Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Patriot
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 27-05 10:35
Mede-auteurs:
  • Enfer
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15:07

Enfer

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Welkom in het RuneScape-topic. Hier vind je informatie over het op Java gebaseerde browser-
spel RuneScape. Deze populaire MMORPG wordt gespeeld door mensen over de hele wereld.
Met behulp van deze startpost proberen we je meer informatie te geven over het spel en zijn
mogelijkheden, en hopen we je enthousiast genoeg te kunnen maken om eens een kijkje te
komen nemen in het spel.

In den beginne..

RuneScape is begonnen in januari van 2001. Al in December hadden de makers een miljoen spelers aangetrokken, en de gamestudio Jagex (het bedrijf van de makers van RuneScape) werd opgericht om de zakelijke aspecten van RuneScape af te kunnen handelen. In februari van het volgende jaar begon Jagex met een lidmaatschapsservice. Een jaar later begon men aan de ontwikkeling van een nieuwere versie van RuneScape. Deze nieuwe versie staat bekend als RuneScape twee en is na twee jaar ontwikkeling vier jaar in gebruik geweest. In 2008 kwam de volgende grote update, het nieuwe RuneScape HD bracht ons een enorme grafische update van het populaire spel dat inmiddels al ruim tien miljoen spelers kende. Door deze update staat RuneScape vooralsnog aan kop wat betreft graphics van in de browser speelbare en op java gebaseerde spellen.

Runetek 3Runetek 4
RuneScape door de jaren heen

Runescape
Het spel RuneScape speelt zich af in de fictieve wereld Gielinor. Deze wereld, volgens het verhaal geschapen door de god Guthix (één van de vele goden in RuneScape), is gebaseerd op de Middeleeuwen en volksverhalen uit die tijd. Het is dan ook niet gek dat men in deze wereld van alles tegen kan komen, van ridders en draken tot vampiers en zombies. Jij bent als nieuweling in deze wereld aangekomen om daarin avonturen (quests) te beleven en aan je vaardigheden (skills) te werken.

Aanmelden
Aanmelden voor RuneScape kan op de website van RuneScape. Een eerste bezoek levert een splashscreen op, waarop de knop “Play Now” niet te missen is. Als de java-applet klaar is met laden is de “Create Account” knop snel gevonden, de rest spreekt natuurlijk voor zich.

Skills

Het spel maakt gebruik van een levelsysteem om duidelijk te maken hoe ver je gevorderd bent in een bepaalde skill. Iedere skill heeft een level van 1 tot en met 99, en wordt opgehoogd met behulp van het behalen van experience points. Deze punten zijn met een progressieve schaal over de levels verdeeld, het is in het begin dus stukken makkelijker levelen dan als de 99 in zicht komt. De verschillende skills zijn het beste in twee categorieën in te delen. De combat skills en de non-combat skills.

Combat skills
De combat skills betreffen alle skills die te maken hebben met het verslaan van de verschillende vijanden (en dat zijn er nogal wat) die je als speler tegenkomt in het spel. Om het beestje maar even bij zijn naam te noemen, het gaat om: de Attack, Strength, Defence, HP (Hitpoints), Ranged, Magic, Prayer en Summoning. De eerste drie skills vormen samen de melee-klasse. Deze drie skills bepalen respectievelijk hoe accuraat je bent (hoe vaak je hit: hitten is het aanrichten van schade bij een tegenstander), hoeveel schade je aanricht en hoe goed je in staat bent jezelf te verdedigen tegen aanvallen van anderen. De vierde skill, HP, bepaalt hoeveel schade je als speler kunt hebben voordat je doodgaat. Naast het inzetten van de directe aanval, geeft het spel je ook de keuze om van een afstand aan te vallen. De skills Ranged en Magic geven je beiden die optie. Bij Ranged gaat het vooral om boogschutten, maar ook om het gooien van messen en bijlen. Bij Magic gaat het voornamelijk om het uitvoeren van magische spreuken. Dit doe je met behulp van runes. Deze stenen met magische essentie zijn geschapen door de goden, en bieden iedereen de mogelijkheid een groot magiër te zijn.

De drie aanvalsstijlen in RuneScape

Voor alle skills, en dus ook de combatskills, geldt dat naarmate je level hoger begint te stijgen, je meer mogelijkheden krijgt. Bij combat gaat het vaak om het kunnen gebruiken van betere wapens. Zo zijn er voor de melee skills wapens van verschillende metalen beschikbaar. Voor ranged geldt dat er gebruik gemaakt kan worden van bogen van betere houtsoorten, en een beoefenaar van de magic skill kan gebruik maken van meer verschillende en sterkere spreuken.

De laatste twee combatskills zijn twee gevallen apart. De prayer en summoning skill bieden de speler respectievelijk hulp van de goden en hulp van verschillende soorten wezens. Waar de eerdergenoemde combat skills te verhogen waren simpelweg door te vechten met tegenstanders, wordt het hier iets lastiger. De prayer skill is te verhogen door het begraven van botten van gestorven tegenstanders (die je niet per sé zelf om het leven gebracht hoeft te hebben). Als beloning krijg je hiervoor experience in je prayer skill. Naarmate je prayer level stijgt, kun je verschillende prayers ‘aanzetten’, om zo hulp te krijgen van de goden. Zo kun je tijdelijk sterker zijn, of beschermd worden tegen bijvoorbeeld aanvallen van een bepaald type. De skill summoning train je door summoning pouches te maken, deze pouches kunnen vervolgens bepaalde wezens oproepen die je met een breed scala aan activiteiten kunnen helpen.

Tesamen beïnvloeden de combat skills een apart level, dit level heet het combat level. Het combat level is ook het level dat je van andere spelers kunt zien als je het spel speelt. Iedereen begint op combat level 3, en naarmate je combat skills stijgen zal ook dit level de lucht in gaan. Dit gaat niet simpelweg door de afzonderlijke skills bij elkaar op te tellen, maar met behulp van bepaalde formules waar ik jullie niet mee wil vervelen. Wel kan ik verklappen dat 138 het hoogst haalbare combat level is. Het combat level wordt in sommige gebieden gebruikt om te bepalen tegen welke tegenstanders je kunt vechten, of aan welke activiteiten je wel of niet mee mag doen.

Non-combat skills
De non-combat skills zijn de skills die niet direct met het vechten tegen de verschillende tegenstanders te maken hebben. Het gaat hier om 16 skills die niet direct met de combat te maken hebben. De skills zijn ruwweg onder te verdelen in de skills waarmee men nieuwe grondstoffen kan verzamelen zoals mining, woodcutting of fishing en skills waarmee de verzamelde grondstoffen worden verwerkt tot eindproducten zoals crafting, fletching (het maken van materialen als pijlen, bogen, kruisbogen, etc.), en smithing (het smeden van verzamelde metalen tot wapens).

Naast het kunnen gebruiken van betere gereedschappen of het maken van betere eindproducten, is het door het ophogen van je skills ook mogelijk om bepaalde quests te unlocken. Sommige quests kun je bijvoorbeeld pas starten als je mining van een hoog genoeg level is, omdat je tijdens de quest een bepaald materiaal moet zien te winnen.

