Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goeiedagschotel
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14:52
True schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:50:
[...]

Zeker, als je een beetje oppast met uitgeven verdien je beste knaken met slayer. En plank making is ook wel lucratief. En bonds kopen met € is overigens ook volledig toegestaan.
Bonds kopen is wel lucratief voor Jagex ja, maar ik doe dat niet. Heb geen zin om mijn member te moeten terugverdienen in game ( te druk privé ) maar wil wel lekker spelen wanneer het mij uitkomt. Mocht ik ooit een leuke drop krijgen die mij een jaar bonds kan opleveren dan ist een ander verhaal, maar dat soort content ( Raids etc ) liggen mij ( nog ) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:49

Agent47

I always close my contracts.

Goeiedagschotel schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:03:
[...]

Bonds kopen is wel lucratief voor Jagex ja, maar ik doe dat niet. Heb geen zin om mijn member te moeten terugverdienen in game ( te druk privé ) maar wil wel lekker spelen wanneer het mij uitkomt. Mocht ik ooit een leuke drop krijgen die mij een jaar bonds kan opleveren dan ist een ander verhaal, maar dat soort content ( Raids etc ) liggen mij ( nog ) niet.
Ik koop van mijn vakantiegeld elk jaar een jaar membership. Heb nu een half jaar niet ingelogd, maar wil wel kunnen spelen op membership wanneer het mij uitkomt. Ik mis die 7 tientjes ook niet, heb er wel plezier aan :)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:50
Goeiedagschotel schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:12:
Altijd leuk om screens van jullie te zien :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OQy2T3e6DLphQ6mo4stbmtKiSHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zuXpVEd2w7t1rOxlUFpWuqDO.jpg?f=fotoalbum_large

Wel waardeloze fashionscape aan, mja m'n combat gear is ook niet heel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goeiedagschotel
Accretion schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:47:
[...]

[Afbeelding]

Wel waardeloze fashionscape aan, mja m'n combat gear is ook niet heel bijzonder.
Kijk is aan, maxed nice :) Is je IGN ook Fuaze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
Goeiedagschotel schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:14:
[...]

Kijk is aan, maxed nice :) Is je IGN ook Fuaze?
Ja klopt.

De laatste tijd vooral op de HCIM gespeeld.
Maar die begint nu een beetje een grind te worden.

De volgende bond die ik gebruik moet ik maar eens weer op de main doen en dan eens fatsoenlijk aan de PVM gaan.

Maar ik heb IRL nog een project die ik af moet maken en dat gaat meestal niet zo goed samen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDizzle
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-05 21:07
Ik ben het afgelopen jaar te lui geweest om mijn quest cape wéér te halen. Verder wel een redelijk goed jaar geweest voor mijn skill progression. Inmiddels ben ik 2k total level en is mijn bank aanzienlijk gegroeid. Ook nog twee skilling pets gekregen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gs8H0v9VQnNXxKidrVXQGVGkNZk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8Td0P9VUQ3lDRdnKIVeA9IuF.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7L8gLFjlAL1BD2MaDfb1ap1vq3Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GVIDRIo74Wna34ScLMEK47mi.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWEE8f4AifVRJn4RglgIM3jJjDw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AuhphUEyPf1fhyNWi8md7XEn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefis
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 16-06 14:19
Paar jaar geleden gestopt met OSRS met een main met base 70's, nu sinds september een GIM gemaakt met wat vrienden en dit is de progress tot nu toe. 127/159 quests completed and counting...

Als iemand goede tips heeft voor early game ironman (bijv welke skill ik het beste kan trainen atm) sta ik daar voor open. Ik zit ook te overwegen om 70 prayer te 'rushen' voor Morytania hard en daarna barrows knallen, alleen weet ik niet of dat de tijd echt waard is en ik gewoon beter nu alvast kan beginnen met barrows.

Short term Goals:
Firecape
72 agility en thieving
83 hunter (glory)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fD3vUt3xN8AF5xT_MDLwtpfhgOs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/K0KXbPS5tyqoT1Dv9y7MD2TJ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

boefis schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:21:
Paar jaar geleden gestopt met OSRS met een main met base 70's, nu sinds september een GIM gemaakt met wat vrienden en dit is de progress tot nu toe. 127/159 quests completed and counting...

Als iemand goede tips heeft voor early game ironman (bijv welke skill ik het beste kan trainen atm) sta ik daar voor open. Ik zit ook te overwegen om 70 prayer te 'rushen' voor Morytania hard en daarna barrows knallen, alleen weet ik niet of dat de tijd echt waard is en ik gewoon beter nu alvast kan beginnen met barrows.

Short term Goals:
Firecape
72 agility en thieving
83 hunter (glory)

[Afbeelding]
Kun je dat niet beter met je GIM-groep overleggen? :9
Sowieso 83 hunter hoeft maar één iemand te grinden, want je trade je glories. Maar barrows wil iedereen gaan doen want dat kost gewoon heel veel kc om volle sets te krijgen. Als iemand anders farming grind voor herbs voor pots voor elkaar en een ander grind slayer voor whips dan missen we best wat informatie hier ;)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefis
True schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:27:
[...]

Kun je dat niet beter met je GIM-groep overleggen? :9
Sowieso 83 hunter hoeft maar één iemand te grinden, want je trade je glories. Maar barrows wil iedereen gaan doen want dat kost gewoon heel veel kc om volle sets te krijgen. Als iemand anders farming grind voor herbs voor pots voor elkaar en een ander grind slayer voor whips dan missen we best wat informatie hier ;)
Daar zou ik het normaal gesproken helemaal mee eens zijn, alleen is iedereen (tijdelijk) gestopt dus speel ik momenteel solo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

boefis schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:36:
[...]

Daar zou ik het normaal gesproken helemaal mee eens zijn, alleen is iedereen (tijdelijk) gestopt dus speel ik momenteel solo.
"tijdelijk" oh you sweet summer child.

Dan ben je dus gewoon een IM en zou ik gewoon zoiets pakken: https://ironman.guide/ als het echt tijdelijk is kun je nog kijken naar wat specifiek levelen van bepaalde zaken die je group helpen, maar daar zou ik geen extra effort in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:47
boefis schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:21:

Short term Goals:
Firecape
72 agility en thieving
83 hunter (glory)

[Afbeelding]
Farming is een goede op de iron (mijn favo skill), dagelijks een (fruit) tree run en dan kan je zo door naar de farming guild voor (hard) farming contracts. Daarmee krijg je gelijk een hoop seeds voor herblore xp cadeau.

De recente skilling minigame/bosses zijn ook erg goed, wintertodt voor fm (ook voor seeds als loot), tempoross voor alle vis die je de komende tijd nodig hebt & guardians of the rift voor genoeg runes tot je een stuk verder in spel bent. Giants' Foundy is ook goed om veel xp uit je bars te halen. Deze zijn allemaal goed te doen early game.

70 prayer rushen is niet echt nodig voor barrows als je voor de eerste paar armour pieces gaat. Als je uiteindelijk voor een volledige set gaat voor de diary dan telt de extra runes die je krijgt wel op. (2 skeletons + 1 bloodworm om heir het maximale uit te halen).

