Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeRSteiN
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:16
Winst schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 22:56:
Door al jullie berichtjes krijg ik ook weer zin na een half jaar onthouding. Kan ik me weer op CG storten...
[Afbeelding]
Ik heb ook half jaar pauze achter de rug.
Het is echt een soort gave dat dit spel heeft.

Lezen hoe mensen spelen en wat ze doen in game geeft je terug zin om ook te spelen :D

Ik moet ook terug CG oppikken. Heb nog maar 1 armour seed en uiteraard... Geen Enhanced Weapon Seed xD

GL met je drops!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grimethel
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Ik ben ook weer helemaal terug in OSRS na een pauze van >1 jaar. Weet niet meer waar ik exact gebleven ben met mijn ironman. Maar heb in ieder geval besloten mij te richting op de quest cape, de achievement diarys en corrupted gauntlet.

Dat laatste heb ik nog 0 keer gedaan en misschien 2 normale clears. Ik denk eerst mijn combat stats iets omhoog te krijgen voor dat ik aan de corrupted gauntlet begin.

Dit zijn mijn stats zoals het er nu voor staat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WUXEjw61zLNGS3fxFcwh-PU95_8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/cqNmHHtNsn9HbuDQmuoINSYh.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goeiedagschotel
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11-09 08:10
grimethel schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:27:
Ik ben ook weer helemaal terug in OSRS na een pauze van >1 jaar. Weet niet meer waar ik exact gebleven ben met mijn ironman. Maar heb in ieder geval besloten mij te richting op de quest cape, de achievement diarys en corrupted gauntlet.

Dat laatste heb ik nog 0 keer gedaan en misschien 2 normale clears. Ik denk eerst mijn combat stats iets omhoog te krijgen voor dat ik aan de corrupted gauntlet begin.

[Afbeelding]
Mooie stats hoor! Hier kan je prima mee uit de voeten in de CG, denk dat het puur de prep en de boss fight onder de knie krijgen is. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeRSteiN
grimethel schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:27:

[Afbeelding]
Dikke stats!

Ik doe Corrupted Gauntlet met ietsje minder lvls in men stats.
Zoals: Goeiedagschotel aangaf: Perfect te doen met jou stats.

Prep is een heel belangrijke in deze.
Waar ik op let: Eerst prayer switch dan Weapon switch.
Bij tornados rondlopen en eten tegelijk, zo kan je je DPS optimaliseren.

Welke tier probeer je te doen? (ik doe main T2)
Neem je perfected bow en staff?

PS: heb denkik +80 ties moeten doen voor CG een keer neer te krijgen. Ben absoluut geen held :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimethel
  • Nu online
HeRSteiN schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:58:
[...]

Dikke stats!

Ik doe Corrupted Gauntlet met ietsje minder lvls in men stats.
Zoals: Goeiedagschotel aangaf: Perfect te doen met jou stats.

Prep is een heel belangrijke in deze.
Waar ik op let: Eerst prayer switch dan Weapon switch.
Bij tornados rondlopen en eten tegelijk, zo kan je je DPS optimaliseren.

Welke tier probeer je te doen? (ik doe main T2)
Neem je perfected bow en staff?

PS: heb denkik +80 ties moeten doen voor CG een keer neer te krijgen. Ben absoluut geen held :p
Prayer switch liep ik eerst op vast, nu de laatste tijd al veel geoefend met het prayer switchen bij slayer training. Dus het gaat inmiddels al een stuk beter.
De voorbereiding is altijd wel een dingetje en kost mij veel tijd. Heb nog niet helemaal het goede ritme en strategie te pakken.
En ik gainderdaad voor T2 armour en perfected bow en staff.
Ga vanmiddag maar is de normale gauntlet proberen om daar weer is een gevoel voor te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeRSteiN
grimethel schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:50:
[...]

Prayer switch liep ik eerst op vast, nu de laatste tijd al veel geoefend met het prayer switchen bij slayer training. Dus het gaat inmiddels al een stuk beter.
De voorbereiding is altijd wel een dingetje en kost mij veel tijd. Heb nog niet helemaal het goede ritme en strategie te pakken.
En ik gainderdaad voor T2 armour en perfected bow en staff.
Ga vanmiddag maar is de normale gauntlet proberen om daar weer is een gevoel voor te krijgen.
Goed idee, de normale Gauntlet is een perfecte oefening.

Mijn manier van CG: Rood is de eerste rotation, vertrekken vanuit de start room en zo een U maken.
Zoveel mogelijk van je resources verzamelen. (Mobs voor 2x Weapon Frame)
Dan : Terug naar je base en wapens maken + waar mogelijk gear. Anders resources voor gear droppen bij de singing bowl. Alsook vis al bakken en droppen bij de range. Zodat je steeds voldoende backpack space hebt. Ik maak ook mijn vials tijdens deze stop. zodat ik mijn potions reeds heb (2stuks)
Geel: De rotatie voor de demi bosses starten. deze trip kan je gebruiken om nog andere resources ge verzamelen. Als je de beer tegenkomt kan he hem skippen of snel killen voor zijn halberd te gebruiken voor shards.

ik gebruik meestal mijn TP crystal als ik beide (dragon en de beast) heb gekilled...

Sorry, als het totaal niet duidelijk is. Ben niet echt goed in een stappenplan denkik.
Je kan eventueel wel iets implementeren bij jou runs

Heb je de CG addon in RuneLite? Daar kan je je resources bijhouden. Dat je niet te veel van alles neemt etc

Moest je nog vragen hebben :) ik help graag
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wKXHxIsKTe8qCFu09ymEIeduS8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qKU76vgMy3mtHxJVTkUw6g1r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimethel
  • Nu online
HeRSteiN schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:43:
[...]

Goed idee, de normale Gauntlet is een perfecte oefening.

Mijn manier van CG: Rood is de eerste rotation, vertrekken vanuit de start room en zo een U maken.
Zoveel mogelijk van je resources verzamelen. (Mobs voor 2x Weapon Frame)
Dan : Terug naar je base en wapens maken + waar mogelijk gear. Anders resources voor gear droppen bij de singing bowl. Alsook vis al bakken en droppen bij de range. Zodat je steeds voldoende backpack space hebt. Ik maak ook mijn vials tijdens deze stop. zodat ik mijn potions reeds heb (2stuks)
Geel: De rotatie voor de demi bosses starten. deze trip kan je gebruiken om nog andere resources ge verzamelen. Als je de beer tegenkomt kan he hem skippen of snel killen voor zijn halberd te gebruiken voor shards.

ik gebruik meestal mijn TP crystal als ik beide (dragon en de beast) heb gekilled...

Sorry, als het totaal niet duidelijk is. Ben niet echt goed in een stappenplan denkik.
Je kan eventueel wel iets implementeren bij jou runs

Heb je de CG addon in RuneLite? Daar kan je je resources bijhouden. Dat je niet te veel van alles neemt etc

Moest je nog vragen hebben :) ik help graag
[Afbeelding]
Bedankt voor je reactie, maakt het een en ander wel duidelijker.
Ik was al begonnen met de normale gauntlet te proberen. De eerste 2x niet mijn gear op orde gekregen binnen de 10 minuten.
Daarna 3x wel maar de baas niet kunnen doden, met name omdat ik niet in de gaten had dat mijn prayer uit was of omdat ik vergat te wisselend omdat ik druk bezig was met eten/rennen.
Nu zojuist 2x wel de norrmale gauntlet kunnen doden. Weliswaar zo'n beetje al het voedsel gebruikt, maar het is gelukt. Merk wel dat mijn DPS laag is voor mijn gevoel en hit ook vaak een 0. Misschien toch omdat mijn ranged/magic op 88 zit?

