Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:15
D4NG3R schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:04:
[...]

Pssst, er is een quest helper.

Vierkant gestoord hoe goed die plugin is, voorheen pakte ik de quick guides van de Wiki erbij maar dit is zo veel beter. :D

Nieuwe questen probeer ik altijd wel eerst zelf te doen, maar de meeste heb ik al 5+ keer in het verleden gedaan dus. :')
Quest helper is inderdaad de reden dat ik het überhaupt voor elkaar heb gekregen om een quest cape te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeRSteiN
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-02 12:18
D4NG3R schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:04:
[...]

Pssst, er is een quest helper.

Vierkant gestoord hoe goed die plugin is, voorheen pakte ik de quick guides van de Wiki erbij maar dit is zo veel beter. :D

Nieuwe questen probeer ik altijd wel eerst zelf te doen, maar de meeste heb ik al 5+ keer in het verleden gedaan dus. :')
Klopt, deze plugin gebruik ik ook. Maar de bossfight bekijk ik ook liever eens via een guide :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-08 14:15
ook maar een nieuwe UIM begonnen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:09
Ik vind een normaal account al vreselijk veel gameplay hebben, laat staan een IM. Ik ga daar niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeRSteiN
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-02 12:18
Arvado schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:00:
Ik vind een normaal account al vreselijk veel gameplay hebben, laat staan een IM. Ik ga daar niet aan beginnen.
Klopt, geeft wel mega veel voldoening :D
Je had mijn gezicht moeten zien toen ik mijn Rune Scim drop kreeg van een fire giant xD

Het is niet voor iedereen weggelegd dat is een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
HeRSteiN schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:38:
[...]

Klopt, geeft wel mega veel voldoening :D
Je had mijn gezicht moeten zien toen ik mijn Rune Scim drop kreeg van een fire giant xD

Het is niet voor iedereen weggelegd dat is een feit.
Nee dat geloof ik zeker! Het is ook DE manier om alle facetten van het spel te spelen. Dus ik snap de insteek zeker maar zoals je zegt niet voor iedereen weggelegd idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Voordat ik met een IM begon dacht ik ook dat het niet voor mij weggelegd was, en nu sta ik hier jaren later met m'n meest uitgebouwde account ooit. :Y

Denk dat als ik nu weer aan een reguliere main begin dat ik direct weer terugval in oude gewoontes, veel te weinig zelf willen doen en veel te veel content bypassen door er maar gewoon GP tegenaan te gooien. _O-

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
D4NG3R schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:39:
Voordat ik met een IM begon dacht ik ook dat het niet voor mij weggelegd was, en nu sta ik hier jaren later met m'n meest uitgebouwde account ooit. :Y

Denk dat als ik nu weer aan een reguliere main begin dat ik direct weer terugval in oude gewoontes, veel te weinig zelf willen doen en veel te veel content bypassen door er maar gewoon GP tegenaan te gooien. _O-
Ja dit is exact waar ik tegen aangelopen ben de afgelopen week.

2k Total UIM gedowngrade vanwege een baby op komst, nu speelde ik 30min en smijt idd overal geld tegen aan 0,0 voldoening.

Dus de 2k old UIM (normal account nu) maar weer aan de kant geschoven en een nieuwe UIM gemaakt kijken of ik het de komende 2000 uur weer leuk vind

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:58
Ik ben laatst (+/- maandje geleden) ook weer begonnen, ook nog een week intensief Hogwarts Legacy gespeeld). Niet voor IM gekozen, geen idee wat het exact inhoudt. Maar damn, wat is de ervaring anders dan 20 jaar geleden. Nu heb je de marktplaats en volgens mij was dat er vroeger nog helemaal niet. Je zet buyorders uit, na het checken op internet wat de meeste winst oplevert, en in de avond kan je even HA'en terwijl je over de daken loopt te hupsen voor agility. Gisteren die quest voor herbs gedaan en gelijk 6k vieze herbs gekocht. Je klikt jezelf helemaal de vinkentering, maar er komt vrij snel xp binnen.

Als ik dit zo lees, dan heb ik het idee dat IM een beetje de ervaring is zoals het vroeger was, toen de marktplaats nog niet bestond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

TheBrut3 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:47:
Als ik dit zo lees, dan heb ik het idee dat IM een beetje de ervaring is zoals het vroeger was, toen de marktplaats nog niet bestond.
Ironman mode is geheel solo, niet traden, geen grand exchange (marktplaats), alles zelf bij elkaar slepen dus.
Dat zal redelijk vergelijkbaar zijn met de spelervaring van 20 jaar geleden, maar absoluut niet met die van 15 jaar geleden waar OSRS op is gebaseerd. :)

Also damn, morgen is OSRS alweer 10 jaar oud, de stroom van mensen welke Waterfall aan het doen was op launch zie ik nog voor me alsof het gisteren was. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:58
D4NG3R schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:03:
Ironman mode is geheel solo, niet traden, geen grand exchange (marktplaats), alles zelf bij elkaar slepen dus.
Dat zal redelijk vergelijkbaar zijn met de spelervaring van 20 jaar geleden, maar absoluut niet met die van 15 jaar geleden waar OSRS op is gebaseerd. :)
Het is allemaal zo lang geleden dat ik het allemaal niet meer precies weet. In je herinnering romantiseer je dingen, zo is in mijn herinnering Lineage 2 nog steeds het beste spel ooit, maar is dat ook zo of is het in mijn herinnering geromantiseerd?

Volgens mij heb ik gespeeld vanaf 2002 ofzo tot iets van 2005, net nadat Barrows uitkwam. Want ik had relatief snel een full Torag set en niet lang daarna heb ik mijn account verkocht :X Toen was een paar honderd euro nog veel geld voor mij, tegenwoordig vind ik het jammer dat ik dat soort accounts niet meer heb. Ook de reden dat ik mijn World of Tanks/Warships account niet wil verkopen.

