Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Enfer
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 31-05 15:07
Mede-auteurs:
  • RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

• Patriot
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 15:03

Patriot

RuneScape - the massive online adventure game by Jagex Ltd
Wat is Runescape?
Runescape is een MMORPG, en draait op basis van Java. Er zijn (op moment van schrijven) 163 worlds, waarin elk 2000 spelers kunnen. Runescape is in eerste instantie gratis (f2p), maar als je alle dingen wilt unlocken moet je member worden (p2p), dit kost ongeveer €5 per maand.
Runescape 2

De huidige versie van Runescape is versienummer 2, voorheen was er ook Runescape 1 (Runescape Classic). Dit was in 2d, en zag er (dus) minder mooi uit.

Runescape HD

Op het moment is er een nieuwe versie uitgekomen van Runescape, namelijk Runescape HD. Deze is zolang hij beta is members only. Deze versie bevat een grote grafische update, en bijna alles ziet er beter uit. Screenshots volgen later
Wat is dan eigenlijk het doel?

Er is geen main goal in Runescape. Je kunt je eigen doelen stellen. Er zijn veel mensen met veel verschillende doelen. Sommigen willen graag heel veel cash hebben, terwijl anderen het liefst hun skills zo hoog mogelijk krijgen. Het ligt er maar precies aan wat jij nou precies voor ogen hebt.
Wat kan ik daar doen dan?

In Runescape zijn talloze dingen te doen. Zo kun je bepaalde vaardigheden trainen (Skills), je kunt mysteries oplossen (quests). Verder bestaat een groot deel van Runescape uit vechten met monsters. Deze monsters droppen dan weer items waar je weer wat mee kunt.
Skills:
Skills zijn vaardigheden. Er zijn veel verschillende vaardigheden en hierdoor dus ook een grote verscheidenheid aan mogelijkheden. Zo kun je met de meeste skills bepaalde dingen produceren, die je weer kunt verkopen voor geld. Maar er zijn ook skills waarmee je bijvoorbeeld je zogenaamde "Combat level" (Dat is een level wat aangeeft hoe sterk jouw character nou is) omhoog krikken.
Op dit moment zijn dit de aanwezige skills:
Attack, Defence, Strenght, Hitpoints, Ranged, Prayer, Magic, Cooking, Woodcutting, Fletching, Fishing, Firemaking, Crafting, Smithing, Mining, Herblore, Agility, Thieving, Slayer, Farming, Runecrafting, Construction en de meest recentelijke skill: Hunting.
http://images3.pictiger.com/thumbs/e4/09429d99f4ce67ed8b5fc33b11fc08e4.th.png

Quests:
Quests beginnen vaak door tegen een NPC te praten. Deze heeft vaak een probleem waarmee jij hem dan moet helpen om dat probleem op te lossen. Deze problemen varieren van ingredienten voor een taart verzamelen, tot het vermoorden van Draken, tot moorden oplossen. Als je een quest hebt uitgespeeld krijg je meestal van de NPC wie je de quest gaf bepaalde spullen, en/of XP (vaardigheidspunten) in een bepaalde skill.

Vechten:
Er zijn verschillende mogelijkheden in Runescape als je wilt vechten. Je kunt vechten tegen monsters, die verspreid zitten in heel Runescape. Deze monsters droppen verschillende dingen, en hebben verschillende levels. Als je het monster doodhebt zal hij vaak iets droppen, wat in eerste instantie voor jou is, maar laat je het een tijdje liggen zonder het te pakken dan wordt het ook zichtbaar voor andere spelers, die het dan ook kunnen oppakken.

http://images3.pictiger.com/thumbs/d3/da993d173bc28172dbdce741438898d3.th.png

Maar hoe krijg ik het onder de knie?

Als nieuweling in Runescape kom je eerst op Tutorial Island terecht. Hier krijg je uitleg en zul je de basiselementen van het spel met een aantal NPC's doorlopen. Je leert bijvoorbeeld hoe je verschillende skills traint, hoe banken werkt, en enkele algemene tips over Runescape. Nadat je deze tutorial doorlopen hebt zul je naar Lumbridge gebracht worden waar het echte avontuur begint!
Maar wat nou als ik doodga?

Het kan gebeuren dat je door een doodgaat door een gevecht, Random event of whatso-ever. Als dit gebeurt zul je al je items, op 3 na (of geen enkel item, als je een "Skull" hebt), verliezen. Je "spawned" weer in het boerendorpje Lumbridge.

Er is geen man overboord, al je spullen die op je bank staan heb je gewoon nog (Het is dus belangrijk om vaak spullen op de bank te zetten, een veel voorkomende fout gemaakt door beginnelingen is dat ze graag al hun spullen bij zich willen houden).
Map

Er is een wereldmap beschikbaar voor Runescape, als je even de weg kwijt bent, of ergens heenwilt, maar je weet niet waar dat is.
De map is hier te vinden:
( Klik )
Transport:
Er zijn verschillende manier om je van de ene plaats naar de andere plek te transporteren. De belangrijkste manier zet ik hier even op een rijtje:
  • Teleport spells: Door middel van magie kun je bepaalde spreuken doen, waardoor je jezelf teleport naar een bepaalde plaats
  • Amuletten: Er zijn bepaalde amuletten, die als je erover heen wrijft je de keuze geven ergens naartoe te teleporteren.
  • Gnome Glider: Als je de Grand Tree quest hebt uitgespeeld mag je gebruiken van de vliegers van de gnomen. Deze staan op verschillende plaatsen in Runescape. (Alleen p2p)
  • Tapijten: In de woestijn zijn vliegende tapijten, hiermee kun je je snel en veilig door de woestijn verplaatsen (Alleen p2p)
Help, er staat opeens een zwaaiende NPC voor me neus!

Dit zijn zogeheten random events. Er zijn verschillende random events. Voor de meeste moet je iets doen/oplossen, en dan krijg je een beloning. Random Events zijn in het leven geroepen om cheaters tegen te gaan. Deze cheaters gebruiken een programma dat Runescape voor hen bestuurt. Een random event is iets onverwachts, en kan je vermoorden (wat pas gebeurt als je heel lang niet oplet)
Hoe ziet dat er dan uit?

Hier zijn wat screenshots van Runescape (klikbaar):
[
http://images5.pictiger.com/thumbs/36/20b5957b0eff41f4775815e786f84a36.th.png

(Let wel op, deze screenshots zijn puur om het beeld van Runescape weer te geven. Om de meeste locaties van screenshots te kunnen bezoeken moet je member zijn. Maar in f2p ziet het er soortgelijk uit (alleen niet precies dezelfde locaties ;) )
Highscores

Als je een level boven de 30 hebt, en in de top 1000000 staat kom je in de Highscores. Hier in kun je zien op de hoeveelste plek jij nu precies staat met jouw level.
Deze highscores zijn hier ( klik ) te vinden:
Ook kun je je stats laten tracken, als je tenminste enkele stats in de highscores hebt staan. Het is gratis, en kan op de volgende website: http://www.rsstats.nl
Links

Er zijn fansites voor Runescape, voor als je het het even niet meer snapt, Skill Guides, en Quest Walktroughs, dit zijn de bekendste:
Systeemvereisten

Je kunt de game op twee manieren spelen. Op high detail, en op low detail. High detail ziet er net iets beter uit, maar vereist ook een iets betere pc.
De minimale systeemvereisten zijn:
  • CPU: 300 MHZ
  • RAM: 64mb
  • Een internetverbinding (het liefst een beetje met een lage latency)
Dit moet voor bijna iedereen wel te doen zijn
Ok ik ben overgehaald, waar kan ik me registreren?

Registreren kun je doen als je hier klikt, en dan op de knop: "Create a free account (New User) klikt. De rest wijst zich allemaal vanzelf.
Reminder:

Dit topic is niet bedoeld om Runescape af te zeiken, of te flamen of wat dan ook. Dit topic is puur bedoeld voor als je geintreseerd bent in Runescape, of als je al Runescape speelt en er over wilt praten met mede Runescaper's hier op GoT. Ook is het niet de bedoeling om om macro's te vragen, of deze aan te bieden.
http://images3.pictiger.com/thumbs/29/8a17f47797f86610ca60419db2a34f29.th.png
Vorige Delen

[MMORPG] Runescape #1
[MMORPG] Runescape #2
Vielen dank voor hun hulp aan de topic start aan:
  • Enfer
  • dadarkman
  • RoD
  • willyfreak
  • Underdog0
Irc kanaal:

irc.tweakers.net/runescape
kom gerust langs om over Runescape of andere dingen te lullen :)

Nieuwe graphics, nieuw topic!! :)

• pythagorasABC
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 03-02 13:48

pythagorasABC

A²+B²=C²

Mooie TS!

een dingetje: volgens mij heb ik gelezen dat de beta niet member-only blijft, maar voor de rest super!

