hem pre lvl 99 ook niet krijgen :(
Aardig burned ook wel (HCIM btw)
Daar zou ik met die stats mezelf niet post-99 aan branden (pun intended), 6 fires per cast zou je geen drol meer moeten kosten vs. een drop waarvan je niet weet of je die op korte termijn gaat krijgen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 15:06
D4NG3R schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:24:
[...]

Daar zou ik met die stats mezelf niet post-99 aan branden (pun intended), 6 fires per cast zou je geen drol meer moeten kosten vs. een drop waarvan je niet weet of je die op korte termijn gaat krijgen.
Ja eigenlijk heb je ook helemaal gelijk. Eigenlijk gewoon door de zure appel heen (4/5 max point solo's) en dan ben ik er ook. Dan maar even een zooi fire runes kopen voor crafting en barrows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeaMMG
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 21:07
Is er ook een tweakers guild oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 16:39

Madstorm

Derping all the way!

SeaMMG schreef op zondag 23 juli 2023 @ 12:14:
Is er ook een tweakers guild oid ?
Denk niet dat daar genoeg animo voor is om die wat actief te houden..
Ik zit zelf in een guild van duo youtubers aangezien die meeste tijd vol zit zijn er altijd wel wat mensen online..

I'm an Ironman!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14-09 16:27
Ben sinds een week OSRS aan het spelen en het bevalt mij echter prima. Maar wat doen/spelen jullie zoal tijdens het levelen/clicken? Om nou eindeloos naar mijn vissende character te kijken is ook zoiets.

Of zijn er wellicht nederlandse of engelstalige guilds waar sommigen van jullie actief in zijn? Wat nog gezellig is om even mee te kletsen etc.

Ik doe nu eigenlijk van alles door elkaar betreft skills.
Meerdere skills nu op lvl 20 en fishing en cooking rond de 40/45. (even genoeg food verzamelen voordat ik mijn ranged/defence verder ga levelen)

Mensen die andere tips/tricks hebben voor een beginnend OSRS speler, let me know!
Ik speel momenteel trouwens F2P. Mocht het echt goed bevallen, neem ik binnenkort membership.
(zie dat de prijzen van member sinds vorig jaar ook flink zijn gestegen..) Het is niet meer de 5 euro die je vroeger betaalde (jaar 200x)

[ Voor 13% gewijzigd door Rotinomm op 17-08-2023 09:09 ]

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:39

Agent47

I always close my contracts.

Rotinomm schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:06:
Ben sinds een week OSRS aan het spelen en het bevalt mij echter prima. Maar wat doen/spelen jullie zoal tijdens het levelen/clicken? Om nou eindeloos naar mijn vissende character te kijken is ook zoiets.

Of zijn er wellicht nederlandse of engelstalige guilds waar sommigen van jullie actief in zijn? Wat nog gezellig is om even mee te kletsen etc.

Mensen die andere tips/tricks hebben voor een beginnend OSRS speler, let me know!
Ik speel momenteel trouwens F2P. Mocht het echt goed bevallen, neem ik binnenkort membership.
(zie dat de prijzen van member sinds vorig jaar ook flink zijn gestegen..) Het is niet meer de 5 euro die je vroeger betaalde (jaar 200x)
Serie op een ander beeldscherm open :D
Neem aub een membership als je alle f2p quests hedaan hebt. Zoveel leuker spelen :>

[ Voor 4% gewijzigd door Agent47 op 17-08-2023 09:09 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Goeiedagschotel
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11-09 08:10

Ik doe nu eigenlijk van alles door elkaar betreft skills.
Meerdere skills nu op lvl 20 en fishing en cooking rond de 40/45. (even genoeg food verzamelen voordat ik mijn ranged/defence verder ga levelen)

Ik kijk vaak een stream tussendoor of ben met mijn alt account in de weer. Mocht je je niet bezwaard voelen om membership te kopen raad ik je dat zeker aan! Het opent een grote wereld met snellere skill training etc.

Ik zit in de clan Darkturbo. Mocht je willen kan je die altijd joinen, zitten veel NL/BE mensen in die zeer actief zijn.

Verder raad ik je aan gewoon lekker te spelen zoals je zelf wilt, niet teveel naar andere kijken. Het gaat uiteindelijk om plezier hebben :)

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Liggend aan hoe "AFK" (zoals de community het zo graag noemt) content is, alles van het kijken van een serie tot aan het spelen van een compleet ander spel. :+

RS zie ik echt als een spel voor 'ernaast', high level PvM, questing en minigames daargelaten. :)

Als ik bijvoorbeeld slayer zit te trainen met prayer gear aan, hoef ik letterlijk maar 1x in de ~4 minuten een handeling uit te voeren, prima om dan vol in een film of ander spel te zitten en even snel een keer te klikken.

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 17-08-2023 11:54 ]

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14-09 16:27
D4NG3R schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:51:
[...]

Liggend aan hoe "AFK" (zoals de community het zo graag noemt) content is, alles van het kijken van een serie tot aan het spelen van een compleet ander spel. :+

RS zie ik echt als een spel voor 'ernaast', high level PvM, questing en minigames daargelaten. :)
Precies, echter heb ik momenteel maar 1 monitor (ultrawide) wat het "scheiden" van spellen wat lastig maakt.
Vanavond maar eens uitzoeken of ik hier een handigheid in kan vinden.

Gister 3 a 4 uur fishing gedaan.. ondertussen beetje op Youtube rond struinen maar na zoveel tijd heb je het ook wel gezien daar.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Je kan overwegen de mobiele versie op je telefoon/tablet te zetten om daar lekker op te 'AFKen' terwijl je op je computer andere dingen doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeRSteiN
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-09 23:16
Ik ben inmiddels voor de 20ste keer zulrah aan het proberen neerkrijgen.
Weet niet wat het is maar het lukt me in de verste verte niet om she/he/they tot te grond te krijgen.

Heb al bepaalde phase gefarmed met only mage gear,...
Bijna alle guides bekeken

Iemand tips? Of is dit gewoon een hopeloze zaak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goeiedagschotel
HeRSteiN schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:12:
Weet niet wat het is maar het lukt me in de verste verte niet om she/he/they tot te grond te krijgen.

Wat zijn je range/mage levels? En wat voor gear/weapons gebruik je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeRSteiN
Goeiedagschotel schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:19:
[...]

Wat zijn je range/mage levels? En wat voor gear/weapons gebruik je nu?
Ranged 82 , Mage 85

Only mage:
Full ahrims, trident, glory, recoil, barrows gloves,..

Mage en Ranged:
Blackdhide, rune crossbow, diamondbolts, full ahrims, trident, recoil, glory, barrowsgloves,..
Full void met alle bovenstaande.

Ironman BTW :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goeiedagschotel
HeRSteiN schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:54:
[...]

Ranged 82 , Mage 85

Only mage:
Full ahrims, trident, glory, recoil, barrows gloves,..

Mage en Ranged:
Blackdhide, rune crossbow, diamondbolts, full ahrims, trident, recoil, glory, barrowsgloves,..
Full void met alle bovenstaande.

Ironman BTW :p
Ik zou void gebruiken en de pilar strategie gebruiken. Dat houdt in dat je kruislinks achter een pilar gaat staan tijdens de mage fase zodat hij je niet hit. Kill duurt iets langer maar zo lukt het mij met simular stats ook. Verder is elke upgrade in weapon altijd bonus in deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 23:50

Dit is een van de moeilijkste bosses om mee te beginnen, vooral omdat er veel tegelijk gebeurt en je niet goed ziet wat je fout doet. Het scheelt dat death fees er voor de eerste 50 kc niet zijn...