En nu... Nu heb je in no-time voldoende gold om zo'n setje te kopen. Maar nu heb ik ook niet meer zoveel zin om er zoveel tijd in te stoppen als vroeger. Ik denk dat ik uiteindelijk level 99 magic ga halen, waar 99,9% van de XP is gehaald door HA. Dat was vroeger echt ondenkbaar omdat je niet zomaar even 280 rune halbert, 280 black dragon armor enz. enz. kon preorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

TheBrut3 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:12:
En nu... Nu heb je in no-time voldoende gold om zo'n setje te kopen. Maar nu heb ik ook niet meer zoveel zin om er zoveel tijd in te stoppen als vroeger. Ik denk dat ik uiteindelijk level 99 magic ga halen, waar 99,9% van de XP is gehaald door HA. Dat was vroeger echt ondenkbaar omdat je niet zomaar even 280 rune halbert, 280 black dragon armor enz. enz. kon preorderen.
Hey voor ieder wat wils, ik speel het zelf veel "AFK" op m'n 2e scherm terwijl ik bezig ben met wat anders. :)

Vrijwel alle actieve tijd die ik aan OSRS besteed gaat op naar groepsactiviteiten als raiding, inmiddels zitten we bij ToA op 200 invocation. De behoefte naar betere gear wordt wel steeds groter, dus de kans is groot dat we spoedig weer naar GWD gaan. :Y

Binnenkort moet ik er ook aan geloven om Demonic Gorillas te gaan killen, absolute klotetask als ik m'n groepsgenoten mag geloven - maar vanwege de Zenyte gear een must. :')

[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 21-02-2023 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
TheBrut3 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:47:
Gisteren die quest voor herbs gedaan en gelijk 6k vieze herbs gekocht. Je klikt jezelf helemaal de vinkentering, maar er komt vrij snel xp binnen.

(Je kunt ook een keer klikken en dan worden ze allemaal schoongemaakt, gaat wel wat langzamer.)

Het belangrijkste is welke doelen je voor jezelf wil zetten en hoe moeilijk je die voor jezelf wil maken.
Dat is de belangrijkste keuze in main/ironman.

Een ironman is écht niet minder 'grind' dan een main.
En andersom kun je als main ook dezelfde targets zetten als op een ironman.

Het leukste is natuurlijk om beide te spelen, quest doen op de ironman als de main aan het skillen is of andersom ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Accretion op 21-02-2023 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-08 10:05
Paar dagen geleden begonnen met RS3 en ik moet zeggen dat het wel leuk is. Voorheen ook geprobeerd, maar vond het te "druk".

Toch doorgepusht en het bevalt mij goed :)

Is RS3 in het algemeen hetzelfde als OSRS maar dan met meer dingen? Ik doe nu namelijk hetzelfde als OSRS en dat is bij rock crabs mêlee trainen, maarik ben bang dat ik een boel dingen mis op de een of andere manier (content die ik niet ken bijv).

En ik lees vaak dat je goed Afk akn trainen. Kan dit ook met melee trainen? Ik zie veel players in lumbridge op een houten dummy slaan voor wat ik denk exp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Knamix schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:03:
Paar dagen geleden begonnen met RS3 en ik moet zeggen dat het wel leuk is. Voorheen ook geprobeerd, maar vond het te "druk".

Is RS3 in het algemeen hetzelfde als OSRS maar dan met meer dingen? Ik doe nu namelijk hetzelfde als OSRS en dat is bij rock crabs mêlee trainen, maarik ben bang dat ik een boel dingen mis op de een of andere manier (content die ik niet ken bijv).

En ik lees vaak dat je goed Afk akn trainen. Kan dit ook met melee trainen? Ik zie veel players in lumbridge op een houten dummy slaan voor wat ik denk exp?
Je mist inderdaad een boel dingen als je bij rock crabs staat in RS3. Er zijn snellere en betere methodes in RS3 en combat train je het beste met slayer. Slayer geeft in mid-late game heel veel geld op een makkelijker manier. Wil je snel 99's hebben in je melee skills dan kun je ED3 trash runs doen met 2 andere mensen die jou helpen, maar dan krijg je amper loot en geen slayer XP. AFK kan ook, maar dat is meer mid-late game voor combat.

Die mensen in lumbrdige gebruiken waarschijnlijk een combat dummy die je krijgt met de TH. Daar krijg je inderdaad XP van en als je hem zelf neerzet vooral veel XP.

Wil je RS3 beter leren kennen en wat meer uit de OSRS omgevingen gaan? Dan raad ik aan om te questen. Zo unlock je en zie je gelijk nieuwe dingen die niet in OSRS zitten of totaal anders uit zien. Zo heeft RS3 ook geen wilderniss meer. Wilderniss is altijd safe, tenzij je kiest voor opt-in en je wilt pken.

RS3 heeft ook "Raids" zoals OSRS, maar wordt dit Elite dungeons genoemd en na mijn idee makkelijker. Is wel end-game content. En wat weer Raids wordt genoemd in RS3, lijkt totaal niet op Raids van OSRS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arvado
Yeah, gisteraaf cq vannacht MM2 gehaald en daarmee m'n quest cape :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lombro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:04
Arvado schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:46:
Yeah, gisteraaf cq vannacht MM2 gehaald en daarmee m'n quest cape :)
Congrats!!
Ik ga binnenkort ook de Quest Cape halen op mijn hardcore. Moet er nog 4 :)
Dragon Slayer 2 en Night at the theatre worden het spannendst denk ik zo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Lombro schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:57:
[...]

Congrats!!
Ik ga binnenkort ook de Quest Cape halen op mijn hardcore. Moet er nog 4 :)
Dragon Slayer 2 en Night at the theatre worden het spannendst denk ik zo :9
Thnx!

DS2 vind ik zelf niet zo spannend eigenlijk. Seren vond ik moeilijker.

Natt heb ik gedaan met een carry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-08 08:40

CoeliJoeli

Gamer

Knamix schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:03:

Ben zelf ook recent begonnen met RS3. De XP boost zijn een verademing. Heb mijn thieving op een niveau dat ik easy clues kan farmen van HAM members. Daarnaast vooral aan het questen.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
Ik heb weer een Nieuwe UIM gemaakt in verband met het downgrade van mijn vorige UIM (1900 total).

Gisteren 60 runecrafting gehaald en poh costume room af en nu bezig met LMS voor de rune pouch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
Inhumanous schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 23:58:
Ik heb weer een Nieuwe UIM gemaakt in verband met het downgrade van mijn vorige UIM (1900 total).

Gisteren 60 runecrafting gehaald en poh costume room af en nu bezig met LMS voor de rune pouch
Oja, rune pouch...

Ik ben op hcim bezig met void en barrows gloves.
Beide een grind, maar was die rune pouch helemaal vergeten -O-

Die is nog erger? ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Ik heb afgelopen weekend denk ik alle resterende RNG van m'n account opgemaakt. Kreeg een Zenyte shard drop van m'n 1e kill, en dan nog eens een Tortured Gorilla (1/3000) i.p.v. een Demonic Gorilla (1/300) ook. 8)7
Accretion schreef op zondag 12 maart 2023 @ 01:51:
Oja, rune pouch...