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

De beta blijft member-only, denk ik zo. Alleen, wanneer de beta over is zal het beschikbaar komen voor iedereen. Het is ook niet echt handig als iedereen tegelijkertijd de graphics zit te downloaden.

• Franko P.
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 03-06 18:32
Een kleine opmerking zover over de startpost, de meest recente skill is summoning.

(Of zijn jullie nog niet klaar met de startpost en roep ik te vroeg?) B)

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

offtopic:
Enfer en ik gaan binnenkort (in de vakantie) bezig met een totaal vernieuwde uber leete startpost, dus zie dit maar als tussentopic. Het is handigst als je foutjes en opmerkingen even per DM aan Enfer stuurt. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18:07
Succes met de nieuwe start post jongens, als je hulp nodig hebt weet je mij te vinden :P.

Anyway, de nieuwe graphics is erg mooi, maar ik mis nog 1 ding als je fullscreen speelt.. Je kan namelijk niet highscores bekijken , of je moet weer fullscreen afsluiten, [loading], highscores bekijken, en zodoende weer terug naar fullscreen, [loading].. En (zelfs) met dualscreen werkt het ook niet zo, want als je op een venster buiten runescape klikt sluit fullscreen weer af :/.

Daarom heb ik eventjes dit gemaakt, en voor zover ik denk is dit volkomen legaal:
*Klik*

Je ziet een 'toetsenbord', deze kan ik met m'n gamepad besturen (cursor is bv een point of view hat, een knop om letter te plaatsen, knop om letter weg te halen en knop om de highscores te bekijken). De scores van skills komen dan daar onder te staan, want die haal ik gewoon op via de highscores light version (voor highscore lookup functionaliteiten zoals dit). Het werkt ontzettend snel, vaak druk ik op de knop en daar bijna meteen staan de scores. Ideaal als je dualscreen hebt en fullscreen RS speelt op 1 scherm ;)

[Voor 3% gewijzigd door Hans1990 op 04-07-2008 11:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Interessant topic op TIF Klik
Ik kwam die gekke teksten ook tegen in de wilderness gister, toen ik aan het cluehunten was. Ben benieuwd wat dit betekend. Misschien dat het duidelijk wordt in de BTS van deze maand.

• Masxmasx
  • Laatst online: 11-02-2019
brrr....5 mithril dragons als slayer task gehad. Ga ik nu maar even doen. Misschien wel een DFH? (nee, durf ik niet eens op te hopen met zo'n kleine droprate)

EDIT: uiteraard geen geluk, beste drop was een rune spear.

Nu honderd nogwat waterfiends...Nooit gedaan, heeft iemand tips? (armour, of prayer nodig is, enz)

[Voor 34% gewijzigd door Masxmasx op 05-07-2008 21:14]

• deadinspace
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08-05 18:01

deadinspace

The what goes where now?

Water fiends zijn redelijk irritant. Ze magen en rangen, waarbij hun ranged attack het krachtigst is. Een veelgebruikte taktiek is full Karils dragen en range prayen. Ikzelf mix meestal wat Karils en wat melee armour, en dan pray ik niet. Ik hou het wat korter uit, maar het scheelt nogal geld in pray pots.

Ook zijn ze aardig bestand tegen slash attacks, dus veel wapens (waaronder whip) zijn niet zo effectief tegen ze. Je wil crush attacks, veel mensen gebruiken Veracs flail, wat vrij redelijk werkt.

Wat voor mij vrij aardig werkt is full Guthans. Als ik regelmatig re-pot dan heal ik meestal genoeg om op te boksen tegen de schade die ze doen. Deze taktiek werkt waarschijnlijk niet echt goed met matige melee stats.

Oh, en als je 68 summoning hebt: gebruik een Bunyip.
Full guthans is imo de beste manier als je geen bunyip kunt summonen. Je hit dan wat minder (maar met super set is het wel te doen), maar je houdt het in ieder geval een hele task uit. Als je een bunyip hebt --> mage def + range pray + crush wapen. Veracs flail is inderdaad vrij goed. Best werkt een Saradomin Sword. Ik gebruik overigens black d'dhide body en void bottom.

Op 88 summon zou je het met een unicorn stallion kunnen proberen en dan zonder pray. Maar ik gok niet dat je dat al bent :P * RoD heeft atm 86 sum banked qua charms. Bijna potentieël 137 combat dus :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

quote:
RoD schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 23:49:
Full guthans is imo de beste manier als je geen bunyip kunt summonen. Je hit dan wat minder (maar met super set is het wel te doen), maar je houdt het in ieder geval een hele task uit.
Ik hou het nooit een hele task uit met full Guthans (en een inventory vol sharks). Het grootste aantal fiends dat me gelukt is is iets over de 100. Ik ben 95/96/94 atk/str/def, dus veel hoger kan dat ook niet meer.

Gebruik je prayer met full Guthans?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ja, maar niet de hele tijd. Als ik weer op 99 hp zit, zet ik mage pray uit. Overigens doe ik geen guthans meer sinds ik een bunyip kan summonen. Dan hou je het toch een stuk langer uit :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Masxmasx
Ben nu bezig met de task...(Bandos) Godsword op crush hit behoorlijk goed (veel 40+), maar mn lobbies gaan er best snel doorheen...

Nog even doorzetten met slayer totdat ik genoeg charms heb voor 68+ summoning denk ik :P

Guthans zonder range prayer werkt niet echt goed, terwijl ik toch goeie stats heb (alle melee 95+)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Je kunt inderdaad niet echt zonder pray met Guthans. Echter, ik weet met pray toch altijd wel weer op 99hp te komen, waarna het best mogelijk is om pray even uit te zetten.

Ik moet trouwens zeggen dat sinds ik bunyips kan gebruiken, ik mijn Guthans niet weer aangeraakt heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Hmm, ik gebruik dus Guthans, en alleen de prayer points die ik heb (geen prayer pots dus), en daar haal ik meestal zo'n 60-100 fiends mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Selsery
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2016
Zo, na het nieuws over hd runescape toch maar eventjes gaan kijken. Ik heb een aantal jaar gespeeld, begonnen in de kerst met de phat drops maar ben toen een tijd gestopt. Ik weet jammer genoeg me gegevens niet meer dus eventjes een nieuw accountje aangemaakt. Zit nu weer heerlijk old skool te minen net onder varrock.

Moet zeggen dat het spel duidelijk wel vooruit is gegaan, ook al meen ik gehoord te hebben dat de wildy eruit is... ook al ben ik zelf meer een crafter/smither moet ik zeggen dat het toch jammer is.

[Voor 24% gewijzigd door Selsery op 06-07-2008 14:52]

Internet Argument: "It's easier to be an asshole to words than to people."

Acties:
  • 0Henk 'm!
De BTS voor juli is er :)

En wat zien wij daar? Tabbed banking, met search functie :D _O_ Geweldig, daar heb ik _zo_ lang op gewacht. Verder item lending.. niet erg boeiend, een nieuwe tutorial.. ook niet erg boeiend (wel 2 skill lamps) en een Lumbridge diary, wat wel weer leuk lijkt. Als laatste een quest in de wilderness.

Prima maand zo. Met name de graphics en de bank update, wauw :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Tabbed banking?! * deadinspace valt om.