Paar tips:
- Gebruik de Zulrah plugin uit de runelite plugin hub om te helpen waar je moet staan. Dit vond ik persoonlijk handiger dan een plaatje of externe website met de phases
- Gebruik altijd een ring of suffering of recoils voor de snakelings, bij een nieuwe poging kan je ook het beste een volle recoil pakken (deze kan je ook decanten)
- Gebruik F keys om door je menu's te wisselen, ik heb zelf F1 voor inventory, F2 equipment, F3 prayers, F4 spells
- Zodra Zulrah naar een nieuwe positie gaat, dan doe ik dat zelf in de volgorde: Eerst op de nieuwe positie klikken om te lopen, dan prayers goed zetten, dan gear wisselen, dan optioneel eten, en dan weer aanvallen. Als je hiermee de prayers te laat wisselt, dan kan je die eventueel ook als eerst doen.
- Als je meer dan enkel de diary kill wil doen, dan zou ik wel een ranged switch meenemen. Hoe eerder de boss dood is, hoe minder schade je kan oplopen.
- Als je van Venom af wil komen, je kan ook op je HP orb klikken. Ik dacht dat dit ook met de Cure Me spell werkte, maar weet dit niet meer zeker.
- oefenen, oefenen, oefenen. Het gaat vanzelf beter totdat je bijna geen fouten meer maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
Sailing lijkt echt enorm veelbelovend te worden: YouTube: What Is Sailing? | Old School RuneScape New Skill | Partnered with S...

Ik ben benieuwd wat ze straks gaan laten zien op de Summer Summit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:05
Voor wie summer summit gemist heeft... Momenteel is membership iets goedkoper, 63 euro voor een jaar ipv 70 xd Actie is vgm t/m morgen geldig.
https://secure.runescape....3-august-19th?oldschool=1

En koop de rs3 premier package als je ook rewards wilt voor in rs3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 11:47

Oké hier komt de beste tip van allemaal.
Zulrah hit de eerste fase niet. Wat betekend dat je gewoon kan loggen tijdens de eerste fase.

Het moeilijkste is namelijk de rotation.

Wat ik deed was alleen de rotation dat Zulrah in de 2e fase groen en links spawnd. Kwam hij ergens anders dan logde ik. Dan sta je gewoon weer met je complete inv. Bij het bootje en kan je weer opnieuw gaan.

Hierbij leer je 1 rotation vrij makkelijk kennen wat gewoon erg helpt.

Daar naast scheelt het enorm qua tijd. Want telkens als je dood gaat moet je weer banken en terug. Dat voorkom je ook met de “log” methode.

Met deze tip heb je binnen 10 pogingen 1kc.

Ken je deze rotation dan kan je hem uitbreiden met de volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeRSteiN
Arvado schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 10:52:
[...]

Oké hier komt de beste tip van allemaal.
Zulrah hit de eerste fase niet. Wat betekend dat je gewoon kan loggen tijdens de eerste fase.

Het moeilijkste is namelijk de rotation.

Wat ik deed was alleen de rotation dat Zulrah in de 2e fase groen en links spawnd. Kwam hij ergens anders dan logde ik. Dan sta je gewoon weer met je complete inv. Bij het bootje en kan je weer opnieuw gaan.

Hierbij leer je 1 rotation vrij makkelijk kennen wat gewoon erg helpt.

Daar naast scheelt het enorm qua tijd. Want telkens als je dood gaat moet je weer banken en terug. Dat voorkom je ook met de “log” methode.

Met deze tip heb je binnen 10 pogingen 1kc.

Ken je deze rotation dan kan je hem uitbreiden met de volgende.
Klopt, deze heb ik ook geprobeerd maar zonder succes. Zal toch moeten volharden om deze neer te krijgen :p

• Ricogardien
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-02 22:35
Goeiedagschotel schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:50:
[...]

Ik kijk vaak een stream tussendoor of ben met mijn alt account in de weer. Mocht je je niet bezwaard voelen om membership te kopen raad ik je dat zeker aan! Het opent een grote wereld met snellere skill training etc.

Ik zit in de clan Darkturbo. Mocht je willen kan je die altijd joinen, zitten veel NL/BE mensen in die zeer actief zijn.

Verder raad ik je aan gewoon lekker te spelen zoals je zelf wilt, niet teveel naar andere kijken. Het gaat uiteindelijk om plezier hebben :)
Ik zou graag willen joinen! Speel ook alweer 'n tijdje, jeugdsentiment voel je wel tijdens het spelen weer. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Dus, Sailing heeft de poll overleeft en gaat dus echt gebeuren. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeRSteiN
D4NG3R schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:29:
Dus, Sailing heeft de poll overleeft en gaat dus echt gebeuren. :Y
Yess, zeer benieuwd naar wat er nog gaat komen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Ach, het kan in ieder geval niet erger zijn dan de vorige 2 skill launchers waar ik bij was; Hunter en Dungeoneering.

Hunter letterlijk nooit aangeraakt totdat ik met een IM begon, en dungeoneering viel precies in de 'duistere' periode van RS3.

Veel zin in sailing, de content en mechanics welke ze tot dusver hebben laten zien spreken mij aan. De hoop is nu dat ook het trainen een beetje vermakelijk is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhdmix
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-08 22:35
Na jaren me nog eens ingelogd op Runescape wat is dit erg verandert. Even wat rondgewandeld oude plekken terug proberen herkennen. 😅 Ik ben het overzicht zo kwijt. Iemand die iets van tips heeft? Ergens zou ik er wel graag terug mee beginnen maar ik zou totaal niet weten wat of hoe.

Door hier het forum wat te lezen merk ik op dat het nu minder draait rond het levelen van je skills maar meer draait rond Attack, Defence, Strength enzo te trainen?

En dan is er ook nog het oude runescape, en dat zouden meer mensen spelen? Maar moet je weer helemaal vanaf 0 beginnen? En je moet nu ook software downloaden het kan niet meer gewoon in browser gespeeld worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arvado
xhdmix schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 00:33:
Na jaren me nog eens ingelogd op Runescape wat is dit erg verandert. Even wat rondgewandeld oude plekken terug proberen herkennen. 😅 Ik ben het overzicht zo kwijt. Iemand die iets van tips heeft? Ergens zou ik er wel graag terug mee beginnen maar ik zou totaal niet weten wat of hoe.

Door hier het forum wat te lezen merk ik op dat het nu minder draait rond het levelen van je skills maar meer draait rond Attack, Defence, Strength enzo te trainen?

En dan is er ook nog het oude runescape, en dat zouden meer mensen spelen? Maar moet je weer helemaal vanaf 0 beginnen? En je moet nu ook software downloaden het kan niet meer gewoon in browser gespeeld worden.
Ja je account zit nu op RS3. Dat is totaal anders. Als je account naakt op OSRS dan zal het veel herkenbaarder voor je zijn. Dan begin je idd weer op 0.

Ja je download idd een client. Vanuit browser spelen is niet meer mogelijk. Overigens zou ik altijd voor de RuneLite client gaan. Die bied een hoop handige tools.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
@Xh30012 Dit had ik ook na een kleine 15 jaar haha. Vooral gewoon doen dan kom je er vanzelf weer in. Er zijn echter zoveel nieuwe dingen, dat ik ook nog niet alles weet 🤣.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-09 13:52
xhdmix schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 00:33:

Old School RuneScape zal wellicht een stuk herkenbaarder aanvoelen en vanaf 0 beginnen is op zich niet zo'n probleem, als je member bent/wordt kun je bijzonder snel levels omhoog gaan met bepaalde quests.

