Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson
Je mist een +1 prayer war blessing van (uit mijn hoofd 15k).Orphu schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 13:56:
met de tips van @D4NG3R om ranged te droppen ga ik het proberenhieronder m'n zelfgemaakte guide. zoals je ziet ben ik een expert in Paint.
[Afbeelding]
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Erger me soms toch aan Demonic Gorilla's
:fill(white):strip_exif()/f/image/C9frNXaUdTcevdhaNyKgkXln.png?f=user_large)
Alleen on-task doen helpt mij met de spreiding van algehele teleurstellingHeRSteiN schreef op zondag 11 februari 2024 @ 08:47:
Zenyte 2 is binnen. Nog 2 te gaan. Moet hier niet meer zijn dan
Erger me soms toch aan Demonic Gorilla's
[Afbeelding]

Paar pray pots en sharks. Ik killde dan alleen de brothers en geen mobs in de tunnels.
Nog loot gekregen? Je had mij geinspireerd en heb een guthans platebody gekregen op mijn gim!Orphu schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 13:56:
met de tips van @D4NG3R om ranged te droppen ga ik het proberenhieronder m'n zelfgemaakte guide. zoals je ziet ben ik een expert in Paint.
[Afbeelding]
1x Karil's crossbow en verder zo'n 900K aan runes, maar dat heeft geen waarde omdat die weer voor eigen gebruik zijnboefis schreef op maandag 12 februari 2024 @ 09:52:
[...]
Nog loot gekregen? Je had mij geinspireerd en heb een guthans platebody gekregen op mijn gim!
Moet zeggen dat de home teleport met het altar en barrows portal fantastisch is, had ik eerder moeten weten haha.
Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson
Heb al eens een 30tal pogingen gedaan maar nooit neer gekregen
Hoor van vrienden dat de BP echt wel een must is.
Ben nu rond de 50/55 met att/str/def en dat doe ik nu bij rock crabs.
Zijn er snellere manieren wat een beetje afk is? (Pest control is dus geen optie)
Ammonite crabs?Knamix schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:49:
Pff wat gaat het traag zeg om combat te levelen...
Zijn er snellere manieren wat een beetje afk is? (Pest control is dus geen optie)
Nightmare zone?
Maar, betere gear is betere xp.
Je kunt best prima rates krijgen met (afk, dus) weinig moeite.
Tot level 70 is het (qua combat) niet eens echt traag, behalve als je natuurlijk de hele tijd naar je beeldscherm zit te staren.
BP is niet echt een must, veel mensen die voor 1 kill voor de diary gaan doen het bijv. ook mage only. Lastige van Zulrah is vooral dat er veel mechanics zijn, en als je schade oploopt is het niet gelijk duidelijk waardoor het komt. Recoils zijn wel een must, en ring of suffering helpt daarin enorm. Serp helm is ook best handig zodat je niet met venom rekening hoeft te houden.HeRSteiN schreef op maandag 12 februari 2024 @ 13:38:
Ik ga proberen aan de Money Snake te starten.
Heb al eens een 30tal pogingen gedaan maar nooit neer gekregen
Hoor van vrienden dat de BP echt wel een must is.
Wat voor mij destijds geholpen had, was de Zulrah plugin voor de rotations gebruiken zodat je weet waar je moet staan. En als Zulrah kopje onder gaat: eerst van prayers wisselen, dan naar de nieuwe plek lopen, en dan dan pas (onderweg) gear wisselen en/of eten. Zodra je het wat door krijgt (wat best wel 50 kc kan duren), dan doe je het gear wisselen/eten alleen wanneer je niet aan kan vallen, zodat je de rest van de tijd wel schade aanricht. Zulrah eerder dood = je loopt ook minder schade op
Als je het nog niet gedaan had, kijk wat je met quest nog kan halenKnamix schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:49:
Daarnaast is er sinds kort ook de beginner boss Scurrius, wat bedoeld is voor mensen met 60-90 cmb, wat ook best goed voor combat xp zou moeten zijn.
Ik zou ook aanraden gewoon slayer te levelen. Daar heb je op latere levels ook een money maker aan.Knamix schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:49:
Heb je de hard mory diary al gedaan? Zo nee kan ik die sterk aanraden, 50% meer runes uit de chest.Orphu schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:12:
[...]
1x Karil's crossbow en verder zo'n 900K aan runes, maar dat heeft geen waarde omdat die weer voor eigen gebruik zijn. Zo'n 30 runs gedaan denk ik.
Yup, zeker als je de pool op orde hebt hoef je in ieder geval nooit meer prayer potions te drinken voor trips, hooguit een klein beetje food mocht RNG tegenvallen.Moet zeggen dat de home teleport met het altar en barrows portal fantastisch is, had ik eerder moeten weten haha.
Eventueel is ferox enclave (duel rings) en daar van de pool drinken > home teleport > barrows portal een vrij goed alternatief.
[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 13-02-2024 09:13 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Quests, nightmare zone, al raad ik daar wel 70+ att,str en def aanKnamix schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:49:
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Wellicht is dit niet wat je zoekt maar doe eens een google'tje op Optimal Quest Guide OSRS.Knamix schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:49:
Niet zozeer gericht op combat specifiek maar als je de volgorde van de OQG volgt zul je een zeer
solide basis neerzetten qua skills. Fijne bijkomstigheid is dat met het volgen van de guide je nauwelijks skills hoeft te grinden om verder te komen.
Ik vond questen nooit echt leuk maar heb toch doorgezet destijds en pluk daar nog elke dag dat ik speel de vruchten van.
Quest completions kunnen je ook goed helpen om combat te trainen in de Nightmare zone minigame.
