[MMORPG] Runescape #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 60.618 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 19:14
Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/4428/monk2sg.jpg
RuneScape - the massive online adventure game by Jagex Ltd
Wat is Runescape?
Runescape is een MMORPG, en draait op basis van Java. Er zijn (op moment van schrijven) 121 worlds, waarin elk 2000 spelers kunnen. Runescape is in eerste instantie gratis (f2p), maar als je alle dingen wilt unlocken moet je member worden (p2p), dit kost ongeveer €4 per maand.
Runescape 2

De huidige versie van Runescape is versienummer 2, voorheen was er ook Runescape 1 (Runescape Classic). Dit was in 2d, en zag er (dus) minder mooi uit.
Afbeeldingslocatie: http://images5.pictiger.com/thumbs/a2/486ea7f6d8581890f650cbbc7906eea2.th.jpg
Wat is dan eigenlijk het doel?

Er is geen main goal in Runescape. Je kunt je eigen doelen stellen. Er zijn veel mensen met veel verschillende doelen. Sommigen willen graag heel veel cash hebben, terwijl anderen het liefst hun skills zo hoog mogelijk krijgen. Het ligt er maar precies aan wat jij nou precies voor ogen hebt.
Wat kan ik daar doen dan?

In Runescape zijn talloze dingen te doen. Zo kun je bepaalde vaardigheden trainen (Skills), je kunt mysteries oplossen (quests). Verder bestaat een groot deel van Runescape uit vechten met monsters. Deze monsters droppen dan weer items waar je weer wat mee kunt. Ook kun je tegen medespelers vechten in "De Wilderness".
Skills:
Skills zijn vaardigheden. Er zijn veel verschillende vaardigheden en hierdoor dus ook een grote verscheidenheid aan mogelijkheden. Zo kun je met de meeste skills bepaalde dingen produceren, die je weer kunt verkopen voor geld. Maar er zijn ook skills waarmee je bijvoorbeeld je zogenaamde "Combat level" (Dat is een level wat aangeeft hoe sterk jouw character nou is) omhoog krikken.
Op dit moment zijn dit de aanwezige skills:
Attack, Defence, Strenght, Hitpoints, Ranged, Prayer, Magic, Cooking, Woodcutting, Fletching, Fishing, Firemaking, Crafting, Smithing, Mining, Herblore, Agility, Thieving, Slayer, Farming, Runecrafting, Construction en de meest recentelijke skill: Hunting.
Afbeeldingslocatie: http://images3.pictiger.com/thumbs/e4/09429d99f4ce67ed8b5fc33b11fc08e4.th.pngAfbeeldingslocatie: http://images3.pictiger.com/thumbs/5d/5c7558311dd7c27c75d87793d3bc3e5d.th.png

Quests:
Quests beginnen vaak door tegen een NPC te praten. Deze heeft vaak een probleem waarmee jij hem dan moet helpen om dat probleem op te lossen. Deze problemen varieren van ingredienten voor een taart verzamelen, tot het vermoorden van Draken, tot moorden oplossen. Als je een quest hebt uitgespeeld krijg je meestal van de NPC wie je de quest gaf bepaalde spullen, en/of XP (vaardigheidspunten) in een bepaalde skill.
Afbeeldingslocatie: http://images3.pictiger.com/thumbs/0b/e5461537dd328462c7add348555b8c0b.th.png
Vechten:
Er zijn verschillende mogelijkheden in Runescape als je wilt vechten. Je kunt vechten tegen monsters, die verspreid zitten in heel Runescape. Deze monsters droppen verschillende dingen, en hebben verschillende levels. Als je het monster doodhebt zal hij vaak iets droppen, wat in eerste instantie voor jou is, maar laat je het een tijdje liggen zonder het te pakken dan wordt het ook zichtbaar voor andere spelers, die het dan ook kunnen oppakken.
Ook kun je tegen andere spelers vechten in een bepaalde zone helemaal in het noorden van Runescape, genaamd: "Wilderniss". Des te dieper je de wilderniss ingaat, des te groter het zogenaamde Wilderniss level wordt. Je kunt een speler aanvallen als jouw combat level - Wilderniss level lager of gelijk is aan het combat level van de andere speler is. Als jij een speler aanvalt zal je een "Skull" krijgen, dat betekent dat je als je doodgaat alle items verliest. (Normaal gesproken als je doodgaat zul je je 3 waardevolste items behouden). Als je vijand verslagen is zal hij (meestal) bepaalde laten vallen, die dan voor jou zijn.

Afbeeldingslocatie: http://images3.pictiger.com/thumbs/d3/da993d173bc28172dbdce741438898d3.th.png

Afbeeldingslocatie: http://images3.pictiger.com/thumbs/a6/5ac56b58a37842afa7779ed6477b20a6.th.png

Maar hoe krijg ik het onder de knie?

Als nieuweling in Runescape kom je eerst op Tutorial Island terecht. Hier krijg je uitleg en zul je de basiselementen van het spel met een aantal NPC's doorlopen. Je leert bijvoorbeeld hoe je verschillende skills traint, hoe banken werkt, en enkele algemene tips over Runescape. Nadat je deze tutorial doorlopen hebt zul je naar Lumbridge gebracht worden waar het echte avontuur begint!
Maar wat nou als ik doodga?

Het kan gebeuren dat je door een doodgaat door een gevecht, Random event of whatso-ever. Als dit gebeurt zul je al je items, op 3 na (of geen enkel item, als je een "Skull" hebt), verliezen. Je "spawned" weer in het boerendorpje Lumbridge.
Afbeeldingslocatie: http://images5.pictiger.com/thumbs/a7/21a29da3e3ded8d670ccc5e51bfe8ca7.th.png
Er is geen man overboord, al je spullen die op je bank staan heb je gewoon nog (Het is dus belangrijk om vaak spullen op de bank te zetten, een veel voorkomende fout gemaakt door beginnelingen is dat ze graag al hun spullen bij zich willen houden).
Map

Er is een wereldmap beschikbaar voor Runescape, als je even de weg kwijt bent, of ergens heenwilt, maar je weet niet waar dat is.
De map is hier te vinden:
( Klik )
Transport:
Er zijn verschillende manier om je van de ene plaats naar de andere plek te transporteren. De belangrijkste manier zet ik hier even op een rijtje:
  • Teleport spells: Door middel van magie kun je bepaalde spreuken doen, waardoor je jezelf teleport naar een bepaalde plaats
  • Amuletten: Er zijn bepaalde amuletten, die als je erover heen wrijft je de keuze geven ergens naartoe te teleporteren.
  • Gnome Glider: Als je de Grand Tree quest hebt uitgespeeld mag je gebruiken van de vliegers van de gnomen. Deze staan op verschillende plaatsen in Runescape. (Alleen p2p)
  • Tapijten: In de woestijn zijn vliegende tapijten, hiermee kun je je snel en veilig door de woestijn verplaatsen (Alleen p2p)
Help, er staat opeens een zwaaiende NPC voor me neus!