Wat betreft het spelen van het spel, je kunt helemaal zelf bepalen hoe je het speelt, veel mensen gaan inderdaad voor de 'combat levels' om verschillende raids en bosses te kunnen doen. Maar bijvoorbeeld quests zijn ook zeer zeker een belangrijk onderdeel van je 'account progression'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhdmix
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik zou wel graag terug met het oude RuneScape beginnen maar zie er echt wat tegenop omdat vanaf 0 te doen. Ik heb zoveel uren in mijn account gestoken.

Gaat het levelen nu sneller dan vroeger? Ik vroeg me ook nog af wat jullie eigenlijk spelen de nieuwe of old school RuneScape?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Ik speel ze beide wel, alleen de nieuwere toch iets vaker ook mede omdat daar al mijn tijd in zit. Bij OSRS ben ik nog redelijk laag in level.

In de nieuwe RS vind ik de teleport ook wel fijn. Weet niet of dat in OSRS ook kan inmiddels zonder spells dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
Racer89 schreef op zondag 3 september 2023 @ 08:44:

In de nieuwe RS vind ik de teleport ook wel fijn. Weet niet of dat in OSRS ook kan inmiddels zonder spells dan.
Zeker, met tablets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenerniet
xhdmix schreef op zondag 3 september 2023 @ 02:32:
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik zou wel graag terug met het oude RuneScape beginnen maar zie er echt wat tegenop omdat vanaf 0 te doen. Ik heb zoveel uren in mijn account gestoken.

Gaat het levelen nu sneller dan vroeger? Ik vroeg me ook nog af wat jullie eigenlijk spelen de nieuwe of old school RuneScape?
Er is recent nog een update geweest die quest xp rewards enorm verbeterd heeft. Dit in combinatie met dat je tegenwoordig een quest helper in runelite hebt, dan kan je nog best snel naar mid game toe levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhdmix
Dus als ik het zo lees dan spelen de meeste toch de nieuwere versies? Ik zag ook dat member zijn een stuk duurder is geworden dan in de tijd dat ik het nog speelde 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenerniet
xhdmix schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:00:
Dus als ik het zo lees dan spelen de meeste toch de nieuwere versies? Ik zag ook dat member zijn een stuk duurder is geworden dan in de tijd dat ik het nog speelde 😅
Oh, dat deel had ik niet beantwoord, maar oldschool is verreweg de populairste variant. Ik vergeet in dit topic nog wel eens dat RS3 een speelbare optie is :P

bron: OSRS heeft momenteel 3-4x zoveel spelers

[ Voor 10% gewijzigd door ikbenerniet op 03-09-2023 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhdmix
ikbenerniet schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:05:
[...]

Oh, dat deel had ik niet beantwoord, maar oldschool is verreweg de populairste variant. Ik vergeet in dit topic nog wel eens dat RS3 een speelbare optie is :P

bron: OSRS heeft momenteel 3-4x zoveel spelers
Dat had ik niet verwacht haha. Dus dat zijn dan actievere werelden met wat clans enzo. Aja ik zag dat je het ook in Steam kon spelen tegenwoordig levert dat iets op of?

[ Voor 7% gewijzigd door xhdmix op 03-09-2023 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenerniet
xhdmix schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:08:
[...]

Dat had ik niet verwacht haha. Dus dat zijn dan actievere werelden met wat clans enzo. Aja ik zag dat je het ook in Steam kon spelen tegenwoordig levert dat iets op of?
Enkel een paar steam achievements, en volgens mij heeft steam een andere client dan de Jagex Launcher die je van de website zelf kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhdmix
ikbenerniet schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:31:
[...]

Enkel een paar steam achievements, en volgens mij heeft steam een andere client dan de Jagex Launcher die je van de website zelf kan downloaden.
Dus het voegt vrij weinig toe.
Ben nu net eens aan het kijken naar een nl server op het old school gedeelte van RuneScape classic maar vind dit niet zo direct terug. Is die er niet dan?
En ook kan ik mijn account updaten naar een Jagex character wat houdt dat in? Is dit aan te raden?

[ Voor 8% gewijzigd door xhdmix op 04-09-2023 00:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
xhdmix schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:08:
[...]

Ik heb ze beide in Steam staan, vind het persoonlijk wat makkerlijke spelen. Werkt beide eigenlijk precies hetzelfde. Alleen dat je account dan gekoppeld is aan Steam en je niet telkens hoeft in te loggen. Dit maakt het aan de andere kant ook weer gevaarlijk mocht je Steam account gehackt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

xhdmix schreef op zondag 3 september 2023 @ 02:32:
Levelen gaat in principe niet sneller dan vroeger, maar het spel is tot in de puntjes uitgeplozen. Men is tegenwoordig een stuk efficienter.

Verreweg de meeste mensen spelen OSRS.
xhdmix schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:41:
Dus het voegt vrij weinig toe.
[...]
En ook kan ik mijn account updaten naar een Jagex character wat houdt dat in? Is dit aan te raden?
De Steam versie was voorheen de enige mogelijkheid om op de desktop gewoon 'click to play' te hebben i.p.v. elke keer in te moeten loggen, inmiddels zijn er echter Jagex accounts i.c.m. de Jagex launcher.

Als client kan ik RuneLite sterk aanraden, eventueel OSHD als je liever de ~2010/11 graphics hebt. Beide zijn te vinden in de Jagex Launcher.
Ben nu net eens aan het kijken naar een nl server op het old school gedeelte van RuneScape classic maar vind dit niet zo direct terug. Is die er niet dan?
Officiele Nederlandse servers heeft OSRS nooit gehad, maar veel Nederlanders zijn te vinden in de werelden welke vroeger Nederlands was. Denk aan (3)51.

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 04-09-2023 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhdmix
Nogmaals bedankt voor alle reacties. Dus het levelen gaat sneller dat is wel interssant. Want ik weet nog hoe zwaar het was een skill tot level 99 te trainen 😅

@D4NG3R Met OSHD ziet het er dus grafisch wat minder uit?

Ik kreeg gisteren een melding dat ik van mijn RuneScape account een Jagex account kon maken. En zou ik extra plaats op de bank krijgen. Is dat iets nuttig een Jagex account?

Vind het wel interssant om te weten dat er meer mensen osrs spelen. Ik merk ook dat het wel drukker is op de servers en een grotere groep mensen erachter zit online op forums en dergelijke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

xhdmix schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:04:
@D4NG3R Met OSHD ziet het er dus grafisch wat minder uit?
Nee, anders.

Je hebt meerdere opties qua clients voor OSRS, verreweg de meeste mensen gebruiken RuneLite, al dan niet met de 117HD plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhdmix
D4NG3R schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:37:
[...]

Nee, anders.

[YouTube: OSRS HD Client Comparison: HDOS, 117 HD and Vanilla]

Je hebt meerdere opties qua clients voor OSRS, verreweg de meeste mensen gebruiken RuneLite, al dan niet met de 117HD plugin.
Bedankt voor het filmpje @D4NG3R . Heb je in HDOS ook die extra plug ins enzo zoals bij Runelte? Of is dit er niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenerniet
xhdmix schreef op maandag 4 september 2023 @ 23:36:
[...]