Het rode cirkeltje was ik inderdaad al aan het doen voor mijn eerste ronde, die gele is inderdaad wel handig en de teleport seed vergeet ik ook te gebruiken. Ga het meenemen voor de volgende keren.

En de plugin was ik inderdaad al achter gekomen via een video op youtube, maakt het in ieder geval iets overzichtelijker.
Ik merk wel dat ik nog veel moet oefenen, de corrupted gaat het nu echt nog niet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeRSteiN
grimethel schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:23:
[...]

Bedankt voor je reactie, maakt het een en ander wel duidelijker.
Ik was al begonnen met de normale gauntlet te proberen. De eerste 2x niet mijn gear op orde gekregen binnen de 10 minuten.
Daarna 3x wel maar de baas niet kunnen doden, met name omdat ik niet in de gaten had dat mijn prayer uit was of omdat ik vergat te wisselend omdat ik druk bezig was met eten/rennen.
Nu zojuist 2x wel de norrmale gauntlet kunnen doden. Weliswaar zo'n beetje al het voedsel gebruikt, maar het is gelukt. Merk wel dat mijn DPS laag is voor mijn gevoel en hit ook vaak een 0. Misschien toch omdat mijn ranged/magic op 88 zit?

Het rode cirkeltje was ik inderdaad al aan het doen voor mijn eerste ronde, die gele is inderdaad wel handig en de teleport seed vergeet ik ook te gebruiken. Ga het meenemen voor de volgende keren.

En de plugin was ik inderdaad al achter gekomen via een video op youtube, maakt het in ieder geval iets overzichtelijker.
Ik merk wel dat ik nog veel moet oefenen, de corrupted gaat het nu echt nog niet worden.
Niet opgeven. Je komt er wel.

Vanaf je T2 normale Gauntlet wat kan zou ik aanraden een paar T1 normal Gauntlets te doen.
Kortere prep time en is een moeilijkere fight. Zo kan je opwerken naar Corrupted variant.

Gebruik je enkel defense prayers of ook damage boost prayers?
Zoals: Eagle Eye en Mystic Might. Deze boosten je DPS wel goed.

Ook nog een tip, tijdens de de fight: je hoeft niet steeds te healen. Max hp proberen campen zorgt ook voor DPS loss.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L9hb2FjnHVh2fUZGxTzcLbbXlPo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/81qcX4mchQCK8ycy31zel2Ok.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tB6V5o49YE_LMSY3u4D5rSN_o0g=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FWyGdR7VKDs5RzFjRxffjsKk.png?f=user_large

VB : T2 normal Gauntlet doet maxhit van 8 en 13 tornado (dus je kan perfect 13 hp laag gaan) Vanaf dat tornados dan spawnen kan je lopen en eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 19:45
Dat zou ik niet doen, daarmee riskeer je fouten. Je wilt eten op het moment dat je kan eten, zodat je de rest van de tijd kan focussen op mechanics: prayer, movement en DPS, in die volgorde.

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:02
Zijn er nog voor en nadelen voor Black Arms Gang of Phoenix Gang als Ironman?

Ik kan niet echt kiezen en online vind ik niet duidelijke verschillend waardoor ik denk dat het eigenlijk niet uit maakt maar wil dit zeker weten graag :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
Ricmaniac schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:27:
Zijn er nog voor en nadelen voor Black Arms Gang of Phoenix Gang als Ironman?

Ik kan niet echt kiezen en online vind ik niet duidelijke verschillend waardoor ik denk dat het eigenlijk niet uit maakt maar wil dit zeker weten graag :P
In het grotere geheel totaal onbelangrijk. Als je graag samen met iemand speelt, dan zou ik ervoor zorgen dat de een de een heeft en de ander de ander. Thats it

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeRSteiN
Winst schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:24:
Dat zou ik niet doen, daarmee riskeer je fouten. Je wilt eten op het moment dat je kan eten, zodat je de rest van de tijd kan focussen op mechanics: prayer, movement en DPS, in die volgorde.
Klopt wel ergens, heb echter gemerkt dat ikzelf snel in paniek geraak door damage te krijgen en at heel snel.
Ik bedoel nu niet specifiek tot 13 hp zakken. Bedoel gewoon: bij het eten van voedsel verlies je ook damage. Dat was eerder de insteek.

Ieder doet het steeds op zijn manier natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winst
Je krijgt sowieso damage, dus eten wanneer je kan eten houdt het simpel. De kneep zit 'm erin dat je steeds sneller moet kunnen wisselen tussen eten, prayer klikken, juiste tile klikken, wapen switchen en boss klikken.

In leven blijven is belangrijker voor mensen die dit nog niet helemaal onder de knie hebben, want zo hebben ze meer tijd en mogelijkheden om dit vaker en langer te oefenen. Als je eenmaal zo goed bent in alle mechanics, kan je het risico nemen om een aantal tick cycles DPS te doen ipv eten om bijv. te profiteren van een aanstaande switch, ongemakkelijke movement of een ander moment waarop je beter kan eten dan DPS doen.

Maar goed, ieder zijn manier. Ik forceer mezelf op T1 armour vanwege de snellere doorlooptijd/meer tijd op de boss.

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeRSteiN
Winst schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:15:
Je krijgt sowieso damage, dus eten wanneer je kan eten houdt het simpel. De kneep zit 'm erin dat je steeds sneller moet kunnen wisselen tussen eten, prayer klikken, juiste tile klikken, wapen switchen en boss klikken.

In leven blijven is belangrijker voor mensen die dit nog niet helemaal onder de knie hebben, want zo hebben ze meer tijd en mogelijkheden om dit vaker en langer te oefenen. Als je eenmaal zo goed bent in alle mechanics, kan je het risico nemen om een aantal tick cycles DPS te doen ipv eten om bijv. te profiteren van een aanstaande switch, ongemakkelijke movement of een ander moment waarop je beter kan eten dan DPS doen.

Maar goed, ieder zijn manier. Ik forceer mezelf op T1 armour vanwege de snellere doorlooptijd/meer tijd op de boss.
T1 CG heb ik ook geprobeerd. Ik krijg hem enkel tot helft van HP.

En bizar genoeg is mijn prep van t1 maar 1min sneller als men T2. 🤣

Heb dus ook nog werk aan mijn vaardigheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grimethel
  • Nu online
HeRSteiN schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:36:
[...]

Niet opgeven. Je komt er wel.

Vanaf je T2 normale Gauntlet wat kan zou ik aanraden een paar T1 normal Gauntlets te doen.
Kortere prep time en is een moeilijkere fight. Zo kan je opwerken naar Corrupted variant.

Gebruik je enkel defense prayers of ook damage boost prayers?
Zoals: Eagle Eye en Mystic Might. Deze boosten je DPS wel goed.

Ook nog een tip, tijdens de de fight: je hoeft niet steeds te healen. Max hp proberen campen zorgt ook voor DPS loss.[Afbeelding]

[Afbeelding]

VB : T2 normal Gauntlet doet maxhit van 8 en 13 tornado (dus je kan perfect 13 hp laag gaan) Vanaf dat tornados dan spawnen kan je lopen en eten.
Ik probeer ook de damage boost prayers te gebruiken. Heb van royal titans al alles behalve de pet. Dus heb ook deadeye en mystic vigour.