Je hebt de stats inderdaad ook al om voor een fire cape te gaan, die is het zeker waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefis
ikbenerniet schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 20:19:
[...]

Farming is een goede op de iron (mijn favo skill), dagelijks een (fruit) tree run en dan kan je zo door naar de farming guild voor (hard) farming contracts. Daarmee krijg je gelijk een hoop seeds voor herblore xp cadeau.

De recente skilling minigame/bosses zijn ook erg goed, wintertodt voor fm (ook voor seeds als loot), tempoross voor alle vis die je de komende tijd nodig hebt & guardians of the rift voor genoeg runes tot je een stuk verder in spel bent. Giants' Foundy is ook goed om veel xp uit je bars te halen. Deze zijn allemaal goed te doen early game.

70 prayer rushen is niet echt nodig voor barrows als je voor de eerste paar armour pieces gaat. Als je uiteindelijk voor een volledige set gaat voor de diary dan telt de extra runes die je krijgt wel op. (2 skeletons + 1 bloodworm om heir het maximale uit te halen).

Je hebt de stats inderdaad ook al om voor een fire cape te gaan, die is het zeker waard :)
Thanks, ik zat al te kijken om WT te doen, alleen heb ik nu al spijt dat ik dat niet met een lager hp lvl heb gedaan... Qua food zit ik goed (2k karambwams) dus sla tempoross voor nu nog even over.

Giants foundry is wel een super goede tip, wil mijn smithing omhoog en had hier helemaal niet bij stil gestaan! _/-\o_

Edit: nog tips voor farming seeds los van WT en birdhouse runs? Master farmers is vanwege de anti bot feature pas écht nuttig vanaf 71+ farming...

[ Voor 5% gewijzigd door boefis op 18-01-2024 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headozz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:06
Voorheen altijd op RS3 gespeeld eerst main, daarna ironman, die in notime mijn maxed main voorbij ging in xp.
Maar door alle promo's en weet ik wat allemaal wat om je oren wordt gegooit ben ik beetje uitgekeken op RS3 denk ik. Tijdens de necromancy release weer even opgepakt maar ben niet verder gekomen dan een lvl of 85.

Nooit echt zin gehad om OSRS weer op te starten. Alle quests opnieuw doen was 1 van de dingen wat ik niet zag zitten.
Ondertussen weer een half jaartje of iets langer group iron OSRS wet wat maten van vroeger (het echte 2005-2007 tijdperk en later). Wel een stuk leuker, ook dat je gewoon weer levels kan halen en lekker grinden. In het begin even wennen aan de veel slomere xp rates maar dat was ook gelijk weer stukje nostalgie.

Foundry is zeker goede smith xp per bar, ik heb met 92 mining bij Motherlode mine gedaan waardoor ik denk ik 95 misschien 96 smithing banked heb. Kom nog wel wat coal te kort om alle addy en mith ore in blast furnace om te smelten naar bars.

Ik haal meeste farming seeds uit farming contracts in de farm guild. Soms kan je met beetje geluk zo 3 contracts achter elkaar completen als je zorgt dat je wat dingen plant die je mogelijk als taak kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-06 13:31
Zijn er mensen hier die nog actief OSRS spelen? Heb het sinds 2 dagen weer opgepakt maar weet nooit zo goed waar ik dan weer moet beginnen (de draad oppakken). En welke world speelt iedereen voornamelijk? Is er eentje waar bijvoorbeeld veel Nederlands talige spelers op zitten?

Of als er mensen zijn die ik kan toevoegen voor wat dan ook, dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Hoe meer zielen hoe meer vreugd toch ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxDoDge
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-06 12:24
Rotinomm schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:59:
Zijn er mensen hier die nog actief OSRS spelen? Heb het sinds 2 dagen weer opgepakt maar weet nooit zo goed waar ik dan weer moet beginnen (de draad oppakken). En welke world speelt iedereen voornamelijk? Is er eentje waar bijvoorbeeld veel Nederlands talige spelers op zitten?

Of als er mensen zijn die ik kan toevoegen voor wat dan ook, dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Zeker, ik speel niet super actief elke dag OSRS, maar mijn doel is in ieder geval een quest cape te halen.

NLxDoDgeII is mijn IGN. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefis

Ik speel dagelijks (heel afk op werk) en ook nog wel eens een uurtje in de avond, ign: ilost3lives
Wat is die van jou? Dan kunnen toekomstige Tweakers je misschien zelf toevoegen en een pm sturen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goeiedagschotel

Ik speel dagelijks, ene dag wat meer als de ander. Wepshop is mijn ign.

Meeste worlds waar Nederlanders spelen zijn britse worlds. Zie ze veel in W510 - W525. Laatste is ook mijn home world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Ik speel altijd in W330. Iets met Barows en home teleport tabs waardoor ik snel kan opladen in andermans huis en weer door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Niet online
Ik was een poosje erg actief, maar nu ruim een half jaar al niet meer ingelogd.
Misschien ooit eens wat quests afronden voor de questcape, als alle skills 80+ zijn is het niet leuk meer om te grinden :+

Anjunabeats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenerniet
Ik speel ook nog praktisch dagelijks op mijn iron, een farm run per dag en langzaamaan mijn gear upgraden voor de moeilijkere combat tasks

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7YMqypt5apm7BHCxUFQHw163VLs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JlN24MPlmnKQNbb6wGsVW9NM.png?f=user_large
Goeiedagschotel schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:13:
[...]

Ik speel dagelijks, ene dag wat meer als de ander. Wepshop is mijn ign.

Meeste worlds waar Nederlanders spelen zijn britse worlds. Zie ze veel in W510 - W525. Laatste is ook mijn home world.
Mijn ervaring is dat veel Nederlanders op de duitse servers zitten. Al maakt het met ping niet echt uit en zou het mij niks verbazen dat alle EU servers vol Nederlanders zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
wizai schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:35:
Ik was een poosje erg actief, maar nu ruim een half jaar al niet meer ingelogd.
Misschien ooit eens wat quests afronden voor de questcape, als alle skills 80+ zijn is het niet leuk meer om te grinden :+
Ja, m'n hardcore zit ook in die fase, daarnaast vindt ik bosses/slayer ook vervelend omdat ik van mezelf weet dat ik dan binnenkort geen hardcore meer ben.

Voor m'n main heb ik als enige echte doel om inferno te doen, maar qua gear en skills kom ik er bij verre na niet in de buurt, dus is meteen een veel te hoog doel.

Daarnaast wil ik er niet teveel tijd aan besteden, maar ik weet dat als ik membership koop; ik dan toch weer zo veel mogelijk uren er in aan het stoppen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
Dit zijn mijn stats, ben afgelopen jaar ergens begonnen en heb toen 1 maand member gekocht.
Vind vooral slayer leuk om te doen maar heb het pas sinds een aantal dagen weer opgepakt.

IGN: Munghh

Voeg me gerust toe ;) Hoe meer zielen hoe meer vreugd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3bNDWtjrr44cP-a8Uxg6HE1g5Ms=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YEcZK3WJkGR2JlN242mHebb5.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVfJel6_kUpq4cbgUsxIjMPmE5c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9YyjanK7fl0dDrsoM0ao3I1u.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Rotinomm op 01-02-2024 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesloxx
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-11-2024
Potverdikkie, het blijft toch altijd jeuken.. gisteren de oude laptop afgestoft en OSRS weer opgestart.
Fremennik Isles gedaan en Helm of Neitnitot unlocked hatsee, zitten er weer lekker in gelijk.

