• Winst
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:47
Farming contracts zou zichzelf moeten sustainen, als in dat je genoeg seeds krijgt. Als je een medium contract niet kan doen, downscalen. Je kan sommige van de easy contract seeds kopen in de farming guild, vooral hops/flower/allotment. Als je een tree moet groeien, dan hoop ik voor je dat je je birdhouse runs (BH runs) goed blijft doen. Als je 5-10 BH runs per dag doet, dan kan je hopelijk elke (fruit)tree contract doen op termijn. Als je zoals hierboven genoemd een weekje misc hebt gedaan zou ik als rewards wat mahogany logs nemen. Daarmee kan je weer meer birdnests van BH runs krijgen en dus meer (fruit)tree seeds.

Winst = Papie = ZeroT0ne

• basjuuhhh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06:34
Iemand die van bouwsteentjes houdt? Lumbridge castle is te koop nu in bouwsteentjes... 👌
basjuuhhh schreef op zondag 25 januari 2026 @ 08:53:
Iemand die van bouwsteentjes houdt? Lumbridge castle is te koop nu in bouwsteentjes... 👌
Link?

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Is dit een officiele collaboration met Jagex though?
Zie dat niet op die pagina.

edit: Ah is wel een officiele collab dus ja :)

Hij is wel tof :P Ga er even over nadenken haha. Tof voor op de plank

[ Voor 7% gewijzigd door Ricmaniac op 25-01-2026 14:37 ]

• basjuuhhh
Ricmaniac schreef op zondag 25 januari 2026 @ 14:36:
[...]

Is dit een officiele collaboration met Jagex though?
Zie dat niet op die pagina.

Hij is wel tof :P Ga er even over nadenken haha. Tof voor op de plank
Yep, ze delen het ook op hun socials. Ik heb er een besteld, komt pas ergens in Juli helaas...
Ricmaniac schreef op zondag 18 januari 2026 @ 22:59:
Weer een week voorbij en weer een updateje :)

Gaat erg lekker en zit vol in de flow van deze ironman character. Verlang niet meer terug naar mijn eerdere character ondanks dat die een stuk hoger is overall nog :P

Grootste grind deze week was Tithe farm om farming naar 62 te krijgen imo en agility doorgeleveld naar 74. dat is nu echt voor lange tijd klaar denk ik agility.

Ook redelijk wat combat stats omhoog gewerkt maar dat is voornamelijk met wat gemcrabben gedaan. Weekend helaas niet zo veel kunnen spelen als ik zou willen maargoed.

[Afbeelding] [Afbeelding]
Iets rustiger weekje gehad maar toch wel wat progressie gemaakt :) met name op de combat skills.
Ben nu 200 levels verwijderd van mijn eerste character waar ik ruime 5 maanden mee gespeeld had. En dat terwijl ik Runecrafting en sailing zogoed als niet gedaan heb.

Quests lopen nog wel ietsjej pietjsje achter maar daar ga ik vanavond nog even aan werken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3DLv9fC8lCQPIAFEQit4TCLkXYA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mQtmZTVtrAGaI3RAI0r4Wsw4.png?f=user_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3PDrX2nCdv-drThGAKEBZuMvGa4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/T6W3r64M8WThrA3VJ2qE1cr5.png?f=user_large

Tevens is OSRS lore ook gewoon super tof vind ik. Hoe de hele wereld van begin tot eind gewoon goed samen blijft hangen. kunnen menig mmo's echt van leren :P

Jammer dat ik daar pas 10 jaar te laat achter kom haha

[ Voor 42% gewijzigd door Ricmaniac op 25-01-2026 22:16 ]

• Rhip
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:01
Ik was gisteren weer eens Demonic Gorillas aan het killen en heb bij 400 kills nu mijn eerste zenite shard binnen. Nog zo'n 100 kills over op mijn task, wie weet ben ik lucky genoeg om nog een 2e binnen te slepen haha!

Ben een main, maar probeer zoveel mogelijk gear/spullen wel zelf te verzamelen.

• HeRSteiN
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-03 15:47
Ik heb eergisteren mijn Woodcutting pet gekregen totaal onverwacht.
Camphor logs aan het cutten en ineens liep er een bever achter mij aan :p

• Jochem1995
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06:51
Ik probeer Jagex Launcher te downloaden op m'n werklaptop. (Is akkoord om er dingen op te downloaden en prive te gebruiken)

Echter krijg ik na inloggen een lang laadscherm en vervolgens deze melding, ik heb gewoon administrator rechten.

Heeft iemand enig idee om Jagex Launcher werkend te krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GaYZD_HaPlmmrfS49hQzfY2Bc20=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/facXgAJKM9ZCggpeGZE1tKNA.png?f=user_large

• HeRSteiN
Jochem1995 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 12:54:
Ik probeer Jagex Launcher te downloaden op m'n werklaptop. (Is akkoord om er dingen op te downloaden en prive te gebruiken)

Echter krijg ik na inloggen een lang laadscherm en vervolgens deze melding, ik heb gewoon administrator rechten.

Heeft iemand enig idee om Jagex Launcher werkend te krijgen?

[Afbeelding]
Hmm, de melding die je krijgt zou iets met je account aanmelding zijn?
Zit je op je Thuisnetwerk of op je werk? Mss dat de firewall van je werk een block doet naar authenticatie server van Jagex?
Durf het niet zeker te zeggen wat dit is.

• Jochem1995
HeRSteiN schreef op maandag 26 januari 2026 @ 12:59:
[...]

Hmm, de melding die je krijgt zou iets met je account aanmelding zijn?
Zit je op je Thuisnetwerk of op je werk? Mss dat de firewall van je werk een block doet naar authenticatie server van Jagex?
Durf het niet zeker te zeggen wat dit is.
Thanks voor je snelle reactie!

Het lijkt inderdaad dat het met aanmelding van het account moet zijn maar dat heb ik getest en werkt op m'n eigen pc gewoon prima. Zowel op werk als prive netwerk geprobeerd maar nog geen succes.

• HeRSteiN
Jochem1995 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 13:03:
[...]

Thanks voor je snelle reactie!