Merk dat het gebruiken van die prayers dat ik soms uit mijn ritme kom. Probeer me aan te leren met keybinds te wisselen van mijn rugzak naar mijn prayer paneel, maar dat zit er nog niet helemaal in bij mij. Dus dat moet ik nog meer oefenen.
Heb laatst daarom ook demonic gorillas gedaan met slayer en dat ging wel goed, maar daar zijn dan ook net wat minder mechanics dus dat gaat iets makkelijker.

Vanmiddag geen tijd meer gehad, dus heb nu 3 clears van de normale gauntlet gedaan. Ga er vanavond nog een paar proberen met jullie hints en tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeRSteiN
grimethel schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:54:
[...]

Ik probeer ook de damage boost prayers te gebruiken. Heb van royal titans al alles behalve de pet. Dus heb ook deadeye en mystic vigour.

Merk dat het gebruiken van die prayers dat ik soms uit mijn ritme kom. Probeer me aan te leren met keybinds te wisselen van mijn rugzak naar mijn prayer paneel, maar dat zit er nog niet helemaal in bij mij. Dus dat moet ik nog meer oefenen.
Heb laatst daarom ook demonic gorillas gedaan met slayer en dat ging wel goed, maar daar zijn dan ook net wat minder mechanics dus dat gaat iets makkelijker.

Vanmiddag geen tijd meer gehad, dus heb nu 3 clears van de normale gauntlet gedaan. Ga er vanavond nog een paar proberen met jullie hints en tips.
👍 No worries.

Moet mijn Royals KC ook nog omhoog krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimethel
  • Nu online
HeRSteiN schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:04:
[...]

👍 No worries.

Moet mijn Royals KC ook nog omhoog krijgen :(
Ik had alles na zo'n 250 kills. Ik vond het geen vervelende baas.
Voor een ironman best wel redelijke drops voor farming, crafting en herblore. Naast de staff en prayer scrolls natuurlijk

Is er trouwens een Tweakers clan in OSRS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeRSteiN
grimethel schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:47:
[...]

Ik had alles na zo'n 250 kills. Ik vond het geen vervelende baas.
Voor een ironman best wel redelijke drops voor farming, crafting en herblore. Naast de staff en prayer scrolls natuurlijk

Is er trouwens een Tweakers clan in OSRS?
De kills die ik heb waren wel leuk. Jammer dat men buddy gestopt is. Doet enkel nog afk dingen.

Geen Tweakers clan voor zover ik weet.
Mogelijk aan te maken?
Gezien de interesse in het spel tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimethel
  • Nu online
HeRSteiN schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:10:
[...]

De kills die ik heb waren wel leuk. Jammer dat men buddy gestopt is. Doet enkel nog afk dingen.

Geen Tweakers clan voor zover ik weet.
Mogelijk aan te maken?
Gezien de interesse in het spel tegenwoordig...
Royal Titans kan je ook prima solo doen hoor, ik heb ze allemaal solo gedaan en ging als een speer.
Anders kan ik je wel is een keer helpen. Kan altijd nog proberen de pet te krijgen, moet ooit is mijn eerste pet krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 16:02
Ik moest nog even 3 levels houthakken halen, kom ik er achter dat er houthak werelden zijn. Lachen hoor, super druk in Seers en random events voor speciale currency.

Misschien eens verdiepen of er meer van dat soort speciale werelden zijn. Want ik join meestal de rustigste wereld die ik kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

TheBrut3 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:11:
Ik moest nog even 3 levels houthakken halen, kom ik er achter dat er houthak werelden zijn. Lachen hoor, super druk in Seers en random events voor speciale currency.

Misschien eens verdiepen of er meer van dat soort speciale werelden zijn. Want ik join meestal de rustigste wereld die ik kan vinden.
Er zijn wijzigingen geweest in woodcutting waardoor het nu loont om met meer op dezelfde boom te hakken. Daarnaast inderdaad de hele forestry events e.d..

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
TheBrut3 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:11:

ja zo zijn er meerdere van zulk soort werelden. aparte wereld voor pest control, blast furnace, woodcutting dus idd. Is wel leuk als je dat gaat doen om dat op die worlds te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Zijn die marks of grace compleet random of zit het op een timer of een counter van agility tasks of w/e? ik denk RNG omdat ik er soms gewoon in 3 laps 2 krijg bijv maar voelt zo oneerlijk als dat zo is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
Ricmaniac schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:25:
Zijn die marks of grace compleet random of zit het op een timer of een counter van agility tasks of w/e? ik denk RNG omdat ik er soms gewoon in 3 laps 2 krijg bijv maar voelt zo oneerlijk als dat zo is :P
Sommige courses geven er meer dan andere, de rate is gelijk voor iedereen.

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimethel
  • Nu online
Ze zijn enigszins random en verbonden met een droprate, net zoals bij veel in het spel. Er is bekend hoeveel marks je ongeveer per uur kan verwachten. Het is niet dat je elke 2 of 3 rondes bijvoorbeeld een mark krijgt. Maar zal iedereen gemiddeld wel ongeveer op dezelfde hoeveelheid uit komen. En dit verschilt inderdaad per course zoals hierboven werd benoemd.

Op de OSRS wiki staat wat je ongeveer kan verwachten per course https://oldschool.runescape.wiki/w/Rooftop_Agility_Courses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
grimethel schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 21:05:
[...]

Ze zijn enigszins random en verbonden met een droprate, net zoals bij veel in het spel. Er is bekend hoeveel marks je ongeveer per uur kan verwachten. Het is niet dat je elke 2 of 3 rondes bijvoorbeeld een mark krijgt. Maar zal iedereen gemiddeld wel ongeveer op dezelfde hoeveelheid uit komen. En dit verschilt inderdaad per course zoals hierboven werd benoemd.

Op de OSRS wiki staat wat je ongeveer kan verwachten per course https://oldschool.runescape.wiki/w/Rooftop_Agility_Courses
Nou dat gebeurd mij dus nu de hele avond (terwijl ik redelijk AFK speel) wel..

Ik heb tussen de rondjes in minuten pauze en heb nu bijna elke 2 rondjes een mark :P 20 in de laatste 2 uur ofzo met vrij af playstyle omdat ik op mijn andere monitor een andere game speel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Nog 194 marks te gaan voor full set :D

Edit: Lol ik heb de code echt gekraakt denk ik ofzo 8)7 .. door dit zo afk te te doen krijg ik gewoon elk rondje een mark of grace. Het is natuurlijk qua tijd totaal niet efficiënt maar als ik toch op deze manier zo speel kan k er maar net zo goed gebruik van maken.

Voor de XP/Hour is het vet slecht uiteraard :P

[ Voor 80% gewijzigd door Ricmaniac op 23-08-2025 23:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winst
True schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 23:59:
[...]

Je kunt naar deze opties kijken, ik had voor de leagues vorig jaar een jaartje genomen omdat dat amper verschilde met meerdere maanden via Jagex zelf.
Let op dat dit koppelt met je Steam account en je daar wel het juiste account actief moet hebben:

https://isthereanydeal.co...-1-month-membership/info/
https://isthereanydeal.co...-membership-and-ost/info/
https://isthereanydeal.co...-membership-and-ost/info/
Dit zijn overigens volstrekt legale pakketten met membership omdat het via Steam loopt.

Ik had eind september vorig jaar voor nog geen €53 via JoyBuggy.
Bedankt nog voor deze tip, voor het eerst geen membership via Jagex gekocht. 21% verhoging van de jaarprijs vind ik een cash grab, ondanks de enorme value voor de prijs in het algemeen.
Dit werkt als een zonnetje, je kan direct er na ook je Steam account ontkoppelen om te zorgen dat je nog maar 1 inlog methode hebt.