Ik ben op hcim bezig met void en barrows gloves.
Beide een grind, maar was die rune pouch helemaal vergeten -O-

Die is nog erger? ;(
De pouch valt best wel mee, al zou ik 'em persoonlijk via slayer (point boosting) halen. Ik heb persoonlijk 0,0 interesse om content te doen via LMS. :)

Indien je niet bekend bent met point boosting:
9 tasks doen bij Turael > elke 10e task doen bij de master welke je de meeste punten geeft (Konar)* > repeat.

Als je het al helemaal snel wil doen neem je een stapeltje expeditious bracelets mee.

Voor Void zou je trouwens kunnen overwegen om de combat achievements te halen, bij easy/medium/hard krijg je respectievelijk +1, 2 en 3 punten na elke ronde. Easy is nog best wel goed te doen en scheelt je al een bak PC. :Y

* Ik zou sowieso elke 10e task doen bij de master welke je de meeste punten geeft, zeker als je nog altijd druk bezig bent met het unlocken van slayer meuk. Ik doe zelf doorgaans 9 tasks bij Nieve/Steve en elke 10e task bij Konar. Geeft ook direct een beetje meer variatie! Alleen maar tasks bij Konar doen wordt vrij snel irritant, zeker op IM, al zijn de keys best wel verdomde leuk om resources van te krijgen mid-game. :D

[ Voor 58% gewijzigd door D4NG3R op 20-03-2023 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
Wel goede tips!

De extra pest control punten zijn heel nuttig, maar die hangen aan de combat diary.

Die zijn een stuk vervelender dan de andere diaries.
Dan zou ik eerder 100combat halen voor de andere boot.

Maar goed punt, op zich juist wel leuk om te doen op de hardcore.

___
Momenteel nog heel veel bezig met quests (barrows gloves) maar in theorie daarna bezig met Slayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
ik ga ook behoorlijk lekker met quests... ook langzaam me weg richting Barrow gloves (130 Questpoints nu) . nu blijven alleen de PvM quests nog over. maar met combat 55 en lage prayer moet ik die denk ik nog even uitstellen.

[ Voor 16% gewijzigd door Inhumanous op 21-03-2023 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
Inhumanous schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:11:
ik ga ook behoorlijk lekker met quests... ook langzaam me weg richting Barrow gloves (130 Questpoints nu) . nu blijven alleen de PvM quests nog over. maar met combat 55 en lage prayer moet ik die denk ik nog even uitstellen.
Als je je account bij 'crabs' neerzet op de momenten dat je niet actief speelt, kun je relatief snel wat levels halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mik0s
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-08 18:01
Na pauze van 5+ jaar weer eens OSRS opgestart. Vroeger quest cape gehaald op oude main met de wiki, tip.it, slayermusiq en soup YT guides. Maar wat een verademing is Runelite quest helper zeg ongelooflijk 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
yes, ammonite crabs dan vooral, op fossil island. Had ik ook zo al m'n melee skills mee op 85.

Tip: bank de fossils die je af en toe als drop krijgt, die heb je later nodig in het Varrock Museum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Mik0s schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 18:30:
Na pauze van 5+ jaar weer eens OSRS opgestart. Vroeger quest cape gehaald op oude main met de wiki, tip.it, slayermusiq en soup YT guides. Maar wat een verademing is Runelite quest helper zeg ongelooflijk 😅
Vroegáh de guides van tip.it / runehq, later de quickguides van de wiki welke al heerlijk waren, en nu de plugin. Gemak dient de mens. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:30
D4NG3R schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:15:
[...]

Vroegáh de guides van tip.it / runehq, later de quickguides van de wiki welke al heerlijk waren, en nu de plugin. Gemak dient de mens. :D
Of Lunagang als je ze nog in het Nederlands wilde ook, wat een tijden waren dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
Arvado schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:58:
yes, ammonite crabs dan vooral, op fossil island. Had ik ook zo al m'n melee skills mee op 85.

Tip: bank de fossils die je af en toe als drop krijgt, die heb je later nodig in het Varrock Museum.
geen bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

UIM of heb je de bank chest nog niet gerepareerd?

Er zijn ook Fossil Storage crates.

Overigens zou ik persoonlijk lekker in de sand crab cave gaan staan als je wil afk'en, minder last van spelers die langs komen lopen en in mijn ervaring minder drama met crashers. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
D4NG3R schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:50:
[...]

UIM of heb je de bank chest nog niet gerepareerd?

Er zijn ook Fossil Storage crates.

Overigens zou ik persoonlijk lekker in de sand crab cave gaan staan als je wil afk'en, minder last van spelers die langs komen lopen en in mijn ervaring minder drama met crashers. :')
UIM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Kan je als UIM geen gebruik maken van de fossil storage crates? Heb oprecht geen idee, en de wiki maakt er ook geen vermelding van dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
D4NG3R schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:16:
Kan je als UIM geen gebruik maken van de fossil storage crates? Heb oprecht geen idee, en de wiki maakt er ook geen vermelding van dus. :P
Anders even op/neer rennen naar varrock museum?

Maar waarvoor hebben ze anders die storage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Ja volgens mij kan je die storage gebruiken. Anders idd ff heen en weer lopen. Duurt sws wel ff voordat je een inv. vol hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Accretion schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:17:
[...]
Maar waarvoor hebben ze anders die storage?
UIM kunnen geen bank gebruiken, maar ook allerlei andere (item) storagemethoden niet.

Mijn vraag is dus of ze er überhaupt gebruik van kunnen maken. De wiki is niet altijd helemaal accuraat wanneer het op UIM content aankomt. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inhumanous
D4NG3R schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:15:
[...]

UIM kunnen geen bank gebruiken, maar ook allerlei andere (item) storagemethoden niet.

Mijn vraag is dus of ze er überhaupt gebruik van kunnen maken. De wiki is niet altijd helemaal accuraat wanneer het op UIM content aankomt. :)
effe nagevraagd op de UIM Community discord.

we kunnen wel gebruik maken van de fossil storage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
D4NG3R schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:15:
[...]
Ja, het probleem is dat alleen de uitzonderingen in de wiki staan.

Dus d'r staat niet: "Een ultimate Ironman kan wél gebruik maken van de fossil storage."

Je kunt overigens de wiki ook aanpassen, zou ik wel alleen doen als je het ook echt zelf getest hebt en niet gebaseerd op wat iemand anders in de Discord zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:18

Oxigeon

En zo is dat!

