Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:09
Accretion schreef op maandag 23 juni 2025 @ 22:17:
[...]

Ik bedoelde meer dat ik me niet kan voorstellen dat je 82 Slayer haalt op OSRS met alleen maar lampen, je krijgt maar 10x je level aan XP (800 op lvl 80) en je ontvangt ook niet heel vaak lampen.

Of bedoel je het anders?

OSRS is nog steeds heel tof, wordt eigenlijk alleen maar beter, met meer quests, raids, bosses en areas. Al moet ik zeggen dat ik niet zo veel geef om de nieuwe content, gaat mij bijna te snel.

Alleen de laatste tijd hebben ze veel commentaar gekregen, vooral vanwege de stijgende prijzen en cancellen van het pride event.
Je hebt natuurlijk ook nog de lampen van quests en dairies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafl
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-08 17:15
Arvado schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 14:01:
[...]

Je hebt natuurlijk ook nog de lampen van quests en dairies...
zit wel vaak een beperking op, dat je ze alleen kunt besteden aan een skill > lvl 50, bijvoorbeeld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:43

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Door alle hype van veel WoW content creators die nu naar RS zijn geswitched wordt ik ook helemaal lekker gemaakt en ben ik zowaar ook weer begonnen met OSRS.

Al die content op youtube kriebelt je dan toch weer ofzo haha.

Begonnen met een HC iron man. (wel met het idee om gewoon door te gaan als normale iron man mocht ik dood gaan) Hoef niet per se ver te komen als HC Iron Man.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Inmiddels total level 100.
Wat mining, smithing, woodcutting, firemaking en fishing gedaan :P Zit weer lekker in flow.

Ook wat questjes complete.

1 die ik heb gedaan vond ik wel tof was Misthalin Mystery ofzo.
Vroeger nooit gedaan in elk geval, weet niet of het een nieuwere quest is misschien maar was echt een story met cutscene achtige stukjes zeg maar :P Nostalgie vloeit zwaar hier haha vermaak me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goeiedagschotel
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11:35
Ricmaniac schreef op zondag 13 juli 2025 @ 14:45:
Inmiddels total level 100.
Wat mining, smithing, woodcutting, firemaking en fishing gedaan :P Zit weer lekker in flow.

Ook wat questjes complete.

1 die ik heb gedaan vond ik wel tof was Misthalin Mystery ofzo.
Vroeger nooit gedaan in elk geval, weet niet of het een nieuwere quest is misschien maar was echt een story met cutscene achtige stukjes zeg maar :P Nostalgie vloeit zwaar hier haha vermaak me prima.
Welkom terug allereerst!

Misthalin Mystery is ergens in 2017 toegevoegd geeft de wiki aan, geen OG content dus. Maar inderdaad wel tof.

Veel plezier met verder spelen iig, vragen mag je altijd stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Goeiedagschotel schreef op maandag 14 juli 2025 @ 08:17:
[...]

Welkom terug allereerst!

Misthalin Mystery is ergens in 2017 toegevoegd geeft de wiki aan, geen OG content dus. Maar inderdaad wel tof.

Veel plezier met verder spelen iig, vragen mag je altijd stellen :)
Het was daarvoor een holiday event: https://oldschool.runescape.wiki/w/2016_Halloween_event

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Pooh wie had dat gedacht dat ik weer hele avonden RS zou spelen haha.
Ik niet in ieder geval :P

Vanavond weer een paar questjes gedaan en verder is het gewoon lekker op mijn dooie gemakt doen wat ik wil.

Door dit weer te spelen merk ik dat je toch met de moderne MMO's echt sandbox achtige stijl mist. Alles is zo lineair en eigenlijk vooral op power gefocussed op sommige uitzonderingen na zoals GuildWars2 .

Maar bij Runescape is het allemaal gewoon zo chill :P je bent uren niks spannend aan het doen maar toch voelt het progressief haha. (minen, woodcutten etc) Inmiddels ook member geactiveerd en begonnen met agility te levelen. grappige skill voor tijdens serie kijken enzo imo =p En dan daarna ook nog eens handig met de extra doorgangen die beschikbaar komen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:09
Een HC Ironman! Heb er zelf ook nog een, maar ik weet dat ik niet goed genoeg ben voor dingen zoals CG. Maar daar ben je nog lang niet, early game is classic. Veel plezier :-)

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Winst schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 17:06:
Een HC Ironman! Heb er zelf ook nog een, maar ik weet dat ik niet goed genoeg ben voor dingen zoals CG. Maar daar ben je nog lang niet, early game is classic. Veel plezier :-)
Oh ik waarschijnlijk ook niet hoor hahah

Ik ga ook gewoon door als ironman als ik dood ben. Ga niet opnieuw HC ironman beginnen.
Ben normaal in games die hardcore modes hebben echt een liefhebber en speel ik alleen hardcore maar runescape is er niet echt de game voor helemaal niet als weer eerste serieuse playtrough zeg maar :P
Te grote time investment om dan weer opnieuw te starten :9 (vind ik)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Inmiddels zijn er 2 deaths in mijn team van 3 hardcore ironman group :P Zelf nog niet gestorven maar vrees dus dat het alsnog binnekort voorbij is als hardcore haha.

Inmiddels een beetje planning gemaakt dat ik wat quests ga afwerken voor easy access tot wat XP en/of unlocks van skills en area's enzo.

Vermaak me echt mega erg en ben alweer bijna verslaafd volgens mij haha 8)7 Denk de hele dag aan Runescape

[ Voor 15% gewijzigd door Ricmaniac op 17-07-2025 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:15
Het hele idee van Ironman is dat je het alleen af doet.

Zo'n groep is in het begin vooral leuk maar als het uitelkaar loopt qua levels wordt het vanzelf minder.