Dit zijn zogeheten random events. Er zijn verschillende random events. Voor de meeste moet je iets doen/oplossen, en dan krijg je een beloning. Random Events zijn in het leven geroepen om cheaters tegen te gaan. Deze cheaters gebruiken een programma dat Runescape voor hen bestuurt. Een random event is iets onverwachts, en kan je vermoorden (wat pas gebeurt als je heel lang niet oplet)
Hoe ziet dat er dan uit?

Hier zijn wat screenshots van Runescape (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://images5.pictiger.com/thumbs/8f/dfaab15f9eb38945481f6cc16983178f.th.pngAfbeeldingslocatie: http://images5.pictiger.com/thumbs/8a/d45d9ff7cd9519aa89231bb459cfaf8a.th.png[Afbeeldingslocatie: http://images5.pictiger.com/thumbs/25/828d3e2e14570699c39afec7e77bbd25.th.png
Afbeeldingslocatie: http://images5.pictiger.com/thumbs/36/20b5957b0eff41f4775815e786f84a36.th.pngAfbeeldingslocatie: http://images5.pictiger.com/thumbs/59/08670808dad6333eb468f3bda9b0c959.th.pngAfbeeldingslocatie: http://images5.pictiger.com/thumbs/19/a6fde22a34a63c36910fb0bff5582e19.th.png

(Let wel op, deze screenshots zijn puur om het beeld van Runescape weer te geven. Om de meeste locaties van screenshots te kunnen bezoeken moet je member zijn. Maar in f2p ziet het er soortgelijk uit (alleen niet precies dezelfde locaties ;) )
Highscores

Als je een level boven de 30 hebt, en in de top 1000000 staat kom je in de Highscores. Hier in kun je zien op de hoeveelste plek jij nu precies staat met jouw level.
Deze highscores zijn hier ( klik ) te vinden:

Links

Er zijn fansites voor Runescape, voor als je het het even niet meer snapt, Skill Guides, en Quest Walktroughs, dit zijn de bekendste:
Systeemvereisten

Je kunt de game op twee manieren spelen. Op high detail, en op low detail. High detail ziet er net iets beter uit, maar vereist ook een iets betere pc.
De minimale systeemvereisten zijn:
  • CPU: 300 MHZ
  • RAM: 64mb
  • Een internetverbinding (het liefst een beetje met een lage latency)
Dit moet voor bijna iedereen wel te doen zijn
Ok ik ben overgehaald, waar kan ik me registreren?

Registreren kun je doen als je hier klikt, en dan op de knop: "Create a free account (New User) klikt. De rest wijst zich allemaal vanzelf.
Swiftswitch

Sinds de regels een tijdje terug zijn geupdate, heeft het amper nog voordelen om met SwiftSwitch te spelen. In eerste instatie was het grote voordeel van SwiftSwitch dat je simpel world's kon switchen. De enige voordelen die er nu nog inzitten zijn de Skill calculators, Highscore loopup en een hotkey voor screenshot maken + opslaan, wil je dus toch nog SwiftSwitch proberen, kijk dan op:
http://www.swiftswitch.net/
PK Trips

In de vorige topic's werd geopperd om eens gezellig te gaan PK-en met de GoT members. Dit idee staat nog steeds, er moet alleen nog een datum geprikt worden :)
Reminder:

Dit topic is niet bedoeld om Runescape af te zeiken, of te flamen of wat dan ook. Dit topic is puur bedoeld voor als je geintreseerd bent in Runescape, of als je al Runescape speelt en er over wilt praten met mede Runescaper's hier op GoT. Ook is het niet de bedoeling om om macro's te vragen, of deze aan te bieden.
Afbeeldingslocatie: http://images3.pictiger.com/thumbs/29/8a17f47797f86610ca60419db2a34f29.th.png
Vorige Delen

[MMORPG] Runescape #1

Vielen dank voor hun hulp aan de topic start aan:
  • Problem?
  • dadarkman
  • RoD
  • willyfreak
  • Underdog0
Irc kanaal:

irc.tweakers.net/runescape
kom gerust langs om over Runescape of andere dingen te lullen :)

Woei, deeltje 2 alweer *O*

[ Voor 6% gewijzigd door Enfer op 18-04-2007 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
18 April 2007 - Wilderness Ditch Next

Up at the border to the Wilderness you will notice a small change this week. Far too easily have people mistakenly entered the dangerous lands of the north and so, with spades-united, a ditch has been dug!

You will now find that to enter and exit the wilderness you have to hop over a small ditch (no Agility level required). There's a safe zone just north of the ditch, so you needn't worry about getting over the ditch quickly.

Careful you don't trip!
RoD schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:08:

:r :r :r Jagex :r :r :r Bedankt voor het verneuken van RC |:( Alleen maar omdat er een stel idioten zijn die niet uitkijken. Bah! :r
Gatver, ik zie het ja. Ik lees op m'n clan forums dat het zeker 5 seconde per trip scheelt xD. Je bent echt stom als je wordt gelured. Men kan zichzelf toch wel bedenken dat iemand die vlakbij de wildy wil traden iets anders van plan is? >.<

Najah, ik ben benieuwd hoe het is als je met pk'en. Kan je er over heen als je in combat bent? En kan je dan worden gehit? Lijkt me nogal klote als je over die hobbel gaat en je een fire wave op je krijgt die je dood.. Daar liggen je spulletje's, die ze gewoon leuk kunnen looten.. xD

Of het tegendeel kan ook, deze video zag ik laatst: http://files.filefront.co...v/;7172877;/fileinfo.html . Iemand die zichzelf uit handen weet houden van de pk'ers. Hij is dan wel uitgelogt, maar toch vrij netje's dat hij zijn stuff zo weer kon oppakken en uit kon loggen :*)