Heb eigenlijk een tijdje RS3 gespeeld (alles level 15 ofzo (dus ook nog nieuw)). en het handige in RS3 is dat je gemakkelijk kan teleporteren naar de de grote plaatsen in het spel. Nu was ik eens naar OSRS aan het kijken en nu moet je daar overal naartoe wandelen. Nu zag ik dat je via Magic snel kan teleporteren naar de grotere plekken. Is het dan verstandig om te beginnen met het levelen van magic? Ik ben nog compleet blanco in OSRS. Of wat is het verstandigste dat ik al eerste ga doen?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Oxigeon schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:51:
Heb eigenlijk een tijdje RS3 gespeeld (alles level 15 ofzo (dus ook nog nieuw)). en het handige in RS3 is dat je gemakkelijk kan teleporteren naar de de grote plaatsen in het spel. Nu was ik eens naar OSRS aan het kijken en nu moet je daar overal naartoe wandelen. Nu zag ik dat je via Magic snel kan teleporteren naar de grotere plekken. Is het dan verstandig om te beginnen met het levelen van magic? Ik ben nog compleet blanco in OSRS. Of wat is het verstandigste dat ik al eerste ga doen?
RS3 wordt easy scape genoemd omdat alles zó snel en makkelijk gaat.

in OSRS kan je teleport tabs kopen voor steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Er is ook veel jewelry waarmee je kan teleporteren. Glory, Combat bracelet, duel ring, ring of wealth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goeiedagschotel
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09:37
Voor teleport tabs moet je wel member zijn.

Het is in OSRS redelijk gemakkelijk om tot ongeveer 45 magic te komen, heb je voor F2p alle teleports al te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:18

Oxigeon

En zo is dat!

Ben eens even naar de GE gegaan om eens te kijken of er al wat geld vast te verdienen. Maar moet ik toch eerst al een klein bedrag hebben om daar te gaan handelen. Maar dat komt vanzelf wel.

Member ben ik op het moment nog niet. Maar dat komt tzt wel. Eerst even zo wat levelen.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
Oxigeon schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:51:
Er zijn ook gratis minigame teleports die je elke 20min kan gebruiken, meeste zijn wel members

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07:22
ben nu zelf ook al een tijdje bezig met die ammonite crabs op fossil island, erg druk daarzo, wel al mijn defence van 50 naar 60 kunnen brengen en attack en strength van 55 naar 59 in een paar dagen.

heb ook eindelijk eens membership genomen, vroeger wel een paar keer gehad maar nu echt een abbonoment genomen en het is toch wel genieten hoor.

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
energydrank schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:53:
ben nu zelf ook al een tijdje bezig met die ammonite crabs op fossil island, erg druk daarzo, wel al mijn defence van 50 naar 60 kunnen brengen en attack en strength van 55 naar 59 in een paar dagen.

heb ook eindelijk eens membership genomen, vroeger wel een paar keer gehad maar nu echt een abbonoment genomen en het is toch wel genieten hoor.
Ja, je moet meestal zo'n 10 servers voorbij, voordat je een leeg plekje vind. Of je moet een plekje nemen waar 'maar' twee spawns zijn.

Zelf koop ik alleen nog prepaid codes, laatst had ik perongeluk m'n membership door laten lopen met het abonnement, moet wel zeggen dat de helpdesk het wel netjes terugbetaald heeft omdat ik aantoonbaar niet ingelogd was op dat account de afgelopen 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
Accretion schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 21:33:
[...]

Ja, je moet meestal zo'n 10 servers voorbij, voordat je een leeg plekje vind. Of je moet een plekje nemen waar 'maar' twee spawns zijn.

Zelf koop ik alleen nog prepaid codes, laatst had ik perongeluk m'n membership door laten lopen met het abonnement, moet wel zeggen dat de helpdesk het wel netjes terugbetaald heeft omdat ik aantoonbaar niet ingelogd was op dat account de afgelopen 2 maanden.
10? dan heb je wel meer geluk, ik moet er echt een stuk of 20 langs gaan (ook liggend aan de tijd van de dag/nacht)

opzich vindt ik het abbonement niet zo erg, ik doe het via een prepaid credit card (skrill) waar ik zelf maandelijks het geld erop moet zetten omdat ik het net zo hard zou vergeten.

vanavond nog maar eens doorgaan met krabben doodmeppen tot die level 60 is bereikt en dan maar weer eens wat quests gaan doen.

[ Voor 7% gewijzigd door energydrank op 24-03-2023 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik0s
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-08 18:01
Accretion schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 21:33:
[...]

Waar koop je deze prepaid codes dan en is dit (veel) goedkoper dan maandelijks of via bonds?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
Mik0s schreef op zondag 26 maart 2023 @ 13:22:
[...]

Waar koop je deze prepaid codes dan en is dit (veel) goedkoper dan maandelijks of via bonds?
Meestal via websites zoals eneba of andere die wat meer "shady" zijn, maar soms nog iets goedkoper :)

Het voordeel is vooral dat ik kan kiezen om 14 dagen member te zijn en dus een beetje af te wisselen tussen de Ironman of main, zonder bang te zijn dat het perongeluk doorloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
Mik0s schreef op zondag 26 maart 2023 @ 13:22:
[...]

een site die ik veel gebruik voor zulke dingen (inclusief gamekeys of andere software) is allkeyshop.com, die vergelijkt alle gamekey sites zoals eneba,kinguin en al dat soort sites.

ondertussen gaat de grind gewoon door, Herblore ondertussen bijna 60 voor fairy tale 2. alle combat levels nu 60+ en weer heel wat quests gedaan, en die luchtballon unlocked.

ik ben wel erg benieuwd nu welke skill de nieuwe gaat worden, persoonlijk lijkt mij de shaman skill wel heel cool, op de 2e plek zou sailing komen en taming lijkt me eigenlijk de minst interessante skill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Ik hoop in ieder geval dat het een nuttige skill wordt. En niet een skill die volledig op zichzelf staat. Maar heb er wel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ben maar eens aan de quest lijst begonnen. In het verleden al veel gehaald maar niet allemaal. Ben nu bezig met Broken home behoorlijk lange quest zonder wiki niet te doen 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook weer begonnen met osrs. Ben nu voornamelijk aan het questen en mining aan het trainen zodat ik DS2 kan doen.

Het vol gas Slayer focussen doe ik niet meer, ben nu 87 en ga het wat rustiger aan doen dan de vorige keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2023 @ 11:27:
Ook weer begonnen met osrs. Ben nu voornamelijk aan het questen en mining aan het trainen zodat ik DS2 kan doen.

Het vol gas Slayer focussen doe ik niet meer, ben nu 87 en ga het wat rustiger aan doen dan de vorige keren.
Tja, je moet vooral doen wat je leuk vindt.

Als Ironman zijn d'r wel wat upgrades gelocked achter Slayer, maar als main kun je die afaik gewoon nogsteeds van de G.E. kopen.