De rest ziet er ook goed uit, die quest klinkt aardig, en ik vind achievement diaries altijd wel leuk :)

Ik speel tegenwoordig trouwens maar weer de non-HD versie, die draait hier voorlopig sneller :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Masxmasx
Inderdaad prima, hoewel alleen de graphics ook al genoeg zou zijn geweest voor mij. Wel gelukkig eindelijk nieuwe bank! Jagex luistert naar haar spelers, lijkt het bijna :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik ben benieuwd hoeveel het op de bank gaat lijken zoals een user op TIF gepost had. Dat zag er erg goed uit, en had ook tabs. Zal er wel enigszins op lijken. En daar zullen ze ook wel de nodige inspiratie weg hebben gehaald.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsukasa
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 12-07-2010
Ben weer begonnen, nieuwe char, alleen nu kan ik mijn oude spul niet meer terugkrijgen of nauwelijks, aangezien er nu een trade limiet is, en ik wil mijn rune setje weer buhuh

Het ziet er wel mooi uit nu :)

Peanut butter jelly time!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 31-05 12:27
quote:
Tsukasa schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:10:
Ben weer begonnen, nieuwe char, alleen nu kan ik mijn oude spul niet meer terugkrijgen of nauwelijks, aangezien er nu een trade limiet is, en ik wil mijn rune setje weer buhuh

Het ziet er wel mooi uit nu :)
Werkt droptraden niet meer? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Nee, dat kan niet meer. Alles wat een waarde heeft van -ik meen- 3k of meer krijgt een ander niet te zien als je het dropt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 31-05 12:27
quote:
RoD schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 01:15:
Nee, dat kan niet meer. Alles wat een waarde heeft van -ik meen- 3k of meer krijgt een ander niet te zien als je het dropt.
Hoe zit het dan met PK'en tegenwoordig? :o

Acties:
  • 0Henk 'm!
Je kunt niet meer PK'en in de wilderness. Dat kan alleen nog in de minigame Bounty Hunter. Een soort afgeschermd gebied in de wilderness waar je een bepaalde target hebt die je moet killen. Daarnaast kun je ook "gewoon" andere spelers killen. Krijg je weer punten voor enzo.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Je kan niet meer droptraden (was altijd al tegen de regels :P). Met PK'en kan je ook niet echt meer geld overzetten, omdat je maar in 5 (?) worlds in BH kan. Die zitten dan ook stampvol, en het begint pas als de onderlimiet van 25 personen is bereikt, zodat je daar nooit alleen (of met je beide accs :+) kan zijn. Jagex heeft het idd erg goed (:'() aangepakt tegen rwt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsukasa
Hoe krijg ik dan mijn rune setje :|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

quote:
Tsukasa schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 09:59:
Hoe krijg ik dan mijn rune setje :|
Van het ene naar het andere account? Niet.

Waarom speel je trouwens dan niet gewoon onder het account dat die rune set heeft?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsukasa
quote:
deadinspace schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 10:06:
[...]

Van het ene naar het andere account? Niet.

Waarom speel je trouwens dan niet gewoon onder het account dat die rune set heeft?
Ik wou opnieuw beginnen, maar ik verkoop hele rune set wel en trade wel 3k per keer :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Tsukasa schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 10:21:
[...]

Ik wou opnieuw beginnen, maar ik verkoop hele rune set wel en trade wel 3k per keer :'(
Dat gaat lekker snel zeg, 3k per kwartier ;) Je kan beter eerst die security dingen doen, dan heb 20k, is iig iets om mee te beginnen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ga anders gewoon even zelf geld verdienen. Een rune set heb je zo bij elkaar geschraapt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsukasa
Ik ga anders wel weer op me main, hij heeft nog een hele bank vol met members zooi en meeste stats zijn op een aardig level om mee door te gaan :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Dan zou ik daar zeker mee doorgaan ja. Opnieuw dezelfde levels halen is toch ook een beetje zonde.

• Franko P.
quote:
RoD schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:42:
De BTS voor juli is er :)

En wat zien wij daar? Tabbed banking, met search functie :D _O_ Geweldig, daar heb ik _zo_ lang op gewacht. Verder item lending.. niet erg boeiend, een nieuwe tutorial.. ook niet erg boeiend (wel 2 skill lamps) en een Lumbridge diary, wat wel weer leuk lijkt. Als laatste een quest in de wilderness.

Prima maand zo. Met name de graphics en de bank update, wauw :)
Daar heb ik ook lang op gewacht.

het lijkt er op dat er toch wel degelijk iets wordt gedaan met de feedback op de fora.

Overigens ben ik tegenwoordig bezig met slayeren voor die nieuwe helm. Schiet alleen niet echt op met maar 15 punten per keer...

[Voor 20% gewijzigd door Franko P. op 10-07-2008 22:54]

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Elke 10e task is 75 punten en elke 50ste task is 225 punten :) Ik heb inmiddels 3500 punten, en daar ga ik eens even 25k deaths en 100k minds voor halen :Y) Dan nog 30k deaths rc'en, wat resulteert in 31,5k ice burst casts. Uitgerekend dat dat me ongeveer 97 summoning oplevert.

• Franko P.
Waarop cast jij je ice bursts dan?

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Rock crabs in de Waterbirth caves waarschijnlijk. Die droppen tot 10 charms per keer heb ik begrepen, en het zijn er genoeg dat ze zich goed laten ice bursten :)
Die droppen gold charms ja. Echter, rock lobsters in de waterbirth dungeon droppen 2 chrimson per keer en je kunt er 7-9 tegelijk hitten. Daar ga ik dus voor.

• Masxmasx
Gerucht: slayer monsters in de tunnels droppen meer charms dan de versies in de slayer tower.
Klopt dit? (en dan vooral voor Gargoyles)

• Franko P.
quote:
deadinspace schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 18:38:
Rock crabs in de Waterbirth caves waarschijnlijk. Die droppen tot 10 charms per keer heb ik begrepen, en het zijn er genoeg dat ze zich goed laten ice bursten :)
Ik zag daar laatst iemand met een salamander die dingen killen, dat ging nog behoorlijk snel ook.
quote:
Masxmasx schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 23:31:
Gerucht: slayer monsters in de tunnels droppen meer charms dan de versies in de slayer tower.
Klopt dit? (en dan vooral voor Gargoyles)
Van Gargoyles weet ik het niet maar volgens mij maakt de droprate niet uit voor de andere monsters.

Wel is het zo dat alle monsters in de tunnels charms kunnen droppen.

• Selsery
Nou, even een updateje geven. Heerlijk nostalgisch zitten spelen. Gewoon bezig geweest met de dingetjes die ik nog kende van 'vroegah'. Toen ontdekte ik de grand exchange en heb even gezorgt dat ik weer geld heb (had geen geld meer maar wel erg veel spul, dat heb ik verkocht en nu @ 700k).

Ik heb wel een beetje me twijfels over de vrije markt. Items zijn tegenwoordig niet meer waard wat de gek ervoor betaald. Opzich prettig als je spul gaat verkopen, maar haalt wel een beetje het gevoel weg bij het traden. Verder is die grand exchange goed gedaan moet ik zeggen, een grotere geschiedenis had geen kwaad gekunt though.

Ik vraag me dan ook af of real word trading zo groot effect had op runescape dat er zo hard ingegrepen moest worden.

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20:41

MsG

Forumzwerver

Ja traden is gewoon weg verneukt, elke malloot wordt nu verteld wat het item precies waard is, en je mag er maar een beetje boven, maar goed het zij zo. Wildy weg vind ik echt jammer en snap de reden niet echt, want dat was altijd vet, na een poos merchanten even weer de wildy in waar je écht moest opletten.

Wel vind ik de grafische update voor non-HD mooi. Het poppetje loopt nu veel smoother, wist niet dat ze dat ook hadden geupdate. Ook een vuurtje ziet er erg leuk uit

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Selsery
Ik weet nog die mooie tijden met lvl 12-20 pures. Samen met z'n 2en op een kamer zitten en dan vervolgens goed bespreken hoe je mensen gaat mollen. Ik moet zeggen, ondanks het feit dat het spel alles behalve aan mijn grafische standaarden voldoet ik er erg veel plezier mee heb gehad en nu weer heb. Ik neem aan dat er geen kans meer is dat de wildy terug komt? Hoelang is hij al weg?