Zijn er nog goede actieve clans? Zowel Nederlands als engels, maakt niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
Wesloxx schreef op maandag 5 februari 2024 @ 04:26:
Potverdikkie, het blijft toch altijd jeuken.. gisteren de oude laptop afgestoft en OSRS weer opgestart.
Fremennik Isles gedaan en Helm of Neitnitot unlocked hatsee, zitten er weer lekker in gelijk.

Zijn er nog goede actieve clans? Zowel Nederlands als engels, maakt niet uit
Volgens mij bijna geen Nederlandse clans zover ik weet, probeer er ook een te vinden.
Ik ben ook sinds een aantal dagen weer aan het spelen. Nu combat level 80.

Je kunt mij wel toevoegen: Munghh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goeiedagschotel
Rotinomm schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:08:
[...]

Volgens mij bijna geen Nederlandse clans zover ik weet, probeer er ook een te vinden.

"Darkturbo" zit ik ook in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Rotinomm schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:08:
[...]

Er zijn echt nog honderden actieve Nederlandse clans. Ik raad af om er gewoon eentje te joinen. Ga eerst voor de leuk even op de discord zitten (die hebben ze allemaal) om te kijken hoe de stemming is en de communicatie stijl. Er is nogal een grote groep NL clans die onder de leden een .. iet wat specifieke communicatiestijl hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orphu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-06 21:54

Orphu

(Space)nerd

Actieve OSRS-er hier. Ben weer begonnen met RS toen ik voornamelijk aan het thuiswerken was bij mijn vorige baan, uiteindelijk toch maar een andere baan gezocht. :+
Ik speel niet elke dag maar zeker 4 keer per week, vaak s'avonds of het weekend.
1 main character en een hardcore ironman gestart, maar daar nooit echt veel mee gedaan.

ik speel vooral waar ik zin in heb en ben zeker geen maxxer, behalve 99 crafting heb ik niet echt doelen behalve plezier hebben, het is tenslotte ontspanning ;) .
Edit: Oja, een firecape, nooit echt over ingelezen, maar dat moet wel kunnen met mijn stats toch?

voeg me gerust toe IGN: Orphu89

Is er al zoiets als een GoT clan?

stats:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V8J8sL6Q1zz_Sy1J4ikAP-Ik_0s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/78M2t1hiKQUp2IPdRl44YhQ2.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RTpHTC0tTuBzCY7EYKVK--M6f4I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FtIkwBg9MsGcjBzpGP7cVDvI.png?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door Orphu op 05-02-2024 18:58 ]

Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
Orphu schreef op maandag 5 februari 2024 @ 18:56:
Actieve OSRS-er hier. Ben weer begonnen met RS toen ik voornamelijk aan het thuiswerken was bij mijn vorige baan, uiteindelijk toch maar een andere baan gezocht. :+
:o

Wel een slimme keuze om een andere baan te zoeken, i.p.v. jezelf te verliezen in de game.
ik speel vooral waar ik zin in heb en ben zeker geen maxxer, behalve 99 crafting heb ik niet echt doelen behalve plezier hebben, het is tenslotte ontspanning ;) .
D'r zijn best wat skills die sneller zijn dan 99 crafting,
Maar de crafting cape is an sich wel een goede, voor de teleport naar een bank.
Edit: Oja, een firecape, nooit echt over ingelezen, maar dat moet wel kunnen met mijn stats toch?
Dat moet zeker kunnen, je kunt op de speedrunning wereld overigens fight caves oefenen.

YouTube: The Easiest Way to get a Fire Cape in 2023 - Old School Runescape

Ook zijn er 'Jad simulators'
Is er al zoiets als een GoT clan?
De vraag hoor ik hier wel vaker gesteld worden en recent is d'r nog best eens wat activiteit in deze chat. We kunnen een 'chat kanaal' maken, als we dan genoeg mensen hebben; kunnen we over naar een daadwerkelijke clan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Accretion
shwam schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 17:15:
Clan chat: Tweakers
Owner: Yaboii-Malik
Blijkbaar dus wel :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N-V0mBN4Pz1qfLQH5MH2wQh-8Qc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/z8RkIluv3Om9WLR9BjSqCppu.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HeRSteiN
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-02 12:18
Iedereen daar heen! :p

Ook net de draad terug opgepikt. Na de al om gekende pauze :D

IGN: TimeCircuits
Edit: IM btw

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hDvWJRmaLkJ9Peq-eL85SCFqELk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/W49FEuvF2lkLEOSM9ZLs7Tdp.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
HeRSteiN schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:59:
[...]

Iedereen daar heen! :p

Ook net de draad terug opgepikt. Na de al om gekende pauze :D

IGN: TimeCircuits
Edit: IM btw

[Afbeelding]
Top! Ik zit daar nu ook in :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orphu

Orphu

(Space)nerd

Accretion schreef op maandag 5 februari 2024 @ 20:20:
[...]
D'r zijn best wat skills die sneller zijn dan 99 crafting,
Maar de crafting cape is an sich wel een goede, voor de teleport naar een bank.
Ja maar Crafting is gewoon mijn favoriete skill. :)

Overigens heb ik de clan chat ook gejoined :) leuk om te zien dat er wat activiteit op GoT is rondom Runescape / OSRS

[ Voor 11% gewijzigd door Orphu op 06-02-2024 21:20 ]

Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeRSteiN
Zijn er medescapers die The Rat King reeds geprobeerd hebben?
Leuke boss? Thoughts?

Weet niet of het de moeite is om hem te "farmen" met mijn IM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headozz
HeRSteiN schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:36:
Leuke boss? Thoughts?

Leuke xp, zat rond de 100k range xp per uur met de bonebow en rune arrows. Bone weapons krijgen een aanzienlijke dps boost. Drops voor een entry boss ook niet slecht. Kost dan wel pray pots tenzij je pray flicked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
HeRSteiN schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:36:
Leuke boss? Thoughts?

Afgelopen weekend een stuk of 30x gedaan met wat vrienden.
Was zelf lowest level dus over de loot kan ik niet zeggen. Het was mijn eerste echte baas na Barrows en was leuke oefening/bezigheid om te leren over prayer en hier en daar wat movement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
Mochten er trouwens mensen interesse hebben in een Nederlands talige Discord OSRS server.
Ik heb er paar dagen terug eentje gemaakt.

(geen idee of ik hier een link mag delen, dus bij eventuele interesse graag een PM)
Indien het toegestaan is zal ik hier de invite link plaatsen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teknizion
  • Laatst online: 03-06 12:02
Op mijn task-ironman eindelijk een eerste echt leuke drop behaald, een rune scimitar! Het is echt zoveel leuker om zelf de drop te krijgen dan het te kopen in de GE. Best makkelijk te doen ook met het killen van een Zamorak Warrior. Je hebt eigenlijk alleen maar level 13 magic nodig voor magic strike (ze hebben een hoge magic weakness) en je kunt ze safespotten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orphu

Orphu

(Space)nerd

Teknizion schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:08:
Op mijn task-ironman eindelijk een eerste echt leuke drop behaald, een rune scimitar! Het is echt zoveel leuker om zelf de drop te krijgen dan het te kopen in de GE. Best makkelijk te doen ook met het killen van een Zamorak Warrior. Je hebt eigenlijk alleen maar level 13 magic nodig voor magic strike (ze hebben een hoge magic weakness) en je kunt ze safespotten.
Gefeliciteerd! Mooie drop.