En d'r zijn zat andere moneymakers of activiteiten als main.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Accretion schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:24:
[...]

Tja, je moet vooral doen wat je leuk vindt.

Als Ironman zijn d'r wel wat upgrades gelocked achter Slayer, maar als main kun je die afaik gewoon nogsteeds van de G.E. kopen.

En d'r zijn zat andere moneymakers of activiteiten als main.
Dat is ook zeker zo.
Slayer blijft mijn favoriete cape & skill maar als je het het non stop doet beginnen die tasks echt zo repetitive te worden dat het saai word. Misschien moet ik ook meer bosses doen tijdens tasks ipv eindeloos hetzelfde.

Momenteel lekker bezig voor de voorbereidingen van DS2. Ik mis nog 40 QP's, mining, smithing en thieving levels. Duurt nog wel even voor ik er ben. Iemand trouwens tips voor quick kudos? Heb er 100 nodig voor de Bone Voyage quest begreep ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lombro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:04
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:14:
[...]

Iemand trouwens tips voor quick kudos? Heb er 100 nodig voor de Bone Voyage quest begreep ik.
- Doe de quiz in de kelder van Varrock Museum voor 28 kudos, NPC Orlando Smith
- Maak vondsten schoon op de begane grond 50 kudos
- Heb je al gepraat met de NPC op de 1e verdieping in het Museum? Die geeft kudo's voor quests die je al gedaan hebt. Max 75 kudos.

Als dit je nog niet genoeg geeft kan je nog altijd fossils schoonmaken op fossil island maar ik denk dat je de 100 wel moet halen met de vorige 3 :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
Lombro schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:58:
Als dit je nog niet genoeg geeft kan je nog altijd fossils schoonmaken op fossil island maar ik denk dat je de 100 wel moet halen met de vorige 3 :*)
Is "Bone voyage" niet een requirement om op Fossil Island te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Accretion schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:30:
[...]

Is "Bone voyage" niet een requirement om op Fossil Island te komen?
Klopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Questje is inmiddels done.. Die tip van praten met de NPC was key :+
Had ineens meer dan genoeg kudos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
In de werelmap zijn opeens de plaatsnamen verdwenen, iemand hetzelfde probleem ?

Op internet gezocht lijkt vaker voor te komen maar niet echt een oplossing kunnen vinden voor dit probleem.

Tevens was ik bezig met de archievments, ik moet in de farming shop in het noorden van Port Sarim een amulet kopen bij Sarah. Echter staat zij niet in de winkel en is ook nergens te vinden rondom de boederij. Iemand hier enig idee waar ik haar kan vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-08 22:01
Racer89 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 06:46:
In de werelmap zijn opeens de plaatsnamen verdwenen, iemand hetzelfde probleem ?

Op internet gezocht lijkt vaker voor te komen maar niet echt een oplossing kunnen vinden voor dit probleem.

Tevens was ik bezig met de archievments, ik moet in de farming shop in het noorden van Port Sarim een amulet kopen bij Sarah. Echter staat zij niet in de winkel en is ook nergens te vinden rondom de boederij. Iemand hier enig idee waar ik haar kan vinden ?
De plaats namen krijg je terug door het menu (1) open te klikken en dan op Map labels (2) te klikken.
Sarah's farm shop zit nog iets ten noorden van Port Sarim(3).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KOVQrpr.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@ikbenerniet Ik heb van alles geprobeerd in de legenda, ook met map weg klikken na veranderen van filters maar ik krijg de plaatsnamen niet meer op de map te zien raar genoeg.

De Farming shop heb ik gevonden, het icoon staat op de wereldmap maar ik kan Sarah nergens vinden raar genoeg. Zou het aan RS3 liggen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenerniet
Oh, ik had er helemaal niet bij stil gestaan dat deze vraag over RS3 kon gaan :P
In dat geval is het volgens de wiki op dezelfde plek: https://runescape.wiki/w/Sarah%27s_Farming_Shop
Verder heb ik dan ook geen idee hoe je Sarah hier kan missen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@ikbenerniet Na wat zoek werk heb ik het probleem gevonden. Ze is alleen beschikbaar voor P2P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
Racer89 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 23:38:
@ikbenerniet Na wat zoek werk heb ik het probleem gevonden. Ze is alleen beschikbaar voor P2P.
Ja, in F2P heb je geen farming, en ook geen farming shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
ikbenerniet schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:55:
[...]

De plaats namen krijg je terug door het menu (1) open te klikken en dan op Map labels (2) te klikken.
Sarah's farm shop zit nog iets ten noorden van Port Sarim(3).

[Afbeelding]
Net even in OSRS getest, hier werkt de instelling wel gewoon maar in RS3 helaas niet... Lodestones zijn ook verdwenen op de wereldmap.

[ Voor 4% gewijzigd door Racer89 op 16-04-2023 14:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist het laatste mining level afgerond die ik nodig heb voor de quest cape.
Ik denk dat ik de komende week ga focussen op zo een 98+- QP’s te halen :+
Zit nu op 195 QPs geloof ik.. nog 5 en dan ga ik beginnen aan DS2.. Nog tips?

edit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ba4FNkU.png

Wat een quest zeg, duurde behoorlijk lang en ben een aantal keren dood gegaan op de laatste boss, maar wel heel tof!

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2023 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Spelen jullie P2P of F2P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
F2P is wel leuk, heb ik ook een tijd gedaan om m'n account 'te starten'.
Alvast een gedeelte van de F2P quests doen en firemaking/woodcutting trainen.

Maar het echte 'bossen' en 'raids' zit toch wel in de P2P game, toevallig vandaag geupgrade op m'n nieuwe account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Ik heb tot nu toe alleen F2P gedaan, eigenlijk nooit P2P. Is het dan is OSRS of RS3?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Accretion
Racer89 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:40:
Ik heb tot nu toe alleen F2P gedaan, eigenlijk nooit P2P. Is het dan is OSRS of RS3?
Ik speel alleen OSRS, vanwege de nostalgie, mechanics, raids en 'community-driven-development'.

Van RS3 hoor ik alleen dat het levels krijgen veel sneller gaat en je aan een rad kunt draaien voor extra supplies (microtransacties etc).

Maar heb het zelf niet gespeeld, dus durf daar verder ook niets over te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Ik speel zelf exclusief OSRS met een vast groepje. RS3 schijnt tegenwoordig best wel weer te pruimen, maar trekt mij grafisch en qua lore gewoon niet (meer). Zodra GIM begint op RS3 is het plan wel om dat met de groep een kans te geven.