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-09 18:22
Canifis krijg je d'r veel.

Ik geloof zelfs dat als je een rondje doet en daarna even afk staat op het dak en daarna nog een rondje doet, dat je meer kans hebt om de volledige set voorelkaar te hebben voordat je seers course unlocked.

Maar ja, van de andere kant kun je dan net zo goed een extra rondje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Accretion schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 06:24:
[...]

Canifis krijg je d'r veel.

Ik geloof zelfs dat als je een rondje doet en daarna even afk staat op het dak en daarna nog een rondje doet, dat je meer kans hebt om de volledige set voorelkaar te hebben voordat je seers course unlocked.

Maar ja, van de andere kant kun je dan net zo goed een extra rondje doen.
Ja maar ik speel dus soms redelijk AFK.. zat met vrienden in een andere game en op mijn 2e scherm had ik dus runescape open en klikte ik af en toe een rondje. Op die manier kreeg ik inderdaad elk rondje een mark.

Dus gewoon voor de AFK farm prima op die manier.. anders zou ik niks doen zeg maar omdat k een andere game speelde.

Maargoed ben wel gemotiveerd om door te grinden voor die set. Hoor van veel mensen dat ze agiity saai vinden.. op 1 of andere manier heb ik dat niet. Miss is het wel mezelf bestraffen :+

Maar origineel in wat nu RS3 is geworden was agility ook me meest gespeelde member skill.

Goed, we springen rustig verder over de daken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
Mooi dat je het kan doorstaan :)

Sidenote: graceful is zo'n beetje de grootste (noob)trap die er is. Het verhoogt namelijk alleen de energy restoration in stilstand of tijdens lopen, dus niet bij rennen of enige andere activiteit. Er zijn weinig activiteiten waarbij het niet beter is om te rennen. Daarnaast verminderd het gebruik van veel teleports de druk op rennen, wat ervoor zorgt dat er nog minder activiteiten over blijven. Een goed voorbeeld hiervan is Blast Furnace smithing.

Een beter doel voor je marks, op den duur, zijn stamina potions. Met 260 marks kan je 650 stamina potions maken.

Maar uiteraard mag je doen wat je leuk vind :) Best 'mooie' set ook

[ Voor 6% gewijzigd door Winst op 24-08-2025 11:06 ]

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Winst schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 11:04:
Mooi dat je het kan doorstaan :)

Sidenote: graceful is zo'n beetje de grootste (noob)trap die er is. Het verhoogt namelijk alleen de energy restoration in stilstand of tijdens lopen, dus niet bij rennen of enige andere activiteit. Er zijn weinig activiteiten waarbij het niet beter is om te rennen. Daarnaast verminderd het gebruik van veel teleports de druk op rennen, wat ervoor zorgt dat er nog minder activiteiten over blijven. Een goed voorbeeld hiervan is Blast Furnace smithing.

Een beter doel voor je marks, op den duur, zijn stamina potions. Met 260 marks kan je 650 stamina potions maken.

Maar uiteraard mag je doen wat je leuk vind :) Best 'mooie' set ook
Noobtrap?
Ja misschien sinds de run energy changes, maar alsnog is dat veel te gemakkelijk gezegd. Agi moet je toch levelen en zoveel alternatieven tot seers levels zijn er niet. En graceful wil je uiteindelijk toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
Ik zeg niet dat je agility niet hoeft te levelen, het is aantoonbaar beter om je marks te besteden aan stamina potions. De alternatieven zijn: barbarian fishing en sepulchre vanaf 52.
Ik zeg noobtrap, omdat veel mensen er enthousiast aan beginnen met idee dat ze er zeker iets aan hebben, terwijl het in de praktijk allemaal wel meevalt.

Zelfs voor de run energy changes was bovenstaande al het geval, omdat graceful alleen werkt als je stilstaat of loopt. Voor veel activiteiten is het beter om te rennen dan om te lopen, tenzij je natuurlijk half AFK staat na elke klik, maar dat is een scenario waar ik niet vanuit ga ;)

Uiteindelijk wil je graceful voor die paar activiteiten en de master clue step. Zodra je stamina potions hebt, wat een prio zou moeten zijn (farming/herblore), zijn die paar activiteiten een stuk minder afhankelijk van run energy restoration/graceful.

Ik ben ook niet overtuigd dat ik iemand hiermee zal overtuigen, ik kan m'n eigen group ironman maten zelfs niet overtuigen :D

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimethel
  • Nu online
Winst schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 13:22:
Ik zeg niet dat je agility niet hoeft te levelen, het is aantoonbaar beter om je marks te besteden aan stamina potions. De alternatieven zijn: barbarian fishing en sepulchre vanaf 52.
Ik zeg noobtrap, omdat veel mensen er enthousiast aan beginnen met idee dat ze er zeker iets aan hebben, terwijl het in de praktijk allemaal wel meevalt.

Zelfs voor de run energy changes was bovenstaande al het geval, omdat graceful alleen werkt als je stilstaat of loopt. Voor veel activiteiten is het beter om te rennen dan om te lopen, tenzij je natuurlijk half AFK staat na elke klik, maar dat is een scenario waar ik niet vanuit ga ;)

Uiteindelijk wil je graceful voor die paar activiteiten en de master clue step. Zodra je stamina potions hebt, wat een prio zou moeten zijn (farming/herblore), zijn die paar activiteiten een stuk minder afhankelijk van run energy restoration/graceful.

Ik ben ook niet overtuigd dat ik iemand hiermee zal overtuigen, ik kan m'n eigen group ironman maten zelfs niet overtuigen :D
Mij kan je ook niet overtuigen, heb de set tevens ook al 1x nodig gehad voor een master clue step. Toch zonde om een master clue te laten vallen voor een zo'n relatief makkelijke stap.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 16:39

Madstorm

Derping all the way!

Over Agility gesproken, vorige week gehaald!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMXwd5qJDg7eiPtQw4X379veD6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kHEdEA0vxHuGye2xZRyeRJmb.jpg?f=fotoalbum_large

Volgende wordt construction, inmiddels net 96 geworden.. Gaat gelukkig een stuk sneller dan agility, maar op één of andere manier lijkt het langer te duren. Soms het gevoel dat ik al 2 uur bezig ben en dan ben ik nog maar 45 minuten bezig.

I'm an Ironman!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeRSteiN
Ik ben sinds gisteren eigenaar van de bow string spool en de fletching knife.
De nieuwe fletching mini game is wel leuk, geeft massa XP met magic logs heb ik het gevoel.

De offerings laten stacken is ook een leuke.

Het doel was 82 fletching voor Amethyst arrows, Echter heb ik de rest van de vereisten nog niet :D

Al bij al een leuke toevoeging aan de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeRSteiN
grimethel schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:31:
[...]

Royal Titans kan je ook prima solo doen hoor, ik heb ze allemaal solo gedaan en ging als een speer.
Anders kan ik je wel is een keer helpen. Kan altijd nog proberen de pet te krijgen, moet ooit is mijn eerste pet krijgen.
Is goed, je mag me steeds eens sturen om een paar titanen met de grond gelijk te maken.
In de Royal Titan worlds kan je ook gewoon LFD typen en je hebt een partner. (Dit heb ik eergisteren ontdekt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 16:39

Madstorm

Derping all the way!

HeRSteiN schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:39:
De nieuwe fletching mini game is wel leuk, geeft massa XP met magic logs heb ik het gevoel.