[ Voor 19% gewijzigd door Hans1990 op 18-04-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Die 5 seconden zijn nog niet eens het ergste. Leuk is het zeker niet, maar die extra klik is bijzonder vervelend als je 38k nats wilt craften. Weer een extra element in het RC-proces. :/ Denk wel dat je er overheen kan als je in combat bent, maar het vierkantje nadat je over de ditch gesprongen ben is nog geen wilderness hè.
Ik baal er van dat door een stel sukkels "wij" de dupe zijn :/ Het officiële RS-forum staat trouwens al vol met rants :P Ik neem aan dat Jagex er iets aan gaat doen. Wellicht de Zamorak mage wat verplaatsen richting het zuiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Mwoah het valt allemaal nog wel mee vind ik. Ten eerste zijn er nog 2 squars boven die ditch waar ook geen wilderniss is.. En dat het 5 seconden per trip scheelt valt nog wel mee ;) Er overheen komen duurt 2 seconden, waar het normaal misschien 1 seconde duurt..
Tuurlijk is zoiets gewoon belachelijk beschermend van JaGeX (zoals ze altijd zijn/doen), maar we moeten er maar meer leven denk ik.. Of we moeten weer een ontiegelijke rant krijgen zoals toen met SwiftSwitch, toen elke f2p stad vol stond met rantende mensen, give us SS back _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het forum staat vol met rants, dus dat lijkt me ook een duidelijk signaal. En ja, je bent er zo overheen, maar die extra klik is bijzonder vervelend, afleidend en irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moeten ze ook maar vragen of je toch echt wel die lvl 1 chicken wilt aanvallen, stel je voor dat je nog 1 maar 1hp hebt en dat ie een 1 hit!

OT: voor pken is het irritant, en je kreeg toch al altijd zo'n waarschuwingsberichtje? Dan moet je maa rniet zo dom zijn om dan nog door te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
@Yoghii: Voor alles in de wildy doen is het irritant. Als je denkt: ik moet de wildy uit, dan klik je altijd op je minimap vooruit lijkt me. Nu moet je voor de heuvel weer stoppen, en er op klikken. Ik ben er zelf nog niet geweest, maar dat lijkt mij dan. Echter, tijdens lag is het vrij irritant, want dan lag je er net uit voor die heuvel. Zeer handig, want anders had je misschien kunnen ontsnappen.

En tijdens het pk'en is het zeker irritant, vooral bij Varrock met de 1-itemers strategie. Vriend van me deed dat vaak, een ddp/dds pakken, iedereen aanvallen en protect item aanzetten O-). Soms nog even een str pot mee ofzo, maar dat is dan ook alles. Heeft ie met 1 weekend zo'n 1 mil mee verdient. Niet slecht, voor 70cb :+

[ Voor 29% gewijzigd door Hans1990 op 18-04-2007 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:56:
Misschien moeten ze ook maar vragen of je toch echt wel die lvl 1 chicken wilt aanvallen, stel je voor dat je nog 1 maar 1hp hebt en dat ie een 1 hit!

OT: voor pken is het irritant, en je kreeg toch al altijd zo'n waarschuwingsberichtje? Dan moet je maa rniet zo dom zijn om dan nog door te lopen.
Volgende stap is een ditch voor elk level van de wilderness en een waarschuwingsscherm bij elke stap die je doet :')
Schaf die wilderness dan meteen af ofzo, als het zo moet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah zon ingrijpende update vind ik het niet, wel fijn dat de weg naar het monastary om te prayen nu veel kleiner is, ook kun je nu fijner alchen uit de wilds en kijken naar gevechten in de wilds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah, als je verder dan die ditch klikt gaat ie wel automatisch naar het laatste vakje toe, en dat is geen wild, dus dat is niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:18:
Mwah zon ingrijpende update vind ik het niet, wel fijn dat de weg naar het monastary om te prayen nu veel kleiner is, ook kun je nu fijner alchen uit de wilds en kijken naar gevechten in de wilds.
Het is natuurlijk ook niet voor iedereen een ingrijpende update, maar als je een fanatiek RC'er bent, heeft dit absoluut impact. En natuurlijk de belachelijke reden van deze update. Als het nou noodzakelijk was, ok, maar dit slaat gewoon nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:56:

Chickens hitten niks, Impossible ;) Maar ja, als je gaat RC'en dan is het wel vervelend, en voor pk'en: je moet toch de wildy in en dan maken die 5 sec niet uit. En voor vluchten: dan ben je een 'safer' en die zijn stom :+

Dat blauwe voor de openingspost is een beetje vervelend vind ik, iets donkerder en misschien een andere kleur ofzo (het combineert niet zo goed met alle plaatjes) [/mierenneukerij]

[ Voor 13% gewijzigd door wimjongil op 18-04-2007 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

offtopic:
Ik vind het beter dan het groene van de vorige keer, leest veel prettiger :)

Achja, laten we alle monsters in RS vervangen door chickens. En dan laten we een versteende lesser demon staan om naar te kijken, dat is gevaarlijk genoeg :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:24:
offtopic:
Ik vind het beter dan het groene van de vorige keer, leest veel prettiger :)

Achja, laten we alle monsters in RS vervangen door chickens. En dan laten we een versteende lesser demon staan om naar te kijken, dat is gevaarlijk genoeg :')
Ja, ik vind ook dat RuneScape nu veel te newbie gericht wordt: tutors (de oude garde moest alles maar zelf uitzoeken, tutorials island was namelijk niet heel erg informerend :o), de wildy wordt noob vriendelijk, nog meer goede voorbeelden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De update is goed tegen luren maar inderdaad slecht voor rcers, onder andere mezelf :'(

Ik hoop dat ze inderdaad de zamorak mage wat verplaatsen of hem zelfs uit de wildy halen, net zoals monastry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wimjongil schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:28:
[...]

Ja, ik vind ook dat RuneScape nu veel te newbie gericht wordt: tutors (de oude garde moest alles maar zelf uitzoeken, tutorials island was namelijk niet heel erg informerend :o), de wildy wordt noob vriendelijk, nog meer goede voorbeelden??
Tutorial island? :? De oude garde had niet eens tutorial island. En je kon als je koos om player killer te worden meteen afgeslacht worden :Y) Banks had je toen ook nog niet.
Goed, er was toen ook nog geen wilderness, maar die was toen ook nog niet nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Woei
Ben weer ff bezig geweest met mijn stats site:
http://www.rsstats.nl/
Vooraal de "Rise" pagina heb ik nu geperfectioneerd..
Nog geintresseerden die ook zo'n statspagina willen? Spam me maar ff op msn/dm/email ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Leuk! Wel grappig om te vergelijken wie er op een dag de meeste xp haalt, al zijn Zezima en Uloveme natuurlijk nooit te achterhalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 06:07

dommerick

is domm

Wel grappig je mengt nederlands met engels "total rank last dag"

[/mierenneukmodus]