Bedankt voor het filmpje @D4NG3R . Heb je in HDOS ook die extra plug ins enzo zoals bij Runelte? Of is dit er niet?
Runelite is een opensource client waar veel ontwikkelaars aan mee geholpen hebben, en ook plugins voor hebben gemaakt. Dit is de enige third-party client die officieel door Jagex goedgekeurd is voor gebruik en ook vanuit de officiële Jagex Launcher te openen is. Dit geeft de beste speelervaring en wordt door de meesten ook aangeraden.

Persoonlijk gebruik ik wel de GPU plugin incl. hogere render distance etc., maar de 117 HD plugin vergt nogal wat meer van je PC en vind ik qua stijl minder prettig om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhdmix
ikbenerniet schreef op maandag 4 september 2023 @ 23:58:
[...]

Runelite is een opensource client waar veel ontwikkelaars aan mee geholpen hebben, en ook plugins voor hebben gemaakt. Dit is de enige third-party client die officieel door Jagex goedgekeurd is voor gebruik en ook vanuit de officiële Jagex Launcher te openen is. Dit geeft de beste speelervaring en wordt door de meesten ook aangeraden.

Persoonlijk gebruik ik wel de GPU plugin incl. hogere render distance etc., maar de 117 HD plugin vergt nogal wat meer van je PC en vind ik qua stijl minder prettig om naar te kijken.
@ikbenerniet Jij speelt het dan op deze manier eigenlijk? En dit vraagt dan minder van de pc.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZz8HqS8kDIaocQnkGNAYzkGpWc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D46vg8b3iN4kEYxM8mJL66lA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
xhdmix schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:11:
[...]

@ikbenerniet Jij speelt het dan op deze manier eigenlijk? En dit vraagt dan minder van de pc.
[Afbeelding]
Heerlijk toch?

Alleen dan een iets minder drukke server :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenerniet
xhdmix schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:11:
[...]

[Afbeelding]
Ja bijna wel, ik heb de GPU settings in runelite wat anders ingesteld en de Skybox plugin actief. De GPU en 117 HD plugin (laatste is te vinden in de plugin hub) zijn niet tegelijk te gebruiken, het is maar net welke je persoonlijk fijner vind. Zo ziet het er bij mij uit (wat uitgezoomed)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ukDzxoBt9DMY51baWRgoBW20gqw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pX4fH5RwbW2n1Xl8cHMBzA0p.png?f=fotoalbum_large

In de settings van de game zelf kan je ook nog wat instellen, bijvoorbeeld de layout van de game client. Dit is ook wat persoonlijk, maar ik heb deze op Resizable Classic staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1id10klDApiFicZxp14oNhjJr7o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CEKDpdArvUfb8pmHHnKR4LgD.png?f=user_large

Er is een hoop aan features in te stellen, en voor sommige minigames zijn er ook handige plugins te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door ikbenerniet op 05-09-2023 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhdmix
ikbenerniet schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:22:
[...]

Ja bijna wel, ik heb de GPU settings in runelite wat anders ingesteld en de Skybox plugin actief. De GPU en 117 HD plugin (laatste is te vinden in de plugin hub) zijn niet tegelijk te gebruiken, het is maar net welke je persoonlijk fijner vind. Zo ziet het er bij mij uit (wat uitgezoomed)

[Afbeelding]

In de settings van de game zelf kan je ook nog wat instellen, bijvoorbeeld de layout van de game client. Dit is ook wat persoonlijk, maar ik heb deze op Resizable Classic staan.

[Afbeelding]

Er is een hoop aan features in te stellen, en voor sommige minigames zijn er ook handige plugins te vinden.
Ziet er goed uit! Je hebt heel veel opties die je kan aanpassen precies is even zoeken. Bedankt om je instellingen te delen. Als er iemand soms nog een leuke clan weet die ik zou kunnen joinen, al mijn vrienden van vroeger zijn blijkbaar offline 😅

[ Voor 9% gewijzigd door xhdmix op 05-09-2023 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Net er achter gekomen dat je ook een Wood Box kunt maken, wel zo handig haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

xhdmix schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 22:53:
[...]
Als er iemand soms nog een leuke clan weet die ik zou kunnen joinen, al mijn vrienden van vroeger zijn blijkbaar offline 😅
Helaas is RS een stuk minder sociaal dan dat het vroegâh was, de gemiddelde leeftijd van de playerbase ligt in OSRS tegenwoordig boven de 20 i.p.v. rond de 13 zoals die dat 10+ jaar geleden was. :')

Wellicht dat wat mede-Tweakers een clan hebben of actiever zijn in de chat, ik speel zelf exclusief met wat maten als group ironmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-05 14:13

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

xhdmix schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 22:53:
[...]

Als er iemand soms nog een leuke clan weet die ik zou kunnen joinen, al mijn vrienden van vroeger zijn blijkbaar offline 😅
Ben eigenlijk gestopt met RS. Te veel tijd. K*t manieren dood gegaan met full gracefull etc. Misschien dat ik het in de winter maar voor nu sorry....

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
Paar pagina's terug werd "DarkTurbo" geopperd, dat is een Nederlandstalige clan, geloof dat die wel aardig zijn.

Zelf zit ik in een Engelstalige (Amerikaanse) groep, is maar met heel weinig mensen; maar 'kennen elkaar al lang', echter is het verschil in tijdzone bijzonder irritant; dus zou ik niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:39

Agent47

I always close my contracts.

Morgen komt Path of Glouphire uit. Zin in de nieuwe quest!

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
D4NG3R schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:13:
[...]

Helaas is RS een stuk minder sociaal dan dat het vroegâh was, de gemiddelde leeftijd van de playerbase ligt in OSRS tegenwoordig boven de 20 i.p.v. rond de 13 zoals die dat 10+ jaar geleden was. :')

Wellicht dat wat mede-Tweakers een clan hebben of actiever zijn in de chat, ik speel zelf exclusief met wat maten als group ironmen.
Hmm, games die overspoeld zijn met 13-jarige zijn ook niet ideaal :)

D'r is genoeg 'sociaal' te vinden, maar dat speelt zich vooral in clans e.d. af, public chat zie je op de werelden 301 en 302 wel het meeste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Accretion schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:58:
[...]

Hmm, games die overspoeld zijn met 13-jarige zijn ook niet ideaal :)

D'r is genoeg 'sociaal' te vinden, maar dat speelt zich vooral in clans e.d. af, public chat zie je op de werelden 301 en 302 wel het meeste.
Anders, zeker als je zelf ook onder die leeftijdsgroep valt. Tegenwoordig wordt er maar bar weinig gepraat buiten de drukke plekken om, en de gesprekken zijn vaak een stuk minder gezellig. O-wee als je om iets vraagt wat de "veteranen" vinden dat algemene kennis is. :')

Nee toen ik op 13-14 jarige leeftijd begon met spelen ergens midden 2000 waren de gesprekken veel sporadischer, men had het over school, andere games, hielpen elkaar met questen etc.

Daar heeft de gemiddelde speler tegenwoordig geen zin of tijd meer voor. Er wordt gewerkt, er is weinig (of in ieder geval minder) tijd beschikbaar, alles moet efficiënt.

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 12-09-2023 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@D4NG3R Helemaal mee eens, vroeger was het gezelliger. Iedereen was elkaar aan het helpen. Nu is het meer iedereen is met zijn eigen ding bezig. Merk het zelf ook overigens, als je RS opstart ga je meer gericht dingen doen.