Het doel was 82 fletching voor Amethyst arrows, Echter heb ik de rest van de vereisten nog niet :D

De knife is het zeker waard om op te pakken!

Ik denk dat totems mijn manier wordt om uiteindelijk fletching naar 99 te brengen. Volgens mij kan je met magic/redwood rond de 300/350k per uur halen, wat het ook super snel maakt.

I'm an Ironman!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Duidelijk @Winst Thanks voor je uitleg.

Voor mij persoonlijk irrelevant haha. Ik vind de set gewoon vet er uit zien en daarom ga ik hem kopen :P
Ik ben een hele inefficiënte speler meestal 8)7

Doe gewoon wat ik leuk vind en in dit geval is het dat outfitje kopen.
Maar thanks voor de tip want een gewaarschuwd mens telt voor 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
Ricmaniac schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:09:
Duidelijk @Winst Thanks voor je uitleg.

Voor mij persoonlijk irrelevant haha. Ik vind de set gewoon vet er uit zien en daarom ga ik hem kopen :P
Ik ben een hele inefficiënte speler meestal 8)7

Doe gewoon wat ik leuk vind en in dit geval is het dat outfitje kopen.
Maar thanks voor de tip want een gewaarschuwd mens telt voor 2
Bedankt voor je woorden. Ik ben zelf wel van de efficiente club, en ben daardoor al veel advies tegengekomen wat ook eerder tegen m'n eerder voor waar aangenomen aannames in ging.

Ik probeer simpelweg op basis van feitelijke informatie wat toe te voegen, wat hopelijk wordt gewaardeerd door mensen die er wat van kunnen opsteken. Als jij (of iemand anders) andere doelen heeft dan efficient zijn of objectief foute informatie te propageren, dan zal ik dat niet proberen tegen te spreken.

Ga je ook meteen voor een recolour van de set? Ik heb sinds een tijdje de zwarte recolour uit sepulchre die ik best wel vet vind. Heeft me ook wat tijd gekost overigens :D

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Winst schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:28:
[...]

Bedankt voor je woorden. Ik ben zelf wel van de efficiente club, en ben daardoor al veel advies tegengekomen wat ook eerder tegen m'n eerder voor waar aangenomen aannames in ging.

Ik probeer simpelweg op basis van feitelijke informatie wat toe te voegen, wat hopelijk wordt gewaardeerd door mensen die er wat van kunnen opsteken. Als jij (of iemand anders) andere doelen heeft dan efficient zijn of objectief foute informatie te propageren, dan zal ik dat niet proberen tegen te spreken.

Ga je ook meteen voor een recolour van de set? Ik heb sinds een tijdje de zwarte recolour uit sepulchre die ik best wel vet vind. Heeft me ook wat tijd gekost overigens :D
Dacht dat recolour alleen met een dye te doen was ofzo :P moet je dat echt op een andere manier halen dus?

Maar nee idee was gewoon wit. vind dat mooi. Doet me denken aan Ezio Auditore haha.
Wat perfect past bij de Agility skill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefis
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 26-08 15:35
HeRSteiN schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:39:

Hoe lang was je hier ongeveer mee bezig? Wil dit ook doen maar heb de motivatie nog niet gevonden 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeRSteiN
boefis schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:26:
[...]

Hoe lang was je hier ongeveer mee bezig? Wil dit ook doen maar heb de motivatie nog niet gevonden 8)7
Toch om en bij de 4u/5u naar mijn idee. Niet super efficiënt geweest soms ook.
En dan had ik nog geluk dat ik een dupe spool kreeg die ik kon intraden voor totem points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeRSteiN
Ricmaniac schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:44:
[...]

Dacht dat recolour alleen met een dye te doen was ofzo :P moet je dat echt op een andere manier halen dus?

Maar nee idee was gewoon wit. vind dat mooi. Doet me denken aan Ezio Auditore haha.
Wat perfect past bij de Agility skill.
Hierbij de mogelijke recolours en benodigdheden om een recolour te "kopen, dyen"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJQ5o_Ywb9XKHRtxUwuDKIcuQ4Y=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/lQoX7zQlXaCJKGKHRXCLKAgV.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
Ricmaniac schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:44:
[...]

Er zijn volgens mij 9 andere kleuren nu. Je moet wat grinden in verschillende activiteiten. Kijk vooral op de wiki als je het wat lijkt. Edit: of kijk hierboven

[ Voor 3% gewijzigd door Winst op 25-08-2025 11:52 ]

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
HeRSteiN schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:50:
[...]

Hierbij de mogelijke recolours en benodigdheden om een recolour te "kopen, dyen"
[Afbeelding]
Kan je dat ook nog naderhand de recolor kopen voor die 90 tokens bijv of moet je dan ook de outfit weer opnieuw kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeRSteiN
Ricmaniac schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:53:
[...]

Kan je dat ook nog naderhand de recolor kopen voor die 90 tokens bijv of moet je dan ook de outfit weer opnieuw kopen ?
Hopelijk correcte info:

Je kan een recolour steeds ongedaan maken of veranderen. Echter ben je wel de x aantal marks steeds kwijt.
Als je meerdere recolour sets wil moet je steeds een nieuwe standaard set kopen en terug x aantal marks spenderen.

Je kan ook groene helm, gele top, rode broek,... etc samenstellen. (daarom dat ik x aantal marks vernoem. Volledige recolour is 90 marks.

[ Voor 12% gewijzigd door HeRSteiN op 25-08-2025 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7ZM7qek5dmwwRPq5EEK4i4VKgU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LFXsZBGD9amEQRTIVRBgPdnA.png?f=user_large

Going steady! nog 50 te gaan..Morgen eind van de avond heb ik het outfitje wel.
Vanavond kan ik niet te veel spelen. Ga raiden in WoW maar zet de agility course wel op mijn rechter scherm :P met een beetje mazzel red ik het zelfs vanavond misschien al haha

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ricmaniac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yK_LfWL-vTXedhMVvNeh7ZmH1Xg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RZMoioBUtoIXFEAdkwMgwMrW.png?f=user_large

Yeah yeah! graceful outfitje binnen :D
Ze noemen mij ook wel Ezio Auditore di RuneScape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-09 22:41
Ricmaniac schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 00:22:
[Afbeelding]

Nice! Toch nog vrij vlot gegaan.

Big gratzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeRSteiN
Ricmaniac schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 00:22:
[Afbeelding]

Nice!
Grats!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeRSteiN
Gisteren alle CA's behaald van Deranged archaeologist.
Speel met het idee om dit voor andere bosses ook te gaan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-09 22:41
Vandaag ook een flinke slayer update doorgevoerd.
Krijgt aardig wat punten terug als je een aantal dingen had geblockt en gekocht.

Dus goed om even je punten te checken als je inlogt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
Vandaag over de 1300 total level gegaan. Kijk ik naar de totaal behaalde XP en dan heb ik net wat meer dan 1 skill naar 99 krijgen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik log na 6 maanden ook maar weer eens een keer in.
Sta ik poisoned met 50 hp en 4 prayer in Tree Gnome Village bank, dat had ik kunnen raden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik zit op een lastig punt man :P

Wil die rugzak halen die je extra arrows terug laat pakken... maar de quests hebben zo veel items nodig. nou had ik bijna alles gefarmed behalve die 20 ecto tokens ofzo en moest ik weer een andere quest starten.. ik daarheen kon ik hem niet starten omdat ik een andere requirement niet had. dat blijft zo lekker van Runescape hoe alles afhankelijk is van elkaar haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qx7IZYX7LCcLnWZIU-82LgBI6fk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/nk8VsiI7JS9kmj7sgW8Sf0Eo.png?f=user_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bln4biVpGXdeDqKsgS__FoqYFjk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UIaFh1V4a5CHibdRWqe09HY3.png?f=user_large

Heel veel playtime kwijt geraakt aan die afk grind voor agilitymarks haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06:00
Ricmaniac schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 22:00:
Ik zit op een lastig punt man :P

Wil die rugzak halen die je extra arrows terug laat pakken... maar de quests hebben zo veel items nodig. nou had ik bijna alles gefarmed behalve die 20 ecto tokens ofzo en moest ik weer een andere quest starten.. ik daarheen kon ik hem niet starten omdat ik een andere requirement niet had. dat blijft zo lekker van Runescape hoe alles afhankelijk is van elkaar haha.