Met de juiste combinatie bosses in je NMZ lijstje kun je aardig wat exp en nmz points farmen welke je later nodig gaat hebben voor de imbues van je slayer helm en rings.
Ik kan dit onderstrepen, ik gebruik de questhelper plugin op Runelite. Werkt erg goed, ook voor de diaries bijvoorbeeld.JDizzle schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 18:22:
[...]
Wellicht is dit niet wat je zoekt maar doe eens een google'tje op Optimal Quest Guide OSRS.
Niet zozeer gericht op combat specifiek maar als je de volgorde van de OQG volgt zul je een zeer
solide basis neerzetten qua skills. Fijne bijkomstigheid is dat met het volgen van de guide je nauwelijks skills hoeft te grinden om verder te komen.
slayermusiq1Arvado schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:05:
Ja RuneLite plug-in gaat alleen nog wel eens de mist in. Daarom wel altijd die quest guide erbij houden. Of YouTube, er is een gozer die alle quests op YouTube heeft gezet.

Anoniem: 525104
Ik ben nu eigenlijk benieuwd naar andere pvm activiteiten, zijn er mensen hier die toevallig zin hebben in bandos als duo? Op een aantal zulrah en vorkath kills heb ik weinig ervaring met bossing en raids.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
De Zulrah kill voor elite void heb je dan tenminste welAnoniem: 525104 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 08:01:
Ik merk alleen dat mijn dps nog wel verbeterd kan worden met elite void of dhcb.
...Op een aantal zulrah en vorkath kills heb ik weinig ervaring met bossing en raids.
Bandos heb ik eigenlijk nooit echt gedaan, CoX vindt ik persoonlijk het leukste om te doen.
Maar met de HCIM ben ik nog lang niet op dat punt.
Ik overweeg wel een beetje om de main weer member te maken.
De clan "Darkturbo" hoor ik hier vaak voorbij komen, ik kom daar wel eens als gast en is best gezellig.Oxigeon schreef op zondag 25 februari 2024 @ 09:48:
Om zo af en toe eens wat tijd te doden via de mobiel wil ik weer eens Runescape gaan spelen. En wel OSRS. Zijn er nog Nederlandse clan die een noob kunnen gebruiken? Ben eigenlijk pas net begonnen maar voor veel clan heb je een level van 1000 nodig. Dit heb ik uiteraard nog niet.
We hebben ook een 'friends chat' (zie een paar posts terug).
Klopt! Ik moet alleen nog 2 thieving levels voor de gnome pickpocket en daarna moet ik nog die chompy birds kc, geen idee hoeveel werk dat is.Accretion schreef op zondag 25 februari 2024 @ 13:20:
[...]
De Zulrah kill voor elite void heb je dan tenminste wel
[...]
Cox lijkt mij ook tof maar ik mis nog aardig wat statts en vooral gear voor dat.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 525104 op 26-02-2024 10:17 ]
Als mid lvl ironman moet ik heel eerlijk zeggen dat ik er totaal nog niet mee bezig ben geweest, heb gehoord dat er ook barrows like minigame bij zit maar heb me er nog niet in verdiept... Zie de YT video's wel voorbij komen (of jullie posts) en kijk dan wel of het de moeite waard isGoeiedagschotel schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:35:
Hebben we zin an Varlamore? Ik in ieder geval wel
Ben benieuwd naar de hunter updates, was red chins aan het vangen op mijn iron maar dat gaat toch wat makkelijker/sneller met 80+ hunter (5 traps).Goeiedagschotel schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:35:
Hebben we zin an Varlamore? Ik in ieder geval wel
Ook de mining / prayer activity wel benieuwd naar.
[ Voor 7% gewijzigd door Headozz op 20-03-2024 14:40 ]
Prayer is echt een skill waar ik op de HCIM helemaal niets mee kan.
Ja, je kunt wat botjes verzamelen en naar ectofunctus brengen, maar lvl 50-74 prayer duurt op die manier gewoon heel lang.
Terwijl andere skills (behalve herblore) prima methodes hebben welke goed te doen zijn op ironman.
Je kan altar maken in POH, ja kost meer botten dan in de wildy, maar wel veilig.Accretion schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:06:
[...]
Ja, je kunt wat botjes verzamelen en naar ectofunctus brengen, maar lvl 50-74 prayer duurt op die manier gewoon heel lang.
Terwijl andere skills (behalve herblore) prima methodes hebben welke goed te doen zijn op ironman.
Ja, maar dan moet ik eerst een aantal stacks aan (goede) botten krijgen; en dat valt al niet mee.Headozz schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 17:28:
Je kan altar maken in POH, ja kost meer botten dan in de wildy, maar wel veilig.
Met Slayer heeft het amper nut om elke keer met een volle inventory op en neer te lopen.
Onironisch is prayer eigenlijk alleen goed te doen omdat er bots zijn in OSRS.Accretion schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:06:
[...]
Niemand dood zoveel green of blue dragons om zijn eigen grind naar 70ish prayer mogelijk te maken. En tegen de tijd dat je wel bijv. blue dragons dood voor slayer en dat comfortabel met enige snelheid kunt heb je zelf die 74 prayer al wel doe je niets meer met die bones, het oprapen en verkopen is je tijd niet meer waard.

Ja, veel vormen van skilling zijn alleen maar goedkoper (in aanschaf) door bots.True schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 21:37:
[...]
Onironisch is prayer eigenlijk alleen goed te doen omdat er bots zijn in OSRS.
Als iedereen nu eens ironman was, zouden bots niet meer verdienen

Engels of Nederlands maakt niet zoveel uit.
Vanuit Tweakers niet echt.Rotinomm schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:36:
Zijn er nog actieve communities (in game)?