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin December was de bankwaarde van mijn main zo'n 140m. M'n ranged pure had zo'n 20m op zn bank staan. Nu heb ik niets meer 8). Staken is niet goed voor je bankwaarde, net ook weer. Was 1.6 m box stake, ik 30 hp, hij full redbar, hij hit 1-9-10-9 en ik 0-0-0-0. ILU Jagex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Daarom skill ik liever. :P Dat vereist wat tijd, maar het is uiteindelijk veel effectiever. Of je moet natuurlijk een echt goede staker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk gaat het alleen maar om wat je fun. Nu speel ik geen rs meer, door al die bs die jagex tegenwoordig doet (verliezen tegen mensen met 20 cb's lager, winnen met boxen terwijl ik 76 78 62 ben en hij 99 99 99).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:46:
Uiteindelijk gaat het alleen maar om wat je fun. Nu speel ik geen rs meer, door al die bs die jagex tegenwoordig doet (verliezen tegen mensen met 20 cb's lager, winnen met boxen terwijl ik 76 78 62 ben en hij 99 99 99).
Ze zeggen vaak, staken is de beste manier om geld te verdienen, en dus automatisch ook de beste manier om geld te verliezen.

Die nieuwe kloof tussen wilds en non wilds is nu toch wel wat irritanter, soweiso is het ding oerlelijk, en vroeger deed ik met mijn team altijd na het banken in varrock de wilds binnenstormen, dat gaat nu een stuk minder |:(
Toch nog leuk gepked vandaag, 3 rune scims en 1 rune kite was mijn deel, 1 keer doodgegaan, vriend van me 4 keer doodgegaan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb vandaag de wilderness maar gemeden :P
Wel eventjes mijn silver smithing en crafting afgemaakt, 4k blue hides getanned en bodies van gemaakt, en morgen alchen + hunten :)
Die skill total vliegt echt omhoog. Paar daagjes terug was ik 68 crafting, nu bijna 78 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Hans1990 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:17:
[...]
Of het tegendeel kan ook, deze video zag ik laatst: http://files.filefront.co...v/;7172877;/fileinfo.html . Iemand die zichzelf uit handen weet houden van de pk'ers. Hij is dan wel uitgelogt, maar toch vrij netje's dat hij zijn stuff zo weer kon oppakken en uit kon loggen :*)
Wow, hulde voor die gast _O_ Ik zou het hem niet nadoen denk ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
En yup, dood gegaan door de wildy ditch :/

Ik klikte nl. mis in de minimap, waardoor m'n char niet movede ofzo...

Ty Jagex, Ty.

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 15:29
Wo0t deeltje 2 alweer :) Ik heb gister 91 magic gehaald.
Mijn doel is 99 magic. Ik weet nog niet of ik dit met Pest Control ga doen, of met alchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 15:29
the_joen schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:08:
En yup, dood gegaan door de wildy ditch :/

Ik klikte nl. mis in de minimap, waardoor m'n char niet movede ofzo...

Ty Jagex, Ty.
Wat een K*T updat is dat zeg, er is al een Topic op het RS forum bij complaints >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DragonXZ schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 09:15:
[...]

Wat een K*T updat is dat zeg, er is al een Topic op het RS forum bij complaints >:)
Na elke update zijn er al meteen 13768 rant topics,
Ikzelf heb helemaal geen last van de richel, beetje wennen maar verder zie ik niet in hoe ik door dood kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:36:
[...]

Ikzelf heb helemaal geen last van de richel, beetje wennen maar verder zie ik niet in hoe ik door dood kan gaan.
Same, jammer dat je er geen agility xp van krijgt :P

Kben weer eens lekker bezig met woodcutting, van 75 naar 78 in 2 dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:36:
[...]

Dit keer was het wel heel erg hoor. Zelden zoveel topics gezien over één update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk verandert de update helemaal nix, behalve voor de RCers. Als je pkt en je klikt voorbij die ditch loop je automatisch naar het laatste vaktje wat geen wild is, die rants zijn er altijd en zullen er altijd blijven, mensen willen geen verandering. Maar na een tijdje wordt je het gewend en hoor je er niemand meer over, net zoals bij RS1 naar RS2, iedereen zeuren kutspel iedereen blijft RS1 spelen, maar na een tijdje ging iedereen toch naar rs2.

En voor de RCers zullen ze wel iets ter compensatie doen verwacht ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2007 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mijn probleem met de ditch is dan ook dat het de routine uit het RC'en gedeeltelijk weghaalt, en de skill is al zo traag... Verder vind ik het ook belachelijk dat Jagex zo de kleine kindertjes wil beschermen, bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 19:55:
Mijn probleem met de ditch is dan ook dat het de routine uit het RC'en gedeeltelijk weghaalt, en de skill is al zo traag... Verder vind ik het ook belachelijk dat Jagex zo de kleine kindertjes wil beschermen, bah.
Het spel hoort 13+ te zijn, gemiddlde leeftijd ligt daar volgens mij onder ja.
Wat ik nou echt niet snap dan is hoezo ze wel iets voor de 13- doen maar niet luisteren naar de 1.346.354 terechte range rants die er zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Waarschijnlijk omdat ze gewoon geld willen vangen van al die 10-12 jarigen die er spelen. Ik denk niet dat dat zo'n goede tactiek is. Je verliest er op deze manier je trouwe en wat meer volwassen spelers mee. Die kindertjes vinden het spel vanzelf een keer saai en verlaten dan het spel. Ze moesten eens proberen de huidige spelers (en de wat meer hooggelevelden) tevreden te houden en anderzijds het spel leuker te laten worden voor beginners. Maar de handje-vast-houd-tactiek die Jagex nu hanteert zorgt voor veel ergernis bij de spelers met meer dan 2 hersencellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Volgens mij heb ik een veel beter idee dan wat JaGeX nu gedaan heeft, waar je ook lvl-3 scouts mee de wilderness uit trapt etc.

M'n idee is om die ditch weer weg te halen, en er een Stronghold of Security like ding er bij te zetten maar dan ff wat anders. Je moet minimaal 25 combat zijn om de stronghold te betreden waar je je moet bewijzen dat je sterk genoeg bent voor in de wildy. Er worden dan dingen uitgelegd zoals Luren, en wildy-scams zodat kinders weten wat dat allemaal is.. Misschien nog een leuk speeltje als reward, (fighting gloves wat in wildy nog extra bonus geeft ozfo). Je haalt hier mee de lvl-3 scouts weg, want je moet 25+ zijn. En als je dan nog een scout tot 25 traint (zo gedaan natuurlijk), kunnen Pk groups die scouts ook killen, want een lvl 60 pk ranger op lvl 40 wildy kan hem wel aanvallen..