Het lijkt inderdaad dat het met aanmelding van het account moet zijn maar dat heb ik getest en werkt op m'n eigen pc gewoon prima. Zowel op werk als prive netwerk geprobeerd maar nog geen succes.
Dan lijkt het mij toch een beveiliging te zijn dat je werkgever actief heeft staan op de notebook.
Kan je Runelite apart installeren en daar proberen aanmelden met je account?

• Nylato
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:15
Ik heb na redelijk wat jaren mijn account ook weer nieuw leven in geblazen.
Zit er ook aan te twijfelen om dadelijk deadman te spelen al ben ik helemaal niet goed in pvp.

Is het dan toch interessant om te spelen?

• HeRSteiN
Nylato schreef op maandag 26 januari 2026 @ 13:15:
Zit er ook aan te twijfelen om dadelijk deadman te spelen al ben ik helemaal niet goed in pvp.

Volgens de stream van gisteren is het ook voor mensen die niet zo goed zijn in PVP. Echter weet ik niet wat te verwachten, ik heb nooit een deadman gespeeld :D

• Jochem1995
HeRSteiN schreef op maandag 26 januari 2026 @ 13:10:
[...]

Dan lijkt het mij toch een beveiliging te zijn dat je werkgever actief heeft staan op de notebook.
Kan je Runelite apart installeren en daar proberen aanmelden met je account?
Ja idd, balen! Even Runelite getest en daar krijg ik 'Error connecting to server', na paar minuten laden.

Ik log eigenlijk nooit direct in via RuneLite, maar dit is toch gewoon je Email+ww. En dan hetzelfde als je Jagex account? Of mis ik iets?

• HeRSteiN
Jochem1995 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 13:20:
[...]

Ja idd, balen! Even Runelite getest en daar krijg ik 'Error connecting to server', na paar minuten laden.

Ik log eigenlijk nooit direct in via RuneLite, maar dit is toch gewoon je Email+ww. En dan hetzelfde als je Jagex account? Of mis ik iets?
Nee, dat zou hetzelfde moeten zijn.
Wel, ik speel OSRS op mijn gsm via 5G want ik kan op mijn werk bvb ook niet connecten met Jagex via Wifi.

• Jochem1995
HeRSteiN schreef op maandag 26 januari 2026 @ 13:45:
[...]

Nee, dat zou hetzelfde moeten zijn.
Wel, ik speel OSRS op mijn gsm via 5G want ik kan op mijn werk bvb ook niet connecten met Jagex via Wifi.
Vanavond even proberen als ik thuis ben, bedankt voor je hulp!

• HeRSteiN
Jochem1995 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 13:50:
[...]

Vanavond even proberen als ik thuis ben, bedankt voor je hulp!
No worries :) Succes

Ik zat er ook aan te denken om mee te doen met Deadman inderdaad wat 30 januari begint :D nog nooit gedaan al helemaal nooit gepvp'd :P dus ik zal vrij snel eruit liggen straks haha maar vind zulke events altijd leuk om mee te doen in games.

• HeRSteiN
Ricmaniac schreef op maandag 26 januari 2026 @ 14:47:
[...]

Ik zat er ook aan te denken om mee te doen met Deadman inderdaad wat 30 januari begint :D nog nooit gedaan al helemaal nooit gepvp'd :P dus ik zal vrij snel eruit liggen straks haha maar vind zulke events altijd leuk om mee te doen in games.
Ja, jij als collector van bepaalde dingen kan wel leuke cosmetics verkrijgen als rewards door punten te spenderen in shop :p

Maw:
Recolour van Crystal armour en Bofa
Ander thema voor POH
Teleport animatie

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:19
Na een jaar lang locked out te zijn van mijn jagex sinds vandaag mijn accounts weer terug!!! Nu weer lekker verder spelen op de UIM.

Als mensen nog beetje willen kletsen of pvmen mag je me altijd toevoegen of hier een dm sturen.

Ign: Pruimig

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Eerlijk: nee.
DMM wordt door clans in zijn greep gehouden. Solo gaan spelen is echt onbegonnen werk. Je raakt constant je progressie kwijt ook al train je erg snel. Daarnaast ga jij een paar uur spelen en spelen de clans gewoon 60u/wk of meer in het begin.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• Nylato
True schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 17:22:
[...]

Eerlijk: nee.
DMM wordt door clans in zijn greep gehouden. Solo gaan spelen is echt onbegonnen werk. Je raakt constant je progressie kwijt ook al train je erg snel. Daarnaast ga jij een paar uur spelen en spelen de clans gewoon 60u/wk of meer in het begin.
ik ga het toch proberen wss.
Deze DMM verlies je geen levels op death.
Ook geen bank key.

Dus alles in de bank blijft gewoon veilig en verlies je eigenlijk alleen de dingen die je draagt.
Ik ga gewoon veel skillen voor punten om een cosmetic ofzo te kunnen halen van te punten.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Clanman Deadman Mode is iig niet mijn ding, maar ik heb in het algemeen al weinig met PKing. :P

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Nylato schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 13:05:
[...]

ik ga het toch proberen wss.
Deze DMM verlies je geen levels op death.
Ook geen bank key.

Dus alles in de bank blijft gewoon veilig en verlies je eigenlijk alleen de dingen die je draagt.
Ik ga gewoon veel skillen voor punten om een cosmetic ofzo te kunnen halen van te punten.
Same! Deze DMM is wat toegankelijk lijkt het als ik het zo lees (geen verdere ervaring van mij though)

Faux gaat ook een DMM guide maken voor mensen die geen pvp per se willen doen en puur voor de cosmetic rewards willen gaan. Dus daar ga ik wel gebruik van maken denk ik.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ricmaniac schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 13:24:
[...]

Same! Deze DMM is wat toegankelijk lijkt het als ik het zo lees (geen verdere ervaring van mij though)

Faux gaat ook een DMM guide maken voor mensen die geen pvp per se willen doen en puur voor de cosmetic rewards willen gaan. Dus daar ga ik wel gebruik van maken denk ik.
Ah leuk, zie ik je wel bij één van de chokepoints *O*

Deze video heeft wel goeie starting out info. is van OSRS zelf.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Oké dan, friendschat of discord server voor DMM? >:)
Ik ga wel weer even spelen.