Ook verschilt het tussen RS3 en OSRS.
En zijn sommige communities meer gericht op PVP dan PVM of juist op skilling of ironman specifiek.
'DarkTurbo' wordt hier wel vaak genoemd en is volgens mij wel aardig, is een Nederlandse clan.
Als je het liefst de hele dag raids doet kun je kijken naar 'WeDoRaids'.
Ik zit nu sinds november in "DrgnStn Synd", relatief kleine clan met 35+ members, home world 343 dus dan zie je elkaar ook nog eens rondlopen.Rotinomm schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:36:
Zijn er nog actieve communities (in game)?
Zo nu en dan hebben we wel eens een event en bijna elke week boss/skill of the week, allemaal vrijwillig natuurlijk. Het is wel een Engelse clan, maakt voor mij niets uit en neemt wel het soloscape perspectief weg en je hebt iemand om mee te sparren als je advies wilt!
Mocht jij of iemand anders nog een clan zoeken kan je altijd de clanchat joinen!
Het probleem is nu dat je alleen via de Jagex Launcher kan spelen, en niet meer via Runelite zelf (wel via de Jagex Launcher lees ik). Nu kan ik de Jagex Launcher niet installeren op mijn werklaptop omdat ik bepaalde rechten niet heb. Kan ik dit op de één of andere manier omzeilen? Ik lees al dat je het migreren van een RS account naar je Jagex account niet ongedaan kan maken. Andere oplossingen om op mijn werklaptop te kunnen spelen? Heb geen privé pc oid.
Anders maar dikke jammer. Had wel zin om in de rustige zomermaanden weer eens wat te bossen enzo.
[/quote]
Wat bedoel je precies met rechten niet hebben? Vanuit windows bedoel je?
In principe start je vanuit de Jagex launcher je runelite op, dit is het enige wat daarin verandert.
Je kan via de Jagex launcher de Runelite client installeren. Je krijgt dan een dropdown menu welke client die op moet starten als je op "Play" drukt.Robbdie schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:44:
Heb sinds tijden OSRS weer eens aangeslingerd op mijn (werk)laptop via Runelite. Ik wilde uiteraard even member worden, want F2P is niks. Het blijkt dat er het één en ander is veranderd, en je een Jagex account moet aanmaken en daaran je account moet koppelen. Dit heb ik gedaan.
Het probleem is nu dat je alleen via de Jagex Launcher kan spelen, en niet meer via Runelite zelf (wel via de Jagex Launcher lees ik). Nu kan ik de Jagex Launcher niet installeren op mijn werklaptop omdat ik bepaalde rechten niet heb. Kan ik dit op de één of andere manier omzeilen? Ik lees al dat je het migreren van een RS account naar je Jagex account niet ongedaan kan maken. Andere oplossingen om op mijn werklaptop te kunnen spelen? Heb geen privé pc oid.
Anders maar dikke jammer. Had wel zin om in de rustige zomermaanden weer eens wat te bossen enzo.
Wanneer de PC beheerd wordt door werk, heb je niet altijd administrator rechten / kun je niet alle programmas installeren.
Zie ook een vergelijkbaar topic op reddit.
Nu is het waarschijnlijk dat je werk niet toestaat dat je games installeert op je werklaptop, ik durf niet te zeggen of we daar omheen zouden moeten (willen) werken.
Pak twee USB sticks, eentje die leeg is en een ingesteld als Windows Installatie USB (of Ubuntu?).
Als je tijdens het opstarten in de bios of boot-menu kunt komen; kun je dan die installer USB-stick kiezen als boot-device.
Vervolgens kun je Windows installeren op die tweede USB-stick.
Daarna kun je booten vanaf je 'Windows USB installatie', dan is het qua security gedekt en de losse USB is handig omdat je dan niets aan je werk laptop hoeft te veranderen.
[ Voor 10% gewijzigd door Accretion op 11-06-2024 12:09 ]
Dit bedoelde ik inderdaad. Bedankt voor het meedenken en met een eventuele oplossing komen. Ik denk dat dit mee een klein beetje de pet te boven gaat, en daarnaast inderdaad de vraag of ik dit wel zou moeten willen op een werklaptop. Had dus nooit die character migratie moeten doen als ik op de Runelite cliënt had willen spelen (buiten Jagex cliënt om).Accretion schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:59:
Waarschijnlijk bedoelt hij dat je voor het installeren van de Jagex Launcher 'administrator' moet zijn op de PC.
Wanneer de PC beheerd wordt door werk, heb je niet altijd administrator rechten / kun je niet alle programmas installeren.
Zie ook een vergelijkbaar topic op reddit.
Nu is het waarschijnlijk dat je werk niet toestaat dat je games installeert op je werklaptop, ik durf niet te zeggen of we daar omheen zouden moeten (willen) werken.
Pak twee USB sticks, eentje die leeg is en een ingesteld als Windows Installatie USB (of Ubuntu?).
Als je tijdens het opstarten in de bios of boot-menu kunt komen; kun je dan die installer USB-stick kiezen als boot-device.
Vervolgens kun je Windows installeren op die tweede USB-stick.
Daarna kun je booten vanaf je 'Windows USB installatie', dan is het qua security gedekt en de losse USB is handig omdat je dan niets aan je werk laptop hoeft te veranderen.
Ga er na mijn weekje vakantie eens naar kijken. Misschien is de kriebel om weer te gaan spelen dan alweer weg. Een nieuwe privé laptop kopen die ik dan alleen zou gebruiken voor OSRS is ook weer een beetje overdreven
Wellicht zijn er ook voorgeinstalleerde 'portable windows usb sticks' te vinden?Robbdie schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:37:
Dit bedoelde ik inderdaad. Bedankt voor het meedenken en met een eventuele oplossing komen. Ik denk dat dit mee een klein beetje de pet te boven gaat, en daarnaast inderdaad de vraag of ik dit wel zou moeten willen op een werklaptop.