Voor alle skills geldt dat wanneer je het hoogste niveau in de skill bereikt, er een speciale goodie voor je beschikbaar komt. Het gaat hier om een cape met het icoon van de betreffende skill erop. Zo kun je aan iedereen laten zien dat je het hoogst mogelijke level in een bepaalde skill hebt bereikt. Als je in meer dan één skill het hoogste level behaald, krijgen al deze capes (we noemen ze skillcapes, maar officiëel heten ze Capes of Achievement) een mooi afgewerkte rand.

Quests

De eerdergenoemde quests zijn een belangrijk onderdeel van de gameplay van RuneScape. Zonder het uitvoeren van quests zou het aanzienlijk moeilijker zijn om je een weg te banen door het spel, omdat je verschillende vervoersmiddelen, gereedschappen en wapens misloopt die alleen via quests te verkrijgen zijn. Quests zijn avonturen die je kunt beleven in de wereld van RuneScape, waar je zeer uiteenlopende beloningen voor kunt krijgen.

Vaak start een quest door met een bepaalde NPC (Non-player Character, een karakter in de spelwereld die niet door een andere speler wordt bestuurd) te praten, en je hulp aan te bieden, of wanneer je juist iets van iemand anders wil. Zo kom je jongens tegen die hun bal over de heg van een heks hebben geschopt, en is het voor een speler een eer om de draak Elvarg te slachten om zo een plekje in het Champion’s Guild te krijgen.

De belangrijkste reden om quests te doen is het unlocken van veel features die anders niet beschikbaar zijn. Zo kun je veel sterke wapens pas gebruiken nadat je een bepaalde quest hebt afgerond, en kun je je pas echt snel door Gielinor bewegen als je bepaalde vervoersmiddelen tot je beschikking hebt. Bovendien krijg je naast deze beloningen vaak ook nog beloningen in de vorm van experience in een bepaalde skill (vaak de skills die je nodig had om de quest te voltooien), of gewoon een flinke zak duiten.

Overige spelonderwerpen

Multiplayer
Tot nu toe heb ik vooral dingen die jou als speler in je eentje iets aangaan behandeld. Nog lang niet zoveel content als er uiteindelijk in het spel zit is bij mij langsgekomen, maar ondertussen heb je vast een globaal idee. Naast al dit moois lopen er natuurlijk ook nog andere spelers rond in Gielinor.

Samen met andere spelers kun je erg veel doen. Hele delen van het spel zijn gebaseerd op teamwork. Zo zijn er monsters die nagenoeg onmogelijk zijn te verslaan in je eentje en dus wel wat hulp vereisen, maar ook minigames waar je in teams tegen elkaar strijdt om zeer uiteenlopende dingen.

Naast samenwerken is het ook mogelijk om je medespelers eens flink te grazen te nemen. Dit kon vroeger in een gebied dat de Wilderness heet. Je vocht dan tegen anderen, en kreeg als beloning voor een overwinning datgene wat zij bij zich hadden. Een groot nadeel hiervan, was dat mensen hierdoor spullen in het spel konden verkopen voor echt geld. Zij gingen met dat item naar de Wilderness, samen met de persoon die het item kocht. De persoon die het item kocht versloeg de ander en kreeg zo het item. Om dit tegen te gaan is de Wilderness niet langer een gebied waar je met andere spelers kunt vechten.

Dit moet nu gebeuren in de daarvoor bestemde minigames, of in zogeheten PvP-worlds. Deze PvP-worlds zijn aparte RuneScape-servers waarop het mogelijk is tegen andere spelers te vechten. Het systeem is daarbij zo aangepast dat een speler als beloning niet direct krijgt wat de ander in zijn bezit heeft. In plaats daarvan krijg je een beloning die is gebaseerd op datgene wat jij dreigt te verliezen als je het gevecht verliest, en hoe lang je je in een gebied bevind waarin het risico om dood te gaan hoog ligt.

Doodgaan
Het is iets wat je natuurlijk niet wilt, maar vroeg of laat zul je er aan moeten geloven: je gaat een keer dood. Gelukkig is dat in RuneScape stukken minder permanent, je kunt namelijk al vrij snel verder. Wel heeft het het een groot nadeel, als je doodgaat verlies je alle items die je bij je hebt, op je drie meest waardevolle items na. Als je een skull hebt (een schedel die boven je hoofd zweeft, deze kun je op verschillende manieren verkrijgen) verlies je zelfs alle items die je bij je hebt. Het is wel mogelijk om met behulp van een bepaalde prayer het aantal items dat in je bezit blijft op te hogen met 1. Je kunt dus maximaal vier items behouden bij het doodgaan.

Na het doodgaan kom je terug in Lumbridge, de beginstad. Wel kun je direct weer verder, en als je erg vlug bent kun je een deel van je items toch nog terughalen. Als je doodgaat komt er soms namelijk een grafsteen te staan op de plek waar je dood bent gegaan. Op de plek waar die grafsteen staat liggen je spullen dan (sommige spullen verschijnen niet onder een grafsteen), die alleen jij kunt oppakken. Je moet wel opschieten, je grafsteen blijft namelijk maar voor korte tijd staan. In het slechtste geval maar twee minuten.

Bij sommige minigames ga je wel dood, maar verlies je geen items en ga je niet helemaal terug naar Lumbridge. Dit zal dan altijd duidelijk worden aangegeven voor je met de minigame begint. Let dan wel goed op, sommige minigames zijn er in twee verschillende varianten: Een 'safe' variant, waar je geen items verliest en een 'dangerous' variant, waarbij je wel al je items kwijtraakt als je doodgaat.

Speldoel
Het uiteindelijke speldoel van RuneScape is niet vast te stellen. Sommige maken er een sport van een zo goed mogelijke speler te worden als het gaat om het verslaan van mensenlijke tegenstanders. Anderen zien het vechten totaal niet zitten en concentreren zich volledige op de non-combat skills (en blijven daardoor onherroepelijk steken op combat level 3). Weer anderen vinden het geweldig om alle quests uit te spelen. Uiteindelijk is het vooral een kwestie van zélf bepalen wat je wilt doen. Het blijft een spelletje dus de lol is het belangrijkste. Soms is daar wat werk voor nodig, maar dat maakt de voldoening des te groter.

GoT op Runescape

Op GoT wandelen ook een aantal runescapers rond. In dit topic kom je er uiteraard een aantal tegen, maar ook op Runescape komen we geregeld samen. Daarnaast heeft RuneScape ondersteuning voor clans. Om die redenen hebben we een clan opgericht. Wil jij ook in die clan? Dat kan! Iedereen die nu al lid is van de clan, is in principe ook lid van Tweakers. Voorlopig is het de bedoeling dat we dat even zo houden. Om een invite te krijgen, is het wel zo handig om er hier op het forum even naar te vragen. Er is dan vast en zeker iemand die je zo snel mogelijk komt helpen.

GoT'ers op RuneScape
Omdat van veel mensen de GoT-nick verschilt van die van RS, is een opzoektabelletje om die twee te koppelen wel zo handig. Hieronder een lijstje met de bekende GoT'ers op RS
Wil je ook in dit lijstje? Stuur dan even een DM! Natuurlijk ook als je je naam hebt veranderd.