Ik zit meestal in wereld 19 geloof ik, dit is de engiste nederlandse RS3 server voor F2P. Zie bijna nooit mensen tegel elkaar chatten o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhdmix
Accretion schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:56:
Paar pagina's terug werd "DarkTurbo" geopperd, dat is een Nederlandstalige clan, geloof dat die wel aardig zijn.

Zelf zit ik in een Engelstalige (Amerikaanse) groep, is maar met heel weinig mensen; maar 'kennen elkaar al lang', echter is het verschil in tijdzone bijzonder irritant; dus zou ik niet aan beginnen.
Bedankt! Ik ga er even voor kijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@xhdmix Had jij je account om gezet naar Jagex? ik zag verder geen reacties meer hierop. Zie nu toevallig een via steam een melding dat ik mijn account ook kan om zetten naar Jagex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xhdmix
Racer89 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 22:07:
@xhdmix Had jij je account om gezet naar Jagex? ik zag verder geen reacties meer hierop. Zie nu toevallig een via steam een melding dat ik mijn account ook kan om zetten naar Jagex.
Hey @Racer89, Ja dat heb ik gedaan is wel veel makkelijker en veiliger. Je kan ook meerdere accounts op 1 profiel zetten, dus zeker een aanrader! 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
xhdmix schreef op zondag 24 september 2023 @ 01:00:
[...]

Hey @Racer89, Ja dat heb ik gedaan is wel veel makkelijker en veiliger. Je kan ook meerdere accounts op 1 profiel zetten, dus zeker een aanrader! 😃
Nu nog maken dat je maar een keer membership nodig hebt voor meerdere van je accounts, dan ga ik ook over :)

Weet niet wat ze bedoelen met 'betere veiligheid', 2FA + lang wachtwoord wat je nergens anders gebruikt op een emailadres wat je nergens anders gebruikt, waarvan je recovery options niet te 'raden' zijn, niet gekoppeld aan twitch o.i.d, zou veilig moeten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
xhdmix schreef op zondag 24 september 2023 @ 01:00:
[...]

Oke, zal het straks even bekijken en dan ook omzetten. Bedankt voor de reactie.

PS. Lees wel op internet dat je dan via de Jagex Launcher moet spelen, deze werkt schijnbaar niet met Steam?

[ Voor 13% gewijzigd door Racer89 op 24-09-2023 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhdmix
Racer89 schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:37:
[...]

Oke, zal het straks even bekijken en dan ook omzetten. Bedankt voor de reactie.

PS. Lees wel op internet dat je dan via de Jagex Launcher moet spelen, deze werkt schijnbaar niet met Steam?
Via steam heb ik het nog niet geprobeerd, via Runelite werkt het zonder problemen. Zou het raar vinden dat ze steam dan niet ondertussen. Vast zijn er hier mensen die hier wel ervaring mee hebben.

@Accretion ja dat zou Nice zijn haha, 1 membership voor meerdere accounts. 😃😋

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hoi

wie zou mij kunnen helpen ?

Mijn zoon speelt runescape 3 en zegt dat hij aan ongeveer 150 euro aan gekochte spullen is verloren in PVP.

Hij geeft aan dat hij normaal gesproken geen pvp speelt, maar door een item te ruilen, hij een pvp item ontving waardoor een pvp gevecht begon zonder verdere waarschuwing.

Hij heeft dit gevecht verloren en geeft aan dat hij nu al zijn items kwijt is en weer op 0 moet beginnen.

Kan iemand mij uitleggen wat er precies is gebeurt?

• MrMaxedTank
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 22:21
Peter F schreef op donderdag 28 september 2023 @ 20:28:
Hoi

Mijn zoon speelt runescape 3 en zegt dat hij aan ongeveer 150 euro aan gekochte spullen is verloren in PVP.

Hij geeft aan dat hij normaal gesproken geen pvp speelt, maar door een item te ruilen, hij een pvp item ontving waardoor een pvp gevecht begon zonder verdere waarschuwing.

Hij heeft dit gevecht verloren en geeft aan dat hij nu al zijn items kwijt is en weer op 0 moet beginnen.

Hoi,

Ik blijf redelijk ver van pvp vandaan sinds ik teruggekomen ben tijdens de corona periode maar als ik het goed begrepen heb staat pvp in de wildernis (een gebied in het noorden van de game) standaard uit tenzij je het actief aanzet of je bepaalde activiteiten doet. Deze activiteiten worden goed beloond en zijn daarom voor sommige mensen het risico waard. Er zijn inderdaad items verbonden met deze activiteiten die onderling geruild kunnen worden en leiden tot actieve pvp bij ontvangst. Ik geloof wel dat er een waarschuwing getoond wordt bij een ruil van dit soort items. Wel knap vervelend als je niet voorzichtig bent en tevens een erg goede les, wees heel voorzichtig met de andere spelers, er zijn er veel die onbetrouwbaar zijn.

Er is ook goed nieuws, als je even een lijstje post wat ie kwijtgeraakt is en me zijn username stuurt als PB dan kan ik wel even kijken of ik hem kan helpen met een herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
Peter F schreef op donderdag 28 september 2023 @ 20:28:
Hoi

Waarschijnlijk opgelicht.
En nee, je items ben je gewoon kwijt, als hij het gevecht had gewonnen, had hij het zeker niet terug willen draaien.
Het is daarmee voor de moderatie daar onmogelijk en tegen protocol om hier iets mee te doen.

Overigens is het kopen van items voor geld tegen de regels, dus was de kans ongeveer net zo groot dat zijn account geblokkeerd zou worden. Of bedoel je spullen binnen het spel gekocht met een respectievelijke waarde van €150,-?

Je kind uitleggen dat niemand op het internet 'echt' te vertrouwen is, hij kan het beste ruilen via de 'Grand Exchange' en niet teveel met andere spelers ruilen/volgen/communiceren.

Nu heeft hij dus mooi de kans om z'n 'gold' opnieuw op te bouwen, gezien hij zijn 'levels' nog heeft en ervaring heeft met PvM/skilling, moet dat niet zo'n probleem zijn.
Ook met goedkopere gear zou je prima wat bosses moeten kunnen doen, in ieder geval in OSRS is dat wel zo.

Laat het een wijze les zijn, beter €150,- aan items in RuneScape dan dat hij op een latere leeftijd valt voor een Bitcoin scam met €15.000,-

[ Voor 9% gewijzigd door Accretion op 29-09-2023 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
In RS3 met een redelijk hoog level kun je toch wel snel geld maken. Ik weet nog dat dit vroeger niet zo snel ging. Zit er eigenlijk wat dat betreft nog verschil in OSRS en RS3?

Als je wat spullen maakt ( Armour, wapens & sierraden ) kun je redelijk snel weer aan geld komen door dit te verkopen. Ik weet dat dit vroeger toch langer duurde.

Kwam er gisteren achter dat ze op het eilland Musa Point de gewone bomen hebben weggehaald bij de kleine haven, normaal kon je deze kappen en een kampvuur maken voor de lobster. Staan nu allemaal Palm bomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Beetje dood topic. Ik speel weer sinds een tijdje (NB. de enige Runescape is OSRS) voornamelijk ter voorbereiding van Leagues: https://secure.runescape....ded---rewards?oldschool=1
Sinds afgelopen week laat Jagex elke dag een klein tipje van de sluier zien over de verschillende relics zoals ook vandaag: https://twitter.com/OldSchoolRS/status/1722283186992886094

Nog anderen die Leagues gaan spelen vanaf 15 november?