Als je bij je laptop probeert of je in de BIOS kan komen, weet je i.i.g dat je kunt opstarten vanaf USB.
Tja, achteraf makkelijk pratenHad dus nooit die character migratie moeten doen als ik op de Runelite cliënt had willen spelen (buiten Jagex cliënt om).
Persoonlijk heb ik ook nog niet 'geupgrade' ook omdat ik soms via Ubuntu/Linux speel, niet altijd via Windows.
Met de MFA en uniek wachtwoord van 32 karakters zou het eigenlijk ook gewoon veilig moeten zijn...
Het hoeft echt geen heel goede laptop te zijn.Ga er na mijn weekje vakantie eens naar kijken. Misschien is de kriebel om weer te gaan spelen dan alweer weg. Een nieuwe privé laptop kopen die ik dan alleen zou gebruiken voor OSRS is ook weer een beetje overdreven
Je kunt ook op telefoon/tablet spelen, maar voor sommige content is dat lastiger.
Ik ben met OSRS ooit begonnen in de standaard client. Later in OSBuddy en daarna snel overgegaan op Runelite. Runelite geeft zoveel handige voordelen die de standaard client niet geeft, dat ik mezelf niet op de standaard client zie spelen. Of vast op mobile.Accretion schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:07:
[...]
Wellicht zijn er ook voorgeinstalleerde 'portable windows usb sticks' te vinden?
Als je bij je laptop probeert of je in de BIOS kan komen, weet je i.i.g dat je kunt opstarten vanaf USB.
[...]
Tja, achteraf makkelijk praten
Persoonlijk heb ik ook nog niet 'geupgrade' ook omdat ik soms via Ubuntu/Linux speel, niet altijd via Windows.
Met de MFA en uniek wachtwoord van 32 karakters zou het eigenlijk ook gewoon veilig moeten zijn...
[...]
Het hoeft echt geen heel goede laptop te zijn.
Je kunt ook op telefoon/tablet spelen, maar voor sommige content is dat lastiger.
Maar goed. Een zorg voor later. En wat betreft de laptop: Ik heb totaal geen verstand van dat soort hardware. Maar met een vlugge zoekopdracht komt ik toch al snel uit bij apparaten die minimaal een eurootje of 600 gaan kosten. Dat is wel even te gortig voor alleen OSRS.
Vanuit de Jagex Launcher kun je ook RuneLite starten, dus dat hoeft niet direct een probleem te zijn.Robbdie schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:36:
Ik ben met OSRS ooit begonnen in de standaard client. Later in OSBuddy en daarna snel overgegaan op Runelite. Runelite geeft zoveel handige voordelen die de standaard client niet geeft, dat ik mezelf niet op de standaard client zie spelen. Of vast op mobile.
Maar, inderdaad, als je de Jagex Launcher niet kunt installeren is het onhandig m.b.t. migratie.
De minimale systeemvereisten voor RuneScape zijn:Maar goed. Een zorg voor later. En wat betreft de laptop: Ik heb totaal geen verstand van dat soort hardware. Maar met een vlugge zoekopdracht komt ik toch al snel uit bij apparaten die minimaal een eurootje of 600 gaan kosten. Dat is wel even te gortig voor alleen OSRS.
Windows 7 / i3 '2.4Ghz' / 4GB RAM / Intel HD 4x
Praktisch gezien heb je het dan over een gemiddelde laptop uit 2012.
In V&A / op marktplaats zijn genoeg apparaten te vinden met Windows 10 / i5 / 8GB voor ~200-300eu.
Maar ja, ik snap op zich wel dat het uit principe niet nodig is om alleen voor OSRS een apparaat aan te schaffen.
[ Voor 4% gewijzigd door Accretion op 11-06-2024 15:47 ]
In all fairness, ik heb jaren lang een zeer matig en kort wachtwoord gehad nog voor er 2FA beschikbaar was en daarna hetzelfde zeer matige en korte wachtwoord i.c.m. met 2FA. De zwakke schakel is de gebruiker die z'n wachtwoord elders ook gebruikt i.c.m. met hetzelfde mailadres én geen 2FA heeft én geen bankpin heeft.Accretion schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:07:
[...]
Wellicht zijn er ook voorgeinstalleerde 'portable windows usb sticks' te vinden?
[...]
Tja, achteraf makkelijk praten
[...]
Het hoeft echt geen heel goede laptop te zijn.
In mijn clan werden met enige regelmaat mensen 'gehackt' en omdat ik er verstand van heb heb ik ze wel eens aan de hand genomen waar het fout gaat. Het is altijd het wachtwoord ook elders gebruiken wat dan ergens gelekt is i.c.m. een mailadres wat weer te correleren is aan een inlogusername op internet.
Side-note is dat er ook veel mensen 'gehackt' waren destijds maar gewoon alles verpatst hadden in een fake duel fight (of gewoon gokverslaafden waren) en op die manier maar schaamte wilden besparen of zo.
Bijzondere wereld die OSRS spelers
Hmm, nou misschien toch maar eens naar kijken dan over twee weekjes dan na mijn vakantie als het nog zo kriebelt. Ps5 verkocht en een racefietsje verkocht dus heb wat dat betreft wat 'over'. Zal dan eens om tips vragen in het betreffende topic.Accretion schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:46:
[...]
Vanuit de Jagex Launcher kun je ook RuneLite starten, dus dat hoeft niet direct een probleem te zijn.
Maar, inderdaad, als je de Jagex Launcher niet kunt installeren is het onhandig m.b.t. migratie.