• Nylato
Ik ga denk ik niet op mijn eigen account spelen maar op die van mijn neefje.
Zodat ik met de mijnetegelijk gewoon normale kan spelen.

Dus ik kan friendschat van data account niet doen.
Maar discord of friendschat eigen account kan wel.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Oké even snel een Discord server gemaakt, verwacht zelf wel online te zijn als ik DMM speel de komende tijd. Hulp/feedback wordt gewaardeerd, ben niet super begaan met Discord.
Je kunt je naam aanpassen, wellicht handig om je GoT username + ingame-name aan te houden.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nice @True! Ben ook gejoined :)

Laatste 2 dagen zijn er kneiter veel bot bans geweest. concurrent players online is zelfs met zo'n 60-70k gedaald op dit tijdstip vergeleken met afgelopen dagen op dit tijdstip.

Kan het alleen maar applaudiseren!
Maar wel insane dat het zoooo veel bots zijn.

Je ziet het DIRECT aan de markt ook :P
Sommige prijzen stijgen kneiter hard in een paar uur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2sOmDrN2KQlEMxDgnpvDXd7g-p0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Nasp4fTHetVfqxyWqx4g5gqD.png?f=user_large

[ Voor 30% gewijzigd door Ricmaniac op 30-01-2026 15:25 ]

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

True schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 23:59:
[...]

Je kunt naar deze opties kijken, ik had voor de leagues vorig jaar een jaartje genomen omdat dat amper verschilde met meerdere maanden via Jagex zelf.
Let op dat dit koppelt met je Steam account en je daar wel het juiste account actief moet hebben:

https://isthereanydeal.co...-1-month-membership/info/
https://isthereanydeal.co...-membership-and-ost/info/
https://isthereanydeal.co...-membership-and-ost/info/
Dit zijn overigens volstrekt legale pakketten met membership omdat het via Steam loopt.

Ik had eind september vorig jaar voor nog geen €53 via JoyBuggy.
Ter info, blijkbaar zijn deze bundles maar 1x te gebruiken per Steam account, gelukkig loop ik er enkel met de 1-mnd membership tegenaan.
Op een andere verkoopsite dan JoyBuggy staat dat ook wel duidelijk vermeld:
"Game Time cannot be applied to an account if you have already purchased it previously."

Edit: en inmiddels ook een refund van JoyBuggy, wel netjes dat ze dat zo snel doen.

[ Voor 11% gewijzigd door True op 30-01-2026 16:08 ]

Holy moly de defender grind ook dus maar gedaan voor deze character en wat een insane luck zeg .

167 KC total.. op mijn andere characters had ik meer dan 500 en 600.
Bronze - 2
Iron - 7
Steel - 7
Black - 29
Mithril - 27
Adamant - 11
Rune - 71
Dragon - 13

---------------------------------------------------------

Dmm tot nu toe nog niet zo leuk gevonden :P Wordt veels te veel geganked. over paar dagen weer proberen denk ik wanneer de menigte mijn combat level uit is. Dus daarom maar gewoon doorgaan spelen op mijn Ironman

[ Voor 5% gewijzigd door Ricmaniac op 01-02-2026 00:21 ]

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ricmaniac schreef op zondag 1 februari 2026 @ 00:09:
Holy moly de defender grind ook dus maar gedaan voor deze character en wat een insane luck zeg .

167 KC total.. op mijn andere characters had ik meer dan 500 en 600.
Bronze - 2
Iron - 7
Steel - 7
Black - 29
Mithril - 27
Adamant - 11
Rune - 71
Dragon - 13

---------------------------------------------------------

Dmm tot nu toe nog niet zo leuk gevonden :P Wordt veels te veel geganked. over paar dagen weer proberen denk ik wanneer de menigte mijn combat level uit is
DMM heeft hogere droprates hè ;)

True schreef op zondag 1 februari 2026 @ 00:19:
[...]

DMM heeft hogere droprates hè ;)
Maar dit is niet in DMM

Zojuist voor het eerst Barrows gedaan :D Zonder overheads en in full graceful met lage combat stats :P haha
Ik volg nog steeds die guide van B0aty voor redelijk efficient spelen richting Song of the Elves.

Speelt lekker weg maar man wat spannend af en toe. Dit stuk was echt gemaakt voor kenners van de game volgens mij. Feit dat dit me gelukt is voelt heeel goed haha want werd een paar keer heel krap.

Tijdens het spelen speel ik nog steeds alsof het hardcore is en wil ik gewoon echt niet dood gaan.

Ricmaniac schreef op zondag 25 januari 2026 @ 14:41:
[...]

Iets rustiger weekje gehad maar toch wel wat progressie gemaakt :) met name op de combat skills.
Ben nu 200 levels verwijderd van mijn eerste character waar ik ruime 5 maanden mee gespeeld had. En dat terwijl ik Runecrafting en sailing zogoed als niet gedaan heb.

Quests lopen nog wel ietsjej pietjsje achter maar daar ga ik vanavond nog even aan werken :)

Oke er is weer wat tijd verstreken sinds mijn laatste update :P
Iets minder actief gespeeld afgelopen anderhalve week ofzo. Redelijk wat combat op de krab getrained.

Wel een sprongetje in quests gemaakt. 14 extra afgerond.

Vanavond bezig geweest met +-1200 glass gemaakt en te blazen. Crafting omhoog krijgen naar 50. (gelukkig al gelangere tijd seaweed aan het stacken dus was prima te doen. Door kunnen gaan tot 54 crafting).

Ook runecrafting eindelijk wat opgepakt en is niet 1 meer hahah :P

Nu is me plan om even wat levels in sailing te doen morgen om het 34 te krijgen zodat ik daarna Tears of Guthix weer kan doen en het naar herblore gaat.. Afgelopen week had ik het zondag gedaan namelijk dus is nu gereset maar wil niet dat die xp naar sailing gaat.. Is zonde imo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DiOeApHu_WAhFp4W24vYRwLvP1o=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/w7ezuKLcapny0MKZIK80G63n.png?f=user_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N7y7wCiC6-BbdMVU0vRsYhGNt6I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/HovGp5UTNaiw8IvVKkMR0byz.png?f=user_large

• HeRSteiN
Ricmaniac schreef op zondag 8 februari 2026 @ 21:31:
[...]