Je lost er luren wat mee op, lvl-3 scouts (voor bij rune minen, dat is gevaarlijk en dat weten ze zelf ook wel) ook (helaas?). Natuurlijk kunenn ze er een combat req of total req van maken, wat lvl-3 skillers weer ten goede komt. Nu is het nadeel dat die niet de wildy in zouden kunnen gaan..Maarja, nu is iedereen genadeeld door die dombo's die niet weten wat luren is.

Natuurlijk, deze stronghold is eenmalig. Als je de wildy wilt ebtreden en je hebt hem nog niet gedaan rkijg je "I'm not sure if I want to go any further. I should talk to xxxxx in lumbridge for more information". Daar moet je wat vragen beantwoorden en misschien een voor jouw combat aangepast monster. Het is maar een idee ;) Ik weet niet of anderen hier al mee zijn gekomen, maar ik bedacht het me net.

[ Voor 22% gewijzigd door Hans1990 op 21-04-2007 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Imo hoeft er een combat requirement aan de wilderness te zitten, anders sluit je toch wel een groep spelers uit, en dat wil Jagex niet. Verder is het geen nadeel dat lvl 3 skillers geen Abyss kunnen gebruiken... dat kunnen ze sowieso niet met die gevaarlijke monsters daar :P Verder vind ik een soort eenmalige bescherming en vervolgens een keuze hebben wel een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 16:07
Hehe zo kalm zo ik me nooit kunnen houden als ik zoveel bij had lol. Respect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pap3rclip schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 11:34:
Hehe zo kalm zo ik me nooit kunnen houden als ik zoveel bij had lol. Respect.
Oefening baart kunst :P zal wel niet zijn eerste keer zijn. En het ging meer om geluk dan iets anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe meer je de wilds aanpast hoe erger het wordt.
Ga je er verkennen in je beste spul en wordt je gekillt, dan heb je wat geleerd, zelfde geldt voor luren.
Maar als je ze voorlichting geeft, de meeste slaan dat over of luisteren er niet naar. Ik ben door de stronghold of security gekomen door steeds op het langste antwoord te klikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben weer actief, net als #Tweakers.net @ irc.swiftirc.net !

Nu bezig met mining en smithing beiden omhoog te trekken tot 86. Hopelijk wordt ik het niet te rap beu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 13:25:
Hoe meer je de wilds aanpast hoe erger het wordt.
Ga je er verkennen in je beste spul en wordt je gekillt, dan heb je wat geleerd, zelfde geldt voor luren.
Maar als je ze voorlichting geeft, de meeste slaan dat over of luisteren er niet naar. Ik ben door de stronghold of security gekomen door steeds op het langste antwoord te klikken...
Dat is waar, maar je hebt ze in ieder geval de kans geboden, en is het gewoon "eigen schuld dikke bult". Verder sprak dat popupje voor mij boekdelen als je voor het eerst bij inloggen de wilderness inkwam, maar blijkbaar willen er gewoon mensen niet lezen. Nou, imo verdien je het dan ook om gepakt te worden in de wilderness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
@RoD: je meot niet vergeten dat als je wordt gelured met iemand traded, die opeens weg loopt. JIj loopt hem achterna (dacht ik), en omdat het zo vlak bij de wilderness gebeurd, ben je meteen de wilderness in. Clan logt in, die je teleblocked, bind en je wordt afgemaakt. :z

Dus, dat de warning die er staat heeft niet zoveel nut. Men denkt dat m'n wel weet waar de wilderniss...

Echter, ik denk dat het vrij zinloos is wat ze nu met die ditch hebben gedaan; want de eerste paar vakje's zijn nog niet wildy he? Nou, gaan ze daar gewoon staan.. en als ze zeggen 'Its safe, we wont attack' gelooft een 8-jarige dat heus wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Hans1990 op 22-04-2007 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is waar, maar wie trade er dan ook zo dicht bij de wilderness, dan weet je toch dat dat kan gebeuren? De meeste pkers komen wel in Edge bank als ze wat nodig hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans1990 schreef op zondag 22 april 2007 @ 22:42: 'Its safe, we wont attack' gelooft een 8-jarige dat heus wel.
En wat is het probleem daar van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Iemand trouwens nog tips voor Barrows? Wat is de beste equipment overall om mee te nemen? Ik hoor overal verschillende verhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt eraan hoe je het wilt. Deze werken zeker wel goed in ieder geval: http://forum.tip.it/viewtopic.php?t=529606 en http://forum.tip.it/viewtopic.php?t=485559

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hmm, die heb ik beiden nog niet gelezen... Zien er goed uit, thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ga ook even goed ranging/rest van combat stats trainen, als ik member ben wil ik namelijk een keer een barrows trip gaan doen :D

Moet alleen wel eerst goed trainen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
We kunnen met GoTters ook bv. Barrows of Kalphite Queen trips doen, dat is ook wel leuk :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Barrows doe je in je eentje, dus dat is niks. DK'en is met een clubje wel leuk. KQ'en moet je niet met meer dan twee doen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Ghehe
[/sacsasm] mode :+

Maargoed ik zal wel nog eens een polletje in de SP zetten ofzo, als ik er tijd voor heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

24 April 2007 - "Jagex Blocks your password!" Next

We would like to remind everyone to NEVER enter their password into the RuneScape chat. Not for ANY reason.

In an attempt to better protect our players' passwords, we've also updated the game to prevent you from saying any sentence which contains your exact password. This is only a basic check, however, and it's still extremely unsafe to type your password into the chat, so please DON'T try it out to see! That would be foolish and extremely dangerous. For instance, you could still accidentally give away your password if you mistyped it, or if you typed it somewhere we don't filter yet (such as the forums). So please, please DON'T test this out - it's not worth the risk!

From now on, if you enter your exact password into the chat, the entire sentence will be blocked and you will receive the message:

"You appear to be telling someone your password - please don't!
If you are not, please change your password to something more obscure!"

(We block the entire sentence to avoid giving hints about your password from the context.)

Also, please remember it's still a very serious offence to ask/try to persuade another player to give you their password. This is a direct breach of Rule 3 and will not be tolerated.

RuneScape Customer Support
Waar gaat dit spel heen :/ Jagex :r
24 April 2007 - Another Slice of H.A.M. Next

The Dorgeshuun were hesitant about the outside world at first, but now they are embracing contact with other cultures and are even building a long-distance rail link between Dorgesh-Kaan and the dwarf city of Keldagrim. But work is being held up by archaeological finds that date back to the early days of the city, including an ancient weapon connected with the goblins' mysterious god.