[...]
De minimale systeemvereisten voor RuneScape zijn:
Windows 7 / i3 '2.4Ghz' / 4GB RAM / Intel HD 4x
Praktisch gezien heb je het dan over een gemiddelde laptop uit 2012.
In V&A / op marktplaats zijn genoeg apparaten te vinden met Windows 10 / i5 / 8GB voor ~200-300eu.
Maar ja, ik snap op zich wel dat het uit principe niet nodig is om alleen voor OSRS een apparaat aan te schaffen.
Thanks voor de reacties in ieder geval!
Pas je wel op met Steam. Bijna elke hack die gedaan wordt op RS3 accounts, gebeurd via gelinkte Steam accounts laatste tijd.Racer89 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:40:
Vandaag nog eens RS3 opgestart via Steam, direct een melding van Beach 2024 in beeld. Ik denk even op de map kijken waar dat ergens is, en tot mijn verbazing zie ik dat de map labels weer werken. Deze functie heeft het heel lang niet gedaan.
Dat wist ik niet, een goede om eens heen te kijken. Hacken ze dan eerste het steam account en vervolgens RS3 of ?erwin26 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 16:42:
[...]
Pas je wel op met Steam. Bijna elke hack die gedaan wordt op RS3 accounts, gebeurd via gelinkte Steam accounts laatste tijd.
Dat durf ik niet te zeggen, maar lijkt erop dat ze Steam hacken en dan meteen al in je RS zit. Sowieso MFA op je steam zetten en op RS met pincode bij je RS bank. Dan ben je denk al best verRacer89 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 16:45:
[...]
Dat wist ik niet, een goede om eens heen te kijken. Hacken ze dan eerste het steam account en vervolgens RS3 of ?
Ik gebruik geen Steam vanwege die reden helaas.
Ik heb de Steam koppeling er uitgegooid en het account overgezet naar Jagex, tevens inloggen met e-mail code. De pincode op de bank het ik al heel lang er op zitten. Vanaf het begin al volgens mij. Bedankt voor de tip.erwin26 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:43:
[...]
Dat durf ik niet te zeggen, maar lijkt erop dat ze Steam hacken en dan meteen al in je RS zit. Sowieso MFA op je steam zetten en op RS met pincode bij je RS bank. Dan ben je denk al best ver.
Gewoon MFA activeren op Steam, je mail en op (OS)RS, elk account een ander wachtwoord en dan ben je er al wel. Nu alleen niet op rare links klikken en een virusscanner gebruiken.erwin26 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:43:
[...]
Dat durf ik niet te zeggen, maar lijkt erop dat ze Steam hacken en dan meteen al in je RS zit. Sowieso MFA op je steam zetten en op RS met pincode bij je RS bank. Dan ben je denk al best ver.
Het is allemaal niet zo moeilijk, maar iedereen die gehackt wordt overkomt dat omdat ze onzorgvuldig zijn, zo klaar als een klontje.
Iets wat ik al een tijd geleden had moeten doen!
Succes!Anoniem: 525104 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:48:
Vandaag begonnen aan een nieuwe grind. Alle hard diares en combat achievements.
Wat zijn je stats en je bossing experience? Ik ben nu zelf ook bezig met alle hard diaries op mijn GIM, nog niet actief bezig geweest met CA maar de medium lijken me wel handig..
Thanks!boefis schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:59:
[...]
Succes!
Wat zijn je stats en je bossing experience? Ik ben nu zelf ook bezig met alle hard diaries op mijn GIM, nog niet actief bezig geweest met CA maar de medium lijken me wel handig..
Ik mis ook nog wat statts hoor. Met name Runecrafting en Fishing
:fill(white):strip_exif()/f/image/1JgUzOfoqMLozBVwweEOOSNs.png?f=user_large)
Wat bossing betreft, ik heb een handjevol CoX kc en wat ToA maar valt echt reuze mee.
De clan heeft nu als nieuwe regel dat je medium CA moet hebben voordat je raid activities mag doen met de clan dus die moet ik ook halen. Medium is goed te doen! Hard gaat iets langer duren.
Ik vond diaries echt wel een leuke grind ook, duidelijke goals en je kunt er goed naar toe werken, heerlijk eigenlijkAnoniem: 525104 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:48:
Vandaag begonnen aan een nieuwe grind. Alle hard diares en combat achievements.
Die ga ik niet nog een keer doen
Zijn er Nederlandse clans waar je lid van kan worden.?
Voorlopig nog even F2P spelen en m'n stars wat naar mid lvl brengen en wat geld proberen verdienen.
Afhankelijk van hoe oud je account is, zit je oude account waarschijnlijk op RS3.leducw schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:26:
Na meer dan 10jaar kwam ik via Social media terug filmpjes van RS tegen en heb ik de mobiel versie van old school RuneScape gedownload. Mijn oude account vind ik niet meer terug en ben dus opnieuw begonnen.
Voorlopig nog even F2P spelen en m'n stars wat naar mid lvl brengen en wat geld proberen verdienen.
Het is een beetje raar, maar 'Old School RuneScape' is een 'nieuwere' release (van een oudere versie) waarbij ze begonnen zijn met een lege userdatabase.
Maar de accounts die vroeger op RuneScape bestonden zijn gemigreerd naar wat nu RS3 is.
___
Je combat levels 'echt' trainen in F2P is niet echt de moeite waard, met waterfall quest kun je veel combat ineens naar lvl 40 halen.
Maar op zich geen slecht idee om de simpele F2P quests al te doen.
Veel Tweakers zitten in de clan Darkturbo, je kan daar als guest joinen en vragen of je een invite kan krijgenleducw schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:26:
Iemand hier ervaring mee? Is dit goed idee? Ik snap dat het duur is maar ook snel denk ik?
