• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:27
Ik vind RS3 dik de moeite waard. Mijn tekortkoming is dat ik OSRS nooit als zodanig gespeeld heb, dus ik kan de vergelijking met OSRS in zijn huidige vorm niet zo goed maken (OSRS ken ik nog toen het gewoon Runescape was, en verder alleen een klein beetje van Twitch en Youtube). Alles wat ik zeg moet je, als je die game wel hebt gespeeld, maar even zelf in dat perspectief proberen te plaatsen :P

Qua skilling vind ik het leuk dat er afwisseling is tussen meer passieve en actieve gameplay. Het gros van mijn XP haal ik uiteindelijk door relatief passieve ("2e monitor") gameplay. Tijdens het koken of de was opvouwen met het mobieltje, of stiekem tijdens het werk op de achtergrond. Maar als je er echt even voor gaat zitten, dan zijn er ook leuke 'actieve' dingen te doen, beetje PvE maar ik vind persoonlijk de quests ook heel erg leuk om te doen (smaken verschillen, sommige mensen vinden dat een verschrikking :P).

Qua combat zijn er de laatste tijd veel verbeteringen doorgevoerd, maar het blijft een beetje behelpen. Ik heb alle bosses behalve Vorago wel gedaan en ik zie mezelf wel als enigszins capabel, maar ik haal er gewoon niet superveel lol uit dus ik ben niet echt iemand die droplogs gaat proberen te completen oid. Uiteindelijk is het

In brede zin vind ik het vooral leuk dat er eigenlijk altijd wel een doel is te stellen wat je op de middellange kunt najagen. In het begin is dat vooral in de vorm van requirements voor quests, later de achievement capes of gewoon achievements in het algemeen. Als Iron heb je daar nog een extra dimensie, namelijk dat je ook dingen moet trainen om de beste/juiste tools te hebben voor andere activiteiten. Ik ben nu nog niet helemaal klaar met mijn main, maar op den duur verwacht ik ook wel een iron te nemen.

Verder zou ik nog een valkuil willen benoemen: Minmaxen. Ergens is het een sport op zich, zo efficiënt mogelijk werken om een zo hoog mogelijk aantal kills of xp per uur te krijgen. Dat is soms op zichzelf een leuke uitdaging, maar je moet het wel doen op een manier die je leuk blijft vinden en kunt volhouden. 500k xp/uur is minder dan 100k xp/uur als je die eerste na een half uurtje zat bent en die tweede een hele dag vol kunt houden.

• HeRSteiN
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:21
Patriot schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 13:39:
[...]

Ik speel eigenlijk uitsluitend RS3.
Aha ok.

Wat is jouw mening over het spel momenteel? Zeker voor iemand die nieuw is (zoals ik)
Is het de "moeite" om deze game verder onder de loep te nemen?

Als ik eerlijk mag zijn, ik ben heb gisteren Broken Home gestart, en ben het aan het doen zonder guides. Moet zeggen dat ik mij opmerkelijk vermaak en eigenlijk niet wou stoppen.
Momenteel ben ik via mobile op het strand (Event) aan het fishen. Momenteel lvl 50.

Ik ben gestart met het idee om alles zo veel mogelijk zonder guide te doen.

In tegenstelling tot OSRS waar ik alles met Quest Helper deed. Is dit wel een verademing als ik eerlijk mag zijn.

• Jochem1995
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:07
Ricmaniac schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:13:
[...]

Doe je op het 2e account dan een speciale challenge o.i.d. ? Of wat is de reden achter een 2e account.
Nee, heb kort een ironman geprobeerd maar dat vond ik zelf niet zo leuk, geen geduld voor. Geen speciale challenge maar gewoon maxen en quest cape halen, daarna zie ik wel verder. Heb het account gestart omdat ik een beetje verveeld raakte op mijn main. En opnieuw sommige content wilde doen. :)
@Patriot In dat opzicht is OSRS ook echt intens veranderd met vroeger maar gewoon in de stijl van hoe runescape toen was. Bij OSRS heeft ook elke skill eigenlijk afk methodes voor het levelen zoals jij beschrijft en actieve methodes en minigames.

En wat betreft het minmaxen ben ik helemaal mee eens.. ik doe liever iets 5 uur lang on the side dan zwetend 1 uur lang intensief klikken :P

Ik weet nog niet wanneer maar ga sowieso een keer RS3 weer spelen :)
Heb nog mijn OG account van vroeger dus kan daar opzich mee verder gaan.
Is gok ik combat 80ish en in de buurt van 1300 total denk ik. Was nog echt uit de periode dat ik gewoon deed wat ik leuk vond en weinig tot niks op zocht online (2004-5).. En nog toestemming mocht vragen of ik op de computer mocht hahaha

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Patriot
HeRSteiN schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:30:
[...]