Je hebt er uiteindelijk: eentje die nooit online is, eentje die enkel profiteerd en eentje die al het werk doet.

Het idee van hardcore Ironman als je 3x dood kan gaan; of juist geen hardcore meer bent als teamleden vaker dood gaan, maakt het wat mij betreft ook maar kort leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Accretion schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 17:50:

Zo'n groep is in het begin vooral leuk maar als het uitelkaar loopt qua levels wordt het vanzelf minder.

Je hebt er uiteindelijk: eentje die nooit online is, eentje die enkel profiteerd en eentje die al het werk doet.

Het idee van hardcore Ironman als je 3x dood kan gaan; of juist geen hardcore meer bent als teamleden vaker dood gaan, maakt het wat mij betreft ook maar kort leuk.
Oh we spelen ook alleen. we doen de groep eigenlijk alleen om elkaar een beetje warm te houden dat je meldingen ziet van: X is level 20 fishing, Y completed the quest blabla.

We hebben inderdaad nog niet samen gespeeld. Was ook niet de intentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Wat ontzettend nadelig is met (solo) IM is dat je ontzettend veel pech kunt hebben. Bepaalde drops niet krijgen, resulteert gewoon in een ontzettend lange grind die onevenredig is én ontzettend grindy kan zijn. Door dit in een groep te doen spreid je de kansen meer. Daarbij is sommige ~100cmb content niet bereikbaar voor één IM op dat level, maar als je in een groepje bent kun je het ineens wel goed af met zo'n combat level - ook al is de gear nog wat minder goed.

En ja GIM werkt alleen als iedereen even no life speelt. Want in de derde versnelling GIM spelen resulteert dat je maar 3 uurtjes per week tegelijkertijd online bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:31

Dat hoor ik vaker, ironman mode betekend zeker niet dat je het alleen doet. Het is nog steeds een MMO, en er is veel content die gewoon met andere spelers kan. Niet alleen de 3 raids, maar ook de wildy bosses, Barbarian Assault, Royal Titans, Yama en meer.

OSRS is op zijn best als je ook in een leuke clan zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Zag deze toevallig 2 dagen geleden op reddit en nu kreeg ik hem in mijn youtube recommended maar vind dit een duimpje waard zeg.

Wat een zieke edit :P Dit is content waar youtube in mijn belevenis voor gemaakt is toen de tijd :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ricmaniac schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 00:33:
Zag deze toevallig 2 dagen geleden op reddit en nu kreeg ik hem in mijn youtube recommended maar vind dit een duimpje waard zeg.

Wat een zieke edit :P Dit is content waar youtube in mijn belevenis voor gemaakt is toen de tijd :D

[YouTube: This is RuneSkate]
LilSmokey is dan ook wel echt een naam in de OSRS edit community. Zie ook die briljante 'vroegere' video's van hem: https://www.youtube.com/@LilSmokey/videos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
ikbenerniet schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 22:05:
[...]
OSRS is op zijn best als je ook in een leuke clan zit.
Dat is zeker waar.
Maar persoonlijk, zeker als hardcore op de lange termijn, niet in een group.

Of ja, de eerste 1000 levels ben je het niet eens en daarna zal je toch toe moeten geven op e.e.a vlak.

Persoonlijk vindt ik de persoonlijke prestaties leuker dan de groepsprestaties.
Een beetje zoals in een voetbalteam alleen maar gezeikt wordt over degene die net niet goed mee kan en de goede juist verleid worden om ergens anders/voor zichzelf te kiezen.

Maar ook dat is een balans dingetje welke ik nooit begrepen heb, kun je beter direct voor jezelf kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

True schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:39:
[...]

LilSmokey is dan ook wel echt een naam in de OSRS edit community. Zie ook die briljante 'vroegere' video's van hem: https://www.youtube.com/@LilSmokey/videos
Nice, zitte hele toffe tussen zo te zien ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Officiele video 4 uur geleden. Voor mij gaat er gewoon echt met Oldschool RS een wereld open. dat ik zo lang deze MMO links heb laten liggen is zonde haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik wil na 20 jaar WoW ook eens kijken wat ik 20 jaar lang "gemist" heb :p Maar twijfel heel erg of ik als Ironman start of gewoon normaal. Wil sowieso wel even een membership kopen. Ben ook aangestoken door al die streamers die overstappen :p

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

London schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 22:08:
Ik wil na 20 jaar WoW ook eens kijken wat ik 20 jaar lang "gemist" heb :p Maar twijfel heel erg of ik als Ironman start of gewoon normaal. Wil sowieso wel even een membership kopen. Ben ook aangestoken door al die streamers die overstappen :p
Why not both?
Gezien je 20 jr WoW ben je wel redelijk diehard. Veel van de skills zijn goed op een tweede scherm te doen. En bij dubbele drops kun je droptraden naar je main en dat verkopen voor bonds.

Ik zou eigenlijk een main adviseren om mee te beginnen. Vind je het leuk en wil je nog meer uitdaging ga je met een IM spelen en gaat er opnieuw een wereld voor je open.

Eventueel kun je ook met IM beginnen en die later 'de-ironen' en kun je na een cooldown ook traden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Lol je weet dat een game gehyped word als er gewoon een OSRS remix gedraaid wordt op de mainstage van tomorrowland vanavond hahaha 8)7 8)7

Hij zegt ook: "any oldschool runescape players here?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

@London en al begonnen ? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Joah! Maar het is .... overwhelming :P Ik doe maar wat voor m'n gevoel. Heb wel die new player guide van de Wiki en eentje van Chatgpt erbij gepakt. Maar ik vermaak me ook wel prima, het is een hele ervaring moet ik zeggen en letterlijk een wereld die voor je open gaat.

