Vroeger, voordat de fight caves gerestyled waren deed ik het zo:
Ik laat de prayer staan op wat ik het laatst gebruikt heb, en ik onthoud goed welke dat was. Als Jad's poten de lucht in gaan let ik heel goed op. Beukt hij ze meteen weer op de grond, dan switch ik als de wiedeweerga naar ranged prayer (als ik die niet al gebruikte). Blijven ze meer dan pak-em-beet een seconde hangen, dan switch ik snel naar magic prayer.
Eergisteren, met de nieuwe Jad heb ik het zo gedaan:
Ik zet de prayer standaard op ranged. Ik zorg dat ik in het prayer scherm zit als ik een aanval van Jad verwacht. Als ik het geluid van zijn magic attack hoor, dan switch ik snel naar magic, en als de aanval geweest is weer terug naar prayer. Als ik de magic attack niet hoor, dan hoef ik ook niet te switchen.
Ik denk dat die laatste taktiek makkelijker voor me was omdat ik minder hoefde op te letten. Het was relatief makkelijk om een "magic geluid -> magic prayer" reflex te kweken in korte tijd, en ik kon me niet meer vergissen in zijn poten (want daar keek ik niet meer naar).
Het nadeel van die tweede taktiek is wel dat als hij een aantal keer achter elkaar maged, je dan continue heen en weer aan het switchen bent. Je kunt op zo'n moment natuurlijk de prayer op magic laten staan, en pas terugswitchen naar ranged als je denkt dat dat nodig is, maar dat is met de nieuwe Jad iets lastiger in te schatten dan met de oude vind ik.
Ja, ze zijn duur, maar ze geven ook meer XP. Big bones zijn 15 xp voor 397 gp, dus ongeveer 26.5 gp/xp. Dragon bones zijn 72 xp voor 2299 gp, dus ongeveer 32 gp/xp. Per XP zijn dragon bones dus maar een beetje duurder, maar wel veel sneller. Of dat het je waard is moet je zelf beslissen.
Nodig niet, maar bij een gilded altar met lit burners krijg je 3.5 keer zoveel XP. Dat betekent dus ook dat je veel minder bones nodig hebt om dezelfde XP te krijgen.
Ik wil je ook wel wat bones laten offeren bij mijn altar, maar geen 1k
Een eigen huis is trouwens ook erg nuttig, maargoed, één ding tegelijkertijd