Oke er is weer wat tijd verstreken sinds mijn laatste update :P
Iets minder actief gespeeld afgelopen anderhalve week ofzo. Redelijk wat combat op de krab getrained.

Wel een sprongetje in quests gemaakt. 14 extra afgerond.

Vanavond bezig geweest met +-1200 glass gemaakt en te blazen. Crafting omhoog krijgen naar 50. (gelukkig al gelangere tijd seaweed aan het stacken dus was prima te doen. Door kunnen gaan tot 54 crafting).

Ook runecrafting eindelijk wat opgepakt en is niet 1 meer hahah :P

Nu is me plan om even wat levels in sailing te doen morgen om het 34 te krijgen zodat ik daarna Tears of Guthix weer kan doen en het naar herblore gaat.. Afgelopen week had ik het zondag gedaan namelijk dus is nu gereset maar wil niet dat die xp naar sailing gaat.. Is zonde imo.

Lekker bezig man!

Ik heb een "stomme" zet gedaan, heb ondertussen ongeveer 2 weken geleden een GIM aangemaakt met een vriend (Deze heeft totaal geen kennis van OSRS) Het ambetante aan de zaak. Nu speel ik bijna niet meer op mijn Main Ironman xD De lowlvl achievements, collectionlogs,... zijn echt zo verslavend.

Rip Seamus Mcfly?
HeRSteiN schreef op maandag 9 februari 2026 @ 15:01:
[...]

Lekker bezig man!

Ik heb een "stomme" zet gedaan, heb ondertussen ongeveer 2 weken geleden een GIM aangemaakt met een vriend (Deze heeft totaal geen kennis van OSRS) Het ambetante aan de zaak. Nu speel ik bijna niet meer op mijn Main Ironman xD De lowlvl achievements, collectionlogs,... zijn echt zo verslavend.

Rip Seamus Mcfly?
Haha nieuwe character is altijd leuk in het begin :P Maar zou Seamus Mcfly niet opgeven want voor hetzelfde geld stopt je maat over een week of 2 :P You never know.

Maar wat je ook doet ! laat hem niet in de steek zoals ze mij in de steek hadden gelaten :+ dan gaat hij door en komt hij er achter dat die een greyhelm wilt zijn en begint hij 6 maanden later ineens opnieuw

Ik ben normaal ook echt een "hide rooftop" speler.
Maar als je dan die rooftops eens aan zet zie je ineens zo veel meer detail in dorpjes etc.. maakt de game heel anders aanvoelen als je rond loopt :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXcA9fMKGC2EFUy7VM4941pEcR8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aZxJoZVxxZWjchQiTqIhGi4v.png?f=fotoalbum_large

• HeRSteiN
Ricmaniac schreef op maandag 9 februari 2026 @ 22:43:
Ik ben normaal ook echt een "hide rooftop" speler.
Maar als je dan die rooftops eens aan zet zie je ineens zo veel meer detail in dorpjes etc.. maakt de game heel anders aanvoelen als je rond loopt :P

[Afbeelding]
Dat gebied met een "HD" plugin en rooftops is wel mooi inderdaad.

Ik denk dat ik AFK salvaging ga verder zetten tot 99 sailing (Op Seamus)
En actiever ga spelen op GI Mcfly (GIM) het is echt aangenaam om opnieuw te spelen :D
Seamus gaat nog niet met pensioen! :p
Vanavond voor het eerst eens die baracuda trials gedaan. Die eerste 2 gingen easy .. die laatste moest ik wel een paar keer over doen. had wel mazzel.. me 7e rondje gelijk de baracuda paint gekregen :P 1/240 dropchance.

Die bewaren we mooi voor het sloopje :)

Sailing inmiddels 45. Ook gelijk naar chiny chompa island gevaren voor de schematics van de salvaging station voor op me boot :) Maakt het salvagen een stuk chiller.

• gbspeel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01:49
Ricmaniac schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 00:04:
Die bewaren we mooi voor het sloopje :)
Uit de wiki:
One paint is required for trimming skiffs, while sloops require two.
Daar kwam ik achter toen ik een salvor's paint kreeg en op de sloop wilde smeren.
gbspeel schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 08:01:
[...]

Uit de wiki:

[...]

Daar kwam ik achter toen ik een salvor's paint kreeg en op de sloop wilde smeren.
Ah oke dan bewaar ik hem nog =p

Weet je ook of die paint wel blijft zitten als je je hull upgrade enzo? verwacht het wel toch

• gbspeel
Ricmaniac schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 08:41:
Weet je ook of die paint wel blijft zitten als je je hull upgrade enzo? verwacht het wel toch
Ja, de trim is apart. Zou ook een beetje sneu zijn als je een salvor of merchant paint hebt en die weer helemaal opnieuw moet halen als iron :)

• gbspeel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zf4hfkXOf0Xdu12TEAXEZkQQoms=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/L9Iua1qNK47rLdyhrWsOgbqM.png?f=user_large
Hier ben ik stiekem wel een beetje trots op :)

Edit: beetje jammer dat Ex-Captain Said dan weer op de plek ging staan van Spotter Virginia..

[ Voor 18% gewijzigd door gbspeel op 12-02-2026 03:18 ]

gbspeel schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 03:11:
[Afbeelding]
Hier ben ik stiekem wel een beetje trots op :)

Edit: beetje jammer dat Ex-Captain Said dan weer op de plek ging staan van Spotter Virginia..
Hahaha dit zegt mij niks! :P ik weet niet wat er speciaal is aan je screenshot zeg maar

• Nylato
Ik ben Zelf ook klaar met DMM 12k Punten gehaald voor 1 cosmetic en vind het echt niet meer leuk nu.

Nu weer lekker in de main game voor full void aan het gaan.

• baracortez
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:16
Ricmaniac schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 08:29:
[...]

Hahaha dit zegt mij niks! :P ik weet niet wat er speciaal is aan je screenshot zeg maar
Volgens mij doelt @gbspeel op zijn boat paint (het gekleurde groene randje) ''Salvor's paint'' welke een ''Very rare loot from Martial salvage.'' is. ;)

• gbspeel
baracortez schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 09:11:
[...]