Boompje omzagen hier, visje vangen daar en ondertussen een questje doen. Helemaal mooi :D

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headozz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-07 12:17
Ben nu ook weer bezig met group ironman, maar dan op rs3. De groep waar ik op OSRS in zat ben ik nog maar de enige. Het is wel even wennen om terug te gaan van een maxed ironman met alle arch relics en invention perks naar de basis. Maar ook wel weer leuk, alleen al die quests weer doen bah.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wt6zc-9zUBID0_K9rA8EMJNnuSw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NXKlhFX9FSBPWWEz1AhBydbp.jpg?f=user_large

Even een update, dit is hoe ik er nu voorsta na 2 dagen (weinig anders gedaan te hebben). Membership ook gekocht en heb eigenlijk continu minimaal 10 OSRS gerelateerde tabbladen open en speel natuurlijk ook op Runelite client. Merk dat ik er meer en meer in begin te komen :D

Maar het blijft overwhelming zoals gezegd en het gebrek aan QoL is veelzeggend en doet mij bij vlagen ook erg aan vanilla/classic WoW denken. Gelukkig is de wiki 1 v/d beste wikis die ik ooit heb gezien voor een game en ook quest helper is een fantastische plugin _/-\o_

Ik verbaas me nog het meest over de diepgang en begin nu ook te snappen hoe sommigen dit al dik 10 jaar kunnen spelen zonder verveeld te raken. De skills zijn dusdanig goed in/met elkaar verweven dat je continu bezig kan blijven. En ook de balans tussen f2p en b2p is wat mij betreft heel goed gedaan, maar ik merk wel duidelijk hoeveel meer content je krijgt voor een membership dus vind dat het geld nu al wel waard.

Feit blijft wel dat ik soms nog als een kip zonder kop rond ren (duurt lang ook in 't begin......) en regelmatig chatgpt of de wiki vraag wat ik kan doen. Vaak krijg ik dan een antwoord waarmee ik weer wat uurtjes uit de voeten kan met farmen, questen, lopen etc etc :P

Ja ik vermaak me wel dus 8) Ohja 1x dood gegaan tot nu toe bij die white wolf mountain maar heb net die fishing contest gedaan dus kan die berg nu skippen :+

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

London schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 20:45:
[...]

[Afbeelding]

Even een update, dit is hoe ik er nu voorsta na 2 dagen (weinig anders gedaan te hebben). Membership ook gekocht en heb eigenlijk continu minimaal 10 OSRS gerelateerde tabbladen open en speel natuurlijk ook op Runelite client. Merk dat ik er meer en meer in begin te komen :D

Maar het blijft overwhelming zoals gezegd en het gebrek aan QoL is veelzeggend en doet mij bij vlagen ook erg aan vanilla/classic WoW denken. Gelukkig is de wiki 1 v/d beste wikis die ik ooit heb gezien voor een game en ook quest helper is een fantastische plugin _/-\o_

Ik verbaas me nog het meest over de diepgang en begin nu ook te snappen hoe sommigen dit al dik 10 jaar kunnen spelen zonder verveeld te raken. De skills zijn dusdanig goed in/met elkaar verweven dat je continu bezig kan blijven. En ook de balans tussen f2p en b2p is wat mij betreft heel goed gedaan, maar ik merk wel duidelijk hoeveel meer content je krijgt voor een membership dus vind dat het geld nu al wel waard.

Feit blijft wel dat ik soms nog als een kip zonder kop rond ren (duurt lang ook in 't begin......) en regelmatig chatgpt of de wiki vraag wat ik kan doen. Vaak krijg ik dan een antwoord waarmee ik weer wat uurtjes uit de voeten kan met farmen, questen, lopen etc etc :P

Ja ik vermaak me wel dus 8) Ohja 1x dood gegaan tot nu toe bij die white wolf mountain maar heb net die fishing contest gedaan dus kan die berg nu skippen :+
Ik kan je deze wel aanraden: https://oldschool.runescape.wiki/w/Transportation zeker jewellery is spotgoedkoop en geeft je zo 8 teleports.

Kijk ook een naar de 'efficiënte quest guide' zowel als plugin in RL als op de Wiki, als je je verveeld (of even niet weet wat je moet doen) ga de eerst volgende quest doen.
Zeker early is questen veel efficiënter dan daadwerkelijk de skills trainen. Of het leuker is moet je voor jezelf uitmaken, maar met 4 uur questen heb je zo 20 uur aan early combat skills te pakken. En als je dat later doet krijg je er relatief gezien minder voor terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:30
Zou juist al beginner niet te snel naar die guides grijpen, haalt toch een beetje de immersie/lore weg van het spel. Als je even vast zit met een quest even de guide erbij pakken bon, maar al direct via de "min/max"-route het spel gaan spelen gaat ten koste van het spelplezier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

joostmakaay schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 22:56:
Zou juist al beginner niet te snel naar die guides grijpen, haalt toch een beetje de immersie/lore weg van het spel. Als je even vast zit met een quest even de guide erbij pakken bon, maar al direct via de "min/max"-route het spel gaan spelen gaat ten koste van het spelplezier.
Je hebt het tegen diehard wow spelers.
Lore is een keuze of je spatie in ramt tijdens dialoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostmakaay
True schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 23:19:
[...]

Moet zeggen dat er stiekem wel heel veel gelijkenissen zitten tussen de Quest Helper-plugin en een Zygor of RestedXP :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

True schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 23:19:
[...]

Hahaha die guides vind ik juist geweldig. De minmaxers hebben alles al zo efficiënt mogelijk gemaakt en ik doe klik klik en nummers gaan omhoog. Mijn autistische brein vindt dat echt fantastisch O+

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Vond het persoonlijk wel fijn dat ik niet die guides gelijk volgde :P als je ziet hoe snel je sommige levels omhoog kan krijgen door early game bepaalde quests te doen.