GoT-nickRS-nick
RoDQuitter
PatriotThevanimedle
Tyra3lDementionn
Vae VictusVicecomes
R.di.GXena Dragon
warrgwarrg
DharionArcheryOwned / Meispwning
Imposant1Imposant1
jim.cijsbeer149
egon088Ik wil Toart
FakkyFakky Reborn
Franko P.Franko79
JooostJoostanovic
Dutch-gabberFeyenoord654
Joshje66 detroit
PimorezUbergeit
pdj91Craft2Runes
PepsiiDomi393
UccinoUccino

Hulpbronnen

Om bekend te worden met alles wat Runescape te bieden heeft, heb je veel informatie en tools nodig. Dat is teveel om in deze topicstart op te kunnen nemen. Daarom vind je hier enkele handige links waar je terecht kunt voor uiteenlopende zaken.
BronOmschrijving
Runescape ForumsDe officiële forums voor Runescape.
KnowledgebaseJagex' handleiding voor het spel.
TipEen fansite vol met informatie en hulpmiddelen.
RSstatsHou je progressie in skills bij met deze tool.
RuneScape WikiKennis van duizenden gebruikers bij de hand
ZybezEen populaire fansite met handige tools en leuke events
RuneHQFansite met een aantal interessante tools
LunagangNederlandse fansite

Opmerkingen? Stuur dan even een DM naar een van de topicstarters.

[Voor 120% gewijzigd door Patriot op 18-05-2015 14:59. Reden: Uccino toegevoegd]

Deze Tweaker zet geen actuele feitjes meer in zijn sig, die vergeet hij toch te verwijderen.

• Patriot
quote:
warrg schreef op zondag 03 januari 2010 @ 21:15:
hola hola! nieuw topic!
toffe intro tot Runescape zeg!! Goed gedaan gasten.

anyway, hoe zou ik crafting best kunnen levellen als nonmember? ben lvl 49 craft. gewoonlijk ging'k gewoon koeien slachten en hardleather bodys maken, maar gaat nogal traagjes zo. gems kosten pokkeveel (want grote hoeveelheden nodig), goud alleen geeft amper xp, silver (holy symbol) lijkt me zelfs nog het best want dan kan'k die symbols alchen (low 180g, high 270 of zoiets) en komt het uiteindelijk niet zo duur uit. Kan'k ondertussen ook nog een heleboel magic xp halen. Maar dan nog, 50xp each is traaagg...
Tiara's zijn de way to go volgens mij. Dat is in ieder geval het meeste XP voor f2p'ers.

Deze Tweaker zet geen actuele feitjes meer in zijn sig, die vergeet hij toch te verwijderen.

• Patriot
quote:
Tyra3l schreef op zondag 03 januari 2010 @ 22:28:
Wow, supermooie openingspost. Heb wel een foutje:

[...]

Wordt hier niet £ mee bedoeld?
Nope. In januari ging het online, in december werd JaGeX opgericht en hadden ze al 1 miljoen geregistreerde accounts :)

Ik sta inmiddels op plaats 94 overall. Gaat lekker zo. En bijna 200m cooking xp. :)

• Patriot
Je kunt moeilijk ontkennen dat Java de kracht achter RuneScape is. Het is leuk om iedere keer een game te moeten installeren (die dan alleen op Windows draait), maar dat is niet waar RS zijn kracht vandaan haalt. De kracht van RS is juist dat je alleen een browser met java nodig hebt. Als je meer dan dat nodig hebt dan is de drempel om het te gaan spelen te hoog.

• Patriot
quote:
Remy669 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:04:
[...]

Ik hoop dat ik hier niemand in dit topic boos mee maak, maar het is wel een beetje hoor. Ik geloof best dat het merendeel van de spelers kinderen onder de.. zeg... 15, 16 zijn. Ik bedoel maar, hoeveel kinderen speelden er bij jou op de basisschool runescape, en hoeveel spelen het er nu nog als je op de middelbare school zit? Dat getal zal toch aardig geminderd zijn.
Het is toch ook gewoon zo? Een heleboel spelers zijn nog erg jong. Het maakt mij niets uit dat die gasten ook het spel spelen. Als je echt veel last van ze hebt, dan is geen enkele MMORPG geschikt want overal vind je irritante spelers. Of een irritante speler nou 12 of 16 is maakt bijzonder weinig uit.

• Patriot
Heb net een total level van 1700 gehaald. Next stop, 1800. Ben op het moment bezig de levels te krijgen voor de achievement diaries, maar met 70 farming ben ik nog wel even bezig (Varrock diary).

Wat betreft de TS, het lijkt mij ook wel een goed idee om GoT-namen aan RS-namen te koppelen. Op dit moment gaat het toch niet om erg veel mensen dus lijkt het me de moeite waard om het direct in de TS te doen. Daarvoor heb ik natuurlijk wel jullie namen in RS nodig, dus stuur me even een DM met daarin jullie RS-naam (ja, ik ben te lui om de namen op te zoeken in het vorige topic :Y)). Ondertussen zal ik die van mij en RoD alvast in de TS zetten.

EDIT:
En *yay*, ik heb de Falador achievement diary af. Nu alleen nog de hard tasks van de Varrock dairy (maar ik ben hard op weg). Daarna nog de elite tasks van de Ardougne diary, maar gezien het vereiste summoning-level duurt dat nog wel even.

[Voor 16% gewijzigd door Patriot op 07-01-2010 03:29]

Ik heb zelf ook daar een hoop geburst, maar weet het niet precies meer. Ik weet wel dat de charms en de xp ongeëvenaard is. Omdat je uiteindelijk toch 99 summoning en magic wilt, zou ik het gewoon doen. Het is het geld waard :)

Er zijn hier wel guides voor op www.tip.it, dus daar zou ik even kijken voor de hoeveelheid charms die je gemiddeld krijgt per burst.
En je tegenstanders gewoon barragen :)

Ohja, 200m cook xp gehaald vandaag.

[Voor 33% gewijzigd door RoD op 09-01-2010 00:19]

• Patriot
Vandaag Varrock Hard gehaald, en 66 hunter. En nu weet ik even niet meer wat ik wil gaan doen :')

EDIT:

Was even red dragons aan het killen omdat ik een Red Dragon tailbone nodig had (toen bleek dat ik ook een aquanite-bot nodig had niet meer, want ik heb nog geen 72 slayer :+), en toen heb ik uiteindelijk voor mezelf een leuke safespot gecreëerd. Niet al te boeiend, maar vond hem leuk genoeg om even te laten zien:

http://tweakers.net/ext/f/a6R6bZfHOBrEv2eeBmjHnYxn/thumb.png

Uitleg: de baby's attacken me niet omdat ik een combat van boven de 96 heb. De grote dragons zijn wel aggressief, dus die proberen bij me te komen. Daardoor zetten ze de baby vast, maar zelf kunnen ze niet door de baby heen. Een schot voor open doel voor mij dus.

EDIT:

En nog een mijlpaal deze week, ben sinds vandaag cb 110 \o/

[Voor 94% gewijzigd door Patriot op 10-01-2010 02:39]

Tis nog niet af :) Die mogen er zeker bij, ik ken zelf alleen Tip erg goed. Tzt wordt het aangepast :)

• Patriot
Heb Zybez, RuneHQ en de Runescape Wiki er even bijgezet. Runevillage ken ik niet, daar zal ik nog wel eens naar kijken. Over Lunagang twijfel ik. Aan de ene kant is er redelijk veel te vinden, aan de andere kant zijn veel guides onduidelijk door slechte vertalingen. Als het erop neerkomt dan is er bij Lunagang niets te vinden wat ergens anders niet beter is.