F2P is prima om een beetje in te komen en is zeker als je nieuw bent gewoon hartstikke vermakelijk in beide games, er gaat letterlijk en figuurlijk een wereld voor je open zodra je met P2P begint. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goeiedagschotel
Ook mijn account maar eens showen. Ben op het moment bezig met de requirements voor DS2 en daarna wil ik richting 99 mage / 85 str / 85 range gaan.

Farm pet is trouwen mijn eerste pet :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LPUsILu3py0YzLS_kVg34nPNrYI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qv8mM7BKWM515hxlFVFu3HoU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
Goeiedagschotel schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 08:56:
Ook mijn account maar eens showen. Ben op het moment bezig met de requirements voor DS2 en daarna wil ik richting 99 mage / 85 str / 85 range gaan.
Hoe zit je met void/barbarian-chestplate/dragon-defender?
Op de ironman zit ik tegen die grinds aan zegmaar.

Als je genoeg GP hebt kun je de barbarian chestplate overslaan, maar void/defender zijn wel cruciale dingen.
Goeiedagschotel schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 08:56:
Farm pet is trouwen mijn eerste pet :)
Nice, ik heb 99 farming maar die pet heb ik niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goeiedagschotel
Accretion schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:25:
[...]

Hoe zit je met void/barbarian-chestplate/dragon-defender?
Op de ironman zit ik tegen die grinds aan zegmaar.

Als je genoeg GP hebt kun je de barbarian chestplate overslaan, maar void/defender zijn wel cruciale dingen.

[...]

Nice, ik heb 99 farming maar die pet heb ik niet :/
Ik heb genoeg geld ( 150m+ bank ) en dragon def heb ik. Void ga ik niet halen, heb high tier gear zat zeg maar. En vind PC echt een ... minigame haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
Goeiedagschotel schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:42:
[...]

Ik heb genoeg geld ( 150m+ bank ) en dragon def heb ik. Void ga ik niet halen, heb high tier gear zat zeg maar. En vind PC echt een ... minigame haha
Fair, Barbarian Assault heb ik niet zo'n problemen mee, alleen met een random team is het bijzonder lastig en scheelt weer een bandos chestplate.
(Hmm, die waren eerst duurder..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goeiedagschotel
Accretion schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:59:
[...]

Fair, Barbarian Assault heb ik niet zo'n problemen mee, alleen met een random team is het bijzonder lastig en scheelt weer een bandos chestplate.
(Hmm, die waren eerst duurder..)
Mee eens! Ik vind het bij meerdere minigames wel een pain om te doen. Heb je ook een screen van jou account? :) ben altijd benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Grappig, ik heb dat juist andersom. Ik heb er de pleuris in BA maar PC vind ik prima. Pas Elite Void gehaald. Eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
BA is echt geweldig, zelfs met randoms. Verwacht alleen wel af en toe mensen die vertrekken in wave 9 of mensen die zonder een 5 min guide aan defender beginnen :P
Ik kan echt iedereen aanraden om dit gewoon met randoms te proberen, veel beter dan dit voor veel-te-veel geld af te betalen aan boosters. Zelf had ik dit ook in de 70s stats op mijn iron gedaan nadat ik de level 5 roles had gehaald. Laatste wil je sowieso voor de diaries :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
ikbenerniet schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 20:30:
BA is echt geweldig, zelfs met randoms. Verwacht alleen wel af en toe mensen die vertrekken in wave 9 of mensen die zonder een 5 min guide aan defender beginnen :P
Ik kan echt iedereen aanraden om dit gewoon met randoms te proberen, veel beter dan dit voor veel-te-veel geld af te betalen aan boosters. Zelf had ik dit ook in de 70s stats op mijn iron gedaan nadat ik de level 5 roles had gehaald. Laatste wil je sowieso voor de diaries :)
Ja, boosters is wel erg zonde, maar met mensen uit een clanchat of van je friendslist is meestal beter.

Mensen die willen leren, en niet gewoon voor het punten leechen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Zeu, meer dan 10 jaar geleden voor het laatst een questcape in handen gehad, maar inmiddels heb ik deze in OSRS weer te pakken. Dat samen met een Bandos hilt drop in onze groep IM dit weekend gaat het wel weer lekker. :Y

Bosses smelten toch een stuk prettiger weg met zowel een DWH als een BGS. :9
Goeiedagschotel schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:42:
Void ga ik niet halen, heb high tier gear zat zeg maar.
Is je intentie om (ooit) raids te gaan doen, en dan specifiek CoX of ToB? Want dan is void (bij voorkeur elite) een must om inventory ruimte te houden.

Houd er rekening mee dat je bij de eerste 3 tiers van combat achievements respectievelijk +1/2/3 punten per ronde krijgt bij PC. Gaat vrij snel en vereist weinig aandacht om te halen, gisteravond nog even snel de melee/mage helmen gehaald voor een ToB run. Beetje Youtube er naast, wat portalen in elkaar timmeren en dan heb je dat spul zo.

* D4NG3R heeft vroegâh een keer de volle void set gehaald toen je nog 3 punten kreeg op de hard boat. Heel ander kaliber dan de 5 + 2 punten die ik nu per ronde krijg. :D

[ Voor 63% gewijzigd door D4NG3R op 03-07-2023 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
D4NG3R schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:12:
Zeu, meer dan 10 jaar geleden voor het laatst een questcape in handen gehad, maar inmiddels heb ik deze in OSRS weer te pakken. Dat samen met een Bandos hilt drop in onze groep IM dit weekend gaat het wel weer lekker. :Y

Bosses smelten toch een stuk prettiger weg met zowel een DWH als een BGS. :9
Gzzz!
Is je intentie om (ooit) raids te gaan doen, en dan specifiek CoX of ToB? Want dan is void (bij voorkeur elite) een must om inventory ruimte te houden.
CoX niet echt toch?
Maar ja, zoals met veel dingen, je kunt het maar gehad hebben.
Houd er rekening mee dat je bij de eerste 3 tiers van combat achievements respectievelijk +1/2/3 punten per ronde krijgt bij PC. Gaat vrij snel en vereist weinig aandacht om te halen, gisteravond nog even snel de melee/mage helmen gehaald voor een ToB run. Beetje Youtube er naast, wat portalen in elkaar timmeren en dan heb je dat spul zo.

* D4NG3R heeft vroegâh een keer de volle void set gehaald toen je nog 3 punten kreeg op de hard boat. Heel ander kaliber dan de 5 + 2 punten die ik nu per ronde krijg. :D
Klopt, alhoewel easy diary al een requirement van 62 Slayer heeft.