Aha ok.

Wat is jouw mening over het spel momenteel? Zeker voor iemand die nieuw is (zoals ik)
Is het de "moeite" om deze game verder onder de loep te nemen?
Nou ja, zie mijn post net voor de jouwe :+
Als ik eerlijk mag zijn, ik ben heb gisteren Broken Home gestart, en ben het aan het doen zonder guides. Moet zeggen dat ik mij opmerkelijk vermaak en eigenlijk niet wou stoppen.
Momenteel ben ik via mobile op het strand (Event) aan het fishen. Momenteel lvl 50.

Ik ben gestart met het idee om alles zo veel mogelijk zonder guide te doen.

In tegenstelling tot OSRS waar ik alles met Quest Helper deed. Is dit wel een verademing als ik eerlijk mag zijn.
Dat kan ik alleen maar aanraden. De meme is natuurlijk om door elke quest heen te 'spacebarren,' maar volgens mij heb je vooral jezelf daarmee. Ik vind dat juist leuk, en het heeft voor mij altijd geleid tot een heel erg organische manier van doelen stellen. Ik pak de wiki er altijd pas bij als ik echt niet uit een puzzel kom oid.

• HeRSteiN
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:21
Patriot schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:33:
[...]

Nou ja, zie mijn post net voor de jouwe :+

[...]

Dat kan ik alleen maar aanraden. De meme is natuurlijk om door elke quest heen te 'spacebarren,' maar volgens mij heb je vooral jezelf daarmee. Ik vind dat juist leuk, en het heeft voor mij altijd geleid tot een heel erg organische manier van doelen stellen. Ik pak de wiki er altijd pas bij als ik echt niet uit een puzzel kom oid.
Ik was mijn post aan het typen toen jij de jouwe poste :p
Bedankt voor je mening/bevindingen neer te typen.

• Patriot
Ricmaniac schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:31:
@Patriot In dat opzicht is OSRS ook echt intens veranderd met vroeger maar gewoon in de stijl van hoe runescape toen was. Bij OSRS heeft ook elke skill eigenlijk afk methodes voor het levelen zoals jij beschrijft en actieve methodes en minigames.
Oh ja absoluut, mijn post moet ook niet gezien worden als "vergelijking." Ik heb gewoon neergezet wat ik van RS3 vind, dat staat voor mij volledig los van wat er met OSRS wordt gedaan. Ik heb ook niet uit principiële redenen gekozen om OSRS niet te spelen ofzo, ik had gewoon geen hekel* aan de wijzigingen die ze deden in RS3 dus ik had nooit een reden om over te stappen :+

* niet dat ik EoC geweldig vond, maar ik vind de combat in beide games gewoon een beetje huilen met de pet op :+
Patriot schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:40:
[...]

Oh ja absoluut, mijn post moet ook niet gezien worden als "vergelijking." Ik heb gewoon neergezet wat ik van RS3 vind, dat staat voor mij volledig los van wat er met OSRS wordt gedaan. Ik heb ook niet uit principiële redenen gekozen om OSRS niet te spelen ofzo, ik had gewoon geen hekel* aan de wijzigingen die ze deden in RS3 dus ik had nooit een reden om over te stappen :+

* niet dat ik EoC geweldig vond, maar ik vind de combat in beide games gewoon een beetje huilen met de pet op :+
Ja combat is in essentie eigenlijk verschrikkelijk natuurlijk over het algemeen vs je normale 3rd person Action RPG. Het grappige is dat ik soms zo'n realisatie momentje heb van: Ik zou geen (oldschool)Runescape spelen als het niet online was en je niet tegen andere kon flexen met je stats :P Denk dat bijna niemand runescape zou spelen als het een singleplayer was haha.

Ik zou geen 6 dagen per week voor geld willen werken bij me baas maar zonder problemen sta ik 20 uur bij 1 verrekte boom in OSRS om wat hout te hakken hahaha

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Pagina: 1 ... 56 57 Laatste

Let op:
Op GoT spelen we graag spellen volgens de regels, om het leuk te houden ;-)
Houd je dus ook hier op het forum aan de Jagex regels, bots en autotalkers zijn niet de bedoeling!