[Afbeelding] [Afbeelding]

Heel veel playtime kwijt geraakt aan die afk grind voor agilitymarks haha
Ghost's Ahoy heb je best snel gedaan imo, wel beetje geluk hebben met die dye's voor dat schip. Zelf ongeveer 70 minuutjes over gedaan.

I.v.m. vakantie niet heel veel gespeel laatste week, s'avonds toen de kleine op bed lag wel ff wat uurtjes geAFKd bij onze grote gemkrab vriend. Nog drie levels en dan kan ik voor de Dragon Defender gaan in de Warrior's Guild.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zjWG6LLcFhorN1-4nzZFN7Y--50=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/nHhfHs4I8s0z3kdaG3U13BKm.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rvde
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:25
Gisteravond weer eens ingelogd na 1132 dagen om bij Hans eventjes te checken hoe lang het account al bestaat maar dit had ik niet verwacht!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cosh2e1NpQd0u__4pXjQSCU7C7Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7522ViYaRGd4joEQNBU3sJtA.jpg?f=fotoalbum_large

• Ricmaniac
Rvde schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:09:
Gisteravond weer eens ingelogd na 1132 dagen om bij Hans eventjes te checken hoe lang het account al bestaat maar dit had ik niet verwacht!

[Afbeelding]
Haha dat was dan vrijdag 13 augustus 2004 dat je je accountje gemaakt hebt :P
Ga ook eens inloggen op mijn oude character vanavond om dat te eens te bekijken haha.

Weet wel 1000% zeker dat mijn playtime een fractie daarvan is. vind ik echt bizar :P maargoed als Runescape langere tijd je maingame is is het in een periode van 21 jaar natuurlijk prima te doen.

• Rvde
Ricmaniac schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:51:
[...]

Haha dat was dan vrijdag 13 augustus 2004 dat je je accountje gemaakt hebt :P
Ga ook eens inloggen op mijn oude character vanavond om dat te eens te bekijken haha.

Weet wel 1000% zeker dat mijn playtime een fractie daarvan is. vind ik echt bizar :P maargoed als Runescape langere tijd je maingame is is het in een periode van 21 jaar natuurlijk prima te doen.
Heb het account ooit met mijn broer gedeeld, hij heeft er de nodige avonden en vrije momenten aan besteed, ik deed vooral de Quests als hij er niet op speelde!

• Headozz
  • Laatst online: 11-09 09:47
Mijn oudste account is van voorjaar 2003, toen was het nog runescape "classic", speel daar echter niet meer op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HeRSteiN
Rotinomm schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 13:03:
Vandaag ook een flinke slayer update doorgevoerd.
Krijgt aardig wat punten terug als je een aantal dingen had geblockt en gekocht.

Dus goed om even je punten te checken als je inlogt
Gisteren 750 slayer points teruggekregen :p

• Ricmaniac
Rvde schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:09:

[Afbeelding]
Zojuist ook eens gaan kijken :P

zag dat je ook een 20 jaar veteran cape kon kopen :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9fVn0CxwV8z6zfoclrVsMx1U2_s=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Bf7Ai10SxgfjAAIP0HOSHiL3.png?f=user_large

• Ricmaniac
Dat zijn wel hele andere statistieken dan jij had haha
althans qua playtime

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fpw1VbgPsAFTMUacIRrmBZnUmG4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YjbuJuR4V5Be7zZkNB2gg3gJ.png?f=user_large

Mijn account is blijkbaar van december 22 2004. Wel geinig want ik heb altijd gedacht (laatste jaren dat ik al in 2003 was begonnen) maar blijkbaar toch niet 7(8)7

Maar wat is RS3 overwhelming zeg. echt niet normaal als je OSRS gewend bent.. direct ook weer afgesloten en weer terug naar OSRS gegaan

[ Voor 16% gewijzigd door Ricmaniac op 28-08-2025 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvde
Ricmaniac schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 23:48:
Dat zijn wel hele andere statistieken dan jij had haha
althans qua playtime

[Afbeelding]

Mijn account is blijkbaar van december 22 2004. Wel geinig want ik heb altijd gedacht (laatste jaren dat ik al in 2003 was begonnen) maar blijkbaar toch niet 7(8)7

Maar wat is RS3 overwhelming zeg. echt niet normaal als je OSRS gewend bent.. direct ook weer afgesloten en weer terug naar OSRS gegaan
Zal die cape ook eens halen zodat het account met cape en al weer maanden in de hoek kan wachten tot ik weer eens inlog om te kijken of het account het nog doet!

De OSRS is inderdaad wel echt het gene waarmee mijn jeugd herleefd kan worden, wellicht weer eens leuk om tussendoor te spelen maar kleine kans dat dat ook daadwerkelijk gebeurd! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:24
Wat grappig dat ik runescape opeens voorbij zie komen in de actieve topics. Mooie flashbacks naar mijn middelbare school tijd; heb maar eens ingelogd maar mijn karakter lijkt een keer gereset te zijn sinds 2004 ofzo? Ik heb nog wel goede herinneringen van mijn fancy adamantite armour en gekke feesthoedjes.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ijqcG_gcu0heKgiMcBJ7Ak8zd60=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gw1nM7z1B3rbioZcqphOdqfp.png?f=fotoalbum_large het is in ieder geval heel verleidelijk om weer wat nostalgie te gaan beleven met een verse start 😁 hoe kom je aan zo'n 20j cape als je compleet vers begint? Met 23,5 jaar voldoe ik wel volgens mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
dutchminator schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:11:
Wat grappig dat ik runescape opeens voorbij zie komen in de actieve topics. Mooie flashbacks naar mijn middelbare school tijd; heb maar eens ingelogd maar mijn karakter lijkt een keer gereset te zijn sinds 2004 ofzo? Ik heb nog wel goede herinneringen van adamantite armour en gekke feesthoedjes.[Afbeelding] het is in ieder geval heel verleidelijk om weer wat nostalgie te gaan beleven met een verse start 😁 hoe kom je aan zo'n 20j cape als je compleet vers begint? Met 23,5 jaar voldoe ik wel volgens mij!
Je hebt denk ik een verkeerde character ingelogd. Tegenwoordig kan je meerdere characters (accounts van vroeger) koppelen aan 1 jagex account.

OF je bent in de war met je originele character die door is gegaan naar Runescape 3. Je zit nu op Oldschool runescape. Wat in 2013 ofzo uit kwam met de OG versie van runescape zoals de game in 2007 was en hebben daarop voortgebouwd in de oude style van runescape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:24
Ricmaniac schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:19:
[...]

Je hebt denk ik een verkeerde character ingelogd. Tegenwoordig kan je meerdere characters (accounts van vroeger) koppelen aan 1 jagex account.