Vooral ontzettend zonde van je geld. Met melee combat gewoon je att style op def zetten, als je een beetje slayer doet snel genoeg 99. Geen haar op mijn hoofd die dit zal doen. Is gewoon niet efficient én kost geld.Arvado schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:24:
Ben van plan om m'n range naar 99 te chinnen en Magic te ice-barragen. Zit nu te twijfelen om daarmee ook gelijk defence mee te nemen. Range is nu 94, Magic 89 en def 85. Dus gecombineerd zou met def ook een heel eind richting 99 moeten komen.
Iemand hier ervaring mee? Is dit goed idee? Ik snap dat het duur is maar ook snel denk ik?
Je krijgt toch een shitload aan ranged XP als je tijdens slayer een kanon gebruikt en magic als je nechs/abyssal/smokedevils burst.Arvado schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:24:
Ben van plan om m'n range naar 99 te chinnen en Magic te ice-barragen. Zit nu te twijfelen om daarmee ook gelijk defence mee te nemen. Range is nu 94, Magic 89 en def 85. Dus gecombineerd zou met def ook een heel eind richting 99 moeten komen.
Of heb je al 99 slayer?
Als je echt heel graag direct 99 ranged wil worden, kan dat, maar je stats zijn goed genoeg om content te doen waarbij je ranged XP krijgt zonder dat je tijd/geld spendeert aan 'puur en alleen xp verzamelen'
Dan heb je dalijk alles 99 (behalve slayer) en krijg je eigenlijk alleen nog maar nutteloze xp voor alles wat je doet.
[ Voor 21% gewijzigd door Accretion op 13-09-2024 16:46 ]
Zoals hierboven ook al gezegd totaal niet handig om te doen, aangezien je alle xp ook maar gehalveerd krijgt dan. Kost een berg terwijl je het beter met slayer kan doen, ranged xp bij shamans en magic xp bij burst tasks, de rest met melee op deff style is handiger imoArvado schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:24:
Heb je al uitgerekend hoeveel dat je kost?Arvado schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 20:24:
Maar m'n att is ook pas 86 en str 88 dus die kan ik ook met Slayer trainen. Ik dacht als ik def dan met chins en ice barrage meeneem heb ik die vast gehad.
Chinnen naar 99 ranged vond ik het waard, andere content gaat hierdoor ook gewoon sneller en bosses/PVM waar je hoge ranged nodig hebt worden dan ook toegankelijker.
Toen ik dat deed had ik het nagerekend chinnen was toen goedkoper dan met BP slayer doen bij een task die ook met melee even goed te doen was omdat scales/darts toen zo duur waren. Hoe die verhouding nu ligt weet ik niet.
Ik zal het iets uitgebreider uitleggenArvado schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 20:19:
Nee heb zeker geen 99 Slayer, maar dat boeit me ook niet. Ik vind Slayer niet zo leuk namelijk. Iedereen zegt moet je met Slayer doen. Maar Slayer is mn laagste skill xD
Als je toch geld uit gaat geven aan burst/barrage/chins kun je dat het beste doen op een Slayer task.
Je haat Slayer, dus dan wil je dat zo snel mogelijk maken (door burst/barrage/chins).
Daarnaast is Slayer nog minder leuk als je de rest allemaal 99 combat hebt, omdat je dan puur voor Slayer xp bezig bent; en dan krijg je dus eigenlijk heel weinig xp/hr.
Als je combat xp optelt bij Slayer xp, is het wel aardig xp/hr, maar puur slayer doen voor Slayer xp is inderdaad heel traag/saai.
Alternatief is gratis, je account AFK neerzetten bij ammonite crabs of NMZ. Dat kost je geen actieve speel tijd (of een keer in de 10 of 20 minuten dan) en kun je op de momenten dat je wel echt aan het spelen bent; quests/content doen waar je account wel echt mee vooruit komt.
______
Mocht je veel GP hebben, dan zou ik wel wat reserveren voor gear de skills: prayer trainen (lvl 96), construction (lvl 87?) en herblore (lvl 78/90, als je chambers of Xerics wil doen).
De bovenstaande skills zijn lastig te trainen als je al je geld op gechint hebt. En zijn relevant voor bossing en teleports.
____
Dus, mocht je oneindig GP hebben; of alle gear, supplies en andere levels die je potentieel ooit nodig hebt; al hebben. En niets geven om 'tijd'.
Ja, je kan GP verbranden en chin farming bots blij maken door chins te kopen; om snel 99 ranged/magic te worden.
Maar dat gaat niemand je 'adviseren'.
Hierna gaat het killen van de bosses wel nèt iets sneller.
Alleen is het de vraag of je dat qua tijdwinst echt terugverdient.
Je had in die tijd namelijk ook gewoon alvast de bosses kunnen killen die je wil doen of de gp gebruiken voor betere gear.
Thanks voor de duidelijke uitgebreide uitleg.
Sinds een paar weken weer begonnen met OSRS, gelijk een leuk collection log slotje;
:strip_exif()/f/image/Jbrse7OzfxJagy6EM3aqvESr.png?f=user_large)
Niet normaal dat ik >20 jaar geleden met het spel ben begonnen haha. Tijd gaat snel niet normaal.
[ Voor 35% gewijzigd door Racer89 op 09-11-2024 21:05 ]
Ik speel al heeeeel lang geen runescape meer maar kan je die gewoon kopen als je account 20 jaar oud is?Racer89 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 21:04:
Het heeft een tijdje geduurd, vandaag toch eindelijk de 20 jaren cape kunnen kopen.
Niet normaal dat ik >20 jaar geleden met het spel ben begonnen haha. Tijd gaat snel niet normaal.