Ik heb gewoon zelf heel veel skills geleveld :P in principe time waste achteraf gezien maar voor mij juist de fun op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Al een weekje nu bijna niet echt kunnen spelen door de vakantie. Maar ben dan maar wat aan het theory craften af en toe om me honger te stillen haha.

Ben een plannetje aan het maken nu hoe ik de komende periode aan wil vliegen :P in ieder geval is Ardoughe cloak 1 van de eerste dingen die ik wil proberen te halen. Super chill natuurlijk als je altijd maar kan teleporten naar die stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:02
Ohjee als je de mobiele app maar niet vindt. Overal spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Aschtra schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 08:08:
Ohjee als je de mobiele app maar niet vindt. Overal spelen
Oh heb ik al haha maar vind het echt niet fijn spelen. Alleen beetje lopen woodcutten af en toe. Maar zelfs ergens heen lopen vind ik al irritant op mobiel haha 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
Sommige content is prima op mobile, andere weer totaal niet. Aantal voorbeelden wat op mobile prima te doen is:

Woodcutting
Mining (motherlode mine)
AFK cb training op bijv. Crabs
GOTR
Crafting Blood runes
Fishing
Sommige thieving activiteiten

Meestal weet je wel van te voren een beetje wanneer je op pc en wanneer je op mobile kan spelen. Zo kan je een beetje plannen wat je ga doen. Dat werkt voor mij top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-08 15:48
London schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 20:45:
[...]

haha, als je dit al gebrek aan QoL vindt moet je voor de lol een keer de echte 2007 runescape spelen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marascon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-08 13:59
Het jeukt me inmiddels toch weer HEEL erg het spel van mijn jeugd weer eens op te pakken, vraag me alleen af of het nog zo leuk is als het toen was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Marascon schreef op maandag 28 juli 2025 @ 09:04:
Het jeukt me inmiddels toch weer HEEL erg het spel van mijn jeugd weer eens op te pakken, vraag me alleen af of het nog zo leuk is als het toen was.
Dat is ook dubbel. Ik denk niet per se dat ik meer plezier heb als toen waar niks boeide en competitief een woord was wat ik nog niet eens kende haha maar ik vind het wel mega leuk. Toen deed ik alleen alles als een kip zonder kop en nu begrijp ik alles veel meer natuurlijk.

Inmiddels bezig met me combat level wat omhoog te gooien zodat ik wat meer dingen kan unlocken die achter dat combat level zitten

[ Voor 5% gewijzigd door Ricmaniac op 28-07-2025 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marascon
  • Laatst online: 13-08 13:59
Ricmaniac schreef op maandag 28 juli 2025 @ 09:23:
[...]

Dat is ook dubbel. Ik denk niet per se dat ik meer plezier heb als toen waar niks boeide en competitief een woord was wat ik nog niet eens kende haha maar ik vind het wel mega leuk. Toen deed ik alleen alles als een kip zonder kop en nu begrijp ik alles veel meer natuurlijk.

Inmiddels bezig met me combat level wat omhoog te gooien zodat ik wat meer dingen kan unlocken die achter dat combat level zitten
dit, dus

Uren minen met vrienden, en gewoon rond rennen als kip zonder kop, in falador staan glow2: wave: Selling coal X ea

Nu zou ik toch wel meer gestructureerd te werk gaan, quests afronden en slimmer mijn skils trainen etc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Dragon Slayer I completed :D Blijkbaar nogal een mijlpaal, vooral voor f2p, wat ik dus niet ben, maar desalniettemin... Heel vermakelijk maar ook behoorlijk triviaal aangezien ik qua combat level al wat verder was :P Was wel m'n prayer vergeten en moest alsnog 5 lobsters eten maar dood is dood.

Ik vind het bizar hoe zo'n pixelated spelletje zo'n effect kan hebben, zelfs nu ik 30+ ben :o

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
Hier ook weer begonnen, had geen zin om op m'n main (~1800 total) door te gaan, dus een Group Ironman gestart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
London schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 20:03:
Dragon Slayer I completed :D Blijkbaar nogal een mijlpaal, vooral voor f2p, wat ik dus niet ben, maar desalniettemin... Heel vermakelijk maar ook behoorlijk triviaal aangezien ik qua combat level al wat verder was :P Was wel m'n prayer vergeten en moest alsnog 5 lobsters eten maar dood is dood.

Ik vind het bizar hoe zo'n pixelated spelletje zo'n effect kan hebben, zelfs nu ik 30+ ben :o
Heb je ook al 'Waterfall Quest' gedaan?
Die is een aanrader voor members.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Accretion schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:16:
[...]

Heb je ook al 'Waterfall Quest' gedaan?
Die is een aanrader voor members.
Yes, ik ga morgen werk maken van de fairy ring quest d:)b En wil even gaan focussen op wat trade skills levellen en gold maken.

[ Voor 12% gewijzigd door London op 29-07-2025 21:19 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

joostmakaay schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:11:
Hier ook weer begonnen, had geen zin om op m'n main (~1800 total) door te gaan, dus een Group Ironman gestart.
is die main van 1800 ook OSRS? of RS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
Ricmaniac schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 22:03:
[...]

is die main van 1800 ook OSRS? of RS3?
OSRS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-08 16:55

Madstorm

Derping all the way!

Leuk om te zien dat het spel weer wat aandacht krijgt op het forum.. Ik speel zelf af en aan de afgelopen jaren. Met al die hype ben ik ook weer verder gegaan met mijn ironman, Wil eigenlijk zien om dit account te 'Maxen', maar dat zal nog wel even een sleur worden. Ben altijd meer een skiller geweest dan een PVMer.