Op mijn f2p Ironman heb ik de Baronite mace. 2e beste wapen voor een ironman. En rune scimitar kun je daar alleen met 92 Smithing verkrijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeRSteiN
Teknizion schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:08:
Ik kan ook de moment nog herinneren toen ik mijn Rune Scimmy drop kreeg. Heerlijk gevoel :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orphu

Orphu

(Space)nerd

Morgen ga ik de lekker een groot deel van de dag Barrows doen.
Ik heb nog wat geld over voor evt betere magic robes (15M), maar er zijn er zoveel dat ik even niet weet welke ik moet kopen, Ahrims?

Hebben jullie nog tips voor mijn loadout?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JDN6Xp006Hzq_M2uu8wFL21sdAk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Gwe1ZN5mGWiGOiHQcLPfqsPQ.png?f=user_large

Mijn stats zijn
ATK 73
STR 82
DEF 75
RNG 78
MAG 81
PRA 67

[ Voor 7% gewijzigd door Orphu op 09-02-2024 10:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Orphu schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:34:
Morgen ga ik de lekker een groot deel van de dag Barrows doen.
Ik heb nog wat geld over voor evt betere magic robes (15M), maar er zijn er zoveel dat ik even niet weet welke ik moet kopen, Ahrims?

Hebben jullie nog tips voor mijn loadout?

[Afbeelding]

Mijn stats zijn
ATK 73
STR 82
DEF 75
RNG 78
MAG 80
PRA 67
BP ipv d cbow, ahrims is het bijna nergens echt waard (op dit level), al helemaal niet bij barrows gezien je magic attacks toch altijd raakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Magic bonus boeit helemaal niks bij Barrows zolang je maar boven de -64 blijft. Ze hebben allemaal een mage level van 1 op Ahrim na. En bij PvM geld mage level voor het overgrote deel van de magic defence. :P

Gewoon lekker wat tanky gear meenemen met goede prayer bonus. Ik sleep zelf meestal alleen maar magic en melee mee met alleen een necklace en cape switch, ook Karil gaat zo neer met magic. Melee voor Ahrim en random monstertjes in de tunnels.

Mocht je op het punt zitten dat je 'em makkelijk kan halen zijn de medium combat achievements ook leuk om even te doen voor de Ghommal's hilt 2:
No longer affected by the Prayer drain effect at Barrows while a Ghommal's hilt is equipped
Edit, ter referentie de magic gear welke ik op m'n laatste trip aan had:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JFDK3nwb7Jbp3g-7haEcR170G-s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dljwkby2Ryvr6iFVMzykLLlO.png?f=fotoalbum_large
Shield slot de ghommal's hilt welke geen stats geeft.

Switches voor melee: Firecape, Fury, Dragon Defender, DDS (specs) / Whip.

Vs de melee brothers: Chance to Hit: 95.32%
Vs Karil: Chance to Hit: 85.03%
Pas bij Ahrim is het problematisch, Chance to Hit: 19.03% dus daar komen de DDS en whip tevoorschijn.

Dharok > Karil > Ahrim > Rest van de brothers.
Dharok, Karil en Ahrim prayen. Meestal doe ik daarna direct Verac omdat er nog voldoende prayer points zijn en dat een hoop van z'n special effect negate. Maar in principe tank ik de laatste 3 + tunnels.

Voor de reset: home teleport > Drinken van de pool > Barrows portal. En door. :)

[ Voor 73% gewijzigd door D4NG3R op 09-02-2024 14:21 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orphu

Orphu

(Space)nerd

D4NG3R schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:46:
Magic bonus boeit helemaal niks bij Barrows zolang je maar boven de -64 blijft. Ze hebben allemaal een mage level van 1 op Ahrim na. En bij PvM geld mage level voor het overgrote deel van de magic defence. :P

Gewoon lekker wat tanky gear meenemen met goede prayer bonus. Ik sleep zelf meestal alleen maar magic en melee mee met alleen een necklace en cape switch, ook Karil gaat zo neer met magic. Melee voor Ahrim en random monstertjes in de tunnels.

Mocht je op het punt zitten dat je 'em makkelijk kan halen zijn de medium combat achievements ook leuk om even te doen voor de Ghommal's hilt 2:

[...]

Edit, ter referentie de magic gear welke ik op m'n laatste trip aan had:
[Afbeelding]
Shield slot de ghommal's hilt welke geen stats geeft.

Switches voor melee: Firecape, Fury, Dragon Defender, DDS (specs) / Whip.

Vs de melee brothers: Chance to Hit: 95.32%
Vs Karil: Chance to Hit: 85.03%
Pas bij Ahrim is het problematisch, Chance to Hit: 19.03% dus daar komen de DDS en whip tevoorschijn.

Dharok > Karil > Ahrim > Rest van de brothers.
Dharok, Karil en Ahrim prayen. Meestal doe ik daarna direct Verac omdat er nog voldoende prayer points zijn en dat een hoop van z'n special effect negate. Maar in principe tank ik de laatste 3 + tunnels.

Voor de reset: home teleport > Drinken van de pool > Barrows portal. En door. :)
Thanks voor de tips!

Ik heb zoals @True al zei de BP gekocht. en nu Verac's skirt voor de tanky & pray bonus ipv mijn god d'hide chaps.
De combat achievements heb ik niet, en ook geen home met pool of portals. Daar ga ik morgen ook maar wat tijd, en geld, aan besteden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
D4NG3R schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:46:
Ja, exact dit.

Bij monsters met hogere magic (Chambers of Xerics) is Ahrims wel een upgrade (ook vanwege extra defense en magic atk) maar tegen 'normale' monsters is het niet de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Yus voor raids wil je wel fatsoenlijke mage switches meenemen, maar er zijn verassend weinig monsters in RS welke een hoog mage level hebben. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDizzle
Orphu schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 17:55:
[...]

Thanks voor de tips!

Ik heb zoals @True al zei de BP gekocht. en nu Verac's skirt voor de tanky & pray bonus ipv mijn god d'hide chaps.
De combat achievements heb ik niet, en ook geen home met pool of portals. Daar ga ik morgen ook maar wat tijd, en geld, aan besteden :)
Indien je de grind naar 83(?) construction nog even wilt uitstellen, World 330 Rimmington house portal zul je altijd een boel POH geadverteerd zien worden. Heb ik ook gretig gebruik van gemaakt toen ik nog niet zo ver was. Houd er rekening mee dat 83 construction deel 1 van de uitgaven is. Daarna ben je nog een dikke zak met GP kwijt om je POH in te richten met alle QOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

82 voor stew + crystal saw, in principe kan je al af met de level 70 pool (63 met stew + saw) i.c.m. een prayer altar en wat food in je inventory. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
D4NG3R schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 23:22:
Yus voor raids wil je wel fatsoenlijke mage switches meenemen, maar er zijn verassend weinig monsters in RS welke een hoog mage level hebben. :D
Fair

Al helemaal verassend weinig monsters met een hoog magic defense waarbij je ze niet beter ranged kunt aanvallen.