Ben begonnen toen de tijd in 2003 dus dan zou ik hem ook kunnen kopen
Tuurlijk kan dat, mits je genoeg geld hebt. Ik heb in die 20 jaar ook niet continue gespeeld. In het begin wel veel maar ook bijna in een periode van 5 tot 10 jaar bijna niet. Alleen als ik een mail kreeg toen met de omzetting van OSRS en RS3 logde ik altijd ff in. En soms om te kijken of niemand op mijn account heeft gezeten. Je kunt de 15 jaren cape ook nog kopen overigens.Ricmaniac schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 21:15:
[...]
Ik speel al heeeeel lang geen runescape meer maar kan je die gewoon kopen als je account 20 jaar oud is?
Ben begonnen toen de tijd in 2003 dus dan zou ik hem ook kunnen kopen
Ja tuurlijk, in OSRS hebben we gewoon doorgewinterde spelers die niet enkel terugkomen voor een of andere stoffig capeje om te laten zien hoe lang je al niet meer RS3 speeltArvado schreef op zondag 10 november 2024 @ 13:31:
Volgens mij zijn die capes er enkel voor RS3 toch?
Precies datTrue schreef op zondag 10 november 2024 @ 13:34:
[...]
Ja tuurlijk, in OSRS hebben we gewoon doorgewinterde spelers die niet enkel terugkomen voor een of andere stoffig capeje om te laten zien hoe lang je al niet meer RS3 speelt
Ik ben dit jaar in ieder geval weer van de partij.
Winst = Papie = ZeroT0ne
Onze groep vermaakt zich vooralsnog prima, al moet ik zeggen dat dat voor een groot deel wel komt door het feit dat levelen in RS3 absurd snel gaat, en dat je nog veel meer kan AFK'en dan dat je in OSRS kan.
Het feit dat we in OSRS eigenlijk alleen nog maar bezig waren met gear upgrades om ToB en andere endgame PvM te gaan doen hielp ook niet.. GWD en CoX trips worden heel snel heel saai als je voor 3-4 man gear zit te grinden..
[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 11-11-2024 13:42 ]
Ja, als je als (hardcore) ironman bezig wil gaan met CoX moet je eigenlijk best veel gear hebben.D4NG3R schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:41:
Zijn er hier trouwens mensen die GIM hebben opgepakt in RS3?
Onze groep vermaakt zich vooralsnog prima, al moet ik zeggen dat dat voor een groot deel wel komt door het feit dat levelen in RS3 absurd snel gaat, en dat je nog veel meer kan AFK'en dan dat je in OSRS kan.
Het feit dat we in OSRS eigenlijk alleen nog maar bezig waren met gear upgrades om ToB en andere endgame PvM te gaan doen hielp ook niet.. GWD en CoX trips worden heel snel heel saai als je voor 3-4 man gear zit te grinden..
CoX valt nog redelijk mee, ToB daarentegen..Accretion schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:49:
[...]
Ja, als je als (hardcore) ironman bezig wil gaan met CoX moet je eigenlijk best veel gear hebben.
Dat is niet bepaald leuk zonder op z'n minst Rigour te halen, en bij voorkeur ook een setje Bandos voor elke deelnemer. Maar dat zijn godsgruwelijk saaie grinds..

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 13-11-2024 16:28 ]
De early/midgame welke echt als een malloot voorbij vliegt is geweldig.Anoniem: 525104 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:07:
Ik heb nog nooit meegedaan aan league, leuk!
Nog altijd bezig op de RS3 GIM. Ik had half verwacht dat ik (of een van de andere deelnemers) hier na een week of 2 wel op uitgekeken was maar dat valt reuze mee. De early game gaat aanzienlijk sneller dan in OSRS en voelt een stuk minder grindy, dat is ook wel een keer prettig.
M'n total zit alweer aan de 1000.
[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 19-11-2024 08:15 ]
Ik een paar weken terug eens begonnen met een ironman account nadat ik overgehaald werd door een vriend.
Ben aan het levelen geslagen m.b.v. een guide van BRUHsailer om een beetje 'gestuurd' te worden wat je kan doen en geniet er wel weer van
Momenteel in de afrondende fase van de Wintertodt grind, nog ca. 2m xp te gaan tot 99 firemaking - dat zou tevens mijn eerste 99 ooit zijn
PS4 PSN: Dazzler2120
Lekker bezig! Recent heb ik nog leagues gespeeld, maar zoals elk jaar stop ik daarna even omdat er even klaar mee ben. Heb in oktober nog wel 1 jaar gekocht met een voucher via Steam (goedkoper dan 4x een losse maandDazzler2120 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:53:
Zijn er hier nog mensen die OSRS spelen?
Ik een paar weken terug eens begonnen met een ironman account nadat ik overgehaald werd door een vriend.
Ben aan het levelen geslagen m.b.v. een guide van BRUHsailer om een beetje 'gestuurd' te worden wat je kan doen en geniet er wel weer vanBeetje grinden, beetje afk'en - heerlijk
Momenteel in de afrondende fase van de Wintertodt grind, nog ca. 2m xp te gaan tot 99 firemaking - dat zou tevens mijn eerste 99 ooit zijn

Zo ben ik ook de vorige keer met mijn main gestopt. Na leagues nog een weekje gespeeld, gemerkt "Oei het gaat langzaam allemaal" en toen gestoptTrue schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:00:
[...]
Lekker bezig! Recent heb ik nog leagues gespeeld, maar zoals elk jaar stop ik daarna even omdat er even klaar mee ben. Heb in oktober nog wel 1 jaar gekocht met een voucher via Steam (goedkoper dan 4x een losse maand) dus weer beginnen is enkel een kwestie van inloggen. Laatste tijd was het vooral een beetje slayer, wat afkable skills (inmiddels zijn die op
) en pk'en.