Volgens mij doelt @gbspeel op zijn boat paint (het gekleurde groene randje) ''Salvor's paint'' welke een ''Very rare loot from Martial salvage.'' is. ;)
Correct :)

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Vanavond Desert Treasure 2 afgerond!
Nu door naar A Night At The Theatre :)

Anjunabeats

Ik dacht laat ik eens kijken hoe ver ik nog achter loop op mijn eerste character sinds ik deze ironman 1 januari begon. Blijkbaar heb ik hem gisteren ofzo ingehaald met total level :D

(links mijn nieuwste ironman)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0109O7HCaIiyNYuG0FJWPYHQ2bk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/hrjdy7Vm1P14CX4dDp1IWRDk.png?f=user_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jq8aESPubDpn2TbBE709O2huoIE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ZLJ8IouxlCYrGsi0oy0tllKy.png?f=user_large

Niet alles is ingehaald loop nog een paar quests achter en total xp blijkbaar :P maarja dat oude account heeft dan ook 9 dagen meer /played.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3FHmQXiL7xzF7ThbmQvB21TJoh0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mPgZoQ6Punxss2wcpB0rc2Xa.png?f=user_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ynDaDSncar-vUVoQ9yxoIaXSq0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xujXi7AzG7mW0hWuhj9opcSI.png?f=user_large

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
16k magic logs en 19k red wood logs verder in de bank, maar eindelijk lvl 99 woodcutting.
Nu eens kijken naar dat star mining ofzo om afk te doen.

• JessetjeNL
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09-03 16:43
TheBrut3 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 20:18:
16k magic logs en 19k red wood logs verder in de bank, maar eindelijk lvl 99 woodcutting.
Nu eens kijken naar dat star mining ofzo om afk te doen.
Gratz! Woodcutting is ook nog een skill wat ik naar 99 ben het brengen.

• HeRSteiN
Gisteren een "kleine" spoon bij het voltooien van mijn eerste Shellbane Gryphon slayer task.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JGZ6RjgK-BQC32o_bs00IF8qOEU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UZQXHAnqqmALXSW0FvF0b596.png?f=user_large

• HeRSteiN
wizai schreef op zondag 15 februari 2026 @ 20:18:
Vanavond Desert Treasure 2 afgerond!
Nu door naar A Night At The Theatre :)
Was DT2 te doen?

Ik heb ook beide nog to do ( DT2 en A Night At The Theatre :p
Mensen hier al de nieuwe Cow Boss aan het farmen? :P

Je moet een F2P quest doen Idles of Milk linksboven lumbridge en die begeleid je naar een nieuwe F2P Boss Brutus. Tevens krijg je een necklace die je naar de lumbridge cow farm teleport. Super handig voor low level spelers en nieuwe accounts enzo natuurlijk. (boss is maar lvl 30)

Ook dropt hij een defender die echt wel goeie stats heeft voor lowbies tot dat je de echte defenders zou farmen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-6p4703U3VW6HkqUoHdQbGr2J4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tbGyQfV80nVIzBGoYnH8JAmW.png?f=user_large

Je kan geluk in zijn area blijven staan en dan blijft hij gewoon spawnen :P soort van AFK farm haha.

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
HeRSteiN schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 16:22:
[...]

Was DT2 te doen?

Ik heb ook beide nog to do ( DT2 en A Night At The Theatre :p
DT2 was prachtig, maar wel lastige bosses. De meeste gingen wel in 1 avond neer, behalve The Whisperer.
Die quest heeft me wel een week gekost, tussen werk en klus-avonden door.

- De questcape is inmiddels wel binnen :D

[ Voor 5% gewijzigd door wizai op 25-02-2026 16:40 ]

Anjunabeats

• HeRSteiN
Ricmaniac schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 16:28:
Mensen hier al de nieuwe Cow Boss aan het farmen? :P

Je moet een F2P quest doen Idles of Milk linksboven lumbridge en die begeleid je naar een nieuwe F2P Boss Brutus. Tevens krijg je een necklace die je naar de lumbridge cow farm teleport. Super handig voor low level spelers en nieuwe accounts enzo natuurlijk. (boss is maar lvl 30)

Ook dropt hij een defender die echt wel goeie stats heeft voor lowbies tot dat je de echte defenders zou farmen.

[Afbeelding]

Je kan geluk in zijn area blijven staan en dan blijft hij gewoon spawnen :P soort van AFK farm haha.
Staat bij mij vanavond op de agenda :D
Ben eens benieuwd. Daarstraks even Gnomemonkey zien geoneshot worden door de moeilijkere versie van boss. Grappig dat een Koe zo hard smacked xD
HeRSteiN schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 16:39:
[...]

Staat bij mij vanavond op de agenda :D
Ben eens benieuwd. Daarstraks even Gnomemonkey zien geoneshot worden door de moeilijkere versie van boss. Grappig dat een Koe zo hard smacked xD
Ja zelfs op normal doet die wel veel damage als je de attacks niet dodged maarja dat is super makkelijk op normal.

Heb hardmode nog niet gezien maar kan die ook niet doen want dan moet je DT2 hebben gedaan als ik het goed las.

• HeRSteiN
Ricmaniac schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 16:40:
[...]

Ja zelfs op normal doet die wel veel damage als je de attacks niet dodged maarja dat is super makkelijk op normal.

Heb hardmode nog niet gezien maar kan die ook niet doen want dan moet je DT2 hebben gedaan als ik het goed las.
Klopt, moet je DT2 hebben gedaan. Kan ik dus ook niet testen :p
Ben benieuwd naar straks :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1KcWlP-cOtvmB_4gCoZwUJVkKk0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4A8ZZPRoo5j01LSZNmPMVlq5.png?f=user_large

Deze quest net afgerond. Was een leuke quest om te doen met al die cutscenes enzo :P geinig verhaaltje
En handig om die herb patch unlocked te hebben die geen disease kan krijgen natuurlijk :)

Die vogel op het einde van die quest was wel pittig.