Tsja, het is Nederlands, maar het voegt imo niets toe. De info daar is op zijn zachtst gezegd waardeloos. Onvolledig, brak geschreven en doorgaans klopt ook het een en ander niet.

• Patriot
quote:
Tyra3l schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:25:
Ik geef toe dat Zybez mij questen soms onduidelijk is met betrekking waar je naartoe moet. Toch is Zybez beter, niet alleen vanwege de taal maar ook bijvoorbeeld bij welke items je nodig hebt bij elk deel van de quest.RuneHQ is echter helemaal volledig en die site is bij het questen dan ook mijn favoriet.
Ik hoor van Lunagang altijd hetzelfde. Ik gebruik het zelf niet, maar mijn broertjes komen regelmatig klagen en als ik dan kijk moet ik ook de guide van Zybez ernaast leggen om te kunnen weten wat bepaalde instructies in hemelsnaam kunnen betekenen.

Dat is wat mij betreft de reden om het niet op te nemen in de TS. RuneHQ zou naast de quests overigens sowieso ook nog wel meerwaarde overhouden, vooral hun calculators/applets vind ik leuk.

Ik ga zelf voor 1 miljard total xp. Weet niet of ik dat haal, maar ik ga vast wel in de buurt komen.

Verder wil ik een tweede 200m. Ook daarvan weet ik niet of dat lukt :X

Binnenkort die nieuwe quest ook maar ns doen. Schijnt moeilijk te zijn om die Nomad te verslaan. Overigens wel suf dat het dan meteen tot grandmaster-quest gebombardeerd wordt.
quote:
stategamer schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:20:
[...]

De cape geeft wel +12 prayerbonus (beste pray cape tot nu toe) en +8 in alle defense.
En de reward van 70 zeal is redelijk wat XP.

Btw hoe ben jij aan geld gekomen voor 200m cook xp?
Nooit meer behoefte aan pray sinds de introductie van soul split :P Maarja, wel voor een aantal doeleinden nuttig, die cape.

Enne, aan geld gekomen voor 200m cook? Bedoel je hoeveel geld ik er mee verdiend heb? :P Kostte me namelijk niets, maar leverde 60m op.
Nee, gewoon slim inkopen ;)

Verder zou 200m cooking sowieso een lachertje zijn qua kosten.

• Patriot
quote:
stategamer schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:05:
[...]

btw was is je combat?
ik ben tijdelijk (134) (veel charms banked :D)
RoD is één van de spelers die alle skills op 99 heeft staan. Zijn combat is dus maximaal ;)

^ :Y

Slim inkopen is gewoon één raw kopen, kijken wat je moet betalen en wat de laagste prijs is... vervolgens die ene cooken, en kijken wat de maximale prijs is die je er voor kan vangen. Als dat positief is, dan ga ik cooken, en zo niet.. ga ik lekker wat anders doen.
Whip is nog steeds het beste wapen. Verder is 8m echt veel te weinig om iets mee te kunnen. Ik zou gewoon even runecraften als je wat meer geld wil.
Ik heb gister een beetje grenwall hunting gedaan. Dat verdient goed zeg :o Met twee fruit bats heb ik dik 3 mil cash verdiend. Is niet slecht.
Papaya's zijn bait voor pawya's. De meat die je van pawya's krijgt is weer bait voor grenwalls.
Nee, heb ze verkocht. Ik maak wel wat extreme ranged potions, maar ik range niet zoveel, dus ook niet zoveel nodig.
Je hebt tegenwoordig ook trvia-bots. Net als op IRC, maar dan ingame :P
Mja ik weet het wel. Die dingen zijn behoorlijk goed. Helaas.

• Patriot
Het is in ieder geval geen fout. Persoonlijk kan het me niet zoveel schelen, maar dat is omdat ik geen torso gebruik. Ik kan me voorstellen dat het jammer is, maar aan de andere kant scheelt het wel dat hij nu niet verdwijnt als je doodgaat. Ik ben wel blij met het verhogen van het gewicht verlagende-effect van de gloves, die wil ik al een tijdje halen namelijk.

EDIT:
Ze gaan er overigens wel naar kijken, veel mensen denken dat de strengthbonus terugkomt.

[Voor 12% gewijzigd door Patriot op 19-01-2010 17:50]

Wie gebruikt er nou een torso :X Waardeloos ding. Koop dan gewoon een bcp, dan heb je ook nog def.

• Patriot
quote:
RoD schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:53:
Wie gebruikt er nou een torso :X Waardeloos ding. Koop dan gewoon een bcp, dan heb je ook nog def.
Sommige mensen hebben geen 24 miljoen rondslingeren..

Als je tijd hebt om een torso te halen, heb je ook tijd om 24m te maken :P

• Patriot
quote:
RoD schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:31:
Als je tijd hebt om een torso te halen, heb je ook tijd om 24m te maken :P
Hmm, daar had ik dan weer niet aan gedacht :P

Pures dienen sowieso niet ondersteund te worden door het spel imo.

Verder lijkt de torso z'n str weer terug te hebben na de update net. Andere stats lijken dan weer generfed te zijn.

• Patriot
quote:
wimjongil schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:13:
[...]

Zolang ze betalen vind ik dat ze door Jagex juist wel moeten worden ondersteund.
Daar ben ik het dus echt niet mee eens. Ik vind het natuurlijk geen probleem als er items uitkomen die leuk zijn voor pures, maar wat mij betreft hoeft daar totaal geen rekening mee gehouden te worden. Je kunt dan namelijk net zo goed stellen dat er meer rekening gehouden moet worden met mensen die het niet leuk vinden om langzaam te trainen, dubbel xp voor iedereen!

Mja, mensen die zichzelf graag benadelen door skills niet te trainen hebben dat aan hunzelf te danken. Jagex moet daar echt geen rekening mee gaan houden imo.

• Patriot
quote:
Imposant1 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 12:53:
[...]

dubbel xp voor iedereen? Nee dankje.
Besef je wel dat de "oudere spelers" die het spel al lang speelde het veel moelijker hadden dan nu?
een paar voorbeelden:
- Prayer (POH altar = 3.5x meer xp)
- Agility (nieuwe courses = beter xp)
- combat skills (komst van soulwars)
- Runecrafting (minigames, gloves)
- Algemeen (Stealing creation)

Dus ik vind niet dat we moeten klagen over langzame skills, ok het neemt tijd in beslag maar het is al vele male makkelijker als eerst.. en als je toch per se een cape wilt, werk er maar hard voor :D

-Imposant1

Edit
Gister 84 mage gehaalt, dit weekend zeker 86 >:)
Alleen met prayer (en dan meer de ectofuntus) en misschien agility ben ik het met je eens. Voor de andere skills geldt dat je een alternatieve manier van trainen hebt, maar die manier is niet per se sneller. Je steekt tijd in de voorbereiding, en vaak kost dat net zoveel tijd als wanneer je gewoon direct met de skill aan de slag was gegaan.

• Patriot
quote:
R.di.Giovanni schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 14:08:
[...]