If you're an experienced archaeologist, you can help the cave goblins learn about their history and accompany Zanik on another trip to the surface. It should be a simple mission - unless the dastardly Sigmund makes an appearance...

In this new quest we've tried to recreate some of the elements that made Death to the Dorgeshuun popular. You can take Zanik to another part of the surface, gain new goblin companions, and have another showdown with the villainous Sigmund. It also advances the cave goblin storyline and sheds a little more light on Zanik's destiny - while leaving more for future instalments...

In order to look their best compared to their cousins underground, we've also updated the surface goblins. Now they look like warriors, and just as mean as you'd expect.
Summary
Requirements to start Another Slice of H.A.M.

Death to the Dorgeshuun
The Giant Dwarf
The Dig Site
Level 15 Attack
Level 25 Prayer
Be able to defeat a level 60 foe, and two level 30 foes using only Ranged or Magic
Woei, een noobquest. :z
In other news...

Down in murky Morytania, the rewards for the Temple Trekking / Burgh de Rott Ramble minigame have had a bit of a boost. The grateful travellers will now reward players with watermelon seeds instead of wildbloods.

The locals are so impressed by the flow of travellers into Burgh de Rott and Paterdomus that they've erected a signpost at each end of the journey to record how many treks have successfully been completed.

Besides these Morytanian tweaks, we're fixing a handful of unrelated bugs in today's update...

* Our skilled tailors have solved a minor bug with the Skillcape of Prayer that made men's and women's capes have different coloured lining.
* Gilded thrones in players' houses used to be made of oak planks. They now require mahogany, as befits such grand items.
* In sunny Mos Le'Harmless, we've patched a problem in the Trouble Brewing minigame that was preventing players from entering the game if they stood in certain places in the waiting rooms.
* The Agility short-cuts up Trollheim Mountain have had their level requirements adjusted to match the skill guides.
* Finally, Australian players may be glad to hear to hear that we're uncensoring "G'day".
Hey, wat krijgen we nou. Iets nuttigs! Watermelon seeds! Woei! :D

[ Voor 18% gewijzigd door RoD op 24-04-2007 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Dat van die passwords.... echt dom. Ik heb een keer een pass gehad *hahaha*. Dan kan je geeneens meer lachen :(
En die ditch, kan die niet f2p only worden? Daar zitten tenminste de grootste noobs en hebben RC'ers er geen last van, en ga zo maar door :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een trieste update zeg, de lvl 40s zijn weer druk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Mjah idd, de quest was gewoon te kort en te simpel voor woorden..
Het was dat de quest guide ietsjes onduidelijk was, anders was ik + vriend nog sneller klaar :')
Hoogstens half uurtje over gedaan oid..

Poll: Lees jij wat NPC's tijdens quests zeggen?
Ja
Nee
Alleen als ik daar zin aan heb
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=189742&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Even over de poll: Ik lees als k daar zin in heb, en laat dat bijna nooit zijn had ik net zo goed Nee kunnen stemmen. Ik vind de quests in Runescape vervelend, duren naar mijn zin veels te langen, omdat het spel in vergelijking met spellen als Morrowind een bagger quest systeem heeft. Ik train liever skills. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Hoe zit het quest-systeem bij morrowind inelkaar dan? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Oh ik vind het questsysteem wel aardig... als ik er zin in had tenminste :P Ik lees dus ook nooit wat ze zeggen, simpelweg omdat ik alleen skillen leuk vindt. Quests doe ik alleen vanwege de voordelen die ze opleveren.
Stiekem heb ik toch de quest cape :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 25 april 2007 @ 23:42:
Oh ik vind het questsysteem wel aardig... als ik er zin in had tenminste :P Ik lees dus ook nooit wat ze zeggen, simpelweg omdat ik alleen skillen leuk vindt. Quests doe ik alleen vanwege de voordelen die ze opleveren.
Stiekem heb ik toch de quest cape :+
Dat is het enige handige aan quests ja |:( Maar met de introductie van de whip hoef je op hogere lvl's niet echt meer questen te doen (behalve voor korte looptijden, the enlighted journey bv, en area's unlocken). f2p questen slaan echt alles :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Maargoed, ik vind questen wel leuk om te doen, omdat ze voor mij in ieder geval een ander deel van Runescape laten zien, waar ik niet overal kom. En skilling is zo repetative, dat ik soms wel behoefte heb aan quests, juist omdat bij quests helemaal niets het zelfde is. (ja misschien sommige stappen in een quest, maar geen enkele quest is gelijk aan een voorganger.
En wat f2p betreft, van mij mogen ze nog wel een p2p&f2p quest erbij maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wimjongil schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:12:
[...]

Dat is het enige handige aan quests ja |:( Maar met de introductie van de whip hoef je op hogere lvl's niet echt meer questen te doen (behalve voor korte looptijden, the enlighted journey bv, en area's unlocken). f2p questen slaan echt alles :X
F2P quests komen uit het jaar 2001, geen enkele uitgezonderd, dus wat verwacht je :P
Problem? schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:27:
Maargoed, ik vind questen wel leuk om te doen, omdat ze voor mij in ieder geval een ander deel van Runescape laten zien, waar ik niet overal kom. En skilling is zo repetative, dat ik soms wel behoefte heb aan quests, juist omdat bij quests helemaal niets het zelfde is. (ja misschien sommige stappen in een quest, maar geen enkele quest is gelijk aan een voorganger.
En wat f2p betreft, van mij mogen ze nog wel een p2p&f2p quest erbij maken :)
Skillen is inderdaad herhaling. Als het me verveelt... ga ik een andere skill doen :+ Genoeg keus wat dat betreft. Soms ook wel eens dingen zoals Temple Trekking en Metal Dragon Hunting enzo... om er wat variatie in te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:03:
[...]
F2P quests komen uit het jaar 2001, geen enkele uitgezonderd, dus wat verwacht je :P
Rune Mysteries? :D

quests vond ik vroeger wel leuk, laatste tijd niet echt meer mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quests vond ik vroeger leuk, tot je 3 accounts hebt die ze allemaal moetten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 20:46:
[...]