Momenteel bezig met agility, daarna vermoedelijk even fletching proberen. Hoop dat fletching wat leuker is gewordent met de nieuwe activiteit die ze net hebben toegevoegd.

We zien wel hoever we komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/re3VT5Et0tbPF3OFNKKRgiIGPBI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4bZEiuFvg9M7bwqY3IARLPr9.png?f=user_large

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
Madstorm schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:06:
Leuk om te zien dat het spel weer wat aandacht krijgt op het forum.. Ik speel zelf af en aan de afgelopen jaren. Met al die hype ben ik ook weer verder gegaan met mijn ironman, Wil eigenlijk zien om dit account te 'Maxen', maar dat zal nog wel even een sleur worden. Ben altijd meer een skiller geweest dan een PVMer.

Momenteel bezig met agility, daarna vermoedelijk even fletching proberen. Hoop dat fletching wat leuker is gewordent met de nieuwe activiteit die ze net hebben toegevoegd.

We zien wel hoever we komen.

[Afbeelding]
Best veel mensen vinden skilling via de minigames en de nieuwe updates leuker, en je hebt voor al je resterende skills wel goede opties.
Hallowed Sepulchre voor agility (beste skilling update sinds osrs release imo)
Vale Totems voor fletching (gaat enorm snel met redwoods + de hiking staffs)
Giants Foundry voor smithing (die is zo gedaan met 14:14 rune/addy bars)
Guardians of the Rift voor runecrafting. Als je eenmaal in het ritme bent dan kan ik dit echt uren doen.
Mahogany Homes voor construction (leuker dan poh methods)
Hunter Rumours voor hunter (regelmatig birdhouses is ook erg goed)
Alleen prayer blijft nog het beste via de chaos altar als je de bones al gebanked hebt, maar als je een alternatief zoekt, dan is Shades of Mortton ook best goed te doen sinds ze die geupdate hebben. In ieder geval voor de clogs. Vergeet ook niet jouw ensouled heads als je die nog hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-08 16:55

Madstorm

Derping all the way!

ikbenerniet schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:37:
[...]

Best veel mensen vinden skilling via de minigames en de nieuwe updates leuker, en je hebt voor al je resterende skills wel goede opties.
Hallowed Sepulchre voor agility (beste skilling update sinds osrs release imo)
Mensen uit mijn clan raadde dit ook al aan. Momenteel ben ik rondjes aan het lopen op daken (semi afk). Hallowed Sep ziet er altijd zo lastig uit als ik andere mensen het zie doen, alles waar je rekening mee moet houden, alles tick perfect (proberen) te doen. Heb meerdere keren youtube tutorials proberen te volgen, maar daar raak ik ook al snel de weg kwijt..
Zal wel een kwestie zijn van gewoon blijven proberen en in het ritme proberen te komen. Ik denk dat het best wel satisfying is wanneer je dit perfect kan uitvoeren.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
Madstorm schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:42:
[...]

Mensen uit mijn clan raadde dit ook al aan. Momenteel ben ik rondjes aan het lopen op daken (semi afk). Hallowed Sep ziet er altijd zo lastig uit als ik andere mensen het zie doen, alles waar je rekening mee moet houden, alles tick perfect (proberen) te doen. Heb meerdere keren youtube tutorials proberen te volgen, maar daar raak ik ook al snel de weg kwijt..
Zal wel een kwestie zijn van gewoon blijven proberen en in het ritme proberen te komen. Ik denk dat het best wel satisfying is wanneer je dit perfect kan uitvoeren.
Tja, het is maar net hoe je (wil) spelen.

Hallowed Sepulcher is wel leuk als uitdaging, maar persoonlijk vondt ik het well chill om tijdens het Netflixen wat rooftops te doen na een lange dag werken.

Hetzelfde voor herbiboar en bows fletchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Vanavond kort de tijd gehad. Even 3 questjes uit de weg geruimd.
Monks friend, Dwarfen cannon en Dorics Quest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Maar echt ik ben zo blij met quest helper :P zou niet weten hoe ik vroeger oke was met de ingame quest journal haha

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Goeiedagschotel
Vanuit mijn zijde ook maar even een update. Zit nu ongeveer op een bank van 1.2b.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XL4Kc1H4SJfJgpbFraAOIIOqXuE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/QiyLbGIVzYg9BkcYDBlVx4Rv.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-D0Q3FmqoNAJfBusjgqz5SvaI9E=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ErRnnRNYCqjtr8IxL6xcF4Ff.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Goeiedagschotel schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 08:43:
Vanuit mijn zijde ook maar even een update. Zit nu ongeveer op een bank van 1.2b.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Eventjes die laatste quest doen he! :P dit triggered mij hahaha

Maar goeiedagschotel zeg.. dat is een flinke playtime.
Al zou ik denk ik ook wel zoiets hebben over alle accounts heen vanaf 2003 maar zeker niet op 1 character :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goeiedagschotel
Ricmaniac schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 10:43:
[...]

Eventjes die laatste quest doen he! :P dit triggered mij hahaha

Maar goeiedagschotel zeg.. dat is een flinke playtime.
Al zou ik denk ik ook wel zoiets hebben over alle accounts heen vanaf 2003 maar zeker niet op 1 character :P
Ik heb even gewacht tot de quest helper bijgewerkt was met de laatste quest, iets met luiheid :P

Maar de playtime is veel afk hoor, tuurlijk ook actual gaming maar veel afk op mobile etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoseer
  • Laatst online: 01-08 14:28
Ben sinds kort ook weer aan het spelen, moet zeggen dat ik de smaak goed te pakken heb en tijdens het streamen ook wat tips krijg van kijkers die het al een tijdje spelen, ik zelf ben tijdje gestopt namelijk.