Ik vind het traden echt geweldig. Het werkt zo veel beter, en zo heb je ook meer "echte" marktprijzen, in plaats van dat iedereen noobs probeert af te zetten. Wilderness maakt mij persoonlijk niets uit, ik kwam er nooit, behalve voor een clue. En ik acht de kans zéér klein dat ie nog terug komt. Ik denk juist dat er andere P2P minigames uit gaan komen.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar wat was de reden van de wildernis verdwijning? Daar moet je vrijwillig heen ja, en dat staat los van RWT lijkt me. Tja ik krijg met die GE soms wel heel weinig voor dingen. Het systeem is leuk, maar had liever gezien dat er dan geen fixed prijzen waren, waardoor je echte marktwerking krijgt welke schommelt met vraag en aanbod. En dumping van grotere "bedrijven" enzo. Nu is het een soort van vaststaande economie met die fixed prijzen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Met de wilderness maak je RWT wel heel gemakkelijk. Loop er even heen met twee partyhats, laat je slachten door degene die je spullen koopt, et voila. Nu kan het nog in BH, maar dat is iets meer gecontroleerd door de kleinere omgeving.

Enne, woei, updates vandaag :)
• Graphics voor F2P.. want de beta is voorbij. Al zijn de bugs er echt nog niet allemaal uit :X
• Bank update _O_ Ik ben *zo* benieuwd :)
• Item lending. Hopelijk geen noobs die komen mekkeren of ze m'n Bandos mogen lenen :/

Edit: Ik lees net dat je voor fullscreen wel moet betalen.

[Voor 5% gewijzigd door RoD op 14-07-2008 16:21]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Lol ze moeten ook ff dik in cashen na deze update. Moet nu 10 sec verplicht staren naar een (geblokte) advertentie.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

quote:
Selsery schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:23:
Ik vraag me dan ook af of real word trading zo groot effect had op runescape dat er zo hard ingegrepen moest worden.
Volgens Jagex wel. De RWT Development Diary is wel interessant leesvoer.

Volgens die DD banden ze tienduizenden (bot-)accounts per week, en was de hoeveelheid gebande gp van 2006 naar 2007 met 150% toegenomen (2.5 keer zoveel geworden dus). Dat zijn echt wel fikse hoeveelheden, en schijnbaar werden het grootste deel van die bot accounts ook betaald met gestolen credit cards wat ook gezeik voor ze opleverde.

Ik mis de oude wildy ook wel, maar het valt mij op dat ik geen bot meer gezien heb sinds die drastische updates, en dat het aantal scammers ook tot bijna nul gedaald is. Jammer van de wildy, maar het lijkt dus zeker een positief effect te hebben. Ook heb ik de indruk dat Jagex meer resources vrij heeft om aan de game te werken nu, het aantal updates en de kwaliteit van het spel zijn volgensmij aan het stijgen. (Al hebben ze vast wat updates expres opgespaard voor na de trade-updates, als goedmakertje)
quote:
Selsery schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:10:
Ik neem aan dat er geen kans meer is dat de wildy terug komt? Hoelang is hij al weg?
Voor de duidelijkheid: de wildy an sich bestaat nog, je kan er alleen geen andere spelers meer aanvallen. Dat is sinds januari dit jaar zo.
quote:
MsG schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:47:
Maar wat was de reden van de wildernis verdwijning? Daar moet je vrijwillig heen ja, en dat staat los van RWT lijkt me.
Omdat je met PKen makkelijk items kon transferren buiten het trade scherm om. Elke mogelijkheid om dat te doen is dichtgespijkerd.
quote:
Tja ik krijg met die GE soms wel heel weinig voor dingen.
Sommige dingen zijn gewoon veel minder waard geworden omdat iedereen ze nu makkelijk kan verkopen.
quote:
Het systeem is leuk, maar had liever gezien dat er dan geen fixed prijzen waren, waardoor je echte marktwerking krijgt welke schommelt met vraag en aanbod. En dumping van grotere "bedrijven" enzo. Nu is het een soort van vaststaande economie met die fixed prijzen.
Dat is onzin. De prijzen worden bepaald aan de hand van wat er betaald wordt voor items. Uit de GE aankondiging:
quote:
The market price is affected by any trade that occurs in the Exchange. If an item frequently sells for more than the market price then it will rise in value, but if it consistently sells for less than the market price then it will go down.
quote:
RoD schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:21:
Bank update _O_ Ik ben *zo* benieuwd :)
Hmm, ik vind het een tikkeltje tegenvallen om eerlijk te zijn. Het is wel handig, maar het werkt net niet helemaal zo lekker als ik had gehoopt. En het bank-scherm is nu nog minder hoog dan eerst (ook in fullscreen), zodat je nog minder overzicht hebt.
quote:
MsG schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:47:
Lol ze moeten ook ff dik in cashen na deze update. Moet nu 10 sec verplicht staren naar een (geblokte) advertentie.
Waar dan? Dat heb ik nog nergens gezien.
De bank scrolled ook minder lekker als je items ergens anders wil inserten, merk ik. Daarnaast vind ik de search functie echt een uitkomst en zijn die tabs wel lekker. Er kon nog wel wat meer functionaliteit aan toegevoegd worden, maar nu kan ik er in ieder geval enigszins mee uit de voeten.

• MsG

MsG

Forumzwerver

quote:
deadinspace schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:03:
[...]

Dat is onzin. De prijzen worden bepaald aan de hand van wat er betaald wordt voor items. Uit de GE aankondiging:

[...]

Waar dan? Dat heb ik nog nergens gezien.
Maar ik kan ook niet 50k betalen voor een saph amulet omdat de prijzen dus fixed zijn, dus het kan nooit enorm fluctueren, dat is m'n punt. Het blijft rond de prijs die het nu is, aangezien je er maar 3K boven of onder kan zitten en bij de GE een min en max prijs hebt.

Die ads zie je uiteraard niet als member (ik zag je wat zeggen over full screen dus ga uit van subscriber), maar als non-member moet je nu 10 seconde naar een ad staren :').

Meer of minder dan 5% is imo genoeg om de prijzen voldoende te laten fluctueren en zo de actuele stand van zaken op de markt goed weer te geven. Prijzen kunnen bij een plots stijgende aanbod echt flink toenemen in prijs. Kijk maar naar gold ore, dat een tijd lang gigantisch is gestegen door een nieuwe quest.

Ik vind het allemaal prima :)

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik vind het verder ook wel prima, maar Jagex introduceert het nu allemaal wat serieuzer qua graphics en laadscherm, maar ondertussen staan ze juist aan de noobside met al die betuttelingen. Ipv dat ze de noobs wat minder naiviteit opleggen.

Het reguleren van de prijzen heeft natuurlijk als hoofddoel dat er geen phats en dergelijke meer over en weer getransferd kunnen worden.

[Voor 5% gewijzigd door RoD op 14-07-2008 19:37]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja klopt maar het ging mij om het feit dat elke oplicht mogelijkheid de kop werd in gedrukt. Je kan niet meer naar de wildy worden gelokt want je moet een huge drempel over, zodat de naiveling nadrukkelijk nog wordt gevraagd écht de stap te zetten naar de wildy. Ik had juist verwacht dat de mensen die betalen juist de wat serieuzere en oudere spelers zijn, maar dat valt wss mee. Verder vind ik het een leuk spel hoor, alleen vind ik de wildy gewoon echt bij RS horen. Met het nieuwe systeem van doodgaan zou een wildy toch gewoon kunnen? Ok het nut van killen (andermans spullen verkrijgen) vervalt dan, maar toch je kan als nog mensen slayen dan.

Ze proberen de naïve noobs ook te beschermen inderdaad. Maar de beruchte 10 december updates waren allemaal gericht om het RWT'en aan te pakken. En tsja, die kutkinderen (want dat zijn het bijna allemaal) leveren geld op.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

quote:
MsG schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:10:
Maar ik kan ook niet 50k betalen voor een saph amulet omdat de prijzen dus fixed zijn, dus het kan nooit enorm fluctueren, dat is m'n punt. Het blijft rond de prijs die het nu is, aangezien je er maar 3K boven of onder kan zitten en bij de GE een min en max prijs hebt.
De prijzen zijn niet fixed, want ze veranderen naar aanleiding van marktwerking. Ze kunnen nog maar met -5% of +5% per dag veranderen, maar veranderen kunnen ze zeker. Zie bijvoorbeeld de prijsgrafiek van d meds.