Dus 4 punten tot aan 1250 punten is toch best wat rondes.
En daarnaast zijn de rondes niet extreem kort of leuk, wordt in totaal toch een beetje een grind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Accretion schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:00:
CoX niet echt toch?
Maar ja, zoals met veel dingen, je kunt het maar gehad hebben.
Void ranged is daar prettig, andere ranged gear is echter prima. Bij ToB is het wel een flinke vereiste om de set en alle 3 de helmen te hebben, het liefst ook elite.
Klopt, alhoewel easy diary al een requirement van 62 Slayer heeft.

Dus 4 punten tot aan 1250 punten is toch best wat rondes.
En daarnaast zijn de rondes niet extreem kort of leuk, wordt in totaal toch een beetje een grind.
Tjah 4 punten, dan klim je dus de easy (+1) of medium (+0) lander op. Dat raad ik niemand aan. Void zelf ook pas gehaald toen ik de hard lander (100 combat) op kon waar je 5 punten krijgt zonder überhaupt een combat achievement reward gehaald te hebben. De 850 punten voor void ranged daarop ook gehaald, nog voordat de bonuspunten van combat achievements (CA) een ding waren.

Void ranged is verreweg de beste set om off-task mee te safespotten. :)

Let overigens op dat de combat achievements tegenwoordig point based zijn, i.p.v. dat je alles uit easy moet doen om de easy rewards te unlocken moet je nu simpelweg 33 punten in totaal hebben. 115 voor medium etc.

https://oldschool.runescape.wiki/w/Combat_Achievements

Inmiddels easy en medium gedaan, hard ook bijna. 7 punten per match gaan hard, het koste een goed uur om 300 punten bij elkaar te sprokkelen welke ik nog miste voor de laatste 2 helmen. Deze week de diary en laatste puntjes voor elite void ook maar eens bij elkaar halen. 8)

[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 03-07-2023 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
D4NG3R schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:12:
Let overigens op dat de combat achievements tegenwoordig point based zijn, i.p.v. dat je alles uit easy moet doen om de easy rewards te unlocken moet je nu simpelweg 33 punten in totaal hebben. 115 voor medium etc.
O, dat scheelt inderdaad wel, hoef ik wellicht niet alle requirements te halen!
En ja, ik denk dat ik wacht tot de hard lander, vziw gaan de rondes daar ook sneller.
Maar, dat duurt nog wel even, zelfs met alles level 70 zit je op 90 combat.

Ach ja, ben nu even rustig bezig in F2P om m'n fishing/cooking + woodcutting wat omhoog te brengen; we zien daarna wel weer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Accretion schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:05:
[...]
O, dat scheelt inderdaad wel, hoef ik wellicht niet alle requirements te halen!
Easy is doodsimpel, medium stelt ook nog vrij weinig voor. Hard is wel een aardige sprong vanaf medium, zeker met wat lagere stats.

Medium is vooral voor IM best wel leuk om een beetje vroeg te krijgen, met de hilt reward aan heb je namelijk geen last van het prayer drain effect bij Barrows. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-08 16:55

Madstorm

Derping all the way!

Heb OSRS gisteren ook weer eens opgestart na een pauze van 2 jaar ongeveer.. Gisteren nog niet heel veel gedaan buiten een beetje Woodcutting om.

Ik ben op het punt om GW bosses te doen, maar heb dit nog niet heel veel gedaan en ben er enorm slecht in. Als je doodgaat is het vaak weer aardig wat romp-slomp om daar weer te komen.
Daarnaast is het een Ironman account, dus kan ook niet echt betere gear kopen :P

Hierbij de stats mochten mensen dat interessant vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fIYEhAZ2jC5dlBGok4JTe-wtB8g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/dAGjBDL4nFcazpYLVZnWWdxE.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kXxLmJ5byDrFrYx-VVYvnFvECWU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/NCGTgk8bdFu0ESJWuZhNgIXU.png?f=fotoalbum_tile

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-08 10:43

Plainside

I browse when I'm at work

Is Wyvern running nog steeds een ding, waren altijd zeer leuke profits die je ermee kon maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goeiedagschotel
Madstorm schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:47:
Heb OSRS gisteren ook weer eens opgestart na een pauze van 2 jaar ongeveer.. Gisteren nog niet heel veel gedaan buiten een beetje Woodcutting om.

Ik ben op het punt om GW bosses te doen, maar heb dit nog niet heel veel gedaan en ben er enorm slecht in. Als je doodgaat is het vaak weer aardig wat romp-slomp om daar weer te komen.
Daarnaast is het een Ironman account, dus kan ook niet echt betere gear kopen :P

[Afbeelding][Afbeelding]
Zeer mooi account man, zeker voor een iron hoge stats. Ik zou vooral guides bekijken op YT bijvoorbeeld, hier haal ik ook een hoop goede strategieën vandaan. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenerniet
Madstorm schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:47:

[Afbeelding][Afbeelding]
Dat is een mooi account. Met een pauze van 2 jaar, heb je de introductie van de ocmbat achievements gemist. Deze zijn het zeker waard om voor te gaan, want naast rewards als geen prayer drain bij barrows en meer pest control points/game, zitten er ook voordelen voor GWD bij. Als je genoeg combat points voor de hard tier weet te halen, dan kan je met Ghommal's hilt 3 gelijk naar de ingang van de GWD teleporteren en hoef je nog maar 35 kc te halen om de boss room in te mogen.

Bijkomend voordeel nu is, dat als je in een boss room dood gaat, je items veilig in een gravestone bewaard worden voor de eerste 15 min voor een redelijk goedkope prijs (anders wordt het duurder bij Death's Office).

Kree en Kril zijn beide trouwens aan te raden om met een slayer task te doen.

Mocht je echt avontuurlijk zijn, dan kan je ook nog de nieuwe raid proberen, de Tombs of Amascut. Deze is vrij goed te leren met 0 invocations en ook goed geschikt om solo op te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

ikbenerniet schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 18:34:
[...]

Dat is een mooi account. Met een pauze van 2 jaar, heb je de introductie van de ocmbat achievements gemist. Deze zijn het zeker waard om voor te gaan, want naast rewards als geen prayer drain bij barrows en meer pest control points/game, zitten er ook voordelen voor GWD bij. Als je genoeg combat points voor de hard tier weet te halen, dan kan je met Ghommal's hilt 3 gelijk naar de ingang van de GWD teleporteren en hoef je nog maar 35 kc te halen om de boss room in te mogen.

Bijkomend voordeel nu is, dat als je in een boss room dood gaat, je items veilig in een gravestone bewaard worden voor de eerste 15 min voor een redelijk goedkope prijs (anders wordt het duurder bij Death's Office).