OF je bent in de war met je originele character die door is gegaan naar Runescape 3. Je zit nu op Oldschool runescape. Wat in 2013 ofzo uit kwam met de OG versie van runescape zoals de game in 2007 was en hebben daarop voortgebouwd in de oude style van runescape.
Oh, dat klopt! Ik dacht dat runescape 3 nieuw was, maar dat is dus de doorontwikkeling (met mtx naar wat ik begreep) van de runescape die ik ken. Daar heb ik inderdaad nog wel mijn spullen. Spreekt toch minder aan als ik gelijk allemaal xp boost mtx advertenties zie.

Mijn character in osrs is dus een fresh start kopie van mijn oude account, maar wel met de correcte account age volgens Hans om voor zo'n cape in aanmerking te komen. (Zie linksonder in de screenshot, 8586 days)
Thanks voor deze verheldering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
dutchminator schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:24:
[...]

Oh, dat klopt! Ik dacht dat runescape 3 nieuw was, maar dat is dus de doorontwikkeling (met mtx naar wat ik begreep) van de runescape die ik ken. Daar heb ik inderdaad nog wel mijn spullen. Spreekt toch minder aan als ik gelijk allemaal xp boost mtx advertenties zie.

Mijn character in osrs is dus een fresh start kopie van mijn oude account, maar wel met de correcte account age volgens Hans om voor zo'n cape in aanmerking te komen. (Zie linksonder in de screenshot, 8586 days)
Thanks voor deze verheldering :)
Die cape is niet in OSRS :P die zit alleen in RS3

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Marascon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 08:05
Ik kan zelf totaal niet wennen aan RS3 en ben ook na de combat evolved gestopt,

Nu begon het toch wel weer te jeuken, en ben ik OSRS weer opnieuw begonnen, wat was ik vergeten hoe leuk het was!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accretion
dutchminator schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:11:
Wat grappig dat ik runescape opeens voorbij zie komen in de actieve topics. Mooie flashbacks naar mijn middelbare school tijd; heb maar eens ingelogd maar mijn karakter lijkt een keer gereset te zijn sinds 2004 ofzo? Ik heb nog wel goede herinneringen van mijn fancy adamantite armour en gekke feesthoedjes.[Afbeelding] het is in ieder geval heel verleidelijk om weer wat nostalgie te gaan beleven met een verse start 😁 hoe kom je aan zo'n 20j cape als je compleet vers begint? Met 23,5 jaar voldoe ik wel volgens mij!
Je kunt je username invullen in de high scores om te checken:
https://secure.runescape.com/m=hiscore/ranking

Maar inderdaad, persoonlijk vindt ik RS3 niet de moeite waard (uit nostalgisch oogpunt) en OSRS is dan weer heel goed.

Het leukste is om wat quests te doen en een paar levels te halen van verschillende skills.

Maar als je echt serieus gaat trainen, zijn d'r ook members-only quests/minigames/methodes die veel sneller gaan dan handmatig alle skills trainen in f2p.

Als je uiteindelijk je levels een beetje op niveau hebt, heb je ook content die daadwerkelijk uitdagend is, zoals raids of bosses waarbij timing en positionering erg belangrijk zijn.

Veel mensen denken dat de combat in OSRS een beetje tegenover elkaar staan en hits uitwisselen is, maar tegenwoordig is het echt een stuk interessanter.

Daarnaast heb je ook nog andere elementen die je kent uit andere MMORPG's, een sociaal gedeelte (in clans e.d) en natuurlijk de jacht op faam en rijkdom.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ja ik had in principe de release van OSRS heel eventjes gespeeld maar niet veel en wist toen net zo veel van de game als toen ik speelde toen ik 13 was :P

Maar ik had de afgelopen jaren gewoon nooit beseft hoe veel ze hebben toegevoegd aan OSRS om die game verder te ontwikkelen.

Het is best ziek hoe veel content er bij is gekomen vergeleken met de originele content in runescape 2.
Maar tijdens het spelen voelt het niet zo. het voelt alsof het er altijd al geweest is vanwege die oude style.

Ik ben echt nog steeds aan het genieten er van. Had 6-7 weken geleden ofzo echt niet verwacht dat ik het nu nog zou spelen. dacht is 2 weekjes nostalgie max en dan zal ik er wel weer mee klaar zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik ga denk ik ook maar eens beginnen aan de Warriors guild Dragon Defender

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/USNhwLHBoFWT2QZZtMDVj_Q_Cbg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/V53hCk0KURdpcLF17iqrzHG8.png?f=user_large

Maak wel nog even level 70 af natuurlijk :P

[ Voor 8% gewijzigd door Ricmaniac op 30-08-2025 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
Ricmaniac schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 21:39:
Ik ga denk ik ook maar eens beginnen aan de Warriors guild Dragon Defender

[Afbeelding]

Maak wel nog even level 70 af natuurlijk :P
Toevallig ook mee bezig nu, alleen de RNG zit nog niet echt mee hier, na 600 tokens enkel pas de Bronze Defender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ah ja. kijk juist wel uit naar die grind opzich :P

Ik moet alleen wat betere attack weapon vinden denk ik eerst waardoor het grinden ook weer sneller gaat want ik vecht nog steeds met rune scimmy :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
Ricmaniac schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 21:46:
Ah ja. kijk juist wel uit naar die grind opzich :P

Ik moet alleen wat betere attack weapon vinden denk ik eerst waardoor het grinden ook weer sneller gaat want ik vecht nog steeds met rune scimmy :P
Monkey Madness I heb je zo gedaan toch? Of die direct skippen en voor Arkan Blade gaan, nog beter qua stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
joostmakaay schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 21:53:
[...]

Monkey Madness I heb je zo gedaan toch? Of die direct skippen en voor Arkan Blade gaan, nog beter qua stats.
Beide zegt mij niks haha dus ja
Zal even checken op de wiki.

Ben wel op zo'n punt nu dat het Hardcore Ironman me in de weg gaat staan soms :P (of eigenlijk iron man)
Dan heb je met het starten van de quest zo veel required items nodig wat ik nog allemaal niet kan maken of veel moeite moet doen om te halen. Dan zoek je dat item op en zie je weer dat je eerst quest Y moet doen maar voor Quest Y moet je eerst weer item X hebben en die heet weer quest Z nodig haha.

Maar oprecht vind ik dat ook wel weer de charme juist van OSRS :)

[ Voor 44% gewijzigd door Ricmaniac op 30-08-2025 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Maargoed deze 70 str is wel een beetje cheesen vind ik... gewoon al paar avonden alleen maar op die krab aan het hakken terwijl ik een andere game op de main monitor speel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winst
Je hebt nog 95% van de game te gaan, dus de echte moeite komt nog :D

Ik zou idd zsm Monkey Madness 1 gaan doen, echt een upgrade! Of Recipe for Disaster of Death Plateau. Ook een Amulet of Strength is enorm sterk. Of super strength potions.

Early game is zo mooi, de upgrades komen snel en zorgen voor een rush.

[ Voor 41% gewijzigd door Winst op 30-08-2025 22:04 ]

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
Iemand nog een actieve CC om te joinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Holy moly monkey madness is een spannende quest :P

Net bijna dood door ape atoll binnen te gaan.. gelukkig had ik genoeg lobbies mee om te spammen toen al die archers me aanvielen hahah.

Wel een hele toffe quest trouwens.
Moet nu een hele lange cave door maar mijn prayer is niet hoog genoeg voor protect melee :P .. ik twijfel of ik eerst prayer moet gaan levelen of gewoon risken met genoeg food haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
Ricmaniac schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 09:54:
Holy moly monkey madness is een spannende quest :P

Net bijna dood door ape atoll binnen te gaan.. gelukkig had ik genoeg lobbies mee om te spammen toen al die archers me aanvielen hahah.