Ja, die ±5% is soms irritant, maar de prijzen zijn niet fixed, ze veranderen naar aanleiding van het gedrag van de spelers. Gewoon marktwerking dus, zoals het hoort.
quote:
Die ads zie je uiteraard niet als member (ik zag je wat zeggen over full screen dus ga uit van subscriber), maar als non-member moet je nu 10 seconde naar een ad staren :').
Mijn main is idd member, maar ik heb ook een tweede (niet-member) account, en ook daarmee krijg ik geen verplichte ads waar ik op moet wachten oid, alleen een eenvoudige banner boven het applet.
quote:
MsG schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:45:
Je kan niet meer naar de wildy worden gelokt want je moet een huge drempel over, zodat de naiveling nadrukkelijk nog wordt gevraagd écht de stap te zetten naar de wildy.
Ja, de wilderniss ditch is vrij lam, net als al die "weet je zeker dat je hier naar binnen wil gaan?" waarschuwingen. Het neemt een deel van de spanning weg (zeker bij onbekende gebieden), en dat is jammer.
quote:
Verder vind ik het een leuk spel hoor, alleen vind ik de wildy gewoon echt bij RS horen. Met het nieuwe systeem van doodgaan zou een wildy toch gewoon kunnen? Ok het nut van killen (andermans spullen verkrijgen) vervalt dan, maar toch je kan als nog mensen slayen dan.
Ja, dat zou in principe gewoon kunnen, maar ik denk niet dat er nog veel spelers in geinteresseerd zouden zijn op die manier, dus pken zou toch dood zijn. En om de wildy gevaarlijk te houden hebben ze revenants geintroduceerd.

edit:
Hmm, ik heb net even het scrollen/verslepen van items in de bank geprobeerd en idd RoD, dat werkt nu een stuk minder lekker...

[Voor 3% gewijzigd door deadinspace op 14-07-2008 21:27]

Die ditch is ooit geintroduceerd om het luren onmogelijk te maken. Dat kan nu helemaal niet meer. Dus eigenlijk mag die ditch wel weg. Die warning moet zelfs voor de grootste n00b genoeg zijn.

Verder stellen die revenants ook maar weinig voor. Met runecraften loop ik altijd gewoon door terwijl de revs op me aan het schieten zijn. Geen centje pijn :)

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik ging juist makkelijker dood in de Wildy, gelukkig altijd op tijd weg. Ben lvl 82

Tsja ik ben lvl 135 met alle melee stats maxed.. Dan is het wellicht ook wel wat makkelijker. Die dingen hitten wel eens 30, maar dat kun je met 99hp makkelijk hebben.

• Selsery
Ik ga even onderzoeken hoe de GE mij kan helpen in traden. Ik zie dat je hier product grafieken kan zien. Ik ga zo meteen een 100k uitgeven aan spullen en kijken of de winst stijging niet teveel daalt. Misschien valt er nog een aardige duit uit te verdienen :). Denk dat je de verliezen erg binnen de perken kan houden als je gewoon safe speelt.

Als je genoeg geld hebt is het erg gemakkelijk. Ik investeerde eens al m'n geld in gold ore en zag de prijs 20% stijgen. En zo met nog wel meer dingen. Met een aardig startkapitaal ligt het geld voor het oprapen.

• Selsery
Ja ik was compleet blut 3 dagen geleden, toen zag ik heel veel rune essence in me bank liggen dat toch al 400k opbracht... Dus dat gaf me een goed basis setje.. nu zit ik @ 750k met 100k in investering.

Ik heb over de tijd alweer een mooi stapeltje cash opgebouwd. Zit nu @86m cash + santa. Daarnaast nog zo'n 100m in spullen. Incl. 80m voor 99 pray, 40m voor 99 craft, 55m voor 99 smith maakt dat al een networth van 373m. Incl. restjes wel 400m.

Gaat lekker :P

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik moet ook maar eens wat GE handelen. Maar ja je weet nooit wat er ineens nodig is, maar dat is ergens ook wel het leuke. Santa is wel erg gedaald zeg, maar was niet van plan hem weg te doen, want met geld kan je niet echt veel dan stats upgraden.

• Franko P.
Vandaag als slayer task skeletal wyverns gekregen.
Ik denk dat ik die toch maar blokkeer de volgende keer dat ik ze krijg, die beesten zijn behoorlijk lastig om te killen.

Als ik een task wil overslaan door punten in te leveren, moet ik dan ook weer vooraan beginnen met tasks opbouwen?

• Masxmasx
Nee, je kan gewoon doorgaan :)
Die skeletal wyverns zijn overigens niet zo moeilijk. Je kunt ze safespotten zodra ze niet meer agressief zijn :) De opening van de cave kun je hiervoor gebruiken.

Gisteren overigens van 73 summoning naar 88 summoning gegaan. Echt ongelofelijk hoe snel die skill traint zodra je eenmaal de benodigde charms en dergelijke hebt. 3.6m xp totaal gisteren :)

[Voor 37% gewijzigd door RoD op 17-07-2008 13:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 04-06 14:49
Mooie TS :)

Hoe zit het met het volledig beschikbaar zijn van RuneScape HD voor niet betalende members?
Is het al bekend wanneer?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 18:58
Dit is er al dacht ik, enkel wat niet kan is fullscreen voor free members. Daarvoor moet je betalen.

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 04-06 14:49
quote:
not2secure4u schreef op zondag 20 juli 2008 @ 09:01:
Dit is er al dacht ik, enkel wat niet kan is fullscreen voor free members. Daarvoor moet je betalen.
Bron website RuneScape: 14 juli 2008
quote:
If you're a free player, we've got some great news for you - RuneScape HD is available to everyone! The Beta period is over, so both free players and members can access the new-look RuneScape...
Met "the new look" ga ik er vanuit dat ze ook de full screen look bedoelen, maar blijkbaar is dat niet zo...
Met andere woorden gewoon een marketing praatje om meer leden te werven... ;(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Uiteraard bedoelen ze de geupdate graphics zelf, welke ook zichtbaar zijn voor non-members. Helaas is fullscreen enkel voor members, vond ik ook jammer, maar ach nu speel ik op de nieuwe graphics met de standaardschermgrootte ook niet zo'n ramp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Franko P.
quote:
RoD schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:35:
Die skeletal wyverns zijn overigens niet zo moeilijk. Je kunt ze safespotten zodra ze niet meer agressief zijn :) De opening van de cave kun je hiervoor gebruiken.

Gisteren overigens van 73 summoning naar 88 summoning gegaan. Echt ongelofelijk hoe snel die skill traint zodra je eenmaal de benodigde charms en dergelijke hebt. 3.6m xp totaal gisteren :)
Wat voor pouches heb je gemaakt dan? Voor 3.6m xp heb je toch behoorlijk wat charms nodig lijkt me.
quote:
MsG schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:15:
Uiteraard bedoelen ze de geupdate graphics zelf, welke ook zichtbaar zijn voor non-members. Helaas is fullscreen enkel voor members, vond ik ook jammer, maar ach nu speel ik op de nieuwe graphics met de standaardschermgrootte ook niet zo'n ramp.
Jagex is aan het kijken hoe ze de reclame die je normaal gesproken ziet bij f2p kunnen integreren in het fullscreen gebeuren. Als ze daar een oplossing voor hebben dan zullen ze fullscreen ook wel voor f2p beschikbaar maken.

[Voor 33% gewijzigd door Franko P. op 20-07-2008 12:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Franko P. schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:40:
[...]

Wat voor pouches heb je gemaakt dan? Voor 3.6m xp heb je toch behoorlijk wat charms nodig lijkt me.
Klopt. Ik had in totaal bijna 15k charms. Ik heb barker toads, granite lobsters, hydra's en moss titans gemaakt.