Mage damage is ook gebaseerd op spell en percentage aan damage boost.
Alleen de goedkopere gear heeft überhaupt geen boost en de duurdere gear maar een klein beetje.
Staf + accessoires heeft meer nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orphu

Orphu

(Space)nerd

Accretion schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 08:24:
[...]

Fair

Al helemaal verassend weinig monsters met een hoog magic defense waarbij je ze niet beter ranged kunt aanvallen.

Mage damage is ook gebaseerd op spell en percentage aan damage boost.
Alleen de goedkopere gear heeft überhaupt geen boost en de duurdere gear maar een klein beetje.
Staf + accessoires heeft meer nut.
Dat is ook wat in niet begreep, sommige sets kosten miljoenen met weinig meer magic bonus t.o.v. de mystic robes.
Gelukkig begrijp ik het nu :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Orphu

Orphu

(Space)nerd

met de tips van @D4NG3R om ranged te droppen ga ik het proberen :) hieronder m'n zelfgemaakte guide. zoals je ziet ben ik een expert in Paint. :PAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlDjfuguIMgtswBrhF7XPQhT4Sw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pBbVxJ0XsLo4RWGdGWVkRne4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Orphu schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 13:56:
met de tips van @D4NG3R om ranged te droppen ga ik het proberen :) hieronder m'n zelfgemaakte guide. zoals je ziet ben ik een expert in Paint. :P[Afbeelding]
Je mist een +1 prayer war blessing van (uit mijn hoofd 15k).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HeRSteiN
Zenyte 2 is binnen. Nog 2 te gaan. Moet hier niet meer zijn dan :D
Erger me soms toch aan Demonic Gorilla's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HfIcg2f3_xORKllcxpr-qllmiEM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/C9frNXaUdTcevdhaNyKgkXln.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

HeRSteiN schreef op zondag 11 februari 2024 @ 08:47:
Zenyte 2 is binnen. Nog 2 te gaan. Moet hier niet meer zijn dan :D
Erger me soms toch aan Demonic Gorilla's

[Afbeelding]
Alleen on-task doen helpt mij met de spreiding van algehele teleurstelling -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-06 11:24
Ik deed Barrrows met dhide en trident of swamp, en blowpipe voor Ahrim. En die picklock sets.

Paar pray pots en sharks. Ik killde dan alleen de brothers en geen mobs in de tunnels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefis
Orphu schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 13:56:
met de tips van @D4NG3R om ranged te droppen ga ik het proberen :) hieronder m'n zelfgemaakte guide. zoals je ziet ben ik een expert in Paint. :P[Afbeelding]
Nog loot gekregen? Je had mij geinspireerd en heb een guthans platebody gekregen op mijn gim! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orphu

Orphu

(Space)nerd

boefis schreef op maandag 12 februari 2024 @ 09:52:
[...]

Nog loot gekregen? Je had mij geinspireerd en heb een guthans platebody gekregen op mijn gim! :)
1x Karil's crossbow en verder zo'n 900K aan runes, maar dat heeft geen waarde omdat die weer voor eigen gebruik zijn :). Zo'n 30 runs gedaan denk ik.

Moet zeggen dat de home teleport met het altar en barrows portal fantastisch is, had ik eerder moeten weten haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeRSteiN
Ik ga proberen aan de Money Snake te starten.
Heb al eens een 30tal pogingen gedaan maar nooit neer gekregen :(

Hoor van vrienden dat de BP echt wel een must is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:47
Pff wat gaat het traag zeg om combat te levelen...

Ben nu rond de 50/55 met att/str/def en dat doe ik nu bij rock crabs.

Zijn er snellere manieren wat een beetje afk is? (Pest control is dus geen optie)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Accretion
Knamix schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:49:

Zijn er snellere manieren wat een beetje afk is? (Pest control is dus geen optie)
Ammonite crabs?
Nightmare zone?

Maar, betere gear is betere xp.
Je kunt best prima rates krijgen met (afk, dus) weinig moeite.

Tot level 70 is het (qua combat) niet eens echt traag, behalve als je natuurlijk de hele tijd naar je beeldscherm zit te staren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenerniet
HeRSteiN schreef op maandag 12 februari 2024 @ 13:38:
Ik ga proberen aan de Money Snake te starten.
Heb al eens een 30tal pogingen gedaan maar nooit neer gekregen :(

Hoor van vrienden dat de BP echt wel een must is.
BP is niet echt een must, veel mensen die voor 1 kill voor de diary gaan doen het bijv. ook mage only. Lastige van Zulrah is vooral dat er veel mechanics zijn, en als je schade oploopt is het niet gelijk duidelijk waardoor het komt. Recoils zijn wel een must, en ring of suffering helpt daarin enorm. Serp helm is ook best handig zodat je niet met venom rekening hoeft te houden.

Wat voor mij destijds geholpen had, was de Zulrah plugin voor de rotations gebruiken zodat je weet waar je moet staan. En als Zulrah kopje onder gaat: eerst van prayers wisselen, dan naar de nieuwe plek lopen, en dan dan pas (onderweg) gear wisselen en/of eten. Zodra je het wat door krijgt (wat best wel 50 kc kan duren), dan doe je het gear wisselen/eten alleen wanneer je niet aan kan vallen, zodat je de rest van de tijd wel schade aanricht. Zulrah eerder dood = je loopt ook minder schade op :)

Als je het nog niet gedaan had, kijk wat je met quest nog kan halen

Daarnaast is er sinds kort ook de beginner boss Scurrius, wat bedoeld is voor mensen met 60-90 cmb, wat ook best goed voor combat xp zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeRSteiN

Ik zou ook aanraden gewoon slayer te levelen. Daar heb je op latere levels ook een money maker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Orphu schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:12:
[...]

1x Karil's crossbow en verder zo'n 900K aan runes, maar dat heeft geen waarde omdat die weer voor eigen gebruik zijn :). Zo'n 30 runs gedaan denk ik.
Heb je de hard mory diary al gedaan? Zo nee kan ik die sterk aanraden, 50% meer runes uit de chest.
Moet zeggen dat de home teleport met het altar en barrows portal fantastisch is, had ik eerder moeten weten haha.
Yup, zeker als je de pool op orde hebt hoef je in ieder geval nooit meer prayer potions te drinken voor trips, hooguit een klein beetje food mocht RNG tegenvallen. :P

Eventueel is ferox enclave (duel rings) en daar van de pool drinken > home teleport > barrows portal een vrij goed alternatief.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 13-02-2024 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Quests, nightmare zone, al raad ik daar wel 70+ att,str en def aan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDizzle

Wellicht is dit niet wat je zoekt maar doe eens een google'tje op Optimal Quest Guide OSRS.
Niet zozeer gericht op combat specifiek maar als je de volgorde van de OQG volgt zul je een zeer
solide basis neerzetten qua skills. Fijne bijkomstigheid is dat met het volgen van de guide je nauwelijks skills hoeft te grinden om verder te komen.