Los van het feit of je iets gaat merchen (wat ik persoonlijk niks vind) kun je ook overwegen om dingen goedkoop in de gewone shops te kopen, en direct op de Grand Exchange te zetten. Het gaat dan niet met grote stappen tegelijk, maar je hebt wel gegarandeerd winst. Wel even van te voren goed op de GE kijken wat de huidige verkoopprijs is uiteraard, om te voorkomen dat je te duur inkoopt. De items die je zo kunt verhandelen zijn bijvoorbeeld water runes, earth runes en death runes, waterfilled vials en feathers. Maar doe vooral zelf ook wat onderzoek, en je zult waarschijnlijk nog meer items vinden waar je makkelijk winst mee kan maken. Vele kleine beetjes maken ook een grote moet je maar denken :)
Ik doe altijd het volgende rondje:

Ik begin in varrock, koop daar 64 battlestaves van Zaff (Varrock Armour 3 nodig). Ik loop door naar Aubury en haal daar 300 earth + 300 water runes. Met een games necklace teleport ik dan naar Barbarian Outpost, ik ga over het water naar de Lighthouse aan de overkant. Daar koop ik 20 water-filled vial packs en 20 vial packs. Vervolgens doe ik een house teleport, naar Relekka (maar je zou ook kunnen lopen). Daar koop ik bij Sigmund the Merchant 6 van de twee vial packs, en bij Fremmenik Fishmonger al zijn feathers (1k). Vervolgens ga ik naar Lunar Island. Daar koop ik 20 vial packs, en bij Baba Yaga koop ik al haar earth en water runes. Dan gebruik ik mijn karamja gloves 3 om naar Shilo te teleporten waar ik 20 van beide packs koop, en alle feathers van de viswinkel. Ik loop ook nog even langs de slayer master aldaar om unfinished broad-tipped bolts te kopen. Ik teleport vervolgens met mijn Explorer ring 3 naar de cabbage patch, en loop naar Port Sarim. Daar koop ik opnieuw de earth en water runes, en loop ik naar de viswinkel voor nog wat feathers. Uiteindelijk teleport ik naar de G.E. waar ik alles verkoop.

Levert zo een aardige 400k per dag op.

Hebben jullie al ns geprobeerd butterflies met blote handen te vangen? Geeft best wel goede xp, en je traint agility er ook nog mee. Vind het wel prettig, want agility vind ik nooit zo leuk om te trainen, en zo krijg ik daar ook nog wat xp van :)

Op deze manier zit ik inmiddels al op 15.1m agility xp *O* En 17m hunter xp, overigens.
Beetje jammer dat dat nog steeds kan :/

• Patriot
quote:
Ik ben het met je eens dat JaGeX het alleen maar om het geld doet.
Sorry hoor, maar dat vind ik echt onzin. Natuurlijk speelt geld een rol, zoals geld bij iedere ondernemer een rol speelt. Als het JaGeX alleen om het geld ging dan bleven ze niet met updates komen, want zoals het spel er nu staat worden mensen ook wel lid. Verder doet JaGeX heel erg veel om een leuke community op de rails te houden, en dat vertaalt zich echt niet direct in meer winst.

• Patriot
Ik zeg ook niet dat geld geen rol speelt (sterker nog, ik zeg het tegenovergestelde), maar jullie kwamen op mij over alsof jullie ervan overtuigd waren dat JaGeX een stel gierige geldwolven waren. Daar ben ik het niet mee eens, omdat ze in mijn ogen veel doen voor de community.

Het ging me dan om opmerkingen als:
quote:
JaGeX geeft geen reet om ons hoor, gaat allemaal om het geld.
quote:
Ik ben het met je eens dat JaGeX het alleen maar om het geld doet.

Als Jagex er achter komt: ja.
Meching clans mogen wel. Zelfs continu adverteren mag :X Echt te gek voor woorden dat Jagex hier niets aan doet.
quote:
D4NG3R NL schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:04:
[...]

Merching clans zijn verboden, check de Forums maar ;)
Massaal items inkopen zodat het niet meer verkrijgbaar is op de GE en het dan massaal verkopen omdat iedereen het op highest selled vind jagex niet zo leuk, omdat het een gemene manier van verdienen is.
QFC? In de Pmod-fora staat namelijk dat we er niets aan mogen doen omda het niet tegen de regels is.
Autotypen mag inderdaad niet, maar dat staat los van het feit dat continu adverten wél mag.
Drop parties kunnen simpelweg niet meer. Je kunt wel fijn alles droppen, maar als het een waarde heeft van, ik meen, meer dan 3k, dan krijgt niemand het te zien ;) Wel kun je dingen in de party chest stoppen in Falador. Soort van drop party-systeem verzonnen door Jagex zeg maar.

• Patriot
Om nog even terug te komen op de hele JaGeX-die-het-alleen-voor-geld-doet-discussie:

Dit is wat Mark Gerhard onlangs zei over de financiële kant van de nieuwe skill, de vraag was: "Zullen jullie niet veel geld verliezen als de nieuwe skill ook voor F2P is?"
quote:
Yes it will; lots and lots according our learned finance folks and their pretty charts and graphs. To us, though, it’s more important to provide a great gaming experience to our players. For the avoidance of doubt, “Jagex” stands for “Just about the Gaming Experience.”

To echo this point, we recently developed Bouncedown for the iPhone and simply gave it away free to our community because we believe everyone should have access to a high-quality free game. Since then, Bouncedown has been the #1 free game and application on iTunes for some three or so weeks with more than 10 million downloads.

On the financial side (since I get asked this a lot), as long as we can pay our brilliant teams good remuneration; cover studio operating expenses; have some fun from time to time; and continue to invest in new games, talent and a massive amount of R&D to remain an industry leader, we'll remain very happy indeed.

We believe financial success is the side effect of creating world-beating entertainment and not our purpose for creating games. In my previous experience, most companies tend to get this wrong by thinking about it the other way round to Jagex. Naturally, we can’t make everything free otherwise we wouldn’t have the resources to create anything at all, but we always try to either provide a completely free game or a great free game with some value-added content for our most ardent fans.

• Patriot
Voor zover ik weet is die er niet meer. Het kiezen van worlds doe je gewoon via de loginpagina.

Volgens mij is die pagina er nog wel. Ik weet alleen niet hoe je er bij komt. Jagex heeft em nogal diep weggestopt.
Hangt er vanaf of je gehit wordt natuurlijk.
Klopt. Als je een schild wil dragen moet je een crossbow hebben.
Ik moet de laatste twee nog. Tot nu toe nog geen zin gehad om die te doen. Komt wel een keer. Wil het toch een beetje bijhouden. Uiteindelijk zijn de quests het wel waard, dus doe ik ze maar.

• Patriot
Vandaag weer een update. Deze keer weer eens een slayer update, of moet ik zeggen alweer een slayer update? De update zelf is wel grappig (al zit het er in de verste verte niet aan te komen dat ik er gebruik van kan gaan maken), de items zijn zeker interessant. Ik vind het alleen jammer dat ze zo relatief kort na Kuradal alweer een nieuwe Slayer-update hebben.

Om ervan gebruik te kunnen maken moet je de fight caves gedaan hebben, en het is ook wel handig als je van die FOG-items hebt. Oftewel, Jagex wil je weer eens minigames laten doen. Ik heb daar echt geen zin in :/
Ik weiger gewoon :P Dan maar niet die beesten slopen.
Requirement voor ice strikewyrms wordt veranderd. Je hebt niet meer per se een fire cape nodig. In plaats daarvan kun je de ability om tegen ze te vechten kopen voor slayer points. Verder heeft een fire cape nog als bonus dat je elke hit +4 damage doet (net als ferocious ring) en dat de max hit van de strikewyrm 2 hits lager ligt.