Ik baal overigens wel :( Ik was zat van mijn Santa en heb em verkocht @ 12m. Echt direct daarna begint dat ding te stijgen met honderdduizenden gp's tegelijk :X Hij staat nu al op 13.8m. Niet te geloven.. maandenlang doet dat ding bijna niks, ik verkoop em, en hij schiet meteen de lucht in..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chainebuster
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 05-08-2012

Chainebuster

Another Day Another Chapter

Dat gevoel ken ik ja, hoe vinden jullie die nieuwe update eigenlijk. Dat het realistischer uitziet? Alleen als je rent ziet het er wel lomp uit XD Me inf boots zijn laatst ook nog gescamt >> Met een egg whisk :(
:| . Member kort daarna ook afgelopen. Nu ga ik eerst ff m'n str tot 65+ brengen, def ook. Range doe ik in member world, en mage ook. Dit is ook de eerste keer dat jullie mij in dit topic zijn. Ik kijk heel vaak in dit topic, heb alleen nog nooit iets gespost. Hierbij nu dus wel ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Selsery
Het ontbreken van de fullscreen is absoluut niet erg. Zelf ben ik member en ik heb het echt nooit aanstaan omdat runescape voor mij een game is die je nooit speelt zonder op je andere scherm firefox open te hebben en beetje te chatten. Dat gaat niet met fullscreen, en je hebt ook niet een optie om fullscreen windowed mogelijk te maken zoals bijvoorbeeld in wow.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Chainebuster schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:54:
Dat gevoel ken ik ja, hoe vinden jullie die nieuwe update eigenlijk. Dat het realistischer uitziet? Alleen als je rent ziet het er wel lomp uit XD Me inf boots zijn laatst ook nog gescamt >> Met een egg whisk :(
:| . Member kort daarna ook afgelopen. Nu ga ik eerst ff m'n str tot 65+ brengen, def ook. Range doe ik in member world, en mage ook. Dit is ook de eerste keer dat jullie mij in dit topic zijn. Ik kijk heel vaak in dit topic, heb alleen nog nooit iets gespost. Hierbij nu dus wel ;)
Altijd leuk om meer Runescape-spelers te zien :) :w
quote:
Selsery schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:14:
Het ontbreken van de fullscreen is absoluut niet erg. Zelf ben ik member en ik heb het echt nooit aanstaan omdat runescape voor mij een game is die je nooit speelt zonder op je andere scherm firefox open te hebben en beetje te chatten. Dat gaat niet met fullscreen, en je hebt ook niet een optie om fullscreen windowed mogelijk te maken zoals bijvoorbeeld in wow.
Om die reden browse ik tegenwoordig op een laptop die ik naast mijn gewone pc heb. Alleen construction doe ik nog zonder fullscreen. Imo komt in fullscreen de graphics echt goed tot zijn recht en speelt het ook veel lekkerder. Je ziet veel meer. Na een tijdje fullscreen gespeeld te hebben viel het me ook op hoe klein dat "oude" schermpje eigenlijk is. Ik wil persoonlijk nooit weer terug :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Selsery
quote:
RoD schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:28:
[...]

Altijd leuk om meer Runescape-spelers te zien :) :w

[...]

Om die reden browse ik tegenwoordig op een laptop die ik naast mijn gewone pc heb. Alleen construction doe ik nog zonder fullscreen. Imo komt in fullscreen de graphics echt goed tot zijn recht en speelt het ook veel lekkerder. Je ziet veel meer. Na een tijdje fullscreen gespeeld te hebben viel het me ook op hoe klein dat "oude" schermpje eigenlijk is. Ik wil persoonlijk nooit weer terug :)
Tjah, er zijn nog geen extra functies in fullscreen tegenover niet. Het feit dat je niet je windowtjes heen en weer kan slepen zodat je en je inventory en je character kan zien. Der is natuurlijk wel ruimte voor dus dat scheelt.

• Chainebuster

Chainebuster

Even een vraagje. Voor ik weer member wordt, wil ik eerst m'n strenght 60+ hebben en def het liefst 65. M'n strenght nu is 58. M'n attack 60. Dus mijn vraag luid: Waar kan ik het beste traine? Ik hoor wel over hill gaints, maar daar is het gewoon veel te druk. Ik wil een plaats waar ik niet al the vaak hoef te healen. Waar niet zo veel mensen zijn, maar wel lekker door traint.

Stronghold of security? Geen idee hoeveel mensen daar rondhangen, maar er wordt gezegd dat dat een van de beste plaatsen voor F2P'ers is.

• Chainebuster

Chainebuster

quote:
RoD schreef op maandag 21 juli 2008 @ 19:26:
Stronghold of security? Geen idee hoeveel mensen daar rondhangen, maar er wordt gezegd dat dat een van de beste plaatsen voor F2P'ers is.
Ok, moet ik wel wat verder gaan, in het begin zitten alleen maar zwakken monsters. Nu ben ik maar vechten tegen guards in Varrock. Stronghold is dichtbij dus ik zal zometeen een kijkje nemen. Maar hoe houden jullie dat vol? Zo lang lvle tot lvl 99 dagen lang? Ik bedoel me wc is lvl 71, maar ik dee het niet echt voor me lol? Zo, wat is jullie geheim? En weet iemand ook een goeie manier om geld te verdienen, in een member world? Ik bedoel ik ken de bs, maar ik wil me geld weer terug verdienen van me gescamde infinity boots, en wil een snellere manier, dan heledag flax plukken, en dan ook nog eens spinnen. Wel goed voor m'n crafting, 60+ :) En weet iemand nog de naam van de member quest van wie je die bag krijgt, die automatisch arrows voor je oppakt? Als ik member wordt ga ik eerst die quest doen voor ik m'n range tot 60+ ga traine.

quote:
Chainebuster schreef op maandag 21 juli 2008 @ 19:44:
[...]

Ok, moet ik wel wat verder gaan, in het begin zitten alleen maar zwakken monsters. Nu ben ik maar vechten tegen guards in Varrock. Stronghold is dichtbij dus ik zal zometeen een kijkje nemen. Maar hoe houden jullie dat vol? Zo lang lvle tot lvl 99 dagen lang? Ik bedoel me wc is lvl 71, maar ik dee het niet echt voor me lol? Zo, wat is jullie geheim?
Gewoon doorgaan? :P Overigens hoeft het ook niet allemaal in één keer. Ik heb nu 12 skills op 99, maar ik speel dan ook al 7 jaar.
quote:
En weet iemand ook een goeie manier om geld te verdienen, in een member world? Ik bedoel ik ken de bs, maar ik wil me geld weer terug verdienen van me gescamde infinity boots, en wil een snellere manier, dan heledag flax plukken, en dan ook nog eens spinnen. Wel goed voor m'n crafting, 60+ :)
Runecraften, hunten, woodcutten, slayeren, enz. Genoeg manieren om geld te verdienen. Snelste manier is waarschijnlijk met een team van GWD'en of gaan DK'en, maar ik gok dat je lvls daar nog niet hoog genoeg voor zijn. In ieder geval zijn er zat manieren om geld te verdienen. Speel gewoon wat, doe wat je leuk vindt en het geld komt vanzelf wel binnen, is mijn ervaring.

• Chainebuster

Chainebuster

12 Skills?! 7 Jaar?! Zo lang? Pff. Ik speel hoogstens 2-3 jaar. En bedankt voor je tips rod :)
Wat dragen jullie eigenlijk allemaal? Ik draag full guthix rune, black cavalier, een groene member cape, zodra ik geld heb wordt het waarschijnlijk vervangen door een obby cape. En als het mee zat ook m'n infinity boots. Mja. Ik zit er ook mischien aan te denken om 3 of 2 mil gold te kopen.
Ik weet niet of iemand er hier ervaring mee heeft. En als diegene dat heeft, post een beetje hoe het in zijn werking gaat :).

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik ben non-member en speel wel eens bij de Moss Giants op Karamja, maar weet niet of je daar al heen kan. Dragon Slayer al gedaan? Deze beesten droppen ook wel leuke troep soms waardoor ik het iets minder geestdodend vind.

• Chainebuster

Chainebuster

Ja ik heb dragon slayer al een hele tijd geleden gedaan. En heb de memberquest voor dds en d long ook al gedaan. Welk lvl zijn die moss gaints? En watvoor troep droppen ze dan? ;>

quote:
Chainebuster schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:02:
12 Skills?! 7 Jaar?! Zo lang? Pff. Ik speel hoogstens 2-3 jaar. En bedankt voor je tips rod :)
Wat dragen jullie eigenlijk allemaal? Ik draag full guthix rune, black cavalier, een groene member cape, zodra ik geld heb wordt het waarschijnlijk vervangen door een obby cape. En als het mee zat ook m'n infinity boots. Mja. Ik zit er ook mischien aan te denken om 3 of 2 mil gold te kopen.
Ik weet niet of iemand er hier ervaring mee heeft. En als diegene dat heeft, post een beetje hoe het in zijn werking gaat :).
Ik draag doorgaans een slayer helmet, fury, bandos chestplate, bandos tassets, dragon boots, whip, rune defender (moest maar eens een dragonfire shield worden), mining cape, barrow gloves.