Ik ga vanavond voor het eerst 100 medium clue caskets openen en nog wat andere chests. Heel benieuwd wat we hieruit halen, had namelijk 2500 eclectic implings gekregen tijdens mijn stream van een kijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Goeiedagschotel schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 08:43:
Zit nu ongeveer op een bank van 1.2b.
Ik heb vergelijkbaar accounts, maar vraag me toch altijd af waar mensen zoveel geld vandaan halen. Ik heb maar een bank van 235m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goeiedagschotel
Arvado schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 14:59:
[...]

Ik heb vergelijkbaar accounts, maar vraag me toch altijd af waar mensen zoveel geld vandaan halen. Ik heb maar een bank van 235m.
Slayer slayer en nog meer slayer. En bossing. Je moet ook een beetje lucky zijn met goeie drops ofcourse.

Ik heb bijvoorbeeld 3x synapse gehad in de 1e periode dat ze nog 70m waren. Das wel lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Ja Slayer loop ik mee achter inderdaad xD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goeiedagschotel
Arvado schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:03:
Ja Slayer loop ik mee achter inderdaad xD
Het gaat zeker na 75+ oplopen met tasks die gewoon geld genereren. Zie onderstaand bijvoorbeeld mijn logg van slayer monsters/bosses die aardig kunnen oplopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uk8sof76KalLHsOb8nlTpO_Ldkc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/WlFlr6WncImCtqk7pg7R8ZyS.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Jm9bC_otWhSlzdUF5Ti6LRTn3c=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/AHwIpwBlgGmq1b1pDZa9WdsY.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KmpYVuousOQ5jY8wgDyZ5uF7sWA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/BbzQ9T3YuGxoD7OTjDIdkswY.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ub_w8gKLuYlbqDXr9Ll2x08My6Y=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/MHmT0UGLjmrYGGwL4lmt3lNo.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Ik heb tot nu toe vooral geld verdient met Vorkath, RC, Farming, blast furnace en op een handige manier craften en Magic skilling spells.

Heb ook wel flink geïnvesteerd zoals Max POH en chinning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Overigens doe ik ook geen clues. Daar heb ik echt geen trek in 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Dat is wel het nadeel van HC iron man :P stukje moeilijker geld maken haha

Vanavond op de planning
- Ardougne cloak halen
- Plague city
- Fairy ring quest

Denk dat spelen daarna zoo veel makelijker is als je al die teleports unlocked hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:02
Ricmaniac schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 17:34:

Vanavond op de planning
- Ardougne cloak halen
- Plague city
- Fairy ring quest

Denk dat spelen daarna zoo veel makelijker is als je al die teleports unlocked hebt :P
Ardy knights thieven, zeer afk en geeft genoeg gold. Althans dit is wat ik doe op mijn ironman (main)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Accretion
Rotinomm schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 18:42:
[...]

Ardy knights thieven, zeer afk en geeft genoeg gold. Althans dit is wat ik doe op mijn ironman (main)
Elke 5 seconden klikken = zeer afk.

Ja zoiets :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ricmaniac schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 17:34:

Vanavond op de planning
- Ardougne cloak halen
- Plague city
- Fairy ring quest

Dit is het enige wat van me todo lijstje gelukt is haha avond verandere in een boardgame avond :P maargoed wel plague city en biohazard dus gedaan die een requirement zijn voor de ardougne cloak dus nog steeds prima.

Ik blijf het mooi vinden dat ik weer zo invested ben in Runescape 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbspeel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:33
Arvado schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:23:
Overigens doe ik ook geen clues. Daar heb ik echt geen trek in 😅
Haha, dat dacht ik (GIM) eerst ook. De PoH's in onze groep zijn vooral teleport-schuren. Vrijwel alle reizen gaan via onze PoH's. Met de ornate rejuvenation pool herstel je al je stats, dus het is eigenlijk altijd: binnenkomen, sipje nemen, teleport en door. Rune pouch mee met law, air en earth runes, wiki erbij en clues gaan lekker vlot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafl
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-08 17:15
London schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 20:03:

Wacht maar, RS is het spel waarmee je nooit echt kunt stoppen en waar je altijd weer naar teruggaat... ik heb met vlagen en pauzes sinds mijn 12e gespeeld, dat is -- even rekenen -- alweer 21 jaar 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JDizzle
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-08 16:47
Ook ik heb me weer laten verleiden om OSRS weer op te pakken.
Het was de hoogste tijd om de questcape weer terug te verdienen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VVbivmYWJBGcJSpEMiaBjm5C5mY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3QP1yxFgOn5YPHzAmicnmJh0.jpg?f=user_large

Doelen waar ik nu aan wil werken:
- alle skills naar 80+ brengen
- Achievement Diaries
- ToA raid solo completion

** eerste Tormented demon task:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pV_VzROMIjEprM0MwjnMS26pBuY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/cDINQcSz2nGHNkDVDDPYNQOg.png?f=user_large

RNGesus be with me

[ Voor 20% gewijzigd door JDizzle op 04-08-2025 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Magic inmiddels wat getrained. 37 nu wat wel handig is voor verschillende teleports.
Nu laat ik het even daarbij en ga ik mijn defense naar 40 trainen zodat ik Rune gear aan kan.
Sta nog steeds in mijn ironman setje haha.

Had wel vet mazzel met mijn rune scimmy op Zamorak warriors. Kreeg hem al gedropt bij de 10e kill.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik vermaak me ook nog steeds super erg met osrs maar ga denk ik toch ook een IM starten. Vind ik het niets dan kan ik altijd terug naar main. Maar ik heb daar dus naast het membership ook 2 bonds gekocht en dan merk je toch wel dat bepaalde content niet zo leuk meer is als je alles maar kan kopen.