Momenteel is het nog veel skillen en questen, denk dat het nog wel een maandje of 2 duurt voor ik 'echt' aan combat en slayer kan beginnen
Dat laatste doe je vooral jezelf aan omdat je 'efficient' wil spelen. In de tussentijd mis je best wat leuke, nieuwe content die 'minder efficient' is. Eigenlijk is het jammer. Gewoon lekker doen waar je zin in hebt imho. Ik zou dat niet kunnen een IM maken en dan 99 FM grinden bij WT, bah.Dazzler2120 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:02:
[...]
Zo ben ik ook de vorige keer met mijn main gestopt. Na leagues nog een weekje gespeeld, gemerkt "Oei het gaat langzaam allemaal" en toen gestopt![]()
Momenteel is het nog veel skillen en questen, denk dat het nog wel een maandje of 2 duurt voor ik 'echt' aan combat en slayer kan beginnen
Ben voornamelijk afk dingen aan het doen (sharks fishen), maar moet weer even verder met slayer. Nog 300k xp tot 99 slayer, maar kan me er nog niet toe zetten..
I'm an Ironman!
Ja begrijpelijk. Op zich vind ik het niet erg om te doen, het is een relatief low-effort grind waarbij je hoge xp rates haalt en weinig aandacht nodig hebt. Zeker met mobile kan je het prima doen als je in de trein zit o.i.d.True schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:04:
[...]
Dat laatste doe je vooral jezelf aan omdat je 'efficient' wil spelen. In de tussentijd mis je best wat leuke, nieuwe content die 'minder efficient' is. Eigenlijk is het jammer. Gewoon lekker doen waar je zin in hebt imho. Ik zou dat niet kunnen een IM maken en dan 99 FM grinden bij WT, bah.
Had wel wat leuke dingen gezien mbt combat, dus wellicht dat ik inderdaad eens langzaam ga afscheiden van de guide; https://oldschool.runescape.wiki/w/Guide:BRUHsailer
Van de andere kant is het best een efficiente manier om belangrijke dingen te unlocken. 99 fm heb ik gedaan omdat ik het zelf wilde, niet perse omdat het in de guide moest

Zeker! Rustig aan weer begonnen met de group ironman. Ik ben ook een volger van de BRUHsailer guide, omdat het me uiteindelijk tijd bespaart om de dingen te doen die ik wil doen. Zoals met genoeg supplies PvM en slayer doen. Tis maar net wat je wilt.Dazzler2120 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:53:
Zijn er hier nog mensen die OSRS spelen?
Ben aan het levelen geslagen m.b.v. een guide van BRUHsailer om een beetje 'gestuurd' te worden wat je kan doen en geniet er wel weer vanBeetje grinden, beetje afk'en - heerlijk
Ben nu bijna klaar om CG op te pakken. Als je leuk vind om 'efficiency' te praten, voeg me toe: Superslurper is nu mn IGN.
Winst = Papie = ZeroT0ne
Ik heb je geadd, mijn IGN: Gundarian.Winst schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:27:
[...]
Ben nu bijna klaar om CG op te pakken. Als je leuk vind om 'efficiency' te praten, voeg me toe: Superslurper is nu mn IGN.
Ik heb bijna 99 fm, dus ik ben bijna zo ver om het spel te spelen

Had in december dikke spoon bij gauntlet met 2 seeds.
Helaas doet/kan jagex niks doen. Hopelijk het account ooit nog terug als costumer support word geupgrade.
Voor nu dan maar nieuwe UIM begonnen.
Hoe is die lockout ontstaan dan? Heb je de 2FA niet meer beschikbaar, of de recovery keys?Inhumanous schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:14:
Helaas begin january geswitched van telefoon waardoor ik mezelf locked out heb uit mijn jagex, waar onder andere mijn 1900 total UIM aangekoppeld was.....
Had in december dikke spoon bij gauntlet met 2 seeds.
Helaas doet/kan jagex niks doen. Hopelijk het account ooit nog terug als costumer support word geupgrade.
Voor nu dan maar nieuwe UIM begonnen.
Ook niet evt. mogelijk als je exacte betaalgeschiedenis met ze deelt enzo?
2fa authenticator app van google was dus blijkbaar niet syncd met mijn google account. Van ios naar android over gegaan inverband met een kapotte iphone.Dazzler2120 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:20:
[...]
Hoe is die lockout ontstaan dan? Heb je de 2FA niet meer beschikbaar, of de recovery keys?
Ook niet evt. mogelijk als je exacte betaalgeschiedenis met ze deelt enzo?
Recovery keys idd niet opgeslagen. Domme fout van mij.
Al weken met jagex heen & weer aan het mailen maar ze gaan 2FA er niet af halen..... ook de vraag of ze 2FA op de email weer aan konden zetten, gaan ze helaas ook niet doen.
Dus voor nu gewoon duizend uren van progress & accounts kwijt lol
*doet controleren waar ik mijn recovery keys heb opgeslagen*
Ik hang zelf rond in DutchUnitedismet schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:10:
ik ben op zoek naar een actieve nederlandse guild om mee te raiden etc. Ik ben nu zelf 1850 total skill levels. Zijn er actieve nederlandse clans?
Vriendelijke gezellige Nederlandse clan.
Sins paar weken een nieuw normie account gemaakt (1400 total nu) dus binnenkort ook is raiden
Op GoT spelen we graag spellen volgens de regels, om het leuk te houden ;-)
Houd je dus ook hier op het forum aan de Jagex regels, bots en autotalkers zijn niet de bedoeling!