• HeRSteiN
Gisteren Brutus 100x in gehakt geslagen. Cow Slippers en 5 Bottomless Milk Buckets en 2 "defenders" :p
Wil Pet :D

• Nylato
Gisteren voor de Eerste keer de Dagannoth King Rex verslagen tijdens een slayer task
1e drop meteen een B-ring en drop 24 nog eentje.
Dat is weer een aangename Upgrade voor mijn account :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jARqlz1UYZvgmu2iAavpH0mq920=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/mnYW3AHdw2OtbKVuhKWRvUhk.jpg?f=user_large

Vandaag ga ik ook maar naar Brutus om hopelijk ook alle drops te krijgen.

• HeRSteiN
Nylato schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 09:25:
Gisteren voor de Eerste keer de Dagannoth King Rex verslagen tijdens een slayer task
1e drop meteen een B-ring en drop 24 nog eentje.
Dat is weer een aangename Upgrade voor mijn account :*)

[Afbeelding]

Vandaag ga ik ook maar naar Brutus om hopelijk ook alle drops te krijgen.
Lekkere ring!
Congrats!

Wat voor account speel jij als ik vragen mag?

• Roniin94
  • Registratie: September 2014
HeRSteiN schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 09:15:
Gisteren Brutus 100x in gehakt geslagen. Cow Slippers en 5 Bottomless Milk Buckets en 2 "defenders" :p
Wil Pet :D
Ik ben ook bezig met dezelfde “grind”, helaas nog geen slippers en pet. De CA’s zijn wel binnen:) De xp-rates zijn niet verkeerd, net als Scurrius boosted rates?

Steam: KonKie

• HeRSteiN
Roniin94 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 09:43:
[...]

Ik ben ook bezig met dezelfde “grind”, helaas nog geen slippers en pet. De CA’s zijn wel binnen:) De xp-rates zijn niet verkeerd, net als Scurrius boosted rates?
Hoe heb jij die 2sec kill gedaan ? :D
Dharok bomb?

Moet nog 2 CA's :(

• Roniin94
HeRSteiN schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 09:56:
[...]

Hoe heb jij die 2sec kill gedaan ? :D
Dharok bomb?

Moet nog 2 CA's :(
Een dragon hallberd gekocht en na een paar pogingen lukte het hiermee al. Eerst met een dds geprobeerd, maar de hitsplats moeten tegelijkertijd verschijnen. Andere CA is dat je niet aangevallen mag worden?

Die CA van niet geraakt worden was erg makkelijk om te doen. Je hebt een paar plekjes waar je kan safespotten als ranged. Ik deed het bij die steen southeast. en dan hoef je alleen uit de weg te gaan wanneer hij Growl doet en vervolgens dus charged. Want dan charged Brutus door de steen heen

• gbspeel
Grappig dat meerdere spelers de Cow willen farmen. Bij ons in de GIM ook twee. Te makkelijk om het niet te doen en de drop rate voor de pet valt ook heel erg mee met 1/1000.

De CA van 2 seconden is me nog niet gelukt. Vanavond de d-halberd tip van @Roniin94 eens proberen :)

• HeRSteiN
gbspeel schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:19:
Grappig dat meerdere spelers de Cow willen farmen. Bij ons in de GIM ook twee. Te makkelijk om het niet te doen en de drop rate voor de pet valt ook heel erg mee met 1/1000.

De CA van 2 seconden is me nog niet gelukt. Vanavond de d-halberd tip van @Roniin94 eens proberen :)
De tip van @Roniin94 lukt weldegelijk. Ik heb alle CA's nu.
Echter merkte ik wel dat mijn eerste 2sec kill niet telde voor CA, mijn 2de 2sec kill dan weer wel.

Happy hunting!

• Roniin94
323 kills verder, maar Beef is binnen! Nu verder met andere combat achievements om de hard tier te bereiken

• baracortez
Hoi mede Scapers!

Een poos geleden is het gegaan over het oprichten van een Tweakers Clan. Hierover werd toen gezegd dat het beheren ervan teveel werk is. Zelf ben ik ook een niet al te actieve speler om mij hiermee bezig te houden.

Wat dan wel? Chat-Channels. Zelfde principe als de Clan-Channels, maar dan zonder clan. Je hebt een host welke het kanaal runt. Door de naam van diegene in te typen kom je in laatstgenoemde Chat-Channel.

Ik heb een account aangemaakt met de naam: Tweakers HQ . Lekker herkenbaar en makkelijk te onthouden. Voel je vrij om in de chat te komen en een babbeltje te maken, af te spreken samen te bossen/skillen of gewoon puur samen online hetzelfde spel te spelen waar wij allemaal zo fan van zijn.

Misschien is het binnen een paar weken of maanden alweer doodgebloed, maar het gaat mij erom nu een optie te bieden/hebben waarin we elkaar zo laagdrempelig mogelijk kunnen bereiken in game.

Vanuit mijn standpunt brengt dit ons Tweakers net wat dichter bij elkaar in het spel. Zodat er met kortere lijntjes gecommuniceerd en afgesproken kan worden. Gewoon voor de gezelligheid.

Veel plezier en tot in game? O+ :D

Baracortez

• basjuuhhh
baracortez schreef op zondag 1 maart 2026 @ 18:30:
Hoi mede Scapers!

Een poos geleden is het gegaan over het oprichten van een Tweakers Clan. Hierover werd toen gezegd dat het beheren ervan teveel werk is. Zelf ben ik ook een niet al te actieve speler om mij hiermee bezig te houden.

Wat dan wel? Chat-Channels. Zelfde principe als de Clan-Channels, maar dan zonder clan. Je hebt een host welke het kanaal runt. Door de naam van diegene in te typen kom je in laatstgenoemde Chat-Channel.

Ik heb een account aangemaakt met de naam: Tweakers HQ . Lekker herkenbaar en makkelijk te onthouden. Voel je vrij om in de chat te komen en een babbeltje te maken, af te spreken samen te bossen/skillen of gewoon puur samen online hetzelfde spel te spelen waar wij allemaal zo fan van zijn.

Misschien is het binnen een paar weken of maanden alweer doodgebloed, maar het gaat mij erom nu een optie te bieden/hebben waarin we elkaar zo laagdrempelig mogelijk kunnen bereiken in game.