Wel een goed compromis, imo. Ik heb helemaal geen zin om die minigame te doen, en zo word ik in ieder geval niet gedwongen. Weet overigens iemand of je die beesten als assignment kan krijgen als je de ability + fire cape niet hebt? Oftewel, moet je per se skippen als je uberhaubt geen belang bij ice strikewyrms hebt?

• Patriot
quote:
RoD schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 18:52:
Requirement voor ice strikewyrms wordt veranderd. Je hebt niet meer per se een fire cape nodig. In plaats daarvan kun je de ability om tegen ze te vechten kopen voor slayer points. Verder heeft een fire cape nog als bonus dat je elke hit +4 damage doet (net als ferocious ring) en dat de max hit van de strikewyrm 2 hits lager ligt.

Wel een goed compromis, imo. Ik heb helemaal geen zin om die minigame te doen, en zo word ik in ieder geval niet gedwongen. Weet overigens iemand of je die beesten als assignment kan krijgen als je de ability + fire cape niet hebt? Oftewel, moet je per se skippen als je uberhaubt geen belang bij ice strikewyrms hebt?
Je krijgt ze zonder fire cape niet als assignment, nee.

Zo doe ik het ook. RS is erg leuk met een dual-screensetup :)
Constitution is verzonnen om aan te geven dat de skill niet langer de hit points voorstellen. Het is wel gelinked, maar nu toch ook van elkaar gescheiden. Tis in ieder geval zeker nog niet WoW-like, en de reden achter de update snijdt wmb wel hout :)

Verder ziet de lobby er goed uit. Hopelijk onthoudt het ding wel mijn voorkeuren (F2P vs. P2P enzo).

• Patriot
Ik vind het meestal niet erg als mensen klagen omdat ze liever niet willen dat iets veranderd, maar bij deze update zijn veel mensen ervan overtuigd dat je statistisch gezien minder gaat hitten, terwijl dat gewoon niet waar is. Sterker nog, de uiteindelijke gemiddelde damage die je nu doet, zal praktisch altijd hoger zijn dan die van voor de update, omdat ze altijd naar beneden afronden. Daardoor is er een situatie waarin je nooit verlies hebt. Er is een miniscule kans dat je geen winst maakt, maar in de praktijk maak je nagenoeg altijd winst.

• Patriot
quote:
warrg schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:01:
Hadden ze dan niet beter gewoon het afrondingsysteem zo kunnen aanpassen dat vanaf 0,5 (of 0,6 ofzo) naar boven werd afgerond?
En ja, veel "0" hitten... wat wil je dan als je low level bent en nog geen stats hebt?
Het punt is dat ze hier nog veel meer kunnen gaan doen. De scheiding tussen de skill en life points is minstens een zo belangrijke reden geweest om voor deze update te kiezen.

Het is gewoon eventjes wennen, maar eerlijk is eerlijk: Dat gaat je geen maand kosten. Als dat wel zo is, dan vraag ik me überhaupt af hoe je de wekelijkse updates weet te overleven.

• Patriot
Ach, gewoon laten stoppen. Hij heeft de update krap twee dagen de tijd gegeven, maar weet al te vertellen dat hij er nooit aan zal wennen. Als hij niet met zoiets simpels om kan gaan, dan komt er vanzelf een andere update waar hij niet om heen denkt te kunnen.

Ik heb 1-99 summoning nog eens dunnetjes overgedaan, en meer dan dat :P Van 13m naar ongeveer 28m summoning xp gegaan :)
Trainen zelf is doodsimpel. Het punt is dat je charms moet halen en de secondary ingredients wel eens veel geld kunnen kosten. Zelf heb ik gewoon slayer 99 gehaald en daarna met die charms 99 summoning.
Ik heb ook weer een mijlpaaltje: 20m mining xp. Volgende doel wordt 800m total xp. Die haal ik terwijl ik bezig ben met 20m smithing xp, denk ik zo.

• Patriot
quote:
Dimiz schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 15:24:
warrg, dat is inderdaad wel een goeie! Zal ik eens over nadenken!

Ik vroeg me nog wat af, ik heb nog een oude account staan met +300K, kan ik via bijvoorbeeld de bounty world mezelf verslaan en dat hij dan het geld dropt ofzo? Of krijg als je iemand verslaat in de bounty world helemaal niks van diegene. Weet ik niet namelijk.
Volgens de regels mag je die 300k niet overzetten. Bountyworld zal nooit 1 op 1 zijn, dus daar maak je niet echt winst mee. Je kunt het met wat geduld gewoon traden, maar as I said: Dat mag eigenlijk niet.

• Patriot
quote:
Dimiz schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 16:41:
@warrg: Huh? 40k :-O? Gewoon elkaar toevoegen aan friends list? That's it? Heb het nog niet eerder gedaan dus graag wat meer details aub :-P.
Dat kan pas na 3 maanden ofzo, dus dat is voor de korte termijn geen alternatief. In de tussentijd had je het namelijk allang over kunnen zetten.
quote:
@Patriot: Ik weet het, maar het is mijn eerste account die ik eigenlijk heel erg verpest heb in het begin. Toen heb ik er op een gegeven moment voor gekozen helemaal op 0 te starten en vervolgens alles opde beste manier te doen voor F2P. Maar stel, met die worlds waar je tegen elkaar kan vechten, dat je op een plaats bent waar je alleen tegen elkaar vecht. Kan je dan wel de ander verslaan en dan ervandoor gaan met die 300k?
Nee, niet op die directe manier. Je loopt een grote kans om iets te krijgen wat veel minder waard is.

• Patriot
quote:
warrg schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 21:11:
@ Patriot: Inderdaad op korte termijn zou dit niet lukken, maar om deze reden zou je eigenlijk al je "eigen" accounts je vriend moeten maken zodat je, wanneer je wel wil transferren, deze hogere tradelimits hebben.
Ik weet eigenlijk niet wat de regels zijn hieromtrendt van zelf met 2 accounts inloggen of met 'jezelf' traden. Waar kan ik hierover specifieke regels vinden? (misschien staat het wel gewoon in de rules, zal ik straks even doorzoeken hierover).
Meer ter info dan iets anders want ik heb maar een account maar het gebeurt wel dat wanneer er een vriend hier is dat we dan even dualloggen om te vergelijken of te traden of iets samen te doen als we toch maar 1 computer ter beschikking hebben).
Zie http://www.runescape.com/rules/rule_multiple_logging.ws:
quote:
You may create more than one account, but if you do, you may not log in more than one account at any time, and they must not interact with each other in any way. This includes 'drop trading' or any other method of item transfer.
Er staat dus letterlijk in de regels dat het verboden is.

quote:
Dimiz schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:17:
Thanks! Handige links! Inmiddels heb ik gister alle 380k overgetrade, elk kwartier 10k. Irritante klus, magoed wel weer wat centjes erbij! Nu gestart met attack, strength, defence van 50 naar 60 en daarna magic van 50 naar 60. Daarna mijn grote tocht van mining 70 naar 85 en smithing 62 naar 76! A long way to go!
Die tijd had je beter kunnen besteden met je skills trainen en daarbij geld te verdienen.
Ik bedoel dus dat je behoorlijk inefficiënt geld aan het "verdienen" bent op deze manier. Het kan allemaal veel sneller op een andere manier waarbij je ook nog xp binnenharkt.