* True heeft totaal geen week vrij genomen voor Leagues.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
True schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:12:
Beetje dood topic. Ik speel weer sinds een tijdje (NB. de enige Runescape is OSRS) voornamelijk ter voorbereiding van Leagues: https://secure.runescape....ded---rewards?oldschool=1
Sinds afgelopen week laat Jagex elke dag een klein tipje van de sluier zien over de verschillende relics zoals ook vandaag: https://twitter.com/OldSchoolRS/status/1722283186992886094

Nog anderen die Leagues gaan spelen vanaf 15 november?

* True heeft totaal geen week vrij genomen voor Leagues.
Hier zeker wel deze keer. De vorige 2 keren had ik het overgeslagen omdat ik wou maxen, maar nu heb ik er wel zin in. Ik ben nog niet over uit welke regions het gaan worden (hangt wat van de relics af die nog niet bekend zijn), maar Desert gaat er zeker tussen zitten om wat te raiden met de clan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

ikbenerniet schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:05:
[...]

Hier zeker wel deze keer. De vorige 2 keren had ik het overgeslagen omdat ik wou maxen, maar nu heb ik er wel zin in. Ik ben nog niet over uit welke regions het gaan worden (hangt wat van de relics af die nog niet bekend zijn), maar Desert gaat er zeker tussen zitten om wat te raiden met de clan :)
Ik denk dat het KTZ met ranger als combat relic wordt. Ik overweeg de K te vervangen voor bijv. A, maar ik twijfel. Kandarian is wel heerlijk als starter region, maar heeft juist ook weer van die flut-tasks zoals chompy birds, monkey agility, demonic gorilla en BA .. dat zijn juist dingen waar ik geen zin in heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Heb er wel weer zin in, de originele Trailblazer was tot dusver ook mijn favoriet. Gewoon even een weekje of 2-3 lekker powertrippen en dan heb ik het waarschijnlijk wel weer gezien. :P

Verwacht zelf ook dat ik voor de ranger relic ga, 2-tick crossbows met dubbele bolt spec kans klinkt wel heul erg lekker.

[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 09-11-2023 08:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teknizion
  • Laatst online: 12-09 11:17
Ah, Runescape. De game die ik al 20 jaar speel. Ik ben wat ik ooit een YouTuber hoorde zeggen een "forever noob". Geen bijzonder account maar ieder jaar keer ik wel weer terug om (vooral) clue-scrolls te doen.

Onlangs ben ik geinspireerd door een YouTuber genaamd Tedious om een "taskgenerator" ironman te spelen. Hoe het werkt is dat je een spreadsheet volgt die vanuit de collection log een willekeurige taak genereert. Ze zijn onderverdeeld in niveaus, van makkelijk tot moeilijk.

Ik moet zeggen dat dit voor mij een onwijs leuke en prettige manier is om de game te spelen met een beetje sturing. De game heeft zo ontzettend veel content dat ik mezelf altijd een beetje verdwaald voel. Ook is het spelen als een ironman heel erg verfrissend. Veel items en content hebben opeens waarde. Waarin je met een gewoon account bepaalde materialen of gear gewoon koopt moet je er nu echt voor werken. Je ziet zo veel meer content en ik heb het idee dat door het volgen van de task generator ik content zie die ik normaliter niet zou tegenkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Teknizion schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:17:
Ah, Runescape. De game die ik al 20 jaar speel. Ik ben wat ik ooit een YouTuber hoorde zeggen een "forever noob". Geen bijzonder account maar ieder jaar keer ik wel weer terug om (vooral) clue-scrolls te doen.

Onlangs ben ik geinspireerd door een YouTuber genaamd Tedious om een "taskgenerator" ironman te spelen. Hoe het werkt is dat je een spreadsheet volgt die vanuit de collection log een willekeurige taak genereert. Ze zijn onderverdeeld in niveaus, van makkelijk tot moeilijk.

Ik moet zeggen dat dit voor mij een onwijs leuke en prettige manier is om de game te spelen met een beetje sturing. De game heeft zo ontzettend veel content dat ik mezelf altijd een beetje verdwaald voel. Ook is het spelen als een ironman heel erg verfrissend. Veel items en content hebben opeens waarde. Waarin je met een gewoon account bepaalde materialen of gear gewoon koopt moet je er nu echt voor werken. Je ziet zo veel meer content en ik heb het idee dat door het volgen van de task generator ik content zie die ik normaliter niet zou tegenkomen.
Grappig, leuk dat je je zelf zo kan motiveren om weer lekker te spelen!

Ik speel zelf ook af en aan nu weer lekker bezig op mijn ''nieuwe'' UIM voorheen ook een UIM gehad helaas dom geweest om te downgrade naar een normie dus nu een nieuwe UIM gestart maar weer lekker opweg 1500+ total inmiddels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sirtom
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-08 22:00
Hier hetzelfde, speel ook al heul lang (ongeveer 20 jaar) Af en toe weer membership af sluiten, in de hoop mijn main-account ooit te maxen. In de tussentijd ook al een ironman gehad, maar dat kost me met sommige activiteiten net wat teveel moeite. Ik vind op RS3 de ontwikkelingen, op TH na, ook de goede kant op gaan! Necromancy en Archaeology bevallen de community volgensmij goed, ook Fort Forithry biedt leuke features.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

De league is weer leuk tijdsverdrijf, het resultaat tot dusver na de 1e avond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oX5jD9tIM8OBU7-lLygiI7DnQSc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Oz1Consf3x5cnl3Lw8uDUfNc.jpg?f=user_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-yM8JI9haqTXblWyZvVE_W_cRQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S0uzwuVLdm7YCq1ftIvrw422.jpg?f=user_large

Het is wel weer jammer hoe men zich gedraagt, veel onnodige crashers en ronduit toxic gedrag omdat men geen geduld heeft.

Leuk, of nouwja leuk, voorbeeld is bij de Lesser Demon in de Wizard Tower. Een relatief simpele task is om deze te killen, en de task is bekend van een eerdere League, dus het is er druk en maar 1 persoon kan hem doen per keer.

Dus vormt er vanzelf een wachtrij, beetje klooien met elkaar in chat en de sfeer is goed - toch vinden sommige mensen het maar te lang duren of zijn het gewoon eikels welke vervelend willen doen. Omdat het er multi-combat is en iedereen een ironman is in de league telt de kill dus niet als said personen ook maar 1 damage op de demon gedaan hebben.

[ Voor 51% gewijzigd door D4NG3R op 16-11-2023 08:48 ]

• TheHoarder
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 14-09 14:23
D4NG3R schreef op woensdag 15 november 2023 @ 23:00:
De league is weer leuk tijdsverdrijf, het resultaat tot dusver na de 1e avond:

[Afbeelding] [Afbeelding]

Het is wel weer jammer hoe men zich gedraagt, veel onnodige crashers en ronduit toxic gedrag omdat men geen geduld heeft.

Leuk, of nouwja leuk, voorbeeld is bij de Lesser Demon in de Wizard Tower. Een relatief simpele task is om deze te killen, en de task is bekend van een eerdere League, dus het is er druk en maar 1 persoon kan hem doen per keer.