Ik vond questen nooit echt leuk maar heb toch doorgezet destijds en pluk daar nog elke dag dat ik speel de vruchten van.

Quest completions kunnen je ook goed helpen om combat te trainen in de Nightmare zone minigame.
Met de juiste combinatie bosses in je NMZ lijstje kun je aardig wat exp en nmz points farmen welke je later nodig gaat hebben voor de imbues van je slayer helm en rings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orphu

Orphu

(Space)nerd

JDizzle schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 18:22:
[...]

Wellicht is dit niet wat je zoekt maar doe eens een google'tje op Optimal Quest Guide OSRS.
Niet zozeer gericht op combat specifiek maar als je de volgorde van de OQG volgt zul je een zeer
solide basis neerzetten qua skills. Fijne bijkomstigheid is dat met het volgen van de guide je nauwelijks skills hoeft te grinden om verder te komen.
Ik kan dit onderstrepen, ik gebruik de questhelper plugin op Runelite. Werkt erg goed, ook voor de diaries bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Ja RuneLite plug-in gaat alleen nog wel eens de mist in. Daarom wel altijd die quest guide erbij houden. Of YouTube, er is een gozer die alle quests op YouTube heeft gezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HeRSteiN
Arvado schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:05:
Ja RuneLite plug-in gaat alleen nog wel eens de mist in. Daarom wel altijd die quest guide erbij houden. Of YouTube, er is een gozer die alle quests op YouTube heeft gezet.
slayermusiq1 <3 Wat een held!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Ja juist die ja, met zijn mooie accent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

Van het weekend begonnen met Vorkath en inmiddels zit de KC op 60. Best wel een leuke boss eigenlijk met steady drops! Ik merk alleen dat mijn dps nog wel verbeterd kan worden met elite void of dhcb.

Ik ben nu eigenlijk benieuwd naar andere pvm activiteiten, zijn er mensen hier die toevallig zin hebben in bandos als duo? Op een aantal zulrah en vorkath kills heb ik weinig ervaring met bossing en raids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:48

Oxigeon

En zo is dat!

Om zo af en toe eens wat tijd te doden via de mobiel wil ik weer eens Runescape gaan spelen. En wel OSRS. Zijn er nog Nederlandse clan die een noob kunnen gebruiken? Ben eigenlijk pas net begonnen maar voor veel clan heb je een level van 1000 nodig. Dit heb ik uiteraard nog niet.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
Anoniem: 525104 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 08:01:
Ik merk alleen dat mijn dps nog wel verbeterd kan worden met elite void of dhcb.

...Op een aantal zulrah en vorkath kills heb ik weinig ervaring met bossing en raids.
De Zulrah kill voor elite void heb je dan tenminste wel :)

Bandos heb ik eigenlijk nooit echt gedaan, CoX vindt ik persoonlijk het leukste om te doen.

Maar met de HCIM ben ik nog lang niet op dat punt.
Ik overweeg wel een beetje om de main weer member te maken.
Oxigeon schreef op zondag 25 februari 2024 @ 09:48:
Om zo af en toe eens wat tijd te doden via de mobiel wil ik weer eens Runescape gaan spelen. En wel OSRS. Zijn er nog Nederlandse clan die een noob kunnen gebruiken? Ben eigenlijk pas net begonnen maar voor veel clan heb je een level van 1000 nodig. Dit heb ik uiteraard nog niet.
De clan "Darkturbo" hoor ik hier vaak voorbij komen, ik kom daar wel eens als gast en is best gezellig.

We hebben ook een 'friends chat' (zie een paar posts terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

Accretion schreef op zondag 25 februari 2024 @ 13:20:
[...]

De Zulrah kill voor elite void heb je dan tenminste wel :)

[...]
Klopt! Ik moet alleen nog 2 thieving levels voor de gnome pickpocket en daarna moet ik nog die chompy birds kc, geen idee hoeveel werk dat is.

Cox lijkt mij ook tof maar ik mis nog aardig wat statts en vooral gear voor dat.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 525104 op 26-02-2024 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goeiedagschotel
Hebben we zin an Varlamore? Ik in ieder geval wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefis
Goeiedagschotel schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:35:
Als mid lvl ironman moet ik heel eerlijk zeggen dat ik er totaal nog niet mee bezig ben geweest, heb gehoord dat er ook barrows like minigame bij zit maar heb me er nog niet in verdiept... Zie de YT video's wel voorbij komen (of jullie posts) en kijk dan wel of het de moeite waard is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headozz
Goeiedagschotel schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:35:
Ben benieuwd naar de hunter updates, was red chins aan het vangen op mijn iron maar dat gaat toch wat makkelijker/sneller met 80+ hunter (5 traps).

Ook de mining / prayer activity wel benieuwd naar.

[ Voor 7% gewijzigd door Headozz op 20-03-2024 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
Headozz schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:39:
[...]
prayer activity wel benieuwd naar.
Prayer is echt een skill waar ik op de HCIM helemaal niets mee kan.

Ja, je kunt wat botjes verzamelen en naar ectofunctus brengen, maar lvl 50-74 prayer duurt op die manier gewoon heel lang.

Terwijl andere skills (behalve herblore) prima methodes hebben welke goed te doen zijn op ironman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headozz
Accretion schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:06:
[...]

Ja, je kunt wat botjes verzamelen en naar ectofunctus brengen, maar lvl 50-74 prayer duurt op die manier gewoon heel lang.

Terwijl andere skills (behalve herblore) prima methodes hebben welke goed te doen zijn op ironman.
Je kan altar maken in POH, ja kost meer botten dan in de wildy, maar wel veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
Headozz schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 17:28:
Je kan altar maken in POH, ja kost meer botten dan in de wildy, maar wel veilig.
Ja, maar dan moet ik eerst een aantal stacks aan (goede) botten krijgen; en dat valt al niet mee.

Met Slayer heeft het amper nut om elke keer met een volle inventory op en neer te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Accretion schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:06:
[...]

Onironisch is prayer eigenlijk alleen goed te doen omdat er bots zijn in OSRS.
Niemand dood zoveel green of blue dragons om zijn eigen grind naar 70ish prayer mogelijk te maken. En tegen de tijd dat je wel bijv. blue dragons dood voor slayer en dat comfortabel met enige snelheid kunt heb je zelf die 74 prayer al wel doe je niets meer met die bones, het oprapen en verkopen is je tijd niet meer waard.

:X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
True schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 21:37:
[...]

Onironisch is prayer eigenlijk alleen goed te doen omdat er bots zijn in OSRS.
Ja, veel vormen van skilling zijn alleen maar goedkoper (in aanschaf) door bots.

Als iedereen nu eens ironman was, zouden bots niet meer verdienen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Nog 210 dagen, dan kan ik de 20 jaren cape ophalen / kopen. Echt niet normaal dat het bijna 20 jaar geleden is dat ik met Runescape ben begonnen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
Zijn er nog actieve communities (in game)?
Engels of Nederlands maakt niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
Rotinomm schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:36:
Vanuit Tweakers niet echt.

Ook verschilt het tussen RS3 en OSRS.
En zijn sommige communities meer gericht op PVP dan PVM of juist op skilling of ironman specifiek.