• Patriot
Dus.. Dungeoneering. Als ik het goed begrijp (nog geen kans gehad om te spelen), dan is het gewoon een skill waarin je bewijst dat je goed bent in het verslaan van monsters?

Het is écht gewoon een minigame :X Ben nu level 22, het trainen gaat gruwelijk traag. Ik hoop dat het sneller gaat wanneer je toegang krijgt tot meer floors, want dit kan nooit zo doorgaan na 99, en zelfs 120.

Overigens vind ik het wel een leuke skill. Maar de kritiek is terecht. Het heeft alles van een minigame: een afgesloten ruimte waar je de activiteit doet, waiting rooms, en repeteerbare game-sessies, en dan dus tokens waarmee je rewards kan halen. Enige verschil is dat je ook nog dungeoneering xp krijgt. Ik snap niet hoe Jagex het in zn hoofd krijgt om dit een skill te noemen.

• Patriot
Wat ik vooral niet snap, is waarom ze hebben gedaan alsof dit 'nog nooit eerder is gedaan'. Het is gewoon alles wat iedere mmorpg al had, alleen krijg je er hier nog wat xp voor.

quote:
Patriot schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:09:
Wat ik vooral niet snap, is waarom ze hebben gedaan alsof dit 'nog nooit eerder is gedaan'. Het is gewoon alles wat iedere mmorpg al had, alleen krijg je er hier nog wat xp voor.
Inderdaad. Ik wil niet zeggen dat het concept uitgemolken is, maar het is allesbehalve uniek.
Ik bij nader inzien ook 8)7 Niet verwacht dat nog te zullen zeggen :P

Maargoed, ik heb het inmiddels ranked. Wellicht dat het nog wat sneller gaat op hogere levels qua xp. Is wel te hopen.
Alles op het einde. En ja de xp hangt af van waar je je wapen op zet.

• Patriot
Ik vind het zo irritant dat ze alle skills die je kunt trainen gelijk weer nerfen. Het hele dungeoneeren is alleen maar interessant voor de skill zelf, en wat mij betreft is het daarom alleen al te langdradig (het is de moeite niet waard).

Wat een domper. Ik ga mijn membership een tijdje niet verlengen, want voorlopig heb ik niet echt de drang om te spelen.

• Patriot
quote:
D4NG3R NL schreef op zondag 18 april 2010 @ 15:43:
[...]

De ENIGE goede update die ik heb gezien in de afgelopen 3 jaar, was runescape HD
Dan heb je ook niet goed opgelet. Want dat is verre van de enige goede update van de afgelopen 3 jaar geweest. Verder is het wel weer duidelijk dat je niet echt zit te wachten op een discussie maar gewoon je ongenoegen wilt spuien over iets dat er een hele tijd geleden uit is gehaald. Prima, maar dat heeft niks meer te maken met Runescape zoals het nu is.

quote:
deadinspace schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:23:
Overigens is het idee van dungeoneering natuurlijk om het niet in je eentje te doen, maar in een groepje, en dan kun je terug als je eruit klapt.
Dat lijkt me niet waar. Het werkt net zo goed in je eentje. Zou overigens ook belachelijk zijn, als je een groep nodig had voor de beste xp.

Hoe langer ik die minigame overigens speel, hoe meer ik me er aan erger. Er zijn echt onbegrijpelijk domme keuzes gemaakt in het ontwerp. Los van het feit dat het gewoon geen skill is. En die bugs zijn gruwelijk irritant.

Ik zeg het niet vaak, maar ik vind dit een ontiegelijk slechte update.

• Patriot
quote:
D4NG3R NL schreef op zondag 18 april 2010 @ 20:04:
[...]

"De enige goede update die IK gezien heb"
Ok, dan heb je dus weinig updates gezien. Dat kan natuurlijk, en dat kan ik je dan inderdaad niet kwalijk nemen.
quote:
Daarnaast ben ik de hele tijd al bezig met normale post's (lees terug) ik probeer absoluut geen flamewar te starten etc.
Ok, mijn excuses voor de knee-jerk reaction over het PK'en. Dat is gewoon iets wat al lang en breed besproken is, en ik neig een beetje te zuur te worden als het daar weer eens over gaat :+
quote:
Maar in mijn opinie is RS HD een van de weinige updates die iedereen kan aannemen zonder problemen, aangezien de "oude" kwaliteit ook nog steeds werkte voor mensen met een wat mindere verbinding/computer.
Mja, dat is natuurlijk ook niet te vergelijken met een nieuwe skill. Dungeoneering werkt technisch gewoon voor iedereen. Dat sommigen het niet leuk vinden, dat is goed mogelijk. Maar je hoeft dungeoneering toch ook niet te trainen?

quote:
Patriot schreef op maandag 19 april 2010 @ 01:28:
Mja, dat is natuurlijk ook niet te vergelijken met een nieuwe skill. Dungeoneering werkt technisch gewoon voor iedereen. Dat sommigen het niet leuk vinden, dat is goed mogelijk. Maar je hoeft dungeoneering toch ook niet te trainen?
Dat is natuurlijk een beetje een dooddoener. Je hoeft het inderdaad niet te trainen, maar dat betekent niet dat je dan niets kan zeggen over de skill.

• Patriot
quote:
RoD schreef op maandag 19 april 2010 @ 06:29:
[...]

Dat is natuurlijk een beetje een dooddoener. Je hoeft het inderdaad niet te trainen, maar dat betekent niet dat je dan niets kan zeggen over de skill.
Het idee was om een vergelijking te trekken met de grafische update van Runescape HD. Hij zij dat het voor iedereen werkte (omdat technisch achterhaalde PC's de oude graphics konden gebruiken), en dat je er geen gebruik van hoefde te maken (omdat je er voor kon kiezen de oude graphics te gebruiken). Ik wilde laten zien dat hetzelfde waar was voor deze update.
quote:
D4NG3R NL schreef op maandag 19 april 2010 @ 06:59:
[...]

Het werkt wel voor iedereen.. maar om het nou een nieuwe skill te noemen...

Nieuwe minigame was denk ik beter geweest ;) (zijn een aantal mensen het hier ook mee eens).
Want het skill-gehalte is wel erg laag...
Dat ben ik wel met je eens. Het doet inderdaad niet aan als skill, maar als een minigame.

Mja het is wel een goeie minigame. Maar ik verwachtte een skill. En dit is vooral jammer omdat er al zo vreselijk veel minigames zijn. Slechte ontwikkeling.
quote:
deadinspace schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:00:
Waarom zou dat belachelijk zijn? Het lijkt mij wel een goed iets eigenlijk, samen spelen aanmoedigen.
Dat gaan spelers niet fijn vinden, als ze per se een team moeten hebben voor de beste xp.
quote:
Zoals?
Niet dat ik het geheel foutloos vind ofzo, maar ik ben benieuwd naar wat jij er concreet mis mee vindt.
-Prestige: ontworpen om de speler te dwingen variatie te kiezen, maar ondertussen zijn de floors min of meer hetzelfde. Nutteloos dus.
-Je kan niets op pauze zetten. Je moet de dungeon afmaken, of je krijgt niet of nauwelijks xp.
-Er is maar één dungeon in Runescape, in plaats van dat ze nou verschillende dungeons in het spel geplaatst hadden (had het ook meer een skill doen laten lijken)
-Geen rewards in het spel, alles wat je daar doet is nutteloos. Je kan ze alleen met tokens krijgen na het spel, en dat is bijzonder lame.