Rune Mysteries? :D

quests vond ik vroeger wel leuk, laatste tijd niet echt meer mee bezig.
Hmm, je hebt gelijk, die was later... maar... die bestaat ook al gigantisch lang.
Is trouwens ook gewoon een kansloze quest :+

Oh, net 80 prayer gehaald... 82 prayer zit er vandaag nog wel in, wat me ook 115 combat oplevert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
*wimjongil heeft de chaos druids uitgevonden.
Die zijn wel redelijk handig, voor herbs (zeker voor mijn lage lvl |:(), en de runes. Die spot vertelde een kameraad mij, ik ga naar edge bank pak green d'hide chaps en body (te lage range...) en gold gloves, boots, cape en wizard hat, en m'n d long.... m'n d long! aargh die had ik verkocht, nu ga ik als noob door p2p-runescape met een rune scim - had geen zin om een beter wapen te kopen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Chaos druids zijn leuk als je die deur in Yanille kunt picklocken, anders moet je met je dramen/lunar staff voor cave crawlers in de slayer dungeon gaan. Die zijn veel sneller :)

Beter is nog even een paar miljoen op Miscellania te gooien :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg frustrerend als je PC veel verliest... weet iemand nog goede world ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er is geen goede world. Enige oplossing is een goede PC clan joinen. Heart Unit is erg goed.... www.heartunit.org. Moet je wel 105+ combat voor hebben.
* RoD gaat binnenkort eens kijken of ie in ZPS of een dergelijke 115+ combat PC clan kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
Nog een leuke update met vele nieuwe necklaces en bracelets... Er zit ook een bracelet tussen waardoor je in de abbys niet meer skulled wordt :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, die heeft 5 charges en dan is ie :w Leuk hoor :/ Ga ik dus niet gebruiken. Liever heel af en toe een glory kwijtraken dan om de 5 trips een diamond te verspillen. Die andere bracelets/necklaces zijn ook rommel. De dragonstones zijn nog wel bruikbaar met nieuwe teleports... maar erg warm kan ik er niet van worden.

Ik ga hier waarschijnlijk 0,0 van gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
Die Firecape is me nu al 5 keer mislukt omfg. 107 cb, 61 pray, 88 magic, 94 str, 85 def, 89 att, 87 hp, 74 range. ARGH zat ik bij de jad, belt me moeder me om te zeggen dat ze over een uur terug is :s. 1 hitted natuurlijk :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Neem de telefoon dan niet op? Je moet je ook absoluut niet laten afleiden bij Jad.... Hij schijnt 115 te kunnen hitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
Deed ik ook niet maar hij begon te flikkeren en te trillen en ik keek ernaar... 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat moet onderhand een flinke duit gekost hebben |:(

55 layer heb ik bijna, dan dt en 50 con.
Dan barrows! _/-\o_
Hopelijk kan ik er nog wat van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
Jah elke keer zon 2.5k racks (350 ea), pots en guthan :) maarja je moet er iets voor overhebben he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 16:37:
Dat moet onderhand een flinke duit gekost hebben |:(

55 layer heb ik bijna, dan dt en 50 con.
Dan barrows! _/-\o_
Hopelijk kan ik er nog wat van...
Ik heb net 76 slayer gehaald :) Ga toch mooi richting de 80 zo. Dan kan ik Nechraels (spelling?) slachten voor hun rune boots. Daarna door naar 85, logischerwijs. En ondertussen mooi combat naar grote hoogten brengen.
Dat is het leuke aan slayer je traint zoveel tegelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
Ik heb me ff aangemeld bij runetips.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Wow, alleen van de site "itself" word ik al half-blind :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Iemand de nieuwe BTS al gezien? Klinkt goed moet ik zeggen. Die achievements diary kan een bijzonder leuke toevoeging aan heel RS worden als het uitgebreid wordt over het gehele spel. Ik ben daar echt heel benieuwd naar. Nieuwe Lunar spells klinken erg leuk, en ik ben ook benieuwd naar het nieuwe Varrock. Aangezien ik persoonlijk vind dat ze Dorgesh Kaan errrrg mooi gemaakt hebben ben ik benieuwd wat ze voor ons in petto hebben voor Varrock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klink niet slecht, maar zit toch nog echt te wachten op een range update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tsja, ik ben een skiller, dus voor mij is dit een erg goede maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 14:57:
Iemand de nieuwe BTS al gezien? Klinkt goed moet ik zeggen. Die achievements diary kan een bijzonder leuke toevoeging aan heel RS worden als het uitgebreid wordt over het gehele spel. Ik ben daar echt heel benieuwd naar. Nieuwe Lunar spells klinken erg leuk, en ik ben ook benieuwd naar het nieuwe Varrock. Aangezien ik persoonlijk vind dat ze Dorgesh Kaan errrrg mooi gemaakt hebben ben ik benieuwd wat ze voor ons in petto hebben voor Varrock.
En hoe ziet dat er dan ongeveer uit dat Dorgesh Kaan? En die achievements diary is om bij te houden wat je nog moet doen? Is dat alleen p2p? Dat is jammer, ik heb dat nodig, want elke keer als ik een doel heb ga ik iets anders doen :/

Iemand hier toevallig rune 2h nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Eh, lastig te beschrijven. Tis in ieder geval een ondergrondse stad vol goblins. Met een markt waarin je de NPC's allemaal hun waren ziet aanprijzen ed, en de stad is erg mooi voorzien van allerlei decoraties. Wat dat betreft zijn steden zoals Varrock en Falador nogal kaal. En die achievements diary zal ongetwijfeld P2P zijn. Het eerste wat er toegevoegd zal worden gaat over Brimhaven en Karamja afaik, en dat is alleen P2P (als je dat kleine stukje waar F2P ook op kan niet meetelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

This week we bring you an entirely new kind of content: the Achievement Diary, which is sure to fire up your desire to head to Karamja. By completing sets of tasks you'll earn rewards to make Karamja an even more appealing place to visit and to train in.

The Achievement Diary entries will each relate to an area in the game (in this first case, Karamja), and each will have a set of easy, medium and hard tasks to complete. The easy tasks could be as simple as picking a few bananas, while the hard tasks include defeating a mighty Ket-Zek (level 360) in the TzHaar Fight Cave! There are rewards for completing each set, so if you can't beat all-comers in the Fight Pits yet, don't worry.

The rewards range from improved Agility experience in the Brimhaven Agility Arena to an entirely new mine that can only be used by people who have done all of the hard tasks. On top of that, you'll increase your knowledge of Karamja, and might even discover more interesting and enjoyable ways to do things.

There are plenty of reasons to start filling in your Achievement Diary, and we'll be adding more areas to the diary in the future.
*O*
They're creepy, they're crawly, and now they look even scarier! Our eight, six and four legged friends have been getting a visit from the Makeover Mage, and it wasn't a pleasant visit! Between trying to convince the Kalphite Queen that black really wasn't her colour and the fine detail work on the small spider, the mage is beginning to wonder if he/she is in the right line of work.