Wel een hele toffe quest trouwens.
Moet nu een hele lange cave door maar mijn prayer is niet hoog genoeg voor protect melee :P .. ik twijfel of ik eerst prayer moet gaan levelen of gewoon risken met genoeg food haha.
Zeker eerst Prayer trainen, want die area is multicombat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
joostmakaay schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 21:53:
[...]

Als ironman toch een heel stuk moeilijker dan ik dacht :P dan denk ik weer: oh even stamina pot maken.. kan niet. Antipoison had ik gelukkig wel de mats voor :P

Die Arkan Blade gaat hem helemaal niet worden momenteel omdat ik bij lange na niet genoeg requirement levels heb. thieving, fletching en runecrafting allemaal veel te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Pfff zie ook nu dat ik dragon longsword gewoon kon kopen voor 100k muntjes bij npc.. dat had me grind voor defense 50-60 en strength 60-70 stukje sneller gemaakt 🤣

Laat monkey madness nog maar even zitten voor wat het is. Ben daar nog niet klaar voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
Antipoison kun je ook kopen op Karamja, geloof ik.
Bepaalde fruits hebben ook run energy restoration.

Je kunt ook lopen en alleen rennen als je aangevallen wordt, maar tja.

Als Hardcore Ironman is het levelen van prayer ook vervelend, al geloof ik dat je tegenwoordig iets met 'Blessed Bone Shards' kunt.

Longsword is wel een stuk minder goed dan scimitar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
Dragon longsword is je geld niet waard. Ik zou als ik jou was, alle quests completen die wat prayer experience geven. Dat is niet genoeg voor 43, maar 43 is nou ook weer niet zo ver weg ;-)

Je hebt daarna bijv. 'maar' 133 dragon bones nodig als je bij de Ectofunctus besluit deze te 'burien'.

Bovenstaande tip is ook goed, alleen rennen als je wordt aangevallen, en alleen prayer als je wordt aangevallen.

[ Voor 16% gewijzigd door Winst op 31-08-2025 11:00 ]

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
En prayer flicken om verbruik te besparen.
Verder geen tips voor Ironman, niks voor mij als ik dat zo lees. Moeilijk gedoe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joostmakaay
Duurde even maar dan heb je ook wat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8C6dKzTJmUrQ6WD12uI7gWnBkHI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/H8OOKaRftuQ5IELs50j3ZdVI.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ben nu begonnen met de fishing tawlers minigame voor die anglers set :)

Pants dropte vrij snel na 5 rondes. maar nu inmiddels op 20 en nog steeds alleen de pants :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Angler Setje binnen :) echt dom ik dacht dat er ook gloves waren maar iemand nam me in de chat in de maling. dus had ze al alle 4 en toen ging ik door.. kreeg ik ineens de top voor een 2e keer. daarom kwam ik er achter dat ik ze al allemaal had haha. Wist niet dat je die setjes hier ingame ook kon zien :P

in totaal 49x Fishing Tawler gedaan voordat ik ze allemaal had.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a1zr5BPaWlPsrASY5b99u3mhhIs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/1uTuCFe2itPE4WJZZ7xvIB8r.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dKknCOopIss3EQEls2Pflv9QqA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/P2nGfHe44yw9E7TqIhWxp0PM.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gbspeel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:43
@Ricmaniac Voor fishing xp: Rada's Blessing fixen en Tempoross doen. Met een beetje mazzel haal je daar een dragon harpoon, maar ook de spirit flakes helpen bij het vissen naar sharks of anglers. En uiteraard je angler set upgraden naar Spirit Angler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
gbspeel schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 00:32:
@Ricmaniac Voor fishing xp: Rada's Blessing fixen en Tempoross doen. Met een beetje mazzel haal je daar een dragon harpoon, maar ook de spirit flakes helpen bij het vissen naar sharks of anglers. En uiteraard je angler set upgraden naar Spirit Angler :)
dat is inderdaad het idee:) uberhaupt de reden dat ik de Anglers set ging farmen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostmakaay
Wat meer AFK skills gedaan afgelopen week, moet er binnenkort toch maar een geloven en Smithing gaan levelen, maar eens kijken bij Giants Foundry.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ML4hbCWJoENHGj4jYXF9GUAzulc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wexUoEAtfBz3CnvDFBWd2lIB.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fxoaC5xN457ekCyCp5X-v12m2dk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/CuVWDmghfFf0H2HqxXtu2unc.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDizzle
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 12:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GG1DmSRnjBASmoXG7MuabIJM2H0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jRBYEgc4QaoRiyKWsQOFBisX.png?f=user_large
Araxxor, Tormented Demons en Alchemical Hydra zijn momenteel hoofdsponsor van mijn bank :)
Inmiddels 5 Elite diaries completed. Komende tijd bij Araxxor doorbrengen om op de pet te jagen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• grimethel
  • Nu online
Van het weekend toch maar besloten om door te pakken en mijn quest cape te halen op mijn ironman. Een van de grote doelen die ik enkele jaren geleden voor mezelf had gesteld bij het maken van mijn Ironman. Eerlijk gezegd had ik deze al veel eerder kunnen halen, maar uitgesteld vanwege een aantal quests waar ik tegen op zag. Dit waren de wat moeilijkere quests namelijk Desert Treasure 2, While Guthix Sleeps en als laatste A Night at the Theatre.

Uiteindelijk vielen ze allemaal reuze mee en vanochtend afgesloten met mijn eerste ToB entry mode.
Volgende doel om deze trimmed te krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mqZooq5zuMN9vz218R3-AeRM_r4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CABsx50vKPzPLSlzDkLJId75.png?f=fotoalbum_large

• Winst
Zit inmiddels op 46kc (en 1 armour seed) in de Corrupted Gauntlet. Eindelijk begint het een beetje te klikken, en kan ik richting foutloos.

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
Terug van een kleine vakantie en kunnen weer gaan grinden :D

Wil gaan beginnen aan Tempeross gezien ik die angler outfit vorige week had afgemaakt. Daarna niet meer gespeeld.

Wel net de quest Animal Magnetism afgemaakt voor die rugzak waarbij je minder arrows waste :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28vW67dP29QifPx_mZTCnleUZxk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mdbznGpxKyQ3qcApHpSHe8aT.png?f=user_large

• joostmakaay
Begin op het punt te raken dat ik skills moet gaan levelen om nieuwe quests te kunnen starten, ondertussen wel weer wat uurtjes m'n character bij de crab geparkeerd dus kan ook starten met slayer tasks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whxcoZyZA0oODx0IvK4xZmW9TN0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Wt4MlLyPgd2fYxaCMb5ZVQ9i.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZyGYr3MYDMsP1EBkwMpZAyTshGY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/PGpn8UIDBL94CS2DOHeBi3rL.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Mijn poppetje staat inmiddels ook al dagen bij de Crab. Range van 65 naar 75, STR van 75 naar 85, ATT van 70 naar 75 en nu bezig met DEF naar 75. Daarna even kijken of ik STR naar 90 doe of range naar 80. Even kijken hoe ver ik kom met de 14k darts in mijn inventory.
Pagina: 1 ... 50 51 Laatste

Let op:
Op GoT spelen we graag spellen volgens de regels, om het leuk te houden ;-)
Houd je dus ook hier op het forum aan de Jagex regels, bots en autotalkers zijn niet de bedoeling!