Kree en Kril zijn beide trouwens aan te raden om met een slayer task te doen.
Ondanks dat ik niet gespeeld heb, heb ik de updates her en der wel in de gaten gehouden, ik wist dat CBA erbij gekomen is. Was zo niet op de hoogte van de rewards, dat klinkt wel erg interessant.. Zal hier vanavond eens naar kijken.
Mocht je echt avontuurlijk zijn, dan kan je ook nog de nieuwe raid proberen, de Tombs of Amascut. Deze is vrij goed te leren met 0 invocations en ook goed geschikt om solo op te pakken.
Ik heb nog nooit een raid gedaan (behalve de easy versie van ToB die nodig is voor de quest, en zelfs daar had ik hulp bij nodig :'( ). Wordt ToA gezien als de 'makkelijkste' raid?

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
Madstorm schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:33:
[...]

Ondanks dat ik niet gespeeld heb, heb ik de updates her en der wel in de gaten gehouden, ik wist dat CBA erbij gekomen is. Was zo niet op de hoogte van de rewards, dat klinkt wel erg interessant.. Zal hier vanavond eens naar kijken.

[...]

Ik heb nog nooit een raid gedaan (behalve de easy versie van ToB die nodig is voor de quest, en zelfs daar had ik hulp bij nodig :'( ). Wordt ToA gezien als de 'makkelijkste' raid?
Ja.

Maar, zoals bij elke raid, je moet wel even wat guides kijken vantevoren.

Of met iemand anders meelopen.

Ik moet zeggen dat d'r toch best wat mechanics bij komen kijken/je even moet weten wat de bedoeling is.

Maar het is goed te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

In het weekend eerste 3 kills van Zilyana binnen, deze valt nog wel te doen.. Lekker rondjes lopen in de kamer, had alleen niet al te beste darts in mijn blowpipe waardoor ik de minions niet snel genoeg dood kreeg.

Heb besloten boss tasks aan te zetten met slayer, en wanneer ik een boss task krijg deze gewoon te doen/leren. Volgende keer maar de max aantal kills ipv 3.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
Madstorm schreef op maandag 10 juli 2023 @ 09:03:
In het weekend eerste 3 kills van Zilyana binnen, deze valt nog wel te doen.. Lekker rondjes lopen in de kamer, had alleen niet al te beste darts in mijn blowpipe waardoor ik de minions niet snel genoeg dood kreeg.

Heb besloten boss tasks aan te zetten met slayer, en wanneer ik een boss task krijg deze gewoon te doen/leren. Volgende keer maar de max aantal kills ipv 3.
Tip: als je de minions eerst tagged met blowpipe & serp helm, dan zijn ze vaak rond de eind van de zilyana kill wel dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

ikbenerniet schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:58:
[...]

Tip: als je de minions eerst tagged met blowpipe & serp helm, dan zijn ze vaak rond de eind van de zilyana kill wel dood.
Dat is wel slim. Ik heb zo goed als alle unique drops van Zulrah (incl. pet) in 637 kills, alleen nog geen serp helm mogen ontvangen.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Gisteren een greater demon task mogen ontvangen, dus ben begonnen met Kril. Na een wooping 9kc kreeg ik de zammy spear, volgens mij zijn de andere drops momenteel niet zo interessant om de slayer task hier af te maken, of ik moet iets over mijn hoofd zien?
De kills gingen namelijk niet zo snel, kan met melee twee kills per trip doen..

De CBA komen later nog wel eens.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Madstorm schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 08:55:
volgens mij zijn de andere drops momenteel niet zo interessant om de slayer task hier af te maken, of ik moet iets over mijn hoofd zien?
Ik doe de aanname dat je een IM hebt?

De ZGS heeft wat niches en eventueel een 2e spear (zodat je een hasta en spear hebt) kan handig zijn (Spear voor corp, hasta voor alle overige situaties waar je veel stab accuracy wil hebben). Ik vind de zammy boss verder niet zo heel interessant, wel in een groep overigens - het is een van de chillere GWD bosses om te campen als je een paar man on-task hebt. :)

Vergeet overigens niet om ancients mee te nemen zodat je kan bloodbursten/barragen op de melee/ranged minions na de boss, verlengt de trips aanzienlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 20-07-2023 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

D4NG3R schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:10:
[...]

Ik doe de aanname dat je een IM hebt?

De ZGS heeft wat niches en eventueel een 2e spear (zodat je een hasta en spear hebt) kan handig zijn (Spear voor corp, hasta voor alle overige situaties waar je veel stab accuracy wil hebben). Ik vind de zammy boss verder niet zo heel interessant, wel in een groep overigens - het is een van de chillere GWD bosses om te campen als je een paar man on-task hebt. :)

Vergeet overigens niet om ancients mee te nemen zodat je kan bloodbursten/barragen op de melee/ranged minions na de boss, verlengt de trips aanzienlijk.
Ja klopt, speel inderdaad op een IM

Kan vanavond even kijken hoe het gaat, kan er nog wel een paar kills bij doen. Wie weet of ik nog eens lucky ben :)

Ik had Ancient inderdaad mee op mijn trips, heb een paar keer blood barrage geprobeerd, maar voor mijn gevoel splashte ik teveel om hier fatsoenlijk mee te healen. Ik ben later geswitched naar Ward of Arceuus in de Arceuus spellbook om iets minder damage te krijgen.
Zal vanavond eens een master wand meenemen, misschien helpt dat.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Ach, als het echt tegenvalt heb je het belangrijkste item al in bezit. Ik heb Kril zelf nooit solo gedaan, onze tank sleept normaliter een master wand, book of darkness en god cape mee als switch voor de minions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
Zammy hasta maakt ToA een stuk beter om te doen, zeker een goede unlock dusl

ZGS is een master clue item, mocht je voor clues gaan dan wil je die ooit nog halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-08 15:17
Ooh wat leuk een runescape thread hier.
Ik wilde een tome of fire gaan farmen om straks 15k molten glass te maken met molten glass make, zodat ik m'n crafting een flinke boost geef (glory). Daarna wilde ik de CA's gaan doen t/m Medium voor gommals hilt zodat ik lekker barrows kon campen.

Inmiddels heb ik de tome nog steeds niet en ga ik hem pre lvl 99 ook niet krijgen :(
Aardig burned ook wel (HCIM btw)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6fckfSjKQT9BwaDA8TIgHHnkmkQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uKnSUWQsl527ChMQsp5AofVW.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 45 ... 49 Laatste

Let op:
Op GoT spelen we graag spellen volgens de regels, om het leuk te houden ;-)
Houd je dus ook hier op het forum aan de Jagex regels, bots en autotalkers zijn niet de bedoeling!