Afijn, ik ga het proberen. Denk dat het perfect voor mij is aangezien osrs ook wel echt een game is waaraan ik wil committen. Meerdere spellen tegelijk spelen lukt mij vaak niet dus dan is IM wel een perfecte modus om veel tijd in te kunnen steken (y)

Voor de ervaren spelers, heeft osrs ooit eerder zo'n opleving gehad? Heb het idee dat super veel mensen zijn overgestapt waaronder heel veel bekende streamers ook.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

London schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:46:
Ik vermaak me ook nog steeds super erg met osrs maar ga denk ik toch ook een IM starten. Vind ik het niets dan kan ik altijd terug naar main. Maar ik heb daar dus naast het membership ook 2 bonds gekocht en dan merk je toch wel dat bepaalde content niet zo leuk meer is als je alles maar kan kopen.

Afijn, ik ga het proberen. Denk dat het perfect voor mij is aangezien osrs ook wel echt een game is waaraan ik wil committen. Meerdere spellen tegelijk spelen lukt mij vaak niet dus dan is IM wel een perfecte modus om veel tijd in te kunnen steken (y)

[YouTube: Old School Runescape In 2025 "What's Happening?"]

Voor de ervaren spelers, heeft osrs ooit eerder zo'n opleving gehad? Heb het idee dat super veel mensen zijn overgestapt waaronder heel veel bekende streamers ook.
Toen OSRS uit kwam was het ook echt heel hype. maar niet de mate dat het afgelopen weken is geweest. afgelopen week heeft het record van tegelijk online in OSRS verbroken.

Doordat heel veel van die streamers zijn gaan spelen zijn er heel veel extra bijgekomen maar ook inderdaad heel veel terug gekomen die het anders nooit weer opnieuw geprobeerd hadden... zoals ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Klopt het dat ik voor m'n ironman char een 2e membership moet kopen? Ik zie nergens iets dat ik daarvoor de membership van m'n main kan gebruiken namelijk. Dan wordt het wel duur :+

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goeiedagschotel
London schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 09:22:
Klopt het dat ik voor m'n ironman char een 2e membership moet kopen? Ik zie nergens iets dat ik daarvoor de membership van m'n main kan gebruiken namelijk. Dan wordt het wel duur :+
Klopt! Membership is per account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gbspeel
London schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 09:22:
Ja, dat klopt. Membership is per karakter. Veel spelers gebruiken hun main om gp te verdienen en bonds te kopen. De bonds 'usen' ze dan op hun ironman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dvtj_FQDkwB9XfKMs0LN3qm7RfY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VRnvkbjMngdPSj56VE3PQbPi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem_48
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10:52
Duurt al een tijdje. Tijdens de Varlamore 3 update, was er ook al zo'n downtime.
Hiervoor eigenlijk bijna nooit gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

gbspeel schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 10:09:
[...]

Ja, dat klopt. Membership is per karakter. Veel spelers gebruiken hun main om gp te verdienen en bonds te kopen. De bonds 'usen' ze dan op hun ironman.
Dat was de manier die ik zocht inderdaad. Thanks het is gelukt (y)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostmakaay
Nu een klein weekje bezig als Group Ironman, vooral focus op quests gehad;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IOj9bRdIn_RygylsQ_OQnBeFlkI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/PWjh0U8CeU3PxII3HilUJJgx.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FC2jJ6Bd1qCDQNG-VXCf7kViUsc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/oJtZOK42Hx5K14ACjcGH9Y6p.png?f=user_large

Komende tijd wat meer focussen op crafting/magic zodat ik de groep kan gaan voorzien van teleports. Het hebben van een gezamenlijke bank geeft een andere dimensie aan de gamemode, toch ff een extra item meenemen zodat de ander die quest wat sneller kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Zometeen weer een korte maintenance en worden er weer 29 servers bijgegooid :P het blijft groeien gewoon

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JDizzle
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-08 16:47
Weet niet wat er met mijn RNG aan de hand is maar ik klaag niet :)
4x Tormented Synapse (1:500 droprate)
2x Araxyte Fang (1:500 droprate)
2 delen van de noxious halberd (1:200 droprate)

3 slayer tasks en ik heb mijn bank value met bijna 300mil zien stijgen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YpvyuZGBR9qZi6ih3PQ-sNUafHw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/XP1LMnWnioaoGb8FYfdF1OHT.png?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door JDizzle op 08-08-2025 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

in game is een nieuwe poll.
1 van de vragen gaat over de skillcape voor de nieuwe sailing skill.

1 van de opties is van een nedelander :P

vind ik tevens de mooiste. Alleen twijfel ik tussen A en B door het bootje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8IVwZzdBXOIYiMZ-Tu3YUxBaFoY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/82NX2pSLCeXQp8Z9Wv9Jd9Gc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbspeel
Het wordt ook (ongeveer) het pictogram waar je in je skills-tab naar moet kijken. Een bootje moet dan in een klein oppervlak gepropt worden.

Persoonlijk zou ik gaan voor A. Een roer straalt meer activiteit uit dan een anker. Je hebt het tenslotte over een skill. Het hout-accent bij de trimmed cape vind ik ook mooi.

Op zich vind ik het rechtopstaande anker bij C ook wel aardig, maar de witte trim, komt die van de zeilen? Zeilen + anker = verspilde energie, tenzij je een dragrace op het water wil starten. Eigenlijk zou ik wel een mix willen zien van A en C. Kijken of het witte van C niet te hard contrasteert bij A.