Dus vormt er vanzelf een wachtrij, beetje klooien met elkaar in chat en de sfeer is goed - toch vinden sommige mensen het maar te lang duren of zijn het gewoon eikels welke vervelend willen doen. Omdat het er multi-combat is en iedereen een ironman is in de league telt de kill dus niet als said personen ook maar 1 damage op de demon gedaan hebben.
Ik heb juist een compleet andere ervaring.
Heb al een aantal jaar geen Runescape aangeraakt en doe nu mee aan Leagues IV.
Erg leuke gamemode (jammer dat ie zo kort duurt) en merkte juist dat de community een stuk minder toxic is geworden. Netjes een rijtje bij de Lesser Demon en één voor één killen.

Welke Relics heb je gekozen trouwens? Ik run nu Production Prodigy en Fairy's Flight. Twijfel heel erg tussen Banker's Note & Fire Sale though.
Banker's Note is in het begin minder goed dan Fire Sale, maar richting het eind haal je zoveel meer profijt uit Banker's Note dan Fire Sale, zelfs met Last Recall op nul cooldown.
Gelukkig ben ik nog niet zo ver om een T3 Relic te kiezen :+

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Voor de duidelijkheid; verreweg de meeste mensen zijn gewoon gezellig/sportief hoor, maar dit soort content zet het sneue volk nogal in de schijnwerpers. :')

Ik heb zelf ook Production en Fairy, de T3 twijfel ik over, maar wat minder dan sommige andere spelers. Bij T4 krijg je een gigantische damage buff voor je favoriete combat style wat PvM content ontzettend veel makkelijker maakt. De noodzaak voor Banker's Note word daardoor voor dat aspect een stuk minder belangrijk terwijl dat juist is waarom veel mensen het als nuttig zien. Tier 7 maakt dat kunnen noten bij PvM content imho al helemaal irrelevant dankzij Soul Stealer. (Gemiddeld 5% van de damage die je doet krijg je terug als hit- en prayerpoints)

Voor skilling is het wellicht wel erg leuk, vanwege dat twijfel ik nog. Al kan ik eigenlijk steeds minder skills opnoemen waarbij het echt nuttig zou zijn om overal en nergens te kunnen (un)noten wat je niet ronduit kan kopen.

Wat is jouw/jullie plan eigenlijk voor de 4e relic? 2-tick crossbows met dubbele bolt spec kans klinkt mij als wel heul erg lekker in de oren, dus vooralsnog wou ik voor range gaan. Zeker omdat bij veel endgame PvM ranged sowieso al de meta/aangeraden is.

[ Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 16-11-2023 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik verwacht vandaag relic 5 te mogen kiezen.
Ik heb nu:
  1. Production Prodigy
  2. Globetrotter
  3. Banker's Note
  4. Archer's Embrace
Area's:
  1. Asgarnia
  2. Tir
  3. Zeah/Desert
Ik mag m'n tweede area kiezen, maar ik wacht nog even nog genoeg te doen in Asg en wil denk ik wat clues grinden met T5 zonder mijn 2e area zodat ik minder hoef te doen.
Als laatste area twijfel ik nog een beetje tussen Zeah en Desert beide zijn leuke raids en PvM content.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

@True wat is eigenlijk jouw reden geweest om voor Banker's Note te gaan?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Zojuist ook Treasure Seeker als 5e relic gekozen.
D4NG3R schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:23:
@True wat is eigenlijk jouw reden geweest om voor Banker's Note te gaan?
Vorige keer had ik EH, maar deze was nu flink generfd. Al helemaal als je ziet hoe goed trickster en PP zijn. Ik heb nu PP gekozen omdat die mij waardevoller leek t.o.v. Trickster welke mij ontzettend leuk leek (en blijkt te zien als ik anderen zie en hoor).

Het grote voordeel van EH is dat je erg lang kunt afk'en. Door te kiezen voor BN (i.p.v. FS) behoud ik een beetje de mogelijkheid om lang en efficient te afk'en zonder dat ik daarvoor EH moet kiezen boven PP. Hiernaast had ik geen zin in Frem wat voor POH weer wat interessante dingen unlocked. Anders heb je ook nog Asg wat ook handig is voor snel 99 con.

Maar wat is 99 con waard als je altijd moet balanceren tussen pool (Asg voor stams of heel veel geluk met randoms), ornate box (verplicht wildy voor charged RoW) en portal nexus (Frem)?

FS biedt op korte termijn een (schijn) versnelling van goals, maar op middellange en langere termijn zie ik niet dat FS meerwaarde biedt t.o.v. BN. En ja als men maar twee weken wil spelen is FS waarschijnlijk leuker om te kiezen. En als je niet gaat/wilt afk'en snap ik ook dat die meerwaarde wegvalt. Maar FS is alleenstaand als relic niet goed, je moet die combineren met een plan wat goed werkt met je areas. En dan zie ik mijn plaatje niet meer goed passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Zelf inmiddels voor Fire Sale gegaan, ik verwacht inderdaad niet meer dan een week of 2-3 te gaan spelen dus dat houd het tempo er lekker in. Besluit ik wel langer door te gaan dan komt het bij 1800 total wel goed met de crystal. :)

Ondertussen een beetje splashen op kantoor, vanavond maar eens kijken of ik zin heb om crafting naar 99 te drukken en daarna flink bezig met melee/ranged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

D4NG3R schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:44:
Zelf inmiddels voor Fire Sale gegaan, ik verwacht inderdaad niet meer dan een week of 2-3 te gaan spelen dus dat houd het tempo er lekker in. Besluit ik wel langer door te gaan dan komt het bij 1800 total wel goed met de crystal. :)

Ondertussen een beetje splashen op kantoor, vanavond maar eens kijken of ik zin heb om crafting naar 99 te drukken en daarna flink bezig met melee/ranged.
Met PP en x12 exp is het 7m/u bij Asg gem seller (of een andere gem seller), dus die 99 crafting is dan niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

De vraag is vooral hoe veel zin ik heb om mij vanavond in 1 ruk door in 2u tijd van RSI wil voorzien door het vele clicken wat dat nodig heeft. :P

Het gaat wel hard @ ~5-6M/h bij de Alkharid gem trader, zit om die reden ook al op 80, maar het is vrij intensief om dat tempo vol te houden. _O-

[ Voor 38% gewijzigd door D4NG3R op 17-11-2023 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Lekker op dreef met de leagues, inmiddels de Tier 5 relic bereikt (Treasure Seeker) en bezig met clue scrolls voor betere range gear, een blessed coif alvast in de pocket. :D
Rune Crossbow en het eerste setje Onyx Bolts (e) ook al op zak, vanavond of morgen maar eens Jad doen. :Y

Ik heb alleen nog altijd geen idee welk gebied ik wil unlocken.. Naast de startgebieden nog altijd alleen maar de woestijn gekozen. CoX heb ik weinig trek in, ToB lijkt mij wel grappig om flink overpowered te doen - maar is weer iets wat mij solo geen drol aan lijkt. Beide gebieden hebben wel veel content te bieden buiten dat.

Dan toch maar Asgarnia voor GWD, 2 herb patches en een makkelijke rune pick? M'n plan was eigenlijk om die als laatste te nemen omdat er verder maar weinig content is voor de midgame waar ik m'n zinnen op gezet heb.

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 20-11-2023 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

D4NG3R schreef op maandag 20 november 2023 @ 09:17:
Lekker op dreef met de leagues, inmiddels de Tier 5 relic bereikt (Treasure Seeker) en bezig met clue scrolls voor betere range gear, een blessed coif alvast in de pocket. :D
Rune Crossbow en het eerste setje Onyx Bolts (e) ook al op zak, vanavond of morgen maar eens Jad doen. :Y

Ik heb alleen nog altijd geen idee welk gebied ik wil unlocken.. Naast de startgebieden nog altijd alleen maar de woestijn gekozen. CoX heb ik weinig trek in, ToB lijkt mij wel grappig om flink overpowered te doen - maar is weer iets wat mij solo geen drol aan lijkt. Beide gebieden hebben wel veel content te bieden buiten dat.