'DarkTurbo' wordt hier wel vaak genoemd en is volgens mij wel aardig, is een Nederlandse clan.
Als je het liefst de hele dag raids doet kun je kijken naar 'WeDoRaids'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefis
Rotinomm schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:36:
Ik zit nu sinds november in "DrgnStn Synd", relatief kleine clan met 35+ members, home world 343 dus dan zie je elkaar ook nog eens rondlopen.

Zo nu en dan hebben we wel eens een event en bijna elke week boss/skill of the week, allemaal vrijwillig natuurlijk. Het is wel een Engelse clan, maakt voor mij niets uit en neemt wel het soloscape perspectief weg en je hebt iemand om mee te sparren als je advies wilt!

Mocht jij of iemand anders nog een clan zoeken kan je altijd de clanchat joinen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbdie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-06 10:03
Heb sinds tijden OSRS weer eens aangeslingerd op mijn (werk)laptop via Runelite. Ik wilde uiteraard even member worden, want F2P is niks. Het blijkt dat er het één en ander is veranderd, en je een Jagex account moet aanmaken en daaran je account moet koppelen. Dit heb ik gedaan.

Het probleem is nu dat je alleen via de Jagex Launcher kan spelen, en niet meer via Runelite zelf (wel via de Jagex Launcher lees ik). Nu kan ik de Jagex Launcher niet installeren op mijn werklaptop omdat ik bepaalde rechten niet heb. Kan ik dit op de één of andere manier omzeilen? Ik lees al dat je het migreren van een RS account naar je Jagex account niet ongedaan kan maken. Andere oplossingen om op mijn werklaptop te kunnen spelen? Heb geen privé pc oid.

Anders maar dikke jammer. Had wel zin om in de rustige zomermaanden weer eens wat te bossen enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goeiedagschotel
Anders maar dikke jammer. Had wel zin om in de rustige zomermaanden weer eens wat te bossen enzo.
[/quote]

Wat bedoel je precies met rechten niet hebben? Vanuit windows bedoel je?

In principe start je vanuit de Jagex launcher je runelite op, dit is het enige wat daarin verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
Robbdie schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:44:
Heb sinds tijden OSRS weer eens aangeslingerd op mijn (werk)laptop via Runelite. Ik wilde uiteraard even member worden, want F2P is niks. Het blijkt dat er het één en ander is veranderd, en je een Jagex account moet aanmaken en daaran je account moet koppelen. Dit heb ik gedaan.

Het probleem is nu dat je alleen via de Jagex Launcher kan spelen, en niet meer via Runelite zelf (wel via de Jagex Launcher lees ik). Nu kan ik de Jagex Launcher niet installeren op mijn werklaptop omdat ik bepaalde rechten niet heb. Kan ik dit op de één of andere manier omzeilen? Ik lees al dat je het migreren van een RS account naar je Jagex account niet ongedaan kan maken. Andere oplossingen om op mijn werklaptop te kunnen spelen? Heb geen privé pc oid.

Je kan via de Jagex launcher de Runelite client installeren. Je krijgt dan een dropdown menu welke client die op moet starten als je op "Play" drukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accretion
Waarschijnlijk bedoelt hij dat je voor het installeren van de Jagex Launcher 'administrator' moet zijn op de PC.
Wanneer de PC beheerd wordt door werk, heb je niet altijd administrator rechten / kun je niet alle programmas installeren.

Zie ook een vergelijkbaar topic op reddit.

Nu is het waarschijnlijk dat je werk niet toestaat dat je games installeert op je werklaptop, ik durf niet te zeggen of we daar omheen zouden moeten (willen) werken.

Pak twee USB sticks, eentje die leeg is en een ingesteld als Windows Installatie USB (of Ubuntu?).
Als je tijdens het opstarten in de bios of boot-menu kunt komen; kun je dan die installer USB-stick kiezen als boot-device.
Vervolgens kun je Windows installeren op die tweede USB-stick.

Daarna kun je booten vanaf je 'Windows USB installatie', dan is het qua security gedekt en de losse USB is handig omdat je dan niets aan je werk laptop hoeft te veranderen.

[ Voor 10% gewijzigd door Accretion op 11-06-2024 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbdie
Accretion schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:59:
Waarschijnlijk bedoelt hij dat je voor het installeren van de Jagex Launcher 'administrator' moet zijn op de PC.
Wanneer de PC beheerd wordt door werk, heb je niet altijd administrator rechten / kun je niet alle programmas installeren.

Zie ook een vergelijkbaar topic op reddit.

Nu is het waarschijnlijk dat je werk niet toestaat dat je games installeert op je werklaptop, ik durf niet te zeggen of we daar omheen zouden moeten (willen) werken.

Pak twee USB sticks, eentje die leeg is en een ingesteld als Windows Installatie USB (of Ubuntu?).
Als je tijdens het opstarten in de bios of boot-menu kunt komen; kun je dan die installer USB-stick kiezen als boot-device.
Vervolgens kun je Windows installeren op die tweede USB-stick.

Daarna kun je booten vanaf je 'Windows USB installatie', dan is het qua security gedekt en de losse USB is handig omdat je dan niets aan je werk laptop hoeft te veranderen.
Dit bedoelde ik inderdaad. Bedankt voor het meedenken en met een eventuele oplossing komen. Ik denk dat dit mee een klein beetje de pet te boven gaat, en daarnaast inderdaad de vraag of ik dit wel zou moeten willen op een werklaptop. Had dus nooit die character migratie moeten doen als ik op de Runelite cliënt had willen spelen (buiten Jagex cliënt om).

Ga er na mijn weekje vakantie eens naar kijken. Misschien is de kriebel om weer te gaan spelen dan alweer weg. Een nieuwe privé laptop kopen die ik dan alleen zou gebruiken voor OSRS is ook weer een beetje overdreven :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
Robbdie schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:37:
Dit bedoelde ik inderdaad. Bedankt voor het meedenken en met een eventuele oplossing komen. Ik denk dat dit mee een klein beetje de pet te boven gaat, en daarnaast inderdaad de vraag of ik dit wel zou moeten willen op een werklaptop.
Wellicht zijn er ook voorgeinstalleerde 'portable windows usb sticks' te vinden?
Als je bij je laptop probeert of je in de BIOS kan komen, weet je i.i.g dat je kunt opstarten vanaf USB.
Had dus nooit die character migratie moeten doen als ik op de Runelite cliënt had willen spelen (buiten Jagex cliënt om).
Tja, achteraf makkelijk praten :)
Persoonlijk heb ik ook nog niet 'geupgrade' ook omdat ik soms via Ubuntu/Linux speel, niet altijd via Windows.
Met de MFA en uniek wachtwoord van 32 karakters zou het eigenlijk ook gewoon veilig moeten zijn...
Ga er na mijn weekje vakantie eens naar kijken. Misschien is de kriebel om weer te gaan spelen dan alweer weg. Een nieuwe privé laptop kopen die ik dan alleen zou gebruiken voor OSRS is ook weer een beetje overdreven :+
Het hoeft echt geen heel goede laptop te zijn.
Je kunt ook op telefoon/tablet spelen, maar voor sommige content is dat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbdie
Accretion schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:07:
[...]

