Winst schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 13:23:
Vind deze league een stuk meer nadenken als je niet al te veel tijd hebt en niet blindelings een guide wilt volgen. Ook met de hoeveelheid opties qua combat is zowel de early (< 12 pacts) als de mid game (< 20-25 pacts) niet heel erg makkelijk tenzij je dus tijd hebt (of Thorns specced) en je het niet erg vind je respeccs te gebruiken voordat je beetje in de endgame zit.
Ben nu zelf bewust area unlocks aan het afhouden omdat ik zo makkelijker clues kan doen. Maar dit zorgt ervoor dat ik wat minder makkelijk nieuwe pacts kan verkrijgen.
Maar goed, vind het niet erg ofzo, hou wel van beetje theorycraften en qua skilling is er genoeg te doen (thanks butler)
Ben behoorlijk van plan veranderd en zit nu bijna bij t5 (Abundance, Woodsman, Bank Heist, Butler) door voornamelijk clues en hunter (rumours).
Eens, de pacts zijn heel cool, maar veel verschillende builds zijn early (tot laten we zeggen 10 pacts) gewoon nog onvoldoende om lekker en leuk een echo boss te killen. Ik deed in wildy met water mage pacts er gemiddeld 4 minuten over en moest helaas 20 KBD en 50 (maximum i.v.m. 100% drop chance op 50 kc) echo KBDs voor de crossbow. Dat is ergens iets van 3,5 tot 4 uur aan spelen dat was echt een saaie grind, dat terwijl eerdere leagues er veel meer combat 'buffs' waren early.
Jammer dat ze dit niet ver genoeg zelf uitgetest hebben*, dit hebben ze ook wel erkend in de laatste nieuws/blogpost en op Reddit en er zullen wat veranderingen aankomen donderdag (ipv woensdag) en volgende week woensdag.
*diverse builds bij diverse echo bosses.
Als je daarbij ook nog een pact build gemaakt hebt die eigenlijk helemaal niet goed is, omdat je simpelweg niet goed weet wat goed is, of geen guide volgt moet je respeccen waar je nog geen respec punt voor hebt, dat is inmiddels opgelost met twee extra gratis respecs.
Tot nu toe, Varlamore is heel cool als starting region, maar met name de pacts en de echo bosses zijn niet voldoende goed doordacht, overigens erg tof dat ze hier ook actief wat mee willen doen op zeer korte termijn.