As a small surprise, the Mage also managed to hammer the metal dragons into shape, which is no easy feat. But all the hard work paid off as small spiders, kalphites, scorpions and metal dragons have shiny new looks and animations.

In other news...

Players entering the Abyss become 'skulled' - marked as player-killers by the skull emblem above their heads. Anyone entering the Abyss while already skulled has their timer reset, so they have to wait at least another 10 minutes for the skull to disappear. The abyssal bracelet, released in last week's Crafting update, has now been upgraded to prevent the timer being reset in this way, so if you've been skulled and then put on the bracelet, the skull's duration won't be extended when you re-enter the Abyss. This doesn't use up any charges on the bracelet.

The jacket and cap from An Enlightened Journey may now be stored in your houses' costume rooms.

Players visiting the Fountain of Heroes or Legends' Guild to recharge their amulets, necklaces and bracelets will be glad to hear that the fountain now recharges all the amulets of glory in your inventory (including any that you're wearing) without the need for repeated clicking, and the totem pole in the Legends' Guild does the same for the bracelet of combat and necklace of skills.

Finally, you'll find that the minimap icon for general stores has been changed. It used to represent a pot of flour. It's been pointed out to us that general stores don't usually stock pots of flour, so the icon now resembles an empty pot. Please try to contain your excitement.
:)

Woei! Achievements Diary! Het houdt in dat je een lijstje hebt met oninteressante dingen om te doen, en zodra je alle tasks van een bepaalde soort af hebt (easy, medium of hard) krijg je een reward. Afaik krijg je gloves die voor de rewards zorgen...

Nouja leuk. Maar ik ga het pas doen zodra Tip er een guide voor heeft zodat ik er zo snel mogelijk doorheen kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Yeah :D
Super update :) Ik heb de eerste taak al af :) Die was supersimpel..
Ik ben nu in de fighting-cave aan het vechten, just for fun.. Kijken hoever ik kom! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bedoel je het volledige easy-gedeelte, of slechts een onderdeeltje? Zit nogal verschil in. Tis een behoorlijke lijst zeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hell.

Aangezien mijn systeem dood is enzo, en ik al een tijdje op een P4 Northwood loop te kachelen (wat niet lekker gamed, en waar ik vaak niet al te lang achter kan), ben ik sinds een week weer met RS bezig. Gewoon af en toe wat doen..

Heb nu een level 5 met full black t, power ammy en fighting boots ( :') ) waarmee ik een beetje loop te merchanten en reporten. Is an sich wel leuk, alleen in het begin is het erg lastig om leuke winst te maken :P

In-game naam: "Glan Dringul"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Added :)

De nieuwe update nog niet meteen uitgeprobeerd maar hier zijn de rewards wel al, quote van op runescape.com forum.
Karamja Gloves 1:
Cheaper prices by about 15% to buy from any store on Karamja, and you can sell for more, INCLUDING Tzhaar, not many think this is a good reward, but think about the Onyx Gem, instead of 300,000 Tokkul, it is now 260,000 Tokkul.
NOTE: The minimum sell price (Chaos rune is 9 tokkul each) is still the same with gloves on, just takes longer to reach it.

Karamja Gloves 2:
More experience when cashing in points at Brimhaven Agility Arena.
Ticket amount - Original exp - New exp - Increase
1 - 240 - 264 - 24
10 - 2,480 - 2,728 - 248
25 - 6,500 - 7,150 - 650
100 - 28,000 - 30,800 - 2,800
1000 - 320,000 - 352,000 - 32,000

Karamja Gloves 3:
Infinite charges for a teleport to a Gem Rock mining site, located just below the original Gem Rocks at Shilo Village, with a ladder leading to surface. Not many realise this will help with training slayer, and possibly Runecrafting Nature runes if your a fan of the old school method ;).

Karamja Gloves 2 have the same effect as Karamja Gloves 1 aswell

Karamja Gloves 3 have the same effect as Karamja Gloves 2 and Karamja Gloves 1 aswell

You dont recieve a NEW pair of gloves, the gloves are changed for the higher pair.
Geen slechte update eigenlijk behalve dat je weer quests moet doen om sommige onderdelen te kunnen afmaken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dan is het toch wel handig dat ik besloten heb de quest cape te halen :+ Ik heb al 2 tasks gedaan. Puur toevallig overigens :P Nats gemaakt en met de boot naar Ardougne gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
RoD schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:59:
Bedoel je het volledige easy-gedeelte, of slechts een onderdeeltje? Zit nogal verschil in. Tis een behoorlijke lijst zeg :/
Volledige easy gedeelte ;)
Ik ben nu bezig met het medium gedeelte, maar die gout tubers heb ik ziek lang over gedaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Aargh, das waar ook :X Niet tradable zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:00:
Added :)

De nieuwe update nog niet meteen uitgeprobeerd maar hier zijn de rewards wel al, quote van op runescape.com forum.

[...]

Geen slechte update eigenlijk behalve dat je weer quests moet doen om sommige onderdelen te kunnen afmaken....
Dan wordt het gewoon eens tijd dat ik/we alles quests gaan doen. Het biedt blijkbaar toch veel voordeel in het spel, anders zouden ze het er niet in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zo dacht ik er inderdaad ook over. Daarom heb ik ze maar gewoon zo snel mogelijk achter elkaar afgemaakt :) Die laatste quests ook... een ancient mace _O_ Superhandig.

Iemand trouwens enig idee wat de gedachte is achter het feit dat Uloveme z'n fletching xp op 5xp na gemaxed heeft? :?

[ Voor 26% gewijzigd door RoD op 10-05-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Hier niet?
http://rsstats.nl/?u=uloveme
Misschien gewoon een berekeningsfoutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Oh, dan heeft ie het net afgemaakt :P Hij stond namelijk een tijdlang op 199.999.995.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 20:08:
Oh, dan heeft ie het net afgemaakt :P Hij stond namelijk een tijdlang op 199.999.995.
Die 200mil haalt hij natuurlijk op een groot feest met al zijn vrienden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat had ik ook gedacht... maar het duurde nogal lang, vandaar :) Hij was allang weer met wat anders bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vast een heeeeeel groot feest dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zag net een zeer goede tip. Voor je ignore list kun je eigenlijk heel mooi een notepad maken. Je kunt er bijvoorbeeld fairy rings in bijhouden:
Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://i167.photobucket.com/albums/u127/Colossus110-rs/ignore.jpg

Ik heb mijn chat toch op friends staan dus ik hoef geen mensen in mn ignore list :)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.