• Chainebuster

Chainebuster

quote:
RoD schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:05:
[...]

Ik draag doorgaans een slayer helmet, fury, bandos chestplate, bandos tassets, dragon boots, whip, rune defender (moest maar eens een dragonfire shield worden), mining cape, barrow gloves.
Als je aan het trainen bent? Of als je gewoon wat gaat hangen met vrienden ofso?
Btw. Str lvl 59. Ik stop even met rs voor vandaag. Morgen hopelijk m'n strenght 60.
Voor welke barrow armour heb je alleen 70 def nodig? Barrows vind ik namelijk vette armour. En je hoeft er geen quest voor te doen. * Horray *. Alleen 't kan wel damage :(. M'n def is pas lvl 45. Wordt dus een lange reis naar 65-70.

Ik doe niet aan "hangen met wat vrienden", dat doe ik wel irl :P Als ik speel, dan speel ik ook. En doorgaans is dat mijn combat/slayer-gear. Iets anders gebruik ik ook niet echt. Behalve bij dingen als runecraften en summoning, als gewicht belangrijk is.

Wat je trouwens aan kunt op welk level kun je gewoon zien door op de skill te klikken :)

Verder ben ik zelf bezig om construction even naar 92 te trainen, zodat ik 2250 skill total heb. Daarna haal ik waarschijnlijk een fire cape en ga ik eens proberen om 99 slayer, 99 woodcutting en 99 hunter te halen.

• Chainebuster

Chainebuster

quote:
RoD schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:35:
Ik doe niet aan "hangen met wat vrienden", dat doe ik wel irl :P Als ik speel, dan speel ik ook. En doorgaans is dat mijn combat/slayer-gear. Iets anders gebruik ik ook niet echt. Behalve bij dingen als runecraften en summoning, als gewicht belangrijk is.

Wat je trouwens aan kunt op welk level kun je gewoon zien door op de skill te klikken :)

Verder ben ik zelf bezig om construction even naar 92 te trainen, zodat ik 2250 skill total heb. Daarna haal ik waarschijnlijk een fire cape en ga ik eens proberen om 99 slayer, 99 woodcutting en 99 hunter te halen.
Maar ik bedoel. Doe je nooit iets met je vrienden. Zonder monsters te bevechten. Waardoor je gewoon, mooi kleren aan kan trekken, die niet persé goed zijn.
En dat je kan zien wat je kan dragen, ja dat had ik oko gezien. Maar ik had net runescape afgesloten en was toen al die naam vergeten. |:( Stom dus.
En als je al die skills naar 99 wilt brengen, zul je wel een tijdje bezig zijn niet? Ik wil m'n woodcutting ook 99. Hij is nu 71, maar het is nou niet echt een skill, die snel traint. Zoals cooking. Cooking traint namelijk heel snel. Mischien ga ik dat wel een proberen tot hoog te lvle ;) Alleen cooking eist veel geld als je niet je eigen vis phished. En van die fire cape, ik vind die cape echt zo vet :)
Ik zag laatst een pure rond lopen lvl 60-70 ofso, die droeg al een fire cape, dat is toch niet normaal!
EDIT: Die barrows is dus veracs, guthans en dharoks. De armour zelf is niet zo duur, alleen die helmen zijn onbetaalbaar. En guthans spear al helemaal niet ;>

[Voor 6% gewijzigd door Chainebuster op 21-07-2008 22:59]

quote:
Chainebuster schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:49:
[...]

Maar ik bedoel. Doe je nooit iets met je vrienden. Zonder monsters te bevechten. Waardoor je gewoon, mooi kleren aan kan trekken, die niet persé goed zijn.
GWD'en met clanmates? :P Maar nee, ik hang nooit zomaar wat rond. Ik ben altijd wel aan het skillen of een quest aan het doen, of wat dan ook. Dat "socializen" in RS heb ik nooit gesnapt.
quote:
En als je al die skills naar 99 wilt brengen, zul je wel een tijdje bezig zijn niet? Ik wil m'n woodcutting ook 99. Hij is nu 71, maar het is nou niet echt een skill, die snel traint. Zoals cooking. Cooking traint namelijk heel snel. Mischien ga ik dat wel een proberen tot hoog te lvle ;) Alleen cooking eist veel geld als je niet je eigen vis phished.
Tsja, het kost wel tijd, maar met geduld kom je een eind. Cooking is trouwens helemaal niet duur. 99 cooking kost maar een paar miljoen. Dat is niks vergeleken met die 80m die ik in 99 pray heb gestoken, of 55m voor smith, 40m voor craft, enz. Als je eenmaal member wordt krijgt geld ineens een andere waarde :) Zeker als je flink skilled, dan komen de miljoenen zo binnen.
quote:
En van die fire cape, ik vind die cape echt zo vet :)
Ik zag laatst een pure rond lopen lvl 60-70 ofso, die droeg al een fire cape, dat is toch niet normaal!
Valt wel mee. Het is vooral goed opletten. Maar het wordt wel een stuk makkelijker als je een hoog level hebt ja.
quote:
EDIT: Die barrows is dus veracs, guthans en dharoks. De armour zelf is niet zo duur, alleen die helmen zijn onbetaalbaar. En guthans spear al helemaal niet ;>
Mwa, die sets kosten echt niks meer. Een half jaar waren die dingen echt veel, en veel duurder. Maar als ik jou was zou ik eerst tijd investeren in skills waarmee je geld kan verdienen. Het geld komt dan vanzelf en dan kun je een hoop mooie spullen kopen.

• Chainebuster

Chainebuster

quote:
RoD schreef op maandag 21 juli 2008 @ 23:04:
Mwa, die sets kosten echt niks meer. Een half jaar waren die dingen echt veel, en veel duurder. Maar als ik jou was zou ik eerst tijd investeren in skills waarmee je geld kan verdienen. Het geld komt dan vanzelf en dan kun je een hoop mooie spullen kopen.
Zoals? Dure dragon legs? D skirt is veel goedkoper met dezelfde stats. Slaat wat mij betreft echt nergens op. Dus dat wordt: Naar die heks gaan in falador, jezelf laten ombouwen tot vrouw. En dan d skirt kopen. Vraag me ook af wat voor body ik dan zal moeten kopen. Zelf dacht ik aan die body, van die barbarian mini-game. Hij heeft goede stats, en je ziet er veel mensen mee lopen in de member world.
Als je rond de lvl 70-80 bent, en je bent member, welke armour zou jij dan kopen, voor een niet al te dure prijs?

Dragon legs kost zo'n beetje niks, imo. Dragon skirt kost al helemaal niks. Aangezien een dragon skirt er bijzonder armlastig uitziet zou ik gewoon dragon legs dragen. Persoonlijk draag ik trouwens bandos tassets. Wat betreft body.. als je aan het trainen bent is een fighter torso (de body van de barbarian minigame wel goed ja. Heeft een strength bonus, dus wel nice. Def is wel slecht, overigens. Het beste is een bandos chestplate, die heeft ook een strength bonus, en flink def. Daarnaast natuurlijk een dragon chain, of als het moet een rune platebody.
Persoonlijk zou ik mezelf opwerken van rune naar dragon, naar bandos.

Maargoed, skillen zorgt ervoor dat je een bepaalde basis hebt, dan kun je in ieder geval alle kanten op. Voor mij is geld voor equipment geen issue meer. Mocht er iets nieuws uitkomen kan ik altijd binnen afzienbare tijd genoeg geld kweken om het te kopen :)

• Chainebuster

Chainebuster

quote:
RoD schreef op maandag 21 juli 2008 @ 23:30:
Dragon legs kost zo'n beetje niks, imo. Dragon skirt kost al helemaal niks. Aangezien een dragon skirt er bijzonder armlastig uitziet zou ik gewoon dragon legs dragen. Persoonlijk draag ik trouwens bandos tassets. Wat betreft body.. als je aan het trainen bent is een fighter torso (de body van de barbarian minigame wel goed ja. Heeft een strength bonus, dus wel nice. Def is wel slecht, overigens. Het beste is een bandos chestplate, die heeft ook een strength bonus, en flink def. Daarnaast natuurlijk een dragon chain, of als het moet een rune platebody.
Persoonlijk zou ik mezelf opwerken van rune naar dragon, naar bandos.