[ Voor 0% gewijzigd door gbspeel op 08-08-2025 23:02 . Reden: Grammatica gerepareerd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:58
Ik heb OSRS ook weer eens gestart en de RuneLite client gedownload. Na jaren natuurlijk geen member meer, maar wat kan ik nu het best doen voor vermaak?
De meeste dingen zijn members only, quests heb ik allemaal al gedaan. Oak trees kappen en in de fik steken is ook wat zaaddodend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
TheBrut3 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 13:55:
Ik heb OSRS ook weer eens gestart en de RuneLite client gedownload. Na jaren natuurlijk geen member meer, maar wat kan ik nu het best doen voor vermaak?
De meeste dingen zijn members only, quests heb ik allemaal al gedaan. Oak trees kappen en in de fik steken is ook wat zaaddodend.
Het beste is dan toch members :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Het beste twijfel ik niet aan, meestal zijn betaalde diensten beter dan degene die gratis zijn. Maar ga jij het betalen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Dat laatste kan ik beamen. Ik volg https://ironman.guide/ en ben nu bij ''Cut and firemake teak logs until 50 Firemaking''

Gelukkig heb ik Youtube op m'n 2e scherm want man man man... Bijna klaar though :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

London schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 17:22:
[...]

Dat laatste kan ik beamen. Ik volg https://ironman.guide/ en ben nu bij ''Cut and firemake teak logs until 50 Firemaking''

Gelukkig heb ik Youtube op m'n 2e scherm want man man man... Bijna klaar though :P
Damn deze had ik niet gevolgd ... Moet denk ik maar opnieuw beginnen... heb geen female character :P

Haha nee dat ga ik zeker niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvanhemert
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13-08 18:53
Als non-member zal je dan toch echt een doel voor jezelf moeten stellen. Het makkelijkste is denk ik om meer gold te verdienen. Zoek op de OSRS wiki naar de money making guide en pak het maximale wat je met jouw skillcap kan behalen. Alles wat daar boven ligt is het doel waar je naar toe moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
F2P boss-jes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ricmaniac schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:09:
[...]

Damn deze had ik niet gevolgd ... Moet denk ik maar opnieuw beginnen... heb geen female character :P

Haha nee dat ga ik zeker niet doen.
https://oldschoolrunescape.fandom.com/wiki/Make-over_mage

Succes :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Attack en Defense 60 en dus ready voor sommige Dragon gear :D
Moet nog steeeds mijn ardougne cloak halen haha neem de tijd er niet voor.

Str zit op 50 twijfel of ik dat ook eerst nog naar 60 breng.

Zit een beetje in dubio over mijn vervolg.
Twijfel of ik wil focussen op slayer tasks en slayer een beetje levelen enzo. Of dat ik een bak arrows ga maken en ranged ga trainen (die is nog maar 2 namelijk)

Structuur is bij mij ver te zoeken. Doe alles een beetje kriskras maar heb nog steeds plezier haha.
Blijf ook af en toe wat quests tussendoor doen want het doel is natuurlijk 175 questpoint en barrow gloves!

De Hardcore status ook voor alsnog nog steeds actief :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ricmaniac schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:21:

Twijfel of ik wil focussen op slayer tasks en slayer een beetje levelen enzo. Of dat ik een bak arrows ga maken en ranged ga trainen (die is nog maar 2 namelijk)

Structuur is bij mij ver te zoeken. Doe alles een beetje kriskras maar heb nog steeds plezier haha.
Blijf ook af en toe wat quests tussendoor doen want het doel is natuurlijk 175 questpoint en barrow gloves!

Questen, Ava's halen en daarna pas ranged trainen zou mijn advies zijn. Ranged is overigens wel echt een goede damage dealer voor veel quests met bepaalde safespots als je geen of laag magic hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik heb m'n F2P draai ook wel gevonden. Beetje koop opdrachten uitzetten en high alchen als ze vervuld zijn. Beetje vissen en ogres meppen in Corsair Cove, beetje minen in de Dwarven Mine and Castle War afk'en als ik League of Legends speel.

Wel jammer dat ik helemaal niets met de membership items kan doen, niet eens high alchen. Ik had duizenden items klaarstaan en 15k nature runes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
Ricmaniac schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:21:

Een bak aan bone crossbow bolts halen en dan Slayer doen met die bolts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Accretion schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:13:
[...]

Een bak aan bone crossbow bolts halen en dan Slayer doen met die bolts?
Oke zal daar eens naar kijken op de wiki. Ken dat nog niet Bone crossbow bolts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
Ricmaniac schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:54:
[...]

Oke zal daar eens naar kijken op de wiki. Ken dat nog niet Bone crossbow bolts
Ja, is vooral relatief goedkope ammo.
Ava's attractor is ook handig om wat ammo te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
En anders ff een paar uur bij de Gemcrab AFKen met die bone crossbow, meer AFK dan dat gaat het bijna niet worden.

Bijna 900 total level en 160 QP op de GIM hier, 5/8 bij Recipe for Disaster dus hopelijk volgende week die Barrows Gloves.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pvYp8baECwbxtIglEU1M2SFk_wc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/pBGBmsOOyior5SFETVS9e4ER.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MVB2Za3HN6bSgsysOJJwyi9pKLE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/es6DxtBloIvIb3PQuVD6Pqsb.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Eindelijk klaar met die Ardy cloak :P duurde even voordat ik de rusty sword had bemachtigd.

Ook nog 2 quests gecomplete. Nu 34 quests klaar.
Dit weekend battlefield beta maar tussendoor is mijn eerst volgende doel die requirements voor de bone crossbow en bolts gedaan krijgen en die vervolgens te unlocken :)

Pagina: 1 ... 48 49 Laatste

Let op:
Op GoT spelen we graag spellen volgens de regels, om het leuk te houden ;-)
Houd je dus ook hier op het forum aan de Jagex regels, bots en autotalkers zijn niet de bedoeling!