Wellicht zijn er ook voorgeinstalleerde 'portable windows usb sticks' te vinden?
Als je bij je laptop probeert of je in de BIOS kan komen, weet je i.i.g dat je kunt opstarten vanaf USB.

[...]

Persoonlijk heb ik ook nog niet 'geupgrade' ook omdat ik soms via Ubuntu/Linux speel, niet altijd via Windows.
Met de MFA en uniek wachtwoord van 32 karakters zou het eigenlijk ook gewoon veilig moeten zijn...

[...]

Je kunt ook op telefoon/tablet spelen, maar voor sommige content is dat lastiger.
Ik ben met OSRS ooit begonnen in de standaard client. Later in OSBuddy en daarna snel overgegaan op Runelite. Runelite geeft zoveel handige voordelen die de standaard client niet geeft, dat ik mezelf niet op de standaard client zie spelen. Of vast op mobile.

Maar goed. Een zorg voor later. En wat betreft de laptop: Ik heb totaal geen verstand van dat soort hardware. Maar met een vlugge zoekopdracht komt ik toch al snel uit bij apparaten die minimaal een eurootje of 600 gaan kosten. Dat is wel even te gortig voor alleen OSRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
Robbdie schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:36:
Ik ben met OSRS ooit begonnen in de standaard client. Later in OSBuddy en daarna snel overgegaan op Runelite. Runelite geeft zoveel handige voordelen die de standaard client niet geeft, dat ik mezelf niet op de standaard client zie spelen. Of vast op mobile.
Vanuit de Jagex Launcher kun je ook RuneLite starten, dus dat hoeft niet direct een probleem te zijn.
Maar, inderdaad, als je de Jagex Launcher niet kunt installeren is het onhandig m.b.t. migratie.
Maar goed. Een zorg voor later. En wat betreft de laptop: Ik heb totaal geen verstand van dat soort hardware. Maar met een vlugge zoekopdracht komt ik toch al snel uit bij apparaten die minimaal een eurootje of 600 gaan kosten. Dat is wel even te gortig voor alleen OSRS.
De minimale systeemvereisten voor RuneScape zijn:
Windows 7 / i3 '2.4Ghz' / 4GB RAM / Intel HD 4x

Praktisch gezien heb je het dan over een gemiddelde laptop uit 2012.
In V&A / op marktplaats zijn genoeg apparaten te vinden met Windows 10 / i5 / 8GB voor ~200-300eu.

Maar ja, ik snap op zich wel dat het uit principe niet nodig is om alleen voor OSRS een apparaat aan te schaffen.

[ Voor 4% gewijzigd door Accretion op 11-06-2024 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Accretion schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:07:
[...]

[...]

[...]

In all fairness, ik heb jaren lang een zeer matig en kort wachtwoord gehad nog voor er 2FA beschikbaar was en daarna hetzelfde zeer matige en korte wachtwoord i.c.m. met 2FA. De zwakke schakel is de gebruiker die z'n wachtwoord elders ook gebruikt i.c.m. met hetzelfde mailadres én geen 2FA heeft én geen bankpin heeft.
In mijn clan werden met enige regelmaat mensen 'gehackt' en omdat ik er verstand van heb heb ik ze wel eens aan de hand genomen waar het fout gaat. Het is altijd het wachtwoord ook elders gebruiken wat dan ergens gelekt is i.c.m. een mailadres wat weer te correleren is aan een inlogusername op internet.
Side-note is dat er ook veel mensen 'gehackt' waren destijds maar gewoon alles verpatst hadden in een fake duel fight (of gewoon gokverslaafden waren) en op die manier maar schaamte wilden besparen of zo.
Bijzondere wereld die OSRS spelers >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbdie
Accretion schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:46:
[...]

Vanuit de Jagex Launcher kun je ook RuneLite starten, dus dat hoeft niet direct een probleem te zijn.
Maar, inderdaad, als je de Jagex Launcher niet kunt installeren is het onhandig m.b.t. migratie.

[...]

De minimale systeemvereisten voor RuneScape zijn:
Windows 7 / i3 '2.4Ghz' / 4GB RAM / Intel HD 4x

Praktisch gezien heb je het dan over een gemiddelde laptop uit 2012.
In V&A / op marktplaats zijn genoeg apparaten te vinden met Windows 10 / i5 / 8GB voor ~200-300eu.

Maar ja, ik snap op zich wel dat het uit principe niet nodig is om alleen voor OSRS een apparaat aan te schaffen.
Hmm, nou misschien toch maar eens naar kijken dan over twee weekjes dan na mijn vakantie als het nog zo kriebelt. Ps5 verkocht en een racefietsje verkocht dus heb wat dat betreft wat 'over'. Zal dan eens om tips vragen in het betreffende topic.

Thanks voor de reacties in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Vandaag nog eens RS3 opgestart via Steam, direct een melding van Beach 2024 in beeld. Ik denk even op de map kijken waar dat ergens is, en tot mijn verbazing zie ik dat de map labels weer werken. Deze functie heeft het heel lang niet gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Racer89 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:40:
Vandaag nog eens RS3 opgestart via Steam, direct een melding van Beach 2024 in beeld. Ik denk even op de map kijken waar dat ergens is, en tot mijn verbazing zie ik dat de map labels weer werken. Deze functie heeft het heel lang niet gedaan.
Pas je wel op met Steam. Bijna elke hack die gedaan wordt op RS3 accounts, gebeurd via gelinkte Steam accounts laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
erwin26 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 16:42:
[...]

Pas je wel op met Steam. Bijna elke hack die gedaan wordt op RS3 accounts, gebeurd via gelinkte Steam accounts laatste tijd.
Dat wist ik niet, een goede om eens heen te kijken. Hacken ze dan eerste het steam account en vervolgens RS3 of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Racer89 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 16:45:
[...]

Dat wist ik niet, een goede om eens heen te kijken. Hacken ze dan eerste het steam account en vervolgens RS3 of ?
Dat durf ik niet te zeggen, maar lijkt erop dat ze Steam hacken en dan meteen al in je RS zit. Sowieso MFA op je steam zetten en op RS met pincode bij je RS bank. Dan ben je denk al best ver :).

Ik gebruik geen Steam vanwege die reden helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
erwin26 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:43:
[...]

Dat durf ik niet te zeggen, maar lijkt erop dat ze Steam hacken en dan meteen al in je RS zit. Sowieso MFA op je steam zetten en op RS met pincode bij je RS bank. Dan ben je denk al best ver :).

Ik heb de Steam koppeling er uitgegooid en het account overgezet naar Jagex, tevens inloggen met e-mail code. De pincode op de bank het ik al heel lang er op zitten. Vanaf het begin al volgens mij. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

erwin26 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:43:
[...]

Gewoon MFA activeren op Steam, je mail en op (OS)RS, elk account een ander wachtwoord en dan ben je er al wel. Nu alleen niet op rare links klikken en een virusscanner gebruiken.
Het is allemaal niet zo moeilijk, maar iedereen die gehackt wordt overkomt dat omdat ze onzorgvuldig zijn, zo klaar als een klontje.

Pagina: 1 ... 47 48 Laatste

Let op:
Op GoT spelen we graag spellen volgens de regels, om het leuk te houden ;-)
Houd je dus ook hier op het forum aan de Jagex regels, bots en autotalkers zijn niet de bedoeling!