Ik had nog een hele lijst maar daar kom ik zo even niet op.
Jammer genoeg zijn die kaartjes 75 pond :X
Ik zou even de Dungeoneering FAQ lezen in de manual. Het is namelijk wat ingewikkeld, maar tegelijkertijd ook niet echt moeilijk :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Patriot
quote:
D4NG3R NL schreef op maandag 10 mei 2010 @ 06:47:
^
Het idee van de GE is inderdaad om over elke wereld heen te gaan.. maar dit gebeurt pas als je offline gaat :P zolang je online bent ziet hij alleen items uit de wereld waar je bent..
Ehh, dat is een leuke mythe maar er klopt geen klap van. Het gaat altijd over alle werelden.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
RisingSun schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:24:
Ik vraag me alleen af, in hoeverre is RS nog leuk?
Moet je natuurlijk zelf bepalen, maar er is enorm veel content bijgekomen, en de het spel zelf is enorm verbeterd. En het is nog steeds gigantisch populair. Dus ja, leuk ;)
quote:
en hangt de sfeer van destijds er nog een beetje?
Nee.
quote:
Heb ook een beetje het gevoel dat ik vanuit een klein dorpje(oude RS) in New York terecht gekomen ben!!
Dat kan kloppen :)
quote:
Iemand een paar tips om te wennen aan hoe het nu is?
Ervaren, dat is het beste. Probeer alle nieuwe skills eens, doe wat quests, en dan zie je het meeste wel.

• Patriot
Het is sowieso een erg moeilijk gevecht. Je moet vooral goed zijn in het combat gedeelte. Er zijn verschillende manieren om het te doen, maar het maakt eigenlijk maar weinig uit welke manier je kiest. Wat vooral belangrijk is dat je je zenuwen een beetje onder controle houdt. Als je als een idioot je sara's begint weg te klappen, dan lukt het niet. Vooral als je je restores niet in de gaten houdt, dan hit je helemaal niets en ben je al klaar voor je halverwege bent.

Jad is natuurlijk ook een stukje voorbereiding. Er zijn Youtube-filmpjes waarin je kunt zien hoe de attacks eruit zien. Ook kun je je voorbereiden op het geluid van de magic-attack. En dan is het een kwestie van goed kijken.
Ik probeer dungeoneering met effigies te trainen :P Zit nu op level 97. Ga misschien weer "echt" spelen zodra die update er is. En batch 2 met nieuwe floors natuurlijk.
Alles is beter in P2P. Als je het spel leuk vindt, dan zou ik het gewoon doen. Een strategie oid lijkt me niet nodig... doe gewoon wat je leuk vindt. Je hebt een sloot aan mogelijkheden in P2P, en je zult daar ook sneller trainen. Doordat er meer variatie is blijf je het waarschijnlijk ook leuk vinden.

Ik zou zelf echt nooit meer F2P willen spelen.
Bump :P

Inmiddels heb ik weer alle skills op 99 *O* Deze maand ook nog ns dungeoneering-update waarmee je toegang tot 47 floors krijgt. Meer xp/h dus. Misschien kan ik dan de motivatie vergaren om naar 120 te trainen.
quote:
Empror1 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:34:
Wat een vervelend spel dit, elke keer stop je en dan komen er weer updates en dan kom je terug. Was net gestopt omdat dungeoneering te saai werd en dan komt er een update met nieuwe floors aan. Zal waarschijnlijk wel weer verslaafd raken zodra die nieuwe floors er zijn. Kijken of de 120 toch misschien te doen is, vraag me wel af wat de nieuwe XP rate per uur zal zijn met 47 prestige.
Bijna twee keer zoveel prestige xp, heb ik uit het high level-forum gehaald.

Edit: heet je op RS overigens ook Empror1?

[Voor 3% gewijzigd door RoD op 10-08-2010 22:16]

quote:
Empror1 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 00:11:
[...]

Ja, speel het spel al meer dan 8 jaar (met veel stops ertussen) dus grote kans dat je me wel eens bent tegengekomen, wat is je RSN ?
Quitter. Zelden dat hier eens iemand post die meer xp heeft dan mij ;) Ben je inderdaad wel eens tegengekomen, wist ook dat je Nederlands was. Heb zelfs eens kortstondig in een clan rondgehangen die jij leidde.
Meer floors voor dungeoneering. Staat te lezen in de Behind The Scenes van deze maand.
Mijn cc werd vroeger wel eens gebruikt, maar dat idee is een beetje uitgestorven. Er zijn te weinig spelers om echt iets van de grond te krijgen. Wel kun je op irc terecht in het kanaal #runescape op irc.tweakers.net. Maar ook dat leeft niet echt.

• Patriot
Tsja, het is maar net hoe lame je wilt gaan. Ik heb een ontzettende hekel aan dwarf cannons op dat soort plekken, dus ben ik al snel bereid om ze heel erg dwars te gaan zitten. Ik loop meestal rond met throwing knives (om op afstand een target te pakken) en halfkill alle dragons. Als mensen met cannons opeens voor elke bone 5 extra kanonskogels kwijt zijn stoppen ze vaak.

EDIT:
Ik vind btw ook zelf dat het vrij lame is hoor :+ Ik vind echter het gebruiken van cannons net zo lame, oog om oog dus :P

[Voor 15% gewijzigd door Patriot op 17-08-2010 04:36]

quote:
drumstickNL schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:30:
Ik heb dit ook een tijd gespeeld. Is er nog veel veranderd na de komst van G.E. ?
Ja. Bekijk het nieuwsarchief maar ns ;)
quote:
Patriot schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 04:35:
Tsja, het is maar net hoe lame je wilt gaan. Ik heb een ontzettende hekel aan dwarf cannons op dat soort plekken, dus ben ik al snel bereid om ze heel erg dwars te gaan zitten. Ik loop meestal rond met throwing knives (om op afstand een target te pakken) en halfkill alle dragons. Als mensen met cannons opeens voor elke bone 5 extra kanonskogels kwijt zijn stoppen ze vaak.

EDIT:
Ik vind btw ook zelf dat het vrij lame is hoor :+ Ik vind echter het gebruiken van cannons net zo lame, oog om oog dus :P
Waarom lame? Het is gewoon onderdeel van het spel. Uiteraard kun je er ook gebruik van maken door half te killen. Tis gewoon een beetje concurrentie. Hoort er bij.
quote:
Lambo LP670 SV schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:25:
pfew, er is al eentje die 120 dungeoneering heeft (telmomarques)! _/-\o_
Echt wel zot om het zo snel te hebben. Ik dacht zelfs gehoord te hebben dat hij de laatste 6 mil xp gewoon met tokens heeft gekocht :o
Heeft ie inderdaad gedaan.

* RoD is nog maar 102 dungeoneering. Lange weg te gaan :/
Ik wilde dungeoneering doen met het xp-weekend, zit daar weer een dikke bug in waardoor ik geen xp kreeg :( Echt, die hoeveelheid bugs in het spel de laatste tijd, en die suffe minigames... ik ben steeds minder te spreken over RS.

Toch gister, ondanks die bug, nog 2m dungeoneering xp gehaald. Wel aardig.
Kom steeds dichter bij opnieuw alle skills maximaliseren. Momenteel 117 dungeoneering. Nog iets van 20m xp te gaan, inclusief tokens.
Pagina: 1 2 3

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True