Maargoed, skillen zorgt ervoor dat je een bepaalde basis hebt, dan kun je in ieder geval alle kanten op. Voor mij is geld voor equipment geen issue meer. Mocht er iets nieuws uitkomen kan ik altijd binnen afzienbare tijd genoeg geld kweken om het te kopen :)
Tja, als ik 1m wil, dan moet ik 3 dagen non-stop flax en bs-en of nog meer dagen. En dat is ook niet gezond, en oko nog eens saai. Dus als ik wat hoger ben, moet even wat andere manieren zoeken.

Ja ik moet er ook niet aan denken. Als ik 1m wil dan kan ik een paar uur gaan runecraften (deaths), woodcutten (magics) of hunten (red chinchompas). Vooral hunter kun je vrij snel trainen, en dus vrij snel geld verdienen. Helaas zijn er meer mensen die dit plan hebben opgevat. Het is altijd vrij druk bij de red chins.

• Chainebuster

Chainebuster

quote:
RoD schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 00:02:
Ja ik moet er ook niet aan denken. Als ik 1m wil dan kan ik een paar uur gaan runecraften (deaths), woodcutten (magics) of hunten (red chinchompas). Vooral hunter kun je vrij snel trainen, en dus vrij snel geld verdienen. Helaas zijn er meer mensen die dit plan hebben opgevat. Het is altijd vrij druk bij de red chins.
Ja, je bent nooit de enige. En magic tree's! Daar ben je een uur mee bezig voordat je 1 log hebt! Ik kan ook in de member world pure essence gaan hakken. Moet ik eerst ff me mining omhoog halen, hij is nu lvl 22. En als je pure ess gaat hakken, haal je ook nog eens mining xp binnen. Dus dat kan ik ook proberen. Net gekeken hoeveel d legs waren op runehq 850k geen idee of het echt zo is. D skirt 165k. Groot verschil dus.
EDIT: HP naar 58 gelvlt, str naar 60 :) Combat ook gelijk naar 68 gegaan. Vanavond begin ik met m'n def te traine. Als die 60 is ga ik m'n strenght nog eens naar 62 of 63 lvl, dan m'n def naar 62 63 lvlen. En heel mischien m'n attack ook.

[Voor 18% gewijzigd door Chainebuster op 22-07-2008 17:19]

quote:
Chainebuster schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:15:
[...]

Ja, je bent nooit de enige. En magic tree's! Daar ben je een uur mee bezig voordat je 1 log hebt!
Woodcutting 96 helpt :P
quote:
Ik kan ook in de member world pure essence gaan hakken. Moet ik eerst ff me mining omhoog halen, hij is nu lvl 22.
Pure essence is inderdaad ook een goeie manier om geld te verdienen. Zeker nadat het zo in prijs gestegen is.
quote:
En als je pure ess gaat hakken, haal je ook nog eens mining xp binnen. Dus dat kan ik ook proberen.
Helaas gaat dat afschuwelijk traag.. Ik meen 5xp per essence :X
quote:
Net gekeken hoeveel d legs waren op runehq 850k geen idee of het echt zo is. D skirt 165k. Groot verschil dus.
Die prijzen kloppen wel ja. Voor slechts 700k ga ik er als n00b bijlopen. Wil niet zeggen dat je automatisch een n00b bent als je in dragon skirt loopt... maar damn zeg, het ziet er niet uit :P
quote:
EDIT: HP naar 58 gelvlt, str naar 60 :) Combat ook gelijk naar 68 gegaan. Vanavond begin ik met m'n def te traine. Als die 60 is ga ik m'n strenght nog eens naar 62 of 63 lvl, dan m'n def naar 62 63 lvlen. En heel mischien m'n attack ook.
Gaat de goeie kant op :) Zodra je dragon kunt dragen zou ik eens overwegen om member te worden. Met rune trainen wordt je niet vrolijk van.
* RoD aait z'n whip. 43 hitten op slayer tasks is wel erg prettig moet ik zeggen :Y)
@ Chainebuster: over die 99 stats, je moet gewoon een skill kiezen die je leuk vind, anders werkt het niet. Ook moet je jezelf niet gaan pushen, want dat werkt niet, dan ga je ertegenaan hikken ;)
Over irl friends: ik doe eigenlijk niks in-game met irl friends (heel afentoe wat tzhaars killen, soms wat castle wars, en afentoe in bh). Meestal chat ik gewoon met die lui via rs of xfire. Want ik heb ook eigenlijk een pesthekel aan domme noobs van lvl 80-90 die denken dat ze het gemaakt hebben en die dan op varrock square niks gaan doen (naja een beetje opscheppen van: kijk ons eens! wauw! ik heb dragon legs en verder niks. Dat betekent dat ik pro ben :|).

En wat is trouwens je ign? ;)

• Baazie
  • Niet online
lol ben zelf lvl 99 in f2p 105 in p2p ik loop aleen nog maar rond om beginners te helpen (A) ik speel niet zo veel meer geen tijd draag nu red mask ma als je met iemand praat npc dan is het nogal vreemd zo een mask maja newbies helpe is wel grappig zijn je dankbaar maar heb je nieuw account en je wil geholpe worde iedereen loopt weg ofzo

• Chainebuster

Chainebuster

quote:
RoD schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 00:41:
Gaat de goeie kant op :) Zodra je dragon kunt dragen zou ik eens overwegen om member te worden. Met rune trainen wordt je niet vrolijk van.
* RoD aait z'n whip. 43 hitten op slayer tasks is wel erg prettig moet ik zeggen :Y)
43!! Pff. Das wel heel veel. M'n def is dus nu 50. Gister van 46 naar 50 getraint. Combat 69. Nog 1 def lvl erbij en combat 70 :D. En ja, ik denk dat ik m'n def niet meer 60+ ga trainen in f2p, ik was geobsedeerd, door barrows. Maar je hebt gelijk, die D skirt ziet er echt niet uit. Dat wordt dus in p2p:
Black cav: 1.1m. Trade voor d legs. Een dds of d long kopen, m'n rune guthix pl8 kan ik wel aan houden. Guthix kite verkopen, legs. Heb ik weer wat geld. D boots kopen. Dan moet ik nog een goeie
hat zoeken, of ik overweeg om 3m te gaan kopen, en dan een robin hood hat te kopen. Die dingen vindt ik zo vet :). Moet je eigenlijk een quest doen voor rune defender? Moet btw ook is die quest doen waar je die sara, guthix, zammy book van krijgt :)

Ik zou een dragon scimitar kopen, die hit net even wat lekkerder doordat hij wat sneller is. Een robin hood hat is eigenlijk een beetje zonde van het geld. Als je wilt rangen zou ik full void gaan halen in pest control. Daarnaast is er voor melee geen reden om dat ding te dragen. Dan zou ik voor een berserker helm gaan die je na de fremmenik trials kan halen. Voor een rune defender moet je trouwens een minigame doen in de warriors guild.

• Chainebuster

Chainebuster

quote:
RoD schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:51:
Ik zou een dragon scimitar kopen, die hit net even wat lekkerder doordat hij wat sneller is. Een robin hood hat is eigenlijk een beetje zonde van het geld. Als je wilt rangen zou ik full void gaan halen in pest control. Daarnaast is er voor melee geen reden om dat ding te dragen. Dan zou ik voor een berserker helm gaan die je na de fremmenik trials kan halen. Voor een rune defender moet je trouwens een minigame doen in de warriors guild.
Voor dragon scimitar moet je toch monkey madness doen? Die quest lijkt me moeilijk ;>
Ik weet dat een Robin Hood Hat zonden is, maar ik vindt die hat wel heel vet ;).
En die berserker helm, dat is toch zo'n vikingen helm? En is Fremmenik Trials moeilijke quest?
En voor die rune defender, moet je persé die mini-game doen om hem te kunnen dragen? Want je kan hem ook gewoon kopen van spelers, kan je hem dan ook gelijk dragen? Valt het jullie eigenlijk ook op dat runescape soms serverlaggs heeft?

[Voor 3% gewijzigd door Chainebuster op 23-07-2008 13:05]

Pagina: 1 2 3 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je opgenomen worden in de GoT spelerslijst, stuur dan RoD even een DM.

Het Runescape IRC-kanaal vind je hier.

GoT clan chat kun je vinden door "Lord Bunkie" in te tikken bij "join chat".

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True