Vanuit mijn standpunt brengt dit ons Tweakers net wat dichter bij elkaar in het spel. Zodat er met kortere lijntjes gecommuniceerd en afgesproken kan worden. Gewoon voor de gezelligheid.

Baracortez
Top idee! Ik ben gejoined, speel niet veel, en zit normaal in een andere nl clan. Maar wel gezellig om af en toe te babbelen :*)

Ingame name: Karaf

• HeRSteiN
Hoi mede Scapers!

Baracortez
Een vriend en ik zijn ook lid :)
Ook gejoined :) thanks voor het aanmaken etc.

Momenteel alleen even een break van Osrs voor een paar weekjes denk ik.
Misschien dat ik veel sneller alweer start maar voor nu het idee even een korte pauze

• JessetjeNL
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09-03 16:43
Hoi mede Scapers!

Baracortez
Top! Zou vanzelf ook gaan joinen. :)

• baracortez
Ah wat tof lui! Leuk om te lezen dat er zo enthousiast op gereageerd wordt!

Als je mij een DM wilt sturen met je RS naam, zal ik je toevoegen op het account zodat je een smiley bij je naam krijgt in de Chat-Channel. Dan zijn de ''geverifieerde'' Tweakers te herkennen onderling. :)

• gbspeel
Gisteravond was ik bezig met m'n herblore-voorraad weg te werken. Dit doe ik zonder plugin en aangezien het geen dagelijkse kost is, raadpleeg ik dan vaak de wiki. Dat moest anders vond ik. De tag-tab herblore werd in het leven geroepen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6ci53wTQ-q3erPU5zIvhhO-SUk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bqSUcbw8nQAqWq4StjAXu9lU.jpg?f=fotoalbum_medium
code:
1
banktags,1,herblore,227,layout,0,233,1,19662,3,23962,7,229,16,12695,18,227,19,269,20,2436,21,2440,22,2442,24,2436,26,227,27,259,28,221,32,2440,34,227,35,263,36,225,40,2442,42,227,43,265,44,239,48,3040,50,227,51,2481,52,3138,56,2444,58,227,59,267,60,245,64,2434,66,227,67,257,68,231,72,6685,74,227,75,2998,76,6693,80,2452,82,227,83,2481,84,241,88,5952,90,227,91,259,92,6051,93,5974,94,25644,95,229,96,12625,98,227,99,3016,100,12640,104,3016,106,227,107,261,108,2970,112,6470,114,227,115,255,116,21622
Voel je vrij er gebruik van te maken :)

Ook voor andere skills en activiteiten heb ik tag-tabjes. Zal ze een keer verzamelen in een foto-album voor de liefhebber.

Edit: ik heb alleen clean herbs op de bank en geen unfinished pots, want dat vind ik zonde van de bank space.

[ Voor 4% gewijzigd door gbspeel op 02-03-2026 14:41 ]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AG2HEhCmA2ctwjShenFyF2ILpuc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/G4oXCZEP1pZRnXP7Bx9Ylndw.png?f=user_large

Terug van mijn break :P duurde een stuk korter dan ik dacht haha
Miste OSRS te veel

LOL deze terugkeer was meant to be! haha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HRsva2PxdF99rqZCtwe2y09Yup8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Cz0X8h6eFACnPpXsMXrJNgqb.png?f=user_large

• HeRSteiN
Ricmaniac schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 19:54:
[Afbeelding]

Terug van mijn break :P duurde een stuk korter dan ik dacht haha
Miste OSRS te veel
Welcome back ! =D

• HeRSteiN
Ricmaniac schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 19:59:

[Afbeelding]
Nice! Op welke KC heb jij Beef ontvangen?
HeRSteiN schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:46:
[...]

Nice! Op welke KC heb jij Beef ontvangen?
152 maar een paar daarvan waren F2P kill toen ik niet wist dat de pet alleen maar voor member kan droppen.
Maar dat waren er niet meer dan 20. Dus alsnog super vroeg :D

Moet nog steeds de slippers though

Dacht nu weer lekker een beetje afk te salvagen tijdens drukte maar heb de Sloop unlocked..

Holy moly wat kost dat veel aan mats om die sloop helemaal mahogany te maken :P
Alleen de hull zou al 400k aan planks kosten.

Hou het denk ik maar bij mijn skiffje :P

[ Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 09-03-2026 13:44 ]

• HeRSteiN
Ricmaniac schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 19:59:

[Afbeelding]
Is dat een Rune platebody met mithril legs en helm? Of lijkt het gewoon zo?
Heb je nog geen Barrows gear etc?
HeRSteiN schreef op maandag 9 maart 2026 @ 14:32:
[...]

Is dat een Rune platebody met mithril legs en helm? Of lijkt het gewoon zo?
Heb je nog geen Barrows gear etc?
klopt haha nog geen moeite gedaan voor gear :P dit toevallig liggen dus daarom aangedaan gezien het me beste combat stats gaven.

• gbspeel
Ricmaniac schreef op maandag 9 maart 2026 @ 13:44:
Dacht nu weer lekker een beetje afk te salvagen tijdens drukte maar heb de Sloop unlocked..

Holy moly wat kost dat veel aan mats om die sloop helemaal mahogany te maken :P
Alleen de hull zou al 400k aan planks kosten.

Hou het denk ik maar bij mijn skiffje :P
Als je een hoop gp wilt maken: martial salvage is je vriend. Je kan je daar helemaal suf alchen. Voor je het weet heb je twee ironwood sloops, een ironwood skiff en een ironwood raft :)
Oke dan ga ik daar uiteindelijk wat naartoe werken.
Moet eerst wat bij elkaar gatheren om een sloop te maken van Teak dan denk ik want het scheelt gewoon veel sailing xp als ik nu gelijk al met 2 salvaging hooks kan werken enzo. Worth de investment denk ik.

• gbspeel
Ricmaniac schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 12:45:
Oke dan ga ik daar uiteindelijk wat naartoe werken.
Moet eerst wat bij elkaar gatheren om een sloop te maken van Teak dan denk ik want het scheelt gewoon veel sailing xp als ik nu gelijk al met 2 salvaging hooks kan werken enzo. Worth de investment denk ik.
Ja, echt een aanrader. Heb al 40M bij elkaar geharkt met salvaging. Het is ongetwijfeld de makkelijkste moneymaker voor irons. Zodra je een adamant helm hebt, kan je helemaal los :)

• HeRSteiN
gbspeel schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 13:58:
[...]