Dan toch maar Asgarnia voor GWD, 2 herb patches en een makkelijke rune pick? M'n plan was eigenlijk om die als laatste te nemen omdat er verder maar weinig content is voor de midgame waar ik m'n zinnen op gezet heb.
Tir is ook leuk, ook veel 'zooi' uit gauntlet qua drops. Zelfde geldt voor Zulrah.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Tir pak ik sowieso niet, te veel hoofdpijn van de red prison op m'n reguliere IM dus no way in hell dat ik daar heen ga zelfs met de flink betere droprates. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik zit nu zelf op 293 tasks en 8490 points. Kan over 7 tasks dus al de 3e area unlocken, maar heb mijn tweede nog steeds niet unlocked. Ik wacht op de woensdag-update voor de clue req. fixes (bijv. gnome boots nodig voor een Asg step). Dan ga ik er wat clues uitrammen en daarna mijn andere areas unlocken.

Voor de mensen met Asg, pest control is betere exp voor je non-t4 relic (dus PC punten gebruiken voor het levelen van att/str/def als je ranged of mage bent bijvoorbeeld. Ik weet niet hoe goed Soulwars is, die heb ik nog niet geprobeerd, maar die schijnt ook goed te zijn (en geen Asg voor nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Ik las inderdaad het e.e.a. over dat PC beter zou zijn voor XP dan SW, zelf heb ik SW ook nog niet aan geraakt - maar het is wel een extra excuus om Asgarnia toch als 2e te pakken i.p.v. als laatste. :)

Prayer is knap waardeloos om te trainen, je kan gemakkelijk oneindige hoeveelheden Jogre bones krijgen als je Production Prodigy hebt maar die begraaf je relatief traag. 180xp ea (x12 multiplier) valt dan snel tegen..

[ Voor 35% gewijzigd door D4NG3R op 20-11-2023 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-09 14:02
Ik ben woensdag ook begonnen met Leagues, vermaak me elke keer weer enorm ermee. Had toevallig woensdag/donderdag/vrijdag vrij dus heb al flink kunnen spelen. Zit bijna aan de 10000 punten en heb gisteren de laatste region en de 6e relic unlocked. Ik heb voor magic gekozen met als regions Kandarin/Desert/Zeah. Ik ben vooral een skiller maar wil me dit keer toch ook eens aan PVM gaan wagen want is allemaal content die ik nog nooit heb gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headozz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:22
De vorige trailblazer league wel gedaan, was best leuk. Nu bezig met een groupironman. Ik ben bang dat als ik nu leagues ga doen dat het daarna flink wennen gaat zijn om het spel te spelen zonder relics en dikke xp boosts.
Maar misschien toch maar eens kijken. Quests, ook al zijn er heel wat auto-completed, is toch weer een dingetje waar ik dan totaal geen zin in heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Headozz schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:51:
De vorige trailblazer league wel gedaan, was best leuk. Nu bezig met een groupironman. Ik ben bang dat als ik nu leagues ga doen dat het daarna flink wennen gaat zijn om het spel te spelen zonder relics en dikke xp boosts.
Maar misschien toch maar eens kijken. Quests, ook al zijn er heel wat auto-completed, is toch weer een dingetje waar ik dan totaal geen zin in heb.
ja ik heb hetzelfde idee dus maak lekker progressie op de UIM in maingame.

Voordeel is wel dat je op sommige drukken plekken het nu een stukje rustiger is dus minder moeite maar worlds zoeken met betrekking tot slayer etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Iemand enige idee waar ik kan zien hoe oud het account is ? Wist niet dat er aparte Capes bestonden. Heb nu die van 15 jaar kunnen kopen. Echter is mijn account al veel ouder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknizion
Voor mijn taskgenerator ironman moet ik een mossy key drop krijgen. Ik dacht, dat moet wel binnen een paar honderd kills lukken aangezien de droprate 1/150 is.

700 kills verder en nog steeds geen mossy key, bedankt RNG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

@Teknizion Geen idee of het een HC/UIM is of niet, maar kill ze in de wildy. De dropkans is daar 1/60. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknizion
@D4NG3R Dat is een goede, misschien maar eens kijken. Ik speel een normale ironman dus moet te doen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sirtom
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-08 22:00
Racer89 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:40:
Iemand enige idee waar ik kan zien hoe oud het account is ? Wist niet dat er aparte Capes bestonden. Heb nu die van 15 jaar kunnen kopen. Echter is mijn account al veel ouder...
Hans in Lumbridge kan dat vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknizion
@D4NG3R Toch weer terug naar mijn spot op moss giant island. Omdat mijn account vrij low-level is moet ik het hebben van ranged, en ik kan niet safe-spotten in de wilderness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
Moss giants zijn in de Giants Den ook wel goed te doen, je kan ze cannonen daar en ze droppen totem pieces voor Skotizo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
sirtom schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:12:
[...]

Hans in Lumbridge kan dat vertellen.
Bedankt voor de tip, zit op net iets meer dan 19.5 Jaar, nog even wachten voor de 20 jaren cape.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goeiedagschotel
Even het stof eraf.

Hierbij mijn progress van het afgelopen half jaar. Flink gewerkt aan combat skills en weer een 99 mogen bijschrijven ( Magic ). Ben me nu aan het focussen op slayer en money making, daarna wil ik wat meer de bossing kant op. Tevens ook mijn crystal set inclusief Bowfa mogen aanschaffen in 2023 :)

Altijd leuk om screens van jullie te zien :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZ9pQx3_0rJVluQXoidF5PO0UIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o423MMFLEttI0nJriEw6MFHN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Goeiedagschotel op 11-01-2024 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Goeiedagschotel schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:12:
Even het stof eraf.

Hierbij mijn progress van het afgelopen half jaar. Flink gewerkt aan combat skills en weer een 99 mogen bijschrijven ( Magic ). Ben me nu aan het focussen op slayer en money making, daarna wil ik wat meer de bossing kant op. Tevens ook mijn crystal set inclusief Bowfa mogen aanschaffen in 2023 :)

Altijd leuk om screens van jullie te zien :)

[Afbeelding]
Wat voor money making pas jij toe voor die bowfa? Of is die van de creditcard ;) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goeiedagschotel
True schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:26:
[...]

Wat voor money making pas jij toe voor die bowfa? Of is die van de creditcard ;) ?
Ik koop enkel en alleen membership van IRL geld. Ik heb plank making t/m 99 magic gedaan en slayer, dit genereert met genoeg RNG best wat gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Goeiedagschotel schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:28:
[...]

Ik koop enkel en alleen membership van IRL geld. Ik heb plank making t/m 99 magic gedaan en slayer, dit genereert met genoeg RNG best wat gold.
Zeker, als je een beetje oppast met uitgeven verdien je beste knaken met slayer. En plank making is ook wel lucratief. En bonds kopen met € is overigens ook volledig toegestaan.

Pagina: 1 ... 46 ... 51 Laatste

Let op:
Op GoT spelen we graag spellen volgens de regels, om het leuk te houden ;-)
Houd je dus ook hier op het forum aan de Jagex regels, bots en autotalkers zijn niet de bedoeling!