Ja, echt een aanrader. Heb al 40M bij elkaar geharkt met salvaging. Het is ongetwijfeld de makkelijkste moneymaker voor irons. Zodra je een adamant helm hebt, kan je helemaal los :)
Amai, das wel dik :D Hoelang ben je zo al aan het salvagen dan?

• gbspeel
HeRSteiN schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 15:34:
[...]
Amai, das wel dik :D Hoelang ben je zo al aan het salvagen dan?
Euhhh, wel een paar weken achtereen. Op een gegeven moment ga je over naar opulent salvage voor hetzelfde idee. Neem daar je seed box, herb sack, gem bag en een chisel mee.

Bij lvl 93 rook ik de cape en ben ik doorgegaan. Ik zet het aan terwijl ik aan het werk ben of huishouden doe. Als m'n cargo hold vol zit verwerk ik een deel zolang ik tijd heb.

Pro-tip: bouw bank chests op Sunbleak Island en Buccaneers' Haven.

Edit: van de gp heb ik voor 5M aan gold ore gekocht t.b.v. m'n smithing. Ook verdampt er genoeg gp met construction training, plus wat @Ricmaniac al zei: high-level onderdelen voor je bootjes zijn duur.

[ Voor 14% gewijzigd door gbspeel op 10-03-2026 15:54 ]

De Bond & Membership prijzen gaan veranderen :(
https://secure.runescape....ice-change?oldschool=true

Kort samengevat komt het hierop neer.

Membership wordt duurder
De prijs van nieuwe memberships gaat omhoog.

Voorbeeld (VS-prijzen):
12 maanden: van $99.48 → $131.88 per jaar.

Ook maandprijzen stijgen.
Sommige abonnementstypes verdwijnen
Met name 6-maands abonnementen worden geschrapt in de nieuwe structuur.

Bonds worden duurder
De prijs om bonds met echt geld te kopen gaat omhoog.
Bonds blijven hetzelfde werken: je kunt ze kopen met echt geld, verkopen voor GP, of gebruiken voor membership.

Grandfathered prijzen blijven bestaan
Mensen die al een actieve subscription hadden vóór de wijziging kunnen hun oude lagere prijs houden zolang ze niet stoppen.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ricmaniac schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 22:30:
https://secure.runescape....ice-change?oldschool=true

Kort samengevat komt het hierop neer.

Membership wordt duurder
De prijs van nieuwe memberships gaat omhoog.

Voorbeeld (VS-prijzen):
12 maanden: van $99.48 → $131.88 per jaar.

Ook maandprijzen stijgen.
Sommige abonnementstypes verdwijnen
Met name 6-maands abonnementen worden geschrapt in de nieuwe structuur.

Bonds worden duurder
De prijs om bonds met echt geld te kopen gaat omhoog.
Bonds blijven hetzelfde werken: je kunt ze kopen met echt geld, verkopen voor GP, of gebruiken voor membership.

Grandfathered prijzen blijven bestaan
Mensen die al een actieve subscription hadden vóór de wijziging kunnen hun oude lagere prijs houden zolang ze niet stoppen.
TL;DR:
1 maand (of per maand betalen) gaat van €12,50 naar €13,50 in NL.

• gbspeel
Ricmaniac schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 22:30:
Voor een spel dat al 25 jaar bestaat, wekelijkse updates en QoL-upgrades doet, plus regelmatig nieuwe content. Ik heb het er voor over.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

gbspeel schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 23:40:
[...]

Voor een spel dat al 25 jaar bestaat, wekelijkse updates en QoL-upgrades doet, plus regelmatig nieuwe content. Ik heb het er voor over.
Dunno... WoW is 13 euro per maand (als je per maand betaald). Hiermee word RS dus duurder dan WoW. En met WoW heb je ook een MMO met veel historie, en kan je meerdere characters per account maken. Daarbij gaat vooral de 12 maanden prijs erg omhoog, van 90 euro naar 120 euro. Dat is niet meer dan een euro per maand extra. En op reddit zie ik ook een vergelijking gemaakt worden met FFXIV waar je voor hetzelfde bedrag per maand (en eens per zoveel jaar een expension kopen) veel meer PvE content updates krijgt.

Ik heb de afgelopen tijd af en toe een maandje genomen als er nieuwe content was die mij interessant leek. Denk dat ik dat maar blijf doen...

[ Voor 16% gewijzigd door Gropah op 10-03-2026 23:52 ]

Ja met zoiets als dit vind ik ook dat RS een membership wel jagex accountwide mag maken..
Maarja dat gaan ze al helemaal niet doen als dit ze al in gang hebben gezet natuurlijk.

Zal vast komen door de "integrity roadmap" van RS3.. Daar verliezen ze nu inkomste mee natuurlijk

• gbspeel
Als je je daar goed bij voelt, is dat toch helemaal prima?

Als je wil, kan je met één character name OSRS en RS3 spelen. Twee aparte spelervaringen. Sommigen vinden ze beide leuk. Een paar oude clangenoten van me zijn bij RS3 blijven hangen (wat er grafisch fantastisch uitziet, qua spelervaring is het anders) en de rest is gestopt of naar OSRS gegaan.

Zoals m'n zus (ook OSRS-speler) mooi zei: het spel moet jou dienen, niet andersom. Tot nu toe heb ik nog voor twee characters memberships draaien: eentje uit de oudheid, waarbij de prijs niet wijzigt. M'n echt actieve account, ja die begint duurder te worden, net als alle andere zaken. Echter haal ik meer (uren) plezier uit OSRS dan een Netflix-abonnement dat inmiddels maandelijks € 16 euro per maand moet kosten met een beetje beeldkwaliteit. Netflix zal hier eerder sneuvelen dan OSRS ;)
Pagina: 1 ... 54 55 Laatste

Let op:
Op GoT spelen we graag spellen volgens de regels, om het leuk te houden ;-)
Houd je dus ook hier op het forum aan de Jagex regels, bots en autotalkers zijn niet de bedoeling!